Ik heb hem bij de MM gekocht dus lijkt mij dat jij hem ook gewoon daar kunt kopen. Ik zou het wel van te voren vragen zodat je niet verrast wordt.
ik zal zeker informeren, maar mijn twijfel punt is over een paar weken de dv6 kopen of wachten tot de ivy-bridge uitkomt. ik zal hem sowieso niet eerder kopen dan de MM actie als ik hem met sandy bridge koop en ik vraag me af of er nou echt wel grote verbeteringen in ivy bridge zitten. ik zou er wel een jaar of 5 mee willen doen.
Verwijderd
Ivy bridge an sich is niet interessant imo, een speedbump, heb je dat nodig? Een i7 is al verschrikkelijk snel.
Thunderbolt, fatsoenlijke usb 3.0, langere accuduur echter, zijn wel interessant. Ik weet niet of de HP thunderbolt krijgt, maar dat is imo een groot pluspunt, daarmee kan je namelijk een desktop GPU op je laptop aansluiten.
Thunderbolt, fatsoenlijke usb 3.0, langere accuduur echter, zijn wel interessant. Ik weet niet of de HP thunderbolt krijgt, maar dat is imo een groot pluspunt, daarmee kan je namelijk een desktop GPU op je laptop aansluiten.
hp heeft de dv6 weer een lichte update gegeven en heeft nu een dv6-6C00 reeks, eigenlijk alleen maar een paar andere configuraties en nieuwere video kaarten. ook een nieuw model met 1080p scherm maar met een i5 en mindere video kaart dan de 6b41ed
http://www8.hp.com/nl/nl/...t-detail.html?oid=5191856
En darkstone trouwens nog bedankt voor je uitleg over ivy-bridge ik wist namelijk niet dat er thunderbolt ondersteuning (en dus externe video kaarten) zou komen. Ik ga toch nog maar even wachten op ivy-bridge, niet voor de snelheid maar voor de extra mogelijkheden en de accu. Nu alleen nog maar hopen dat hp ook met een update komt, maar dat denk ik wel omdat ze nu ook een update doen alleen maar voor een nieuwe video kaart, daarom lijkt het mij logisch als ze dat ook zouden doen voor een nieuwe processor.
Of is het misschien bekend of er een nieuwe dv6 aan zit te komen of zal dat nog even duren?
En darkstone trouwens nog bedankt voor je uitleg over ivy-bridge ik wist namelijk niet dat er thunderbolt ondersteuning (en dus externe video kaarten) zou komen. Ik ga toch nog maar even wachten op ivy-bridge, niet voor de snelheid maar voor de extra mogelijkheden en de accu. Nu alleen nog maar hopen dat hp ook met een update komt, maar dat denk ik wel omdat ze nu ook een update doen alleen maar voor een nieuwe video kaart, daarom lijkt het mij logisch als ze dat ook zouden doen voor een nieuwe processor.
Of is het misschien bekend of er een nieuwe dv6 aan zit te komen of zal dat nog even duren?
[ Voor 48% gewijzigd door lucjuh8 op 17-01-2012 16:38 ]
Verwijderd
TB komt niet in het chipset, maar als addon chip. De verwachting is dat dat in de meeste modellen wordt geimplementeerd, vooral in jouw prijsklasse.
Een maandje na de introductie, gok ik zo; Misschien een maand of 2 langer voordat er fatsoenlijke voorraad is, dat blijft koffiedik kijken.lucjuh8 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:32:
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 16:43 ]
En weer geen 7200 rpm hardeschijf maar 5400 rpm!lucjuh8 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:32:
hp heeft de dv6 weer een lichte update gegeven en heeft nu een dv6-6C00 reeks, eigenlijk alleen maar een paar andere configuraties en nieuwere video kaarten. ook een nieuw model met 1080p scherm maar met een i5 en mindere video kaart dan de 6b41ed
Hoe zwaar is zo'n Dv6 (6b41) eigenlijk inclusief de adapter? Via de website van Hp kom ik op een gewicht van circa 2,9 kg maar dat is dan zonder adapter neem ik aan?
Heb zelf een dv6 2030sd
bouw kwaliteit val zwaar tegen tis meer versiering op de labtop dan kwalitatief bouwwerk en /of stevigheid.
heb nu op t moment problemen met de labtop dat de bios is gecrashed en mijn cpu koeler drmee is opgehouden.
heb helemaal niks gedaan de dag ervoor zat te youtuben en msnen uit gedaan op een normale manier en de volgende dag werktie niet meer.
batterij van de dv6 valt ook zwaar tegen
heb m maar een jaartje in gebruik en kan nu niet een uurtje zonder mijn AC adapter.
en dat wanneer hij helemaal goed opgeladen is...
bouw kwaliteit val zwaar tegen tis meer versiering op de labtop dan kwalitatief bouwwerk en /of stevigheid.
heb nu op t moment problemen met de labtop dat de bios is gecrashed en mijn cpu koeler drmee is opgehouden.
heb helemaal niks gedaan de dag ervoor zat te youtuben en msnen uit gedaan op een normale manier en de volgende dag werktie niet meer.
batterij van de dv6 valt ook zwaar tegen
heb m maar een jaartje in gebruik en kan nu niet een uurtje zonder mijn AC adapter.
en dat wanneer hij helemaal goed opgeladen is...
Verwijderd
Dat is dan ook de oude lijn
Een paar klasgenoten hebben er een, en ik vind het inderdaad geen geweldige laptop. Ik heb vooral de indruk dat ze die hebben gekocht omdat het de goedkoopste met fatsoenlijke gpu was...
Wat vind je dan van de nieuwe lijn?Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 09:54:
Dat is dan ook de oude lijnEen paar klasgenoten hebben er een, en ik vind het inderdaad geen geweldige laptop. Ik heb vooral de indruk dat ze die hebben gekocht omdat het de goedkoopste met fatsoenlijke gpu was...
edit: Er staat trouwens een review van de Dv7 (6b02eg) op notebookcheck. De resultaten van het scherm lijken me erg goed, bijna volledige dekking van srgb, etc. Zou dit zo ook kunnen gelden voor de dv6?

[ Voor 33% gewijzigd door janvanmil op 26-01-2012 10:26 ]
Verwijderd
De dv6 bevat een B156HW01 v1. 700:1 contract, 220cd/m helderheid, 60% NTSC.
Ik vind de dv6 erg goed, maar de dv7 niet. Hij is significant duurder dan de xps 17, en na wat reviews te hebben gelezen (ergo, die jij linkt) krijg ik eigenlijk het idee dat de xps beter is...
Ik vind de dv6 erg goed, maar de dv7 niet. Hij is significant duurder dan de xps 17, en na wat reviews te hebben gelezen (ergo, die jij linkt) krijg ik eigenlijk het idee dat de xps beter is...
Weet iemand of de HP Pavilion dv6-6b14ed bij de mediamarkt verkrijgbaar is?
ik zie hem in de webshop niet staan:S
ik zie hem in de webshop niet staan:S
Verwijderd
Dat kunnen wij niet weten. Elke vestiging van de mediamarkt is een aparte BV met zijn eigen producten. Ga gewoon langs.
Zojuist ter vervanging van een Acer TravelMate 4672 een HP dv6-6b41ed besteld bij de BCC.
Met een Intel SSD i.p.v. de 5400rpm HDD voor mij een ideale machine.
Hebben de voorgeinstalleerde drivers en programma's nog enige toegevoegde waarde?
Hebben de voorgeinstalleerde drivers en programma's nog enige toegevoegde waarde?
Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1
Even een tip, geluids problemen heb ik niet echt meer, alleen tijdens het installeren van iets. Het koelingsprobleem is ook opgelost door de computer in de koele stand te zetten, dit doe je met HP coolsense !!
Nee, pure spam in mijn ogen. Heb op mijn DV6 ook gelijk een schone Windows gezet, werkte prima met de Windows code die onderop je laptop zit. Enkel even de drivers op de HP site download voor videokaart/vingerafdruk scanner/toetsenbord/webcam etc.Denyo schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:34:
Zojuist ter vervanging van een Acer TravelMate 4672 een HP dv6-6b41ed besteld bij de BCC.
Ik heb nu al ongeveer een weekje de dv6-6b20ed (gekocht bij BCC) en hij bevalt me wel goed.
Alleen weet ik niet zeker of ik de Radeon videokaart goed werkt, want om hem te testen ging ik een zwaar spel spelen (Tribes: Ascend).
Qua specs is mijn laptop beter dan die van mijn vrienden, maar het spel liep wel minder vloeiend bij mij.
Verder wel een fijn toetsenbord, ziet eruit alsof het backlit moet zijn, wat het helaas niet is
Wat ik wel jammer vind is dat hij niet van een USB-stick kan booten. Ik ging proberen Ubuntu als dual-boot er op te zetten, maar bij het booten weigert hij de USB stick herkennen/af te lezen. Misschien dat hier nog een BIOS-update voor komt? Ik ga het maar met een CD proberen.
De glansafwerking rond het beeldscherm is wel mooi, maar natuurlijk ook zeer vingerafdruk- en krasgevoelig.
En als ik mijn beeldscherm openvouw, waar ik dan aan de bovenkant duw, kan je soms ter hoogte van het logo op de achterkant zien dat er iets tegen het beeldscherm aanduwt (die ringetjes die ontstaan als je druk uitoefent op een LCD scherm)
En ik ben niet helemaal tevreden van de fysieke afwerking:

Het is niet heel duidelijk te zien, maar de linkerhoek steekt een beetje boven de rand uit, terwijl de rechterhoek mooi onder de rand zit.
Verder zijn de touchpadtoetsen ook niet helemaal gelijk:

De linkertoets zit wat hoger dan de rechtertoets.
Ik vroeg me af of ik de enige ben met deze imperfecties.
Alleen weet ik niet zeker of ik de Radeon videokaart goed werkt, want om hem te testen ging ik een zwaar spel spelen (Tribes: Ascend).
Qua specs is mijn laptop beter dan die van mijn vrienden, maar het spel liep wel minder vloeiend bij mij.
Verder wel een fijn toetsenbord, ziet eruit alsof het backlit moet zijn, wat het helaas niet is
Wat ik wel jammer vind is dat hij niet van een USB-stick kan booten. Ik ging proberen Ubuntu als dual-boot er op te zetten, maar bij het booten weigert hij de USB stick herkennen/af te lezen. Misschien dat hier nog een BIOS-update voor komt? Ik ga het maar met een CD proberen.
De glansafwerking rond het beeldscherm is wel mooi, maar natuurlijk ook zeer vingerafdruk- en krasgevoelig.
En als ik mijn beeldscherm openvouw, waar ik dan aan de bovenkant duw, kan je soms ter hoogte van het logo op de achterkant zien dat er iets tegen het beeldscherm aanduwt (die ringetjes die ontstaan als je druk uitoefent op een LCD scherm)
En ik ben niet helemaal tevreden van de fysieke afwerking:

Het is niet heel duidelijk te zien, maar de linkerhoek steekt een beetje boven de rand uit, terwijl de rechterhoek mooi onder de rand zit.
Verder zijn de touchpadtoetsen ook niet helemaal gelijk:

De linkertoets zit wat hoger dan de rechtertoets.
Ik vroeg me af of ik de enige ben met deze imperfecties.
Verwijderd
Dat zal wel komen omdat de implementatie van de switchable graphics vooralsnog redelijk crap is. Niet alle programma's worden herkend. Zoeken op 'AMD switchable graphics force' of iets dergelijke en je komt er wel uit, denk ik. Ik heb geen idee hoe AMD dat precies heeft geïmplementeerd.Jiazzz schreef op zondag 12 februari 2012 @ 14:12:
Ik heb nu al ongeveer een weekje de dv6-6b20ed (gekocht bij BCC) en hij bevalt me wel goed.
Je kan ook doormiddel van eerst de BIOS updaten en vervolgens een BIOS optie veranderen (volgens mij de videokaart op Fixed zetten) er voor zorgen dat je alleen de Radeon gebruikt ipv de Intel HD graphics chip
Met Intel HD Graphics hou je het wel wat langer vol met de accu, zover ik heb ervaren.Xaero schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:17:
Je kan ook doormiddel van eerst de BIOS updaten en vervolgens een BIOS optie veranderen (volgens mij de videokaart op Fixed zetten) er voor zorgen dat je alleen de Radeon gebruikt ipv de Intel HD graphics chip
In het Catalyst Control Center staat een lijstje van recente toepassingen. Hier zit ook een knop bij waarmee je naar een willekeurige .exe kan wijzen en zeggen op welke GPU die moet draaien. Ik heb zo bijvoorbeeld VideoLan hard op de Radeon gezet omdat de Intel chip 1080p materiaal niet trekt.
Verwijderd
Probeer een andere video player, windows media player home cinema classic bijvoorbeeld. De intel IGP kan 5 1080p video streams tegelijk afspelen, en de AMD-tjes slechts 1.
Okee, daar heb je weinig aan, maar dat geeft aan waar de IGP goed in is.
Okee, daar heb je weinig aan, maar dat geeft aan waar de IGP goed in is.
Ik merk nog wel verschil tussen de beeldkwaliteit van de Intel HD Graphics en de interne videokaart (ATI 5470) op mijn DV6. Had eerst heel erg last van banding, dat is opgelost met een BIOS update (naar V27) maar toch lijkt het beeld op de Intel HD Graphics iets rustiger ofzoiets. Meerdere mensen zulke ervaring? 3180sd trouwens.
EDIT: Opgelost door gewoon Catalyst 12.1 te downloaden vanaf de AMD site ipv. de HP site en daarin de instellingen iets aan te passen.
EDIT: Opgelost door gewoon Catalyst 12.1 te downloaden vanaf de AMD site ipv. de HP site en daarin de instellingen iets aan te passen.
[ Voor 17% gewijzigd door J0ey op 20-02-2012 22:24 ]
Even liggen rondzoeken hier op forum en elders, maar vind nergens een mooie hands-on tutorial voor het plaatsen van een ssd in een recente HP dv6 (6b41ed). Hiermee bedoel ik echt in detail van welke schroeven, kabels, casing e.d. nodig zou zijn om zo'n operatie uit te voeren
Totaal geen hardware kennis van het plaatsen van zo'n ssd, maar moest dit eenvoudig blijken is bovenstaande laptop zeker zijn aankoop waard.
Totaal geen hardware kennis van het plaatsen van zo'n ssd, maar moest dit eenvoudig blijken is bovenstaande laptop zeker zijn aankoop waard.
Dv6 heeft niet zoals de dv7 een extra plek voor een extra schijf. Zul je dus of je hd moeten opofferen, of je cd-rom speler opofferen..W!m_ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:35:
Even liggen rondzoeken hier op forum en elders, maar vind nergens een mooie hands-on tutorial voor het plaatsen van een ssd in een recente HP dv6 (6b41ed). Hiermee bedoel ik echt in detail van welke schroeven, kabels, casing e.d. nodig zou zijn om zo'n operatie uit te voeren![]()
Op zich nog niet zo'n problemen mee om cd-rom speler of hd op te offeren, maar dan is het natuurlijk wel interessant om goed te weten wat te doen qua bekabeling enz, zodat, indien nodig, terugplaatsen ook mogelijk is.Xaero schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:26:
[...]
Dv6 heeft niet zoals de dv7 een extra plek voor een extra schijf. Zul je dus of je hd moeten opofferen, of je cd-rom speler opofferen..
Hebben jullie eigenlijk ook gezien dat het touchpad best snel slijt? Heb die van mij nu een maandje in gebruik en merk wel dat hij redelijk snel begint te slijten..
Wat bedoel je met slijten? De lak eraf of werkt ie niet goed meer?Xaero schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:21:
Hebben jullie eigenlijk ook gezien dat het touchpad best snel slijt? Heb die van mij nu een maandje in gebruik en merk wel dat hij redelijk snel begint te slijten..
Koeling is wel een bitch trouwens, m'n dv7 gaat al loeien na een tijdje als ik gewoon wat zit te internetten op schoot op de bank

Verwijderd
Dat doen echt heel veel laptops op dit moment. Hoe moeilijk kan het zijn om de koeling iets te verbeteren? Dat lijkt mij het belangrijkste softwarematge aspect aan de laptop. Een stuk belangrijker dan HP-branded tool X
Geen problemen met Asus N-series ^^. Ik heb het idee dat de airflow binnen de Asus N-series (als voorbeeld) "beter" is dan bijvoorbeeld met de HP DV-series. Maar dat zie je ook aan het uiterlijk de Asus laptops zijn iets dikker dan HP laptops. Ik denk dat het grote nadeel is aan moderne laptops, is dat ze dunner en aantrekkelijker moeten uitzien maar daarentegen is een goede airflow minder goed te realiseren als je minder ruimte hebt. Bijvoorbeeld de behuizing van laptops voelen eerder warm aan als ze dan bijv. niet staan te loeien (zoals bij Macbooks).
Het is iets waar ik alleen Asus mee zie promoten andere fabrikanten doen dat niet. Misschien omdat het qua marketing minder lekker klinkt dan moet specs smijten

Maar goed, het bovenstaande baseer ik ook maar op mijn helpdesk ervaringen
Het is iets waar ik alleen Asus mee zie promoten andere fabrikanten doen dat niet. Misschien omdat het qua marketing minder lekker klinkt dan moet specs smijten

Maar goed, het bovenstaande baseer ik ook maar op mijn helpdesk ervaringen
Verwijderd
Ik krijg zelf ook het idee dat de koeling van de asus' notebooks vrij significant beter is dan die van de doornsnee dell's en HP's eigenlijk. Over asus hoor ik veel minder 'horrorverhalen' qua koeling dan van de overige merken. Vooral bij dell hoor ik daar in alle eerlijkheid veel over.
Met slijten bedoel ik gewoon dat de toplaag wat gaat spiegelen wat je vaker ziet bij laptop's als je ze gebruikt. Net als dat de toetsen wat gaan glimmen omdat je er veel met je vingers op zit.janvanmil schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:41:
[...]
Wat bedoel je met slijten? De lak eraf of werkt ie niet goed meer?
is het mogelijk om in alle dv6 modellen de optical drive the vervangen voor een hdd, of alleen in specifieke gevallen?Xaero schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:26:
[...]
Dv6 heeft niet zoals de dv7 een extra plek voor een extra schijf. Zul je dus of je hd moeten opofferen, of je cd-rom speler opofferen..
Verwijderd
Alle modellen. Alleen in de vaio Z1 zou ik me zorgen gaan maken dat een standaard part niet helemaal past. Voor de rest: het is allemaal standaard spul.
Hallo,
Ik heb de dv6-6b41ed aangeschaft, en ik vraag me af hoe ik kan kiezen welke videokaart ik gebruik?
Dus hoe kan ik switchen tussen de intel graphics en de hd6770?
Ik heb in de bios de graphics op fixed gezet, dat zou voor zover ik weet de graphics altijd op de radeon moeten zetten. maar de intel graphics programma zegt dat ik de intel graphics gebruik.
Eva
Ik heb de dv6-6b41ed aangeschaft, en ik vraag me af hoe ik kan kiezen welke videokaart ik gebruik?
Dus hoe kan ik switchen tussen de intel graphics en de hd6770?
Ik heb in de bios de graphics op fixed gezet, dat zou voor zover ik weet de graphics altijd op de radeon moeten zetten. maar de intel graphics programma zegt dat ik de intel graphics gebruik.
Eva
'normale slijtage', maar dan sneller?Xaero schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:41:
[...]
Met slijten bedoel ik gewoon dat de toplaag wat gaat spiegelen wat je vaker ziet bij laptop's als je ze gebruikt. Net als dat de toetsen wat gaan glimmen omdat je er veel met je vingers op zit.
Verwijderd
Normale slijtage vind ik hetzelfde als geen slijlate. Op wat krasjes na en wat glanzende toetsen ziet mijn studio 15 er uit als nieuw, en dat is een redelijk budgetmodel. De dv6 schat ik een redelijke klasse hoger in qua bouwkwaliteit en dergelijke. Althans, voordat ik hoorde dat het touchpad al begint te slijten na een maand.
Aha, ik heb het gevonden in de advanced versie van catalyst control center (ccc) onder power en dan switchable graphics.
Daar is het mogelijk om tussen de twee te kiezen.
Daar is het mogelijk om tussen de twee te kiezen.
Dat maak jij er gelijk van.. Als 1 iemand dat heeft is het niet gelijk bij elk model zo.Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:43:
Normale slijtage vind ik hetzelfde als geen slijlate. Op wat krasjes na en wat glanzende toetsen ziet mijn studio 15 er uit als nieuw, en dat is een redelijk budgetmodel. De dv6 schat ik een redelijke klasse hoger in qua bouwkwaliteit en dergelijke. Althans, voordat ik hoorde dat het touchpad al begint te slijten na een maand.
Om hierop terug te komen; ik zit/lig nu in de bank met de dv7 op schoot. Daarbij zijn dus de luchtroosters aan de onderkant min of meer geblokkeerd (door kleding). De uitblaasrooster aan de linkerkant niet.Piet91 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 23:56:
Koeling is wel een bitch trouwens, m'n dv7 gaat al loeien na een tijdje als ik gewoon wat zit te internetten op schoot op de bank
Maar daar kan een dv7 (dv6?) dus blijkbaar niet tegen; hij blaast nog steeds lekker door (ook met Coolsense op stilste modus gezet).
Dus 't is geen laptop voor op schoot. Misschien was een Asus K73SV-TY037V o.i.d. toch een betere keus geweest. Goedkoper (hoewel mijn laptop nu ook stukken duurder in de pricewatch staat) en betere specs. En betere koeling schijnt...
Verwijderd
Hoe lang heb je hem? Je kan hem binnen 7 werkdagen terugsturen onder het mom kopen op afstand. En overigens heb je voor €770 ook een XPS 17 met 3D scherm, GT555m enzo. Maar ik geloof niet dat die veel stiller is. Dat doen de asusjes gewoon beter.
Ik heb 'm al maanden. Maar op dat blazen na heb ik niet echt klachten ofzo. Behalve de videokaart maar dat kon ik van te voren weten. Voor de rest wel erg tevreden hoorVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:47:
Hoe lang heb je hem? Je kan hem binnen 7 werkdagen terugsturen onder het mom kopen op afstand. En overigens heb je voor €770 ook een XPS 17 met 3D scherm, GT555m enzo. Maar ik geloof niet dat die veel stiller is. Dat doen de asusjes gewoon beter.
Voor wie nog een 2e HDD in de DV7 wil inbouwen, Newmodeus heeft 'm eindelijk weer in voorraad; voor een prijs die ik nog niet goedkoper heb kunnen vinden.
Persoonlijk hoeft het niet meer voor mij; ik heb uit China een 2,5" HDD Case gehaalt voor 4 dollar ofzo, en heb het maar zo gedaan. $30 voor een kabeltje
Persoonlijk hoeft het niet meer voor mij; ik heb uit China een 2,5" HDD Case gehaalt voor 4 dollar ofzo, en heb het maar zo gedaan. $30 voor een kabeltje

Jep. De caddy zit er wel in, maar de daadwerkelijke kabel moet je nog kopen, voor eenVerwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:09:
Is daar een kabel voor nodig?Trieste praktijken weer.

Daarom goedkope China case
Heb hem al wel op andere site's gevonden. Ook in Nederland. Alleen nog steeds niet goedkoop ergens op Ebay..
Kan ik ervan uitgaan dat de HDD slot van de dv6-6b41ed sata 600 is?
Verwijderd
Als je minimaal een sandy bridge CPU hebt (i3-2*** en hoger), dan heb je dat. Twee zelfs.
YouTube: HP Pavilion dv6
heeft iemand hier al meer van gehoord, misschien een nieuw model voor bij de introductie van ivy-bridge?
lijkt me interessant full hd scherm, subwoofer en nog steeds een mooi ontwerp.
heeft iemand hier al meer van gehoord, misschien een nieuw model voor bij de introductie van ivy-bridge?
lijkt me interessant full hd scherm, subwoofer en nog steeds een mooi ontwerp.
Verwijderd
Maar hij is aerodynamisch! Take that, dell
Hij ziet er niet heel nieuw uit vind ik, de speaker bar is plat in plaats van dat-ie omhoog buigt en de ethernetport is vervangen door een inklapbaar exemplaar. Hij mist ook thunderbolt was je straks als ivy bridge uitkomt echt niet meer kan maken in dit segment...

Hij ziet er niet heel nieuw uit vind ik, de speaker bar is plat in plaats van dat-ie omhoog buigt en de ethernetport is vervangen door een inklapbaar exemplaar. Hij mist ook thunderbolt was je straks als ivy bridge uitkomt echt niet meer kan maken in dit segment...
Het vreemde is wel dat deze op 8 april in de VS uitkomen met ivy-bridge terwijl IB daar ook pas in juni zou uitkomen zoals hier. misschien toch niet meer?
Verwijderd
De nieuwe MBP,s zouden ook 8 april komen. Een meer recent bericht meld echter dat dat nu de 30e is. Zie o.a. Verwijderd in "[UTwente] Notebook Project 2011 - 2012". Mijn advies: maak je klaar om nog even te wachten. Wanneer ze daadwerkelijk komen zou ik niet weten, laat staan in nederland.
Verwijderd
Schaamteloze dubbelpost
Het ziet ernaar uit dat je gelijk hebt:
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed
De prijs van de dv6 is opeens gestegen. Dat moet wel het einde van de vooraad betekenen.
Het ziet ernaar uit dat je gelijk hebt:
De prijs van de dv6 is opeens gestegen. Dat moet wel het einde van de vooraad betekenen.
Ja de prijs van de dv6-6b41ed ineens fors gestegen
Voorraden ervan in de webshops ook sterk verminderd.
De mijne gelukkig vorige week nog kunnen halen voor net geen 900euro
Ergens wel straf dat er alweer nieuwe dv6 serie zit aan te komen, maar echt verniewend lijkt hem niet te zijn.
Voorraden ervan in de webshops ook sterk verminderd.
De mijne gelukkig vorige week nog kunnen halen voor net geen 900euro

Ergens wel straf dat er alweer nieuwe dv6 serie zit aan te komen, maar echt verniewend lijkt hem niet te zijn.
Nog meer goed nieuws over het nieuwe model, er zal een backlit toetsenbord op zitten. Je kan het zien als je naar de youtube video van de dv6 kijkt bij ongeveer 42 seconden, op de f5 toets zit de knop voor het. backlit toetsenbord.
volgens mij kan het nog best dat de nieuwe dv6 wel thunderbolt heeft, in de video op youtube is een deel van de linker kant niet te zien. Het zou kunnen dat er daar een thunderbolt aansluiting zit. Het leek mij ook al vreemd dat een laptop die uitkomt met ivy-bridge in een hoge klasse geen thunderbolt zou hebben. Nu nog alleen hopen op een beter videokaart dan de gt 630m en weer een mat 1080p scherm, dan koop ik hem zeker. Het was het wachten wel waard heb ik het idee, ik wacht namelijk al sinds december maar voorlopig doet mijn 4 jaar oude dell desktop nog goed dienst.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:03:
Maar hij is aerodynamisch! Take that, dell![]()
Verwijderd
nieuws: HP voorziet nieuwe Pavilion-laptops van Ivy Bridge-processors
hdmi + VGA... Faal
Al mijn hoop is nu gevestigd op dell en asus.
hdmi + VGA... Faal

Idd wel zeer jammer, ook jammer dat de informatie in het artikel niet echt helemaal klopt. Er zal bijv. wel een full hd scherm op de dv6 komen en geen 1600 x 900 en er is nog niks bekend of er werkelijk een gt650m in de dv6 zal zitten.
Verwijderd
Ja. Ten eerste omdat je anders geen pricewatch: Dell Ultrasharp U2711 scherm kan aansluiten, en ten tweede omdat de externe videokaart optie erg handig is. Je kan er ook allerlei pci devices aanhangen.
Huh? De monitor heeft toch wel een HDMI aansluiting?
Voor de videokaart, tja als ik de prijs zie van de externe kaarten...
Voor de videokaart, tja als ik de prijs zie van de externe kaarten...
Verwijderd
HDMI gaat tot max. 1200p, en op sommige laptops tot 1080p.
En de prijs valt best mee, ik verwacht het dock voor €150. Koop er een videokaart van €150 bij, en je kan praktisch alles op ultra spelen, en over 3 jaar herhaal je het geintje gewoon
En de prijs valt best mee, ik verwacht het dock voor €150. Koop er een videokaart van €150 bij, en je kan praktisch alles op ultra spelen, en over 3 jaar herhaal je het geintje gewoon
Ik heb http://item.taobao.com/it...tive_id=staobaoz_20120329 deze eens besteld. Eens kijken of het wat is.. 15 dollar incl. verznedkosten via Zarmark. Goedkoper dan importeren uit Amerika..
http://laptops-specs.blog...ion-dv6-7014nr-specs.html
Ziet er tot nu toe veelbelovend uit, eindelijk een 7200 hdd, een goed videokaart (gt650m), backlit toetsenbord en full HD scherm. Nu nog alleen hopen op een prijs onder de 1000 euro zoals de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed
Ziet er tot nu toe veelbelovend uit, eindelijk een 7200 hdd, een goed videokaart (gt650m), backlit toetsenbord en full HD scherm. Nu nog alleen hopen op een prijs onder de 1000 euro zoals de pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed
Ik heb nog een hd caddy voor een dv7 te koop.
http://www.2dehands.be/co...p+caddy&pcpl=&pc_id=&afd=
http://www.2dehands.be/co...p+caddy&pcpl=&pc_id=&afd=
Verwijderd
Scherp. Ik vind het wel jammer dat er naar nvidia wordt overgestapt. Er zijn al zoveel laptops met nvidia.lucjuh8 schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:14:
http://laptops-specs.blog...ion-dv6-7014nr-specs.html
YouTube: Notebook HP Pavilion dv6 7000 (Intel Ivy Bridge)
de eerste echt video gevonden, wel jammer dat er geen twee audio aansluitingen meer zitten. ziet er verder heel mooi uit, hopelijk wordt het full hd scherm wel mat en niet glimmend zoals in de video.
de eerste echt video gevonden, wel jammer dat er geen twee audio aansluitingen meer zitten. ziet er verder heel mooi uit, hopelijk wordt het full hd scherm wel mat en niet glimmend zoals in de video.
Wilde eerst voor 15" XPS/DV6 gaan maar ga toch overstappen op een 17". Dell laat ik buiten beschouwing omdat er wat haast bij zit.
DV7-6B70ED 979e Bol.com
DV7-6B22ED 979e MediaMarkt
dv7-6c40ed 925 Bol.com (staan alleen verkeerde specs bij)
Wat moet ik kiezen? Is niet voor gamen, wel voor een filmpje kijken en dan houd ik wel van mooie kwaliteit.
Enige verschil dat ik kan ontdekken is de GPU. Jammer dat die slecht is bij de eerste 2 modellen.
Eerste heeft SSD (waarvan ik de specs nog niet heb kunnen vinden.)
Nadeel van alle drie is 5400rpm, maar weet niet of ik daar problemen mee krijg. Andere mogelijke opties zijn welkom. Alleen Dell(ivm levertijd) en Asus(toetsenbord, dat gaat helemaal vol zitten met stof ben ik bang + negatieve reviews) zijn wel afgeschreven eigenlijk.
DV7-6B70ED 979e Bol.com
DV7-6B22ED 979e MediaMarkt
dv7-6c40ed 925 Bol.com (staan alleen verkeerde specs bij)
Wat moet ik kiezen? Is niet voor gamen, wel voor een filmpje kijken en dan houd ik wel van mooie kwaliteit.
Enige verschil dat ik kan ontdekken is de GPU. Jammer dat die slecht is bij de eerste 2 modellen.
Nadeel van alle drie is 5400rpm, maar weet niet of ik daar problemen mee krijg. Andere mogelijke opties zijn welkom. Alleen Dell(ivm levertijd) en Asus(toetsenbord, dat gaat helemaal vol zitten met stof ben ik bang + negatieve reviews) zijn wel afgeschreven eigenlijk.
Verwijderd
XPS 15 uit V&A vanavond nog ophalen? De DV6 en 7 zijn gruwelijk duur op het moment, vind ik.
160GB = altijd intel 320 of X25-M.Vendetta_X schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:45:
Verwijderd
http://www.theverge.com/2...on-laptops-next-week-cnet
De 'nieuwe' dv6 zou vandaag komen.
Wat is er dan exact nieuw? Het chipset, die is ivy-bridge ready. Maar voor de rest... Ivy komt later past, het schijnt.
De 'nieuwe' dv6 zou vandaag komen.
Wat is er dan exact nieuw? Het chipset, die is ivy-bridge ready. Maar voor de rest... Ivy komt later past, het schijnt.
Het is een nieuw ontwerp(eerder een zeer grondige facelift), met nieuwe grafische kaarten. Eerst komt de dv6 uit met sandy bridge en eind deze maand zullen ze in de VS met ivy-bridge te koop zijn.
Wat mij opvalt in het filmpje, is dat er bij de hdd-beschrijving SSD/Hybrid drives staat. Betekent dat dat er hybride harde schijven in worden geplaatst of lees ik dit nu ietwat optimistisch? 

er worden hybride harde schijven in geplaatst http://h10025.www1.hp.com...oc=true&docname=c03263503RHPJS schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:20:
Wat mij opvalt in het filmpje, is dat er bij de hdd-beschrijving SSD/Hybrid drives staat. Betekent dat dat er hybride harde schijven in worden geplaatst of lees ik dit nu ietwat optimistisch?
[afbeelding]
waarschijnlijk zal een vergelijkbaar model in Nederland beschikbaar worden, ergens in mei.
Verwijderd
Dat is geeen hybrid, maar gewoon een losse caching schijf. Een must als je het mij vraagt, maar dat roep ik al een jaar.
Twee harde schijven dus? Helaas een 5400, ik had begrepen dat er ook 7200rpm varianten op de martk komen?
Verwijderd
Nee, een harde schijf in combinatie met een losse mSATA module. In http://www.anandtech.com/...00-msata-128gb-ssd-review staan wat mooie plaatjes van de form factor.
Dus het principe is hetzelfde als bij de Momentus XT? Alleen wordt er andere geheugentechnologie gebruikt?
Verwijderd
Dat klopt, 'gewoon' een SRT implementatie. De huidige generatie is exclusief z68 chipset, maar bij ivy bridge wordt het standaard. Er is alleen wel een mSATA slot nodig, maar als ik me niet vergis is dat met ivy bridge ook standaard.
Verwijderd
Met de juiste drivers, ja. Als linux of hackintosh gebruiker zie je gewoon 2 drives. Aangezien die geen SRT ondersteunen.
Ik heb op mijn DV6 mijn orginele schijf vervangen voor een SSD en de 2,5" disk in een hd bracket van mijn cdrom speler gestoken.
Als de laptop in sleep gaat en weer ontwaakt is mijn 2e schijf verdwenen.
Pas bij het compleet uitzetten en weer aan, komt de schijf weer tevoorschijn.
Is dat normaal gedrag?
Als de laptop in sleep gaat en weer ontwaakt is mijn 2e schijf verdwenen.
Pas bij het compleet uitzetten en weer aan, komt de schijf weer tevoorschijn.
Is dat normaal gedrag?
Ik heb vandaag een DV6-6B75ED en het valt me op dat er alleen rechts onder de monitor geluid komt, en aan de voorzijde van de laptop komt ook iets (links en rechts). De grijze geluidsbalk bovenaan het toetsenbord geeft alleen geluid aan de rechterkant.
Is dat normaal, of heb ik weer eens een retourtje...
(Het lijkt wel alsof alles wat ik koop minimaal 1x retour moet)
Het geluid is trouwens vreselijk slecht, geen haar beter dan uit mijn Fujitsu van 7 jaar oud. Maar goed, wat verwacht je dan van een HP
Is dat normaal, of heb ik weer eens een retourtje...

Het geluid is trouwens vreselijk slecht, geen haar beter dan uit mijn Fujitsu van 7 jaar oud. Maar goed, wat verwacht je dan van een HP
[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 20-04-2012 15:54 ]
kijk eens of het beats programma wel aanstaat, het schijnt dat zonder het beats programma het geluid expres slechter is gemaakt. dat van het geluid alleen van rechts heb ik nog niet eerder gehoord, ik denk dat het aan jou exemplaar ligt. ik denk dat het beats programma fn b is
Ja, dat staat aan, ik heb gisteren nog met de instellingen zitten rommelen. Kwam uiteindelijk bij de balans instelling van Windows uit, en als ik hem op rechts zet hoor ik geluid uit de voorkant komen en uit de balk boven het toetsenbord. Als ik hem links zet dan hoor ik het alleen uit de voorkant komen en is het heel dof (speakers voorkant zijn alleen kleine sleufjes)
Ik kan denk ik maar even het beste contact opnemen met hp?
Ik kan denk ik maar even het beste contact opnemen met hp?
Ik heb sinds kort de dv6-6b41ed en wil daarvan de HDD vervangen voor een SSD.
Op youtube zie ik filmpjes met aan de onderkant schroeven, maar mijn versie heeft deze niet.
Schijnbaar kan (of moet) ik met hetzelfde mechanisme voor het verwijderen van de accu, ook het afdekplaatje verwijderen, waaronder zich de HDD bevindt. Echter klemt bij mij dat afdekplaatje en vraag ik mij af of ik misschien ergens eerst enkele schroeven moet verwijderen.
Iemand van jullie hier ervaring mee?
Update: Ik heb een video op youtube gevonden. Het afdekplaatje kan verwijderd worden door met beleid 'hard' eraan te trekken.
Op youtube zie ik filmpjes met aan de onderkant schroeven, maar mijn versie heeft deze niet.
Schijnbaar kan (of moet) ik met hetzelfde mechanisme voor het verwijderen van de accu, ook het afdekplaatje verwijderen, waaronder zich de HDD bevindt. Echter klemt bij mij dat afdekplaatje en vraag ik mij af of ik misschien ergens eerst enkele schroeven moet verwijderen.
Iemand van jullie hier ervaring mee?
Update: Ik heb een video op youtube gevonden. Het afdekplaatje kan verwijderd worden door met beleid 'hard' eraan te trekken.
[ Voor 11% gewijzigd door Yammie74 op 25-04-2012 08:50 ]
Kun je soms even link naar dit filmpje plaatsen ? Handig voor als in nabije toekomst zelfde operatie wil uitvoeren op mijn dv6-6b41edUpdate: Ik heb een video op youtube gevonden. Het afdekplaatje kan verwijderd worden door met beleid 'hard' eraan te trekken.
Is het goed gelukt eigenlijk ? Of achteraf problemen met case terug deftig toe te krijgen ?
Filmpje: http://youtu.be/Kj7akQQrACQW!m_ schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:05:
[...]
Kun je soms even link naar dit filmpje plaatsen ? Handig voor als in nabije toekomst zelfde operatie wil uitvoeren op mijn dv6-6b41ed![]()
Is het goed gelukt eigenlijk ? Of achteraf problemen met case terug deftig toe te krijgen ?
Als je éénmaal weet dat het kan, gaat het vrij makkelijk. De case is naderhand ook vrij makkelijk terug te plaatsen. Heb tot nu toe drie maal het plaatje verwijderd en terug geplaatst, zonder enig probleem.
Vandaag de SSD opgehaald en die wordt er zo nog ingeplaatst
De nieuwe hp dv6 en dv7 staan op de amerikaanse hp site, ze zijn samen te stellen. Opties zijn: gt 650 met 1 gb of 2 gb, full hd mat scherm, 4, 8, 12 of 16 gb ram, 32 gb mSSD, 640, 750 gb en 1 tb hdd, 160 gb SSD, backlit toestenbord en i7 3610QM, 3720QM en 3820QM. voor ongeveer de zelfde prijs als de vorige dv6. Ziet er goed uit hopelijk komen ze hier ook snel.
Ik meld mij ook maar eens aan 
De HP DV6-6B41ED is bij Bol nog slechts 830 euro. Systemen vergelijkend echt een koopje als ik het zo zie. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en zit m'n budget zo rond de 800 euro. Gebruik m'n laptop voornamelijk voor alledaagse webdingen en soms wat gamen op een beetje niveau als ik een tijdje niet thuis ben.
Nu kan er elk moment een nieuwe DV6/7 serie kan uitkomen in Nederland. Lees er alleen nog niks over op de HP site. De nieuwe i7 Ivy met de gt650m lijkt me een pracht van een systeem maar wat voor prijs kan ik hierbij verwachten. Zal dat rond de 900 euro zijn of toch ver daarboven?
Op het moment heb ik nog een oude xxodd (860) waarvan het scherm gebarsten is en ook alweer 4 jaar oud. Tijd voor een nieuwtje dus.
De HP DV6-6B41ED is bij Bol nog slechts 830 euro. Systemen vergelijkend echt een koopje als ik het zo zie. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en zit m'n budget zo rond de 800 euro. Gebruik m'n laptop voornamelijk voor alledaagse webdingen en soms wat gamen op een beetje niveau als ik een tijdje niet thuis ben.
Nu kan er elk moment een nieuwe DV6/7 serie kan uitkomen in Nederland. Lees er alleen nog niks over op de HP site. De nieuwe i7 Ivy met de gt650m lijkt me een pracht van een systeem maar wat voor prijs kan ik hierbij verwachten. Zal dat rond de 900 euro zijn of toch ver daarboven?
Op het moment heb ik nog een oude xxodd (860) waarvan het scherm gebarsten is en ook alweer 4 jaar oud. Tijd voor een nieuwtje dus.
Waarschijnlijk net onder de 1000 euro als ze uitkomen, maar dat zal redelijk snel omlaag gaan, aan het eind van de zomer denk ik dat ze wel rond de 900 euro met gt650 en full hd scherm.
bedankt voor je antwoord, ik verwacht dat de nieuwe dv6 deze maand in Nederland uit gaat komen. Of heeft iemand betere info?
Dit is het enige wat ik kan vinden:
HP stelt nieuwe Pavilion-laptops voor
Laatste update: 19 maart 2012 11:34 info
AMSTERDAM – HP heeft zijn Pavilion dv-laptopserie uitgebreid met drie nieuwe modellen. Ook de Pavilion g4-lijn is onder handen genomen.
Het bedrijf heeft de Pavilion dv4-5000, dv6-7000 en dv7-7000 geïntroduceerd. De nieuwe laptops hebben schermen van respectievelijk 14, 15,6 en 17,3 inch en draaien alle op een snelle Intel Core i7-processor.
Twee van de notebooks beschikken minimaal over een GeForce GT 630M-videochip – bij de het nieuwe dv6-model kan er ook gekozen worden voor een rappere GeForce GT650M. Bij de dv7-7000 is laatstgenoemde videokaart standaard aanwezig.
Ook heeft HP zijn g4-serie opgefrist. De nieuwe g4-2000-budgetserie voorziet in 14-inch laptops die beschikbaar zullen zijn met een dualcore-processor van AMD of een Intel Core i3- of i5-processor. Alle nieuwe laptops zijn vanaf 8 april beschikbaar. De prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.
http://www.nu.nl/gadgets/...uwe-pavilion-laptops.html
AMSTERDAM – HP heeft zijn Pavilion dv-laptopserie uitgebreid met drie nieuwe modellen. Ook de Pavilion g4-lijn is onder handen genomen.
Het bedrijf heeft de Pavilion dv4-5000, dv6-7000 en dv7-7000 geïntroduceerd. De nieuwe laptops hebben schermen van respectievelijk 14, 15,6 en 17,3 inch en draaien alle op een snelle Intel Core i7-processor.
Twee van de notebooks beschikken minimaal over een GeForce GT 630M-videochip – bij de het nieuwe dv6-model kan er ook gekozen worden voor een rappere GeForce GT650M. Bij de dv7-7000 is laatstgenoemde videokaart standaard aanwezig.
Ook heeft HP zijn g4-serie opgefrist. De nieuwe g4-2000-budgetserie voorziet in 14-inch laptops die beschikbaar zullen zijn met een dualcore-processor van AMD of een Intel Core i3- of i5-processor. Alle nieuwe laptops zijn vanaf 8 april beschikbaar. De prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.
[ Voor 81% gewijzigd door LS88 op 01-05-2012 19:05 ]
je kan het best even dit topic volgen, dit is wat levendiger dan hier op tweakers.LS88 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:52:
bedankt voor je antwoord, ik verwacht dat de nieuwe dv6 deze maand in Nederland uit gaat komen. Of heeft iemand betere info?
http://forum.notebookrevi...otebooks-2012-mosaic.html
Verwijderd
Ik heb sinds enige tijd de DV6- 6b41ed in mijn bezit. Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de laptop maar ik heb een aantal "kwaaltjes" waarvan één zeer vervelend.
Namelijk, elke keer als er geluid gespeeld wordt hoor ik door de koptelefoon een soort krassend piepje, een "prriep". Dit gebeurt telkens als er na een tijdje stilte (+/- 15 seconden) een geluid klinkt. Als het geluid eenmaal speelt komt het daarna niet meer voor totdat het 15 seconden stil is geweest, dan doet 'ie het weer.
Tweede is dat af en toe de Fn toets lijkt te werken zonder dat ik 'em aanraak. Als ik aan het typen ben en ik typ gewoon een b, dan wordt af en toe Beats in- of uitgeschakeld.
Derde is dat de laptop nu een aantal keer is blijven hangen, het scherm komt soms niet meer van zwart af als ik 'em een tijdje heb laten staan. Ook bij het afsluiten blijft 'ie soms hangen. Eén keer een BSOD gehad met driver power state failure.
De éérste is nog het meest vervelend. Ik werk 8 uur per dag met deze laptop en bijna altijd met koptelefoon op. En om een aantal keer per minuut "prrriep" te horen wordt zeer irritant. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Namelijk, elke keer als er geluid gespeeld wordt hoor ik door de koptelefoon een soort krassend piepje, een "prriep". Dit gebeurt telkens als er na een tijdje stilte (+/- 15 seconden) een geluid klinkt. Als het geluid eenmaal speelt komt het daarna niet meer voor totdat het 15 seconden stil is geweest, dan doet 'ie het weer.
Tweede is dat af en toe de Fn toets lijkt te werken zonder dat ik 'em aanraak. Als ik aan het typen ben en ik typ gewoon een b, dan wordt af en toe Beats in- of uitgeschakeld.
Derde is dat de laptop nu een aantal keer is blijven hangen, het scherm komt soms niet meer van zwart af als ik 'em een tijdje heb laten staan. Ook bij het afsluiten blijft 'ie soms hangen. Eén keer een BSOD gehad met driver power state failure.
De éérste is nog het meest vervelend. Ik werk 8 uur per dag met deze laptop en bijna altijd met koptelefoon op. En om een aantal keer per minuut "prrriep" te horen wordt zeer irritant. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Verwijderd
Ik weet bijna zeker dat dat het gevolg is van een power saving iets. Geen idee hoe dat op te lossen, maar probeer in in apparaatbeheer het apparaat op te zoeken. En daarna eventuele power saving opties uit te zetten.
De bak waar ik nu achter werk heeft uberhaubt geen opties daar, dus misschien is het niets. Maar het bied wellicht wat nieuwe googlebare termen.
En wat betreft de bluescreens en vastlopers. Grote kans op een stervende HDD of kapot RAM. Ik heb het 2x gehad, en een harde schijf die slechts gedeeltelijk stuk is zorgt echt voor de vreemdste problemen.
De bak waar ik nu achter werk heeft uberhaubt geen opties daar, dus misschien is het niets. Maar het bied wellicht wat nieuwe googlebare termen.
En wat betreft de bluescreens en vastlopers. Grote kans op een stervende HDD of kapot RAM. Ik heb het 2x gehad, en een harde schijf die slechts gedeeltelijk stuk is zorgt echt voor de vreemdste problemen.
Heeft momenteel mijn voorkeur boven de XPS15, ivm de betere videokaart. Ook oogt de laptop stevig en straalt luxe uit.
Wat zijn jullie ervaringen met hitteproductie tijdens gaming-sessies?
En hoe presteert de HD 6770m in praktijk?
Heeft momenteel mijn voorkeur boven de XPS15, ivm de betere videokaart. Ook oogt de laptop stevig en straalt luxe uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Scallius op 03-05-2012 18:22 ]
Ik zou zeggen dat je even moet wachten als het kan, binnenkort komt de volgende generatie uit met ivy bridge en GT 650, in Amerika is deze net uit en in europa zal die in een van de volgende weken leverbaar worden. Voor de 6770m kan je het best even op notebookcheck kijken daar staan heel veel gaming benchmarks op, de hitte van de laptop schijnt reuze mee te vallen maar hij zal wel behoorlijk blazen denk ik tijdens gaming sessies.
Game er niet zoveel mee, maar League of Legends draait hij FullHD op hoogste kwalitieit met nog vlot 40 fps. Ook Crysis 2 leek vlot speelbaar op redelijke kwaliteit. Hitteproductie valt zeer goed mee, enkel gaan na verloop van tijd de fans wat meer lawaai maken. Vooral de Coolsense doet zijn werk goed, zonder dit programma draaien de fans constant op volle kracht precies, met de tool lijkt dit veel beter afgesteld te zijn. Wordt toch nooit te warm aan de polsen e.d. In vergelijking met mijn oude XPS M1530 is dit een grote verbetering.Scallius schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:32:
Denk dan ook dat de benchmarks op deze pagina vrij gelijkaardig zijn aan mijn persoonlijke ervaringen:
http://www.notebookcheck....eon-HD-6770M.43955.0.html
Ik heb een caddy met een ssd geplaatst in mijn hp, echter ziet hij de schijf niet goed.
Hij ziet um enkel bij apparaatbeheer, en hij zegt correct geinstaleerd, maar verder geeft hij niks aan.
Iemand een oplossing?
Hij ziet um enkel bij apparaatbeheer, en hij zegt correct geinstaleerd, maar verder geeft hij niks aan.
Iemand een oplossing?
Heb je de schijf al een indeling gegeven/geformatteerd?rickvandermey schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:20:
Ik heb een caddy met een ssd geplaatst in mijn hp, echter ziet hij de schijf niet goed.
Hij ziet hem enkel bij apparaatbeheer, en hij zegt correct geïnstalleerd, maar verder geeft hij niks aan.
Iemand een oplossing?
War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic