Toon posts:

Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tijntje schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:09:
Tijdje terug gevraagd voor wat info over de DAB+ antenne, nu dit weekend er eens voor gaan zitten en een andere oplossing bedacht.

DAB+ de deur gewezen en NET Radio ingericht op de RX-A880
[Afbeelding]

Eindelijk van het wegvallen van de radio af *O*
Jammer dat bij jou de DAB+-ontvangst niet naar behoren is. Ikzelf heb de RX A770 en gebruik hem met de originele DAB+-antenne. Dat werkt naar behoren.

Ik moet daar eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik in een jaren-'30 woning woon en ik in Hilversum woon, wat de ontvangst ten goede komt.

Ik luister afwisselend naar stations op DAB+ en ook vaak naar internetradio stations.
Overigens blijf ik het switchen van kanaal (in je favorieten) bij internetstations omslachtiger vinden dan met DAB+. Switchen van DAB+kanaal kan eenvoudig met de ab, maar voor het switchen van een internetkanaal moet je dat echt via de app doen of via het tv-scherm.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:28

Tijntje

Hello?!

Gitarist schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Jammer dat bij jou de DAB+-ontvangst niet naar behoren is. Ikzelf heb de RX A770 en gebruik hem met de originele DAB+-antenne. Dat werkt naar behoren.

Ik moet daar eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik in een jaren-'30 woning woon en ik in Hilversum woon, wat de ontvangst ten goede komt.

Ik luister afwisselend naar stations op DAB+ en ook vaak naar internetradio stations.
Overigens blijf ik het switchen van kanaal (in je favorieten) bij internetstations omslachtiger vinden dan met DAB+. Switchen van DAB+kanaal kan eenvoudig met de ab, maar voor het switchen van een internetkanaal moet je dat echt via de app doen of via het tv-scherm.
Bij mij viel het geluid erg vaak weg afhankelijk van waar ik in de kamer stond :)

Het switchen kan zeker wel met de afstandsbediening bij mij.
Nadat ik de Internet kanalen als Favorite had neergezet kon ik ze als Preset opslaan. Daarna kon ik door de presets heen switchen via de afstandsbediening.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Gitarist
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Bij mij viel het geluid erg vaak weg afhankelijk van waar ik in de kamer stond :)

Het switchen kan zeker wel met de afstandsbediening bij mij.
Nadat ik de Internet kanalen als Favorite had neergezet kon ik ze als Preset opslaan. Daarna kon ik door de presets heen switchen via de afstandsbediening.
[Afbeelding]
Die functie heeft mijn receiver helaas niet ;(

Ik kan stations toevoegen als favoriet, maar ik kan er geen shortcut van maken helaas. Heb het ook niet gevonden in de handleiding

• Pietje Pors
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 01-06-2020
Ik overweeg de aanschaf van een RX-D485 (de V485 met dab) ter vervanging van mijn huidige Pioneer AV-receiver. Op die manier heb ik in één klap dab én multiroom (helaas verlies ik dan mijn phono-ingang; maar dat kost me enkel een klein phonoversterkertje.)

Ik zou mijn huidige 5.1-opstelling behouden (B&W bedraad) en in enkele andere ruimtes mc20-speakers via wifi aansturen.

Wat ik me afvraag: indien ik op de bedrade speakers en de draadloze speakers dezelfde bron afspeel, is er dan een (hoorbare) delay/vertraging op het geluid? Overdag speelt namelijk de ganse dag (vooral) dab en internetradio, en ik vind het erg storend dat het geluid niet synchroon loopt.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Bijkomende vraag: kan ik via AirPlay 2 ook niet-Yamaha wifi-speakers aansluiten? Bijvoorbeeld de Symfonisk-speakers?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 23:05
Ik heb het huis vol staan met Musiccast 20 en 50 speakers in verschillende ruimtes en een bedrade speakerset aan een RX-V481. Alles speelt netjes synchroon af.

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 14:30

DaffyDuck43

MF-lurker

Hier een receiver, 2e zone bedraad aangesloten, en 2 musicast devices (WXAD-10 en WX-10), en overal in huis zonder delay muziek te horen.
Maar let op, dit is via het musiccast netwerk, jij wilt via wifi of airplay, mogelijk dat er dan andere resultaten zijn.

• Pietje Pors
DaffyDuck43 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:57:
Maar let op, dit is via het musiccast netwerk, jij wilt via wifi of airplay, mogelijk dat er dan andere resultaten zijn.
De mc20’s zou ik via Musiccast (is toch ook wifi?) ”aansluiten”.
Maar ik begrijp dat er dus geen delay is tussen vast bedrade speakers en de musiccast-speakers. Da’s wat ik wou weten; hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pietje Pors
Bijkomende vraag: ik vind bij verschillende dealers de rx-a680en rx-a880, maar de rx-a780 vind ik slechts zeer zelden (eigenlijk maar bij één dealer, en dan bovendien nog goedkoper dan de rx-a680).

Is daar een bepaalde reden voor? De 780 is te recent om einde reeks te zijn denk ik? Of is die nog zo nieuw dat de meeste dealers dit model nog niet hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:33

Budha

Online ergo sum

Pietje Pors schreef op zondag 8 maart 2020 @ 13:08:
Bijkomende vraag: ik vind bij verschillende dealers de rx-a680en rx-a880, maar de rx-a780 vind ik slechts zeer zelden (eigenlijk maar bij één dealer, en dan bovendien nog goedkoper dan de rx-a680).

Is daar een bepaalde reden voor? De 780 is te recent om einde reeks te zijn denk ik? Of is die nog zo nieuw dat de meeste dealers dit model nog niet hebben?
De RX-A780 is gewoon een model uit de x80 reeks, maar niet bedoeld voor de Europese markt. Er is toch een container deze kant op gekomen en WifiMedia verkoopt die partij.

Afgezien van het aantal (hdmi)aansluitingen is er praktisch geen verschil met de RX-A880. Ze delen ook dezelfde firmware.

Daarom heb ik 'm zelf ook gekocht :)

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 15:55

DMDude

Enjoy the silence....

Hallo,

ik overweeg de aanschaf van een Yamaha RX-V485.
Ik lees mezelf suf aan reviews en alle reviews geven andere meningen.

Wat ik wel heb begrepen is dat Yamaha een prima app heeft om vanaf je telefoon/tablet de receiver te besturen. Andere merken schieten daarin schijnbaar te kort.

Dit ter zijde :-)

Ik heb op dit moment een alles-in-een set van LG (BH7420P).
Deze set heeft speakers met een 4 Ohm impedantie. Zowel front, center als back speakers. De subwoofer moet ik vervangen, omdat deze geen tulpplug aansluiting heeft.

Kunnen deze speakers probleemloos op een Yamaha RX-V485 aangesloten worden?

Thanks !

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DMDude schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:45:
ik overweeg de aanschaf van een Yamaha RX-V485.

Wat ik wel heb begrepen is dat Yamaha een prima app heeft om vanaf je telefoon/tablet de receiver te besturen. Andere merken schieten daarin schijnbaar te kort.

Dit ter zijde :-)
Het is voor mij in ieder geval DE REDEN om de volgende keer een Yamaha te kopen, want Denon/Marantz schiet daarin echt tekort en de boel blijft maar crashen om de zoveel weken! :F
Ik heb op dit moment een alles-in-een set van LG (BH7420P).
Deze set heeft speakers met een 4 Ohm impedantie. Zowel front, center als back speakers. De subwoofer moet ik vervangen, omdat deze geen tulpplug aansluiting heeft.

Kunnen deze speakers probleemloos op een Yamaha RX-V485 aangesloten worden?
Volgens pagina 18 @ https://nl.yamaha.com/fil..._om_UCRABGLEFPH_En_D0.pdf is er alleen 6 en 8 Ohm ondersteuning, maar IMHO is dat geen ramp, want je kan hooguit de speakers opblazen als je het Volume voluit zet!

Veel erger is een 4 Ohm Versterker en daarop 8 Ohm speakers : Bij overbelasting is je Versterker stuk! :-(

Mocht je in de buurt van de Correct in Rotterdam wonen duik daar eens de Koopjeskelder in : Goed klinkende speakers hoeven niet veel te kosten ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:05
@DMDude dat gaat prima werken die 4 ohm is ook geen vaste waarde dat varieerd bij het afspelen.
Zelfs een load van 2 ohm op de receiver is geen probleem op normaal volume.
@nero355 Mn hoofdtelefoon is 250 ohm daar gaat de versterker ook niet stuk van.
1 of 2 ohm speaker load op max volume geeft problemen.

[Voor 28% gewijzigd door Goofy1978 op 15-04-2020 20:23]

• Rob0860
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-04 07:03
Hallo, ik heb een RX-A1080, vanaf heden wil de Netradio niets meer doen?
Geen geluid, iemand een suggestie?
BVD

Update reset gedaan op alles en het werkt, echter wat is nu de discussie met dat V-tuner?
Ik heb nog nooit betaald en hier doet de Netradio het nu weer gewoon, of mis ik iets?

[Voor 44% gewijzigd door Rob0860 op 27-04-2020 08:55]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rob0860 schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:29:
Hallo, ik heb een RX-A1080, vanaf heden wil de Netradio niets meer doen?
Geen geluid, iemand een suggestie?
BVD

Update reset gedaan op alles en het werkt, echter wat is nu de discussie met dat V-tuner?
Ik heb nog nooit betaald en hier doet de Netradio het nu weer gewoon, of mis ik iets?
De RX-A1080 maakt geen gebruik van V-Tuner maar maakt gebruikt van het platform van Tune-In.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Rob0860
  • Laatst online: 07-04 07:03
Oké @Will_M dank je wel, dus dat gaat gelukkig niet op voor mij.
Mag ik dan nog een vraag stellen?
Werkt de RX-A1080 ook met Google home?
Ik wil de Google Home nest Max gaan aanschaffen, als deze in NL uit komt

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rob0860 schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:22:
Oké @Will_M dank je wel, dus dat gaat gelukkig niet op voor mij.
Mag ik dan nog een vraag stellen?
Werkt de RX-A1080 ook met Google home?
Ik wil de Google Home nest Max gaan aanschaffen, als deze in NL uit komt
Uiteraard mag je die vraag stellen ;)

Ik kan er echter geen pasklaar antwoord op geven doordat ik hier niets van Google in huis heb (óf ook maar wil hebben). De 'Nest' spullen zijn toch bedoeld als aansturing van klimaat gerelateerde apparatuur zoals thermostaten? Maar misschien dat de Yamaha App er ook wel op geïnstalleerd kan worden, onder de kap draait er vast iets van "Android" op, denk ik zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 16:27
Ik heb een yamaha VX-481 met dab+ radio.
Sinds enige tijd is de ontvangst op dab+ erg slecht.
De lokale stations van het bouquet almere komen nog wel goed door (ik denk dat de zender hemelsbreed niet ver van Purmerend af is), maar de andere zenders, inclusief de nationale zenders (transponder 12C) hoor ik niet.
Ook op FM hoor ik niets op stereo, tot ik de ontvangst op mono zet, en dan hoor ik weer wat.
Ik heb een echte onversterkte dab+ buiten antenne op het dak, aangesloten met een kwaliteit 75ohm kabel.
Dus dat zit wel goed.

Sinds kort heb ik een signaal versterker opgenomen tussen antenne en receiver.
De FM stations komen nu weer door in stereo, maar DAB+ blijft slecht.

Ik vrees dat ergens het ontvangst deel defect is.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Bedankt !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:37
DrLivingstoned schreef op zondag 24 mei 2020 @ 18:01:
Sinds kort heb ik een signaal versterker opgenomen tussen antenne en receiver.
De FM stations komen nu weer door in stereo, maar DAB+ blijft slecht.
Is die signaal versterker wel geschikt voor DAB en niet alleen voor FM?
De lokale stations van het bouquet almere komen nog wel goed door (ik denk dat de zender hemelsbreed niet ver van Purmerend af is), maar de andere zenders, inclusief de nationale zenders (transponder 12C) hoor ik niet.
Ik vrees dat ergens het ontvangst deel defect is.
Als je wel iets kunt ontvangen, dan lijkt er geen defect te zitten in jouw receiver. Ik heb vaker problemen gehad met ontvangst van DAB (in mijn geval met een autoradio) via een passieve antenne. Lokale stations kwamen meestal wel binnen, maar de nationale zenders slecht of helemaal niet. Via een actieve antenne gaat het wel.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrLivingstoned
  • Laatst online: 16-04 16:27
Bedankt voor de reactie.

Ik heb een passieve antenne (een echte dab antenne) en daarachter heb ik zelf al een actieve versterker gezet. Deze hoef ik maar een klein beetje te laten versterken want daarna vallen de signalen al weer weg (oversturing denk ik). Probleem is dus niet de doofheid van de ontvanger want dat los je op met een externe versterker.

Wat vreemd is, is dat ik de transponder van almere/lelystad wel goed ontvang (8A) en NW nederland (9D).
Echter de nationale zenders 11C en 12C zie ik heen en weer schommelen tussen 0% en 100%.
De antenne op een andere plaats hangen maakt niets uit.
Net of de ontvanger de hoge frequenties niet trekt.

Ook blijft het raar dat zelfs het lokale radio station (op FM dan) een externe versterker nodig heeft om in stereo door te komen ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-11-2022
Ik heb een v681 en hiervoor 2 atmos luidsprekers gekocht.
Blijkt het helemaal niet te kunnen als je de frontspeakers als biamp
hebt aangesloten.
En dat terwijl 2 versterker kanalen (zone2), dus helemaal niet gebruikt worden.
Aangezien de fronts met biamp in stereo mooier klinken laat ik het maar zo.
Was wel mijn laatste yamaha receiver, waardeloos apparaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:05

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

OcmerK schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:13:
Tsja, of je leest voor je iets koopt de handleiding...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FeaR schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:29:
[...]

Wat stel jij nou weer voor iets doms voor? Tegenwoordig bestellen we gewoon een hoop spullen op 't internet en sturen 't gewoon terug als 't niet bevalt toch. Ik bestelde laatst ook een Yamaha YZR-M1 maar dan kon ik er geen speakers op aansluiten.... Terug met dat 'ding' :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Nou ja, ik vind dat hij wel een puntje heeft. Receivers hebben zo waanzinnig veel mogelijkheden, soms mag je er vanuit gaan dat iets gewoon kan.

Bijvoorbeeld dit. Ik heb sinds kort (ivm thuiswerken) een setje extra speakers aangeschaft en aangesloten op de Zone2-uitgang van mijn RX-A2020. Om vervolgens tegen een hele rare uitzondering aan te lopen. Het werkt prima als ik luister naar de analoge tuner of Net radio. Ook de platenspeler doet het. Maar niet het geluid van de PC.

Wat blijkt: die pc is met een SPDIF-kabeltje aangesloten. En inderdaad, als je heel goed kijkt in de gebruiksaanwijzing, dan zie je ergens in piepkleine lettertjes bij de opmerkingen over multi-zone: "digital audio signals are not output to zone 2 and 3". De uitzondering blijkt ook voor input via HDMI te gelden.

Waarmee de hele use case voor mij dus waardeloos wordt, want ik speel alles af via m'n PC. Dus ik kan op zoek naar een usb-geluidskaart en die analoog aansluiten op de receiver, maar kom op zeg. Zulke idiote uitzonderingen verwacht je gewoon niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Will_M schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:36:
[...]
Ik bestelde laatst ook een Yamaha YZR-M1 maar dan kon ik speakers op aansluiten.... Terug met dat 'ding' :+
Waar bestel je zo'n ding? Ik ben aan het kijken om een motor te kopen en met zoiets maak ik toch zeker wel de blits :P
PhilipsFan schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:43:
...soms mag je er vanuit gaan dat iets gewoon kan.
Assumptions are the mother of all....
De uitzondering blijkt ook voor input via HDMI te gelden.
Dat had ik je van te voren kunnen vertellen. Velen denken dat alleen meer vermogen of bij bepaalde merken een betere versie van de Room EQ een reden is om een hogere serie te kopen. Er zijn echter meer punten. Doorgifte naar Zone 2 is er één van.

Denon is er met de AVR-Xx600-serie mee gestopt. Daar doet de instap AVR-X1600 al HDMI naar Zone 2. Mogelijk volgen meer merken met die trend, dat zie je wel vaker gebeuren.

Maar wederom: handleiding, vooronderzoek...
Zulke idiote uitzonderingen verwacht je gewoon niet.
Verwachten is één maar het staat wel in de handleiding en het wordt op GoT ook vaak aangehaald. Dat het niet altijd even duidelijk in de handleiding staat zal ik direct toegeven. Sommige merken geven het wel duidelijker aan op de pagina van het product/spec sheet. Moraal is hetzelfde: je hebt jezelf gewoon niet goed genoeg geïnformeerd. Als we dan toch het woord "idioot" gaan gebruiken dan vind ik het eerder idioot dat je jouw gebrek aan (voor)onderzoek bij de fabrikant probeert te leggen.

[Voor 13% gewijzigd door FeaR op 12-07-2020 19:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
FeaR schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:26:
[...]

Assumptions are the mother of all....

[...]

Dat had ik je van te voren kunnen vertellen. Velen denken dat alleen meer vermogen of bij bepaalde merken een betere versie van de Room EQ een reden is om een hogere serie te kopen. Er zijn echter meer punten. Doorgifte naar Zone 2 is er één van.

Denon is er met de AVR-Xx600-serie mee gestopt. Daar doet de instap AVR-X1600 al HDMI naar Zone 2. Mogelijk volgen meer merken met die trend, dat zie je wel vaker gebeuren.

Maar wederom: handleiding, vooronderzoek...

[...]

Verwachten is één maar het staat wel in de handleiding en het wordt op GoT ook vaak aangehaald. Dat het niet altijd even duidelijk in de handleiding staat zal ik direct toegeven. Sommige merken geven het wel duidelijker aan op de pagina van het product/spec sheet. Moraal is hetzelfde: je hebt jezelf gewoon niet goed genoeg geïnformeerd. Als we dan toch het woord "idioot" gaan gebruiken dan vind ik het eerder idioot dat je jouw gebrek aan (voor)onderzoek bij de fabrikant probeert te leggen.
Dat is natuurlijk wel zo, maar aan de andere kant is er niet echt een reden waarom dit niet kan. Klanten richting een duurder model duwen zou een reden kunnen zijn, maar in dit geval niet, het enige duurdere model in de serie is de RX-A3020 en die kan het ook niet (gebruiksaanwijzing is hetzelfde). En als dit de reden zou zijn, dan zou je ook verwachten dat fabrikanten hier de nadruk op leggen in plaats van kleine lettertjes in de gebruikaanwijzing.

Voor mij geldt dat allemaal niet, toen ik de receiver aanschafte heb ik nooit nagedacht over multiroom. Dat kwam pas later. Dus nee, ik heb daar destijds geen onderzoek naar gedaan. Als ik dat wel had gedaan dan had ik 'm alsnog gekocht. En als ik nu een nieuwe receiver nodig heb dan zou ik ook als eerste weer naar Yamaha kijken, want hij bevalt verder prima. Maar ik had niet op dit soort gekkigheidjes gerekend.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• yodeluxe
OcmerK schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:13:
Eindelijk iemand die het snapt! Waardeloos apparaat, die van mij zou totaal 1980 watt moeten kunnen leveren maar ik kan er nog niet eens een ei op bakken.

Ik had trouwens ook al zoiets met de blu-ray speler van Yamaha, die zou volgens het plaatje Javaanse koffie moeten kunnen zetten maar bij het eerste kopje brandde die hele speler door! Nooit meer Yamaha :+

• OcmerK
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-11-2022
FeaR schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:29:
[...]

Domme reaktie, als er bij de specificaties staat

Dolby Atmos yes
Bi-amp yes

Dan ga je ervanuit dat het werkt anders had er een disclaimer bij moeten staan
in de trand van "not together"

Bovendien heb ik er de handleiding nog eens op nagelezen en ook daar staat het nergens vermeld,
alleen hoe je front high (atmos) of biamp aansluit.

Als jij je nieuwe auto ophaalt en het blijkt dat de radio alleen werkt als de moter uitstaat dan zeg jij
ook wat een waardelose auto.

Dan zeg ik had je de handleiding maar moeten lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:28

Tijntje

Hello?!

OcmerK schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Dolby Atmos yes
Bi-amp yes

Dan ga je ervanuit dat het werkt anders had er een disclaimer bij moeten staan
in de trand van "not together"

Bovendien heb ik er de handleiding nog eens op nagelezen en ook daar staat het nergens vermeld,
alleen hoe je front high (atmos) of biamp aansluit.

Als jij je nieuwe auto ophaalt en het blijkt dat de radio alleen werkt als de moter uitstaat dan zeg jij

Staat er wel in ;)
Dit zijn de opties die hij kan doen.

Ben het er wel mee eens dat niet altijd alles heel duidelijk vermeld staat, heb zelf de A1080

[Voor 5% gewijzigd door Tijntje op 13-07-2020 15:41]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

OcmerK schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:20:
[...]
Subtiel om zo meteen op de man te spelen. Sowieso is het niet handig om zo te reageren. In het algemeen wordt het al niet als wenselijk bevonden en veelal wil je mensen met een rode naam toch te vriend houden. Maar vooral omdat, zoals hieronder aan is gegeven, het blijkbaar wel in de handleiding staat.

Meest random, niet ter zaken doend en woorden in de mond leggende voorbeeld ooit.

Om dan op mezelf in te grijpen: bij deze einde discussie voor ik mezelf ook ga verlagen tot dit niveau.

Doe wat je wilt met wat er gezegd is maar hier moet iets van een les in zitten.

[Voor 16% gewijzigd door FeaR op 13-07-2020 16:29]

• nero355

nero355

PhilipsFan schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:46:
Dat is natuurlijk wel zo, maar aan de andere kant is er niet echt een reden waarom dit niet kan. Klanten richting een duurder model duwen zou een reden kunnen zijn, maar in dit geval niet, het enige duurdere model in de serie is de RX-A3020 en die kan het ook niet (gebruiksaanwijzing is hetzelfde). En als dit de reden zou zijn, dan zou je ook verwachten dat fabrikanten hier de nadruk op leggen in plaats van kleine lettertjes in de gebruikaanwijzing.
Ik geloof dat het bij Denon/Marantz wel al jaren zo is : Zone2 output vanaf een bepaalde input = Duurder model kopen! :/

Maar blijkbaar is dat ook niet meer zo volgens @FeaR :)
Voor mij geldt dat allemaal niet, toen ik de receiver aanschafte heb ik nooit nagedacht over multiroom. Dat kwam pas later. Dus nee, ik heb daar destijds geen onderzoek naar gedaan. Als ik dat wel had gedaan dan had ik 'm alsnog gekocht. En als ik nu een nieuwe receiver nodig heb dan zou ik ook als eerste weer naar Yamaha kijken, want hij bevalt verder prima. Maar ik had niet op dit soort gekkigheidjes gerekend.
Ik had dus iets soortgelijks met mijn Marantz en dan baal je inderdaad best wel! :-(

Maar sowieso vind ik de meeste Versterkers heel erg kreupel als het op bepaalde opties aankomt of de manier waarop de opties die er wel zijn worden gepresenteerd : Dat zou tegenwoordig toch een stuk beter moeten kunnen zou je denken :?

De laatste jaren liepen ze zelfs hardwarematig flink achter qua HDMI versies... Best wel een puinhoop! :P

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

nero355 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:29:
[...]

Het is voor mij in ieder geval DE REDEN om de volgende keer een Yamaha te kopen, want Denon/Marantz schiet daarin echt tekort en de boel blijft maar crashen om de zoveel weken! :F

Mocht je in de buurt van de Correct in Rotterdam wonen duik daar eens de Koopjeskelder in : Goed klinkende speakers hoeven niet veel te kosten ;)
Het is alweer even geleden, maar ik heb uiteindelijk de RX-V585 gekocht en nieuwe speakers van het merk POLK.
Ik heb er ook een BluRay speler van Yamaha bij gekocht, de BD-S681.

Alles bij Correct in Rotterdam gekocht :-)

Set bevalt prima. Mooi geluid. En de app van Yamaha is ook prima. Heel tevreden.
Bij gebruik van internetradio valt ie nog wel eens weg. Ik vermoed dat dit eerder aan Tune-In ligt dan aan mijn internetverbinding.
Als het echt te erg wordt, gebruik ik de aangesloten ChromeCast om naar internetradio te luisteren...

De BluRay speler had ik genomen, omdat deze ook SACD afspeelt.
Wat me wel tegenvalt, is dat deze speler niet alle formaten van DivX ondersteund. Sommige DivX films weigert ie af te spelen. Dezelfde films speelt mijn televisie van LG wel af :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• yodeluxe
DMDude schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Bij gebruik van internetradio valt ie nog wel eens weg. Ik vermoed dat dit eerder aan Tune-In ligt dan aan mijn internetverbinding.
Heb je de receiver via LAN of WiFi aangesloten? Ik had ook telkens last van korte onderbrekingen met internetradio, dacht ook eerst dat het aan Tune-In lag. Maar toen ik het toch even bekabeld aansloot heb ik daarna geen probleem meer gehad. Alleen was ik wel alle favorieten kwijt :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 03-06 03:14
yodeluxe schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:19:
Maar toen ik het toch even bekabeld aansloot heb ik daarna geen probleem meer gehad. Alleen was ik wel alle favorieten kwijt :(
Het MAC adres van je netwerkadapter is het account wat bekend staat bij Airable Tune-In. Werkte destijds ook op deze manier bij vTuner.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

yodeluxe schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:19:
[...]

Heb je de receiver via LAN of WiFi aangesloten? Ik had ook telkens last van korte onderbrekingen met internetradio, dacht ook eerst dat het aan Tune-In lag. Maar toen ik het toch even bekabeld aansloot heb ik daarna geen probleem meer gehad. Alleen was ik wel alle favorieten kwijt :(
Ik heb de receiver vanaf het begin al via LAN aangesloten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355

nero355

DMDude schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:15:
Het is alweer even geleden, maar ik heb uiteindelijk de RX-V585 gekocht en nieuwe speakers van het merk POLK.

Alles bij Correct in Rotterdam gekocht :-)
NICE! d:)b

Maar je weet dat je met POLK speakers alleen naar POLKa muziek mag luisteren hé ?! ;) :P :+
Als het echt te erg wordt, gebruik ik de aangesloten ChromeCast om naar internetradio te luisteren...
Hou er rekening mee dat sommige streams gewoon instabiel kunnen zijn en het dus niet altijd aan de Versterker of je verbinding met het Internet ligt ;)
De BluRay speler had ik genomen, omdat deze ook SACD afspeelt.
Wat me wel tegenvalt, is dat deze speler niet alle formaten van DivX ondersteund. Sommige DivX films weigert ie af te spelen. Dezelfde films speelt mijn televisie van LG wel af :-)
Dat doen losse kastjes sowieso vele malen beter :
- Xiaomi Mi Box (versie zoveel)
- Vero 4K+
- nVidia Shield TV Console
- Een leuke i3 of Atom/Celeron/Pentium gebaseerde Intel NUC met daarop LibreELEC of zo :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik was een paar weken geleden met een scheef oog stiekem aan het kijken naar een CX-A5200 / MX-A5200 voorversterker / eindversterker combinatie en dat had ik waarschijnlijk beter niet kunnen gaan doen.... :X

Gisteren besloot m'n RX-A1080 er (binnen garantie) ineens de brui aan te geven. Op het eigen display staat geen enkele speaker meer 'actief' en via het 'on-screen display' zijn alle settings nog wel te maken en wijzigen maar als ik een 'test-tone' laat rondlopen dan komt er nergens geluid uit de speakers. :F :O :?
Zelfs een Initialize All (Factory Default) herstelt 't issue niet dus ik vrees dat er wat meer aan de hand is dan een softwarematig 'iets'. Opnieuw flashen van de huidige firmware (1.80 / April 2020) geeft bij 100% een Error 000080 :+

Nou maar even een Bluetooth hoofdtelefoon gekoppeld, dan heb ik toch nog iets aan 't 'ding' alleen zit ik niet echt op een set oorwarmers te wachten met dit weer :P

Hoe kan ik in hemelsnaam zó de Formule 1 kwalificatie nou ooit gaan kijken en nóg belangrijker: Hoe moet dat morgen tijdens de race :o :9

[Voor 53% gewijzigd door Will_M op 26-07-2020 09:52]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Om op de vorige én tevens laatste post hier even een update te geven: Ik heb m'n RX-A1080 sinds vandaag, na ruim twee maanden, weer terug mét een nieuw DSP (Digital Surround Processor) bord er in.

Die dingen gaan schijnbaar (én gelukkig) niet al te vaak stuk waardoor het onderdeel nieuw vanuit de fabriek mocht komen :o

[Voor 10% gewijzigd door Will_M op 26-09-2020 16:32]

• bartiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Hallo

Iemand met een RX-v671 ? Ik kan sinds enkele weken de receiver niet meer vinden via AV controller app. Vermoedelijk door upgrade IOS 14 op mijn iphone? Ik zie geen andere reden, alle instellingen staan nog goed op de receiver. Nog iemand met zelfde configuratie / probleem?

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:18
bartiek schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:24:
Hallo

Iemand met een RX-v671 ? Ik kan sinds enkele weken de receiver niet meer vinden via AV controller app. Vermoedelijk door upgrade IOS 14 op mijn iphone? Ik zie geen andere reden, alle instellingen staan nog goed op de receiver. Nog iemand met zelfde configuratie / probleem?
Geen ervaring met die receiver, maar heb je local network acces wel toegestaan voor de app? https://beebom.com/manage...rk-access-of-apps-ios-14/

• bartiek
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-06-2022
Grote Schurk schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:28:
[...]

Geen ervaring met die receiver, maar heb je local network acces wel toegestaan voor de app? https://beebom.com/manage...rk-access-of-apps-ios-14/
Hallo, bedankt. Dit was het idd. Blijkbaar door update naar ios14 was die toegang uitgeschakeld...

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 12:38
De problemen met de HDMI 2.1 bug staan nu ook op de website van yamaha sinds 20-11
https://nl.yamaha.com/nl/...020_avr-hdmi-caution.html

• Cascade
  • Laatst online: 23:54
Grrr. De analoge ingangen van mijn 18 jaar oude RX-V630 zijn het aan het begeven, kanalen vallen spontaan uit. Dacht eerst dat het de eindtrappen waren maar de versterker is voor de rest nog prima.

Op zoek naar een nieuwe Yamaha AV receiver kom ik er achter dat 5.1 analoog in eigenlijk niet meer gedaan wordt op een verdwaalde Marantz na. Over op HDMI dan maar (hmpf).

Is er eigenlijk al nieuws over de RX-A4A en hoger? Is er een verwachte releasedatum bekend voor de nieuwe Avantage modellen?

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 12:33
De rx-a2a schijnt in januari te komen. De rx-v4a is goed verkrijgbaar. De RX-V6A is er bij sommige winkels. Qua specificaties is er op het eerste gezicht niet veel verschil tussen de V6a en a2a maar gezien het prijsverschil verwacht ik dat er meer aan de hand is dan het extra voetje aan de onderzijde.

• Cascade
  • Laatst online: 23:54
RX-A2A had ik gezien. Die komt in januari inderdaad. Richtprijs £850, zo'n €950.

Als je de specs naast die van de RX-V6A (of TSR-700) legt, dan is dat exact gelijk. Beetje teleurstellend. Avantage reeks heeft naast een fors geadverteerd vijfde voetje (hoor je dat 5e voetje? ;) ) een betere bouwkwaliteit: een metalen frontpaneel, dubbele bodem, versterking fysiek gescheiden in links en rechts (mooi symmetrisch binnenin), 'betere' componenten. Hoeveel je daar van terug hoort is de vraag.

[Voor 9% gewijzigd door Cascade op 26-11-2020 12:22]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:53
Ik heb een RX-A850 en wilde graag "upgraden" naar een V6A (of A2A, maar heeft weinig meerwaarde) maar gezien alles zo'n beetje "future updates" zijn wacht ik wel even tot ze er ook echt zijn.

Voelt nog meer dan anders nu als een beta product.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 12:38
Iemand enig idee waar de RX V6A nog te koop is?
In winkels uit pricewatch is ie niet leverbaar of geven aan niet te weten wanneer voorraad wordt aangevuld.

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 10:55

henry_boy

Salessupport Tweakers
Pharminepulse schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:33:
Iemand enig idee waar de RX V6A nog te koop is?
In winkels uit pricewatch is ie niet leverbaar of geven aan niet te weten wanneer voorraad wordt aangevuld.
Ben ik ook naar op zoek gegaan, maar nog nergens voorraad tegengekomen.

Apollo gaf van de week aan dat ze over 2-3 weken nieuwe voorraad van Yamaha verwachten.

• yodeluxe
Vandaag ineens een nieuwe firmware voor de RX-A2060 ontvangen, versie 2.85. Deze is nog niet via de website te vinden, maar ik heb al gemerkt dat Spotify Free nu werkt :) Gelukkig dat oudere modellen toch nog nieuwe of in elk geval uitgebreidere functies krijgen.

• _jero_813
  • Laatst online: 03-06 17:39
Wat is eigenlijk het verschil tussen de huidige rx-v/axxx en de nieuwe rx-vxa/rx-axa serie behalve het design dat in mijn ogen er vreemd uitziet vanwege de erg kale linkerkant. Ik heb de specs naast elkaar gelegd en zie eigenlijk geen verschil. Waarom zouden ze 2 zo goed als identieke series voeren?

• teacher
  • Laatst online: 00:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er is zeker overlap tussen de "gewone" AV receivers en de instap avantage.
De een richt zich op de "allesvreter" markt (ik wilde destijds idd een amp waar ik alles en meer op aan kon sluiten, dus ook phono, etc) en de ander is meer premium.

Wise enough to play the fool

• alarma2nd
  • Laatst online: 21:43
Iemand een idee waar ik de exacte maten kan vinden van de RX-V6 versterker? De afmetingen op de site van Yamaha zijn volgens mij incl. de antennes omdat het echt kiele kiele wordt of hij wel of niet past in mijn meubel zou ik graaf de afmetingen willen weten zonder de antennes.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:32
Maar je hebt toch altijd nog ruimte boven de unit nodig voor ventilatie? Dan kun je toch niet op die laatste millimeter gaan zitten?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• _jero_813
  • Laatst online: 03-06 17:39
alarma2nd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:41:
Iemand een idee waar ik de exacte maten kan vinden van de RX-V6 versterker? De afmetingen op de site van Yamaha zijn volgens mij incl. de antennes omdat het echt kiele kiele wordt of hij wel of niet past in mijn meubel zou ik graaf de afmetingen willen weten zonder de antennes.
Staat er toch echt duidelijk hoor..
435 W x 171 H x 377 D mm (with antenna up:435W x 245H x 377D mm
17,1cm hoog zonder antennes en 24,5cm hoog met :)

https://nl.yamaha.com/nl/...a/specs.html#product-tabs

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 23:05
Ik heb jaren een Yamaha versterker met wifi in een 18.5 cm hoog meubel gehad. Wifi-antenne stond horizontaal en ontvangst was prima. Dus die antenne hoeft niet per sé omhoog te wijzen.

• alarma2nd
  • Laatst online: 21:43
Het gaat niet zozeer om de positie van de antenne. Aan de boven en zijkanten heb ik voldoende ruimte. Het is de diepte van het meubel die er voor zorgt of het net wel of net niet past. Op verschillende video's heb ik gezien dat de antennes eraf kunnen en ik hierdoor mogelijk toch weer 1 of 2 cm kan besparen. Dit zou mogelijk net voldoende kunnen zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

alarma2nd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:55:
Het gaat niet zozeer om de positie van de antenne. Aan de boven en zijkanten heb ik voldoende ruimte. Het is de diepte van het meubel die er voor zorgt of het net wel of net niet past. Op verschillende video's heb ik gezien dat de antennes eraf kunnen en ik hierdoor mogelijk toch weer 1 of 2 cm kan besparen. Dit zou mogelijk net voldoende kunnen zijn.
Diepte is bij heel veel meubels een probleem. Ik heb er hier de achterwand uit gezaagd zodat ik een centimeter of 5 extra ruimte kreeg. Als je de antennes er af pakt dan heb je wel wát meer ruimte maar kom je vervolgens alsnog ruimte te kort vanwege de HDMi aansluitingen / kabels.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik heb de Yamaha RX-S602 receiver. Gekocht omdat deze een stuk minder hoog is dan de gemiddelde receiver en toch alle features/redelijk vermogen heeft.

Een ander argument was dat je de MusicCast 50 (Sonos 1 achtige multi room speaker) kan gebruiken als draadloze surround speaker, mits je er 2 van hebt.

Ik heb 1 in de werkkamer en 1 in de slaapkamer. Ik heb al meerdere malen ze naar de woonkamer verhuist en via de MusicCast app, de receiver geselecteerd en een Surround paar gemaakt.

In de app gaat alles goed, mits je de speakers eerst reset en opnieuw toevoegt aan MusicCast. Daarna zie je dat ze echt een Surrround paar vormen. Het WiFi icoontje brand op de Receiver.

Maar rechts op het OSD zie ik nog steeds maar 3 speakers: L/C/R. En wat ik ook afspeel, de Surround speakers geven geen kik. Ik heb alle DSPs wel geprobeerd (maar het moet natuurlijk op Straight staan en werken).

Ik heb het afgelopen 15 maanden al zeker 3x geprobeerd. Het werkt echt niet. Heeft iemand enig idee hoe je dit werkend krijgt?

• freaky89
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-10-2022

freaky89

Live life

Hoe vaak wordt atmos afgespeeld op je speakers indien je deze mogelijkheid hebt met je cinema set? Heb het zelf namelijk nog niet ervaren met mijn set terwijl het wel mogelijk zou zijn volgens de specs van de receiver...

Every problem should be seen as a challenge or opportunity

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 13:33

Budha

Online ergo sum

Jazco2nd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:05:
Ik heb de Yamaha RX-S602 receiver. Gekocht omdat deze een stuk minder hoog is dan de gemiddelde receiver en toch alle features/redelijk vermogen heeft.

Een ander argument was dat je de MusicCast 50 (Sonos 1 achtige multi room speaker) kan gebruiken als draadloze surround speaker, mits je er 2 van hebt.

Ik heb 1 in de werkkamer en 1 in de slaapkamer. Ik heb al meerdere malen ze naar de woonkamer verhuist en via de MusicCast app, de receiver geselecteerd en een Surround paar gemaakt.

In de app gaat alles goed, mits je de speakers eerst reset en opnieuw toevoegt aan MusicCast. Daarna zie je dat ze echt een Surrround paar vormen. Het WiFi icoontje brand op de Receiver.

Maar rechts op het OSD zie ik nog steeds maar 3 speakers: L/C/R. En wat ik ook afspeel, de Surround speakers geven geen kik. Ik heb alle DSPs wel geprobeerd (maar het moet natuurlijk op Straight staan en werken).

Ik heb het afgelopen 15 maanden al zeker 3x geprobeerd. Het werkt echt niet. Heeft iemand enig idee hoe je dit werkend krijgt?
Ik heb het wel voor elkaar, maar het geluid uit de surround speakers is bij mij zo zacht dat het alsnog niets toevoegt.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Budha schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb het wel voor elkaar, maar het geluid uit de surround speakers is bij mij zo zacht dat het alsnog niets toevoegt.
Interessant! Zie je dan ook rechtsboven op het OSD dat je 2 surroundspeakers hebt? Dus 5 blokjes (als je stereo speakers, center en de 2 surrounds)?

• nero355

nero355

freaky89 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:49:
Hoe vaak wordt atmos afgespeeld op je speakers indien je deze mogelijkheid hebt met je cinema set?
Heb het zelf namelijk nog niet ervaren met mijn set terwijl het wel mogelijk zou zijn volgens de specs van de receiver...
Tja, je zal toch echt een bron of media moeten hebben die een Atmos track heeft :)

• freaky89

freaky89

Live life

@nero355 hoe weet je dat? Als ik bijvoorbeeld Netflix serie kijk of film. Hoe weet je dan of dit atmos bezit?

• nero355

nero355

freaky89 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:27:
Hoe weet je dat? Als ik bijvoorbeeld Netflix serie kijk of film. Hoe weet je dan of dit atmos bezit?
Geen idee : Heb geen Netflix, maar mijn videobestandjes geven dat netjes aan als ik ze met MediaInfo bekijk of in Kodi de juiste Audio Track kies :)

Sowieso werken alle streamingdiensten met DD+ waarin Atmos wordt weggemoffeld dus speel wat recents af en kijk of het daarin zit.

• freaky89

freaky89

Live life

@nero355 Cool. Maar deze software werkt vanaf je laptop/computer. Dus files die je hier vandaan speelt kun je alleen door dit programma gebruiken zeker...? Oftewel films of series die je vanaf Netflix, disney+, YouTube of via de bluray speler afspeelt kun je Mediainfo niet voor gebruiken zeker...?

• nero355

nero355

freaky89 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:38:
Maar deze software werkt vanaf je laptop/computer. Dus files die je hier vandaan speelt kun je alleen door dit programma gebruiken zeker...?
Oftewel films of series die je vanaf Netflix, disney+, YouTube of via de bluray speler afspeelt kun je Mediainfo niet voor gebruiken zeker...?
Helaas pindakaas inderdaad :)

Wat je wel zou kunnen doen : Download wat korte Dolby Atmos sample files die hier en daar te vinden zijn net als korte Ultra HD video demo bestanden.

• freaky89

freaky89

Live life

Helpt de Amazon Fire TV Cube digitale mediaspeler 16 GB
4K Ultra HD 7.1 kanalen Wi-Fi? I.p.v. de Apple tv 4k?

• nero355

nero355

@freaky89 Geen idee...

Wat ik wel nog was vergeten te noemen : Heel veel streamingdiensten hebben vanwege al het gezeik sinds Maart 2020 hun video en audio kwaliteit omlaag geschroefd dus dat kan ook nog invloed hebben op je ervaring ;)

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 19:59
Jazco2nd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:05:

Je moet in het menu van de receiver de surround op on of small of large zetten. Dan pas werken je musiccast speakers na het koppelen in de app.

• flopdoc
  • Laatst online: 04-06 00:39
Ik heb een RX-V685. Als ik via Net bestanden van mijn mediaserver afspeel schakelt de receiver al snel de wallpaper in. Is dat uit te schakelen of dan tenminste de tijd in te stellen? Ik kan het in de handleiding of op internet niet vinden. Een zwarte wallpaper zou ik ook niet erg vinden maar helaas zijn de enige opties Gray of de Piano.

iRacing Profiel | i9 10900K@4.9 | Gigabyte Aorus RTX 3090 Extreme 24G | Reverb G2 | 32GB DDR4@3000 | Saitek X52Pro | Buttkicker Gamer 2

• Stefhur
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01-2021
Goedendag mensen

Ik ben Stefan heb zojuist een Yamaha rx-a880
Receiver gekocht en heb klipsch 620 7.1 surround set hiervoor had ik onkyo receiver te 656 nu is het zo als ik bij de onkyo een dolby atmos content afspeelde gaf de reciever dat ook aan dat atmos content afgespeeld werd. Dat doet de Yamaha niet toch komt elke box geluid uit is dat normaal of doe ik iets fout ik vindt de Setup menu van de Yamaha wat onlogisch namelijk

Graag zou ik wat info willlen

Alvast bedankt

• Goofy1978
Stefhur schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:09:
Goedendag mensen

Ik ben Stefan heb zojuist een Yamaha rx-a880
Receiver gekocht en heb klipsch 620 7.1 surround set hiervoor had ik onkyo receiver te 656 nu is het zo als ik bij de onkyo een dolby atmos content afspeelde gaf de reciever dat ook aan dat atmos content afgespeeld werd. Dat doet de Yamaha niet toch komt elke box geluid uit is dat normaal of doe ik iets fout ik vindt de Setup menu van de Yamaha wat onlogisch namelijk

Graag zou ik wat info willlen

Alvast bedankt
Waar speel je atmos content mee af netfix 4k blu ray ?
En op welk apparaat speel je af, en welke tv heb je?

• Stefhur
Goofy1978 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Hallo dank voor je reactie ik speel van Xbox x serie met Uhd film en ik heb Sony oled ag85
Ging mij erom vorige reciever zag je ook display. Staan. Nu zie ik bij input ook atmos staan en bij output mijn speakers alleen en dolby surround is dat normaal of moet ik instellingen veranderen

• Stefhur
Goofy1978 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Zie foto’s is dit zo juist. Het is namelijk mijn eerste Yamaha bevalt kwa geluid zeer goed en is ook duidelijk beter dan vorige

• Goofy1978
@Stefhur Atmos/pcm betekend dat de xbox zelf al atmos uitstuurt volgens mij, de receiver hoeft het niet meer uit te pakken.
Kun je de instelling in de xbox op bitstream uit zetten? staat ergens bij audio settings.
Ik denk dat je nu ook gewoon goede atmos audio hebt is enkel wat verwarrend, wat staat er op het display van de receiver?

[Voor 22% gewijzigd door Goofy1978 op 16-01-2021 11:25]

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:05

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Sinds kort eigenaar van een RX-V4A, mijn eerste AV receiver. Nu ben ik niet tevreden met het resultaat van de YPAO-meting, zowel hoog als voor de subwoofer. Klopt het dat ik de YPOA settings nergens kan zien en ook niet aan kan passen? Kan de equalizer wel van PEQ naar GEQ zetten maar dan begin ik met een schone lei, bovendien heb ik dan alleen maar een schuifje voor 63 Hz op Front Left en Front Right.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Daytona

Autoracen is voor watjes

Omdat ik niet goed wist in welk topic ik het best terecht kon post ik het maar hier.

Eergisteren wilde m'n RX-V371 niet meer aangaan. Even lichte het lcd-scherm op met een onbekende melding en verder helemaal niks.

Het vreemde is dat nu ook 2 harddiskrecorders (Samsung SMT-C7140) en m'n Xbox One S geen beeld meer geven. M'n Tronsmart Vega S95 Telos, waarvan de HDMI kabel toevallig niet aangesloten was doet, samen met de LG 60PK250 TV het nog wel. Er hing ook nog een PC aan de versterker, maar daarvan heb ik de HDMI output nog niet kunnen testen.

Ik heb één van de hdd recorders en de xbox rechtstreeks op de TV aangesloten. Beide geven geen beeld. De xbox ook aan een andere tv en met andere HDMI kabels geprobeerd, en daarbij krijg ik heel af-en-toe een beeld krijg, zei het vervormd/verkleurd.

Is het überhaupt mogelijk dat de RX-V371 op een of andere manier sluiting heeft veroorzaakt op de via HDMI ingangen aangesloten apparaten?

• WimGoo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik heb een Yamaha RX V383 receiver die ik gebruik om naar de radio te luisteren en het geluid van de TV via mijn boxen te laten lopen. Bij de lage tonen, van voornamelijk de radio, krijg ik een dreun te horen die echt hinderlijk is. Steeds als er echt een laag geluid komt van zowel muziek als stemmen dreunt het na.
Weet iemand hoe dat komt en wat ik er aan kan doen?

• Sandwalker
Die dreun is of een speaker die anders reageert dan zou moeten (zwart en rood allebei correct aangesloten?) als je uit fase bent, zeker bij lage
Frequenties kan dat vreemde dingen doen met het geluid. Ten tweede kan het zijn dat je speakers te dicht in een hoek staan, waardoor de Bas extreem versterkt lijkt te worden en ten derde kan het zijn dat de equalizer een enorme bast boost geeft. Dat kun je volgens mij ook op dit model bijregelen. Als eerste zou ik proberen om je speakers een paar cm te verplaatsen en kijken of dit effect heeft.

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08-2021

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Hoi Mensen!
yamaha!
Vraagje over: RX-A2080 AVENTAGE receiver.
Die heeft Dolby Atmos, de vraag is dan ook. Als ik films speel vanaf een pc en die computer in deze receiver aansluit en vanuit de receiver via de hdmi outputs connect aan tv/beamer, passed hij dan volledig de dolby atmos naar mijn dolby atmos speakers aangesloten op de receiver ?

Normaal werkte ik altijd met optical voor audio, maar die passed geen dolby atmos en ik wil het nu gewoon via hdmi.

My Hardrocking iRacing Profile

• Sandwalker
knightvision schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:23:
Hoi Mensen!
yamaha!
Vraagje over: RX-A2080 AVENTAGE receiver.
Die heeft Dolby Atmos, de vraag is dan ook. Als ik films speel vanaf een pc en die computer in deze receiver aansluit en vanuit de receiver via de hdmi outputs connect aan tv/beamer, passed hij dan volledig de dolby atmos naar mijn dolby atmos speakers aangesloten op de receiver ?
Ja. Veel plezier.

• Phusebox
Is er al zicht op de HDMI 2.1 ellende en de beloofde oplossing van Yamaha voor de nieuwe receivers? Heb momenteel een A850 die ik wil vervangen maar ben vrij sceptisch of de problemen wel met firmware op te lossen zijn.

Zonder alle beloofde features, die er dus nauwelijks nog zijn, hebben de 2021 receivers nul meerwaarde.

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:57
Phusebox schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:30:
Is er al zicht op de HDMI 2.1 ellende en de beloofde oplossing van Yamaha voor de nieuwe receivers? Heb momenteel een A850 die ik wil vervangen maar ben vrij sceptisch of de problemen wel met firmware op te lossen zijn.

Zonder alle beloofde features, die er dus nauwelijks nog zijn, hebben de 2021 receivers nul meerwaarde.
Same here, ik wacht er met smart om want nu moet ik allerlei truukjes uithalen om delay te voorkomen in mn setup :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

• knightvision

knightvision

Melantrix schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Same here, ik wacht er met smart om want nu moet ik allerlei truukjes uithalen om delay te voorkomen in mn setup :+
Welke nadelen hebben jullie dan als ik vragen mag?

• Sandwalker
Ik denk dat het uitblijven van de aankondiging van de RX-A4A en hoger een teken is dat er nog wat gemeubeld moet worden aan de hardware. Dus nog geen oplossing in de pijplijn voor zover ik weet.

• Melantrix
knightvision schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:34:
[...]

Welke nadelen hebben jullie dan als ik vragen mag?
Ik heb een receiver die alleen ARC ondersteund en geen eARC (en sowieso geen hdmi 2.1) terwijl ik een xbox series x heb in combinatie met een LG CX. Om volledig gebruik te kunnen maken van de hdmi 2.1 features heb ik een receiver nodig die ook hdmi 2.1 heeft en geen problemen heeft met o.a. 4k/120hz.

Momenteel heb ik de xsx in mn tv zitten, die via een optical out het geluid naar mn receiver stuurt. via ARC heb ik immens veel audio delay, en via optical out is het een stuk minder(maar zeker ook niet weg). Ik ben dus naarstig op zoek naar een receiver die geen problemen heeft met HDMI 2.1.

• Phusebox
Melantrix schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:25:
[...]

Ik heb er een apparaatje voor gekocht: Sharc. Maar werkt niet lekker ondanks dat het 160 euro kostte...

• Melantrix
Phusebox schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb er een apparaatje voor gekocht: Sharc. Maar werkt niet lekker ondanks dat het 160 euro kostte...
Ja ik ken het, maar ik wil eigenlijk niet (bijna) 200 euro uitgeven voor een tijdelijke oplossing. Mn receiver moet sowieso vervangen worden en, als ik het goed begrijp, zorgt de sharc ervoor dat o.a. de interface van de receiver niet meer zichbaar is op de tv, en dat vind ik ook een te groot gemis. (plus dat er meer dingen waren waar ik nu even niet op kom)

• knightvision

knightvision

Phusebox schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Aaah ok! enige nadeel van de receivers en tvs blijven die hdmi en displayport changes.
Zou gaaf zijn als er iets uitkomt waar je alleen met software updates het kan updaten.
:)

• Phusebox
knightvision schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Aaah ok! enige nadeel van de receivers en tvs blijven die hdmi en displayport changes.
Zou gaaf zijn als er iets uitkomt waar je alleen met software updates het kan updaten.
:)
Nu met HDMI 2.1 kan ik wel 5-6 jaar vooruit lijkt me. Maar ja als er geen enkele receiver is die goed werkt met alles dat HDMI 2.1 nu te bieden heeft.

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:05

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Jazzy schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:46:
Sinds kort eigenaar van een RX-V4A, mijn eerste AV receiver. Nu ben ik niet tevreden met het resultaat van de YPAO-meting, zowel hoog als voor de subwoofer. Klopt het dat ik de YPOA settings nergens kan zien en ook niet aan kan passen? Kan de equalizer wel van PEQ naar GEQ zetten maar dan begin ik met een schone lei, bovendien heb ik dan alleen maar een schuifje voor 63 Hz op Front Left en Front Right.
Om mijn eigen vraag maar even te beantwoorden... De RX-V4A heeft single point YPOA en je kunt het resultaat inderdaad niet beïnvloeden. De RX-V6A heeft de multi point YPOA en misschien ook meer mogelijkheden om het resultaat daarna te manipuleren.

Omdat ik de subwoofer niet mooi geïntegreerd kreeg heb ik een DSPeaker Antimode 8033 gebruikt om deze eerst te optimaliseren. Daarna weer een meting met YPAO gedaan en dit keer echt een perfect resultaat, daarmee vervalt voor mij ook de noodzaak om nog met de equalizer te spelen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Incolumis
  • Laatst online: 05-06 20:26
Ik heb een RX-V373, en als ik hem zet op "5 channel stereo", dan hoor ik gewoon geluid uit alle 5 speakers komen. Kies ik iedere andere optie, dan komt er alleen maar geluid uit mijn rechter front speaker.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb een HDMI kabel van de receiver naar de tv. Via de apps op mijn tv speel ik alles af. (Plex, Netflix, Disney Plus, etc.)

I hide at work because good employees are hard to find.

• yodeluxe
Incolumis schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:20:
Ik heb een RX-V373, en als ik hem zet op "5 channel stereo", dan hoor ik gewoon geluid uit alle 5 speakers komen. Kies ik iedere andere optie, dan komt er alleen maar geluid uit mijn rechter front speaker.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb een HDMI kabel van de receiver naar de tv. Via de apps op mijn tv speel ik alles af. (Plex, Netflix, Disney Plus, etc.)
Dus je laat het geluid vanaf de TV via ARC naar de receiver gaan? En als je nu een andere bron gebruikt, bijvoorbeeld een MP3 vanaf een USB stick of simpelweg een (FM) radiostation opzet, heb je dan ook dat probleem? Zo nee, dan zou ik het eerst in de TV zoeken. Ik neem aan dat dit probleem pas recent is? Is er misschien recentelijk een firmware update van de TV geweest?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43
Phusebox schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:30:

Ik zit hier een beetje met hetzelfde mee. Mijn Onkyo receiver is geploft na tien jaar gebruik en niet meer te maken. Ik ga nu geen receiver uit de 2020 lijn kopen na alle ellende met HDMI 2.1. Dan wacht ik wel op de 2021 versies nadat ze gereviewd zijn en waar geen kinderziektes meer in zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phusebox
Robkazoe schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Ik zit hier een beetje met hetzelfde mee. Mijn Onkyo receiver is geploft na tien jaar gebruik en niet meer te maken. Ik ga nu geen receiver uit de 2020 lijn kopen na alle ellende met HDMI 2.1. Dan wacht ik wel op de 2021 versies nadat ze gereviewd zijn en waar geen kinderziektes meer in zitten.
Ja, dat is verstandiger. Grote kans dat Yamaha niet eens alles wat ze beloofd hebben kunnen waarmaken qua features en fixes.

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:54
Dat is ook mijn plan. Óf ik koop een 1080 bijvoorbeeld als ie goedkoper wordt. Ter vervanging van mijn rx a830

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Op de yamaha site is de hele rx-v en aventage lijn op schop gegaan. Alleen nog maar een paar types in iedere serie.

• masterprince
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 12:58
Gebruik al een tijdje de yamaha RX-V381 versterker i.c.m. "oude" Onkyo boxen en subwoofer.

Ik merk dat wanneer ik via ARC tv kijk (Sony KD-55XF7596) dat bij het aanpassen van het geluid het heel langzaam gaat (interface van Sony). Daarnaast moest ik het ook vrij hard zetten.
(Op tv boxen is 20 voldoende, op versterker staat hij al gauw op 40)

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? (Instelling op versterker of op tv?)

• Sandwalker
scofield schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:52:
Op de yamaha site is de hele rx-v en aventage lijn op schop gegaan. Alleen nog maar een paar types in iedere serie.
Dat is in voorbereiding op de nieuwe modellen. In de Advantage lijn komen in mei en juni nog de RX-A4A, RX-A6A en de RX-A8A. Dan heb je zes modellen om uit te kiezen met ondersteuning van de nieuwste beeldformaten. De huidige RX-A2A ondersteund momenteel nog niet alle HDMI 2.1 features.
Ik vraag me af of ze de surroundprocessor ook een update geven.

• Ikaros55
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb een Yamaha Receiver RX-A2A en nu wil ik daar een Musiccast Vinyl 500 op aansluiten.
Als ik die rechtstreeks aansluit via kabel op de Phono ingang van de versterker krijg ik een vervormd geluid.
Ik heb een omweg gevonden door de kabel te verwijderen en de Phono aan de via de Musiccast app te koppel aan de ruimte. Een beetje omslachtig maar dat lukt. Het liefst zou ik deze rechtstreeks koppelen via de receiver.
Iemand een suggestie hoe ik dit zou moeten doen of ervaring hier mee?

• yodeluxe
Ikaros55 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:59:
Ik heb een Yamaha Receiver RX-A2A en nu wil ik daar een Musiccast Vinyl 500 op aansluiten.
Als ik die rechtstreeks aansluit via kabel op de Phono ingang van de versterker krijg ik een vervormd geluid.
Ik heb een omweg gevonden door de kabel te verwijderen en de Phono aan de via de Musiccast app te koppel aan de ruimte. Een beetje omslachtig maar dat lukt. Het liefst zou ik deze rechtstreeks koppelen via de receiver.
Iemand een suggestie hoe ik dit zou moeten doen of ervaring hier mee?
Als je de platenspeler op de phono ingang hebt zitten, heb je dan wel de voorversterker van die speler uitgezet? Of je sluit de platenspeler met ingeschakelde voorversterker aan via de line ingang van de receiver.

Ik zie dat er twee uitgangen zitten op de platenspeler, dus dan is het de vraag of je de phono out van de speler op de phono in van de receiver hebt zitten en ook de schakelaar van de speler op phono hebt gezet? Anders is het line out van de speler op line in van de receiver (en de schakelaar dus ook goed daarvoor staan).

Ik bedenk me nog, als je de phono out gebruikt, hoe lang is de kabel van platenspeler naar receiver? Die mag absoluut niet te lang zijn, een meter is dan al snel aan de lange kant. Dat probleem heb je dan weer niet als je de ingebouwde voorversterker gebruikt via line out/line in.

[Voor 26% gewijzigd door yodeluxe op 14-04-2021 16:26]

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee