Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
de dv6 7000 serie staat op de site van laptopshop, het kan dus niet lang meer duren. alleen ontbreken de specificaties bij de modellen nog wel.
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison
en ook de nieuwe dv7's staan erop
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv7-7002ed.html
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv7-7009ed.html

[ Voor 21% gewijzigd door lucjuh8 op 15-05-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Mensen met een dv7 en ruimte voor een extra hdd:
http://item.taobao.com/it...tive_id=staobaoz_20120329

Goedkoper dan op andere site's. Importen vanuit china via een taobao agent (zarmark bijv.). Duurt even tot je hem binnen hebt. Maar was in totaal 15 dollar kwijt.

Helaas nog niet kunnen testen. Moet nog een SSD kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Zou een HP 17 inch Envy backlit toetsenbord passen in een dv7? Kwa grootte komt het wel overeen en layout ook. Enkel de aansluiting weet ik niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel: openschroeven en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:49:
Simpel: openschroeven en kijken.
Misschien wil hij z'n garantie houden als het niet kan? Als het niet kan is het ook zonde om gelijk je garantie weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
wie zegt dat je je garantie kwijt bent als je je laptop openmaakt?

je mag gewoon je laptop openschroeven, met behoud van garantie (net als je ram upgraden, je hdd swappen, ssd's installeren)

de nieuwe dv7-7000 serie ziet er wel lekker uit,
jammer van weer die kansloze touchpad met scroll ellende in het hoekje..

[ Voor 24% gewijzigd door aron225 op 16-05-2012 19:42 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
HP DV6-6b04ed besteld!

Over het klepje aan de achterkant voor de HDD, je moet het schuifje van de accu de andere kant opschuiven, no need for force :) (zal zelf de DVD drive vervangen voor een caddy met crucial / samsung 128 gb ssd)

[ Voor 39% gewijzigd door Matthijs op 20-05-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthmuil
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 18:59
Xaero schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:35:
Mensen met een dv7 en ruimte voor een extra hdd:
http://item.taobao.com/it...tive_id=staobaoz_20120329

Goedkoper dan op andere site's. Importen vanuit china via een taobao agent (zarmark bijv.). Duurt even tot je hem binnen hebt. Maar was in totaal 15 dollar kwijt.

Helaas nog niet kunnen testen. Moet nog een SSD kopen.
Ik heb 2 van deze kabels besteld en nu, na een lange levertijd, zijn ze binnen.
Kabel ingebouwd en werkt perfect. De lengte past precies.
Nu heb ik er 2 besteld maar heb er maar eentje nodig. Ik heb dus nog een kabeltje over........ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
darthmuil schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:43:
[...]

Ik heb 2 van deze kabels besteld en nu, na een lange levertijd, zijn ze binnen.
Kabel ingebouwd en werkt perfect. De lengte past precies.
Nu heb ik er 2 besteld maar heb er maar eentje nodig. Ik heb dus nog een kabeltje over........ ;)
Ik heb al wel een SSD, maar nog geen kabel voor in mijn DV7, match made in heaven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:15
Iemand deze laptop wel eens opgemaakt om de koelpasta te vervangen, met de warme zomerdagen in aantocht ga ik toch overwegen dit eens te doen. Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleafers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 08:26
Ik heb 2 hp's
1tje is een hp pavilion dv7-2140ed. Deze word bij mij heel snel warm wat ik een nadeel vindt, koeler kan het soms niet aan. Met als gevolg dus dan ik een blue-screen krijg. na het spelen van een spel blijft die wel vaak hangen. dus niet echt een aanrader om te gamen, ma meer voor msn en die zooi.

de andere is een hp pavilion dv6 6b14ed. hier ben ik zeer tevreden over. zowel koeler als processor als videokaart enz enz... ben blij met de aankoop en is het geld al meer dan waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Met dank aan darthmuil een kabel voor de 2e hdd ontvangen en vandaag de boel maar onder handen genomen. Ik heb een Samsung 830 128GB SSD geinstalleerd.

Even wat ervaringen delen. Ik heb een DV7-6151

Deze laptop kan niet van een SD-kaartje booten. Dit ziet hij niet als USB-drive om de 1 of andere reden. Nadat ik een 4 GB usb-stick had vrijgemaakt en hier Windows 7 op had gezet kon ik wel booten. Instellingen in de BIOS (AHCI en ACPI) zijn niet te benaderen zonder hack, maar schijnen standaard goed te staan.

Na de installatie bleken de standaarddrivers van Windows niet te werken voor de (W)LAN, dus geen internet. Even vanaf een andere laptop gedownload en dan lukt de rest wel. Zojuist de tweede HDD weer teruggezet en daarvan het datagedeelte gewist.

Enige dat ik niet aan de gang heb gekregen nu is de vingerafdrukscanner. De drivers gedownload en geinstalleerd en die claimen goed te zijn, maar waarschijnlijk is er toch nog iets meer voor nodig.

Qua snelheid is dit een wereld van verschil. Opstarten kost nagenoeg geen tijd meer. Ik ga nog wel wat scheiding tussen programma's en data aanbrengen en bijv. de pagefile verplaatsen naar de harddisk, puur vanwege de ruimte op de SSD.

edit:
Vingerafdrukscanner lijkt het alleen te doen met de HP Simplepass software, dus dat dan toch maar geinstalleerd

[ Voor 5% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 04-06-2012 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Iemand ervaring met verkleinde partities en de herstelsoftware van HP? Ik wil mijn HD opdelen in 2 stukken, zodat ik mijn systeem kan herstellen zonder dat ik alle data kwijt ben. Kan ik mijn volume (C) verkleinen, een tweede partitie aanmaken (D), en daarna systeemherstel uitvoeren zonder dat ik D kwijt ben?

Werkt dat ook met het geminimaliseerde image van HP (windows zonder HP-troep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
hoe warm worden jullie dv's tijdens gamen ?

en dan vooral benieuwd naar de gpu temperatuur (hd 6770m)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb er nog niet op gegamed dus kan het helaas niet zeggen
stefijn schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:17:
Iemand ervaring met verkleinde partities en de herstelsoftware van HP? Ik wil mijn HD opdelen in 2 stukken, zodat ik mijn systeem kan herstellen zonder dat ik alle data kwijt ben. Kan ik mijn volume (C) verkleinen, een tweede partitie aanmaken (D), en daarna systeemherstel uitvoeren zonder dat ik D kwijt ben?

Werkt dat ook met het geminimaliseerde image van HP (windows zonder HP-troep)
Weet iemand of je je partitieindeling kwijt bent na een HP systeemherstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:47
Je wilt gebruik maken van de herstelpartitie? Die blijft ongeroerd.

Andere vraag, weet iemand hoe lang het nog duurt voor de nieuwere modellen beschikbaar komen? Gisteren een reclame van gezien, maar op de website van HP is nog niets veranderd, en ook in de winkels is nog niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hier al een tijdje zitten volgen en ik ben van plan ook een goeie laptop voor mijn studie te kopen. De laptop ga ik ook voor middelmatige gaming gebruiken zoals League of Legends en Minecraft. Ook ga ik het gebruiken voor Photoshop.

Een laptop met mooie design en sterke behuizing vind ik erg belangrijk daarom is HP perfect voor mij.
Mijn budget is ongeveer 750 euro. Een Full HD 1080p scherm is voor mij een must en de rest zo goed mogelijk.
Het zou ook fijn zijn als de laptop goed gekoeld is zodat hij niet super veel moet blazen bij het gamen of werken.

De meeste links die hier staan sturen mij naar niet meer verkrijgbare HP laptops.
pricewatch: HP Pavilion dv6-6b41ed

Daarom wil ik vragen of jullie mij kunnen helpen om de beste HP laptop te vinden voor ongeveer 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
de dv6 7000 serie is nog niet leverbaar, waarschijnlijk binnen een week wel. maar ik denk dat deze buiten je budget zal vallen omdat de adviesprijs van HP 999 euro is. pricewatch: HP Pavilion dv6-6c20ed deze is te overwegen als je niet al te veel belang hecht aan de videokaart.

Ik zou eigenlijk aanraden nog even te wachten, er zullen namelijk nog veel meer modellen uitkomen in de dv6 7000 serie later deze zomer, nog zeker voor het volgende studiejaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:24:
de dv6 7000 serie is nog niet leverbaar, waarschijnlijk binnen een week wel. maar ik denk dat deze buiten je budget zal vallen omdat de adviesprijs van HP 999 euro is. pricewatch: HP Pavilion dv6-6c20ed deze is te overwegen als je niet al te veel belang hecht aan de videokaart.

Ik zou eigenlijk aanraden nog even te wachten, er zullen namelijk nog veel meer modellen uitkomen in de dv6 7000 serie later deze zomer, nog zeker voor het volgende studiejaar.
Dankjewel!
Komen deze nieuwe serie ook met Full HD 1080p schermen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Er zijn nu twee modellen leverbaar ( dat gaan er meer worden) en ze zijn allebei met 1080p schermen. ook is de kwaliteit van het full HD scherm op de 7000 serie veel beter dan op de 6000 serie volgens veel eigenaars van beide laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ik zit al een tijd te kijken naar een nieuwe laptop. Helemaal nu ik voor mijn studie een nieuwe laptop moet kopen. Ik kan niet wachten tot de serie beschikbaar komt. Dan kan het vergelijken beginnen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door RHPJS op 16-06-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
RHPJS schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:44:
Je wilt gebruik maken van de herstelpartitie? Die blijft ongeroerd.

Andere vraag, weet iemand hoe lang het nog duurt voor de nieuwere modellen beschikbaar komen? Gisteren een reclame van gezien, maar op de website van HP is nog niets veranderd, en ook in de winkels is nog niets te zien.
Nee, ik wil mijn eigen partitieindeling behouden (200Gb + 700Gb), dus het idee is dat herstel alleen de partitie van 200Gb overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
:) mijn DV6 is met turboboost aan : 94 graden ( zowel processor als videokaart. ) :) maar met turboboost uit rond de 74/76 :) ik merk geen verschil met framerate! om turboboost tijdenlijk uit te zetten gebruik je "HP coolsense "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Nou voor de 3e keer in 2 weken gaat mijn dv7 4040ed weer terug naar HP voor reparatie... Ik word er een beetje moei van. Eerst overhitte mijn laptop waardoor sindsdien de grafische chip niet meer functioneerde. Krijg ik em terug hebben ze alleen mijn koeler schoongemaakt en mijn behuizing vervangen. Paar dagen later weer opgestuurd om de grafische chip. Hebben ze deze keer het moederbord vervangen. Nu krijg ik af en toe dat mijn laptop niet meer opstart. Hij blijft anderhalf uur aan/uit gaan nog voordat het scherm aangaat. Wonder boven wonder blijft hij nu ineens wel werken.

In totaal binnen een jaar al 5 keer de laptop opgestuurd. Wat een behoorlijke slechte service. Ook kom ik niet in aanmerking voor een nieuwe omdat ze een andere case gestart zijn. waarbij hij nu pas voor de 3e keer opgestuurd word...

Dit is iig de laatste keer dat ik een HP laptop koop. Had verwacht dat HP goede service verleende en geen halfgare laptops teruggeeft. Wat voor figuren zitten er daar op de technische afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
En de eerste twee modellen staan inmiddels in de Pricewatch.
HP Pavilion dv6-7002ed
HP Pavilion dv7-7009ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik kan niet zeggen dat ik warm loop voor die nieuwe systemen, vind ze aardig aan de prijs voor de specificaties.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Laat ik het dan zo zeggen. Ik loop wel warm voor de nieuwe systemen (kan niet wachten), maar ik loop anderzijds niet warm voor de prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan heb ik liever voor 200 euro minder de Asus N76VM-V2G-T1024V (http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/313249;313602).

Daarvan hebben we op de zaak een drietal als thuiswerkplekken.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 23-06-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Lol, vandaag druk geweest met het lezen van de eerste 100 pagina's van dit topic. Zeer interessant.

Zo ben ik er ook achter gekomen dat er een zilverkleurige versie zal komen. Mijn geduld raakt nu echt op. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Jeetje ik vraag me echt af wanneer die DV7 - 7000 serie eens wordt gereleased.
In Amerika is die geheel samen te stellen daar hadden ze deze laptop voor 1500 dollar :D
I7 3610 2.3Ghz
8 GB RAM
blu-ray lezer / dvd branden / dvd lezer
mat scherm 1080P
GT 650M
750GB HDD
Backlit keyboard

Deze was binnen 2 weken leverbaar :D

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Heel dit topic doorgespit maar kan het niet vinden.
Heb ik ook zo'n dure kabel nodig als ik 1 hdd opoffer voor een SSD?
Gaat om de HP DV7 6190ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
MegaTronics schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:32:
Ik kan niet zeggen dat ik warm loop voor die nieuwe systemen, vind ze aardig aan de prijs voor de specificaties.
Juist ja, in verhouding met de Vaio S series en de Asus N56 stelt dit echt helemaal niks voor. Ook hoop ik dat ze afwerking, koeling en betrouwbaarheid ook flink verbeterd hebben als ze zulke woekerprijzen willen vragen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
SlagerBlom schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:19:
Heel dit topic doorgespit maar kan het niet vinden.
Heb ik ook zo'n dure kabel nodig als ik 1 hdd opoffer voor een SSD?
Gaat om de HP DV7 6190ED.
Nee, als je je bestaande HDD vervangt heb je geen dure kabel nodig. Bij mij zit de SSD nu op de oorspronkelijke kabel en de originele HDD op de extra kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Weet iemand iets, maar dan ook iets over wanneer de modellen leverbaar zijn? Nu slechts vier modellen, 2 maal dv6 en 2 maal dv7, maar de prijs/prestatieverhouding is nog niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
ik heb sinds twee dagen de dv6 7002 in bezit en ik ben er zeer tevreden over, het scherm is echt prachig en door de matte coating en de redelijke helderheid is het zelfs in fel zonlicht nog perfect leesbaar. Het toetsenbord typt lekker en het touchpad reageert goed, ook het scrollen met twee vingers gaat erg goed, bijna zo goed als bij apple, het zoomen werkt wel wat minder. De behuizing voelt stevig aan en zier er mooi uit en is ook voor een deel van aluminium gemaakt. bij surfen hoor je de ventilator wel constant maar zeer zacht en de laptop wordt ook absoluut niet warm bij niet-gamen. Ook het geluid is goed dat uit de speakers komt, vergelijkbaar met dat van de dell XPS 15. Bij surfen op hoge helderheid gaat de batterij ongeveer 4 uur mee, ik heb nog niet geprobeerd te gamen op deze laptop maar als ik er de tijd voor heb zal ik laten weten hoe het ging. Ik ben overal zeer tevreden over deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Wat heeft je doen besluiten om deze laptop te kopen? Want als ik naar de prijs kijk kan ik meer voor minder krijgen. Ik wil er ook graag één, daar niet van, maar die prijzen :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucjuh8 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:37:
Ook het geluid is goed dat uit de speakers komt, vergelijkbaar met dat van de dell XPS 15.
Huh. Heb jij die al eens gehoord, dan?

Los daarvan geloof ik er ook geen zak van zonder review erbij als bronvermelding, maar dat ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
ik heb deze laptop gekocht omdat die toch binnen mijn budget lag en ik het een mooiere laptop vind dan de asus n56. Ook heeft de hp een betere batterijduur dan de asus.
@Blackstone, ja ik kan het goed vergelijken omdat mijn broer de dell xps 15 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn toch nog helemaal geen reviews van de HP? Ik vind alleen wat vage Chinese sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:14:
Er zijn toch nog helemaal geen reviews van de HP? Ik vind alleen wat vage Chinese sites.
Hij zegt toch alleen maar dat hij persoonlijk het geluid vergelijkbaar vind met de XPS15, hoezo moet daar een review voor zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door J0ey op 12-08-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar wou ik geen review voor. Voor dingen als de accuduur en scherm wel. Als je zegt dat-ie een betere accuduur dan de N56 heeft dan ga ik ervan uit dat daar wat achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Lucjuh, heeft je laptop een mssd? Voor zover ik kan vinden zit er in de Nederlandse versies geen mssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
@Darkstone, volgens de review van notebookcheck van de asus n56 heeft die een batterijduur van 3,5 uur op de surfen test en volgens de hp dv6 7000 owners lounge op notebookreview.com heeft de HP een batterijduur van ongeveer 5,5 uur bij surfen, dat is bij mij ook het geval, ik heb zelfs al eens 6 uur gehaald op lage helderheid. Volgens datzelfde forum zat er een erg goed scherm in de hp dv6 en daarom heb ik deze keuze gemaakt. Het zou volgens mij zelfs een IPS scherm kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker, het scherm heeft wel echt bijna perfecte kijkhoeken zonder enige kleurverschuiving, maar langs de andere kant lijkt het me raar omdat HP niks promoot over een goed scherm zoals bij de Dreamcolor en Infinity Radiance enzo.
@ RHPJSvoor zover ik weet heeft mijn laptop geen mssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anantech meet 5.5 uur op een preproductie model. De metingen van notebookcheck gaan zo vaak fout... Vergeten de dedicated GPU uit te schakelen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
Na een tijdje te hebben gegamed, kan ik daar nu ook over oordelen. Ik heb NFS The Run gespeeld en alles loopt soepel op medium tot hoge settings op full HD resolutie. de laptop begint wel redelijk te blazen maar echt storend is het niet. De laptop wordt niet echt warm na anderhalf uur gamen, behalve de rand rond de ventilator maar dat is normaal. Ik ben bekend met de hitteproblemen maar ik denk dat dat aan de gt650m is voorbehouden.
Ik heb wel ontdekt dat het er iets raars aan de hand is met het geluid als je een koptelefoon aansluit, het volume van het geluid veranderd dan voortduren wat redelijk irritant is. Ik weet dat het aan de Beats audio software ligt maar als je dat uitzet wordt het geluid van mindere kwaliteit. Ik denk wel dat dit probleem met een volgende update van HP wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Oké, omdat ik niet kan wachten (school en mijn oude laptop kan het elk moment begeven) ga ik denk ik toch voor de dv6-7002, alleen vraag ik me af of ik naderhand een msata schijf kan plaatsen? Want volgens mij kun je er niet makkelijk bij. Ik ben ook benieuwd hoe ik deze dan laat functioneren als cache-schijf. Iemand een idee?

Overigens, bij de Amerikaanse modellen 16GB RAM mogelijk. Welk verschil zit hier dat het maar 8GB in Nederland is?

[ Voor 15% gewijzigd door RHPJS op 21-08-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
lucjuh8 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 23:53:
Na een tijdje te hebben gegamed, kan ik daar nu ook over oordelen. Ik heb NFS The Run gespeeld en alles loopt soepel op medium tot hoge settings op full HD resolutie. de laptop begint wel redelijk te blazen maar echt storend is het niet. De laptop wordt niet echt warm na anderhalf uur gamen, behalve de rand rond de ventilator maar dat is normaal. Ik ben bekend met de hitteproblemen maar ik denk dat dat aan de gt650m is voorbehouden.
Ik heb wel ontdekt dat het er iets raars aan de hand is met het geluid als je een koptelefoon aansluit, het volume van het geluid veranderd dan voortduren wat redelijk irritant is. Ik weet dat het aan de Beats audio software ligt maar als je dat uitzet wordt het geluid van mindere kwaliteit. Ik denk wel dat dit probleem met een volgende update van HP wordt opgelost.
welk model heb je dan? de dv6-7002ed heeft 'maar' een gt630M

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik in plaats daarvan mijn dv7 laptop van dell m11x.
Maar ik nog steeds graag dv7.Het kan voldoen aan mijn behoeften.Over het algemeen Ik gebruik het om films te zien, een paar games te spelen, maar ook van office software te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
donald_dick schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:02:
[...]

welk model heb je dan? de dv6-7002ed heeft 'maar' een gt630M
Ik weet dat de laptop maar een gt630m heeft, dat was ook mijn grootste twistpunt maar de prestaties zijn acceptabel en the run is ook al een redelijk oud spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Zojuist mijn dv6-7002 gekocht, bittere pil: er kan geen msata ssd in. Toch maar een HP gekocht, want het blijven prachtige modellen. Nu maar even een Momentus XT bestellen.

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
(ik had een nieuwe topic geopend, echter verwees iemand me naar dit topic. Hierbij het originele bericht, heb 'm onbewerkt hier neergesmeten :))

Hoi,

Wie hier heeft HP DV6-7xxx Pavillion notebook en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb op diverse fora gelezen dat de DV6 (een 15,6" versie) een erg goed 1920x1080 scherm heeft, nagenoeg van IPS kwaliteit qua kijkhoeken.

Zie hier een review: http://www.laptopreviews....ad-edition-review-2012-05

In deze review laten ze de Lagom LCD-test zien waaruit blijkt dat het of een superhoge kwaliteit TN paneel is of een IPS paneel. Overigens is deze review van de DV6T, die tot nu toe alleen in de VS te koop is. Maar ik vermoed dat de gewone DV6 (zonder T), die wel hier in NL te krijgen is, hetzelfde scherm heeft.

Ik overweeg zelf deze laptop aan te schaffen maar wil in elk geval zeker weten of het scherm hetzelfde is. Kan iemand dat hier evt. bevestigen? Anders zal ik denk ik de laptop in de VS bestellen en via bijv. Borderlinx naar mij op laten sturen (je kan hier in NL niet de nieuwste generatie Core processors krijgen en hij kan tot max nVidia GT630, terwijl in de VS kan je 'm met GT650 krijgen).

Wat zijn verder in het algemeen jullie ervaringen met de nieuwste HP laptops qua betrouwbaarheid, duurzaamheid en bouwkwaliteit? Ik heb begrepen dat in de periode 2007-2009 HP erg aan 't prutsen was met hun producten en de kwaliteit er erg onder leed, maar dat het met de nieuwere modellen weer beter schijnt te zijn. Iemand die dit kan bevestigen?

Thanks!

Hier nog wat Pricewatch koppelingen:

• Stefke
Ik heb een HP DV6 van een half jaartje oud, maar de traagheid komt me mijn strot uit. Ik ben van plan er een SSD in te zetten. Nu heb ik wat info gevonden over het vervangen, niet zo'n probleem, maar daarin kwam oa naar voren dat de gebruikte SSD iets dikker was dan de HD (maar het ging).
Welke SSD hebben jullie gebruikt en gaf daar iig geen problemen mee, en weet iemand een goed adres waar je een caddy kunt krijgen om de oude HD in de optical bay te zetten? Ik krijg niks gevonden in NL

DV6-6B75ED heb ik

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

stefijn schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:28:
Ik heb een HP DV6 van een half jaartje oud, maar de traagheid komt me mijn strot uit. Ik ben van plan er een SSD in te zetten. Nu heb ik wat info gevonden over het vervangen, niet zo'n probleem, maar daarin kwam oa naar voren dat de gebruikte SSD iets dikker was dan de HD (maar het ging).
Welke SSD hebben jullie gebruikt en gaf daar iig geen problemen mee, en weet iemand een goed adres waar je een caddy kunt krijgen om de oude HD in de optical bay te zetten? Ik krijg niks gevonden in NL

DV6-6B75ED heb ik
:?

http://hddcaddy.nl/2012/0...60p-dv6-dv7-g7-hard-driv/

• Stefke
Sja...dat is m. Ik wist in eerste instantie al niet hoe zoiets heet, dus dan wordt zoeken lastig. Bedankt!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb gewoon je eigen zoektermen gebruikt in Google en de eerste hit genomen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Heb nu een SSD in bestelling (OCZ Agility 3 120Gb) maar bedenk me nu ineens het volgende "probleem": hoe krijg ik de Win7 installatie van HP op dat ding? Enige oplossing die ik kan bedenken is een image overzetten. Of zijn er mogelijkheden vanuit de HP-software om bij de installatie al aan te geven dat het op de SSD moet?
Is het misschien mogelijk om het HP-gedeelte van de oude harde schijf ook over te zetten?

En wat als je in de toekomst toch een nieuwe installatie wil uitvoeren. Moet je dan de oude HD weer terugzetten, een installatie doen, en dan dat image overzetten naar de SSD?

edit: of toch maar beter een nieuwe install van een OEM-win7 (*)? Ik heb de "clean" installatie van HP gebruikt, zonder alle HP-rommel, en die bevalt op zich goed.

* dan moet ik wel de productsleutel van windows hebben, is de OEM-license van mijn HPlaptop nog wel te gebruiken als ik de HD vervang?

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 05-10-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
stefijn schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:33:
Heb nu een SSD in bestelling (OCZ Agility 3 120Gb) maar bedenk me nu ineens het volgende "probleem": hoe krijg ik de Win7 installatie van HP op dat ding? Enige oplossing die ik kan bedenken is een image overzetten. Of zijn er mogelijkheden vanuit de HP-software om bij de installatie al aan te geven dat het op de SSD moet?
Is het misschien mogelijk om het HP-gedeelte van de oude harde schijf ook over te zetten?

En wat als je in de toekomst toch een nieuwe installatie wil uitvoeren. Moet je dan de oude HD weer terugzetten, een installatie doen, en dan dat image overzetten naar de SSD?

edit: of toch maar beter een nieuwe install van een OEM-win7 (*)? Ik heb de "clean" installatie van HP gebruikt, zonder alle HP-rommel, en die bevalt op zich goed.

* dan moet ik wel de productsleutel van windows hebben, is de OEM-license van mijn HPlaptop nog wel te gebruiken als ik de HD vervang?
Met een Windows DVD die je evt. zelf kan branden? Ja de OEM licentie is gewoon te gebruiken.

Trouwens iemand al een upgrade gedaan naar Windows 8? Ik twijfel, omdat ik een eerste gen i5 en een 5470M heb. Ik weet niet hoe de support van drivers is. Iemand al geprobeerd met zijn HP laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dv7-2040 uit 2009 met WIN7 home premium.

Ongeveer twee maanden gelden heb ik wat HP updates gedraaid en nadat ik een nieuwe audio-driver had geïnstalleerd neet die driver mijn systeem over bij opstarten. Harder, zachter, harder zachter en steeds springt de volume balk weer in beeld en us dus het actieve scherm. Heel irritant. HP wil alleen tegen betaling helpen, omdat, naar hun zeggen het ook aan andere hw/sw kan liggen dan aan die driver. Ja, ja, ICT reactie nummer 1.

Sinds gisteren doet mijn dv7 hetzelfde met de wlan driver, aan, uit, aan, uit. Dit duurt 2-7 minuten en dan zijn de drivers "uitgeraasd" en kan ik aan het werk. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen??

Bedankt voor het meedenken. Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hmm, de bouwkwaliteit van HP laat eerlijk gezegd ook wel de wensen over, veel van de behuizing zit speling in, randjes/kieren zijn niet gelijk en sindskort zit boven m'n rechtspeaker (aan de voorkant) een stukje behuizing los. Jammer dat 2e-hands laptops niets meer waard zijn maar anders had ik serieus overwogen om deze te verkopen en een Asus o.i.d. met mindere processor en betere videokaart (en (bouw)kwaliteit) te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
De ene HP zal de andere niet zijn maar ik herken me niet in wat je noemt. Het enige dat ik heb is een klein vlekje binnenin de verlichting van het trackpad, net onder de linker muisknop. Ik vond het juist een hele verademing toen ik deze kreeg in plaats van de plastic fantastic Asus die ik hiervoor had. Daar hoefde je maar iets op te zetten en je had al krassen in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:17:
De ene HP zal de andere niet zijn maar ik herken me niet in wat je noemt. Het enige dat ik heb is een klein vlekje binnenin de verlichting van het trackpad, net onder de linker muisknop. Ik vond het juist een hele verademing toen ik deze kreeg in plaats van de plastic fantastic Asus die ik hiervoor had. Daar hoefde je maar iets op te zetten en je had al krassen in de behuizing.
Even wat voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HIM9yl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gPoYgl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/60X49l.jpg

Dat laatste: (oneven) aansluitingen waarbij je dus bijvoorbeeld zoals hier licht door heen krijgt.
En het scherm kun je overal indrukken en buigt mee e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 17-11-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babananana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 10:15
Hallo, ik heb sinds enkele maanden een irritant probleem met mijn dv6-6c20ed. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet opgelost. Ik heb het alleen onder Windows 7 x64, bij Windows 8 werkt alles naar behoren.
Om te reproduceren:
- Start de laptop onder Windows 7 op.
- De knoppen om de schermhelderheid aan te passen werken nu gewoon.
- Klap het scherm dicht, en gelijk daarna weer open (ingesteld is dat de laptop niet in de slaapstand gaat)
- De knoppen voor de helderheid geven nog steeds het pop-upje met de streepjes weer, maar het scherm blijft dezelfde helderheid.

Mijn probleem is dus dat als het scherm is uitgeweest (ook door timeout) of de laptop in de slaapstand is geweest, de helderheid niet meer te veranderen is tot na de volgende reboot.

Ik heb alle drivers inmiddels wel verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt. Ik heb deze pagina gebruikt als handleiding voor de goede drivers: klikkerdeklik

Herkent iemand mijn probleem? Ik heb via google als oplossing het scherm dichtklappen en weer opendoen gezien (werkt niet) en in apparaatbeheer het PnP-beeldscherm verwijderen en dan naar nieuwe apparaten zoeken (werkt niet).

Ondanks dit vreselijk irritante probleem vind ik de laptop erg fijn, lekker snel, krasvast en vrij stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Ik heb inmiddels alle problemen opgelost uit mijn vorige post. De temperatuur probleem is opgelost, door een goedkoopstofzuigertje op de zijkant te zetten. ( te koop bij de marskramer ) En een busje perslucht. De laptop is nu stuk stiller.

Even een Tip voor mensen die steeds driver problemen hebben en met geluid. Verwijder "intel rapid storage"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Weet er iemand een veilige en goedkope manier om een US HP naar BE/NL te laten verzenden? Via Borderlinx kost het ongeveer 200€ bovenop de aanschafprijs van bijna 1000€ voor een aangepaste DV6T-7200 Quad Edition, en buiten de US is de keuze/configuratie heel mager en niet wat ik wil.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heeft iemand z'n laptop als eens schoongemaakt van stof?
De laatse week/weken hoor ik de fan steeds meer, hij begint steeds vaker hard te draaien. Dit is pas sinds een dikke week en mijn gebruik van de laptop is niet veranderd.

Heb net de onderkant was losgehaald maar dat viel tegen; alleen de drives en de geheugenbanken zijn bereikbaar. Heb vervolgens op youtube gekeken maar daar zit men de hele laptop uit elkaar te halen; dat is nou ook niet wat ik wil. Kan dit niet anders; lucht in de fan-uitgangen blazen o.i.d.?

Bij m'n oude laptop (Acer Aspire 5710) was dat uiterst makkelijk; onderkant losschroeven; kabeltje van de fan los, fan losschroeven en je hebt de gehele fan eruit; klaar om schoon te maken.

Volgende keer bij een laptop kiezen hier maar opletten; ben over het algemeen niet echt tevreden over deze laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
^^ Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn dv7-1080ed blaas ik ongeveer 2 keer petr jaar stofvrij met de compressor. Even de ventilator vastzetten met een naald o.i.d. en dan schoon blazen. In de afgelopen 4 jaar nog nooit koelingsproblemen gehad.

Verwijderd

Hallo,
Ik ben zelf in het bezit van een HP Pavillion 4030ed, ik wil graag mijn laptop upgraden met een 2e ssd. De laptop zelf heeft nog een lege hdd slot maar... waar kan ik een caddy voor de ssd kopen + bijbehorende kabels? Ik heb op een Amerikaanse site precies gevonden wat ik moet hebben maar omdat je hier extra betaald aan verzending vroeg ik mij af of iemand een website kent waar ze dit in nederland verkopen?

Amerikaanse verkoop - http://www.newmodeus.com/...duct_info&products_id=222

Hopelijk weet iemand of dit in Nederland verkrijgbaar is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb sinds kort weer laatst van groene video. Nu met name op tweakers.net en gamers.nl. Op youtube valt het nog mee. Ik heb de hardwareacceleratie in het videovenster al uitgezet.

Iemand nog tips/ideeen hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 12 december 2012 @ 17:36:
Mijn dv7-1080ed blaas ik ongeveer 2 keer petr jaar stofvrij met de compressor. Even de ventilator vastzetten met een naald o.i.d. en dan schoon blazen. In de afgelopen 4 jaar nog nooit koelingsproblemen gehad.
Dat gaat bij die van mij niet lukken (pricewatch: HP Pavilion dv7-6151sd (QC610EA), daar valt nagenoeg niets los te halen. In ieder geval de ventilators niet.
Maar hij moet nu wel echt nagekeken worden; ding staat nu bijna standaard te blazen (zelfs op stilste stand van HP Coolsense). Denk dat ik 'm even naar de lokale PC-boer breng en kijk of zij er wat mee kunnen...

EDIT: dit wordt gewoon veel te gek. Hij staat op koelste stand, op een krukje (met linker/ventilator-kant open boven de grond hangend) en hij blaast nog steeds als een gek. Heb alleen MSN en 12 webpagina's open staan. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 04-02-2013 21:57 ]

• Piet91
  • Niet online
Moet 'm nog steeds schoonlaten maken, ding blaast nog steeds te veel.

Maar wat nog "leuker" is; sinds vandaag 3x dit gehad:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GZBwmgMl.jpg

Stroom eraf en kan pc weer opnieuw opstarten. Coolsense weer in de war (koelstand veranderd), kan weer gaan inloggen op Tweakers enz. enz.

Nooit eerder gehad. Alleen een Adobe update gedaan vanmorgen, verder niets.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lijkt op een videodriver probleem, misschien die eens updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvid1968
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:24
Ik heb vandaag een hp dv7-7306ED gekocht en moet zeggen een mooie machine. Maar ben iets teleurgesteld. Hiervoor had ik een macbook pro 13 en ik download veel en die haalde makkelijk 12mb. Heb het duurste abbonement van upc.
Nu ik deze laptop heb is het niet acceptabel met welke snelheid hij download. 2,1mb uitschieter naar max 4mb. Nu zit er in deze laptop een intel centrino wireless n2230 kaart.
Ik heb hier al wat meer slechte dingen over gelezen. Alles al geprobeert, maar krijg hem niet op snelheid, ook niet bij de speedtest van upc. Drivers e.d. al vervangen.

Wie weet raad. Mag toch verwachten van een machine van 1400,- dat alles goed werkt. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Ook hier bij mij problemen, alleen op school nergens last van.
Heb het met een andere router geprobeerd en toen geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:26:
Moet 'm nog steeds schoonlaten maken, ding blaast nog steeds te veel.

Maar wat nog "leuker" is; sinds vandaag 3x dit gehad:

[afbeelding]

Stroom eraf en kan pc weer opnieuw opstarten. Coolsense weer in de war (koelstand veranderd), kan weer gaan inloggen op Tweakers enz. enz.

Nooit eerder gehad. Alleen een Adobe update gedaan vanmorgen, verder niets.
De oplossing hiervan is de laatste bios update :)
stefijn schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 09:21:
Ik heb sinds kort weer laatst van groene video. Nu met name op tweakers.net en gamers.nl. Op youtube valt het nog mee. Ik heb de hardwareacceleratie in het videovenster al uitgezet.

Iemand nog tips/ideeen hoe dit op te lossen?
Om dit op te lossen moet je in het ATI venster, " videomodus uitzetten"
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:11:
Hallo,
Ik ben zelf in het bezit van een HP Pavillion 4030ed, ik wil graag mijn laptop upgraden met een 2e ssd. De laptop zelf heeft nog een lege hdd slot maar... waar kan ik een caddy voor de ssd kopen + bijbehorende kabels? Ik heb op een Amerikaanse site precies gevonden wat ik moet hebben maar omdat je hier extra betaald aan verzending vroeg ik mij af of iemand een website kent waar ze dit in nederland verkopen?

Amerikaanse verkoop - http://www.newmodeus.com/...duct_info&products_id=222

Hopelijk weet iemand of dit in Nederland verkrijgbaar is.

Alvast bedankt
Bij de mycom kan je deze zo halen, wel erg duur rond de 80 euro. Maar die hebben hem vaak wel op voorraad.

Vorige week en update gedaan naar windows 8, computer werkt veel beter! Eerst helemaal schone windows erop gezet en toen geupgrade. Ik heb nu geen enkel probleem meer! _/-\o_ De computer start veel sneller op. ( heb tegelijk een SSD geplaatst )

Het enige wat ik mis is de " windows 8 instant on" functie ? Iemand een tip om deze aan te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb sinds een week of 1,5 een warme laptop (DV6-6B75ED, AMD 8Gb uitvoering). Vanmorgen werd het te gortig, al bij een beetje belasting werd de temperatuur van de CPU 75 graden en stond ie hard te blazen. Ook voelde de linkerkant gewoon echt HEET.
Nu heb ik even met een luchtspuit de uitgangen uitgespoten. Ik zag er niet veel rommel in (en uit komen), maar het lijkt iets geholpen te hebben, maar nu ik dit bericht intoets is de temperatuur nog steeds 68 graden (en koeling op een lichte maar hoorbare stand).

Ik had vorige week ook de laatste bios geladen, toen leek het erger te zijn.

YouTube: HP Pavillion dv6 Complete Disassembly and Reassembly. 2011 Laptop
Het lijkt erop dat de fan links onder het toetsenbord zit en dus redelijk gemakkelijk te bereiken

Voor ik mijn laptop openschroef: ik heb nog een jaar garantie. Hoe zit dat? Heeft iemand ervaring met het openschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou.....over service van HP niks te klagen. Na een telefoontje over warmteklachten werd de laptop op maandag 17-6 opgehaald en heb ik hem nu al weer terug. Helemaal schoongemaakt van binnen en buiten, ziet er bijna als nieuw uit, voorzien van een nieuwe ventilator en een nieuwe DVD-RW-schijf. En dat heeft me niks gekost :)

Dat er wat met die DVD-RW schijf mis was was mij niet bekend. Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat ik die volgens mij in Windows uitgeschakeld heb in hardwarebeheer omdat ik hem toch niet gebruik en dat ding alleen maar vertraging oplevert als ie gaat spinnen en zo. Misschien kregen ze hem niet aan de praat? ;)
Anyway, een nieuwe...ook mooi

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:58:
Nou.....over service van HP niks te klagen. Na een telefoontje over warmteklachten werd de laptop op maandag 17-6 opgehaald en heb ik hem nu al weer terug. Helemaal schoongemaakt van binnen en buiten, ziet er bijna als nieuw uit, voorzien van een nieuwe ventilator en een nieuwe DVD-RW-schijf. En dat heeft me niks gekost :)
Zo, dat is wel goed geregeld.

Wil al heel lang eens kijken naar die van mij want die wordt soms ook erg warm. (Soms; wat ook weer vreemd is want gebruik verschil niet maar soms wordt ie loeiheet en meestal niet...)
Maar in tegenstelling tot m'n Acer kun je hier niets mee; bij die Acer kon je heel makkelijk de fans eruit halen, schoonmaken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:58:

Dat er wat met die DVD-RW schijf mis was was mij niet bekend. Het enige dat ik zou kunnen bedenken is dat ik die volgens mij in Windows uitgeschakeld heb in hardwarebeheer omdat ik hem toch niet gebruik en dat ding alleen maar vertraging oplevert als ie gaat spinnen en zo. Misschien kregen ze hem niet aan de praat? ;)
Anyway, een nieuwe...ook mooi

:)
Hoe is dit precies gegaan?

Mijn DV7-6151sd is nu echt niet normaal meer; ding loeit aan een stuk door (switcht tussen middel en hard blazen) en is ook best wel warm. Hij is alleen rustig/koel als ik hem een tijdje niet gebruik.

Bij m'n vorige laptop kan ik zo de onderkant eruitschroeven en kon de fan eruit, maar wat ik nu tegenkom moet je om bij de fan te komen de toetsenbord, top cover etc. er allemaal uithalen.
Opzich kan ik dat wel maar veel zin heb ik daar niet in.

Ik kwam overigens dit ook nog tegen. Die 4e post heeft het erover dat de laptop 2 exhausts heeft (links en linksachter) en dat linksachter soms niet eens gebruikt wordt. Nou merk ik ook dat bij de linker-exhaust alle hitte eruit gaat maar linksachter is zo geen luchtstroom merkbaar...

Iemand anders nog problemen gehad met warmte problemen en hoe hebben ze dit opgelost?

Zit er overigens ook over na te denken om een 120GB SSD te kopen en die in de 2e HDD-bay te doen. Moet ik wel een SATA-kabel regelen (China) en kijken hoe ik de boel goed geïnstalleerd krijg (Windows naar de SSD; overige programma's bestanden eventueel overzetten enz.)
Maar dan moet ik eerst dit hitte-probleem opgelost hebben; ik ga niet investeren in een laptop die zulke kuren heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 26-11-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Gewoon HP gebeld. Het schijnt ook te "nodig" te zijn om af en toe met perslucht even door dat rooster te blazen links om het goed te houden. Ik heb sinds ik hem terug heb nog geen hitteproblemen, over het algemeen hoor ik de laptop niet.
Aan de achtkant zit links ook een roostertje (3cm ongeveer) maar daar voel ik weinig.

Maar goed dat je het zegt, vanavond weer eens doorblazen :)

Het is idd wel erg jammer dat er niet gewoon een mooie afdekplaat boven die fan en koelroosters zit, dan kon je het gemakkelijk zelf schoonmaken.

Een SSD heb ik er al lang in zitten (alleen een 120Gb HD, verder niks). Zonder SSD was het ding niet vooruit te branden, nu is het gewoon een superlaptop.

[ Voor 24% gewijzigd door Stefke op 26-11-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Snel! :o
stefijn schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:06:
Gewoon HP gebeld. Het schijnt ook te "nodig" te zijn om af en toe met perslucht even door dat rooster te blazen links om het goed te houden. Ik heb sinds ik hem terug heb nog geen hitteproblemen, over het algemeen hoor ik de laptop niet.
En helpt perslucht blazen ook wat met zo'n busje?
Aan de achtkant zit links ook een roostertje (3cm ongeveer) maar daar voel ik weinig.
Oke, dan zal het wel niet zo uitmaken dus.
Het is idd wel erg jammer dat er niet gewoon een mooie afdekplaat boven die fan en koelroosters zit, dan kon je het gemakkelijk zelf schoonmaken.
Inderdaad. Maar dat geldt voor steeds meer laptops geloof ik.
Een SSD heb ik er al lang in zitten (alleen een 120Gb HD, verder niks). Zonder SSD was het ding niet vooruit te branden, nu is het gewoon een superlaptop.
Opzich is ding nog snel zat, tijdens opstarten van laptop doe ik toch vaak al wat anders.
Eens kijken of zoiets ook nut heeft voor bijvoorbeeld Lightroom of videobewerking.

En ik zie net dat m'n garantie net is afgelopen; 14 september 2013. Viel die reparatie van jou ook nog binnen je garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, viel binnen mijn garantie, was binnen een jaar (al had ik geloof ik 2 jaar garantie, weet niet meer).

Met zo'n busje heb ik geen ervaring, ik gebruik gewoon een electrische luchtbedpomp met het kleinste mondje, blaast heel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel even tijdens het blazen de fan tegenhouden. Aals die ineens hoogtoerig gaat draaien, heb je kans dat die daarna begint te piepen en kreunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heb dat ding momenteel half uit elkaar liggen maar loop vast op een van de laatste schroeven die de top cover nog vasthouden. Schroef is met geen mogelijkheid los te krijgen; kan ding dus wel weer in elkaar zetten (hopelijk lukt dat weer). En maar met lucht proberen dan.

Handig hoor...

EDIT: los...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 26-11-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiazzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09-2024
Piet91 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:19:
Snel! :o

[...]

En helpt perslucht blazen ook wat met zo'n busje?

[...]

Oke, dan zal het wel niet zo uitmaken dus.

[...]

Inderdaad. Maar dat geldt voor steeds meer laptops geloof ik.

[...]

Opzich is ding nog snel zat, tijdens opstarten van laptop doe ik toch vaak al wat anders.
Eens kijken of zoiets ook nut heeft voor bijvoorbeeld Lightroom of videobewerking.

En ik zie net dat m'n garantie net is afgelopen; 14 september 2013. Viel die reparatie van jou ook nog binnen je garantie?
Ik heb altijd wel een spuitbus met perslucht ergens liggen.
Je elektronica stofvrij houden is zeer belangrijk als je met alleen fans als koelsystemen werkt.

De rooster aan de achterkant is een intake, dus je voelt er nooit wat uitkomen. Maar het is wel belangrijk dat je die ook vrij houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Uit elkaar gehad, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.

Alleen ik heb een gróót probleem; hij start niet meer op. Ik zie de LED van de voeding op de laptop branden, dus de voeding is het niet.
Ik weet ook zeker dat alle kabeltjes weer zijn aangesloten (heb dit nu nog een keer nagekeken) maar hij doet niets.

Dom, dom, dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Naar aanleiding van dit topic gisterenavond maar even de bus perslucht op mijn DV7-6151 gezet. In eerste instantie dacht ik dat de fan stuk was maar bij wat zware processen begon hij toch even licht te zoemen. Typisch, nooit op gelet maar wat een verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 doet een vreugdedansje!

Wat bleek; je moet de ribboncable van de aan/uit-knop loshalen om bij de top cover van de laptop te krijgen. (en daarmee bij de fan te kunnen komen).

Deze ribboncable zit met zo'n haakje vast welke bij het eerste keer loshalen van de cable losgeschoten was. Geen stevige constructie in ieder geval. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://ghonis2.ho8.com/xsmod015.jpg

Ik heb deze weer losgehaald en omgedraaid. Nu start de laptop weer.

Waar ik ook al enigszins 'bang' voor was lijkt ook te kloppen; dit hele gezeur heeft nauwelijks/geen effect op de fan. Ding blaast al net zoveel als eerst |:(

En zo ligt je laptop er dan bij:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7388/11085262553_c051f3b0f6_c.jpg

• Piet91
  • Niet online
Kwam vandaag hier ook achter...

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7456/11107564104_f61fcea8cd_z.jpg

Denk ik nou verkeerd of is de GPU nu gewoon helemaal uitgeschakeld? (hoewel hij wel gewoon tussen apparaatbeheer staat en ook up-to-date is qua drivers).
Zou opzich de hitte en blazen van de fan kunnen verklaren omdat de CPU (met ingebouwde GPU) nu alles zit te doen? Of denk (lees: hoop) ik verkeerd?
Ik doe trouwens grafisch gezien weinig bijzonders met de laptop.

Catalyst Control Center lukt mij ook niet om te installeren, zowel via HP als via AMD zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 29-11-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nu geeft Speedfan wel een temperatuur aan voor de GPU.
Maar die waarden lijken me allemaal te hoog.

Toch maar eens zoeken naar iets van lucht om het mee door te blazen.

Gisteravond/vannacht ook nog een 120GB Samsung EVO SSD besteld dus nu op zoek naar een SATA kabel voor de 2e HDD-bay. Ik geloof dat deze moet passen.

EDIT: en besteld...
Speedfan geeft momenteel ook rond de 60 graden voor alles aan, maar de fan blaast ook flink door ;( ...

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 07-12-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Lijkt mij idd hoog. De mijne loopt volgens mij rond de 60 nu, maar dat was voor ik hem naar HP stuurde ook gauw zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Wil binnenkort wellicht m'n wireless kaartje gaan vervangen voor een met 5Ghz ondersteuning. Alleen volgens mij heb je dan een unlocked bios nodig. Iemand enig idee/ervaring hiermee? En wat voor kaartjes er dan in passen?

[ Voor 7% gewijzigd door Xaero op 09-12-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zo juist een Samsung 840 EVO 120GB SSD in m'n DV7-6151SD geplaatst. (Ja; die van Staples :P )
Laptop was niet uitgerust met een 2e schijf dus kabel moest ik zelf regelen. Uiteindelijk deze van Ebay besteld (op 7 december; werd vanmiddag door de koerier afgeleverd).

Installeren was easy peasy en HWiNFO64 detecteert de SSD (terwijl ik nog niets geïnstalleerd heb o.i.d.).
Dus kabel lijkt ok.

Na/tijdens Kerst maar eens gaan kijken hoe ik de boel moet gaan installeren.
Beste lijkt me om backup te maken van m'n bestanden (op de NAS), opschrijven wat voor programma's ik heb en dan W7 opnieuw installeren op de SSD. Daarna de programma's opnieuw installeren op de SSD of HDD (net wat handigst is.)
De huidige schijf misschien maar formatteren (zodat ik helemaal kale, lege schijf heb zonder partities e.d.) en daar m'n eigen bestanden opzetten.

Maar dat is een hoop werk plus ik ga dan sowieso tegen problemen aanlopen m.w.b. W7 licentie, Office licentie e.d. Of kan ik wat met de RECOVERY (: D) beginnen?

Nog maar even uitzoeken dus, of hebben jullie een tip? :>

EDIT: heb d.m.v. Belarc al achter van alles gekomen, o.a. keys van W7 e.d. Ik heb nog een W7 Premium op een USB-stick staan (gedownload voor de bouw van 2 desktops waar ik dan weer een key van W7 voor heb gekocht), maar gaat die stick dan wel werken voor een OEM licentiekey?

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 24-12-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik heb nagenoeg het proces doorlopen wat je hier beschrijft en geen problemen ondervonden. Ik heb de recoverypartitie wel intact gelaten, dus alleen de datapartities van de harddisk weggegooid en geformatteerd. Vervolgens een Windows 7 SP1-download van Microsoft zelf gebruikt en daar de key ingevuld die op de laptop stond. Moest wel MS bellen voor heractivatie met zo'n challenge code via de computer. Sindsdien werkt alles als een zonnetje, en ook geen HP troep meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Heeft iemand ervaring met 16 GB ram in een DV7-6151? Officieel ondersteunt hij maar 4GB per ram slot, maar ik lees dat het bij veel modellen wel werkt om er 8 GB per ram slot in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Met de SSD in de 2e bay wilde de laptop niet booten, nadat deze was overgeplaatst in de eerste bay (waar dus de standaard HDD zit) wel.

Maar zit nu met een probleem met de fanspeed. Ik had blijkbaar HP Coolsense 1.0 en daar kon je kiezen uit Coolest Mode, Performance optimized en Quietest, maar heb nu Coolsense 2.0 en die kun je alleen aan of uit zetten. Gevolg is dat de fan nu constant voluit draait |:( ...

EDIT: HP Coolsense 2.0 verwijderd en oude HP Support Assistent geïnstalleerd welke de oude Coolsense 1.0 bevat; zodat de fan nu eindelijk eens wat stiller is.

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 28-12-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Weet iemand nog een download te vinden van Coolsense 1.0.
Laptop deed zo raar dat hij coolsense onlangs verwijderde. (I know; raar :? ) en ik kan alleen de nieuwe versies vinden waarmee je niet zelf de fanspeeds kunt aanpassen.

Die laptop die zit momenteel toch te blazen.
(En die hele tour van laptop uitelkaar halen heeft niets geholpen; volgende laptop wordt nooit meer een HP |:( )

EDIT: handig; HP heeft alle drivers/software van DV7-6151sd verwijderd. |:(

EDIT #2 @ woensdag 29 januari: gelukkig weer de oude versie gevonden waarvan de link gisteren niet leek te doen ofzo. Anywho; laptop blaas niet meer als een gek.

[ Voor 24% gewijzigd door Piet91 op 29-01-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wat een drama zeg.

Heb dus een SSD bijgeplaatst, een W7 installatie daarop gezet maar ik zit vast met de activatie.
Ik heb min of meer 3 W7-keys; een XXXXX-XXXXX-XXXXX-X*XXX-XXXXX (sticker op laptop; de * kan een F, J, P, R of T zijn; sticker is bij die letter niet echt duidelijk meer), en met Belarc kwam er een XXXXX-OEM-XXXXXXX-XXXXX en nog een XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX uitrollen. (die laatste verschilt overigens met de code op de sticker vreemd genoeg) Met geen van allen kan ik W7 activeren.

Met de laatste krijg ik overigens een 0xc004e003 foutcode dus ik vermoed dat ik die moet hebben (Google doet mij weten dat "Dit probleem treedt op als de licentie geldigheid-interval is verstreken, of als u de licentie niet juist is ondertekend." dus dat zal wel de juiste key zijn).

Heb via via al de telefoonnummer voor activeren gevonden (ik heb bij activeren geen keuze uit telefonisch activeren) maar de verkregen product-ID (op de manier van reactie #9 hier) werkt ook niet. Ik krijg ook geen persoon aan de lijn; na het onsuccesvol activeren wordt de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Windows home premium key op een Windows pro installatie?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sinned123 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:38:
Windows home premium key op een Windows pro installatie?
Nee. Een Windows 7 Premium key (van HP) met Windows 7 Premium installatie. Zou moeten werken dus.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste