Pc problemen sinds nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:28

v8power67

Psn: Mausosaurus

Topicstarter
Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag een nieuwe videokaart mogen ontvangen, de msi 680gtx twin frozer III.
Sinds dat deze in het systeem heeft gezeten heb ik een systeem dat hellemaal over de zeik is.
Zal beginnen met specs :

CPU :Core i7 920
MOBO: Asus P6T DELUXE v2
RAM: CORSAIR 12gb 1600mhz.
GPU: 2x 4890/gtx680
PSU: Corsair tx950
SSD: intel 80gb x25m
HDD: samsung 1tb

De pc heeft sinds 2 april super gedraaid, heb hem toen ocd naar 4.0 ghz.
En de 4890's in crossfire ook ocd en altijd stabiel.
Heb eigenlijk geen problemen gehad tot afgelopen vrijdag.
Heb de nieuwe gpu ingebouwd, netjes eerst alle amd drivers verwijderd, een driver sweeper gedraaid(2x ook in safe mode).
Daarna 680 ingebouwd, en netjes laatste driver van internet gehaald.
Nou toen begon het al, af en toe freezde de pc uit het niets. HEb toen bf3 geprobeerd en freezde ook meteen.
Toen unigine heaven geprobeerd en freezde binnen 20 sec.
Nou okee, ik wou toch al een fresh install van windows doen, dus gelijk gedaan.
Alles hellemaal up to date en netjes geinstaleerd, en ja hoor, freeze uit het niets.
Ik dus unigine bench erbij gepakt binnen 20 sec freeze.
Mja ik was het al gauw zat, dus hup gtx680 eruit, en oude 4890 erin. Deze netjes met laatste driver geinstaleerd.
En driver sweeper enz gedaan. Nou ik unigine weer openen, en wham binnen 25-30 sec een freeze.
Maar omdat de pc nu open naast me stond, hoorde ik ineens een gepiep uit de kast komen.
Ik goed horen maar kon niet echt localiseren. Ben toen andere pcie16x slot gaan gebruiken, maar geen geluk. Heb in de tussentijd iets van 3x win 7 opnieuw geinstaleerd, maar rare was, opgegeven moment wou hij de disk niet meer pakken, want de pc freezde dan al voordat blauwe installatie scherm kwam.

Nou om een al heel lang verhaal iets korter te maken, heb net mijn psu uit de kast gehaald en goed geluisterd maar het gepiep en gekraak komt uit de voeding.
Nou is mijn vraag, kan een voeding ineens kapot gaan, en dan alleen onder video belasting over de zeik gaan ?? Want rare is, heb met furmark de 4890 onder belasting gezet en dat ging prima, daarna prime95 gedaan en ook cpu was rete stabiel, en op gegeven moment allebei aangezet, en dat ging prima, na een uur uitgezet.
Nu post ik dit vanaf de pc met problemen, want gewoon windows doet ie nu wel goed.

Heb ook 3dmark vantage geinstalleerd, en daar hoor je ook dat gepiep en gekraak en dan in de eerste run freezed ie vaak al, 1x 2e run gehaald.

Temps zijn allemaal prima, gpu's (heb allebei de 4890's los getest) niet boven de 70 graden full load, en cpu niet boven de 50 graden op cores. En mobo rond de 40-45 graden stabiel.
Ik moet zeggen dat ik gedacht heb dat het mijn moederbord was, maar nu dat ik die geluiden en gekraak uit psu hoor, denk ik de psu.

Nu zou ik graag willen weten wat jullie ervan denken, en wat jullie me aanraden.
Moet ik meer testen ??
Heb helaas geen andere voeding en moederbord om te testen.

Even een side note, de pc heb ik overgenomen van een maat van me, de pc is bijna 3 jaar oud(op voeding na die is iets van 1.5 jaar oud) en de pc zat vol met stof toen ik hem kreeg, heb hem schoon gemaakt met een compressor(hele lage druk uiteraard) en dat was ergens 2 weken geleden.
Hij heeft hem nooit ocd gedraaid(ja alleen in begin toen ik hem hielp met bouwen, eventjes ocd maar gelijk weer terug naar stock, en heeft toen bijna 3 jaar stabiel gedraaid).

Zijn er nog dingen die ik vergeten ben te vermelden, meld het me.

Alvast bedankt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar eens een andere voeding proberen. Kijk eens of je er ergens 1 kan lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voeding die helemaal vol met stof zat heeft niet echt een lange levensduur. Voeding kan namelijk zijn warmte niet kwijt en dan willen de condensators het wel eens opgeven. Kun je de voeding dus nog eens open halen en kijken of er idd condensators bol staan of zijn gaan lekken?

Mocht dit niet zo zijn dan zou ik niet aan de voeding denken, maar eerder aan geheugen, moederbord of hardeschijf.

Wat betreft het piepen en kraken dat zal wel coil whine zijn maar is in principe niks ernstigs.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Okee, probleem is ik kan nergens een voeding lenen, ken geen mensen in de buurt met een goeie voeding.
Maar ik zelf denk ook dat voeding kaduuk is, maar als ik hem open maak vervalt eventuele garantie, dus ik zal die maat van me effe mailen en vragen of hij zin heeft om de garantie te regelen.
Zo niet dan trek ik de voeding wel effe open idd.
Maar wel opvallend dat hij nu dus zo piept en kraakt, want dat heeft hij voorheen niet gedaan, want heb al vaker de kast open naast me gehad, omdat ik de pc net had schoongemaakt, en dat gepiep en gekraak hoorde ik toen echt niet.
Wat ik nog wel vergeten ben te vermelden en iets wat ik zelf wel denk belangrijk is, maar was effe vergeten.
Toen ik de videokaarten eruit ging halen op vrijdag, viel er een schroefje in de voeding, maar die viel op de aanwezige plastic kapje in de voeding, die heb ik toen gepakt met een licht magnetische schroevendraaiertje.
Heb deze magnetisch gemaakt door heel licht tegen een echte magnetische schroevendraaier te houden.
Zou dit de reden kunnen zijn dat de voeding over de zeik gegaan is ?

Edit :

En welke voeding raden jullie me aan, want zit een beetje te kijken.
Moet wel een ocd systeem kunnen trekken, en ook de 680gtx.

EDit :

Net skyrim geinstalleerd, en deze loopt gewoon zonder freeze...
Zou het dan aan vantage en unigine heaven liggen ?
Of is skyrim te licht ?

MOET NIER GEKKER WORDEN :
heb zojuist vantage gedraaid :S
Snap er de balle van..... heel raar dit....
http://3dmark.com/3dmv/40...=bwthy47qpvdakjr4c3gkytnk

[ Voor 16% gewijzigd door v8power67 op 30-04-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Ik bump hem even ;)

Heb met mn 4890 ineens een doorbraak gehad, had skyrim geinstaleerd, en ineens deed skyrim het flawless.
Daarna vantage getest en unigine heaven, en die werkte perfect.
Dus ik kreeg kriebels en heb gelijk mijn 680gtx uitgepakt en weer getest, en niet echt verrassend, maar dit werkt uiteraard niet ;)
Heb alles netjes eerst gecleaned met driver sweeper. maar mocht niet baten.
Doe nu dus weer(lees 5e keer) een fresh install met de 680gtx in de pc.
En ga nu stap voor stap installeren en testen.
ZIjn er nog suggesties over drivers of software van microsoft of andere die ik pertinent nodig heb en ik eventueel kan vergeten.
Ik zorg ervoor dat de nieuwste dotnet erop staat, en ook ms visueel c++.
Direct x uiteraard, en win7 ook hellemaal up to date.
De laatste nvidia driver(wel whql).
En verder gewoon alles wat je standaard zou doen.
Dus mensen nog suggesties, qua software of hardware.
Lijkt me dus dat het meer een software probleem is, maar zou zomaar kunnen dat het toch de voeding/mobo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
In je profiel staat dat je in "Hellevoetje" woont, neem aan dat dit Hellevoetsluis is? Das niet echt om de hoek (Kampen of Hengelo(ov)), anders had ik wel even willen helpen met testen met een andere voeding/mobo...

Probeer anders een je systeem wat terug te clocken, of zelfs even op standaard te zetten. Je hebt toevellig ook geen sloot aan hardeschijven enz? Koppel alles wat onnodig is eens af, alles wat op die voeding leunt scheelt,

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:09
Lijkt er toch op dat je voeding het verhoogde verbruik van je nieuwe kaart niet trekt..

Anders is de kaart zelf misschien niet goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Thnx voor reacties.
Ik woon inderdaad in hellevoetsluis, en dat is niet echt om de hoek voor jou nee :p
De pc loopt al hellemaal bone stock(signature is nog oud), en heb zelfs 6gb ram eruit gehaald.
Heb de pc al laten lopen met echt het brood nodige, ssd, gpu, cpu en cpu fan.
Maar dit hielp allemaal niet.
Of de kaart niet goed is kan ik niet zeggen, omdat ik dus nu dezelfde problemen heb met de 4890, ook al waren ineens de problemen even opgelost voor de 4890, met de 680 was het meteen weer raak.
Ben nu de pc hellemaal aan het instellen qua drivers en software. Ben alles aan het bijwerken.
Post hier wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
aan de wattage van je voeding kan het niet liggen.
want volgens nvidia zeggen ze dat je minimaal een 550 watt voeding nodig hebt.
en ik veronderstel dat dit een 950 watt is
btw ik ben een leek dusja veel kan je van mij niet verwachten XD.
biepjes kan je ook van falend geheugen horen
maar als je zeker bent dat het van de voeding komt zou ik ook eerst eens goed kijken
als je het met 2 gpu's getest hebt kan het moeilijk aan de gpu liggen.
test eens je geheugen op de standaard clocks en volgens het mobo de max dual channel of triple.
want ik had ook zoiets een het probleem was het geheugen kon aan 800 mhz werken dus ik heb dat ingesteld , een groot jaar geen problemen gehad dan zoiets tegengekomen.
ik keek dan eens toevallig op de doos van mobo en er stond 667 mhz dual channel oké.
mss compleet van de pot gerukt maar ik zette ze weer op 667 mhz en het probleem was opgelost.
dus mss het proberen waard.
of mss zeg je van kruip in je bed en kom er niet meer uit XD

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Nee idd qua watt zit het goed, qua geheugen zou ik kunnen proberren idd.
Maar rare is, dat na hoop gekloot het ineens even werkte, zonder in bios geweest te zijn.
Het geheugen van mij is 1600mhz ddr3.
Loopt nu op 800mhz volgens mij, maar ook toen ik ocde liep het mooi mee met cpu, en was allemaal geen probleem, totdat ik dus die 680 erin zette.
Al met al een heel raar probleem, waarvan ik nog steeds tot op heden geen duidelijke reden kan aanwijzen.
Ik ga het in iedergeval keer testen wat je zegt, kijken of he uitmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
P6T Deluxe V2
New Era for Extreme Overclocking! The Best Intel® Core™ i7 Platform
Intel LGA1366 Platform / X58 chipset
Triple-channel DDR3 2000(O.C.) / 1866(O.C.) / 1800(O.C.) / 1600(O.C.) / 1333 / 1066 Memory
True 16+2 phase Power Design
TurboV - New OC Records with Real-Time Super-precise Tunings
EPU - System Level Energy Saving
Express Gate SSD - 0 to Internet in Seconds!
SLI and CrosFireX on Demand
100% High-quality Japan-made Conductive Polymer Capacitors!
VRM 5000hrs lifespan @105°C, 500,000hrs @65°C

dus gokje zet ze eens op 1333 en probeert eens ik hoop voor u dat het werkt (en voor mij ook XD)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Heb net hellemaal vanaf scratch windows geinstaleerd.
En op een of andere manier werkt het nu met de 680 kaart.
Heb skyrim gespeeld denk 10min ofzo, maar das al veel langer dan de max 1 min voorheen.
Ga nu vantage proberen en daarna unigine heaven, en als die werken is het gelukt :)
nvidia666 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 01:10:
P6T Deluxe V2
New Era for Extreme Overclocking! The Best Intel® Core™ i7 Platform
Intel LGA1366 Platform / X58 chipset
Triple-channel DDR3 2000(O.C.) / 1866(O.C.) / 1800(O.C.) / 1600(O.C.) / 1333 / 1066 Memory
True 16+2 phase Power Design
TurboV - New OC Records with Real-Time Super-precise Tunings
EPU - System Level Energy Saving
Express Gate SSD - 0 to Internet in Seconds!
SLI and CrosFireX on Demand
100% High-quality Japan-made Conductive Polymer Capacitors!
VRM 5000hrs lifespan @105°C, 500,000hrs @65°C

dus gokje zet ze eens op 1333 en probeert eens ik hoop voor u dat het werkt (en voor mij ook XD)
Thnx voor de info :D ga het dalijk proberen. eerst bovenstaande proberen :D

[ Voor 58% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
fingers crossed XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Nou vantage crasht meteen bij laadscherm eerste bench.
Snap er niets van, heb nu geheugen op 1333 staan, en ga 3dmark 11 proberen.
Idd fingers crossed.
Baal er wel van, effe gputje wisselen turns into a NIGHTMARE....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Nope geen geluk, snap er echt hellemaal niets meer van.......
Geheugen staat op 1333mhz, heeft niets uitgehaald.
Heb nu unigine geinstaleerd, ook die loopt gelijk vast.
Heb meerdere settings geprobeerd, werkt gewoon niet.
Zodra de er 3d aangesproken wordt crasht de pc, maar echt precies hetzelfde tussen de ati 4890 en de nvidia gtx680..... klopt toch iets gewoon niet. Zou dan toch het moederbord verrot zijn, of is de voeding gaan spacen.... ik zou het niet meer weten, snap er de ballen meer van....
Precies de reden waarom ik 3 jaar geleden pc's opgaf, altijd gezeik ermee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe voor de goeie orde :

- Je draaide 4890 in Crossfire.
- Toen wou je deze met de 680 GTX vervangen.
- Deze gaf problemen.
- Een enkele 4890 daarna opeens ook.
- De 4890 is wel stabiel te krijgen, maar de 680 GTX niet.

Correct ??

Het verhaal rondom je OC kan ik niet volgen... probeer eens nette posts te schrijven en niet voor elke zin een nieuwe regel toe te voegen i.c.m. foutief Nederlands :)

Normaal gesproken zou ik zeggen ruil die 680 GTX gewoon voor een nieuwe in de winkel, maar hiet lijkt (blijkbaar?) meer aan de hand te zijn. Is het mogelijk om de kaart in een ander systeem te testen ?? Of bijvoorbeeld geheugen uit een andere PC te gebruiken ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Correct.
De oc is niet echt relevant meer, die is eraf.
Maar dit geeft mn frustratie aan, ik zit hier te tikken, wil dan een screenshot van geinstaleerde software posten, ga naar photobucket site, en wham freeze.....
Ik wordt echt gek.
edit :

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a100/klootzakklap/pc1.jpg

Edit : @ hierboven.
Nee ik kan helaas de gpu niet ergens anders testen, en ook geen ander geheugen testen, ken niemand in mijn omgeving met zulke hardware helaas :(
Mja heb nu toch wel uiterste gedaan maar werkt gewoon niet, denk dat de moederbord gaar is.
Maar kan ook zomaar gewoon voeding zijn, maar rare is nog steeds, dat met de 4890, ik een furmark en prime95 kon draaien tegelijktijd, zonder ook maar 1 hickup, maar een vantage/heaven bench wil niet normaal draaien, waar ligt dat dan aan ??

[ Voor 58% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m0cJ5.jpg
Net dus een furmark gedraaid met de 680gtx.
15min 1080p burn in, en was perfect, max 62 graden, dus temps zijn prima.
Snap het gewoon niet, licht het dan aan de DIRECT X, ofzo, omdat die opengl is.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLDR boven, dus:
Reinstall Windows, merken crossen gaat uit ervaring 99/100x fout.

Mocht dat niet baten, BIOS update, anders kaart retourneren met de link van deze post erbij.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Dit is dus en verse install, en heeft alleen maar met een 680gtx gedraaid, geen andere videokaart meer ingeweest. Was het maar zo makkelijk :P

Bios is up to date, en de kaart is niets mis mee, want als ik nu mijn 4890 erin zou doen, wat ik dus gister gedaan heb, heb ik zelfde problemen, dus gpu is niets mis mee.
Anders lijkt me dat furmark niet zou kunnen draaien.

Ik zelf neig steeds meer richting defecte mobo.
Waarom weet ik niet, maar ja de mobo moet alles natuurlijk doorsturen, en denkd at het daar misgaat, dat de pcie chip ofzo gewoon kaduuk is.
Want met de 4890 heb ik exact zelfde problemen, op gister middag na, waar ik na het instaleren van skyrim ineens alles kon draaien. Waarom en hoe enz weet ik tot op heden nog steeds niet :P

[ Voor 78% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet hem een poort lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Heb ik ook allemaal al geprobeerd :P Athans nog niet nu met deze verse install, maar heb ik vrijdag allemaal gedaan met de 1ste verse install :P, kan 2 pcie lanes gebruiken, en allebei is het hetzelfde.
Daarom denk ik dat mobo kaduuk is.
Maja om op de gok een nieuwe mobo te halen op hoop van zegen, tja, kan hem altijd weer retourneren uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meer iets voor VB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Sorry VB ??
Owh zie het al, videokaart en beeldschermen, maja probleem is, die zijn het probleem niet :P
Athans niet in mijn berekening.

[ Voor 85% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kreeg je geen checkerboards e.d. te zien met Furmark? Wat zegt de Windows Event Viewer?
Mocht je geen checkerboards hebben gezien: dan is je voeding het probleem. Kreeg je wel checkerboards, dan is je videokaart gewoon gaar en dus garantie claimen bij de winkel waar je de kaart vandaan hebt (niet de fabrikant zelf!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:25:
Kreeg je geen checkerboards e.d. te zien met Furmark? Wat zegt de Windows Event Viewer?
Mocht je geen checkerboards hebben gezien: dan is je voeding het probleem. Kreeg je wel checkerboards, dan is je videokaart gewoon gaar en dus garantie claimen bij de winkel waar je de kaart vandaan hebt (niet de fabrikant zelf!).
Je bedoelt artifacts ??
Nee niet gezien, en mijn windows event viewer geeft heeeel veel aan, maar vooral omdat ik elke keer probeer een bench of iets te draaien, en dat ie dan freezed, en dan kritieke meldingen geeft, maar niets met een reden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht heeft het een wel met het ander te maken, onderzoek dat eens. :)

Is zo'n videokaart eigenlijk geen overkill voor 1280x1024?

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Hoe bedoel je ?
Heb net die events bekeken, maar staat echt niets bij, en qua tijd klopt het allemaal, want het is dan na de reboot dat die melding er staat.
Dus hoe onderzoek ik dat verder :P
Neem aan dat je logboeken bedoeld (mijn win 7 is nedrlands :P )
edit :
En ik game op 1920x1200 :D

Enne je zei dat het anders mijn voeding is, maar waarom eigenlijk ??
Want als ik furmark en prime95 tegelijkertijd kan draaien, dan zit het qua piekvermogen enz gewoon snor toch ?

Zit verder te denken om volgende mobo te halen om te testen :
pricewatch: Asus Sabertooth X58
is niet super duur maar zou moeten werken met huidige setup.

[ Voor 63% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nou je kan er op dubbelklikken, dan krijg je meer informatie, waaronder een event ID en een source. Zoek die event op bij eventid.net samen met de source, dan krijg je wat meer informatie over de fout. Als ik jou zo begrijp komt de errorlog er wel bij ná een crash?

Ik zie trouwens ook een eerdere opmerking over DirectX en OpenGL, maar dat zijn twee aparte standaarden. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:57:
Nou je kan er op dubbelklikken, dan krijg je meer informatie, waaronder een event ID en een source. Zoek die event op bij eventid.net samen met de source, dan krijg je wat meer informatie over de fout. Als ik jou zo begrijp komt de errorlog er wel bij ná een crash?

Ik zie trouwens ook een eerdere opmerking over DirectX en OpenGL, maar dat zijn twee aparte standaarden. :)
Okee heb er 1 gedaan die zegt :

Type: Critical

Description:
The last sleep transition was unsuccessful. This error could be caused if the system stopped responding failed or lost power during the sleep transition.

Maar ik laat hem niet in slaap gaan de pc :S
Enne idd open gl en direct x zijn verschillend, en dat bedoelde ik dus precies, furmark is opengl, en die benchmarks zijn direct x, dus misschien gaat daarin iets mis.

EDit:

HAd net weer furmark en prime 95 samen gedraaid, en werkt perfect.
Temps zijn ook perfect, dus dat is allemaal uit te sluiten. Snap er dus echt gewoon niets van.
Voeding kunnen we ook afstrepen lijkt me, want beide zijn worse case senario's (prime en furmark) dus een unigine heaven zal de pc niet zwaarder belasten dan deze 2 programma's.

[ Voor 16% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Nou uit pure wanhoop maar een nieuwe mobo besteld om te testen.
De x58 sabertooth. Als dit het niet is, dan stuur ik mn mobo en 680 terug en dan gaat deze pc in onderdelen de deur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek anders eens iets van ATI SKD of dier door deed mijn systeem ook raar toen ik overstapte op nvidia kaarten. Er blijf misschien wat AMD driver rommel achter zoals wat ik had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk niet dat in het MBR een stukje AMD software staat. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Ja dat kan idd, maar ik heb een fresh install gedaan, met formateren van ssd :P dus blijft dan geen driver achter neem ik aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
JEEEEEEEEJ.
Nieuwe mobo en alles werkt :D
Kan gewoon unigine draaien, en haal met alles max gemiddeld ong 30fps.
En kan vantage draaien zonder probleem.
Alleen piept en kraakt mn voeding nog steeds als een mofo, en dat irriteert me, dus volgende maand een seasonic 1000watt :)
Maar ik ben o zo blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Seasonic Platinum 1000W is pure overkill, zelfs bij drie GTX 680's heeft die maar weinig te doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Wat raad je dan aan ??
Zag dat ie 80+ platinum was, dus ja dacht 1000watt, plus platinum enz leuk ding :P
Wil wel flink gaan ocen en een 2e 680gtx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Zo nu de pc al weer hellemaal draaiend, alles is geinstaleerd, en pc weer hellemaal dicht gemaakt(kast)
Gelijk ook andere cpu koeler erop, en de pc blijft qua temps echt super netjes, zeker de 680, idle rond de 22 graden, en load rond de 60 max. Ik ben een blij man :)

ALs er nog iemand een tip heeft voor een goede voeding, ik hoort het graag, heb financieel meevallertje gehad, dus ik kan een voeding halen, dus tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mijn favoriete "Kies je voeding site" : http://www.silentpcreview.com :)

Mooi dat het opgelost is allemaal !! Niks zo frustrerend als een nieuwe PC of videokaart die naar doet ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Okee thnx gelijk effe doorspitten :) enne idd ik werd echt gek, gelukkig heb ik naar mijn gevoel geluisterd en was mobo gelijk goede keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Topicstarter
Is een topic bump maar ik heb een vraag.
Had unigine heaven gedraaid, en was allemaal perfect, maar kreeg een melding :

De gebruiker heeft een melding gekregen dat Beheer van bureaubladvensters langzamer werkte en daarom is afgesloten

bron : Desktop Window Manager
id : 9018

En hij rade mij aan om aero uit te zetten.
Nou lijkt het me stug dat mijn pc(zie sig) genekt wordt door aero ??
Heb de melding via eventid.net gezocht maar vond niets.
http://eventid.net/displa...ce=Desktop+Window+Manager
Google zegt ook niet veel.
Iemand een idee ?

Pagina: 1