Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 16:09

Winkiller

De Mopperpot

Bart ® schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Volgens mij heb je nog nooit iets meegekregen van concentratiekampen.
Klopt daar ben ik te jong voor. :>
Sollicitatie naar Moderator soms ?

[ Voor 8% gewijzigd door Winkiller op 01-02-2020 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:38

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Winkiller schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Nee klopt daar ben ik te jong voor. :>
Te jong om je intelligentie te vergroten door je ergens in te verdiepen? Dat bestaat niet.
Sollicitatie naar Moderator soms ?
Want iedereen die niet jouw mening deelt, moet wel een of andere dictator (willen) zijn?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bart ® schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:04:
[...]
Te jong om je intelligentie te vergroten door je ergens in te verdiepen? Dat bestaat niet.

[...]

Want iedereen die niet jouw mening deelt, moet wel een of andere dictator (willen) zijn?
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:32

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Je vergelijking met concentratiekampen raakt kant nog wal.

De grenzen zijn er niet voor niets, ander wordt het forum een zootje. De reguliere topics hebben een serieuze / informatieve insteek. Keer op keer offtopic gaan of een persoonlijke discussie starten hoort daar gewoon niet bij. Ik snap dat een tropic als het PS5 speculatie topic lastiger is qua grenzen maar als je er op aangesproken wordt dan weet je dat jer op moet letten. Ik modereerde al totaal niet streng want dan had ik de helft van het topic weg kunnen halen.

Als je een keer tegengas krijgt vertoon je gelijk recalcitrant gedrag en vervolgens wordt je boos. Als er iets kleutergedrag is dan is dat het wel.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Chaoss schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 17:47:
Je vergelijking met concentratiekampen raakt kant nog wal.

De grenzen zijn er niet voor niets, ander wordt het forum een zootje. De reguliere topics hebben een serieuze / informatieve insteek. Keer op keer offtopic gaan of een persoonlijke discussie starten hoort daar gewoon niet bij. Ik snap dat een tropic als het PS5 speculatie topic lastiger is qua grenzen maar als je er op aangesproken wordt dan weet je dat jer op moet letten. Ik modereerde al totaal niet streng want dan had ik de helft van het topic weg kunnen halen.

Als je een keer tegengas krijgt vertoon je gelijk recalcitrant gedrag en vervolgens wordt je boos. Als er iets kleutergedrag is dan is dat het wel.
Ik bedoelde jou niet, ik wist even niet hoe ik het anders moest omschrijven die concentratiekamp opmerking, ik was te opgepompt. Soms zijn bij jullie mods persoonlijke grenzen aan de orde hier binnen tweakers gathering en daar kan ik slecht tegen. Gisteren was er ook al iets met het vuurwerktopic. Ze beginnen (mod) een topic waar scherpe opmerkingen geplaatst worden die direct weer verwijderd worden op eigen houtje en bam direct zo'n kinderachtige (topicbreak) waarschuwing. Ik denk dat je me wel snapt, daarnaast wens ik met mijn 60 jaar aanwezig zijn hier op aarde niet als een klein kind behandeld te worden.

Oh ik wil geen reacties van fanboys hier, alleen van de mods die hier mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Niet alles is zwart / wit. En wat ik al aangaf een topic als het PS5 speculatie topic gaat snel offtopic of in ieder geval is er een groot grijs gebied waardoor het moderaten ook lastig wordt.

Ik hou ook van een beetje ouwehoeren en een grapje maar dat betekend niet dat er geen grenzen meer zijn. Als er dan waarschuwingen worden geplaatst moet je daar niet nog eens overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Chaoss schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:44:
Niet alles is zwart / wit. En wat ik al aangaf een topic als het PS5 speculatie topic gaat snel offtopic of in ieder geval is er een groot grijs gebied waardoor het moderaten ook lastig wordt.

Ik hou ook van een beetje ouwehoeren en een grapje maar dat betekend niet dat er geen grenzen meer zijn. Als er dan waarschuwingen worden geplaatst moet je daar niet nog eens overheen gaan.
Jij weet net zo goed als ik dat lang niet alles gelezen word, misschien had ik jouw moderatie niet gezien.
Maar nogmaals het ging me niet om jou maar om een andere moderator, ik heb hem al een reactie gegeven.
Zoals je gelezen hebt snap ik het concept regels.....

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 01-02-2020 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Nou ik ben er nog, leuk maar @Geronimous jij mag van mij op vakantie als moderator, je overreageert. Je projecteert je moderator stress op de mensen af, nu bij mij al minstens 2x, dat is fout, je hoort ten alle tijde vriendelijk te blijven. Wat mij betreft ben je verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Geronimous schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:05:
[modbreak]Ik wordt een beetje moe van mensen die een discussie niet op een normale manier kunnen voeren en iedere keer vervallen in bekvechten om hun punt er bij de ander door te willen drukken.
Er is een Topic Report knop om slechte reacties te melden aan de modjes zodat er wat mee kan gebeuren. Gebruik die dan ook. Reageren op een een slechte reactie levert je zelf ook een usernote op.

Ik heb de hele onzinnige "discussie" over het wel of niet aanmelden voor een nieuwsbrief weggehaald. Dat mag ieder voor zich zelf uitmaken...[/modbreak]
Verplaats dit topic anders gewoon naar de huiskamer. Een topic puur gericht op speculatie en geruchten vraagt om discussie en meningsverschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 20:41
kbloem schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Verplaats dit topic anders gewoon naar de huiskamer. Een topic puur gericht op speculatie en geruchten vraagt om discussie en meningsverschillen.
je reactie even verplaatst naar het juiste topic hiervoor...

Lijkt me niet de bedoeling, ik wil ook helemaal geen discussie ontmoedigen :), maar meer dat bekvechten en op-de-man gedoe.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Winkiller schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 18:27:
[...]
daarnaast wens ik met mijn 60 jaar aanwezig zijn hier op aarde niet als een klein kind behandeld te worden.
Tsja, wie zich als een kind gedraagt word ook zo behandeld. En aan je concentratiekamp opmerking te zien moet jij nog wat 'groeien'. ;)

Ook de manier waarop je probeert je eigen tekortkomingen te bagataliseren en het 'foute'gedrag van mods onder een vergrootglas legt, doet mij vermoeden dat het allemaal minder erg is dan dat jij doet vermoeden...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Is het hele PS5 topic verwijderd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik ga even uitzoeken wat er aan de hand is, geduld aub :)

edit: er was wat mis gegaan met modereren waardoor het complete topic tijdelijk in de trashcan was verdwenen. Hij zou nu weer zichtbaar moeten zijn.
@Anoniem: 298195

[ Voor 60% gewijzigd door Gropah op 20-03-2020 19:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik de gehele discussie denk dat het uitgangspunt is dat dit het" Speculatie en Geruchten" topic van de PS5 is,

Beide woorden in de topictitel geven afzonderlijk van elkaar aan dat we in dit topic het prima over aannames kunnen hebben.

Zowel het speculeren als geruchten over de hardware doen wij hier omdat Sony behalve een tech-pres niets heeft laten zien. De tech-pres laat daarbij ook nog eens de mogelijkheid open om de technieken waar ze het over hebben op verschillende manieren op te vatten.

Dat je hier geen console vs console discussie wil hebben begrijp ik wel, maar schijnbaar heeft bijna iedereen de behoefte aan een referentiekader. Zelf de grootste evangelisten hier doen het. Kortom, je kan het wel roepen, maar het is gewoon niet uit te sluiten.

Het heeft ook geen enkele zin om het in een bepaalde manier niet toe te staan, het houd ons allemaal bezig, hoe verhoud een PS5 zich tegen een Xbox Series X, dat is geen vloeken in een kerk, maar gewoon één van de meest zinvolle vragen in de gamingwereld.

Het is niet voor iedereen mogelijk om daar discussie over te voeren, inderdaad zie je veel reacties die weinig toevoegen. (in mijn eigen hoofdgroep de topic's nog wel voorstellen waarom HTC/LG/Sony betere telefoons maakt dan Samsung. Of waarom BlackBerry beter was dan Android. En dan heb ik het nog niet over de eeuwige Apple vs. Android discussie.

I.p.v deze discussie steeds uit de weg te gaan moeten we ons eens afvragen als we er niet blij mee moeten zijn, meerdere bedrijven in het zelfde marktsegment betekend namelijk concurrentie, vergelijkingen op basis van geleverd product.

Bij KPN en Ziggo willen we mee concurrentie, en in de gamingwereld willen we het liever niet over de concurrentie hebben omdat mensen daar problemen mee hebben. Alleen hun eigen kleur telt dan......

Best wel vreemd.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik had het in het Ps5 topic al gepost maar daar is het verwijderd zonder opgaaf van reden.
Geronimous schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:31:
[...]

Het is trollerig omdat er zaken worden bijgehaald die niet meer en minder op aannames zjin gestoeld, zoals "ik denk dat de PS5 zijn koeling neit op orde heeft" of in jou geval "ik ga ervan uit dat de PS5 zjin sustained clocks niet gaat halen" en ondanks dat al herhaaldelijk is aangegeven dat de twee oplossingen niet 1:1 zijn te vergelijken met elkaar, jij nog blijft komen met ' de Xbox is 33% sneller' ...

En dat is gewoon niet de bedoeling hier.
Wat de andere kant natuurlijk ook op gaat. “Ik denk dat de PS5 zijn koeling wel op orde heeft” bijvoorbeeld, dat wordt nu ook geroeptoeterd door de fans.

Als je dan modereert op aannames doe het dan wel twee kanten op. Dit voelt wel heel selectief anders.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het is ook best lastig als moderator, het zijn ook net mensen met gevoelens voor producten ;)
Ik weet er alles van. Je zit het op T.net wel meer, Mods die mee gaan discussiëren in hun eigen hoofdgroep, ik heb er ook wel moeite mee gehad.

Overigens zeg ik nu niet dat @Geronimous dat nu doet, zeker niet.

Los daar van, ik denk dat we discussies nu niet uit de weg moeten gaan, in een XBox of Playstation topic mag in mijn ogen best wel gepraat worden wat de concurrerende partij doet. Beide merken zitten namelijk gewoon in elkaars vaarwater, daar kunnen we wel heel moeilijk over gaan doen, maar is natuurlijk wel de werkelijkheid.

Kortom specifiek over de PS5 en XBox geruchten topics, wil je daar geen aannames in hebben, zal je ze inderdaad moeten sluiten.

Hoop niet dat dit echt de bedoeling is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Donstil schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:13:
Ik had het in het Ps5 topic al gepost maar daar is het verwijderd zonder opgaaf van reden.

[...]

Wat de andere kant natuurlijk ook op gaat. “Ik denk dat de PS5 zijn koeling wel op orde heeft” bijvoorbeeld, dat wordt nu ook geroeptoeterd door de fans.

Als je dan modereert op aannames doe het dan wel twee kanten op. Dit voelt wel heel selectief anders.
Het gaat natuurlijk ook wel om de manier waarop het gezegd wordt. De toon maakt een hoop verschil. En om nou in een ps5-topic alleen maar de ps5 te gaan lopen afzeiken, dat is ook een beetje zinloos. Als je zo'n hekel eraan hebt, wat doe je dan in het topic?

Gulden middenweg, respect, dat soort dingen :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Misschien maar eens andere mods inzetten in het PS5 speculatie en geruchten topic?

Ze gaan actief mee doen en als ze gaan dreigen dat het topic op slot gaat, dan help je je eigen forum om zeep.

Als je er iets van zegt en zelfs nog met extra onderbouwing komt, dan nog wordt je post aangepast en weggemod omdat ze niet tegen feedback kunnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bart ® schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:36:
[...]

Het gaat natuurlijk ook wel om de manier waarop het gezegd wordt. De toon maakt een hoop verschil. En om nou in een ps5-topic alleen maar de ps5 te gaan lopen afzeiken, dat is ook een beetje zinloos. Als je zo'n hekel eraan hebt, wat doe je dan in het topic?

Gulden middenweg, respect, dat soort dingen :).
Ja alles staat en valt met de toon maar die is bij de “pro ps5 posters” niet heel anders. Alleen aan de andere kant van het spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Donstil schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:38:
[...]

Ja alles staat en valt met de toon maar die is bij de “pro ps5 posters” niet heel anders. Alleen aan de andere kant van het spectrum.
Je bedoelt dus eigenlijk mensen die niet voor rede vatbaar zijn?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:38:
[...]

Of je kan ze gewoon het voordeel van de twijfel geven, lijkt mij wat beter voor de toon en sfeer in het topic.

Bij elke onbekende factor er automatisch van uitgaan dat het niks of slecht is zonder enig bewijs schiet gewoon niet op en dan krijg je inderdaad tegen reacties die het tegenovergestelde gaan claimen zonder bewijs, maar dat is niet gek toch ? actie>reactie.

Voorbeeld:

Misschien heeft de XBX wel zijn koeling niet in orde en krijgen die na een jaar in gebruik weer een soortgelijk iets als de "ring of death" .

0,0 bewijs daarvoor en ook 0,0 bewijs dat het niet zo is, maar het heeft toch helemaal geen nut omdat in het XBX topic te posten ?
En wat denk je wat voor reacties daarop zullen volgen als ik dat wel zou doen ?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 22-03-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 298195 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:44:
[...]

Of je kan ze gewoon het voordeel van de twijfel geven, lijkt mij wat beter voor de toon en sfeer in het topic.

Bij elke onbekende factor er automatisch van uitgaan dat het niks of slecht is zonder enig bewijs schiet gewoon niet op en dan krijg je inderdaad tegen reacties die het tegenovergestelde gaan claimen zonder bewijs, maar dat is niet gek toch ?
Dat is nu het punt niet.

Ik was overigens ook niet de gene die de claim (welke ik als voorbeeld gebruik) maakte en ik weet ook niet of het gegaan is zoals jij nu schetst (eerst negatief dan positief als antwoord), dat is een aanname die jij doet maar ik niet ga controleren
Bart ® schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Je bedoelt dus eigenlijk mensen die niet voor rede vatbaar zijn?
Niet perse, het gaat mij nu ook niet om de posters in dat topic maar op de manier waarop dat “gemodereerd” wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 23-03-2020 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Donstil schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:10:

Niet perse, gaat me nu niet om de posters in dat topic maar op de manier waarop dat “gemodereerd” wordt.
Bedoel je dat er volgens jou wel of niet met een "kleurtje" gemod wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:04

Herman

FP ProMod
Het slotje op dit topic: [ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten komt op mij wat vreemd over. Een mod die waarschuwt om niet te speculeren in het speculatietopic...? :? Dezelfde mod is in dezelfde discussie duidelijk ook aan het speculeren maar dat is wel toegestaan? Komt nu wat vreemd over...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Herman schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:29:
Het slotje op dit topic: [ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten komt op mij wat vreemd over. Een mod die waarschuwt om niet te speculeren in het speculatietopic...? :? Dezelfde mod is in dezelfde discussie duidelijk ook aan het speculeren maar dat is wel toegestaan? Komt nu wat vreemd over...
Ja ook dat idd.

Maar er zal nog wel een antwoord komen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:40
Lijkt me vrij duidelijk waarom die dicht zijn. Je hebt een groep users die alles proberen keihard de grond in te trappen wanneer het naar hun zin te kritisch is. Verder is er een select groepje die keer op keer steken onder water blijven uitdelen naar het concurrerende merk. Voor mensen die niet perse een franchise aanhangen en die willen discussiëren over beide brands, o.a. d.m.v. vergelijkingen is de lol er snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:35:
Lijkt me vrij duidelijk waarom die dicht zijn. Je hebt een groep users die alles proberen keihard de grond in te trappen wanneer het naar hun zin te kritisch is. Verder is er een select groepje die keer op keer steken onder water blijven uitdelen naar het concurrerende merk. Voor mensen die niet perse een franchise aanhangen en die willen discussiëren over beide brands, o.a. d.m.v. vergelijkingen is de lol er snel af.
Het is ook niet onduidelijk waarom het nu dicht is. Het gaat erom dat er te gekleurd gemodereerd wordt/werd.

Toen daar vragen over kwamen werden we naar dit topic verwezen. Waar het vervolgens dus stil blijft.

Het sluiten van het topic kwam daarna en staat hier los van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Er was helemaal geen sprake meer van een speculatietopic, maar een plek voor fanboys van beide kampen om vooral te proberen hun eigen console of in een positiever daglicht te stellen, of de andere onderuit te halen.

Het lijkt ook vooral niet mogelijk in Spielerij om een fatsoenlijk, volwassen discussie te voeren gezien de vele, vele moderaties die we moesten doen waarbij men op de man reageerde. Dat werd gevoed door juist die onderlinge fanboy motieven waarbij steeds meer regulars uit het Xbox topic in het PS5 speculatie topic de specs van de PS5 trachtten te ontkrachten middels 'speculatie'. Juist de motieven zorgden voor de onderliggende spanningen.

Dus niet hier de vermoorde onschuld spelen aub.

Er komt een nieuw topic waarin we het met zijn allen over de PS5 kunnen hebben in aanloop naar nieuws en de launch. De topics voor de PS5 en de Xbox Series X waren wat dat betreft namelijk niet eerlijk opgezet: Er was een PS5 topic waarin men dus mocht speculeren, maar het Xbox topic was al een 'Ervaringen' topic, terwijl het ding ook nog lang niet op de markt is. Ik heb dat al eerder aan de kaak gesteld maar toen kreeg ik ook al veel kritiek op de naam 'Series X Vooruitzichten topic'.

We zijn intern druk in overleg hoe we verder gaan. Dus nog even geduld aub.,

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 10:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Geronimous schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:26: waarbij steeds meer regulars uit het Xbox topic in het PS5 speculatie topic de specs van de PS5 trachtten te ontkrachten middels 'speculatie'. Juist de motieven zorgden voor de onderliggende spanningen.
Whaha, lachwekkende reactie dit. De schuld bij anderen neer leggen. Er viel niks meer te speculeren omtrent de specs want die waren van beide consoles bekend. Als de playstation eigenaren, waar jij er een van bent, dan met de neus op de feiten worden gedrukt dat de XSX gewoon krachtiger is en dat uit alle macht proberen te ontkennen, tja, dan snap je het gewoon niet en ben je hypocriet bezig. Iets met die dubbele moraal waar ik het al vaker over heb. Jaren lang roepen dat je de krachtigste console hebt maar als het dan andersom is, dan boehoe gaan doen. Right..... ik kan je iig niet meer serieus nemen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
MRE-Inc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Whaha, lachwekkende reactie dit. De schuld bij anderen neer leggen. Er viel niks meer te speculeren omtrent de specs want die waren van beide consoles bekend. Als de playstation eigenaren, waar jij er een van bent, dan met de neus op de feiten worden gedrukt dat de XSX gewoon krachtiger is en dat uit alle macht proberen te ontkennen, tja, dan snap je het gewoon niet en ben je hypocriet bezig. Iets met die dubbele moraal waar ik het al vaker over heb. Jaren lang roepen dat je de krachtigste console hebt maar als het dan andersom is, dan boehoe gaan doen. Right..... ik kan je iig niet meer serieus nemen.
En, met alle respect, maar precies dit soort reactie's zijn de reden dat het topic nu dicht is. Je speelt hier op de man en toont ook vrij weinig respect naar je gesprekspartner. Dat maakt het voor niemand leuk en dat was dan ook de reden dat het topic zero tolerance was, en toch ging het maar door. Dan moeten wij ergens een grens trekken. Die is nu getrokken en wij zijn er nog over aan het nadenken hoe we het nu willen invullen, want we willen zeker de ruimte bieden om de nieuwe generatie aan consoles te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Sagat

Is pappa x2!

Verder vind ik ook belangrijk dat niemand in zijn eentje mod hier. Als ik een grote ps of xbox fanboy zou zijn en idd alleen zo zou moderaten, dan spreken mijn collega mods mij hier op aan, en als het dan niet verbeterd ben je heel snel mod af.

Iedereen zal voorkeuren hebben, maar voor zover ik het zie is het altijd naar eer en geweten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gropah schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:53:
[...]

En, met alle respect, maar precies dit soort reactie's zijn de reden dat het topic nu dicht is. Je speelt hier op de man en toont ook vrij weinig respect naar je gesprekspartner. Dat maakt het voor niemand leuk en dat was dan ook de reden dat het topic zero tolerance was, en toch ging het maar door. Dan moeten wij ergens een grens trekken. Die is nu getrokken en wij zijn er nog over aan het nadenken hoe we het nu willen invullen, want we willen zeker de ruimte bieden om de nieuwe generatie aan consoles te bespreken.
Tja, ik als xbox speler wordt keihard beschuldigd. Op de man spelen of in dit geval op de groep spelen heet dat.... Volgens mij ligt eea veel genuanceerder dan dat Geronimous doet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
MRE-Inc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Tja, ik als xbox speler wordt keihard beschuldigd. Op de man spelen of in dit geval op de groep spelen heet dat.... Volgens mij ligt eea veel genuanceerder dan dat Geronimous doet voorkomen.
Alles is genuanceerd, bijna niets in de echte wereld is echt zwart of wit. Daarom is een forum juist een mooie plek om een discussie te hebben over hoe grijs iets is. Maar de manier waarop moet wel kloppen en dat doet hij op dit moment gewoon niet voor erg veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MRE-Inc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Ik heb het idee dat eea ook veel genuanceerder ligt dan jij dat nu doet voorkomen. Hij die zonder zonde is...

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
MRE-Inc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Ik weet niet of je het zelf doorhebt, maar je laat je zelf nu ook behoorlijk kennen...

het zal mij persoonlijk echt niets interesseren welke console nu op papier en in het echt krachtiger is, serieus. Als het aan mij ligt een compleet zinloze discussie, maar goed.
Wat me wel irriteerde is precies wat je hier nu laat zien... "de XSX is krachtiger en we drukken jullie daarmee mte de neus op de feiten". I rest my case...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Bart ® schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Ik heb het idee dat eea ook veel genuanceerder ligt dan jij dat nu doet voorkomen. Hij die zonder zonde is...
....werpt de eerste steen... maar ik heb nergens gezegd dat ik zonder zonde ben. En ik doe niks voorkomen, als je het bericht van Geronomous leest, staat daar toch echt:
regulars uit het Xbox topic in het PS5 speculatie topic de specs van de PS5 trachtten te ontkrachten middels 'speculatie'. Juist de motieven zorgden voor de onderliggende spanningen.
Hiermee wordt gewoon letterlijk door hem gezegd dat het komt door de Xbox regulars dat er spanningen zijn onstaan en dat daarom onder andere het topic dicht is gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
@MRE-Inc negeer vooral de eerste zin die ik post. De laatste pagina's ging het toch echt meer de kant op die ik in mijn tweede zin schets. Ik heb daar juist vanuit een neutrale blik naar gekeken, net zoals ik altijd doe bij het modereren. Ik zag die ongewenste trend echt verergeren en daarop heb ik het topic gesloten.

Wat voor jullie veelal onzichtbaar is zijn een boel moderaties als verwijderen van reacties en waarschuwingen, net zo goed aan "het andere kamp". Ook daar zijn genoeg waarschuwingen uitgedeeld, dat kunnen enkelen waarschijnlijk prima beamen.

[ Voor 7% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2020 15:26 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gropah schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Alles is genuanceerd, bijna niets in de echte wereld is echt zwart of wit. Daarom is een forum juist een mooie plek om een discussie te hebben over hoe grijs iets is. Maar de manier waarop moet wel kloppen en dat doet hij op dit moment gewoon niet voor erg veel mensen.
Grijs?
regulars uit het Xbox topic in het PS5 speculatie topic de specs van de PS5 trachtten te ontkrachten middels 'speculatie'. Juist de motieven zorgden voor de onderliggende spanningen
Dit noem jij grijs?

Het net niet letterlijk durven zeggen dat 'regulars' (dom woord maargoed, ik ben een GoT regular, niet een team A of B) daar dus binnen komen om specs onderuit te willen halen middels speculatie, of eigenlijk gezegd, met geruchten en/of onzin proberen een console onderuit te halen?

Integendeel, mijn tweede reactie (mijn eerste was meer om een punt over geheugen uit te leggen) was juist precies andersom, een complete brainfart van een 'conclusie' over de XBX en PS5 weg te maaien, welke motief precies?

Sommige mensen zijn nu eenmaal wat enthousiaster en gevoeliger voor 'geruchten en/of conclusies' die niet zozeer op waarheid gebaseerd kunnen zijn, in de brede zin ging het topic prima buiten de paar 'kamp discussies' welke gewoon los konden worden aangepakt. Ik neem aan dat er genoeg zijn die prima 'in het algemeen' over beide consoles kunnen praten, ik zie lang niet de reden waarom 'kampen' gescheiden moeten blijven.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MRE-Inc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:16:
[...]

....werpt de eerste steen... maar ik heb nergens gezegd dat ik zonder zonde ben.
Dan zou ik zeggen, doe daar dan eerst wat aan :).
En ik doe niks voorkomen,
Allereerst: ik volg de PS5- en XBOX Series X-topics niet. Maar als jij dingen zegt als 'uit alle macht proberen te ontkennen' en 'Jaren lang roepen dat je de krachtigste console hebt', dan gaat er bij mij het vermoeden rijzen dat je hier aan het overdrijven bent. Kan zijn dat ik het mis heb hoor, maar ik vind het onwaarschijnlijk dat Geronimous uit alle macht ontkent dat de PS5 minder rekenkracht gaat hebben dan de Series X, en dat hij jarenlang geroepen heeft dat hij de krachtigste console heeft. Nogmaals, ik kan het mis hebben, maar zo niet, dan doe je toch zeker wat voorkomen, en is de waarheid dus wel degelijk wat genuanceerder.
als je het bericht van Geronomous leest, staat daar toch echt:

[...]

Hiermee wordt gewoon letterlijk door hem gezegd dat het komt door de Xbox regulars dat er spanningen zijn onstaan en dat daarom onder andere het topic dicht is gegaan....
Ik snap die hele discussie sowieso eigenlijk niet. Waarom ga je als Xbox regular in een PS5 topic een discussie lopen voeren over de rekenkracht van een console die je weinig tot niet interesseert? Sowieso lekker belangrijk welke console meer rekenkracht heeft. Jij wil een Xbox, ga lekker op de Xbox spelen en have fun ermee! Iemand anders wil op een PS spelen, veel plezier met dat ding! Je gaat in de kroeg toch ook niet je pik op de bar leggen? Dan ga je gewoon een lekker biertje drinken. Ik denk dat je dus je energie wat beter kunt besteden dan aan dit soort discussies, ongeacht wie er gelijk heeft :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Zullen we de discussie hier over de discussie (en wat onderdeel is van discussie) houden en niet over de mensen?
SinergyX schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:27:
[...]
Sommige mensen zijn nu eenmaal wat enthousiaster en gevoeliger voor 'geruchten en/of conclusies' die niet zozeer op waarheid gebaseerd kunnen zijn, in de brede zin ging het topic prima buiten de paar 'kamp discussies' welke gewoon los konden worden aangepakt. Ik neem aan dat er genoeg zijn die prima 'in het algemeen' over beide consoles kunnen praten, ik zie lang niet de reden waarom 'kampen' gescheiden moeten blijven.
Ervaring met de XBO en PS4 release heeft geleerd dat een discussie topic tussen beide niet mogelijk is. Ik heb er bijna nog nachtmerries van. Dat we zo'n topic nu niet hebben zorgt er waarschijnlijk voor dat wat mensen van het ene kamp af en toe in het topic van het andere kamp kijken en dat is opzich niet zo'n probleem. Het word echter wel een probleem wanneer er duidelijk in de TW staat dat het niet de bedoeling is om zo'n oorlog te starten en dat vervolgens wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Gropah schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:33:
Zullen we de discussie hier over de discussie (en wat onderdeel is van discussie) houden en niet over de mensen?

[...]

Ervaring met de XBO en PS4 release heeft geleerd dat een discussie topic tussen beide niet mogelijk is. Ik heb er bijna nog nachtmerries van. Dat we zo'n topic nu niet hebben zorgt er waarschijnlijk voor dat wat mensen van het ene kamp af en toe in het topic van het andere kamp kijken en dat is opzich niet zo'n probleem. Het word echter wel een probleem wanneer er duidelijk in de TW staat dat het niet de bedoeling is om zo'n oorlog te starten en dat vervolgens wel gebeurd.
Misschien maar een andere job zoeken als je nachtmerries krijgt van een discussie topic over de Xbox One en PS4..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Geronimous schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:14:
[...]

Ik weet niet of je het zelf doorhebt, maar je laat je zelf nu ook behoorlijk kennen...

het zal mij persoonlijk echt niets interesseren welke console nu op papier en in het echt krachtiger is, serieus. Als het aan mij ligt een compleet zinloze discussie, maar goed.
Wat me wel irriteerde is precies wat je hier nu laat zien... "de XSX is krachtiger en we drukken jullie daarmee mte de neus op de feiten". I rest my case...
Me laten kennen ? Prima als jij dat vindt... Ik reageer op een aantijging die gedaan werd door jou. Wie kaatst kan dan de bal verwachten.

Maar de aap komt dus uit de mouw:
Wat me wel irriteerde is precies wat je hier nu laat zien... "de XSX is krachtiger en we drukken jullie daarmee mte de neus op de feiten".
Blijkt dus dat sommigen dat niet kunnen handelen. Tevens doe je net alsof iedere Xbox speler hier dat in het PS5 topic kwam roepen, dag in dag uit wat dus niet zo is. Sterker nog, het tegenovergestelde was er aan de hand. Het waren de PS heren die alles liepen te downplayen en dat het allemaal minimaal was en dat PS 5 door de snelle SSD wel eens sterker zou kunnen zijn etc etc dat terwijl het in 2013 nog precies andersom was. Ja dan kun je de klok er op gelijk zetten dat het gelezen wordt door het andere kamp en daar reacties op komen. Iets van de hand in eigen boezem steken....
Geronimous schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:24:
@MRE-Inc negeer vooral de eerste zin die ik post.
Deze...
Er was helemaal geen sprake meer van een speculatietopic, maar een plek voor fanboys van beide kampen om vooral te proberen hun eigen console of in een positiever daglicht te stellen, of de andere onderuit te halen.
Het onderuit halen van de andere ? Feiten presenteren is dus iets onderuit halen ? Feit is toch dat XSX krachter is ? Dat is niet onderuit halen hoor. Dat sommigen daar dus niet tegenkunnen, tja....
Bart ® schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:28:

Allereerst: ik volg de PS5- en XBOX Series X-topics niet. Maar als jij dingen zegt als 'uit alle macht proberen te ontkennen' en 'Jaren lang roepen dat je de krachtigste console hebt', dan gaat er bij mij het vermoeden rijzen dat je hier aan het overdrijven bent. Kan zijn dat ik het mis heb hoor, maar ik vind het onwaarschijnlijk dat Geronimous uit alle macht ontkent dat de PS5 minder rekenkracht gaat hebben dan de Series X, en dat hij jarenlang geroepen heeft dat hij de krachtigste console heeft. Nogmaals, ik kan het mis hebben, maar zo niet, dan doe je toch zeker wat voorkomen, en is de waarheid dus wel degelijk wat genuanceerder.
Euh nou het was de reclame slogan van Sony zelf. The most powerful console, For the players en dat werd in topics en onder artikelen ook vaak weer vermeld tot dat de Xbox One X uitkwam in 2017 die toen de krachtigste was. Toen telde kracht ineens niet meer bij het Playstation kamp. Toen waren ineens, out of the blue, exclusive games het belangrijkste. En nu Xbox zelf 15 nieuwe studio's heeft, zie je het excuus verschuiven van exclusives naar de kwaliteit van die exlcusives. Zo is er elke keer wel weer wat. Dus overdrijven...nee, maar dat moet je het ook de laatste jaren gevolgd hebben en dat heb jij dus niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MRE-Inc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Euh nou het was de reclame slogan van Sony zelf. The most powerful console, For the players en dat werd in topics en onder artikelen ook vaak weer vermeld tot dat de Xbox One X uitkwam in 2017 die toen de krachtigste was. Toen telde kracht ineens niet meer bij het Playstation kamp. Toen waren ineens, out of the blue, exclusive games het belangrijkste. En nu Xbox zelf 15 nieuwe studio's heeft, zie je het excuus verschuiven van exclusives naar de kwaliteit van die exlcusives. Zo is er elke keer wel weer wat. Dus overdrijven...nee, maar dat moet je het ook de laatste jaren gevolgd hebben en dat heb jij dus niet. :)
Ik heb dat nieuws wel degelijk gevolgd, alleen de twee respectievelijke topics hier niet. En ik snap nog steeds de discussiewaardigheid hiervan niet. Sony zegt iets, wat later achterhaald is. Lekker belangrijk.. Microsoft zegt ook wel eens wat. Hoe gezellig is het dan als er opeens allerlei PS-gebruikers komen lachen/zaniken/... in het Xbox-topic? Wie wordt daar nou beter van?

Stel dat ik jou nu ergens op straat tegen kom, en ik zeg tegen jou: mijn auto is sneller dan die van jou. Word je daar dan blij van? Of kun je weinig met die informatie? Rijd je nu opeens minder fijn in je auto? Word je boos? Baal je? Of haal je je schouders op? Had je het fijner gevonden als ik die opmerking niet had gemaakt? Ik ben daar wel benieuwd naar :).

Daarnaast scheer je wel heel veel mensen over één kam. Sony zegt iets, dat bleek niet te kloppen, en dan heeft het PS kamp (wie dat dan ook mogen zijn) opeens een andere mening. En uiteindelijk wordt het allemaal betrokken op één mod. Omdat die mod een PS heeft, behoort hij tot het PS kamp, en omdat er bepaalde mensen uit het PS kamp dingen hebben gezegd/gevonden, heeft iedereen uit het PS kamp dat gezegd/gevonden? En dat allemaal omdat Sony ooit iets gezegd heeft? Het blijft er op lijken dat het genuanceerder ligt dan jij het nu brengt.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geronimous schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:26:

Het lijkt ook vooral niet mogelijk in Spielerij om een fatsoenlijk, volwassen discussie te voeren gezien de vele, vele moderaties die we moesten doen waarbij men op de man reageerde. Dat werd gevoed door juist die onderlinge fanboy motieven waarbij steeds meer regulars uit het Xbox topic in het PS5 speculatie topic de specs van de PS5 trachtten te ontkrachten middels 'speculatie'. Juist de motieven zorgden voor de onderliggende spanningen.

Dus niet hier de vermoorde onschuld spelen aub.
Je mist het punt, het gaat mij er om (althans daar begon ik zondag 22 maart 2020 21:13 over toen het topic nog open was en daar komt nu een soort van indirect antwoord op) dat er gemodereerd werd op speculatie maar je daar zelf met een sterke voorkeur aan mee deed. Door bijvoorbeeld speculatie in het voordeel te laten staan maar in het nadeel wel te "modereren".

Dus niet hier de vermoorde onschuld spelen aub. verwijst hier dan ook zeker naar jezelf wat mij betreft.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 25-03-2020 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het is ook een stuk ervaring uit het verleden. Ten tijde van de PS4 en xbone launch is er zelfs een 'PS4 vs Xbone topic' geweest. Dat liep binnen de kortste keren uit op 1 dikke puinzooi van schelden, op de man spelen, trollen etc. etc. Het modden was als dweilen met de kraan open. Dat topic is toen na tig modbreaks gesloten en in de PS4 en Xbone topics kwam toen het beleid dat een VS discussie niet toegestaan is.

Ik weet vrij zeker, en dat is ook wel gebleken in het PS5 topic dat een fatsoenlijke VS discussie gewoon niet mogelijk is want dat loopt binnen de korste keren uit op ellende.

Verder sta ik best open voor een speculatie topic maar dan zonder de VS discussie want dat gaat gewoon niet werken. Er zijn altijd mensen die alleen maar aan de discussie mee doen om hun eigen voorkeur duidelijk te maken waardoor de discussie ontspoort. Ik snap ook niet zo de behoefte om als PS5 aanhanger in het XSX topic je evangelie te verkondigen of andersom. Ik snap dat er een groep 'zwevende kiezers' is die in beide topics rondhangen maar die geven meestal geen probleem. Het zijn juist de mensen die een duidelijke voorkeur hebben die vervolgens in het topic van de concurrent gaan verkondigen waarom hun merk beter is. Vooral dat laatste zorgt voor problemen, plaats je pro-xbox of pro-ps5 mening lekker in het eigen topic.

We zijn aan het kijken naar een passende oplossing. Maar een PS5 vs XSX discussie gaan we niet toestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 25-03-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Maak een war-topic waar flamen is toegestaan maar waar ook niet gemodereerd wordt :7. Mensen moeten dan ook niet huilen als ze daar iets horen wat ze niet willen horen :Y). Elke vorm van versus-discussie moet daar, op elke andere plek is het verboden. Soort van gedoogtopic dus :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

MRE-Inc schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:15:
[...]

Me laten kennen ? Prima als jij dat vindt... Ik reageer op een aantijging die gedaan werd door jou. Wie kaatst kan dan de bal verwachten.

Maar de aap komt dus uit de mouw:

[...]

Blijkt dus dat sommigen dat niet kunnen handelen. Tevens doe je net alsof iedere Xbox speler hier dat in het PS5 topic kwam roepen, dag in dag uit wat dus niet zo is. Sterker nog, het tegenovergestelde was er aan de hand. Het waren de PS heren die alles liepen te downplayen en dat het allemaal minimaal was en dat PS 5 door de snelle SSD wel eens sterker zou kunnen zijn etc etc dat terwijl het in 2013 nog precies andersom was. Ja dan kun je de klok er op gelijk zetten dat het gelezen wordt door het andere kamp en daar reacties op komen. Iets van de hand in eigen boezem steken....

[...]

Deze...

[...]

Het onderuit halen van de andere ? Feiten presenteren is dus iets onderuit halen ? Feit is toch dat XSX krachter is ? Dat is niet onderuit halen hoor. Dat sommigen daar dus niet tegenkunnen, tja....
[...]

Dus omdat iemand jou ooit gepest heeft mag jij het nu ook ? wat laat jij je kennen zeg en precies het gedrag wat de mods niet willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Het topic ontspoorde al toen er om de zoveel tijd leaks werden gepost zonder dat er kritisch naar gekeken werd.

Echter mocht dat, want het was een speculatie topic.

Het Series X topic heeft deze situatie niet echt gekend. En dat is voornamelijk te danken aan @Martinspire als topicstarter die daar nadrukkelijk voor heeft gepleit. Voorkomen van het posten van alle geruchten en leaks en posts van insiders van alle beroemde fora...

Maar nu men niet meer kon speculeren over de TFlops... ging het ineens maar over de SSD als special sauce die er voor zou zorgen dat de Series X maar even low res textures moest gebruiken om developers niet op te houden :P. Of de unieke dedicated sound chip die het verschil recht zou moeten trekken zonder enige vorm van onderbouwing. Niet verwonderlijk dat daar op gereageerd werd.

Dus in mijn optiek kun je twee zaken doen om het topic toekomst te geven.

1. men hanteert een lijn waarbij geruchten, leaks en posts zonder verdere onderbouwing of bronvermelding (en nee Tommy Fisher is geen bronvermelding) uit den boze zijn

2. men modereert streng op elke vergelijking met het andere “kamp”.

Elke andere smaak zal leiden tot dezelfde discussies.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-03-2020 23:05 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Anoniem: 298195 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:00:
[...]

Dus omdat iemand jou ooit gepest heeft mag jij het nu ook ? wat laat jij je kennen zeg en precies het gedrag wat de mods niet willen.
De mods zijn zelf ook schuldig aan dat gedrag. En doen vrolijk mee (speculeren) in het topic, en als ze terecht gewezen worden, dan modden ze je post en locken ze het topic..

Of je bent mod en je mod, of je doet mee met de discussie. Dubbele petten dragen werkt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Segafreak83 op 25-03-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Segafreak83 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:20:
[...]

De mods zijn zelf ook schuldig aan dat gedrag. En doen vrolijk mee (speculeren) in het topic, en als ze terecht gewezen worden, dan modden ze je post en locken ze het topic..

Of je bent mod en je mod, of je doet mee met de discussie. Dubbele petten dragen werkt niet.
Dubbele petten werkt best. Sterker nog, je wil juist een mod met affiniteit met het forum, dus hij móét zelfs actief meedoen, imo. En ja, soms doet een mod dan iets dat hij beter niet had kunnen doen. Jeetje, het zijn net mensen. Maar om dan gelijk maar te zeggen dat het niet werkt?

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Bart ® schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:54:
[...]

Dubbele petten werkt best. Sterker nog, je wil juist een mod met affiniteit met het forum, dus hij móét zelfs actief meedoen, imo. En ja, soms doet een mod dan iets dat hij beter niet had kunnen doen. Jeetje, het zijn net mensen. Maar om dan gelijk maar te zeggen dat het niet werkt?
Moah, als Mod kan ik hier wel iets over zeggen.

Het is gewoon lastig om objectief te zijn wanneer je zelf ook in de discussie zit.

Ik heb het voorbeeld al eens gegeven binnen Tablets & Telefoons,
Wanneer er een verhitte discussie gevoerd word tussen twee concurrerende merken is het lastig wanneer je zelf actief in de discussie mee doet op daar objectief te in blijven.

Binnen Tablets & Telefoons hebben we min of meer de stel regel dat wanneer je als mod op persoonlijke titel mee doet in een discussie je collega's (die niet in de betreffende de discussie zitten) even mee kijken qua moderatie.

Je wil als crew nu eenmaal zo objectief mogelijk kunnen zijn. En ik geef heel eerlijk toe, ik ben ook wel eens in de valkuil gelopen.

Overigens, omdat de Modjes best mee mogen doen aan discussies is het niet zo dat alles wat ze schrijven daarmee ook automatisch uit naam van Tweakers.net is. Maar goed, dat zal voor iedereen wel duidelijk zijn. Het gaat dus specifiek om onderhoud van een topic waar je ook feitelijk als user actief bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:15:
[...]

Moah, als Mod kan ik hier wel iets over zeggen.

Het is gewoon lastig om objectief te zijn wanneer je zelf ook in de discussie zit.

Ik heb het voorbeeld al eens gegeven binnen Tablets & Telefoons,
Wanneer er een verhitte discussie gevoerd word tussen twee concurrerende merken is het lastig wanneer je zelf actief in de discussie mee doet op daar objectief te in blijven.

Binnen Tablets & Telefoons hebben we min of meer de stel regel dat wanneer je als mod op persoonlijke titel mee doet in een discussie je collega's (die niet in de betreffende de discussie zitten) even mee kijken qua moderatie.

Je wil als crew nu eenmaal zo objectief mogelijk kunnen zijn. En ik geef heel eerlijk toe, ik ben ook wel eens in de valkuil gelopen.

Overigens, omdat de Modjes best mee mogen doen aan discussies is het niet zo dat alles wat ze schrijven daarmee ook automatisch uit naam van Tweakers.net is. Maar goed, dat zal voor iedereen wel duidelijk zijn. Het gaat dus specifiek om onderhoud van een topic waar je ook feitelijk als user actief bent.
Ik zeg ook niet dat het makkelijk is he. Ik zeg alleen dat het wel kan. Puur het feit dat je je er bewust van bent dat je als mod objectief moet proberen te blijven, helpt al veel. Daarom ben ik ervan overtuigd dat het gewoon werkt, zowel mod als user zijn. En dat het ook af en toe fout gaat, net als in het echte leven. Kan gebeuren. En als je als mod dan achteraf merkt dat je een keer misschien niet heel objectief bent geweest ergens, dan zeg je daarna sorry, en dan is het weer klaar :).

Users moeten daarnaast beseffen dat mods ook gewoon users zijn. Jij komt hier toch ook gewoon voor je plezier? Om een beetje mee te posten en mee te discussiëren? Lijkt me bijzonder saai als je als mod alleen nog maar je modknopjes mag gebruiken, en niet meer je gewone knopjes.

Bovenstaand verhaal is algemeen bedoeld, geen idee of in het PS5-topic subjectief gemod is.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Bart ® schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Bovenstaand verhaal is algemeen bedoeld, geen idee of in het PS5-topic subjectief gemod is.
Ik ben het helemaal met je eens, een Mod is een vrijwilliger, doet het in z'n eigen tijd.
Nogmaals, je hebt helemaal gelijk, betreffende de zin hier boven.
In zijn algemeenheid gaat je opmerking dus helemaal op, maar denk dat juist dat mensen hier de subjectiviteit aan de kaak stellen. Dat jij daar geen idee van hebt kan en mag natuurlijk, net zo dat anderen hun feedback mogen geven over dingen die "zij" zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, een Mod is een vrijwilliger, doet het in z'n eigen tijd.
Nogmaals, je hebt helemaal gelijk, betreffende de zin hier boven.
In zijn algemeenheid gaat je opmerking dus helemaal op, maar denk dat juist dat mensen hier de subjectiviteit aan de kaak stellen. Dat jij daar geen idee van hebt kan en mag natuurlijk, net zo dat anderen hun feedback mogen geven over dingen die "zij" zien.
Inderdaad, die subjectiviteit is de kern van het probleem. Het wordt alleen nogal hard gespeeld. Users gaan over de rooie omdat ze niet 100% objectief behandeld worden, mods zijn over de zeik omdat ze beschuldigd worden van subjectief modden. De waarheid ligt ongetwijfeld ergens in het midden. Ik zou zeggen tegen alle betrokkenen: vraag jezelf wat jouw bijdrage is geweest hierin, wat had jij zelf beter kunnen doen, en wat had jij kunnen doen om te voorkomen dat anderen de fout in gaan :). En accepteer dat de wereld niet perfect is, en iedereen fouten maakt :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Logisch dat een moderator ook mag posten. En ook een persoonlijke voorkeur heeft. Je begeeft je echter op een hellend vlak als je als moderator in 1 en dezelfde post:

-als USER een subjectief oordeel geeft als onderdeel van een lopende discussie en
-als MODERATOR dreigt met het sluiten van het topic.

Die twee kun je gewoon lastig met elkaar rijmen en dien je te voorkomen als het kan. Dit kan het beste door je gewoon als user te blijven gedragen en een andere moderator (er zijn er meerdere) te laten moderaten.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Eigenlijk zouden er twee soorten modjes moeten zijn,

Mod's met een Playstation voorkeur die de Xbox topics onderhouden
En mods met een Xbox voorkeur die de Playstation topics doen.

In theorie zou je via deze manier de meest objectieve crew krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Je hebt kleur in moderaten, dat is denk ik niet of nauwelijks te voorkomen, maar bij onterechte moderatie gewoon aan de bel trekken. We zijn met meerdere mods en ik vind dat we absoluut elkaar scherp kunnen en moeten houden.

Een vast mod per topic is op papier een goed plan, maar we zijn juist met meer mod omdat niet iedereen altijd tijd/zin heeft om te modereren. Vooral in de geruchten topics wil je niet dat iemand een avondje of langer niet kijkt lijkt me.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Waarom is dit nodig, het ging toch prima in het Series X topic?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 26-03-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:12:
Waarom is dit nodig, het ging toch prima in het Series X topic?
Ik heb je reactie even naar het feedback topic verplaatst, gezien het daar meer op zijn plek is.

De reden dat we het XSX ervaringen topic op slot hebben gedaan is omdat we het beleid voor topics voor nieuwe consoles gelijk willen trekken. Dat zorgt voor consistentie wat voor de bezoekers begrijpelijker is en voor ons ook wat makkelijker te modereren.

Voor nu betekend dit dat er een ZT topic is waar het puur om nieuws en discussie daaromtrent gaat en een kroeg topic voor de wat lossere discussies. Dit maakt het makkelijker te volgen voor de mensen die voornamelijk het nieuws willen meepakken, maar geeft ook de ruimte om te discussiëren en speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gropah schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:22:
Ik heb je reactie even naar het feedback topic verplaatst, gezien het daar meer op zijn plek is.
Ik was hem al kwijt 8)7
Gropah schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:22:

De reden dat we het XSX ervaringen topic op slot hebben gedaan is omdat we het beleid voor topics voor nieuwe consoles gelijk willen trekken. Dat zorgt voor consistentie wat voor de bezoekers begrijpelijker is en voor ons ook wat makkelijker te modereren.

Voor nu betekend dit dat er een ZT topic is waar het puur om nieuws en discussie daaromtrent gaat en een kroeg topic voor de wat lossere discussies. Dit maakt het makkelijker te volgen voor de mensen die voornamelijk het nieuws willen meepakken, maar geeft ook de ruimte om te discussiëren en speculeren.
Aah ja, nou is de nieuwe set-up niet de duidelijkste die ik ooit gezien heb maar misschien is het wel handig om het dan in ieder geval bij alle twee op deze manier te hanteren ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Blij om te zien dat jullie eruit gekomen zijn. Ookal vind ik het zelf niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
We zijn ook altijd bereid om zaken te verduidelijken :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:18
Ik kan helaas ook niet zeggen dat het duidelijk is geworden voor de Xbox topics.

Volgens mij ging het altijd goed in het XSX topic, maar nu is het opgesplitst waarbij er niet gespeculeerd mag worden in het ene topic en bij beide geen vergelijking mag maken met de directe concurrent. Erg jammer want ik las graag de technische interpretaties van mede Tweakers hierover.

Ik snap dat je geen harde discussies wil (zoals in het PS5 topic op het einde)

Ik begrijp ergens het rechttrekken wel en ik zou niet in jullie schoenen willen staan.... Maar ik krijg wel het gevoel dat door de heftige moderaties in het PS5 topic het XSX topic ook gestraft wordt.

Ik baal er echt van dat het nu gesplitst is maar ik snap dat je niet iedereen blij kan maken :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ging goed in het XBX topic omdat ps5 fans daar niet komen en met hun Tflop trofee te komen pronken.

even grofweg gezegd dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 28-03-2020 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anoniem: 298195 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:59:
Het ging goed in het XBX topic omdat ps5 fans daar niet komen en met hun Tflop trofee te komen pronken.

even grofweg gezegd dan.
Het leuke is alleen dat de Xbox Series X waarschijnlijk in theorie de krachtigere GPU heeft, maar in de praktijk zou de PS5 haar GPU wel eens de betere kunnen blijken. Dat is iets dat ik ook eerst miste, maar het lijkt erop dat Sony veel meer inzet op de echte bottleneck in GPU ontwerp, geheugenacces aan te pakken in hun semi custom RDNA2 waar Microsoft meer voor brute forse lijkt te zijn gegaan. Microsoft is misschien iets beter in ray tracing vanwege meer fysieke hardware, maar Sony zou zomaar vergelijkbaar of beter kunnen blijken te zijn in effectieve hoeveelheden polygons die ze op je beeldscherm kunnen weergeven. ;)

Oftewel, de TFLOP race is volstrekt zinloos en de discussie vrij kansloos. Al is het maar omdat ik waarschijnlijk iets meer van begrijp dan de meeste mensen, na heel wat inlezen, en ik besef me goed besef dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel weet. Zeker niet genoeg om nu al een "winnaar" aan te wijzen. Ik betwijfel of er zelfs maar tien mensen op heel GoT zitten die dit eventueel kunnen als de meeste details ook betekent worden. Misschien is er zelfs niemand op GoT die werkelijk zoveel kennis heeft. Gaat alleen maar voor gezeur zorgen en als er al een verschil is, dan is het denk ik niet meer dan 10%. Dat is gewoon weinig. Het gaat om wat je werkelijk uit je GPU kan halen. Dat gaan we pas zien in de jaren na de release van de consoles. Bij launch gaan we het ook niet zien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Zullen die hele discussie niet ook hier gaan voeren?
LuisjeNL schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:39:
[...]
Ik snap dat je geen harde discussies wil (zoals in het PS5 topic op het einde)

Ik begrijp ergens het rechttrekken wel en ik zou niet in jullie schoenen willen staan.... Maar ik krijg wel het gevoel dat door de heftige moderaties in het PS5 topic het XSX topic ook gestraft wordt.

Ik baal er echt van dat het nu gesplitst is maar ik snap dat je niet iedereen blij kan maken :)
We kunnen inderdaad niet iedereen blij maken, dank dat je dat inziet. Het ging nu in het PS5 topic mis, maar dat zou de volgende keer zo in het XSX topic kunnen zijn. Dat is voor ons een extra reden om het gelijk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gropah schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:28:
Zullen die hele discussie niet ook hier gaan voeren?
Ik zeg het juist hier om te sterken dat het zinloos is. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik weet niet zo goed waar dit te melden, maar de actieknop rechtsboven loopt ineens overal op het forum door de tekst van posts heen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XywPdZrEqwTRPgg6fgT2ehDp14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAur1Ts0SbUv3u9ATMqMMaxS.jpg?f=fotoalbum_large

Yes, iPhone X met Safari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:38:
Ik weet niet zo goed waar dit te melden, maar de actieknop rechtsboven loopt ineens overal op het forum door de tekst van posts heen. Hebben meer mensen hier last van?
Is gefixt zo te zien :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Top man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:06:
[mbr]
Topicwarning gelezen? Zo ja, welk deel van Geen PS5 vs XSX discussie! snap je niet?[/mbr]
@Bart ®

Beetje een overtrokken reactie dit. Het was geen discussie maar een reactie op een “Xbox vs PlayStation” bericht dat notabene door een Spielerij mod geplaatst werd.
Chaoss schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:39:
Ook eye candy is te schalen, zo werkt het op pc ook. Ik verwacht dan ook niet echt dat een budget xbox de boel tegenhoud.
En wat weer een reactie was op een ander lid.
Precies ook de dingen waar ik zelf het meest enthousiast over ben. Zou ook mooi zijn als Lockhart de boel niet gaat tegenhouden, wat ik ook niet verwacht. Hopelijk blijft het puur bij resolutie schalen.
Deze berichten ben je “vergeten” te verwijderen overigens.

[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 23-04-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Donstil schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:20:
[...]

@Bart ®

Beetje een overtrokken reactie dit. Het was geen discussie maar een reactie op een “Xbox vs PlayStation” bericht dat notabene door een Spielerij mod geplaatst werd.

[...]

En wat weer een reactie was op een ander lid.

[...]

Deze berichten ben je “vergeten” te verwijderen overigens.
Je hebt mail.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Gaat weer lekker hier hè. Door een moderator uitgemaakt worden voor een troll.

Alleen maar omdat ze het er niet mee eens zijn. Diep triest..

Edit: En dan ineens de reactie aanpassen in het topic :N.

[ Voor 17% gewijzigd door Segafreak83 op 27-04-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 17:46
Segafreak83 schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:22:

Je werd niet uitgemaakt voor troll, de moderator vond dat je een troll plaatste en haalde het daarom weg. Groot verschil.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Hahn schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:23:
[...]

Je werd niet uitgemaakt voor troll, de moderator vond dat je een troll plaatste en haalde het daarom weg. Groot verschil.
Het was serieus bedoeld, maar je mag hier geen andere mening hebben in bepaalde topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Segafreak83 schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:22:

Edit: En dan ineens de reactie aanpassen in het topic :N.
Kun je voor context ook een link geven naar de reactie waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Gropah schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:45:
[...]

Kun je voor context ook een link geven naar de reactie waar je het over hebt?
Vraag maar aan je collega Geronimous, maar het betreft het PS4 topic.

En voor de duidelijkheid, ik bedoelde het niet als trollen, dat Geronimous dat zo ziet, is zijn probleem en niet het mijne.

Vervolgens dreigen met op vakantie sturen is nu niet echt mod-waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Segafreak83 schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:07:
[...]

Vraag maar aan je collega Geronimous, maar het betreft het PS4 topic.

En voor de duidelijkheid, ik bedoelde het niet als trollen, dat Geronimous dat zo ziet, is zijn probleem en niet het mijne.
Nee. Dat jouw reacties dusdanig van toon zijn, dat het op trollen lijkt (en door meerdere mensen, niet alleen mods, zodanig opgevat wordt), dat is wel degelijk jouw probleem. Je hebt een advies per PM gekregen, waar ik het helemaal mee eens ben. Als het niet je bedoeling was om te trollen, zorg er dan ook voor dat het er in de verste verte niet op lijkt. Net als nagenoeg alle andere users doen.
Vervolgens dreigen met op vakantie sturen is nu niet echt mod-waardig.
Dan heb je vermoedelijk niet helemaal begrepen wat de taak van een moderator is. Lees onze FAQ nog even goed door :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Bart ® schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:15:
[...]
Nee. Dat jouw reacties dusdanig van toon zijn, dat het op trollen lijkt (en door meerdere mensen, niet alleen mods, zodanig opgevat wordt), dat is wel degelijk jouw probleem. Je hebt een advies per PM gekregen, waar ik het helemaal mee eens ben. Als het niet je bedoeling was om te trollen, zorg er dan ook voor dat het er in de verste verte niet op lijkt. Net als nagenoeg alle andere users doen.

[...]

Dan heb je vermoedelijk niet helemaal begrepen wat de taak van een moderator is. Lees onze FAQ nog even goed door :).
Natuurlijk ben jij het er mee eens, mods dragen en beschermen elkaar.

Maar je standpunt is duidelijk. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Segafreak83 schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:34:
[...]

En dat is een bijzonder kinderachtige reactie.
Gelukkig. Dan is de discussie hiermee ook klaar.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Is het mogelijk dat er een topic titel gewijzigd wordt?

Ik ben zo onhandig geweest om er een fout in te maken...
Is:[PS4] F1 2019 GoT Racing League (7 races)
Moet zijn: [PS4] F1 2019 GoT Racing League (6 races)

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Rb88 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:44:
Is het mogelijk dat er een topic titel gewijzigd wordt?

Ik ben zo onhandig geweest om er een fout in te maken...
Is:[PS4] F1 2019 GoT Racing League (7 races)
Moet zijn: [PS4] F1 2019 GoT Racing League (6 races)
Done :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Segafreak83 schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:34:
[...]

Euh nee, mods hebben net zo goed te maken me de gedragsregels als alle anderen, zodra ik ook maar het vermoeden heb dat hier misbruik plaatsvind ben ik heel snel geen mod meer. En dit is ook een van de hoofdredenen dat we dit met meer mensen doen, zodat je elkaar ook scherp kan houden.

En als je echt problemen hebt met moderator acties of het idee hebt dat een mod jou persoonlijk niet mag of benadeeld dat hebben we nog het dokter's team om dit soort zaken te bespreken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bart ® schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Volgens mij heb je nog nooit iets meegekregen van concentratiekampen.
Was inderdaad een foute woordkeuze, ik had er voordat ik straftijd kreeg al kleuterschool van gemaakt.
Nee ik zelf niet maar mijn familie wel, ik kan er wel wat over vertellen maar dat is zo off topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Sagat schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:52:
[...]

Euh nee, mods hebben net zo goed te maken me de gedragsregels als alle anderen, zodra ik ook maar het vermoeden heb dat hier misbruik plaatsvind ben ik heel snel geen mod meer. En dit is ook een van de hoofdredenen dat we dit met meer mensen doen, zodat je elkaar ook scherp kan houden.
Sturen jullie elkaar wel eens met vakantie om iets onbenulligs ? stuur @Geronimous op vakantie.
Sommige van jullie zijn wel ontzettend serieus bezig met hun functie en zien niet dat er geplaagd wordt.
De opmerking dat jullie dan als een groep werken en samen een beslissing hebben genomen is dan BS.
@Geronimous heeft in mijn ogen een probleem wat hij uitvreet op onschuldige plagerijen.

Ik heb 14 dagen straftijd gekregen voor wat ? niet dat het mij verder een zorg is maar toch !
Omdat ik van @Geronimous een keer een waarschuwing had gehad....de overtreding was kidsplay.
Een verkeerde woordkeuze rechtvaardigt niet altijd straf, ik vind @Geronimous een ontzettende kleuter.
Omdat fair fair is nog de opmerking dat ik mijn timeout niet zal tegenspreken het was jullie beslissing.
Maar ik hoef het er niet mee eens te zijn, :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Ja, want me 4x in 1 bericht taggen / bij naam noemen komt heel volwassen over :)

Je krijgt geen ban voor maar 1 ingreep (uitzonderingen daargelaten), maar blijkbaar is wat zelfreflectie lastig gebleken bij alle voorgaande moderaties. Het is dan wel zo makkelijk afgeven op de mod dan natuurlijk :)

Ook helemaal als je zelf de indruk hebt dat ik met 'een kleurtje' mod, dan wordt die zelfreflectie blijkbaar nog moeilijker, want dan wil je alleen nog maar zien dat de mod tegen je ideeen mod. Ik heb het denk ik goed genoeg uitgelegd in de reactie op de PM, @Segafreak83, althans, ik heb niets meer van je vernomen (anders dan opeens hier dan).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
@Geronimous helaas kan ik je PM niet meer zien / lezen.

Afgezien daarvan ben je veel te agressief in het modden. Dat ik een nachtje erover na moet denken wat ik gedaan heb, doe even normaal zeg. Je doet net of ik weet niet wat gedaan heb, en iemand zwaar te grazen heb genomen.

Wellicht zelfs maar eens vakantie nemen en nadenken over je eigen zonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
@Segafreak83 Ik ben anders gewoon duidelijk en netjes, je doet nu net voorkomen alsof ik ik-weet-niet-wat heb getypt. Goed, aangezien je de discussie hier publiek wilt voeren en mij wilt beschuldigen van vanalles, ik post onze conversatie hier met alle liefde hier en public. Zeg t maar.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Geronimous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:42:
@Segafreak83 Ik ben anders gewoon duidelijk en netjes, je doet nu net voorkomen alsof ik ik weet niet wat heb getypt. Goed, aangezien je de discussie hier publiek wilt voeren en mij wilt beschuldigen van vanalles, ik post onze conversatie hier met alle liefde hier en public. Zeg t maar.
Dat mag je vinden, maar ben je niet. Dus doe zelf aan reflectie en probeer daar iets van te leren. Want blijkbaar ontbreekt het je daar nogal aan.

Verder laat ik het hierbij, de discussie met een mod ga je toch niet winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Segafreak83 op 29-04-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Ik blijf van mening dat ik mezelf prima heb onderbouwd, duidelijk en netjes ben geweest. Dat de koek voor jou moeilijk te slikken valt, is jouw probleem.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Segafreak83 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:47:
Verder laat ik het hierbij, de discussie met een mod ga je toch niet winnen.
Niet als je het alleen maar op de man zit te spelen, in plaats van dat je met feitelijke argumenten komt. Dat geldt overigens niet alleen voor discussies met moderators, maar voor werkelijk elke discussie in je gehele leven. Dat je dit soort sneren typt, is overigens een perfect voorbeeld van het op de man spelen, waar je vaker een handje van hebt als ik je notes zo een beetje doorscroll.

Dat op de man spelen vinden je vrienden misschien prima, maar hier op Tweakers.net houden we daar niet van. Als je dat dus wel doet, dan moet je niet raar opkijken als je daarop aangesproken wordt door een moderator. En als je daar dan vervolgens ook niet tegen kunt, dan is dit misschien niet het juiste forum voor jou. Dat is waar @Geronimous onder andere op doelde met zijn opmerking over een stukje reflectie. Ga eens bij jezelf te rade of je op deze wijze op dit forum wil blijven doorposten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 19:19

InFamous

excommunicado

* InFamous wringt zich hier even tussen

Mocht je het niet eens zijn met de moderatie en denken dat het onterecht is dan kan je natuurlijk terecht bij de admin van de betreffende moderator of het bemiddelingsteam.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Bart ® schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:58:
[...]

Niet als je het alleen maar op de man zit te spelen, in plaats van dat je met feitelijke argumenten komt. Dat geldt overigens niet alleen voor discussies met moderators, maar voor werkelijk elke discussie in je gehele leven. Dat je dit soort sneren typt, is overigens een perfect voorbeeld van het op de man spelen, waar je vaker een handje van hebt als ik je notes zo een beetje doorscroll.

Dat op de man spelen vinden je vrienden misschien prima, maar hier op Tweakers.net houden we daar niet van. Als je dat dus wel doet, dan moet je niet raar opkijken als je daarop aangesproken wordt door een moderator. En als je daar dan vervolgens ook niet tegen kunt, dan is dit misschien niet het juiste forum voor jou. Dat is waar @Geronimous onder andere op doelde met zijn opmerking over een stukje reflectie. Ga eens bij jezelf te rade of je op deze wijze op dit forum wil blijven doorposten.
Kom nou toch, zo extreem is het echt niet hoor. Maar blijkbaar verschillen wij daarin van mening.

Er zijn nog veel meer mensen hier die op de man spelen, en die wordt de hand boven het hoofd gehouden en beschermd.

Het feit dat @Geronimous niet aan zelf reflectie wil doen, zegt meer dan genoeg, en dat je als 2de mod bijspringt ook.

Case closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Segafreak83 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:03:
[...]

Kom nou toch, zo extreem is het echt niet hoor. Maar blijkbaar verschillen wij daarin van mening.
Daarin verschillen we inderdaad van mening. En daar is natuurlijk niets mis mee. Feit is alleen dat wij moderators als taak hebben om dit forum in goede banen te leiden waar dit niet vanzelf gaat. En dat doen we dus ook.
Er zijn nog veel meer mensen hier die op de man spelen, en die wordt de hand boven het hoofd gehouden en beschermd.
Als jij ergens iemand het op de man ziet spelen, laat maar weten. Ik ga niemand de hand boven het hoofd houden.
Het feit dat @Geronimous niet aan zelf reflectie wil doen, zegt meer dan genoeg, en dat je als 2de mod bijspringt ook.
"Bijspringen", wederom een sneer op de man.
Case closed.
Blijkbaar ja. Geen probleem hoor, zolang je je maar aan de forumregels en aanwijzingen van moderators houdt :).
InFamous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:02:

Mocht je het niet eens zijn met de moderatie en denken dat het onterecht is dan kan je natuurlijk terecht bij de admin van de betreffende moderator of het bemiddelingsteam.
En dit uiteraard. Onze admin is @psychoclown. Bemiddelaars zijn te bereiken op bemiddelaar@tweakers.net.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Segafreak83 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:03:
[...]

Want jij hebt een volledig inzicht in alle niet-openbare moderaties, berichten, waarschuwingen en bans die wij naar andere bezoekers hebben gestuurd? Damn, ik dacht dat we daarin zeer terughoudend waren. My bad.

Kom eens met concrete voorbeelden, want reflecteren is een beetje lastig voor ons als je alleen maar dit soort opmerkingen blijft roepen maar verder niet onderbouwt. Dus linkjes naar die posts en uitleg waarom wij de poster de hand boven het hoofd houden. Want ik zie het niet, sorry.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Geronimous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:25:
Ja, want me 4x in 1 bericht taggen / bij naam noemen komt heel volwassen over :)

Je krijgt geen ban voor maar 1 ingreep (uitzonderingen daargelaten), maar blijkbaar is wat zelfreflectie lastig gebleken bij alle voorgaande moderaties. Het is dan wel zo makkelijk afgeven op de mod dan natuurlijk :)

Ook helemaal als je zelf de indruk hebt dat ik met 'een kleurtje' mod, dan wordt die zelfreflectie blijkbaar nog moeilijker, want dan wil je alleen nog maar zien dat de mod tegen je ideeen mod. Ik heb het denk ik goed genoeg uitgelegd in de reactie op de PM, @Segafreak83, althans, ik heb niets meer van je vernomen (anders dan opeens hier dan).
@Geronimous
Lezen is moeilijk voor je he ? de eerste waarschuwing keer van jou was net als de 2e gewoon niet netjes.
Ook was de BAN geen probleem voor mij, die was wel verdient als je het zo wilt bekijken.
Je snauwt mensen af op een hele vervelende manier, dat is jouw manier van recht spreken, niet netjes.
Zelfreflectie heb ik genoeg want ik zei dat ik een verkeerde woordkeuze had gebruikt jij verbeterd jezelf niet.
Ik heb een officiële klacht ingediend bij je admin @psychoclown maar nooit meer iets gehoord, jammer.
Mijn frustratie is dan ook geheel tegen jou manieren en jou als persoon gericht niet tegen de overige mods.
En de reden is dat je niet meer kijkt naar wie je eigenlijk bent...net als wij een tweaker...met extra's.
Een naar mannetje met extra's. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Geronimous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:56:
Ik blijf van mening dat ik mezelf prima heb onderbouwd, duidelijk en netjes ben geweest. Dat de koek voor jou moeilijk te slikken valt, is jouw probleem.
Dit is inderdaad hoe jij met mensen om gaat. d:)b :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

InFamous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:02:

Moet hij wel antwoord geven nadat er een klacht is ingediend, maar ook de uitkomst mailen.
Nu lijkt het inderdaad wel of er inderdaad niet tegen een MOD in te gaan is hier op tweakers.

Het tweakers dokters team las ik ergens misschien iets voor @Geronimous kan hij over zijn stress praten.
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste