Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat is toch gewoon een geplande change voor alle Yamaha apparaten :?

Was hier al gemeld : SebasFM in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic" :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Ik heb Yamaha Music Europe GmbH om opheldering gevraagd (in het Duits).
Voor mij is dit geen change maar een end of service..

Ik vind dit een kut actie van Yamaha !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 20:23
Models receiving the TIDAL update:

RX-V 83 series AV receivers: RX-V483, RX-V583, RX-V683 CX-A5100, YSP-5600, YSP-2700, YSP-1600, SRT-1500, YAS-306, ISX-80, ISX-18D, WX-010, WX-030, RN402D, RN602, NX-N500, CD-NT670D, CRX-N470/N470D, WXA-50, WXC-50

Ik heb dus de RX-V481 ... om te janken .
Als dit echt zo is dan ben ik even goed genaaid door de yamaha boyx&girls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 17:06
Ik heb de rx677,, mooi k.u..t luisterde bijna elke dag wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.
Heb een RN402D en geen internet radio meer.
Gevraagd bij Yamaha hoe dit op te lossen. Ben wel benieuwd naar het antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

https://usa.yamaha.com/su...-access-issues/index.html

Aan de kant van vTuner is de stekker er uit getrokken nadat Yamaha daar al sinds Maart 2018 niet meer als gelieerd partner op de website vermeldt stond. Misschien dat Yamaha middels een firmware update het ingebakken url om kan zetten naar een andere aanbieder?

Ik heb m'n RX-A820 uit 2012 toevallig net een paar weken geleden aan de kant geschoven en vervangen voor een RX-A1080. De RX-A1080 maakt voor NetRadio gebruik van een andere streamning dienst maar ik weet zo nog niet welke (TuneIn?). Zal van het weekend wel eens even gaan kijken middels Wireshark... Maar dat lost het probleem met de "oude" vTuner devices natuurlijk niet op.

Ik had op 16 Oktober ook al zo'n zelfde issue : wimmel_1 in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 04-01-2019 14:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martintje
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-08 11:19
Hetzelde probleem - geen interrnetradio. Heb toch al problemen met mijn netwerk, dus daar was ik eerst aan het zoeken.Mijn RN-402D is ruim een half jaar oud. Zit dus nog ruim in de garantie periode. Als het telang duurt gaat hij terug. Luister nu via DAB+, maar vind de geluidskwaliteit beduidend minder.

[ Voor 33% gewijzigd door Martintje op 04-01-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
Reactie van Yamaha (support.yamaha@gftronics.com):
Dear,
thank you very much for your inquiry about RX-V673.
Yamaha has discovered that some of its network-capable products have an
unstable connection to Internet radio stations. We are currently
investigating the situation and trying to find a solution as quickly as
possible. We apologize for any inconvenience caused and thank you for your
understanding.

Best regards
Your Yamaha Customer service team

Ik had expliciet gevraagd naar vTuner maar daar reageren ze maar even niet op...

[ Voor 8% gewijzigd door joec op 04-01-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
@joec , je was me voor..
Heb letterlijk het zelfde respons gehad op mijn mailtje.
Nah, afwachten dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

DrLivingstoned schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 06:57:
Models receiving the TIDAL update:

RX-V 83 series AV receivers: RX-V483, RX-V583, RX-V683 CX-A5100, YSP-5600, YSP-2700, YSP-1600, SRT-1500, YAS-306, ISX-80, ISX-18D, WX-010, WX-030, RN402D, RN602, NX-N500, CD-NT670D, CRX-N470/N470D, WXA-50, WXC-50
Dus...
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:41:
Tja.
Heb een RN402D en geen internet radio meer.
Gevraagd bij Yamaha hoe dit op te lossen. Ben wel benieuwd naar het antwoord
&
Martintje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:51:
Hetzelde probleem - geen interrnetradio. Heb toch al problemen met mijn netwerk, dus daar was ik eerst aan het zoeken.Mijn RN-402D is ruim een half jaar oud. Zit dus nog ruim in de garantie periode. Als het telang duurt gaat hij terug. Luister nu via DAB+, maar vind de geluidskwaliteit beduidend minder.
Gewoon een kwestie van effe wachten op de update :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 20:34
joec schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:21:
Ik heb Yamaha Music Europe GmbH om opheldering gevraagd (in het Duits).
Voor mij is dit geen change maar een end of service..

Ik vind dit een kut actie van Yamaha !
Nou inderdaad! Hier JAREN plezier van internetradio op een RX-A820, en nu niet meer. Verdorie ALLES gereset, netwerkonderzoek gedaan... is het gewoon Yamaha die ons allemaal een oor aannaait!
:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

916sp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:22:
[...]

Nou inderdaad! Hier JAREN plezier van internetradio op een RX-A820, en nu niet meer. Verdorie ALLES gereset, netwerkonderzoek gedaan... is het gewoon Yamaha die ons allemaal een oor aannaait!
:( :( :(
Ik heb hier thuis ook nog een werkeloze RX-A820 in de verkoop staan…. Zal er ook eens achter aan gaan want zó verkopen is érg lullig voor een eventuele koper welke er verwachtingen bij heeft.

:( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
Martintje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:51:
Hoop dat de garantievoorwaarden dat dekken... maar geloof van niet. Zulke 'problemen' zijn bijna altijd uitgesloten. Ook al vind jij dat het apparaat niet aan de gestelde verwachtingen voldoet. wellicht is enige coulance van de dealer of Yamaha Europe mogelijk, reken maar nergens op.

Houd ons op de hoogte, zeker interessant om te horen hoe dit afloopt. Is niet toevallig wat wimmel_1 zrgt een oplossing voor jou? Zeker omdat zo'n RN-402D redelijk nieuw is.
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:05:
https://usa.yamaha.com/su...-access-issues/index.html

Aan de kant van vTuner is de stekker er uit getrokken nadat Yamaha daar al sinds Maart 2018 niet meer als gelieerd partner op de website vermeldt stond. Misschien dat Yamaha middels een firmware update het ingebakken url om kan zetten naar een andere aanbieder?

Ik heb m'n RX-A820 uit 2012 toevallig net een paar weken geleden aan de kant geschoven en vervangen voor een RX-A1080. De RX-A1080 maakt voor NetRadio gebruik van een andere streamning dienst maar ik weet zo nog niet welke (TuneIn?). Zal van het weekend wel eens even gaan kijken middels Wireshark... Maar dat lost het probleem met de "oude" vTuner devices natturlijk niet op.

Ik had op 16 Oktober ook al zo'n zelfde issue : wimmel_1 in "Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ik ben anders nog heel tevreden met de radio uit de lucht via mijn R-S700 :P :+
Maar nee, erg vervelend voor jullie! Hopelijk komt er snel een degelijke oplossing.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
wimmel_1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ik heb hier thuis ook nog een werkeloze RX-A820 in de verkoop staan…. Zal er ook eens achter aan gaan want zo verkopen is ook érg lullig voor een eventuele koper welke er verwachtingen bij heeft.

:( :'(
Zat maand of wat geleden toevallig te denken om maar 's te gaan upgraden, besloten geld in nieuwe OLED te steken. Ziet ernaar uit dat we nog poosje met plasma verder moeten.
Wel bizar natuurlijk dat Yamaha zo te werk gaat. Met mijn RX-A820 is eigenlijk verder niks mis.

En hoe meer ik erover nadenk (met inetradio over AppleTV) hoe bozer ik word. En hoe minder ik Yamaha de handel van een nieuwe receiver gun, alleen omdat zij iets hebben veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
Of proberen ze zo mensen aan te sporen om spotify en zo te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

copyer schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:42:
Of proberen ze zo mensen aan te sporen om spotify en zo te nemen?
Ze zijn in zee gegaan met een andere leverancier...

Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cco
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09-2024

cco

UNOX: the worst OS

Bose schijnt hetzelfde gedaan te hebben, ook switch van vTuner naar tunein. Die hebben zich daar ook behoorlijk in verslikt.

[ Voor 24% gewijzigd door cco op 04-01-2019 14:02 ]

hey google vertaal jij hebt koolmezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:00
Hier ook geen internetradio meer op de wx-030... Hopen dat een firmware upgrade het gaat verhelpen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen internetradio op de Yamaha RX-V477.

Hopen dat er een update richting mijn receiver komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

Hier zoals verwacht op de RX-V673 (alweer een oud beestje, maar toch nog steeds perfect) ook niet meer... :( Zojuist bij Yamaha maar het contactformulier ingevuld. Hopelijk dat meer mensen dit gaan doen en dat ze een nieuwe firmware uit gaan brengen. Analoge radio (ook via de kabel) zal als ik de berichten mag geloven over niet al te lange tijd stoppen.

Het antwoord op mijn mail staat trouwens hieronder:

Dear,
thank you very much for your inquiry about RX-V673 Yamaha has discovered that some of its network-capable products have an unstable connection to Internet radio stations. We are currently investigating the situation and trying to find a solution as quickly as possible. We apologize for any inconvenience caused and thank you for your understanding.

Best regards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 916sp
nero355 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Ze zijn in zee gegaan met een andere leverancier...

Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen :?
Wél moeilijk te begrijpen is dat zoiets ZOMAAR door de strot van tientallen gebruikers wordt gedouwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Op het Duitse HiFi-Forum heeft iemand via Facebook contact opgenomen met Yamaha en heeft daar het volgende antwoord (in vet) gekregen:
MaTam
Neuling
#11 erstellt: Heute, 14:34
Grüße an alle,
das Problem is WELTWEIT!
vTuner hat Yamaha als partner wohl entlassen.
"http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3859491/yamaha-v481-net-radio-wait.html"
da stehen schon einige Aussagen, das keine Verbindung zu den vTuner login Seiten funktionieren.
Unter "http://www.vtuner.com/partners/index.html#devicepartners" ist ebenso nix von Yamaha zu finden. Yamaha will wohl via Update dann das InternetRadio via TuneIn einbinden....irgenwann
infu aus dem Link oben (Tomshardware...)
Had contact with Yamaha Europe via Facebook. This is their answer:
Hi,

All Yamaha products get the Internet radio provider TuneIn.

So there is a change from vTuner to TuneIn.

Products from 2018 have the TuneIn already in it. So it affects the devices until 2018.

The update is coming.

Hoffen wir mal, das schnell ein Update kommt
Danke fürs lesen
Dus het lijkt dat er nu versneld naar TuneIn overgestapt gaat worden voor alle apparaten van voor 2018. Alleen, wanneer is natuurlijk wel de vraag, neem aan dat ze geen maanden gaan wachten. Baal alleen wel dat ze net zo lang hebben gewacht tot vTuner er eerst de stekker uit heeft getrokken voordat ze haast gaan maken. Dit probleem komt natuurlijk niet onverwacht voor Yamaha.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
Je zou haast denken dat EERST de update beschikbaar maken EN DAN PAS de stekker eruit bij je oude partner een betere oplossing zou zijn... oh, wacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:22

Punkrocker

Mostly harmless

yodeluxe schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:51:

[...]

Dus het lijkt dat er nu versneld naar TuneIn overgestapt gaat worden voor alle apparaten van voor 2018. Alleen, wanneer is natuurlijk wel de vraag, neem aan dat ze geen maanden gaan wachten. Baal alleen wel dat ze net zo lang hebben gewacht tot vTuner er eerst de stekker uit heeft getrokken voordat ze haast gaan maken. Dit probleem komt natuurlijk niet onverwacht voor Yamaha.
Wow! :S
Dan lees ik dit net op tijd....
Gisterenavond in ieder geval nog wel internetradio op mijn RN-602.

Hopelijk weet Yamaha dan dit te updaten/aanpassen met behoud van je voorgeprogrammeerde zenders.

[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 04-01-2019 16:27 . Reden: typefoutje ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R2L schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:28:
Hier zoals verwacht op de RX-V673 (alweer een oud beestje, maar toch nog steeds perfect) ook niet meer... :( Zojuist bij Yamaha maar het contactformulier ingevuld. Hopelijk dat meer mensen dit gaan doen en dat ze een nieuwe firmware uit gaan brengen. Analoge radio (ook via de kabel) zal als ik de berichten mag geloven over niet al te lange tijd stoppen.

Het antwoord op mijn mail staat trouwens hieronder:

Dear,
thank you very much for your inquiry about RX-V673 Yamaha has discovered that some of its network-capable products have an unstable connection to Internet radio stations. We are currently investigating the situation and trying to find a solution as quickly as possible. We apologize for any inconvenience caused and thank you for your understanding.

Best regards
Hier inmiddels de zelfde "mail merge" ontvangen aangaande m'n oude RX-A 820 :)
Dear,
thank you very much for your inquiry about RX-A820
Yamaha has discovered that some of its network-capable products have an
unstable connection to Internet radio stations. We are currently
investigating the situation and trying to find a solution as quickly as
possible. We apologize for any inconvenience caused and thank you for your
understanding.

Best regards
Ze kunnen niet genoeg supportverzoeken gaan ontvangen daar, zeker omdat ook de analoge kabel en FM er uit zullen gaan én DAB+ niet op de meeste pré 2018 devices aanwezig is :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Punkrocker schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Hopelijk weet Yamaha dan dit te updaten/aanpassen met behoud van je voorgeprogrammeerde zenders.
Ik vrees dat dat niet zal gebeuren, zelfs het account is bij vTuner niet meer te bereiken :( Iets in me zegt dat vTuner niet zo makkelijk hun userdata aan Yamaha of TuneIn gaat overdragen. Als zoiets overdragen al wenselijk is, want je hebt weliswaar akkoord gegeven voor de voorwaarden van vTuner, maar nog niet voor die van TuneIn.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Grrrmmmbl... :(
Net thuis en ook hier geen internet radio meer.
Goed dat ik dit topic las en weet wat er aan de hand is. ;(
Bah wat een slechte service! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnwiigrtz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:52
Hier ook met een RX-V477, vanmorgen geen NET Radio, maar geen tijd om uitgebreid uit te zoeken wat er aan de hand is. Hopelijk lossen ze dit snel op, maar hier dagelijks gebruik van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

yodeluxe schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Ik vrees dat dat niet zal gebeuren, zelfs het account is bij vTuner niet meer te bereiken :( Iets in me zegt dat vTuner niet zo makkelijk hun userdata aan Yamaha of TuneIn gaat overdragen. Als zoiets overdragen al wenselijk is, want je hebt weliswaar akkoord gegeven voor de voorwaarden van vTuner, maar nog niet voor die van TuneIn.
Yamaha heeft helemaal geen gebruikersgegevens nodig. De "inlog" op de yradio.vtuner.com omgeving werd verleend aan het Yamaha device middels het MAC adres van de netwerk / WiFi kaart. Als je met een NIET Yamaha MAC adres probeerde aan te melden op dat yradio.vtuner.com adres dan kreeg je een mooie "503" error te zien in je webbrowser (en nú dus een 404).

http://yradio.vtuner.com/.../asp/AuthLogin/SignIn.asp

Yamaha kán middels een firmware update dat, in het device hard gecodeerde, url vrij simpel vervangen door een ander url van bijv. TuneIn waarna de hele spullenboel weer gewoon werkt. Enige probleem wat er daarbij kan gaan ontstaan is (een beetje) gebruikersongemak doordat iedereen z'n favorieten kwijt is, die staan namelijk wél bij vtuner.com opgeslagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-01-2019 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47

Dr.Nono

Hello there!

Het lijkt weer te werken! Ook de vtuner webpagina doet het weer. Hij is alleen wel wat traag.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dr.Nono schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:36:
Het lijkt weer te werken! Ook de vtuner webpagina doet het weer. Hij is alleen wel wat traag.
't linkje in m'n vorige post doet 't ook weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
19.28u: verbinding werkt haperend, maar ik kon net inderdaad zowel op mijn RX-V475, als op de Vtuner site bookmarks vinden, en ook afspelen.

Het lijkt een "servercapaciteit-probleem" ofzo bij Vtuner? Anyhow: even afwachten wat er verder gaat gebeuren. Ik ben benieuwd. Ik gebruik webradio nauwelijks, maar als het er op zit, moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Vanmiddag de audiozaak gebeld waar ik mijn receiver heb gekocht had en die wisten er uiteraard al van. Ze vertelden dat het een serverprobleem bij Yamaha was.

In hoeverre dat klopt weet ik ook niet want ze zijn super experts op audio gebied maar van internet e.d. hebben ze niet veel kaas gegeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:27
Op mijn Aventage A3030 werkt alles sinds 20:00 weer naar behoren

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Hier, op mijn RX-S600D werkt het ook weer een beetje, maar waanzinnig traag. Overigens heb ik wel een work-around, die ik ook gebruik voor onze Sony radio (waar Sony ook de stekker uit het internet-radio-gebeuren heeft getrokken):
Ik draai minimserver op mijn QNAP-nas. Dat supersimpele pakketje leest gewoon een aantal streaming-adressen uit een .m3u filetje, en biedt die als tracks aan, net als de MP3-tjes vanaf de server.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
Okee... dus NIET einde relatie Yamaha/vTuner?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

916sp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:37:
Okee... dus NOG NIET einde relatie Yamaha/vTuner?!
FTFY :'(

Wat er financieel op de achtergrond allemaal speelt weet ik écht niet maar ik weet vanuit m'n "simpele" netwerk(en) / kennis wel wat er technisch aan (IOT) systemen ten grondslag ligt.

vTuner vraagt pér device overigens maar een paar kwartjes per jaar voor een (imho) goede service en dat contract met Yamaha was, voor zover ik nu na kan gaan, ergens in Januari 2018 al verlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Had ik net een goed upgrade excuus... werkt het weer...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Hier werkt het ook weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Hier werkt het goed op een RX-A2020.

Maar het zet je wel aan het denken. Dat je dus afhankelijk bent van een externe service. Maar dat zou toch niet nodig moeten zijn? Volgens mij is het enige wat vTuner doet, een restservice leveren waar de receiver het streaming url van een radiozender kan opvragen. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn om na te maken?

Even nadenken. Je moet dan dus een webserver hebben die net zo reageert als vTuner. En je receiver moet daar verbinding mee maken. Dat is te regelen door een eigen DNS relay. Dan kan het nog zijn dat de communicatie tussen receiver en vTuner versleuteld is en je dus een certificaat nodig hebt, maar dat lijkt me toch niet? Kan iemand hier wellicht wat licht op schijnen? Want ik ben volledig afhankelijk van internetradio, de FM-kabel heb ik niet eens aangesloten. Geluid is veel slechter en waarschijnlijk stopt dat binnenkort toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
Via de Server functie op de Yamaha kun je verbinden met MinimServer op een pc/nas en zo streams van internet halen. Iemand heeft zoiets al draaien las ik hierboven..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

joec schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:51:
Via de Server functie op de Yamaha kun je verbinden met MinimServer op een pc/nas en zo streams van internet halen. Iemand heeft zoiets al draaien las ik ergens...
Klopt, maar dan zul je zélf dus ergens op je eigen LAN (netwerk) een "machine" moeten gaan laten draaien welke de streams op kan pikken van het internet én vervolgens ook middels DLNA kan overzetten naar de "SERVER" input van je reciever.

De NET Radio functie scheelt je een device op je eigen LAN én..... Je hebt er gewoon voor betaald bij de aanschaf van je "RECIEVER".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Inderdaad, de receiver moet alles m.b.t. audio zelf doen, net zoals nu bij vTuner. Alleen het aanleveren van de url's moet worden overgenomen. Blijkbaar is er ooit al iemand mee bezig geweest, want ik heb dit gevonden. Morgen maar eens beter naar kijken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Ik was ook al bezig om met wireshark wat data af te vangen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 12:36
yradio.vtuner.com is weer in de lucht. Internet radio werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
vTuner werkt weer als vanouds. Die TuneIn update wachten we dan maar gewoon af.

Blijft er nog 1 vraag over, voor mij:
is het de moeite waard mijn RX-A820 te upgraden?

Ben eigenlijk heel erg tevreden. Draai hier 5.0 met 4x (grote) T+A zuilen en (redelijk grote) T+A center.

[ Voor 0% gewijzigd door 916sp op 06-01-2019 11:24 . Reden: typefout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
916sp schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:24:
vTuner werkt weer als vanouds. Die TuneIn update wachten we dan maar gewoon af.

Ben eigenlijk heel erg tevreden. Draai hier 5.0 met 4x (grote) T+A zuilen en (redelijk grote) T+A center.
Als je heel tevreden bent nu lijkt het me vrij zonde om nu te upgraden. Dat lijkt me pas echt aan de orde als je zaken tekort komt (aantal inputs, ondersteunde resolutie, zaken als HDR / audio formats of het aantal kanalen als je meer speakers wilt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb m'n RX-A820 hier onlangs buiten gebruik gesteld en vervangen door een RX-A10180 omdat ik een DAB+ variant wilde hebben en Spotify wilde kunnen gaan gebruiken zonder daarbij afhankelijk te hoeven zijn van Airplay. De RX-A820 ondersteunt ook al 4K.

Dat het een RX-A1080 geworden is in plaats van een RX-A880 is alleen vanwege de érg gunstige prijs welke ik voor de RX-A1080 moest betalen, Kwamen voor mij beide op de zelfde prijs neer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:27
916sp schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:24:

Wat is groot? 6.5 inch, 8 inch of 12 inch woofers?

Ik ben zelf van een A1010 naar A3030 gegaan een paar jaar terug, grootste verschil is verfijning en ruimtelijkheid. Duurdere modellen hebben betere DAC's dus meer details. Als je een set hebt met goede tweeters ga je het zeker merken. Verder heeft vanaf de A1xxx - A3xxx steeds een zwaardere voeding, dus het gaat allemaal "makkelijker" klinken.

Uitgaande modellen zijn vaak in de aanbieding, ik zou daar eens naar kijken of er een mooie deal te scoren is. Anders gewoon lekker blijven zitten waar je zit. 2K voor mijn A3030 vond ik het ook niet waard, maar in de aanbieding voor 1K zeker wel.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
InfinityG35 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:58:
[...]

Wat is groot? 6.5 inch, 8 inch of 12 inch woofers?

Ik ben zelf van een A1010 naar A3030 gegaan een paar jaar terug, grootste verschil is verfijning en ruimtelijkheid. Duurdere modellen hebben betere DAC's dus meer details. Als je een set hebt met goede tweeters ga je het zeker merken. Verder heeft vanaf de A1xxx - A3xxx steeds een zwaardere voeding, dus het gaat allemaal "makkelijker" klinken.

Uitgaande modellen zijn vaak in de aanbieding, ik zou daar eens naar kijken of er een mooie deal te scoren is. Anders gewoon lekker blijven zitten waar je zit. 2K voor mijn A3030 vond ik het ook niet waard, maar in de aanbieding voor 1K zeker wel.
Nuttig, dank je! Frontspeaker specs:

Allgemein;
Hersteller: T+A
Modell: Criterion TB 120
Baujahre: 1995
Hergestellt in: Deutschland
Farbe: schwarz, weiß, buche (Echtholzfurnier)
Abmessungen: ca. 23 x 105 x 37 cm (B x H x T)
Gewicht: ca. 25Kg
Neupreis ca.: 3500-4000DM

Technische Daten;
Bauart: 3 Wege
Chassis:
HT: Vifa D27TG-07-06 6Ohm 610
MT: MR 130/25 ALFC08 8Ohm 0286
TT: 2x WS 160/25 OP 1508 8Ohm 0406
Belastbarkeit (Nenn-/Musikb.): 120W/160W
Wirkungsgrad:
Frequenzgang:
Übertragungsbereich: 25-30000HZ
Impedanz: 4 Ohm

Besondere Ausstattungen;
Transmissionline Bandpass

(bron: http://www.hifi-wiki.de/index.php/T%2BA_Criterion_TB_120)

Heb als rearspeaker 2x kleine broertje, TB100. Klinkt als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hoi, misschien een domme vraag, maar ik zit met het volgende:

Ik heb een Yamaha RX-A870 receiver en die is al een tijdje aan het mekkeren dat er een firmware update is.
Dus ik dacht zojuist nou ok, installeer dan maar. Dus dat is hij nu aan het doen.

Geen idee waar die update goed voor is of wat ie doet, maar mijn vraag is nu; als die update klaar is, moet ik dan alle instellingen opnieuw gaan doen, of onthoud ie alles gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vosss

Bij mijn updates van mijn Yamaha bleven de instellingen hetzelfde als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2019 @ 18:37:
@vosss

Bij mijn updates van mijn Yamaha bleven de instellingen hetzelfde als voorheen.
Hier ook, behalve de handmatige wijzigingen in de equalizer die ik gedaan had. Rest gelukkig hetzelfde gebleven.

Enig idee wat er nu verbeterd of geupdate is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Graag krijg ik wat advies en hoor wat ervaringen:

Ik ben van plan een goede receiver te kopen.
Mijn 10 jaar oude simpele 5.1 set van Sony wil ik weg doen en echt iets goeds voor terug kopen.

Mijn oog is gevallen op de:

Yamaha RX-V685 MusicCast AV Receiver

Ik denk een goede keuze toch?
Goed geluid, uiteraard afhankelijk van de speakers?
- Yamaha is volgens mij één van de weinige merken die ook bluetooth zend en niet alleen ontvangt.
Deze doet dit ook ook toch voor mijn headphone?
Spotify + multicast connecten

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Is het advies wellicht toch een ander type als waar mijn oog nu op gevallen is?

En hoe kan ik makkelijk vinden welke speakers hiervoor geschikt zijn?
Ook speakers moet ik namelijk nog aanschaffen.
In 5.1 opstelling is de bedoeling, (dit kan ook neem ik aan met een 7.1 receiver?)
Liefst de achterspeakers draadloos indien dit mogelijk is.

Hoop vragen, wellicht wat door elkaar maar hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik straks een goede set heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Dit is niet echt een aankoopadvies topic. Je kan beter een nieuw topic in CEA openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
@teacher bedankt, net gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:49
wimmel_1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:13:
De RX-A820 ondersteunt ook al 4K/HDR.
met welke instelling op de A820 heb jij 4K + HDR over de HDMI naar buiten gekregen? Krijg alleen 4K+HDR te zien op TV als ik mijn mediadevice rechtstreeks aan mijn TV hang. 4K tot 30P gaat prima via de versterker naar de TV toe, alleen de combi met HDR dus niet.

Ik heb video op direct staan, de instelling passthrough voor processing en dan kiesen voor through, doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mtv1 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:23:
[...]

met welke instelling op de A820 heb jij 4K + HDR over de HDMI naar buiten gekregen? Krijg alleen 4K+HDR te zien op TV als ik mijn mediadevice rechtstreeks aan mijn TV hang. 4K tot 30P gaat prima via de versterker naar de TV toe, alleen de combi met HDR dus niet.

Ik heb video op direct staan, de instelling passthrough voor processing en dan kiesen voor through, doet daar niets aan af.
Was een te snelle "typo" van me. Ik bedoelde 4K 8)7

Kan hier inmiddels ook niet meer testen óf 't misschien tóch kan werken doordat ik m'n RX-A820 inmiddels verkocht heb en een RX-A1080 heb staan draaien. Die 1080 kreeg ik in eerste instantie overigens ook niet werkend met HDR materiaal maar dat lag aan de HDMI bekabeling welke wél 4K door kon geven maar op het moment dat er HDR materiaal via m'n Apple TV 4K aangeboden werd alles op zwart zette,

https://nl.yamaha.com/nl/...s_amps/rx-a820/index.html

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-01-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
wimmel_1 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:56:
[...]
Die 1080 kreeg ik in eerste instantie overigens ook niet werkend met HDR materiaal maar dat lag aan de HDMI bekabeling welke wél 4K door kon geven maar op het moment dat er HDR materiaal via m'n Apple TV 4K aangeboden werd alles op zwart zette,

https://nl.yamaha.com/nl/...s_amps/rx-a820/index.html
Typo ;) , dan snap ik het ook weer.

heb je op de 1080 dan 4K op mode 1 staan en switch hij dan automatisch over naar 4K + HDR?

heb nu nl het issue dat HDR (vero4k+) alleen buiten receiver om aan gaat op TV, dus ben aan het aftasten of een upgrade van de receiver het issue dan ook echt oplost voor mij (in de zin van HDR aankrijgen via de AVR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16
Vanmorgen een RX-A2070 besteld, wordt morgen al bezorgd. 😋
Deze zal mijn inmiddels lichtbejaarde RX-V1400RDS gaan vervangen. ben erg benieuwd hoe deze zal klinken vergeleken met de 1400. De luidsprekers (Infinity) hierop: fronts Kappa 7, center: Alpha Center, rears: Alpha 20.
Zal nog wel even puzzelen worden hoe de tv, cdspeler, blurayspeler en Humax 5200c decoder via hdmi aan te sluiten. Ik denk dat ik de decoder (Ziggo) het beste toch rechtstreeks ook de tv moet aansluiten, want voor reguliere tv-uitzendingen vind ik het niet nodig de reciever aan te hebben. Mocht ik dit wel willen dan kan dat toch via een toslink?!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Niet moeilijk doen en alles gewoon via de versterker laten lopen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
nero355 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:06:
Niet moeilijk doen en alles gewoon via de versterker laten lopen! d:)b
Oké, maar moet bij gewoon tvkijken de versterker dan niet aan? Ik zit er niet op te wachten om Éénvandaag of Radar bijvoorbeeld met extra versterking te kijken. M'n tv heeft zelf vrij goed geluid (LG 55E6V), alleen voor een mooi concert of muziekprogramma wel natuurlijk. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Vulcan750 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:52:
[...]

Oké, maar moet bij gewoon tvkijken de versterker dan niet aan? Ik zit er niet op te wachten om Éénvandaag of Radar bijvoorbeeld met extra versterking te kijken. M'n tv heeft zelf vrij goed geluid (LG 55E6V), alleen voor een mooi concert of muziekprogramma wel natuurlijk. :)
Daar kun je dus mooi HDMI passthrough voor gebruiken zodat je receiver niet aan hoeft te staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wekko306 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Daar kun je dus mooi HDMI passthrough voor gebruiken zodat je receiver niet aan hoeft te staan.
Misschien ook wel leuk om te vermelden: Als je de TV inschakelt terwijl dat apparaat als laatste "opdracht" had om de versterker "UIT" te schakelen doordat de TV uit gezet is met HDMi Audio..... Dan gaat de versterker dus ook weer aan als je de TV aanzet (HDMi ARC / CEC).

Zet je de TV aan waarbij de keuze op "Interne Speakers" stond tijdens het uitschakelen dan blijft de versterker ook gewoon UIT tijdens het inschakelen van de TV :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Bedankt voor jullie reacties! Zo zie je maar, de techniek heeft de laatste 15 jaar niet stil gestaan! ;)
Ik zal er wel uitkomen, niet alles haal je 123 uit een handleiding. Ik zal later mijn ervaringen hier delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
Hij is binnen! Het duizelt me wel van alle mogelijkheden. Het is effe wennen, ben old-school aansluiten gewend. 😉
Ik heb alleen nog maar de basis (automatische) setup gedaan, dat doe ik binnenkort uitgebreider. Maar één ding weet ik al wel, het was een hele goede keuze zeker voor muziek i.c.m. de niet al te makkelijke Infinity Kappa 7 luidsprekers.
Prachtig helder en detailrijk geluid, het echte laag komt veel beter tot z'n recht en is veel steviger en tegelijk ook strakker. Ik weet nu weer waarom ik toendertijd voor deze luidsprekers heb gekozen! 😎
Weet iemand trouwens waar het kunstof rooster bovenaan de reciever voor dient? Ik kan hierover niet zo gauw iets over vinden.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/be6kvd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
Weet niet of dit de goeie plek is, maar aangezien dit een beetje een verzamelplek is voor mensen met een Yamaha receiver stel ik de vraag hier.

Ik heb sinds kort een Yamaha A-S501, niet direct een receiver maar een stereo versterker.
Super tevreden mee, op een punt na, waneer ik de volume knop via de afstandbediening gebruik, draait de fysieke knop op de versterker mee. Er 'fancy' natuurlijk, maar het valt me wel op de het motortje die de knop doet draaien hoorbaar geluid maakt (zzzzzzzt)

Iemand een idee of dit normaal is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
Vulcan750 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:55:
Weet iemand trouwens waar het kunstof rooster bovenaan de reciever voor dient? Ik kan hierover niet zo gauw iets over vinden.
[Afbeelding]
Het plastic zit boven de delen die warm kunnen worden en daarmee ook de bovenkant op kunnen warmen. Het plastic is als bescherming zodat je niet rechtstreeks in aanraking kan komen met de opgewarmde bovenkant.

Denon heeft dit voor zover ik weet ook en die zeggen het volgende: https://denon-uk.custhelp...-my-amplifier-or-receiver

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Mmm, ik heb het plastic roostertje er al afgehaald (bewaar het voor de zekerheid wel). Kan het niet mooi vinden. Wel een gepruts gehad met de instellingen, de Humax decoder toch weer aan de tv zelf verbonden. En de tv behalve met de hdmi ook met een toslink verbonden. Ik kreeg geen geluid via de versterker. Nu werkt het i.i.g. Ik denk dat ARC dwars lag.
Hoe kan ik de standaard Scenes (1-4) wijzigen of weggooien, ik lees hier niks zinnigs over in de handleiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat kunststof roostertje is er voor om er voor te zorgen dat de warmte van de reciever zoveel mogelijk naar de buitenste openingen gerouteerd wordt en de apparatuur welke er eventueel bovenop gestapeld wordt niet onnodig héét gestookt wordt door de directe warmte van de reciever :)

Heeft niets van doen met je eigen handen welke je er zo genaamd aan zou kunnen verbranden (of zoiets) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 31-01-2019 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:40
wimmel_1 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:25:
Dat kunststof roostertje is er voor om er voor te zorgen dat de warmte van de reciever zoveel mogelijk naar de buitenste openingen gerouteerd wordt en de apparatuur welke er eventueel bovenop gestapeld wordt niet onnodig héét gestookt wordt door de directe warmte van de reciever :)

Heeft niets van doen met je eigen handen welke je er zo genaamd aan zou kunnen verbranden (of zoiets) :*)
Dan zou de plastic plaat niet geheel geperforeerd zijn. Google geeft ook aan dat het ter bescherming is. Sommige merken doen het alleen in de EU, op andere modellen zie je het niet. Idem met dopjes in de speaker terminals.

Apparatuur wat er op wordt gezet zal eigenlijk nooit de reden kunnen zijn aangezien haast elke manual meldt aanzienlijke centimeters ruimte te houden boven de receiver.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 31-01-2019 19:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klopt. Die plastic plaat ligt ook op een aantal rubbers welke een paar mm hoog zijn en óp de receiver vast zitten. De warme lucht wordt daarmee op een simpele manier naar de buitenkant én naar de achterste openingen, welke niet afgedicht worden door die plaat, gedirigeerd

Ik heb persoonlijk liever een paar Cm. aan vrije ruimte bóven het apparaat (méér dan dat de normale voetjes van een ander apparaat vaak bieden) en dus staar er hier ook nooit iets óp de reciever, maar.... Het kán dus wel op deze manier zolang je zorg draagt dat de zijkanten vrij blijven.

Er was hier laatst ook nog een topic van iemand waarbij de AV-Reciever regelmatig zichzelf uitschakelde. Ding stond "keurig" ingemetseld in een duur meubel zodat 't er netjes uit zag zonder visuele openingen..... :+

Ik kom overigens nog uit de tijd dat eindtrappen ook écht eindtrappen waren en 't spul dus ook écht warm werd....

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 31-01-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
Iemand ervaring met kpn itv 1853 of 2592 en yamaha rx-a880/a1080? Aangesloten op hdmi en dan beeld en geluid waarbin de 4k mode is ingesteld op optie 1, zodat 4K 50/60hz mogelijk is.

Dit ivm issue op denon die in 4k enhanced mode geen geluid doorgeeft met vip 1853, maar wel beeld, in 4k standaard mode werkt het prima, beeld en geluid.

[ Voor 25% gewijzigd door mtv1 op 10-02-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWoetR
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
Goedemiddag. Ik heb een Yamaha RX-V483 maar heb af en toe last van het volgende; als ik muziek heb geluisterd, maar daarna de tv aan zet, moet ik handig weer het juiste kanaal op de receiver kiezen. PlayStation, BD-player en Ziggo kastje zijn allemaal aangesloten op de receiver, met signaal op passthrough op standby. Ik zou graag willen dat de receiver automatisch wisselt naar de tv-uitgang zodra de tv aan gaat? Kan dit?

Daarnaast heb ik af en toe het "on-screen display" Van de receiver in beeld staan op mijn tv, terwijl ik hier geen commando voor heb gegeven. Is dit laatste een veel voorkomend euvel?

PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Tv geluid standaard inschakelen kan als je ARC aan hebt staan in de hdmi instellingen van je tv. Audio Return Channel. En dan verder met de instellingen spelen.

Osd wat aan springt herken ik niet. Mogelijk kleven knopje op je afstandsbediening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 21:19
Goededag

Momenteel ben ik op speurtocht naar een nieuwe HT setup, hierbij ben ik gevallen voor de Yamaha av receivers.
Vooral vanwege de ervaring die ik vroeger heb gehad met die van mijn vader(overigens geen av receiver 10+ jaren geleden :+ ).

Alleen nu de vraag hoe jullie ervaring is met de recentere av receivers, hoe zit het met de ondersteuning vanuit Yamaha, updates en het wegvallen van functies na een x tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWoetR
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
teake schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 07:08:
Tv geluid standaard inschakelen kan als je ARC aan hebt staan in de hdmi instellingen van je tv. Audio Return Channel. En dan verder met de instellingen spelen.

Osd wat aan springt herken ik niet. Mogelijk kleven knopje op je afstandsbediening?
Bedankt maar ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest. Als ik mijn BD-speler aan zet, schakelt de receiver over naar dat kanaal. Als ik deze uit zet, springt het beeld op mijn televisie weer terug naar de Ziggo-box. Als ik de PlayStation aan zet, schakelt de receiver naar dat kanaal en als ik deze uit zet, weer terug naar de Ziggo box.

Maar als ik radio of muziek heb geluisterd, rechtstreeks via de receiver, deze uit doe en daarna de tv aan, schakelt de receiver NIET terug naar de Ziggo-box. Dan moet ik dat handmatig doen. Knap irritant... Ik heb HDMI-CEC overigens niet standaard aan staan, voor normaal tv kijken volstaan de speakers van de tv.

Betreffende het OSD; als ik in de instellingen van de receiver bezig ben, geeft de televisie het menu weer. Maar... Zo heel af en toe heb ik (een onderdeel van) datzelfde menu ook in beeld als ik er helemaal niet in bezig ben? Dus alsof de receiver een signaal stuurt naar de tv alsof iemand bezig is in het menu, terwijl dit niet het geval is? Hopelijk begrijp je mijn uitleg nu beter...

PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ok, dan weet ik helaas geen antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 16-09 23:44

SebasFM

BOFH

Mijn CRX-N470D kreeg zojuist een firmware update naar 2.14. Hiermee is vTuner omgezet naar airable.radio en daarmee gaan je favoriete stations in rook op. :/ Een station kan ik in ieder geval al niet meer terug vinden op de nieuwe dienst, maar je kan diensten zelf aandragen via het formulier op de volgende URL:
http://www.airablenow.com/contact/content/

Ben benieuwd of ze het gaan toevoegen en zo ja, hoe lang het gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-05-2022
Sinds gisteren is er voor veel Musiccast apparaten een update beschikbaar. In deze update wordt vTuner vervangen door airable.radio.

Dit betekende in mijn geval opnieuw de zenders opzoeken en favorieten etc. instellen, maar wat mij het meeste opviel is dat ik enkele keren reclame kreeg voordat ik de zender kreeg.. Niet een enorm probleem zolang het maar blijft bij het selecteren van een andere zender, maar toch. Iemand anders al ge-update?

Edit: je was me net voor :) Tot nu toe doet alles het nog bij mij na het opnieuw opzoeken. De kleinere webzenders moet ik nog checken! Jij iets van reclame gehoord?
SebasFM schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:44:
Mijn CRX-N470D kreeg ..... het gaat duren.

[ Voor 26% gewijzigd door Black000 op 06-03-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Nog niet gelukkig. Mocht het wel gebeuren, moet ik eens kijken of ik ergens handmatig de streaming URL's in kan geven. Heb je ook geen reclame meer tenzij het in de stream van de zender zit ingebakken om te beginnen met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 20:23
Ik heb de nieuwe software geïnstalleerd en gelukkig nog geen reclame gehoord buiten die van de radio zenders zelf dan. Ik hoop dat het zo blijft anders is het wel een flinke tegenvaller.

Weet iemand of je al ergens op de website kan inloggen? om zenders te zoeken, rangschikken enz.
Dat werkt veel beter dan vanuit dat beperkte schermpje en de afstandsbediening.

(bestaat het genre Blues trouwens niet meer ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
DrLivingstoned schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:00:
Ik heb de nieuwe software geïnstalleerd en gelukkig nog geen reclame gehoord buiten die van de radio zenders zelf dan. Ik hoop dat het zo blijft anders is het wel een flinke tegenvaller.

Weet iemand of je al ergens op de website kan inloggen? om zenders te zoeken, rangschikken enz.

(bestaat het genre Blues trouwens niet meer ??)
DIt inderdaad, dat inloggen op een website om je favorieten te rangschikken zou wel fijn zijn, want de UI van de versterker die ik heb (RXV481D) is wat dit betreft niet zo best.

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

SebasFM schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:44:
Een station kan ik in ieder geval al niet meer terug vinden op de nieuwe dienst, maar je kan diensten zelf aandragen via het formulier op de volgende URL:
http://www.airablenow.com/contact/content/

Ben benieuwd of ze het gaan toevoegen en zo ja, hoe lang het gaat duren.
Wow, gisteren aangemeld, vanavond al te beluisteren en terug te vinden via de search. Dat doen ze beter dan vTuner waar het soms maanden kon duren. Overigens merk ik wel dat je favorieten nu worden gesorteerd op alfabet i.p.v. datum van toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louisrr10
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-08-2024
Eergisteren de update op mijn musiccast receiver gezet, nu al 2 dagen tobben omdat de app de receiver niet meer ziet .......... Yamaha bedankt, het werkte allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
Ah, voor mijn rx 677 komt geen ondersteuning. Als vtuner er denkt ermee te gaan stoppen hebben we dus een dikke middel vinger omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:11
Idd, update (RX-S601) en geen (Net)radio meer, beetje raar zonder enige communicatie...?!

Enfin, mbv Yamaha AV Receiver App is het redelijk goed te doen. Ik denk dat ik de meeste radio stations weer gevonden heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:29
DrLivingstoned schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:00:
Je kunt in elk geval via de Yamaha MusicCast-app de radiostations toevoegen aan je favorieten. Dat heb ik net getest: in de app, als je in je 'Room' staat, scroll naar onderen tot je 'Net Radio' tegenkomt, kies dat. En dan kun je door radiostations bladeren, als je weer wat scrollt zie je een mapje 'Search'. Daar zoek je dan je favoriete stations. Kies je stations, en zodra je dan luistert naar je gekozen station, kun je rechtsonder van het logo op de drie puntjes klikken, en dan kies je voor de optie 'Toevoegen aan Internetradio Favorieten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Is er ergens te vinden welke apparaten een update krijgen? Mijn rx-v475 lijkt in elk geval geen update te willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:29
teake schreef op zondag 17 maart 2019 @ 12:03:
Is er ergens te vinden welke apparaten een update krijgen? Mijn rx-v475 lijkt in elk geval geen update te willen.
Hier staat wel wat:
https://nl.yamaha.com/nl/...radio_station_access.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aan de nummering te zien krijgen de apparaten van 2015 en jonger dus wél de update en de apparaten van vóór 2015 moeten het met vTuner blijven doen (voor zolang Yamaha de licentiekosten voor dat gebruik blijft afdragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan6969
  • Laatst online: 18-04 15:59
Hellow peoples.
Ik heb vandaag wat meegemaakt ???
Het gaat om de Yamaha RX-A880 en de R-N803D

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/j224rRXx/ttt.jpg

Yamaha RX-A880 is een 7.1 en kost 1150 euro
Yamaha R-N803D is een 2.1 en kost 900 euro
Ik heb de 2 kanaals hoofuitgangen (Front L+R) van bijde versterkers via 2 relais aangesloten op 1 paar boxen zodat ik tussen de twee versterkers kan schakelen en de geluidskwaliteit kan vergelijken.

Dit is een voorbeeld foto van het type boxen waar ze op zijn aangesloten (foto van internet):
VISATON DSM MK3
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Kc9DZ3Cm/room.jpg
Deze prulletjes zijn zo goed dat je er alles op kan horen.

De R-N803D is gewoon een 2 paar front speaker versterker (A+B) en deze had ik al bijna een jaar en de A880 (7.1) heb ik er nu bij gekocht.
Nou ik zal je zeggen hoe het ging.
Alle twee stonden ze neutraal maar ik schrok me rot, wat was dat een verschil.
De nieuwe A880 had ik bijna zo in de prullebak gegooid, ik kon er met mij hoofd niet bij dat het zo slecht kon klinken.
Ik dacht dat ik wat fout had gedaan / nee alles was goed / oohh misschien verkeerde instellingen / nee, de speakers staan op 4/6 Ohm / het hele menu en alle opties doorgespit / niks kunnen vinden wat niet goed stond.
Maar wat ik wel vond was "extra bass" en "enhancer", en toen ik ze bijde had aangezet klonk het op een haar na net zo goed als de R-N803D die helemaal neutraal stond. Maar dat zou toch niet mogen ????

Ik krijg het idee dat de "extra bass" en de "enhancer" bij de R-N803 al aan staan. (er zijn geen opties om deze aan/uit te schakelen via het menu)
Kan het zijn dat het audio-signaal bij de R-N803D bij voorbaat al wordt Enhanced en dus niet een natuurgetrouwe weergave is ???
Ik vind het raar dat je bij een duurder type twee ingebouwde functies moet aanzetten om hetzelfde geluid te krijgen (zonder aan de bass of treble aan de voorkant van de versterker te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan6969
Ik heb vandaag LP's gedraaid en de versterkers vergeleken.
Ik snap er niks van.
Waarom heeft de goedkopere R-N803D veel meer dynamiek en ruimtelijkheid en diepgang dan de A880 ??
De nieuwere A880 heeft zelfs een 32 bit DAC, maar ik kan niet vinden wat de R-N803D heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 22:14
niet per ongeluk een speaker aansluiting verwisseld, staan de speakers wel als large ingesteld en heb je de speakers met bij geleverde microfoon ingeregeld ?

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan6969
Nee speakers 4 dubbel gechecked.
Nee ook geen instelling met YPAO, versterkers zijn helemaal neutraal.
Yep inderdaad ik had niet ver genoeg doorgeklikt en de frontspeakers als LARGE ingesteld.

Nou komen alle frequenties overeen, maar de A880 schort nog in ruimtelijkheid en dynamiek, en evenaart absoluut niet de R-N803D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
Is het niet zo dat een dedicated stereo versterker altijd een beter geluid geeft dan een 5.1 of 7.1 surround versterker. Ik ben dit al op diverse fora tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:25
Zet hem eens op 'Straight', dan worden zoveel mogelijk zaken als signaalprocessing geby-passed.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De R-N803D heeft zwaardere eindversterkers dan de RX-A880. Het scheelt maar weinig op papier 0,019% vs 0,06% THD bij hetzelfde vermogen. Met het pure direct knopje zou je alle aanpassingen op het geluid kunnen by-passen.
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste