Audio certificering op laptops, nuttig of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Alle 55 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Tegenwoordig zijn er veel laptops met een audio certificaat van Beats, JBL, Bang & Olufson enz.
De grote vraag is of ze ook echt beter geluid geven, van de dell xps 15 en 17, en de asus n55 is het bekend dat ze heel goed geluid geven maar hoe zit het met de anderen zoals de HP dv6 en dv7 met Beats audio?
Heb je zelf een laptop met audio certificering wat vind je van het geluid van de speakers en het geluid voor een aangesloten koptelefoon?
Als het geluid tegen viel zeg het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Ik heb een Dell XPS 17 en zoals gezegd heeft deze laptop ook steengoed geluid! Vooral de toevoeging van de subwoofer zorgt ervoor dat het een mooi vol geluid weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Marketing... betaal audiofabrikant x een bedragje, je mag een sticker op je laptop plakken > meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

De vraag: Audio certificering op laptops, nuttig of niet?

Nee.

Zoals Kerstmanneke al aangeeft is het pure marketing. Ik geef bedrag X aan fabrikant Y en er word een leuk stickertje opgeplakt..
lucjuh8 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:32:
Als het geluid tegen viel zeg het dan ook.
Dit gaat natuurlijk geen enkele fabrikant doen.

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 14-11-2011 16:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:39
Ik denk dat het over het algemeen wel betekent dat er gekeken is naar het geluid, maar een laptop zonder stickertje kan evengoed zijn als een laptop met stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is puur marketing met zo'n certificaat, Een stickertje van Beats doet mij denken aan een Audi met Bose geluid. Op een dag wil je dan geen Audi meer. Maar goed de laptop-fabrikanten doen alles om hun waar aan de man te brengen. Ik zou juist een laptop kopen zonder zo'n stickertje. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
natuurlijk gaat geen enkele fabrikant zeggen dat het tegenvalt maar ik hoop dat jullie dat wel willen doen en in auto’s zoals met Bose of B & O zit er wel degelijk heel veel verschil in met het standaard systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:08

FeaR

In GoT we trust

lucjuh8 schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:43:
natuurlijk gaat geen enkele fabrikant zeggen dat het tegenvalt maar ik hoop dat jullie dat wel willen doen en in auto’s zoals met Bose of B & O zit er wel degelijk heel veel verschil in met het standaard systeem.
In een auto heb je ook wat meer ruimte om echt goede speakers te bouwen. In een laptop is het altijd klein en dus al niet te vergelijken. Overigens zit er tussen auto's onderling ook heel veel verschil. Ik heb een Cadillac gereden met Bose en dat klonk voor geen meter, een Alfa Romeo met Bose klonk dan wel weer wat beter.

Maar al die stickers en certificeringen zijn pure marketing. Idem met het THX-logo. Het ziet er leuk uit, maar je hebt aan bepaalde logo's echt niets. Ook goed te zien aangezien setjes als de Z906 en Z-5500 van Logitech een dergelijk certificaat hebben gehaald. Overigens zit er aan THX Ultra wel iets meer als je dat op je apparatuur wilt plakken.

Qua laptops is het allemaal marketing. Die "subwoofer" in de Dell XPS ook. Het is grappig, maar het is geen subwoofer, het is een middentoner die onder de laptop zit. Echt lage tonen krijg je niet eens uit zo'n formaat behuizing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:43:
Het is maar gellukkig, dat een Audi ook met Blaupunkt audiosysteem leverbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het valt me op dat bij alle geluidssystemen die ik heb gehoord waar 'Altec Lansing' op staat de hoge tonen veel te sterk aanwezig zijn ("mooi helder" :/ ). Maar als je om geluidskwaliteit geeft heb je sowieso een los luidsprekersetje bij je laptop.

[ Voor 86% gewijzigd door TBTL op 14-11-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik heb ook op verschillende reviews gelezen dat de altec lansing gecertificeerde laptops erg slecht zijn, het schijnt dat de HP dv7 en dv6 wel een goed geluid geeft maar ik heb dit nog niet zelf gehoord, heeft iemand ervaring met de HP's? Want ik overweeg de HP dv6 zelf te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Tuurlijk geven stickers beter geluid. Als er een B van Beats op je koptelefoon staat klinkt-ie toch ook prachtig? Dan ga je mij niet vertellen dat Beats in een laptop ineens slecht klinken.

Zelfde geld voor Dell. Die subwoofer mag dan slechts een sub zijn, er staat in de tekst dat ze een geweldige geluidservaring bieden.

Dan ga ik nu een filmpje kijken bij een vriend van me, op z'n THX cinema set. Van Logitech.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
tuurlijk, verwacht geen geluid waardoor je meteen je home cinema set vergeet, maar zo'n sticker geeft vaak wel aan dat het geluid toch wel een stuk beter is dan van een standaard laptop.
Moet dan ook zeggen dat ik top op heden nog geen laptop heb gehoord die zo goed klinkt als de XPS15 met JBL sticker waarvan af dit getypt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb hier een HP dv-7 (met zogenaamde Beats Audio, 4 speaker(locaties) en subwoofer. Nou ben ik zeer (positief) verrast over het geluid wat er uitkomt.
Ja tuurlijk; niet vergelijkbaar met een goede 2.0/2.1 set maar wel beter dan de gemiddelde laptop.
Ook veel instellingen zijn te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Sub in een laptop? Tot hoe laag gaat dat dan?

Ik heb zelf wat Macbook pro's rondslingeren, goed geluid (voor een laptop) maar geen sticker behalve die grote appel.

Als je de sticker aanpast wordt dan de geluidskwaliteit beter?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djflue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 15:22
Kep zelf in mn laptop altec lansing speakers, en voor het formaat klinkt het best redelijk, althans als ik het vergelijk met de meeste andere laptops, maar voor muziek wil je het niet de hele dag hebben. youtube daarentegen, voor een filmpje af en toe of een nummertje, dat is best te behappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
j-phone schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:23:

Ik heb zelf wat Macbook pro's rondslingeren, goed geluid (voor een laptop) maar geen sticker behalve die grote appel.

zou dan beginnen met er een windows 7 sticker op te plakken, wordt het stukken beter van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
j-phone schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:23:

{offtopic]
De appel sticker geeft al aan dat je gevoelig bent voor marketing, genoeg om 200% van de hardwareprijs te betalen voor wat je krijgt O-)
[/offtopic]

Ik type dit vanaf een HP Elitebook 8740w, zonder stickers e.d. (verwacht ik ook niet op een non-MediaMarkt model..) Ik moet zeggen dat het geluid voor een laptop allezins acceptabel is.
Mijn Privé laptop, een Dell studio 1735 (ook zonder stickers) klinkt absoluut waardellos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
core_dump schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:43:
[...]

{offtopic]
De appel sticker geeft al aan dat je gevoelig bent voor marketing, genoeg om 200% van de hardwareprijs te betalen voor wat je krijgt O-)
[/offtopic]

Ik type dit vanaf een HP Elitebook 8740w, zonder stickers e.d. (verwacht ik ook niet op een non-MediaMarkt model..) Ik moet zeggen dat het geluid voor een laptop allezins acceptabel is.
Mijn Privé laptop, een Dell studio 1735 (ook zonder stickers) klinkt absoluut waardellos...
Nha, zijn van mijn werk. Privé zou ik ze niet kopen, maar mijn vriendin wel. De iPhone aan de andere kant doet exact wat ik wil, dus die gaat niet weg (ook van mijn werk overigens).

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

In mijn XPS 17 L702 zit een erg goed geluid, aanzienlijk beter dan in andere laptops die ik heb. Maar, voor films en muziek gebruik ik simpelweg niet mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 13:36
Naar 't schijnt zijn er wel wat structurele verschillen tussen een gewone HP en een met HP met Dr Beats.:
  1. Redesigned headphone jack with better insulation, hence less ground noise.
  2. Discrete headphone amp to reduce crosstalk.
    This is also said to be “more powerful”, but since we do not know what it is more powerful than, I am not going to count that as technical information.
  3. Isolated audio circuitry.
  4. Software audio profiles which I think means some sort of equalizer.
maar in hoeverre dit waar is ga ik me niet uitspreken, aangezien ik niet zo'n ding heb.

Wel had mijn vorige laptop (Asus M50Vm) Altec Lansing boxjes, en hoewel het nog steeds verre van goed klonk, was het nog steeds beter dan het blikke geluid dat uit mijn HP komt (HP ProBook 6550b). Spraak in film en serie was makkelijk te verstaan en het ding ging best luid. Ik vermoed alleen dat dit meer te maken had met het feit dat die speakers bovenop de laptop zitten en niet aan de voorzijde zoals deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 20:37
Lekker in bed met mijn Bose headphones op een film kijken met vriendin of solo is echt top.
Goede speakers zouden bij mij wel een dikke + punt verdienen aangezien ik ook heel erg van muziek hou en niet altijd mijn headphones meeneem.

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
De certificering is wel degelijk een eisenpakket hoor. Voor een bedrijf wat B&O onderdelen in de laptops implementeert heeft B&O daarvoor een heel pakket aan voorwaarden gesteld, niet alleen aan de speakers en geluidskaart maar ook de te gebruiken materialen, enz..

Dit zorgde dan weer voor designproblemen, want een dikke speaker veroorzaakt meer trillingen, interferentie en het stroomverbruik gaat omhoog en zelfs dingen als behuizing, ESD shielding, componentkeuze en materiaalgebruik moeten er zwaar voor aangepast worden. Het is voor dit merk dus niet mogelijk om even een generiek model te pakken en daar B&O speakers in te kwakken, het hele model moest van scratch voor de certificering ontworpen worden. Dus je mag gerust stellen dat voor die sticker er dikke bulten geld aan ontwikkelingskosten zijn uitgegeven.

Edit: en dat is dan ook terug te horen in de geluidskwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door vlaaing peerd op 23-11-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik denk dat de xps 15 binnenkort van zijn troon gestoten gaat worden voor beste audio op een laptop, de volgende koning wordt de hp envy 15: 6 speakers plus 2 subwoofers. dat moet wel goed geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:08

FeaR

In GoT we trust

lucjuh8 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:54:
Ik denk dat de xps 15 binnenkort van zijn troon gestoten gaat worden voor beste audio op een laptop, de volgende koning wordt de hp envy 15: 6 speakers plus 2 subwoofers. dat moet wel goed geluid geven.
Want meer is beter?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik vind het jammer dat een laptop niet gewoon een goede degelijke aansluiting krijgt voor 2 koptelefoons, heb je veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:16:
Ik vind het jammer dat een laptop niet gewoon een goede degelijke aansluiting krijgt voor 2 koptelefoons, heb je veel meer aan.
Simpel splittertje ertussen? :? Mijn HP dv7 heeft trouwens 2 aansluitingen voor koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

een splitter zorgt weer voor kwaliteit verlies en de twee koptelefoons moeten identiek zijn om geen verschil in geluidsvolume te geven. En de kwaliteit moet gewoon goed zijn, dus een degelijke dac en versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
lucjuh8 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:54:
Ben benieuwd. Het beste geluid wat ik ooit uit een laptop heb horen komen kwam van de Compaq Armada 17xx serie. Ik betwijfel of ze dat bij HP ooit kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

een snelle google leverde een zeer dikke notebook op. Dus om daar een goed geluid uit te krijgen is een minder grote uitdaging omdat er gewoon meer ruimte is voor een klankkast. Ik heb hier nog een inspiron 9200 staan welke ook een prima geluid heeft met 2 speakers voorin en een woofer onderin.
De nieuwe laptop van HP is zeer dun, dus het is knap als ze daar een beetje redelijk geluid uit weten te toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:23:
een splitter zorgt weer voor kwaliteit verlies en de twee koptelefoons moeten identiek zijn om geen verschil in geluidsvolume te geven. En de kwaliteit moet gewoon goed zijn, dus een degelijke dac en versterker
Nou als je zover wil gaan, ik denk dat de markt voor zoiets bizar klein is, hoeveel consumenten sluiten tegelijk 2 koptelefoons aan en merken kwaliteitsverschil? En er zijn ook koptelefoons met eigen volume regeling.

Je begrijpt dat ik 2 uitgangen wel onderaan mijn eislijst staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
meer betekent niet perse beter maar ik denk dat bij deze laptop het geluid wel heel goed zal zijn, het is een high-end laptop met volledig beats audio(dus ook de speakers naar het schijnt) en er is zo te zien heel veel aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

lucjuh8 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:52:
[...]

meer betekent niet perse beter maar ik denk dat bij deze laptop het geluid wel heel goed zal zijn, het is een high-end laptop met volledig beats audio(dus ook de speakers naar het schijnt) en er is zo te zien heel veel aandacht aan besteed.
en omdat iedereen beats koptelefoons heeft is dat ook goed ?

Monster is ook het bedrijf dat HDMI kabels van 140 euro verkoopt..

Echt goede koptelefoons zijn van merken zoals: Grado, BD, AKG, Sennheiser, Audio Technica en Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 11:37
en Beyerdynamic :9
brilsmurfffje schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:23:
een splitter zorgt weer voor kwaliteit verlies en de twee koptelefoons moeten identiek zijn om geen verschil in geluidsvolume te geven.
draag je 2 koptelefoons tegelijkertijd dan? maakt toch weinig uit als de andere iets harder of zachter staat? Desnoods koop je 1 met volume regeling.

Splitten zorgt niet enorm voor kwaliteitsverlies, voornamelijk vermogenverlies.
En de kwaliteit moet gewoon goed zijn, dus een degelijke dac en versterker
ik dacht dat het hier ging over laptops, dat is als een hefvork op een personenauto verwachten.

Maar eigenlijk is al dit geneuzel best loos (niet jij maar door het gehele topic). Je weet dan inherent aan laptops is dat je er geen energieslurpende en alles losvibrerende speakers in gaat bouwen.

Er zijn leuke oplossing als aparte subwoofers en dergelijke maar als je serieus goed geluid op je laptop wilt hebben neem je een breakout geluidskaart naar een versterker en genoeg extra stroomvoorziening voor een paar degelijke boxen.

Als je het verder over audiocertificeringen hebt, ja die kunnen nuttig zijn en aanzienlijk bijdragen tot een betere geluidskwaliteit, maar de fysieke beperking is nu eenmaal daar en daar kan je niet omheen, je laptop zal nooit een versterker+stereo speaker vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door vlaaing peerd op 02-12-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Ik ben het met vlaaing peerd eens het geluid van een laptop heeft beperkingen omdat het geluid uit een laptop komt en het zal (waarschijnlijk) nooit een speaker set vervangen. Maar certificering is niet altijd nuttig, het schijnt dat sommige laptops met altec lansing of iets dergelijks veel slechter geluid geven dan sommige laptops zonder enig audio merk.
En om nog even op brilsmurffje terug te komen: Monster maakt wel hoge kwaliteit koptelefoons, kabels en andere dingen, alleen heeft het merk niet de allure van de grote merken als Bose, ultrasone of de eerder genoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Over Monster wordt net zo gedacht als over Bose. Sommigen vinden het een erg goed merk, anderen vinden dat je te veel betaalt voor wat je krijgt.

[ Voor 57% gewijzigd door TBTL op 03-12-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:15

thof

FP ProMod
Mijn ervaring is dat het niet veel zegt dat extra stickertje. Had hiervoor een HP dv9780ed met 'Altec Lansing' speakers. Klonk niet beroerd, maar goed is zeker anders zeker bij hogere volumes. Heb nu een Asus N73sv met 'B&O'. Klinkt stukken beter dan HP, maar zeker niet representatief voor een B&O :-)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
volgens mij is die certificering wel iets meer dan een marketing truc, het laat meestal zien dat er wel is gekeken naar de kwaliteit van het geluid maar dat wil nog niet zeggen dat je je speaker set meteen mag weggooien. de audiokwaliteit is meestal wel beter dan wanneer er niet is naar gekeken maar ook de bijgeleverde software maakt een groot verschil en niet perse de luidsprekers zelf. je moet wel opletten dat je niet teveel verwacht van de speakers, je kan het beste een aantal reviews lezen over de betreffende laptop. voor zover ik weet hebben de volgende laptops het beste geluid: de dell xps 15 en 17, de asus n55 en n75 (maar met een externe subwoofer), en de hp envy 15 en 17(alleen nog niet uit in europa). ook zijn er laptops met goed geluid maar niet uitstekend zoals: de hp dv6, asus n53 en n73. verder weet ik er eigenlijk geen, als er mensen zijn die nog laptops weten met goed geluid post het dan ff ( ik ben zelf namelijk ook opzoek naar een laptop met goed geluid)
Pagina: 1