[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
dodge_911 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:12:
[...]

Misschien ook ff opnemen in de TS :
[afbeelding]
Tja, ik ben meer dan 10 jaar geleden in china gaan bestellen om mijn portemonee te sparen. Nu moet ik minder bestellen om mijn bankrekening te sparen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:22:
[...]

Tja, ik ben meer dan 10 jaar geleden in china gaan bestellen om mijn portemonee te sparen. Nu moet ik minder bestellen om mijn bankrekening te sparen. :9
Of gewoon een bedrag opzij houden per maand. Zo heb ik het gedaan, alleen weet ik niet meer hoeveel het was.

Trouwens ook interessant voor de electronica nerds onder ons. Een kerel op youtube die even 'gek' is als ons en die zijn postbode goed kent YouTube: Julian Ilett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Luke-san schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Of gewoon een bedrag opzij houden per maand. Zo heb ik het gedaan, alleen weet ik niet meer hoeveel het was.

Trouwens ook interessant voor de electronica nerds onder ons. Een kerel op youtube die even 'gek' is als ons en die zijn postbode goed kent YouTube: Julian Ilett
Dat dacht ik ook te doen. Helaas zijn het de vele kleintjes welke je besteld, die je het overzicht doen verliezen. Ik vermoed maar zo dat ik in nog geen jaar tijd toch al wel op een 2 tot 2500 dollar zit. 7(8)7

Ik heb nu de rem er maar eens stevig opgezet, maar wie weet wat er gebeurt als er weer eens een echt hebbeding langskomt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Dat dacht ik ook te doen. Helaas zijn het de vele kleintjes welke je besteld, die je het overzicht doen verliezen. Ik vermoed maar zo dat ik in nog geen jaar tijd toch al wel op een 2 tot 2500 dollar zit. 7(8)7

Ik heb nu de rem er maar eens stevig opgezet, maar wie weet wat er gebeurt als er weer eens een echt hebbeding langskomt. O-)
Dat is het probleem inderdaad. Hier eens 2 dollar daar eens 5 dollar daar eens 12 dollar hier eens 8 dollar. Die kleine bedragen opzich denk je van ach joh het is zo weinig, maar onder de streep telt het aardig op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56

Mooie dingen staan daar. Ook maar FF op 'geabboneerd'

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 20-09 22:03
Banggood heeft het probleem met de kapotte lader trouwens wel netjes en snel opgelost.

17-7 gemaild
18-7 reactie
21-7 teruggemaild
22-7 geld terug en weer bericht met excuses enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
[...]

Zo doe ik 't ongeveer, maar dan anders ;) Ik rond m'n bankrekening af naar een veelvoud van 10 of 25, het 'overschot' schrijf ik over naar m'n paypal account...
Dat kan 4,37 zijn, maar ook bvb 23,77 :D Wel jammer dat de overschrijving niet 'instant' is en je een paar dagen geduld moet hebben voor 't op je PP-account staat.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
starcopy schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Wat prima werkt voor die stop zijn de 3 vragen:

1) Heb ik het echt nodig.

De twee andere weten ik niet meer. Maar het werkt al wel met die 1ne vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Luke-san schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:25:
[...]

Wat prima werkt voor die stop zijn de 3 vragen:

1) Heb ik het echt nodig.

De twee andere weten ik niet meer. Maar het werkt al wel met die 1ne vraag. :)
Als echte nerd is het antwoord op vraag 1 ivm techrelated shizzle toch altijd ja :D
Dus, wat zijn dan die andere vragen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dodge_911 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Als echte nerd is het antwoord op vraag 1 ivm techrelated shizzle toch altijd ja :D
+100 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Volgens mij zijn de andere vragen :

2) Heb ik het écht echt nodig?
3) Heb ik het écht écht écht nodig?
4) Is de prijs goed?
5) Je wil 't echt hebben, hé?

Want, ik bedoel, ik heb sommige dingen al echt jaren in m'n watchlist staan, en eens in de zoveel tijd verdwijnt er toch nog zo 'n oud item van m'n list omdat het antwoord op de vragen op den duur toch 'ja' was :)

[ Voor 27% gewijzigd door dodge_911 op 22-07-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
[...]

Geen idee, maar ik heb een halve trouwboek (zoals dat hier in Vlaanderen noemt) die er mij ook tijdig aan doet herinneren dat vraag 2 en 3 niet meer van toepassing zijn.

Ik heb trouwens net nog om het af te leren een klein 6V 3.5Watt zonnepaneeltje besteld uit China om de 70mA versie te vervangen van een tuinverlichtingssetje.
Ben op zoek naar een goedkope echte mptt lader om mijn 2, 40W en 10W impulsaankopen, max te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:26
[...]

2) Ga ik het gebruiken?
3) Heeft het een hoog gadget gehalte?

Misschien kopen we "soms" te veel "rommel" maar ik leer er toch vanalles mee bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Luke-san schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:42:
[...]

Geen idee, maar ik heb een halve trouwboek (zoals dat hier in Vlaanderen noemt) die er mij ook tijdig aan doet herinneren dat vraag 2 en 3 niet meer van toepassing zijn.
Damn, da's dus mijn probleem : geen halve trouwboek of vriendin, dus ook geen madam om uitleg aan te moeten geven :) (ook Vlaming, hier dus ik wist wat je bedoelde)
Snuffelke schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:44:
[...]

2) Ga ik het gebruiken?
3) Heeft het een hoog gadget gehalte?

Misschien kopen we "soms" te veel "rommel" maar ik leer er toch vanalles mee bij.
Op beide vragen is het antwoord meestal toch wel 'ja' :)

[ Voor 27% gewijzigd door dodge_911 op 22-07-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
Hier ook geen halve trouwboek, wel vriendin en die doet ook gewoon mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
Als we nu van elk product dat we kopen verplicht een uitgebreide review op tweakers schrijven. Dan kunnen we:

a) al minder producten kopen, tenzij je heel veel tijd hebt
b) als het product slecht is kopen mede tweakers dit al niet meer
c) juist het tegenovergestelde want de meeste producten die ik de laatste week gekocht heb is dankzij dit forum hier :) (powerbank,quadcopter,power meter,.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dodge_911 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:46:
[...]

Damn, da's dus mijn probleem : geen halve trouwboek of vriendin, dus ook geen madam om uitleg aan te moeten geven :) (ook Vlaming, hier dus ik wist wat je bedoelde)

[...]

Op beide vragen is het antwoord meestal toch wel 'ja' :)
Hier ook zo'n halve. Die zegt wel eens wat moet je er mee? Maar zolang zij kleren blijft kopen, sputtert ze niet al te veel. Zeker als er weer wat voor haar bij zit. :P
Snuffelke schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:57:
Als we nu van elk product dat we kopen verplicht een uitgebreide review op tweakers schrijven. Dan kunnen we:

c) juist het tegenovergestelde want de meeste producten die ik de laatste week gekocht heb is dankzij dit forum hier :) (powerbank,quadcopter,power meter,.....)
google find review, Google translate, edit review, plaats review. Wat doe ik de rest van die 30 minuten?

[ Voor 37% gewijzigd door starcopy op 22-07-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de eerste bestelling van Gearbest vandaag ontvangen, en het betreft die Klick key die ze voor $ 0,39 verkopen.

Nu alleen nog die zaklamp, maar het is al positief dat ik de eerste bestelling ontvangen heb :) Want het was toch al een tijdje onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 09:36
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:25:
Ik heb de eerste bestelling van Gearbest vandaag ontvangen, en het betreft die Klick key die ze voor $ 0,39 verkopen.

Nu alleen nog die zaklamp, maar het is al positief dat ik de eerste bestelling ontvangen heb :) Want het was toch al een tijdje onderweg.
Click key werkte toch minder goed dan MiKey?
Had vorige week de MiKey besteld. Sowieso verkies is XiaoMi boven elk ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Snuffelke schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:57:

Yup strak plan, en ik verplicht mezelf om niet elke dag op die sites naar de new items gaan te kijken, want dat is helemaal nefast.
Tegenwoordig is het echt de forums afschuimen om een indruk te krijgen van het product en de winkel waar je'm gaat bestellen.
Spijtig dat een 'zelfde' product niet altijd een 'zelfde' product is bij onze Oosterse vrienden. Heb al eens een paar keer hetzelfde item besteld en de ene is de andere niet zelfs bij dezelfde winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:37:
[...]

Click key werkte toch minder goed dan MiKey?
Had vorige week de MiKey besteld. Sowieso verkies is XiaoMi boven elk ander merk.
Eerlijk gezegd werkt tot nu toe geen enkele Klick Key met mijn Android apparaten, maar toen ik eentje in de Samsung Galaxy S2 smartphone van mijn vriendin deed werkte het gewoon prima, en ook met de Mikey app.

Persoonlijk vind ik de vertraging van de input overigens een nadeel, want dan kun je net zo goed scherm vergrendelen en je app rechtstreeks via het thuisscherm openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:50:
[...]

Eerlijk gezegd werkt tot nu toe geen enkele Klick Key met mijn Android apparaten, maar toen ik eentje in de Samsung Galaxy S2 smartphone van mijn vriendin deed werkte het gewoon prima, en ook met de Mikey app.

Persoonlijk vind ik de vertraging van de input overigens een nadeel, want dan kun je net zo goed scherm vergrendelen en je app rechtstreeks via het thuisscherm openen.
De MiKey heeft toch geen last van vertraging?
Tenminste dat maak ik op uit de reviews hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
Luke-san schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:40:
[...]

Yup strak plan, en ik verplicht mezelf om niet elke dag op die sites naar de new items gaan te kijken, want dat is helemaal nefast.
Tegenwoordig is het echt de forums afschuimen om een indruk te krijgen van het product en de winkel waar je'm gaat bestellen.
Spijtig dat een 'zelfde' product niet altijd een 'zelfde' product is bij onze Oosterse vrienden. Heb al eens een paar keer hetzelfde item besteld en de ene is de andere niet zelfs bij dezelfde winkel.
Je hebt overschot van gelijk. Ze slagen er soms spijtig genoeg in om zelf van simpele dingen de grootste brol te maken. Ik zit er niets mee in om soms duurdere versies te kopen, als je maar zeker bent dat het een goed product is.
De Xiaomi power bank is er eentje van, waarom eigen producten nog namaken voor een beetje minder geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:52:
[...]

De MiKey heeft toch geen last van vertraging?
Tenminste dat maak ik op uit de reviews hier.
Ik had het niet over de MiKey ;) Maar ik weet niet of die vertraging heeft ja of nee? Maar ik betwijfel eigenlijk of die MiKey wel met mijn Huawei Honor 2 zou werken, ik ben eerlijk gezegd bang van niet helaas.

Maar het zou inderdaad kunnen dat de Mikey beter werkt? Ik had die Klick keys ook niet gekocht als ze niet bijna gratis waren :+ Maar met de smartphone van mijn vriendin werkte ze wel, maar ik heb toch afentoe vertragingen in de input geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:13
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:01:
Ik had het niet over de MiKey ;) Maar ik weet niet of die vertraging heeft ja of nee?
-knip-
Beiden hebben vertraging, dat hoort er bij :)

Een klik (de vertraging die er zit) kun je verkorten (hoe snel deze een klik registreert) en je kunt een klik ook verlengen.

Het later registreren van een klik is handig wanneer je bijvoorbeeld bij 2 klikken de MiKey of de Klick niet 2 klikken registreert maar 1 klik, door te verlengen kun je ervoor zorgen dat de app de twee klikken registreert en niet bij de eerste klik al een actie uitvoert.

Het is even testen, klikken en uitproberen, wat je zelf fijn vindt :), ik heb gemerkt dat de standaard instellingen (klik registratie) niet in balans was en heb dit dan ook meteen aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 20-09 22:03
Werkt zo'n MiKey/Klick/soortgelijk ook als FM ontvanger? Dus in plaats van een koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Henk schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:34:
Ik zou de koekerd van een verkoper even een mail sturen dat je hier niet blij mee bent, en als je douane kosten krijgt, je de bestelling weigert en verwacht dat hij het opnieuw verstuurt in 3 separate orders (lijkt me dat bestelling weigeren kan?).
Ik heb al antwoord :
Hello friend,

Thank you for your messge. We usually combine all the orders from some buyer. The reason why we do that, just to make sure all the packages can be delivered at the same time, and also in case of lost package.

We declared the item amount for total $27, so it may be ok for the Customs. But if the Customs still ask for extra tax, please let us to know. We promise you we'll pay the tax for you back. Don't worry, my friend. Any problem, we'll solve it for you.

Sorry for the inconvenience cause and wish you have a nice day! Keep in touch!

Best regards!

- worthbest
Beleefd is'ie wel en hopelijk ook 'n man van z'n woord, want naast importkosten enzo rekenen de douhaainiers hier ook nog eens 10€ voor het openen en sluiten van een pakket 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
dodge_911 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:37:
[...]

Ik heb al antwoord :

[...]

Beleefd is'ie wel en hopelijk ook 'n man van z'n woord, want naast importkosten enzo rekenen de douhaainiers hier ook nog eens 10€ voor het openen en sluiten van een pakket 8)7
Pas daar, in de goede zin van het woord, mee op. Als de post het aanbied aan de douane en het blijkt idd minder dan 22€ te zijn hebben ze geen recht om een aanbiedingskost aan te rekenen.

Er slingert ergens een formulier rond om die 10€ dus terug te claimen. Niet iedereen weet daarvan en is het dus handig voor hen om ongeoorloofd dit te kunnen aanrekenen.
Ik ga ff zoeken, hopen dat ik het nog ergens vind.

Edit: gevonden..... lees vanaf punt 5 eens
http://www.bpost.be/site/...ernationale_pakketten.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Luke-san op 22-07-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Een tijd terug kregen we hier de tip van een medetweaker om bij TinyDeal.com te kiezen voor EURO als valuta/currency (direct op de site). Dit was namelijk voordelig ivm de hogere euro-dollar koers die TinyDeal hanteert in vergelijking met PayPal.

Ik kom er net achter dat Banggood ook net zo voordelig is als je direct in Euro's afrekent ipv USD via PayPal. Bijvoorbeeld op de Earson ER-151 scheelt het zo 40 euro cent aan verschil in prijs.

Was ik er maar eerder opgekomen, had het me toch snel (ivm de aantal bestellingen) toch een aantal euro's gescheeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Interresant. Toen ik tablet met hoesje bestelde was het goedkoper in USD dan in EUR... Mogelijk wijzigen ze niet snel genoeg hun koers.
In euro was totaalprijs (na 5% korting) 142.49€.
In USD was totaalprijs (na 5% korting) 184.84$ (wat ongeveer 135€ was aan toenmalige wisselkoers)

Heb wel in USD ook betaald via Paypal en die dus niet in Paypal omgezet naar Euro... Dus op mijn uitreksel stond een USD bedrag en dus ook een heel gunstige USD koers.
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat er een wisselkoerscomissie van 1.4% aangerekend werd , maar ik nog steeds zo'n 5€ bespaard had.

[ Voor 35% gewijzigd door Dima_2005 op 22-07-2014 18:47 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Die kende ik al ;)
Hele mooie uitleg, basically lawyertalk, maar komt er eigenlijk op neer dat ze terugbetalen als jij onomstotelijk je bewijs kan leveren, en dan ook alleen nog als ze daar zelf zin in hebben.

Ook leuk is dat bij zowat elke onderdeel in dat document een mooie url staat, behalve in dat deeltje over terugbetalingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVulture
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Iemand een idee wat ik nog kan kopen voor 0,57 Euro. Dit staat op een virtuele credit card binnen 8 dagen gaat vervallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Klopt, het is altijd verstandig om even snel de vergelijking te maken voordat je besteld. Dat heb ik dan ook zojuist gedaan, betalen met USD en betalen met EUR. Op dit moment (ik denk dat dit komt door de redelijke lage eur-usd koers in het algemeen en bij PayPal is 1 euro = 1,387 usd) lijkt het voordeliger om bij Banggood te betalen met EUR.

Misschien als de Dollar koers weer omhoog schiet het beter is om toch af te rekenen in USD :)
InsertFunnyText schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:07:
-knip-en-edit-

Kan iemand me trouwens nog een soortgelijke (usb)laadkabel aanraden? Heb op dit moment het gevoel dat de kabels die ik nu gebruik niet al te geweldig zijn. Lijken LADEN erg traag op en kunnen het gebruik niet aan.Maar moet bekennen dat ik niet zeker weet in welke maten de kabel zelf hier invloed op heeft.
Ik zie dat je vraag nog niet is beantwoord. Ik zit in hetzelfde schuitje.

Ik ben ook op zoek naar 'goede' micro-usb kabels. Thanx to dodge_911 in "[Ervaringen] Online shoppen in China" :) kom ik er achter waarom mijn Philips Duo Lader heel erg traag laadt (0.3mA ;( ) Slechte kabel (uit China of course).

Had al een vermoeden maar dankzij zo'n usb tester toch met 100% zekerheid kunnen vast stellen dat het om de kabel ging. Iemand tips en of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
dodge_911 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:57:
[...]

Die kende ik al ;)
Hele mooie uitleg, basically lawyertalk, maar komt er eigenlijk op neer dat ze terugbetalen als jij onomstotelijk je bewijs kan leveren, en dan ook alleen nog als ze daar zelf zin in hebben.

Ook leuk is dat bij zowat elke onderdeel in dat document een mooie url staat, behalve in dat deeltje over terugbetalingen :D
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm

Toch al verschillende keren gelezen dat men zijn 10€ terug heeft gekregen wegens onterecht geheven.
Ik dacht dat je een papiertje van de post kreeg met een betalingsbewijs.
Even een mail naar de ombudsdienst met de bewijzen. Papiertje post en betalingsbewijs China ding en ze zijn verplicht het terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:39
EN-IS schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:02:

Ik ben ook op zoek naar 'goede' micro-usb kabels. Thanx to dodge_911 in "[Ervaringen] Online shoppen in China" :) kom ik er achter waarom mijn Philips Duo Lader heel erg traag laadt (0.3mA ;( ) Slechte kabel (uit China of course).
Wellicht een optie voor micro usb kabel. Xtremeguard heeft ze ook op hun site staan. Met de code : Mega90off2 krijg je 90% korting ( gratis verzending werkt niet meer zie ik net ) :( waardoor 2 micro usb kabels $3.60 kosten inclusief shipping. Ik ga er vanuit dat deze dure kabels ( $ 17,99 p/stuk normaal ) beter zijn dan de normale china kabels.

http://www.xtremeguard.com/product-p/6foot-micro-usb.htm
Zelf nog geen ervaring met de kabels. Maar ik zal een korte review in dit topic zetten als ik ze heb ontvangen.

Update: De kabels zijn nu niet meer zo interessant. Shipping komt er aan het eind nog bij op ( $ 5.87 )

Code werkt ook op de screenprotectors!

[ Voor 8% gewijzigd door PCSO op 22-07-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
@PCSO in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

Dank je wel. Ik heb de gok gewaagd en direct een aantal besteld. Helaas geen gratis verzending. Ik zal ook, wanneer ik het heb ontvangen, een korte review plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door EN-IS op 22-07-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:26
Tempered glass alweer uitverkocht voor de s4 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald8 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:14:
Werkt zo'n MiKey/Klick/soortgelijk ook als FM ontvanger? Dus in plaats van een koptelefoon?
Theoretisch ja, in de praktijk zul je het denk ik gewoon moeten uitproberen want het zal beslist niet een goede antenne dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Ronald8 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 17:14:
Bij mijn Samsung Ace2 werkt de KlicK niet als antenne, dus ook geen FM ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 22:40
Ik heb vandaag de Escam QD500 binnengekregen, mooie buiten IP-camera voor pak 'm beet 32 euro. Heb nu 3 pakketten van DX via PostNL verzending ontvangen. Zeer tevreden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Neyluzz op 22-07-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
PCSO schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:33:
[...]

Wellicht een optie voor micro usb kabel. Xtremeguard heeft ze ook op hun site staan. Met de code : Mega90off2 krijg je 90% korting ( gratis verzending werkt niet meer zie ik net ) :( waardoor 2 micro usb kabels $3.60 kosten inclusief shipping. Ik ga er vanuit dat deze dure kabels ( $ 17,99 p/stuk normaal ) beter zijn dan de normale china kabels.

http://www.xtremeguard.com/product-p/6foot-micro-usb.htm
Zelf nog geen ervaring met de kabels. Maar ik zal een korte review in dit topic zetten als ik ze heb ontvangen.

Update: De kabels zijn nu niet meer zo interessant. Shipping komt er aan het eind nog bij op ( $ 5.87 )

Code werkt ook op de screenprotectors!
Dat hij eerst 17 dollar kost wil niets zeggen! Er is ook een oortjes handelaar die extreme prijzen vraagt voor zijn oortjes, maar vervolgens altijd kortingscodes beschikbaar heeft. Gewoon marketing. ;)

Oh, wil je een redelijke USB cable? http://www.head-fi.org/t/...-390-00-free-u-s-shipping
Free shipping en uit china!

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 22-07-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hello friend,

Thank you for your quick reply. You mention it might be checked by local Customs because of the heavy package. We also worry about that. So, let's go to plan B. We'll contact our shipping company tomorrow morning immediately. See if they can hold the package for us from the airport.

We realy do apologize for this trouble and thank you very much for your kindly understanding!

Best regards!
Het wordt nog spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:31

Chocoball

瞧好吧!

EN-IS schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:02:

Had al een vermoeden maar dankzij zo'n usb tester toch met 100% zekerheid kunnen vast stellen dat het om de kabel ging. Iemand tips en of suggesties?
Er zijn ook only charging USB kabels, alleen lopen de prijzen nogal uiteen. Je zou naar 2.0A 24/28 AWG kabel moeten kijken. Ik ben nog aan het kijken waar ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Zojuist een order bij Banggood geplaatst. een Cheerson CX-10 met extra propellers en een setje assen voor de AR Drone. Voorheen al eens bij DX besteld en ging prima, ben benieuwd hoe het hier mag lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Chocoball schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:58:
[...]

Er zijn ook only charging USB kabels, alleen lopen de prijzen nogal uiteen. Je zou naar 2.0A 24/28 AWG kabel moeten kijken. Ik ben nog aan het kijken waar ik ga kopen.
Misschien een beetje meer voor het electronica forum, maar velen hebben ermee te maken.

Ik heb veel zin om zelf een kabel te maken om enkel te kunnen laden. Heb al een paar, echte, testen gedaan met kabels, laders etc en het is te triest voor woorden die micro usb.
Je zit op 5V, weerstand draad en connectors zijn heel belangrijk.

Zelf had ik, en zoals veel anderen, dat opladen op de Nexus 7 verschrikkelijk traag ging.
Als techneut aan het zoeken geweest naar de oorzaak en dus ook gevonden.
Wanneer ie het fijn vindt zou hij met 1.8A moeten laden. Ik geraakte amper aan 0.8A met een lader, of voeding, die mooi 5V uitgaf op de meter en scoop.
Even de achterkant van de N7 eraf en meten maar..... Ik geloof dat ik met sommige kabels nog maar 4.3V over had aan de laad IC van de 5V. Foute boel dus. Overgangsweerstand na overgangsweerstand en op 5V gaat het dan snel naar beneden.
Als ik mijn voeding op 5.5V zette kwam er aan de laad IC ongeveer 5V aan en ging ie na een minuut naar de 1.8A. Nu ik kan je verzekeren, dat maakt een tablet veel leuker dat hij na 2 uur opgeladen is.

Momenteel heb ik nu alle USB laders in een doos gekieperd en maak ik gebruik van http://www.banggood.com/D...le-KIS3R33S-p-912110.html
Ik heb er nu een stuk of 8 van in gebruik (ook raspberry pi) waarvan de output naar 5.5V gekrikt is door een simpele mod aan een weerstand.
Die spullen hebben een zeer propere output en kan je voeden met zowat alles. Steken er trouwens ook 2 van in mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:36
Goed om te lezen dat iedereen hier met hetzelfde china-koop dilemma zit :P
Ik shop ook al jaren op ebay/china rond, toch wel een jaartje of 7,8 denk ik en echt teveel geld uitgegeven. Helemaal als ik kijk wat ik daadwerkelijk van mijn bestelde spullen nog gebruik ;)

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik er wel een beetje van terug aan het komen ben. Alles wat stroom produceert ben ik helemaal mee gekapt (behalve de Xiaomi, die durf ik nog aan) maar begin nu ook huiverig te worden door slechte/dunne kabels. Dan blijft er weinig over (ja een X-Hose tuinslang die ik had besteld maar die ontplofde na 3 weken gebruik midden in de woonkamer).

Feit blijft dat je voor een tiende van de prijs gewoon erg leuke kneut kunt kopen in China maar het is echt troep. Ik pleit voor een chinese shop die duurder is (maar nog goedkoper dan NL) maar kwalietit levert. Dus kwaliteit laders, kabels elektronica etc voor een hogere prijs.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Luke-san schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:45:
Momenteel heb ik nu alle USB laders in een doos gekieperd en maak ik gebruik van http://www.banggood.com/D...le-KIS3R33S-p-912110.html
Ik heb er nu een stuk of 8 van in gebruik (ook raspberry pi) waarvan de output naar 5.5V gekrikt is door een simpele mod aan een weerstand.
Die spullen hebben een zeer propere output en kan je voeden met zowat alles. Steken er trouwens ook 2 van in mijn auto.
Heb je ook een link waar dat spul kant en klaar goed verkocht word? Een soldeerbout aanschaffen wordt een dure oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
De communicatie van die man is briljant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
Russel88 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:00:
[...]

Heb je ook een link waar dat spul kant en klaar goed verkocht word? Een soldeerbout aanschaffen wordt een dure oplossing
Voor het Usb charger kabel probleem.
Misschien komen hier in de toekomst Chinese varianten van zoals de Mikey

https://www.kickstarter.c...e-full-battery-in-1-2-the
https://www.kickstarter.c...your-smartphone-92-faster
https://www.kickstarter.c...cal-meter-know-your-power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Net via cnx-software.com gevonden en besteld voor 81 Eurocent bij Tinydeal :

http://www.cnx-software.c...-control-with-zazaremote/

3.5mm Infrared Cellphone Remote Control for TV IPTV/ AC/ Projector/ Amplifier etc EPATH-324626
Objectnr. EPATH-324626

Met de zazaremote app zou je nu je apparatuur kunnen bedienen. Eens zien of het net zo makkelijk werkt als mijn Logitec Harmony.....voor het geld kon ik het niet laten liggen.

(Sorry TheVulture, net te veel om je CC op te maken..)

[ Voor 5% gewijzigd door TheOmen op 23-07-2014 10:31 . Reden: extra opmerking ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
Blijkbaar zijn er toch al Chinese alternativen. Of ze goed zijn weet ik niet

http://www.ebay.com/itm/O...ables&hash=item19df08e6be

http://www.ebay.com/itm/U...pters&hash=item3a90e5d42b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Russel88 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:00:
[...]

Soldeerboutje koop je toch al voor een euro of 5.
Weerstanden (en condensators) heb ik ooit eens een hoop gekocht op ebay via China want die dingen heb je toch altijd op een zondag nodig.
Als klap op de vuurpijl heb ik er ook nog transient diode achter gezet. 5.8V zit in de reeks en die dingen laten je convertor roken ipv je dierbare toestel in geval dat de convertor sneuveld en de ingangsspaning de uitgangsspaning wordt. (ja, ik heb het al eens gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 18:28
Heb hem imiddels ook ontvangen van tmart maar krijg het ook niet goed werkend, registreerd alleen i klick, 2 of 3 x klicken doet het zelfde als 1 x, heb een chinese star tel met mk6589 chip.
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:23:
Die klick dingen zijn leuk voor vijf minuten, maar met mijn Huawei Honor 2 en Nexus 7 werken die dingen Tmart niet echt fijn, of helemaal niet.

Ik heb het aan het werk gehad, maar nu werken ze plots niet en ik weet niet of het aan die klik dingen ligt of mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/0iYw2Tp.jpg

Sorry voor de groote screenshot. Zit op MN mobiel.

Maar powerbanks voor een lage prijs. Zelf heb ik daar een 5600mah versie van. En werkt fijn

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Maar het is altijd maar de vraag wat de daadwerkelijke capaciteit is, het zou best wel eens de helft kunnen zijn...
Luke-san schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:45:
[...]

Wel een handige oplossing maar ik zou toch een beetje bang zijn dat de feedback niet meer goed werkt oid en dat er een hoge spanning op de output komt te staan..Aan de andere kant is 5.5V natuurlijk ook niet zo'n verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Mr_gadget schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:02:

Wel een handige oplossing maar ik zou toch een beetje bang zijn dat de feedback niet meer goed werkt oid en dat er een hoge spanning op de output komt te staan..Aan de andere kant is 5.5V natuurlijk ook niet zo'n verschil ;)
De spanning wordt normaal al ingesteld met een spanningsdeler met weerstanden, dus geen verschil in de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Mr_gadget schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:02:
Maar het is altijd maar de vraag wat de daadwerkelijke capaciteit is, het zou best wel eens de helft kunnen zijn...

-knip-
Dat is zo. Met de 5600mah versie heb ik goede ervaringen. Die kan MN Note 2 tot 1.5x opladen terwijl MN Note helemaal leeg was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Chocoball schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:58:
Goed om te weten waar ik naar uit moet kijken (heb wel al 3 kabels van xtremeguard besteld (impuls aankoop), jammer van de $6 verzendkosten, alleen ik heb maar meteen twee achterklepjes voor de Galaxy S4 maar bij besteld).
laurens0619 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:56:
Goed om te lezen dat iedereen hier met hetzelfde china-koop dilemma zit :P
Ik shop ook al jaren op ebay/china rond, toch wel een jaartje of 7,8 denk ik en echt teveel geld uitgegeven. Helemaal als ik kijk wat ik daadwerkelijk van mijn bestelde spullen nog gebruik ;)

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik er wel een beetje van terug aan het komen ben. Alles wat stroom produceert ben ik helemaal mee gekapt (behalve de Xiaomi, die durf ik nog aan) maar begin nu ook huiverig te worden door slechte/dunne kabels. Dan blijft er weinig over (ja een X-Hose tuinslang die ik had besteld maar die ontplofde na 3 weken gebruik midden in de woonkamer).

Feit blijft dat je voor een tiende van de prijs gewoon erg leuke kneut kunt kopen in China maar het is echt troep. Ik pleit voor een chinese shop die duurder is (maar nog goedkoper dan NL) maar kwalietit levert. Dus kwaliteit laders, kabels elektronica etc voor een hogere prijs.
Daar pleit ik ook voor, een shop waar we kwaliteits laders, kabels en alle andere electronica voor een hogere maar nog altijd tegen een aantrekkelijk prijs kunnen kopen/bestellen! :)

Toevallig dat je Xiaomi noemt, ik heb namelijk gisteren (om te testen) de USB kabel van de Powerbank gebruikt en deze laadt op zoals die moet laden, ik dacht mij te herinneren op de Philips Duo USB lader 1.8mAh (ik zal dit nog eens testen - weet het niet meer zeker).

Xiaomi heeft/verkoopt ook kabels, en ik zat eraan te denken om een paar van Xiaomi kabels te bestellen. Officiële echte Xiaomi kabel1 - kabel2 en ik denk dat deze wel van goede kwaliteit zijn (deze worden namelijk ook geleverd met de toestellen). Op Tmall.com zijn ze geprijsd voor $3.33 en $2.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kan het kwaad om zo'n Xiaomi Power Bank constant aan een lader te laten hangen en het als tussenlader te gebruiken? Zodat als je de Power Bank wilt meenemen, dat die altijd vol zit. Of is het beter voor de Power Bank om hem niet te vaak op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zodat de power bank altijd vol is, als je hem ooit wilt meenemen. En niet speciaal van te voren hoeft op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
xileS schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:35:
Zodat de power bank altijd vol is, als je hem ooit wilt meenemen. En niet speciaal van te voren hoeft op te laden.
Ik denk dat dat niet verstandig is. Continu opladen en soms even je telefoon opladen (via de pb) zal invloed hebben op de kwaliteit van de batterijen (in de powerbank).

Het is voor de levensduur van de Powerbank (batterijen) van belang om deze op reguliere wijze te gebruiken, dat is dus volledig opladen en gebruiken totdat deze bijna tot helemaal leeg is en het cycli kan dan opnieuw beginnen.

//EDIT, wat hij zegt Get!em in "[Ervaringen] Online shoppen in China" :)

[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 23-07-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
xileS schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:35:
Laadt hem dan vol en leg hem weg en laadt je apparaten op aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Chinese Powerbanks hebben vaak 18650 batterijen, dit zijn Lithium batterijen.

Lithium heeft een aantal andere eigenschappen tov de normale oplaadbare batterijen:
1) Bij normaal gebruik en temperaturen heeft het een geringe zelfontlading. (dus hij blijft zijn lading behouden, opgeladen mAh).
2) Echter bij 100% vol, is er wel een groter verval in capaciteit! (maximaal aantal op te laden mAh ) Het is dus belangrijk om Li batterijen die je niet veel gebruikt slechts voor 50-80% vol te doen (zoals je ze ook krijgt aangeleverd vanuit China).
3) Bij Li batterijen is het ook belangrijk dat de lading nooit onder de 5% komt. Dit ivm onherstelbare schade (kristallisatie). Geheel ontladen zoals je bij NimH batterijen gewend bent is dus ook niet goed!

Simpele maar doeltreffende uitleg:
Wikipedia: Lithium-ion-accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 22:46

two

TheOmen schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:33:

3.5mm Infrared Cellphone Remote Control for TV IPTV/ AC/ Projector/ Amplifier etc EPATH-324626
Objectnr. EPATH-324626

Met de zazaremote app zou je nu je apparatuur kunnen bedienen. Eens zien of het net zo makkelijk werkt als mijn Logitec Harmony.....voor het geld kon ik het niet laten liggen.

Heb er ook 1 gekocht, thanks! Zeker handig en altijd leuk om natuurlijk wat mensen te trollen die niet weten wat hun overkomt :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:31

Chocoball

瞧好吧!

EN-IS schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:15:
[...]

Goed om te weten waar ik naar uit moet kijken (heb wel al 3 kabels van xtremeguard besteld (impuls aankoop), jammer van de $6 verzendkosten, alleen ik heb maar meteen twee achterklepjes voor de Galaxy S4 maar bij besteld).

Xiaomi heeft/verkoopt ook kabels, en ik zat eraan te denken om een paar van Xiaomi kabels te bestellen. Officiële echte Xiaomi kabel1 - kabel2 en ik denk dat deze wel van goede kwaliteit zijn (deze worden namelijk ook geleverd met de toestellen). Op Tmall.com zijn ze geprijsd voor $3.33 en $2.50.
Ik heb een noodle USB kabel van Xiaomi en vandaag een Delock 2.0A USB kabel met AWG 24 Power, AWG 28 Daten (via Amazon want ik kon even 1-2-3 niets vinden bij de Chinese shops).

Ik wacht nog op deze tester http://www.dx.com/p/lcd-d...white-315314#.U70j8I2SxGc en wil dan wat tests doen met een 10400mAh en 5200mAh Power Bank van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
TheOmen schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:33:

Objectnr. EPATH-324626

Ook FF 2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mimang schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:23:
[...]

Heb er ook 1 gekocht, thanks! Zeker handig en altijd leuk om natuurlijk wat mensen te trollen die niet weten wat hun overkomt :P
Leuk inderdaad, maar het is de vraag welke remotes die app support. Geen "learning" mogelijkheid, maar op basis van de database. Dit staat in 1 van de recensies: "Nice for asia, i think Only support for devices produced in taiwan and china. No support for Sony, Philips or Pioneer eg."
Ik kan ook nergens die remote database vinden op internet.

Ik wacht wel even tot de ervaringen hier gedeeld worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Henk schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:14:
[...]

De communicatie van die man is briljant :P
Het wordt nog beter :)
Hello friend,

We're glad to inform you that the package has been hold it by our shipping company. And also we'll send our staff to the airport to separate the item and send it tomorrow.

Please forgive our careless, it won't be happen again. We'll send some gift this time for you, hope you'll like it. And if you still want to purchase with us next time, we'll definitely offer you a lower price.

Have a nice day!

Best regards!
Kan ik 'm ergens nomineren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
dodge_911 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:19:
[...]

Het wordt nog beter :)

[...]

Kan ik 'm ergens nomineren? ;)
Enorm netjes van ze. Zie je niet vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Ik heb vandaag mijn Earson ER-151 (ES-151A) van DealExtreme.com ontvangen, ik kan nu een snelle vergelijking met de Earson die ik afgelopen week van Banggood.com heb ontvangen;

BijzonderhedenBanggood.comDealExtreme.com
Merk & modelEarson ES-151AEarson ES-151A
Logo product?JaJa
Retail doos?Nee (OEM)Ja (Retail)
Accessoires(Draag)band
Audio kabel (aux)
USB - MicroUSB laadkabel
(Draag)band
Audio kabel (aux)
USB - MicroUSB laadkabel
Serienummer?Ja (Sticker)Ja (Geprint)
Bluetooth KoppelingZonder codeZonder code
HandleidingA6 gedrukt dubbel gevouwenA4 gekopieerd 5x scheef gevouwen
Batterij1500mAh Poylmernog niet getest/onbekend
Afspeeltijd8 - 14 uurnog niet getest/onbekend
Geluid (ervaring)UitmuntendUitmuntend
Prijs$26.99$32.93

Opvallend is handleiding wat bij de retail versie is gekopieerd (niet origineel) op een A4 en bij de oem versie een originele handleiding is toegevoegd wat lijkt te zijn gedrukt op een A5.

Ook een andere opvallende punt is de serienummer dat is geprint op de achterkant van de retail versie van de Earson ES-151A, deze is niet terug te vinden op de OEM versie.
De retail versie heeft een lange serienummer met het modelnummer en nog een aantal cijfers.
De oem versie heeft een korte serienummer met de datum van productie (20140620xxxxxx) en een aantal extra cijfers die weinig betekenis hebben voor mij, het lijkt niet op een modelnummer of soortgelijks, dit allen staat op een witte stikker. Ik ben wel benieuwd waarom de oem versie niet een (laser)geprinte serienummer heeft. B)

In feite zijn het dezelfde bluetooth speakers. Beide producten voelen hetzelfde aan, hebben hetzelfde gewicht (zover ik dat heb kunnen voelen, heb geen keuken weegschaal hier :)) en klinken hetzelfde. Alleen lijkt het alsof de retail versie net iets beter klinkt, dit is verwaarloosbaar en ik denk dat het heel goed kan zijn dat het tussen mijn oren zit :Y)

Is het de $6.00 (of meer) waard? Om eerlijk te zijn zou ik het niet zeker weten, ik denk het niet. Alleen als je deze bijvoorbeeld cadeau zou willen doen (verjaardagen, feestje, enz.) zou ik toch voor de retail versie gaan, deze komt namelijk netjes in een stevig doos en maakt het geven en ontvangen leuker.

Binnenkort zal ik een review schrijven en zal dan wat foto's hier plaatsen. Sowieso _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laurens0619 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:56:
Dan koopt natuurlijk geen kip het rechtstreeks uit China als het prijsverschil niet heel groot is. Overigens heb ik met meeste spullen uit China prima ervaringen en goedkope USB adapters om je smartphone mee op te laden bijvoorbeeld werken ook gewoon.

De horor verhalen kan ik ook inderdaad, maar als het werkt dan werkt het ben ik van mening. Ik ben nu overigens bezig met verhuizen en ik heb me wel afgevraagd of je led lampen niet goedkoper rechtstreeks uit China krijgt want nu heb ik ze bij de IKEA gekocht voor € 2,99 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03
Heb je bij die uit China ook 2 jaar garantie? En die van IKEA zullen niet zomaar spontaan gaan fikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user-100
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 16:33
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:06:
[...]

Dan koopt natuurlijk geen kip het rechtstreeks uit China als het prijsverschil niet heel groot is. Overigens heb ik met meeste spullen uit China prima ervaringen en goedkope USB adapters om je smartphone mee op te laden bijvoorbeeld werken ook gewoon.

De horor verhalen kan ik ook inderdaad, maar als het werkt dan werkt het ben ik van mening. Ik ben nu overigens bezig met verhuizen en ik heb me wel afgevraagd of je led lampen niet goedkoper rechtstreejs uit China krijgt want nu heb ik ze bij de IKEA gekocht voor € 2,99 per stuk.
Of ik heb heel veel pech met de LED lampen die ik rechtstreeks uit China heb gehaald of ze zijn gewoonweg niet goed genoeg. Alles wat een wattage heeft van 3 watt of meer is hier binnen het jaar stuk gegaan. Via Banggood wel vaak een nieuw exemplaar ontvangen maar die gaan ook gewoon stuk :-(
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de AC-tion en Ikea lampen wel heel blijven maar ik ben er klaar mee en ben weer over gestapt op energiezuinige Philips Genie spaarlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
MrMilco schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:02:
[...]

Enorm netjes van ze. Zie je niet vaak
In mijn lange carriëre als eBay-koper is dit toch wel 1 van de beste manieren om met je klanten om te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:02:
[...]

In mijn lange carriëre is dit toch wel 1 van de beste manieren om met je klanten om te gaan...
In belgie en veel andere landen waarschijnlijk, hier in NL is de gemiddelde salesman nogal bot of lomp ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:15:
[...]

In belgie en veel andere landen waarschijnlijk, hier in NL is de gemiddelde salesman nogal bot of lomp ;w
Ik shop nog wel eens in de mediamarkt in maastricht, en kan dat eigenlijk helemaal niet beamen, van die lompheid, de keren dat ik er een verkoper aanspreek weten ze me altijd wel te helpen. Misschien komt het omdat ik Belg ben, ofzo :) Ik heb in België dan wel weer veel meer last van botte verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
user-100 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:31:
[...]

Of ik heb heel veel pech met de LED lampen die ik rechtstreeks uit China heb gehaald of ze zijn gewoonweg niet goed genoeg. Alles wat een wattage heeft van 3 watt of meer is hier binnen het jaar stuk gegaan. Via Banggood wel vaak een nieuw exemplaar ontvangen maar die gaan ook gewoon stuk :-(
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de AC-tion en Ikea lampen wel heel blijven maar ik ben er klaar mee en ben weer over gestapt op energiezuinige Philips Genie spaarlampen.
Dan mag ik niet klagen. Hier heb ik nu bijna een jaar dagelijks 12 6.4W led lampen in gebruik. En die staan per dag toch meerdere uren achter elkaar aan. En tot nu toe is er nog geen 1 kapot gegaan. In totaal heb ik 4 verschillende fitting soorten over het hele huis in gebruik, en alleen een paar goedkope van DX zijn kapot gegaan. Maar ok, die waren ook van 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:26:
[...]

Ik shop nog wel eens in de mediamarkt in maastricht, en kan dat eigenlijk helemaal niet beamen, van die lompheid, de keren dat ik er een verkoper aanspreek weten ze me altijd wel te helpen. Misschien komt het omdat ik Belg ben, ofzo :) Ik heb in België dan wel weer veel meer last van botte verkopers.
Weleens in andere continenten geshopt, in het bijzonder Azie? Dan gaat een wereld voor je open ;)
Het gewoon netjes begroeten van een binnenlopende klant is hier vaak al teveel gevraagd. Gelukkig niet elke winkel, maar het valt wel op. Mijn ervaring in Belgie is trouwens miniem. Maar goed, kan er zo een heel topic aan wijden, mag niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:42:
[...]

Weleens in andere continenten geshopt, in het bijzonder Azie? Dan gaat een wereld voor je open ;)
Het gewoon netjes begroeten van een binnenlopende klant is hier vaak al teveel gevraagd. Gelukkig niet elke winkel, maar het valt wel op. Mijn ervaring in Belgie is trouwens miniem. Maar goed, kan er zo een heel topic aan wijden, mag niet :+
Winkelen in Shanghai bij de WE, H&M en dergelijke winkels word je behandeld als een koninklijke :) Persoonlijke verkoper, als er een vrij is dus op drukke tijden zul je eentje moeten benaderen, loopt met je mee pakt kleren met de juiste maat voor je en geeft ook nog advies.

Tja als je commissie krijgt op basis van verkopen dan natuurlijk he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 23:10:
Heb je bij die uit China ook 2 jaar garantie? En die van IKEA zullen niet zomaar spontaan gaan fikken.
Waarschijnlijk niet inderdaad, maar dat geld voor zo'n beetje alles dat je rechtstreeks uit China importeert. Goed die van IKEA zijn momenteel ook niet meer zo duur meer, dus daarom zou ik sowieso niet snel een ledlamp uit China bestellen.

Overigens zegt IKEA dat zo'n lamp 20 jaar mee kan gaan, of dat waar is betwijfel ik maar ik doe het vooral vanwege de energie besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Xepos schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 01:07:
[...]

Winkelen in Shanghai bij de WE, H&M en dergelijke winkels word je behandeld als een koninklijke :) Persoonlijke verkoper, als er een vrij is dus op drukke tijden zul je eentje moeten benaderen, loopt met je mee pakt kleren met de juiste maat voor je en geeft ook nog advies.

Tja als je commissie krijgt op basis van verkopen dan natuurlijk he :P
Shanghai (en ook Beijing) =/= de rest van China. En zeker niet Westerse winkels zoals WE, H&M etc.
Loop eens een Suning, 361, of wat dan ook binnen en het personeel staat meestal in een hoekje met elkaar te wechatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:01:

Overigens zegt IKEA dat zo'n lamp 20 jaar mee kan gaan, of dat waar is betwijfel ik maar ik doe het vooral vanwege de energie besparing.
Dat zeiden ze destijds over spaarlampen ook, die vallen ook uit moet bosjes thuis, sinds de gloeilamp niet meer verkocht mag worden heb ik al 4 spaarlampen moeten vervangen. En aangezien ledlampen voor de bijpassende fitting en model veel goedkoper waren was dat een logische vervanging.

Mijn Xaiom accu is ook binnen. Met DX EUD, het heeft anderhalve week geduurd. Alleen PostNL verwisseld halverwege de rest de trackingcode. Ik had hem in mijnpakket eerst met de Chinese code. Die werd maar niet bezorgd. Gisteren lag het op het servicepunt met een nieuwe 3S code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
Ik heb ook al verschillende Chinese powerleds (3x3w) geprobeerd maar eigenlijk weinig goede resultaten mee gehad.Vooral de dimbare varianten zijn veelal een probleem.
Ze beginnen te flikkeren of vallen gewoon uit of ze zijn compleet niet dimbaar (ookal zijn ze voor dimbare versie gekocht). Ze geven zelfs storing op de radio.
De leds zelf zijn nog goed, dus als iemand een link heeft waar enkel de mr16 (gu5.3) voet met elektronica te koop is, laat maar weten.

Ook voorstander voor kwaliteitsproducten, wil er zeker meer voor betalen Mijn laatste bestelling van usb kabels van 2m was ook weeral brol. (laden op tegen 250ma met elke lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hebben jullie nog aanraders voor een beetje betrouwbare lightning kabels? Ik heb er nu een stuk of 5 versleten van DX en 4 van zo'n Nederlandse dagaanbieding site, maar uiteindelijk gaat binnen no time een van de 4 kabeltjes in de lightning plug kapot - die zijn bij de cheape kabels zo verschrikkelijk brak gesoldeerd dat ze gewoon afbreken - en dan kun je 'm weer weggooien.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Koop gewoon Belkin ofzo. Zijn iets duurder, maar wel betrouwbaar. En gebruik deze lifehack :) http://lifehacker.com/594...m-fraying-with-an-old-pen

[ Voor 46% gewijzigd door 418O2 op 24-07-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

418O2 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:12:
Koop gewoon Belkin ofzo. Zijn iets duurder
Mwah die van DX waren $2.40 destijds, dus wel meer dan 'iets' ;)

Maar ik zie dat ze die niet eens meer verkopen, zal dus niet de enige zijn geweest die niet geweldige ervaringen ermee had.
Werkt niet, dat is niet de slijtplek namelijk... die zit 'in' de lightning connector zelf.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
Acolyte57 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:28:
[...]

Mwah die van DX waren $2.40 destijds, dus wel meer dan 'iets' ;)

Maar ik zie dat ze die niet eens meer verkopen, zal dus niet de enige zijn geweest die niet geweldige ervaringen ermee had.

[...]

Werkt niet, dat is niet de slijtplek namelijk... die zit 'in' de lightning connector zelf.
Is deze mss iets?

http://www.dx.com/nl/p/mf...d-ipod-white-100cm-311985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 22:29

rg-mohwa

Phoe Hé

er was laatst iemand die een andere URL voor DX poste, volgens kwam je dan op de DX site met alles wat in rotterdam opgeslagen lag of iets dergelijks. en dat werd dan vanuit rotterdam verzonden. iemand die deze url wil delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
@rg-mohwa: deze? http://eud.dx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 22:29

rg-mohwa

Phoe Hé

Dat was het volgens mij niet, maar deze voldoet ook Tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
rg-mohwa schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Dat was het volgens mij niet, maar deze voldoet ook Tnx !
eud.dx.com verzend niet echt uit Nederland, maar is gewoon snellere verzending via PostNL uit China, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:12:
Koop gewoon Belkin ofzo. Zijn iets duurder, maar wel betrouwbaar. En gebruik deze lifehack :) http://lifehacker.com/594...m-fraying-with-an-old-pen
Veel te duur, kan je net zo goed een paar euro extra uitgeven voor een originele Apple, loop je minder risico je usb poort te mollen.

Levensduur van die lightning kabels zijn trouwens erg afhankelijk van de gebruiker. Maakt nogal een verschil of je die kabels erin "ramt" of voorzichtig inplugt en hoe je ze opbergt, elke dag opgerold in broekzak zonder bescherming etc. Dat overleeft zelfs een originele kabel niet. Als je de forums beetje afstruint is het een bekend probleem dat bij regelmatig gebruik de tip op den duur sowieso eraf geschaafd wordt of zelfs corrodeert, er lopen nog rechtszaken tegen Apple vanwege die fragiele kabels.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:07:
[...]

[...]

Veel te duur, kan je net zo goed een paar euro extra uitgeven voor een originele Apple, loop je minder risico je usb poort te mollen.

Levensduur van die lightning kabels zijn trouwens erg afhankelijk van de gebruiker. Maakt nogal een verschil of je die kabels erin "ramt" of voorzichtig inplugt en hoe je ze opbergt, elke dag opgerold in broekzak zonder bescherming etc. Dat overleeft zelfs een originele kabel niet. Als je de forums beetje afstruint is het een bekend probleem dat bij regelmatig gebruik de tip op den duur sowieso eraf geschaafd wordt of zelfs corrodeert, er lopen nog rechtszaken tegen Apple vanwege die fragiele kabels.
Volgens mij heeft Apple de kabel al een tijdje geleden aangepast, die bij de iPhone 5 was in mijn geval erg frafiel, die bij de iPhone 5S komt op mij een stuk steviger over, vooral bij de Lightning connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Ik kwam op TD deze horloges tegen ze zien er leuk uit en wil de SISTEM Black bestelllen maar zie nergens een link, weet iemand hier meer van ? http://www.tinydeal.com/w...76.html?dp=L02076&px=j86z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:25
Gisteren weer een bestelling geplaatst bij eGlobal. Vandaag ontvangen! Bijna niet te geloven!!!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cZSXeJXrBqc1Z76fFgcr579w/full.jpg

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Hamed schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:27:
Gisteren weer een bestelling geplaatst bij eGlobal. Vandaag ontvangen! Bijna niet te geloven!!!

[afbeelding]
Da's echt wel te gek! Soms doet een brief van een andere gemeente er al 3 dagen over om bij mij te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ja DHL is in dat opzichte echt een top bedrijf. De Nederlandse postbedrijven zijn daadwerkelijk traag vergeleken met de internationale gerichte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:01:
Goed die van IKEA zijn momenteel ook niet meer zo duur meer, dus daarom zou ik sowieso niet snel een ledlamp uit China bestellen.
Die dimbare van de IKEA zijn nog wel vrij prijzig, merkte ik laatst. Wou ze kopen voor combinatie met klikaan/klikuit systeem in huis, maar dan moet je de duurste uit hun lijn hebben. Weet niet of dimbare uit China wat betaalbaarder zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Acolyte57 op 24-07-2014 17:02 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]