Toon posts:

Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Sandwalker schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:39:
@stin00 De oplossing is inderdaad niet optimaal maar in de specs staat bij mij 4K 120Hz AB dat betekent dat het ongecomprimeerde moet kunnen. Ik ga het gewoon eens bekijken wat er straks gebeurt met het nieuwe bord. Als het werkt en de TV gaat het XBox signaal netjes op 120Hz weergeven dan is dat mooi, zo niet dan gaat hij door naar een andere liefhebber, want ik ben best tevreden over de functionaliteit en het audioplezier.
Ik vermoed dat de implementatie van Spotify HiFi voor mij veel meer van doorslaggevend belang zal zijn voor een eventuele volgende receiver.
De oplossing is dus absoluut geen oplossing. De beperking tot 24 Gbps bandbreedte is een veel te geringe vooruitgang tov de 18 Gbps van HDMI 2.0. Een manke HDMI 2.1 aansluiting aanbieden maar er wel keihard mee adverteren is misleiding in mijn optiek.

Wat kan wel:

4K @ 60 Hz met 4:4:4 HDR (= 20.05 Gbps)

Wat kan niet:

4K @ 120 Hz met 4:2:0 (= 32.08 Gbps)
4K @ 120 Hz met 4:4:4 HDR (= 40.01 Gbps)

.

Ik vind het echt een aanfluiting en ben al op zoek naar een tijdelijk vervangende (oudere) receiver zodat de Yamaha op Marktplaats kan. Dan gaan we bij een volgende generatie maar weer eens shoppen en dan stap ik na 15 jaar Yamaha toch maar eens over op een ander merk. Niet dat Denon (en Marantz) de schoonheidsprijs krijgen voor hun externe HDMI kastje met de nodige problemen, maar Yamaha bedondert de boel gewoon.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

stin00 schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:54:
Dan gaan we bij een volgende generatie maar weer eens shoppen en dan stap ik na 15 jaar Yamaha toch maar eens over op een ander merk.
Niet dat Denon (en Marantz) de schoonheidsprijs krijgen voor hun externe HDMI kastje met de nodige problemen, maar Yamaha bedondert de boel gewoon.
Denon/Marantz en hun Netwerkfirmware/Besturing via hun App en zo is anders ook niet echt iets waar je gelukkig van wordt dus als je daar veel gebruik van maakt dan kan het een slecht idee zijn om van Yamaha af te stappen! :X

Bezint voor ge begint! ;)

* nero355 is een Marantz NR1606 eigenaar namelijk :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 12:33
Ze adverteren nog steeds met 4k120AB, dus als het bordje de 24 GBPS niet overschrijdt, dan klopt die claim niet en ben ik er ook ingetrapt. Maar dat plaatje komt uit een 2017 slide deck dus ik weet niet of er nog iets is aangepast nadien.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sandwalker schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:32:
Ze adverteren nog steeds met 4k120AB, dus als het bordje de 24 GBPS niet overschrijdt, dan klopt die claim niet en ben ik er ook ingetrapt. Maar dat plaatje komt uit een 2017 slide deck dus ik weet niet of er nog iets is aangepast nadien.
Beetje jammer dit, dus het is eigenlijk nooit mogelijk geweest om 120hz 4k HDR te gamen met de RX-V6A. (door die 24GBps HDMI poort) Ik wist dat er een update nodig was voor de xbox en ps5 etc en dit vond ik niet erg maar nu blijkt dat ik nooit het volledige uit deze versterker kon halen.
Als ik dit eerder geweten had voordat ik deze versterker gekocht had ik het nooit gedaan. Ik heb speciaal voor de PS5 een nieuwe versterker gekocht om dit allemaal via 1 apparaat te kunnen, maar dit valt dus weer vies tegen..

[Voor 9% gewijzigd door rikadoo op 27-09-2021 11:50]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-05 20:50
Hi lui.
Ik heb een wat ouder instap moddeltje receiver van Yamaha. Een HTR-4072.
Deze heeft jaren lang gekoppeld gestaan aan een setje q-acoustics 3020. Niet veel eisende speakertjes.
Nu heb ik een weekje terug nieuwe speakers gekocht en voor het eerst eigenlijk de ''direct'' modus gebruikt van de versterker. Voorheen dit nooit aangehad ivm het weghalen van laag/bass in het geluid, nu dus wel vanwege het grotere voormaat van de speakers waar het beter tot zijn recht komt.

Nou het probleem. De versterker zet zichzelf random uit met gebruik van deze ''direct'' modus. Wanneer valt niet te plaatsen, het kan na 45 minuten zijn, maar ook na 15 minuten.

Het probleem lijkt zich alleen voor te doen in deze modus. Immers heb ik verschillende film/serie sessies gedaan van 2-3 uur waarbij er niks gebeurde. Hier staat de versterker ook niet in de direct modus. Ook muziek zonder het gebruik van direct gespeeld waarbij deze het bleef doen.

Wat heb ik geprobeerd tot nu toe (en werkte niet)?
- Oude speakers terug naar front toe (en nieuwe speakers los gemaakt).
- Alle connecties (banana stekkertjes) gecontroleerd op eventuele losse draden/connectie
- HDMI kabels eruit getrokken en zonder deze geprobeerd muziek af te spelen
- Verschillende volumes (hard/zacht)

Wat kan het zijn?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:06
LunaTempesta schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:59:
Hi lui.
Ik heb een wat ouder instap moddeltje receiver van Yamaha. Een HTR-4072.
Deze heeft jaren lang gekoppeld gestaan aan een setje q-acoustics 3020. Niet veel eisende speakertjes.
Nu heb ik een weekje terug nieuwe speakers gekocht en voor het eerst eigenlijk de ''direct'' modus gebruikt van de versterker. Voorheen dit nooit aangehad ivm het weghalen van laag/bass in het geluid, nu dus wel vanwege het grotere voormaat van de speakers waar het beter tot zijn recht komt.

Nou het probleem. De versterker zet zichzelf random uit met gebruik van deze ''direct'' modus. Wanneer valt niet te plaatsen, het kan na 45 minuten zijn, maar ook na 15 minuten.

Het probleem lijkt zich alleen voor te doen in deze modus. Immers heb ik verschillende film/serie sessies gedaan van 2-3 uur waarbij er niks gebeurde. Hier staat de versterker ook niet in de direct modus. Ook muziek zonder het gebruik van direct gespeeld waarbij deze het bleef doen.

Wat heb ik geprobeerd tot nu toe (en werkte niet)?
- Oude speakers terug naar front toe (en nieuwe speakers los gemaakt).
- Alle connecties (banana stekkertjes) gecontroleerd op eventuele losse draden/connectie
- HDMI kabels eruit getrokken en zonder deze geprobeerd muziek af te spelen
- Verschillende volumes (hard/zacht)

Wat kan het zijn?
Volgens reddit is het verschil tussen de verschillende modi:
Straight --> Number of channels input = Number of channels output. The audio is still processed, i.e the room correction, delays etc. This is what you are looking for.

Pure Direct --> All processing stuff bypassed. The receiver is just amplifying the sound signals now. Even receiver's display would be turned off. Generally used while listening to music, since some people don't want the fancy processing associated with an AVR.

Standard --> stereo input is upmixed to 5.1 output using Dolby Prologic II, DTS Neo etc. 5.1 signals such as DTS/Dolby are untouched.
Ik zou zelf zeggen dat de "straight" modus is wat je wil hebben. Dat is iig wat ik al tien jaar gebruik met mijn yamaha RX-V467.

Geen idee wat er voor kan zorgen dat je receiver uitvalt. Kan hij z'n warmte goed kwijt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:51

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Ik heb nog een Yamaha van voor het HDMI tijdperk en heb nooit geüpgrade uit angst voor versnelde veroudering en perikelen met compatibiliteit. Zo te lezen is zorgeloos upgraden nog steeds niet echt een optie? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LunaTempesta
Ramon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Volgens reddit is het verschil tussen de verschillende modi:

[...]
Ik zou zelf zeggen dat de "straight" modus is wat je wil hebben. Dat is iig wat ik al tien jaar gebruik met mijn yamaha RX-V467.

Geen idee wat er voor kan zorgen dat je receiver uitvalt. Kan hij z'n warmte goed kwijt?
Ja klopt. Ik merk alleen dat de speakers beter tot zijn recht komen zonder alle poes-pas processing erbij. Vandaar dat hij nu iedere keer op direct gaat.

Receiver kan zijn warmte goed kwijt, immers anders zou hij dan ook met andere modus uit moeten vallen maar daar gaat alles goed.

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
LunaTempesta schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:59:
Voorheen dit nooit aangehad ivm het weghalen van laag/bass in het geluid, nu dus wel vanwege het grotere voormaat van de speakers waar het beter tot zijn recht komt.

Wat kan het zijn?
Staat de Yamaha receiver goed ingesteld op de juiste impedantie van de nieuwe luidsprekers?
Gegevens vorige QA 3020:
Nominal Impedance: 6 ohm
Minimum Impedance: 4 ohm
Sensitivity: 88dB
Recommended Power: 25 - 75w

Zijn de nieuwe "zwaardere" luidsprekers minder makkelijk aan te sturen met een andere impedantie?
Zijn deze LS nieuw, of gebruikt aangeschaft; mogelijk is er sprake van een defect/sluiting?

• LunaTempesta
Wetz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Staat de Yamaha receiver goed ingesteld op de juiste impedantie van de nieuwe luidsprekers?
Gegevens vorige QA 3020:
Nominal Impedance: 6 ohm
Minimum Impedance: 4 ohm
Sensitivity: 88dB
Recommended Power: 25 - 75w

Zijn de nieuwe "zwaardere" luidsprekers minder makkelijk aan te sturen met een andere impedantie?
Zijn deze LS nieuw, of gebruikt aangeschaft; mogelijk is er sprake van een defect/sluiting?
Dit kan alleen bij de US en Canada modellen. Geprobeerd maar is bij die van mij niet mogelijk.

De nieuwe luidsprekers hebben een gevoeligheid van 92 db. Nog bij stassen nagevraagd en moest geen probleem voor de versterker zijn.

Sowieso zou ook dat alles gek zijn. Wat ik aangaf gebeurt hetzelfde ook bij de oude luidsprekers. Dus het maakt niet uit of de nieuwe of oude eraan zitten. Het gebeurt alleen als de direct stand is aangezet. Zojuist een tijd lang in straight gespeeld en hier geen random shutdown gehad.

• SamFisher_NL
  • Laatst online: 23-05 07:41
Hoi allemaal,

Ik heb een Yamaha RX-A820. Helaas zijn de HDMI poorten (en waarschijnlijk de UTP-poort) beschadigd door blikseminslag.
Nu vraag ik mij af wat de vergelijkbare receiver is in de huidige reeks. Is dat de RX-A2A of de RX-A4A?

Destijds zat er onder de A820 nog de A720, dus dat zou impliceren dat de RX-A4A dezelfde in de huidige reeks is, maar die heeft nu 110 Watt RMS vermogen itt tot 100 Watt RMS van de RX-A820 en de RX-A2A. Wie kan mij verder helpen? Eea ook vanwege schadeclaim naar verzekeraar en ook benieuwd naar wat een vergelijkbare opvolger is voor mijn A820. Was er zeer tevreden over.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:55
Voor je jezelf rijk gaat rekenen, je zal denk ik nooit het volledige bedrag vergoed krijgen. Daarnaast is het even de vraag hoeveel je zelf wilt uitgeven, het prijsverschil is aanzienlijk wat ik zo zie. Wat ik lees is dat de RX-A2A last heeft van de hdmi 2.1 bug, en niet of dat al opgelost is. Ik zou de suggestiemachine eens aanzetten en gaan lezen wat de verschillen nu echt zijn.

• Wetz
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
SamFisher_NL schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 00:20:

Nu vraag ik mij af wat de vergelijkbare receiver is in de huidige reeks. Is dat de RX-A2A of de RX-A4A?
De A4 heeft t.o.v. de A2 aardig wat extra's, wel tegen een meerprijs van ca. 600 EUR.
O.a. in dit artikel wordt het e.e.a. mooi toegelicht: Yamaha RX-A4A Review

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:20
Ik wacht nu al maanden met smart op de RX-A6A. Levertijd was oorspronkelijk begin oktober, werd toen midden november en van wat ik nu begrijp is dat inmiddels begin december. Ik hoor graag jullie ervaringen met dit toestel.

• SamFisher_NL
pman63 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 01:05:
Voor je jezelf rijk gaat rekenen, je zal denk ik nooit het volledige bedrag vergoed krijgen. Daarnaast is het even de vraag hoeveel je zelf wilt uitgeven, het prijsverschil is aanzienlijk wat ik zo zie. Wat ik lees is dat de RX-A2A last heeft van de hdmi 2.1 bug, en niet of dat al opgelost is. Ik zou de suggestiemachine eens aanzetten en gaan lezen wat de verschillen nu echt zijn.
Dank voor je reactie. Dat realiseer ik mij zeker, maar zoek een referentie voor de schadeclaim. Heb destijds bij Smits Arnhem een complete set gekocht met speakers etc voor een setprijs en weet dus niet wat de receiver destijds precies kostte.
Ik ben gewoon benieuwd wat de opvolger is van de A820: De A2A of toch de A4A

• SamFisher_NL
Wetz schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

De A4 heeft t.o.v. de A2 aardig wat extra's, wel tegen een meerprijs van ca. 600 EUR.
O.a. in dit artikel wordt het e.e.a. mooi toegelicht: Yamaha RX-A4A Review
Dank voor je info. Ik ga t doornemen in de hoop of ik kan achterhalen wat nu de opvolger is van de A820. Wat denk jij zelf met de info die jij nu hebt?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@SamFisher_NL Een RX-A820 komt uit 2012 dus een verzekeraar zal al snel zeggen': Laat de bonnetjes maar thuis' :P

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 25-10-2021 23:26]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Arnos88
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-03 11:39
Kan iemand hier bevestigen of de RX-V4 en 6 met de nieuwste chips worden geleverd? Lees her en der dat 4K120Hz nu mogelijk is op de Xbox met de laatste firmware.

• rikadoo
  • Niet online
Arnos88 schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:18:
Kan iemand hier bevestigen of de RX-V4 en 6 met de nieuwste chips worden geleverd? Lees her en der dat 4K120Hz nu mogelijk is op de Xbox met de laatste firmware.
Ja de laatste versies die verkocht worden hebben de nieuwste chip al ingebouwd. En sinds kort is dus de firmware uitgekomen met 4k 120hz hdr support.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Arnos88
Heb de RX-V6A besteld, komt ergens tussen januari-maart binnen als het goed is.

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe receiver voor een compleet nieuwe setup (heb hierover ook een vraag in aankoopadvies gesteld). Nu wordt daar met name Denon/Marantz aangeraden, maar ik wil ook kijken of de Yamaha V6A wat zou kunnnen zijn.

Nummer 1 eis is dat er met een simpele druk op de knop van de afstandsbediening of op de unit zelf een vooraf opgeslagen voorkeuze 'internetradiozender' gekozen kan worden (zoals ook op de musiccast 20 en 50). Ik ziet hier niet zo snel een toets voor op de afstandsbediening, maar kan dit dan met een 'scene' gedaan worden? Of is dit niet mogelijk.

• nero355

nero355

pascoa341 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:54:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe receiver voor een compleet nieuwe setup (heb hierover ook een vraag in aankoopadvies gesteld). Nu wordt daar met name Denon/Marantz aangeraden, maar ik wil ook kijken of de Yamaha V6A wat zou kunnnen zijn.

Nummer 1 eis is dat er met een simpele druk op de knop van de afstandsbediening of op de unit zelf een vooraf opgeslagen voorkeuze 'internetradiozender' gekozen kan worden (zoals ook op de musiccast 20 en 50).
Die twee zijn geen goede combinatie dus dan kan je sowieso beter voor Yamaha kiezen! ;)

Maar wat je ook kan doen : DIY Internet Radio bouwen op basis van Linux + MPD/Mopidy :*)
Kan je op meerdere manieren makkelijk bedienen (Verschillende PC/Laptop applicaties, webGUI die als een app overkomt, daadwerkelijke apps op je telefoon of tablet) en iets van een Raspberry Pi 3B of Intel Atom NUC is meer dan voldoende voor zoiets!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• pascoa341
nero355 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 00:38:
[...]

Die twee zijn geen goede combinatie dus dan kan je sowieso beter voor Yamaha kiezen! ;)

Maar wat je ook kan doen : DIY Internet Radio bouwen op basis van Linux + MPD/Mopidy :*)
Kan je op meerdere manieren makkelijk bedienen (Verschillende PC/Laptop applicaties, webGUI die als een app overkomt, daadwerkelijke apps op je telefoon of tablet) en iets van een Raspberry Pi 3B of Intel Atom NUC is meer dan voldoende voor zoiets!
Ik dacht dat de internetradio problematiek grotendeels was opgelost bij Denon, maar mogelijk toch nog niet. Goed om te weten. Een DIY internet radio is vet, maar daar heb ik met kleine kinderen (en niet gezegend met natuurlijke handigheid) nu te weinig tijd voor.

Hoeveel handelingen zou ik moeten doen bij, zeg een Yamaha V6A, om een internetradiostation op te starten, terwijl het ding in standby modus staat?

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:22
pascoa341 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Ik dacht dat de internetradio problematiek grotendeels was opgelost bij Denon, maar mogelijk toch nog niet. Goed om te weten. Een DIY internet radio is vet, maar daar heb ik met kleine kinderen (en niet gezegend met natuurlijke handigheid) nu te weinig tijd voor.

Hoeveel handelingen zou ik moeten doen bij, zeg een Yamaha V6A, om een internetradiostation op te starten, terwijl het ding in standby modus staat?
Hier een Yamaha v6a. Internet radio is in principe 1 druk op de knop door een scène internet radio te geven. Maar de streaming dienst die op de Yamaha zit (weet zo even niet welke) zit vol met extra reclame. Persoonlijk trok ik dat niet en heb daarom uitgebreid met een HomePod. Had al Apple Music.

Kids en vrouw des huizes gebruiken enkel de HomePod. Wanneer ik thuis ben gaat de Yamaha erbij aan. 😏

• pascoa341
veen906 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:18:
[...]

Hier een Yamaha v6a. Internet radio is in principe 1 druk op de knop door een scène internet radio te geven. Maar de streaming dienst die op de Yamaha zit (weet zo even niet welke) zit vol met extra reclame. Persoonlijk trok ik dat niet en heb daarom uitgebreid met een HomePod. Had al Apple Music.

[Afbeelding]

Kids en vrouw des huizes gebruiken enkel de HomePod. Wanneer ik thuis ben gaat de Yamaha erbij aan. 😏
Reclame? Echt waar. Ik stream momenteel met Teufel en krijg nooit reclames. Is dit ook zo bij de musiccast speakers? Of zijn die wel reclamevrij?

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:32
Ik ben eigenlijk op zoek naar een opvolger voor mijn RX-S600D. De RX-S602 is niet meer leverbaar (zal wel met HDMI 2.1 te maken hebben), maar ik hoop eigenlijk dat er binnenkort een slimline RX-S603 te koop is die HDMI 2.1 volledig ondersteunt. Iemand daar al ergens iets over gehoord?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• schoene
  • Laatst online: 15:53
pascoa341 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Reclame? Echt waar. Ik stream momenteel met Teufel en krijg nooit reclames. Is dit ook zo bij de musiccast speakers? Of zijn die wel reclamevrij?
ik maak al jaren gebruik van musiccast internet radio, en ik heb daar alvast nog nooit extra reclame gehoord

• veen906
  • Laatst online: 23:22
schoene schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:14:
[...]

ik maak al jaren gebruik van musiccast internet radio, en ik heb daar alvast nog nooit extra reclame gehoord
Hier wel degelijk. Bij starten van internetradio en vervolgens om de 15/20 minuten nogmaals, dwars door de reguliere reclame-blokken van bv. Slam heen. Ben verder niet echt op onderzoek uitgegaan aangezien ik toch al HomePod wilde aanschaffen. Maar volgens gebruikt Yamaha vTuner en die vragen €4 per jaar voor reclamevrij internet radio.

• nero355

nero355

veen906 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:00:
Maar volgens gebruikt Yamaha vTuner en die vragen €4 per jaar voor reclamevrij internet radio.
Dat zou goed kunnen en hebben tegenwoordig alle merken last van geloof ik :)

• pascoa341
Zou het kunnen dat de musiccast 20 en 50 hier geen last van hebben en de receivers wel? Of dat het geen probleem is als je tunein gebruikt (kan dat)?

[Voor 26% gewijzigd door pascoa341 op 07-01-2022 18:37]

• nero355

nero355

pascoa341 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:31:
Zou het kunnen dat de musiccast 20 en 50 hier geen last van hebben en de receivers wel?
Nee, want dezelfde dienst blijft dezelfde dienst hé! ;)
Of dat het geen probleem is als je tunein gebruikt (kan dat)?
Dat zou wel de reden kunnen zijn! :)

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:18

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb een musicast versterker (N303) en heb dit nog nooit gehoord :/

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 14:30

DaffyDuck43

MF-lurker

Hier een A880 receiver, wilde eenzelfde setup als vraagsteller, met één druk op de knop apparaat aan en (internet) radio.
Werkt prima door op de AB een geprogrammeerde scene op te roepen. Duurt na het aanzetten een 10 tal seconden tot de receiver zijn ip adres heeft opgehaald en de stream verbonden is.
En ja, er volgt dan meteen een reclame, maar daar blijft het ook bij. Geen reclames meer tussendoor anders dan degenen die op het station worden uitgezonden. Echter zodra je wisselt van stream, elke keer opnieuw een reclame.

Deze tekst staat op de Yamaha support pagina:
Probleem met de toegang tot internetradio
Yamaha-producten die door vTuner aangeboden radiozenders kunnen streamen, ervaren momenteel problemen met de toegang tot deze streamingdienst. Yamaha beschikt tot dusver over de volgende informatie:

- Bij het afspelen van internetradio die via vTuner wordt aangeboden, zijn er problemen bij het afspelen via het menu voor internetradio, behalve bij het afspelen van favorieten of toegevoegde zenders.

- Klanten kunnen in de gebruikersinterface van hun Yamaha-product de volgende melding zien (of zelfs horen bij het afspelen van audio): 'Raadpleeg yradio.vtuner.com voor meer informatie over onbeperkte toegang tot vTuner'. Deze link verwijst naar een tekst die zegt dat 'vTuner een kleine bijdrage van 3 dollar per jaar wil ontvangen voor onbeperkte toegang tot de diensten van vTuner en dat al deze bijdragen uitsluitend zullen worden gebruikt ter ondersteuning van de vTuner-dienst'.

De boodschap die te zien of te horen is, is rechtstreeks afkomstig van vTuner zonder enige steun van Yamaha voor de betaalde dienstverlening van deze aanbieder.

Yamaha werkt samen met meerdere aanbieders van streamingdiensten. Al deze diensten kunnen zelf beslissen om van businessmodel te veranderen. Dit staat volledig los van Yamaha; wij hebben hier geen enkele controle over.

Zoals in maart 2019 aangekondigd wordt voor gratis internetradio op Yamaha-producten niet langer vTuner gebruikt maar airable.radio. Om te blijven beschikken over gratis internetradio is deze verandering op specifieke modellen doorgevoerd door middel van een firmware-update.

* Opmerking: na installatie van deze firmware zijn vTuner-favorieten en toegevoegde zenders niet meer toegankelijk vanaf uw Yamaha-product.

Sommige modellen zijn niet compatibel met de beschikbare firmware-update voor Airable, dat een directe vervanger voor vTuner kan zijn en daarmee uw toegang tot internetradio laat voortbestaan. Bij de volgende modellen is de toegang tot internetradio afhankelijk van de beschikbaarheid en functionaliteit van de oorspronkelijke aanbieder van internetradio, vTuner:

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
rikadoo schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:32:
[...]

