Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
heb je zelf een HP dv6 of dv7 uit de 6 serie, wat zijn je ervaringen?
heb je problemen, hoe heb je ze opgelost, welke games kun je spelen, is de bouw kwaliteit goed enz. enz.
schrijf hier al je ervaringen over deze laptops, een volledige review mag natuurlijk ook.

[ Voor 8% gewijzigd door lucjuh8 op 06-11-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een Hp dv7-6151sd hier.
Specs: Intel® Core™ i7-2630QM, 6GB werkgeheugen, 750GB HDD, AMD Radeon HD 6490M.

Eerste indruk was goed, qua uiterlijk een van de mooiste laptops (persoonlijk), mooie aluminium behuizing. Geluid van Beats Audio is écht goed, als je met instellingen speelt komt er fantastisch geluid uit. Scherm is scherp genoeg voor mij.
Maar toen werd ik kritischer en komen een aantal punten boven; de behuizing sluit niet op twee punten niet helemaal goed aan; onder de speakerbar heb je een rand lopen welke aan de linker kant niet helemaal aansluit op de rest. Tevens de zwarte linkerkant van het scherm zit niet helemaal vast.

Verder begint de koeling wel wat vaker aan te slaan dan ik gehoopt had (tot nu toe heb ik nog nauwelijks zware programma's gedraaid). Tevens wat ik wel wat jammer vond (kon ik opzich geweten hebben) is dat de laptop een zwakke videokaart heeft; GTA IV met alles op de laagste settings kun je enigszins draaien; maar de laptop wordt wel warm en de koeling staat continu hard te blazen. De vergelijkbare Asus K73SV-TY037V zou dat nét iets beter moeten kunnen. Zou ik het goed willen draaien dat kom ik bij een BTO notebook uit, welke niet alleen een heel stuk duurder zijn, maar tevens alleen maar gericht zijn op prestaties; uiterlijk e.d. is stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:39:
Een Hp dv7-6151sd hier.
Specs: Intel® Core™ i7-2630QM, 6GB werkgeheugen, 750GB HDD, AMD Radeon HD 6490M.

Eerste indruk was goed, qua uiterlijk een van de mooiste laptops (persoonlijk), mooie aluminium behuizing. Geluid van Beats Audio is écht goed, als je met instellingen speelt komt er fantastisch geluid uit. Scherm is scherp genoeg voor mij.
Maar toen werd ik kritischer en komen een aantal punten boven; de behuizing sluit niet op twee punten niet helemaal goed aan; onder de speakerbar heb je een rand lopen welke aan de linker kant niet helemaal aansluit op de rest. Tevens de zwarte linkerkant van het scherm zit niet helemaal vast.

Verder begint de koeling wel wat vaker aan te slaan dan ik gehoopt had (tot nu toe heb ik nog nauwelijks zware programma's gedraaid). Tevens wat ik wel wat jammer vond (kon ik opzich geweten hebben) is dat de laptop een zwakke videokaart heeft; GTA IV met alles op de laagste settings kun je enigszins draaien; maar de laptop wordt wel warm en de koeling staat continu hard te blazen. De vergelijkbare Asus K73SV-TY037V zou dat nét iets beter moeten kunnen. Zou ik het goed willen draaien dat kom ik bij een BTO notebook uit, welke niet alleen een heel stuk duurder zijn, maar tevens alleen maar gericht zijn op prestaties; uiterlijk e.d. is stukken minder.
Je had het van je videokaart ook wel kunnen bedenken door naar de benchmarklijst te kijken. Voor de rest ben ik het met je eens wat betreft het design; erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:55:
[...]

Je had het van je videokaart ook wel kunnen bedenken door naar de benchmarklijst te kijken. Voor de rest ben ik het met je eens wat betreft het design; erg mooi!
Dat zeg ik ;) :
Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:39:
(kon ik opzich geweten hebben) is dat de laptop een zwakke videokaart heeft;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Over het hoofd gezien. :*)
Ik heb trouwens een maand de dv6 6170sd gebruikt en had hetzelfde met de koeling; onder het gamen van PES2012 bleef de fan telkens hard blazen. Ligt dat aan de videokaart of aan de slechte koeling? Tijdens het werken met Adobe CS3 en AutoCad etc. bleef de fan wel gewoon erg rustig.

[ Voor 6% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 04-11-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Y.Y.Eagle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:16:
Over het hoofd gezien. :*)
Ik heb trouwens een maand de dv6 6170sd gebruikt en had hetzelfde met de koeling; onder het gamen van PES2012 bleef de fan telkens hard blazen. Ligt dat aan de videokaart of aan de slechte koeling? Tijdens het werken met Adobe CS3 en AutoCad etc. bleef de fan wel gewoon erg rustig.
normaal gesproken zit er HP coolsense voor geprogrammeerd op je laptop daarmee kan je regelen of je optimale koeling of niet wil, als je er een beetje mee speelt kan je er voor zorgen dat de fan minder hard blaast of pas later aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Oh, en een aanvulling; toetsenbord verlichting zou ook wel welkom zijn geweest. Of het ligt aan dat het nu zo snel donker is weet ik niet, maar vreemd genoeg merk ik nu ineens dat ik soms echt even goed moet kijken waar een toets zit, m'n vorige laptop had geen toetsenbordverlichting trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44
Zelf sinds gister een dv7-6101. Leuk ding! Heb gekozen voor deze ipv een goedkopere asus vanwege het uiterlijk. Het oog wil ook wat, en wanneer ik die Asus had gekocht bleef ik altijd aan deze denken ;).

De beats zijn echt relax idd.. Lekker geluid. Errug fijn. Het 17" gedeelte vind ik ook perfect. Lekker grootte resolutie. Eigenlijk nog niks gemerkt wat deze laptop niet mooi maakt.. Toetsenbord verlichting lijkt me ook wel relax. Maar kan goed blind typen dus niet echt veel moeite mee.. Dat hij flink staat de blazen heb ik nog niet gemerkt.

Al met al een prima laptop. In de dv7 zit trouwens een extra harddisk-ruimte.. Alleen heb je daar een speciale kabel voor nodig. Heb deze alleen nog niet kunnen vinden onder een prijs van 30 euro..

Heeft iemand eigenlijk al zijn 6cells omgeruild voor een 9cells of een 12cells? Zie ze her en der op ebay rondzwerven.. Nu gaat ie bijna 5 uur mee met 1 acculading.. Niet getest, dat zegt Windows :+.

[ Voor 10% gewijzigd door Xaero op 04-11-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Xaero schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:18:
Zelf sinds gister een dv7-6101. Leuk ding! Heb gekozen voor deze ipv een goedkopere asus vanwege het uiterlijk. Het oog wil ook wat, en wanneer ik die Asus had gekocht bleef ik altijd aan deze denken ;).

De beats zijn echt relax idd.. Lekker geluid. Errug fijn. Het 17" gedeelte vind ik ook perfect. Lekker grootte resolutie. Eigenlijk nog niks gemerkt wat deze laptop niet mooi maakt.. Toetsenbord verlichting lijkt me ook wel relax. Maar kan goed blind typen dus niet echt veel moeite mee.. Dat hij flink staat de blazen heb ik nog niet gemerkt.

Al met al een prima laptop. In de dv7 zit trouwens een extra harddisk-ruimte.. Alleen heb je daar een speciale kabel voor nodig. Heb deze alleen nog niet kunnen vinden onder een prijs van 30 euro..

Heeft iemand eigenlijk al zijn 6cells omgeruild voor een 9cells of een 12cells? Zie ze her en der op ebay rondzwerven.. Nu gaat ie bijna 5 uur mee met 1 acculading.. Niet getest, dat zegt Windows :+.
Ik twijfelde ook tusen een Asus en deze. De HP heeft gewonnen vanwege uiterlijk en geluid.
Die kabel zoek ik ook (zoals bekend in dat topic), want de HDD van m'n oude laptop wil ik er (tijdelijk) in zetten om bestanden over te zetten (oude laptop start niet meer op). Eventueel zou ik ook wel een USB ding kunnen kopen om daar de HDD in te zetten, maar misschien ben ik nog wel zo gek om een keer een extra HDD of SSD erin te zetten.

En de accu? Die heb ik opgeladen, naar 10% ontladen en weer naar 80% opgeladen, in een plastic zak gestopt en in de kast gelegd; gebruik 'm toch alleen maar aan netstroom. Wel opletten dat je de stekker er niet uittrekt (per ongeluk). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Wellicht kunnen we die kabel van 30 dollar samen kopen om verzendkosten te besparen.. 10 dollar verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik begrijp de marketing van HP eigenlijk niet; zet je er een goede accu in die wel tot 6 uur mee kan gaan, maar maak je daar helemaal geen reclame van. Het staat niet eens vermeld op de Nederlandse versie van de website van HP. Op de US versie (orginele) van de website staat het er wel bij vermeld.
In de winkels staat dus gewoon accuduur tot 3 uur, terwijl dit 6 uur moet zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/5752/6hourshp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik werk thuis al ruim 3 jaar dagelijk op mijn HP dv7-1080ed, toendertijd een topmodel, en hij bevalt mij nog steeds erg goed. Het is een model met een Intel Core 2 Duo P8400, 2,26 GHz. en 4 GB geheugen en een Nvidia 9600m GT videokaart. Ondertussen een van de standaard twee 250 GB harddisken vervangen voor een Intel Postville 80 GB.

Ik speel er nog regelmatig CoD MW 1 en 2 op en ga er van uit dat MW 3 er volgende week ook nog wel op zal draaien op minimale settings. Enige twee dingen die in die jaren stuk zijn gegaan zijn de Blu-ray speler (die is na een half jaar onder garantie vervangen) en begin dit jaar is de voedingsadapter stuk gegaan en die is ook nog onder garantie vervangen (had er een driejarig carepack bij).

Mocht ik ooit een nieuwe willen, dan word het zeker weer een dv7. De nieuwe serie heeft weer leuke topmodelletjes. :9

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Xaero schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:59:
Wellicht kunnen we die kabel van 30 dollar samen kopen om verzendkosten te besparen.. 10 dollar verzendkosten.
Opzich wil ik wel mee doen hoor. Misschien zijn er nog wel wat mensen hier die interesse hebben.
Deze bedoel je zekers? Voor als we daar bestellen, iets voordeel met dit: coupon code: FB072808 geeft 5% korting.

Ik kijk nog even verder, want €30+ is natuurlijk nog best wat...

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 04-11-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y.Y.Eagle schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:13:
Ik begrijp de marketing van HP eigenlijk niet; zet je er een goede accu in die wel tot 6 uur mee kan gaan, maar maak je daar helemaal geen reclame van. Het staat niet eens vermeld op de Nederlandse versie van de website van HP. Op de US versie (orginele) van de website staat het er wel bij vermeld.
In de winkels staat dus gewoon accuduur tot 3 uur, terwijl dit 6 uur moet zijn.

[afbeelding]
Dat is alleen met de high-capacity 6-cel volgens google. En volgens google is de accuduur ongeveer 1 uur.

Nu klopt dat laatste natuurlijk niet, geloof nooit de fabrikant voor dit soort dingen. De cijfers worden vaak idle met het scherm @ low niet eens gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik weet niet waar je dat op google hebt gevonden, maar zoals ik al zei heb ik zelf de laptop gebruikt en heb zelf ervaren dat de standaard meegeleverde accu 5/6 uur makkelijk is te halen bij lage settings. Zelfs met hoge settings haalde ik 3/4 uur zo uit mijn hoofd.

Overigens heb ik zelf de HP Pavilion DV6 6b41ed inmiddels besteld en zou hem binnen 2 weken moeten hebben. Ik zal het dan opnieuw testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je de 6b41ed besteld? Zelf ook aan het kijken naar deze laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Bij de Mediamarkt kun je hem gewoon bestellen. Heb hem met de computeractie wat tot morgen loopt besteld voor €879,- (normaal €999,-). Goeie deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat de versie met HD 6770M en 1080p scherm? Dan zal ik hem meteen opnemen in [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Klopt. Voor de exacte specs kun je hier kijken. Ik vraag me trouwens af hoe de zelfde kaart 6770M bij de ene serie 1gb geheugen heeft en bij deze 2gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y.Y.Eagle schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:21:
Bij de Mediamarkt kun je hem gewoon bestellen. Heb hem met de computeractie wat tot morgen loopt besteld voor €879,- (normaal €999,-). Goeie deal lijkt me.
Ik ben ook erg geïnteresseerd in deze laptop en ben al een tijdje de webshops die deze (gaan) leveren aan het peilen. Misschien dat het ligt aan de ongemakkelijke (lees: schreeuwerige) navigatie van Mediamarkt maar ik kan geen sporen vinden dat Mediamarkt deze ooit zou gaan leveren. Verder zie ik dat sinds vrijdag ongeveer ALLE webshops zich hebben terug getrokken met het aanprijzen van de HP dv6 6b41ed zoals Aces Direct en max ICT, maar ook golden-partners van HP zoals centralpoint. Ik hoop voor je dat je niet de verkeerde laptop bij Mediamarkt hebt gekocht maar aan je uitlatingen over deze laptop op andere topics denk ik dat je wel weet waarover je praat.

Aangezien ik zelf ook op zoek ben zou ik graag een linkje van je vernemen :) en anders; verklaar je nader.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 23:20 . Reden: Verkeerd gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Je kunt gewoon naar een Mediamarkt vestiging gaan, dan kunnen ze het via de computer bestellen. Standaard kunnen ze deze laptop niet vinden, maar als ze kijken bij centraal of magazijn wel.
Dit zegt wel genoeg denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/5474/factuuryunus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de moeite het geheel in te scannen. You proved your point. Hebben ze je enige indicatie gegeven wanneer de laptop geleverd zal worden? Het feit dat zoveel webshops hem uit het assortiment halen is niet erg hoopvol. Mijn mail naar aces direct (voordat ze hem uit het assortiment haalden) kreeg als reply dat ze hem over 3-4 weken pas verwachtten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Normaal gesproken zou ik het binnen 2 weken kunnen ophalen, maar het is niet zeker zei de medewerker.
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ze het uit het assortiment hebben gehaald. De broertje: 6b12ed en 6b14ed kun je gewoon bestellen en zijn al te bewonderen bij bijvoorbeeld de BCC.
Misschien dat het nog langer dan een maand gaat duren waardoor ze het eruit hebben gehaald. Zodra de levertijd wat korter is komt de 6b41ed vast wel weer op diverse webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet eens zo raar opkijken als (nog) een model in z'n geheel de aftocht zou blazen. Op de eerste dag dat deze nieuwe dv6 serie uitkwam stonden er op de HP site 2 laptops aangekondigd met een full hd scherm. De een had een 6770m aan boord en de andere de 6490m maar kreeg een bluerayspeler. Laatstgenoemde lijkt ook van de aardbodem verdwenen te zijn. Beide hadden toen een adviesprijs van 1000 wat later weer verlaagd is naar 900. HP is wel een beetje aan het rommelen. De notebook pagina ligt er ook al 4 dagen uit.

Update: Toevallig lijkt Mycom (mijn vaste verkooppunt) hem toch op te nemen in zijn assortiment voor een prijs van 1000 euro. <- dat moet voor minder kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP doet wel rare dingen de laatste tijd.

We gaan webOS wel/niet/wel/niet/wel laten vallen. En nu zoeken ze blijkbaar nieuwe devvers... De voorraad was toch al op?
Dan deze laptop inderdaad. Komt hij nu wel of niet naar Nederland? en waarom duurt dat bijna aan jaar? :? HP had al flink wat klanten erbij kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Klopt, die laptop had ik ook gezien, maar die hebben ze eruit gehaald. Ik vond het ook een rare combinatie met de 6490m (low-end chip).
De adviesprijzen van alle laptops van de 6b00 serie zijn gelijk gebleven, ook de 6b41ed was €999,- bij aankondiging en dat is hij nog steeds. De notebook pagina ligt er niet uit, hij staat standaard ingesteld op kolomweergave (dan blijft hij maar laden en doet hij het niet). Als je switcht naar gridweergave dan werkt de pagina gewoon. Het is natuurlijk niet normaal dat de website niet goed werkt, maar met de gridweergave doet hij het in ieder geval wel.

Misschien kun je naar de Mediamarkt en kun je mijn factuur laten zien zodat je hem voor dezelfde prijs kunt bestellen. MyCom geeft je niet zomaar korting. :)

@Darkstone, ik snap HP soms ook niet. Ze zijn een beetje de weg kwijt lijkt het wel. Als ze nou eerder deze laptop hadden uitgebracht hadden ze veel meer klanten.

[ Voor 9% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 07-11-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Xaero: heb je al contact gehad met HP over die kabel?

Voor het overzetten van de oude bestanden wel handig, hoewel ik wel zit te twijvelen om de dv7 om te ruilen vanwege de videokaart...

[ Voor 56% gewijzigd door Piet91 op 07-11-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Heb sinds vorige week een dv6-6170sd in bezit, het is een enorm mooie machine om te zien.

Ik speel af en toe games, zoals World of Warcraft en Eve Online. En de AMD 6490M is niet echt fantastisch. Maar hij doet het acceptabel.

Voor deze machine was ik meer geinterreseerd in hoe portable hij is en de functies om het touchpad uit te kunnen schakelen bijvoorbeeld en media af te spelen. Regelbare koeling via de software. De kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Inmiddels is de HP Pavilion dv6-6b41ed op voorraad bij bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, meer en meer verwachten hem binnen 10 dagen zoals Mycom, Dynabyte & Dixons. Maar helaas wel allemaal voor 1000 euro ipv 870 waar jij hem voor krijgt. Een week geleden twijfelde of ik hem zou kopen voor 850 maar vond het toch niet zo veilig bij maxICT wegens de slechte beoordelingen van mede tweakers. Ware het niet dat ik in een schoolexamen week zit dan was ik zaterdag nog langs de mediamarkt gegaan. Jammer dat ik de laptop niet kon bestellen via de site.

Tjah, pech voor mij. Gefeliciteerd met je aankoop, ik verwacht wel een review van je ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
op http://www.pctopper.nl/in...cts.view&product_id=54244 kan je de dv6-6b41ed krijgen voor 922 euro, weer iets goedkoper dan de 999

• Xaero
Piet91 schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:23:
Xaero: heb je al contact gehad met HP over die kabel?

Voor het overzetten van de oude bestanden wel handig, hoewel ik wel zit te twijvelen om de dv7 om te ruilen vanwege de videokaart...
HP levert de kabel niet. Misco.nl daar in tegen wel. Voor +/- 30 euro heb je de kabel. Heb geen idee of je echt een caddy nodig hebt. Er zit namelijk wel gewoon een metalen omhulsel al in die vastgeschroeft zit.
Ben van plan die van misco dan maar te bestellen. Heb ik meer kans dat ik kan retourneren en dat het werkt ;).

• Piet91
  • Niet online
Xaero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:20:
[...]

HP levert de kabel niet. Misco.nl daar in tegen wel. Voor +/- 30 euro heb je de kabel. Heb geen idee of je echt een caddy nodig hebt. Er zit namelijk wel gewoon een metalen omhulsel al in die vastgeschroeft zit.
Ben van plan die van misco dan maar te bestellen. Heb ik meer kans dat ik kan retourneren en dat het werkt ;).
Heb je een linkje, want ik kan 'm niet vinden. :+

Verwijderd

Bedoel je zo´n IDE kabel? Heb geen ervaring met misco maar als je IDE intypt in de zoekbalk kom je diverse kabels tegen onder de 15 euro. Ik vind de foto's + descriptie van de producten op Misco bar slecht aangezien ik niet makkelijk kan afleiden hoeveel pins deze hebben en of de uiteinden mannetjes/vrouwtjes zijn. Ik kijk nog even rond en als ik iets vind post ik nog een linkje.

Edit:
Heb niet veel tijd maar ik zou hier eens kijken:
http://www.beslist.nl/products/r/dv7+sata+cable/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 15:58 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het zal wel om zo'n soort kabeltje gaan.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Xaero
Ik heb Misco gemailt met een artikelnummer. Op de website stond namelijk niks. Heb ze nu even gemaild om te vragen welke laptop's compaitable zijn, of ze een foto hebben en wat voor kabel het precies is. Hoop dat ik daar vandaag/morgen nog antwoord op krijg :).

En zoals Megatronics zegt, idd zo'n kabel :)

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:03:
Yup, meer en meer verwachten hem binnen 10 dagen zoals Mycom, Dynabyte & Dixons. Maar helaas wel allemaal voor 1000 euro ipv 870 waar jij hem voor krijgt. Een week geleden twijfelde of ik hem zou kopen voor 850 maar vond het toch niet zo veilig bij maxICT wegens de slechte beoordelingen van mede tweakers. Ware het niet dat ik in een schoolexamen week zit dan was ik zaterdag nog langs de mediamarkt gegaan. Jammer dat ik de laptop niet kon bestellen via de site.

Tjah, pech voor mij. Gefeliciteerd met je aankoop, ik verwacht wel een review van je ;)
Of je gaat even wachten tot dat één van de Mediamarkten met een computeractie komen en dan ook bestellen voor €879- waar ik hem voor heb besteld.
En een review wil ik best schrijven, maar heb dit nooit eerder gedaan. Verwacht er dus niet veel van. :9

Verwijderd

Misschien dat ik te snel oordeel maar ik heb slechte ervaringen met de combinatie mediamarkt & computeracties. Heb altijd het gevoel dat ze vóór z'n actie lekker de prijs zitten op te hogen om vervolgens in die zogenaamde actieweek computers voor dezelfde prijs te verkopen als andere winkels al die tijd al deden. Apple hardware vormt hier een uitzondering op omdat veel mensen op de hoogte zijn van de (door apple) vastgelegde prijs en zich niet zo snel laten neppen.

Maar dat is puur mijn gevoel. Dat neemt niet weg dat jij een mooie deal gemaakt hebt, en dat, bij mediamarkt.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

In tegenstelling tot jou ervaringen heb ik juiste positieve ervaringen. Kijk gewoon een week of eerder naar de prijs van de laptop die je wil en bij de actiedag check je even na of de prijs hetzelfde is gebleven.

Hier nog een vergelijking met de 1080p en 720p scherm van HP. Ziet er goed uit! 8)

• Piet91
  • Niet online
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:11:
In tegenstelling tot jou ervaringen heb ik juiste positieve ervaringen. Kijk gewoon een week of eerder naar de prijs van de laptop die je wil en bij de actiedag check je even na of de prijs hetzelfde is gebleven.

Hier nog een vergelijking met de 1080p en 720p scherm van HP. Ziet er goed uit! 8)
Dat verschil ligt toch echt niet alleen 1080p of niet? De rechter is feel doffer en zo is het bij mij zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... is dat de Amerikaanse uitvoering met de zwarte behuizing? Ik dacht dat de 6b41ed grijstinten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:17
Ik heb onlangs ook de Hp dv7-6151sd aangeschaft als vervanging voor mijn oude Acer 7730ZG. Accuduur en scherm zijn veel beter bij de HP maar de audio is een stuk minder. Misschien nog maar eens met de settings spelen.

Gamen kan ik niets over zeggen, maar ik ben wel aan het kijken om deze uit te breiden met een tweede hdd, aangezien de ruimte er voor is. Qua design is het echt een mooie laptop, en dankzij een aantal acties had ik hem voor 550 euro wat het wel een heel interessante optie maakte.

Eigenlijk was ik op zoek naar een 1920x1200 scherm, maar dat prijsverschil vond ik het uiteindelijk toch niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Het is inderdaad de US versie, zij hebben de 1080p 15,6 inch namelijk al een jaar op de markt. Deze link heb ik dan ook op een forum uit US gevonden.

De 6b41ed is deze kleur.
Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/LS237EA_400x400.jpg

@Sh0ckTr00per, het audio hoort juist beter te zijn bij HP, vooral vergeleken met Acer. Ik denk dat je inderdaad wat moet klooien met de instellingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 11-11-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dat denk ik toch niet.. Al dat beats audio, bang & oulfson, THX gedoe.. is 99% van de tijd marketinggepraat. De enige notebooks die ik zo kan opnoemen met echt goed geluid zijn de studio 17 en xps 17, en daar word gek genoeg heel weinig reclame voor gemaakt.

De N55/75 zou je ook nog aan dat ritje kunnen toevoegen als je ermee kan leven dat de sub extern is..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 07:35:
Gamen kan ik niets over zeggen, maar ik ben wel aan het kijken om deze uit te breiden met een tweede hdd, aangezien de ruimte er voor is. Qua design is het echt een mooie laptop, en dankzij een aantal acties had ik hem voor 550 euro wat het wel een heel interessante optie maakte.
Wauw, dat is wel een heel nette prijs. Ik moest helaas heel wat meer betalen ;(
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:46:
Nu dat denk ik toch niet.. Al dat beats audio, bang & oulfson, THX gedoe.. is 99% van de tijd marketinggepraat. De enige notebooks die ik zo kan opnoemen met echt goed geluid zijn de studio 17 en xps 17, en daar word gek genoeg heel weinig reclame voor gemaakt.

De N55/75 zou je ook nog aan dat ritje kunnen toevoegen als je ermee kan leven dat de sub extern is..
Daar ben ik het niet mee eens. Ja, vaak is het maar marketing gepraat en voegt het weinig tot niets toe. Maar ik vind het geluid van mijn dv7 behoorlijk goed, zeker als je wat met instellingen gaat spelen van Beats Audio. Ja, het zijn geen vloerstaanders maar ik vind het geluid behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op diverse fora las ik dat het inderdaad lijkt op marketingsgepraat en dat HP vrijwel geen aanpassingen in hun eerdere geluidssysteem hebben doorgevoerd behalve er een paar stikkers op plakken. Op youtube zie je bij de Envy Beats edition dat ze het geluid ronduit bagger vinden en slechter dan de normale envy, en dat nog wel op zo'n luxe artikel. Het blijven natuurlijk overdreven uitspraken maar er zal wel een kern van waarheid (digital maoism?) achter schuilen.

Gelukkig maak ik me niet zo druk om die boxen, zolang er een beetje goede geluidskaart inzit doen m'n externe speakers de rest wel. Mij gaat het er bij deze laptop om dat ik WEL full HD wil en een beetje graphisch/denk-vermogen om met 3d/bewerkings programma's te spelen. Het enige nadeel tot nu toe vind ik dat er wel een 2de digitalvideo aansluiting erop mocht zitten voor het geval ik mijn 2 hd schermen wil aansluiten. Dsub naar full HD is sleeeecht.

Edit: (Zeg het me als het te erg off-topic is:)
Darkstone, aan je onderschrift lijk ik deze vraag het beste aan jouw te kunnen stellen; Hoe komt het dat de resoluties van laptops zo waanzinnig omlaag gegaan zijn tegenwoordig? Een 10 jaar oude acer van mij had al 1600*1200 en een oude toshiba t43 een met een eenzelfde resolutie. Tegenwoordig moeten we het doen met 1366*768? Mijn moeders galaxy note heeft met 1280*800 een (vrijwel) even hoge resolutie op haar mobiel. (Ja ik heb je topic over ervaringen hoge resolutie schermen gezien maar vond geen verklaring.)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ergste vond ik nog wel een bepaalde asus thin en light die het Bang & oulfson label mocht dragen. Daar kwam gewoon mono geluid uit :X. Audio certificering lijkt hip te zijn tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Audio certificering is inderdaad erg populair de laatste tijd maar meestal hebben de laptops wel beter geluid dan laptops zonder certificering maar het evenaart natuurlijk niet de kwaliteit van een 2.1 speaker setje. als je over audio certificering wil praten ga dan naar Audio certificering op laptops, nuttig of niet?

[ Voor 33% gewijzigd door lucjuh8 op 14-11-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:41:
meestal hebben de laptops wel beter geluid dan laptops zonder certificering
Dat loop ik net te ontkrachten :F :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik snap er niks van, de HP Pavilion dv6 6b41ed is nu alleen verkrijgbaar bij bol.com.
MyCom, Dynabyte en Dixons hebben hem niet meer in het assortiment.
Wat zal de reden kunnen zijn? De levertijd te lang waardoor ze hem tijdelijk eruit hebben gehaald? Ik kan zo 123 niks anders bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:43:
[...]

Dat loop ik net te ontkrachten :F :P
Er zijn natuurlijk laptops met een audio label die enorm slecht geluid leveren zoals die Asus met B & O maar meestal geven ze wel beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y.Y.Eagle schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:05:
Ik snap er niks van, de HP Pavilion dv6 6b41ed is nu alleen verkrijgbaar bij bol.com.
MyCom, Dynabyte en Dixons hebben hem niet meer in het assortiment.
Wat zal de reden kunnen zijn? De levertijd te lang waardoor ze hem tijdelijk eruit hebben gehaald? Ik kan zo 123 niks anders bedenken.
Ik zag het ook maar werd te emotioneel om te reageren op tweakers. Maar vroeg of laat zul je je leed toch onder ogen moeten komen. Bij deze. Ik heb vrijdag, direct na mijn examenweek, mediamarkt Deventer gebeld en ze kenden het hele model niet. Ook mijn mail naar de centrale webshop werd beantwoord met; "wij kunnen niet in het assortiment van een vestiging kijken en we weten niet of deze beschikbaar komt op de webshop". Lekker vaag die 6b41ed. Heb jij al iets vernomen van de levering van je device? Ik begin nu toch te twijfelen over de aanschaf aangezien een abrupte prijsstijging van circa 150 toch wel onacceptabel is voor een arme, zielige student als ik. Vooral nu de hardware aan het verouderen is door het lange wachten.

PS: Darkstone zou je eventueel de "edit" van mijn vorige bericht op deze threat kunnen lezen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:08:
Edit: (Zeg het me als het te erg off-topic is:)
Darkstone, aan je onderschrift lijk ik deze vraag het beste aan jouw te kunnen stellen; Hoe komt het dat de resoluties van laptops zo waanzinnig omlaag gegaan zijn tegenwoordig? Een 10 jaar oude acer van mij had al 1600*1200 en een oude toshiba t43 een met een eenzelfde resolutie. Tegenwoordig moeten we het doen met 1366*768? Mijn moeders galaxy note heeft met 1280*800 een (vrijwel) even hoge resolutie op haar mobiel. (Ja ik heb je topic over ervaringen hoge resolutie schermen gezien maar vond geen verklaring.)
Nog niet gezien, dus:

Ik vraag me precies hetzelfde af. Kendvoorbeeld zijn de oude thinkpads: 1680*1050 @ 12,x". Een paar jaar later had de opvolger 1440*900. Tegenwoordig kijken we tegen een 768p schermpje aan. Dat slaat dus echt helemaal nergens op. Een verklaring? Ik zou het niet weten. Een scherm kost echt geen drol, 20 euro extra voor een uitmuntend exemplaar in kleine hoeveelheden (doe dat x100, en je zit aan de helft). Ik kan me niet voorstellen dat ze bij asus en hp & co massaal zeggen: meh, doen er toch maar een brak scherm op, de consument tuint er toch wel in. Dat is echter toch wat er gebeurt.. Raar, want ik zie iedereen met ook maar een beetje verstand van computers een goed scherm eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wel veel last ventilator/warmte. Ventilator slaat wel erg vaak aan terwijl ik niets intensiefs doe (gewoon op schoot op de bank; ventilator opening niet afgedekt o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Piet91 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:50:
Wel veel last ventilator/warmte. Ventilator slaat wel erg vaak aan terwijl ik niets intensiefs doe (gewoon op schoot op de bank; ventilator opening niet afgedekt o.i.d.)
Je kan in HP coolsense alles instellen voor de ventilator, waarschijnlijk staat de laptop ingesteld op erg koel dit kan je aanpassen zodat de ventilator alleen aangaat bij zware toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

@GmrGppy, ik heb ze vorige week aan de lijn gehad en ze hebben gezegd dat ik het deze week zou moeten hebben. Alleen snap ik niet waarom alleen bol.com deze laptop kan leveren. Is er een probleem met de laptop? Is de levertijd te lang? Heeft HP besloten deze laptop toch later op de markt te brengen? Doet HP moeilijk over de prijs?
Ik heb MyCom gemailt hierover en ze konden mij de reden niet vertellen, buiten dat het product uit het assortiment is gehaald.
Ik weet niet wat ik moet denken eigenlijk.
Ik snap trouwens niet waar je het vandaan haalt dat de laptop 150 euro duurder is geworden, de prijs is en was €999,-. Ik heb hem met de computeractie gekocht.

@Piet9, kun je niet wat klooien met de CoolSense instellingen?

[ Voor 12% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 15-11-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de HP site staat inderdaad al die tijd 999 euro maar door tal andere winkels, minstens 9 webshops waaronder enkele grote namen, was de laptop net als bij Mediamarkt gewoon rond de 840-880 euro te bestellen. Daarna was er een tijd dat ie plotseling compleet spoorloos was waarna ie langzaam weer werd opgenomen in het assortiment voor 999. Het lijkt erop dat bijna alle winkels foutieve informatie mbt de prijs gekregen hebben waardoor een tijd lang iedereen de laptop voor circa. 850 euro kon pre-ordenen waarna snel een prijscorrectie doorgevoerd is. Ik heb het gevoel dat dit ook de mediamarkt betreft al kan het inderdaad zijn dat het werkelijk een computeractie geweest is. Zowel de central webshop als Deventer hebben hier niets van meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb de laptop inderdaad wel voor rond de €870,- gezien op onbekende shops zoals MaxICT en nog 6 onbekende shops, ik weet ook waar je het hebt gezien en ik kan je vertellen dat al die +/- 7 shops van dezelfde eigenaar zijn. Alle andere grote namen zoals Dixons en MyCom e.d. hebben hem nooit goedkoper aangeboden. Of ik heb dat niet gezien?

En heel gek; MyCom en Dixons hebben hem weer in het assortiment.
Trouwens, bij PCTopper komt hij voor €922,-.

Heb je trouwens bij MediaMarkt in Deventer via de computer laten kijken naar het magazijn. Ze hebben namelijk een centrale magazijn. Als ik hem wel kan bestellen, zou jij hem ook kunnen bestellen.

• lucjuh8
Zou er hier een eigenaar van een dv6 of dv7 een uitgebreide review kunnen schrijven aub?

Verwijderd

Er is nog niemand die dit nieuwe model heeft.. over de vorige serie zijn zat ervaringen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 17:25

BS

Ik heb een speciale vraag over een hp laptop.
De hp dv7 6190ed en de hp dv7 6b30ed en 6b60ed heben en blu-ray brander aan boord.

Kunnen deze branders probleemloos blu-ray films branden op 25 & 50 GB?

Ik kan nergens op het net een review ver deze laptops vinden waar ze e blu-ray brander testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z'n speciale vraag is het niet hoor, wel een specifieke en misschien zelfs moeilijk te beantwoorde vraag. ;)
HP heeft z'n 6b00 lijn niet helemaal op orde en deze zijn nauwelijks op voorraad en dus geen (NL) reviews.
HP heeft in zijn product specificaties het volgende neergezet:

"Multimediastation: Blu-ray ±r/rw met SuperMulti dvd±r/rw double-layer-ondersteuning"

Er zit in iedergeval een blu-ray speler in die single layer (25gb) blu-ray disks (wellicht probleemloos) kan branden. Of de term "double-layer" in hun specificaties alleen opgaat voor het branden van DVD's en niet voor blu-rays (50gb) kan ik niet zeggen. Persoonlijk denk ik dat ze wel double layer zouden moeten kunnen branden. In hun blu ray specificaties van 3 jaar terug kon dat namelijk al en deze writer lijkt nog steeds te zitten in hun huidige modellen: http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c02153279.pdf

Helemaal zeker weet ik het niet en ik zou, als ik jouw was, het zeker even navragen. Tip: Als je graag video edit, 3d modellen modelleert of gewoon zware media wilt afspelen, dan zou ik voor het model gaan met de 7200 rpm disk. Die is in dat geval geen onnodige luxe.

Edit:
Aangezien vergelijkbare producten al enige tijd in Amerika uit zijn heb ik daar nog even rondgeneusd. Kwam het volgende tegen al kan ik er geen duidelijk oordeel uit trekken.
Blu-ray writer & SuperMulti DVD burner

"Enjoy the latest Blu-ray movies, including in high-definition formats, on your PC. With the extra capacity available with Blu-ray, BD format movies can offer you more bonus material. This drive writes to and plays back from standard CDs and DVDs as well. Blu-ray, 12x (DVD), 32x (CD), 2x BD Read, 32x (CD), 12x (DVD+R), 12x (DVD-R), 4x (DVD+R DL), 4x (DVD-R DL), 2x (BD-R) Write. DISCLAIMERS: Actual speeds may vary. Don't copy copyright-protected materials. Double layer is a new technology. Double-layer media compatibility will widely vary with some home DVD players and DVD-ROM drives. Double-layer discs can store more data than single-layer discs. However, double-layer discs burned with this drive may not be compatible with many existing single-layer DVD drives and players. As Blu-ray is a new format containing new technologies, certain disc, digital connection, compatibility and/or performance issues may arise, do not constitute defects in product. Flawless playback on all systems not guaranteed. For some Blu-ray titles to play, may require DVI or HDMI digital connection, display may require HDCP support. This Blu-ray drive does not support writing to ultra-high speed CDRW media (16X to 32X advertised performance). HD-DVD movies cannot be played on this PC."

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS

BS

het gaat mij voornamelijk om het branden van blu-ray films.
dus een 7200 toeren schijf is mooi meegenomen maar geen vereiste.

Het enige wat nu belangrijk is om te weten dat 50gb blu-ray ook kan worden gebrand anders is € +/- 1000 veel geld als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha. Lijkt er dus op dat je voor 1000 euro een laptop koopt om nu en dan iets te branden.
Tip: Misschien kun je je laptop inbouwen in je desktop zodat je meer ruimte op je bureau hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS

BS

Ik heb nu een imac die geen blu-ray ondersteund.
Nu kan je met een externe brander en roxio toast en bd plugin blu-ray brander.
Maar de externe lacie blu-ray brander doet het niet wat hij moet doen.

Maar de externe brander in combinatie met een windows systeem werkt ook niet.
Dus misschien de laptop met blu-ray brander het wel goed doet.
Het lijkt er inderdaad iets op dat ik een laptop koop om af en toe iets te branden.

[ Voor 10% gewijzigd door BS op 20-11-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai, klinkt als een duur probleempje. Het is een tijdje geleden dat ik serieus met een mac icm externe apparatuur gewerkt heb. Ik moest toen wegens een defecte cd/dvd drive een besturingssysteem vanaf een externe harddisk installeren. Op zich geen groot karwei maar herinnerde dat ik de externe harddisk eerst compatible moest maken door hem aan te melden en dan op een bepaalde manier te resetten in Disk Utility (?). Weet je zeker dat je jouw externe apparatuur ook niet moet aanmelden/geschikte drivers/bijgeleverde software installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS

BS

Hij herkent de externe brander prima en cd's en dvd's worden prima gebrand.
25 gb blu-ray gaan ook nog wel (sommige mislukken)
50 gb blu-ray doen het gewoon niet zowel mac als windows.

De brander is al 2 maal omgeruild door lacie.
Ik ben zelf van mening dat de brander een firmware update nodig heeft om media te kunnen herkennen maar die is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Found it: http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv7-6b30ed.html

"Blu-ray: verbluffende beeldkwaliteit
De HP Pavilion dv7-6b30ed heeft een ingebouwde Blu-ray-brander. Blu-ray kan een tot wel 5 x hogere resolutie weergeven dan dvd's en tot wel 50 gigabytes aan data op een schijfje branden. Dit staat garant voor een verbluffende beeldkwaliteit en je schrijft gemakkelijk grote hoeveelheden data weg."

En al is het niet helemaal hetzelfde typenummer als de 6190, het is wel dezelfde serie en dus met 98% zeker dat het om dezelfde burner gaat:

http://www.laptopshop.be/...on-dv7-6180eb-azerty.html

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS

BS

Inderdaad en dan hebben ze ook nog de 6b60ed en deze heeft zelfs een ssd schijf erbij inzitten.
Nu afwachten totdat deze leverbaar zijn of en 6190kopen.

En ik ga nog uitzoeken of het echt werkt

[ Voor 28% gewijzigd door BS op 20-11-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je? Ze zeggen hetzelfde over de6b60ed:

http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv7-6b60ed.html

Oftewel laptopshop beweerd dat in alle 3 de laptops die jij voor ogen had een blu-ray zit die tot 50gb schrijft. Bedoel je met "Maar het is nu uitzoeken welke blu-ray echt kan branden." dat je sceptisch bent over de kwaliteit van HP producten of sceptisch bent over de gegeven specificaties van laptopshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BS

BS

Over hp producten niets dan lof heb al meerdere laptops versleten altijd zonder problemen.
Heb zelfs nu nog een hp laptop in gebruik.
Hetzelfde is met hp printers niets dan lof werken altijd.
Laptopshop verward zich nog wel eens met dingen mar als ze inderdaad voor alle drie de laptops zegen dat het zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

@GmRGppy, kijk is hier.
Je kunt de HP Pavilion DV6 6b41ed dus nu bestellen voor €859,-.

[ Voor 15% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 20-11-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor je info. Ga even informeren bij mediamarkt Deventer (daar loopt de actie ook zag ik op de site), aangezien ik niet het gevoel had dat ze bereid waren tot een voorbestelling. Heb jij hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:42:
Heel erg bedankt voor je info. Ga even informeren bij mediamarkt Deventer (daar loopt de actie ook zag ik op de site), aangezien ik niet het gevoel had dat ze bereid waren tot een voorbestelling. Heb jij hem al binnen?
Voorbestelling doen ze niet moeilijk over, als je het maar aangeeft. Ik krijg hem morgen (bijna zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
geldt die korting ook als je bij de webshop bestelt?
en ik heb nog een vraagje bij de specificaties op bol.com en op laptopshop staat dat de dv6 6b50ed een full hd scherm heeft en op de HP site staat dat er een 768p scherm in zit, weet er iemand wie er fout zit dus full HD of gewoon HD?

[ Voor 69% gewijzigd door lucjuh8 op 20-11-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet. Niet alle mediamarkt vestigingen hebben deze actie en dus zal het vaag zijn als het op de webshop wel zo zou zijn; Even een rondje lopen door de mediamarkt en de aankoop op je mobiel doen.

Verder zijn de modellen nog niet beschikbaar op de webshop, noch in de winkel. Daarom "voorbestellen".

Edit op jouw edit: Net als bij de DV6 toen die net gelanceerd werd lijkt er nu ook even foute informatie/onenigheid te zijn met de net gelanceerde DV7 lijn. Het topmodel van de DV7 lijn is bijv. bij wehkamp/etc. 1600 euro en bij Bol 1200 euro... Kan een buitenkansje zijn.

Edit2: Ah toch niet hebben ze vanmiddag verandert. De verwijzing van vergelijk.nl is nu gelinkt aan de 6b30 die inderdaad 1200 euro is en niet meer aan de 6b60 die duurder behoord te zijn

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

@lucjuh8, kortingen zijn niet geldig bij de webshop. En dat van bol.com had ik ook gezien en had ze zelfs een mailtje gestuurd. Bij de eerste introductie had de 6b50ed ook een full-hd scherm met een minder videokaart (6490m), dit is dus overgenomen op diverse site's zoals bol.com en ook laptopshop. Later bleek er toch een beter videokaart (6770m) in te zitten en toch geen full-hd maar hd scherm.
Het is eigenlijk ook raar, 6b50ed heeft tegenover de 6b41ed 250gb meer hhd ruimte en een blu-ray speler. Als de 6b50ed ook nog een full-hd scherm had dan klopte de prijs ook niet, beiden kosten namelijk €999,-.
De 6b50ed heeft dus gewoon een hd-scherm. Zie documentatie voor exacte specificaties: 6b50ed en 6b41ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Het leek mij ook al vreemd dat de 6b50ed dezelfde prijs zou hebben als de 41 als er ook een full hd scherm op zou zitten en een blue ray, ik heb trouwens een ook mail gestuurd naar bol over de laptop (antwoord binnenkort verwacht) maar ik heb nu eigenlijk al een antwoord.
Heb je jou laptop al binnen Y.Y.Eagle, zoja zou je review kunnen schrijven?
Voor de geïnteresseerden, de prijzen van de 6b41ed en 6b50ed zijn met 21 euro gedaald bij bol tot 978 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door lucjuh8 op 21-11-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb MM gebeld, maar de laptop is jammer genoeg nog niet binnen. Morgen word ik hierover gebeld.
Waar ben jij eigenlijk nieuwsgierig naar? (i.v.m. de review die je wil).
Waarom zou je hem voor €978,- bestellen bij bol als je hem kunt bestellen voor €859,- bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik woon helemaal in het zuid-westen van NL (op de grens met BE)en dus is er geen MM in de buurt en ik ga binnen een aantal weken zelf een laptop kopen en waarschijnlijk gaat het de dv6 6b41ed worden, dus hoop ik dat die een beetje goed is. Dat is de reden dat ik nieuwsgierig ben en ook omdat er geen reviews op internet staan van de dv6 met full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
lucjuh8 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:08:
Zou er hier een eigenaar van een dv6 of dv7 een uitgebreide review kunnen schrijven aub?
Wat wil je weten?:+. Ik heb zelf de dv7-6101. Moet zeggen dat dat alluminium best vlek gevoelig is. Je ziet gauw genoeg dat er vlekken op zitten.. Daarnaast inderdaad zoals al eerder vermeld dat ie redelijk snel gaat zitten blazen als CPU nog maar 20 tot 30% in gebruik is. Het toetsenbord typt gewoon fijn. Verder eigenlijk nog geen negatieve punten aan de laptop gemerkt..

[ Voor 39% gewijzigd door Xaero op 21-11-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Om nog aan te vullen, hoe lang kan je met een batterij doen en wat is de kwaliteit van het scherm en de beats audio? En nog een vraagje, is de behuizing van echt metaal(aluminium) of is het een plastic soort dat op metaal lijkt? Verder had ik nog graag willen weten wat de kwaliteit is van het scherm van de dv6 met full hd maar daar kan jij geen antwoord op geven denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door lucjuh8 op 21-11-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
lucjuh8 schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:06:
Om nog aan te vullen, hoe lang kan je met een batterij doen en wat is de kwaliteit van het scherm en de beats audio? En nog een vraagje, is de behuizing van echt metaal(aluminium) of is het een plastic soort dat op metaal lijkt? Verder had ik nog graag willen weten wat de kwaliteit is van het scherm van de dv6 met full hd maar daar kan jij geen antwoord op geven denk ik.
Ik (dv7-6151sd) heb de accu eruit gehaald (altijd aan netstroom), maar toen die er nog in zat gaf hij zo'n 4 uur aan. Bij het ontladen/opladen proces voor het uithalen leek dat ook wel te lukken. (lees: geen intensief gebruik).

Beats Audio; velen zullen dit niets toevoegends hebben; maar ik ben positief verrast; er komt verrassend goed geluid uit. Wel lijkt de 'subwoofer' wat meer tot zijn recht te komen als je het volume echt open draait.

EDIT: al moet ik wel zeggen dat met Beats Audio 'uitgeschakeld' het geluid wel beroerd is...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 21-11-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Piet91 schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:11:

EDIT: al moet ik wel zeggen dat met Beats Audio 'uitgeschakeld' het geluid wel beroerd is...
Dat heeft HP expres gedaan zodat het lijkt alsof Beats heel goed is, dus zonder beats is de kwaliteit slechter dan zou moeten om het verschil te benadrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

HP heeft de laptop die in het begin geïntroduceerd was met full-hd scherm weer teruggebracht; HP Pavilion DV6-6b04 voor €899,-.
Inmiddels heeft bol.com de 6b50ed ook tijdelijk weggehaald. Ik denk dat dit komt doordat zij over verkeerde informatie beschikten van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
lucjuh8 schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:06:
Batterij gaat toch makkelijk 4 uur mee heb ik gemerkt. Vooral als je hem op energiebesparing zit wil hij wel 5 tot 6 uur redden. Ligt er aan wat je er mee doet. De behuizing is echt metaal. Voelt ook koud aan als je hem een tijdje ergens in een koude kamer laat liggen.. De dv6 kan ik geen antwoord op geven :P. De beats audio is wel redelijk. Gaat wel redelijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail terug van mediamarkt gekregen en mij is verteld dat ik dit weekeinde inderdaad een hp DV6 6b41ed kan bemachtigen met korting. Waarschijnlijk ook donderdag maar dat is er niet bij gezegd. En Y.Y. Eagle, is het zover? Ben je de trotse eigenaar van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Het is zover en dit bericht is ook afkomstig vanuit mijn 6b41ed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indrukken? Nog wat interessants tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Eerste indruk is erg positief, vooral het scherm; ontspiegeld en lekker veel ruimte. De kleine(re) letters is even wennen.
Ik ga proberen om een (uitgebreid) review te plaatsen zodra ik de laptop wat langer heb gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 23-11-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Nog even een vraagje Y.Y. Eagle is de behuizing van echt aluminium of metaal of is het van plastic?

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Weet iemand welk full HD (1920x1080) LCD paneel er in de nieuwe dv7-6B serie is die net is uitgekomen? Bijvoorbeeld de HP Pavilion dv7-6b22ed.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

lucjuh8 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:45:
Nog even een vraagje Y.Y. Eagle is de behuizing van echt aluminium of metaal of is het van plastic?
Zelfde als de dv7 zoals hieronder vermeld. Behuizing is van metaal en voelt sterk aan.
Ondertussen ben ik ook de accu aan het testen en deze gaat echt 3 tot 6 uur mee.
Ik ben nu dus aan het surfen, luister muziek en ben bezig met Adobe Illustrator. De helderheid is precies de helft (5 streepjes) en heb een accutijd van 4,5 uur. Die 6 uur valt dus ook makkelijk te halen met een lagere helderheid en energiebesparing modus. Erg knap voor een laptop met deze specs. _/-\o_
Xaero schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:20:
[...]

De behuizing is echt metaal. Voelt ook koud aan als je hem een tijdje ergens in een koude kamer laat liggen.. De dv6 kan ik geen antwoord op geven :P. De beats audio is wel redelijk. Gaat wel redelijk hard.

[ Voor 23% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 24-11-2011 15:54 ]

• pipo1000
Hoeveel herrie maakt de ventilator als je alleen aan het browsen bent met een DV7 notebook? Gaat de ventilator dan continue aan en weer uit of blaast hij op een zacht niveau?

Verwijderd

Niemand die op dit ogenblik actief is op deze threat heeft ervaring met de nieuwe dv7. Y.Y.Eagle heeft gisteren als eerste z'n handen mogen leggen op de dv6. Wellicht komt deze grotendeels overeen met de dv7 maar specifieke info mbt de dv7 ontbreekt.

Daarnaast heeft hp een speciale software genaamd Cool-sense er standaard bijgeleverd. Hierdoor kun je makkelijk de cooling een beetje tweaken als je het gevoel hebt dat ie te erg blaast terwijl het allemaal wel meevalt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 17:26 ]

• Piet91
  • Niet online
pipo1000 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:16:
Hoeveel herrie maakt de ventilator als je alleen aan het browsen bent met een DV7 notebook? Gaat de ventilator dan continue aan en weer uit of blaast hij op een zacht niveau?
Mijn dv7 maakt standaard vrij snel gebruik van de ventilator. D.m.v. Coolsense heb ik dat aangepast waardoor die minder snel herrie gaat zitten maken. Simpel internetten zou niet zo'n moeite moeten zijn in mijn ogen.

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

pipo1000 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:16:
Alle componenten van zowel de dv6 en dv7 zitten op dezelfde plekken in de laptop. Dus kan ik het je ook gewoon vertellen. Als ik gewoon surf op het Internet blaast hij gewoon op zijn langzaamst (dus stilste). Daar hoef je je dus absoluut niet druk om te maken.

• pipo1000
Y.Y.Eagle schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:41:
[...]
Alle componenten van zowel de dv6 en dv7 zitten op dezelfde plekken in de laptop. Dus kan ik het je ook gewoon vertellen. Als ik gewoon surf op het Internet blaast hij gewoon op zijn langzaamst (dus stilste). Daar hoef je je dus absoluut niet druk om te maken.
Thanks, ik had een Dell XPS 17 gekocht en die ging zelfs van internetten (bv. tweakers lezen) al elke 30 tot 60 seconden een paar seconden hard blazen. De ventilator van de XPS 17 werkte binair; of hij blaasde helemaal niet of je hoorde hem een paar seconden heel duidelijk. Heel irritant.

[ Voor 9% gewijzigd door pipo1000 op 24-11-2011 21:44 ]

Verwijderd

Jij bent overigens zo goed als de eerste persoon die ik daar echt negatief over hoor, de meeste mensen vinden het niet zo'n punt.

Het prijsverschil tussen de xps 17 en HP is echter enorm. Voor €999 krijg je volgens de pricewatch een HD6490m en een 1080p scherm. Daar mag gerust €300 van af om hem competief te maken...

• pipo1000
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:47:
Jij bent overigens zo goed als de eerste persoon die ik daar echt negatief over hoor, de meeste mensen vinden het niet zo'n punt.

Het prijsverschil tussen de xps 17 en HP is echter enorm. Voor €999 krijg je volgens de pricewatch een HD6490m en een 1080p scherm. Daar mag gerust €300 van af om hem competief te maken...
Tja, zo heeft iedereen zijn ding. Ik vond het irritant en als je op google naar 'XPS 17 fan noise' zoekt dan ben ik niet alleen! Ik speel absoluut geen spelletjes dus die grafische kaart interesseert mij niet. Het gebrek aan Optimus, de 9 cell notebook verhoger en de ventilator deed mij besluiten om hem terug te sturen. Ik weet dat je dat als Dell fan misschien raar vind, maar ja. Trouwens die Dell kost ook 999, echter dat systeem van bonnen verzamelen van Dell vind ik ook een rare manier van zaken doen om uiteindelijk op een goede prijs uit te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door pipo1000 op 24-11-2011 22:00 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste