Toon posts:

Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 12:33
Ikaros55 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:59:
Ik heb een Yamaha Receiver RX-A2A en nu wil ik daar een Musiccast Vinyl 500 op aansluiten.
Als ik die rechtstreeks aansluit via kabel op de Phono ingang van de versterker krijg ik een vervormd geluid.
Ik heb een omweg gevonden door de kabel te verwijderen en de Phono aan de via de Musiccast app te koppel aan de ruimte. Een beetje omslachtig maar dat lukt. Het liefst zou ik deze rechtstreeks koppelen via de receiver.
Iemand een suggestie hoe ik dit zou moeten doen of ervaring hier mee?
Als je de phone uitgang gebruikt heb je natuurlijk ook een aardedraad nodig. Ik ga er vanuit dat dat zo is, anders omprikken naar line out en een gewone input op je receiver gebruiken. Dat werkt zeker.
Er zit nog steeds een MM Cartridge in, neem ik aan.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:05
Ik heb pas een Yamaha MusicCast WXA50 versterker gekocht icm focal aria 905 speakers, het klink behoorlijk goed voor zon klein ding.
Het netwerk van yamaha lijkt ook wat stabieler te zijn dan heos op een denon 3400 receiver.

• Ikaros55
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb nu de phono uitgang van de Vinyl500 aangesloten aan de phono ingang van de receiver.
De receiver heeft een aardingspin maar de Vinyl500 niet.
Ik krijg veel gebrom van de subwoofer en de rear wireless speaker werken niet. Ook is het geluid niet heel luid.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Goofy1978 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:54:
Ik heb pas een Yamaha MusicCast WXA50 versterker gekocht icm focal aria 905 speakers, het klink behoorlijk goed voor zon klein ding.
Mag ook wel voor dat geld : pricewatch: Yamaha MusicCast WXA50 :o

Maar zo te zien geen 802.11ac of laat staan 802.11ax :?
Dat is wel echt slecht...
Het netwerk van yamaha lijkt ook wat stabieler te zijn dan heos op een denon 3400 receiver.
Dat is ook de reden dat ik dit topic volg : Marantz/Denon bakt er niks van op dat gebied! :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nero355 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:53:
[...]

Mag ook wel voor dat geld : pricewatch: Yamaha MusicCast WXA50 :o

Maar zo te zien geen 802.11ac of laat staan 802.11ax :?
Dat is wel echt slecht...

[...]

Dat is ook de reden dat ik dit topic volg : Marantz/Denon bakt er niks van op dat gebied! :/
Ik heb hier wat Yamaha spullen (?) :+ en die verbinden momenteel nétjes op WiFi5 Channel 132 .... AC ;)

Arcadyan WiFi Chip's / Module's welke er in zitten.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
Ikaros55 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:43:
Ik heb nu de phono uitgang van de Vinyl500 aangesloten aan de phono ingang van de receiver.
De receiver heeft een aardingspin maar de Vinyl500 niet.
En de rest van de tips die je hebt gekregen, heb je die al geprobeerd? Zoals aansluiten via line-out -> line-in?
Ik krijg veel gebrom van de subwoofer en de rear wireless speaker werken niet.
De subwoofer is afhankelijk van hoe je het hebt ingesteld, heb je die ingesteld dat deze ook moet meedoen bij reguliere muziek?

Maar dat de rearspeakers het niet doen is niet vreemd toch? Je speelt een stereosignaal af, dus als de receiver alles doorzet zoals die het binnenkrijgt, dan hoor je muziek alleen via de twee frontspeakers.
Ook is het geluid niet heel luid.
Beschrijf "niet heel luid", praten we dan over dat je het volume op de versterker op maximaal moet zetten om dan heel zacht iets te horen? Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet het geval is.

Vaak wordt er gebruik gemaakt van een andere mastering voor vinyl tov CD's, downloads of streaming. Dat kan zachter klinken en dat is ook juist goed omdat de muziek waarschijnlijk dan niet brickwalled is zoals helaas regelmatig met andere media wel is, daarom heeft muziek op vinyl vaak meer dynamiek. Soms is de muziek ook nog wat zachter op vinyl om op die manier meer ruimte te hebben, dus een langere speeltijd per kant (hoe harder de muziek, hoe groter de uitslag van de groef, hoe groter dus de afstand tussen de groeven en dus hoe minder muziek er op een plaat past). Daarom kan het volume per plaat ook flink verschillen. Ook dat is niet erg, dan moet je voor de ene plaat gewoon het volume wat hoger zetten, bij de ander wat lager.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• nero355

nero355

Will_M schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:39:
Ik heb hier wat Yamaha spullen (?) :+ en die verbinden momenteel nétjes op WiFi5 Channel 132 .... AC ;)

Arcadyan WiFi Chip's / Module's welke er in zitten.
Ehh... OK leuk... maar :

- Ik had het over het door hem gebruikte model B)
- Welke modellen heb jij precies staan die het wel hebben :?

Weer lekker vaag bezig jij! :P :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nero355 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:36:
[...]

Ehh... OK leuk... maar :

- Ik had het over het door hem gebruikte model B)
- Welke modellen heb jij precies staan die het wel hebben :?

Weer lekker vaag bezig jij! :P :+
o.a. een RXA-2080 Receiver en een paar paar MusicCast 20 apparaatjes welke ik her der door het huis en in de tuin gebruik als "portable radio" 8)

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 12:06
Goedemorgen beste mensen,
Ik heb R-N602 aangeschaft en het lukt mij niet om fm radio aan de praat te krijgen. Er zou geen signaal zijn. Ik heb de bekabeling met een andere (oude receiver) getest en dan heb ik wel signaal en goede ontvangst. Dus het lijkt aan Yamaha te liggen. Dat vind ik toch een beetje raar, met zo’n moderne nieuwe apparaat.

Met meegeleverde am antenne heb ik in iedere geval een soort ruis gekregen. Betekent dat dat in iedere geval radio in principe doet (zowel am als fm)? Maar ook met meegeleverde fm antenne geen enkele geluid. Zie ik iets over het hoofd? Of apparaat is kapot geleverd? Een andere kabel? (Ik heb trouwens al 2 geprobeerd). Iedere idee/ervaring is van harte welkom! Alvast bedankt.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:32
Olga2000 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:03:
Goedemorgen beste mensen,
Ik heb R-N602 aangeschaft en het lukt mij niet om fm radio aan de praat te krijgen. Er zou geen signaal zijn. Ik heb de bekabeling met een andere (oude receiver) getest en dan heb ik wel signaal en goede ontvangst. Dus het lijkt aan Yamaha te liggen. Dat vind ik toch een beetje raar, met zo’n moderne nieuwe apparaat.

Met meegeleverde am antenne heb ik in iedere geval een soort ruis gekregen. Betekent dat dat in iedere geval radio in principe doet (zowel am als fm)? Maar ook met meegeleverde fm antenne geen enkele geluid. Zie ik iets over het hoofd? Of apparaat is kapot geleverd? Een andere kabel? (Ik heb trouwens al 2 geprobeerd). Iedere idee/ervaring is van harte welkom! Alvast bedankt.
Als je nou eerst even stap voor stap beschrijft wat je precies hebt gedaan en wat er toen gebeurde, dan wordt de hulp een stuk makkelijker, en de kans dat je er wat aan hebt ook.
Nu heeft je post slechts het niveau van "hij doet het niet" en daarvoor is Tweakers.net niet de juiste plek.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 12:06
Andrehj schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:22:
[...]

Als je nou eerst even stap voor stap beschrijft wat je precies hebt gedaan en wat er toen gebeurde, dan wordt de hulp een stuk makkelijker, en de kans dat je er wat aan hebt ook.
Nu heeft je post slechts het niveau van "hij doet het niet" en daarvoor is Tweakers.net niet de juiste plek.
Hi,

Sorry, ik dacht dat ik duidelijk was. Maar... ik heb nu ontvangst. Punt is, automatisch zoeken naar zenders of werkt niet, of werkt anders dan in handleiding beschreven. Uiteindelijk ging ik verder knoeien, firmware update gedaan, app ingericht. In app zag ik dat er wel ontvangst was. Echt bizar. Toen ging ik verder handmatig zoeken en ik kwam op een zender uit! Blijkbaar vanuit fabriek stond die op een frequentie die hier in Nederland niet gebruikt wordt.

Dat klinkt allemaal misschien stom, maar wie weet, iemand anders heeft hier wat aan.

Dank je wel voor je reactie!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ikaros55
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-05-2021
yodeluxe schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:04:
[...]

En de rest van de tips die je hebt gekregen, heb je die al geprobeerd? Zoals aansluiten via line-out -> line-in?

[...]

De subwoofer is afhankelijk van hoe je het hebt ingesteld, heb je die ingesteld dat deze ook moet meedoen bij reguliere muziek?

Maar dat de rearspeakers het niet doen is niet vreemd toch? Je speelt een stereosignaal af, dus als de receiver alles doorzet zoals die het binnenkrijgt, dan hoor je muziek alleen via de twee frontspeakers.

[...]

Beschrijf "niet heel luid", praten we dan over dat je het volume op de versterker op maximaal moet zetten om dan heel zacht iets te horen? Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet het geval is.

Vaak wordt er gebruik gemaakt van een andere mastering voor vinyl tov CD's, downloads of streaming. Dat kan zachter klinken en dat is ook juist goed omdat de muziek waarschijnlijk dan niet brickwalled is zoals helaas regelmatig met andere media wel is, daarom heeft muziek op vinyl vaak meer dynamiek. Soms is de muziek ook nog wat zachter op vinyl om op die manier meer ruimte te hebben, dus een langere speeltijd per kant (hoe harder de muziek, hoe groter de uitslag van de groef, hoe groter dus de afstand tussen de groeven en dus hoe minder muziek er op een plaat past). Daarom kan het volume per plaat ook flink verschillen. Ook dat is niet erg, dan moet je voor de ene plaat gewoon het volume wat hoger zetten, bij de ander wat lager.
Probleem is opgelost. Bleek aan de phono kabel te liggen . Was nochtans een nieuwe kabel. Omgewisseld in de winkel en klaar. Bedankt voor de hulp.

Mvg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 20:26
Ik overweeg om een externe DAC te gaan gebruiken op mijn RX-V475. In de hoop een betere muziek weergave (stereo) te krijgen. Voor FLAC bestanden en mp3's van mijn NAS, en mogelijk spotify.

Maar hoe slecht/goed is de interne DAC van mijn RX-V475 eigenlijk? Het zou een Burr/brown zijn. Maar wat zegt dat?

En een externe dac, moet eigenlijk ook een streamer hebben dan, met oa spotify-connect, dlna, etc etc etc. Dat doet de yamaha immers intern ook al zo handig, en ik wil natuurlijk geen functies verliezen, of gebruiksgemak.
Ik zoek vooral dat nóg betere geluid.

Kan ik een betaalbare flink betere dac op de yamaha aansluiten?
Zit ik dan gelijk bij een bluesound node2, of een raspberry-hifi oplossing?
En IS dat dan inderdaad beter klinkend?

Kortom, betaalbare betere DAC oplossing gezocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 14:30

DaffyDuck43

MF-lurker

teake schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:13:
Ik overweeg om een externe DAC te gaan gebruiken op mijn RX-V475. In de hoop een betere muziek weergave (stereo) te krijgen. Voor FLAC bestanden en mp3's van mijn NAS, en mogelijk spotify.

Maar hoe slecht/goed is de interne DAC van mijn RX-V475 eigenlijk? Het zou een Burr/brown zijn. Maar wat zegt dat?

En een externe dac, moet eigenlijk ook een streamer hebben dan, met oa spotify-connect, dlna, etc etc etc. Dat doet de yamaha immers intern ook al zo handig, en ik wil natuurlijk geen functies verliezen, of gebruiksgemak.
Ik zoek vooral dat nóg betere geluid.

Kan ik een betaalbare flink betere dac op de yamaha aansluiten?
Zit ik dan gelijk bij een bluesound node2, of een raspberry-hifi oplossing?
En IS dat dan inderdaad beter klinkend?

Kortom, betaalbare betere DAC oplossing gezocht.
Betaalbaar, en goed....je blijft bij Yamaha en alle opties die je vraagt...
https://nl.yamaha.com/nl/...sories/wxad-10/index.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

DaffyDuck43 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:48:
Betaalbaar, en goed....je blijft bij Yamaha en alle opties die je vraagt...
https://nl.yamaha.com/nl/...sories/wxad-10/index.html
pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10 en dan de foto van de achterkant : Lijkt geen S/P-Dif input te hebben, ondanks dat blokje :?

Daarnaast hoeft een beetje DAC niet zoveel te kosten, tenzij je al die "Smart" features nodig hebt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

nero355 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:42:
[...]

pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10 en dan de foto van de achterkant : Lijkt geen S/P-Dif input te hebben, ondanks dat blokje :?

Daarnaast hoeft een beetje DAC niet zoveel te kosten, tenzij je al die "Smart" features nodig hebt...
Klopt, geen SPDIF, 2x analoog uit. Heb ‘m zelf staan op mijn werkkamer gekoppeld aan mijn “oude” stereo set en wordt hoofdzakelijk gebruikt als musiccast “slave” die het signaal oppikt vanaf mijn huiskamer AV receiver.

Maar wat er via de analoge uitgang uitkomt is gewoon heel goed. Als je ‘m in de streaming mode gebruikt, klinkt ‘t gewoon heel strak en zuiver. De app is gedurende de afgelopen jaren veel stabieler geworden en werkt tegenwoordig prima zonder haperingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teake
Dank, lijkt een goede optie.
Maar, weten jullie ook of hij beter is dan de interne DAC?
Ik heb bijvoorbeeld even getest met m'n google chromecast audio, maar die klinkt minder goed dan de interne dac.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

DaffyDuck43 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:34:
De app is gedurende de afgelopen jaren veel stabieler geworden en werkt tegenwoordig prima zonder haperingen.
Hmm...

Dat was toch juist het grote voordeel van Yamaha t.o.v. de concurrentie :?

Ga je me nou vertellen dat hun app ook al gezeik gaf ?! :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
teake schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:13:

Op een ander forum heeft iemand eens een vergelijking gedaan tussen een Burr-Brown DAC in een betaalbare Yamaha receiver en een ESS Sabre DAC in een duurder model en kwam tot de conclusie dat de Burr-Brown beter klonk:

It is very interesting to read all of the stuff about the (relatively) new ESS Sabre DACs.
The numbers and spec sheets are impressive.
For me, one thing only matters, always: HOW DOES IT SOUND?
I did have the opportunity to compare an "older" Yamaha RX-A820 AV receiver to a new Yamaha RX-A1040 AV receiver. Both are high quality receivers.
The 820 uses Burr Brown. The 1040 uses ESS Sabre DACs.
Now, to better understand this, I am a professional musician, I am classically trained (highschool), but currently active in both pop and jazz music.
My RX-A820 with Burr Brown sounds far better than the newer 1040, which uses ESS. Voices sound more natural with the 820 / Burr Brown DACs. Mid- and low ranges are very transparent / natural sounding. ESS is good at extreme highs and extreme lows as well as channel separation and S/N ratio. They are brilliant to that extend.
But frankly, my ears are not interested in extreme highs, extreme lows or stellar high S/N ratio. My ears are interested in what comes closest to reality...
To me it's clear: Burr Brown easily wins this contest! They definitely sound more natural. So to me ESS Sabre is a bit of a hype, created by technicians, for technicians. Burr Brown is for musicians...
Sadly enough Yamaha chose ESS Sabre for it's latest Aventage receivers. I hope they will revert to Burr Brown again in the near future..!

Bron: https://www.avsforum.com/...ac-any-advantages.1481367

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teake
Dank, waardevolle post!

Jammer dat er niet een pasklaar antwoord is, maar hé, dat had ik kunnen weten natuurlijk.

Leuk om ook andere ervaringen te lezen.
Ik denk dat ik tzt maar gewoon wat moet gaan beluisteren als het weer makkelijk kan en mag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teake
Ik heb in de service manual gevonden dat het deze dac-chip is;

Pcm1681pwpr

https://www.digchip.com/d...sheet/477/PCM1681PWPR.php
http://www.ti.com/lit/gpn/pcm1681

Nou zegt dat natuurlijk nog niets over de software etc, maar het is een begin :-) En sowieso een leuk weetje.

[Voor 19% gewijzigd door teake op 18-05-2021 20:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Dan is het dus wel een andere DAC dan de DAC die o.a. in bovengenoemde RX-A820 en in mijn eigen RX-A730 zit, een PCM5101. Dat is een twee-kanaals DAC waarvan er vier in de receiver zitten. Misschien dat dat nog verschil in geluidskwaliteit oplevert.

https://www.ti.com/assets...82&parts=PCM1681,PCM5101A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

nero355 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:55:
[...]

Hmm...

Dat was toch juist het grote voordeel van Yamaha t.o.v. de concurrentie :?

Ga je me nou vertellen dat hun app ook al gezeik gaf ?! :D
Neem maar eens een kijkje bij de recensies in de playstore of appstore...

Maar ik heb er nu geen problemen meer mee. Ja, er zijn wat kleine onhebbelijkheidjes waar je mee moet leren leven, maar gebruik ‘m nu (zowel apple als android) een jaar of 3 en als eerder geschreven veel stabieler geworden.

Dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot DTS Play-fi. Heb naast mijn Yamaha AV receiver ook nog een Audiolab stereo versterker staan die hiervan gebruik maakt, maar dit is een drama. Systeem werkt ook iets anders doordat je vanaf je mobiele apparaat streamt via je netwerk naar de versterker (in mijn geval, kan ook een streaming speaker zijn). Niet wat betreft geluid hoor, als t werkt is t geluid perfect, maar drop outs of vastlopen van de app is schering en inslag.
Maar goed, is in mijn geval slechts een “nice to have” optie, die ik niet dagelijks gebruik in tegenstelling tot musiccast van Yamaha die eigenlijk 18 uur per dag aanstaat op een net radio station of andere bron en zo gedeeld wordt op nog 2 lokaties in huis via het netwerk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nieuws over de terugroepactie van Yamaha betreft de HDMI 2.1 boarden.

Is een bericht van Yamaha USA maar dit zal niet veel gaan verschillen met de EU gok ik.

https://usa.yamaha.com/ne...020_avr-hdmi-caution.html

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teake
teake schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:44:

Pcm1681pwpr[Afbeelding]

Nou zegt dat natuurlijk nog niets over de software etc, maar het is een begin :-) En sowieso een leuk weetje.
Inmiddels heb ik een externe (stereo) DAC gekocht; een topping E30. Deze krijgt signaal vanuit een chromecast audio, via de optische kabel. De analoge cinch uit is aangesloten op de audio ingang van mijn RX-V475 receiver.

Resultaat; iets beter geluid. Betere plaatsing van instrumenten, beter onderscheid. Iets meer detail, iets duidelijker soundstage.

Daarna ook geprobeerd met een bluesound node 2. Vergelijkbaar resultaat.

Dus; de interne DAC van de RX-V475 is lang niet slecht, maar laat wel ruimte voor verbetering.
Uiteraard, het is een instapmodel receiver.

Ps. De bluesound node2 is te koop, zie mijn advertenties. Ik ga verder knutselen met een raspberry pi denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkvalias
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-05 09:27
rikadoo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:52:
Nieuws over de terugroepactie van Yamaha betreft de HDMI 2.1 boarden.

Is een bericht van Yamaha USA maar dit zal niet veel gaan verschillen met de EU gok ik.

https://usa.yamaha.com/ne...020_avr-hdmi-caution.html
Ik heb een Yamaha RX-V6A in bestelling staan bij Hobo. Op mijn vraag of dit in Nederland ook zo gaat zijn reageerden ze als volgt:

"Yamaha is bezig met een wereldwijde, kosteloze uitrol van die fix, maar de kans is inderdaad groot dat hij bij de komende zending al geïmplementeerd is. Yamaha heeft ons ook toegezegd dat alle klanten met deze receiver altijd mogen rekenen op een goede werking van het product zoals die op de verpakking is omschreven. Dus mocht het zo zijn dat het nieuwe HDMI-board nog niet beschikbaar zou zijn bij de volgende uitrol, dan krijgt u later een oproep voor een kosteloze upgrade."

Crosses fingers. :D

P.S. heilige poep wat heeft dit ding een levertijd. Ik heb 3 mnd geleden de bestelling gedaan maar er is nog geen zicht op levering :')

Edit: ermhagerd hij wordt 10/6 op de post gedaan :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
darkvalias schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:45:
[...]

Ik heb een Yamaha RX-V6A in bestelling staan bij Hobo. Op mijn vraag of dit in Nederland ook zo gaat zijn reageerden ze als volgt:

"Yamaha is bezig met een wereldwijde, kosteloze uitrol van die fix, maar de kans is inderdaad groot dat hij bij de komende zending al geïmplementeerd is. Yamaha heeft ons ook toegezegd dat alle klanten met deze receiver altijd mogen rekenen op een goede werking van het product zoals die op de verpakking is omschreven. Dus mocht het zo zijn dat het nieuwe HDMI-board nog niet beschikbaar zou zijn bij de volgende uitrol, dan krijgt u later een oproep voor een kosteloze upgrade."

Crosses fingers. :D

P.S. heilige poep wat heeft dit ding een levertijd. Ik heb 3 mnd geleden de bestelling gedaan maar er is nog geen zicht op levering :')
Ik heb dezelfde in bestelling staan bij Stassen-Hifi, en zij hebben gezegd dat ze eind juni een levering verwachten.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sandwalker
Op de Website van Yamaha staat nu:
For Customers Requiring 4K/120Hz from Select Xbox, NVIDIA Source Devices

A free update program will be available starting in fall 2021 to update the HDMI board on these AV receivers to allow for the 4K/120Hz signal transmission with these source devices.

This HDMI board exchange is complimentary to customers for 24 months after the program starts.
We will provide an update of next steps here this summer.
Be sure to register your product to be notified of next steps and receive direct communication about the update program.

Dat betekent ergens voor de kerst een fix als je een bestaande receiver hebt. Ik zou persoonlijk niet gaan gokken op een receiver update af fabriek, want je weet nooit precies waar je unit vandaan komt, tenzij je bij een goede audiozaak koopt die het even voor je bevestigt. Een latere update is altijd minder; afhankelijk van het soort oplossing ben je zomaar een maand of wat je receiver kwijt. Dat zou ik zelf een gemis vinden. Ik heb zelf bij Botman ingekocht en die vertrouw ik wel met een snelle upgrade. Een dozenschuiver op Bol.com plaza dan weer liever nooit.

• darkvalias
Gisteren bericht gekregen dat mijn RX V6A op 11/6 voor de deur staat. Zal eens gaan uitzoeken hoe ik kan achterhalen of hij van een fix voorzien is. Wordt vervolgt :D

• rikadoo
  • Niet online
darkvalias schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:40:
Gisteren bericht gekregen dat mijn RX V6A op 11/6 voor de deur staat. Zal eens gaan uitzoeken hoe ik kan achterhalen of hij van een fix voorzien is. Wordt vervolgt :D
Oh ben benieuwd of ik mijne dan ook krijg, wellicht dat er nu batches zijn verstuurd naar dealers in NL.

Houd me op de hoogte mbt de HDMI issues.

• Arnos88
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-03 11:39
Benieuwd naar jullie bevindingen. Heb zelf een Yamaha RXV385 en wil ook graag upgraden sinds ik een LG CX en Xbox Series X bezit. De V4A staat al een tijdje op mijn wenslijst...

• darkvalias
Bij het uitpakken even gekeken of er notities bij zaten of andere indicatoren van een fix. Helaas nog niet iets kunnen vinden. Soon-ish even contact opnemen met Yamaha of zij duidelijkheid kunnen geven. Beschik ook niet over een 30 series kaart of ps5/xbox series x/s dus kan helaas niet testen of het issue speelt. Wordt vervolgt :)

Kleine review, dit ding werkt echt fenomenaal. Het meten met de MIC is in twee tellen klaar en je hoort echt alles om je heen. Verder ook mooi dat ie zelf kijkt wat voor een type audiobron je hebt en dan bepaalt of het via de surround decoder moet gaan of dat je 2ch stereo krijgt. Persoonlijk vind ik dit heel prettig i.v.m. het luisteren van muziek. (Losse sub is te punchy voor muziek maar heerlijk voor films)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:53
Ik ben ook al lang aan een upgrade toe, maar wacht toch maar af tot ik zeker weet dat ik een nieuw type krijg. Omruilen/repareren en dan een paar weken je receiver kwijt zijn is geen optie voor mij.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkvalias
Inmiddels een reactie van Yamaha gehad. Zoals ik deze begrijp is de fix nog niet in de nieuwe apparaten doorgevoerd. Ik heb wel een link naar een nederlandstalige pagina over dit issue gekregen van ze: https://nl.yamaha.com/nl/...020_avr-hdmi-caution.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 17:05
Mijn v673 heeft nu echt de geest gegeven. Bekend probleem met de Texas Instrument decoder chip. Dat wil zeggen, bekend boor de gebruikers, maar volgens Yamaha is er geen issue.

Was dan wel op zoek naar een upgrade, maar aangezien er bij ook consoles aanhangen zoek ik iets zonder de HDMI 2.1 bug. En voorgaande modellen hebben dus nog geen update en de nieuwe modellen liggen (ver) buiten mijn prijsklasse...

Dan maar uithouden met tv-geluid en hopen dat er snel iets passend beschikbaar komt.

• rikadoo
  • Niet online
darkvalias schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:40:
Inmiddels een reactie van Yamaha gehad. Zoals ik deze begrijp is de fix nog niet in de nieuwe apparaten doorgevoerd. Ik heb wel een link naar een nederlandstalige pagina over dit issue gekregen van ze: https://nl.yamaha.com/nl/...020_avr-hdmi-caution.html
Heb jij toevallig een PS5?

• darkvalias
rikadoo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:56:
[...]

Heb jij toevallig een PS5?
Helaas, helaas, ik heb geen van de apparaten die issues zouden kunnen veroorzaken... :/

• rikadoo
  • Niet online
darkvalias schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Helaas, helaas, ik heb geen van de apparaten die issues zouden kunnen veroorzaken... :/
Aah oke. Ik heb wat problemen met de PS5 en 4k HDR materiaal, ik krijg dan de melding zodra ik HDR aanzet dat de boel naar 1080p word teruggezet. Nu weet ik dat er d.m.v. firmware update het een en ander qua HDMI 2.1 instellingen ingeschakeld word, Maar ik niet duidelijk terugvinden welke dat zijn.

Ik vermoed dat dit gewoon nog niet ondersteund word en dat is prima, ik wist dat van te voren dat sommige functies pas later komen, maar zou wel handig zijn om te weten wat er nu wel werkt.

• darkvalias
rikadoo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Aah oke. Ik heb wat problemen met de PS5 en 4k HDR materiaal, ik krijg dan de melding zodra ik HDR aanzet dat de boel naar 1080p word teruggezet. Nu weet ik dat er d.m.v. firmware update het een en ander qua HDMI 2.1 instellingen ingeschakeld word, Maar ik niet duidelijk terugvinden welke dat zijn.

Ik vermoed dat dit gewoon nog niet ondersteund word en dat is prima, ik wist dat van te voren dat sommige functies pas later komen, maar zou wel handig zijn om te weten wat er nu wel werkt.
Klopt, als het HDR10+ is dan komt dat later pas.... net als 4k/120fps, 8k/60fps en variable refresh rates. Ik weet niet precies wat de PS5 voor opties heeft. Maar als je iets van een optie hebt om de HDR settings aan te passen zou ik daar eens naar kijken.

• rikadoo
  • Niet online
darkvalias schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:27:
[...]

Klopt, als het HDR10+ is dan komt dat later pas.... net als 4k/120fps, 8k/60fps en variable refresh rates. Ik weet niet precies wat de PS5 voor opties heeft. Maar als je iets van een optie hebt om de HDR settings aan te passen zou ik daar eens naar kijken.
Ja op de PS5 kan ik 120hz 4k wel kiezen, of aanzetten maar niet icm HDR.

TV staat wel alles aan dus denk dat dit nog niet ondersteund word.

• nero355

nero355

NewDust schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:48:
Mijn v673 heeft nu echt de geest gegeven. Bekend probleem met de Texas Instrument decoder chip. Dat wil zeggen, bekend boor de gebruikers, maar volgens Yamaha is er geen issue.
Triest om zoiets te lezen... :|

Had stiekem gehoopt dat Yamaha niet "één van die merken" is zeg maar...

Zonde! -O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _jero_813
  • Laatst online: 03-06 17:39
Ik heb naar mijn idee ook een apart 'probleem' sinds kort met mijn RX-A730. Als ik hem aanzet en muziek ga afspelen klinkt de linkerspeaker iets harder dan de rechterspeaker. Na een aantal minuten is dat bijgetrokken en zijn ze even hard. Is dit iets bekends?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teake
Ik heb iets vergelijkbaars op het rechtsachterkanaal van mijn RX-V475.
Bij zacht volume doet die niet echt mee.
Zet ik hem harder, dan is rechtsachter er ook ineens weer bij.

• Sandwalker
De receiver is sinds 2014 uit de handel. 7 jaar gebruik is niet verkeerd voor een apparaat dat veel aanstaat en warm wordt. Ik zou het fijn vinden als Yamaha een stevige stap richting class-D maakt voor home cinema. Dan verwacht ik dat je toch meer levensduur uit je receiver haalt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 17:05
Los van technische obsolescence, vind ik 7 jaar nog steeds kort. En dat Yamaha voet bij stuk houdt, terwijl zelfs Texas Instruments erkent dat er problemen zijn met de chip, is op zijn minst opmerkelijk te noemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
Sandwalker schreef op maandag 28 juni 2021 @ 07:17:
7 jaar gebruik is niet verkeerd voor een apparaat dat veel aanstaat en warm wordt.
Als je een dergelijk apparaat dusdanig opsluit dat die te warm wordt, dan is 7 jaar inderdaad niet verkeerd. Maar de meesten van ons zorgen er wel voor dat die voldoende lucht krijgt en dan is 7 jaar echt niets. Een receiver moet zonder moeite toch zeker wel het dubbele kunnen halen. Dat ze eerder vervangen worden heeft vaak dan ook te maken met nieuwere features/standaarden, niet vanwege defecten.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

yodeluxe schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:53:
Maar de meesten van ons zorgen er wel voor dat die voldoende lucht krijgt en dan is 7 jaar echt niets. Een receiver moet zonder moeite toch zeker wel het dubbele kunnen halen.
Ik heb een tijdje een Versterker gebruikt die op dat moment iets van 30 jaar oud was en dan was die niet eens een keer refurbished geweest, zoals een aantal mensen hier op GoT dat doen en ze dan weer tekoop zetten :)

• Jazco2nd
  • Laatst online: 22:51
Ik heb een poosje terug de Yamaha YAS-306 via Marktplaats gekocht met het idee deze in de slaapkamer aan de wand te hangen.
Uiteindelijk gebruiken we de tv daar nooit, dus hebben we die ook niet opgehangen. De Yamaha soundbar is afgelopen weekend bij mijn schoonmoeder beland. :+

Haar 55" tv staat op een witte wandkast (Sony, met mooie maar irritant uitstekende pootjes), voor de TV, liggend.

Is het de bedoeling dat de YAS-306 gewoon "rechtop" wordt gezet, op zijn zijde? Wanneer deze niet aan de wand zit? Het lijkt niet de bedoeling te zijn, maar nu zijn alle speakers naar boven gericht.

Ik ben alsnog verbaasd over het geluid, het is namelijk een enorme woonkamer, erg veel lege ruimte. Toch is het geluid bijzonder goed, zelfs de bass (2x ingebouwde subwoofers).

Nu ik dit type besef ik:
soundbar rechtop zetten = onderste rand (subtitles) van de tv is dan verscholen achter de soundbar, dus dat gaat niet werken. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chatman313
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 22:53
Hallo,

Ik heb recent een yamaha rx v563 receiver aangeschaft. Echter kom ik er nu achter dat er veel ingesteld moet worden met de afstandsbediening en deze zat er niet bij.

Heeft er iemand een goede universele afstandsbediening die voor yamaha receivers werkt of weet iemand welke vervangings afstandsbediening ik moet hebben?

Het gaat volgens mij origineel om de rav282.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Ben al een tijdje hartstikke tevreden met mijn Yamaha RX S602 receiver. Nou valt me iets op, en vraag me af of iemand daar ervaring / een oplossing voor heeft.

Wanneer ik muziek stream naar de receiver, is er op de display geen ondersteuning voor Japanse kana, kanji of Koreaanse hangul tekens. Nou verwondert het Koreaanse me niet meteen, maar vond het wel verwonderlijk dat het Japanse alfabet niet wordt ondersteund :)

Iemand enig idee of ik dit ergens kan toevoegen of aanpassen, zonder de display language te wijzigen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:28
Jazco2nd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:32:
Is het de bedoeling dat de YAS-306 gewoon "rechtop" wordt gezet, op zijn zijde? Wanneer deze niet aan de wand zit? Het lijkt niet de bedoeling te zijn, maar nu zijn alle speakers naar boven gericht.
Volgens de productpagina herkent de soundbar in welke oriëntatie hij hangt of ligt en past zichzelf daar op aan.

• nero355

nero355

Chatman313 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:04:
Hallo,

Ik heb recent een yamaha rx v563 receiver aangeschaft. Echter kom ik er nu achter dat er veel ingesteld moet worden met de afstandsbediening en deze zat er niet bij.

Heeft er iemand een goede universele afstandsbediening die voor yamaha receivers werkt of weet iemand welke vervangings afstandsbediening ik moet hebben?

Het gaat volgens mij origineel om de rav282.
Je bent net een paar maanden te laat, want de Logitech Harmony producten zijn sinds een tijdje vreselijk duur geworden :
- pricewatch: Logitech Harmony Hub
- pricewatch: Logitech Harmony Companion
- pricewatch: Logitech Harmony Elite

En die zal je waarschijnlijk wel nodig hebben, want een draadloze afstandsbediening zo te zien... :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chatman313
nero355 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:56:
[...]

Je bent net een paar maanden te laat, want de Logitech Harmony producten zijn sinds een tijdje vreselijk duur geworden :
- pricewatch: Logitech Harmony Hub
- pricewatch: Logitech Harmony Companion
- pricewatch: Logitech Harmony Elite

En die zal je waarschijnlijk wel nodig hebben, want een draadloze afstandsbediening zo te zien... :-(
Dat vreesde ik al. Hoopte met een goedkope afstandsbediening weg te kunnen. Ik heb nog een krakkemikkige Logitech Harmony One liggen (accu's versleten dus nu een kabel met 5v voor in het stopcontact aan geknutseld). Ik ga deze proberen. Als dit lukt laat ik het hier even weten zodat alle mensen die na mij dit probleem tegenkomen dit ook weten.

Bedankt voor de bevestiging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:05

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Chatman313 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:13:
[...]
Dat vreesde ik al. Hoopte met een goedkope afstandsbediening weg te kunnen.
Waarom dan niet een origineel of vervanging kopen die alleen voor de Yamaha is? Als ik op het door jou genoemde type zoek dan kom ik redelijk wat remotes tegen die tientjeswerk zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Chatman313
FeaR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Waarom dan niet een origineel of vervanging kopen die alleen voor de Yamaha is? Als ik op het door jou genoemde type zoek dan kom ik redelijk wat remotes tegen die tientjeswerk zijn.
Heb je een link?

Ik kom alleen de rav315 tegen, echter is het een rav282. Ik heb al een rav315 die niet werkt helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat Google mij zo geeft op "RAV282” of "Wn05800" relatief dichtbij (verkoper in Australië is er ook maar denk dat die verzending niet leuk is).AliExpress staat er ook vol mee (al kan het met de nieuwe importregels mogelijk niet meer zo aantrekkelijk zijn).

Of een vervanger die 100% compatible zou moeten zijn, ben je een stuk goedkoper uit:

[Voor 8% gewijzigd door FeaR op 07-07-2021 21:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chatman313
FeaR schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:54:
[...]

Wat Google mij zo geeft op "RAV282” relatief dichtbij (verkoper in Australië is er ook maar denk dat die verzending niet leuk is).AliExpress staat er ook vol mee (al kan het met de nieuwe importregels mogelijk niet meer zo aantrekkelijk zijn).

Of een vervanger die 100% compatible zou moeten zijn, ben je een stuk goedkoper uit:
Bedankt voor de links. Voor 30 a 40+ euro heb ik liever een 2e hands harmony afstandsbediening in plaats een mogelijk niet werkende afstandsbediening. Ik vond de sites nogal sketchy. Wel bedankt voor de moeite.

Heb zojuist mijn oude Logitech Harmony one afgestoft en met wat prullen aan de praat gekregen en die werkt op de receiver.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ga serieus niet geloven dat de gewensten instellingen welke er gemaakt moeten worden niet middels de knopjes op het apparaat zélf gemaakt kunnen worden.

• Chatman313
Will_M schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:59:
Ik ga serieus niet geloven dat de gewensten instellingen welke er gemaakt moeten worden niet middels de knopjes op het apparaat zélf gemaakt kunnen worden.
Helaas zal je dit wel moeten geloven. Je mag de handleiding zelf bekijken als je het niet van mij aanneemt. Ik vind het ook stom en had het ook niet verwacht.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij had ik de bedragen genoemd? En je hebt nog die andere van 12 euro die hetzelfde zou moeten kunnen als de originele.

• Ididit
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-10-2022
Hulp gevraagd.
Ik zoek een vervanger voor mijn analoge versterker (Yamaha TS500) en mijn Yamaha FM-tuner.

Reden: Vooreerst wil ik Spotify door mijn goede luidsprekers kunnen jagen. En ook omdat mijn FM-tuner geen FM-signaal meer krijgt van mijn kabeldistributeur (Telenet - België).

Ik dacht met de R-N803D een vervanger te hebben zowel voor de versterker als voor de radio. Maar ik twijfel of ik hier wel voldoende DAB+ ontvangst ga hebben. Met een eenvoudige FM-draadantenne krijg ik mijn FM-tuner niet aan de praat, en ik vrees dat ook DAB+ hier niet genoeg dekking zou hebben.
Kan iemand mij bevestigen dat ik in dat geval wel nog internetradio uit de installatie kan halen? En wat is dan de interface? Zijn er zenderkeuzetoetsen op de versterker of moet dat via een app (ook als DAB+ wel zou lukken). Dat lijkt mij niet user friendly.

Als receiver voor cd speler en Spotify zal ik met dit model in ieder geval goed zitten, toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

@Ididit
Mag ik zoiets voorstellen : https://www.pimusicbox.com/
Waarbij je dus vervolgens de Raspberry Pi of een leuk Intel NUC achtig kastje gewoon op je huidige Yamaha aansluit! :)

Het geheel is gewoon het volgende :
- Debian based Linux distro, maar elke Linux of BSD distro werkt prima in principe.
- Mopidy als de daemon die de muziek afspeelt.
MPD kan ook eventueel, want die twee zijn aan elkaar gerelateerd!
- Een leuke webGUI waarmee je het geheel instelt en beheert die je dus met elke browser kan gebruiken :)

En indien je behoefte aan Android apps hebt of simpelweg client applicaties op een PC of Laptop die het geheel beheert dan kan dat ook altijd nog! :*)

Als laatste stap zet je dan nog allerlei Internet Radio Streams erin die jij leuk vindt en gaaaan met die banaan! :Y) 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:49
Ididit schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:31:
Hulp gevraagd.
Ik zoek een vervanger voor mijn analoge versterker (Yamaha TS500) en mijn Yamaha FM-tuner.

Reden: Vooreerst wil ik Spotify door mijn goede luidsprekers kunnen jagen. En ook omdat mijn FM-tuner geen FM-signaal meer krijgt van mijn kabeldistributeur (Telenet - België).

Ik dacht met de R-N803D een vervanger te hebben zowel voor de versterker als voor de radio. Maar ik twijfel of ik hier wel voldoende DAB+ ontvangst ga hebben. Met een eenvoudige FM-draadantenne krijg ik mijn FM-tuner niet aan de praat, en ik vrees dat ook DAB+ hier niet genoeg dekking zou hebben.
Kan iemand mij bevestigen dat ik in dat geval wel nog internetradio uit de installatie kan halen? En wat is dan de interface? Zijn er zenderkeuzetoetsen op de versterker of moet dat via een app (ook als DAB+ wel zou lukken). Dat lijkt mij niet user friendly.

Als receiver voor cd speler en Spotify zal ik met dit model in ieder geval goed zitten, toch?
Voor radio kan je op MusicCast apparaten SiriusXM gebruiken, dit is internetradio. Op zowel de unit als de afstandsbediening heb je tuning +/- en preset +/- knoppen maar het kan ook via de telefoon inderdaad.
Je kan ook een netwerkstreamer met musiccast kopen en aansluiten op je huidige versterker, zoals deze: https://nl.yamaha.com/nl/...lifiers/wxc-50/index.html of deze https://nl.yamaha.com/nl/...onents/np-s303/index.html

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 03-06 03:14
Ramon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:40:
[...]
Voor radio kan je op MusicCast apparaten SiriusXM gebruiken, dit is internetradio.
Eh, SiriusXM is toch een betaalde USA radiodienst voor in de auto (via satelliet) en blijkbaar ook streaming thuis, en derhalve niet beschikbaar buiten Noord-Amerika? Ik heb meerdere Musiccast apparaten in huis, het zit nergens op ingebouwd. Wel zijn mijn apparaten gekoppeld aan Airable-Tunein (niet te verwarren met tunein.com). Daar kan je al je favoriete radiozenders op beluisteren die worden gestreamd via het internet.

Ik heb een ISX18D, A780 en N470D. Alle apparaten hebben DAB ontvangst (en musiccast). De enige radio die een beetje deftig DAB ontvangst heeft is de ISX18D. De A780 en N470D is het DAB ontvangst met de meegeleverde antenne om te huilen, tenzij je dichtbij een DAB zender woont. Zo ontvang ik de Nederlandse publieke zenders (NPO), maar de overige regionale, lokale en commerciële stations zijn niet te ontvangen. En dan staat mijn radio slechts 2 meter van mijn raam verwijderd. ;( Oftewel, ik luister eigenlijk alleen via internet.
Ik dacht met de R-N803D een vervanger te hebben zowel voor de versterker als voor de radio.
...
Op de productpagina zie je letterlijk een foto met op het display "Net Radio". ;) Of jouw favoriete radiozenders worden aangeboden via dat platform weet ik niet. Maar er staan er wel een heleboel op. Ooit die Airable-TuneIn benaderd wegens ontbreken radiozender, binnen drie dagen was het geregeld (na goedkeuring van de betreffende radiozender).
Interface ken ik niet van specifiek de N803D, maar aan het display te zien zal het lijken op die van de N470D (aanname). Daar heb ik mijn favorieten via de app ingesteld en kan ik makkelijk met de afstandsbediening gaan naar Net Radio --> Radio --> Favorieten en voila, de lijst met favorieten komt op je display tevoorschijn. Eenmaal de N470D ingesteld met de app kan ik prima met de afstandsbediening overweg.

[Voor 48% gewijzigd door SebasFM op 09-07-2021 23:01]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:49
SebasFM schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:49:
[...]

Eh, SiriusXM is toch een betaalde USA radiodienst voor in de auto (via satelliet) en blijkbaar ook streaming thuis, en derhalve niet beschikbaar buiten Noord-Amerika? Ik heb meerdere Musiccast apparaten in huis, het zit nergens op ingebouwd. Wel zijn mijn apparaten gekoppeld aan Airable-Tunein (niet te verwarren met tunein.com). Daar kan je al je favoriete radiozenders op beluisteren die worden gestreamd via het internet.

Ik heb een ISX18D, A780 en N470D. Alle apparaten hebben DAB ontvangst (en musiccast). De enige radio die een beetje deftig DAB ontvangst heeft is de ISX18D. De A780 en N470D is het DAB ontvangst met de meegeleverde antenne om te huilen, tenzij je dichtbij een DAB zender woont. Zo ontvang ik de Nederlandse publieke zenders (NPO), maar de overige regionale, lokale en commerciële stations zijn niet te ontvangen. En dan staat mijn radio slechts 2 meter van mijn raam verwijderd. ;( Oftewel, ik luister eigenlijk alleen via internet.
Ah! Ik zat op de US website te kijken inderdaad. |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ididit
Bedankt voor de antwoorden. Dus de kwaliteit van DAB+ is afhankelijk van je woonplaats, maar als DAB niet lukt, dat is er internetradio. En daar is de zenderkeuze instelbaar en te bedienen met de afstandsbediening. Mooi.

Nero355, ik heb een eerste blik geworpen op wat je voorstelt, maar het schrikt mij wat af omdat ik helemaal niet mee ben in een IT-omgeving. Ik ben bang dat ik bij het minste probleem geen idee zal hebben over wat ik moet doen om het te verhelpen. Ik zal er wel wat meer over lezen, want het lijkt wel een heel goedkope oplossing voor mijn probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teake
Upgrade vraagje;
Ik heb nu een RX-V475. Dus een budget 5.1 model, met relatief veel functies.
Ik gebruik hem 95% vd tijd eigenlijk alleen stereo pure direct, om er eens lekker voor te gaan zitten, en genieten van muziek.
Daarmee begeef ik me op de glibberige helling van hifi->audiofiel.... Ik wil dus meer detail, betere plaatsing van instrumenten etc.
Nou kan ik naar een zuivere stereo versterker gaan. (NAD C326BEE bijvoorbeeld), maar dan laat ik wel érg veel mogelijkheden varen. En bij een muziek-tv-uitzending (the voice ofzo) is die centerspeaker ook écht wel een toevoeging.

Dus, welke betaalbare, gebruikte receiver moet m'n volgende stap worden? Beeld-specificaties niet interessant. Ik ben louter geïnteresseerd in de betere plaatsing en detaillering in geluidsbeeld.

Budget; gebruikt 200-400 euro, nieuw evt 500.

RX-V685? Of toch een Aventage-model? Of misschien een Marantz?

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06 14:03

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Will_M schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:59:
Haha, denk dat je een heel eind komt. Afstandbediening is wel gebruiksvriendelijker natuurlijk.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

teake schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:36:
Upgrade vraagje;
Ik heb nu een RX-V475. Dus een budget 5.1 model, met relatief veel functies.
Ik gebruik hem 95% vd tijd eigenlijk alleen stereo pure direct, om er eens lekker voor te gaan zitten, en genieten van muziek.
Daarmee begeef ik me op de glibberige helling van hifi->audiofiel.... Ik wil dus meer detail, betere plaatsing van instrumenten etc.
Nou kan ik naar een zuivere stereo versterker gaan. (NAD C326BEE bijvoorbeeld), maar dan laat ik wel érg veel mogelijkheden varen. En bij een muziek-tv-uitzending (the voice ofzo) is die centerspeaker ook écht wel een toevoeging.

Dus, welke betaalbare, gebruikte receiver moet m'n volgende stap worden? Beeld-specificaties niet interessant. Ik ben louter geïnteresseerd in de betere plaatsing en detaillering in geluidsbeeld.

Budget; gebruikt 200-400 euro, nieuw evt 500.

RX-V685? Of toch een Aventage-model? Of misschien een Marantz?
Voor het TV kijken je huidige 475 houden, en een zuivere stereo versterker kopen.
Heb er zelf een uit de Aventage lijn (A880) en vond/vindt het geluid in alle standen behalve pure-direct teleurstellend.
De term "teleurstellend" moet ik wel nuanceren of nader verklaren. Zie hiervoor dit....https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/60768364#60768364

Heb sinds afgelopen winter een zuivere stereo versterker met streaming functionaliteit aangesloten, en gebruik die voor alle 2 kanaals bronnen (CD speler of Internet radio). Zodra TV of andere bron met beeld of meerkanaals aan gaat, wordt deze gebruikt als eindversterker en is de A880 weer de master.

• teake
Dank, ik zat aan een zelfde oplossing te denken, maar mijn RX-V475 heeft geen pre-out, om dan een stereo eindversterker aan te hangen.

Ik ben dus nu op zoek naar een 5.1 of meer receiver, met pre-out, zodat ik daarna een stereo versterker als upgrade kan testen.

Maar, hoeveel beïnvloedt de receiver dan tóch het signaal, en hoeveel doet de externe stereo-eindtrap dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chatman313
Lieftalig schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:10:
[...]

Haha, denk dat je een heel eind komt. Afstandbediening is wel gebruiksvriendelijker natuurlijk.
Nee dan kom je niet verder dan treble en bass. Er is nog een verborgen menu om Bi wiring aan te zetten maar verder kom je nergens met de knoppen op het apparaat.

Instellingen zoals welke speakers er aangesloten zijn, speaker level, speaker afstand, cross over, input assign, hdmi instellingen etc zijn enkel via de afstandsbediening in te stellen. Als je het niet geloofd mag je best bij mij thuis komen proberen maar dan weet ik zeker dat het je niet lukt.

Jammer dat jullie mij zo onderschatten dat ik niet eens een knop op de reciever kan vinden ;)
Heb ondertussen een logitech harmony one waarmee het wel lukt.

[Voor 3% gewijzigd door Chatman313 op 14-07-2021 16:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

teake schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:41:
Dank, ik zat aan een zelfde oplossing te denken, maar mijn RX-V475 heeft geen pre-out, om dan een stereo eindversterker aan te hangen.

Ik ben dus nu op zoek naar een 5.1 of meer receiver, met pre-out, zodat ik daarna een stereo versterker als upgrade kan testen.

Maar, hoeveel beïnvloedt de receiver dan tóch het signaal, en hoeveel doet de externe stereo-eindtrap dan?
De “zuivere” stereo versterker die ik heb kan ik met een knop of via de ab schakelen tussen “integrated” en “power”. In geval 2 kanaals gebruik van CD speler of ingebouwde streaming functionaliteit staat deze op integrated, en staat de Yamaha receiver zelfs gewoon uit, en heb ik zuiver stereo, niet beïnvloed door enige processing of wat dan ook vanuit de receiver.
Zodra er TV gekeken wordt of andere bron die op de Yamaha is aangesloten, zet ik de separate versterker op “power”. Hierdoor gaat deze versterker werken alleen als eindversterker met als ingangssignaal de pre-out van de frontkanalen van de receiver.
Op deze wijze wordt het aangeboden signaal weer door de receiver processed, en als zodanig ook weergegeven, echter zonder gebruik van de eindttrappen van de front kanalen. Dit wordt verzorgd door de separate versterker in de power mode.

Als jouw 475 geen pre-out heeft voor de front kanalen kan dit op deze manier dus niet aangesloten worden.

[Voor 3% gewijzigd door DaffyDuck43 op 14-07-2021 22:37]

• teake
Mooi spul, maar die mogelijkheid zullen niet veel stereo versterkers hebben... ik dacht aan een NAD C326BEE bijvoorbeeld.
Die zal bij multichannel gebruik waarschijnlijk aan, en op een vaste volume stand moeten staan.

En m'n externe DAC als bron zal op de stereo versterker aangesloten moeten worden.

Denk ik.

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

Er zijn diverse modellen van Marantz, Pioneer en anderen die de pre/power schakel mogelijkheid hebben…

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 22:54
teake schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:41:

Dan heb je een stereo versterker nodig waarbij je de volumeregeling kan bypassen.
Hieronder staat een lijst van versterkers waarmee dat kan.

Bij Denon noemen ze dat p.direct, waarbij de ingangen direct aan de eindversterker gekoppeld worden en de voorversterker met tone en volumecontrol dus gepasseerd wordt.
http://www.audiophile.no/...iers-with-processor-input

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
Ik heb een Yamaha R-N803D en Net Radio staat al een paar dagen op "not available". Internet werkt gewoon en de firmware is up to date.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Of is de service die Yamaha gebruikt uit de lucht?

Steam/XBL: Avioto

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:19
Op mijn WX-021-en kan ik nog gewoon radio luisteren.

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

Hier ook geen problemen op de A-880, de WXAD-010 en de WX-010

[Voor 14% gewijzigd door DaffyDuck43 op 15-07-2021 19:31]

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Avioto schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:54:
Ik heb een Yamaha R-N803D en Net Radio staat al een paar dagen op "not available". Internet werkt gewoon en de firmware is up to date.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Of is de service die Yamaha gebruikt uit de lucht?
Dit is echt een hele lange tijd het geval...

https://nl.yamaha.com/nl/..._access_issues/index.html

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06 14:03

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Chatman313 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:57:
[...]

Nee dan kom je niet verder dan treble en bass. Er is nog een verborgen menu om Bi wiring aan te zetten maar verder kom je nergens met de knoppen op het apparaat.

Instellingen zoals welke speakers er aangesloten zijn, speaker level, speaker afstand, cross over, input assign, hdmi instellingen etc zijn enkel via de afstandsbediening in te stellen. Als je het niet geloofd mag je best bij mij thuis komen proberen maar dan weet ik zeker dat het je niet lukt.

Jammer dat jullie mij zo onderschatten dat ik niet eens een knop op de reciever kan vinden ;)
Heb ondertussen een logitech harmony one waarmee het wel lukt.
Excuus. Heb zelf meer knoppen op mijn Yamaha, maar er zijn inderdaad verschillende menu's. Goed dat je een oplossing hebt gevonden ;)

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
Maar met die firmware update moet het toch gewoon werken?

Steam/XBL: Avioto

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51
Edit: niet relevant

[Voor 78% gewijzigd door RexP op 15-07-2021 20:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 08:24
Avioto schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:54:

Probeer je router eens opnieuw op te starten, bij mij loste dat een soortgelijk probleem op.

• Ididit
Hulp gevraagd.

Ik heb de R-N803D nu in huis. Alles werkte onmiddellijk perfect, behalve FM-radio (enkel mono te beluisteren zonder ruis) en DAB+ (geluid valt vaak weg). Een extra DAB-antenne met versterking heeft dat probleem nu ook opgelost.
Mijn Yamaha TS500 is naar mijn bureau verhuisd, zodat mijn stokoude
Technics SU8044 eindelijk met pensioen kan.
Yeay!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Deze : pricewatch: Yamaha R-N803D :?

Heeft die geen Internet Radio Stream optie ?!
Alles werkte onmiddellijk perfect, behalve FM-radio (enkel mono te beluisteren zonder ruis) en DAB+ (geluid valt vaak weg). Een extra DAB-antenne met versterking heeft dat probleem nu ook opgelost.
Hoef je niet met DAB+ te prutsen :)

• Ididit
Ja, er is ook internet radio. Werkt ook goed.
Maar als er DAB+ voorzien is, dan heb ik ook graag dat het werkt.
Plus, ik heb een gelimiteerd internet abonnement. Misschien dat constante internetradio een slokkop zou zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Ididit schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:55:
Plus, ik heb een gelimiteerd internet abonnement.
België :? Dacht ik effe niet aan, sorry :$ O-)
Misschien dat constante internetradio een slokkop zou zijn?
Ik denk dat het wel meevalt : Meeste streams zitten tussen de 64 kbps en 192 kbps en zelfs als je dat 24/7 zou luisteren stelt het amper wat voor :)

Maar als elke byte telt en je elke maand een limiet hebt dan zou ik het waarschijnlijk ook vermijden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flabsie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2022
Flabsie schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:47:
Ben al een tijdje hartstikke tevreden met mijn Yamaha RX S602 receiver. Nou valt me iets op, en vraag me af of iemand daar ervaring / een oplossing voor heeft.

Wanneer ik muziek stream naar de receiver, is er op de display geen ondersteuning voor Japanse kana, kanji of Koreaanse hangul tekens. Nou verwondert het Koreaanse me niet meteen, maar vond het wel verwonderlijk dat het Japanse alfabet niet wordt ondersteund :)

Iemand enig idee of ik dit ergens kan toevoegen of aanpassen, zonder de display language te wijzigen?
Eventjes ter update, mocht er ooit iemand langskomen met dezelfde vraag: het is momenteel dus niet mogelijk voor Yamaha receivers om andere tekens dan ons alfabet weer te geven. Er is ook geen update gepland die dat zal toevoegen. Al beloven ze natuurlijk wel altijd om de suggestie door te zetten naar het dev team ;)

Die informatie kreeg ik van Yamaha support zelf. Dus bij deze :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teake
teake schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:44:

Pcm1681pwpr[Afbeelding]

Update (louter ter leering ende vermaeck). Ik heb een RX-A730 gekocht als vervanger van mijn RX-V475.
En; natuurlijk even opgezocht wat daar dan voor DAC in zit.

Een Texas instruments PCM5101PWR, inderdaad een andere chip. Of die beter is?
Nou, hij klinkt in elk geval beter. Mijn externe DAC is nu overbodig geworden. De interne DAC van deze RX-A730 klinkt even goed. ÍETSjes beter in het laag zelfs. Misschien iets minder duidelijke "soundstage", maar dat is echt mieren*uken.

Dus: ikke blij met upgrade, en mogelijk iemand van jullie die belangstelling heeft voor mijn receiver, en/of DAC?
https://www.marktplaats.nl/u/teake-boogaard/4243540/
gallery: teake

Ps, receiver is inmiddels verkocht.
De DAC is nog beschikbaar.

[Voor 4% gewijzigd door teake op 27-07-2021 18:16. Reden: (tweakers aanbod link erbij geplaatst)]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien wel interessant voor mensen welke met een 4K receiver HDMI issues hebben:

https://nl.yamaha.com/nl/...020_avr-hdmi-caution.html

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-08-2021 16:58]

• Arnos88
Nog ff een paar maandjes wachten... hopelijk zijn ze tegen die tijd gewoon fatsoenlijk leverbaar.

• teake
* knip *
Dit is niet de bedoeling.

[Voor 92% gewijzigd door D vd V op 13-08-2021 09:50]

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:52
teake schreef op maandag 26 juli 2021 @ 17:53:
[...]
Ik heb een RX-A730 gekocht als vervanger van mijn RX-V475.
... Of die beter is?
Nou, hij klinkt in elk geval beter.
De A730 komt uit de "Aventage" reeks, dus ja, daar moet een betere DAC in zitten.

Ik betwijfel of ik het verschil zou horen, maar ik luister/kijk vooral surround/films.

• teake
Ik heb uitgebreid getest en vergeleken. Voor mij was hij duidelijk beter. Veel meer detaillering.

Maar, ik ben door al dat proberen al weer een stapje verder, en wil stereo verder. Dat is minder spektakel, zéker bij films, maar geeft mij bij muziek nog wat meer verfijning.
De RX-A730 is dus te koop verkocht. Ik heb nu een R-N500.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:38
Will_M schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:26:
Misschien wel interessant voor mensen welke met een 4K receiver HDMI issues hebben:

https://nl.yamaha.com/nl/...020_avr-hdmi-caution.html
Enig idee waarom de PS5 hierin niet benoemd wordt?

• Arnos88
Omdat de PS5 geen problemen heeft met de receivers.

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:20
Weet iemand of in de RX-A6A de bug zoals onderstaand beschreven nog aanwezig is?

reviews: AV-receivers en 4k120-issue - Hoe staat het met de HDMI 2.1-bug?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Staat duidelijk uitgelegd op deze pagina: reviews: AV-receivers en 4k120-issue - Hoe staat het met de HDMI 2.1-bug?

Mocht je geen Tweakers Plus of gratis artikelen meer hebben: de hele Aventage lijn heeft een ander HDMI board, maar wacht nog op een firmware update. Momenteel is de HDMI 2.1 implementatie daar ook nog volledig mank aangezien echt nog niks ondersteund wordt:
Yamaha benadrukte daarbij dat de nieuwe, in 2021 uitgebrachte RX-A4A, RX-A6A en RX-A8A geen last hebben van dit probleem, maar deze modellen hebben nog wel een firmware-update nodig om bepaalde HDMI 2.1-capaciteiten te kunnen gebruiken. In een specificatielijst is te zien om welke specifieke capaciteiten het gaat. Dat zijn er nogal wat: ondersteuning voor HDR10+ en zo ongeveer alle functies die onder HDMI 2.1 vallen: variable refresh rate, auto low latency mode, quick media switching en quick frame transport. Zelfs HDMI-passthrough, ofwel de doorgifte van 8k60- en 4k120-signalen, vergt een toekomstige update. Het gaat dan om 8k60AB en 4k120AB, wat betekent dat deze modellen zonder deze update in ieder geval niet overweg kunnen met ongecomprimeerde 4k120-signalen via HDMI. In essentie zijn deze nieuwe receivers op het vlak van probleemloze HDMI 2.1-ondersteuning nauwelijks een stap verder dan de modellen van vorig jaar, als je de benodigde, komende updates even wegdenkt.
Ik heb 1,5 maand geleden een Yamaha RX-V4A gekocht omdat ze hadden aangegeven het HDMI 2.1 board dit jaar gratis om te wisselen voor eentje die wél fatsoenlijk werkt. Nu blijkt dus dat ze alsnog met een waardeloze oplossing komen. Naja, oplossing, het lost het probleem helemaal niet op. Ik voel me in ieder geval flink genaaid door Yamaha en zal de versterker binnenkort maar weer verkopen.

Een fabrikant z'n beloftes geloven is weer uiterst dom beleken. De beoogde firmware update voor de Avantage lijn zou ik ook met een korrel zout nemen, wie weet blijkt die ook wel niet mogelijk of goed werkend.

• Parzival
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09-2021
Hallo allemaal....

Ik heb een Yamaha RX-A3030 - en gebruik sindskort de Zone 3 uitgang voor een 2e kamer.. ik zou alleen de equalizer voor die kamer willen instellen zodat er iets meer bass uit de speakers komt.. is er een manier om de equalizer in te stellen voor zone 3?

in de woonkamer heb ik Sonus Faber Venere's 2.5's (bi-amp met zone 2 uitgang) met 1.5's surrounds en een REL T9 sub, in de 2e kamer 2x Venere's 1.5 en geen sub..

Geef me ff wat spatie...: MCM: Directory Services Windows 2008

• Sandwalker
@stin00 De oplossing is inderdaad niet optimaal maar in de specs staat bij mij 4K 120Hz AB dat betekent dat het ongecomprimeerde moet kunnen. Ik ga het gewoon eens bekijken wat er straks gebeurt met het nieuwe bord. Als het werkt en de TV gaat het XBox signaal netjes op 120Hz weergeven dan is dat mooi, zo niet dan gaat hij door naar een andere liefhebber, want ik ben best tevreden over de functionaliteit en het audioplezier.
Ik vermoed dat de implementatie van Spotify HiFi voor mij veel meer van doorslaggevend belang zal zijn voor een eventuele volgende receiver.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee