Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.041.121 views

Verwijderd

Ttje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:16:
Snapt iemand de werking van de MiKey van Xiaomi, heb hem inmiddels maar hij blijft hem maar herkennen als oortelefoon en dus als ik geluid wil afspelen gaat het via dat ding maar dan hoor je natuurlijk niets..
Ik heb wel de app van xiaomi zelf.
De werking van deze dingen valt vies tegen, de reactiesnelheid lijkt wel op een smartphone uit 2010.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-11 10:34
jspr360 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Ik schrijf z.s.m. mogelijk een handleiding. Dit was mijn bron: http://brandon314.wordpre...s-surveillance-station-5/
Als je dat zou willen doen :) Top!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-11 10:58
Ttje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:16:
Snapt iemand de werking van de MiKey van Xiaomi, heb hem inmiddels maar hij blijft hem maar herkennen als oortelefoon en dus als ik geluid wil afspelen gaat het via dat ding maar dan hoor je natuurlijk niets..
Ik heb wel de app van xiaomi zelf.
Wanneer je de app hebt geïnstalleerd, haal je eerst je MiKey er even uit, vervolgens plug je het in. Je ziet onderin het scherm (van je smartphone) een popup verschijnen die je vraagt of het de MiKey is of het Oordoppen zijn. Kies hier MiKey, klaar.

Heb je wel de NL'se app geïnstalleerd?
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:18:
De werking van deze dingen valt vies tegen, de reactiesnelheid lijkt wel op een smartphone uit 2010.
Heb je het wel over de MiKey? Ik heb met de MiKey van Xiaomi absoluut geen problemen. Reageert rap, dit kun je ook namelijk gewoon instellen, dat het bij een klik binnen een bepaald aantal milliseconden moet reageren.
bottom line schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:56:
Xiaomi powerbank uit china is vandaag aangekomen :o
Heb hem gekocht bij ChinaBuye met Singapore post met tracking. (3 dollar)
Deze is gekocht op 21 juni, vervolgens op 24 juni verzonden en vandaag in de bus _/-\o_ _/-\o_
Had ik nooit verwacht.

Ziet er erg degelijk uit! (aangekomen in plastic verpakking)
Ik heb die van mij ook net binnen van ChinaBuye en ik heb ook nu ineens de oude verpakking (plastic case). Banggood en DX hebben alleen maar de nieuwe verpakking :) (had bij alle 3 shops de Xiaomi Powerbank besteld).

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb eens in mijn DX-ticket geplaatst dat ik een PayPal dispute zou openen als er geen oplossing komt. Een uurtje later kreeg ik meteen antwoord. Ik heb dus maar gevraagd om m'n geld terug te krijgen.

Ik weet dat het hier al veel besproken is, maar waar koop ik best een nieuwe Xiaomi power bank? Bij Banggood, CB of DX? De enige voorwaarde is dat het een originele is en niet verstuurd wordt met China Post.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:17
maartend schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:31:
[...]

6 maanden op stap en dan bezuinigen op slaapmat/tent/slaapzak/schoenen/regenjack? dacht het niet.
Tjah, moet natuurlijk ook geld overhouden voor de reis zelf. Gelukkig heb ik al goede schoenen, tas en regenjas. :)

Vins het shoppen zelf in ieder geval ook al leuk om te doen! d:)b

• Llewy
  • Laatst online: 10-11 10:34
Heilige Kaas schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:44:
[...]

Tjah, moet natuurlijk ook geld overhouden voor de reis zelf. Gelukkig heb ik al goede schoenen, tas en regenjas. :)

Kijk dan gewoon op marktplaats en koop een gerenomeerd merk :)

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:46:
[...]

Leuk dingetje, ook maar meteen besteld. Kan ik zo nu en dan even de capaciteit van mijn powerbanks, smartphones en tablets bijhouden.
Kan je trouwens real-time zien dat de capaciteit toeneemt terwijl je de batterij oplaadt? Of is het statisch?
Je ziet 'm realtime klimmen, ik had er vannacht een gopro in timelapse opgezet om dat te checken.
In other news : de test met de Hyperjuice 3600mAh powerbank is ook achter de rug.
Volgens de analyzer is er 3039mAh in gegaan.
Heb ook ontdekt dat dat ding zelfs 10 geheugenplaatsen heeft, na 'n dubbelklik en nog wat enkele klikjes op de enige knop die erop staat ;) En resetten die je door de knop lang in te houden.
PabloM schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:39:
Ik heb eens in mijn DX-ticket geplaatst dat ik een PayPal dispute zou openen als er geen oplossing komt. Een uurtje later kreeg ik meteen antwoord. Ik heb dus maar gevraagd om m'n geld terug te krijgen.

Ik weet dat het hier al veel besproken is, maar waar koop ik best een nieuwe Xiaomi power bank? Bij Banggood, CB of DX? De enige voorwaarde is dat het een originele is en niet verstuurd wordt met China Post.
Ik heb goeie ervaringen met ChinaBuye icm Singapore Post : 16, 19 en 20 dagen van ordered tot arrived.

[ Voor 31% gewijzigd door dodge_911 op 10-07-2014 15:02 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• EN-IS
PabloM schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:39:

Afgelopen twee weken heb ik alleen maar goede ervaringen met Banggood, 2 powerbanks in 8 dagen ontvangen (totaal 9 dagen dus). Normaliter zou ik ChinaBuye adviseren (ivm de aanbieding en prijs) alleen duurt de levering op dit moment een maand.

Ik heb bij alle 3 shops (BG, DX, CB) ongeveer tegelijkertijd 3 x de Xiaomi Powerbank besteld, Banggood is het snelst met 8 dagen (kies voor NL Direct in je winkelwagen). Dus Banggood, die ene paar dollar extra is de snelle verzending het zeker waard! :)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
Heilige Kaas schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:44:
[...]

Mijn 1-persoons tent komt van MP. Een wildebeast, nog geen 1,75 kilo. Kostte me 25 euro (dat was natuurlijk wel een heel groot mazzeltje). Als matje heb ik een neoair van Thermarest, dat kost veel geld. (dik 100 euro) maar is het beste matje dat ik in 40 jaar hiken heb gehad. En als slaapzak koop ik me gewoon een nomad.

Klaar voor 250 euro. Nog geen 1,50 euro per dag dus over 2 maanden.

wat we eigenlijk echt bedoelen, koop dat spul niet in China als je het niet in je handen kunt houden.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 10-07-2014 15:05 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
EN-IS schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:02:
[...]

Afgelopen twee weken heb ik alleen maar goede ervaringen met Banggood, 2 powerbanks in 8 dagen ontvangen (totaal 9 dagen dus). Normaliter zou ik ChinaBuye adviseren (ivm de aanbieding en prijs) alleen duurt de levering op dit moment een maand.

Ik heb bij alle 3 shops (BG, DX, CB) ongeveer tegelijkertijd 3 x de Xiaomi Powerbank besteld, Banggood is het snelst met 8 dagen (kies voor NL Direct in je winkelwagen). Dus Banggood, die ene paar dollar extra is de snelle verzending het zeker waard! :)
NL Direct is nu volgens BangGood niet meer trackable, al kon ik mijn orders wel nog tracken via 'n trackingnummer van FlytExpress.

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
EN-IS schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:02:
[...]

Oké, bedankt. De levertijd maakt eigenlijk weinig uit, maar sneller=beter natuurlijk. Hoe verzend CB nu?
Zijn er nog actieve couponcodes?

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:58:
[...]

Je ziet 'm realtime klimmen, ik had er vannacht een gopro in timelapse opgezet om dat te checken.
In other news : de test met de Hyperjuice 3600mAh powerbank is ook achter de rug.
Volgens de analyzer is er 3039mAh in gegaan.
Heb ook ontdekt dat dat ding zelfs 10 geheugenplaatsen heeft, na 'n dubbelklik en nog wat enkele klikjes op de enige knop die erop staat ;) En resetten die je door de knop lang in te houden.
Bedankt voor de uitleg, die geheugenplaatsen is wel een leuk extraatje :)
Ik ga 'm elke maand een keertje aan mijn telefoon pluggen, kan ik mooi bijhouden hoeveel die ongeveer aan capaciteit verliest in de loop der maanden >:)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 10:26
Dom dom dom. 6 powerbanks bij Chinabuye besteld, verspreidt over 2 pakketjes. 1tje is ruim een week geleden aangekomen(zonder douane kosten). De 2e blijkt nu toch bij de douane te liggen. Worden ze toch weer een stukje duurder.

Verder snelle verzending van de 1e, besteldatum 15 juni:
2014-07-02 17:52, Attempted Delivery (Country code: NL)
2014-06-30 12:30, Arrived at overseas (Country code: NL)
2014-06-23 14:31, Despatched to overseas (Country code: NL)
2014-06-21 14:31, Received from Customer

• EN-IS
dodge_911 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:04:
NL Direct is nu volgens BangGood niet meer trackable, al kon ik mijn orders wel nog tracken via 'n trackingnummer van FlytExpress.
Dat klopt :). Van Banggood krijg je geen tracking code meer (die om te zetten is naar een 3S track/trace code van PostNL via Twitter PostNL) alleen wanneer je pakket niet door de brievenbus past je pakket wel een 3S code krijgt van PostNL.

Dat had ik namelijk met mijn aquarium decoratie. Destijds heb ik tijdens het bestellen van mijn Aquarium Schatkist Duiker voor NL Direct gekozen en niets extra betaald. Geen tracking code maar wel een 3S code toen ik het ontving.
PabloM schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:05:
Oké, bedankt. De levertijd maakt eigenlijk weinig uit, maar sneller=beter natuurlijk. Hoe verzend CB nu?
Zijn er nog actieve couponcodes?
ChinaBuye verstuurd via Airmail (gratis ongv. 4-6 weken), Singapore Post ($2.50 - ongv 2-3 weken), Registered Airmail (China Post $1.50 - ongv. 4-5 weken), DHL (paar dagen - $21).

Deze zijn er :)
EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

[ Voor 33% gewijzigd door EN-IS op 10-07-2014 15:23 ]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

EN-IS schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:33:
[...]

Wanneer je de app hebt geïnstalleerd, haal je eerst je MiKey er even uit, vervolgens plug je het in. Je ziet onderin het scherm (van je smartphone) een popup verschijnen die je vraagt of het de MiKey is of het Oordoppen zijn. Kies hier MiKey, klaar.

Heb je wel de NL'se app geïnstalleerd?

[...]

Heb je het wel over de MiKey? Ik heb met de MiKey van Xiaomi absoluut geen problemen. Reageert rap, dit kun je ook namelijk gewoon instellen, dat het bij een klik binnen een bepaald aantal milliseconden moet reageren.

[...]

Ik heb die van mij ook net binnen van ChinaBuye en ik heb ook nu ineens de oude verpakking (plastic case). Banggood en DX hebben alleen maar de nieuwe verpakking :) (had bij alle 3 shops de Xiaomi Powerbank besteld).
Mijn MiKey (uit de officiele tmall store van xiaomi) werkt helaas niet. Wanneer ik hem in mijn telefoon stop krijg ik netjes de vraag of het een mikey of koptelefoon is. maar vervolgens worden de kliks niet geregistreerd. Misschien niet compatible met mijn phone, Lenovo P780 ?

• EN-IS
Kenzi schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:50:
Mijn MiKey (uit de officiele tmall store van xiaomi) werkt helaas niet. Wanneer ik hem in mijn telefoon stop krijg ik netjes de vraag of het een mikey of koptelefoon is. maar vervolgens worden de kliks niet geregistreerd. Misschien niet compatible met mijn phone, Lenovo P780 ?
Dat denk ik dan, ik heb het alleen met een Samsung Galaxy S4 kunnen testen, geen andere Android toestellen in de buurt.

Wat gebeurt er als je de App opent? Zie je daar wel 0 of meer kliks staan (bovenin, teller/statistieken)? Wat gebeurt er als je de MiKey klikt wanneer de app is geopend (actief)?

Probeer het anders met de Hello Klick app (google play store).

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:56
Hallo mensen iemand ervaring met capture cards ? Ik heb zelf al eentje maar goede vriend wil graag ook een maar 150 euro vind ie beetje teveel van het goede voor paar keer gebruiken.

http://www.dx.com/p/gamec...black-190164#.U76oALHyFuN

Nu zie ik werkelijk nergens specs over welke codecs en resolutie en frames ondersteund worden en google krijg ik niet veel duidelijkheid

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat wil je capturen dan?
Is het op TV (Xbox bijv) , LG TV's hebben tegenwoordig een Timeshift (Time Machine) module. Koppel hieraan een USB harddrive en je kunt met de afstandbediening het beeld gewoon opnemen. Als je dan 150 euro overweegt, heb je er bijna een nieuwe TV voor...(met wat extra inleg)

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11 09:19

Ttje

"We shall never surrender"

EN-IS schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:33:
[...]

Heb je wel de NL's app geïnstalleerd?
Deze app heb ik: Google Play: 快按钮 KlicK

[ Voor 5% gewijzigd door Ttje op 10-07-2014 17:56 ]

• Amdwarrior
  • Laatst online: 22:56
Get!em schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:10:
Wat wil je capturen dan?
Is het op TV (Xbox bijv) , LG TV's hebben tegenwoordig een Timeshift (Time Machine) module. Koppel hieraan een USB harddrive en je kunt met de afstandbediening het beeld gewoon opnemen. Als je dan 150 euro overweegt, heb je er bijna een nieuwe TV voor...(met wat extra inleg)
Owja games alleen :P

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
EN-IS schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:17:
[...]

Dat had ik namelijk met mijn aquarium decoratie. Destijds heb ik tijdens het bestellen van mijn Aquarium Schatkist Duiker voor NL Direct gekozen en niets extra betaald. Geen tracking code maar wel een 3S code toen ik het ontving.
Is dit niks voor je? Leuk gezelschap voor die duiker.

http://www.banggood.com/5...uarium-Pink-p-909963.html

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40
nou mijn Xiaomi is binnen (banggood), heb hem op de punten online gecontroleerd en hij lijkt op basis van het lettertype/logos echt. Mijn usb poort is echter van binnen zwart. Op de sites lees ik dat fake = white, real one = beige. Die van mij is echter zwart.

Mijn micro usb poort is trouwens ook zwart. Zijn er nog andere manieren, behalve open slopen, om te kijken of hij echt is?

edit: ah ik heb een grijze powerbank gekocht ipv een witte. waarschijnlijk vandaar de afwijking?

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 10-07-2014 19:35 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
laurens0619 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:33:
edit: ah ik heb een grijze powerbank gekocht ipv een witte. waarschijnlijk vandaar de afwijking?
Yep, mijn grijze heeft 't ook :) Komt ook wel van bij Banggood, maar ik twijfel niet aan de 'echtheid' ervan.

[ Voor 37% gewijzigd door dodge_911 op 10-07-2014 19:47 ]

• laurens0619
Ah Nice dan zal t wel kloppen, thnx

• EN-IS
Dat is niet de app van Xiaomi (MiKey) :+ :) Dat is de Hello Klick App (sidenote: @kenzi, die bedoelde ik)

Deze moet je hebben (niet de download knop boven maar in de OP onderaan);
http://xiaomi.eu/community/threads/mikey-app-1-6-0.24220/
dodge_911 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:44:
Yep, mijn grijze heeft 't ook :) Komt ook wel van bij Banggood, maar ik twijfel niet aan de 'echtheid' ervan.
Klopt, die van mij ook (GRIJZE Powerbank).
Eh? Hahah :D :P

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 10-07-2014 20:07 ]

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11 09:19

Ttje

"We shall never surrender"

nou mijn Xiaomi is binnen (banggood), heb hem op de punten online gecontroleerd en hij lijkt op basis van het lettertype/logos echt. Mijn usb poort is echter van binnen zwart. Op de sites lees ik dat fake = white, real one = beige. Die van mij is echter zwart.

Mijn micro usb poort is trouwens ook zwart. Zijn er nog andere manieren, behalve open slopen, om te kijken of hij echt is?

Wit is toch juist real?!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ttje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:17:
[...]

Wit is toch juist real?!
Bij 'n 'silver' versie wel ja.

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-11 22:33
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TC45kgG.png
Nou onderhand iedereen heeft wel een SJ4000 action cam in dit topic. Maar voor degenen die dit niet hebben en voor degenen die hem wel hebben en gewoon lekker deze review toch lezen... deze review:

Hij zag er zo leuk uit, dus ik moest hem hebben. Een tijdje geleden alweer had ik hem via Zarmark geïmporteerd in NL. Gelukkig geen belastingen of andere extra toeslagen betaald. Waarom bij Zarmark denk je dan.. nou omdat die gasten gewoon snelle service bieden, inc DHL 4 dagen en hij was in huis. En even testen of hij het doet voordat hij verzonden wordt, en prima after-service geven als iets kapot mocht zijn/gaan (ervaring mee :) ).

Waarom deze camera? Nou hij is cheap maar heeft toch de beeldkwaliteit en andere features die van een 'high-end' actioncamera verwacht. Dus 1920x1080 resolutie, een accuduur van 80 minuten op 1080p en een wide-angle lens van 170 graden.

Koop je de SJ4000 bij een goede dealer dan krijg je alle 'standaard' accessoires erbij. Dat is in dit geval een heel pakket, van een stoffen doekje om de lens schoon te maken tot een range aan koppelstukjes/mounts te zien op de foto hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CUqoHxE.png

Overige specificaties:
Afbeeldingslocatie: http://i1286.photobucket.com/albums/a609/eachbuying/sj4000/sj4000-specification_zpse50ee2a2.jpg

Je kan de SJ4000 bestellen in verschillende kleurtjes bestellen, ik heb gekozen voor de all-black edition, lekker incognito. Maar zoals je in het plaatje ziet is er ook keuze uit verschillende felle kleuren waaronder roze (speciaal voor Bobbert).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HOuAaMM.png
Bediening van de cam gaat eenvoudig door de aan knop aan de voorkant ingedrukt te houden tot er "Welcome" op het scherm staat. Dan kan je met dezelfde knop door het menu cyclen. Van Video modus, Foto modus, Foto/video bekijkmodus naar de instellingen. Op het scherm staat de nodige informatie weergegeven, zoals de nog beschikbare opname tijd, accuduur, resolutie van opname en current time en date. Deze datum moet je wel zelf instellen in de settings en dit moet elke keer als je de accu vervangt.
Gelukkig hoef je de accu niet te vervangen want deze kan je gewoon opladen door het hele toestel aan de PC/oplader te hangen.
Al het opgenomen video en foto materiaal wordt weggeschreven op de Micro-SD kaart die je aan de zijkant in het toestel stopt. Sluit je de cam op je pc aan en druk je één maal op de 'ok/record' knop bovenop verschijnt de SD-kaart als extern medium op je pc. Dus dan kan je gemakkelijk alle video en foto's naar je pc verplaatsen.

Tijdens het filmen geven twee indicator leds aan dat hij bezig is. Toch een handige feature wanneer het donker is en of de SJ4000 in zijn case zit en lastig te zien is of het nou wel of niet lukt.
Zit de cam in zijn onderwater behuizing kan je hem nog precies zo bedienen als wanneer deze er niet in zit, er zitten namelijk knopjes in deze externe behuizing die weer op de knopjes van de SJ4000 drukken.

Het filmen zelf gaat in de video-record modus door op de "OK" knop te drukken en als je daar weer op drukt stopt het filmen weer.
Het spreekt allemaal vanzelf bij dit speeltje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dPpO4Gp.png
"FULL WATERPROOF" staat tegenwoordig wel op meer dingen... maar of die écht waterdicht zijn? Er is maar een manier om dat te weten te komen. De baddertest:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DABA4oT.png

Voor de rest ben heb ik niet echt veel referentie materiaal van andere action cams dus als je echt wilt vergelijken moet je even onderaan deze review kijken. Daar staan linkjes naar andere reviews en ook vergelijkingen met populaire andere action cams.

Persoonlijk vind ik met de video kwaliteit tijdens schikkende bewegingen, of stationair gewoon prima. Leuk voor in je action video's en zeker van genoeg kwaliteit om je vrienden en familie onder de indruk te laten zijn!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WuMkW8U.png
Voor de "actioncams" zijn er echt tientallen verschillende extra's te krijgen in china. Sommige handig, en sommige minder handig. Hieronder een paar tips van dingen die wel (redelijk) handig zijn:

- Monopod - Travel bag - Bike mount
- Floater
- Lens cap`(En een kleine "how to" van Monkeybrain KLIK )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mVZ2hIn.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GKMfZZJ.png
Zelf heb ik geen andere action cam dan de SJ4000, maar er zijn genoeg video's online te vinden met vergelijkingen tussen de SJ4000 en andere populaire cam's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TaiYTej.png
Dit is echt z'n typisch Chinese gadget met een lekkere wow factor en eentje waar je zeker waar voor je geld krijgt. Natuurlijk zijn er minpunten maar de pluspunten en het toch wel beperkte kostenplaatje zorgt er zeker voor dat ik tegen iedereen zeg die er nog geen heeft "KOPEN!"!

Voor de beste video instellingen moet je ook een beetje kloten met de verschillende mogelijkheden.. zelf heb ik nu op aanraden van Igi0n deze instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/p/0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef igi0n het volgende:

Persoonlijk vind ik deze instellingen het lekkerst werken;
Resolutie het hoogst (doohh)
HDR aan
Exposure +1/3

De rest heb ik gewoon laten staan op waar ze op staan. Eventueel kan je bij white balance nog instellen om wat voor weer het gaat (dag/avond/veel wolken etc) ^O^
Ik verwijs ook graag naar de review van Downstar voor meer videos en specs:
http://forum.fok.nl/topic/2051827/5/3#140352190 (grijze SJ4000)
Of zijn video review op Youtube.

Als je er zelf een gekocht hebt kan je voor het beste resultaat je firmware updaten naar de laatste versie. Check wel even of je de goede firmware versie hebt anders krijg je een 'white screen' LCD in plaats van mooi beeld ;)
De firmware kan je onder andere hier vinden.

Wil je deze cam ook kopen, dit kan onder andere via Zarmark :)

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik heb 2 Matek USB Power Monitors besteld met m'n BangGood refund.
Da's de officiële naam van die dingen volgens de manual, want USB LCD Display Voltmeter Ampere Meter Power Capacity Tester is te lang en ULDVAMPCT is geen snazzy acroniem zoals XPB ;)
Vind 't wel zo netjes om de refund terug bij hun uit te geven.
Uiteraard gebruik gemaakt van een coupon code, met dank aan chinakorting.nl ;)
Dit ding valt onder RC Helicopter Parts, en daar was dus 6% korting op, voor de geïnteresseerden.
Heb ik m'n Registered Airmail toch alweer wat cheaper.
Ik wil 'm kunnen tracken, dunno why 8)7
Ik las vandaag een artikel in Quest over het feit dat we graag een pakje krijgen, zelfs als we weten dat het van onszelf komt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door dodge_911 op 10-07-2014 23:43 ]

Verwijderd

dodge_911 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:30:
Ik heb 2 Matek USB Power Monitors besteld met m'n BangGood refund.
Da's de officiële naam van die dingen volgens de manual, want USB LCD Display Voltmeter Ampere Meter Power Capacity Tester is te lang en ULDVAMPCT is geen snazzy acroniem zoals XPB ;)
Vind 't wel zo netjes om de refund terug bij hun uit te geven.
Dit ding valt onder RC Helicopter Parts, en daar was dus 6% korting op, voor de geïnteresseerden.
Heb ik m'n Registered Airmail toch alweer wat cheaper.
Ik wil 'm kunnen tracken, dunno why 8)7
Ik las vandaag een artikel in Quest over het feit dat we graag een pakje krijgen, zelfs als we weten dat het van onszelf komt ;)
Je wordt bedankt, hier ook eentje besteld :+
Even een pauze inlassen met topic lezen/bestellen :F
Veel functies voor zo'n klein apparaatje, je kan er zo'n beetje alles mee meten.

Nog een kortingscoupon van 8 dollar voor de Xiaomi BT speaker:
http://www.banggood.com/O...obile-Phone-p-930834.html
Generieke code 00d195 (geldig tot 08-08)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

EN-IS schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:03:
[...]

Dat is niet de app van Xiaomi (MiKey) :+ :) Dat is de Hello Klick App (sidenote: @kenzi, die bedoelde ik)

Deze moet je hebben (niet de download knop boven maar in de OP onderaan);
http://xiaomi.eu/community/threads/mikey-app-1-6-0.24220/
Ik gebruik de officiele Chinese app. Geen google play op mijn toestel (niet geroot). :+

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:29:
[...]

Veel functies voor zo'n klein apparaatje, je kan er zo'n beetje alles mee meten.

Hoe is het geluidskwaliteit van de Xiaomi speaker? En op internet zie ik een ronde variant met een aanduiding van v2. Kan het zijn dat die vierkante een oudere model is?

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-11 10:48
NL direct is op dit moment niet meer mogelijk op banggood... :'(

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 22:56
Mijn Xiaomi powerbank van Chinabuye die op 28 mei verstuurd is heb ik helaas nog steeds niet binnen gekregen. Afgelopen woensdag heb ik een PayPal geschil geopend, eerst wilden ze voor $5 een nieuwe sturen, maar dat wilde ik niet. Vanochtend kreeg ik deze reactie:
"Van Verkoper - Chinabuye Limited 11-07-2014 08:49 CEST
Dear customer,

I am very sad to hear what you said.

You know it is unfair for us. Due to airmail, nobody can track the parcel where it is at present. Maybe it was held in your local customs or your local post, or other place, who knows?

Of course, this is not your wrong. but it is not our fault, we are just sender, however, can not control the post or customs how to dispatch , yes? I never want you to lose money, so what about give us one more chance that we store your money USD18 total into your Chinabuye account such like discount for next new order? you can use the money to buy anything at any time in future, okay?

Best regards

...."

Hebben jullie misschien nog tips om m'n geld terug te krijgen, verder zeuren of gewoon laten escaleren en door PayPal laten beoordelen?

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Vreemd, ik kan NL Direct nog gebruiken, hetzij untracked.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hoe hebben jullie die Xiaomi powerbank laten verschepen dan via Chinabuye? Ik gewoon met Singapore zoals aangeraden werd. Ding is nu in het vliegtuig en verwacht ik volgende week in NL te arriveren

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Sirhc_95 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:13:
Hebben jullie misschien nog tips om m'n geld terug te krijgen, verder zeuren of gewoon laten escaleren en door PayPal laten beoordelen?
Hoeveel dagen is het geleden? Ik zou na 44 dagen een claim aanmaken.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

Sirhc_95 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:13:
Mijn Xiaomi powerbank van Chinabuye die op 28 mei verstuurd is heb ik helaas nog steeds niet binnen gekregen. Afgelopen woensdag heb ik een PayPal geschil geopend, eerst wilden ze voor $5 een nieuwe sturen, maar dat wilde ik niet. Vanochtend kreeg ik deze reactie:
"Van Verkoper - Chinabuye Limited 11-07-2014 08:49 CEST
Dear customer,

I am very sad to hear what you said.

You know it is unfair for us. Due to airmail, nobody can track the parcel where it is at present. Maybe it was held in your local customs or your local post, or other place, who knows?

Of course, this is not your wrong. but it is not our fault, we are just sender, however, can not control the post or customs how to dispatch , yes? I never want you to lose money, so what about give us one more chance that we store your money USD18 total into your Chinabuye account such like discount for next new order? you can use the money to buy anything at any time in future, okay?

Best regards

...."

Gewoon de macht in eigen handen houden en dus escaleren. Wat boeit jou die chinezen nou.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Joosie200 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:14:
Hoe hebben jullie die Xiaomi powerbank laten verschepen dan via Chinabuye? Ik gewoon met Singapore zoals aangeraden werd. Ding is nu in het vliegtuig en verwacht ik volgende week in NL te arriveren
Het vliegtuig doet er geen week over om in Nederland aan te komen 8)
Gewoon de macht in eigen handen houden en dus escaleren. Wat boeit jou die chinezen nou.
wow, :/

[ Voor 13% gewijzigd door Kenzi op 11-07-2014 11:21 ]

• Joosie200
  • Niet online
Kenzi schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:19:
[...]
Het vliegtuig doet er geen week over om in Nederland aan te komen 8)
2014-06-26 11:46, Arrived at overseas (Country code: NL)
2014-06-19 15:22, Despatched to overseas (Country code: NL)

Zijn toch echt 7 dagen, maar dat zal wel inhouden: 6 dagen wachten tot er ergens nog ruimte was, 7e dag vliegen naar Amsterdam. ;)

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 10:26
Joosie200 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:23:
[...]

Zijn toch echt 7 dagen, maar dat zal wel inhouden: 6 dagen wachten tot er ergens nog ruimte was, 7e dag vliegen naar Amsterdam. ;)
2014-06-30 12:30, Arrived at overseas (Country code: NL)
2014-06-23 14:31, Despatched to overseas (Country code: NL)

Langzaam vliegtuig :z

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-11 13:13

RobertowNL

For your gear!

Joosie200 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:23:
[...]

Als ik even terug kijk naar mijn laatste 20 singapore post orders dan is die tijd wel redelijk constant.
Snelste 5 dagen, langzaamste 11 dagen (paasweekend). Modus 7 dagen.
Zit natuurlijk verwerking daar en hier in Nederland bij in.

Singapore post kan je redelijk gokken als hij eenmaal op despatched staat.

• laurens0619
Sander-dvh schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:06:
NL direct is op dit moment niet meer mogelijk op banggood... :'(
had ik ook, echter in een sessie waar ik ingelogd was en al iets in mn boodschappenmandje had staan.

Even een nieuwe schone sessie in een andere browser gestart en hup daar was de nl direct weer :)

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Yup, Banggood is compleet aan het flippen. Bv. bij die coole tuinslang staat er bovenaan 6.99, onderaan 13.99 en gratis NLDirect.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• EN-IS
dodge_911 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:30:
-knip-
-knip-
Jij bedankt, vinden we altijd leuk om te horen!
Kenzi schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 03:23:
Ik gebruik de officiele Chinese app. Geen google play op mijn toestel (niet geroot). :+
Ik ben even in de war :D Bij jou werkte de officiële app met MiKey niet (icm Lenovo)? Daarom adviseerde ik je om de HELLO KLICK app te proberen/gebruiken :)

In de Google Play Store kun je de Hello Klick app vinden/downloaden.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 00:29:

Dat is een mooie korting, de coupon code ben ik niet eerdere tegengekomen :) Anders had ik de Xiaomi Bluetooth Speaker besteld (ipv de Earson, die heb ik dan ook twee keer moeten bestellen (1x bij BG) ivm de problemen met levering bij DX).

[ Voor 32% gewijzigd door EN-IS op 11-07-2014 13:18 ]

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:21

ViezeVis

Sample Text

Ik ga samen met mijn familie dinsdag lekker naar Gran Canaria toe, dus een week geleden besloot ik nog even om een Xiaomi powerbank te bestellen en een bikini voor mijn zusje. Deze zijn op 4 juli besteld en zouden geleverd worden met NLDirect.

Nu, 11 juli, ben ik zenuwachtiger voor mijn pakketten dan dat ik iets ben vergeten. Hoop echt dolgraag dat mijn Xiaomi powerbank nog snel binnen mag komen. Overigens wil ik EN-IS bedanken voor zijn website, scheelde mij weer een aantal euro's.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Zou nog net kunnen lukken.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:49

Quad

Doof

4 juli besteld, wanneer zijn ze verzonden?
Houdt daarna rekening mee met +- 10 dagen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Hah ja precies. Maandag komt er geen post, dus die dinsdag MOET het binnenkomen anders dan baal ik wel flink hehe. Net zoals de replacement batterij van AliExpress voor mijn D3200, deze is op 30 juni verzonden maar helaas nog geen melding dat 'ie is aangekomen in Nederland. Wordt ook wel zo'n net-wel net-niet pakket.
Quad schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:50:
4 juli besteld, wanneer zijn ze verzonden?
Houdt daarna rekening mee met +- 10 dagen.
Zie hier: http://www.flytexpress.co...?orderid=A000091407045081
Er staat 2-7 business days, dus zoals ik al aangaf zou dit ook zo'n net-wel net-niet pakket gaan worden.

[ Voor 29% gewijzigd door ViezeVis op 11-07-2014 13:54 ]

• laurens0619
om je een idee te geven: (NLDirect)
ik heb hem:
zo 29 juni besteld
wo 2 juli verzonden
do 10 juli ontvangen

Dus in hetzelfde geval als mij voor jou:
vr 4 juli besteld
ma 7 juli verzonden
di 15 juli ontvangen

Dat wordt krap, hoe laat vlieg je? ;)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

laurens0619 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:53:
om je een idee te geven: (NLDirect)
ik heb hem:
zo 29 juni besteld
wo 2 juli verzonden
do 10 juli ontvangen

Dus in hetzelfde geval als mij voor jou:
vr 4 juli besteld
ma 7 juli verzonden
di 15 juli ontvangen

Dat wordt krap, hoe laat vlieg je? ;)
Gelukkig op Woensdag 5:35, dus de post van dinsdag ontvang ik gewoon.

Verwijderd

Ik heb bij dx iets besteld en binnen 1 dag staat er full shipment als order status, wat betekent dit? en is dit snel?

• laurens0619
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:59:
Ik heb bij dx iets besteld en binnen 1 dag staat er full shipment als order status, wat betekent dit? en is dit snel?
ik geloof die chinezen niet, ik krijg bij ebay ook vaak binnen een uur dat het shipped is.
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten

• konijnenvla
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb op eBay een US tot EU stopcontact converter dingetje gekocht. In de titel stond duidelijk 2x. Maar Nu heb ik er maar 1 ontvangen.

Aangezien ik lui ben en nog steeds mijn wachtwoord moet wijzigen en daar toen geen zin had om te wijzigen heb ik als gast betaald. Is er een mogelijkheid om via eBay een bericht te sturen of moet ik mijn verlies van 50 dollar cent maar gewoom nemen ;)

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
konijnenvla schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:29:
Ik heb op eBay een US tot EU stopcontact converter dingetje gekocht. In de titel stond duidelijk 2x. Maar Nu heb ik er maar 1 ontvangen.

Aangezien ik lui ben en nog steeds mijn wachtwoord moet wijzigen en daar toen geen zin had om te wijzigen heb ik als gast betaald. Is er een mogelijkheid om via eBay een bericht te sturen of moet ik mijn verlies van 50 dollar cent maar gewoom nemen ;)
Neem je verlies.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 22:56
Joosie200 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:14:
Na alle pakjes van BIC dacht ik dat de powerbank ook wel zonder tracking verstuurd kon worden, niet dus |:(
418O2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:18:
Hoeveel dagen is het geleden? Ik zou na 44 dagen een claim aanmaken.
Ik heb de bestelling op 26 mei geplaatst, afgelopen woensdag was het de 44e dag en toen heb ik de claim geopend.
lasharor schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:19:
Helemaal niks, ik ga er toch nooit meer iets bestellen :P Ik ga ze nog via PayPal een berichtje sturen dat ik niet akkoord ga met dit voorstel. Misschien doe ik er nog een mailtje van DX bij over de verzendproblemen van m'n andere Xiaomi powerbank die ik besteld heb, dat ze konden weten dat de douane/postbedrijven moeilijk doen met het versturen van batterijen. Afhankelijk van de reactie laat ik het dan escaleren.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Ik heb helaas weer eentje van de slechte batch, de mi power bank van banggood van mij is fake: witte usb poort, zwarte mini usb, logo van mi op de usbkabel, slechte afwerking, denkt dat ie chargt als je de kabel doorlust en heeft geen code om t te controleren.

En er staat xiaomi.com op. YouTube: How to identify fake Xiaomi Power Banks (With English Subtitles) 教你辨别真假小米移动电源).

Waarschijnlijk komt er eind deze week nog een tweede binnen, ben benieuwd.

Edit: et voila:

Neppe mi powerbank :O

[ Voor 9% gewijzigd door Achilles op 11-07-2014 15:02 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• EN-IS
//EDIT

Van Tmart heb ik zojuist een coupon code ontvangen voor de Cree Led XL-L T6 zaklamp. Ik had minimaal op $2 korting gerekend, maar de korting van $1.52 is ook mooi genomen!

-knip- er gaat iets fout, coupon werkt niet
ViezeVis schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:45:
Ik ga samen met mijn familie dinsdag lekker naar Gran Canaria toe, dus een week geleden besloot ik nog even om een Xiaomi powerbank te bestellen en een bikini voor mijn zusje. Deze zijn op 4 juli besteld en zouden geleverd worden met NLDirect.

Nu, 11 juli, ben ik zenuwachtiger voor mijn pakketten dan dat ik iets ben vergeten. Hoop echt dolgraag dat mijn Xiaomi powerbank nog snel binnen mag komen. Overigens wil ik EN-IS bedanken voor zijn website, scheelde mij weer een aantal euro's.
Jij bedankt, altijd leuk om te horen :) En ik denk dat het op het nippertje zal worden; als alles goed gaat met de verzending (totaal 9 dagen), dan zou je het morgen moeten ontvangen, anders maandag ivm de zondag.

[ Voor 13% gewijzigd door EN-IS op 11-07-2014 15:38 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:04
Op zondag bezorgen ze ook al niet meer, alleen exclusief voor bol.com en Coolblue nog.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
dutchgio schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:32:
Op zondag bezorgen ze ook al niet meer, alleen exclusief voor bol.com en Coolblue nog.
Ik kan me niet eens herinneren dat ze dat ooit hebben gedaan, hier in Limbabwe

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

EN-IS schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:37:
//EDIT

Van Tmart heb ik zojuist een coupon code ontvangen voor de Cree Led XL-L T6 zaklamp. Ik had minimaal op $2 korting gerekend, maar de korting van $1.52 is ook mooi genomen!

[...]

Jij bedankt, altijd leuk om te horen :) En ik denk dat het op het nippertje zal worden; als alles goed gaat met de verzending (totaal 9 dagen), dan zou je het morgen moeten ontvangen, anders maandag ivm de zondag.
Komt het als pakketpost?

En een algemene vraag voor zij die een Xiaomi product hebben ontvangen van een slechte batch (namaak), wat kun je er aan doen? BangGood een berichtje sturen dat 'ie nep is?

• dutchgio
  • Laatst online: 00:04
Hyp Hyper schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:40:
[...]

Ik kan me niet eens herinneren dat ze dat ooit hebben gedaan, hier in Limbabwe
Dat moest maandag zijn uiteraard ;)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Voor al die powerbank shoppers.

uit lokale bronnen, vrijwel elke verzenddienst heeft last van dat pakketten met accu's teruggestuurd worden (zo'n 90%), zeer lang vertraagd zijn, of zelfs vernietigd worden. Dit gebeurd met NLDirect, China Post, Malaysia Post etc etc. Niks aan te doen op dit moment.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Kenzi schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:24:

uit lokale bronnen, vrijwel elke verzenddienst heeft last van dat pakketten met accu's teruggestuurd worden (zo'n 90%), zeer lang vertraagd zijn, of zelfs vernietigd worden. Dit gebeurd met NLDirect, China Post, Malaysia Post etc etc. Niks aan te doen op dit moment.
En wat zijn die lokale bronnen? Mijne moet nog komen vóór woensdag.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38
ViezeVis schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:24:
[...]

Bronnen in China. Sommige tweakers wonen daar.

Denk zelf dat je een iets te grote gok hebt gedaan. Maarja, online gokken is vanaf volgend jaar legaal.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Heb ik toch veel geluk gehad deze week in de 10% categorie te zijn gevallen met m'n Xiaomi powerbankje. ;)
En de hubsan-batterijeen.
Nu hopen dat de Cheerson-batterij er door komt.

[ Voor 26% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-07-2014 18:01 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

maartend schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:51:
[...]

Bronnen in China. Sommige tweakers wonen daar.

Denk zelf dat je een iets te grote gok hebt gedaan. Maarja, online gokken is vanaf volgend jaar legaal.
Ben het niet met je eens, helaas. Ik heb ook meerdere batterijen een week geleden mogen ontvangen. 18650 batterijen, 4 stuks zonder moeite. Voorheen een 9V batterij. Een te grote gok? Ik vind van niet. Het wordt pas een te grote gok wanneer ik bijvoorbeeld namaakspullen aan ga schaffen maar ik vind een powerbank nog geen grote gok worden. Uiteraard, het is 'een gok'. Maar ik ga er nog gewoon vanuit dat alles op tijd binnenkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door ViezeVis op 11-07-2014 18:14 ]

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Waarom haal je een 9V batterij uit china?

druk en typefouten voorbehouden

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

lutkeveld schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:30:
Waarom haal je een 9V batterij uit china?
Waarom niet, waren maar $0.70 en had er een paar nodig.
(en het voltage klopte wel.)

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 11-07-2014 18:39 ]

Verwijderd

ViezeVis schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:24:
[...]

Op van welke bron komt die woensdag als uiterlijke leverdatum? :+

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:40:
[...]

Op van welke bron komt die woensdag als uiterlijke leverdatum? :+
Dan heeft het langer dan 10 dagen geduurd. :*)

Verwijderd

Sinds wanneer wordt een levertijd van 10 dagen beloofd?

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:45:
Sinds wanneer wordt een levertijd van 10 dagen beloofd?
Sinds ik gekozen heb voor NLDirect? Ik neem aan dat je volgt waar we het over hebben en dat NLDirect levering belooft binnen 10 dagen?

[ Voor 19% gewijzigd door ViezeVis op 11-07-2014 18:46 ]

Verwijderd

Het is mij in ieder geval niet bekend dat ze een levertijd van 10 dagen claimen.
Als dat zo zou zijn, zou ik daar maar niet van uitgaan. De verzendingen daar is geen touw aan vast te knopen, maar je betaalt er dan ook 0,0 euro voor.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 23:10
Er wordt niet beloofd geen enkele levertijd is een belofte. Het zijn indicaties.

Het gaat overigens om 10 werkdagen dus 14 dagen.
Mijne deed er iets meer over zo'n 17 dagen.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Xepos schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:49:
Er wordt niet beloofd geen enkele levertijd is een belofte. Het zijn indicaties.

Het gaat overigens om 10 werkdagen dus 14 dagen.
Mijne deed er iets meer over zo'n 17 dagen.
De indicatie die BangGood geeft is 3-7 werkdagen dus ik ga daar ook gewoon van uit. /17 dagen is de tijd dat mijn normale Chinese zendingen nodig hebben/ Ik moest wel bijbetalen voor NLDirect. Tot op heden zijn al mijn pakketjes keurig binnen 10 dagen binnen gekomen dus ik hoop ook dat dit met de powerbank het geval zal zijn. Maar zoals Biesman indd al zegt is er vaak geen touw aan vast te knopen. Maar we zullen zien. Alles vóór woensdag is mooi meegenomen natuurlijk.

--
En als ie dinsdag alsnog komt maar hij is nep is dat ook niet prettig.

[ Voor 9% gewijzigd door ViezeVis op 11-07-2014 18:57 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
}:O Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IYKm7Rb.png
Even 'n overzichtje gemaakt van de transittijden...
Er valt idd geen touw aan vast te knopen : Snelste is 11 dagen, traagste is 28 dagen...
(en van die 28 dagen was ik me bewust)
Ik betaal tegenwoordig wel graag iets meer voor de tracking, dan heb je een beetje van een beetje een idee van wanneer dat het gaat komen.
En het aantal dagen dat ze claimen is een richtlijn, geen absolute waarde. Als je 't echt absoluut MOET hebben, haal het dan bij jou in de buurt of ga voor de DHL of EMS opties die $$$ kosten.
Het is niet leuk dat je verwachte pakketje niet komt op de dag dat jij denkt, maar ffs het is al goedkoop, soms ook zelfs goed van kwaliteit, en dan zou het ook nog eens retesnel geleverd moeten worden voor die fractie van de prijs die die dingen hier kosten?? 8)7 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door dodge_911 op 11-07-2014 19:29 . Reden: rant added ]

• EN-IS
ViezeVis schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:41:
Komt het als pakketpost?
-knip-
Bij Banggood zaten op beide (losse) powerbanken wel een pakketpost code. Bij ChinaBuye geen, deze werd afgelopen week door de brievenbus heen geduwd :)
Hyp Hyper schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:59:
Heb ik toch veel geluk gehad deze week in de 10% categorie te zijn gevallen met m'n Xiaomi powerbankje. ;)
En de hubsan-batterijeen. Nu hopen dat de Cheerson-batterij er door komt.
Ehm, bij Banggood 10%? Heb namelijk geen coupon code langs zien komen voor de Xiaomi Powerbank of de categorie powerbanken.

• 418O2
Ik zie het niet als gokken. Ik heb een reminder op 44 dagen in mijn agenda staan. Als ze niet aankomen dan wil ik een refund.

• SureshR
  • Laatst online: 22:49
418O2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:28:
Ik zie het niet als gokken. Ik heb een reminder op 44 dagen in mijn agenda staan. Als ze niet aankomen dan wil ik een refund.
Simpel zat inderdaad; ik zet een reminder op 40 dagen in mijn Evernote zodat ik nooit te laat ben met een dispute openen.

Iets anders: NLDirect op Banggood? Kijk ik erover heen of? Ik heb alleen de standaard shipping methodes 7 - 25 dagen) staan als ik een Xiaomi in mijn winkelwagentje stop.

[ Voor 19% gewijzigd door SureshR op 11-07-2014 21:12 ]

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 20:31
Ik heb op 29 mei een Xiaomi powerbank besteld bij Chinabuye, nog niets ontvangen. Heb een week geleden maar eens een formuliertje op hun website ingevuld, maar nog steeds geen respons. Jullie hebben het over disputes en refunds, is de volgende stap dan dus gewoon het bedrag claimen bij paypal of is het handig om nog eerst iets anders te proberen. Had hem graag ontvangen maar snap dat het moeilijk is met het verzenden van accu's.

What's in the case?

• SureshR
  • Laatst online: 22:49
Ron!n schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:13:
Ik heb op 29 mei een Xiaomi powerbank besteld bij Chinabuye, nog niets ontvangen. Heb een week geleden maar eens een formuliertje op hun website ingevuld, maar nog steeds geen respons. Jullie hebben het over disputes en refunds, is de volgende stap dan dus gewoon het bedrag claimen bij paypal of is het handig om nog eerst iets anders te proberen. Had hem graag ontvangen maar snap dat het moeilijk is met het verzenden van accu's.
Dispute bij PayPal openen, zodat je altijd een stok achter de deur hebt om je geld terug te kunnen ontvangen. Je kunt een dispute namelijk ook annuleren, mocht het product alsnog binnenkomen.

Ik zit in precies dezelfde situatie (28 mei besteld bij CB) en heb nu het e.e.a. aan correspondentie gehad met CB via PayPal. Het komt erop neer dat ze me voor $4,5 een nieuwe willen opsturen, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Toen kwamen ze met dit verhaal:
Dear customer,

I am sorry that you can not accept my solution.

But I still hope you can be nice to stand our side to think about, we shipped out your items without any delay. Maybe it was held in your local customs or your post. due to airmail without tracking No.to check, noboday know the detailed place, right?

I can understand your feeling, however, refund is so unfair for us, yes? We just need you USD4.5 for shipping fee, never want you to pay other any handling fee. why not accept? In future, if you will get two parcels, we do not need you pay us any extra fee, okay?
Dus ik ga hem bij Banggood bestellen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
ViezeVis schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:31:
[...]

Waarom niet, waren maar $0.70 en had er een paar nodig.
(en het voltage klopte wel.)
Action heeft ook goedkope batterijen. 4x Panasonic AA voor €0,99. 9V blokjes zullen niet heel veel duurder zijn gok ik.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:31
Ik snap die Chinezen ook wel. Er zullen genoeg mensen zijn die de boel oplichten als er geen tracking is. Ik zou nu ook kunnen zeggen dat ik niks gehad heb en er lekker nog een krijgen voor niks.

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19
Bij Aliexpress krijg je altijd een tracking code, echter mis je wel de (snelle/betere) kopersbescherming van paypal. Als je bij Paypal binnen 45 dagen een claim opent, dan heb je 15 dagen nog om de claim op te waarderen, waarbij Paypal dan een beslissing neemt. Na zestig dagen kunnen ze (lees de verkoper) alleen nog handmatig het geld terugstorten.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:31

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kenzi schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:24:

Zou wel eens kunnen kloppen, vandaag weer een mail over een pakketje die ik bij DX.com had:
We’re writing to inform you that the package RDxxxxxxxxxCN from your order X has failed to pass the airline security check as it contains lithium batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is sent to you as soon as possible.

Here is the new package tracking number RPxxxxxxxxxPH.
De pakketjes kan ik ook steeds niet tracken.

Die bij de Europese versie kan ik wel tracken, komen ook bij de PostNL app tevoorschijn, maar die leverdatum schuift steeds een dag op.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik moet wel zeggen dat de Chinezen tot nu toe aan mij de beste service gegeven hebben. Ik mag zo'n service van geen enkele andere Europese winkel verwachten als van de Chinezen (misschien muv Coolblue en dan nog!)

Elke keer als ik een probleem had, kreeg ik een refund/nieuw opgestuurd o.d.
Natuurlijk zijn er mensen die er misbruik van maken, maar ik denk dat het bij een paar % blijft...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Mijn pakket met een D3200 EN-EL14 replacement batterij staat sinds 30 juni ook op "2014-07-05 00:00, NL, The item ( RC434543948HK ) left Hong Kong for its destination on 30-Jun-2014". Volgens mij had deze al in Nederland kunnen zijn.

Tracking: RC434543948HK

• 418O2
Nee hoor. Dat kan zo 2 weken duren

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik durf te zeggen dat we nu wel alles gezien hebben...
http://www.fasttech.com/p...-monopod-bluetooth-remote

Een bluetooth monopod met phone mount om selfies mee te nemen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Mooiste vond ik nog wel dat ik een paar dagen terug zag dat je op eBay Suárez flesopeners kon kopen (n.a.v. bijtincident WK). Die gekke Chinezen weten ook overal een slaatje uit te slaan :D _o-

Verwijderd

Leo1010 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:52:

Ik heb deze twee weken geleden besteld, nadat ik op vakantie een paar Chinezen er mee rond zag lopen.
http://www.buyincoins.com/item/45795.html#.U8BumRaPKTc
Deze is inclusief bluetooth afstandsbediening.

• KennyPlox
  • Laatst online: 21:49

KennyPlox

feest vierende banaan

http://www.banggood.com/H...inking-Straw-p-90918.html

Maar om nou met zo'n helm rond te lopen... :+

denk ik dan...

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Je bestelt gewoon 'n Chineesje mee om die helm op te zetten, natuurlijk :D

Verwijderd

Leo1010 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 00:52:

Dat ding had ik in NL zelfs al gezien, jaar geleden. Je ziet ze nu overal ter wereld, sommigen hebben er ook een Go-Pro aan hangen.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Achilles schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:35:
[...]

Ik heb helaas weer eentje van de slechte batch, de mi power bank van banggood van mij is fake: witte usb poort, zwarte mini usb, logo van mi op de usbkabel, slechte afwerking, denkt dat ie chargt als je de kabel doorlust en heeft geen code om t te controleren.

En er staat xiaomi.com op. YouTube: How to identify fake Xiaomi Power Banks (With English Subtitles).
Ai, dit bericht maakt me toch huiverig om bij Bangood een MI powerbank te kopen. Is dit huiver terecht? Want ik lees hier ook van anderen dat ze bij Bangood wel een officiële gekocht hebben...

• Joosie200
  • Niet online
musicfreak schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:28:
[...]

Ai, dit bericht maakt me toch huiverig om bij Bangood een MI powerbank te kopen. Is dit huiver terecht? Want ik lees hier ook van anderen dat ze bij Bangood wel een officiële gekocht hebben...
Tis een hit en miss met Banggood kennelijk, een aantal hebben wel de mazzel een echte te krijgen, een aantal niet. Voor de zekerheid heb ik maar bij Chinabuye gekocht en met Singapore Post laten versturen. Omdat degene die dat al eerder deden wel allemaal aangeven de real deal in huis gekregen te hebben. Wel is Chinabuye slomer dan Banggood qua verwerking en verzending. Maar met Chinashopping moet je gewoon geduld hebben of met DHL laten versturen. ;)

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19
Achilles schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:35:
[...]

En er staat xiaomi.com op. YouTube: How to identify fake Xiaomi Power Banks (With English Subtitles) 教你辨别真假小米移动电源).

Waarschijnlijk komt er eind deze week nog een tweede binnen, ben benieuwd.

Edit: et voila:

[afbeelding] :O
Wanneer had je besteld?

• EN-IS
EN-IS schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:37:
Zojuist heb ik de juiste coupon code ontvangen van Tmart voor de Cree XM-L T6 1200lumen;

Coupon: 843f7219f1
Deal price: $6.99 (was $8.51)
Deal expires: 2014.7.14
Shortlink: *knip*, geen referalls!

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 13-08-2014 15:40 ]

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Joosie200 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Tis een hit en miss met Banggood kennelijk, een aantal hebben wel de mazzel een echte te krijgen, een aantal niet. Voor de zekerheid heb ik maar bij Chinabuye gekocht en met Singapore Post laten versturen. Omdat degene die dat al eerder deden wel allemaal aangeven de real deal in huis gekregen te hebben. Wel is Chinabuye slomer dan Banggood qua verwerking en verzending. Maar met Chinashopping moet je gewoon geduld hebben of met DHL laten versturen. ;)
Ik mag hier niet klagen. Bij Chinabuye op 3-7 besteld en sinds gisteren al in Nederland. Verzending via SP gedaan en die zijn dit keer wel erg snel. :)
Pagina: 1 ... 92 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]