Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nieuwste firmware http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/29273 1.0.4.30 erop staan? En anders eens de router resetten

Turn the router on, and wait for it to boot up (about 1 minute).

Locate the Restore Factory Settings or Reset button on your router.

Use an object such as a pen or a paper clip to press and hold the Restore Factory Settings or Reset button until the Power light begins to blink (approximately 7 seconds).

Release the "Restore Factory Settings" button and wait for the router to restart. The Power light will stop blinking and will become a solid green (white for newer models).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk anders eens in de logging van je router waarom 't fout gaat (en als dat ding geen logs aanmaakt dan zet er eens een switch/hub tussen zodat je je lokale verkeer kunt monitoren middels bijvoorbeeld "Wireshark").

Spotify wat niet werkt heeft sowieso (meestal) niets met de AV-Reciever te maken maar meer met de internet/intranet verbinding.

Het klinkt als een INTERN DNS issue!!

P.S. ..... Je bent hier al sinds Februari aan het klagen én daarbij is je al diverse keren aangegeven dat je je netwerk waarschijnlijk niet op orde hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 14-05-2016 20:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Al maanden super tevreden met mijn RX-A850.
En Spotify werkt vlekkeloos.
Prik je receiver is bij iemand anders op het netwerk en kijk dan is of hij het goed doet.
Zoniet dan terug onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Eindelijk de knoop doorgehakt en de RX-A2050 met B&W M1 plafond speakers in huis gehaald voor een billijke prijs.
Ik had/heb een RX-V1900, maar vergeleken met de nieuwe is het net of ik van een paard met wagen gelijk overstap naar een bolide! Niet qua geluid zozeer, 7.1 naar 9.1 Atmos, tuurlijk merk je dat wel (gelukkig), maar ik zit maar naar de acherzijde tussen beide te staren, bij de oude staat keurig audio (coax/SPdif) out en kreeg ik een lijvig boekwerk erbij om te bladeren.
Ik weet wel zeker ( hoop ik) dat er ook wel ergens een (coax/SPdif) uitgang moet zitten, maar het staat er niet meer bij, en het grootste nadeel een manual op een CD.
Aangezien ik niet van plan ben 193 pagina's te drukken is het echt een zoektocht om deze instelling te vinden. Iemand?
Verder kan ik alleen maar zeggen, een topper, ook met dat menu op de tv, gelijk werd ik gewezen op een nieuwe firmware, werd keurig en vlot geplaatst. Daarna geniet dus, echt geen teleurstelling, in tegendeel!!!
Zelfs een oude MD speler ontstoft van zolder en wordt nu weer driftig ingezet. Spotify en alle andere dingen maakt mij weer trots en blij!
Maar hoe ik ook zoek, ik zoek verkeerd en jullie maar lachen dat deze stumper het niet kan vinden , vanaf de receiver een out aan te wijzen. Beetje help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
Sa.Tan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:14:
Eindelijk de knoop doorgehakt en de RX-A2050 met B&W M1 plafond speakers in huis gehaald voor een billijke prijs.
Ik had/heb een RX-V1900, maar vergeleken met de nieuwe is het net of ik van een paard met wagen gelijk overstap naar een bolide! Niet qua geluid zozeer, 7.1 naar 9.1 Atmos, tuurlijk merk je dat wel (gelukkig), maar ik zit maar naar de acherzijde tussen beide te staren, bij de oude staat keurig audio (coax/SPdif) out en kreeg ik een lijvig boekwerk erbij om te bladeren.
Ik weet wel zeker ( hoop ik) dat er ook wel ergens een (coax/SPdif) uitgang moet zitten, maar het staat er niet meer bij, en het grootste nadeel een manual op een CD.
Aangezien ik niet van plan ben 193 pagina's te drukken is het echt een zoektocht om deze instelling te vinden. Iemand?
Verder kan ik alleen maar zeggen, een topper, ook met dat menu op de tv, gelijk werd ik gewezen op een nieuwe firmware, werd keurig en vlot geplaatst. Daarna geniet dus, echt geen teleurstelling, in tegendeel!!!
Zelfs een oude MD speler ontstoft van zolder en wordt nu weer driftig ingezet. Spotify en alle andere dingen maakt mij weer trots en blij!
Maar hoe ik ook zoek, ik zoek verkeerd en jullie maar lachen dat deze stumper het niet kan vinden , vanaf de receiver een out aan te wijzen. Beetje help?
Ik vrees voor je dat deze aansluiting er niet op zit. Uitgangen zijn wit zwart geblokt. Uitgangen zijn er alleen in de vorm van cinch (analoog) en hdmi (digitaal). De vorige versie (RX-A2040) had nog wel een optische danwel coax uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
wimmel_1 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:38:
Kijk anders eens in de logging van je router waarom 't fout gaat (en als dat ding geen logs aanmaakt dan zet er eens een switch/hub tussen zodat je je lokale verkeer kunt monitoren middels bijvoorbeeld "Wireshark").

Spotify wat niet werkt heeft sowieso (meestal) niets met de AV-Reciever te maken maar meer met de internet/intranet verbinding.

Het klinkt als een INTERN DNS issue!!

P.S. ..... Je bent hier al sinds Februari aan het klagen én daarbij is je al diverse keren aangegeven dat je je netwerk waarschijnlijk niet op orde hebt.
Voor de rest werkt echt alles in huis vlekkeloos op dit netwerk. De A850 heeft een vast ip adres en heb zelfs de Google dns srevers er in gezet voor de zekerheid.

Het ligt niet aan het netwerk en mijn Receiver weg doen voor reparatie, daar komt toch niks uit als je zegt "spotify hapert af en toe".

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Elk geval mooi dat ik het niet verkeerd heb gezien en gezocht. Ik heb wel een hdmi out over, dan zou daar een converter tussen kunnen die het digitale audio signaal er tussen uit filtert en omzet naar optisch/coax.
Bedankt voor de snelle hulp. _/-\o_

Gr, Martin

[ Voor 3% gewijzigd door Sa.Tan op 15-05-2016 20:13 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
@Sa.Tan

Ik heb voor mn 850 handleiding gewoon de instructies op mn telefoon gedownload.

Bij deze....

http://download.yamaha.co...=16446&product_id=2055811

[ Voor 42% gewijzigd door Grandisimo op 15-05-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ook weer bedankt, bespaart mij telkens een sprintje van de desktop naar de voorkamer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Phusebox schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Voor de rest werkt echt alles in huis vlekkeloos op dit netwerk. De A850 heeft een vast ip adres en heb zelfs de Google dns srevers er in gezet voor de zekerheid.

Het ligt niet aan het netwerk en mijn Receiver weg doen voor reparatie, daar komt toch niks uit als je zegt "spotify hapert af en toe".
Dan even aansluiten bij een goede buur of vriend, dan weet je zeker of het je verbinding/router, of RX-A850 is. Mocht je hem willen verkopen PM maar, over een week of 6 ga ik verhuizen en ik had deze op mijn lijstje om er Focal Aria's aan te gaan hangen (2.0). Maar besthomecinema gaf aan dat ie al niet meer leverbaar is, die connect functies gebruik ik toch niet, hooguit V-tuner/digitale radio.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 05:00
De nieuwe Aventage lijn komt deze maand uit. Op Amazon waren deze in de pre-order voor spotgoedkope tarieven. Helaas alleen in Amerika en de actie is weer voorbij.

Nu nog wachten op een officieel bericht van Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 23:09
Sa.Tan schreef op zondag 15 mei 2016 @ 18:21:
Elk geval mooi dat ik het niet verkeerd heb gezien en gezocht. Ik heb wel een hdmi out over, dan zou daar een converter tussen kunnen die het digitale audio signaal er tussen uit filtert en omzet naar optisch/coax.
Bedankt voor de snelle hulp. _/-\o_

Gr, Martin
Mag ik vragen waar je de uitgang voor nodig hebt? Misschien is er nog een andere optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ik dacht zelf aan deze, of de 4K uitvoering daarvan, dan heb ik ook nog de keus hoe om te zetten; stereo of 5.1.
En nog een optie voor koptelefoon.
Ik wil graag de MD recorder nieuw leven inblazen.

https://www.kabelsenmeer....M6h_tmV3swCFUko0wodr74Clw

[ Voor 17% gewijzigd door Sa.Tan op 16-05-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerardVanAfoort schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:03:
[...]

Dan even aansluiten bij een goede buur of vriend, dan weet je zeker of het je verbinding/router, of RX-A850 is. Mocht je hem willen verkopen PM maar, over een week of 6 ga ik verhuizen en ik had deze op mijn lijstje om er Focal Aria's aan te gaan hangen (2.0). Maar besthomecinema gaf aan dat ie al niet meer leverbaar is, die connect functies gebruik ik toch niet, hooguit V-tuner/digitale radio.
Of anders dat apparaat eens laten contacten middels WiFi óf UTP (al naar gelang dat wat er nú in gebruik is kies je dus de andere variant).

Ik heb hier een wat oudere RXA2030 staan en ben (gelukkig) verstoken van de WiFi variant maar een RXA850 heeft wél beide opties

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 16-05-2016 14:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Eindelijk ben ik eruit, goedkoop ook nog eens, stom eigenlijk, er lag al een optische kabel van mijn desktop naar het audio/video meubel. Die deed eerst dienst als HTPC, maar nu een gewone Windows 10 pc. Ik maar steeds denken dat spotify niet onder Windows 10 Pro wilde draaien en meer bedoeld was voor smartphones en tablets ed.
Niet is minder waar, nou ja, het is ook de eerste keer dat ik met spotify kennis maak. Maar wat een keus aan muziek!
Spotify geinstalleerd op de pc, optisch koppelen met de MD recorder, monitor naar de tv omzetten en ik zit een hele avond maar op te nemen, heerlijk!
En het koste mij geen fluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gister heb ik de firmware van mijn R-N602 ge-update van 1.06 naar 1.12 omdat mijn versterker aangaf dat er een update beschikbaar was. Heb m nadat via online update mislukte, met gebruikmaking van een USB ge-update. Received gaf aan dat update complete was.

Nu krijg ik met geen mogelijkheid een IP-adres met de received. Noch via kabel noch via WiFi. De aansluiting en instellingen op/van het netwerk zijn niet veranderd, maar het lijkt zo dood als een pier. Yamaha lijkt geen vorige firmware versies op de site aan te bieden. Een reset van settings (netwerk en/of complete) doet niks. Iemand ervaringen en/of ideeën wat hiermee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32

Wirehub

Blaat

r0el schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:19:
Gister heb ik de firmware van mijn R-N602 ge-update van 1.06 naar 1.12 omdat mijn versterker aangaf dat er een update beschikbaar was. Heb m nadat via online update mislukte, met gebruikmaking van een USB ge-update. Received gaf aan dat update complete was.

Nu krijg ik met geen mogelijkheid een IP-adres met de received. Noch via kabel noch via WiFi. De aansluiting en instellingen op/van het netwerk zijn niet veranderd, maar het lijkt zo dood als een pier. Yamaha lijkt geen vorige firmware versies op de site aan te bieden. Een reset van settings (netwerk en/of complete) doet niks. Iemand ervaringen en/of ideeën wat hiermee te doen?
Misschien de receiver even volledig van spanning halen, werkte bij mijn 2067 ooit ook

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Wirehub schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:55:
[...]
Misschien de receiver even volledig van spanning halen, werkte bij mijn 2067 ooit ook
inderdaad geprobeerd; mocht niet baten. Iemand anders een ideeën? Yamaha heeft geen centrale plek waar je oude firmware versies (v1.06) kan downloaden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update even opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 13:20
Ik heb nu een paar maanden de Yamaha RX-V379. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding, alleen het enige wat me tegenvalt is het bereik van de bluetooth. Binnen een paar meter van de reciever is dit nog oke maar verderweg begint hij al te haperen/stotteren.

Is er een manier om dit bereik te verbeteren? Bijvoorbeeld met behulp van een antenne oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Thanks! Dat heeft helaas na 3x keer ook geen effect (incl. reset vooraf), normale en emergency flash methode, niets biedt soelaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Lame van Yamaha trouwens dat de 860 nu wel DTS:X krijgt en de 850 niet, qua hardware is er nauwelijks verschil. Weer een reden om nooit meer een Yamaha te kopen.

Zelfs twee modellen lager en de V-reeks krijgt nu DTS:X.

Haha, wat een naaistreek zeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@rOel, lukt het om hem eerst weer te downgraden? Naar de oude situatie , fabrieks instellingen en dan alleen met usb weer een keertje upgraden naar v1.12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:55:
Lame van Yamaha trouwens dat de 860 nu wel DTS:X krijgt en de 850 niet, qua hardware is er nauwelijks verschil. Weer een reden om nooit meer een Yamaha te kopen.

Zelfs twee modellen lager en de V-reeks krijgt nu DTS:X.

Haha, wat een naaistreek zeg.
Hoezo naaistreek? Er moet een licentie betaald worden.
Of vind je dat Yamaha 'even' voor alle verkochte '50 serie Aventages een licentie moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Phusebox en Yamaha kunnen niet samen meer door 1 deur.
Dus dat laat ie af en toe even weten.
Ik heb zelf de RX-A850 en ben er zeer blij mee, en mis dtsx absoluut niet.
Als dat een vereiste was had je namelijk wel een ander model of receiver genomen.
Hiervoor had ik de RX-V675 en vind dit zeker een upgrade geweest.
Maar hier moet ik het even mee gaan doen volgens de vrouw..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan de RX-A850 ook nog een tijdje blijven, maar wij hebben DTsx toch aan boord.

http://nl.yamaha.com/nl/p...=model#page=2&mode=paging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:19:
[...]

Hoezo naaistreek? Er moet een licentie betaald worden.
Of vind je dat Yamaha 'even' voor alle verkochte '50 serie Aventages een licentie moet kopen?
Nu kan die licentie opeens wel bij budget modellen, pff het was gewoon arrogantie van Yamaha. Nu de concurrenten ze dik heeft ingehaald moeten ze wel.
Grandisimo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:35:
Phusebox en Yamaha kunnen niet samen meer door 1 deur.
Dus dat laat ie af en toe even weten.
Ik heb zelf de RX-A850 en ben er zeer blij mee, en mis dtsx absoluut niet.
Als dat een vereiste was had je namelijk wel een ander model of receiver genomen.
Hiervoor had ik de RX-V675 en vind dit zeker een upgrade geweest.
Maar hier moet ik het even mee gaan doen volgens de vrouw..........
Helaas was de 1050 te groot voor mijn kast (de 850 past maar net). De 1050 was zelfs goedkoper.

Ik ben er niet echt over te spreken, MusicCast is crap, want vertraging dus nergens tegelijk dezelfde muziek maar irritante echo.

Spotify hapert bij het minst of geringste. HDMI switchen is mega traag (mijn Pioneer van 8 jaar geleden was sneller). Wanneer je input switch en dan teruggaat wordt het vaak niet goed herkend door Xbox One of PC.

YPAO zo onnauwkeurig als de pest, ook hier was mijn 8 jaar oude Pioneer, die 1/3 kostte beter.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:51:
Hier kan de RX-A850 ook nog een tijdje blijven, maar wij hebben DTsx toch aan boord.

http://nl.yamaha.com/nl/p...=model#page=2&mode=paging
Ehm waar dan?

[ Voor 53% gewijzigd door Phusebox op 11-06-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
De 1050 goedkoper ?
Bedoel je de 1040 mischien ?
De 1050 was hier helaas ook te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Grandisimo schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:01:
De 1050 goedkoper ?
Bedoel je de 1040 mischien ?
De 1050 was hier helaas ook te groot.
Toen ik hem kocht kon ik de 1050 receiver met de speakers die ik had uitgezocht goedkoper krijgen dan de 850. Dit omdat de 850 bijna overal uitverkocht was en zogenaamd niet meer geproduceerd werd, ook dat was dus gelogen van Yamaha want opeens was hij wel weer op voorraad bij diverse winkels. (Yamaha beweerde dat alle voorraad op was en er ook geen nieuwe meer kwam, of het zijn al die mensen die wel zo slim zijn geweest het ding terug te sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er wel een beetje op dat je voortging op verkopers praatjes, in dat geval, nooit doen, die hebben meestal andere bedoelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Nu kan die licentie opeens wel bij budget modellen, pff het was gewoon arrogantie van Yamaha. Nu de concurrenten ze dik heeft ingehaald moeten ze wel.

[...]

Helaas was de 1050 te groot voor mijn kast (de 850 past maar net). De 1050 was zelfs goedkoper.

Ik ben er niet echt over te spreken, MusicCast is crap, want vertraging dus nergens tegelijk dezelfde muziek maar irritante echo.

Spotify hapert bij het minst of geringste. HDMI switchen is mega traag (mijn Pioneer van 8 jaar geleden was sneller). Wanneer je input switch en dan teruggaat wordt het vaak niet goed herkend door Xbox One of PC.

YPAO zo onnauwkeurig als de pest, ook hier was mijn 8 jaar oude Pioneer, die 1/3 kostte beter.

[...]

Ehm waar dan?
https://www.homecinemamag...ts-neox-en-hoe-werkt-het/

Is voor 11 kanaals speaker setup

Vreemd ik heb je ervaringen helemaal niet, het is een TOP receiver hier, ook de testen geven hele goede resultaten weer,

http://www.whathifi.com/yamaha/rx-a850/review

En in plaats van overal je gal uit te spuwen, had je beter met Yamaha contact opgenomen, indien het toestel niet naar behoren werkt, bij heel wat andere gebruikers is er veel voldoening aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:13:
[...]

https://www.homecinemamag...ts-neox-en-hoe-werkt-het/

Is voor 11 kanaals speaker setup

Vreemd ik heb je ervaringen helemaal niet, het is een TOP receiver hier, ook de testen geven hele goede resultaten weer,

http://www.whathifi.com/yamaha/rx-a850/review

En in plaats van overal je gal uit te spuwen, had je beter met Yamaha contact opgenomen, indien het toestel niet naar behoren werkt, bij heel wat andere gebruikers is er veel voldoening aanwezig.
Oh ja laat ik contact opnemen met het liegende, bedriegende Yamaha.

Musiccast leugens... niet meer leverbaar leugens... het volste vertrouwen heb ik in die firma.

En DTS:X is niet DTS:neoX

Oh en What hifi is al lang niet meer betrouwbaar... daar heb ik vaker op vertrouwd en nog nooit gebleken dat hun oordeel terecht was.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Dergelijke posts voegen niets toe.

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 12-06-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:20:
Al eens gedacht aan Medische hulp, dat kan veel schelen hoor.
*knip*
Ja leuk van die "in depth" reivews:
As for MusicCast, it looks really good, although we haven't had a chance to properly test it yet.
Het zag er zeker goed uit, maar helaas werkt het niet lekker. Er zijn overigens genoeg topics te vinden over de ondeskundigheid van WhatHiFi.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 12-06-2016 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het betreft hier dus het Avforum, en hun deskundigheid overstijgt duidelijk die van u, daar bovenop bent u ook niet objectief, kraakt alles af, maar onderneemt geen enkele actie, zo kan je tot het einde der dagen bezig blijven en ter plaatse blijven trappelen.

Welke bocht gaat u nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RX-V679/RX-V779/RX-A750/RX-A850/HTR-6068/TSR-7790 Firmware Update Version 1.77

Yamaha is pleased to offer the following firmware update to ensure the best possible performance and latest features for your AV receiver.

This firmware includes
1. HDR (High Dynamic Range) pass through and GUI overlay
2. Connectivity improvement with Rhapsody/Napster service as well as some STBs/TVs via HDMI.
3. MusicCast functionality improvement
i. Search function for vTuner
ii. Sort function for "Favorites"
iii. “Recents” feature to display recently listened 40 songs
iv. Audio sync of its external inputs with other MusicCast models in MusicCast Link mode. Some conditions may apply.
v. Speed Boost in Link Control (suitable for wired connection)
4. Fixing network initial setup issue when using WiFi WEP security method

CHECK THE UNIT’S FIRMWARE VERSION PRIOR TO THIS UPDATE
On the remote control, press the ON SCREEN button.
Select “Information” > “System”. Your current firmware version is displayed on TV. If your firmware version is 1.77 or higher, the AV receiver is already up-to-date.

If not, conduct firmware update by following the instruction.

Registered Date : 3/30/2016
Language : English
Size : 37.01 MB

http://download.yamaha.co...uct_id=2055803&1465747014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

r0el schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:46:
Thanks! Dat heeft helaas na 3x keer ook geen effect (incl. reset vooraf), normale en emergency flash methode, niets biedt soelaas..
Dan is er hoogstwaarschijnlijk een conflict met je router. Device id/sign wat veranderd kan zijn na een update. Maakt Wi-Fi of bedraad nog iets uit? Anders router herstarten of hard reset/factory settings

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
@ rOel...

Heb je toevallig een experiabox van KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
rolandmegens schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:22:
Ik heb nu een paar maanden de Yamaha RX-V379. Erg goede prijs/kwaliteit verhouding, alleen het enige wat me tegenvalt is het bereik van de bluetooth. Binnen een paar meter van de reciever is dit nog oke maar verderweg begint hij al te haperen/stotteren.

Is er een manier om dit bereik te verbeteren? Bijvoorbeeld met behulp van een antenne oid?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de receiver al geupdate naar de nieuwste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap niet hoe men een basale functie als delay niet kan toevoegen aan MusicCast of Bluetooth audio. Het zou zoveel problemen oplossen.

Gewoon als je een Bluetooth of MusicCast device gekoppeld hebt die een bepaalde delay kunnen geven, die is meestal constant, en dan heb je gewoon wel overal je geluid synchroon lopen. Maar ja, liever stoppen we er andere nutteloze dingen in die nooit iemand gebruikt, zoals updates voor WEP beveiliging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je in toekomst eerst even de specificaties en mogelijkheden van een apparaat onder de loep nemen alvorens een aankoop te doen, hoe je het nu doet komt bijzonder amateuristisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:37:
[...]

Heb je de receiver al geupdate naar de nieuwste versie?
Ik kan nergens een update vinden eerlijk gezegd. Als ik naar onderstaande link kijk zie ik ook alleen handleidingen beschikbaar. De enige firmware update die ik kan vinden is voor andere versies.

http://download.yamaha.co...=16446&product_id=2040982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandmegens schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:14:
Ik kan nergens een update vinden eerlijk gezegd. Als ik naar onderstaande link kijk zie ik ook alleen handleidingen beschikbaar. De enige firmware update die ik kan vinden is voor andere versies.

http://download.yamaha.co...=16446&product_id=2040982
Je kunt als het goed is met de receiver zelf naar een update zoeken via settings.
Dat heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Je kunt als het goed is met de receiver zelf naar een update zoeken via settings.
Dat heb ik ook gedaan.
Ik heb de RX-V379, die heeft geen netwerk aansluiting of wifi, dus de enige mogelijkheid is via USB. Maar hoe ik ook zoek, ik kan geen firmware vinden voor de reciever, dus ik ga er van uit dat er nog geen updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandmegens schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:04:
Ik heb de RX-V379, die heeft geen netwerk aansluiting of wifi, dus de enige mogelijkheid is via USB. Maar hoe ik ook zoek, ik kan geen firmware vinden voor de reciever, dus ik ga er van uit dat er nog geen updates zijn.
http://nl.yamaha.com/nl/support/contacts/

Vragen of er een update voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bluetooth, Wifi en nog veel meer draadloze verbindingen werken allemaal op frequenties binnen de 2,4GHz band. En dan wordt meestal het zwakke bluetooth signaal overstemd door het veel sterkere wifi signaal. Theoretisch in een ruimte zonder andere draadloze verbindingen is een afstand van 10 meter te halen, maar met een wifi router of andere apparaten met wifi verbinding in de buurt verkleint de werkbare afstand al snel tot een paar meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Dankje, ik heb ze een bericht gestuurd. Ik verwacht echter helaas geen positief antwoord.
easyriider schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Bluetooth, Wifi en nog veel meer draadloze verbindingen werken allemaal op frequenties binnen de 2,4GHz band. En dan wordt meestal het zwakke bluetooth signaal overstemd door het veel sterkere wifi signaal. Theoretisch in een ruimte zonder andere draadloze verbindingen is een afstand van 10 meter te halen, maar met een wifi router of andere apparaten met wifi verbinding in de buurt verkleint de werkbare afstand al snel tot een paar meter.
Is er dan wel een manier om het signaal van bluetooth te versterken door bv een of andere antenne bij de reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=47321445,noline]

Is er dan wel een manier om het signaal van bluetooth te versterken door bv een of andere antenne bij de reciever?
Staat hij in een kastje? Tijdelijk voor of op het kastje zetten kan helpen ontdekken of dit de/een boosdoener is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
rolandmegens schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:28:
[...]

Dankje, ik heb ze een bericht gestuurd. Ik verwacht echter helaas geen positief antwoord.

[...]

Wat je zou kunnen proberen is het wifi-netwerk in huis op een ander kanaal te zetten.

Zie ook https://support.apple.com/nl-nl/HT201542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25
Zoekende naar een nieuwe reciever kom ik de nieuwe rx-v681 en rx-a660 tegen. Wil deze gaan gebruiken voor mijn Qacoustics 5.1 cinema pack.

De verschillen zijn voor mij lastig te doorgronden, anders dan dat het een andere serie betreft. Ik zal er met name films mee kijken. Iemand advies?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Menno1234 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:02:
Zoekende naar een nieuwe reciever kom ik de nieuwe rx-v681 en rx-a660 tegen. Wil deze gaan gebruiken voor mijn Qacoustics 5.1 cinema pack.

De verschillen zijn voor mij lastig te doorgronden, anders dan dat het een andere serie betreft. Ik zal er met name films mee kijken. Iemand advies?
http://faq.yamaha.com/us/...tage/rx-a660_u/11055/9224

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Dat had ik gezien, maar daar kan toch niemand wijs uit worden? Vooral dat de a660 "Selected high quality parts to achieve optimum audio performance." heeft.

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heel kort door de bocht: de a serie is wat meer op geluidskwaliteit, de v heeft doorgaans meer aansluitingen.

Ik heb ook een leuke; ik ben met yamaha aan het mailen om erachter te komen wat de pin lay out is van de "ir in" aan de achterkant van de versterker. *zucht.
Eerst verwijzen ze naar standaard marmitek setjes, dan krijg je overduidelijk verkeerde informatie, dan mailen ze een stuk van het schema van de versterker.... *diepezucht. En volgens mij zit de support in frankrijk of belgie, dus alles gaat via google vertalen, en je krijgt eenregelige antwoorden terug...

Even aanvullen: dan wordt er verteld dat het niet mogelijk is en weer een marmitek setje aangeraden, dan komt er een stukje uit de handleiding.... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 11-07-2016 19:39 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Menno1234 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:20:
[...]
Dat had ik gezien, maar daar kan toch niemand wijs uit worden? Vooral dat de a660 "Selected high quality parts to achieve optimum audio performance." heeft.
Niemand gaat misschien wat ver, maar blijkbaar zeker niet iedereen. Hoe kom je bij deze beide types terecht? Waarom specifiek deze en niet een van de andere modellen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
hardware-lover schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Niemand gaat misschien wat ver, maar blijkbaar zeker niet iedereen. Hoe kom je bij deze beide types terecht? Waarom specifiek deze en niet een van de andere modellen?
Eerlijk gezegd kan ik dat niet goed onderbouwen. Mijn redenering, de topmodellen heb ik niet nodig met mijn Qaccoustics, dus ga ik 'veilig' boven het instapmodel zitten. In de winkels heb ik niet veel vertrouwen in kundig advies, wel in tweakers :). Mocht iemand een goede suggestie hebben dan sta ik daar zeker voor open...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk.. Elke moderne versterker zal uit de voeten kunnen met elke moderne speakerset (even kort door de bocht). Dat is het probleem niet. Een dikkere versterker zal ook wellicht nog wat headroom over hebben.

Maar wat zoek je nog meer in een versterker? Om welke aansluitingen gaat het? Wil je later uitbreiden? Wil je online radio, een app, extra speakers/zones, etc? Dat moet je eerst duidelijk hebben.

Ik heb bijvoorbeeld destijds voor de rxv775 gekozen vanwege de shitload aan aansluitingen die aanwezig zijn (waaronder phono) en de netwerkcapaciteiten. Verder is er voldoende porrie aan boord om mijn speakers aan te sturen; die zijn niet ontzettend gevoelig, dus soms moet de volumeknop wat open. Verder dan -28 ben ik nog nooit gekomen, meestal op -60 tot -50.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk dus in basics uitgelegd: een RX-A (audio) model heeft wat betere componenten (voeding, demping, allerlei kleine tweaks) die interessant zijn voor stereo weergave op met name wat grotere (moeilijkere) luidsprekers. De RX-V (Video) is veel meer op value for money gericht.

Dus bij kleine speakers en iets meer voorkeur voor film zou ik naar de 'V' serie neigen.
Ik denk niet dat je van plan bent om 'pure-direct' op 2 sattelieten te gaan spelen?

Uiteraard is dit puur een mening van mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:08:
Eigenlijk dus in basics uitgelegd: een RX-A (audio) model heeft wat betere componenten (voeding, demping, allerlei kleine tweaks) die interessant zijn voor stereo weergave op met name wat grotere (moeilijkere) luidsprekers. De RX-V (Video) is veel meer op value for money gericht.

Dus bij kleine speakers en iets meer voorkeur voor film zou ik naar de 'V' serie neigen.
Ik denk niet dat je van plan bent om 'pure-direct' op 2 sattelieten te gaan spelen?

Uiteraard is dit puur een mening van mij....
Helder, dank!

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Als bezitter van een R-N602 zag ik dat Yamaha de R-N402D heeft aangekondigd. Een vergelijkbare stereo-receiver met DAB+ radio functionaliteit (info hier).

als ik een vergelijking maak, zie ik niet zo gek veel verschillen. Iemand een idee? Vanwege de DAB+ overweeg ik mijn R-N602 te verkopen en de andere te halen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RX-A850 Firmware Update Version 1.81

Yamaha is pleased to offer the following firmware update to ensure the best possible performance and latest features for your AV receiver.

This firmware includes
1. HDMI connectivity improvement with certain Ultra HD Blu-ray player
2. Fixing sound cut-off issue of playing back certain Blu-ray Disks
3. MusicCast Link function improvement
4. Other finctionality improvement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:34:
RX-A850 Firmware Update Version 1.81

This firmware includes
1. HDMI connectivity improvement with certain Ultra HD Blu-ray player
2. Fixing sound cut-off issue of playing back certain Blu-ray Disks
3. MusicCast Link function improvement
4. Other finctionality improvement
Afgelopen weekend gedownload en toegepast... vooral die other functionality improvements zijn super. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat je deze volgens u toch zo slechte receiver nog in gebruik heeft, hypocriet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:41:
Vreemd dat je deze volgens u toch zo slechte receiver nog in gebruik heeft, hypocriet ?
Nee meer een kwestie van ik ga een product van 900 euro niet weggooien en het geluid is acceptabel. De zogenaamde extra functionaliteit gebruik ik dus maar niet want tja die werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 20:33
Nu sinds een week de RX-A1060 in huis.
Kan niet anders zeggen dan een waanzinnig mooi product.

Ook de functie om je geluid via bluetooth door te sturen is erg grappig.
Heb er de speakers van Teufel op staan: System 4 THX, daarnaast ook nog een Raumfeld Connector om het plaatje compleet te maken met One S die ik in de keuken heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:49:
[...]

Nee meer een kwestie van ik ga een product van 900 euro niet weggooien en het geluid is acceptabel. De zogenaamde extra functionaliteit gebruik ik dus maar niet want tja die werkt niet.
*KNIP* niet zo kinderachtig doen.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 02-08-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thijs2012 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:29:
Nu sinds een week de RX-A1060 in huis.
Kan niet anders zeggen dan een waanzinnig mooi product.

Ook de functie om je geluid via bluetooth door te sturen is erg grappig.
Heb er de speakers van Teufel op staan: System 4 THX, daarnaast ook nog een Raumfeld Connector om het plaatje compleet te maken met One S die ik in de keuken heb staan.
En je hebt geen vertraging tussen de Bluetooth speaker(s) en de bedrade speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 20:33
Phusebox schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

En je hebt geen vertraging tussen de Bluetooth speaker(s) en de bedrade speakers?
Er zit inderdaad een lichte vertraging in standaard, of dit is op te lossen met iets als een lipsync moet ik nog uitzoeken.
Verder denk ik ook niet dat ik het veel ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Welja, de HDMI1 output op mijn RX-A2020 is er weer mee opgehouden. HDMI2-out werkt normaal. Vorig jaar exact hetzelfde probleem, is toen gefixed door Yamaha door het HDMI-board te vervangen. Verschil met nu is dat de garantie inmiddels verlopen is. Ik ga straks even langs de Hifi-corner om te kijken of ze me tegemoet willen komen, anders baal ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:23:
Als bezitter van een R-N602 zag ik dat Yamaha de R-N402D heeft aangekondigd. Een vergelijkbare stereo-receiver met DAB+ radio functionaliteit (info hier).

als ik een vergelijking maak, zie ik niet zo gek veel verschillen. Iemand een idee? Vanwege de DAB+ overweeg ik mijn R-N602 te verkopen en de andere te halen :X
De 402D heeft dan wel Dab maar mist erg veel aansluitingen en weegt 2.5 kg minder.
Ik blijf lekker bij de R-N602, als ik radio luister tegenwoordig gewoon met Vtuner, bij voorkeur zenders met 320 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PhilipsFan schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:19:
Welja, de HDMI1 output op mijn RX-A2020 is er weer mee opgehouden. HDMI2-out werkt normaal. Vorig jaar exact hetzelfde probleem, is toen gefixed door Yamaha door het HDMI-board te vervangen. Verschil met nu is dat de garantie inmiddels verlopen is. Ik ga straks even langs de Hifi-corner om te kijken of ze me tegemoet willen komen, anders baal ik...
Garantie verlopen, hmm tja misschien de 2 jaar die ze willen je doen geloven, maar je hebt recht op garantie zolang de verwachte levensduur van een apparaat niet verstreken is. Bij een dergelijke receiver mag je er vanuit gaan dat die minimaal 5 jaar meegaat, en dat is nog voorzichtig.

Kan wel zijn dat je een deel van de kosten moet betalen, maar goed dat is nog altijd beter dan een HDMI uitgang missen.

Succes in ieder geval. Yamaha is qua service echt een drama gebleken bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2016 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:14:
[...]

Garantie verlopen, hmm tja misschien de 2 jaar die ze willen je doen geloven, maar je hebt recht op garantie zolang de verwachte levensduur van een apparaat niet verstreken is. Bij een dergelijke receiver mag je er vanuit gaan dat die minimaal 5 jaar meegaat, en dat is nog voorzichtig.

Kan wel zijn dat je een deel van de kosten moet betalen, maar goed dat is nog altijd beter dan een HDMI uitgang missen.

Is het ook meestal niet zo dat als er tijdens de garantieperiode een bepaald onderdeel vervangen word daar dan minimaal nog de standaard garantieperiode voor geldt vraag ik me af!

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
jokapo schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:57:
[...]

Is het ook meestal niet zo dat als er tijdens de garantieperiode een bepaald onderdeel vervangen word daar dan minimaal nog de standaard garantieperiode voor geldt vraag ik me af!
Nee, als er tijdens de garantieperiode een reparatie plaatsvindt dan blijft de oorspronkelijke garantieperiode geldig. Als je iets buiten garantie laat repareren (en dit dus zelf betaalt) dan is het wel gebruikelijk dat er garantie op de nieuwe onderdelen en de reparatie wordt gegeven.

Anyway, ik ben bij de Hifi-corner geweest en ze hebben me laten weten dat het apparaat gewoon naar Yamaha kan en dat ze meestal vrij coulant met dit soort dingen omgaan. Ze verwachten geen hoge kosten. Ik wacht het ff af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:14:
[...]

knip! Stop eens met digitaal ruzie zoeken

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 05-08-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip! Stop eens met digitaal ruzie zoeken

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 05-08-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
.

nothing to see here.. Move along...

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 05-08-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Phusebox schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:26:
[...]

Ja hdmi en ja ik zie de ondersteuning bij afspeelapparaten voor DTS-HD.

Ik vind het ook gek dat ik een "effect" MOET kiezen. Mijn vorige receiver detecteert gewoon wat er binnenkwam en schakelde dan zelf tussen dts, dolby digital, pcm of stereo (waarop je dan een effect kunt loslaten als dolby pro logic).

Verder mis ik ook een 2x of extended stereo stand. Muziek klinkt eigenlijk alleen goed in stereo. (I know zo is het bedoeld naar ik mis soms wat geluid van achteren zonder dat het meteen bewerkt wordt tot een vorm van surround).
Inmiddels heb ik de V-581 gekocht. Ook mij lukt het niet om automatisch DTS te laten detecteren. Is hier al een oplossing voor? Of moet ik hem altijd op 'Straight' laten staan?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Menno1234 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:40:
[...]

Inmiddels heb ik de V-581 gekocht. Ook mij lukt het niet om automatisch DTS te laten detecteren. Is hier al een oplossing voor? Of moet ik hem altijd op 'Straight' laten staan?
Jep hij moet op straight staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Phusebox schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:44:
[...]

Jep hij moet op straight staan.
Tnx! Klopt het dat het scherm dan Straight blijft tonen? Is er ergens te zien of je 'dts' hoort?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Menno1234 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:48:
[...]

Tnx! Klopt het dat het scherm dan Straight blijft tonen? Is er ergens te zien of je 'dts' hoort?
Op je afstandbediening op 'info' drukken tot Audio Decoder langs komt op je display en even wachten. Vervolgens zie je dolby digital of dts etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vandaag 1.24 binnengehaald voor mijn v477. Volgens de site van Yamaha gaat het hierom:

1. Operational stability improvement of AV Controller App control
2. Other network functions improvement

Iemand toevallig iets meer details over wat ze gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een update die ik zo ga installeren op mijn 4067.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 12:18
Geen V&A op het forum.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 17-08-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Orian schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 08:20:
Vandaag 1.24 binnengehaald voor mijn v477. Volgens de site van Yamaha gaat het hierom:

1. Operational stability improvement of AV Controller App control
2. Other network functions improvement

Iemand toevallig iets meer details over wat ze gedaan hebben?
Voor mijn receiver (600D) wordt het 1.17, met daarin dezelfde aanpassingen. Eens kijken of ik wat verschillen ga opmerken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

Voor mijn receiver (600D) wordt het 1.17, met daarin dezelfde aanpassingen. Eens kijken of ik wat verschillen ga opmerken.
Ik heb tot nu toe nog niets gemerkt. Ik heb nog wel eens dat hij niet via wifi uit slaapstand komt (kan hij hem niet vinden op het netwerk). Ik ben benieuwd of dat verholpen is. Maar dat gebeurde zo weinig (1 x per 2 weken ofzo) dat ik dat nog niet durf te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
Vandaag een yamaha rx-a660 gekocht! Ik ben zeer benieuwd! In de winkel langdurige demo's van ontvangen en mee mogen spelen. Ze waren er erg te spreken over.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Orian schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:40:
[...]
Ik heb tot nu toe nog niets gemerkt. Ik heb nog wel eens dat hij niet via wifi uit slaapstand komt (kan hij hem niet vinden op het netwerk). Ik ben benieuwd of dat verholpen is. Maar dat gebeurde zo weinig (1 x per 2 weken ofzo) dat ik dat nog niet durf te zeggen.
Ik heb er eigenlijk niets aan opgemerkt en ga het ook niet meer opmerken. Ik ben stout geweest en heb, na 4 verschillende Yamaha receivers op rij, de overstap gemaakt naar een ander merk. Eigenlijk enkel en alleen om het aankoop-bedrag en de mogelijkheden die ik kreeg voor het geld wat ik er nu aan heb uitgegeven.
Ik had met een schuin oog al eerder eens gekeken naar de Yamaha RX-S601(D) maar die vond ik te prijzig voor wat deze te bieden had. Dus voor nu is het even over en uit v.w.b. Yamaha als receiver.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
PhilipsFan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:40:
[...]
Anyway, ik ben bij de Hifi-corner geweest en ze hebben me laten weten dat het apparaat gewoon naar Yamaha kan en dat ze meestal vrij coulant met dit soort dingen omgaan. Ze verwachten geen hoge kosten. Ik wacht het ff af...
Grrrr. De receiver is terug, volgens de technische dienst is er niks mee aan de hand. Ze hebben een foto bijgevoegd dat beide hdmi uitgangen werken (met schermen aangesloten). Suggestie was om de kabel en de ingang op het ontvangende apparaat te controleren (dat had ik dus al lang gedaan). Dus ik heb 'm maar weer meegenomen. Bij de Hifi-corner deden ze niet moeilijk, ik hoefde geen onderzoekskosten te betalen.

Maar het probleem is dus niet opgelost. Hij wil gewoon via de HDMI-out 1 niet meer mijn TV aansturen. Ook niet via een andere (korte) kabel, ook niet via een andere HDMI-ingang op de TV. Wel via de HDMI-out 2, dus dat heb ik nu eerst maar zo aangesloten. Maar ergens heb ik het gevoel dat die het ook niet lang gaat uithouden. Misschien een HDMI-switch ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe receiver en vroeg me af of MusicCast het toe laat om via Dlna te zoeken op artiest, genre, albums en nummers, en vooraal om hierop nadien een shuffle toe te passen?

Bv ik zoek binnen een artiest naar de groep Queen, kan ik dan op al de gevonden albums een shuffle toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Heb ondertussen ook een Yamaha RX-A860 aangeschaft.

Vind het wel ingewikkeld om na te kijken of de versterker ook dobly of DTS afspeelt...
Kan je ergens instellen dat ie automatisch de juiste decoder instelt ?

Kan ik er ook voor zorgen dat ik in Pure direct ook de subwoofer kan gebruiken en niet enkel de 2 speakers?

alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

DorkoTheBeast schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:28:
Kan ik er ook voor zorgen dat ik in Pure direct ook de subwoofer kan gebruiken en niet enkel de 2 speakers?
Nope, Pure Direct is echt puur en direct. Dus geen signaalbewerking en subwoofer maar puur stereo.

Voor de rest zou ik de handleiding een keer goed doornemen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
sjaool schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

Voor de rest zou ik de handleiding een keer goed doornemen. ;)
Ja, heb ik al gedaan :?

Vind het een redelijk ingewikkelde uitleg...bij mijn vorige Sony werd automatisch DTS of DD5.1 afgespeeld als ie dat detecteerde en anders werd virtuele surround gecreëerd. bij 5.x ging een fel blauw lichtje branden en wist je direct dat alles goed was.

Bij de Yamaha moet je op Surdecode drukken en Surround selecteren en/of Neutral:X of Neo:6,...
Pure is enkel 2.0 en Straght ook stereo op de voorste luidsprekers (p67 handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 08:48
DorkoTheBeast schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:58:
[...]
Bij de Yamaha moet je op Surdecode drukken en Surround selecteren en/of Neutral:X of Neo:6,...
Pure is enkel 2.0 en Straght ook stereo op de voorste luidsprekers (p67 handleiding)
Als je de receiver op Straight instelt speelt ie het signaal af zoals hij het binnen krijgt, zonder verdere bewerking.
Dus heb je een film waar een DTS, DD5.1 etc. spoor in zit, zal de receiver dit ook zo afspelen.
Zodra je een andere Surround optie kiest gaat de receiver het signaal zelf omzetten/bewerken naar de gewenste optie.

Wil je bijvoorbeeld een radio signaal over meer dan 2 speakers afspelen, kun je de optie Surround Enhancer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DorkoTheBeast schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:28:
Heb ondertussen ook een Yamaha RX-A860 aangeschaft.

Vind het wel ingewikkeld om na te kijken of de versterker ook dobly of DTS afspeelt...
Kan je ergens instellen dat ie automatisch de juiste decoder instelt ?

alvast bedankt
Ik heb hier ook mee lopen kloten, het is jammer dat hij niet zelf kan switchen bij bepaalde bronnen.
Je moet hem idd op straight zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
op straight werkt het idd heel goed...

Enkel bij decoder voor tv moet ik surround gebruiken anders geeft die PCM en als ze dan iets in dolby uitzender zal ie dat nie automatisch selecteren?

Voor de rest superding hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 08:48
DorkoTheBeast schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:50:
Enkel bij decoder voor tv moet ik surround gebruiken anders geeft die PCM en als ze dan iets in dolby uitzender zal ie dat nie automatisch selecteren?
Nee, ook Straight gebruiken. De meeste HD zenders zenden in DD5.1 uit. De rest inderdaad in PCM.
Wil je dan toch Surround gebruiken zul je dat zelf moeten aanpassen. De receiver switched niet automatisch over als er een ander signaal binnen komt, dit zul je handmatig moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:32

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb van de week m'n tv/audio meubel ontvangen.
Vraag me nu af of ik de gewenste Yamaha versterker wel tussen de 'plankjes' ga krijgen.

Is het mogelijk om de voetjes te demonteren zodat hij ertussen past. En vervolgens de voetjes er weer onder te monteren? 'verder' in het kastje is er namelijk meer ruimte , hij moet alleen even door een smaller deel heen. Zou dit voor de meeste types hetzelfde zijn? Wie kan me hier meer duidelijkheid over geven?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zitten de voetjes met schroefjes (aan de onderkant) in het frame van de versterker. Eraf halen gaat wel lukken, maar ik denk niet dat het lukt om ze in de kast er weer onder te monteren. Is het geen optie om de versterker langs de achterkant van het meubel te plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Foutjuh schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:38:
[...]
De receiver switched niet automatisch over als er een ander signaal binnen komt, dit zul je handmatig moeten doen.
Had ik dit geweten, dan had ik geen Yamaha gekocht... Heel irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DorkoTheBeast schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:08:
[...]

Had ik dit geweten, dan had ik geen Yamaha gekocht... Heel irritant...
Jep, beetje crappy dat een receiver van dit kaliber deze basic funties mist.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste