De oplossing is dus absoluut geen oplossing. De beperking tot 24 Gbps bandbreedte is een veel te geringe vooruitgang tov de 18 Gbps van HDMI 2.0. Een manke HDMI 2.1 aansluiting aanbieden maar er wel keihard mee adverteren is misleiding in mijn optiek.Sandwalker schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:39:
@stin00 De oplossing is inderdaad niet optimaal maar in de specs staat bij mij 4K 120Hz AB dat betekent dat het ongecomprimeerde moet kunnen. Ik ga het gewoon eens bekijken wat er straks gebeurt met het nieuwe bord. Als het werkt en de TV gaat het XBox signaal netjes op 120Hz weergeven dan is dat mooi, zo niet dan gaat hij door naar een andere liefhebber, want ik ben best tevreden over de functionaliteit en het audioplezier.
Ik vermoed dat de implementatie van Spotify HiFi voor mij veel meer van doorslaggevend belang zal zijn voor een eventuele volgende receiver.
Wat kan wel:
4K @ 60 Hz met 4:4:4 HDR (= 20.05 Gbps)
Wat kan niet:
4K @ 120 Hz met 4:2:0 (= 32.08 Gbps)
4K @ 120 Hz met 4:4:4 HDR (= 40.01 Gbps)
.
Ik vind het echt een aanfluiting en ben al op zoek naar een tijdelijk vervangende (oudere) receiver zodat de Yamaha op Marktplaats kan. Dan gaan we bij een volgende generatie maar weer eens shoppen en dan stap ik na 15 jaar Yamaha toch maar eens over op een ander merk. Niet dat Denon (en Marantz) de schoonheidsprijs krijgen voor hun externe HDMI kastje met de nodige problemen, maar Yamaha bedondert de boel gewoon.