Probleem met HD 6950, driver/hardware gerelateerd?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:16
Hoi mede-tweakers,

Ik heb sinds vandaag een groot probleem met m'n videokaart. (De Club3d 6950 HD)

Ik heb deze videokaart nu ongeveer anderhalve maand in mijn systeem zitten en unlocked naar 1536 cores en geoverclocked. Vandaag toen ik BF3 aan het spelen was freezde mijn computer en kreeg ik een BSOD. Daarna startte hij opnieuw op en begonnen de problemen.

Hij wil namelijk niet meer voorbij het splash screen van Windows komen. Het enige wat werkt is in veilige modus booten, de drivers verwijderen en dan weer opnieuw opstarten. Zodra ik dan weer de AMD drivers installeer gaat het fout.. Wat heb ik allemaal al geprobeerd?

- Bios switch naar positie 2 gezet (standaard bios van de kaart)
- CPU overclock ongedaan gemaakt met bios reset.
- drivers verwijderd in veilige modus en daarna catalyst drivers opnieuw geïnstalleerd.
- Windows opnieuw geïnstalleerd (!)

Dit heeft allemaal niet gewerkt!! (in mijn ervaring lost een verse windows installatie ALLE problemen op, behalve als je hardware stuk is..)

Zit nu dus op een kale installatie van windows met alleen de drivers van de LAN, audio etc. van mijn moederbord, en de AMD drivers, die dus nog steeds niet willen werken.

Zijn er nog dingen die ik kan proberen, of moet ik gewoon mijn kaart terugsturen? (aannemende dat het aan mijn kaart ligt)

Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Hier 2 andere topics die allebij met catalyst drivers crashes krijgen:
HD6950 probleem kan niet meer booten
Probleem Club 3D HD Radeon 6950 Coolstream 2GB

En installeer is alleen de display driver niet met ccc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
ionn schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:12:
Hier 2 andere topics die allebij met catalyst drivers crashes krijgen:
HD6950 probleem kan niet meer booten
Probleem Club 3D HD Radeon 6950 Coolstream 2GB

En installeer is alleen de display driver niet met ccc.
Hoi,

Ook als ik enkel de driver zelf installeer blijf ik het probleem houden. Heb ook net nog mn kaart eruit gehaald en er opnieuw in gedaan.

Ik denk echt dat hij kapot is, dat om een of andere reden hij alleen (gehandicapt) kan werken met de crappy windows drivers, maar ergens defect is waardoor die niet meer met de echte drivers werkt.

Hoe zit dat met m'n garantie? Kan ik gewoon van de winkel een nieuwe krijgen, als zij ook concluderen dat die kapot is? (ze gaan dan toch niet zeuren dat ik mn bios gemod heb, de standaardbios werkt immers ook niet..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Neem dit nog door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition[/URL] en boot is door met zo min mogelijk aangesloten etc.
En als je dit type hebt pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
vervalt garantie niet. Bij de andere neem ik aan van wel. Maar ik zou nog maar wachten voordat je terugbrengt naar winkel.

Edit: Probeer anders is oudere drivers

[ Voor 18% gewijzigd door ion op 06-04-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Hoi, bedankt voor je reactie!

Tja, heb er in principe alleen muis toetsenboord en beeldscherm aanhangen, vrij basic dus. Heb dat nog even globaal doorgelezen, maar ik zie niet echt dingen die het zouden kunnen zijn.. (heb bijvoorbeeld een 650 Watt voeding van thermaltake, die het al ruim een maand prima doet, kan me niet voorstellen dat die er voor zorgt dat ik geen drivers kan installeren..)

Heb inderdaad dat type, dus het is wel mooi dat ik dan nog garantie heb. Overigens kunnen ze niet zien dat ik mijn bios geflashed heb, want daar heb je dus de drivers voor nodig, anders geeft GPU-Z de shaders enzo niet goed weer. :+

Heb 3 verschillende drivers geprobeerd. (de laatste 2, die voorheen prima werkten, tot mijn crash in BF3, en de drivers die ik bij mijn videokaart zelf had gekregen op een dvdtje..)

Ik ben ten einde raad, nogmaals, tot nog toe was het opnieuw installeren van Windows bij mij altijd de uiterste maatregel die altijd werkte bij (software) problemen. Het is ook zo raar dat die problemen zo abrupt beginnen, en daarna blijven, wat ik ook doe, dat duidt wat mij betreft op een hardware probleem. Heb die gasten van de winkel een mailtje gestuurd.

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie en het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Pazienza schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 23:24:
Hoi, bedankt voor je reactie!

Tja, heb er in principe alleen muis toetsenboord en beeldscherm aanhangen, vrij basic dus. Heb dat nog even globaal doorgelezen, maar ik zie niet echt dingen die het zouden kunnen zijn.. (heb bijvoorbeeld een 650 Watt voeding van thermaltake, die het al ruim een maand prima doet, kan me niet voorstellen dat die er voor zorgt dat ik geen drivers kan installeren..)

Heb inderdaad dat type, dus het is wel mooi dat ik dan nog garantie heb. Overigens kunnen ze niet zien dat ik mijn bios geflashed heb, want daar heb je dus de drivers voor nodig, anders geeft GPU-Z de shaders enzo niet goed weer. :+

Heb 3 verschillende drivers geprobeerd. (de laatste 2, die voorheen prima werkten, tot mijn crash in BF3, en de drivers die ik bij mijn videokaart zelf had gekregen op een dvdtje..)

Ik ben ten einde raad, nogmaals, tot nog toe was het opnieuw installeren van Windows bij mij altijd de uiterste maatregel die altijd werkte bij (software) problemen. Het is ook zo raar dat die problemen zo abrupt beginnen, en daarna blijven, wat ik ook doe, dat duidt wat mij betreft op een hardware probleem. Heb die gasten van Afuture een mailtje gestuurd.

Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie en het meedenken! :)
Graag gedaan;) Wat je altijd nog kan doen is de videokaart bij een ander testen en kijken of het echt aan videokaart ligt en dan gewoon als het goed is naar fabrikant RMA, want alleen bij fabrikant vervalt garantie niet volgens mij, maar dat moet je zelf ff uitzoeken, maar dat lijkt mij logischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook zo raar dat die problemen zo abrupt beginnen, en daarna blijven,
Dit is inderdaad exact het probleem wat ik ook heb tot in elk detail, zou dus ook aan de Club 3D versie kunnen liggen? Het is bij mij ook abrupt begonnen, maar dwz na de FurMark test.

Zie HD6950 probleem kan niet meer booten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
@ Ionn: Ik heb hier nog wel een andere pc staan, van mijn ouders, maar die is kant en klaar door een computerwinkel gebouwd. Weet dus niet precies wat er qua hardware in zit. (en hij is ook al 4 jaar oud..) Zet hem daar dus liever niet in.

Volgens de site van de fabrikant moet in het geval van RMA de verkoper dat afhandelen voor de consument. (maw: Ik stuur de kaart op naar verkoper, die het vervolgens met de fabrikant afhandelt.)

@ Tecnik: Ja het klinkt gewoon alsof het aan het type kaart ligt dat deze problemen veroorzaakt. (vergelijkbaar met de Xbox 360 toen, die gingen ook allemaal kapot met een RRoD in dat geval..)

Heb in ieder geval contact opgenomen met de winkel, helaas is het nu paasweekend dus zal pas dinsdag ofzo dan antwoord krijgen.

Ik hoop dat ze niet al te moeilijk gaan doen, en hem goed testen. Dus niet dat ze zeggen; ja hij werkt met de standaard VGA drivers, dus hij is niet kapot. (Zou hetzelfde zijn als een ferrari die niet harder gaat dan 80, hij rijdt toch! :+)

En anders stuur ik m'n rechtsbijstandverzekering op ze af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Pazienza schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:06:
@ Ionn: Ik heb hier nog wel een andere pc staan, van mijn ouders, maar die is kant en klaar door een computerwinkel gebouwd. Weet dus niet precies wat er qua hardware in zit. (en hij is ook al 4 jaar oud..) Zet hem daar dus liever niet in.

Volgens de site van de fabrikant moet in het geval van RMA de verkoper dat afhandelen voor de consument. (maw: Ik stuur de kaart op naar verkoper, die het vervolgens met de fabrikant afhandelt.)

@ Tecnik: Ja het klinkt gewoon alsof het aan het type kaart ligt dat deze problemen veroorzaakt. (vergelijkbaar met de Xbox 360 toen, die gingen ook allemaal kapot met een RRoD in dat geval..)

Heb in ieder geval contact opgenomen met afuture, helaas is het nu paasweekend dus zal pas dinsdag ofzo dan antwoord krijgen.

Ik hoop dat ze niet al te moeilijk gaan doen, en hem goed testen. Dus niet dat ze zeggen; ja hij werkt met de standaard VGA drivers, dus hij is niet kapot. (Zou hetzelfde zijn als een ferrari die niet harder gaat dan 80, hij rijdt toch! :+)

En anders stuur ik m'n rechtsbijstandverzekering op ze af. :+
Ok succes ermee. Hou ons op de hoogte;). Wel beetje raar dat gister 4 meldingen waren van hd 6950 en 6870 kaarten met driver conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ What he said.

Het is inderdaad vreemd en aangezien we allemaal verschillende voedingen hebben, waarvan de anderen ook echt een goede, moet het wel aan de kaart zelf liggen. Inderdaad erg toevallig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:40:
^ What he said.

Het is inderdaad vreemd en aangezien we allemaal verschillende voedingen hebben, waarvan de anderen ook echt een goede, moet het wel aan de kaart zelf liggen. Inderdaad erg toevallig :)
Precies, al onze pc's hebben andere mobo's, voedingen etc. Het is dus gewoon de videokaart die stuk is.

@ ionn: Thanks, ik hoop dat het goed gaat komen. (goedschiks, desnoods kwaadschiks, heb gemengde dingen over deze winkel gehoord qua aftersales..)

[ Voor 15% gewijzigd door Pazienza op 10-04-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor aansluitingen gebruiken jullie trouwens, VGA of DVI? Ik DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Ik ook DVI, maar dat zou toch niet moeten uitmaken? Ik bedoel, hoe kan een kabeltje aan de uitgang hangen de drivers laten crashen/kaart slopen. :')

EDIT: Ik zit eigenlijk niet zo meer op deze kaarten te wachten. Het feit dat meerdere mensen deze problemen hebben neemt mijn vertrouwen weg. Ik hoop dat ik een alternatief van NVidia zal kunnen krijgen..

[ Voor 41% gewijzigd door Pazienza op 07-04-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reva64
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 00:32
Ik heb ook hetzelfde probleem, maar ik heb de Sapphire editie dus het is niet alleen Club3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reva64 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:21:
Ik heb ook hetzelfde probleem, maar ik heb de Sapphire editie dus het is niet alleen Club3d.
Het hoeft niet altijd de videokaart zijn.
Test altijd even uit met een Linux live cd of andere live cd.
In een andere computer pluggen kan ook natuurlijk, maar dan moet de kast open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen mogelijkheid tot een andere pc die de videokaart ondersteund of een andere voeding liggen dus het zou fijn zijn als iemand die dat wel heeft het kan testen. Maar ik begrijp het als je de videokaart meteen retour stuurt. Ik begreep uit een ander topic dat iemand met een nieuwe Club3D kaart alleen weer problemen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:44:
Ik heb zelf geen mogelijkheid tot een andere pc die de videokaart ondersteund of een andere voeding liggen dus het zou fijn zijn als iemand die dat wel heeft het kan testen. Maar ik begrijp het als je de videokaart meteen retour stuurt. Ik begreep uit een ander topic dat iemand met een nieuwe Club3D kaart alleen weer problemen kreeg.
Ja, daarom hoop ik dus ook een andere videokaart van NVidia te kunnen krijgen van de winkel. Heb geen zin in dit gezeur meer met brakke hardware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://hardforum.com/showthread.php?t=1575238

Interessante read. Blijkbaar zijn de risico's toch groter en kun je je Vram beschadigen door verkeerde timings vanwege de 6970 bios.

@reva: heb je de kaart nog in een andere pc geprobeerd?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:09:
http://hardforum.com/showtrevehread.php?t=1575238

Interessante read. Blijkbaar zijn de risico's toch groter en kun je je Vram beschadigen door verkeerde timings vanwege de 6970 bios.

@reva: heb je de kaart nog in een andere pc geprobeerd?
Link werkt niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fixed. Sorry forum posts op een galaxy s plus is hels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reva64
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-02 00:32
Ik heb ook niet echt een PC in de buurt, wel kreeg ik te horen van iemand dat de bsod die ik kreeg ook te maken had met het VRAM en dat het dus niet nodig was om hem te testen in een andere PC omdat hij al wist/denkt dat het VRAM kapot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Ik had idd ook al gelezen dat die 6970 bios risico's met zich meebracht, daarom heb ik ook alleen de shaders unlocked.

Maar goed, bij de Club3d kaart vervalt je garantie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
UPDATE:

Kaart is opgestuurd en idd defect bevonden, heb een vervangende kaart gekozen. (een mooie GTX 570, had geen zin meer in Club3D/ATI :))

[ Voor 12% gewijzigd door Pazienza op 17-04-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes. Ik krijg vandaag mijn nieuwe HD6950 binnen. Ik geef het nog een kans. Ik weet wel dat ik in ieder geval geen FurMark meer ga draaien mocht ik gaan overclocken. Ik snap het argument dat een videokaart zijn volle vermogen gewoon aan moet kunnen en dat is ook terecht, maar het argument dat een videokaart bijna nooit 100% draait zoals op FurMark voor lange tijd vind ik nog veel sterker. Gewoon overclocken en gamen dus, dan zien we wel verder. Als er nou weer iets mis gaat wordt het wel een andere kaart vrees ik. Ik vind het met het oog op de toekomst namelijk wel fijn dat ik nu over 2 Gig beschik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:50:
Netjes. Ik krijg vandaag mijn nieuwe HD6950 binnen. Ik geef het nog een kans. Ik weet wel dat ik in ieder geval geen FurMark meer ga draaien mocht ik gaan overclocken. Ik snap het argument dat een videokaart zijn volle vermogen gewoon aan moet kunnen en dat is ook terecht, maar het argument dat een videokaart bijna nooit 100% draait zoals op FurMark voor lange tijd vind ik nog veel sterker. Gewoon overclocken en gamen dus, dan zien we wel verder. Als er nou weer iets mis gaat wordt het wel een andere kaart vrees ik. Ik vind het met het oog op de toekomst namelijk wel fijn dat ik nu over 2 Gig beschik.
Ach, ik gebruik toch maar 1 scherm, en 1,25 gb is genoeg, de GTX 570 geeft toch wat meer frames in de games die ik speel.

Waarom heb je dan eigenlijk niet voor een 7850 gekozen? Die is iets beter en toch weer nieuwer, is dus makkelijker als je daar later CFX mee zou willen draaien of hem zou willen verkopen. ;) En misschien gaat die ook niet zo makkelijk kapot..
Pagina: 1