Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:00
Op dit moment heb ik een Yamaha vx 675 versterker.
Om op deze versterker ook gebruik te maken van spotify connect heb ik er een google chromecast audio tussen hangen zodat ik ook via spotify over deze versterker kan streamen.

Als ik hier de yamaha wx-010 of 030 bij koop voor in de keuken, kan ik dan dezelfde audio streamen als naar de woonkamer? Dat dus op beide plaatsen hetzelfde geluid gestreamd wordt?
En kan dit ook onafhankelijk van elkaar, dus op beide een andere playlist?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik kan de VX 657 receiver niet vinden?

Maar volgens mij ziet ie de chromecast als bron die de yamaha afspeelt. en ik denk dan ook via Musiccast (mits je receiver dat heeft).

lees dit stukje even: https://www.homecinemamag...-is-het-en-hoe-werkt-het/

dus als je receiver musiccast heeft, kun je het naar de WX10 of 30 streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Smithkj schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:47:
Ik kan de VX 657 receiver niet vinden?

[knip]
Dat is ook niet het typenummer wat hij heeft vermeld, al is ook dat niet juist verwacht ik;)

http://europe.yamaha.com/...receivers-amps/rx-v675_g/

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 19-10-2016 16:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Nog een vraagje wat ik niet terugvond met een search.

Heb gisteren Airplay getest met een Ipad ( Edjing mixer) en werkt wel maar er zit wel een vertraging op van een paar seconden.
Is dit normaal of scheelt er iets met de instellingen? (netwerk oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Is het mogelijk om ipeng op Yamaha's Musiccast te gebruiken, zodat ik ipeng via dlna kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Is het mogelijk om via dlna (muziek-server) te zoeken op artiest, album, nummers, enz… ?
De Demo Yamaha's Musiccast laat helaas deze zoekfunctie niet zien, wel krijg je een oneindige lijst aan nummers te zien, maar niet de gewenste zoekfunctie.

Zou jammer zijn mocht Mussiccast deze mogelijkheid niet bieden, iemand die hier dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat werkt hier voortreffelijk vanaf de NAS, je kan uitgebreid zoeken op diverse categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:20:
Ja, dat werkt hier voortreffelijk vanaf de NAS, je kan uitgebreid zoeken op diverse categorieën.
Mag ik je vriendelijk vragen om hier aub eens een screenshot van te laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb diezelfde opties op mijn RX-V771 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik zie enkel maar een eindeloze mappenstructuur op artiest, album, genre, enz..helaas geen mogelijkheid om te zoeken op bv Bryan Adams zoals op de afbeelding van Apple Music hier is te zien.

Mijn muziekbibliotheek bevat meer dan 20.000 nummers, dan lijkt een zoekfunctie wel handig en ben ik niets met het eindeloos in Mussiccast naar beneden scrollen :(

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/79z0o6vt072puza/Apple%20Music.PNG?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan op het net ook video's over hoe de app werkt, ik geef hierbij de link niet omdat op Tweakers verwacht word dat je zelf initiatief neemt, ga dus maar even op onderzoek.

Het is niet omdat je iets niet ziet dat er geen mogelijkheden zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Moris schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:57:
[...]
Ik zie enkel maar een eindeloze mappenstructuur op artiest, album, genre, enz..helaas geen mogelijkheid om te zoeken op bv Bryan Adams zoals op de afbeelding van Apple Music hier is te zien.

[knip]
Ben je nu eigenlijk op zoek naar een app of receiver oplossing? Ik vraag dit omdat je dezelfde vragen in het Yamaha en in het Marantz topic stelt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:36:
Er staan op het net ook video's over hoe de app werkt, ik geef hierbij de link niet omdat op Tweakers verwacht word dat je zelf initiatief neemt, ga dus maar even op onderzoek.

Het is niet omdat je iets niet ziet dat er geen mogelijkheden zouden zijn.
Het lijkt me van Yamaha uit toch een zeer kleine moeite om aan de consument duidelijk te laten zien, of je al of niet de mogelijkheid hebt om op een muziekserver via de app te zoeken, toch ;-)
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:57:
Ben je nu eigenlijk op zoek naar een app of receiver oplossing? Ik vraag dit omdat je dezelfde vragen in het Yamaha en in het Marantz topic stelt?
Ik wil de keuze tussen beiden even mogelijkheden even met de onderstaande gedachten open houden.
Als Musiccast een degelijke app heeft waarin je de mogelijkheid hebt om te zoeken kunnen zoeken naar artiest, album, enz.. en dit in een muziekbibliotheek van meer dan 20.00 nummers, lijkt een toekomstige uitbreiding eventueel tot de mogelijkheden.

In het andere geval kan ik net zo goed een eenvoudige stereoversterker met een Sonos Connect en enkele play's.

Bij Sonos weet ik wel zeker dat je de gewenste manier van zoeken op niveau van muziekserver, Spotify, enz... tot de mogelijkheden behoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamaha heeft die moeite wel degelijk gedaan, als jij nu eens daadwerkelijk met je zoek machine aan de slag gaat kom je veel te weten, een Tweaker draait daar zijn hand niet voor om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:23:
Yamaha heeft die moeite wel degelijk gedaan, als jij nu eens daadwerkelijk met je zoek machine aan de slag gaat kom je veel te weten, een Tweaker draait daar zijn hand niet voor om.
Eerlijk, ik ben in twee winkels binnen gewandeld waar deze functie op de app " Musiccast" niet te vinden was,
wel zie je de gewenste zoekfunctie wanneer je in de app naar je smartphone verwijst...maar niet bij de muziekserver.
Deze review zegt dat het zoeken binnen de muziekserver niet mogelijk is, en u zegt van wel... laat het dan toch gewoon effe zien ;)

http://www.techhive.com/a...better-than-expected.html

Citaat:
The MusicCast app’s biggest weakness—especially in comparison to a Sonos system—surfaces when you’re looking for music to play. The Sonos app has a universal search feature that will search across all of your music sources, whether they’re on a local server or on a streaming service that you subscribe to. Yamaha's app will search for music only on your phone. You must browse each of your other sources (a computer or server on your network, for instance) individually.

If you’re looking for music stored on a DLNA server, for example, you must scroll through every artist’s name (the same is true if you’re browsing by tracks or albums). That can be a very slow process if you have a large music library. Scroll quickly and a small, blue speed-scroll button will appear in the right-hand margin. Touch this with your fingertip and you’ll scroll through your library even faster, but the app won’t be able to keep up with you—you’ll just see “loading” where the artist names should be—and you’ll have to wait for it to catch up before you can see where you’re at in your library. The Sonos app will not only keep up with you, it will helpfully display the first letter of the alphabet you’re scrolling past. Take a look at the screenshots below to see what I’m talking about.

[ Voor 47% gewijzigd door Moris op 25-10-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:22

Nikeo

Jawelles

Ik heb sinds een maand een RX-V779. Bevalt uitstekend in combinatie met tv/chromecast/rasperry pi met kodi/computer/android. Hoe heb ik ooit zonder gekund.

Het enige waar ik naar op zoek ben is een afdekklepje voor de frontconnectors. Ik vind het niet zo mooi als het zo open is, net alsof er iets mist. Bestaat dit? Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/v779.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Nikeo op 05-11-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
Moris schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:37:
[...]

Eerlijk, ik ben in twee winkels binnen gewandeld waar deze functie op de app " Musiccast" niet te vinden was,
wel zie je de gewenste zoekfunctie wanneer je in de app naar je smartphone verwijst...maar niet bij de muziekserver.
Deze review zegt dat het zoeken binnen de muziekserver niet mogelijk is, en u zegt van wel... laat het dan toch gewoon effe zien ;)

http://www.techhive.com/a...better-than-expected.html
Als het je om MusicCast gaat dan doe het niet. De audio loopt gewoon niet synchroon over de verschillende 'ontvangers'. En dan boeite de rest van het systeem gewoon niet. Ik heb een A850 en als je denkt dat patchen ze wel. Nee. Support van Yamaha is dramatisch. Je receiver is 6 maanden courant en daarna wordt er niks meer geupdate.

Voor de rest heeft mijn receiver prima geluid maar qua functionaliteit en gebruiksgemak lijkt het wel een receiver van tien jaar geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 05-11-2016 14:39 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Delete -> foutje. :X

[ Voor 98% gewijzigd door Winkiller op 05-11-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Phusebox schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:34:
[...]

Je receiver is 6 maanden courant en daarna wordt er niks mee geupdate.
Dat is wel erg kort door de bocht.
Mijn rxv775 heeft vorige maand ofzo nog een update gehad. Die werd geintroduceerd in ehhh 2013?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nikeo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:03:
[knip]
Het enige waar ik naar op zoek ben is een afdekklepje voor de frontconnectors. Ik vind het niet zo mooi als het zo open is, net alsof er iets mist. Bestaat dit? Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

[afbeelding]
Nou, de 76x serie had het nog maar bij de 77x serie zijn ze ermee gestopt?
Ook bij andere oudere series zat er een afdekplaatje op.

Misschien Yamaha eens benaderen waarom ze ermee gestopt zijn om het standaard mee te leveren?

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/2/5/7/9000000011177521.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:11:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht.
Mijn rxv775 heeft vorige maand ofzo nog een update gehad. Die werd geintroduceerd in ehhh 2013?
In 1 jaar tijd heb ik al 4 maal nieuwe Firmware van Yamaha mogen ontvangen, als je de berichten van Phusebox even overloopt is vlug duidelijk dat hij niet objectief over Yamaha schrijft.

Overigens voldoet de Yamaha Receiver uitstekend hier, zeker als je setup goed voor mekaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Phusebox schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:34:
Als het je om MusicCast gaat dan doe het niet. De audio loopt gewoon niet synchroon over de verschillende 'ontvangers'. En dan boeite de rest van het systeem gewoon niet. Ik heb een A850 en als je denkt dat patchen ze wel. Nee. Support van Yamaha is dramatisch. Je receiver is 6 maanden courant en daarna wordt er niks meer geupdate.

Voor de rest heeft mijn receiver prima geluid maar qua functionaliteit en gebruiksgemak lijkt het wel een receiver van tien jaar geleden.
Intussen heb ik mijn zinnen en de bestelling op iets elders gezet, beetje laat dus.
Toch nog bedankt voor je bijdrage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:17
Ik heb nu 2 weken de 1060 ontvanger en de Blurayspeler, ben er tevreden mee ondanks de wat minder handige puntjes.
Wat mij het meest stoort is het niet herkennen van de ingangssignalen, dus het is zoeken naar welke instelling nodig is om het geluid goed te krijgen (SACD speler met name)
Geluid is overigens een stuk beter dan de Onkyo TX-SR707 die ik hiervoor had, niet zo zeer door de processing, maar vooral door het vermogen van de versterker, deze weet mijn luidsprekers beter te bedienen...
Ook de app is handig, ben nu aan het stoeien met Spotify om te zien of ik een abo wil (proefperiode) ben nog niet te spreken over de volledigheid van hun muziekbibliotheek (veel werk van door mij gewaardeerde artiesten ontbreekt zoals van: Santana, Jimi Hendrix, The Doors, Led Zeppelin, Herbie Mann, Jamie Cullum, John Mayer, .......) terwijl de meesten daarvan voor de wat ouderen toch mainstream zijn..... Dan toch de SACD collectie zo veel mogelijk aanvullen, of de platenspeler naar beneden (waar mijn vrouw geen voorstander van is)[
[Edit] Ik mis informatie over de nieuwere reeks versterkers in dit draadje, de A1060 is mijns inziens beter dan de topper uit de V reeks, als je kijkt naar de specs lijkt hij meer op de 3010 van 2011 dan de 1010 van toen ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door HvdBent op 16-11-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 10:43
HvdBent schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:32:
Ook de app is handig, ben nu aan het stoeien met Spotify om te zien of ik een abo wil (proefperiode) ben nog niet te spreken over de volledigheid van hun muziekbibliotheek (veel werk van door mij gewaardeerde artiesten ontbreekt zoals van: Santana, Jimi Hendrix, The Doors, Led Zeppelin, Herbie Mann, Jamie Cullum, John Mayer, .......) terwijl de meesten daarvan voor de wat ouderen toch mainstream zijn..... Dan toch de SACD collectie zo veel mogelijk aanvullen, of de platenspeler naar beneden (waar mijn vrouw geen voorstander van is)
Ik weet niet helemaal hoe u zoekt, maar een snelle blik op spotify leert dat van al deze artiesten gewoon zo goed als de hele catalogus op spotify te vinden is. Uitzondering misschien Jimi Hendrix, waar natuurlijk een hele lijst met live releases is uitgebracht en de albums in de jaren 70 ontbreken na The Cry of Love (oa Midnight Lightning en War Heroes) en Santana maar ook hier geldt dat het belangrijkste deel gewoon streambaar is. (en om dan te beginnen over SACD als alternatief..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
CuttingStorm schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:25:
[...]

Ik weet niet helemaal hoe u zoekt, maar een snelle blik op spotify leert dat van al deze artiesten gewoon zo goed als de hele catalogus op spotify te vinden is. Uitzondering misschien Jimi Hendrix, waar natuurlijk een hele lijst met live releases is uitgebracht en de albums in de jaren 70 ontbreken na The Cry of Love (oa Midnight Lightning en War Heroes) en Santana maar ook hier geldt dat het belangrijkste deel gewoon streambaar is. (en om dan te beginnen over SACD als alternatief..)
Dan moet ik beter leren zoeken ;-) bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
[b][message=49143341,noline]
Wat mij het meest stoort is het niet herkennen van de ingangssignalen, dus het is zoeken naar welke instelling nodig is om het geluid goed te krijgen
Ikzelf heb ook een RX-A860 en dit stoort mij ook enorm...Vooral omdat in de modus Straight de receiver makkelijk alle formaten kan herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straight is daar toch voor bedoeld, hier werk het voor Dolby - DTS - True HD - DTS/HD.

• DorkoTheBeast
Klopt, maar b.v. voor tv kijken via een decoder moet je voor veel programma's Dolby Surround opzetten (virtuele, omdat die nog uitzenden in stereo) en in die modus herkent die geen andere formaten meer wat zeer spijtig is.

Verwijderd

Uitvoer van je decoder op surround zetten indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:30:
Uitvoer van je decoder op surround zetten indien mogelijk.
Doe ik ook maar is wel spijtig dat wanneer ze dan DD5.1 uitzenden dit niet automatisch veranderd wordt voor zo'n versterker van die prijsklasse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op je AB gewoon op de toets Straight drukken, heb je onmiddellijk de originele geluidsbron/codec die je aangesloten apparaat uitstuurt.
Kan je met de toets Info direct controleren, meerde malen drukken, info kom op de display
Komt er DD of DD PLus of DTS enz... binnen dan pikt hij dat direct op.
Als je bv stereo naar surround wil omzetten kies je natuurlijk een van aanwezige Presets, natuurlijk blijft hij dat dan per ingang onthouden, een druk op Straight en je bent per direct weer klaar voor een originele soundtrack.

Zie ook Manual vanaf pagina pagina 54 tot en met 59.

http://download.yamaha.co...yamaha.com&asset_id=65349

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al meer dan een jaar uiterst tevreden met mijn Yamaha set up.

Ik heb er dan ook alleen een PS4 Pro met DTS via optic kabel op aangesloten.

Spotify connect en internet radio gebruik ik ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radioamateur
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-07 21:48
L.S.

Heb enige tijd de RX-V475. Uitstekende geluidsweergave.
Heb ook NET RADIO geconfigureerd via Vtuner.
Nu heb ik na een internet upgrade naar glasvezel dat het geluid zo nu en dan stopt en dat hij ook verspringt naar een ander station.
Gekoppeld met Yamaha wifi adapter YWA-10.
Wifi signaal is sterk genoeg.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 17:03

rik

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:34:
Ik ben al meer dan een jaar uiterst tevreden met mijn Yamaha set up.

Ik heb er dan ook alleen een PS4 Pro met DTS via optic kabel op aangesloten.

Spotify connect en internet radio gebruik ik ook zonder problemen.
Vanwaar dat je de PS4Pro niet via HDMI hebt aangesloten? Ivm de extra input lag die het oplevert of wordt de HDCP2.2 dan niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rik schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:12:
Vanwaar dat je de PS4Pro niet via HDMI hebt aangesloten? Ivm de extra input lag die het oplevert of wordt de HDCP2.2 dan niet herkend?
Ik heb de PS4 en PS4 Pro altijd al met een optic cable aangesloten gehad.

Wat zou er beter moeten zijn via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 17:03

rik

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 05:57:
[...]

Ik heb de PS4 en PS4 Pro altijd al met een optic cable aangesloten gehad.

Wat zou er beter moeten zijn via HDMI?
Via optic kan je alleen legacy geluidsformaten aan. Plus dat je nu twee kabels hebt lopen in plaats van 1. En ook nog eens zowel je TV als je receiver moet schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is HDMI de enige die Multichannnel PCM aankan, het oude optical is vanwege de beperkte bandbreedte ongeschikt.
Ook voor True HD , DTS HD enz ..... de enige en goede aansluiting.

Wikipedia: Dolby TrueHD

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 18:42 ]

Verwijderd

Ik heb mijn PS4 Pro nu via HDMI in 1 aangesloten.

5.1 PCM gekozen in de instellingen van de PS4 Pro.

Alles werkt weer zoals het hoort.

Hoeveel meer input lag heb ik nu ik het via HDMI heb inplaats van via toslink?

Ik heb de Yamaha 4067 receiver.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
HvdBent schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:32:
Ik heb nu 2 weken de 1060 ontvanger en de Blurayspeler, ben er tevreden mee ondanks de wat minder handige puntjes.
Wat mij het meest stoort is het niet herkennen van de ingangssignalen, dus het is zoeken naar welke instelling nodig is om het geluid goed te krijgen (SACD speler met name)
Dit begrijp ik niet? Zoals gezegd, op de 'straight' stand wordt het geluid altijd weergegeven volgens het aangeboden formaat. Bedoel je dat bij een 2.0 uitzending je dat graag omgezet wilt hebben naar 5.1 via Dolby ProLogic? De versterker kan toch niet weten dat jij dat wilt? Dus dan zet je 'm handmatig op 5.1 idd en dan blijft ie dat onthouden, ook als er daarna een 7.1 uitzending komt, die wordt dan ook naar 5.1 omgezet.

Bij een SACD gebruik je de discrete ingangen neem ik aan? Of kunnen versterkers tegenwoordig ook al DSD-signalen decoderen. Dan kan ie toch ook altijd op straight blijven staan?

Ik ben wel bijzonder tevreden over mijn RX-A2020. Hij wordt heel erg gemist (in reparatie omdat de HDMI-uitgangen niet meer werken, vermoedelijk opgeblazen door een TV die aan het overlijden was). Erg vriendelijk van de winkel om me een leenreceiver mee te geven, maar mijn hemel wat zijn die Harman/Kardons een gedrocht om te bedienen als je Yamaha gewend bent...

Verwijderd

Wat betreft de RX-A850 playback van

DSD 2.8MHz/5.6MHz, FLAC/WAV/AIFF 192kHz/24bit, Apple Lossless 96kHz / 24-bit playback

Gapless playback compatibility allows play without interruption

The Yamaha supports gapless playback and can handle just about any file format including WMA, AAC, MP3, ALAC (up to 96kHz/24-bit), WAV (up to 192kHz/24-bit), AIFF (up to 192kHz/24-bit), FLAC (up to 192kHz/24-bit) and DSD (up to 5.6 MHz).

• HvdBent
PhilipsFan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:54:
[...]

Dit begrijp ik niet? Zoals gezegd, op de 'straight' stand wordt het geluid altijd weergegeven volgens het aangeboden formaat. Bedoel je dat bij een 2.0 uitzending je dat graag omgezet wilt hebben naar 5.1 via Dolby ProLogic? De versterker kan toch niet weten dat jij dat wilt? Dus dan zet je 'm handmatig op 5.1 idd en dan blijft ie dat onthouden, ook als er daarna een 7.1 uitzending komt, die wordt dan ook naar 5.1 omgezet.

Bij een SACD gebruik je de discrete ingangen neem ik aan? Of kunnen versterkers tegenwoordig ook al DSD-signalen decoderen. Dan kan ie toch ook altijd op straight blijven staan?

Ik ben wel bijzonder tevreden over mijn RX-A2020. Hij wordt heel erg gemist (in reparatie omdat de HDMI-uitgangen niet meer werken, vermoedelijk opgeblazen door een TV die aan het overlijden was). Erg vriendelijk van de winkel om me een leenreceiver mee te geven, maar mijn hemel wat zijn die Harman/Kardons een gedrocht om te bedienen als je Yamaha gewend bent...
Als ik een SACD speel ziet mijn reciever niet automatisch dat het signaal binnenkomt, en moet ik met de grote draaiknop zoeken naar onder welk kanaal het geluid binnenkomt..... terwijl mijn Onkyo meteen op CD sprong....
De TV herkent hij wel meteen door de ARC koppeling.
Maar met de Bluray speler kan ik CD, SACD, DVD en Bluray spelen, en elk heeft blijkbaar in de versterker een andere input, die niet gelabeld is. (kortom RTFM voor mij, en veel uitzoekwerk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DorkoTheBeast schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 06:07:
Doe ik ook maar is wel spijtig dat wanneer ze dan DD5.1 uitzenden dit niet automatisch veranderd wordt voor zo'n versterker van die prijsklasse...
Dus als jij bewust een modus aan zet om het inkomende formaat te negeren en er wat anders mee te doen dan vind je het vervelend als hij dat blijft doen? :D

Vergeef me als ik je redenatie niet kan volgen, maar ik zou het juist uitermate vervelend vinden als ik een specifieke modus aan zet die dan uit zichzelf weer uit gaat bij een signaalwisseling. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
HvdBent schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:17:
[...]

Als ik een SACD speel ziet mijn reciever niet automatisch dat het signaal binnenkomt, en moet ik met de grote draaiknop zoeken naar onder welk kanaal het geluid binnenkomt..... terwijl mijn Onkyo meteen op CD sprong....
De TV herkent hij wel meteen door de ARC koppeling.
Maar met de Bluray speler kan ik CD, SACD, DVD en Bluray spelen, en elk heeft blijkbaar in de versterker een andere input, die niet gelabeld is. (kortom RTFM voor mij, en veel uitzoekwerk)
Aha, nu snap ik het beter. Het gaat dus om 1 apparaat waar verschillende soorten audiosignalen uit kunnen komen, afhankelijk van wat je afspeelt. Maar dan nog kun je 'm volgens mij op straight laten staan en dan zal de versterker het geluid laten horen zoals dat wordt aangeboden. Maar de input moet je inderdaad zelf op het goede apparaat zetten.

Als je dat beter wilt, dan kun je misschien de afstandbediening zodanig programmeren dat ie bij een keuze voor 'cd' achtereenvolgens de juiste input en de gewenste geluidsinstellingen inschakelt. Je zult dan een sequence moeten programmeren. Met een Harmony gaat het nog makkelijker, maar ik weet niet of je die hebt. Sommige Yamaha-modellen hebben 'scenes' knoppen waarbij je een combinatie van input en instellingen in 1x kunt oproepen, misschien kun je die gebruiken.

• HvdBent
harmony moet ik nog inregelen, maar die hoopte ik niet meer nodig te hebben ;-) Moet gewoon een dagje de vrouw en kids wegsturen zodat ik alles kan uitproberen en instellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Gonadan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:43:
[...]

Dus als jij bewust een modus aan zet om het inkomende formaat te negeren en er wat anders mee te doen dan vind je het vervelend als hij dat blijft doen? :D

Vergeef me als ik je redenatie niet kan volgen, maar ik zou het juist uitermate vervelend vinden als ik een specifieke modus aan zet die dan uit zichzelf weer uit gaat bij een signaalwisseling. ;)
De redenering is als volgt: (werd wel door mijn vorige Sony versterker gedaan)

Dolby Surround is een virtuele dolby die gemaakt wordt van 2.0 Stereo geluid.
Dus wanneer er dan toch een DD5.1 audio signaal uitgezonden wordt, waarom dan niet automatisch schakelen naar de correcte DD?
Je verbetert dan in kwaliteit? Snap niet dat dit vervelend zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Omdat je bewust een modus aan zet. Ik zou het pas handig vinden als hij dan ook snapt dat hij automatisch naar virtual surround moet schakelen als er maar twee kanalen via de HDMI binnen komen. Maar zolang hij dat niet doet moet hij ook niet automatisch uit gaan. Beetje alles of niets is mijn redenatie, anders weer je nooit waar je aan toe bent als gebruiker. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
En mijn mening is weer dat het virtual surround verhaal net niets is; als het twee kanaals audio is, heb ik liever dat ie het zo weergeeft. Maar als er een 5.1 signaal is, dan vind ik het wel fijn als ie 't oppikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang hij op Straight staat ( een simpele klik op je AB), gebeurt dit vanzelf, ik gebruik hem dan ook meestal zo.
Het omzetten van stereo geeft dikwijls wisselende resultaten, trouwens als je bv een Blu Ray schijf wil afspelen moet je ook in het menu van deze even instellen of je DOLBY - DTS of True HD audio wil, dat hebben we nu eenmaal met al die formaten die er gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Hallo, is er op onderstaande vraag al een antwoord? Ik kan nergens op het net een antwoord vinden. Ik heb dezelfde vraag, maar dan omgekeerd :)
Yamaha vx 675 icm musiccast speakers werkt perfect. Kan ik een chromecast audio voor in bijvoorbeeld slaapkamer en keuken toevoegen en maakt dit integraal onderdeel uit van het musiccast netwerk? m.a.w. kunnen alle speakers samen werken? Hoor graag of iemand hier een antwoord op heeft. Alvast dank!
Qosmic schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:31:
Op dit moment heb ik een Yamaha vx 675 versterker.
Om op deze versterker ook gebruik te maken van spotify connect heb ik er een google chromecast audio tussen hangen zodat ik ook via spotify over deze versterker kan streamen.

Als ik hier de yamaha wx-010 of 030 bij koop voor in de keuken, kan ik dan dezelfde audio streamen als naar de woonkamer? Dat dus op beide plaatsen hetzelfde geluid gestreamd wordt?
En kan dit ook onafhankelijk van elkaar, dus op beide een andere playlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een rx-a730, is het mogelijk om alleen optisch uit te gebruiken zonder dat er speakers zijn aangesloten op de speaker uitgangen? Speakers heb ik even niet, maar wel een hoofdtelefoon met optische verbinding.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30
Manke schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:21:
Ik heb een rx-a730, is het mogelijk om alleen optisch uit te gebruiken zonder dat er speakers zijn aangesloten op de speaker uitgangen? Speakers heb ik even niet, maar wel een hoofdtelefoon met optische verbinding.
Alvast bedankt.
Dat mag geen probleem zijn. Een receiver met Pre-Outs en daarop eindversterkers aangesloten heeft bijvoorbeeld ook geen speakers direct op de terminals. Buizenversterkers, die moeten volgens mij wel altijd voorzien zijn van gekoppelde speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05:11
Manke schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:21:
Ik heb een rx-a730, is het mogelijk om alleen optisch uit te gebruiken zonder dat er speakers zijn aangesloten op de speaker uitgangen?
Hou er rekening mee dat de Yamaha alleen Audio van de analoge en optische INgangen doorgeeft aan de Optical Out. Alles wat je er via HDMI instopt, wordt niet doorgegeven aan de Optical Out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-10 21:18
Goedenavond.
Ik heb sinds kort een rx-v475 gekocht, als opvolger van mijn rx-v450.
Alles heerlijk getest, gespeeld, etc. Nu ben ik met de Dlna mogelijkheden aan het spelen.
Helaas blijkt daar een kraak in te zitten. Terwijl andere bronnen wel helder blijven.
Óok vanaf de tv waarin een Chromecast YouTube afspeelt in full HD. Bandbreedte van het netwerk lijkt dus voldoende.

Twonky server draait op een wd netwerk schijf.
Receiver via vast bedraad LAN.
Andere bron als server (windows7 pc) geeft óók die kraak.
Maar op ander weergave apparaat (laptop, of iphone6 met eenvoudige koptelefoon) afspelen lijkt de kraak niet te geven.

Kan het zitten in de switch die achter de receiver ligt? Als ik die er tussenuit haal blijft de kraak ook.

Wat veroorzaakt dat kraken? Is het bandbreedte? Of wat anders?
Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door teake op 19-04-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Hmmmm na wat gerommel met instellingen is de kraak weg. GELUKKIG!
Het gekke is dat hij verdween na het uit zetten van DMC controle (iets met besturen vanaf een ander DLNA apparaat). Herstart, en daarna DMC weer aan, en de kraak blijft weg.
Lijkt erop dat er ergens een software dingetje niet goed zat oid.

Zolang het weg blijft ben ik gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik hoop dat er nog wat experts aanwezig zijn in dit topic.
Sinds kort ben ik in het bezit van een v681 met een 5.1.2 opstelling.
Mijn problemen beginnen al bij de setup , hij ziet nl al mijn speakers
als out of phase terwijl echt alles goed is aangesloten.
Geluid klinkt goed behalve bij atmos (straight), dan moet het volume
op min -20 om geluid en dialogen te horen. Zet ik hem op een dsp
standaard klingt alles wel weer goed maar is het geen atmos maar
true hd in display. Schakel ik in straight atmos mode object decode uit
is het ook weer goed. Bij Dts x of ma is er ook wel wat verschil maar
niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 22:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Voor een multiroom opstelling lijkt het musiccast systeem van Yamaha interessant. Ik zou het mooi vinden als je in de app één library hebt met daarin nummers uit verschillende bronnen zoals Spotify, lokale bestanden op de telefoon en bestanden op mijn NAS. Weet iemand of dit mogelijk is?

Vraag 2: komt er van de nieuwe RX-V483 ook een uitvoering met DAB+ tuner, zoals die er van de RX-V481 wel is?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 10:04
Wokschotel schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:42:
Voor een multiroom opstelling lijkt het musiccast systeem van Yamaha interessant. Ik zou het mooi vinden als je in de app één library hebt met daarin nummers uit verschillende bronnen zoals Spotify, lokale bestanden op de telefoon en bestanden op mijn NAS. Weet iemand of dit mogelijk is?

Vraag 2: komt er van de nieuwe RX-V483 ook een uitvoering met DAB+ tuner, zoals die er van de RX-V481 wel is?
Je eerste vraag gaat helaas niet op. In de MusicCast app zit bijvoorbeeld geen Spotify integratie. Als je in de MusicCast app op Spotify klikt opent de native Spotify app waarna je via Spotify connect op je MusicCast apparaat kunt afspelen.

Je vraag over de RX-483 kan ik niet beantwoorden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmm, dat is jammer. Kun je vanuit de spotify app verschillende afspeelgroepen/kamers die je in musiccast hebt aangemaakt selecteren? Dus vanuit spotify alleen naar de woonkamer streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
Wokschotel schreef op zondag 25 juni 2017 @ 17:09:
Hmm, dat is jammer. Kun je vanuit de spotify app verschillende afspeelgroepen/kamers die je in musiccast hebt aangemaakt selecteren? Dus vanuit spotify alleen naar de woonkamer streamen?
Ja, dat kan in die zin wel. De naam waarmee je een afspeelgroep hebt aangemaakt in de MusicCast app wordt gezien als een apparaat voor Spotify connect.
Je kunt spotify niet afspelen in meerdere kamers tegelijkertijd. Ik had begrepen dat dit met Napster wel gaat, maar heb daar zelf geen abo voor dus kan het niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ik gebruik (op m'n oudere 475) vaak de mconnect app van ConversDigital. Die draait prachtig op iPhone etc, en kan wél meerdere bronnen in één playlist combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

MarVanOs schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:00:
[...]

Ja, dat kan in die zin wel. De naam waarmee je een afspeelgroep hebt aangemaakt in de MusicCast app wordt gezien als een apparaat voor Spotify connect.
Je kunt spotify niet afspelen in meerdere kamers tegelijkertijd. Ik had begrepen dat dit met Napster wel gaat, maar heb daar zelf geen abo voor dus kan het niet voor je testen.
Dat laatste snap ik niet. Ik heb spotify premium. Je kunt dan toch wel de spotify stream afspelen in meerdere kamers? Dat is toch gewoon een basisfunctie van multimedia room audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
Wokschotel schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:41:
[...]

Dat laatste snap ik niet. Ik heb spotify premium. Je kunt dan toch wel de spotify stream afspelen in meerdere kamers? Dat is toch gewoon een basisfunctie van multimedia room audio?
Zie onderstaande link, zover mijn kennis reikt kun je maar op 1 apparaat tegelijk afspelen met Spotify. Dit is een limitatie overigens van Spotify zelf, niet zozeer van Yamaha MusicCast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 18:39
Ik ben het niet 100% zeker, maar ik dacht dat ik mbv musiccast wel degelijk naar verschillende apparaten tegelijk spotify heb afgespeeld. Lijkt me ook logisch, aangezien het streamen naar de verschillende devices op basis van musiccast gaat, en je spotify eigenlijk maar afspeelt op 1 device:
- met de music cast app een groep maken
- op de master device van de groep spotify afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 14:50

pbd

schoene schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:37:
Ik ben het niet 100% zeker, maar ik dacht dat ik mbv musiccast wel degelijk naar verschillende apparaten tegelijk spotify heb afgespeeld. Lijkt me ook logisch, aangezien het streamen naar de verschillende devices op basis van musiccast gaat, en je spotify eigenlijk maar afspeelt op 1 device:
- met de music cast app een groep maken
- op de master device van de groep spotify afspelen
Je kan zones 'linken' in de musiccast app inderdaad. Ik heb bekabelde speakers in de woonkamer (zone=woonkamer), een wx030 in de keuken (zone=keuken) en heb die meestal gekoppeld staan en dan verschijnt in spotify (op je tlf, pc etc.) de zone 'woonkamer +1'. Werkt prima! Althans voor wat betreft spotify connect en net radio e.d. Alles via hdmi aangesloten op de receiver (rx-479) gaat uit sync (tv bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MarVanOs schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:02:
Zie onderstaande link, zover mijn kennis reikt kun je maar op 1 apparaat tegelijk afspelen met Spotify. Dit is een limitatie overigens van Spotify zelf, niet zozeer van Yamaha MusicCast.
Wat dan weer bijzonder zou zijn want op Sonos kan dat prima. Ik speel rustig vier verschillende streams in m'n huis op één account.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
Gonadan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:35:
[...]

Wat dan weer bijzonder zou zijn want op Sonos kan dat prima. Ik speel rustig vier verschillende streams in m'n huis op één account.
Ik zal je zeker niet tegenspreken aangezien ik niet in het bezit ben van Sonos apparatuur. Ik kan in ieder geval niet naar Spotify luisteren op mijn iPad en bijvoorbeeld telefoon tegelijk.
Onderstaande zie ik op de website van Yamaha:
Which streaming services are supported by MusicCast?
Pandora, Spotify Connect, SiriusXM Internet Radio and Rhapsody can be accessed from the MusicCast Controller app. With Bluetooth, MusicCast supports content from any streaming service available from your smartphone or tablet.
NOTE: the RX-V479/579, RX-V481/581, RX-S601 and RX-A550 support only Pandora and Spotify in standalone use, but can accept a linked SiriusXM Internet Radio or Rhapsody stream from another MusicCast device such as a MusicCast Wireless Speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 18:39
MarVanOs schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:58:

Pandora, Spotify Connect, SiriusXM Internet Radio and Rhapsody can be accessed from the MusicCast Controller app. With Bluetooth, MusicCast supports content from any streaming service available from your smartphone or tablet.
NOTE: the RX-V479/579, RX-V481/581, RX-S601 and RX-A550 support only Pandora and Spotify in standalone use, but can accept a linked SiriusXM Internet Radio or Rhapsody stream from another MusicCast device such as a MusicCast Wireless Speaker.
Inderdaad, vreemd. Daar kan ik niets over zeggen, want ik heb een RX-V681, 1 stapje hoger dan een RX-V581. Ik heb dit zonet getest, en heb een spotify stream op deze receiver gespeeld die deze stream dan synchroon doorstreamt naar 2 andere musiccast toestellen. Als dit niet werkt op bovengenoemde devices, dan is dat volgens mij een pure softwarematige beperking, redelijk belachelijk als je het mij vraagt. Misschien kan iemand die zo'n toestel heeft dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MarVanOs schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:58:
Ik zal je zeker niet tegenspreken aangezien ik niet in het bezit ben van Sonos apparatuur. Ik kan in ieder geval niet naar Spotify luisteren op mijn iPad en bijvoorbeeld telefoon tegelijk.
Dat klopt wel, dat is bij mij ook. Sonos wordt echter geheel zelf gekoppeld aan spotify en gedraagt zich dus als één apparaat met meerdere speakers.
Onderstaande zie ik op de website van Yamaha:
Spotify Connect werkt inderdaad anders dan ik gewend ben, dan stream je van een ander apparaat naar het Connect ondersteunde apparaat toe. Dat zal minder parallel werken denk ik dan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 10:20
Ik ben benieuwd of 1 van jullie ooit al eens gekeken heeft naar de RESTful API die (sommige) RX-XXXX receivers hebben. Ik heb zelf een RX-A660 maar er valt echt amper wat over te vinden. Er zijn enkele websites (die ik zo niet bij de hand heb) waar ik in het verleden wel een klein beetje gevonden heb over de API calls die je zou kunnen maken. Heb van daar ook nog een excel sheet gedownload met allerlei XML API generators, die ik kan uploaden als jullie interesse hebben.

Al met al ben ik benieuwd of jullie van zoiets gebruik maken voor jullie receivers :)?

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:15

80000

mrox

Ik gebruik al 2,5 jaar de XML Api voor mijn domotica software. Dit loopt via een simpel PHP script om de XML afhandeling te doen en output werkt dan samen met wat de domotica sofware verwacht. De basis dingen zitten er in, aan, uit, scene selector. Ik heb daarvoor ook inderdaad met die excel zitten experimenteren, maar ook de output moeten debuggen om het gewenste resultaat te krijgen. Na de basis dingen heb ik het nooit verder uitgebreid, het werkt al die 2,5 jaren stabiel.

En Restfull api is dan nieuw, dat was er 2 jaar geleden niet, zou ik eerder voor gekozen hebben, de XML maakt het een beetje warrig, enige referenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Hallo allen,
Ik heb sinds kort de RN-602. Om ff aan te haken op de bovenstaande reacties over Spotify: met deze gaat dat super zonder enige vorm van tweaken. Zit hele avonden met de Samsung in de hand plaatjes te draaien. Reageert direct. Uitstekende kwaliteit en stabiel. Afspelen via bluetooth is volgend mij kwalitatief iets minder. Kan misschien liggen aan MP3 compressie.

Mijn vraag gaat eigenlijk over iets anders. Deze luidt: welke luidsprekers is deze receiver waard? Ik heb nu Wharfedale 10.1. Die heb ik op oorhoogte gezet mbv stevige kartonnen sierdozen (compromis met eega). Bassport zit vanachter. Afstand tot muur is 20cm. Kamer is ca 5x5m.
Ik ben overwegend tevreden over het geluid. Die is helder maar soms ietwat schel (Metallica, jaren 60-70 rock), soms mis ik wat bas (Beautiful south). De beleving van schel neemt toe als ik de stereo wat harder zet. Blues klinkt fantastisch.

Nu kan dit aan de speakers liggen maar ook aan de opname. Is het nu verstandig om op zoek te gaan naar andere luidsprekers? Wordt het beter en hoeveel zou dit met deze versterker mogen kosten? Is het zinvol om de 2.1 te benutten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 14:50

pbd

schoene schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:29:
[...]

Inderdaad, vreemd. Daar kan ik niets over zeggen, want ik heb een RX-V681, 1 stapje hoger dan een RX-V581. Ik heb dit zonet getest, en heb een spotify stream op deze receiver gespeeld die deze stream dan synchroon doorstreamt naar 2 andere musiccast toestellen. Als dit niet werkt op bovengenoemde devices, dan is dat volgens mij een pure softwarematige beperking, redelijk belachelijk als je het mij vraagt. Misschien kan iemand die zo'n toestel heeft dit bevestigen?
Dit werkt op mijn RX-479 ook gewoon zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 15:37
Vergeet je het Marantz topic niet? 8)7
Zonder gekheid, in elk merkentopic dezelfde vraag stellen is niet hoe GoT werkt, duik zelf de spec sheet dan wel handleidingen in of open een topic als je er niet uit komt.

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 09-07-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joepie de p schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:07:
Hallo allen,
Ik heb sinds kort de RN-602

Mijn vraag gaat eigenlijk over iets anders. Deze luidt: welke luidsprekers is deze receiver waard en Is het nu verstandig om op zoek te gaan naar andere luidsprekers? Wordt het beter en hoeveel zou dit met deze versterker mogen kosten? Is het zinvol om de 2.1 te benutten?
Je vraag welke speakers zijn deze versterker waard is wel erg breed, normaal speakers 2-2.5x de prijs van de versterker. Dus bij de R-N602 700 x 2.2.5 = 1400/1750.

Ik heb op mijn R-N602 de B&W XT4 icm met goede speakerkabels en een cat7 utp kabel, klinkt fantastisch.
Ook heb ik ( alleen voor films ) een Rel sub aangesloten op de subwoofer out.

Sinds de laatste update nu Tidal, proefmaand, helemaal te gek, zit nu wel aan het maximum wat er in zit.
( bekabeld,eco-off, pure direct)
Veel succes ermee, het is een dijk van een versterker voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:26:
[...]
Je vraag welke speakers zijn deze versterker waard is wel erg breed, normaal speakers 2-2.5x de prijs van de versterker. Dus bij de R-N602 700 x 2.2.5 = 1400/1750.

Ik heb op mijn R-N602 de B&W XT4 icm met goede speakerkabels en een cat7 utp kabel, klinkt fantastisch.
Ook heb ik ( alleen voor films ) een Rel sub aangesloten op de subwoofer out.

Sinds de laatste update nu Tidal, proefmaand, helemaal te gek, zit nu wel aan het maximum wat er in zit.
( bekabeld,eco-off, pure direct)
Veel succes ermee, het is een dijk van een versterker voor het geld.
Merci voor je reactie.
Op zich ben ik niet ontevreden over het geluid, maar de vraag is natuurlijk wat je mist als je geen andere luidsprekers probeert. Het beste is om in de eigen kamer te luisteren, want aan de versterkers in de Hi-fi store kunnen weinigen tippen. Me dunkt dat elke luidspreker daarmee beter klinkt.

Mooie zuilen, die XT4's. Budgettechnisch zou ik liever onder de 800 euro blijven. WAF-technisch én woonkamertechnisch ben ik gebonden aan boekenkastluidsprekers. Ik zit er aan te denken om de B&W 685 S2 te bestellen en deze naast de huidige luidsprekers te beluisteren. Er kunnen immers 2 sets naast elkaar worden aangesloten. Is het het geld waard, dan hou ik ze.

Tidal nog niet geprobeerd. Is de kwaliteit beter dan Spotify?
Wat doet de eco functie meer dan het LCD schermpje doven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Tidal vs Spotify:
https://www.consumentenbond.nl/online-muziek-luisteren/tidal
Maar: dat is op een "Gewone" stereoinstallatie, en op een telefoon.

Zodra je zelf het verschil hoort tussen flac, en een goede MP3 (320kbps oid) dan zou Tidal ook meerwaarde moeten bieden boven Spotify omdat Tidal in feite Flac's weergeeft.
Spotify geeft standaard 160kbps, en in premium 320 kbps (https://support.spotify.c...potify-use-for-streaming/)

Discussie thread:
Spotify vs Deezer vs Tidal

Eco functie: die ken ik niet, maar veel Yamaha receivers hebben een "direct" functie, waarbij alle toonregelingen en effecten omzeild worden. Daarmee krijg je een zo puur mogelijk geluid. Het display dimt daarbij dan ook, omdat het geen zinvolle informatie biedt, en mogelijk nog wat zou kunnen storen. Maar dat is beide vooral een gimmick denk ik.
Bij mij (RXV475) geeft de direct stand duidelijk meer definitie dan de straight stand, of andere standen.
Zodra ik dus "ga zitten om lekker muziek te luisteren" gaat hij op de direct stand.

Ik heb er nog mijn oude Interaudio Beta II bookshelf speakertjes aan hangen, en zelfs daarmee zijn de verschillen tussen MP3 en Flac al hoorbaar. Spotify vs Tidal zou dus hoorbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
joepie de p schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:56:
[...]

Merci voor je reactie.
Op zich ben ik niet ontevreden over het geluid, maar de vraag is natuurlijk wat je mist als je geen andere luidsprekers probeert. Het beste is om in de eigen kamer te luisteren, want aan de versterkers in de Hi-fi store kunnen weinigen tippen. Me dunkt dat elke luidspreker daarmee beter klinkt.

Mooie zuilen, die XT4's. Budgettechnisch zou ik liever onder de 800 euro blijven. WAF-technisch én woonkamertechnisch ben ik gebonden aan boekenkastluidsprekers. Ik zit er aan te denken om de B&W 685 S2 te bestellen en deze naast de huidige luidsprekers te beluisteren. Er kunnen immers 2 sets naast elkaar worden aangesloten. Is het het geld waard, dan hou ik ze.

Tidal nog niet geprobeerd. Is de kwaliteit beter dan Spotify?
Wat doet de eco functie meer dan het LCD schermpje doven?
Dat ligt er maar net aan. Wel is het belangrijk goed te kijken of de gebruikte versterker een beetje aansluit bij je eigen idd. Ik ben toen begonnen bij 0 (had nog niks nl) en in de Hi-Fi store waar ik mijn speakers kocht werd een Yamaha RX-V667 gebruikt. Ik kon deze meekopen, maar heb besloten een RX-V771 te nemen vanwege extra functionaliteit als DLNA en netwerk. Aangezien de speakers goed klonken icm een Yamaha was dat voor mij wel een eis geworden om iig een Yamaha ook zelf te nemen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Nu online
Om jullie even op de hoogte te houden: De B&W 685's gaan weer terug naar de retailer. Mooie gedetailleerde luidspreker maar veel te scherp in het hoog (in combinatie met de Yamaha R-N602). Open middengebied, maar te veel op de voorgrond aanwezig.

Ik heb nu Dynaudio M10 met de Wharfedale's 10.1 op A/B staan. Qua warmheid liggen ze niet zo ver uiteen, maar de M10's zijn terughoudender in het hoog en geven daar veel meer detail. De lage tonen zijn strakker (de Wharfedale's willen nog al eens rommelig overkomen). M10's scoren zeer goed, bij wat langer luisteren lijken ze ook wat minder vermoeiend. Zo lang de kwaliteit van de muziek goed is althans. Rukke opnames blijven nu eenmaal ruk.

Een sub bast rustig mee.

Ik heb v.w.b. de sub een apart draadje gestart

[ Voor 9% gewijzigd door joepie de p op 09-08-2017 21:22 ]

• teake
Is er eigenlijk ergens een firmware flash oid te vinden waarmee spotify free óók rechtstreeks te streamen is op mijn rx-v475?

Workaround via Chromecast is aardig, maar rechtstreeks is leuker natuurlijk. Op dit moment krijg ik echter de melding dat spotify premium nodig is.
Dat moet een software beperking zijn, en dus te verhelpen. Maar hoe...

• Stefmeister
  • Laatst online: 10-10 20:07
Heren/Dames, ik heb een "klein" configuratie vraagstuk. Ik wilde van de week mijn ancient RV-X 630RDS vervangen met een meer "2017 feature-rijkere" RV-X 4069 / RV-X 481. Maar bij het een kleine luistertest thuis vond ik mijn oude reciever mooier klinken.

Nu had ik de nieuwe nog niet aan mn scherm en/of netwerk aangesloten dus het kan aan de tune settings liggen (die enkel inapp/onscreen zijn). Maar wat zegt jullie ervaring?

Is een (heel) oude 6 serie per definitie beter dan een nieuwe 4 serie, of kan ik het geluid van de 6 nog bij benadering behalen door in de settings van de 4 een hoop bij te stellen.

• teake
Zet ze beide eens op “direct”, dus zonder verdere signaalverwerking?

Ik ben van 450 naar 475 gegaan.
Op de 475 zit onder andere “music enhancer”. Die doet bij matige bronnen echt best goed werk.
Bij goede bronnen (flac/cd) geeft direct echter op beide het mooiste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:21
Hier ook een RV-X 630RDS bezitter. 15 jaar oud, luister er elke dag met plezier naar. Jammer dat de aansluitingen niet meer bij de tijd zijn. Afstandbediening heeft het al half opgegeven.

Ik ben ook wel benieuwd: is er een duidelijk verschil tussen hoe een oude 620/630/640 klinkt t.o.v. de nieuwere modellen zoals de V683 of een A870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-Jan48
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-02 13:50
Ik heb een RX-V557 versterker en sinds kort een Sennheiser RS 185 draadloze koptelefoon. Deze kan via optical aangesloten worden en de RX-V557 heeft een optical out. Helaas krijg ik het niet voor elkaar geluid uit de koptelfoon te krijgen. Het idee is de Sennheiser vooral voor het luisteren naar films te gebruiken:

- TV aangesloten op optical in (meerdere ingangen geprobeerd, werkt prima)
- Sennheiser aangesloten op optical out.

De Sennheiser doet het prima als ik 'm direct op de optical out van de TV, maar ik krijg er geen geluid uit op de optical out van de versterker. Het is heel goed mogelijk dat ik gewoon iets vergeet, of iets met de afstandsbediening fout doe, of een instelling over het hoofd zie.
Ik wilde eigenlijk aankloppen bij de Yamaha support, maar kan alleen support vinden voor Yamaha instrumenten, niet voor consumentenversterkers. Ik hoop dat iemand hier de RX-V557 kent en me verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ik ken de receiver niet in detail (heb zelf een Yamaha RX-V475, en een Sennheiser RS160), maar ik verwacht dat de optical out, op line-niveau uitstuurt, en niet op koptelefoon niveau. Het zou dus een signaal sterkte ding kunnen zijn.
Ik kan het niet voor je testen, mijn koptelefoon heeft die optical ingang niet.

[ Voor 0% gewijzigd door teake op 12-12-2017 08:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppo84
  • Laatst online: 30-09 18:07
Bert-Jan48 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:47:
...Het is heel goed mogelijk dat ik gewoon iets vergeet, of iets met de afstandsbediening fout doe, of een instelling over het hoofd zie.
Ik wilde eigenlijk aankloppen bij de Yamaha support, maar kan alleen support vinden voor Yamaha instrumenten, niet voor consumentenversterkers. Ik hoop dat iemand hier de RX-V557 kent en me verder kan helpen.
Het je al de mogelijkheid onderzocht om in het INPUT MENU de output toe te wijzen? Wat ik in de handleiding lees is dat je voor de Optical OUT de opties hebt om hier een specifieke ingang aan toe te wijzen: MD/CD-R, CD, V-AUX, DTV/CBL, VCR of DVD.
Dus wanneer je de optische ingang waar je tv op aangesloten is, toewijst aan je ouptical out, zou ik daar dat geluid ook verwachten.

Wat ik ook las is:
When you connect a component to both the COAXIAL and OPTICAL jacks, priority is given to the input signals from the COAXIAL jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-Jan48
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-02 13:50
Allebei dank voor de reactie!

@Boppo84 ; Ik had het input menu nog niet doorlopen, maar heb dat nu wel gedaan. Ik had al wel alle optical-in's geprobeerd, zonder resultaat. Met behulp van het menu heb ik nu de MD/CD-R input waarop de TV is aangesloten gekoppeld aan de optical-out. Helaas maakte dat geen verschil.

@teake ; gezien alle test die ik heb gedaan op niets zijn uitgelopen zou dat inderdaad wel eens het geval kunnen zijn. Is dat (ik ben een n00b) dan een kwestie van pech? Of kan ik daar nog wat aan doen? En kan ik het op één of andere manier testen?

Nogmaals dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Testen lijkt overbodig; signaalsterkte via line out is onversterkt, terwijl koptelefoon versterkt is.
verschil line-out en koptelefoon uitgang

Zoek evt even de Specs van je koptelefoon op, om te kijken of die optical ingang daarvan overweg kan met onversterkt signaal.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zet je tv eens op input 4 (dtv/cbl). Je hoofdtelefoon op digital out, dus de md/cdr output.

Wise enough to play the fool

• Gonadan

Gonadan

teake schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:52:
Testen lijkt overbodig; signaalsterkte via line out is onversterkt, terwijl koptelefoon versterkt is.
verschil line-out en koptelefoon uitgang

Zoek evt even de Specs van je koptelefoon op, om te kijken of die optical ingang daarvan overweg kan met onversterkt signaal.
Het lijkt mij dan weer sterk dat een optische uitgang versterkt is. Het verschil tussen line-out en koptelefoon out lijkt mij voor analoog bedoeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• teake
Klopt, de optical out zie ik dan als één van de line-outs, en dus onversterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 07:52
Heeft iemand een vergelijkende ervaring met een Musiccast receiver vs Sonos?

Heb nu een Sonos Connect in combinatie met een Denon receiver en zit stiekem te kijken naar een Yamaha receiver met Musiccast. Bediening via de Musiccast-app voor Spotify zal wel prima gaan, maar hoe gaat Musiccast om met muziek op mijn nas?

Sonos bouwt daar een muziekbibliotheek van en dan kun je zoeken op albums, artiest en dergelijke. Hoe doet Musiccast dat?
Kun je ook een receiver met Musiccast met de a.b. aanzetten en dan een internetradiostation selecteren zonder dat je de app nodig hebt? Of heb je altijd de app nodig om het te bedienen?

Laatste vraag: is er ook een manier om Musiccast vanaf je Macbook te bedienen? Kan het zelf niet vinden namelijk...

• teake
Ik bedien mijn receiver rx-v475 met de app mconnect vanaf mijn iPhone. Daarin kan ik kiezen voor AirPlay of dlna.

Ik blader door een twonky media server op mijn WDmybook nas.

Werkt uitstekelbaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Laatst online: 11-10 07:52
Hmm.. ook een interessante app. Wel weer puur iPhone gerictht ( we gebruiken hier thuis IOS en Android door elkaar), maar wel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Mconnect bestaat ook voor Android. Draait hier ook op m’n Android tablet. En nog vlotter dan op iPhone.

Diverse apps getest, deze bevalt me ‘t best.

[ Voor 34% gewijzigd door teake op 22-12-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
NIEUWE FIRMWARE UPDATE!

https://europe.yamaha.com.../updates/rx-v475_575.html

RX-V475/RX-V575/HTR-4066/HTR-5066 Firmware Update Version 1.34
Datum 21 december 2017.

Yamaha is pleased to offer the following firmware update to ensure the best possible performance and latest features for your AV receiver.

This firmware includes
1.Support new APIs for Spotify

hmmm, ja, maar wát doet hij dan precies met spotify? Heeft er al iemand getest? Ik merk geen verschil. Spotify free werkt helaas (uiteraard...) nog steeds niet.

[ Voor 8% gewijzigd door teake op 23-12-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb voor mijn RX V577 eerder deze maand de firmware bijgewerkt. Dit ging veel sneller (+/- 1 minuut) dan normaal, dus het was vermoedelijk geen complete firmware maar een beperkte aanpassing.

Dit deed ik omdat ik een mail heb van Spotify ontvangen (heb wel premium), waarbij aangegeven werd dat de nieuwe versie nodig is om dit nog te blijven gebruiken.
We wilden je even laten weten dat Spotify op je apparaat van Yamaha een heel stuk beter gaat worden!

We upgraden de Spotify-app op je apparaat zodat je via je luidsprekers kunt luisteren en de Spotify-app op je telefoon, tablet of computer als afstandsbediening kunt gebruiken.

Werk wel de firmware op je apparaat bij zodra de update beschikbaar is, anders zal Spotify niet meer werken. Je zult eind december, wanneer de firmware-update beschikbaar is, een melding ontvangen via de app van Yamaha.
Een melding van de Yamaha app heb ik overigens niet ontvangen, maar nadat ik een reminder op deze mail ontving begin december, heb ik de Yamaha naar nieuwe firmwares laten zoeken en werd die dus geinstalleerd. Heb nu geen firmwareversie bij de hand.

[ Voor 12% gewijzigd door schaduw op 23-12-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier meer mensen welke de laatste tijd met de "V-Tuner" (Net Radio) problemen hebben? Ik heb hier regelmatig dat stations waar ik naar aan het luisteren ben tijdelijk, gedurende een aantal seconden, weg vallen óf zelfs niet meer automagisch verder spelen ná zo'n time-out (buffer) zodat ik ze weer opnieuw moet selecteren. Ook lijkt de "Now Playing" info niet meer bij gewerkt te worden bij sommige zenders?

Ik heb overigens een RX-A820 mét de laatste firmware van Febr. 2017 én dat ding bevalt voor de rest al sinds de introductie voor de volle 100%

Voorbeeldje hiervan: Radio 10 welke me nou al ruim een uur meldt dat "Al Debarge - Rythmn of the Night" speelt volgens "Now Playing" :o Nou houd ik bést wel van lange 12" versies maar zó lang......NOPE :+ Stop ik de stream en start ik 'm opnieuw op dan reset die counter weer keuring naar 0:00 én ... Speelt datzelfde nummer nog steeds volgens 't display en 't OSD (TV). De RX A820 een half uurtje spanningsloos maken én ondertussen alle netwerkgerelateerde "LAN Rommel" (ARP/DHCP/DNS) opruimen biedt géén oplossing.

Op het moment dat de zender qua audio wegvalt kan ik nog wel op de V-Tuner website alles aanpassen qua favorites en dergelijken en die aanpassingen worden ook gewoon direct zichtbaar op de RX-A820.

Een paar weken geleden had ik nog (even) 't idee dat 't wel eens aan m'n eigen WiFi netwerk en Firewall's kon liggen (ding zit achter een middels WiFi verbonden AP met eigen Firewall Rules op een harwarematige Firewall) maar ook direct op de router / in de DMZ speelt het issue.

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 01-01-2018 18:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teake
ik gebruik netradio nauwelijks op mijn RX-V475, maar ik heb even voor je getest.
(Via de yamaha remote app, niet via TV on screen, maar die info zal hetzelfde zijn.)

Radio 10 geeft bij mij bij now playing OOK Al Debarge, Rythm of the night weer, terwijl ik Gold van Spandau Ballet hoor. Dat ligt dus niet aan jou, ik heb het hier ook.

Verder heb ik nóg geen hapering gehoord, maar ik luister ook nog maar heel even.

ps: Radio10 via de kabelfrequentie geeft wél andere "now playing" informatie.

[ Voor 8% gewijzigd door teake op 01-01-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teake schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:01:
ik gebruik netradio nauwelijks op mijn RX-V475, maar ik heb even voor je getest.
(Via de yamaha remote app, niet via TV on screen, maar die info zal hetzelfde zijn.)

Radio 10 geeft bij mij bij now playing OOK Al Debarge, Rythm of the night weer, terwijl ik Gold van Spandau Ballet hoor. Dat ligt dus niet aan jou, ik heb het hier ook.

Verder heb ik nóg geen hapering gehoord, maar ik luister ook nog maar heel even.

ps: Radio10 via de kabelfrequentie geeft wél andere "now playing" informatie.
Klopt, en ook via DAB+ (in de auto) klopt de "Now Playing" gewoon sinds kort regelmatig wél (niet altijd) 8)

Overigens wel grappig dat er meerdere merken last van hebben en dat Denon schijnbaar 't advies geeft om met VLAN's te gaan werken.... :o

Verwijderd in "Netwerk / internetverbinding valt uit van Denon AVR-X2200"

Gá je volledige userbase maar eens uitleggen dat ze met VLAN segmentatie moeten gaan werken in d'r eigen huis/LAN.... En óf dat dat überhaupt enig nut eeft ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 02-01-2018 01:12 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste