HP dv7-6101 harddisk kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44
Hi!

Ik heb sinds vandaag een HP dv7-6101. Nu zit hier een extra plek om een hardeschijf in te bouwen. Het enige dat ontbreekt: een HP-sata kabel. Er is een extra plek om een kabel aan te sluiten, en een plek om een hardeschijf in te doen.

Een voorbeeld van een dergelijke kabel: http://www.newmodeus.com/...duct_info&products_id=379.
Afbeeldingslocatie: http://www.newmodeus.com/shop/images/HP-dv7t-6000-cable.jpg.

Nu ben ik eens verder gaan zoeken op site's als eBay e.t.c. want 30 dollar vind ik nog steeds redelijk veel voor een simpel kort kabeltje. Er staan er een aantal op eBay, maar deze zijn te kort.

Iemand enig idee waar ik aan zo'n kabel kan komen? :) Of een advies om dit te fixen?

Xaero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Je zou hier kunnen kijken:
allekabels.nl

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je zult toch een hp-compliant kabeltje moeten kopen, want om zelf zoiets te gaan maken is onmogelijk... Kijk gewoon overal op internet waar dit kabeltje het goedkoopste is en neem dat...

Edit: http://www.aliexpress.com...AVILION-DV5-dv5-1100.html

[ Voor 28% gewijzigd door Bartjezz op 03-11-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Probleem is: hij moet langer zijn dan de standaard kabel... De normale hdd zit veel dichter bij de connectors dan de 2e HDD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
wat wel zou kunnen is zelf verlengen de kabels zijn vast wel van een kleurtje voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dezejongeman schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:54:
wat wel zou kunnen is zelf verlengen de kabels zijn vast wel van een kleurtje voorzien.
dat lijkt me met die gigantisch dunne kabeltjes een extreem slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook interesse in die kabel. Want €30 is belachelijk. Maar ja, moeilijk zal het worden aangezien het een vrij specifieke kabel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Ik ga vanmiddag maar eens HP bellen/mailen om te kijken hoe duur het via hun kost.. Het ziet er niet uit dat het kabeltje door elfjes is gebrouwd met fluwelen draden erin o.i.d. :+. Dus een simpel kabletje moet niet zo veel kosten.. Toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Kleine update:
Spijtig genoeg hebben wij niet de mogelijkheid om eventuele onderdelen toe te zenden of informatie te verstrekken over losse onderdelen. Wat ik wel kan doen is u informatie verstrekken over bedrijven die u wellicht meer kunnen vertellen over losse onderdelen en of deze te verkrijgen zijn.

Via onze website kunt u onderdelen bestellen. Indien u dit wilt doen kunt u hiervoor de onderstaande link gebruiken:

http://www.hp.com/EMEA/spareparts

Mogelijk is het zo dat de link bij het aanklikken niet helemaal over wordt genomen, probeer dan handmatig de link naar de adresbalk van uw browser te kopiëren.

U kunt ook contact opnemen met één van de onderstaande bedrijven. Zij leveren onderdelen voor onze systemen en u kunt bij hen informatie over beschikbaarheid en prijs opvragen. Deze bedrijven zijn:

Convena International
Newtonweg 23
5928 PN VENLO
info.nl@convena-int.com
(+31) (0)77-3960200

EET Holland
Proostwetering 107D
3543 AC Utrecht
Tel: 030 - 2192040
Fax: 030 - 2192049
E-mail: sales@eet-holland.nl
Website: www.eet-holland.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Alleen deze heb ik bij die links kunnen vinden. En dat is nog exclusief btw (en waarschijnlijk verzendkosten).

Dan is deze goedkoper (moet nog zo'n $10-17 verzendkosten bij). Belachelijk die prijzen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb vorige week zo'n kabel + de bijbehorende caddy binnengekregen, via Misco. Geen idee wat het kostte, was voor een werk laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Heb je toevallig een artikelnummer of iets ?:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hmz dit was ook weer niet zo goedkoop:

PRODUCTOMSCHRIJVING AANTAL PRIJS/STUK TOTAAL
I10122550 :: HP HDD Bracket 532591-001 1 29.95 29.95
I10122551 :: HP HDD Cable 492526-001 1 29.95 29.95

Subtotaal (ex. BTW): 59.90
Verzendkosten: 9.75
Orderkosten: 2.75
BTW: 13.76
Totaal (incl. BTW): 86.16

• Xaero
Via Misco alleen de kabel kopen:
Deze hebben wij op voorraad en de prijs is 21,95 EX BTW
De verzendkosten bedragen 4,95
Ben van plan deze maar te halen dan, dan weet ik iig zeker dat het snel binnen is en dat ik kan retourneren wanneer het niet werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Xaero schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:16:
Via Misco alleen de kabel kopen:

[...]

Ben van plan deze maar te halen dan, dan weet ik iig zeker dat het snel binnen is en dat ik kan retourneren wanneer het niet werkt :+
Toevallig al gekocht of binnen? En linkje naar de goede kabel? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Schaamteloze crosspost:

Mensen met een dv7 en ruimte voor een extra hdd:
http://item.taobao.com/it...tive_id=staobaoz_20120329

Goedkoper dan op andere site's. Importen vanuit china via een taobao agent (zarmark bijv.). Duurt even tot je hem binnen hebt. Maar was in totaal 15 dollar kwijt.

Helaas nog niet kunnen testen. Moet nog een SSD kopen.
Pagina: 1