Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

Winkiller

De Mopperpot

Geronimous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:14:
[...]

Want jij hebt een volledig inzicht in alle niet-openbare moderaties, berichten, waarschuwingen en bans die wij naar andere bezoekers hebben gestuurd? Damn, ik dacht dat we daarin zeer terughoudend waren. My bad.

Kom eens met concrete voorbeelden, want reflecteren is een beetje lastig voor ons als je alleen maar dit soort opmerkingen blijft roepen maar verder niet onderbouwt. Dus linkjes naar die posts en uitleg waarom wij de poster de hand boven het hoofd houden. Want ik zie het niet, sorry.
Ook hieruit blijkt maar weer hoe weinig buigzaam je bent. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Geronimous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:25:
Ja, want me 4x in 1 bericht taggen / bij naam noemen komt heel volwassen over :)
Flink laten zien hoe machtig je bent, top kerel zonder zelfreflectie . >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37
Wel bijzonder laf dat het allemaal met wel heel persoonlijk wordende aanvallen moet nu, zonder een greintje van onderbouwing met voorbeelden waarin ik dan wel zo'n ontzettend naar mannetje ben.

Als ergens fatsoen ontbreekt nu, is het wel bij jou @Winkiller.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Krijg ik nu weer een ban ? zou wel in de lijn liggen, of blijft het dit keer bij een waarschuwing ?
Graag iets vriendelijker @Geronimous
Dank.

[ Voor 163% gewijzigd door Geronimous op 29-04-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Geronimous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:44:
Wel bijzonder laf dat het allemaal met wel heel persoonlijk wordende aanvallen moet nu, zonder een greintje van onderbouwing met voorbeelden waarin ik dan wel zo'n ontzettend naar mannetje ben.

Als ergens fatsoen ontbreekt nu, is het wel bij jou @Winkiller.
Ik hoop dat je er even over nadenkt, je hebt bij mij een hoop frustratie losgemaakt.
En ja het is persoonlijk, dat had ik al geschreven, jij was de oorzaak.
Niet laf, ik doe het zodat iedereen hier het kan lezen, kritiek doet nu eenmaal pijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Winkiller op 29-04-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g0tjY9X58n9FQT7yKOigSTp48k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uehpe6Uyf2zIGmHkTRz0gbUp.jpg?f=user_large

Kijk nu eens, kritiek krijgen en gelijk de boel op slot gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Misschien even goed om het even te laten rusten en morgen deze discussie verder te gaan? Dit loopt zo uit de klauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Gropah schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:50:
Misschien even goed om het even te laten rusten en morgen deze discussie verder te gaan? Dit loopt zo uit de klauwen.
Nee hoor, ik laat het verder, ik ben volkomen over de zeik en dat veranderd niet.
Ik laat het hier bij, ik hoop dat duidelijk ben geweest en heb uitgelegd waarom.
Peace. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Winkiller schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:49:
[Afbeelding]

Kijk nu eens, kritiek krijgen en gelijk de boel op slot gooien.
Ik had je geknipt, maar had me inderdaad bedacht dat het beter was om dat niet zelf te doen. Je post is onveranderd, wel gelocked.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Geronimous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:58:
[...]

Ik had je geknipt, maar had me inderdaad bedacht dat het beter was om dat niet zelf te doen. Je post is onveranderd, wel gelocked.
Het geeft wel precies weer wie je eigenlijk bent. :9
Ik stel voor dat je me niet meer aanspreekt en dat je baas @psychoclown dat doet, naar hem zal ik luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ga nou alsjeblieft niet lopen stoken of natrappen, dat niet handig en is voor niemand leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Gropah op 29-04-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Geronimous schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:58:
[...]

.

[ Voor 12% gewijzigd door Segafreak83 op 29-04-2020 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Gropah schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:01:
[...]

Ga nou alsjeblieft niet lopen stoken of natrappen, dat niet handig en is voor niemand leuk.
Maar het past wel in het gedrag wat moeilijk te omschrijven is omdat jullie elkaar altijd dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Winkiller schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:02:
[...]

Maar het past wel in het gedrag wat moeilijk te omschrijven is omdat jullie elkaar altijd dekken.
Er zijn aan beide kanten fouten gemaakt en grenzen overschreden, maar dat betekend niet dat het ineens allemaal aan ons of allemaal aan jullie ligt. Het is allemaal niet zo zwart/wit. Daarom stel ik voor om het allemaal even te laten liggen voor nu, dan kunnen we allemaal even nadenken over wat er fout ging, wat er anders moet en hoe verder te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Gropah schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:06:
[...]

Er zijn aan beide kanten fouten gemaakt en grenzen overschreden, maar dat betekend niet dat het ineens allemaal aan ons of allemaal aan jullie ligt. Het is allemaal niet zo zwart/wit. Daarom stel ik voor om het allemaal even te laten liggen voor nu, dan kunnen we allemaal even nadenken over wat er fout ging, wat er anders moet en hoe verder te gaan.
Mijn gedrag NU is geheel aan @Geronimous te verwijten, je ziet toch zelf ook wel hoe autoritair hij zich gedraagt ? Hij praat over dat ik geen zelfreflectie heb terwijl ik dat in februari al had erkent.

Het is heel moeilijk om door een groep van mensen heen te prikken die elkaar dekken. Nu hebben jullie hopelijk ook gezien hoe @Geronimous zich gedraagt, en dat is waarom ik nu stennis schop.

Wel fijn dat er nu erkent wordt door jullie dat er fouten zijn gemaakt, ik had het al toegegeven. Stuur @Geronimous maar 2 weken op vakantie, misschien kan hij wat tijd vrij maken om in de spiegel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Winkiller schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:16:
[...]

Mijn gedrag NU is geheel aan @Geronimous te verwijten
[...]
Ho, stop, hier maak je jezelf nu te makkelijk mee vanaf. Je bent zelf verantwoordelijk voor je gedrag en wat je plaatst. Dus om alles nu aan Geronimous te verwijten vind ik niet kunnen. Dit mag dan wel het feedback topic zijn, maar op deze manier te stoken kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Gropah schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:21:
[...]

Ho, stop, hier maak je jezelf nu te makkelijk mee vanaf. Je bent zelf verantwoordelijk voor je gedrag en wat je plaatst. Dus om alles nu aan Geronimous te verwijten vind ik niet kunnen. Dit mag dan wel het feedback topic zijn, maar op deze manier te stoken kan echt niet.
Natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor wat ik zeg maar daar is een oorzaak voor.
Het is natuurlijk niet zo dat ik opzettelijk aan het stoken ben, echt niet.
Was trouwens ook niet mijn opzet en dat maak jij er nu van.

Peace. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
@Winkiller @Segafreak83 Ik heb vanavond even ingezoomd op de situatie en ingelezen in de historie en ik kan niet anders dan concluderen dat er gehandeld is, en wordt, naar het, binnen Spielerij, geldende beleid en de goede intenties van de moderators.

Wat ik hier vanmiddag/vanavond zie gebeuren in het topic is geenszins een fatsoenlijke discussie te noemen en de berichten hier zijn in lijn met de (eerder) gemodereerde reacties. Ik stel voor dat we pas weer het dialoog aan gaan wanneer men open is voor een goede constructieve discussie zonder de ene na de andere sneer.
Winkiller schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:32:
Ik heb een officiële klacht ingediend bij je admin @psychoclown maar nooit meer iets gehoord, jammer.
Dat klopt, die heb ik destijds ontvangen en daar heb ik op gereageerd. De uitkomst van de gesprekken is iets tussen Geronimous en mij en dat ben ik niet verplicht terug te koppelen. Zoals je gemerkt hebt heb ik vertrouwen in het handelen en de intenties van Geronimous, dat geldt overigens voor alle mods die ik nu in het team heb zitten.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

psychoclown schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:10:
Dat klopt, die heb ik destijds ontvangen en daar heb ik op gereageerd. De uitkomst van de gesprekken is iets tussen Geronimous en mij en dat ben ik niet verplicht terug te koppelen. Zoals je gemerkt hebt heb ik vertrouwen in het handelen en de intenties van Geronimous, dat geldt overigens voor alle mods die ik nu in het team heb zitten.
Ik was er al bang voor, het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Hey hallo,

Ik had een kort vraagje, weet alleen niet of ik hier goed zit.

Ik kan het PS5 Kroeg toppic niet meer vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:00

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Siebelouis schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 05:13:
Hey hallo,

Ik had een kort vraagje, weet alleen niet of ik hier goed zit.

Ik kan het PS5 Kroeg toppic niet meer vinden?
Het is een categorie 6 topic geworden, wat volgens mij inhoudt dat de kroegdeuren even gesloten zijn. Jammerlijk genoeg.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
OzzieMann schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:49:
[...]
kroegdeuren even gesloten zijn. Jammerlijk genoeg.
Achja, het was allang weer de kroeg geworden die iedereen wel kent.. Die ene pauperkroeg waar niemand eigenlijk naartoe wil vanwege een bepaald slag volk, waar je je zelfs een beetje voor schaamt om gezien te worden..
Maar waar je aan t einde van de stapnacht tóch met z'n allen eindigt.. met alle gevolgen vandien :X :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het een prima topic als ik eerlijk ben. Mensen kan toch ook gewoon persoonlijk de toegang ontzegd worden in plaats van de hele bende te verwijderen? Ik kan me niet voorstellen dan mensen zich echt persoonlijk aangevallen voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
@Kenny_026 Wat ik heb begrepen kunnen ze niet iemand toegang ontzeggen tot enkel bepaalde topics op het forum. Dan krijg je gewoon een volledige ontzegging tot Tweakers.

En het ging niet eens zozeer om het persoonlijk aanvallen (ik weet verder niet wat er is gebeurd vannacht nadat ik ben gaan slapen though) maar vooral om het enorme hoge troll/fanboyism/promoten/ophemelen ten koste van de ander/passive-aggressive uitlokking etc, van het andere kamp die continu op visite kwamen.

En qua persoonlijke aanvallen en op teentjes getrapt voelen en onbeschoft zijn etc, moet je eens hier in het mod feedback topic eens vanaf 25 maart tot nu terug lezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Hij is daar (waarschijnlijk) per ongeluk beland en is nu weer in HSA te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
poor Leno schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:42:
@Kenny_026 Wat ik heb begrepen kunnen ze niet iemand toegang ontzeggen tot enkel bepaalde topics op het forum. Dan krijg je gewoon een volledige ontzegging tot Tweakers.

En het ging niet eens zozeer om het persoonlijk aanvallen (ik weet verder niet wat er is gebeurd vannacht nadat ik ben gaan slapen though) maar vooral om het enorme hoge troll/fanboyism/promoten/ophemelen ten koste van de ander/passive-aggressive uitlokking etc, van het andere kamp die continu op visite kwamen.

En qua persoonlijke aanvallen en op teentjes getrapt voelen en onbeschoft zijn etc, moet je eens hier in het mod feedback topic eens vanaf 25 maart tot nu terug lezen :X
Ik noemde iemand een ezel in het Covid forum omdat hij mij een beetje teveel doordreef in het hele new world order illuminati onzin en daarvoor kreeg ik alleen in dat topic een ban van 24 uur. Volgens mij kan het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimshatt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 00:55
MusicMaikel schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:06:
[...]

[mbr]Lees de topic warning en je weet dat dit soort posts niet de bedoeling zijn[/]
Wat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Jammer dat er in het PC Budget Gaming topic geen plaats is om aan te geven of een aanbieding nog geldig of niet, en of een link nog werkt of niet. Op deze manier loop je op verlopen links te klikken en dat vind ik aardig frustrerend.

Ik snap dat men slowchat wil ontmoedigen, al zie ik niet direct dat er een slowchat probleem is op dit moment, maar er wordt in dit geval in mijn ogen te strict gemodereerd. Er zou ruimte moeten zijn voor een aan of opmerking zonder dat dat meteen verwijderd of aangepast wordt.

Als er nou 10x dezelfde reactie wordt geplaatst over een verlopen aanbieding, dan is het wat anders. Maar dat is nu echt niet het geval.

[ Voor 11% gewijzigd door NaoPb op 07-05-2020 23:54 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
NaoPb schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:53:
Jammer dat er in het PC Budget Gaming topic geen plaats is om aan te geven of een aanbieding nog geldig of niet, en of een link nog werkt of niet. Op deze manier loop je op verlopen links te klikken en dat vind ik aardig frustrerend.

Ik snap dat men slowchat wil ontmoedigen, al zie ik niet direct dat er een slowchat probleem is op dit moment, maar er wordt in dit geval in mijn ogen te strict gemodereerd. Er zou ruimte moeten zijn voor een aan of opmerking zonder dat dat meteen verwijderd of aangepast wordt.

Als er nou 10x dezelfde reactie wordt geplaatst over een verlopen aanbieding, dan is het wat anders. Maar dat is nu echt niet het geval.
Hoi NaoPb, allereerst bedankt dat je de moeite neemt om feedback te geven!

In StyXL in "PC Budget Gaming topic" wordt aangegeven dat de korting/actie niet meer geldig is. Die reactie is niet verwijderd. Dat soort reacties zijn ontopic en worden ook nooit verwijderd bij mijn weten. Dus ik snap je punt niet helemaal...

Reacties dáár weer op (zoals 'wat goed dat je het meldt' of 'wat slecht van de uitgever'), lopen wel het risico om verwijderd te worden. Het is offtopic. Zie ook de topicwarning aldaar. Het idee van een aanbiedingentopic is dat als mensen het omhoog geschopt zien worden, ze verwachten dat er een nieuwe toffe aanbieding gepost is. Het is nogal anticlimactisch als er dan iemand gepost heeft dat hij vindt dat een uitgever stom bezig is. Tevens trekken offtopic reacties alleen maar meer discussie en slowchat aan. Dit waren al weer twee offtopic reacties achter elkaar, daarom heb ik ze verwijderd.

Voor wat betreft je eigen reactie, an sich goed om complimenten te geven en positief te zijn d:)b. Maar in het aanbiedingentopic is het dus beter om dat te doen door een thumbs-up te geven aan de betreffende reactie.

[ Voor 37% gewijzigd door Bart ® op 08-05-2020 06:43 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Je reageerde in de trand van 'geen bedankje gegeven'. Zoals in de Topic Warning van het betreffende topic staat zijn dat soort posts niet wenselijk, vandaar dat je reactie weggeknipt is.

Zoals je wellicht ziet heb ik deze posts van je ook verplaatst. Mocht je opmerkingen hebben over de moderatie kan dat in dit topic, of via een DM aan de betreffende moderator :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimshatt
BM schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Je reageerde in de trand van 'geen bedankje gegeven'. Zoals in de Topic Warning van het betreffende topic staat zijn dat soort posts niet wenselijk, vandaar dat je reactie weggeknipt is.

Zoals je wellicht ziet heb ik deze posts van je ook verplaatst. Mocht je opmerkingen hebben over de moderatie kan dat in dit topic, of via een DM aan de betreffende moderator :)
Helemaal prima om de post te verplaatsen. Discussie moet inderdaad niet in het weggeef forum plaatsvinden.

Ik snap nog steeds niks van @MusicMaikels opmerking. Ik geef in mijn post gewoon 3 games weg mbv Humble Bundle gift links, dat lijkt me toch precies de bedoeling? Daarboven beargumenteer ik kort mijn keuze voor gift links tov steam keys maar als dat al te ver gaat dan denk ik graag of niet.
Nergens heb ik geklaagd over het gebrek aan bedankjes. En ik vind ook dat als iemand zegt "dit soort posts zijn niet de bedoeling" ik op z'n minst mag vragen wat er dan mis is en in welk opzicht ik de topic regels overtreed.

Toch? Of ben ik nou gek?

[ Voor 0% gewijzigd door jimshatt op 08-05-2020 12:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:51
jimshatt schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:48:
[...]

Helemaal prima om de post te verplaatsen. Discussie moet inderdaad niet in het weggeef forum plaatsvinden.

Ik snap nog steeds niks van @MusicMaikels opmerking. Ik geef in mijn post gewoon 3 games weg mbv Humble Bundle gift links, dat lijkt me toch precies de bedoeling? Daarboven beargumenteer ik kort mijn keuze voor gift links tov steam keys maar als dat al te ver gaat dan denk ik graag of niet.
Nergens heb ik geklaagd over het gebrek aan bedankjes. En ik vind ook dat als iemand zegt "dit soort posts zijn niet de bedoeling" ik op z'n minst mag vragen wat er dan mis is en in welk opzicht ik de topic regels overtreed.

Toch? Of ben ik nou gek?
Ik vind dit heel vreemd, ik heb dit niet geplaatst.

Wat ik er daadwerkelijk neer heb gezet is (in de trend van):
"Timeshift is al geclaimed zonder een bedankje, jammer."

De comment die er nu staat heb ik NIET geplaatst en is aangepast (door een mod?).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die blauwe tekst is inderdaad een opmerking van @Gropah gericht aan @MusicMaikel.

@Gropah volgende keer misschien ook de quote weghalen en er een *knip* aan toevoegen, zodat duidelijker is dat je hebt ingegrepen in die reactie?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimshatt
Aha, dan is het duidelijk. Dank voor de verduidelijking. Eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Oeps, foutje in het knippen. Ik zal er meer op gaan letten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik vroeg me af of het een idee is om het iRacing topic te splitsen in een los iRacing topic en een topic voor de iRacing GoT club. Nu zit dat door elkaar heen, maar ik merk dat dit best wel de overhand heeft. Voor de mensen die niet lid zijn van het clubje is het niet zo interessant om na een race allerlei slowchats te lezen over wie wie van de baan gedrukt heeft en zo. Het is bij een aantal gebruikers geloof ik niet echt duidelijk dat dit ook een generiek iRacing topic is.
Weet niet hoe andere mensen hierover denken?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Maverick schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 14:49:
Ik vroeg me af of het een idee is om het iRacing topic te splitsen in een los iRacing topic en een topic voor de iRacing GoT club. Nu zit dat door elkaar heen, maar ik merk dat dit best wel de overhand heeft. Voor de mensen die niet lid zijn van het clubje is het niet zo interessant om na een race allerlei slowchats te lezen over wie wie van de baan gedrukt heeft en zo. Het is bij een aantal gebruikers geloof ik niet echt duidelijk dat dit ook een generiek iRacing topic is.
Weet niet hoe andere mensen hierover denken?
Er wordt in dat topic juist erg weinig gepost over de GoT races. De raceverslagen die je vooral de laatste tijd veel leest zijn reguliere races die men beschrijft, met name de enthousiaste nieuwe iracers ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
@BM

Wordt het niet tijd dat de kroegentopics van XSX en PS5 niet alleen gemodereerd worden door mods die actief bijdragen aan de topics? Er is in het PS5 topic al een paar pagina’s gewoon een goede constructieve “discussie” bezig waarbij er niets verkeerd gezegd wordt.

Ja er zitten wat Xbox vs PS5 discussie in maar helemaal niet op een verkeerde manier. Ik heb het idee dat vooral jij nogal eens de context mist. Je hebt in het verleden echt al meerdere posts verwijderd die echt niet verwijderd hadden hoeven worden. De manier waarop je nu het topic op slot gooit slaat echt helemaal nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Kenny_026 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:40:
@BM

Wordt het niet tijd dat de kroegentopics van XSX en PS5 niet alleen gemodereerd worden door mods die actief bijdragen aan de topics?
Het lijkt me persoonlijk onwenselijk dat dit soort topics enkel gemodereerd worden door actief deelnemende mods. Als een ander (ikzelf in dit geval) zaken voorbij zie komen die niet kloppen dienen die net zo goed in te grijpen.
Er is in het PS5 topic al een paar pagina’s gewoon een goede constructieve “discussie” bezig waarbij er niets verkeerd gezegd wordt.

Ja er zitten wat Xbox vs PS5 discussie in maar helemaal niet op een verkeerde manier. Ik heb het idee dat vooral jij nogal eens de context mist. Je hebt in het verleden echt al meerdere posts verwijderd die echt niet verwijderd hadden hoeven worden.
Volgens mij is het vrij duidelijk wat het beleid is in de topics, geen discussie over Microsoft/Xbox in het Playstation topic, en vice versa. Heb nog even teruggekeken naar de posts die ik zojuist weggehaald heb, maar ik kan echt niet zien waarom die wél in het topic hadden moeten blijven staan.

Daarbij valt het volgens mij wel mee met de hoeveelheid keren dat ik ingegrepen heb in het topic, de meeste keren zal denk ik inderdaad door @Chaoss of @Geronimous gedaan zijn vermoed ik. Maar als ik dingen echt te rigoreus verwijderd zou hebben hoop ik dat dat van mijn collega-mods wel gehoord zou hebben.
De manier waarop je nu het topic op slot gooit slaat echt helemaal nergens op.
Topic was even 10 minuutjes dicht om rustig te kunnen kijken. De tekst die in de modbreak stond was misschien wat te scherp, excuus daarvoor.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
BM schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:06:
[...]

Het lijkt me persoonlijk onwenselijk dat dit soort topics enkel gemodereerd worden door actief deelnemende mods. Als een ander (ikzelf in dit geval) zaken voorbij zie komen die niet kloppen dienen die net zo goed in te grijpen.

[...]

Volgens mij is het vrij duidelijk wat het beleid is in de topics, geen discussie over Microsoft/Xbox in het Playstation topic, en vice versa. Heb nog even teruggekeken naar de posts die ik zojuist weggehaald heb, maar ik kan echt niet zien waarom die wél in het topic hadden moeten blijven staan.

Daarbij valt het volgens mij wel mee met de hoeveelheid keren dat ik ingegrepen heb in het topic, de meeste keren zal denk ik inderdaad door @Chaoss of @Geronimous gedaan zijn vermoed ik. Maar als ik dingen echt te rigoreus verwijderd zou hebben hoop ik dat dat van mijn collega-mods wel gehoord zou hebben.

[...]

Topic was even 10 minuutjes dicht om rustig te kunnen kijken. De tekst die in de modbreak stond was misschien wat te scherp, excuus daarvoor.
Waar het mij om gaat is dat beide topics ook vol zitten met jongens die net als ik beide consoles op launch halen omdat ze fantiek gamer zijn en het beste van twee werelden willen hebben.

Een kritische noot naar xbox in het playstation topic is verboden en doe je dat in het xbox topic dan krijg je een berg aan shit over je heen voor trollen en wordt je post ook verwijderd voor uitlokken.

Er moet toch gewoon gesproken kunnen worden rondom beide consoles? Het gaat in 99% van de gevallen totaal niet om de boodschap maar om de reacties erop. En die moeten naar mijn idee gemodereerd worden. En dat lukt volgens mij alleen als je de complete context achter een bericht snapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Er is een tijdje terug bewust gekozen voor deze opzet met de daarbij horende regels, waaronder geen VS. Laten we die dan ook proberen na te leven. Dat gaat niet als er niet strikt op gemodereerd wordt. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
Toch maar eens met mods gaan schuiven hier, in het PS5 topic.

Als er een scheef woord over de PS5 gezegd wordt, dan wordt het met enige regelmaat weggemod, maar schijnbaar mag men wel (regelmatig) modder gooien naar kamp groen, en gaan zelfs mods ze uitmaken voor fanboys..

Als jullie je niet eens aan je eigen regels kunnen houden, wat denk je dan dat andere forum gebruikers ervan vinden? Voorbeeldfunctie is ver te zoeken in ieder geval.

Als voorbeeld hieronder:
Chaoss schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:50:
Het is allemaal niet zo moeilijk mensen... :P

En de xbox fanboys zijn nu een beetje teleurgesteld omdat de eerste echte next gen beelden op de PS5 getoond zijn en dat terwijl Microsoft mijlen voor loopt! Dus ja dan moet je toch ergens tegenaan schoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:21:

Als er een scheef woord over de PS5 gezegd wordt, dan wordt het met enige regelmaat weggemod, maar schijnbaar mag men wel (regelmatig) modder gooien naar kamp groen, en gaan zelfs mods ze uitmaken voor fanboys..

Als jullie je niet eens aan je eigen regels kunnen houden, wat denk je dan dat andere forum gebruikers ervan vinden? Voorbeeldfunctie is ver te zoeken in ieder geval.

Als voorbeeld hieronder:

[...]
Jongejongejonge doe ff niet zo schijnheilig man. Jullie lopen week in, week uit, de afgelopen tijd te kloten in het PS5 topic... met als absolute dieptepunt het gemiep over de witte kleur van de controller :F

Dan wordt er tegengas gegeven omdat wij en de mods er helemaal strontgenoeg van hebben, en wordt je topic gesloten voor de verandering ipv het PS5 topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart ® op 18-05-2020 08:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:56:
Er is een tijdje terug bewust gekozen voor deze opzet met de daarbij horende regels, waaronder geen VS. Laten we die dan ook proberen na te leven. Dat gaat niet als er niet strikt op gemodereerd wordt. :)
Strikt? Buiten een sluitingen, beetje opschoning, paar posts foetsie, noem je dat strikt? Geef gewoon een paar mensen een fijne time-out, als een stel kleuters mogen ze gewoon even in de hoek gaan staan. We zijn nog niet eens halverwege het jaar, die consoles moeten nog komen, en nu al is het bijna elke week drama.

[ Voor 20% gewijzigd door Bart ® op 18-05-2020 08:47 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
*nee*

[ Voor 151% gewijzigd door Bart ® op 18-05-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

*nee*

[ Voor 97% gewijzigd door Bart ® op 18-05-2020 08:48 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

[XSX] Het pre-release kroeg topic kan dit topic weer geopend worden? Hij is niet zonder verklaring op slot gezet en voor zover "ik" kan zien worden er ook geen werkzaamheden in uitgevoerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 18-05-2020 01:27 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op maandag 18 mei 2020 @ 01:06:
[...]

Wow.. je snapte hem niet echt?

Ga nu niet voor de mods praten, je was zelf geen kloot vandaag beter dan de persoon die mogelijk begon, ben je per saldo net zo'n onderdeel van het probleem waar ze mee zitten.

Echochambers en nazibars, Tom Scott.
Wow.. juist wel. Ga ik m voor jou even uitleggen, goed?

Ik zeg tegen Segafreak dat ie een paar ballen moet kweken, en dan kom jij aangewaggeld met 'Nee, jij moet een paar ballen kweken'. En dan claimen dat ik iets zeg of doe omdat anderen ook tegen mij zeggen of doen (je 'hunnie' opemerking). Ergo; je doet dus precies hetzelfde.

Anywhoo, ik hoef helemaal niet voor de mods te praten. Ik neem aan dat je dat zelf ook hebt kunnen merken, niet?

En ga je nou echt miepen over dat ik vandaag wat meer en feller heb gereageerd? :D
Nou poepoeh. een half dagje..
Zoals ik al zei, het is gewoon klaar met dat gezeik, na al die tijd.

En als je perse iemand moet aanspreken, dan doe je dat maar tegen je 'eigen' mensen die de boel continu lopen te vergallen. Jij weet vast dondersgoed wie of wat.

Als je niet ziet dat er continu op de PS gebashed wordt van de andere hoek, dan ben je echt blind.

Ga mijn post history maar helemaal na, en dan mag je mij posts laten zien waar ik, zomaar uit het niets, de Xbox ga afzeiken.
Ik geef enkel weerwoord als de trollen weer aan komen kakken met hun anti PS geneuzel zodra er ook maar een mini nieuwtje over de PS is :F

En dat je nu aankomt met een vergelijking met 'nazi bars' ben ik totaal niet van gediend. Dan ben je echt een veel grotere stumperd dan ik je had gegeven, sorry. :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
*nee*

[ Voor 91% gewijzigd door Bart ® op 18-05-2020 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Bullet NL schreef op maandag 18 mei 2020 @ 01:26:
[XSX] Het pre-release kroeg topic kan dit topic weer geopend worden? Hij is niet zonder verklaring op slot gezet en voor zover "ik" kan zien worden er ook geen werkzaamheden in uitgevoerd.
excuus, weer open. deze had ik gesloten om op te ruimen, maar moest halsoverkop weg en ben het vergeten. Ik ga er straks wel nog in bezemen...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
poor Leno schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:26:
[...]

Jongejongejonge doe ff niet zo schijnheilig man. Jullie lopen week in, week uit, de afgelopen tijd te kloten in het PS5 topic... met als absolute dieptepunt het gemiep over de witte kleur van de controller :F

Dan wordt er tegengas gegeven omdat wij en de mods er helemaal strontgenoeg van hebben, en wordt je topic gesloten voor de verandering ipv het PS5 topic.
Waar het om gaat is dat er zwaar gekleurd gemod wordt, en er vervolgens door bepaalde mods nog eens extra olie op het vuur gegooid wordt.

Buiten dat had ik nog niet eens gezien dat het Xbox topic op slot zat.

[ Voor 38% gewijzigd door Bart ® op 18-05-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
*nee*

[ Voor 98% gewijzigd door Bart ® op 18-05-2020 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Nu is het wel weer klaar met de ad-hominems. De eerstvolgende reactie waar er eentje in zit, gaat linea recta de prullenbak in. Dat dit soort discussies niet meer de bedoeling zijn in de PS- en Xbox-topics, wil niet zeggen dat het maar gewoon door kan gaan in het feedbacktopic.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Bart ® schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:44:
[mbr]Nu is het wel weer klaar met de ad-hominems.[/mbr]
Mijn post was in het geheel niet op de man, had geen enkele betrekking op welke discussie dan ook in XB vs PS.

Was slechts een persoonlijke verwijzing/knipoog naar de poster waaraan het gericht was, en die de humor er wel van inzag. Ok, hoort hier misschien ook niet thuis... maar het stond verder wel volledig buiten de discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door ralph075 op 18-05-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
ralph075 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:04:
[...]

Mijn post was in het geheel niet op de man, had geen enkele betrekking op welke discussie dan ook in XB vs PS.
Dat hoor je mij ook niet zeggen.
Was slechts een persoonlijke verwijzing/knipoog naar de poster waaraan het gericht was, en die de humor er wel van inzag. Ok, hoort hier misschien ook niet thuis... maar het stond verder wel volledig buiten de discussie.
Het hoort hier inderdaad niet thuis, het is geen feedback op moderatie. En daarnaast is het alleen maar weer (potentieel) olie op het vuur van deze discussie. En daarom absoluut ongewenst. Knipoogjes geef je maar per DM.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 18-05-2020 09:20 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Bart ® schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:19:
[...]
Dat hoor je mij ook niet zeggen.
Als je enkele posts weghaalt onder het mom "klaar met de ad-hominems", dan zei je dat toch juist wel? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
ralph075 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Als je enkele posts weghaalt onder het mom "klaar met de ad-hominems", dan zei je dat toch juist wel? :X
Niet helemaal hoe ik het bedoelde, maar ik snap dat je het zo interpreteert. Jouw reactie was geen ad hominem.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Segafreak83 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 00:21:

Als voorbeeld hieronder:

[...]
Mijn laatste alinea was een stukje frustratie omdat het topic weer eens ontspoorde. Ik heb de reactie aangepast.

Opvallend dat je mijn stukje objectiviteit uit het voorbeeld weg laat.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:56:
Tja de ene keer krijgen we opmerkingen dat er te streng gemodereerd wordt en een andere keer is het weer niet streng genoeg.

Daarnaast loopt het PS5 topic soms zo hard dat het.lastig modereren is. Ik zie de topic reports soms pas als de desbetreffende post alweer pagina's terug staat. Of wanneer de discussie alweer volledig ontspoort is.
Segafreak83 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Waar het om gaat is dat er zwaar gekleurd gemod wordt, en er vervolgens door bepaalde mods nog eens extra olie op het vuur gegooid wordt.
Niet bewust, ik onderneem actie zodra een post te ver gaat. In beide topics geld dat er waarschijnlijk extra streng wordt gemod op 'anti' posts on er voor te zorgen dat de boel niet ontspoort.

[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2020 00:22 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
*snip* en dan alleen met modder gaan lopen gooien is ook ongewenst
Omdat ik zei dat hij chill moet doen en niet zo gefrustreerd moet overkomen? Sommige mensen moeten gewoon niet op een forum zitten als ze niet tegen een tegen argument kunnen of feiten niet onder ogen willen zien.

Ga niet om je heen schreeuwen als je niks kunt onderbouwen...

[ Voor 38% gewijzigd door Recon24 op 19-05-2020 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
De opbouw naar een escalatie zie je al uren van te voren aankomen. Wanneer een pagina in een van de kroegtopics gevuld staat met smileys dan zijn dit stuk voor stuk berichten die eigenlijk een lichte aanval op de man of een merk bevatten.

Het blijft schijnbaar toch lastig om iedereen voor zichzelf te laten bepalen waar hij of zij geld aan uitgeeft en als iemand dan een opmerking plaatst dan is er altijd wel weer iemand die deze niet gewoon kan negeren. Er moet en zal een reactie op worden gegeven, want 'mijn merk'/'mijn product' komt nu in gevaar.

De feestdagen zijn nou niet bepaald om de hoek, dus zullen er nog wel voldoende escalaties gaan plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan een van de mods nog eens naar [PS5] Het pre-release kroeg topic kijken?

Er zijn er een paar daar zo enthousiast dat ze het gevoel hebben continu te moeten posten en het daardoor heel de dag maar offtopic gaat.

Nu wordt dat na rapportage wel netjes verwijderd maar voelt zo zeurderig als we dat steeds moeten rapporteren.

Misschien kunnen jullie de melding boven quickreply iets updaten, of er nog eens op wijzen ofz?

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 19-05-2020 17:40 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:01:
[...]

Omdat ik zei dat hij chill moet doen en niet zo gefrustreerd moet overkomen? Sommige mensen moeten gewoon niet op een forum zitten als ze niet tegen een tegen argument kunnen of feiten niet onder ogen willen zien.

Ga niet om je heen schreeuwen als je niks kunt onderbouwen...
Sorry hoor, maar jij gaat hier niet bepalen wie wel of niet op een forum mag posten

De laatste berichten van jou in een Xbox topic waren alleen maar bedoeld om een discussie op zijn kant te zetten en als ik heel eerlijk bent zelfs zonder enige vorm van onderbouwing.

Er is niets mis met users die normaal in beide topic's deel nemen, je mag als PS-player of Xbox-fanaat ook best enthousiast zijn over je merk van voorkeur. Game & console voorkeuren zijn niet altijd te meten in prestaties, zoals ik een tijd terug al schreef. Soms zitten mijn vriendjes alleen maar op merk A en niet op merk B, een volledig subjectieve keuze dus waardoor een game op een bepaalde console wordt gespeeld.

Laat iemand lekker positief zijn over zijn of haar merk van keuze, als het nu laadtijden of terraflops zijn, iedereen heeft er wel zijn of haar nietszeggende mening over.

Vervolgens komen de exclusieve games weer naar voren in een discussie, merk B of merk A heeft de beste!!! Wat boeit dat nou!? Net als bijvoorbeeld het voordeel van een exclusieve game, het mooie is dat je deze niet op een console van een ander merk kan spelen, discussie hier over in een "vreemd" merk topic is dan ook helemaal niet nodig.

Misschien moeten we met elkaar maar eens verstandig worden, soms moet iemand zich maar eens de vraag stellen als de reactie die hij/zij in een "vreemd" merk topic wil schrijven wel echt iets toevoegt. Zeer waarschijnlijk alleen maar om te rellen......

Leef en laat leven,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Sorry hoor, maar jij gaat hier niet bepalen wie wel of niet op een forum mag posten
Ik bepaal niks, ik zeg alleen wat ik ervan vind.
De laatste berichten van jou in een Xbox topic waren alleen maar bedoeld om een discussie op zijn kant te zetten en als ik heel eerlijk bent zelfs zonder enige vorm van onderbouwing.
Tuurlijk want het past niet in jouw straatje, dat heb ik in het verleden ook al gemerkt. De discussie was al langer op ze'n kant of heb je selectief zitten kijken naar wie reageerde? Benoem vooral dan wat, of las je pas na alle verwijderde posts?

Mensen zijn in de XSX altijd zo ontzettend snel op hun kant, maar hangen tegelijkertijd in de PS5 topic met een masker op te doen alsof hun neus bloed.
Er is niets mis met users die normaal in beide topic's deel nemen, je mag als PS-player of Xbox-fanaat ook best enthousiast zijn over je merk van voorkeur. Game & console voorkeuren zijn niet altijd te meten in prestaties, zoals ik een tijd terug al schreef. Soms zitten mijn vriendjes alleen maar op merk A en niet op merk B, een volledig subjectieve keuze dus waardoor een game op een bepaalde console wordt gespeeld.
Is niks mis mee, maar in de ene topic doen alsof je neus bloed en in de andere topic weer gaan zitten janken en sneren van "Maar vergeet ook niet dat onze Xbox dit en dat, niet laat die PS5 fanboys dit en dat".

Typisch van dat soort berichten opeens plaatsen in je eigen topic komt echt onzeker met totale butthurt over, omdat er iets positiefs over de PS5 is gepost. De frustratie bij de Xbox fans is gewoon heel erg duidelijk en je kan het iedereen vragen in de PS5 topic namelijk. En die frustratie brengen ze ook constant over naar de PS5 topic als het weer te positief is daar.
Laat iemand lekker positief zijn over zijn of haar merk van keuze, als het nu laadtijden of terraflops zijn, iedereen heeft er wel zijn of haar nietszeggende mening over.
Dus je zegt dat mensen niet meer mogen reageren ergens op of op iemand? Want laten we eerlijk wezen. Meneer plaats een heleboel, veel wishful thinking, veel uit de duim, geen bronnen, @Verwijderd gaat erop in, en laat hem letterlijk alle hoeken zien (om het zo even te zegen). Als je zoveel schreeuwt maar niks kan bewijzen, dan moet je maar incasseren. Als je al niet tegen tegen argumenten kan, dan vraag ik me af wat je dan eigenlijk op een forum doet.
Vervolgens komen de exclusieve games weer naar voren in een discussie, merk B of merk A heeft de beste!!! Wat boeit dat nou!? Net als bijvoorbeeld het voordeel van een exclusieve game, het mooie is dat je deze niet op een console van een ander merk kan spelen, discussie hier over in een "vreemd" merk topic is dan ook helemaal niet nodig.
Exclusives? Ging over Gears als je goed hebt gelezen.
Misschien moeten we met elkaar maar eens verstandig worden, soms moet iemand zich maar eens de vraag stellen als de reactie die hij/zij in een "vreemd" merk topic wil schrijven wel echt iets toevoegt. Zeer waarschijnlijk alleen maar om te rellen......
Vraag ik me ook weleens af als ik de PS5 topic lees Bullet. Maar als je denkt dat je zomaar alles op een forum kan kwakken zonder dat er iemand toch zal reageren, dan heb je het mis. Als je niet tegen feiten of onderbouwingen kan omdat je het zelf niet eens weet te onderbouwen met feiten of bronnen, dan moet je niet gaan huilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ik ben het met je eens dat onderbouwing belangrijk is, maar dit vind ik wel grappig om te lezen van iemand die tijdenlang met linkjes naar vage geruchten en claims (veel wishfull thinking en geen bron anders dan van zogeheten insiders) kwam aanzetten.

De mods mogen wat mij betreft flink de regels handhaven en tijdelijke bans uitdelen als die niet worden nageleefd. Zoals @Paprika aangeeft duurt het nog lang tot de kerstdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:45:
Ik ben het met je eens dat onderbouwing belangrijk is, maar dit vind ik wel grappig om te lezen van iemand die tijdenlang met linkjes naar vage geruchten en claims (veel wishfull thinking en geen bron anders dan van zogeheten insiders) kwam aanzetten.

De mods mogen wat mij betreft flink de regels handhaven en tijdelijke bans uitdelen als die niet worden nageleefd. Zoals @Paprika aangeeft duurt het nog lang tot de kerstdagen.
Het verschil is dat ik daar niet over enthousiast over deed. Deed alsof het daadwerkelijke feiten waren. Zogenaamd tussen de "regels door lees, want er kan nog zoveel in de tekst zitten".

Er is een verschil met links posten over geruchten en doen alsof het ook waarheid is. En als je me dan met Drakie wilt gaan vergelijken, dan ben naar mijn mening ver heen vriend.

En dan ga ik bij deze maar niet over jou beginnen in de early days in de PS5 topic.... Maar dat weten de mods ook :>. Ik heb niks tegen je, maar ik merk wel dat jij nogal sneaky over komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 19-05-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit het nou precies met moderaties rapportage eigenlijk? Als het handje rood is doen je wat in maar wat is een groen handje?

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 19-05-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:52:
Hoe zit het nou precies met moderaties eigenlijk? Als het handje rood is doen je wat in maar wat is een groen handje?
Dan is 'ie gezien door een modje. Of er daadwerkelijk wat mee gedaan is, is een tweede.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:54:
[...]

Dan is 'ie gezien door een modje. Of er daadwerkelijk wat mee gedaan is, is een tweede.
Aah toch, thanks. Dacht al zoiets maar in dit topic is het handje van huidskleur dus wist het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:50:
[...]

Het verschil is dat ik daar niet over enthousiast over deed. Deed alsof het daadwerkelijke feiten waren. Zogenaamd tussen de "regels door lees, want er kan nog zoveel in de tekst zitten".

Er is een verschil met links posten over geruchten en doen alsof het ook waarheid is. En als je me dan met Drakie wilt gaan vergelijken, dan ben naar mijn mening ver heen vriend.

En dan ga ik bij deze maar niet over jou beginnen in de early days in de PS5 topic.... Maar dat weten de mods ook :>. Ik heb niks tegen je, maar ik merk wel dat jij nogal sneaky over komt.
Ik vergelijk niemand met elkaar. Ik vergeleek alleen je postgedrag van nog niet zo heel lang geleden met bewoordingen die je vandaag hebt gebruikt.

En verder ben ik dus sneaky en ben ik bekend bij de mods. Oke, top, dankjewel voor dit inzicht i guess :).

Zoals ik de laatste tijd vaker heb aangegeven vind ik de huidige discussies nergens op slaan. Van beide kanten niet. En daar heb ik ook diverse malen over gerapporteerd via een topicreport. En ik zal niet de enige zijn. Dat dit nog niet heeft geleid tot leukere topics ligt buiten mijn invloedssfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Er worden inderdaad dagelijkse meerdere TR's geplaatst in beide topics, door allerlei verschillende users. Eigenlijk wordt niemand vrolijk van hoe het nu gaat. We zijn wederom aan het kijken hoe we dit kunnen gaan fixen. Maar de oplossing ligt niet voor de hand, dus het is ook niet morgen opgelost. Tenzij we de topics op slot gooien, maar dat is uiteraard ook niet ideaal. Dus we hopen op het geduld en begrip van iedereen die net zo graag als wij gewoon leuke topics wil.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Bart ® schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:29:
Er worden inderdaad dagelijkse meerdere TR's geplaatst in beide topics, door allerlei verschillende users. Eigenlijk wordt niemand vrolijk van hoe het nu gaat. We zijn wederom aan het kijken hoe we dit kunnen gaan fixen. Maar de oplossing ligt niet voor de hand, dus het is ook niet morgen opgelost. Tenzij we de topics op slot gooien, maar dat is uiteraard ook niet ideaal. Dus we hopen op het geduld en begrip van iedereen die net zo graag als wij gewoon leuke topics wil.
Zou er niet gewoon een mogelijkheid moeten komen om mensen uit specifieke topics te weren voor langere periode? Persoonlijk vind ik het erg kinderachtig dat in het PS5 topic niet over een xbox gesproken kan worden. (Maar ik ben ook geen groot aandeelhouder bij 1 van de bedrijven zoals blijkbaar sommigen wel zijn.) Ik snap dat een site-ban wat rigoreus is voor onruststokers, maar als je iedereen die over de scheef gaat er gewoon uit trapt heb je na een paar weken toch gewoon een rusige omgeving voor de rest?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Ik zeg na de corona gebeuren een biertje drinken met ze'n allen.

[ Voor 32% gewijzigd door Recon24 op 19-05-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Maverick schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:32:
[...]

Zou er niet gewoon een mogelijkheid moeten komen om mensen uit specifieke topics te weren voor langere periode? Persoonlijk vind ik het erg kinderachtig dat in het PS5 topic niet over een xbox gesproken kan worden. (Maar ik ben ook geen groot aandeelhouder bij 1 van de bedrijven zoals blijkbaar sommigen wel zijn.) Ik snap dat een site-ban wat rigoreus is voor onruststokers, maar als je iedereen die over de scheef gaat er gewoon uit trapt heb je na een paar weken toch gewoon een rusige omgeving voor de rest?
Dat is inderdaad iets wat we overwegen, maar daar zijn geen handige knopjes voor waarmee we dat makkelijk even kunnen doen. En ontwikkelaars hebben ook maar beperkt tijd; als er dan features gemaakt kunnen worden, dan staat deze denk ik redelijk laag op de prioriteitenlijst...

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Bart ® schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:37:
[...]

Dat is inderdaad iets wat we overwegen, maar daar zijn geen handige knopjes voor waarmee we dat makkelijk even kunnen doen. En ontwikkelaars hebben ook maar beperkt tijd; als er dan features gemaakt kunnen worden, dan staat deze denk ik redelijk laag op de prioriteitenlijst...
Maar, maar, wees dan voorbereid voor de grote consolewar van 2027! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:40:
[...]

Maar, maar, wees dan voorbereid voor de grote consolewar van 2027! :P
Ik ga het alvast op de agenda van 2026 zetten :D.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:55:
[...]

Aah toch, thanks. Dacht al zoiets maar in dit topic is het handje van huidskleur dus wist het niet zeker.
Rood handje: TR staat nog open
Geel handje: TR is als "gelezen" gemarkeerd maar nog niet volledig afgehandeld (bijvoorbeeld omdat men het even wil aankijken / er overleg binnen de crew gaande is /...)
Groen handje: TR is afgehandeld. Dat kan dus ook betekenen dat er besloten is niet in te grijpen, of achter de schermen iemand aan te spreken op diens gedrag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maverick schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:32:
[...]

Maar ja dan heb je het volgende probleem. Wie bepaald dat en op welke gronden?

Ik ben zelf nog een zwevende kiezer (Ik heb Playstations gehad, de eerste Xbox, een 360, een vanilla Ps4 en twee Ps4 pro’s) maar wordt al de hoek van Xbox Fanboy in gedrukt als ik uitspreek liever een zwarte controller te willen. Daardoor onterecht geweerd worden uit die topics lijkt mij niet wenselijk.

Edit: Je eigen blacklist hanteren is met CustomCSS wel mogelijk overigens. Dat scheelt voor sommige misschien al een hoop
Orion84 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Rood handje: TR staat nog open
Geel handje: TR is als "gelezen" gemarkeerd maar nog niet volledig afgehandeld (bijvoorbeeld omdat men het even wil aankijken / er overleg binnen de crew gaande is /...)
Groen handje: TR is afgehandeld. Dat kan dus ook betekenen dat er besloten is niet in te grijpen, of achter de schermen iemand aan te spreken op diens gedrag.
Thanks.

Alleen wel wat jammer dat er dan niet is ingegrepen op de lading off-topic reacties in dat topic. Maakt het er niet duidelijker op allemaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 19-05-2020 22:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:33:
[...]

Ik bepaal niks, ik zeg alleen wat ik ervan vind.

[...]

Tuurlijk want het past niet in jouw straatje, dat heb ik in het verleden ook al gemerkt.
Dus ga je er maar lekker op door?
De discussie was al langer op ze'n kant of heb je selectief zitten kijken naar wie reageerde?
Nee hoor, tis alleen dat bepaalde mensen mij opvallen, jij bent daar één van.
Benoem vooral dan wat, of las je pas na alle verwijderde posts?
Dat heb ik dus net gedaan, als een bericht verwijderd is doet daar niet toe, als crew kan ik net iets meer zien dan een normale usert.... 8)
Mensen zijn in de XSX altijd zo ontzettend snel op hun kant, maar hangen tegelijkertijd in de PS5 topic met een masker op te doen alsof hun neus bloed.
Kom op joh, jij en anderen doen zelf exact het zelfde waar je anderen van beschuldigd, Ook jij geeft je ongefundeerde mening. Dat is niet erg, maar de reden waarom jij deze in een XBox topic plaatst is er voor mij wel één om hier te reageren. Jij bent hier één van de gene die zich druk maakt als niet XBoxer over berichten in een XBox topic die volgens jou uit de lucht zijn gegrepen. Die conclusie kunnen we met z'n allen wel trekken. Vervolgens zijn XBox-ers ontzettend snel op z'n kant.... Uhhuh.... Laten ik het maar gewoon zeggen, de enige reden waarom jij in een Xbox topic post is omdat je dan een beetje kan rellen.
Je hebt niets met het ding, sterker van laatste 20 berichten waar het onderwerp Xbox in besproken wordt is er geen een positief. Ga dus anderen niet beschuldigen dat ze de discussie op z'n kant willen zetten. Als er één daar mee bezig is ben jij dat wel.
Typisch van dat soort berichten opeens plaatsen in je eigen topic komt echt onzeker met totale butthurt over, omdat er iets positiefs over de PS5 is gepost. De frustratie bij de Xbox fans is gewoon heel erg duidelijk en je kan het iedereen vragen in de PS5 topic namelijk. En die frustratie brengen ze ook constant over naar de PS5 topic als het weer te positief is daar.
Ik heb geen idee wat jij gerookt hebt, de XBox topic's zijn juist heel ontspannen, de mensen die ik ken zijn ook nog eens heel relaxt. Maar om als voorbeeld te stellen. Hier doe je het wederom; XBox = Bad, Playstation = Good.....
Dus je zegt dat mensen niet meer mogen reageren ergens op of op iemand?
Nee, dat zeg ik niet. Eigenlijk wat ik zeg is dat mensen minder op de man moeten reageren, als je het ergens niet mee eens bent, stel... Iets wordt beweerd in een XBox topic, waar je het echt helemaal niet mee eens bent, denk dan eens.... Joh laat gaan, ik heb als Playstation-er toch niets met het ding.

Kortom, je mag reageren, maar je moet niet overal op reageren.......
Want laten we eerlijk wezen. Meneer plaats een heleboel, veel wishful thinking, veel uit de duim, geen bronnen, @Verwijderd gaat erop in, en laat hem letterlijk alle hoeken zien (om het zo even te zegen). Als je zoveel schreeuwt maar niks kan bewijzen, dan moet je maar incasseren. Als je al niet tegen tegen argumenten kan, dan vraag ik me af wat je dan eigenlijk op een forum doet.
Je doet hier boven dus precies wat ik omschrijf, ondanks dat ik het je al eens eerder heb proberen duidelijk te maken lijk je het niet te begrijpen. Daarom nogmaals een advies, stoor jij je ergens aan in een XBox topic, negeer het gewoon....... Niets moet, alles mag.... Doe je dit niet voor jezelf, dan doe je het voor ons. Het is net als met de 1.5 meter Corona regel.
Exclusives? Ging over Gears als je goed hebt gelezen.
*Zucht*.....Ik verwijs helemaal niet naar Gears of welk ander spel.

Ik heb het er over dat een exclusieve game als argument wordt gebruikt in een console war...

Terwijl dit feitelijk niet zo is, ik zal hem duidelijk maken.
Sony heeft een paar mooie exclusieve games, dat is fijn, maar als XBox-er heb je daar niets aan, je kan ze toch niet spelen. Xbox heeft een uitstekende dienst als Game Pass, iets waar je als Playstation niets aan hebt. Wat voor jou een argument is, hoeft dit voor een ander niet te zijn.
Vraag ik me ook weleens af als ik de PS5 topic lees Bullet. Maar als je denkt dat je zomaar alles op een forum kan kwakken zonder dat er iemand toch zal reageren, dan heb je het mis. Als je niet tegen feiten of onderbouwingen kan omdat je het zelf niet eens weet te onderbouwen met feiten of bronnen, dan moet je niet gaan huilen.
Ik heb het niet over huilen, ik heb het over volwassen discussie's voeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:07:
[...]

Maar ja dan heb je het volgende probleem. Wie bepaald dat en op welke gronden?

Ik ben zelf nog een zwevende kiezer (Ik heb Playstations gehad, de eerste Xbox, een 360, een vanilla Ps4 en twee Ps4 pro’s) maar wordt al de hoek van Xbox Fanboy in gedrukt als ik uitspreek liever een zwarte controller te willen. Daardoor onterecht geweerd worden uit die topics lijkt mij niet wenselijk.
Onder andere dit dus, mensen (ver)oordelen je omdat een controller je niet aan staat, of dat je liever een paarse, gele of zwarte wil hebben.

En dat gaat dus compleet nergens over, je gaat meteen het verdomhoekje in, past niet in hun straatje, dus MOET je wel een fanboy zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Bullet NL schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:37:
[...]
Dus ga je er maar lekker op door?

Ja, waarom niet? Die knakker van een Drakie is zelf de gene die om zich heen schreeuwt omdat hij gewoon letterlijk was uitgepraat door @Verwijderd. Ik reageer ik iemand anders en niet op hem, met andere woorden, iemand van je eigen achterban maakte het zelf erger.

[...]
Nee hoor, tis alleen dat bepaalde mensen mij opvallen, jij bent daar één van.

Zie ik zelf ook aan jullie kant, en die klagen hier in deze feedback topic nog het meest ook (lijkt wel de PS5 kroegtopic deel 2).

[...]

Dat heb ik dus net gedaan, als een bericht verwijderd is doet daar niet toe, als crew kan ik net iets meer zien dan een normale usert.... 8)

Poeh poeh

[...]

Kom op joh, jij en anderen doen zelf exact het zelfde waar je anderen van beschuldigd, Ook jij geeft je ongefundeerde mening. Dat is niet erg, maar de reden waarom jij deze in een XBox topic plaatst is er voor mij wel één om hier te reageren. Jij bent hier één van de gene die zich druk maakt als niet XBoxer over berichten in een XBox topic die volgens jou uit de lucht zijn gegrepen. Die conclusie kunnen we met z'n allen wel trekken. Vervolgens zijn XBox-ers ontzettend snel op z'n kant.... Uhhuh.... Laten ik het maar gewoon zeggen, de enige reden waarom jij in een Xbox topic post is omdat je dan een beetje kan rellen.
Je hebt niets met het ding, sterker van laatste 20 berichten waar het onderwerp Xbox in besproken wordt is er geen een positief. Ga dus anderen niet beschuldigen dat ze de discussie op z'n kant willen zetten. Als er één daar mee bezig is ben jij dat wel
.

Ik geef zeker mijn mening over bepaalde onderwerpen, maar als het ergens om gaat waar iemand bv niks kan tonen qua bewijs dan kom ik met bewijs, of laat ik die gene maar met bewijs komen.Ja ik reageer zo nu en dan in de Xbox topic klopt en dan die zelfde personen die daar iets neerkwakken zijn in de PS5 topic elk nieuwsbericht standaard aan het neerhalen.

Zoals ik al eerder zei, jullie moeten überhaupt blij wezen dat het merendeel van de PS5 topic helemaal het geen kut interesseert wat er in die topic gebeurt, maar ondertussen wel constant de PS5 topic wordt verpest met alles en nog wat. Ik heb idd niks meer met Xbox maar wel allemaal gehad. En ga jij niet doen alsof jij een haar beter bent en zeker niet omdat je mod bent, want in mijn ogen stel je niks voor namelijk. In het verleden heb je al problemen met mij en anderen gehad en ja ik weet genoeg over jou van anderen namelijk. Je bent als mod altijd zo selectief geweest en was altijd zelf zeer heftig in discussies bezig waardoor je als mod in mijn ogen niet te vertrouwen bent. Misschien is dat wel de reden dat je overigens nu zo stil bent.

Ik beschuldig wel degelijk anderen hierin, omdat jij nogal selectief bent hierin. Maar als jij überhaupt een valide mod was, dan had jij ook je mond open getrokken over mensen in je eigen topic. Sorry dat ik het zeg, maar als mod neem ik je niet serieus namelijk. Waar anderen dezelfde mening delen, zeg ik het hier gewoon.

[...]

Ik heb geen idee wat jij gerookt hebt, de XBox topic's zijn juist heel ontspannen, de mensen die ik ken zijn ook nog eens heel relaxt. Maar om als voorbeeld te stellen. Hier doe je het wederom; XBox = Bad, Playstation = Good.....

Heel ontspannen? Nogmaals weer lekker selectief kijken kerel. En Xbox=bad en PS=good...ja als jij het zo wilt zien?

Andere mods was het al lang opgevallen dat er een aantal sneaky lezers zijn die niks meer in de PS5 topic durven te zeggen maar ondertussen wel gaan sneren en zielig gaan doen in de Xbox topic. Daar zijn al ontzettend veel waarschuwingen voor voorbij gekomen. Ik heb van meerdere mensen prive berichten gehad dat ze vinden dat het lijkt alsof we in de PS5 topic worden tegen gehouden. Elk nieuwsbericht ging de topic weer direct wordt gedownplayed, because of "it's te positief allemaal". Onderhand bekommerd niemand zich in de XSX topic, zelfs de Xbox fans zelf niet, maar reageren 2 mensen daar op iemand..dan is het huilie huilie in die topic en dan moeten mensen daar verdwijnen anders is het niet meer "clean". Mag de PS5 topic wel vervuild worden ofzo? Lijkt er wel op namelijk...

[...]

Nee, dat zeg ik niet. Eigenlijk wat ik zeg is dat mensen minder op de man moeten reageren, als je het ergens niet mee eens bent, stel... Iets wordt beweerd in een XBox topic, waar je het echt helemaal niet mee eens bent, denk dan eens.... Joh laat gaan, ik heb als Playstation-er toch niets met het ding.

Kortom, je mag reageren, maar je moet niet overal op reageren.......

De gene die hier begon met schreeuwen was toch echt Drakie of niet dan? Wie noemde hij als eerst direct fanboy omdat hij gewoon meteen hoeken kreeg van @Verwijderd omdat hij zich totaal niet kon beargumenteren. Zelfs over zijn eigen mensen in de topic zette hij zich voor schut. Volgens mij was HIJ de gene die ontspoorde door nietszeggende comments te plaatsen. Nogmaals, als mod mag je beter sturen en niet blind staren naar je geliefde merk en topic. Want als mod heb ik het idee dat jij de enige bent die dat wel doet.

[...]

Je doet hier boven dus precies wat ik omschrijf, ondanks dat ik het je al eens eerder heb proberen duidelijk te maken lijk je het niet te begrijpen. Daarom nogmaals een advies, stoor jij je ergens aan in een XBox topic, negeer het gewoon....... Niets moet, alles mag.... Doe je dit niet voor jezelf, dan doe je het voor ons. Het is net als met de 1.5 meter Corona regel.

Wat jij wilt. Zeg jij ook tegen je mensen dat ze niet dag in dag uit PS5 topic moeten bestormen als het volgens hun "iets te positief" is voor ze daar?

[...]

*Zucht*.....Ik verwijs helemaal niet naar Gears of welk ander spel.

Ik heb het er over dat een exclusieve game als argument wordt gebruikt in een console war...

Terwijl dit feitelijk niet zo is, ik zal hem duidelijk maken.
Sony heeft een paar mooie exclusieve games, dat is fijn, maar als XBox-er heb je daar niets aan, je kan ze toch niet spelen. Xbox heeft een uitstekende dienst als Game Pass, iets waar je als Playstation niets aan hebt. Wat voor jou een argument is, hoeft dit voor een ander niet te zijn.

Waarom is dit interessant voor deze discussie? Is dit wat je dwars zit als PS fans zoiets zeggen? Ik heb het geen enkel keer over exclusives gehad hier ofzo. En dat is voor jou een mening maar geen feit, maar het feit is wel dat exclusives er wel degelijk wat toe doen bij de verkopen van een console of om je te kunnen onderscheiden. Een service als Gamepass is makkelijker te benaderen dan een goede exclusive game te ontwikkelen. Als PSNow met de launch van PS5 er weer totaal anders uit ziet en net zoveel third party gaat aanbieden dan is dat een selling-point die ook weer weg valt.

[...]

Ik heb het niet over huilen, ik heb het over volwassen discussie's voeren.....

Haha nou...het komt bij sommige echt over alsof ze gaan zitten uithuilen in de XSX topic, en diezelfde personen hebben toen een waarschuwing gehad over het sneren en onder bijna iedere post die ze daar plaatsen.

Dat is iets waar je de PS5 mensen in de PS5 topic al niet van kan beschuldigen, en dat is toch al een groot verschil. En daar halen velen andere mensen in de PS5 topic uit dat het op frustratie aan komt. Meerdere hebben letterlijk in de PS5 topic aangegeven dat sommige gefrustreerd lijken over te komen.
Anyway laten we maar ophouden. Ik heb geen goede ervaring met je gehad in het verleden toen je nog redelijk actief was, en van anderen precies hetzelfde begrepen. Misschien is dat de reden dat je er nauwelijks nog rond hangt. Maar je zal me niet meer (voorlopig) zien hoor :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@Bullet NL Haha de Xbox topics zijn heel ontspannen. Goh, hoe zou dat komen? Misschien omdat er niet dagelijks steeds twee specifieke Tweakers (we weten allemaal wel wie dat zijn, inmiddels) allerlei zaken komen afzeiken en downplayen, zoals andersom wel gebeurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Dit soort welles-nietesdiscussies zijn ook vrij zinloos. Er is gewoon een probleem, dat hoeven we niet te gaan ontkennen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik snap wel wat hier bedoelt wordt overigens. Ik lees als zwevende kiezer in alle twee de topics mee en de sfeer in het Xbox Series X topic leest fijner.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:30:
@Bullet NL Haha de Xbox topics zijn heel ontspannen. Goh, hoe zou dat komen? Misschien omdat er niet dagelijks steeds twee specifieke Tweakers (we weten allemaal wel wie dat zijn, inmiddels) allerlei zaken komen afzeiken en downplayen, zoals andersom wel gebeurt.
Ah, jij was natuurlijk even gemakshalve vergeten wat er in het oude Series X topic ook alweer gebeurd was half december. Je weet wel, toen het PS5 topic niet overspoeld werd door specifieke Tweakers van kamp groen. Als ik namelijk in het [ZT] Playstation 5 Speculaties & Geruchten topic rond half december kijk, dan zie ik daar geen berichten van Xbox fans die daar alles flink lopen te downlplayen of te verzieken of negatief lopen te doen. In tegenstelling tot onderstaande:

Reminder: Finraziel in "[Xbox Series X] Algemene Ervaringen topic"

Of neem dit artikel over xCloud. Als de peroon waarop jij reageert nou een fervent poster was in Xbox topics en het PS5 topic zat ter vervuilen met Xbox posts of PS5 downplay posts, dan had ik je reactie nog enigszins een beetje kunnen begrijpen. Maar nee, de persoon waar jij op reageert heeft geen één post op het forum gemaakt in beide console topics zover ik even snel kan zien.

Ik vraag me dan af waarom jij dan verwijten loopt te maken als je jezelf ook schuldig maakt aan dat wat jij anderen verwijt. Dat is die dubbele moraal zeker weer...

Maar wellicht is het allemaal een reactie op wat er in december in het Xbox Series X topic door jou is gepost. Zomaar een ideetje...

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@MRE-Inc En kijk je ook waarop ik precies reageer en wat ik precies zeg? Of roep je gewoon boe omdat ik het ben? Ook wel weer typerend dat jij reageert, de koning van de subtiele steekjes richting het andere kamp in je eigen topic. Zelfs daar ben je drukker bezig met PS5 dan met Xbox. Het zit diep, denk ik.

Anyway, als reactie op iemand die zegt dat GamePass leuk is voor de minder fanatieke gamer:
Echter zijn GamePass titels tijdelijk, dus als je minder fanatiek bent, dan loop je weer een groter risicio dat je niet op tijd klaar bent met je game.
Wat is hier precies negatief aan? Ik vind GP inderdaad meer geschikt voor de fanatiekere speler. Ik heb een vriend die 2 of 3 titels per jaar koopt. Die zou echt totaal niets aan een subscriptie service hebben. Doet letterlijk maanden over het uitspelen van een titel. Dus ik ben het hier niet mee eens. Net als dat ik PS Now niet geschikt vindt voor de minder fanatieke gamer.

Artikel over xCloud:

Dit wordt gepost:
Ik denk wel dat ms de uiteindelijke winnaar zal worden uit deze strijd. Tenzij Sony met iets komt deze generatie wat gamers van hun stoel af blaast... Maar denk niet dat dat gaat gebeuren
Sorry, maar zelfs de meest fanatieke Xbox fan moet hier toch wel even bij grinniken? Dit neigt bijna naar trollen. Ik reageer daarop inhoudelijk met argumenten waarmee ik uitleg dat dit soort uitspraken wel een beetje gek zijn. Ieder weldenken mens kan een enigszins realistische verwachting schetsen v.w.b. de komende generatie. Dit is er allerminst eentje. Als jij het anders ziet, by all means, geef je kijk erop en onderbouw het, net als ik doe.

Qua forum is de oplossing heel simpel: net als op ResetEra een ignore knop. Kan je lekker users en topics ignoren. Ik bedoel, we zijn niet achterlijk met z'n allen. Je ziet meteen bij welke niet-vaste bezoekers er meer achter een post zit. Kunnen jullie mij lekker ignoren, ignore ik jullie rustig. Iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:57:
Qua forum is de oplossing heel simpel: net als op ResetEra een ignore knop. Kan je lekker users en topics ignoren. Ik bedoel, we zijn niet achterlijk met z'n allen. Je ziet meteen bij welke niet-vaste bezoekers er meer achter een post zit. Kunnen jullie mij lekker ignoren, ignore ik jullie rustig. Iedereen blij.
Een negeer knop zie ik niet als een positieve toevoeging voor een forum. Het zorgt er voor dat je mensen die anders denken verbergt en steeds meer in je eigen bubbel blijft zitten. Je hebt nu al aardige bubbels doordat men opgesplitst zit in hun eigen topics, dit verder versterken zie ik niet als een wenselijk iets. Scrol er voorbij, geef er geen aandacht aan, dit zal je als persoon ook goed doen.

Men moet gewoon minder de neiging hebben om overal op te reageren en wat minder snel op hun teentjes getrapt te voelen dat zou de sfeer al een stuk beter maken. Ja, ik realiseer mij dat ik zelf niet perfect ben en ook nog wel eens de nodige steken laat vallen.

Als je persé een negeer functie wilt zou je dit prima met wat css voor elkaar krijgen. Uit nieuwsgierigheid heb ik dit gelijk geprobeerd en je hebt er maar één regel css voor nodig, oké drie indien netjes geformat :9

En een topic negeren kan je toch gewoon doen door er niet op te klikken? Zulke clickbait (waar ik heel blij om ben) controversiële titels worden er hier volgens niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Een negeerknop kan helemaal niet werken op een forum. Dan krijg je gebroken conversaties en reacties op personen die je niet kan zien. Betere oplossing is om mensen uit te sluiten van specifieke threads.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Op Era werkt het anders prima. Uitsluiten vind ik ook prima.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:57
Ik heb dat opgelost met custom css :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmVi6fyTOvD2iimF5peJjfi831o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gdz9ersPupo7Ip8Wx89XpPj3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door 418O2 op 20-05-2020 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat de problemen groter gemaakt worden dan nodig. Als iemand mij een klootzak sukkel of whatever noemt vind ik dat prima. Heb een wat dikkere huid dan anderen denk ik. Maar omdat zoiets gewoon onnodig is op een forum is het een prima richtlijn om persoonlijke aanvallen hard aan te pakken.

De hele Xbox vs PS discussies vinden eens per 7-8 jaar wat heftiger plaats dan anders. Laat het gewoon lekker voor wat het is want oplossen met richtlijnen en regeltjes gaat hem niet worden.

Het probleem wordt groter gemaakt dan dat het is. Wat boeit het mij nou als iemand de xbox of ps beter vindt? En ik denk dat dat voor 99% van de lezers ook geldt.

De Xbox vs PS5 discussie... lekker laten gaan. Het is een kroegtopic... Als mensen zich storen aan de discussie pakken ze dat topic voor officiele mededelingen etc.

Als je in een kroeg te ver gaat komt de uitsmijter met de opmerking dat je moet kappen met het geouwehoer en uitdagen. Zo niet vlieg je eruit. Jullie kunnen mensen een dag of week toegang ontzeggen tot een topic. Maak daar dan gebruik van na een waarschuwing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@418O2 :+

Era vind ik nou niet echt een voorbeeld van een goed forum. Lange tijd geleden mijn account laten verwijderen en ik heb er nog geen seconden spijt van gehad. Maar dat terzijde.

[ Voor 13% gewijzigd door Caayn op 20-05-2020 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:20:
Op Era werkt het anders prima.
Op tweakers via Custom CSS ook hoor.
Ja soms staat er dan wel eens wat dubbel maar dat zie ik zelf toch niet :+

Ik had binnen een andere hoek van het topic "last" van iemand, reageerde heel de tijd op de man met onwaarheden enz. Half jaartje deze block aan (en dus niet reageren) en ze druipen vanzelf af.

Edit: Ik heb ze overigens niet zoals het voorbeeld hierboven, maar gewoon volledig verborgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 20-05-2020 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is iemand anders bericht aanvullen met een tweet die is weggelaten, die mogelijk aangeeft dat een XSX titel mogelijk toch niet exlusief is een poging to trollen in the XSX topic ?

Snap dat je MODS op scherp staan maar leek mij wel relevante info ? Maar blijkbaar moet ik dan minder enthousiast erover doen dat een game mogelijk multiplatform is ?

Heb het nu maar in het ps5 topic gezet, dus dan staat daar nu een bericht over een XSX titel die mogelijk toch niet exclusief is en mogelijk dus op ps5 komt.

Zal voortaan wel boos reageren als een game mogelijk toch ook op het andere platform gaat draaien, moeten toch console wars instand houden blijkbaar....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:02:
Blijkbaar is iemand anders bericht aanvullen met een tweet die is weggelaten, die mogelijk aangeeft dat een XSX titel mogelijk toch niet exlusief is een poging to trollen in the XSX topic ?
Volgens mij is dit nooit een exclusive geweest, hoe anders kan er in de trailer staan dat mensen die deel 1 hebben, deze versie gratis krijgen, terwijl deze op steam is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:05:
[...]

Volgens mij is dit nooit een exclusive geweest, hoe anders kan er in de trailer staan dat mensen die deel 1 hebben, deze versie gratis krijgen, terwijl deze op steam is? :P
ja geen idee, ik dacht dat ie microsoft exclusive was

https://www.reddit.com/r/...ves_all_playable_on_xbox/

iemand vraagt of ie ook naar ps5 komt en die tweet is dan het antwoord waarbij ie aangeeft dat meer info volgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:02:

Snap dat je MODS op scherp staan maar leek mij wel relevante info ? Maar blijkbaar moet ik dan minder enthousiast erover doen dat een game mogelijk multiplatform is ?

Heb het nu maar in het ps5 topic gezet, dus dan staat daar nu een bericht over een XSX titel die mogelijk toch niet exclusief is en mogelijk dus op ps5 komt.

Zal voortaan wel boos reageren als een game mogelijk toch ook op het andere platform gaat draaien, moeten toch console wars instand houden blijkbaar....
Nope je hoeft niet boos te reageren. Maar de simpele opmerking of een game, op basis van een tweet die uiteindelijk niets zegt, wel of niet op de PS5 komt is een post die hoort in het PS5 topic, zoals je nu ook terecht gedaan hebt.
De smiley die je plaatste had je ook snel aangepast, dus je had zelf wellicht ook door dat je opmerking wellicht verkeerd zou overkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Nope je hoeft niet boos te reageren. Maar de simpele opmerking of een game, op basis van een tweet die uiteindelijk niets zegt, wel of niet op de PS5 komt is een post die hoort in het PS5 topic, zoals je nu ook terecht gedaan hebt.
De smiley die je plaatste had je ook snel aangepast, dus je had zelf wellicht ook door dat je opmerking wellicht verkeerd zou overkomen. :)
ik dacht alleen dat die smiley verkeerd zou vallen dus heb ik mijzelf daarin gemodereerd. Maar dan nog, ik koop niet beide consoles dus dat games multiplatform zijn juich ik alleen maar aan.

Dat je dan daardoor beschuldigd wordt van trollen snap ik dan niet.

Persoonlijk vind ik ook nieuws/geruchten dat een game niet exclusief is toch wel relevant in beide topics.

Nu gaan we het dus niet vermelden in het ene topic omdat het daar gevoelig ligt ? terwijl een zwevend consument dat toch wel graag zou willen weten ook al is het maar speculaas.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:16:
[...]

ik dacht alleen dat die smiley verkeerd zou vallen dus heb ik mijzelf daarin gemodereerd. Maar dan nog, ik koop niet beide consoles dus dat games multiplatform zijn juich ik alleen maar aan.

Dat je dan daardoor beschuldigd wordt van trollen snap ik dan niet.

Persoonlijk vind ik ook nieuws/geruchten dat een game niet exclusief is toch wel relevant in beide topics.

Nu gaan we het dus niet vermelden in het ene topic omdat het daar gevoelig ligt ? terwijl een zwevend consument dat toch wel graag zou willen weten ook al is het maar speculaas.
Het is nieuws als het als een exclusive game door MS is aangekondigd en het uiteindelijk niet exclusief blijkt te zijn. Maar moeten we bij elke game die we bespreken in het ene of het andere topic vermelden of die ook op een ander platform uitkomt? Zonder dat duidelijk is of dat ook daadwerkelijk zo is? Dat is totaal niet relevant voor dat topic en vergroot de kans op een “exclusives” discussie. De zwevende kiezer mag ook een beetje huiswerk doen toch?

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-05-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Misschien het PS5 topic maar gewoon sluiten dan, als toch alles wordt geknipt en je het niet eens over pre-orders mag hebben in een pre-release topic?!

Of pas na de zomer weer openen, of iets van die strekking?

Nu zochten mensen wel grenzen op, maar nog niet zo ernstig dat alles maar weg moest..

* Segafreak83 snapt er niets meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:05:
Misschien het PS5 topic maar gewoon sluiten dan, als toch alles wordt geknipt en je het niet eens over pre-orders mag hebben in een pre-release topic?!

Of pas na de zomer weer openen, of iets van die strekking?

Nu zochten mensen wel grenzen op, maar nog niet zo ernstig dat alles maar weg moest..

* Segafreak83 snapt er niets meer van
Je loopt te janken... Wat boeit het als je berichtje verwijderd wordt...

Overigens was het wel mosterd na de maaltijd 😊
Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste