Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 12:27

Punkrocker

Mostly harmless

Sinds gisteren geen internetradio meer op mijn R-N602.

Alle preset radiostations geven "Not found".
WiFi verbinding opnieuw ingesteld. Not found.

Firmware updates zijn niet beschikbaar, heb de laatste versie al.

Musiccast app ge-update. (Gebruiken nooit, maar ja, als je gaat zoeken probeer je alles)
Favoriete zenders staan er nog steeds in, kan ook nieuwe toevoegen. Maar als ik het via de app opstart is het nog steeds Not Found.

Spotify kan ik gewoon streamen. CD speler komt ook door.

Mijn vrouw vindt het allemaal ingewikkeld en wil gewoon dat ding aanzetten en internetradio luisteren.

Voordat ze me om een nieuwe stuurt:
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe ik het kan rechtzetten?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:35
Punkrocker schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:54:

Musiccast app ge-update. (Gebruiken nooit, maar ja, als je gaat zoeken probeer je alles)
Favoriete zenders staan er nog steeds in, kan ook nieuwe toevoegen. Maar als ik het via de app opstart is het nog steeds Not Found.

Mijn vrouw vindt het allemaal ingewikkeld en wil gewoon dat ding aanzetten en internetradio luisteren.

Ik heb al gelijkaardige problemen gehad vroeger, meerdere keren al (wel ander toestel: wx-030). Wat bij mij het probleem dan oplost is de stekker gedurende enige tijd uittrekken. 1x heb ik ook gelijktijdig de stekker van mijn kabelmodem moeten uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

schoene schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:01:
[...]

Ik heb al gelijkaardige problemen gehad vroeger, meerdere keren al (wel ander toestel: wx-030). Wat bij mij het probleem dan oplost is de stekker gedurende enige tijd uittrekken. 1x heb ik ook gelijktijdig de stekker van mijn kabelmodem moeten uittrekken.
Bedankt.
Hele set gaat altijd volledig uit. Schakelaar. Dus dat helpt niet. Modem reset helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19
Punkrocker schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:54:

Hier precies hetzelfde probleem. Hier een RX-A1050 en een RX-V479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Probleem aan de providerkant vermoed ik. Gisteren hier idem dito. Vandaag vanzelf weer in orde.

Wel vervelend. Geen idee wat er aan de hand is, behalve een nietszeggende foutmelding. Maar Spotify werkte wel dus het lag deze keer niet aan de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Vandaahl schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:42:
Probleem aan de providerkant vermoed ik. Gisteren hier idem dito. Vandaag vanzelf weer in orde.

Wel vervelend. Geen idee wat er aan de hand is, behalve een nietszeggende foutmelding. Maar Spotify werkte wel dus het lag deze keer niet aan de wifi.
Je had maar één dag last?
Dat geeft weer hoop 8)

Waar zou ik deze storing kunnen melden, mocht dit lang gaan duren? Yamaha? vTune?....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Punkrocker schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:16:
[...]

Je had maar één dag last?
Dat geeft weer hoop 8)

Waar zou ik deze storing kunnen melden, mocht dit lang gaan duren? Yamaha? vTune?....?
Gelukkig wel, ben nogal verknocht aan internet radio.

Ik kon er zo snel niets van vinden. Of het via Yamaha loopt of direct zou ik ook niet weten. Overigens is Yamaha een jaar of wat terug overgestapt van vTuner naar Airable volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Vandaahl schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:36:
[...]

Gelukkig wel, ben nogal verknocht aan internet radio.

Ik kon er zo snel niets van vinden. Of het via Yamaha loopt of direct zou ik ook niet weten. Overigens is Yamaha een jaar of wat terug overgestapt van vTuner naar Airable volgens mij.
Ik kom nu net thuis en ik heb weer internetradio.
Fijn maar wel frusterend dat je er zelf niets aan kan verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:19
Hier werkt alles na 1 dag ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:42
Ik las laatst ergens dat Yamaha ook receivers heeft waarbij de twee HDMI uitgangen ook twee verschillende videobronnen kunnen uitsturen. Is dat de "Advanced HDMI Zone Switching" wat ik in de specificaties zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Shadow_Zero als ik dat soort dingen zeker wil weten ga ik altijd gewoon de handleiding lezen, dan weet je zeker wat hij kan. Het klinkt namelijk wel zo, maar ik durf daar nooit aannames over te doen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 07-01-2025 15:17 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-06 10:13
Heeft iemand een suggestie voor een onafhankelijke reparateur van moderne digitale audio apparatuur?

Een paar weken terug schoot mijn RX-A6A in protection mode. Iets meer dan 2 jaar oud. Heb er ook de hoofdprijs voor betaald. Na een jaar wachten door de chiptekorten was de prijs flink gestegen door schaarste.

Ik heb het ding naar CE repair gebracht en gister de melding:
"Er kunnen geen onderdelen besteld worden voor dit toestel en geen RMA procedures ingediend worden, hierdoor zijn wij genoodzaakt uw toestel ongerepareerd retour te sturen."

Kortom Yamaha gaf me verlengde garantie tot 5 jaar. Maar gaat nooitnever niet iets repareren aan een model dat nog altijd in het actuele productportfolio zit. 8)7

Het gaat me er niet eens om dat het onder garantie gefixt moet worden. De irritatie is dat ze überhaupt niet repareren.

Dus terug naar de vraag. Zijn er reparateurs die zich aan een 20kg wegend stuk digitale audio wagen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 09:22

Funky22

Guild invite

Indien in Nederland gekocht naar je verkoper gaan, voor Audio ≥ € 1000 geldt 6 jaar dat je mag verwachten dat zo een toestel meegaat, komt nog eens bij dat je sowieso 5 jaar garantie van Yamaha hebt dus je staat sowieso sterk, maar je moet bij je verkoper zijn, sowieso niks aanvaarden wat je ook maar €1 kost.

Hopelijk het je ook geen kosten gemaakt bij CE reparatie voor onderzoeken enz want dat hoort alles kosteloos te zijn (ik spreek nu enkel indien in Nederland gekocht)

Eerste hulp bij garantiekwesties in Nederland

[ Voor 4% gewijzigd door Funky22 op 06-03-2025 18:33 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
Dank je. Ik heb contact opgenomen met de verkoper (nog geen respons). Maar ik vermoed dat zij van de zelfde aangewezen yamaha reparateur gebruik maken (CE repair).

Ben nog wel benieuwd of er onafhankelijke reparateurs zijn die zich aan dit nieuwerwetse spul wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 09:22

Funky22

Guild invite

webalistic schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:07:
Dank je. Ik heb contact opgenomen met de verkoper (nog geen respons). Maar ik vermoed dat zij van de zelfde aangewezen yamaha reparateur gebruik maken (CE repair).
Waarschijnlijk wel maar dat heeft allemaal geen belang je hebt 6 jaar recht op een deftig product; gaat er in die 6 jaar iets mis heb je recht op gratis reparatie, dit houd ook in geen verzendkosten voor jou naar de reparateur/winkel en ook geen onderzoekskosten of andere kosten

Kan hij niet gerepareerd worden heb je recht op of je geld terug of de mogelijk om in de winkel een ander toestel te kopen met de waarde van het aankoop bedrag (of een duurder met bijleg), kan dit niet kan je de verkoop ontbinden, vaak wordt er ook nog wel eens geprobeerd om het aankoop bedrag te verminderen met het aantal jaren dat het toestel oud is, ook hier moet je niet op ingaan vermits je recht heb op het volledig totaal bedrag van aankoop.

Vaak moet je wel serieus op je strepen staan, van het moment dat je enige moeilijkheid begint te zien gewoon verwijzen naar de links die je kan vinden bij: Eerste hulp bij garantiekwesties in Nederland

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Weet iemand of er ook een directe button op de afstandsbediening is om de Zone2 output te switchen tussen MAIN en ZONE2? Of kan dat alleen via het (onscreen) menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webalistic
Je bedoelt dat je de actieve bron van de ene zone naar de andere wil overzetten?

Updateje voor de Yamaha receiver:
Blijkbaar is yamaha hun administratie aan het vervangen ("undergoing an IT changeover to introduce a new ERP system") en worden alle verzoeken de deur gewezen tot ze hun zaken weer op orde hebben.

De reparateur bevestigd dit nu. Hoewel triest dat dan alles tot stilstand komt, de reparateur had mij wel even wat anders kunnen zeggen dan: apparaat kan niet worden gerepareerd. Houdoe!
Ergo... the quest continues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
webalistic schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:32:
Je bedoelt dat je de actieve bron van de ene zone naar de andere wil overzetten?
Als ZONE2 als MAIN staat, dan spiegelt hij wat de MAIN uitstuurt. Als je hem op ZONE2 instelt dan kun je een ander kanaal uitsturen. Deze (algemene) instelling moet (iig bij mijn RX-A1030) vrij omslachtig via het OSD menu gewijzigd worden. Ik zou het praktisch vinden als het met 1 druk op de afstandsbediening ook zou kunnen. Misschien ook nog eens bij Yamaha navragen : ) (maar denk niet dat het kan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:21
Zojuist v1.71 binnengekregen.
De changelog is weer net zo lekker uitgebreid als we van Yamaha gewend zijn :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webalistic
Updateje voor geinteresseerden...
"Er kunnen geen onderdelen besteld worden voor dit toestel en geen RMA procedures ingediend worden, hierdoor zijn wij genoodzaakt uw toestel ongerepareerd retour te sturen."
Na 3 maanden eindelijk weer muziek in de toko.
Na veel heen en weer gesteggel tussen CE repair, Yamaha en mijzelf, heeft Yamaha besloten de versterker terug te nemen, waarvoor 'de verkoop ongedaan moest worden'

Yamaha is nog altijd bezig om hun administratie te vernieuwen ("currently in the process of implementing a new ERP system") en kan geen onderdelen leveren via de gebruikelijke procedure aan CE en ook geen RMA starten.

Na nog een paar weken wachten tot CE deze beslissing had uitgelegd aan de verkoper, heb ik sinds afgelopen woensdag een nieuw exemplaar. De verkoper heeft het 'kaal' omgeruild.

Hoewel ik CE het niet kunnen repareren niet kwalijk neem (zij zijn daarvoor afhankelijk van Yahama Music EU) , was communicatie over en weer wel een drama. zowel Yamaha als CE beweerden meerdere keren elkaar bericht te hebben, waarna de andere partij aangeeft van niks te weten. :F

Enniehoe... er is weer herrie in de tent. Nu hopen dat deze het langer bllijft doen dan 2 jaar.
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste