Gezien m'n collectie zich ondertussen wel al wat heeft uitgebreid, vond ik het maar 'ns tijd voor een foto. Jammer genoeg heb ik maar één body, dus wordt het crappy telefoonkwaliteit.
Ik ben begonnen met de 700D en 18-55mm kitlens. Iets later heb ik een M42 to EOS adapter gekocht om zo de oude lenzen van m'n vader te kunnen gebruiken:
-Zeiss (aus Jena) 135mm f/3.5
-Pentacon Electric 29mm f/2.8
-Meyer Optik Görlitz 50mm f/1.8
Van die laatste was ik blij verrast: heel scherpe beelden en mooie background blur. De Zeiss is ook lang niet slecht, maar ik ben minder enthousiast dan zij die ze op het internet de hemel in prijzen.
Daarna een F-mount to EOS adapter gekocht voor de Micro-Nikkor 55mm f/2.8 van m'n moeder, en deze lens zit ondertussen standaard op de body door de kwaliteit hiervan (een Nikon lens op een Canon body, ik vind dat het moet kunnen). Nog een heel stuk scherper dan de Optik Görlitz, met een heel zachte bokeh. Daarnaast een tweedehands Tokina 12-24mm wide-angle gekocht voor landschap en architectuur.
Ook nog een Rollei Fotopro C5i statief dat ondertussen al meer dan zijn dienst bewezen heeft en zeker volstaat voor het materiaal dat ik totnogtoe heb.
Op m'n verlanglijstje staan nu een degelijke vervanger voor de kitlens, een mooie telezoom en eventueel een moderne macro prime die op termijn de micro-nikkor kan vervangen.