Probleem Club 3D HD Radeon 6950 Coolstream 2GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn videokaart. het gaat hier om de pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition

Mijn computerspecificaties zijn:
Besturingssysteem: Windows 7 Professional 64 bit.
Processor: Intel core i5 2500K 3.3 Ghz.
Moederbord: AsRock Extreme3 Gen3.
Werkgeheugen: 8gb Vengeance 1600mhZ.
Voeding: Corsair CX600 600W.

Het probleem:
Als ik de videokaart belast, dan gaat het scherm rare dingen doen.
Het scherm verschuift, gaat schokken en rijen van gekleurde pixels verschijnen
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/o9g4g9.jpg

Meestal kan ik dan met het verschoven scherm nog alles opslaan en de pc dan veilig herstarten waardoor de fout weer weg gaat.
Maar soms springt het scherm naar een grijze kleur en zit hij helemaal vast en moet ik hem met de knop herstarten.

Ook krijg ik soms de melding: Display drivers stopped working, but the drivers have succesfully recovered.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en dat helpt niet, ik had ook de iets oudere drivers vanaf de bijgeleverde cd geprobeerd maar dit hielp ook niet.

Ik had gehoopt dat bij een nieuwe kaart van 230 euro alles vlekkeloos liep.

HELP!
Ik weet niet wat nog meer te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hoi man, het ziet er naar uit dat je grafische kaart stuk is... Kan gebeuren helaas, een rma procedure duurt eventjes, maar als je nog in de "cooldown" procedure zit heb je kans op een directe ruil.. Wanneer heb je m aangeschaft? Voordat je terug gaat met de kaart, draai even een furmark/3dmark11/vantage om zeker te weten dat de kaart niet te warm wordt of dat de fan niet goedgenoeg aanslaat ofzo, dat is een probleem wat gelukkig makkelijker is op te lossen! Echter vermoed ik dat je een DOA hebt en dat je RMA moet aanvragen..

succes!!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,
ik heb hem 24 februari gekocht.
Ik ga nu even zo'n 3dmark11 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Voordat je de nieuwe drivers installeerde, heb je de oude drivers wel eerst verwijderd in safe-mode (als Win7 dat heeft) met driver sweeper?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gedaan, en heb met cc cleaner ook alle amd registery errors gefixed,

hier de uitkomst van de 3dmark11 test:

Workload work failed with error message: eva::d3d11::rendering::scene_renderer::render(): draw_unshadowed_illumination_task for thread 0: File: device_context.cpp
Line: 515
Function: struct ID3D11CommandList *__cdecl eva::d3d11::deferred_device_context::do_finish_command_list(bool)

Expression: native()->FinishCommandList( restore_deferred_context_state, &result): DX11 call failed.

Device hung due to badly formed commands.
DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG: ID3D11DeviceContext::FinishCommandList:

Tijdens de test ging mijn scherm weer raar doen, en na 5 min stopte de test en kreeg ik weer: Display drivers stopped working.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Ziet er naar uit dat je gewoon een defecte kaart hebt gekregen. Terugsturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een RMA aangevraagd, nu hopen op het beste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hij valt binnen de garantie, dus ze moeten jouw een nieuwe geven!

[ Voor 0% gewijzigd door J.S. Bach op 07-03-2012 08:20 . Reden: Een t moest erbij ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Ik had dit ook en andere vage dingen, heb hem terug gestuurd en een nieuwe gekregen. Hij was inderdaad stuk.

Nu is echter de nieuwe ook alweer raar aan het doen. Ik begin te denken dat dit model videokaart gewoon standaard stuk van de assembly line af komt...

Maar goed, als je 220 euro betaald voor een kaartje, mag je toch wel verwachten dat hij het gewoon doet? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD6950 probleem kan niet meer booten

Ik maakte dit ook mee tijdens FurMark. Hij doet het niet meer met de Catalyst drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter informatie, heb jij net als in het andere topic je kaart ook geflashed om de 6970 shaders te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

tja, als je een videokaart flashed naar een duurder exemplaar weet ik niet hoe het zit met de garantie. Maargoed, is je koeling wel voldoende? Dit soort kaarten vereisen iets meer dan een simpele casefan in de meeste behuizingen.

Maak anders eens foto's van je kast (wel even openschroeven).

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem niet geflashed, maar degene in het andere bericht wel: Probleem met HD 6950, driver/hardware gerelateerd? dus ik dacht misschien ligt het daaraan.

In mijn geval is het iig zeker niet warmte geweest. Meer dan genoeg koeling en temperatuur is nooit te hoog geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 12:44 ]

Pagina: 1