Ja, ik heb hier ook sinds enige tijd last van met mijn RX-A2060. Normaal zet ik 's ochtends vanuit de slaapkamer wat muziek aan in zowel slaapkamer als woonkamer en merkte ik in eerste instantie niet dat het linkerfrontkanaal bijna geen geluid liet horen. Vaak als ik dan in de woonkamer kwam, was het geluid intussen goed. Tot ik muziek aanzette terwijl ik al in de woonkamer was, toen hoorde ik dat het niet in balans was. Deed ik er niets aan, dan trok uiteindelijk het linkerkanaal weer bij, dus hoe lang het speelt weet ik niet eens, maar het is in ieder geval al zeker meerdere maanden.samtman schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:27:
[...]
[...]
Ik heb met mijn RX-471 een vergelijkbaar probleem! De front-right speaker is zachter totdat ik de versterker even harder heb gezet. @_jero_813 / @teake : Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?
Zijn er nog meer mensen met dit issue of heeft iemand nog suggesties? Ik heb zelf even gezocht en vermoed dat het komt door een vervuilde speaker relais. Zie deze pagina. Die zouden met contactvloeistof schoongemaakt kunnen worden door een handige Harrie. Ik ga eerst maar eens even de speakers verwisselen om er zeker van te zijn dat het in de versterker zit en niet in de speaker of kabel.
Het linkerkanaal komt wel gelijk op juist volume als ik heel even het volume flink omhoog draai. Dat is trouwens alleen als er ook echt iets op afgespeeld wordt, ik heb het ook wel eens geprobeerd terwijl er geen bron actief was, maar dan werkt dat truukje niet. Ook geprobeerd met YPAO de receiver opnieuw in te stellen. Tijdens de calibratie is er geen enkel probleem, maar dat is ook niet vreemd met die keiharde ruis, tikken en gebliep.
Ik had nog niets over een oplossing met contactvloeistof gelezen, dus dat ga ik dan ook maar eens doen
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

/f/image/oxAL6IEOH7lcmttLYNnZL5sv.png?f=fotoalbum_large)