Ik ook. bovendien vind ik 30 euro ook niet echt een aanbieding.ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:07:
[...]
Ik vind 17cm voor een powerbank best wel lang en onhandig. Ben ik de enige die dat denkt?
Hij komt er hier straks (verzending op 3 juli) aan met een beetje geluk, vond het zelf wel een redelijke prijs voor een powerbank binnen Nederland.
[ Voor 14% gewijzigd door XpanD op 21-06-2014 12:04 . Reden: Datum bijgevoegd. ]
Verwijderd
Zo de oordopjes van Tinydeal zijn al binnen, prima geluidskwaliteit, natuurlijk niet het beste maar voor het geld meer dan acceptabel.
Het zijn geen in-ears maar eerdere normale oordopjes welke Apple licht aangepast heeft.het positieve is in iedere geval dat de remote ook gewoon werkt op mijn Huawei Honor 2.
Dat laatste is eigenlijk reden dat ik oordopjes koop bedoeld voor een iPhone, werken namelijk ook goed met andere telefoons.
Het zijn geen in-ears maar eerdere normale oordopjes welke Apple licht aangepast heeft.het positieve is in iedere geval dat de remote ook gewoon werkt op mijn Huawei Honor 2.
Dat laatste is eigenlijk reden dat ik oordopjes koop bedoeld voor een iPhone, werken namelijk ook goed met andere telefoons.
Verwijderd
De tip is ook bedoeld voor mensen die het niet aandurven buiten NL te bestellen of niet het risico willen lopen maanden te moeten wachten en dan hier weer klagen. 30 euro voor 104000 mAh binnen NL ga je echt niet vinden.starcopy schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:57:
[...]
Ik ook. bovendien vind ik 30 euro ook niet echt een aanbieding.
Ik heb er 1 gevonden die €34,95 kost maar veel beter en 'luxer' eruit ziet.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:07:
[...]
De tip is ook bedoeld voor mensen die het niet aandurven buiten NL te bestellen of niet het risico willen lopen maanden te moeten wachten en dan hier weer klagen. 30 euro voor 104000 mAh binnen NL ga je echt niet vinden.
Klik hier
Anders zijn er op MiniInThebox ook nog heel veel te verkrijgen.
Even een vraagje voor mensen die hier wat meer ervaring mee hebben. Als reactie op mijn vraag wanneer ik in aanmerking kom voor een reshipment vraagt Banggood mij nog twee weken te wachten. Als ik deze 2 weken wacht zijn de 45 dagen welke ik heb om een eventueel ticket aan te maken voorbij.
2de issue is dat mijn Xiaomi powerbank zeer waarschijnlijk uit de slechte batch van Banggood komt. Als ik die 2 weken wacht dan ben ik te laat voor de kopersbescherming van Paypal.
Wat zeggen jullie? Banggood vertrouwen dat ze de order over 2 weken alsnog reshippen, ondanks dat ik dan geen dispute meer kan aanmaken of op de laatste dag van de 45 dagen een dispute openen?
(Was een grote order, 50$. De tip om het volgende keer in meerdere delen te versturen heb ik reeds tot me genomen!)
Dank voor het meedenken.
2de issue is dat mijn Xiaomi powerbank zeer waarschijnlijk uit de slechte batch van Banggood komt. Als ik die 2 weken wacht dan ben ik te laat voor de kopersbescherming van Paypal.
Wat zeggen jullie? Banggood vertrouwen dat ze de order over 2 weken alsnog reshippen, ondanks dat ik dan geen dispute meer kan aanmaken of op de laatste dag van de 45 dagen een dispute openen?
(Was een grote order, 50$. De tip om het volgende keer in meerdere delen te versturen heb ik reeds tot me genomen!)
Dank voor het meedenken.
Op Banggood vertrouwen. Koop er al jaren en als ze al moeilijk doen komt dat door de taalbarrière. Is een van mijn favoriete Chinese webshop ivm de goede service e, ik koop nu wat selectiever maar dat terzijde. Ga er maar van uit dat Banggood het netjes zal regelenTommyboy_1908 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:51:Wat zeggen jullie? Banggood vertrouwen dat ze de order over 2 weken alsnog reshippen, ondanks dat ik dan geen dispute meer kan aanmaken of op de laatste dag van de 45 dagen een dispute openen?
Dank voor het meedenken.
Verwijderd
Op dealextreme en banggood zijn er nog meer te verkrijgen en vele malen goedkoperViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:37:
[...]
Ik heb er 1 gevonden die €34,95 kost maar veel beter en 'luxer' eruit ziet.
Klik hier
Lezen is soms lastig.
@EN-IS.
Top, dankjewel, ik ga op ze vertrouwen. Ik hou je op de hoogte.
Top, dankjewel, ik ga op ze vertrouwen. Ik hou je op de hoogte.
Vandaag overigens ook mijn hoesje voor de Xiaomi power bank 10400mAh binnen gekregen. Besteld bij dx op 7 juni, 12 juni verzonden met standaard verzendmethode. Hoesje ziet er zeer netjes uit, past goed om de power bank heen en lijkt goed rondom te beschermen! En dat voor net iets meer dan $2.
[ Voor 4% gewijzigd door timmie78 op 21-06-2014 17:01 ]
Toevallig heb hem vandaag ook binnen gekregen maar mijn Power bank zelf nog niet.timmie78 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:00:
Vandaag overigens ook mijn hoesje voor de Xiaomi power bank 10400mAh binnen gekregen. Besteld bij dx op 7 juni, 12 juni verzonden met standaard verzendmethode. Hoesje ziet er zeer netjes uit, past goed om de power bank heen en lijkt goed rondom te beschermen! En dat voor net iets meer dan $2.
Shipping date van 2014-05-07 met Registered Airmail_SG.
Had contact met hun opgenomen en dit is er zoon beetje uitgekomen.
Hi, friend, very sorry let you waiting so long. The parcel was still in the transit now. If possible, please kindly wait for some more time and we will also contact the post office for you now. This will take some time. If you need the parcel urgent, we can offer this:In order to solve this for you soon, how about we resend the parcel to you now which you pay half price? If the parcel finally goes to you, you will get two parcels. If it was send back for not going through the customs, we can refund you the extra. How do you think? For any inconvenience, please accept my sincere apologize. Nice day!
Waarom is lezen lastig? Het gaat hier om een alternatief van die aanbieding van Ibood, voor de mensen die niet 'durven om iets in China te kopen' zoals je zelf aangaf:Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:07:
[...]
Op dealextreme en banggood zijn er nog meer te verkrijgen en vele malen goedkoper![]()
Lezen is soms lastig.
Aan de hand van de link die ik postte wil ik concluderen dat er betere modellen te verkrijgen zijn voor de prijs die Ibood hanteert voor de huidige aanbiedingen. Niets gerelateerd met China shoppen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:07:
[...]
...die het niet aandurven buiten NL te bestellen of niet het risico willen lopen..."
Daarnaast, fijn dat je reageert; maar dat kan echt wel minder provocerend
[ Voor 43% gewijzigd door ViezeVis op 21-06-2014 17:44 ]
"mensen die niet durven in China te bestellen.."
Tja dan sla je toch wel en beetje de spijker op z'n kop in dit topic, dan is het totaal niet relevant.
Tja dan sla je toch wel en beetje de spijker op z'n kop in dit topic, dan is het totaal niet relevant.
Verwijderd
Je hebt ook gewoon mensen die laten zich hersenspoelen door ondernemende Nederland
Die vertellen natuurlijk hoe slecht de kwaliteit uit China wel niet is, terwijl hun assortiment ondertussen ook voor een groot deel uit made in China goederen bestaat.
Maar kom op, dat wordt overal gezegd en uiteindelijk blijkt het in sommige gevallen ook wel te kloppen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:46:
Je hebt ook gewoon mensen die laten zich hersenspoelen door ondernemende NederlandDie vertellen natuurlijk hoe slecht de kwaliteit uit China wel niet is, terwijl hun assortiment ondertussen ook voor een groot deel uit made in China goederen bestaat.
(batterijen)
Verwijderd
Nee dat is onzin, dat zijn vooroordelen gebaseerd op to good to be true verhalen, en wanneer je dit soort mensen het tegen deel beweerd hoor je ze eigenlijk niet. Batterijen zijn een heel mooi voorbeeld inderdaad, destijds kon ik voor mijn HTC Evo 3D voor minder dan € 2 een batterij online kopen, had dan wel inderdaad maar de helft van de beloofde capaciteit.ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:52:
[...]
Maar kom op, dat wordt overal gezegd en uiteindelijk blijkt het in sommige gevallen ook wel te kloppen.
Ik heb bijvoorbeeld meerdere Chinese scheerkwasten getest, eentje veel onder de categorie to good to be true, maar de andere bood juist veel waar voor geld.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2014 17:57 ]
Ik koop wat dat betreft regelmatig kleding uit China voor minder dan €18,- voor een spijkerbroek bijvoorbeeld: goede kwaliteit, niets op aan te merken. Komt het op batterijen aan of kabeltjes, dan merk ik vaak wel dat deze sneller kapot gaan of breken. Enfin, kan wellicht ook komen doordat ik minder dan 1$ wil besteden aan zo'n kabeltje.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:56:
[...]
Nee dat is onzin, dat zijn vooroordelen gebaseerd op to good to be true verhalen, en wanneer je dit soort mensen het tegen deel beweerd hoor je ze eigenlijk niet. Batterijen zijn een heel mooi voorbeeld inderdaad, destijds kon ik voor mijn HTC Evo 3D voor minder dan € 2 een batterij online kopen, had dan wel inderdaad maar de helft van de beloofde capaciteit.
Ik heb bijvoorbeeld meerdere Chinese scheerkwasten getest, eentje veel onder de categorie to good to be true, maar de andere bood juist veel waar voor geld.
//
Het is ook wel afhankelijk van WAT je koopt. De vergelijking tussen elektronica en scheerkwasten is ook niet echt reëel.
[ Voor 6% gewijzigd door ViezeVis op 21-06-2014 18:00 ]
Verwijderd
Dit topic heet Online shoppen in China, dus dat kunnen ook scheerkwasten zijnViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:59:
[...]
Het is ook wel afhankelijk van WAT je koopt. De vergelijking tussen elektronica en scheerkwasten is ook niet echt reëel.
Wat ik bedoel te zeggen, is dat spul als elektronica niet vergelijkbaar moet zijn met een scheerkwast als het gaat om het kijken naar de kwaliteit en dat wordt hier wel gedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:04:
[...]
Dit topic heet Online shoppen in China, dus dat kunnen ook scheerkwasten zijnHoeft dus niet alleen elektronica te zijn, want in China maken ze veel meer bang for buck goederen dan alleen elektronica.
Verwijderd
Het waren twee voorbeelden waar het product te goed was om waar te zijn, dus gewoon Chinese verkopers die een beetje liegen over de echte specificaties.ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:06:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen, is dat spul als elektronica niet vergelijkbaar moet zijn met een scheerkwast als het gaat om het kijken naar de kwaliteit en dat wordt hier wel gedaan.
Laatst heb ik deze replacement batterij voor een Nikon D3200 nog aangeschaft: deze. Wat denk jij? Echte specificaties?Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:08:
[...]
Het waren twee voorbeelden waar het product te goed was om waar te zijn, dus gewoon Chinese verkopers die een beetje liegen over de echte specificaties.
Verwijderd
Geen idee omdat ik niet weet wat zoiets normaal kostViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:13:
[...]
Laatst heb ik deze replacement batterij voor een Nikon D3200 nog aangeschaft: deze. Wat denk jij? Echte specificaties?
Het origineel tikt snel €30 aan..Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:15:
[...]
Geen idee omdat ik niet weet wat zoiets normaal kost
Ben benieuwd, zal het nog wel laten weten of deze batterij bevalt ja/nee.
Mensen die niet in China willen bestellen, zullen dit topic toch al niet aandurven ivm de topic titel.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:07:
[...]
De tip is ook bedoeld voor mensen die het niet aandurven buiten NL te bestellen of niet het risico willen lopen maanden te moeten wachten en dan hier weer klagen. 30 euro voor 104000 mAh binnen NL ga je echt niet vinden.
Nope, niet vertrouwen. Je kon wel eens goed nat gaan. Ik koop er al jaren, maar de laatste tijd beginnen ze steekjes te laten vallen. En gezien de reacties die ik inmiddels al gehad heb over mijn vragen betreffende een MY shipping (van, jawel: mijn Xiaomi powerbank), heb ik er ook een stuk minder vertrouwen in.EN-IS schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:03:
[...]
Op Banggood vertrouwen. Koop er al jaren en als ze al moeilijk doen komt dat door de taalbarrière. Is een van mijn favoriete Chinese webshop ivm de goede service e, ik koop nu wat selectiever maar dat terzijde. Ga er maar van uit dat Banggood het netjes zal regelen
Ik ben nu in dit forum topic ook maar bezig.
http://forum.banggood.com...pic.html?tid=21807&page=2
En daar gaat het wel wat anders dan via de email weg.
Natuurlijk verschillen de ervaringen, alleen lijkt mij op dit moment voor hem het beste om even te wachten, ze zullen het wel netjes oplossen. Vaak zeuren ze dan nog even, zolang jij netjes en correct blijft, en duidelijk aangeeft waarom je iets vindt, dan gaan ze alsnog overstagstarcopy schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:15:
Nope, niet vertrouwen. Je kon wel eens goed nat gaan. Ik koop er al jaren, maar de laatste tijd beginnen ze steekjes te laten vallen. En gezien de reacties die ik inmiddels al gehad heb over mijn vragen betreffende een MY shipping (van, jawel: mijn Xiaomi powerbank), heb ik er ook een stuk minder vertrouwen in.
Ik ben nu in dit forum topic ook maar bezig.
http://forum.banggood.com...pic.html?tid=21807&page=2
En daar gaat het wel wat anders dan via de email weg.
Dat ze steekjes laten, daar ben ik het ook mee eens, merk ik ook, dat is niet alleen bij BG, andere Chinese shops kunnen er ook wat van, en je hebt zelfs hele erg bonte shops, maar goed, BG heeft een goede service en ik ben dan ook benieuwd hoe ze het zullen oplossen.
En het lijkt erop, als ik zo de topic lees, dat de blaam bij Malaysia Post ligt.
[ Voor 16% gewijzigd door EN-IS op 21-06-2014 19:24 ]
De blaam wel, maar BG weet het ook maar al te goed. Schrijf je een mail naar de sevicedesk dan wordt je aan het lijntje gehouden. Schrijf je op het forum dan komt er een oplossing.EN-IS schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:20:
[...]
Natuurlijk verschillen de ervaringen, alleen lijkt mij op dit moment voor hem het beste om even te wachten, ze zullen het wel netjes oplossen. Vaak zeuren ze dan nog even, zolang jij netjes en correct blijft, en duidelijk aangeeft waarom je iets vindt, dan gaan ze alsnog overstag
Dat ze steekjes laten, daar ben ik het ook mee eens, merk ik ook, dat is niet alleen bij BG, andere Chinese shops kunnen er ook wat van, en je hebt zelfs hele erg bonte shops, maar goed, BG heeft een goede service en ik ben dan ook benieuwd hoe ze het zullen oplossen.
En het lijkt erop, als ik zo de topic lees, dat de blaam bij Malaysia Post ligt.
Maar hoe het ook zij, 45dagen is 45 dagen. In zo'n geval geef ik 3 dagen vooraf een mailtje met de vraag hoe en wat, en kondig ik aan dat ik bij 44 dagen een mailtje naar Paypal stuur. Op die manier loop ik niet het risico. Zou ook mooi stom zijn. Dat doe ik overigens bij elke shop waar ik koop. Nu gaat over 18 euro, volgende keer misschien 180 euro. En ik ben nog steeds geen bankier die dit soort bedragen ergens in een fruitschaaltje heeft liggen.
Ik geloof niemand meer op zijn blauwe ogen, maar dat zal ook zijn dat ik al meer dan 10 jaar in China koop.
Ik ben wel nieuwsgierig: wat is jullie duurste aankoop geweest vanuit China? Mijn duurste aankoop was tot nu toe een vrouwen tas van ong. $40 voor iemand in de familie.
Tablet van ongeveer € 170,-. En dat twee keer.ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:18:
Ik ben wel nieuwsgierig: wat is jullie duurste aankoop geweest vanuit China? Mijn duurste aankoop was tot nu toe een vrouwen tas van ong. $40 voor iemand in de familie.
Inclusief bijkomende invoerrechten?Hoppa! schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:23:
[...]
Tablet van ongeveer € 170,-. En dat twee keer.
Prive iets van $160 ofzo geloof ik (N002i voor een vriendin). Daarna m'n toenmalige navigatie, dikke laserpointers en actioncams (allemaal rond de $80-$100 ofzo). Van alle bestellingen slechts enkele keren invoerrechten gehad (ik gok in totaal 3x ofzo op de 100+ bestellingen)ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:18:
Maar daar heb ik gewoon geluk mee gehad. BTW reken je mee bij de keuze om iets te kopen, krijg je dat niet dan heb je 't gewoon goedkoper. Maar dat weet je als je t in t buitenland besteld.
Zakelijk iets van $15k, maar dat was niet via DX enz (En toen wel natuurlijk invoerrechten enz gehad)
Maar goed, in hoeverre is dat relevant voor dit topic? De grenzen zijn bekend wat je officieel in mag voeren zonder heffingen, het is bekend dat niet alles eruitgevist wordt. En ervaringen met shops zijn genoeg te vinden. Als je twijfeld kun je altijd nog aanspraak maken op Paypal of eventueel je CC verzekering als je die gebruikt.
Het lijkt me niet de bedoeling dat nu iedereen hier z'n max gaat opsommen. Dan is het een opsomtopic, geen ervaringstopic meer...
[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 21-06-2014 20:49 ]
ik heb reparatie schermen voor een paar telefoons gehaald voor 45 *2 en ook nog een gaming headset van 44. Maar de duurst was een xiaomi voor 300 euro, nog nooit extra kosten betaald.
Een Sony-camera van €750 via eGlobalcentral.eu (Chinese webwinkel).ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:18:
Gratis verzending met dhl (in 40 uur) en geen extra kosten moeten betalen.
[ Voor 3% gewijzigd door user001 op 21-06-2014 22:16 ]
Telefoon van 300 euro.ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:18:
Waarom heeft iedereen zoveel geluk met die dingen...
Op alles boven de €30 heb ik al altijd moeten bijbetalen (al heb ik een paar keer wat kosten kunnen vermijden door de brief creatief terug te sturen). Met 21% BTW te betalen heb ik niet zo'n probleem, maar wel met €20 vaste kosten + 21% BTW. Zo betaal je soms meer voor invoerkosten dan voor wat je besteld hebt.
Android developer & dürüm-liefhebber
€20 standaard? Was toch gewoon €13,- voor PostNL?Mavamaarten schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:48:
[...]
Waarom heeft iedereen zoveel geluk met die dingen...
Op alles boven de €30 heb ik al altijd moeten bijbetalen (al heb ik een paar keer wat kosten kunnen vermijden door de brief creatief terug te sturen). Met 21% BTW te betalen heb ik niet zo'n probleem, maar wel met €20 vaste kosten + 21% BTW. Zo betaal je soms meer voor invoerkosten dan voor wat je besteld hebt.
Ik woon in België, daar zijn de tarieven anders.ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:51:
[...]
€20 standaard? Was toch gewoon €13,- voor PostNL?
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
Mijn Huawei Honor 2 voor 1888 RMB, zo'n € 235 en ik gebruik deze smartphone nu nog steeds naar volle tevredenheid.ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:18:
Alleen ik heb hem terug meegenomen toen ik terug van China kwam, dus ik zat onder de € 430.
Ik begrijp jou kant van het verhaal ook, het is vooral zelf kiezen voor wat handig is. Gelukkig heb ik zelf nooit een PP dispute hoeven aan te maken, altijd wel uitgekomen met de shops (en hoop ik dat dat ook zo zal blijvenstarcopy schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:12:
-knip-
Ik geloof niemand meer op zijn blauwe ogen, maar dat zal ook zijn dat ik al meer dan 10 jaar in China koop.
Chinesen hebben dan ook geen blauwe ogen, ben je snel klaar
Meestal is het voldoende om ze op die 45 dagen grens te wijzen. Tot nu toe heb ik ook nog niet verder hoeven gaan. Het is meer een kwestie van: Jongens denk er aan de paypal termijn van 45 dagen komt in zicht. Dan is er duidelijkheid en ze weten dat je er gebruik van kunt maken. Ik heb er hier in de verschillende topics al genoeg voorbij zien komen die geen poot meer hadden om op te staan. Op het moment ook iemand die met Spemall in de clinch ligt.EN-IS schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:55:
[...]
Ik begrijp jou kant van het verhaal ook, het is vooral zelf kiezen voor wat handig is. Gelukkig heb ik zelf nooit een PP dispute hoeven aan te maken, altijd wel uitgekomen met de shops (en hoop ik dat dat ook zo zal blijven).
Chinesen hebben dan ook geen blauwe ogen, ben je snel klaar
Verwijderd
Dat zou je wel denken, maar helaas verschijnen hier toch regelmatig posts "niet kopen, want alles is fake of gevaarlijk" of na een week al klagen waar toch de bestelling blijft.starcopy schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:11:
[...]
Mensen die niet in China willen bestellen, zullen dit topic toch al niet aandurven ivm de topic titel.
Dus speciaal voor die mensen is die iBood aanbieding bedoeld, mag je dus ook de hoofdprijs voor betalen.
De post is dus niet bedoeld als vergelijking met powerbanks uit China, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Miniinthebox is ook allemaal chinees spul als dealextreme/banggood. Dat ze ook een Nederlandse vertaling hebben van de website wil niet zeggen dat het spul uit NL komt. Vandaar mijn opmerking lezen is lastig.ViezeVis schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:37:
[...]
Mijn laatste twee pakketjes van BuyinCoins zijn na twee maanden nog niet gearriveerd. De tracking code is PP211095971BJ en de tracking website http://www.ppbyb.com/ meldt dat tenminste een van de pakketjes op 27-4 in Nederland aangekomen is met een KLM vlucht.
PostNL kan helaas helemaal niets met de tracking code. Heeft iemand anders wél goede ervaringen met deze nieuwe tracking codes? Als je even wat verder doorzoekt dan blijkt PP voor PayPal te staan en lijkt op een nieuwe dienst van PayPal. Zie:
https://www.paypal-community.com/t5/PayPal-Forward/PayPal-Check-In-Speeding-Up-Shipping-Times-for-Chinese-Merchants/ba-p/778303
Ander puntje... Kunnen toekomstige powerbank ervaringen naar een andere forum thread verhuizen? Ik volg deze thread al een paar maanden en de afgelopen weken ging 80% van de posts over wie welke powerbank waar gekocht had, welke kleur deze had en hoe de stickertjes erop geplakt waren.
PostNL kan helaas helemaal niets met de tracking code. Heeft iemand anders wél goede ervaringen met deze nieuwe tracking codes? Als je even wat verder doorzoekt dan blijkt PP voor PayPal te staan en lijkt op een nieuwe dienst van PayPal. Zie:
https://www.paypal-community.com/t5/PayPal-Forward/PayPal-Check-In-Speeding-Up-Shipping-Times-for-Chinese-Merchants/ba-p/778303
Ander puntje... Kunnen toekomstige powerbank ervaringen naar een andere forum thread verhuizen? Ik volg deze thread al een paar maanden en de afgelopen weken ging 80% van de posts over wie welke powerbank waar gekocht had, welke kleur deze had en hoe de stickertjes erop geplakt waren.
Don't erase all files?
[Yes] [No]
Iemand ervaring met de versnelde verzending van Miniindebox? Paar mooie producten gezien die ik graag voor vakantie (3 weken) binnen wil hebben.
(Ik zie hierboven dat er vaak over powerbanks worden gesproken, dat is ook wat ik oa wou bestellen
)
(Ik zie hierboven dat er vaak over powerbanks worden gesproken, dat is ook wat ik oa wou bestellen
[ Voor 29% gewijzigd door H92! op 22-06-2014 11:31 ]
Ik heb gisteren bij de kringloop een Linksys SPA2102 VOIP adapter gekocht, helaas zonder adapter. Nu heb ik al een andere Linksys adapter in mijn bezit, de adapter daarvan werkt op het kringloop exemplaar.
Op Ebay heb ik een adapter gevonden voor 14 euro incl. verzendkosten, door te zoeken op gedeeltes uit het typenummer AD 5V/2F PA100-NA PSM-11R-050. Nu ben ik wezen speuren in chinese webhops voor wat goedkopere alternatieven, daarbij kwam ik uit bij DX.com waar een vergelijkbare adapter 3,45 kost.
Ik heb nog een adapter van 5V 2A en 5,5mm, deze hoort bij mijn Fon 2100 router. Het betreft de volgende adapter:

Gek genoeg werkt de Linksys VOIP adapter niet niet op. Mijn vraag: zouden jullie de Chinese versie bestellen of toch maar voor de 14 euro versie gaan?
Op Ebay heb ik een adapter gevonden voor 14 euro incl. verzendkosten, door te zoeken op gedeeltes uit het typenummer AD 5V/2F PA100-NA PSM-11R-050. Nu ben ik wezen speuren in chinese webhops voor wat goedkopere alternatieven, daarbij kwam ik uit bij DX.com waar een vergelijkbare adapter 3,45 kost.
Ik heb nog een adapter van 5V 2A en 5,5mm, deze hoort bij mijn Fon 2100 router. Het betreft de volgende adapter:

Gek genoeg werkt de Linksys VOIP adapter niet niet op. Mijn vraag: zouden jullie de Chinese versie bestellen of toch maar voor de 14 euro versie gaan?
Ik vind dan jouw opmerking alsnog ontoepasselijk en provocerend, dat soort opmerkingen hoeven niet.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 02:31:
[...]
Dat zou je wel denken, maar helaas verschijnen hier toch regelmatig posts "niet kopen, want alles is fake of gevaarlijk" of na een week al klagen waar toch de bestelling blijft.
Dus speciaal voor die mensen is die iBood aanbieding bedoeld, mag je dus ook de hoofdprijs voor betalen.
De post is dus niet bedoeld als vergelijking met powerbanks uit China, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
[...]
Miniinthebox is ook allemaal chinees spul als dealextreme/banggood. Dat ze ook een Nederlandse vertaling hebben van de website wil niet zeggen dat het spul uit NL komt. Vandaar mijn opmerking lezen is lastig.
Die Nederlandse vertaling heeft er ook niets mee te maken: MiniInTheBox is wat dat betreft onder de Nederlanders populair en betrouwbaarder, net zoals BuyInCoins populairder onder de Russen is. Aangezien MITB ook vaak je pakketje vanuit België of Nederland verzendt (zoals BangGood die optie met NLDirect heeft) is het ook sneller binnen. Daarnaast krijg ik regelmatig bij mijn opleiding leerlingen die zeggen; hey bestel jij ook bij MITB?
Het kan er natuurlijk ook aan liggen in welke provincie je woont
Ik denk wellicht dat die PayPal Tracking nog niet wordt ondersteund door PostNL. Zendingen met HKpost, China Air Mail, Singapore Post en die hele zooi daarna kunnen wel omgezet worden door PostNL. Dit is volgens mij een "onofficiële manier".f.v.b schreef op zondag 22 juni 2014 @ 10:54:
Mijn laatste twee pakketjes van BuyinCoins zijn na twee maanden nog niet gearriveerd. De tracking code is PP211095971BJ en de tracking website http://www.ppbyb.com/ meldt dat tenminste een van de pakketjes op 27-4 in Nederland aangekomen is met een KLM vlucht.
PostNL kan helaas helemaal niets met de tracking code. Heeft iemand anders wél goede ervaringen met deze nieuwe tracking codes? Als je even wat verder doorzoekt dan blijkt PP voor PayPal te staan en lijkt op een nieuwe dienst van PayPal.
MiniInTheBox is net zo Chinees als BuyInCoins, DX en FocalPrice. Waarom zou die betrouwbaarder zijn onder de Nederlanders?ViezeVis schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:41:
[...]
Ik vind dan jouw opmerking alsnog ontoepasselijk en provocerend, dat soort opmerkingen hoeven niet.
Die Nederlandse vertaling heeft er ook niets mee te maken: MiniInTheBox is wat dat betreft onder de Nederlanders populair en betrouwbaarder, net zoals BuyInCoins populairder onder de Russen is. Aangezien MITB ook vaak je pakketje vanuit België of Nederland verzendt (zoals BangGood die optie met NLDirect heeft) is het ook sneller binnen. Daarnaast krijg ik regelmatig bij mijn opleiding leerlingen die zeggen; hey bestel jij ook bij MITB?
Het kan er natuurlijk ook aan liggen in welke provincie je woont
En tevens word het gewoon vanuit China verstuurd, of je nu "NLDirect" kiest of niet. Alleen de gebruikte koerier is anders.
Je opmerking over de Russen, geen idee wat je daarmee bedoelt. Aliexpress & Ebay word ook zat door Russen gebruikt (zijn tevens de beste klanten, klagen vrijwel nooit, enorm geduldig en laten goede feedback achter
Die 14-euro versie. Maar je kan beter even rondzoeken bij de kringloop voor een USB hubje ofzo en daar de voeding van afhalen, of bij kennissen rondvragen voor een passende adapter. 14 eur is een beetje duur in verhouding tot die SPA. Je kan ook natuurlijk die Fon adapter voorzien van een passend plugje (of intern vastsolderen). En als je een servertje ofzo hebt draaien kun je ook 5V vanuit de molex halen en 'm daarmee voeden.musicfreak schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:41:
Ik heb gisteren bij de kringloop een Linksys SPA2102 VOIP adapter gekocht, helaas zonder adapter. Nu heb ik al een andere Linksys adapter in mijn bezit, de adapter daarvan werkt op het kringloop exemplaar.
[afbeelding]
Of je zoekt een tweaker in de buurt die misschien een adaptertje over heeft.
DX adaptertje is leuk, maar je ATA zal 24/7 aanstaan, en ik vraag me af of je die chinese bouwkwaliteit aan het lichtnet wilt hebben als je er niet bent. Tenzij je dat ding eerst goed technisch kan beoordelen zou ik 'm niet onbeheerd aanlaten. (Denk aan brakke isolatie, doorgesoldeerde zekeringen enz)
Idd, van de week besloten geen dx adapters meer te gebruiken. Er was er weer eentje in de fik gevlogen na 3 dagen aan te hebben gestaan. Levensgevaarlijk.
Verwijderd
Wat hij zegt, Miniinthebox is gewoon een Chinese webshop, of het nou populair is of niet.Kenzi schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:34:
[...]
MiniInTheBox is net zo Chinees als BuyInCoins, DX en FocalPrice. Waarom zou die betrouwbaarder zijn onder de Nederlanders?
En tevens word het gewoon vanuit China verstuurd, of je nu "NLDirect" kiest of niet. Alleen de gebruikte koerier is anders.
Je opmerking over de Russen, geen idee wat je daarmee bedoelt. Aliexpress & Ebay word ook zat door Russen gebruikt (zijn tevens de beste klanten, klagen vrijwel nooit, enorm geduldig en laten goede feedback achter)
You ask, we deliver... 
Poll: Is er een eigen '[Ervaringen] Powerbanks uit China' topic nodig?
• Ja, doe maar
• Nee, niet nodig
• Geen idee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• Ja, doe maar
• Nee, niet nodig
• Geen idee
Tussenstand:
Ook handig is DÉZE site, bespaart ons ook een hoop redelijke nutteloze vragen van nieuwe/verse tweakers.Kenzi schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:34:
[...]
MiniInTheBox is net zo Chinees als BuyInCoins, DX en FocalPrice. Waarom zou die betrouwbaarder zijn onder de Nederlanders?
Je opmerking over de Russen, geen idee wat je daarmee bedoelt. Aliexpress & Ebay word ook zat door Russen gebruikt (zijn tevens de beste klanten, klagen vrijwel nooit, enorm geduldig en laten goede feedback achter)
Misschien ook handig in de O.P. op te nemen.
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Waarom..EN-IS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:01:
You ask, we deliver...
• Ja, doe maar
• Nee, niet nodig
• Geen idee
Tussenstand:
[afbeelding]
Er word inderdaad veel over gepraat. Maar daarvoor is dit forum toch juist.
En juist over de powerbanks waar we over praten (meestal Xiaomi
Edit 1: Zie ik het nou goed
Ik keek ff naar de MiPad van Xiaomi, maar is hij nu echt $100 op ibuygou?!
Ik juich maar niet te vroeg anders is het dalijk
http://www.ibuygou.com/p-...touchscreen-5512-usd.html
Edit 2: Oh, nee laat maar
Had met die pre-order dinges te maken...
[ Voor 19% gewijzigd door Ttje op 22-06-2014 14:30 ]
Dan zouden ze er niet echt veel winst op maken. Ding kost retail RMB 799, zo'n 130 USD.Ttje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:21:
[...]
Waarom..
En juist over de powerbanks waar we over praten (meestal Xiaomi) komen uit China...
Edit 1: Zie ik het nou goed![]()
![]()
Ik keek ff naar de MiPad van Xiaomi, maar is hij nu echt $100 op ibuygou?!
Ik juich maar niet te vroeg anders is het dalijk![]()
http://www.ibuygou.com/p-...touchscreen-5512-usd.html
Edit 2: Oh, nee laat maar![]()
Had met die pre-order dinges te maken...
Ja precies, iets te vroeg gejuicht dusKenzi schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:36:
[...]
Dan zouden ze er niet echt veel winst op maken. Ding kost retail RMB 799, zo'n 130 USD.
Waarom wat? Een poll dient daarvoor niet, om de 'waarom' te vinden.Ttje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:21:
Waarom..
En juist over de powerbanks waar we over praten (meestal Xiaomi) komen uit China...
Het werd een paar keer gesuggereerd of het niet beter was om een eigen powerbank topic te hebben, daarom ook deze poll. Deze poll zal inzicht geven of die behoefte er is .
Als die er niet is dan zal die ook niet komen, zo simpel is het
En yups, bij iBuygou.com staat aangegeven dat het om een pre-order gaat, door te betalen/bestellen reserveer je er 1, de rest van het bedrag betaal je wanneer ze op voorraad zijn.
IDEM.Supertip schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:16:
Ook handig is DÉZE site, bespaart ons ook een hoop redelijke nutteloze vragen van nieuwe/verse tweakers.
Misschien ook handig in de O.P. op te nemen.
[ Voor 16% gewijzigd door EN-IS op 22-06-2014 14:55 ]
Even voor de duidelijkheid: zo'n topic hoort niet in het Shopping Forum of Aanbiedingenforum. Overleg even met de lokale mods van meer toepasselijke forumdelen.EN-IS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:52:
Het werd een paar keer gesuggereerd of het niet beter was om een eigen powerbank topic te hebben, daarom ook deze poll. Deze poll zal inzicht geven of die behoefte er is .
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ah kijk, daar had ik niet aan gedacht.gambieter schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:00:
Even voor de duidelijkheid: zo'n topic hoort niet in het Shopping Forum of Aanbiedingenforum. Overleg even met de lokale mods van meer toepasselijke forumdelen.
Ik wacht even de resultaten van de poll af, als er sowieso geen behoefte is aan een eigen topic, dan blijft het daar ook bij. Anders neem ik even contact op. Dank voor de info/tip!
Doe maar. Het topic heet "[Ervaringen] Online shoppen in China" maar het lijkt bijna een topic over waar je nog een originele Xiaomi powerbank kan vinden.EN-IS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:01:
You ask, we deliver...
• Ja, doe maar
• Nee, niet nodig
• Geen idee
Tussenstand:
[afbeelding]
Een USB hubje, dat had ik nog niet bedacht. Maar dan moet ik er wel een vinden met de juiste stekker. Rondvragen is ook een goed plan. Of vraag en aanbod van Tweakers?DJSmiley schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:41:
Die 14-euro versie. Maar je kan beter even rondzoeken bij de kringloop voor een USB hubje ofzo en daar de voeding van afhalen, of bij kennissen rondvragen voor een passende adapter.
Het maffe is dat die Fon adapter een plug heeft die prima past, maar desondanks niet werkt.Je kan ook natuurlijk die Fon adapter voorzien van een passend plugje (of intern vastsolderen).
Nope, geen server. Wel een NAS, maar dat wordt wat lastiger denk ik. Weet overigens ook niet hoe ik vanuit zo'n molex een verloopje kan maken, door zelf solderen?En als je een servertje ofzo hebt draaien kun je ook 5V vanuit de molex halen en 'm daarmee voeden.
Moah, ik ken een soortgelijk topic als dit, maar daar wordt hoofdzakelijk over een actioncam gepraat. Als je dat stoort, gewoon de berichten overslaan of topic niet meer lezen. Het is een verschijnsel wat je toch 1x in de zoveel tijd hebt.Ronald8 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:37:
[...]
Doe maar. Het topic heet "[Ervaringen] Online shoppen in China" maar het lijkt bijna een topic over waar je nog een originele Xiaomi powerbank kan vinden.
Ik heb een vraagje over PayPal..
Als ik het goed begrijp kan ik als in mijn bankrekening gekoppeld, en geautoriseerd heb en als status Gecontroleerd heb toch gewoon iets kopen van Banggood, en dan wordt het direct van mijn rekening afgeschreven?
Had ik een keer geprobeerd, maar toen duurde het 7 dagen voordat het geld überhaupt beschikbaar werd gesteld, dus ik vraag het nog maar even voordat ik extra lang moet wachten.
Als ik het goed begrijp kan ik als in mijn bankrekening gekoppeld, en geautoriseerd heb en als status Gecontroleerd heb toch gewoon iets kopen van Banggood, en dan wordt het direct van mijn rekening afgeschreven?
Had ik een keer geprobeerd, maar toen duurde het 7 dagen voordat het geld überhaupt beschikbaar werd gesteld, dus ik vraag het nog maar even voordat ik extra lang moet wachten.
denk ik dan...
Toevallig hadden we het daar uitgebreid over 2 pagina's terug;KennyPlox schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:14:
Ik heb een vraagje over PayPal..
Uitleg: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Vraag 1: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Vraag 2: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
,.
[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 22-06-2014 16:26 ]
EN-IS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:25:
[...]
Toevallig hadden we het daar uitgebreid over 2 pagina's terug;
Uitleg: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Vraag 1: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Vraag 2: EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
,.
Excuus en bedankt, niet aan gedacht om de zoekfunctie eerst te gebruiken
denk ik dan...
Ja, so what? Dat ding is atm hot, en iedereen wil er 1... Natuurlijk dat je dan de beschikbaarheid gaat bespreken.Ronald8 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:37:
[...]
Doe maar. Het topic heet "[Ervaringen] Online shoppen in China" maar het lijkt bijna een topic over waar je nog een originele Xiaomi powerbank kan vinden.
Op GoT moet eerst alles in grote universele topics, maar dan moet er opeens voor 1 item toch een apart topic aangemaakt worden, volgens enkelen, omdat dat ding hot is en veel besproken wordt
What's next? Topics per shop? Topics per verzendmethode?
1 topic voor de aanschaf ervan en 1 topic over de ervaringen ermee?
Die extra scrollbeweging die je moet maken als het om 'n Xiaomi gaat, en je dat niet wil lezen, is die echt zo zwaar dan?
[ Voor 16% gewijzigd door dodge_911 op 22-06-2014 17:47 ]
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Nou eerlijk gezegd zijn onze mods helemaal in voor afsplitsingen kijk maar eens in hetdodge_911 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:41:
[...]
Ja, so what? Dat ding is atm hot, en iedereen wil er 1... Natuurlijk dat je dan de beschikbaarheid gaat bespreken.
Op GoT moet eerst alles in grote universele topics, maar dan moet er opeens voor 1 item toch een apart topic aangemaakt worden, volgens enkelen, omdat dat ding hot is en veel besproken wordt
What's next? Topics per shop? Topics per verzendmethode?
1 topic voor de aanschaf ervan en 1 topic over de ervaringen ermee?
Die extra scrollbeweging die je moet maken als het om 'n Xiaomi gaat, en je dat niet wil lezen, is die echt zo zwaar dan?
Aanbiedingen en Kortingscodes daar zie je niet anders..
Alleen dat de powerbanks dan richting consumenten elektronica verplaatst wordt is dan eigenlijk weer jammer.
Maar laten we gauw weer on topic gaan, over het Chinese spul
[ Voor 3% gewijzigd door Supertip op 22-06-2014 22:18 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Momenteel aan het wachten op 3 orders: tmart (oa de escam camera), chinabuye (oa de xiaomi powerbank) en banggood (oa creepy horse mask, iemand hier ervaring mee?
).
Ik heb wat aquarium spullen gekocht, maar ik durfde het niet aan om voor pompen te gaan. Iemand hier ervaringen mee?
Had hiervoor eigenlijk alleen ervaring met dx, een aantal leuke gopro accessoires bij gekocht.
Zeer benieuwd naar de levertijden!
Ik heb wat aquarium spullen gekocht, maar ik durfde het niet aan om voor pompen te gaan. Iemand hier ervaringen mee?
Had hiervoor eigenlijk alleen ervaring met dx, een aantal leuke gopro accessoires bij gekocht.
Update:-tom-562 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:39:
Ondertussen een mailtje gestuurd naar Banggood over m'n defecte 5600 mAh powerbank inclusief youtube filmpje. Ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen (ben niet van plan om het ding op mijn kosten naar China op te sturen, desnoods open ik een claim bij Paypal)
Na een paar dagen heb ik een mailtje gekregen dat ze een vervangende zouden opsturen, en idd, afgelopen donderdag werd die bezorgt. Hopelijk doet deze het wel (ik moet 'm nog oppikken).
De oude had ik open gesloopt, er zitten 2 (merkloze) blauwe batterijen in. Voor zover ik kon zien zit het defect in de soldering van de micro USB connector, op de print is deze niet heel netjes (lijkt erop of de pinnen onderling contact maken).
Vaak bu'j te bang!
Hoe werkt deze nieuwe powerbank? Ik heb namelijk wel interesse in een powerbank die iets meer vermogen kan leveren, maar wil niet een heel groot apparaat meezeulen. Deze lijkt me een mooi middenmaatje, maar dan moet ie wel goed werken natuurlijk. Dus: werkt de nieuwe wel beter?-tom-562 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:15:
[...]
Update:
Na een paar dagen heb ik een mailtje gekregen dat ze een vervangende zouden opsturen, en idd, afgelopen donderdag werd die bezorgt. Hopelijk doet deze het wel (ik moet 'm nog oppikken).
De oude had ik open gesloopt, er zitten 2 (merkloze) blauwe batterijen in. Voor zover ik kon zien zit het defect in de soldering van de micro USB connector, op de print is deze niet heel netjes (lijkt erop of de pinnen onderling contact maken).
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Gezien de positieve ervaringen hier ben ik van plan een Xiaomi Powerbank te kopen bij chinabuye .
Welke verzendmethode kan ik het beste kiezen? Als ik airmail met no tracking kies gaat dit dan problemen opleveren mocht ik niets bezorgd krijgen? Ik ben van plan met PayPal te betalen dus ik kan altijd een claim openen.
Hebben meer mensen daar besteld zonder tracking en is dit goed gegaan?
Registered Airmail (Singapore Post) With Tracking Number (10-30 working days) $ 2.51
Registered Airmail (HongKong Post) With Tracking Number (7-20 working days) - HongKong Post does not carry battery product. $ 3.43
Registered Airmail (China Post) - With Tracking Number (20-35 working days) $ 1.50
Airmail- No Tracking (10-30 working days) $ 0.00
Welke verzendmethode kan ik het beste kiezen? Als ik airmail met no tracking kies gaat dit dan problemen opleveren mocht ik niets bezorgd krijgen? Ik ben van plan met PayPal te betalen dus ik kan altijd een claim openen.
Hebben meer mensen daar besteld zonder tracking en is dit goed gegaan?
Registered Airmail (Singapore Post) With Tracking Number (10-30 working days) $ 2.51
Registered Airmail (HongKong Post) With Tracking Number (7-20 working days) - HongKong Post does not carry battery product. $ 3.43
Registered Airmail (China Post) - With Tracking Number (20-35 working days) $ 1.50
Laat maar..
Toevallig deze besteld vorige week: http://www.dualslim.nl/Ac...essoires/Xiaomi-PowerBankVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:07:
[...]
Online bij een Chinese website is goedkoper. Maar vindt dit wel en leuk alternatief voor mensen die liever bij een Nederlandse webshop willen kopen met Nederlandse garantie.
Die van mij was er binnen 30 dagen.melk0r schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:20:
Verwijderd
Dat is best een nette prijs voor een NL webshop, in ieder geval geen belachelijke winstmarge wat ik veel tegenkom hier in NL/marktplaats. Ik had gelukkig geen haast met powerbanks, maar dit is wel handig als je zeer binnenkort op vakantie gaat.Russel88 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:32:
[...]
Toevallig deze besteld vorige week: http://www.dualslim.nl/Ac...essoires/Xiaomi-PowerBank
Online bij een Chinese website is goedkoper. Maar vindt dit wel en leuk alternatief voor mensen die liever bij een Nederlandse webshop willen kopen met Nederlandse garantie.
50% van de prijs is geen belachelijke winstmarge?Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:46:
[...]
Dat is best een nette prijs voor een NL webshop, in ieder geval geen belachelijke winstmarge wat ik veel tegenkom hier in NL/marktplaats. Ik had gelukkig geen haast met powerbanks, maar dit is wel handig als je zeer binnenkort op vakantie gaat.
Als Nederlandse webshop mag je ook je BTW afdragen he.Salmon schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:48:
[...]
50% van de prijs is geen belachelijke winstmarge?
Ik snap dat de meeste Tweakers zoiets online kopen bij een Chinese webshop, maar ik zag dat berichtje staan en wilde even reageren dat het wel kan.
Verwijderd
Je moet eens op marktplaats of andere batterijshops kijken, daar gaat de prijs minstens 3x over de kop, ze worden voor 50 euro of meer aangeboden. Dan vind ik die 30 euro nog wel redelijk als het binnen paar dagen in huis is en de garantie gaat iets makkelijker via een shop in NL.Salmon schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:48:
[...]
50% van de prijs is geen belachelijke winstmarge?
Mocht je er een zending bij hebben die via MY loopt, dan zal die nog wel ff gaan duren.frietsje schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:26:
Momenteel aan het wachten op 3 orders: tmart (oa de escam camera), chinabuye (oa de xiaomi powerbank) en banggood (oa creepy horse mask, iemand hier ervaring mee?).
Zoals gezegd, ik moet 'm nog oppikken (is niet bij mij zelf thuis bezorgd), de oude deed het helemaal niet, dus als deze het überhaupt al doet is het al een 100% verbeteringGaryu schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:00:
[...]
Hoe werkt deze nieuwe powerbank? Ik heb namelijk wel interesse in een powerbank die iets meer vermogen kan leveren, maar wil niet een heel groot apparaat meezeulen. Deze lijkt me een mooi middenmaatje, maar dan moet ie wel goed werken natuurlijk. Dus: werkt de nieuwe wel beter?
Vaak bu'j te bang!
Vaker besteld en tot op heden niets mis gegaan, ook bestelling boven de $40 dollar met de gratis verzending laten versturen.melk0r schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:20:
Welke verzendmethode kan ik het beste kiezen? Als ik airmail met no tracking kies gaat dit dan problemen opleveren mocht ik niets bezorgd krijgen? Ik ben van plan met PayPal te betalen dus ik kan altijd een claim openen. Hebben meer mensen daar besteld zonder tracking en is dit goed gegaan?
@ Iedereen, poll is nu een pagina terug, daarom even een link, vergeet niet te stemmen;
EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"
Op Fok! kwam ik ook alleen maar problemen (lees lange levertijden) tegen met MY.Napsju schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:25:
MY? Maleisië?
[ Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 23-06-2014 13:28 ]
Worden hier alleen maar Powerbanks gekocht? Ik lees hier wel veel mee maar het wordt zo wel erg saai en eentonig.
http://www.dx.com/nl/
De nieuwe nederlandse dealextreme website is ook online. Met wat acties voor Nederlanders
De nieuwe nederlandse dealextreme website is ook online. Met wat acties voor Nederlanders
Het fok topic is nog saaier, daar gaat het al een tijdje hoofdzakelijk over 1 action cam. En ik bedoel niet dat het over 5 of 6 pagina's gaat.Piekartz87 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:29:
Worden hier alleen maar Powerbanks gekocht? Ik lees hier wel veel mee maar het wordt zo wel erg saai en eentonig.
Dan vindt ik een actioncam nog iets boeiender maar dat is persoonlijke voorkeur.starcopy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:33:
[...]
Het fok topic is nog saaier, daar gaat het al een tijdje hoofdzakelijk over 1 action cam. En ik bedoel niet dat het over 5 of 6 pagina's gaat.
Ik wil ook niemand tegen houden maar het is slechts een observatie.
Poll is nu 48 voor een eigen topic vs 40 tegen. Meeste stemmen gelden?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Mag van mij ook verhuizen. Dit topic zie ik meer als een kort bij welke shop koop ik dat en wie levert betrouwbaar en snel topic. De laatste tijd wel erg veel powerbank berichten. Leuk die ervaringen, maar het product interesseert mij niet. Wel bijvoorbeeld de levertijd van Minitinthebox of banggood. Of bijvoorbeeld de after-sales. Dat vind ik ook interessant.EN-IS schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:01:
You ask, we deliver...
• Ja, doe maar
• Nee, niet nodig
• Geen idee
Tussenstand:
[afbeelding]
Onbekende chinese winkeltjes met hele specifieke producten, ook in geïnteresseerd.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Nee. Het informeert ons als moderators, al had men dat ook met TRs kunnen doenMaardiweb schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:39:
Poll is nu 48 voor een eigen topic vs 40 tegen. Meeste stemmen gelden?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat is goed om te horen.miel schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:45:
Ter info: Ik krijg mijn geld terug van de "fake" Xiaomi en heb inmiddels een andere besteld...
Nu het een aantal keren is bevestigd dat ze weer originelen leveren, heb ik nu voor het eerst bij BG twee powerbanken besteld. De gouden en grijze kleur voor vrienden.
Bij ontvangst zal ik beiden uitvoerig testen en hier het resultaat berichten
[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 23-06-2014 13:59 ]
Vandaag een leuke rugzak voor 13 euro gekocht voor straks mee op vakantie.
www.banggood.com/Mens-Wom...l-Backpacks-p-929232.html
Daarbij gebruik gemaakt van de NL direct verzendmethode. Zou binnen 7 tot 10 werkdagen binnen moeten zijn. Rugzak was op voorraad, dus zal ook wel snel verzonden kunnen worden.
Dat zou allemaal net moeten kunnen voordat ik op vakantie ga. Iemand ervaringen met deze verzendmethode en de daadwerkelijke levertijd?
Daarbij gebruik gemaakt van de NL direct verzendmethode. Zou binnen 7 tot 10 werkdagen binnen moeten zijn. Rugzak was op voorraad, dus zal ook wel snel verzonden kunnen worden.
Dat zou allemaal net moeten kunnen voordat ik op vakantie ga. Iemand ervaringen met deze verzendmethode en de daadwerkelijke levertijd?
Hmm, als je er serieus mee gaat reizen had ik toch wel iets gekocht van de bekende merken. Een goede tas scheelt een (hele) hoop ergernis
Vaak bu'j te bang!
Naja het is de handbagage voor in het vliegtuig, waar de broodjes, snoepjes enzo inkomen-tom-562 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:09:
Hmm, als je er serieus mee gaat reizen had ik toch wel iets gekocht van de bekende merken. Een goede tas scheelt een (hele) hoop ergernis
Ter vervanging van een rugzak die ik heel wat jaren terug eens bij de Action heb gekocht voor een tientje ofzo en die nu wel een beetje versleten raakt
[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 23-06-2014 14:11 ]
Ook als ze het al een stuk of 6 opvolgende topics volhouden? Elk topic is 6 of 7 pagina's. Dan zie ik die 3 of 4 pagina's hier niet echt als veel.Piekartz87 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:36:
[...]
Dan vindt ik een actioncam nog iets boeiender maar dat is persoonlijke voorkeur.
Ik wil ook niemand tegen houden maar het is slechts een observatie.
Die powerbanks stoppen vanzelf wel. We hebben dat in het verleden al eens gezien met versterkers, zonnebrillen, horloges enz.
Let it be, het stopt vanzelf wel. Trouwens ik lees dat allemaal graag.
Let it be, het stopt vanzelf wel. Trouwens ik lees dat allemaal graag.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Verwijderd
Dat kun je natuurlijk over alles zeggen wat uit China komt, maar het is niet altijd waar.-tom-562 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:09:
Bij mij heeft een bestelling van Banggood met NLdirect er laatst 9 werkdagen over gedaan. Houd er wel rekening mee dat het nooit een garantie is dat het op tijd binnenkomt! Gebeurd vaak genoeg dat een pakketje er ruim langer over doet.hars73 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:00:
netherland direct mail is zeer snel, bij mij ook binnen 10 dagen binnen, dus lijkt altijd lekker snel te zijnhars73 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:00:
Een van de redenen dat het nu redelijk snel gaat is dat het niet erg druk is met orders hier in China. Minder verwerktijd bij de koeriersdiensten dus. Vakantietijd, he
Dat is dus ook direct het probleem met mijn order... Die is via MY gegaan. Waar lees je dat? Ga ik dat eens op mijn gemak doorlezen.EN-IS schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:26:
[...]
Op Fok! kwam ik ook alleen maar problemen (lees lange levertijden) tegen met MY.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]