Yep, hier ook problemen met V-Tuner/Net Radio. Yamaha RX-V771. Super irritant, en nog niet echt een oplossing gevonden. Je kunt op de V-Tuner site wel zelf zenders toevoegen, en dat heeft even gewerkt. Maar dat gaf daarna weer dezelfde problemen.
Heb inderdaad ruzie met vtuner: in de app krijg ik "geen muziek". Als ik dan de portal open krijg ik een time out. Pak ik dan hetzelfde station via tunein op mijn telefoon speelt het prima.
Ik heb al contact met de vtuner helpdesk, maar die komen niet verder dan wat "goh wat vervelend" antwoorden.
Ik heb al contact met de vtuner helpdesk, maar die komen niet verder dan wat "goh wat vervelend" antwoorden.
Wise enough to play the fool
Mijn Harman Kardon maakt ook gebruik van vTuner en heb net mijn favorieten doorgelopen maar 95% werkt gewoon en die paar die het niet meer deden zullen waarschijnlijk zelf wat veranderd hebben of zijn gewoon weg.
Misschien is het Yamaha gerelateerd geen idee......
Zou jij voor de grap dan ook eens kunnen én willen kijken wat je voor een "Now Playing" ziet als je Radio 10 selecteert als zender én deze voor een uurtje of wat gaan beluisteren?Servpage schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 09:09:
Mijn Harman Kardon maakt ook gebruik van vTuner en heb net mijn favorieten doorgelopen maar 95% werkt gewoon en die paar die het niet meer deden zullen waarschijnlijk zelf wat veranderd hebben of zijn gewoon weg.
Hier staat daar nog steeds "Debarge - Rhythmn of the Night" én die zender valt om de haverklap weg (soms na één minuut,, soms na een half uur....). Via de webinterface van de RX-A820 hoef ik dan maar even de zender opnieuw te selecteren en hij speelt weer dus de verbinding met "V-Tuner" is er nog gewoon. Als die verbinding volledig weg zou zijn dan moet je weer door het volledige "bookmark" menu heen gaan klikken. Bij bijvoorbeeld "Radio 10 Guilty Pleasure" loopt de "Now Playing" wel goed, maar ook die zender valt regelmatig "weg" terwijl de V-Tuner site / koppeling er nog gewoon is.
Anders hier misschien maar eens keer een switchpoort in "monitormode" gaan zetten en met Wireshark én Fiddler gaan kijken wat er allemaal gebeurt.... óf juist NIET gebeurt. Ik heb overigens écht 't idee dat 't "ergens" intern aan de kant van "V-Tuner" fout loopt gezien 't feit dat de site ansich wél bereikbaar blijft incl. de selectie van zenders. Van de site van V-Tuner:
En of de Duvel er mee speelt.... Muziek speelt hier inmiddels al meer dan een uur zónder "hick-ups" maar nog wel met een foute "now playing".... Al is dat hardop uitspreken natuurlijk wel weer de Goden verzoeken...How it all works
For our clients – it's very easy. For us – well, it’s our job!
The streaming media device contacts the vTuner server
Our server passes the request to one of our database servers
The database server enables browse or search of station listings
The server identifies the chosen station and returns the link information to the streaming media device
The streaming media device now uses this link to contact the chosen station and request the stream

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 03-01-2018 12:26 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Net even Radio 10 opgezet en blijkt geen radio 10 meer te wezen, welke zender het wel was weet ik niet maar het signaal valt wel regelmatig weg, Now playing werkte wel goed.
In geval Radio 10 lijkt het inmiddels qua "NOW Playing" opgelost te zijn. Ik had daar op Facebook even een berichtje achtergelaten met het verzoek er eens naar te laten kijken door de verantwoordelijke hosting / streaming partij.
Was op een gegeven moment zelfs zo mooi dat, nadat ik ALLE Radio 10 varianten/kanalen in m'n V-Tuner favorieten had toegevoegd, de stream niet meer onderbroken werd maar aan het "shuffelen" ging tússen die diverse kanalen (loadballancing issue?).
Nou nog even afwachten of de stream ansich ook stabiel wil blijven
Hmmm.... Die shuffellt dus nog tussen kanalen bij een hikje
Hier nou wel m'n hele eigen netwerk 100% opgeschoond en vrij van oude ARP / DHCP / DNS meuk en overbodige routes + firewall entries én de RX-A heeft weer eens een "INIT ALL" reset gehad en is dus ook weer "als nieuw"
Was op een gegeven moment zelfs zo mooi dat, nadat ik ALLE Radio 10 varianten/kanalen in m'n V-Tuner favorieten had toegevoegd, de stream niet meer onderbroken werd maar aan het "shuffelen" ging tússen die diverse kanalen (loadballancing issue?).
Nou nog even afwachten of de stream ansich ook stabiel wil blijven
Hier nou wel m'n hele eigen netwerk 100% opgeschoond en vrij van oude ARP / DHCP / DNS meuk en overbodige routes + firewall entries én de RX-A heeft weer eens een "INIT ALL" reset gehad en is dus ook weer "als nieuw"
[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 07-01-2018 21:46 ]
aankoopadvies opgeschoond
Wise enough to play the fool
Verwijderd
Ik ben in het bezit van een Yamaha RX-V483. Ben er best tevreden over maar word helemaal gek van het volgende:
- ik kijk met name via de Ziggo Horizon box
- hdmi naar Yamaha
- boxen aangesloten op de Yamaha
- hdmi naar Samsung tv (dus via Yamaha)
Elke keer bij het opstarten schiet de Yamaha naar Av1 voor geluid, ipv gewoon op HDMI 2 te blijven.
Heb vanalles geprobeerd, maar kan het niet oplossen. Ook ARC van Samsung tv doorgenomen, maar no way, niets lost het op. Die TV moet gewoon als domme monitor werken.
Heeft iemand een tip?
- hdmi naar Yamaha
Elke keer bij het opstarten schiet de Yamaha naar Av1 voor geluid, ipv gewoon op HDMI 2 te blijven.
Heb vanalles geprobeerd, maar kan het niet oplossen. Ook ARC van Samsung tv doorgenomen, maar no way, niets lost het op. Die TV moet gewoon als domme monitor werken.
Heeft iemand een tip?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2018 20:55 ]
De afstandsbediening van m'n RX-A730 heeft vier scene knoppen, waaronder een voor TV. Daarmee kan ik de receiver inschakelen en en die is geprogrammeerd op het juiste hdmi kanaal en ook NEO 6 Cinema wat ik gebruik om het stereo geluid op alle luidsprekers af te spelen.
Ik had hier met mijn rx-v477 ook last van en heb toen HDMI control uitgezet. Nadeel is dan wel dat arc ook niet meer werkt.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:53:
Ik ben in het bezit van een Yamaha RX-V483. Ben er best tevreden over maar word helemaal gek van het volgende:
- hdmi naar Yamaha
Heeft iemand een tip?
Jazeker. Ik heb sinds kort een Yamaha RX-V583 en liep hier ook tegenaan.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:53:
- hdmi naar Yamaha
Heeft iemand een tip?
Wat voor mij tot nu toe het beste werkt is om de HDMI out aan te sluiten op de TV en (in mijn geval) het Telfort TV kastje ook op de TV aan te sluiten. Beide gaan met de audio over AV1 wat automatisch wordt geselecteerd. Ik heb voor 't gemak deze input hernoemd naar 'Televisie', zodat de vrouw het ook snapt.
Overige aansluitingen (in mijn geval de Chromecast) kunnen ook in de TV, of in de receiver. Deze gebruik ik wat minder, dus prima om net een paar knoppen extra in te drukken. De inputs die ik niet gebruik heb ik verborgen, zodat schakelen lekker snel gaat.
Op deze manier kan ARC aanblijven en werkt HDMI-control ook. Fijn trouwens dat de receiver snapt dat als je Spotify luistert en de TV uit zet, hij aan moet blijven. Daar was de voorganger (Onkyo TX-NR509) te dom voor.
Als iemand trouwens een oplossing heeft in plaats van mijn work-around hoor ik het erg graag
Hallo, ik bezit een RX-v2067 en heb wat problemen met 'ARC'. De hdmi kabel steekt in de av2 op tv (waar er trouwens) arc opstaat. Op de receiver steekt die in slot 1. Arc staat op 'on' maar als ik de receiver af zet, heb ik geen klank meer op de tv.De 'standby trough' staat op on.
Ik geraak er niet wijs uit. Ik heb al alles geprobeerd wat er in de handleiding staat.
Wat doe ik verkeerd?
bedankt voor jullie reacties.
Ik geraak er niet wijs uit. Ik heb al alles geprobeerd wat er in de handleiding staat.
Wat doe ik verkeerd?
bedankt voor jullie reacties.
Wat wil je luisteren dan? ARC lijkt mij bedoeld om het geluid van je TV naar de receiver te sturen, dus als je dan de receiver uit zet heb je uiteraard geen geluid meer. Of begrijp ik je verkeerd?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn tv springt dan over naar de interne speakers.
Maar er zijn merken zat waarbij je dat handmatig in het menu moet omzetten !
Maar er zijn merken zat waarbij je dat handmatig in het menu moet omzetten !
Ik ben aan het kijken naar de multicast functionaliteiten van mn V479, ik lees dat je de multicast speakers kan integreren in je bestaande setup en het geluid van de tv er ook op kan krijgen.
Maar ik heb nog nergens kunnen vinden of ik ze als surround back speakers kan gebruiken. Weet iemand of dit kan? Heb back het liefst draadloos ivm een baby die hier rondkruipt en aan alles trekt wat los en vast zit
Maar ik heb nog nergens kunnen vinden of ik ze als surround back speakers kan gebruiken. Weet iemand of dit kan? Heb back het liefst draadloos ivm een baby die hier rondkruipt en aan alles trekt wat los en vast zit

Hallo,
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Yamaha RX-V381 receiver.Ben er blij mee maar zit met iets raars.Ben zelf een leek op dit gebied maar zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen ;-)
Mijn aansluitingen zijn:
Ziggo Horizon box HDMI out naar Yamaha HDMI1
Yamaha HDMI out naar ARC HDMI3 Samsung tv UE55KU6400
Anynet+ staat aan op de tv.
HDMI control aan op de Yamaha
Nu werkt alles perfect zolang de Horizon aanstaat.De tv ziet de receiver en schakelt geluid van tv naar receiver.En kan alle AB's gebruiken voor geluid.
Maar als de Horizon uitstaat(eco stand) en ik wil bv Netflix of Youtube kijken via de tv apps dan ziet de tv de Yamaha niet en krijg ik alleen geluid op de tv speakers.
Heb verschillende HDMI aansluitingen geprobeerd en zelfs HDMI kabels omgewisseld maar mocht niet baten.
Dus de zogenaamde handshake werkt niet.En dat werkt wel als de Horizon aanstaat omdat dat ook een Samsung product is?
Of denk ik nu te simpel.
Is natuurlijk op te lossen met een optische kabel ertussen voor het tv gebaseerde geluid qua Netflix en Youtube app maar is gewoon jammer dat de ARC niet goed werkt voor 2 relatief nieuwe producten.
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Yamaha RX-V381 receiver.Ben er blij mee maar zit met iets raars.Ben zelf een leek op dit gebied maar zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen ;-)
Mijn aansluitingen zijn:
Ziggo Horizon box HDMI out naar Yamaha HDMI1
Yamaha HDMI out naar ARC HDMI3 Samsung tv UE55KU6400
Anynet+ staat aan op de tv.
HDMI control aan op de Yamaha
Nu werkt alles perfect zolang de Horizon aanstaat.De tv ziet de receiver en schakelt geluid van tv naar receiver.En kan alle AB's gebruiken voor geluid.
Maar als de Horizon uitstaat(eco stand) en ik wil bv Netflix of Youtube kijken via de tv apps dan ziet de tv de Yamaha niet en krijg ik alleen geluid op de tv speakers.
Heb verschillende HDMI aansluitingen geprobeerd en zelfs HDMI kabels omgewisseld maar mocht niet baten.
Dus de zogenaamde handshake werkt niet.En dat werkt wel als de Horizon aanstaat omdat dat ook een Samsung product is?
Of denk ik nu te simpel.
Is natuurlijk op te lossen met een optische kabel ertussen voor het tv gebaseerde geluid qua Netflix en Youtube app maar is gewoon jammer dat de ARC niet goed werkt voor 2 relatief nieuwe producten.
Heb je alle inputkanalen al uitgeprobeerd?
Bij mijn receiver (RX-A550) moet ik voor het ARC geluid AV2 selecteren.
Naar mijn mening een knullige keuze van Yamaha. Gewoon een apart ARC-kanaal als inputkeuze, was logischer geweest.
Bij mijn receiver (RX-A550) moet ik voor het ARC geluid AV2 selecteren.
Naar mijn mening een knullige keuze van Yamaha. Gewoon een apart ARC-kanaal als inputkeuze, was logischer geweest.
Thanks voor je advies... Yep alle 4 geprobeerd maar mocht nie baten. Ik ga er maar een optische kabel tussengooien. Ook geen ramp maar was toch wel leuk geweest als het met die ene ARC HDMI was gelukt.
Bij mij is tv audio input op av4.
Het moet een instelling zijn.
Je moet er ff mee spelen, maar het moet gaan werken.
Het moet een instelling zijn.
Je moet er ff mee spelen, maar het moet gaan werken.
Bij mijn v467 krijg ik dat ook niet met alleen een HDMI kabel opgelost. Ik heb daarvoor een optische kabel vanaf de tv naar av4 gezet. Dit werkt goed en prima.
In de instellingen van de Yamaha had ik ook niet de keuze om hdmi daarvoor te kiezen.
In de instellingen van de Yamaha had ik ook niet de keuze om hdmi daarvoor te kiezen.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ik heb wat met de standby instelling van horizon gerommeld. Stond op eco. Kan ook op midden en hoog.
Eco standby houdt in box helemaal uit. Minimaal energie verbruik en langere opstarttijd.
Bij midden en hoog blijft modem en vaste telefoonlijn die ook op die box zitten functioneren.
Bij mij nie nodig want ik heb al losse modem met tel aansluiting.
Maar nu ben ik er dus achter dat als de box op eco standby staat mn tv via ARC mn receiver niet ziet.... maar als ik standby van Horizon op midden of hoog zet de ARC meteen erin klapt.. Tv ziet receiver en alles werkt als tierelier.
Helemaal leuk maar tis natuurlijk wel bezopen dat de ARC afhankelijk is van de Horizon box en ik op standby stand moet zetten die ik eigenlijk niet nodig heb.
Dus tis opgelost op 2 manieren. Horizonbox afhankelijk en optische kabel afhankelijk.
Allebei niet ideaal en blijft vreemde shit naar mijn idee ;-)
Eco standby houdt in box helemaal uit. Minimaal energie verbruik en langere opstarttijd.
Bij midden en hoog blijft modem en vaste telefoonlijn die ook op die box zitten functioneren.
Bij mij nie nodig want ik heb al losse modem met tel aansluiting.
Maar nu ben ik er dus achter dat als de box op eco standby staat mn tv via ARC mn receiver niet ziet.... maar als ik standby van Horizon op midden of hoog zet de ARC meteen erin klapt.. Tv ziet receiver en alles werkt als tierelier.
Helemaal leuk maar tis natuurlijk wel bezopen dat de ARC afhankelijk is van de Horizon box en ik op standby stand moet zetten die ik eigenlijk niet nodig heb.
Dus tis opgelost op 2 manieren. Horizonbox afhankelijk en optische kabel afhankelijk.
Allebei niet ideaal en blijft vreemde shit naar mijn idee ;-)
En nog maar even een verlate aanvulling op m'n eigen post middels een "QUOTE" ..wimmel_1 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:43:
In geval Radio 10 lijkt het inmiddels qua "NOW Playing" opgelost te zijn. Ik had daar op Facebook even een berichtje achtergelaten met het verzoek er eens naar te laten kijken door de verantwoordelijke hosting / streaming partij.
Nou nog even afwachten of de stream ansich ook stabiel wil blijvenHmmm.... Die shuffellt dus nog tussen kanalen bij een hikje
![]()
Na wat mailwisseling met de, overigens redelijk goed behulpzame, medewerker(s) van V-Tuner is bij mij het issue inmiddels opgelost. Nadat er aan hun kant het een en ander aangepast was had ik nog steeds last van regelmatig weg vallende streams waarbij het ook niet zeker was dat ik de zelfde stream weer terug ging krijgen (als in: Ik kreeg ooit zelfs een volledig andere zender terug?).
Bij mij thuis bleek het issue onbedoeld iets complexer in elkaar te steken dan verwacht doordat ik meerdere WiFi Access Points heb welke tevens meerdere netwerken hosten en waarbij er ook nog eens meerdere frequentiebanden gebruikt worden met ooit dezelfde SSID's. Geen van al m'n streaming media devices heeft last van deze setup doordat ze uiteraard alleen met het WiFi deel verbinden, echter m'n Yamaha RX-A820 heeft geen onboard WiFi dus die is verbonden middels een UTP kabel welke direct op één van de AP's uit komt. Tijdens een (volledig automatische) hand-off van device's dóór de WiFi Controller werd ook deze verbinding over gezet naar iets wat geheel niet bestaat.... Waardoor de RX-A820 daarna feitelijk opnieuw z'n oude connectie met de V-Tuner site ging opzetten onder een nieuw session-id.
De rede van het AP Hoppen werd overigens veroorzaakt door een stoorzender in de buurt. Een "EL-CHEAPO China Babyfoon" welke met een beetje te veel zendvermogen (5W!!) praktisch al het 2,4Ghz verkeer in de buurt probeerde weg te drukken zodat 't ding ook 3 dorpen verderop nog uit te luisteren was. Apparaatje is nu weer terug gezet naar een acceptabele (én wettelijk toegestane) 0,5W.....
Was weer even leuk "Draadhaaien"
M'n Yahama RX-V479 lijkt gecrashed te zijn. Als ik hem aan zet zie je heel even Main Control en dan flikkert alles weg. Soms zie je rechts aantal DB staan en het wifi logo, soms ook niet. Dan staat er een 0 in het midden van je scherm of een n. Niks werkt, geen enkele knop of geluid.
Als ik straight knop ingedrukt houdt en dan aan zet zie je even ADVANCED SETUP en ook die verdwijnt met een crash.
Iemand enig idee wat dit is?
Als ik straight knop ingedrukt houdt en dan aan zet zie je even ADVANCED SETUP en ook die verdwijnt met een crash.
Facts don't care about your feelings
Goedemiddag,
Sinds enkele weken begint mijn RX-A1060 vreemd te doen bij het overspringen van bronnen.
Ik heb er een filmpje van gemaakt en ben benieuwd of jullie ij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Thijs Deiman
Bijgevoegd een youtube link naar het probleem.
YouTube: Yamaha source problem
Sinds enkele weken begint mijn RX-A1060 vreemd te doen bij het overspringen van bronnen.
Ik heb er een filmpje van gemaakt en ben benieuwd of jullie ij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet,
Thijs Deiman
Bijgevoegd een youtube link naar het probleem.
YouTube: Yamaha source problem
Even een vraagje over de music cast, klopt het dat je geen artiestnamen ziet staan in de playlist en bij het browsen op je NAS? Beetje een gemis eigenlijk, de DS audio app van Synology kan het wel, maar de bediening gaat beter de music cast app zelf.
Kun je er via de App op een smartphone of het OSD scherm op je TV nog wel bij komen? Ik weet niet of de RX-V serie ook een ingebouwde webserver heeft maar anders zou je ook via die weg de meest recente firmware eens opnieuw kunnen proberen te flashen.YoshiBignose schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:41:
M'n Yahama RX-V479 lijkt gecrashed te zijn. Als ik hem aan zet zie je heel even Main Control en dan flikkert alles weg. Soms zie je rechts aantal DB staan en het wifi logo, soms ook niet. Dan staat er een 0 in het midden van je scherm of een n. Niks werkt, geen enkele knop of geluid.

Voor een "FLASH-INIT" moet de tweede zône overigens uitgeschakeld zijn volgens de procedure bij Yamaha.
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 11-03-2018 13:45 ]
Tijd om mijn huidige Yammie te upgraden. Heb nu een Yamaha DSP Z7 en kijk nu naar de nieuwe 2070/3070 alleen twijfel nog steeds welke ik moet nemen. Ik gebruik de complete B&W CM S2 serie als setup.
Qua vermogen verschilt de 2070 niet veel met de DSPZ7, maar denk dat de Z7 wat hoogwaardigere onderdelen gebruikt. Het klinkt nog steeds subliem, maar helaas geen 4K en Atmos.
Qua vermogen verschilt de 2070 niet veel met de DSPZ7, maar denk dat de Z7 wat hoogwaardigere onderdelen gebruikt. Het klinkt nog steeds subliem, maar helaas geen 4K en Atmos.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Sinds een aantal dagen werkt de functie internet radio niet meer.
Het gaat om een Yamaha versterker type RX-V67
Het probleem is dat de functie net radio niet meer werkt.
Bij het openen van deze functie wordt regelmatig aangegeven NO Content. - acces error
Wat ook soms gebeurd is dat het goed gaat met het maken van de keuze tot dat het gewenste radio station word aangegeven op het display maar deze dan toch niet word doorgegeven.
Ik heb al verschillende pogingen gedaan om dit te verhelpen door de router te resetten of de internet kabel uit de kast te halen en alles opnieuw op te starten.
Maar dit haalde niks uit.
Mogelijk zou ik nog een update kunnen doen maar weet niet of dit wat uitmaakte.
IS er iemand die hier een oplossing voor heeft.
Groet Mike
Het gaat om een Yamaha versterker type RX-V67
Het probleem is dat de functie net radio niet meer werkt.
Bij het openen van deze functie wordt regelmatig aangegeven NO Content. - acces error
Wat ook soms gebeurd is dat het goed gaat met het maken van de keuze tot dat het gewenste radio station word aangegeven op het display maar deze dan toch niet word doorgegeven.
Ik heb al verschillende pogingen gedaan om dit te verhelpen door de router te resetten of de internet kabel uit de kast te halen en alles opnieuw op te starten.
Maar dit haalde niks uit.
Mogelijk zou ik nog een update kunnen doen maar weet niet of dit wat uitmaakte.
IS er iemand die hier een oplossing voor heeft.
Groet Mike
ik zit met een vraag voor mijn schoonmoeder die ik hier aan de experts wil stellen. mn schoonmoeder heeft een set staan van jvc van 15 jaar oud. speakers zijn ok, de rest is ruk. nu wil ik haar deze set laten kopen :https://www.coolblue.nl/product/761910/yamaha-htr-4069-rx-v481-musiccast-zwart.html#open
ik vroeg me af , ze heeft een wat oudere 42” philips staan zonder hdmi cec oid. hoe gaat het geluid dan werken als ok bijvoorbeeld de horizonbox op deze receiver aan sluit? gaat het geluid dan automagisch via de yamaha? of “snapt” de tv het dan wellicht niet? ik dacht dat de yamaha het beeld door hdmi gewoon doorstuurt en audio doet ie dan zelf? en ik neem aan dat ik dan elke keer de tv moet aanzetten horizon box en de
receiver? (heb wel een harmony AB)
ik vroeg me af , ze heeft een wat oudere 42” philips staan zonder hdmi cec oid. hoe gaat het geluid dan werken als ok bijvoorbeeld de horizonbox op deze receiver aan sluit? gaat het geluid dan automagisch via de yamaha? of “snapt” de tv het dan wellicht niet? ik dacht dat de yamaha het beeld door hdmi gewoon doorstuurt en audio doet ie dan zelf? en ik neem aan dat ik dan elke keer de tv moet aanzetten horizon box en de
receiver? (heb wel een harmony AB)
[ Voor 7% gewijzigd door DarkSim1986 op 18-03-2018 09:51 ]
Klopt, dit heb ik zelf ook opgemerkt en begon voor mij afgelopen woensdag middag (op mijn thuisstudiedag). Gisteren werkte het voor mij weer. Lijkt mij een probleem van vTuner (de dienst achter internet radio). Ik had middels de changelog van verschillende firmware van Yamaha apparaten begrepen dat ze over wilden stappen naar Tune-IN Airable (niet te verwarren met TuneIn) omdat je dan ook meteen Deezer/Tidal support er bij krijgt.Mikey 52 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:30:
Sinds een aantal dagen werkt de functie internet radio niet meer.
Of ze al zijn overgestapt naar de nieuwe service is mij niet echt duidelijk. Ik moet mijn favorieten nog steeds beheren op de vTuner portal voor mijn RX-V681 en MCR-N470D terwijl ik al wel Deezer support met een firmware upgrade heb gekregen. Sowieso vind ik vTuner drie keer niets. Het is traag en updates die worden doorgegeven van radiozenders worden traag verwerkt wanneer bijv. de streaming URL werd gewijzigd. Ruim een maand geleden een nieuw station doorgegeven, ook aan het nieuwe radiostation zelf gevraagd zich te registreren. Snel feedback terug van "bij de volgende update staat het nieuwe station er bij". Ruim een maand later is de update nog steeds niet beschikbaar.
Heb je niet toevallig een Chromecast die je met je Yamaha kan verbinden en dan TuneIn op de smartphone gebruiken? Zo heb ik het dan maar opgelost.
Mijn eigen Yamaha vangt standaard het geluid af van apparaten die zijn aangesloten op de HDMI IN. Ik heb de receiver zo ingesteld dat "HDMI pass trough" aan staat, zodat het (beeld en) geluid wel aan de TV wordt doorgegeven op het moment dat de receiver uit staat.DarkSim1986 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 09:50:
ik vroeg me af , ze heeft een wat oudere 42” philips staan zonder hdmi cec oid. hoe gaat het geluid dan werken als ok bijvoorbeeld de horizonbox op deze receiver aan sluit?
Geluid van de TV zelf (dus bronnen op de TV die niet op de receiver zijn aangesloten) kan via de ARC via dezelfde HDMI kabel retour naar de receiver **mits** de TV ARC ondersteunt. Bij een wat ouder model TV is dat dus de vraag. Voor mijn oude TV had ik daar een optische TOSLINK kabel voor nodig.
Zonder HDMI-CEC zal je inderdaad zelf alle apparaten handmatig moeten aanzetten.
[ Voor 23% gewijzigd door SebasFM op 18-03-2018 13:57 . Reden: toevoeging response op DarkSIM1986 ]
tx, ik las wel dat de receiver wel HDMI-CEC heeft, misschien kan het dan alsnogSebasFM schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:51:
[...]
Klopt, dit heb ik zelf ook opgemerkt en begon voor mij afgelopen woensdag middag (op mijn thuisstudiedag). Gisteren werkte het voor mij weer. Lijkt mij een probleem van vTuner (de dienst achter internet radio). Ik had middels de changelog van verschillende firmware van Yamaha apparaten begrepen dat ze over wilden stappen naar Tune-IN Airable (niet te verwarren met TuneIn) omdat je dan ook meteen Deezer/Tidal support er bij krijgt.
Of ze al zijn overgestapt naar de nieuwe service is mij niet echt duidelijk. Ik moet mijn favorieten nog steeds beheren op de vTuner portal voor mijn RX-V681 en MCR-N470D terwijl ik al wel Deezer support met een firmware upgrade heb gekregen. Sowieso vind ik vTuner drie keer niets. Het is traag en updates die worden doorgegeven van radiozenders worden traag verwerkt wanneer bijv. de streaming URL werd gewijzigd. Ruim een maand geleden een nieuw station doorgegeven, ook aan het nieuwe radiostation zelf gevraagd zich te registreren. Snel feedback terug van "bij de volgende update staat het nieuwe station er bij". Ruim een maand later is de update nog steeds niet beschikbaar.
Heb je niet toevallig een Chromecast die je met je Yamaha kan verbinden en dan TuneIn op de smartphone gebruiken? Zo heb ik het dan maar opgelost.
[...]
Mijn eigen Yamaha vangt standaard het geluid af van apparaten die zijn aangesloten op de HDMI IN. Ik heb de receiver zo ingesteld dat "HDMI pass trough" aan staat, zodat het (beeld en) geluid wel aan de TV wordt doorgegeven op het moment dat de receiver uit staat.
Geluid van de TV zelf (dus bronnen op de TV die niet op de receiver zijn aangesloten) kan via de ARC via dezelfde HDMI kabel retour naar de receiver **mits** de TV ARC ondersteunt. Bij een wat ouder model TV is dat dus de vraag. Voor mijn oude TV had ik daar een optische TOSLINK kabel voor nodig.
Zonder HDMI-CEC zal je inderdaad zelf alle apparaten handmatig moeten aanzetten.
bedankt voor de info, dan ga ik een investeringsvoorstel maken
Om HDMI CEC te laten werken dient elk aangesloten apparaat HDMI CEC (HDMI v.1.3) te hebben. Indien de TV dat niet heeft en de receiver wel gaat het ook niet werken. Staar je ook niet te blind op de werking van HDMI CEC. In theorie is het heerlijk en werkt alles zoals je zou willen, maar de praktijk wil nog wel eens anders uitpakkenDarkSim1986 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:12:
[...]
tx, ik las wel dat de receiver wel HDMI-CEC heeft, misschien kan het dan alsnog
bedankt voor de info, dan ga ik een investeringsvoorstel maken
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
tx, dan maar de harmony juist instellen
[quote]SebasFM schreef op zondag 18 maart 2018 @ 13:51:
[...]
Klopt, dit heb ik zelf ook opgemerkt en begon voor mij afgelopen woensdag middag (op mijn thuisstudiedag). Gisteren werkte het voor mij weer. Lijkt mij een probleem van vTuner (de dienst achter internet radio). Ik had middels de changelog van verschillende firmware van Yamaha apparaten begrepen dat ze over wilden stappen naar Tune-IN Airable (niet te verwarren met TuneIn) omdat je dan ook meteen Deezer/Tidal support er bij krijgt.
Dank voor je reactie en info.
Ik zal is een update gaan doen misschien werkt het dan beter.
Kwam een melding tegen dat er een nieuwe firmware beschikbaar is. Weet allen niet zeker of dit helpt??
De Chromecast zou ik kunnen proberen.
Via de bluetooth en Tunein werkt ook.
Overigens werkt het Net radio weer, maar niet naar behoren.
Groet Mike
[..
[...]
Dank voor je reactie en info.
Ik zal is een update gaan doen misschien werkt het dan beter.
Kwam een melding tegen dat er een nieuwe firmware beschikbaar is. Weet allen niet zeker of dit helpt??
De Chromecast zou ik kunnen proberen.
Via de bluetooth en Tunein werkt ook.
Overigens werkt het Net radio weer, maar niet naar behoren.
Groet Mike
[..
Dat is altijd de beste keuze IMHO
Wat @FeaR al zei : HDMI CEC was een leuk plan dat helemaal verkeerd is gegaan!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Vorige week een RX-A2070 gekocht. Dit nadat mijn 1,5 jaar oude Marantz SR7010 al 3x de geest had gegeven binnen de garantie periode. En ik geen vertrouwen meer had in Marantz. Hiervoor ook een Yamaha gehad, en 15 jaar gebruikt, maar zocht wat nieuwers met spotify etc erop.
Echter valt mij de RX-A2070 wel wat tegen. Ten eerste vind ik de klank van deze Yamaha erg ''kaal'' maar dat is natuurlijk persoonlijk. De speakers die ik gebruik zijn van B&W CM9 S2 en de CM5 S2, en de centerspeaker van die reeks. Ook de afstandsbediening oogt goedkoop, en weegt niets. Alleen de power knop op de AB oogt al klein en gammel voor zo'n ''monsterlijk'' apparaat. Ook vind ik het onhandig dat je geen bron namen hebt op de afstandsbediening. Natuurlijk kun je onder AV1, AV2 etc wel een naampje toevoegen die je vervolgens dan weer terug ziet op het display, maar oke. De app en web-interface zijn dan wel weer een pluspunt. De tuner FM en DAB+ zijn traag met zoeken/scannen. En een lijst met gevonden DAB+ zenders heb ik nog niet kunnen vinden. Je kunt enkel een zender terug of verder gaan met de tuning knop. Onhandig! Ook een enkele F-connector aansluiting voor DAB+ en FM vind ik voor een apparaat uit die prijsklasse erg karig. Wat kost het om dit dubbel uit te voeren
. Ook schakelen tussen DAB+ en FM kan alleen voor zover ik weet op het apparaat zelf. Een knop op de afstandsbediening is er niet voor.
Ook zitten er talloze DSP settings op. Maar bij het kijken van TV bijvoorbeeld, gebruik ik graag de 2CH stereo modus. Hou persoonlijk niet zo van dat gegalm door de rear speakers, en houd het daarom graag neutraal. Vind de stereo modus in zijn geheel wat te kaal klinken, en zonder de ''enhancer'' aan vind ik het maar matig. Ook heb ik een tijd zitten stoeien met het bedraad aansluiten van de 2 luidsprekers in de keuken. Op de vorige receiver had ik gewoon een main B. Op de Yamaha zit dit niet. Door de speakers op een aparte zone te zetten, krijg je galm en loopt het geluid niet gelijk. Ook na aanpassen van de sync niet. Ook is het onhandig om het volume telkens apart aan te moeten passen voor main, en zone 2.
Na een tijd gekloot te hebben met instellingen etc, uiteindelijk werkend gekregen door de keuken speakers aan te sluiten op ''Extra SP 1''. Deze aansluiting wordt eigenlijk gebruikt voor bi-amp, maar functioneert dus nu als uitgang voor de keuken. Dit samen met de instelling 5.2.2 en dan de F presence optie uit. De benaming ''aanwezigheids luidsprekers'' vind ik ook wat vaag. Waarschijnlijk een benaming alleen door Yamaha gebruikt. Spotify en internet radio laden erg snel. Dat was met de Marantz wel anders. Ook het zappen in spotify gaat als een speer.
Wat ik trouwens wel ervaar, is dat het apparaat zelf een irritante hoogfrequente pieptoon heeft. Zowel aan en in standby. Dit lijkt van de netwerkkaart te komen. Je hoort de data er doorheen gaan. Echter bij de optie ''netwerk off'' als het apparaat uit is, hoor ik ook een irritante piep. Of dit een defect is of dat dat gebruikelijk is, vraag ik me ten zeerste af... Als ik de stekker eruit trek, hoor je een erg hoge piep en dan houd dit ineens op. Hebben meer van jullie hier last van? Of heb ik de mazzel een maandagmorgen model te hebben? Vind het namelijk erg hinderlijk.
Echter valt mij de RX-A2070 wel wat tegen. Ten eerste vind ik de klank van deze Yamaha erg ''kaal'' maar dat is natuurlijk persoonlijk. De speakers die ik gebruik zijn van B&W CM9 S2 en de CM5 S2, en de centerspeaker van die reeks. Ook de afstandsbediening oogt goedkoop, en weegt niets. Alleen de power knop op de AB oogt al klein en gammel voor zo'n ''monsterlijk'' apparaat. Ook vind ik het onhandig dat je geen bron namen hebt op de afstandsbediening. Natuurlijk kun je onder AV1, AV2 etc wel een naampje toevoegen die je vervolgens dan weer terug ziet op het display, maar oke. De app en web-interface zijn dan wel weer een pluspunt. De tuner FM en DAB+ zijn traag met zoeken/scannen. En een lijst met gevonden DAB+ zenders heb ik nog niet kunnen vinden. Je kunt enkel een zender terug of verder gaan met de tuning knop. Onhandig! Ook een enkele F-connector aansluiting voor DAB+ en FM vind ik voor een apparaat uit die prijsklasse erg karig. Wat kost het om dit dubbel uit te voeren

Ook zitten er talloze DSP settings op. Maar bij het kijken van TV bijvoorbeeld, gebruik ik graag de 2CH stereo modus. Hou persoonlijk niet zo van dat gegalm door de rear speakers, en houd het daarom graag neutraal. Vind de stereo modus in zijn geheel wat te kaal klinken, en zonder de ''enhancer'' aan vind ik het maar matig. Ook heb ik een tijd zitten stoeien met het bedraad aansluiten van de 2 luidsprekers in de keuken. Op de vorige receiver had ik gewoon een main B. Op de Yamaha zit dit niet. Door de speakers op een aparte zone te zetten, krijg je galm en loopt het geluid niet gelijk. Ook na aanpassen van de sync niet. Ook is het onhandig om het volume telkens apart aan te moeten passen voor main, en zone 2.
Na een tijd gekloot te hebben met instellingen etc, uiteindelijk werkend gekregen door de keuken speakers aan te sluiten op ''Extra SP 1''. Deze aansluiting wordt eigenlijk gebruikt voor bi-amp, maar functioneert dus nu als uitgang voor de keuken. Dit samen met de instelling 5.2.2 en dan de F presence optie uit. De benaming ''aanwezigheids luidsprekers'' vind ik ook wat vaag. Waarschijnlijk een benaming alleen door Yamaha gebruikt. Spotify en internet radio laden erg snel. Dat was met de Marantz wel anders. Ook het zappen in spotify gaat als een speer.
Wat ik trouwens wel ervaar, is dat het apparaat zelf een irritante hoogfrequente pieptoon heeft. Zowel aan en in standby. Dit lijkt van de netwerkkaart te komen. Je hoort de data er doorheen gaan. Echter bij de optie ''netwerk off'' als het apparaat uit is, hoor ik ook een irritante piep. Of dit een defect is of dat dat gebruikelijk is, vraag ik me ten zeerste af... Als ik de stekker eruit trek, hoor je een erg hoge piep en dan houd dit ineens op. Hebben meer van jullie hier last van? Of heb ik de mazzel een maandagmorgen model te hebben? Vind het namelijk erg hinderlijk.
Ik heb sinds een aantal maanden mijn Denon receiver ingeruild voor een Yamaha en ben juist positief verrast. Maar ik heb echt een instapmodel en niet heel veel eisen. De mijne (weet het type even niet) heeft in ieder geval geen piep.
Als ik m'n oude en nieuwe receiver vergelijk snap ik eigenlijk niet waarom Denon zo populair is. Met de Denon had in constant HDMI handshake problemen, werkte de software super brak (wegvallende wifi, back toets in het menu werkte vaak niet eens) de app was slecht en het geluid was niet bijzonder. M'n Apple TV, Chromecast, PS4, Spotify Connect, en kabel TV werken nu allemaal netjes samen en ik hoef bijna nooit meer van input te wisselen.
Wat ik me wel afvraag: hoe voorkomen jullie dat je met Spotify Connect je speakers opblaast? Ik kan in Spotify geen limiet instellen voor het volume, en op de receiver kan ik het volume met maximaal 6db trimmen. Beetje link, want op vol volume kan ik de speakers volgens mij echt beschadigen..
Afgaande op de productfoto uit de pricewatch, heb je al geprobeerd om twee maal achter elkaar "TUNER" in te drukken of om "BAND" een keer in te drukken om tussen DAB en FM te schakelen?jj1987 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:04:
Ook schakelen tussen DAB+ en FM kan alleen voor zover ik weet op het apparaat zelf. Een knop op de afstandsbediening is er niet voor.
Ik heb een 475, waar in het menu een volume setting zit voor maximum volume, en voor opstartvolume. Mogelijk bij jou ook? Ff zoeken.sheepdog schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:56:
[...]
....
Wat ik me wel afvraag: hoe voorkomen jullie dat je met Spotify Connect je speakers opblaast? Ik kan in Spotify geen limiet instellen voor het volume, en op de receiver kan ik het volume met maximaal 6db trimmen. Beetje link, want op vol volume kan ik de speakers volgens mij echt beschadigen..
Bedankt, helemaal vergeten deze setting!teake schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:21:
[...]
Ik heb een 475, waar in het menu een volume setting zit voor maximum volume, en voor opstartvolume. Mogelijk bij jou ook? Ff zoeken.
Verwijderd
Ik heb net een Yamaha AV receiver RX A660 gekocht als basis voor een homecinema. Wanneer ik mijn Iphone via Hdmi (met tussenstuk) aansluit op de receiver met HDMI-out naar beamer vraagt mijn Iphone of ik iphone connecter wil verbinden of de Rx A660. Ik denk dat dit Airplay is die dit vraagt. De receiver herkent Netflix maar geeft enkel beeld zonder klank of omgekeerd enkel klank en als beeld airplay. Dah verschijnt er op de display Airplay. (In functie van wat ik heb gekozen). Kan die Airplay niet uitgeschakeld worden? Of welke instellingen moeten er veranderd worden?
Niet direct het antwoord wat je zoekt, maar mogelijk een oplossing: met een chromecast werkt netflix ook probleemloos vanaf iphone. (Ik heb een chromecast in m'n TV, en geef die audio dan door aan de RX-V475). Wél slechts stereo op mijn TV, maar dat ligt aan de beperkingen die Sony destijds accepteerde/inbouwde.
Ik heb die receiver ook, maar zover ik weet kan je Airplay niet uitschakelen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 23:15:
Ik heb net een Yamaha AV receiver RX A660 gekocht als basis voor een homecinema. Wanneer ik mijn Iphone via Hdmi (met tussenstuk) aansluit op de receiver met HDMI-out naar beamer vraagt mijn Iphone of ik iphone connecter wil verbinden of de Rx A660. Ik denk dat dit Airplay is die dit vraagt. De receiver herkent Netflix maar geeft enkel beeld zonder klank of omgekeerd enkel klank en als beeld airplay. Dah verschijnt er op de display Airplay. (In functie van wat ik heb gekozen). Kan die Airplay niet uitgeschakeld worden? Of welke instellingen moeten er veranderd worden?
Ik vermoed dat je dat op je iphone moet aanpassen, je kan selecteren op welk apparaat je je geluid afspeelt daar moet je het in zoeken.
PSN: bryanlost
Mijn eerste post in dit topic. Ik ben een heel tevreden bezitter van een R-N602 receiver, maar zit met een uitdaging: er wordt gesteld dat hij gapless playback ondersteunt, maar als ik gemixte cd's als mp3 of flac vanaf mijn NAS of laptop stream (via wifi), dan zit er toch echt een flinke pauze tussen de nummers. Dat gebeurt niet als ik dezelfde tracks afspeel op mijn laptop zelf (met MediaMonkey).
Dus de vraag is: waarom ervaar ik geen gapless playback?
Dus de vraag is: waarom ervaar ik geen gapless playback?
Bij moet je het activeren :
Hiervoor moet je naar het ‘Geavanceerde setup menu’ de Yamahaspeler. Dat activeer je door de ‘Setup’ knop op de bijgeleverde afstandsbediening gelijk met de ‘Return’ knop op de speler ingedrukt te houden. Je kunt dan met de draaiknop door de extra instelmogelijkheden scrollen en desgewenst ook bevestigen met een druk op dezelfde knop.
Staat in je handleiding neem ik aan.
Hiervoor moet je naar het ‘Geavanceerde setup menu’ de Yamahaspeler. Dat activeer je door de ‘Setup’ knop op de bijgeleverde afstandsbediening gelijk met de ‘Return’ knop op de speler ingedrukt te houden. Je kunt dan met de draaiknop door de extra instelmogelijkheden scrollen en desgewenst ook bevestigen met een druk op dezelfde knop.
Staat in je handleiding neem ik aan.
Dank je @Grandisimo . Advanced Setup bevat echter alleen menu items "speaker impedance", "version", "update network" en "remote id". Dit klopt ook met de owner's manual. Zit er bij jou meer in?
Ik vermoed dat het probleem zit in het feit dat de volgende track niet gebuffered wordt en dus eerst via het netwerk opgehaald moet worden. Ga eens kijken of het via USB wél werkt - in dat geval is het mss een latency issue op de wifi...zeker omdat ik (grote) flac files speel...
Update: het bewijs is geleverd: hij speelt dezelfde folder met flac files gapless via USB, maar niet via netwerk (wifi). Conclusie is dus dat ik nu moet testen met bekabelde netwerk verbinding, of (worst case) met usb kabel direct aan mijn NAS. Het nadeel in dat geval is dat dit alleen gaat werken voor één van mijn streaming receivers (de Yamaha) en niet voor de Marantz M-CR603 die ik in de woonkamer heb staan
Ik vermoed dat het probleem zit in het feit dat de volgende track niet gebuffered wordt en dus eerst via het netwerk opgehaald moet worden. Ga eens kijken of het via USB wél werkt - in dat geval is het mss een latency issue op de wifi...zeker omdat ik (grote) flac files speel...
Update: het bewijs is geleverd: hij speelt dezelfde folder met flac files gapless via USB, maar niet via netwerk (wifi). Conclusie is dus dat ik nu moet testen met bekabelde netwerk verbinding, of (worst case) met usb kabel direct aan mijn NAS. Het nadeel in dat geval is dat dit alleen gaat werken voor één van mijn streaming receivers (de Yamaha) en niet voor de Marantz M-CR603 die ik in de woonkamer heb staan
[ Voor 30% gewijzigd door MrVl op 28-07-2018 11:01 . Reden: update ]
Recent een RX-A670 gekocht. Is nu een uitloopmodel, dus wat voordeliger te krijgen. Geluid bevalt me wel en ook het feit Youtube geluid vanaf de Shield nu zonder verstoringen wordt weergegeven (had m'n Pioneer last van) is natuurlijk prima.
Ik wordt echter gek van de debiele HDMI ARC implementatie. Wanneer je namelijk de receiver aanzet en gelijk naar een extern HDMI apparaat schakelt (console, mediaplayer, etc), dan detecteert de Yamaha blijkbaar geen ARC functionaliteit en wordt deze permanent uitgeschakeld. Wanneer je daarna dus TV wil kijken, dan krijg je dus geen audio meer over je boxen. Ook niet wanneer je de receiver aan en weer uitzet. Tevens wordt de audio van (net)radio nu naar de TV speakers gestuurd ipv naar de aangesloten speakers. Het enige wat helpt is in de setup gaan en HDMI control uit en weer aan te zetten.
Echt jammer dat ze dit zo verprutsen, ook omdat er geen andere home cinema receivers zijn die DAB+ ondersteunen.
Ik wordt echter gek van de debiele HDMI ARC implementatie. Wanneer je namelijk de receiver aanzet en gelijk naar een extern HDMI apparaat schakelt (console, mediaplayer, etc), dan detecteert de Yamaha blijkbaar geen ARC functionaliteit en wordt deze permanent uitgeschakeld. Wanneer je daarna dus TV wil kijken, dan krijg je dus geen audio meer over je boxen. Ook niet wanneer je de receiver aan en weer uitzet. Tevens wordt de audio van (net)radio nu naar de TV speakers gestuurd ipv naar de aangesloten speakers. Het enige wat helpt is in de setup gaan en HDMI control uit en weer aan te zetten.
Echt jammer dat ze dit zo verprutsen, ook omdat er geen andere home cinema receivers zijn die DAB+ ondersteunen.
_██_
(ಠ_ృ)
Een wat late reactie. Komt het "kaal" klinken van de stereo modus niet doordat je bij de Marantz hoogstwaarschijnlijk een Audyssey EQ had draaien? Ik heb zelf een Onkyo gehad en heb nu een Marantz 5010. Beiden met Audyssey. Valt me op dat de Audyssey EQ met bypass van front speakers een gigantische boost geeft aan het geluid ten opzichte van een pure direct mode of zonder de Aydyssey EQ. Als ik bij de pure direct mode het volume opendraai dan klinkt het trouwens ook als een huis (Focal Aria 926 fronts) en doet qua levendigheid dan echt niet onder voor een EQ. Het laag is minder aanwezig, maar dat vind ik wel lekker voor een lange muzieksessie.jj1987 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 01:04:
Vorige week een RX-A2070 gekocht. Dit nadat mijn 1,5 jaar oude Marantz SR7010 al 3x de geest had gegeven binnen de garantie periode. En ik geen vertrouwen meer had in Marantz.
Ten eerste vind ik de klank van deze Yamaha erg ''kaal'' maar dat is natuurlijk persoonlijk. Vind de stereo modus in zijn geheel wat te kaal klinken, en zonder de ''enhancer'' aan vind ik het maar matig.
Yamaha heeft met YPOA zijn eigen kalibratie variant, maar volgens mij blijft dat wel achter tov wat Audyssey levert. Mogelijk zit daar een deel van het feit dat je eea kaal vindt klinken.
Ik heb op dit forum al wel vaker een betoog over ARC gehouden. Dit ligt niet aan je receiver of aan je tv. Dit ligt aan het feit dat er geen ARC standaard is. Elke fabrikant geeft er zijn eigen twist aan mee wat het moet kunnen en wat wordt ondersteund. Als je alles van yamaha hebt is het geen probleem, dan zal het feilloos werken. Net zoals je alles van Samsung, Sony of LG zou nemen. Jammer dat de top tv fabrikanten niet mee kunnen in top audio land, waardoor je wel twee merken moet combineren.Atomsk schreef op maandag 30 juli 2018 @ 01:46:
Het probleem is dat ARC van verschillende merken heel wisselvallig met elkaar samenwerkt. Het kan werken, het kan soms werken of gewoon helemaal niet. Ik heb een combinatie van soms wel of gewoon helemaal niet meer aan de praat te krijgen (LG C7 tv met Marantz 5010). Ik heb het dus opgegeven en gebruik een optische kabel.
[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 30-07-2018 09:14 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
hallo allemaal,
ik heb een probleem met een Chromecast i.c.m. een Yamaha RX-V3900 AVR
met de laatste firmware 1.23
een Samsung UE55C7700 1920x1080 TV is aangesloten op de HDMI-uitgang
verbonden met HDMI-ingangen van de AVR zijn:
- PC met AMD radeon 5570 grafische kaart. (Video 1920x1080 60P HD-DTS MA audio).
- Raspberry PI 3B, een-bordcomputer. (Video 1920x1080 60P HD-DTS-audio).
- Wetek Play2, toegewijde mediaplayer Kodi. (Video 1920x1080 60P HD-DTS MA audio).
- gigablue quad hd, satelite tuner (video 1920x1080 50I AC3 audio).
alle bovengenoemde apparaten werken perfect.
Chromcast Ultra in combinatie met de Yamaha RX-V3900
bij het casten van youtube-media naar de Chromecast
alleen passthrough audio, videobeeld blijft zwart
Chromecast verbonden met elk van de 4 HDMI-ingangen, probleem blijft, geen video
in de Yamaha-video-instellingen geselecteerd
- HDMI > HDMI Through / Processing
- HDMI Resolution Through / 1080I / 1080P / 480P-576P / 720P
- Prog.Re-Processing Off / On
al de bovenstaande instellingen geprobeerd, blijft het blanco schermprobleem bestaan.
Ik heb ook geprobeerd een HDMI-splitter tussen de apparaten, probleem blijft.
Ik denk dat de Chromecast CPPM-beveiligd is tegen kopiëren, dat de HDCP-authenticatie fout gaat?
iemand misschien is er een oplossing voor dit probleem?
ps
de Chromecast in combinatie met de RX-V773 AVR in mijn slaapkamer functioneert perfect
ik heb een probleem met een Chromecast i.c.m. een Yamaha RX-V3900 AVR
met de laatste firmware 1.23
een Samsung UE55C7700 1920x1080 TV is aangesloten op de HDMI-uitgang
verbonden met HDMI-ingangen van de AVR zijn:
- PC met AMD radeon 5570 grafische kaart. (Video 1920x1080 60P HD-DTS MA audio).
- Raspberry PI 3B, een-bordcomputer. (Video 1920x1080 60P HD-DTS-audio).
- Wetek Play2, toegewijde mediaplayer Kodi. (Video 1920x1080 60P HD-DTS MA audio).
- gigablue quad hd, satelite tuner (video 1920x1080 50I AC3 audio).
alle bovengenoemde apparaten werken perfect.
Chromcast Ultra in combinatie met de Yamaha RX-V3900
bij het casten van youtube-media naar de Chromecast
alleen passthrough audio, videobeeld blijft zwart
Chromecast verbonden met elk van de 4 HDMI-ingangen, probleem blijft, geen video
in de Yamaha-video-instellingen geselecteerd
- HDMI > HDMI Through / Processing
- HDMI Resolution Through / 1080I / 1080P / 480P-576P / 720P
- Prog.Re-Processing Off / On
al de bovenstaande instellingen geprobeerd, blijft het blanco schermprobleem bestaan.
Ik heb ook geprobeerd een HDMI-splitter tussen de apparaten, probleem blijft.
Ik denk dat de Chromecast CPPM-beveiligd is tegen kopiëren, dat de HDCP-authenticatie fout gaat?
iemand misschien is er een oplossing voor dit probleem?
ps
de Chromecast in combinatie met de RX-V773 AVR in mijn slaapkamer functioneert perfect
Ik denk toch de HDCP. Ik heb ook de 3900 maar je merkt toch dat ie wat achterop begint te raken qua functies nu het model bijna 10 jaar oud is.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik heb een yamaha rx v477 en wil graag een nvidia shield bestellen. Deze zal dan via mijn receiver op de tv aangesloten worden.
De website van Yamaha zegt het volgende;
It will support 4K Ultra HD 50 Hz/60 Hz signal pass-through to output motion-smooth high definition videos.
*Firmware update to support this feature has been available since 2014 Jul.
*This model doesn't support HDCP2.2. HDCP2.2 compatible equipments are needed to see 4K contents which are encypted with HDCP2.2.
De vraag; gaat de versterker een 4k signaal doorgeven van bijvoorbeeld netflix of kodi? En zoja werkt hdr ook?
Alvast dank voor de reactie!
It will support 4K Ultra HD 50 Hz/60 Hz signal pass-through to output motion-smooth high definition videos.
*This model doesn't support HDCP2.2. HDCP2.2 compatible equipments are needed to see 4K contents which are encypted with HDCP2.2.
De vraag; gaat de versterker een 4k signaal doorgeven van bijvoorbeeld netflix of kodi? En zoja werkt hdr ook?
Wel 4k zoals opgegeven, maar geen HDR. Zeer waarschijnlijk omdat deze HDMI 2.0 poorten bevat en niet 2.0a. 2.0a is sowieso noodzakelijk voor HDR, los van het ontbreken van de vermelde HDCP2.2 ondersteuning.lonehitman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:01:
[knip]
Testing, one, two ...
Heb zelf een RX-A670 en daar werkt het mee: 4K en HDR met Netflix en Kodi. Alleen geen Atmos geluid in Netflix (Altered Carbon) via de Shield, maar misschien dat aan de app ligt. Daarnaast heb ik nog een probleempje met YUV 4:2:0 10bit Rec2020 "deep color". Deze geeft storingen, terwijl YUV 4:2:2 12bit (wat nog meer bandbreedte inneemt) het vreemd genoeg wel storingsvrij doet.lonehitman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:01:
Ik heb een yamaha rx v477 en wil graag een nvidia shield bestellen. Deze zal dan via mijn receiver op de tv aangesloten worden.
_██_
(ಠ_ృ)
Oke, dus elke willekeurige 4k video zou dan werken?hardware-lover schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:33:
[...]
Wel 4k zoals opgegeven, maar geen HDR. Zeer waarschijnlijk omdat deze HDMI 2.0 poorten bevat en niet 2.0a. 2.0a is sowieso noodzakelijk voor HDR, los van het ontbreken van de vermelde HDCP2.2 ondersteuning.
Of kan ik de nvidia Shield beter aansluiten op mijn tv? (Lg e6v) en het geluid via arc laten lopen?
[ Voor 11% gewijzigd door lonehitman op 17-08-2018 19:19 ]
Indien je voldoende hebt aan de audio formaten die ARC worden ondersteund en een voorkeur voor een maximale video-format ondersteuning hebt, beslist wel. Mijn vorige Yamaha's gingen niet zo heel lekker om met ARC, maar mogelijk gaat dat niet op voor jouw Yamaha, kwestie van proberen.lonehitman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:42:
[...]
Oke, dus elke willekeurige 4k video zou dan werken?
Of kan ik de nvidia Shield beter aansluiten op mijn tv? (Lg e6v) en het geluid via arc laten lopen?
Of de 4k video's via je Yamaha optimaal worden doorgegeven is enkel via test vast te stellen, maar HDR is daarbij een no go en dat geldt eveneens voor media (of hardware), waarbij HDCP2. 2 een noodzaak is.
Testing, one, two ...
9 van de 10 films die ik bekijk zijn met 5.1 DTS of true DTS. Deze worden beide ondersteund middels ARC?hardware-lover schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:30:
[...]
Indien je voldoende hebt aan de audio formaten die ARC worden ondersteund en een voorkeur voor een maximale video-format ondersteuning hebt, beslist wel. Mijn vorige Yamaha's gingen niet zo heel lekker om met ARC, maar mogelijk gaat dat niet op voor jouw Yamaha, kwestie van proberen.
Of de 4k video's via je Yamaha optimaal worden doorgegeven is enkel via test vast te stellen, maar HDR is daarbij een no go en dat geldt eveneens voor media (of hardware), waarbij HDCP2. 2 een noodzaak is.
DTS bij mij nog wel, maar geen HD audio formaten. Het e.e.a. is afhankelijk van het type tv. De specificatie daarvan zal duidelijkheid geven. Volgens mij is de max. bandbreedte van een HDMI 2.0a poort niet voldoende om HD audio in volle glorie door te zetten via ARC.lonehitman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:49:
[...]
9 van de 10 films die ik bekijk zijn met 5.1 DTS of true DTS. Deze worden beide ondersteund middels ARC?
Testing, one, two ...
Ik denk dat Netflix waarschijnlijk geen 4K zal weergeven, want daar zitten zoveel beperkingen aan dat je er moe van wordtlonehitman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:01:

Zie dit artikel van HWI voor meer informatie : https://nl.hardware.info/...d-op-de-pc-de-speelregels
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Van de Yamaha-website: https://nl.yamaha.com/nl/...eatures.html#product-tabslonehitman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:01:
Support for latest HDMI version
This model will support HDMI 2.0 connectivity*.It will support 4K Ultra HD 50 Hz/60 Hz signal pass-through to output motion-smooth high definition videos.
Het lijkt wel te kunnen volgens hun eigen omschrijving, maar technisch gezien kan het pas vanaf hdmi 2.0a. Op de website kan ik ook niet ontdekken welke HDR-versie ze dan zouden ondersteunen.HDMI® (8 in / 2 out) 4K Ultra HD Full Support with 4K/60p, 4:4:4, HDCP2.2 (7 in / 2 out), HDR Video and BT.2020 pass-through
Many live and classical albums have no gaps in the music. Gapless playback ensures that there are no pauses between audio files. This provides playback with no interruptions, the way it was meant to be heard.
* Compatible with WAV, FLAC and ALAC file formats, and input from USB / PC / NAS.
Zoiets dacht ik eigenlijk ook, maar in de quotes van de Yamaha-website, zeggen zij van wel.hardware-lover schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:33:
[...]
Wel 4k zoals opgegeven, maar geen HDR. Zeer waarschijnlijk omdat deze HDMI 2.0 poorten bevat en niet 2.0a. 2.0a is sowieso noodzakelijk voor HDR, los van het ontbreken van de vermelde HDCP2.2 ondersteuning.
Apart...
[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 18-08-2018 16:36 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
De Amerikaanse zegt dit echter niet, en online lijken reacties van gebruikers her en der dit eveneens te bevestigen?Jorgen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:31:
[...]
Van de Yamaha-website: https://nl.yamaha.com/nl/...eatures.html#product-tabs
[...]
[...]
Het lijkt wel te kunnen volgens hun eigen omschrijving, maar technisch gezien kan het pas vanaf hdmi 2.0a. Op de website kan ik ook niet ontdekken welke HDR-versie ze dan zouden ondersteunen.
[...]
Zoiets dacht ik eigenlijk ook, maar in de quotes van de Yamaha-website, zeggen zij van wel.
Apart...
https://usa.yamaha.com/pr...eatures.html#product-tabs
Testing, one, two ...
Daar mist mijn 2e quote idd compleet. Zeer vreemd dat ze het op de NL-site wel zetten.hardware-lover schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
De Amerikaanse zegt dit echter niet, en online lijken reacties van gebruikers her en der dit eveneens te bevestigen?
https://usa.yamaha.com/pr...eatures.html#product-tabs
Lijkt me dus dat 4k geen probleem is met deze receiver, maar dat HDR dus een no go is.
@Jorgen ik kwam o.a. hier terecht; https://referencehomethea...-rx-v477-receiver-review/
Met daar onderin de reacties;
Chris, the Yamaha site states the 477 will have a firmware update to support HDMI 2.0. Would that mean it only will be missing 2.2 copy protection?
Chris Heinonen
HDCP 2.2 can only be added through hardware and not software. So the chipset might have the bandwidth to do HDMI 2.0 features (or it has HDMI 1.4 bandwidth but adds support for 4:2:0 chroma subsampling and then can call itself HDMI 2.0) but without HDCP 2.2 that future 4K content is almost certainly not going to work.
Chris, the Yamaha site states the 477 will have a firmware update to support HDMI 2.0. Would that mean it only will be missing 2.2 copy protection?
Chris Heinonen
HDCP 2.2 can only be added through hardware and not software. So the chipset might have the bandwidth to do HDMI 2.0 features (or it has HDMI 1.4 bandwidth but adds support for 4:2:0 chroma subsampling and then can call itself HDMI 2.0) but without HDCP 2.2 that future 4K content is almost certainly not going to work.
Testing, one, two ...
Wel goed om dit dus duidelijk te vermelden op websites en in de PW.hardware-lover schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:43:
@Jorgen ik kwam o.a. hier terecht; https://referencehomethea...-rx-v477-receiver-review/
Chris Heinonen
Is een xbox one s of x ook geen optie?lonehitman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:01:
4k en atmos ondersteuning bij netflix, en gelijk een 4k blu ray speler
Alleen een xbox one een win 10 pc en lg tv ondersteunen atmos bij netflix.
@Goofy1978 maak daar bepaalde typen LG TV's van, want ze doen dat niet allemaal.
Testing, one, two ...
Hebben er hier toevallig meer mensen last van dat de vTuner (NetRadio) functie 't ineens helemaal niet meer doet? Ik kan op m'n laptop wel gewoon op de site van vtuner.com aanmelden op basis van alléén 't MAC adres van m'n Yamaha RX-A en zie dan ook alle opgeslagen zenders. M'n RX-A zélf geeft in 't OSD alleen nog maar een "ACCESS ERROR" en vervolgens dus "No Content"

Net geprobeerd, maar bij mij gaat het goed.wimmel_1 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:48:
Hebben er hier toevallig meer mensen last van dat de vTuner (NetRadio) functie 't ineens helemaal niet meer doet?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Dank voor 't kijken, dan ga ik m'n RX-A maar eens een Factory Default geven.yodeluxe schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:53:
[...]
Net geprobeerd, maar bij mij gaat het goed.
En ná de "Factory Default" werkt alles qua vTuner/NetRadio weer.... Nou alle andere instellingen maar weer goed gaan zetten zodat m'n speakers ook weer netjes aangestuurd gaan worden zoals IK 't wil
Op de site van vTuner staat Yamaha al sinds een hele poos niet meer tussen de gelieerde partners.... Ik was al bang dat ik zonder radio kwam te zitten doordat de stekker er nu definitief uitgetrokken zou zijn.
Nogmaals dank voor 't even willen kijken
[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 16-10-2018 20:45 ]
Ik heb een Yamaha RX-V673 receiver met Klipsch speakers (RF62 I) als frontspeakers, via een HDMI krijgt ie input van een pc, ZOTAC Id18, die flac files afspeelt via Kodi (Openelec).
Nu is het geluid aardig, maar ik hoor de Klipsch speakers ook wel eens bij iemand die ze ook heeft en dan lijken ze voller te klinken, zeg maar minder kaal in het middengebied, als ik in stereo afspeel via de front speakers (ondersteund door een Tannoy subwoofer). Qua 5.1 geluid bij films ben ik helemaal tevreden. Natuurlijk kan het aan andere versterker en andere akoestiek liggen.
Mijn vragen zijn echter:
- zou afspelen via een USB DAC de kwaliteit van stereo weergave kunnen verbeteren?
- kan een DAC ook 5.1 geluid aan, en hoe zou hij aangesluiten moeten worden op de receiver?
- kan Kodi/Openelec een externe DAC uberhaupt herkennen?
of zijn dit zinloze vragen en wordt de onboard audio chip sowieso omzeild als ik HDMI gebruik en vindt alle omzetting in de receiver plaats?
Nu is het geluid aardig, maar ik hoor de Klipsch speakers ook wel eens bij iemand die ze ook heeft en dan lijken ze voller te klinken, zeg maar minder kaal in het middengebied, als ik in stereo afspeel via de front speakers (ondersteund door een Tannoy subwoofer). Qua 5.1 geluid bij films ben ik helemaal tevreden. Natuurlijk kan het aan andere versterker en andere akoestiek liggen.
Mijn vragen zijn echter:
- zou afspelen via een USB DAC de kwaliteit van stereo weergave kunnen verbeteren?
- kan een DAC ook 5.1 geluid aan, en hoe zou hij aangesluiten moeten worden op de receiver?
- kan Kodi/Openelec een externe DAC uberhaupt herkennen?
of zijn dit zinloze vragen en wordt de onboard audio chip sowieso omzeild als ik HDMI gebruik en vindt alle omzetting in de receiver plaats?
[ Voor 8% gewijzigd door flopdoc op 18-10-2018 16:20 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Hoi. Ik heb al een paar jaar een RX-701D aangesloten op een Samsung UE55JS8000 via HDMI RAC en spif. Sinds 2 weken hadden we last van het niet lip sync kunnen laten horen van de TV audio op de yamaha set. Het probleem was dat in het setup scherm van de RX701D het lipsync veld "grayed out" was. Oftewel, niet beschikbaar om aan te zetten.
Ik heb me rot gezocht waar dat door zou kunnen komen, de manuals gelezen, alle audio settings van de TV en de receiver aangepast, maar niets dat hielp.
Wat blijkt nu. Het probleem werd veroorzaakt doordat wij ook een Yamaha Musiccast speaker hebben die wij met Musiccast gekoppeld hebben aan de receiver. In de Musiccast App kan je aangeven of je prioriteit geeft aan synchronisatie met de speaker of aan lipsync. Hierin was de voorkeur NIET lipsync, hetgeen ervoor zorgt dat de lipsync optie in de receiver uitgezet word. Set in je MusicCast App de voorkeur weer op lipsync en het probleem is gefixed.
Dit staat is geen enkel manual, FAQ of wat er ook beschikbaar is dat ik heb kunnen vinden...
Oftewel, heb je met je Yamaha receiver een lipsync probleem over je audio return channel (ARC), en je gebruikt MusicCast? Check je App!
Succes!
Ik heb me rot gezocht waar dat door zou kunnen komen, de manuals gelezen, alle audio settings van de TV en de receiver aangepast, maar niets dat hielp.
Wat blijkt nu. Het probleem werd veroorzaakt doordat wij ook een Yamaha Musiccast speaker hebben die wij met Musiccast gekoppeld hebben aan de receiver. In de Musiccast App kan je aangeven of je prioriteit geeft aan synchronisatie met de speaker of aan lipsync. Hierin was de voorkeur NIET lipsync, hetgeen ervoor zorgt dat de lipsync optie in de receiver uitgezet word. Set in je MusicCast App de voorkeur weer op lipsync en het probleem is gefixed.
Dit staat is geen enkel manual, FAQ of wat er ook beschikbaar is dat ik heb kunnen vinden...
Oftewel, heb je met je Yamaha receiver een lipsync probleem over je audio return channel (ARC), en je gebruikt MusicCast? Check je App!
Succes!
In mijn zoektocht naar mogelijkheden om surroundspeakers draadloos (afgezien van voeding) aan te kunnen sluiten kreeg ook suggestie om te kijken naar de Yamaha Vx85-serie of de Ax80-serie, waarbij de eerste de voordeliger optie is. Voor mijn setup zou ik de huidige frontspeakers en centerspeaker willen behouden. En de multiroom-functionaliteit spreekt me wel aan, alhoewel ik (nog) niet weet of ik hier in de praktijk iets mee zal gaan doen.
Veel inputs heb ik niet nodig, omdat ik nu we een tv met veel mogelijkheden hebben het aantal apparaten heb weten te verminderen.
Wat is de grote meerwaarde van de Aventage-serie over de instapserie? Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden na gegoogle. De a680 en v685 ontlopen elkaar m.i. niet al teveel.
Veel inputs heb ik niet nodig, omdat ik nu we een tv met veel mogelijkheden hebben het aantal apparaten heb weten te verminderen.
Wat is de grote meerwaarde van de Aventage-serie over de instapserie? Ik kan het niet zo 1,2,3 vinden na gegoogle. De a680 en v685 ontlopen elkaar m.i. niet al teveel.
aka pluim003
Het uiterlijk
Aventage serie heeft een aluminium front in plaats van kunststof. Op foto's zie je het niet, maar in werkelijkheid ziet de Aventage er daardoor wel een stuk beter uit.
De Aventage zou ook betere componenten hebben e.d., maar dat lijkt mij marketing gezwets.
Daarmee heb je verschillen, volgens mij wel gehad.
Aventage serie heeft een aluminium front in plaats van kunststof. Op foto's zie je het niet, maar in werkelijkheid ziet de Aventage er daardoor wel een stuk beter uit.
De Aventage zou ook betere componenten hebben e.d., maar dat lijkt mij marketing gezwets.
[ Voor 60% gewijzigd door wappiewappie op 20-10-2018 00:18 ]
Is er iemand hier die ervaring heeft met de RX-A880?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Wut? Is die gewone serie daadwerkelijk kunststof? Dat was mij dan weer niet opgevallen. Enige tijd geleden heb ik ook flink zitten vergelijken om wellicht mijn huidige eens te vervangen, maar dan is de V-serie dus al per definitie afgeschreven.wappiewappie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:05:
Het uiterlijk

Wat ik mij herinner is dat er wel degelijk verschillen waren, met name in aansluitingen en mogelijkheden. Als je dat niet nodig hebt dan hoef je geen Aventage natuurlijk, maar ze hadden daar wel slim een opbouwende schaal in gemaakt.De Aventage zou ook betere componenten hebben e.d., maar dat lijkt mij marketing gezwets.
Qua componenten lijkt mij dat geen 'gezwets', zo'n ding kan je gewoon open schroeven en kijken wat er in zit. Als dat gelogen was dan stonden de rants allang op het web. Of je wat gaat merken van het verschil in componenten is natuurlijk een heel andere vraag.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier sinds een paar weken, in verband met een nieuwe 4K / HDR TV, een RX-A 1080 staan als vervanger voor m'n (2012) RX-A 820 en waar ik de de RX-A 820 altijd volledig via een webbrowser kon bedienen lijkt remote bediening voor de 2018 serie RX-A machientjes alleen nog maar via de App (MusicCast én/of AV Controller) te kunnen óf met de afstandbediening natuurlijk.
De RX-A 1080 direct op z'n IP-Address benaderen geeft een LandingPage waarop je eigenlijk niet veel kan instellen of bedienen, ook niet na doorklikken op "Advanced Settings"

Er is echter ook een Yamaha App beschikbaar welke "AVSetupGuide" heet en welke na 't melden van een hoop aansluitmogelijkheden en configuratie keuzes de RX-A 1080 ook daadwerkelijk gaat voorzien van een basis setup....
Even met Wireshark op m'n netwerk aan't kijken gegaan én..... TaDááá
http://>>IP-Address<</Setup/index.html geeft een "mooie" webpagina waarop je 't ding volledig kunt configureren en eventueel ook beperkt kunt bedienen

Jammer dat ze dat niet even in het RTFM document zetten....
Dit werkt een stukje sneller en beter dan middels de App en/of vanop een TV scherm + afstandbediening. Werk waarschijnlijk zo op alle RX-A xx80 devices?
Voor de volledigheid: Op de RX-A 820 had ik een iets mooiere "LandingPage".
De RX-A 1080 direct op z'n IP-Address benaderen geeft een LandingPage waarop je eigenlijk niet veel kan instellen of bedienen, ook niet na doorklikken op "Advanced Settings"

Er is echter ook een Yamaha App beschikbaar welke "AVSetupGuide" heet en welke na 't melden van een hoop aansluitmogelijkheden en configuratie keuzes de RX-A 1080 ook daadwerkelijk gaat voorzien van een basis setup....
http://>>IP-Address<</Setup/index.html geeft een "mooie" webpagina waarop je 't ding volledig kunt configureren en eventueel ook beperkt kunt bedienen

Jammer dat ze dat niet even in het RTFM document zetten....

Voor de volledigheid: Op de RX-A 820 had ik een iets mooiere "LandingPage".

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 22-12-2018 02:37 ]
Wellicht ook de x0x0 devices van eerdere jaargangen. Ik zal eens kijken of mijn v3900 ook zoiets heeft, de interface ziet er namelijk antiek uit.
Klopt dat 't er antiek uit ziet maar 't is voor het configureren goed genoeg (én redelijk uitgebreid). Ik was eigenlijk aan't zoeken naar zoiets als dat wat ik op m'n RX-A 820 had, zie laatste plaatje, maar vrees dat dát er niet meer in zit.Señor Sjon schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:53:
Wellicht ook de x0x0 devices van eerdere jaargangen. Ik zal eens kijken of mijn v3900 ook zoiets heeft, de interface ziet er namelijk antiek uit.
Die landingspagina zit ook al in de RX-v3900. Het is een soort tijdmachine, maar het werkt wel. Alleen heb ik standby uitstaan, bij de 3900 is het volgens AVS-forums dacht ik nog steeds 40W verbruik voor HDMI-passthrough en netwerk connectiviteit als ie uit staat. Dat is pas bij latere versies energiezuinig geworden.
Deze mag volgens de boekjes iets van 0,1W pakken in Stand-By maar da's waarschijnlijk zonder dat 't ding z'n WebControl aan heeft staan. Ik zal binnenkort eens een keer gaan meten wat er daadwerkelijk aan vermogen opgenomen wordt in de diverse configuraties.
In 2009 was dat nog geen wetmatigheid.
Super tip!wimmel_1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:37:
…..
Even met wireshark op m'n netwerk aan't kijken gegaan én..... TaDááá
http://>>IP-Address<</Setup/index.html geeft een "mooie" webpagina waarop je 't ding volledig kunt configureren en vervolgens ook beperkt kunt bedienen
…..
Die kende ik nog niet, maar dat werkt ook op mijn RX-V481.
Als je gaat zoeken op "Yamaha Extended Control API Specification (Basic)" en "Yamaha Extended Control API Specification (Advanced)" hoef je niet met Wireshark aan de slag. In deze PDF's wordt de API zeer uitgebreid beschreven. Zo stuur ik mijn MusicCast devices aan met Python.
Als je eenmaal wéét waar je op moet gaan zoeken dan had je 't antwoord vaak (stiekem) ook al op voorhand gevonden, héSebasFM schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:07:
Als je gaat zoeken op "Yamaha Extended Control API Specification (Basic)" en "Yamaha Extended Control API Specification (Advanced)" hoef je niet met Wireshark aan de slag. In deze PDF's wordt de API zeer uitgebreid beschreven. Zo stuur ik mijn MusicCast devices aan met Python.
Verwijderd
Ik heb ongeveer een jaar een Yamaha RN402. Het apparaat schakelt om de ca twee minuten zelf aan en uit.
Erg irritant.
Wast zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Erg irritant.
Wast zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
@Verwijderd Lijkt op een gevolg van het inkomen van AutoProtect. Zónder verdere info zou ik als eerste de temperatuur van dat apparaat gaan verdenken en vervolgens de aangesloten speakers. Hoe staat de reciever opgesteld en wat hangt er allemaal aan qua speakers + hoe zijn de speaker aansluitingen van de reciever ingesteld qua impedantie (Ohm) ten opzichte van je aangesloten speakers?
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 23-12-2018 17:27 ]
Ik neem aan dat je dit probleem niet al een heel jaar hebt. Is er iets recentelijk veranderd, bijvoorbeeld speakers toegevoegd, kabels aangepast? Wat heb je zelf al gedaan om het probleem te achterhalen?Verwijderd schreef op zondag 23 december 2018 @ 16:38:
Ik heb ongeveer een jaar een Yamaha RN402. Het apparaat schakelt om de ca twee minuten zelf aan en uit.
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Verwijderd
Er zijn 2x2 speakers aangesloten die het probleemloos hebben gedaan.
Ik heb net gezien dat bij 1 speaker de kabel los is geraakt dus dat zal er mee te maken hebben?
Bij het uitschakelen van de speakergroep (
blijft het probleem zich voordoen.
Ik heb de receiver gereset, dat helpt niet, krijg m ook niet meer op het netwerk.
Ik heb net gezien dat bij 1 speaker de kabel los is geraakt dus dat zal er mee te maken hebben?
Bij het uitschakelen van de speakergroep (
Ik heb de receiver gereset, dat helpt niet, krijg m ook niet meer op het netwerk.
Ik heb een RX-A670 receiver en sinds een paar dagen een nieuwe Sony TV en ook een abo op Netflix.
De TV is aangesloten op de HDMI aansluiting die ARC ondersteunt en ik heb ook keurig het geluid via de receiver (receiver schakelt automatisch naar ingang Audio1)
Wat ik me nu afvraag is het volgende: ik kijk een film op netflix die 5.1 aangeeft en Dolby atmos .Hoe weet ik nu dat ik 'hier ook echt naar luister' en ervaar?
Ik kan met de functie DSP uit een hele rij mogelijkheden kiezen voor de weergave van het geluid. Moet ik hier dan bv. voor Dolby Surround kiezen?
M.a.w. moet ik de receiver in een bepaalde 'mode' zetten om gebruik te kunnen maken van alle features (5.1, dolby x, y of z, DTS etc.) die in de stream zit die ik kijk? (er van uit gaande dat dit ook door ARC wordt ondersteund...)
Ben benieuwd naar jullie reactie(s)!
De TV is aangesloten op de HDMI aansluiting die ARC ondersteunt en ik heb ook keurig het geluid via de receiver (receiver schakelt automatisch naar ingang Audio1)
Wat ik me nu afvraag is het volgende: ik kijk een film op netflix die 5.1 aangeeft en Dolby atmos .Hoe weet ik nu dat ik 'hier ook echt naar luister' en ervaar?
Ik kan met de functie DSP uit een hele rij mogelijkheden kiezen voor de weergave van het geluid. Moet ik hier dan bv. voor Dolby Surround kiezen?
M.a.w. moet ik de receiver in een bepaalde 'mode' zetten om gebruik te kunnen maken van alle features (5.1, dolby x, y of z, DTS etc.) die in de stream zit die ik kijk? (er van uit gaande dat dit ook door ARC wordt ondersteund...)
Ben benieuwd naar jullie reactie(s)!
Ik heb een Pioneer receiver en misschien werkt hetzelfde met de Yamaha. Zet de receiver op AUTO voor het geluid EN signaal (of handmatig op hdmi). Op de display van de receiver zie je wat voor type audio het is.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
@graziemille Dat ^^^^ of gewoon zoiets : https://hub.yamaha.com/pure-direct-means-pure-fidelity/ 
Heeft elke versterker wel : Direct of Pure Direct om eventuele verwerking van het geluid te voorkomen!
Heeft elke versterker wel : Direct of Pure Direct om eventuele verwerking van het geluid te voorkomen!
Bij Yamaha heet dat 'Straight' modus. Als het goed is links onderaan op je AB.
in die modus wordt er geen DSP sausje over het geluid heen gegoten en wordt 5.1 als 5.1 doorgestuurd en 2.0 als 2.0.
Een stap verder is 'Direct' modus waarbij ook de ruimtecorrectie e.d. uitgeschakeld wordt.
in die modus wordt er geen DSP sausje over het geluid heen gegoten en wordt 5.1 als 5.1 doorgestuurd en 2.0 als 2.0.
Een stap verder is 'Direct' modus waarbij ook de ruimtecorrectie e.d. uitgeschakeld wordt.
Heb de A880 in gebruik sinds een week of 8.Tijntje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:44:
Is er iemand hier die ervaring heeft met de RX-A880?
Wat zou je willen weten?
Top, al moet ik bekennen dat ik ondertussen de A880 ook al een tijd in huis heb.DaffyDuck43 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:30:
[...]
Heb de A880 in gebruik sinds een week of 8.
Wat zou je willen weten?
Had eerste de Denon AVRX3400 besteld en gebruikt maar daar kon ik maar niet aanwennen na al die jaren Yamaha. Zaken als een OSD voor het volume wat het halve scherm in gebruikt neemt

Ik was benieuwd naar de Zone B aansturing en of het mogelijk was direct Radio presets te selecteren met een cijfer.
- Zone B werkt net wat anders als mijn vorige Yamaha, deze is nu volkomen onafhankelijk in bron en volume. Voorheen was bij het aanzetten van Zone B dat hij automatisch de source overnam en het volume.
- Helaas is het niet meer mogelijk de presets van de radio direct te gebruiken aangezien er geen cijfers meer op de afstandsbediening zitten
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Dit is mijn eerste Yamaha, mijn eerdere ervaringen zijn mijn oude NAD zoals hier beschreven.Tijntje schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:11:
[...]
Top, al moet ik bekennen dat ik ondertussen de A880 ook al een tijd in huis heb.
Had eerste de Denon AVRX3400 besteld en gebruikt maar daar kon ik maar niet aanwennen na al die jaren Yamaha. Zaken als een OSD voor het volume wat het halve scherm in gebruikt neemt![]()
Ik was benieuwd naar de Zone B aansturing en of het mogelijk was direct Radio presets te selecteren met een cijfer.Verder ben ik er dol gelukkig mee.
- Zone B werkt net wat anders als mijn vorige Yamaha, deze is nu volkomen onafhankelijk in bron en volume. Voorheen was bij het aanzetten van Zone B dat hij automatisch de source overnam en het volume.
- Helaas is het niet meer mogelijk de presets van de radio direct te gebruiken aangezien er geen cijfers meer op de afstandsbediening zitten
DaffyDuck43 in "Het NAD ervaringen/discussie Topic"
Presets van de radiozenders heb ik wel ingesteld. Als ik een keer een andere radiozender op zet gebruik ik hiervoor alleen de knopjes op de AB of via een van de apps, heb zowel de AV controller als de MusicCast app in gebruik naast elkaar op mijn tablet. Gebeurt echter zelden, wij zijn hier een beetje vastgeroest op 1 zender.
Maar via een te programmeren scene knop op de AB kun je volgens mij wel een andere radiozender direct vastleggen. Als de dit 8 keer doet heb je verder geen andere scenes meer over, maar volgens mij kan het wel zo.
Zone B heb ik wel in gebruik, maar alleen gekoppeld via de MusicCast link.
Hier in huis willen we overal kunnen verblijven met dezelfde muziekbron, en waarbij het geluid bij het rondlopen ook synchroon loopt.
We gebruiken hiervoor de MusicCast app en hebben de A880 als bron geselecteerd.
De slaapkamer is Zone 2 (bedraad), op hobby/werk/kantoorruimte staat een WXAD-010 gekoppeld aan mijn oude NAD receiver (dit moment als 2.0), en in de badkamer een draadloze WX-010.

[ Voor 6% gewijzigd door DaffyDuck43 op 30-12-2018 14:30 ]
@Mandrake466 @nero355 @wappiewappie Bedankt!
Ik zie inderdaad dat bij straight de iconen in het display aangeven welke speakers aangestuurd worden en dus wat er in het signaal daadwerkelijk aangeboden wordt.
En direct is inderdaad 'het pure geluid'
Ik zie inderdaad dat bij straight de iconen in het display aangeven welke speakers aangestuurd worden en dus wat er in het signaal daadwerkelijk aangeboden wordt.
En direct is inderdaad 'het pure geluid'
Zijn er hier overigens mensen welke bijvoorbeeld de "FRONT" speakers aan sturen middels Bi-Amp? Ik kan m'n Front/Rear speakers hier wel allemaal gaan voorzien van dubbele bekabeling maar vraag me af of dat 't geluid daar veel beter van gaat worden op het moment dat ik naar een stereo bron (CD i.e.) aan het luisteren ga.
M'n RX-A 1080 heeft volgens mij ansich genoeg power om m'n FRONT en REAR speakers (Yamaha NS-777) van voldoende vermogen te kunnen voorzien middels één eindtrap per speaker?
M'n RX-A 1080 heeft volgens mij ansich genoeg power om m'n FRONT en REAR speakers (Yamaha NS-777) van voldoende vermogen te kunnen voorzien middels één eindtrap per speaker?
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 30-12-2018 18:25 ]
Werkt perfect, ook op de A880!! (wel duizelingwekkend veel verschillende instel mogelijkhedenwimmel_1 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:37:
[Afbeelding: RX-A 1080 WebSetup]
Jammer dat ze dat niet even in het RTFM document zetten....Dit werkt een stukje sneller en beter dan middels de App en/of vanop een TV scherm + afstandbediening. Werk waarschijnlijk zo op alle RX-A xx80 devices?
Bedankt voor de tip!!
Ik heb een 5.1 speakerset (Definitive Technology ProCinema 600) aangesloten op mijn RX-V481. Dat zijn geen specifieke bi-amp speakers. Ik heb de receiver na veel experimenteren uiteindelijk op bi-amp ingesteld. De 5.1 setup wordt daardoor 3.1, maar geeft wat mij betreft een veel krachtiger / helderder geluid.wimmel_1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:52:
Zijn er hier overigens mensen welke bijvoorbeeld de "FRONT" speakers aan sturen middels Bi-Amp? Ik kan m'n Front/Rear speakers hier wel allemaal gaan voorzien van dubbele bekabeling maar vraag me af of dat 't geluid daar veel beter van gaat worden op het moment dat ik naar een stereo bron (CD i.e.) aan het luisteren ga.
Sinds vanmiddag geen internetradio op mijn RX-V673. Gisteren nog wel.
yradio.vtuner.com linkt meteen naar www.vtuner.com en ik kan daar geen Yamaha meer vinden.
Het lijkt erop dat Yamaha de overeenkomst met vTuner heeft beëindigd.
Weet iemand hier meer over?
yradio.vtuner.com linkt meteen naar www.vtuner.com en ik kan daar geen Yamaha meer vinden.
Het lijkt erop dat Yamaha de overeenkomst met vTuner heeft beëindigd.
Weet iemand hier meer over?
Zelfde hier ... sinds vandaag geen internetradio.
Hier een interessant draadje ..
http://www.tomsguide.com/...ail&utm_campaign=EPR-8809
Stuur even een mail aan de customer service zodat ze bij yamaha weten dat we teleurgesteld zijn ..
https://member.europe.yamaha.com/contact
Hier een interessant draadje ..
http://www.tomsguide.com/...ail&utm_campaign=EPR-8809
Stuur even een mail aan de customer service zodat ze bij yamaha weten dat we teleurgesteld zijn ..
https://member.europe.yamaha.com/contact