Ja de laatste versies die verkocht worden hebben de nieuwste chip al ingebouwd. En sinds kort is dus de firmware uitgekomen met 4k 120hz hdr support.
Dus de laatste versie heeft wel minimaal 40 Gbps bandbreedte, terwijl de early adopters met gebrekkig product hem kunnen opsturen naar Yamaha en dan een niet-werkende fix krijgen naar 24 Gbps? Wat een waardeloos bedrijf, ben blij dat ik m'n RX-V4A onlangs verkocht heb en weg ben bij Yamaha.

Heb je ook een bron dat de laatste versies een nieuwe chip hebben die wel tot 40 Gbps gaat? Ik vind namelijk alleen bronnen die de 24 Gbps oplossing noemen, en dat is dus géén fix maar een wanvertoning. Zie m'n eerdere reactie.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1629971809

• rikadoo
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Dus de laatste versie heeft wel minimaal 40 Gbps bandbreedte, terwijl de early adopters met gebrekkig product hem kunnen opsturen naar Yamaha en dan een niet-werkende fix krijgen naar 24 Gbps? Wat een waardeloos bedrijf, ben blij dat ik m'n RX-V4A onlangs verkocht heb en weg ben bij Yamaha.

Heb je ook een bron dat de laatste versies een nieuwe chip hebben die wel tot 40 Gbps gaat? Ik vind namelijk alleen bronnen die de 24 Gbps oplossing noemen, en dat is dus géén fix maar een wanvertoning. Zie m'n eerdere reactie.

https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1629971809
Nee de laatste hebben hetzelfde bord, alleen met de nieuwe chip die geen problemen heeft. Dus ook deze hebben maar 24gbps bandbreedte.

Met mijn reactie bedoelde ik dus een nieuwe chip in de zin van een chip zonder de problemen voor de Xbox en nvidia kaarten. (Waar die hele terugroepactie om gaat.)

Overigens, jou plaatje lijkt me niet helemaal te kloppen, want ik heb hier een RX-V6a staan, met een PS5, en ik kan hier 4k/120hz/HDR signaal krijgen via de versterker.

4k/120hz/hdr 4:2:0 is dus mogelijk met 24gbps, dat heeft maar 20gbps nodig zie:

[Voor 21% gewijzigd door rikadoo op 08-01-2022 18:26]

• nero355

nero355

stin00 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:17:
Wat een waardeloos bedrijf, ben blij dat ik m'n RX-V4A onlangs verkocht heb en weg ben bij Yamaha.
En dan :?

Lekker naar het Sound United kamp waar ze allemaal dezelfde issues hebben, want allemaal dezelfde chip die in al die producten zit ?!

IMHO is de fabrikant van de chip hier het daadwerkelijke probleem en niet de fabrikanten, hoewel die natuurlijk beter hadden moeten weten en de boel beter hadden moeten testen! :| :/

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:10
Iemand een repair service (nee geen CE Repair)?

Mijn RX-A2070 is helaas dood. Mijn zoontje deed de versterker paar keer aan/uit, vervolgens heb ik de stekker eruit getrokken toen het op standby stond. Net erin gedaan, gaat niet meer aan. Circuit protection mode geprobeerd en helaas gaat het nog steeds niet aan.

Ben bang dat een capacitor kapot is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• samtman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-06 18:07
_jero_813 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:17:
Ik heb naar mijn idee ook een apart 'probleem' sinds kort met mijn RX-A730. Als ik hem aanzet en muziek ga afspelen klinkt de linkerspeaker iets harder dan de rechterspeaker. Na een aantal minuten is dat bijgetrokken en zijn ze even hard. Is dit iets bekends?
teake schreef op zondag 27 juni 2021 @ 19:32:
Ik heb iets vergelijkbaars op het rechtsachterkanaal van mijn RX-V475.
Bij zacht volume doet die niet echt mee.
Zet ik hem harder, dan is rechtsachter er ook ineens weer bij.
Ik heb met mijn RX-471 een vergelijkbaar probleem! De front-right speaker is zachter totdat ik de versterker even harder heb gezet. @_jero_813 / @teake : Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?

Zijn er nog meer mensen met dit issue of heeft iemand nog suggesties? Ik heb zelf even gezocht en vermoed dat het komt door een vervuilde speaker relais. Zie deze pagina. Die zouden met contactvloeistof schoongemaakt kunnen worden door een handige Harrie ;). Ik ga eerst maar eens even de speakers verwisselen om er zeker van te zijn dat het in de versterker zit en niet in de speaker of kabel.

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 20:26
Ik heb geen oplossing gevonden, heb een R-N500 gekocht

• _jero_813
  • Laatst online: 03-06 17:39
samtman schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:27:
[...]

[...]

Ik heb met mijn RX-471 een vergelijkbaar probleem! De front-right speaker is zachter totdat ik de versterker even harder heb gezet. @_jero_813 / @teake : Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?

Zijn er nog meer mensen met dit issue of heeft iemand nog suggesties? Ik heb zelf even gezocht en vermoed dat het komt door een vervuilde speaker relais. Zie deze pagina. Die zouden met contactvloeistof schoongemaakt kunnen worden door een handige Harrie ;). Ik ga eerst maar eens even de speakers verwisselen om er zeker van te zijn dat het in de versterker zit en niet in de speaker of kabel.
Nee, nog geen oplossing. Heb er verder eigenlijk ook niet meer naar gezocht. Ben wel benieuwd of het bij jou werkt, zou mooi zijn. Ik hoor dan graag van je. Zolang de speaker goed bijspringt na een korte tijd (en hij blijft het dan ook gewoon goed doen), of bij even iets harder zetten, dan vind ik het wel best.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rainesh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:29:

Mijn RX-A2070 is helaas dood. Mijn zoontje deed de versterker paar keer aan/uit, vervolgens heb ik de stekker eruit getrokken toen het op standby stond. Net erin gedaan, gaat niet meer aan. Circuit protection mode geprobeerd en helaas gaat het nog steeds niet aan.

Kijk eens wat er gebeurd als je de stekker aan de achterkant er uit neemt, even een paar minuten wacht, vervolgens de 'POWER' knop aan de voorkant in drukken een een seconde of 5 ingedrukt houden, daarna de stekker er weer aan de achterkant insteken en de POWER knop weer een 'tikje' geven.

Ik had laatst met m'n RXA-2080 een soortgelijk iets waarbij het apparaat ietsje minder nétjes van een niet ge-aarde WCD los genomen werd doordat er iemand persé dat WCD nodig dacht te hebben om stof te kunnen gaan zuigen terwijl de RXA-2080 daarop in gebruik was om boven de stofzuiger uit te kunnen komen. 8)7

• samtman
_jero_813 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:42:
[...]
Nee, nog geen oplossing. Heb er verder eigenlijk ook niet meer naar gezocht. Ben wel benieuwd of het bij jou werkt, zou mooi zijn. Ik hoor dan graag van je. Zolang de speaker goed bijspringt na een korte tijd (en hij blijft het dan ook gewoon goed doen), of bij even iets harder zetten, dan vind ik het wel best.
Jouw aanpak is in ieder geval de meest pragmatische :). Ik houd het even in de gaten. Gisteren deed het probleem zich bijvoorbeeld niet voor.

Indien ik er echt gillend gek van word (mooie zen test dit :*)), dan schroef ik hem open; ik heb al een service manual gevonden waarin de relais vermeld staat. Zoals ze er van de buitenkant uitzien, kun je die niet makkelijk open krijgen, dus dat zou dan waarschijnlijk vervangen betekenen. Per relais zes contactpunten los/vast solderen. Dat zou een electronica noob misschien nog wel eens kunnen lukken, gheh gheh... maar ik begin daar uiteraard liever niet aan.

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
[...]

[...]

Ja, ik heb hier ook sinds enige tijd last van met mijn RX-A2060. Normaal zet ik 's ochtends vanuit de slaapkamer wat muziek aan in zowel slaapkamer als woonkamer en merkte ik in eerste instantie niet dat het linkerfrontkanaal bijna geen geluid liet horen. Vaak als ik dan in de woonkamer kwam, was het geluid intussen goed. Tot ik muziek aanzette terwijl ik al in de woonkamer was, toen hoorde ik dat het niet in balans was. Deed ik er niets aan, dan trok uiteindelijk het linkerkanaal weer bij, dus hoe lang het speelt weet ik niet eens, maar het is in ieder geval al zeker meerdere maanden.

Het linkerkanaal komt wel gelijk op juist volume als ik heel even het volume flink omhoog draai. Dat is trouwens alleen als er ook echt iets op afgespeeld wordt, ik heb het ook wel eens geprobeerd terwijl er geen bron actief was, maar dan werkt dat truukje niet. Ook geprobeerd met YPAO de receiver opnieuw in te stellen. Tijdens de calibratie is er geen enkel probleem, maar dat is ook niet vreemd met die keiharde ruis, tikken en gebliep.

Ik had nog niets over een oplossing met contactvloeistof gelezen, dus dat ga ik dan ook maar eens doen d:)b

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• samtman
yodeluxe schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:37:
[...]
Ik had nog niets over een oplossing met contactvloeistof gelezen, dus dat ga ik dan ook maar eens doen d:)b
Als geschreven, zijn ze waarschijnlijk in mijn geval niet gemakkelijk schoon te maken, gezien het omhulsel. Of ik moet al het bovenste dopje eraf kunnen wippen. Hier heeft iemand dat voor elkaar gekregen bij een Denon. Misschien is deze operatie bij jouw versterker eenvoudiger. Succes ;)

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

[...]

[...]

Had een vergelijkbaar ding op mijn A880 op de zone 2 aansluitingen. (Frontkanalen zijn via de pre-out met aparte eindversterker verbonden).
Elke keer naa inschakelen, het linker kanaal wat het niet deed of soms een krakerige weergave.
Heb de receiver even van zijn plaats getrokken en de speakeraansluitingen, welke voorzien zijn van banaanpluggen, een paar keer in en uit de connectoren getrokken en opnieuw aangesloten. Probleem heeft zich daarna niet meer voorgedaan, dus vermoed een langzaam opbouwende overgangsweerstand op de stekker/connector in mijn geval.

• samtman
DaffyDuck43 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:20:
[...]
Heb de receiver even van zijn plaats getrokken en de speakeraansluitingen, welke voorzien zijn van banaanpluggen, een paar keer in en uit de connectoren getrokken en opnieuw aangesloten. Probleem heeft zich daarna niet meer voorgedaan, dus vermoed een langzaam opbouwende overgangsweerstand op de stekker/connector in mijn geval.
Bedankt voor de tip. Gisteren toevallig hetzelfde gedaan en de speaker was na aanzetten meteen op volume. Ik houd het even in de gaten, maar misschien is het wel zo simpel als dit :*)

• teake

Klinkt aannemelijk.

Bij mijn RX-V euh.... 365? destijds was het de capacitor/condensator die te weinig capaciteit over had.
De aan/uit knop geeft een puls die een condensator vol laat lopen. Kort daarna ontlaadt die, en DIE puls schakelt het hoofdrelais in. Als de condensator teveel capaciteit verloren heeft, heeft hij niet genoeg kracht om het hoofdrelais te bekrachtigen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Audio Service in Elst staat goed aangeschreven voor o.a. Yamaha. Ze doen ook garantieservices voor grote merken.
Herkenbaar! Ik heb dit bij een RX-A840 die ik in een bureausetup gebruik. Als iemand weet wat de oorzaak kan zijn, ik hoor het graag. Verder is ie technisch helemaal in orde. Klinkt goed, geen DC offset te meten, geen vervorming.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _jero_813
samtman schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:57:
[...]

Bedankt voor de tip. Gisteren toevallig hetzelfde gedaan en de speaker was na aanzetten meteen op volume. Ik houd het even in de gaten, maar misschien is het wel zo simpel als dit :*)
De plug die in de speaker zit bedoel je hiermee? In de Yamaha zit geen banaanplug namelijk. Probleem was eerst dat hij zelf nog wel qua volume bijtrok na een korte tijd maar nu de laatste paar keer inderdaad zo goed als geen geluid meer maar met volume harder zetten is hij er wel meteen bij.

• samtman
_jero_813 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:57:
[...]
De plug die in de speaker zit bedoel je hiermee? In de Yamaha zit geen banaanplug namelijk.
Ik bedoelde eigenlijk speaker kabels eruit en opnieuw erin.
_jero_813 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:57:
[...]
maar nu de laatste paar keer inderdaad zo goed als geen geluid meer maar met volume harder zetten is hij er wel meteen bij.
Ja same here. Het was wishful thinking dat dit het ging oplossen. Het wordt op een gegeven moment toch openschroeven als ik dit wil fixen, waar ik vooralsnog geen zin in heb :9 Mocht ik dit toch doen, dan laat ik het hier wel weten.

• _jero_813
samtman schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk speaker kabels eruit en opnieuw erin.

[...]

Ja same here. Het was wishful thinking dat dit het ging oplossen. Het wordt op een gegeven moment toch openschroeven als ik dit wil fixen, waar ik vooralsnog geen zin in heb :9 Mocht ik dit toch doen, dan laat ik het hier wel weten.
Is het probleem na 1 dag alweer terug dan? Want dan hoef ik het niet eens bij mij te proberen namelijk.

• teake
Zo blij, zo blij.... ik heb mijn lang gezochte R-N803D bemachtigd! Topding, heerlijk modern, lekker puzzelen met nóg meer mogelijkheden dan mijn R-N500 al had.

*KNIP*

[Voor 18% gewijzigd door FeaR op 16-02-2022 17:42. Reden: Geen V&A op het forum]

• Loudie
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-05-2022
Yamaha AV-receivers krijgen HDR10+ en 120 Hz update

Yamaha komt met een update voor zijn RX-A4A, RX-A6A en RX-A8A AV-receivers.

De nieuwe firmwareversie 1.65 is bedoeld om de ondersteunde videoformaten van de receivers uit te breiden en, naast HDR10+, ook 4K/120 Hz-videosignalen door te laten. Om de nieuwe functies na de update optimaal te kunnen gebruiken, dien je de hogere frequentie of resolutie nog onder het menupunt Video/HDMI te kiezen en bevestigen.

Volgens de fabrikant moet ook het afspelen van internetradiozenders zijn verbeterd en zijn de functies van de MusicCast Controller App uitgebreid. De app maakt nu een zoekfunctie mogelijk voor snel vooruit- en terugspoelen in podcast- en muziektitels op streamingdiensten zoals Qobuz, Tidal, Amazon Music HD en Deezer.

8K60Hz/4K/120Hz en HDR10+ ondersteuning
Verbeteringen in het afspelen van internetradio en podcasts
Nieuwe MusicCast Controller-functie (zoekbalkfunctionaliteit met geselecteerde streamingdiensten)
Bug fixes: Dolby Vision afspeelfout bij specifieke streamingdiensten - Problemen met de installatie of aansluiting van MusicCast Surround / Stereo - SiriusXM spreeklijst bladerprobleem - Herstartprobleem in specifieke situaties.
https://www.nubert.de/ima...rx-a-4-a-schwarz-rear.jpg

https://nl.yamaha.com/nl/...ex.html?k=&c=audio_visual

[Voor 4% gewijzigd door Loudie op 28-04-2022 10:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arnos88
Ik zit nog steeds op mijn RXV6 te wachten, eind vorig jaar besteld...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-05 14:08
Arnos88 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:17:
Ik zit nog steeds op mijn RXV6 te wachten, eind vorig jaar besteld...
Same here - vanaf augustus al.

[Voor 74% gewijzigd door Comp User op 01-05-2022 19:05]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp User
Ik heb zojuist te horen gekregen dat de eerste "voorraad", men zegt niet te weten hoeveel, van de RX-V6A pas in maart '23 arriveert.

Deze info heb ik van Stassen waar ik het apparaat al in Augustus heb besteld.

Jammer, maar helaas is het niet anders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teake
Yamaha lanceert netwerk receiver R-N2000A en vloerstaande luidspreker NS-2000A

https://hifi.nl/artikel/3...luidspreker-NS-2000A.html

Maar ja, hoe lang die daadwerkelijk op zich laten wachten.....

[Voor 20% gewijzigd door teake op 20-05-2022 17:03. Reden: HOOFDLETTERS hoeven niet :-)]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355

nero355

teake schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:01:
Yamaha lanceert netwerk receiver R-N2000A

Wat een gaaf ding! :9~ _O_ <3

Hopelijk komt er ook een 100% Zilver model van uit! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

teake schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:01:
Yamaha lanceert netwerk receiver R-N2000A en vloerstaande luidspreker NS-2000A

https://hifi.nl/artikel/3...luidspreker-NS-2000A.html

Maar ja, hoe lang die daadwerkelijk op zich laten wachten.....
Ach, met de nieuwe lijn receivers heeft het maar een jaar ofzo geduurd :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp User
nero355 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:09:
[...]

[Afbeelding]

Eensch - ik vind die retro look, zeker als er zoals bij deze van die analoge vu meters op zitten echt geweldig om te zien, veel strakker dan de ledjes die ze ook wel eens gebruiken.

Levertijden ga ik niet eens over nadenken, bovenstaande reactie van mij zegt imho genoeg.

• teake
Stom vraagje? Welke klasse is mijn RN-803D?
Volledig klasse D? Ik kan het eigenlijk niet vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp User
teake schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:33:
Stom vraagje? Welke klasse is mijn RN-803D?
Volledig klasse D? Ik kan het eigenlijk niet vinden.
This amplifier is a class A/B unit
Bron; A/V forums, bij gebrek aan info op de site van Yamaha.

• teake
Thanks, ik kon het idd op de diverse yamaha sites niet vinden.

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

Vorige week een firmware update gekregen van mijn RX A880 (ver. 2.01).
Sids de update regelmatig uitval van de streaming radiozender die de hele dag aan staat (zowel Radio 10 als Arrow classic rock)
Even weer opnieuw activeren via de favorieten in de musiccast app of via de sneltoets op de reguliere AB werkt t meteen weer, dus lijkt er niet op dat de stream een grote hickup heeft, maar meer alsof de buffer van de stream t niet bij kan houden.
Iemand anders ook zoiets al gemerkt of ervaren?

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49
[...]

[Afbeelding]

Wow, dat is zeker een leuk ding! dat wordt een waardige opvolger van mijn huidige AS-2000 :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

[Afbeelding]

WOW .... Eindelijk weer eens échte VU-Meters in een apparaat (y)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DaffyDuck43 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:07:
Vorige week een firmware update gekregen van mijn RX A880 (ver. 2.01).
Sids de update regelmatig uitval van de streaming radiozender die de hele dag aan staat (zowel Radio 10 als Arrow classic rock)
Even weer opnieuw activeren via de favorieten in de musiccast app of via de sneltoets op de reguliere AB werkt t meteen weer, dus lijkt er niet op dat de stream een grote hickup heeft, maar meer alsof de buffer van de stream t niet bij kan houden.
Iemand anders ook zoiets al gemerkt of ervaren?
Geef die RX-A880 eens even een volledige PowerCycle door de stekker er uit te pakken en het apparaat vervolgens 'aan' te zetten zonder dat de stekker er in zit. Daarna even een paar minuten wachten totdat je de stekker er weer terug in steekt en het apparaat weer écht aan zet. Een 'warme' herstart alléén geeft vaak dit soort vage storingen.

• nero355

nero355

Will_M schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:26:
Geef die RX-A880 eens even een volledige PowerCycle door de stekker er uit te pakken en het apparaat vervolgens 'aan' te zetten zonder dat de stekker er in zit. Daarna even een paar minuten wachten totdat je de stekker er weer terug in steekt en het apparaat weer écht aan zet. Een 'warme' herstart alléén geeft vaak dit soort vage storingen.
Het is geen Denon/Marantz Versterker hé! >:) :P :+

@DaffyDuck43
Hou er ook rekening mee dat er soms storingen zijn bij de desbetreffende stream of er iets niet goed gaat qua routing tussen jouw ISP en de Server waarmee je verbindt!

Ik heb zo nu en dan ook dat soort storingen i.c.m. de Raspberry Pi die hier als Internet Radio dient :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nero355 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 18:24:
[...]

Het is geen Denon/Marantz Versterker hé! >:) :P :+

@DaffyDuck43
Hou er ook rekening mee dat er soms storingen zijn bij de desbetreffende stream of er iets niet goed gaat qua routing tussen jouw ISP en de Server waarmee je verbindt!

Ik heb zo nu en dan ook dat soort storingen i.c.m. de Raspberry Pi die hier als Internet Radio dient :)
Ik wilde in eerste instantie eigenlijk gaan zeggen dat 'ie de volledige network-stack van dat apparaat even moest resetten maar dit werkt (voor de meeste mensen) vaak véél sneller ;)

En het scheelde mij ook weer een hoop typewerk qua vragen waarop vervolgens weer 100.000 antwoorden mogelijk zijn.... :9

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:16
Will_M schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:16:
[...]

WOW .... Eindelijk weer eens échte VU-Meters in een apparaat (y)
Die waren er al eerder hoor , de A-S1200 had ze ook :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• rikadoo
  • Niet online
Vraagje, ik heb een Playstation 5, een Yamaha RX-V6A, en een LG C1 65". Ik krijg echter alleen de VRR en ALLM niet werkend.

Zodra ik op de playstation deze 2 settings aan wil zetten dan zegt de PS5 dat de TV dat niet ondersteund.
Zodra ik de kabel van de PS5 rectsreeks op de TV aansluit werkt het wel en dan kan ik deze settings selecteren.

Ik heb op mijn versterker port 3 (Game) op 8K mode gezet, EARC staat aan, is er nog iets wat ik aan moet zetten? Want mijn versterker zal deze 2 opties gewoon moeten ondersteunen met de laatste FW.

• PhilipsFan
  • Laatst online: 22:39
samtman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:08:
[...]

Jouw aanpak is in ieder geval de meest pragmatische :). Ik houd het even in de gaten. Gisteren deed het probleem zich bijvoorbeeld niet voor.

Indien ik er echt gillend gek van word (mooie zen test dit :*)), dan schroef ik hem open; ik heb al een service manual gevonden waarin de relais vermeld staat. Zoals ze er van de buitenkant uitzien, kun je die niet makkelijk open krijgen, dus dat zou dan waarschijnlijk vervangen betekenen. Per relais zes contactpunten los/vast solderen. Dat zou een electronica noob misschien nog wel eens kunnen lukken, gheh gheh... maar ik begin daar uiteraard liever niet aan.
Je post is al van een tijdje terug, ik lees 'm nu pas. Wat je kunt proberen:
  • Relais met slechte contacten kun je vaak (tijdelijk) weer goed krijgen door 'm heel vaak achter elkaar aan en uit te zetten. Eventuele troep op de contactpunten wordt dan door de wrijving wat verminderd. Het is geen blijvende oplossing, vaak zijn de contacten geoxydeerd en dan komt het probleem terug.
  • Als je echt vermoed dat het speaker-relais het probleem is, dan kun je die natuurlijk ook gewoon doorverbinden zodat de speakerkabels permanent aan de eindversterker hangen. Dat kan rare plopgeluiden geven bij het in- en uitschakelen, dus ik raad je niet aan om dit als permanente oplossing te zien, maar je kunt er op deze manier wel achterkomen of je relais inderdaad het probleem veroorzaakt. Desnoods test je het met een oud setje speakers, maar ik denk niet dat fatsoenlijke speakers stuk gaan van een paar keer ploppen. Het kan je een lastige soldeerklus besparen als blijkt dat het probleem hier toch niet zit.

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:47
DrWoetR schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:11:
[...]

Bedankt maar ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest. Als ik mijn BD-speler aan zet, schakelt de receiver over naar dat kanaal. Als ik deze uit zet, springt het beeld op mijn televisie weer terug naar de Ziggo-box. Als ik de PlayStation aan zet, schakelt de receiver naar dat kanaal en als ik deze uit zet, weer terug naar de Ziggo box.

Maar als ik radio of muziek heb geluisterd, rechtstreeks via de receiver, deze uit doe en daarna de tv aan, schakelt de receiver NIET terug naar de Ziggo-box. Dan moet ik dat handmatig doen. Knap irritant... Ik heb HDMI-CEC overigens niet standaard aan staan, voor normaal tv kijken volstaan de speakers van de tv.

Betreffende het OSD; als ik in de instellingen van de receiver bezig ben, geeft de televisie het menu weer. Maar... Zo heel af en toe heb ik (een onderdeel van) datzelfde menu ook in beeld als ik er helemaal niet in bezig ben? Dus alsof de receiver een signaal stuurt naar de tv alsof iemand bezig is in het menu, terwijl dit niet het geval is? Hopelijk begrijp je mijn uitleg nu beter...
Iemand heeft al ooit deze vraag gesteld maar nooit een antwoord gehad :

Ik ben hier ook mee aan het stoeien op mijn RX-V481 maar krijg het niet aan de gang, ik heb nml exact hetzelfde probleem. Daar dit uit 2019 is en ik al heel wat bladzijdes hier heb gelezen graag nog een keer.

Als ik op de receiver de stand Net-radio gebruik en hem daarna af zet en vervolgens de tv aan zet en mijn Ziggo netbox dan krijg ik hier geen beeld van. Druk ik op de receiver of remote vervolgens op ingang Bd/Dvd knop dan wordt het beeld weer doorgegeven.
Hdmi pass through op stand on en auto geprobeerd maar geen resultaat.
LG tv aangesloten op receiver middels arc op hdmi out en Ziggo nextbox aangesloten op hdmi1 ingang van receiver.
Ook andere hdmi kabels geprobeerd maar niets helpt.
Wie heeft raad voor me, want neem aan dat dit niet zo hoort althans op mijn vorige Denon x1400 werkte dit gewoon?

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 08:02
Wat vinden van de dab ontvangst van de 202d, wil er eentje halen, alleen hij is al best wat verouderd. Ben bang dat er een nieuw modelletje aankomt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:36
DAB ontvangst is erg afhankelijk van de locatie, heb hier op zolder met een houten dakkapel 0,0 ontvangst, dus maar een networkplayer gekocht, en mijn denon naar kantoor verbannen (blikken kantoor) daar wel ontvangst vreemd genoeg. Dus apparaat doet minder dan de locatie vrees ik

• teake
Klopt,

DAB(+) ontvangst is sowieso lastig idd. Ik heb een 803D, met extra handgemaakt DAB antenne in een tussenwoning. NUL ontvangst helaas.

Ik ben nog niet toegekomen aan het verlengen van de antenne.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

teake schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:20:
DAB(+) ontvangst is sowieso lastig idd. Ik heb een 803D, met extra handgemaakt DAB antenne in een tussenwoning. NUL ontvangst helaas.
Het zal inderdaad sterk van de lokatie afhangen. Ik heb sinds vorige week een Rotel DAB+ tuner en dat werkt met de bijgeleverde (overigens wel erg nette) antenne perfect. Sterk signaal en ononderbroken ontvangst, ondanks HR++ glas en goeie isolatie. Het kan dus wel degelijk heel goed werken in huis.

• nero355

nero355

Wat moet je nou met DAB als je met MPD/Mopidy i.c.m. een paar Raspberry Pi of Intel Atom NUC modellen overal in huis makkelijk te besturen en beheren Internet Radio's kan hebben :?

Heeft die oude Versterker of Stereo Tower ook weer wat te doen via de AUX of Coax/Digital S/P-Dif :*)

• teake
Omdat een all-in-one-box oplossing ook echt z'n charmes heeft.
En... veel belangrijker... het zit er op, dus het moet het doen.

• nero355

nero355

teake schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:40:
Omdat een all-in-one-box oplossing ook echt z'n charmes heeft.
Maar vaak dus ook Internet Radio :+
En... veel belangrijker... het zit er op, dus het moet het doen.
Het werkt ook wel, maar alleen op voorwaarde dat je buiten het huis een antenne hangt voor gegarandeerde ontvangst! >:) :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nero355 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:23:
Wat moet je nou met DAB als je met MPD/Mopidy i.c.m. een paar Raspberry Pi of Intel Atom NUC modellen overal in huis makkelijk te besturen en beheren Internet Radio's kan hebben :?
Ik doe al sinds 2004 aan mediaspelers en streaming, maar een radio heeft een grote meerwaarde: 1 knop en je hebt muziek. Als ik ‘s ochtends met m’n suffe kop uit bed rol dan wil ik gewoon gemak zonder geklooi met telefoons en Bluetooth dan wel Airplay.

• nero355

nero355

Exirion schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:26:
Ik doe al sinds 2004 aan mediaspelers en streaming, maar een radio heeft een grote meerwaarde: 1 knop en je hebt muziek. Als ik ‘s ochtends met m’n suffe kop uit bed rol dan wil ik gewoon gemak zonder geklooi met telefoons en Bluetooth dan wel Airplay.
Snap ik helemaal, maar het laatste station dat je hebt afgespeeld blijft sowieso wel doorspelen dus je hoeft alleen maar op AAN knop te rammen! :)

• eggiebert
eggiebert schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:39:
[...]

Iemand heeft al ooit deze vraag gesteld maar nooit een antwoord gehad :

Ik ben hier ook mee aan het stoeien op mijn RX-V481 maar krijg het niet aan de gang, ik heb nml exact hetzelfde probleem. Daar dit uit 2019 is en ik al heel wat bladzijdes hier heb gelezen graag nog een keer.

Als ik op de receiver de stand Net-radio gebruik en hem daarna af zet en vervolgens de tv aan zet en mijn Ziggo netbox dan krijg ik hier geen beeld van. Druk ik op de receiver of remote vervolgens op ingang Bd/Dvd knop dan wordt het beeld weer doorgegeven.
Hdmi pass through op stand on en auto geprobeerd maar geen resultaat.
LG tv aangesloten op receiver middels arc op hdmi out en Ziggo nextbox aangesloten op hdmi1 ingang van receiver.
Ook andere hdmi kabels geprobeerd maar niets helpt.
Wie heeft raad voor me, want neem aan dat dit niet zo hoort althans op mijn vorige Denon x1400 werkte dit gewoon?
Niemand?

Dus nogmaals vraag simpel : kan ik deze receiver zo instellen dat als ik een zender via net-radio beluister, daarna de receiver uit zet en dan beeld wil krijgen van mijn ziggo nextbox welke op de receiver aangesloten is op mijn tv. Dus dat het hdmi signaal wordt doorgegeven / pass through als receiver uit staat zonder extra handeling?

[Voor 14% gewijzigd door eggiebert op 07-10-2022 20:24]

• Comp User
Ik neem aan dat je dit bedoelt, houdt wel rekening met een hoger stand-by verbruik.

Mocht je het hier niet mee kunnen doen, zoek dan even verder naar hdmi pass-through.

• eggiebert
Comp User schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:10:
Ik neem aan dat je dit bedoelt, houdt wel rekening met een hoger stand-by verbruik.

Mocht je het hier niet mee kunnen doen, zoek dan even verder naar hdmi pass-through.
Helaas al geprobeerd zowel auto als on stand maar geen resultaat.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 18:11

R-B

Blokkert

Toch even het vermelden waard. Yamaha's komen weer met mondjesmaat beschikbaar.

Zojuist bericht dat mijn Yamaha TSR-700 (andere naam voor de RX-V6A) binnen is. Zijn er zowaar 2 geleverd! Volgende levering van 2... is eind februari.

Stond sinds 10 november in reservering, ik was de 1e in de wachtrij. Nu is die wachtrij heel veel langer geworden. Levering door Dreamzound.

[Voor 23% gewijzigd door R-B op 04-01-2023 18:27]

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 21:02
Ikzelf heb al een paar jaren een Yahama RX-A860 en ben er zeer treveden van!

Enkel heb ik een lastig probleempje dat wanneer ik overschakel naar net radio (internet radio) het volume ineens veel te hard staat.

Als ik naar Shield of TV-box kijk heb ik rond de -30db~-40db normaal volume geluid.
Luister ik naar internet radio moet ik deze naar -60db brengen omdat het anders veel te luid staat.

Ik heb het aanzet volume al beperkt naar -40db, maar weet iemand of ik dit op een of andere manier kan gelijkschakelen?

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
DorkoTheBeast schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:24:

Enkel heb ik een lastig probleempje dat wanneer ik overschakel naar net radio (internet radio) het volume ineens veel te hard staat.

Als ik naar Shield of TV-box kijk heb ik rond de -30db~-40db normaal volume geluid.
Luister ik naar internet radio moet ik deze naar -60db brengen omdat het anders veel te luid staat.

Ik heb het aanzet volume al beperkt naar -40db, maar weet iemand of ik dit op een of andere manier kan gelijkschakelen?
Als het goed is kun je onder het options menu het volume per input aanpassen.

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 21:02
sheepdog schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:07:
[...]Als het goed is kun je onder het options menu het volume per input aanpassen.
Bedankt, dat helpt inderdaad wel een beetje
Spijtig genoeg is het maar gelimiteerd: max -6.0db en +6.0db...

• DaffyDuck43

DaffyDuck43

MF-lurker

DorkoTheBeast schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:24:

Naast de al eerder genoemde oplossing van het aanpassen van de diverse input volumes, weet ik er ook zo geen oplossing voor.
Wat me wel opgevallen is laatste tijd, is dat de diverse streams onderling best wel veel verschillen van elkaar in volume.
Hier staat door de week Radio 10 aan. s morgens aanzetten op -50db, de ene keer is t veel te luid, en een volgende dag moet je t volume opschroeven. Lijkt wel of het volume van die stream door de “compressor” die de radiostations gebruiken, af en toe verloopt en dan eens in de tijd door een technicus handmatig weer terug gesteld wordt.
In t weekend bij Arrow classic rock een veel lager volume, scheelt echt 4 a 6 db t.o.v. Radio 10.

Btw; de Arrow stream heeft de neiging om “achter” te gaan lopen t.o.v. de tijd. Kan soms oplopen tot 3 minuten later dan het DAB signaal. Zal hoogstwaarschijnlijk liggen bij de stream provider die Yamaha gebruikt.

• nero355

nero355

DaffyDuck43 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:34:
Btw; de Arrow stream heeft de neiging om “achter” te gaan lopen t.o.v. de tijd.
Kan soms oplopen tot 3 minuten later dan het DAB signaal.

Zal hoogstwaarschijnlijk liggen bij de stream provider die Yamaha gebruikt.
Dat doet mijn DIY Internet Radio ook en als je dan de Stream herstart loopt het weer synchroon! :)

Geen Arrow Radio trouwens, maar gewoon in het algemeen...

• _jero_813
eggiebert schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:19:
[...]

Niemand?

Dus nogmaals vraag simpel : kan ik deze receiver zo instellen dat als ik een zender via net-radio beluister, daarna de receiver uit zet en dan beeld wil krijgen van mijn ziggo nextbox welke op de receiver aangesloten is op mijn tv. Dus dat het hdmi signaal wordt doorgegeven / pass through als receiver uit staat zonder extra handeling?
Ik heb een RX-A730 en snap je vraag. HDMI pass through als je receiver op stand by staat werkt bij mij alleen als de input op dat HDMI kanaal staat. Als ik de receiver uit zou zetten op net radio input geeft hij inderdaad geen beeld+geluid door van bv de shield. Je kan wel als de receiver op stand by staat via de afstandsbediening de input op HDMI x zetten dmv de betreffende input knop, dan wordt het beeld+geluid wel doorgegeven.

In mijn handleiding staat het volgende. Bij jouw zal het ook zo zijn neem ik aan. Je moet de juiste input geselecteerd hebben staan.

Standby Through
Select whether to output videos/audio (input through HDMI jacks) to the TV when the
unit is in standby mode. If this function is set to “On”, you can use the input selection
keys (HDMI 1–5, V-AUX) to select an HDMI input even when the unit is in standby mode
(the standby indicator on the unit blinks).

[Voor 20% gewijzigd door _jero_813 op 28-01-2023 00:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Vorige week gaf de Musiccast app melding dat er een firmware update was. Nu maar ff op update gedrukt.

Hij ging heel netjes mijn RX-S602 receiver en de twee Musiccast 20 speakers tegelijk updaten.

Maar ik kan nergens een changelog vinden! Op de website staat alleen de update van september vorig jaar.

Dat is toch ook bizar? Ik ben eigenlijk tegen het updaten zonder te weten wat er veranderd. Zo kan je bijvoorbeeld zomaar een functie kwijtraken..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gp40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:51
Ik had deze gevonden voor mijn RX-V6A

https://jp.yamaha.com/support/updates/rxv6a.html

Alleen nog even vertalen :)

• nero355

nero355

gp40 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:57:
Ik had deze gevonden voor mijn RX-V6A

https://jp.yamaha.com/support/updates/rxv6a.html

Alleen nog even vertalen :)
Dat is toch zo gedaan :
RX-V6A_ Latest Firmware (Ver.1.62) version

Ver.1.62 Published Date March 15, 2023
- Updates Improved MusicCast connection and playback stability
- Fixed minor bugs due to updates to some streaming services

- Other improvements in operation stability target RX-V6A
* Products with firmware versions earlier than Ver.1.62

How to update Firmware update via network (Internet connection required)
Firmware update using USB memory (USB flash drive required)

For the detailed update procedure, please refer to the "Firmware Update Procedure [PDF]" in the related download below.
In the case of firmware update via network, it is not necessary to download firmware data from this page.

Firmware Update Procedure RX-V4A, RX-V6A, RX-A2A
Firmware Update Procedure
Update History Version
Release Date Updates
En alle zooi ervoor :
Ver.1.60 December 21, 2022
- Improved operational stability

Ver.1.58 August 25, 2022
- HDMI standard, VRR/ALLM support
- Click here for detailed PDF Fixed a bug in Internet radio playback

Ver.1.53 May 31, 2022
- Support for HTTPS Protocol in Internet Radio
- Other improvements in operation stability

Ver.1.48 November 25, 2021
- Supports 4K at 120Hz and HDR10+
- Improved eARC stability
- Fixed a bug that video was not output during Dolby Vision playback.

Ver.1.36 August 3, 2021

Ver.1.35 June 30, 2021

Ver.1.34 June 10, 2021
- Dolby Atmos® with Height Virtualizer

Ver.1.31 February 24, 2021
- Improved HDMI ARC (Audio Return Channel) Stability

Ver.1.26 December 24, 2020
- Fixed an issue that caused color tonal degradation when outputting 4K/HDR video
- Fixed a bug when inputting ARC signals.
- Fixed an issue where video was not output when the 4K upscaling function was turned on.
- Fixed an issue where some FLAC files could not be played.

- Supports Amazon Music HD playback* on the MusicCast app
*Requires an Amazon Music HD account for playback.

Ver.1.23 October 14, 2020
- Bug fixes

Ver.1.20 October 5, 2020
- Bug fixes Other improvements in operation stability
B-)

Dank u DuckDuckGo Translate :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slimtax
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-05 15:53
Ik zit met ee vraag ik heb een Yamaha 771 geluid loopt via mijn receiver met de tv aan kan ik luisteren naar de zenders van de tv maar ik heb nu een tp kastje geplaatst ik zou met de tv uit naar radiozenders kunnen luisteren maar het lukt maar niet om het voor elkaar te krijgen kan iemand mij uit de brand helpen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Slimtax schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:53:
Ik zit met ee vraag ik heb een Yamaha 771 geluid loopt via mijn receiver met de tv aan kan ik luisteren naar de zenders van de tv maar ik heb nu een tp kastje geplaatst ik zou met de tv uit naar radiozenders kunnen luisteren maar het lukt maar niet om het voor elkaar te krijgen kan iemand mij uit de brand helpen.
Hier ontbreekt behoorlijk wat informatie. Welke TV? Welk "TP kastje"? Welke verbindingen heb je nu tussen TV en Yamaha? HDMI ARC? S/PDIF?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee