Eindelijk is mijn bestelling van TD Verzonden. Paypal is echt vreemd, ik had een uitgestelde bankbetaling omdat het de eerste keer was na de verificatie van mijn rekening dat ik iets kocht en die is op 16 juli afgeschreven maar het geld is pas op 24 juli (vandaag dus) naar TD gegaan.
denk dus wel dat ik voor de zekerheid een dispute moet openen als het de 44ste dag is want als het vandaag verzonden is zal het er wel niet in 2 weken zijn.
Heeft iemand nog een idee waar ik een li-ion accu voor m,n zaklampje het beste kan bestellen. ik probeer deze te bestellen.
http://www.dx.com/p/ultra...-2-pack-3273#.U9En0WM_pAk
maar ze komen niet aan. zowel bij Banggood als DX niet.
ben er al een paar maanden mee bezig nu, en hier in Ned zijn ze nergens te koop.
edit
kan de drop shipping mogelijkheid zo gouw niet vinden bij Banggood
ben er al een paar maanden mee bezig nu, en hier in Ned zijn ze nergens te koop.
edit
kan de drop shipping mogelijkheid zo gouw niet vinden bij Banggood
[ Voor 9% gewijzigd door dirk38 op 24-07-2014 18:31 ]
Heb je "drop shipping" aangevinkt bij bestellen? Wil nog wel eens helpen. Banggood is snelste..
Afgelopen maanden 3x batterijen besteld en allen binnen1,5 week aangekomen. (18650, cr cells en L-ion camera batterij)
Afgelopen maanden 3x batterijen besteld en allen binnen1,5 week aangekomen. (18650, cr cells en L-ion camera batterij)
[ Voor 52% gewijzigd door Get!em op 24-07-2014 17:56 ]
Wanneer gaat een EU order van DealExtreme nou werkelijk de deur uit? Ik heb dinsdag een track&trace code gekregen, maar vooralsnog is deze niet te tracken via myib.com of 17track.com...

XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Heb je de RC code al op mijnpakket.nl geprobeerd?Beerkeeper schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:22:
Wanneer gaat een EU order van DealExtreme nou werkelijk de deur uit? Ik heb dinsdag een track&trace code gekregen, maar vooralsnog is deze niet te tracken via myib.com of 17track.com...
Trouwens de informatie op mijnpakket.nl over mijn DX EU Direct klopte van geen kant. Het zou op 8 juli tussen 14.30 en 16.30 afgeleverd worden. Toen zou het 9 juli afgeleverd worden maar na 2 dagen nog niks te hebben ontvangen bleek volgens Postnl klantenservice dat de zending pas op 10 juli in Nederland was binnengekomen en daarna een 3S code had gekregen.
Waarom de spookinformatie dan van 8 en 9 juli bleef onbeantwoord.
[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 25-07-2014 08:45 ]
Verwijderd
Ik heb precies dezelfde gehad met dx eu. Ik denk dat als hij in China wordt aangemeld bij PostNL (want het wordt met PostNL verstuurd) hij dan al in mijnpakket verschijnt, en de afleverdag elke dag opschuift naar de volgende dag. En zodra die in Nederland is wordt er een nieuw nummer (3S) aangehangen en zie je "oude" nog maar met afleverdatum onbekend en de nieuwe code wordt niet vanzelf toegevoegd.Chocoball schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:43:
[...]
Heb je de RC code al op mijnpakket.nl geprobeerd?
Trouwens de informatie op mijnpakket.nl over mijn DX EU Direct klopte van geen kant. Het zou op 8 juli tussen 14.30 en 16.30 afgeleverd worden. Toen zou het 9 juli afgeleverd worden maar na 2 dagen nog niks te hebben ontvangen bleek volgens Postnl klantenservice dat de zending pas op 10 juli in Nederland was binnengekomen en daarna een 3S code had gekregen.
Waarom de spookinformatie dan van 8 en 9 juli bleef onbeantwoord.
Track en Trace werkt inderdaad niet voor EUD. Wat je wel kunt doen is via Twitter de code aan PostNL voorleggen, dan kunnen ze zien of deze al in Nederland is en geven ze je een nieuw 3S nummer.
Zeer netjes opgelost van Banggood.driel24 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:52:
Bij banggood 4x sku025082 kaartlezer gekocht.
Snelle levering
07-07 besteld
16-07 levering
Helaas 3 (!) van de vier defect.
Moest een filmpje sturen met bewijs. Gedaan.
Even afwachten..
Krijg drie nieuwe.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Zo te zien is die niet te koop op TD. Let trouwens op, want het is een kinder horloge volgens mij.Dusche schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:19:
Ik kwam op TD deze horloges tegen ze zien er leuk uit en wil de SISTEM Black bestelllen maar zie nergens een link, weet iemand hier meer van ? http://www.tinydeal.com/w...76.html?dp=L02076&px=j86z
Is deze bij nkon.nl geschikt?dirk38 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:42:
Heeft iemand nog een idee waar ik een li-ion accu voor m,n zaklampje het beste kan bestellen. ik probeer deze te bestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Kitano op 25-07-2014 15:32 ]
Die past wel ja, maar probeer het eerst nog met buyincoins 3x is scheepsrecht hoop ik.
Had de Xiaomi BT speaker op 18 juli met de $8 kortingscode besteld maar deze bleef maar op Processing staan terwijl BG in hun FAQ aangeeft 1 tot 2 werkdagen nodig te hebben. Na 6 werkdagen is de status eindelijk aangepast niet naar Shipping maar naar Back order. Meer Tweakers die ook Back order hebben gekregen?Musta schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:07:
[...]
Deze geldt nog wel toch? Denk dat ik t vanavond maar bestel, komt goedkoper uit dan de Earson, ik had die zonder code besteld
En welke me minder bevalt, geef ik weg aan mn broertjeHoewel die Xiaomi er wel gelikter uitziet op afbeeldingen vergeleken met de Earson
Edit: Netjes een bericht op zaterdag gekregen dat backorder tot 28 juli duurt en zou dan weer voorradig zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 26-07-2014 09:51 ]
Ik heb afgelopen week vier Xiaomi Powerbanks ontvangen in 1 pakketje zonder problemen. Het pakketje heeft er 8 dagen over gedaan en was bestel bij Banggood.
Een powerbank is inmiddels al in gebruik genomen en leeg. Hoe kan ik hem opladen? Als ik hem aan de USB poort van de computer hang, lijkt hij niet op te laden.
Een powerbank is inmiddels al in gebruik genomen en leeg. Hoe kan ik hem opladen? Als ik hem aan de USB poort van de computer hang, lijkt hij niet op te laden.
Toch maar besloten om de SJ4000 Action camera te kopen met wat accessoires bij tmart.com
Nu las ik hier al dat tmart.com niet de snelste is...
Bij de camera stond shipped in 24 hours.
Een week later toch maar gekeken of het al verzonden was.
Dit was niet zo want de accessoires stonden in backorder.... En ze versturen het als 1 pakket.
Voortaan de artikelen maar los van elkaar bestellen.
Nu las ik hier al dat tmart.com niet de snelste is...
Bij de camera stond shipped in 24 hours.
Een week later toch maar gekeken of het al verzonden was.
Dit was niet zo want de accessoires stonden in backorder.... En ze versturen het als 1 pakket.
Voortaan de artikelen maar los van elkaar bestellen.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Pc usb levert 500mahMaandag1987 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:21:
Ik heb afgelopen week vier Xiaomi Powerbanks ontvangen in 1 pakketje zonder problemen. Het pakketje heeft er 8 dagen over gedaan en was bestel bij Banggood.
Usb lader van mijn nexus levert 2.000 mah, hiermee duurt het een ... Uur of 6? Om hem volledig op te laden.
Dus ff aan een goede lader hangen.
Heb iets anders besteld wat niet op voorraad is, staat op Back Order, kan even duren helaas.Chocoball schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:23:
-knip-Meer Tweakers die ook Back order hebben gekregen?
De USB poort van je PC/Laptop levert niet genoeg mAh waardoor de powerbanken er heel lang over zal doen om op te laden (uurtje of 10 a 12). Het opladen van een powerbank (en of batterij met hoge capaciteit zoals in een smartphone) doe je met een originele oplader van Samsung / iPhone / iPad. Het volledig opladen neemt ongeveer 4 a 6 uur in beslag. Zie WiKi en een paar pagina's terug voor info.Maandag1987 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:21:
-knip-Een powerbank is inmiddels al in gebruik genomen en leeg. Hoe kan ik hem opladen? Als ik hem aan de USB poort van de computer hang, lijkt hij niet op te laden.
Dat klopt, Tmart is niet de snelste, Banggood daarentegen erg snelMegapaul schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:47:
Toch maar besloten om de SJ4000 Action camera te kopen met wat accessoires bij tmart.com
Nu las ik hier al dat tmart.com niet de snelste is... Bij de camera stond shipped in 24 hours. Een week later toch maar gekeken of het al verzonden was. Dit was niet zo want de accessoires stonden in backorder.... En ze versturen het als 1 pakket. Voortaan de artikelen maar los van elkaar bestellen.
De SJ4000 Action Camera kun je niet los kopen, de accessoires en camera komen in 1 doos (originele doos waarin alles al is inbegrepen), ook bij Tmart. Tmart heeft het zo te lezen niet op voorraad en probeert op deze manier je te laten wachten.
Het beste had je bij Banggood besteld, ook ivm de aanbieding en snelheid van levering, ik heb hiervoor een overzicht gemaakt op China Korting.
Verwijderd
Via Tmart is die inmiddels goedkoper (inclusief de kortingscodes van Banggood en Tmart), hij is in de aanbieding.EN-IS schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:02:
[...]
Het beste had je bij Banggood besteld, ook ivm de aanbieding en snelheid van levering, ik heb hiervoor een overzicht gemaakt op China Korting.
Zie inmiddels dat de aanbieding alweer voorbij is, was slechts 1 dag

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 09:27 ]
Ik ga 11 augustus op vakantie, denk je dat ik hem nog op tijd binnenkrijg als ik hem vandaag bestel?EN-IS schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 09:02:
[...]
Heb iets anders besteld wat niet op voorraad is, staat op Back Order, kan even duren helaas.
[...]
De USB poort van je PC/Laptop levert niet genoeg mAh waardoor de powerbanken er heel lang over zal doen om op te laden (uurtje of 10 a 12). Het opladen van een powerbank (en of batterij met hoge capaciteit zoals in een smartphone) doe je met een originele oplader van Samsung / iPhone / iPad. Het volledig opladen neemt ongeveer 4 a 6 uur in beslag. Zie WiKi en een paar pagina's terug voor info.
[...]
Dat klopt, Tmart is niet de snelste, Banggood daarentegen erg snel. Een bestelling in 8 dagen leveren, ik heb geen andere shop gezien die dat doet (expect for ebay of course).
De SJ4000 Action Camera kun je niet los kopen, de accessoires en camera komen in 1 doos (originele doos waarin alles al is inbegrepen), ook bij Tmart. Tmart heeft het zo te lezen niet op voorraad en probeert op deze manier je te laten wachten.
Ik zou er niet vanuit gaan. Je hebt kans dat het binnen is, maar over het algemeen doet een pakketje er 3 weken over naar mijn ervaring. Soms wel 2-3 maanden.
Hmm en met expedite shipping? Kost dan €11 extra, nog wel de moeite om over na te denken.FunFair schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:31:
Ik zou er niet vanuit gaan. Je hebt kans dat het binnen is, maar over het algemeen doet een pakketje er 3 weken over naar mijn ervaring. Soms wel 2-3 maanden.
Jawel, de tracking code werkt wel.Llewy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:16:
Track en Trace werkt inderdaad niet voor EUD. Wat je wel kunt doen is via Twitter de code aan PostNL voorleggen, dan kunnen ze zien of deze al in Nederland is en geven ze je een nieuw 3S nummer.
PostNL heeft een nieuwe website waarop je die RCxxxxxxxxxNL codes kan tracken.
http://postnl.post

Op 23 juni vanwege de positieve verhalen in dit topic een "XIAOMI Portable Power Bank 10400mAh For Xiaomi M2 M2S M3 Red Rice Apple and Android Devices" besteld en betaald via PayPal bij Chinabuye met verzending zonder track en trace maar tot op heden niks ontvangen..ik neem aan dat het tijd wordt een claim te openen wil ik mijn geld nog terugzien.
Laat maar..
Ze zullen je eerst vragen de 30 tot 45 dagen te wachten maar dan kom je vaak in conflict dat je nog een dispuut kunt openen in PayPal. Daarna vragen ze je $5 voor het opnieuw zenden. Als je een dispuut opent vragen ze of je de Power Bank opnieuw wilt maar dan met tracking code of je krijgt winkeltegoed. Alleen willen ze eerst dat je het dispuut sluit.melk0r schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:56:
Op 23 juni vanwege de positieve verhalen in dit topic een "XIAOMI Portable Power Bank 10400mAh For Xiaomi M2 M2S M3 Red Rice Apple and Android Devices" besteld en betaald via PayPal bij Chinabuye met verzending zonder track en trace maar tot op heden niks ontvangen..ik neem aan dat het tijd wordt een claim te openen wil ik mijn geld nog terugzien.
Ik heb voor opnieuw zenden met tracking gekozen maar wacht totdat de code werkt voordat ik het dispuut sluit.
Les 1 is dan ook, áltijd met tracking verzendenmelk0r schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:56:
Xiaomi powerbank van Chinabuye is binnen, best vlot gegaan... apparaatje is een originele
Ik ben op zoek naar een dome buitencamera.
Op de diverse chinese webshop staan deze in overvloed... wie heeft hier echter ervaring mee?
Welke camera vertoont goed duidelijk beeld?
Op de diverse chinese webshop staan deze in overvloed... wie heeft hier echter ervaring mee?
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Ik heb afgleopen week een ESCAM QD500 van DX binnen gekregen voor een mooie prijs van €26freestyler2 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:29:
Overigens zijn de beelden goed, ondersteunen deze cam's ONVIF (universeel protocol waar o.a. een Synology NAS mee overweg kan). Zelfs in het donker zijn de beelden super. Het is een 720p cam.
Aangenomen dat de internals van die cam's hetzelfde zijn, is dit wél iets wat je zoekt.
http://www.dx.com/p/escam...-led-white-eu-plug-319085
€50 weet je alles
Half tweakers en Fok! heeft deze gekocht bij Tmart, inclusief ikzelf.freestyler2 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:29:
http://www.tmart.com/Esca...hite-US-Plug_p259495.html
Het ding geeft een goed beeld, ook nachts. Indien gewenst, wil ik wel een afbeelding plaatsen van een nachtopname.
Zou je een afbeelding kunnen plaatsen van dag en nachtopname?starcopy schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:56:
[...]
Half tweakers en Fok! heeft deze gekocht bij Tmart, inclusief ikzelf.
http://www.tmart.com/Esca...hite-US-Plug_p259495.html
Het ding geeft een goed beeld, ook nachts. Indien gewenst, wil ik wel een afbeelding plaatsen van een nachtopname.
Als ik hem buiten ophang, zijn de IR leds (rood) erg opvallend als ik deze in de tuin ophang?
Een rode gloed is wel aanwezig ja, maar valt niet direct opfreestyler2 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:04:
[...]
Zou je een afbeelding kunnen plaatsen van dag en nachtopname?
Als ik hem buiten ophang, zijn de IR leds (rood) erg opvallend als ik deze in de tuin ophang?
heb je daar ook een foto van? hehe ben verder niet lastig hoor ;-)Neyluzz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:09:
[...]
Een rode gloed is wel aanwezig ja, maar valt niet direct op
Mensen, dit topic is niet voor aankoopadvies bedoeld maar voor de shopervaringen, en dus niet voor bespreken van de technische kwaliteiten etc van een specifiek artikel. Om foto's en zo te gaan vragen mag je in de techforums doen (als ze het daar toestaan)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daarvoor mag je de DM functie gebruiken lees ik netfreestyler2 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:09:
[...]
heb je daar ook een foto van? hehe ben verder niet lastig hoor ;-)
Deze is ook binnen http://www.dx.com/nl/p/su...s3-s4-232985#.U9Oq-PmSySo geweldig ding maar de ingebouwde speaker is irritant, 14-7 besteld bij DX gister eigenlijk al binnen, zonder t&t.
Leuk spelletje aan het spelen met BangGood.
Stel combinatiesloten dat ik op 29/06 had besteld (verstuurd op 03/07 via toen nog Netherland Direct Mail, waarvan het trackingnummer uiteindelijk een FlytExpress nummer was) zijn er nog steeds niet, terwijl de termijn van 7 tot 10 dagen inmiddels wel erg ver door is.
Mailtje sturen, zij weer van wachten wachten. Dit keer es niet braaf gewacht, maar meteen een dispute geopend. Krijg ik mail terug van dat ik maar moet wachten en dat dispuut sluiten. Maar, als ik moet wachten, zij ook, toch?
Ik heb nog een hoop tijd voor ik *moet* opwaarderen tot claim, dus laat ze nu ook maar wachten. Gedeelde smart enzo 
En uiteindelijk toch gezwicht en zo 'n OLED USB Tester ding gescored op eBay
Ik moet stoppen met vrienden me laten terugbetalen op m'n PayPal
Stel combinatiesloten dat ik op 29/06 had besteld (verstuurd op 03/07 via toen nog Netherland Direct Mail, waarvan het trackingnummer uiteindelijk een FlytExpress nummer was) zijn er nog steeds niet, terwijl de termijn van 7 tot 10 dagen inmiddels wel erg ver door is.
Mailtje sturen, zij weer van wachten wachten. Dit keer es niet braaf gewacht, maar meteen een dispute geopend. Krijg ik mail terug van dat ik maar moet wachten en dat dispuut sluiten. Maar, als ik moet wachten, zij ook, toch?
En uiteindelijk toch gezwicht en zo 'n OLED USB Tester ding gescored op eBay
Ik moet stoppen met vrienden me laten terugbetalen op m'n PayPal

[ Voor 10% gewijzigd door dodge_911 op 26-07-2014 17:12 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Het zal aan mij liggen, maar na drie weken een disputen openen vind ik wel wat vroeg
7 tot 10 !=23 imho418O2 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:12:
Het zal aan mij liggen, maar na drie weken een disputen openen vind ik wel wat vroeg
En ik heb betaald voor tracking die niet blijkbaatr werkt tot aan het depot van FlytExpress grens.
Een vorige bestelling, die op dezelfe manier verstuurd werd was op 12 dagen hier.
On another note, ik check net via de T&T van bpost mijn pakketjes die bij de douane zaten, en die zijn, na 9 dagen daar, ondertussen weer op weg naar mij
[ Voor 38% gewijzigd door dodge_911 op 26-07-2014 17:58 ]
Dat wordt heel erg krap maar het zou kunnen, er is natuurlijk geen garantie maar BG kennende (en ze hebben het op voorraad hebben en) zullen ze het maandag/dinsdag op de post doen, zou je het zo rond 4/5/6 augustus moeten ontvangen.BertP schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:09:
Ik ga 11 augustus op vakantie, denk je dat ik hem nog op tijd binnenkrijg als ik hem vandaag bestel?
De ervaring leert dat je het op tijd zou kunnen ontvangen (wederom, geen garantie, wel voor NL direct kiezen of voor betaald tracking EMS Express Mail Service)
Tmart had laatst weer een goede aanbieding, voor hetzelfde prijs wat hierboven wordt genoemdfreestyler2 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:29:
Idem! ChinaBuye mag dan dan met 1 cent verschil het goedkoopste zijn, ik bestel niet meer zonder Tracking code bij CB. Zo'n risico neem ik alleen bij BG of DX.
Ik wist niet dat het bij ChinaBuye een groter risico is..een van mijn eerste keren dat ik wat in China heb besteld.Idem! ChinaBuye mag dan dan met 1 cent verschil het goedkoopste zijn, ik bestel niet meer zonder Tracking code bij CB. Zo'n risico neem ik alleen bij BG of DX.
Laat maar..
Risico is eigenlijk een te zware woord, bedoel ermee te zeggen dat zonder tracking je eerder kans hebt op een te lange levering of geen levering. Met een tracking code ben je in ieder geval beter uit, je kunt je pakket volgens en wanneer er problemen ontstaan (pakket komt bij wijze niet aan), is dit makkelijker te communiceren naar CB en kunnen zij je pakket ook nachecken/volgen nav de tracking code.melk0r schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:48:
Ik wist niet dat het bij ChinaBuye een groter risico is..een van mijn eerste keren dat ik wat in China heb besteld.
Er waren een aantal leveringsproblemen met CB, Als je een aantal pagina's (eerder tien of twintig) terug leest, dan lees je dat een aantal tweakers hun bestelling van ChinaBuye niet hebben ontvangen (of het duurde meer dan 2 maanden). Ook op Fok! lees je soortgelijke verhalen. CB is goedkoop, alleen ik bestel daar niet meer zonder tracking code ($1,50 maar).
Algemeen advies; bij ChinaBuye altijd tracking kiezen.
^^^^^^
Hartelijk dank voor de toelichting en uitleg.
Hartelijk dank voor de toelichting en uitleg.
Laat maar..
Zoals beloofd zou ik nog een review schrijven over mijn BT QI wekker. De review is eindelijk af: http://tweakers.net/produ...met-qi-oplaadfunctie.html
Ik heb al mijn DX.com transacties maar eens in een excel gezet om na te gaan hoe lang mijn pakketjes erover doen. Ik moet zeggen dat sinds kort ze een stuk minder zijn dan voorheen. De gemiddelde verzendtijd is toegenomen. Ook opvallen dat een audio verleng kabeltje er 32 dagen over heeft gedaan terwijl die normaliter het snelste binnen komen bij mij.
Kom er ook achter dat ik inmiddels €187 de grens over heb gemaakt in een periode van 3 jaar
Ebay niet meegerekend. Zo zie je dat die kleine bedragen langzaam wel optellen.
Heb nu nog een bestelling open staan met 61 dagen verzendtijd...gelukkig niet één die ik perse binnenkort nodig heb.
Gemiddeld 21 dagen |
Maximaal 49 dagen |
Minimaal 8 dagen |
Kom er ook achter dat ik inmiddels €187 de grens over heb gemaakt in een periode van 3 jaar
Heb nu nog een bestelling open staan met 61 dagen verzendtijd...gelukkig niet één die ik perse binnenkort nodig heb.
[ Voor 11% gewijzigd door FunFair op 26-07-2014 20:28 ]
Ik heb vandaag een naar het schijnt originele (heb alleen de krassticker test nog niet gedaan) xiaomi 10400 powerbank ontvangen van eud.DX.com. Als ik de kabel van mijn telefoon in de powerbank steek dan begint hij gelijk met laden, ik hoef de aan/uit knop niet in te drukken. Als ik de kabel verwijder dan blijven de lampjes nog even knipperen, daarna gaat de powerbank uit. De aan.uit knop indrukken versnelt dit proces niet, hij stopt dus niet gelijk met laden. Als ik tussendoor op de aan/uitknp druk dan lichten even alle lampjes op, daarna keert hij weer terug in de knippermodus van het laden.
Klopt dit? Hoe werkt de aan/uit knop bij jullie?
De aan/uit knop had er net zo goed niet op kunnen zitten, of een ander symbool kunnen hebben. Is handig om te kijken hoeveel lading de batterij nog heeft. Maar hij gaat vanzelf aan/uit wanneer je de telefoon eraan prikt of eraf haalt.musicfreak schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:39:
Ik heb vandaag een naar het schijnt originele (heb alleen de krassticker test nog niet gedaan) xiaomi 10400 powerbank ontvangen van eud.DX.com. Als ik de kabel van mijn telefoon in de powerbank steek dan begint hij gelijk met laden, ik hoef de aan/uit knop niet in te drukken. Als ik de kabel verwijder dan blijven de lampjes nog even knipperen, daarna gaat de powerbank uit. De aan.uit knop indrukken versnelt dit proces niet, hij stopt dus niet gelijk met laden. Als ik tussendoor op de aan/uitknp druk dan lichten even alle lampjes op, daarna keert hij weer terug in de knippermodus van het laden.
Ow... Was even bang dat de lader niet goed is maar als dat standaard is dan maak ik me al minder zorgen....
Vandaag plots mijn nieuwe INEW I7000 binnen uit de opruiming van Pandawill. Geen aankoopbevestiging, geen factuur, geen track&trace maar wel op de deurmat na twaalf dagen. Met de goedkoopste standaardverzending.
Voor 66 euro een aardige telefoon, maar geld overboeken en dan maar wachten of er ooit iets binnenkomt is wel een sprong in het diepe.
Voor 66 euro een aardige telefoon, maar geld overboeken en dan maar wachten of er ooit iets binnenkomt is wel een sprong in het diepe.
Kreeg vandaag m'n achterkantje binnen van Xiaomiworld voor mi2s! Kwaliteit is super, 10 dagen binnen na betalen (shipping was 2 USD). Topwinkel, kwaliteit is het zeker. Voelt heel degelijk aan. Zou er zo weer iets kopen. (zoals de MiPad
)
En nee, dit is geen nep verkooppraatje zoals bij je oral-b reclame
En nee, dit is geen nep verkooppraatje zoals bij je oral-b reclame
Signature
*knip* ga er niet op in en plaats een TR
OT: Iemand die IR-laser al binnen? Mijne is vandaag de pakjesboot opgegaan.
[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 26-07-2014 23:56 ]
Signature
Verwijderd
*knip* de eerste post is niet voor niets al weggehaald, ga er dan nog verder over met dergelijke off-topic posts.
[ Voor 79% gewijzigd door gambieter op 26-07-2014 23:57 ]
Iemand die de Xiaomi Mi Band al heeft gevonden om te bestellen/pre-orderen? Kon alleen prijzen van $26 of hoger vinden, terwijl de uiteindelijke prijs rond de $13 moet liggen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
IR Laser? je bedoeld dit ding?mimang schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:49:
[...]
Ik ga er niet eens meer op in... Mensen die beginnen over hoeveel apparaat x op apple lijkt. Waar moeten die buttons dan? Bovenaan het scherm?
OT: Iemand die IR-laser al binnen? Mijne is vandaag de pakjesboot opgegaan.
http://www.tinydeal.com/3...r-tv-ac-etc-p-132738.html
Daar heb ik vandaag de tracking number van binnen gehad
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Ja die jaMrMilco schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:24:
[...]
IR Laser? je bedoeld dit ding?
http://www.tinydeal.com/3...r-tv-ac-etc-p-132738.html
Daar heb ik vandaag de tracking number van binnen gehad
Die heb ik ook vandaag binnengehad. (de trackingcode)
Signature
Zat al te denken een Infrarood laser.... Die zie je niet de straal hahamimang schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:36:
[...]
Ja die ja
Die heb ik ook vandaag binnengehad. (de trackingcode)
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
HahahahaMrMilco schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:43:
[...]
Zat al te denken een Infrarood laser.... Die zie je niet de straal haha
Hier is ie 14 USD, maar niet op voorraad:Yorin schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:12:
Iemand die de Xiaomi Mi Band al heeft gevonden om te bestellen/pre-orderen? Kon alleen prijzen van $26 of hoger vinden, terwijl de uiteindelijke prijs rond de $13 moet liggen.
http://www.xiaomiworld.com/orignal-xiaomi-band.html
Signature
Hier is hij blijkbaar ook niet meer in stock http://www.xiaomishop.com/134-mi-band.htmlYorin schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:12:
Iets te gewild voor de prijs vrees ik.
werkt die ook samen met andere smartphone's? Zoals samsung? zou wel mooi wezenLuke-san schreef op zondag 27 juli 2014 @ 01:01:
[...]
Hier is hij blijkbaar ook niet meer in stock http://www.xiaomishop.com/134-mi-band.html
Iets te gewild voor de prijs vrees ik.
Bij mijn iPhone 5S en Xiaomi moet ik wel de aanknop indrukken voordat hij gaat laden..FunFair schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:42:
[...]
De aan/uit knop had er net zo goed niet op kunnen zitten, of een ander symbool kunnen hebben. Is handig om te kijken hoeveel lading de batterij nog heeft. Maar hij gaat vanzelf aan/uit wanneer je de telefoon eraan prikt of eraf haalt.
Zou kunnen dat je een niet originele hebt dan, gezien de originele direct zou moeten beginnen met laden. Zie dit filmpje: YouTube: How to identify fake Xiaomi Power Banks (English Subtitles)
android since G1.
Hij werkt met Android 4.4 maar voor bepaalde functies heb je de Mi4 + Miui nodig.MrMilco schreef op zondag 27 juli 2014 @ 01:17:
[...]
werkt die ook samen met andere smartphone's? Zoals samsung? zou wel mooi wezen
Overigens, hij heeft geen display. Gaat RMB 79 kosten en is nog niet te koop op dit moment via de officiele Xiaomi shop (en dus ook nog niet via resellers).
Netherlands Direct Mail = verzendmethode, FlytExpress is een koerier. Best kans dus dat het Direct Mail was via FlytExpress. En Netherland Direct Mail kan je niet tracken.verstuurd op 03/07 via toen nog Netherland Direct Mail, waarvan het trackingnummer uiteindelijk een FlytExpress nummer was) zijn er nog steeds niet
Kort advies over verzending bij Banggood, Expedited shipping of NL direct? Waar is de kans het grootst dat ik deze voor 11 aug binnen krijg?
Je moet toch toegeven dat een total order time van 30 dagen (als het maandag binnenkomt) lang is voor een NL Direct order.Kenzi schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:17:
[...]
Netherlands Direct Mail = verzendmethode, FlytExpress is een koerier. Best kans dus dat het Direct Mail was via FlytExpress. En Netherland Direct Mail kan je niet tracken.
Vorige orders bij BangGood, verstuurd via NL Direct zijn niet echt een richtlijn, maar die waren na 12 dagen binnen.
[ Voor 3% gewijzigd door dodge_911 op 27-07-2014 13:04 ]
Expedited shippingBertP schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:44:
Kort advies over verzending bij Banggood, Expedited shipping of NL direct? Waar is de kans het grootst dat ik deze voor 11 aug binnen krijg?
Even getest, maar een originele gaat gewoon laden, ook met een 5S. Sorry, maar je hebt waarschijnlijk een fake exemplaartje te pakken...colorsone schreef op zondag 27 juli 2014 @ 01:50:
[...]
Bij mijn iPhone 5S en Xiaomi moet ik wel de aanknop indrukken voordat hij gaat laden..
Even boos mailtje naar je verkoper sturen
Superkick trouwens dat die Mi powerbanks nagenoeg dezelfde finish als een macbook pro hebben...
Thanx
Had naar aanleiding van een eerdere tip hier hem net voor jou post besteld met EMS Express Mail Service. Hopen dat het goed gaat nu...
Bij nader inzien doet hij het toch vanzelf haha, als ik hem indruk stopt hij even en gaat hij weer laden, dat was het.coredalae schreef op zondag 27 juli 2014 @ 02:25:
Zou kunnen dat je een niet originele hebt dan, gezien de originele direct zou moeten beginnen met laden. Zie dit filmpje: YouTube: How to identify fake Xiaomi Power Banks (English Subtitles)
Nou, bij Chinabuye koop ik niet meer: wanneer iets kapot is, of nooit afgeleverd wordt, moet je bijbetalen voor een nieuwe zending. Heb nu maar wat bijbetaald voor een nieuwe powerbank verstuurd met tracking, maar ik heb het wel een beetje gehad. DX stuurt tenminste gewoon een nieuwe, in plaats van te zeuren over bijbetalen of een nieuwe order plaatsen waar het kan worden bijgedaan.
_██_
(ಠ_ృ)
Mijn powerbank had ik 28 mei bij chinabuye besteld. Nooit aangekomen. Paypal claim gestart. Zij wilden perse geld van me hebben, ik weigerde. Toen eiste ik tracking code voor nieuwe powerbank, de eerste was zonder tracking en ik eiste dat ik niks hoefde bij te betalen. Ze zijn akkoord gegaan, claim gesloten en ik heb een Singapore post tracking nummer. Al met al chinabuye is een degelijke site. Het zijn wel Chinezen dus als ze om geld vragen vor tweede zending moet je afdingen, of zoals ik deed gewoon eisen voor gratis.
Ik heb vanmiddag ook een Powerbank 10400 met een groene cover besteld via ChinaBuye, verzending via singapore post met tracking (en perongeluk de 3 dollar 'insurance' aangeklikt).
Ben erg benieuwd.
Ben erg benieuwd.
Verwijderd
Ik heb de XPB op 8 juli bij Banggood besteld (NL Direct) en op 9 juli bij Chinabuye (met trackingnr). Die van BG was na 9 dagen binnen en die van CB was na 13 dagen binnen. Allebei origineel en vrij vlot binnen
Even een algemeen ervaringsvraagje.... (aangezien 100 pagina's doorscrollen wat te ver gaat)
Ik ben van plan een toetsenbord met een waarde van grofweg 32 euro te kopen
Hoe is DealExtreme met de douane?, zetten ze er het echte bedrag op of zetten ze er een willekeurig bedrag op?, ik ben niet erop uit om het te ontduiken, maar vroeg het me af
En is het nog steeds zo dat je bij een waarde van meer dan 21 euro een vast bedrag importheffing moet betalen? (google laat resultaten zien uit 2009
)
Als dit hier niet gevraagd mag worden, dan alvast mijn excuus (ben nog wat nieuw bij GoT)
Hoe is DealExtreme met de douane?, zetten ze er het echte bedrag op of zetten ze er een willekeurig bedrag op?, ik ben niet erop uit om het te ontduiken, maar vroeg het me af
En is het nog steeds zo dat je bij een waarde van meer dan 21 euro een vast bedrag importheffing moet betalen? (google laat resultaten zien uit 2009
Als dit hier niet gevraagd mag worden, dan alvast mijn excuus (ben nog wat nieuw bij GoT)
32€ is ongeveer $42. Moet je wel rekening houden met importkosten.Farm schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:51:
Even een algemeen ervaringsvraagje.... (aangezien 100 pagina's doorscrollen wat te ver gaat)
En is het nog steeds zo dat je bij een waarde van meer dan 21 euro een vast bedrag importheffing moet betalen? (google laat resultaten zien uit 2009)
Afgelopen jaren alles bij elkaar een keer of twintig bij DX besteld -- geen enkele keer te maken gehad met de douane. Alleen toen ik eens bij Chinavasion via UPS besteld. Dat was helemaal fijn, eerst extra betalen omdat je via UPS verzend, vervolgens bij aflevering moest de UPS koerier ook nog eens betaald worden wegens de importkosten en een paar weken later kreeg ik een factuur van UPS en moest ik nòg eens extra betalen. Die factuur heb ik dus niet voldaan. Ik weiger om 3x te betalen voor verzending van hetzelfde pakketje
Als je pech hebt dan mag je op 20 euro kosten rekenen. Lage waarde op het pakje is geen garantie dat het niet gecontroleerd wordt. Maar kijk eerst een bij wat andere shops, DX is niet bepaald de goedkoopste met een hoop dingen. Ook is de verzending soms bere traag.Farm schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:51:
En is het nog steeds zo dat je bij een waarde van meer dan 21 euro een vast bedrag importheffing moet betalen? (google laat resultaten zien uit 2009)
Lees dit even door http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/Farm schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:51:
Staat duidelijk uitgelegd hoe en wat met betrekking tot pakketjes buiten Europa.
Meestal hebben chinese webshops de gewoonte om niet de werkelijke waarde op te schrijven (lees: meestal een lager waarde). Echter, PostNL kan vragen om een factuur om de waarde te bepalen, mocht jouw pakketje worden gecontroleerd.
Aha, goed om te horenWildfire schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:54:
Afgelopen jaren alles bij elkaar een keer of twintig bij DX besteld -- geen enkele keer te maken gehad met de douane.
Ik weiger om 3x te betalen voor verzending van hetzelfde pakketje
en 3 keer betalen slaat nergens op, laat ze er lekker in stikken
Bedankt!, precies wat ik zochtExor schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:58:
[...]
Lees dit even door http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/
Staat duidelijk uitgelegd hoe en wat met betrekking tot pakketjes buiten Europa.
Meestal hebben chinese webshops de gewoonte om niet de werkelijke waarde op te schrijven (lees: meestal een lager waarde). Echter, PostNL kan vragen om een factuur om de waarde te bepalen, mocht jouw pakketje worden gecontroleerd.
Makkelijk dat de chinezen daar niet moeilijk over doen
ik kan wel wachten voor die prijs...starcopy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:56:
[...]
DX is niet bepaald de goedkoopste met een hoop dingen.
Ook is de verzending soms bere traag.
Ik heb het toetsenbord gezien bij DX hij lijkt nergens anders te bekennen, het lijkt op een oude dell

Yep.Exor schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:58:
[...]
Meestal hebben chinese webshops de gewoonte om niet de werkelijke waarde op te schrijven (lees: meestal een lager waarde).
3 willekeurige orders van de laatste 2 maanden :

Tegenwoordig krijg ik meer en meer helemaal voorbedrukte douaneformuliertjes op de achterkant...
Het is jouw keuze, maar ik vind het een niet-mooi product.Farm schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:21:
[...]
Aha, goed om te horen
en 3 keer betalen slaat nergens op, laat ze er lekker in stikken![]()
[...]
Bedankt!, precies wat ik zocht
[...]
ik kan wel wachten voor die prijs...
Ik heb het toetsenbord gezien bij DX hij lijkt nergens anders te bekennen, het lijkt op een oude dell
[afbeelding]
Klik hier eens.
Doet me denken aan deze: http://azerty.nl/36-1316-...r-toetsenbord-usb-us.htmlViezeVis schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:36:
[...]
Het is jouw keuze, maar ik vind het een niet-mooi product.
Klik hier eens.
Dat toetsenbord uit het plaatje is mechanisch, geloof het of niet
http://www.dx.com/p/r-hor...ing-keyboard-black-327057
Zo'n model als mech is wel grappig opzich, doet me denken aan die oude Dell's
Of zoiets. Betrouwbare shop, ook als er iets niet goed is. En via Netherland Direct Mail (Untracked) met een beetje geluk met 10 dagen in huis.Farm schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:21:
[...]
Aha, goed om te horen
en 3 keer betalen slaat nergens op, laat ze er lekker in stikken![]()
[...]
Bedankt!, precies wat ik zocht
[...]
ik kan wel wachten voor die prijs...
[afbeelding]
http://www.banggood.com/U...ing-Keyboard-p-81547.html
Mechanische zijn daar toch iets duurder.
http://www.banggood.com/P...Black-Switch-p-80538.html
[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 28-07-2014 00:46 ]
Klopt, hij heeft wel iets weg van de oude Dells. Maar wat wil je aangeven met die mechanische werking?Farm schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:41:
[...]
Doet me denken aan deze: http://azerty.nl/36-1316-...r-toetsenbord-usb-us.html
Dat toetsenbord uit het plaatje is mechanisch, geloof het of niet
http://www.dx.com/p/r-hor...ing-keyboard-black-327057
Zo'n model als mech is wel grappig opzich, doet me denken aan die oude Dell's
Dat hij mechanisch is, ik heb sinds 2 jaar een 20 jaar oud ALPS toetsenbord, en die is nu overledenViezeVis schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:44:
[...]
Klopt, hij heeft wel iets weg van de oude Dells. Maar wat wil je aangeven met die mechanische werking?
Heb nu weer een rubber dome ding gepakt, en ik wil weer een mech hebben hehe
Once you go mechanical....
ik verwacht geen topkwaliteit van die switches, maar ik wil wel een poging wagen, aangezien de gemiddelde prijs voor een mech mij wat te veel is momenteel
Tevens een keer wat anders dan mijn zware alps, als ik het vergelijk met de MX browns van een kameraad
http://www.dx.com/p/r-hor...ing-keyboard-black-320621
Hier is hij in het blauw met reclamezooi eronder, er lijken wel echt switches op te zitten, echter geen idee wat voor 1, maar zo erg kan het nooit zijn lijkt mij
Belachelijk dit: PostNL prijzen in het Nederland (binnenlands versturen) gaat vanaf 1 augustus €6,95 kosten, terwijl ik bij een hele toffe verkoper op AliExpress slechts 9$ betaal voor NLPost wat relatief zwaar is. Onvoorstelbaar hoe dat mogelijk is..
Chinabuye biedt aan de niet ontvangen XIAOMI Portable Power Bank 10400mAh opnieuw te versturen met tracking en daarvoor zou ik dan $5 moeten betalen. Nu wil ik eigenlijk niet opnieuw $5 betalen en als ik akkoord ga kan ik geen nieuwe claim openen bij PayPal als ook de tweede verzending niet aan komt. Wat is hier de beste oplossing? De aangeboden oplossing weigeren en het geschil escaleren?
Laat maar..
Zoals in een paar posts eerder beschreven. Ik heb een PP dispuut geopend en daarna kreeg ik de keus opnieuw zenden met tracking (Singpost) of winkeltegoed. De nieuwe Power Bank is nu sinds een paae dagen onderweg met Singpost. Wel vraagt Mini van CB steeds of ik het dispuut wil sluiten maar dat gebeurt over een paar dagen automatisch.melk0r schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:00:
Chinabuye biedt aan de niet ontvangen XIAOMI Portable Power Bank 10400mAh opnieuw te versturen met tracking en daarvoor zou ik dan $5 moeten betalen. Nu wil ik eigenlijk niet opnieuw $5 betalen en als ik akkoord ga kan ik geen nieuwe claim openen bij PayPal als ook de tweede verzending niet aan komt. Wat is hier de beste oplossing? De aangeboden oplossing weigeren en het geschil escaleren?
Bedankt voor je reactie maar wat gebeurt er nu als zending mét tracking ook niet aankomt? Aankomst is niet gegarandeerd toch? Dan kun je je claim niet meer heropenen en ben je je geld kwijt toch?Chocoball schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:15:
[...]
Zoals in een paar posts eerder beschreven. Ik heb een PP dispuut geopend en daarna kreeg ik de keus opnieuw zenden met tracking (Singpost) of winkeltegoed. De nieuwe Power Bank is nu sinds een paae dagen onderweg met Singpost. Wel vraagt Mini van CB steeds of ik het dispuut wil sluiten maar dat gebeurt over een paar dagen automatisch.
Laat maar..
Juist, altijd via PayPal geld terug vragen dan pas nieuwe order plaatsen.melk0r schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:20:
[...]
Bedankt voor je reactie maar wat gebeurt er nu als zending mét tracking ook niet aankomt? Aankomst is niet gegarandeerd toch? Dan kun je je claim niet meer heropenen en ben je je geld kwijt toch?
Dan heb je ook weer kopersbescherming.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Dat ben ik met je eens.melk0r schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:20:
[...]
Bedankt voor je reactie maar wat gebeurt er nu als zending mét tracking ook niet aankomt? Aankomst is niet gegarandeerd toch? Dan kun je je claim niet meer heropenen en ben je je geld kwijt toch?
Met tracking heb ik nu wel een bewijs van verzending dus spreek ik ze daar wel weer op aan mocht er iets mis gaan.
Als je voor meer zekerheid wilt gaan kun je inderdaad beter een claim indienen, wachten op je geld en ergens opnieuw bestellen.
Bij mij is de powerbank van cb ook niet aangekomen. Krijg een klein beetje het gevoel alsof ze hem express niet opsturen als je geen tt neemt....
idem niet toegekomen (45 dagen geleden verzonden) Nu paypal dispute opgestart een zien wat ze zeggen.
Ik zie het verband niet? Wat een buitenlandse verzender vraagt voor het verzenden NAAR Nederland staat toch los van de binnenlandse post?ViezeVis schreef op maandag 28 juli 2014 @ 06:36:
Belachelijk dit: PostNL prijzen in het Nederland (binnenlands versturen) gaat vanaf 1 augustus €6,95 kosten, terwijl ik bij een hele toffe verkoper op AliExpress slechts 9$ betaal voor NLPost wat relatief zwaar is. Onvoorstelbaar hoe dat mogelijk is..
Als je punt is dat binnenlandse post nu net zo duur wordt als internationale post, dan moet je je misschien afvragen waarom de internationale post (en dan voornamelijk uit China) zo goedkoop is. Dat is in veel gevallen namelijk wegens subsidie door de Chinese overheid. China sponsort de verzendkosten om zo de economie te stimuleren. Daarom kan je ook voor 40 cent een kabel kopen in china die ook nog gratis wordt verzonden
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Deze morgen mijn pakketjes van eForChina en FocalPrice binnengekregen.
Beide een XPB.
Die van FocalPrice is fake, die van eForChina is echt (en kostte maar 14,48€)
Ticket meteen aangemaakt bij FocalPrice, en nu afwachten.
BangGood zit ondertussen maar te zeuren dat ik het dispuut moet sluiten
Beide een XPB.
Die van FocalPrice is fake, die van eForChina is echt (en kostte maar 14,48€)
Ticket meteen aangemaakt bij FocalPrice, en nu afwachten.
BangGood zit ondertussen maar te zeuren dat ik het dispuut moet sluiten
Mensen blijven dit maar zeggen maar het is totaal niet waar.Maardiweb schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:51:
[...]
Ik zie het verband niet? Wat een buitenlandse verzender vraagt voor het verzenden NAAR Nederland staat toch los van de binnenlandse post?
Als je punt is dat binnenlandse post nu net zo duur wordt als internationale post, dan moet je je misschien afvragen waarom de internationale post (en dan voornamelijk uit China) zo goedkoop is. Dat is in veel gevallen namelijk wegens subsidie door de Chinese overheid. China sponsort de verzendkosten om zo de economie te stimuleren. Daarom kan je ook voor 40 cent een kabel kopen in china die ook nog gratis wordt verzonden

De reden dat verzending vanuit China goedkoop is, is concurrentie. Er is enorm veel concurrentie in de koerierswereld in China. Tientallen, zo niet honderen koeriers vechten om de pakketjes. Dat zorgt ervoor dat de prijzen zeer laag liggen. Die bedrijven worden helemaal niet gesubsidieerd. De enige die geld ontvangt van de overheid is China Post (daar het een staatsbedrijf is).
Oh en de TNT Post is gewoon asociaal duur vergeleken met andere landen.
Dit lijkt me sterk, ik neem aan dat buitenlandse partijen ook geld vragen om post te bezorgen, het kan niet zo zijn dat wanneer je een kabel van 1 dollar koopt dit incl de werkelijke verzendkosten zijn, lijkt mij absoluut niet rendabel.Kenzi schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:37:
[...]
Mensen blijven dit maar zeggen maar het is totaal niet waar.![]()
Er is geen subsidie op verzendkosten.
De reden dat verzending vanuit China goedkoop is, is concurrentie. Er is enorm veel concurrentie in de koerierswereld in China. Tientallen, zo niet honderen koeriers vechten om de pakketjes. Dat zorgt ervoor dat de prijzen zeer laag liggen. Die bedrijven worden helemaal niet gesubsidieerd. De enige die geld ontvangt van de overheid is China Post (daar het een staatsbedrijf is).
Dat klopt niet helemaal. Ik heb meerdere powerbanken zonder tracking code (en met) ontvangen. Meer zonder dan met. Er gaat blijkbaar iets mis bij CB (misschien kunnen ze de drukte niet aan?).Garfieldtjuh schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:11:
Bij mij is de powerbank van cb ook niet aangekomen. Krijg een klein beetje het gevoel alsof ze hem express niet opsturen als je geen tt neemt....
Bij ChinaBuye is het advies om tracking code erbij te nemen.
Heb een paar weken terug een goedkope USB Meter besteld, was in de aanbieding voor een dollar of drie. Toen deze aankwam, verbaasde ik mij over de 'postzegel' en prijs die erop stond. Er wordt blijkbaar toch betaald voor verzendkosten.B0MBACI schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:05:
Dit lijkt me sterk, ik neem aan dat buitenlandse partijen ook geld vragen om post te bezorgen, het kan niet zo zijn dat wanneer je een kabel van 1 dollar koopt dit incl de werkelijke verzendkosten zijn, lijkt mij absoluut niet rendabel.
Iemand enig idee hoe de OnePlus One te verkrijgen?
Misschien een China shop die ze verkoopt zonder invite?
En waarom zou dat niet kunnen? Op 1 kabel zullen ze weinig / geen winst maken (ondanks dat die inkoop misschien 0,01 dollar kost). Maar verzendkosten hier voor zo'n kabeltje zullen misschien zo'n 10 RMB zijn (zonder tracking) = 1 dollar.B0MBACI schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:05:
[...]
Dit lijkt me sterk, ik neem aan dat buitenlandse partijen ook geld vragen om post te bezorgen, het kan niet zo zijn dat wanneer je een kabel van 1 dollar koopt dit incl de werkelijke verzendkosten zijn, lijkt mij absoluut niet rendabel.
Denk je nou echt dat de Chinese overheid die 100'en koeriersbedrijven gaat subsidieren? De webshops betalen gewoon verzendkosten aan die koeriersbedrijven. Die verzendkosten komen gewoon uit de marge van de producten die verkocht worden. Op een gemiddeld product heeft bijv DX een marge van 20-50% als het niet meer is.
Die "gratis" verzending betaal je gewoon zelf
Ja, de prijzen voor verzenden van items zijn laag hier, puur door concurrentie & hoeveelheid pakketjes. Heeft niks met subsidie te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Kenzi op 28-07-2014 12:15 ]
Verwijderd
http://www.banggood.com/O...-Smartphone-p-932455.htmlDeff schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:13:
Iemand enig idee hoe de OnePlus One te verkrijgen?
Is wel de Chinese versie van de Oneplus One.
Dit is appels met peren vergelijken, denk je nu echt dat een grootverzender als bol.com, wehkamp etc 6 euro per verzonden pakket betalen? De prijs die je als ' particulier' betaalt is wat anders dan de prijs die je als grootverbruiker betaald. daaranast zijn er internationale afspraken over de vergoeding die een land krijgt voor het bezorgen van de post aangeleverd door een ander land. Deze vergoedingen zijn gebaseerd op de lokale ' bezorg'kosten. Op basis van deze afspraken kan je bijvoorbeeld vanuit HongKong voor een habbekrats spullen naar NL versturen (want de lokale kosten van het bezorgen in HongKong zijn relatief laag)Kenzi schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:37:
[...]
Mensen blijven dit maar zeggen maar het is totaal niet waar.![]()
Er is geen subsidie op verzendkosten.
(nog even afgezien van een discussie over kwaliteit van dienstverlening, ondanks dat ik ook klachten heb over TNT Post, denk ik dat we in het algemeen niet mogen klagen over TNT Post (of welke andere bezorgdienst in NL)
[ Voor 7% gewijzigd door BB-One op 28-07-2014 12:39 ]
Na de vele verhalen over chinabuye maar de xpb met tracking en via singapore post besteld. hopen dat het in een keer goed gaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]