War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic
Verwijderd
Ik heb een SSD in mijn DV7 6190ed geplaatst , en windows 7 weer geladen.
Echter het recovery part staat op de verwijderde HDD.
Weer terug geplaatst en geprobeerd de PC te recoveren.
alles bij elkaar is het mislukt en de recovery partitie is ook weg.
Vraag..Heeft iemand dat op een cd voor mij?
ik heb bij HP geprobeerd en wilde ook betalen maar zij hebben de CD niet meer, wel merkwaardig voor zo een dure computer.
Heeft een van jullie een oplossing bel( 0629035501) of mail mij( h.g.schrama@chello.nl)
Ben best bereid er een kleine vergoeding tegen over te stellen.
WEL de goede recovery file
PC serienr is 5CH1341KCK
Bedankt alvast
Bekijk anders even 1 reactie eerder (Elijan9 in "[Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7"); dat gaat dus niet zo maar met die productcode. Mij is het i.i.g. niet gelukt en heb een nieuwe W7 Professional installatie/code gebruikt.Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:36:
Waar heb je die voor nodig dan? Je kunt toch gewoon een schone Windows 7 met de productcode op je laptop installeren en dan van HP de drivers en software die je wil toevoegen downloaden en installeren?
Nog een oriënterende vraag; ik ben momenteel bezig met ons thuisnetwerk; waarschijnlijk wordt er een extra netwerkkabel getrokken en misschien een nieuwe router (de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND is qua bereik en stabiliteit niet echt toereikend). Een optie is een AC-router zoals pricewatch: TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7. Om hier optimaal gebruik van te maken moet je natuurlijk ook aan de client (de HP laptop dus) hardware vernieuwen; bijvoorbeeld met pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth.
Maar in m'n HP DV7-6151sd zit nu een Intel 1030; een kaart die alleen op 2.4GHz. werkt.
Dus er zit ook geen antenne voor 5GHz. in de laptop. Plus HP's schijnen een regelrechte crime te zijn voor updaten van je netwerkkaart (ik heb de lijst van HP al eens gelezen met goedgekeurde kaarten).
Ik kan natuurlijk een USB wifi-dongle nemen maar dat is toch ook niet echt alles.
Heeft hier iemand ervaring met het überhaupt upgraden van hun netwerkkaart?
Ander vraagje:
Ik heb een DV6-6B75ED met AMD Radeon HD 6755G2 videokaart. Kan deze (via HDMI of VGA) een resolutie van 2560x1440 aan? Zit met een schuin oog naar een 27inch monitor te kijken.
Kun je de HDMI-versie uit een laptop uitlezen?HDMI 1.3 supports resolutions up to 2560×1600: Wikipedia: HDMI but i couldn't find the supported version on the Asus site
edit: hier http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03015537.pdf op pagina 7 wordt aangegeven, HDMI 1.4 tot 1920x1200, maar dat spreekt hierboven tegen?
en "VGA supporting 2048x1536 external resolution @ 75Hz blabla"
[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 24-04-2014 22:52 ]
Nu probeer ik de fingerprintscanner aan de praat te krijgen, want dat vond ik een erg prettig feature in het dagelijks gebruik.
Op de driverpagina
http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=5191494#N897
staat een driver voor de fingerprintscanner voor windows 8 x64, maar als ik die installeer gebeurt er niks speciaals. Ik zie de driver staan onder de geinstalleerd software, maar de scanner reageert nergens op.
Weet iemand of ik iets vergeet te doen/installeren?
Ben benieuwd
edit, nope doet ook niets. De software start op maar de scanner reageert niet
[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 07-11-2014 14:53 ]
Hele late reactie maar beter laat dan nooit, toch?stefijn schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:59:
O ja, dat klopt, tnx. Kreeg m eerst niet gevonden en een versie uit mijn archief deed t niet, maar dit zou m dan moeten zijn : http://h10025.www1.hp.com...&softwareitem=ob-124010-1
Ben benieuwd
edit, nope doet ook niets. De software start op maar de scanner reageert niet
Ik heb een DV6-7002ed maar ik ga ervan uit dat ze hetzelfde werken.
Ik had het probleem ook toen ik windows 8 opnieuw had geïnstalleerd en kreeg het ook niet aan de praat toen, de software werkte maar liep vast bij het registreren van een vingerafdruk. Nu heb ik er een tijdje niet meer naar gekeken en ik heb het nu weer geprobeerd en opeens werkt het wel, ik kan je helaas dus niet vertellen wat ik specifiek heb gedaan. Wel kan ik je vertellen welke versies van drivers enzo ik heb dus hierbij:
Voor de validity sensor driver heb ik bestands versie 4.5.235.0
Voor HP SimplePass heb ik versie 6.0.100.276
verder heb ik als ik bij programmas kijk ook nog Validity WBF DDK met versie 4.4.234.0
Hopelijk kan je hier wat mee als je zelf het probleem nog niet opgelost had.
[ Voor 38% gewijzigd door Stefke op 07-01-2015 16:04 ]
Validiy sensor 4.4.234.0 komt hier vandaan : http://h10025.www1.hp.com...&product=5269975&sw_lang=
en een directe downloadlink naar 4.5.235.0 : http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp56501-57000/sp56957.exe
Op verschillende fora wordt gezegd dat de 235 versie niet werkt dus ik raad je aan om eerst de 234 versie te proberen en als die niet werkt de 235 versie te proberen.
Zat vanmiddag achter de laptop en verstel het scherm een beetje: krak.
Ik durf het scherm nu eigenlijk niet meer te beweging omdat ik bang ben dat het helemaal kapot gaat.
De bezel gaat van het scherm los, ik zie de draden zitten. Het lijkt wel gebroken te zijn.
Ik probeer het terug te klikken (in het geval dat bijvoorbeeld iets losgeschoten is) maar dat wil (nog) niet.
Heeft iemand een idee of dit nog te maken valt? (je kijkt hier naar de rechterscharnier vanaf de achterkant):

Ik wil ook graag mijn netwerkkaart updaten maar kan nergens iets specifieks vinden voor mijn model en of er inderdaad een whitelist is van HP waardoor je het niet zomaar kan vervangen.Piet91 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:46:
[...]
Bekijk anders even 1 reactie eerder (Elijan9 in "[Ervaringen] HP Pavilion DV6 / DV7"); dat gaat dus niet zo maar met die productcode. Mij is het i.i.g. niet gelukt en heb een nieuwe W7 Professional installatie/code gebruikt.
Nog een oriënterende vraag; ik ben momenteel bezig met ons thuisnetwerk; waarschijnlijk wordt er een extra netwerkkabel getrokken en misschien een nieuwe router (de pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND is qua bereik en stabiliteit niet echt toereikend). Een optie is een AC-router zoals pricewatch: TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7. Om hier optimaal gebruik van te maken moet je natuurlijk ook aan de client (de HP laptop dus) hardware vernieuwen; bijvoorbeeld met pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth.
Maar in m'n HP DV7-6151sd zit nu een Intel 1030; een kaart die alleen op 2.4GHz. werkt.
Dus er zit ook geen antenne voor 5GHz. in de laptop. Plus HP's schijnen een regelrechte crime te zijn voor updaten van je netwerkkaart (ik heb de lijst van HP al eens gelezen met goedgekeurde kaarten).
Ik kan natuurlijk een USB wifi-dongle nemen maar dat is toch ook niet echt alles.
Heeft hier iemand ervaring met het überhaupt upgraden van hun netwerkkaart?
Iemand die wel een versie van de drivers weet die goed werkt?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben ook gaan zoeken naar oplossingen. Ik had ergens gelezen dat je een of ander bestaand in registry moest veranderen. Kan helaas niet meer de link vinden met welk bestand dat precies was. Dat heeft helaas bij mij niks geholpen. Ik las ergens op een forum dat er alternatieve drivers waren:Sh0ckTr00per schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:26:
Ik heb sinds oktober 2014 de Windows 10 preview op mijn 6151-sd gedraaid en geen problemen gehad met de ATI-kaart, maar sinds Windows 10 final is krijg ik bij het opstarten een zwart scherm. Dat blijft ongeveer een minuut hangen en daarna start de machine door. Ik lees via google dat meer mensen er last van hebben, maar de oplossing is niet zo simpel. Ik heb zojuist de laatste versie van de ATI-drivers van hun site geplukt maar dat helpt niet.
Iemand die wel een versie van de drivers weet die goed werkt?
"Switchable graphics do work normally with Windows 10 original (Intel and AMD) drivers but ... my problem was that very long black screen in boot (about 1 minute 25 seconds) after Windows 10 installation.
Now I have those Leshcatlabs.net drivers and switchable graphics and CCC menus and both drivers work normally. And there is not any black screen in boot! Boot is very fast!
My Notebook is fast Intel i7 notebook, with 2 Gb of own graphics memory (not integrated memory).
I have there in my computer two graphics driver Radeon HD 6770M and Intel HD Graphics 3000.
And CCC menus at desktop and switchable graphics work normally with those Leshcatlabs.net -drivers.
And I tested AMD newest graphics driver (for Radeon HD 6770M) - it did not work (black screen came in boot) and I tested also B-driver - same thing!
And there was no black screen, when I uninstalled that AMD driver and notebook uses only Intel driver."
Volgens hem werken die alternatieve drivers van leshcatlabs.net dus wel. Heb ze helaas zelf nog niet kunnen testen.
Zijn er mensen die merken dat het geluid niet helemaal klopt. Het lijkt erop dat de Beats software niet werkt onder win 10. Vooral als ik oortjes in doe merk ik dat er slecht geluid komt uit. Zelfde effect als je onder win 7 de Beats software uitzette zeg maar. Andere mensen hier ervaringen mee?
Verwijderd