[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:26
Kon het niet laten heb toch ook een Xiami powerbank gekocht.
Ik mag hier niet meer op het forum kijken :)

Ik had met mijn usb meter 2 oudere powerbanks getest en ze bleken toch niet zo goed te zijn.
Ik zal er in de toekomst mss wel eens andere batterijen voor kopen.

Ik heb hem toch nog kunnen kopen bij Banggood voor $21.14 met shipping bij. Ik wou hier nog 2% exchangeable coupons extra voor gebruiken voor nog meer korting maar dat mocht spijtig genoeg niet meer :)

Als ik eventueel een review van een Chinese aankoop wil delen, doe ik dit dan best hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:35
Snuffelke schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 01:37:
Kon het niet laten heb toch ook een Xiami powerbank gekocht. Ik mag hier niet meer op het forum kijken :)

Ik had met mijn usb meter 2 oudere powerbanks getest en ze bleken toch niet zo goed te zijn. Ik zal er in de toekomst mss wel eens andere batterijen voor kopen.

Ik heb hem toch nog kunnen kopen bij Banggood voor $21.14 met shipping bij. Ik wou hier nog 2% exchangeable coupons extra voor gebruiken voor nog meer korting maar dat mocht spijtig genoeg niet meer :) Als ik eventueel een review van een Chinese aankoop wil delen, doe ik dit dan best hier?
Review van je Chinese aankoop kun je hier delen. Je hebt gelijk, heb de prijs zojuist gecheckt op Banggood.com en ik zie dat deze nu $23.09 is geprijsd, alle kleuren hebben nu 1 prijs. Wat bedoel je met 2% exchangeable coupons? Zijn dat niet coupons onder je eigen account met punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Mijn eerste ervaring met Hongkongeek.com en laat me al zeggen dat het helemaal geen goede is.

Binnen x-aantal dagen is het mijn verjaardag, dus wat moeten ze weeral kopen voor mij. Ben al langer aan het kijken naar een smartwatch en kwam de E2602 tegen. Op een ander forum gevraagd waar ik deze kon kopen en werd naar deze winkel verwezen.
Toch eerst even een email gestuurd of deze in stock was of niet en de situatie uitgelegd.
'Yes it is in stock, I recommend DHL so you have it in 3 to 10 days'

Dus gelijk betaald en wachten maar. Je kan al raden blijft in progress staan. Dan maar even een email gestuurd en krijg dit antwoord.
'There is the problem with the model E2602. When we tested , it showed many problems . We want to change with the supplier, but they said they don't have this model in stock .
So would you like to take another model ?'

Er is helemaal geen probleem met dat model en waarom moet ik er achter vragen? Uiteraard moet ik geen ander model maar onmiddelijk mijn geld terug.
Ik vrees dat het nu te laat is en ik nooit op tijd dat ding hier kan krijgen.

Dus die winkel kompleet af te raden. Hadden ze hem maar in stock op Banggood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luke-san schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:24:
Mijn eerste ervaring met Hongkongeek.com en laat me al zeggen dat het helemaal geen goede is.

Binnen x-aantal dagen is het mijn verjaardag, dus wat moeten ze weeral kopen voor mij. Ben al langer aan het kijken naar een smartwatch en kwam de E2602 tegen. Op een ander forum gevraagd waar ik deze kon kopen en werd naar deze winkel verwezen.
Toch eerst even een email gestuurd of deze in stock was of niet en de situatie uitgelegd.
'Yes it is in stock, I recommend DHL so you have it in 3 to 10 days'

Dus gelijk betaald en wachten maar. Je kan al raden blijft in progress staan. Dan maar even een email gestuurd en krijg dit antwoord.
'There is the problem with the model E2602. When we tested , it showed many problems . We want to change with the supplier, but they said they don't have this model in stock .
So would you like to take another model ?'

Er is helemaal geen probleem met dat model en waarom moet ik er achter vragen? Uiteraard moet ik geen ander model maar onmiddelijk mijn geld terug.
Ik vrees dat het nu te laat is en ik nooit op tijd dat ding hier kan krijgen.

Dus die winkel kompleet af te raden. Hadden ze hem maar in stock op Banggood
De zoveelste les, niet bestellen als je een deadline hebt, wanneer wordt dat eens duidelijk...
levert alleen maar ergenissen op. Ja, vaak gaat het goed, maar soms ook dus niet. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat die overal out of stock kan zijn, heeft niks met Hongkongeek te maken. Zo'n beetje elke shop werkt met dropshipping, hier al meerdere malen aangehaald. Gisteren toevallig van Banggood deze mail gehad:

Thank you for your shopping with Banggood.

For your order xxxxx, now SKU146285 is out of stock, and expected to be restock stock in one week.

We are very sorry for the trouble. Would you like to wait for the item?

Expecting your reply!

Best regards,

Ik wacht gewoon rustig af, komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 10:57:
[...]

De zoveelste les, niet bestellen als je een deadline hebt, wanneer wordt dat eens duidelijk...
levert alleen maar ergenissen op. Ja, vaak gaat het goed, maar soms ook dus niet. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat die overal out of stock kan zijn, heeft niks met Hongkongeek te maken. Zo'n beetje elke shop werkt met dropshipping, hier al meerdere malen aangehaald. Gisteren toevallig van Banggood deze mail gehad:

Thank you for your shopping with Banggood.

For your order xxxxx, now SKU146285 is out of stock, and expected to be restock stock in one week.

We are very sorry for the trouble. Would you like to wait for the item?

Expecting your reply!

Best regards,

Ik wacht gewoon rustig af, komt goed.
Yup, ik weet het, bestel nu al een jaartje of 6 a 7 dingen in China.
Maar als je zegt dat je het daar in stock hebt, dan heb je het, anders moet je maar zeggen dat je bij je supplier moet checken of het daar in stock staat.
Mijn geld konden ze ook niet direct terugstorten om 1 of andere reden dus waarschuw ik liever even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is meer in hoeverre je waarde moet hechten aan hun stock gegevens. Alleen de hot items hebben ze een voorraadje van, de rest is allemaal dropshipping om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Maarja, daar heb je nu weinig aan. Dat laatste is inderdaad niet erg netjes van ze. Open desnoods een dispute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ik heb mijn sj4000 binnen van tmart, 3 weken geleden bij tmart besteld.
erg tevreden mee maar wel jammer dat ik een v01 ontvangen heb :(

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
Bij banggood 4x sku025082 kaartlezer gekocht.
Snelle levering
07-07 besteld
16-07 levering

Helaas 3 (!) van de vier defect.

Moest een filmpje sturen met bewijs. Gedaan.

Even afwachten..

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Luke-san schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Yup, ik weet het, bestel nu al een jaartje of 6 a 7 dingen in China.
Maar als je zegt dat je het daar in stock hebt, dan heb je het, anders moet je maar zeggen dat je bij je supplier moet checken of het daar in stock staat.
Mijn geld konden ze ook niet direct terugstorten om 1 of andere reden dus waarschuw ik liever even.
Hoe heb je betaald?
Geld terugstorten is niet zo als in Nederland van een NL naar NL bankrekening binnen 1 of 2 dagen geregeld. Dat kan wat langer duren (zeker door gezeur met IBAN etc.). Dat is het risico van iets kopen in het buitenland en om daar Hongkonggeek te schuld van te geven is wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Kenzi schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 15:23:
[...]

Hoe heb je betaald?
Geld terugstorten is niet zo als in Nederland van een NL naar NL bankrekening binnen 1 of 2 dagen geregeld. Dat kan wat langer duren (zeker door gezeur met IBAN etc.). Dat is het risico van iets kopen in het buitenland en om daar Hongkonggeek te schuld van te geven is wel erg kort door de bocht.
Ik neem maar zo aan met Paypal. Dat is bij HG de meest gebruikte. En mocht dat inderdaad het geval zijn dan heb je binnen 3 dagen je geld terug. Duurt het langer dan ligt het probleem puur bij de onwil/ traineren van de shop. En nee, dit is geen uitzondering maar regel. Ik heb inmiddels van zo'n 10 verschillende shops refunds gehad, en de langste duurde 5 dagen, maar daar zat een weekend tussen.

Er zijn er ook die er alles aan doen om je geld niet terug te betalen, maar coupons aanbieden zodat je die bij ze kunt besteden. Die berichten zul je hier de laatste weken al wel gelezen hebben neem ik aan. Dus om te zeggen dat het kort door de bocht is, lijkt me ook een overhaaste conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een couponcode van 5% korting bij Tmart: summer

Kan weer in het lijstje van Mr. Chinakorting ;)
(p.s. de code D6 op de site is inmiddels ook verlopen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
Net maar weer eens een claim geopend. Op 8 juni een HDMI naar S/PDIF switch besteld via eBay. Inmiddels 42 dagen onderweg (jaja ik houd dat allemaal netjes bij!) en nogsteeds niks ontvangen. Op maandag bezorgen ze hier geen pakketjes, dus zojuist maar een case geopend dat ik verwacht dat het pakket verloren is, en dat ik m'n geld terug wil.

Kan wel eindeloos blijven wachten, maar dan ben ik te laat om een case te openen en heb ik geen stok achter de deur bij de verkoper, en ben ik dus m'n geld (28 euro) kwijt.

Normaal is alles hier (bijna op de dag af!) binnen 14 dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 20-07-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Kan er iemand me een Taobao agent aanraden?
Wil me graag een Xiaomi Mi Router Mini kopen. Die kost op Taobao 129CNY, maar meeste shops verkopen hem voor 60$. Ik heb niks tegen een beetje winst, maar da's te veel van het goeie.
Via Mistertao is het totaal van 35$ inclusief fees&shipping. (al weet ik het gewicht niet, dus maar 600gr gegokt) Hier kan ik op zich mee leven.

Of eigenlijk toch maar wachten op release? Waarschijnlijk zal prijs wel dalen... (al is dat niet zeker. Xiaomi producten worden praktisch altijd met 100-150% winst verkocht)
Ik wil die eigenlijk gebruiken als client ipv router :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dima_2005 op 20-07-2014 12:14 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Mistertao heb ik in iedere geval goede ervaringen mee, en met Zarmark ook :) Ik op die manier destijds een knuffel laten bezorgen bij mijn Chinese ex-vriendin, en normaal gesproken doen Agents dit niet maar Zarkmark deed dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dima_2005 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:02:
Kan er iemand me een Taobao agent aanraden?
Wil me graag een Xiaomi Mi Router Mini kopen. Die kost op Taobao 129CNY, maar meeste shops verkopen hem voor 60$. Ik heb niks tegen een beetje winst, maar da's te veel van het goeie.
Via Mistertao is het totaal van 35$ inclusief fees&shipping. (al weet ik het gewicht niet, dus maar 600gr gegokt) Hier kan ik op zich mee leven.

Of eigenlijk toch maar wachten op release? Waarschijnlijk zal prijs wel dalen... (al is dat niet zeker. Xiaomi producten worden praktisch altijd met 100-150% winst verkocht)
Ik wil die eigenlijk gebruiken als client ipv router :)
Je zal toch moeten wachten op de release, gezien hij nog niet te koop is. Op taobao zijn enkel reserveringsplaatsen te koop. Nog steeds geen garantie dat je hem krijgt gezien de geschiedenis met andere Xiaomi releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ok, bedankt voor het advies. Dit lijkt me het veiligste. Worst case koop ik bij releasee wel via een Taobao agent :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:32
Oeps, impulsaankoop alert O-) Net een SJ4000 action cam besteld bij Banggood. Eeste keer dat ik via zo'n kanaal bestel dus ben benieuwd hoe lang ik moet wachten. Ga 4 september op vakantie dus hopelijk heb ik 'm nog op tijd binnen. Nu alleen nog ff kijken of ik er wat accessoires bij bestel.
Nog gebruik kunnen maken van een couponcode die hier stond van 2 juli, dus nog dank :)

[ Voor 34% gewijzigd door Southern Sun op 20-07-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:55
Southern Sun schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:47:
Oeps, impulsaankoop alert O-) Net een SJ4000 action cam besteld bij Banggood. Eeste keer dat ik via zo'n kanaal bestel dus ben benieuwd hoe lang ik moet wachten. Ga 4 september op vakantie dus hopelijk heb ik 'm nog op tijd binnen. Nu alleen nog ff kijken of ik er wat accessoires bij bestel.
Nog gebruik kunnen maken van een couponcode die hier stond van 2 juli, dus nog dank :)
Heb je de code: 6B84AE gebruikt?
Zo ja hoeveel korting kreeg je er mee?
Ik krijg $10 geen $14 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
starcopy schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:48:
[...]

Ik neem maar zo aan met Paypal. Dat is bij HG de meest gebruikte. En mocht dat inderdaad het geval zijn dan heb je binnen 3 dagen je geld terug. Duurt het langer dan ligt het probleem puur bij de onwil/ traineren van de shop. En nee, dit is geen uitzondering maar regel. Ik heb inmiddels van zo'n 10 verschillende shops refunds gehad, en de langste duurde 5 dagen, maar daar zat een weekend tussen.

Er zijn er ook die er alles aan doen om je geld niet terug te betalen, maar coupons aanbieden zodat je die bij ze kunt besteden. Die berichten zul je hier de laatste weken al wel gelezen hebben neem ik aan. Dus om te zeggen dat het kort door de bocht is, lijkt me ook een overhaaste conclusie.
Klopt, met paypal. Na dat ik het gezegd dat het hier even op tweakers ging komen stond er binnen het uur een refund op mijn paypal. Vreemd dat het dan allemaal kan.

Ik hou niet zo van dreigen om je geld terug te krijgen, maar zie het nu meer als waarschuwing voor anderen.
Bij Banggood had ik ook al een mail gestuurd, maar die hadden mij een 'njet' gegeven om op zo een korte termijn te bestellen wat ik tenminste eerlijk vond. Uiteraard de 'we have other nice watches' maar dat kan ik geen handelaar kwalijk nemen.

Ik begin trouwens meer en meer te merken dat soms het sop de kolen niet meer waard is en dat vooral grotere fabrikanten die voet aan stuk willen hebben in de EU hier winkels openen. Ok, een beetje duurder maar dan ook gelijk betere waarborg en vooral gegarandeerde verzendingstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Southern Sun schreef op zondag 20 juli 2014 @ 16:47:
Die SJ4000 wilde ik ook kopen, had hem op DX gezien: http://www.dx.com/nl/p/sj...video-camera-black-288812

Maar ik ga 6 augustus op vakantie, dus dat durf ik er niet meer op te gokken :p Nu maar kijken of ik er in NL eentje van iemand kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
ThinkPadd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:02:
[...]

Die SJ4000 wilde ik ook kopen, had hem op DX gezien: http://www.dx.com/nl/p/sj...video-camera-black-288812

Maar ik ga 6 augustus op vakantie, dus dat durf ik er niet meer op te gokken :p Nu maar kijken of ik er in NL eentje van iemand kan overnemen.
Op ebay.de vanuit Duitsland zit je 16 euro duurder. Voor dat beetje meer zou ik het wel even weten in jouw geval nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:32
Is de mount van de SJ4000 camera overigens gelijk aan de gopro? Zie namelijk wel de bobber voorbij komen als accessoire, maar ik heb liever de grenade grip.
mathy_ schreef op zondag 20 juli 2014 @ 20:58:
[...]

Heb je de code: 6B84AE gebruikt?
Zo ja hoeveel korting kreeg je er mee?
Ik krijg $10 geen $14 helaas.
10 inderdaad.

[ Voor 43% gewijzigd door Southern Sun op 20-07-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik kwam bij mijn zoektocht naar USB Power Monitors (omdat mijn order bij BangGood in backorder staat) het volgende tegen bij AliExpress.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/66duvJd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WCxpvIT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RgwVZOM.jpg

Helaas nog niet te vinden bij the usual suspects :( en ik ben niet oz 'n fan van AliExpress...

[ Voor 13% gewijzigd door dodge_911 op 20-07-2014 23:49 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Die is ook te koop bij BG. Staat daar alleen heel logisch onder de RC spullen meen ik. Ik heb dat ding daar wel gezien voor rond de 8 Dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
dodge_911 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:47:
Ik kwam bij mijn zoektocht naar USB Power Monitors (omdat mijn order bij BangGood in backorder staat) het volgende tegen bij AliExpress.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas nog niet te vinden bij the usual suspects :( en ik ben niet oz 'n fan van AliExpress...
Ik ben ook zo'n meter freek, dus bij deze op ebay en goedkoper.

http://www.ebay.com/itm/O...ain_0&hash=item2ed42e40c6

en ook de langer bestaande versie van Japan maar die vindt ik toch aan de dure kant.

http://www.ebay.com/itm/C...dgets&hash=item27e696b31d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Luke-san schreef op zondag 20 juli 2014 @ 21:12:
[...]

Op ebay.de vanuit Duitsland zit je 16 euro duurder. Voor dat beetje meer zou ik het wel even weten in jouw geval nu.
Hoe weet ik eigenlijk dat het de goede is? Die SJ4000 wordt onder meerdere merken verkocht? Viofo, Novatek, merkloos etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Afgelopen week een paar producten besteld bij DealExtreme , de reden dat ik voor hun heb gekozen is vanwege de MVP producten en omdat ik bij andere winkels niet echt iets leuks kon vinden.

Het volgende is als het goed is nu onderweg;

Earson er151
Stainless Steel Self-Winding Mechanical Tachymeter Wristwatch
Polarized Glare-Guard Alloy Frame Sunglasses

Nu zou je denken dat beide orders rond dezelfde tijd verzonden worden , vooral aangezien ze er mee adverteren . Maar nee , alleen de Earson is nu onderweg.

Nu weet ik dat het wel een tijdje kan duren voordat ik alles binnen heb en dat vind ik ook niet erg , ik stoor me alleen een beetje aan het feit dat MVP niks betekend voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Vicros schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:23:
Afgelopen week een paar producten besteld bij DealExtreme , de reden dat ik voor hun heb gekozen is vanwege de MVP producten en omdat ik bij andere winkels niet echt iets leuks kon vinden.

Earson er151

Nu zou je denken dat beide orders rond dezelfde tijd verzonden worden , vooral aangezien ze er mee adverteren . Maar nee , alleen de Earson is nu onderweg.

Nu weet ik dat het wel een tijdje kan duren voordat ik alles binnen heb en dat vind ik ook niet erg , ik stoor me alleen een beetje aan het feit dat MVP niks betekend voor hun.
Als ze het niet op voorraad hebben dan kunnen ze het toch niet
Vicros schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:23:

Earson er151

Is MVP niet gewoon een marketing gimmick om je speciaal te laten voelen?
Wanneer ben je eigenlijk mvp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Laatst online: 10-09 07:23
Heeft niks met de klant te maken, alleen met het product. Goede aanbieding en snelle verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Russel88 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:38:
[...]

Als ze het niet op voorraad hebben dan kunnen ze het toch niet
[...]

Is MVP niet gewoon een marketing gimmick om je speciaal te laten voelen?
Wanneer ben je eigenlijk mvp?
Met MVP bedoelen ze dat het product binnen 24 uur verzonden word , geen idee of het wat uitmaakt op de gemiddelde doorlooptijd die je normaal hebt als je iets besteld (~ 1 maand).

Maar het zo inderdaad ook gewoon een marketing gimmick kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Hier meer mensen die last hebben van een raar werkende DX site? Ik kan mijn orderhistorie niet bekijken.
Als ik op My profile of My orders druk wordt ik steeds naar deze pagina gestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:55
Sibrand schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:06:
Hier meer mensen die last hebben van een raar werkende DX site? Ik kan mijn orderhistorie niet bekijken.
Als ik op My profile of My orders druk wordt ik steeds naar deze pagina gestuurd..
Even voor je gekeken maar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Vicros schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:43:
Met MVP bedoelen ze dat het product binnen 24 uur verzonden word , geen idee of het wat uitmaakt op de gemiddelde doorlooptijd die je normaal hebt als je iets besteld (~ 1 maand).

Maar het zo inderdaad ook gewoon een marketing gimmick kunnen zijn.
Idem, snelle verzending en ook vooral een marketing term.

Heb ook een maand terug bij DealExtreme de Earson besteld (ivm de onduidelijkheid over de Earson bij BG (kwam er later achter dat het om een oem ging)) alleen de Earson van DX is nog altijd onderweg.

Deze is toen niet verstuurd ivm de accu/batterij wat er in zit, vervolgens mailde DX mij dat ze het via Zweden post hebben verstuurd. Het duurde mij te lang, heb het toen maar bij BG besteld en in 7/8 dagen ontvangen :)

De Earson is absoluut een top bluetooth speaker :)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:19:
Nog een couponcode van 5% korting bij Tmart: summer

Kan weer in het lijstje van Mr. Chinakorting ;)
(p.s. de code D6 op de site is inmiddels ook verlopen)
Thanx! :) Ik had deze niet langs zien komen, heb deze toegevoegd!

[ Voor 26% gewijzigd door EN-IS op 21-07-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 09:17
Hi Guys, op 10 juni een v212 quadcopter besteld bij banggood, vandaag de dag nog steeds niet binnen. banggood zegt ongeveer 8-20 werkdagen .. we zitten nu op bijna 30 werkdagen.

ik heb ze al gemaild hierover en gevraagd te traceren. hierbij geven ze een link naar 17track.net echter daar wordt je totaal niet wijzer uit. wat zouden jullie doen in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Vendrom schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:52:
Hi Guys, op 10 juni een v212 quadcopter besteld bij banggood, vandaag de dag nog steeds niet binnen. banggood zegt ongeveer 8-20 werkdagen .. we zitten nu op bijna 30 werkdagen.

ik heb ze al gemaild hierover en gevraagd te traceren. hierbij geven ze een link naar 17track.net echter daar wordt je totaal niet wijzer uit. wat zouden jullie doen in mijn geval?
Heb je een trackingnummer gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Luke-san schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:02:
[...]

Heb je een trackingnummer gekregen?
Ja, een tracking nummer aan hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Vendrom schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:52:

In verband met de redelijk grootte van de doos heb ik gemerkt dat quadcopters er gemiddeld wat langer over doen. Waarschijnlijk heb je een Deutsche Post tracking nummer ontvangen? Wat is je tracking nummer, of waar eindigt deze op (als je deze hier niet wilt delen :))

Ik adviseer je gewoon even te wachten.

En voor diegene die de aanbieding van de Escam QD500 hebben gemist, Tmart heeft weer een Escam in de aanbieding, de*knip*, geen referalls! - Ik ga even de specs vergelijken :9

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
EN-IS schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:09:
[...]

In verband met de redelijk grootte van de doos heb ik gemerkt dat quadcopters er gemiddeld wat langer over doen. Waarschijnlijk heb je een Deutsche Post tracking nummer ontvangen? Wat is je tracking nummer, of waar eindigt deze op (als je deze hier niet wilt delen :))
nee geen deutsche post

tracking nummer is: RP102602519PH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49
Ah, philipijnse post. Die hebben ook 7 Xiaomi's van mij onderweg, zijn niet te tracken (althans; ik krijg het niet voorelkaar). Die zijn ook eind juni verzonden en nog niet in huis.

O, wacht nu wel. Loopt dus best achter.

7/19/2014 2:48:17 PM Enroute to next office
PHILIPPINES

die van jou : http://tnt.phlpost.gov.ph...19PH&image.x=22&image.y=9

6/26/2014 9:28:10 AM Posting of item PHILIPPINES
7/2/2014 12:39:14 AM Receive item at origin country gateway PHILIPPINES
7/9/2014 5:39:47 PM Prepare dispatch to destination country PHILIPPINES

[ Voor 54% gewijzigd door 418O2 op 21-07-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
418O2 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:23:
Ah, philipijnse post. Die hebben ook 7 Xiaomi's van mij onderweg, zijn niet te tracken (althans; ik krijg het niet voorelkaar). Die zijn ook eind juni verzonden en nog niet in huis.O, wacht nu wel.

7/19/2014 2:48:17 PM Enroute to next office PHILIPPINES

die van jou : http://tnt.phlpost.gov.ph...19PH&image.x=22&image.y=9
6/26/2014 9:28:10 AM Posting of item PHILIPPINES
7/2/2014 12:39:14 AM Receive item at origin country gateway PHILIPPINES
7/9/2014 5:39:47 PM Prepare dispatch to destination country PHILIPPINES
Er zijn zover ik het heb gelezen meer mensen die problemen hebben met de Filipijnse post (lange levertijd).

Voglens mij (als ik het correct lees) ligt zijn pakket nog altijd in de Filipijnen? Dit ivm wat 17track.net aangeeft;
2014-07-09 17:39, Prepare dispatch to destination country, PHILIPPINES
2014-07-02 00:39, Receive item at origin country gateway, PHILIPPINES
2014-06-26 09:28, Posting of item, PHILIPPINES

[ Voor 0% gewijzigd door EN-IS op 21-07-2014 15:43 . Reden: typo :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
EN-IS schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:34:
[...]

Er zijn zover ik het heb gelezen meer mensen die problemen hebben met de Philipijnse post (lange levertijd).

Voglens mij (als ik het correct lees) ligt zijn pakket nog altijd in de Philipinen? Dit ivm wat 17track.net aangeeft;
precies wat ik bedoel, totaal niet duidelijk waar het nou ligt.
in iedergeval bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
die gegevens zijn dus al 12 dagen oud. Het is gewoon afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 17:57
Ik heb zojuist een bijzondere 11AC router gevonden op dx.com. Vrij nieuw model: JJYR-AC680 van JCG, een merk dat hier onbekend is maar meer wireless en wired netwerk apparatuur verkoopt (ook hele dure modellen).

Deze is bijzonder omdat dit een 11AC router is voor slechts €55!
5GHz (max 867 Mbit/s) en 2.4GHz support en 4 poorten van 1Gbit. lijkt vrij compact te zijn en heeft 4 antennes.. Gewoon WPA2 en uPNP. Zie net dat het om een Realtek chip gaat.

http://www.dx.com/p/jcg-j...ntenna-green-white-321224

Helaas heb ik nog nergens een review kunnen vinden, wel andere sites waar hij iets duurder wordt verkocht (70-90 euro). Mocht iemand meer info weten te vinden, ik ben errrrggg nieuwsgierig.
Doe het nu met de Telfort router, maar wifi daarop is bagger. Ik wil echter zo min mogelijk apparatuur in huis. Deze router doet me toch twijfelen om te kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 21-07-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Mijn Xiaomi 10400 heeft er 7 weken over gedaan via de Philipijnse post. 17Track weet nog niet dat hij binnen is, dus het tracking systeem loopt behoorlijk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
IS het nog mogelijk om Li-Ion batterijen vanuit het buitenland te halen? Of heb ik groot kans dat het bij de grens wordt tegen gehouden

[ Voor 30% gewijzigd door MrMilco op 21-07-2014 15:17 . Reden: toe vroeg gepost haha ]

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrMilco schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:16:
IS het nog mogelijk om Li-Ion batterijen vanuit het buitenland te halen? Of heb ik groot kans dat het bij de grens wordt tegen gehouden
Ik zou ze gewoon bij nkon.nl halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
418O2 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:18:
[...]

Is inderdaad ook een optie, alleen verkopen ze daar geen telefoon batterijen. Die van mn pa begint bol te staan :S

S3 Mini

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrMilco schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:19:
[...]

Is inderdaad ook een optie, alleen verkopen ze daar geen telefoon batterijen. Die van mn pa begint bol te staan :S

S3 Mini
Ah zo. Dan zou ik gewoon een nederlandse shop zoeken. Ten eerste weet je niet wat je krijgt uit china, ten tweede kan het laat/niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
418O2 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:22:
[...]

Ah zo. Dan zou ik gewoon een nederlandse shop zoeken. Ten eerste weet je niet wat je krijgt uit china, ten tweede kan het laat/niet aankomen.
Daar heb je wel gelijk in ja, Toch maar ff in nederland kijken dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

Er zijn zover ik het heb gelezen meer mensen die problemen hebben met de Philipijnse post (lange levertijd).

Voglens mij (als ik het correct lees) ligt zijn pakket nog altijd in de Philipinen? Dit ivm wat 17track.net aangeeft;
:+ Het is 'Filipijnse' en de Filipijnen (of Filippijnen)

En die tracking werkt niet. RP, Philippines Post is vrijwel niet te tracken. Vaak zegt tracking dat het onderweg is naar de Filipijnen maar daar klopt weinig van. Blame RP. 8)
Het zou hier te zien moeten zijn: http://tnt.phlpost.gov.ph/index.asp
Maar dat werkt vaker niet dan wel. Gewoon geduldig wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
418O2 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:18:
[...]

Blijkbaar toch wel samsung batterijen. Staat er ook lekker klein en verscholen.

T linkje maar eens doorgeven aan mn pa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef du potage
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:02
Jazco2nd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:43:
Ik heb zojuist een bijzondere 11AC router gevonden op dx.com.
Let op, wordt geleverd met US-stekker en Chinese handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

chef du potage schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:58:
[...]

Let op, wordt geleverd met US-stekker en Chinese handleiding.
Er staat dat de UI engels zou ondersteunen maar ik zou daar ook niet op gokken.
Dan kan je beter even wachten en voor de Mi Mini AC router gaan, (of de duurdere pakken als je ook 1TB opslag wil). Gezien de support die Xiaomi levert (en Open WRT) zal die wel engels (en misschien zelfs NL) ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Zolang de UI maar Engels is. Een handleiding voor een Router?? Nog nooit gebruikt.
US stekker is geen enkel probleem zoiets kost minder dan een Euro op dezelfde site.

De Mi Mini lijkt een router met ingebouwde antenne te zijn en 2 lan poorten. Zijn verder weinig specs over bekend, zijn het wel Gbit poorten en is het 11ac? Ben benieuwd naar de reviews. Omgerekend zou het €15 kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 19:01
Zo, heb vorige week enkele zaken binnen gekregen.

Verder heb ik twee headsets binnengekregen. De eerste deed het jammer genoeg niet (hij laadde niet op), dus die heb ik niet kunnen testen. Banggood heeft me een vervangend product opgestuurd, dus als ik deze binnen krijg kan ik die beter testen.
De tweede doet het gelukkig een stuk beter. Mooi helder geluid en makkelijk in gebruik. Batterijduur heb ik nog niet lang genoeg kunnen testen, maar lijkt het aardig vol te houden.

Verder nog een MiKey en een iKey binnen gekregen. Aangezien bij mijn telefoon schijnbaar de screenshot combinatie(vol down + power) niet werkt, had ik gehoopt dat ik met een van deze apparaatjes mijn probleem kon worden verholpen. Jammer genoeg is dit niet het geval. Bij beide apps krijg ik niet het gewenste resultaat. De MiKey App registreerd mijn input niet(kort drukken doet hij niets, lang drukken opent die alleen Google Now) en de Hello Klick doet het wel, maar heeft zo ver ik kan zien geen optie om screenshots te maken.

Heb de lader voor mijn LG Nexus 5 binnengekregen, niet direct uit China, maar ik kan deze lader zeker aanraden. Hij laadt mijn telefoon echt razend snel op. Dus heb je nog een lader nodig, dan kan ik deze echt aanraden.

Kan iemand me trouwens nog een soortgelijke (usb)laadkabel aanraden? Heb op dit moment het gevoel dat de kabels die ik nu gebruik niet al te geweldig zijn. Lijken erg traag op te laden/kunnen het gebruik niet aan.Maar moet bekennen dat ik niet zeker weet in welke maten de kabel zelf hier invloed op heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door InsertFunnyText op 21-07-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:13

NSG

Je weet niks!

Zo'n twee weken geleden heb ik twee bestellingen geplaatst op Gearbest (SK68 + 'Quick Button'.
Nou zag ik zojuist dat bij beide een trackingcode in mijn order staat, maar de codes zijn anders als de wel 100+ codes die ik de afgelopen jaren heb gezien (eindigt niet op twee letters) :
HK14047900666155 & CH14044374946773

17track kan er niks mee, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

InsertFunnyText schreef op maandag 21 juli 2014 @ 18:07:
Zo, heb vorige week enkele zaken binnen gekregen.

Heb de lader voor mijn LG Nexus 5 binnengekregen, niet direct uit China, maar ik kan deze lader zeker aanraden. Hij laadt mijn telefoon echt razend snel op. Dus heb je nog een lader nodig, dan kan ik deze echt aanraden.
Dat is 'n micro-usb aansluiting, toch? Hoe lang is de kabel zelf? De advertentie zelf geeft maar weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 19:01
Eric_Cantona schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:19:
[...]

Dat is 'n micro-usb aansluiting, toch? Hoe lang is de kabel zelf? De advertentie zelf geeft maar weinig info.
Is inderdaad micro-usb. Heb net de kabel opgemeten, is ongeveer 180 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 08-09 19:46
InsertFunnyText schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:46:
[...]

Is inderdaad micro-usb. Heb net de kabel opgemeten, is ongeveer 180 cm.
Waar heb je 'm besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit topic is niet voor aankoopadvies, dit topic gaat over ervaringen met in China bestellen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Jazco2nd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:58:
Zolang de UI maar Engels is. Een handleiding voor een Router?? Nog nooit gebruikt.
US stekker is geen enkel probleem zoiets kost minder dan een Euro op dezelfde site.

De Mi Mini lijkt een router met ingebouwde antenne te zijn en 2 lan poorten. Zijn verder weinig specs over bekend, zijn het wel Gbit poorten en is het 11ac? Ben benieuwd naar de reviews. Omgerekend zou het €15 kosten.
Vind m ook wel vrij 'interessant'. Eens een ander design, niet dat het overal zal passen.
Wat mij vooral aanstaat zijn de 4 externe antenne's. Niks is zo zinloos als een snelle wifi standard en geen goede coverage hebben en daardoor traag te zijn.
Dual band is ook al een plus. ... maar vind van dit merk niks terug wat wel eens nefast kan zijn als er bugs zijn.
Denk dat ik eerder voor een TPlink zou gaan ivm ondersteuning.

edit: bekijk trouwens foto 6 eens op http://www.tmart.co.uk/pg...ter-Yellow_5_p264502.html

[ Voor 8% gewijzigd door Luke-san op 21-07-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:25
Jazco2nd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 17:58:

Hier een Chinese review van de JCG JYR AC680 (http://it.21cn.com/pc/har...13/0820/06/23544317.shtml) , moet je wel even vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Er zijn zover ik het heb gelezen meer mensen die problemen hebben met de Filipijnse post (lange levertijd).

Voglens mij (als ik het correct lees) ligt zijn pakket nog altijd in de Filipijnen? Dit ivm wat 17track.net aangeeft;
Heb iets soortgelijks. Heb ook 2x een accu besteld. (XIAOMI)

2014-07-21 11:04, Prepare dispatch to destination country, PHILIPPINES
2014-07-02 02:16, Turn-over item to next office, PHILIPPINES
2014-06-20 14:20, Posting of item, PHILIPPINES

Contact over gehad, die worden idd terug naar DX gestuurd, gaan dan via een andere post verstuurd worden.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb ook hetzelfde, item 12 juni besteld en zou de 13 juni op de post zijn gegaan (dat zag je ook eerst bij tracking info) nu zie je dit:

2014-07-18 13:05, Prepare dispatch to destination country, PHILIPPINES
2014-07-06 09:20, Receive item at origin country gateway, PHILIPPINES
2014-07-01 08:53, Posting of item, PHILIPPINES

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:29
Op 11-07 een Canon 6D Kit 24-70 F4 voor een vriend besteld bij eglobal. Gisteren binnen!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Hamed schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:10:
Op 11-07 een Canon 6D Kit 24-70 F4 voor een vriend besteld bij eglobal. Gisteren binnen!
Camera's kopen uit China? Wow, voor die 600 a 700 euro verschil snap ik dat het interessant lijkt, maar met garantie ben je nergens meer, en je houdt daar bovenop het risico op import tax/btw, waardoor het kreng uiteindelijk meer gaat kosten dan in een reguliere NL winkel...

Ik zou het niet gokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Garantie 1 jaar via Canon NL. Ze kunnen niet zomaar garantie weigeren. Want het gaat om hun eigen product. Canon producten gaan niet zomaar kapot! :9

[ Voor 17% gewijzigd door Hamed op 22-07-2014 11:38 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hamed schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:34:
Garantie 1 jaar via Canon NL. Ze kunnen niet zomaar garantie weigeren. Want het gaat om hun eigen product. Canon producten gaan niet zomaar kapot!
Ja hoor, dat mogen ze weigeren. Jij hebt het artikel niet bij Canon gekocht en volgens de NL'se wet moet je bij de verkoper zijn.
Dat Canon NL je garantie verleend is pure coulance, geen verplichting van hun uit.

Staat ook netjes op eglobal website:
As products are being imported from overseas, the Original Warranty may not be applicable with your local dealer but eGlobaL covers your item with our own 24-month warranty (12-month warranty for mobile, tablets and audio products) just as the original warranty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Exor schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:47:
[...]
Hier een Chinese review van de JCG JYR AC680 (http://it.21cn.com/pc/har...13/0820/06/23544317.shtml) , moet je wel even vertalen.
Thanks, bereik is heel goed, doorvoersnelheid kan beter maar niet slecht. Ik heb nu gemaild om te vragen of de UI echt Engels is.

Meer on topic: ik zie steeds vaker dat een product op dx.com meerdere prijzen heeft via DXLISTING.com. Daar is het dan al gauw stuk goedkoper. Hoe werkt dat precies? Lijkt wel een soort Ebay met meerdere sellers of resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ja hoor. Is niet mijn eerst Canon uit Asia. Een maand geleden heeft mijn 5DMarkII uit Asis gratis onderhoud gehad bij Canon.

Ik heb niks met Nederlandse wet te maken. Je hebt een product van een merk en ze mogen geen garantie weigeren. Zo gaat dat ook met Fuji. Als je een Fuji camera tijdens je vakantie in Asis koopt of je doet hem via internet bestellen, dan krijg je een jaar garantie van Fuji NL. Ik spreek uit eigen ervaring.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hamed schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:34:
Garantie 1 jaar via Canon NL. Ze kunnen niet zomaar garantie weigeren. Want het gaat om hun eigen product. Canon producten gaan niet zomaar kapot! :9
En ik vertel je bij deze dat ze het waarschijnlijk onder garantie kunnen weigeren, en kosten in rekening brengen. Ook heb je dikke kans naast het net te vissen bij bijvoorbeeld terugroepacties zoals dat aan de orde was met bijvoorbeeld de 1D mark III rondom het servo-AF verhaal.

Sterker nog, volgens mij mogen ze je sowieso service in het algemeen weigeren, betaling of niet (maar gelukkig kun je in dat geval wel weer aankloppen bij het altijd vriendelijke en bereidwillige ROFA repair :) ).

Garantie zal je btw nooit redden als je camera in de fik heeft gestaan of in de vriezer heeft gelegen :+
Hamed schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:44:
Ja hoor. Is niet mijn eerst Canon uit Asia. Een maand geleden heeft mijn 5DMarkII uit Asis gratis onderhoud gehad bij Canon.

Ik heb niks met Nederlandse wet te maken. Je hebt een product van een merk en ze mogen geen garantie weigeren. Zo gaat dat ook met Fuji. Als je een Fuji camera tijdens je vakantie in Asis koopt of je doet hem via internet bestellen, dan krijg je een jaar garantie van Fuji NL. Ik spreek uit eigen ervaring.
De nederlandse wet verplicht de leverancier van een product, garantie te verlenen. Jouw leverancier zit buiten NL. Lijkt me zo klaar als een klontje, en als Canon jouw apparaten service'd, is dat niet meer dan coulance en een hoop mazzel, ik ken genoeg mensen die met een 'Rebel' mooi naast het net visten.

[ Voor 31% gewijzigd door Henk op 22-07-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Met een Platinum CPS pasje doen ze nooit moeilijk bij Canon. Nooit langer dan een paar uur hoeven te wachten.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hamed schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:44:

Jij mag dan vinden dat je niks met de Nederlandse wet te maken hebt (wut :? ) maar Canon NL wel.
Tot nu toe heb je dan geluk gehad met garantie gevallen en is het pure coulance geweest van Canon NL.

Wettelijk gezien hoeft een fabrikant geen garantie te verlenen als het product niet direct bij hun gekocht is. HP NL bijv. kan vrij moelijk doen over laptops gekocht in Duitsland of Amerika (bij een retailer) die je in Nederland voor garantie probeerd aan te bieden. En daarbij staan ze in hun recht.

Als je in China / HK een camera koopt, zal je voor de garantie offcieel daar moeten zijn voor de garantie. (Waarbij je in China ook nog moet opletten omdat soms er zonder garantie verkocht wordt).

Platinum Membership is overigens gewoon een extra service waar je voor betaald. Heeft niks met de wettelijke garantie te maken. Hetzelfde zou gelden voor HP Carepacks etc etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Kenzi op 22-07-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hamed schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:54:
Met een Platinum CPS pasje doen ze nooit moeilijk bij Canon. Nooit langer dan een paar uur hoeven te wachten.
Tja, maar dan ga je praten over grijze gebieden/fraude, want met de gear in jouw sig, kom zelfs jij niet in aanmerking voor platinum, sterker nog, je komt een lens tekort voor CPS in het algeheel.

Je vriend met die 6D + 24-70/4, krijgt al helemaal geen CPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hamed schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:10:
Ook hier al eens een dure camera en smartphone besteld bij die winkel.
Nooit een cent taksen moeten betalen en héél snelle levering (3 dagen na de bestelling bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Henk schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:00:
[...]

Tja, maar dan ga je praten over grijze gebieden/fraude, want met de gear in jouw sig, kom zelfs jij niet in aanmerking voor platinum, sterker nog, je komt een lens tekort voor CPS in het algeheel.

Je vriend met die 6D + 24-70/4, krijgt al helemaal geen CPS.
Leer je ook wat van >>> http://cpn.canon-europe.com/content/services.do

En ik heb veel meer die niet in mijn sig staan :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5oEIYLHDWIzqHBX5HmxbKMIa/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X5TfobeJlmvpcinxvEjKtdmj/medium.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Hamed op 22-07-2014 12:19 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

99% van de mensen die in dit topic kijken zullen geen CPS hebben en dan wel eens problemen kunnen krijgen met het claimen van garantie bij Canon NL als ze op jouw advies afgaan.

Voor de prijs is het leuk om in HK / China DSL of lenzen te kopen, maar voor de wettelijke garantie kan het een stuk lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hamed schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:12:
[...]

Leer je ook wat van >>> http://cpn.canon-europe.com/content/services.do

En ik heb veel meer die niet in mijn sig staan :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe CPS werkt, maar wat in jouw sig staat, kwalificeert niet, je komt simpelweg een kwalificerende lens tekort. En als je een 1000D en 40STM de moeite vindt van het vernoemen in je sig, geloof ik er niks van dat je L-glas hebt wat je niet laat 'zien'. Belangrijkste punt was dat het voor die 6D van je maatje sowieso niet op gaat.

Als je met allerlei vrienden/kennissen samen een CPS-account bij elkaar hebt gesprokkeld is dat hartstikke leuk, maar blijft, op zijn zachtst gezegd, een 'grijs' gebied.

Edit: Om een einde aan deze oeverloze discussie te maken: de concrete garantie-voorwaarden van Canon, voor de mensen die geen CPS-account hebben en bijbehorende coulance genieten: http://www.canon.nl/Support/Consumer_Products/warranty/

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 22-07-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En toen was het gekibbel afgelopen en ging iedereen terug on-topic, al dan niet gedwongen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Afgelopen weekend wat tasjes en cases besteld via eBay bij 'n Chinese seller.
3 aparte bestellingen, 3 keer apart betaald, allemaal onder de 22€.
Krijg ik shipping info : heeft 'ie de 3 orders samen verstuurd.
Dus, waarschijnlijk douanekosten. Zou ik deze op hem verhalen omdat hij 3 orders heeft samengevoegd, zonder er vraag naar te doen of ben ik de pineut?

Daarnaast ook 2 leuke briefjes gekregen van BPost ivm mijn bestellingen bij Focalprice en eForChina.
Betreft beide 'n Xiaomi, wederom onder de 22€. Beide verstuurd met PostNL vanuit China.
Moeten dus ingeklaard worden, blijkbaar, dus daar ben ik waarschijnlijk ook genaaid qua douanekosten :/

[ Voor 30% gewijzigd door dodge_911 op 22-07-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Dat risico heb je, voor hun is het economisch ook handiger om maar 1 pakket te hoeven versturen. Als je meerdere stuks nodig hebt, kun je vaak beter met tussenpozen van meerdere dagen bestellen, dan is het vorige pakketje al verzonden.

Ik zou me overigens niet te druk maken, tasjes/textiel etc komt vaak makkelijk voorbij de douane zonder aanvullende kosten. En anders neem je je verlies onder het motto 'leergeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
dodge_911 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:29:
Afgelopen weekend paar tasjes besteld via eBay bij 'n Chinese seller.
3 aparte bestellingen, 3 keer apart betaald, allemaal onder de 22€.
Krijg ik shipping info : heeft 'ie de 3 orders samen verstuurd.
Dus, waarschijnlijk douanekosten. Zou ik deze op hem verhalen omdat hij 3 orders heeft samengevoegd, zonder er vraag naar te doen of ben ik de pineut?

Daarnaast ook 2 leuke briefjes gekregen van BPost ivm mijn bestellingen bij Focalprice en eForChina.
Betreft beide 'n Xiaomi, wederom onder de 22€. Beide verstuurd met PostNL vanuit China.
Moeten dus ingeklaard worden, blijkbaar, dus daar ben ik waarschijnlijk ook genaaid qua duoanekosten :/
Ik zou de koekerd van een verkoper even een mail sturen dat je hier niet blij mee bent, en als je douane kosten krijgt, je de bestelling weigert en verwacht dat hij het opnieuw verstuurt in 3 separate orders (lijkt me dat bestelling weigeren kan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
PeeFizz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:34:
Dat risico heb je, voor hun is het economisch ook handiger om maar 1 pakket te hoeven versturen. Als je meerdere stuks nodig hebt, kun je vaak beter met tussenpozen van meerdere dagen bestellen, dan is het vorige pakketje al verzonden.

Ik zou me overigens niet te druk maken, tasjes/textiel etc komt vaak makkelijk voorbij de douane zonder aanvullende kosten. En anders neem je je verlies onder het motto 'leergeld'.
True, maar na 8 jaar bestellen in China, nog 'leergeld' moeten gaan betalen, vind ik 'n beetje zuur.
En ik heb 3 keer apart betaald voor registered shipping, dus ik verwacht dan ook echt 3 aparte pakketten.
Henk schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:34:
[...]

Ik zou de koekerd van een verkoper even een mail sturen dat je hier niet blij mee bent, en als je douane kosten krijgt, je de bestelling weigert en verwacht dat hij het opnieuw verstuurt in 3 separate orders (lijkt me dat bestelling weigeren kan?).
Dat mailtje is al de deur uit :)

Wat betreft mijn vorige vraag ivm die USB meet-dingen :
Nope, die kan ik zelf ook vinden bij BangGood, maar staat me helemaal niet aan qua bouw, veel te fragiel.
Snuffelke schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:09:
[...]

Ik ben ook zo'n meter freek, dus bij deze op ebay en goedkoper.

http://www.ebay.com/itm/O...ain_0&hash=item2ed42e40c6

en ook de langer bestaande versie van Japan maar die vindt ik toch aan de dure kant.

http://www.ebay.com/itm/C...dgets&hash=item27e696b31d
Veels te duur, voor dat geld haal ik 4 van die witte dingen die ik heb, die precies hetzelfde doen, maar dan met een LCD schempje ipv OLED (en zo freakin' duur kan zo 'n OLED schermpje niet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
dodge_911 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:42:

[...]

Veels te duur, voor dat geld haal ik 4 van die witte dingen die ik heb, die precies hetzelfde doen, maar dan met een LCD schempje ipv OLED (en zo freakin' duur kan zo 'n OLED schermpje niet zijn)
Welke meters heb jij dan? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke

De witte versies zijn usb 2.0 en hebben al een oled scherm, deze zijn inderdaad een pak goedkoper alleen kunnen er geen usb 3.0 apparaten in line mee getest worden.
Ik heb hem ondetussen nog iets goedkoper gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
[...]

Wat betreft mijn vorige vraag ivm die USB meet-dingen :

Bedoel je meer zoiets als deze?

http://www.banggood.com/M...city-Tester-p-933952.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Dat waren de dingetjes die ik in backorder had staan bij BangGood...
Maar vanmorgen kreeg ik een mailtje dat ze terug binnen waren en verzonden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
Ik denk dat het op de foto van DX ook foutief is aangesloten. Volgens mij is de usb female aansluiting voor de verbruiker (balasting) en niet voor de powerbank op aan te sluiten maar er zat geen handleiding bij dus mss ben ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Snuffelke schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:58:
[...]

Ik denk dat het op de foto van DX ook foutief is aangesloten. Volgens mij is de usb female aansluiting voor de verbruiker (balasting) en niet voor de powerbank op aan te sluiten maar er zat geen handleiding bij dus mss ben ik fout.
Nope, die foto is van mezelf :)
En ik ben daar de powerbank aan het opladen, dus het plaatje klopt dan wel.

Aan de kant van de kabel op de meter zelf zit wel nog een female micro-usb aansluiting, maar wat je daarmee kan, weet ik dus nog niet, bij gebrek aan een manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Dear xxx,
Thanks for ordering from DX.com.

We’re writing to inform you that the package RC486553xxxCN from your order 140711001062027112 has failed to pass the airline security check as it contains lithium batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is sent to you as soon as possible.
Here is the new package tracking number RE676703xxxSE.
We will follow the package and strive to make sure the items reach you smoothly and safely.
Your understanding and patience are highly appreciated.
Should you have any questions please feel free to contact us via Live chat or Customer Service Ticket.

Your sincerely,
DX.com
Dat verklaart de lange levertijd... Volgens 17track komt het nu uit zweden. Ben benieuwd of dit wel klopt.
Het ging hier om een paar cell batterijen trouwens. Dit is1 van de 6 items die in het pakketje zitten. De batterijen zijn Alkaline in plaats van Lithium.

http://www.dx.com/p/sunco...ries-10-piece-pack-136858

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
dodge_911 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:00:
[...]

Nope, die foto is van mezelf :)
En ik ben daar de powerbank aan het opladen, dus het plaatje klopt dan wel.

Aan de kant van de kabel op de meter zelf zit wel nog een female micro-usb aansluiting, maar wat je daarmee kan, weet ik dus nog niet, bij gebrek aan een manual.
Ik heb dit al getest met een microusb oplader en het werkt hetzelfde als de grote male usb aansluiting.

Omdat dit toestel zelf toch ook wat verbruikt zal waarschijnlijk de micro usb aansluiting de mogelijkheid geven om daarmee zichzelf te voeden zonder dat het de meetresultaten beinvloed.
bv. voor de stroom de meten van harde schijven via de usb 2.0 aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Snuffelke schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:17:
[...]

Ik heb dit al getest met een microusb oplader en het werkt hetzelfde als de grote male usb aansluiting.

Omdat dit toestel zelf toch ook wat verbruikt zal waarschijnlijk de micro usb aansluiting de mogelijkheid geven om daarmee zichzelf te voeden zonder dat het de meetresultaten beinvloed.
bv. voor de stroom de meten van harde schijven via de usb 2.0 aansluiting
Tot die vaststelling kwam ik daarnet dus proefondervindelijk ook :D Er komen deze week nog 3 van die dingetjes binnen dus als het misging met deze en de magische blauwe rook eruit kwam was dat niet zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:25
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Meer on topic: ik zie steeds vaker dat een product op dx.com meerdere prijzen heeft via DXLISTING.com. Daar is het dan al gauw stuk goedkoper. Hoe werkt dat precies? Lijkt wel een soort Ebay met meerdere sellers of resellers.
Producten worden geleverd door verschillende leveranciers. Zie: hier. Denk dat het meer zo'n amazon-achtig constructie is, waarbij DX zelf, niks op voorraad heeft.
What is it?
It's a site that provides you with more options for a single SKU. You may find different suppliers information for a single SKU on DXListing.com. And you can decide who to buy from, according to different reviews and suppliers score (yes i know they are all ZERO at the moment..waiting for our customers reviews.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Dat soort behuizingen kan je denk ik beter kopen bij een A-merk waarvan je zeker weet dat je niet alles binnen 2 weken kwijt bent omdat hij niet meer kan decrypten. Zalman heeft meerdere van dit soort producten waarvan ook een hoop reviews te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Luke-san schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:38:
[...]

Zucht, ook maar weer eens besteld.
Misschien ook ff opnemen in de TS :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3T0KeRh.png

Pagina: 1 ... 96 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]