Leuk zo´n knuffel, maar dat zou ik voor mij kleine kinderen dus nooit bestellen. Weet jij van wat voor chemische zooi die rommel is gmaakt? En als ik zie dat ze vaak de knuffels nog gewoon in hun mond hebben, nee bedankt.
Ik bedoelde het ook meer als gag giftVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:55:
Leuk zo´n knuffel, maar dat zou ik voor mij kleine kinderen dus nooit bestellen. Weet jij van wat voor chemische zooi die rommel is gmaakt? En als ik zie dat ze vaak de knuffels nog gewoon in hun mond hebben, nee bedankt.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Wacht ook al een tijdje , maar het spul word naar zweden gestuurd ..vreemd
2014-02-19 07:09, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
2014-02-19 07:09, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
Waar staat het dat het naar Zweden wordt verstuurd? Het wordt verstuurd via Swedish Post, een Zweeds post bedrijf..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja lol weet ik veel is mijn eerste bestelling uit China, dus ja ik wacht wel af.
Verwijderd
Een bestelling gedaan bij ioffer.Zending eruit gepikt bij de douane.verkoper op de hoogte gebracht maar geen respons.Dag later is de verkoper weg.Iemand nog ervaring mee?
Verwijderd
real stuff beweerde die maar van hier moeilijk na te gaan natuurlijk.nu dus argwaan omdat de seller met de noorderzon verdween.Mijn vraag is dan ook of dat vaker voor komt bij ioffer.Quad schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:03:
De verkoper is niet verantwoordelijk voor het eruit pikken van de Douane neem ik aan. Of gaat het om illegaal / copy spul wat niet geïmporteerd mag worden? Ook dan ben jij verantwoordelijk.
Wat heb je precies besteld dan? Dat maakt het wat makkelijker.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:07:
[...]
real stuff beweerde die maar van hier moeilijk na te gaan natuurlijk.nu dus argwaan omdat de seller met de noorderzon verdween.Mijn vraag is dan ook of dat vaker voor komt bij ioffer.
Als ze overigens al moeten beweren dat het "real stuff" is, is dat het waarschijnlijk niet
Als het namaak oid is krijg je het waarschijnlijk nooit in handen.
China en alles waarbij woorden als Genuine, real, 100%, Guarantee etc. worden gebruikt mag je het met een hele grote korrel zout nemen.Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:07:
[...]
real stuff beweerde die maar van hier moeilijk na te gaan natuurlijk.nu dus argwaan omdat de seller met de noorderzon verdween.Mijn vraag is dan ook of dat vaker voor komt bij ioffer.
Ik zou via PayPal een claim in dienen iig.
⏩ PVOutput☀️
Combineer dat met de repuatie van Ioffer en je weet het zekerdutchgio schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:22:
[...]
Wat heb je precies besteld dan? Dat maakt het wat makkelijker.
Als ze overigens al moeten beweren dat het "real stuff" is, is dat het waarschijnlijk niet![]()
Als het namaak oid is krijg je het waarschijnlijk nooit in handen.
En de vraag die je stelt is niet handig icm het rode vlak hieronder
[ Voor 24% gewijzigd door RobertowNL op 03-03-2014 11:29 ]
Verwijderd
Ok mss best zo en ioffer links laten liggen.Douane weet het zelf ook niet en heeft een expert van het merk aangesteld om de vaststelling te doen.Afwachten dus nu maar.Thx voor de responsQuad schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:25:
[...]
China en alles waarbij woorden als Genuine, real, 100%, Guarantee etc. worden gebruikt mag je het met een hele grote korrel zout nemen.
Ik zou via PayPal een claim in dienen iig.
Ai, de douane heeft een brief gestuurd dat het merk het verder gaat beoordelen? Of is het al vernietigd?Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:30:
[...]
Ok mss best zo en ioffer links laten liggen.Douane weet het zelf ook niet en heeft een expert van het merk aangesteld om de vaststelling te doen.Afwachten dus nu maar.Thx voor de respons
Bij dat eerste kan het nog wel eens een vervelend staartje gaan krijgen.
Je kunt nu alleen maar hopen dat de douane het bij vernietigen houdt, en je zelf een paypal geschil kunt indienen om je geld terug proberen te krijgen.
Als dat lukt is het je beste uitkomst, maar zoals Robertownl al zegt; het kan wel eens een vervelend staartje gaan krijgen..
Als dat lukt is het je beste uitkomst, maar zoals Robertownl al zegt; het kan wel eens een vervelend staartje gaan krijgen..
Heb nog even het archief nageslagen in 2012 kreeg iemand bij de ''buren'' een boete:

Genoeg reden om altijd bij normale, legale winkels te kopen. Kwaliteit van namaak is meestal ook nog eens om te huilen.
Uiteindelijk even gesproken en hij kreeg de volgende boete:Goed, ik lees al een tijdje mee en ik heb een hoop geleerd van deze topicreeks. Ik overwoog al een tijdje me te registreren, maar het kwam er niet van. Nu heb ik een reden, maar deze is helaas niet zo prettig. Ik had namelijk het idee als arme student iets groter in te kopen, gezien dit een lagere prijs oplevert. Vervolgens verkoop je het overbodige door op Marktplaats. Er stond echter een logootje op de producten en dan is het helaas illegaal. Inderdaad, dat kan problemen geven. Nu heb ik een brief ontvangen van een advocaat die dreigt mij aan te klagen, tenzij ik een X bedrag betaal. Nu is dat bedrag alleen al vele malen meer dan ik verdiend heb met dit doorverkopen en mijnsinziens onevenredig hoog... Nu heb ik echter eerder een soortgelijke brief gezien op het webshopsforum en daar is dat toen (volgens mij) uiteindelijk prima opgelost. Helaas bestaat het webshopsforum niet meer, maar hopelijk kan een van de ervaren members mij PM'en met meer informatie. Of heeft er een ander lid verstand van dit soort juridische zaken, want ik heb dus geen totaal idee wat ik op deze brief moet antwoorden... - bron
Iemand anders had iets vergelijkbaars met 1 item en kreeg de volgende brief:Verder ''begrijp'' ik de schikking van 2000 wel:
Stel je hebt 25 producten van het merk ''ZonneBen''
Verkoopprijs zonneBen aan winkelier: 70 euro
Dan is de rekensom voor de advocaten van ZonneBen niet eens zo heel moeilijk:
Aantal zonneben's: 25
Gemiste omzet per ben: 70 euro
Standaard brief door stagiair laten invullen: €250
€25 x €70 + 250 = €2000
Ik ga niet zeggen dat die mensen normaal die Ben in de winkel hadden gekocht (waarschijnlijk niet) maar dat zou wel de gederfde omzet zijn geweest. (dan heb je nog geluk dat ze niet terug kunnen kijken na het verleden). - bron

Genoeg reden om altijd bij normale, legale winkels te kopen. Kwaliteit van namaak is meestal ook nog eens om te huilen.
Verwijderd
heb slechte ervaring met DX
Dx.com
26-1-2014 19:50:41 Full Shipment Your order has been fully shipped.
26-1-2014 15:49:08 Order Processing Order is being prepared for Shipment.
26-1-2014 11:14:10 Order Processing Order is being processed.
26-1-2014 11:14:10 Payment Confirmed Payment verified.
----------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag 04 - 03 -2014
Tracking Number = RC475****94CN ==> werkt niet
Dx.com
----------------------------------------------------------------------------------------
Vandaag 04 - 03 -2014
Verwijderd
Ik vraag me af of het zoveel beter is met knuffels die je lokaal in Nederland kunt kopenVerwijderd schreef op maandag 03 maart 2014 @ 00:55:
Inderdaad. Je ziet het vaak, en het is ook wel begrijpelijk dat ze indien ze je een goed product leveren voor weinig geld, graag een positieve review in de plaats willen. Elke 3 dagen een email beginnen sturen is natuurlijk een brug te ver, dat neigt naar het criminele.dutchgio schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:29:
Dat is wel herkebaar en komt hier wel vaker voor; het "jrijgen" van geld in ruil voor het weghalen van een negatieve review of juist het plaatsen van een positieve..
Android developer & dürüm-liefhebber
Waarom zou je het risico willen lopen? Als je het in Nederland bij een normale speelgoedwinkel koopt o.i.d. zal het allicht geen rommel (als in, giftig) zijnVerwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:30:
[...]
Ik vraag me af of het zoveel beter is met knuffels die je lokaal in Nederland kunt kopen
Vaak bu'j te bang!
De kans daarop zal iig een stuk minder zijn dan als je het in China haalt. In NL moet je wél uitkijken bij marktkraampjes etc.-tom-562 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:16:
[...]
Waarom zou je het risico willen lopen? Als je het in Nederland bij een normale speelgoedwinkel koopt o.i.d. zal het allicht geen rommel (als in, giftig) zijn
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
fully shipped= nog onderweg. Waarschijnlijk via swedenpost, duurt ff.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:26:
Dx.com
Vandaag 04 - 03 -2014
Een nummer dat begint met R en eindigt op CN is China Post.KillerAce_NL schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 09:57:
[...]
fully shipped= nog onderweg. Waarschijnlijk via swedenpost, duurt ff.
Meer dan een maand is lang, maar niet onmogelijk met China Post. Geen tracking code is minder positief..is ie wel op de site van China Post gecheckt? Gaat bij PostNL niet lukken.
[ Voor 26% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-03-2014 10:25 ]
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik ben dus nieuw hier heb wel al wat dingen besteld uit China,
Nu zit ik hiermee:
2014-02-25 06:07, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
2014-02-25 06:07, Order departed from sorting hub
2014-02-22 04:23, Order departed on flight from origin
2014-02-21 05:00, Order dispatched
Hij is nu al 8 dagen bij de laatste stap vorige bestellingen was dit elke keer max 4 dagen. 10 bestellingen ofzo
Ligt ie in Nederland of iets?
PostNL heeft nog geen duidelijkheid kunnen geven..
Ben wel benieuwd namelijk haha:)
Ik ben dus nieuw hier heb wel al wat dingen besteld uit China,
Nu zit ik hiermee:
2014-02-25 06:07, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
2014-02-25 06:07, Order departed from sorting hub
2014-02-22 04:23, Order departed on flight from origin
2014-02-21 05:00, Order dispatched
Hij is nu al 8 dagen bij de laatste stap vorige bestellingen was dit elke keer max 4 dagen. 10 bestellingen ofzo
Ligt ie in Nederland of iets?
PostNL heeft nog geen duidelijkheid kunnen geven..
Ben wel benieuwd namelijk haha:)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 11:05 ]
Het is pas de 21e verzonden, ik zou pas gaan klagen als het er over 1,5 maand nog niet is
Vaak bu'j te bang!
Het kan soms 2 weken duren maar ik heb ook weleens 6 tot 8 weken meegemaakt. Het is eigenlijk een loterij wat betreft bestellen uit China.
Ik zit nu ook alweer 2,5 week te wachten op spullen besteld bij Banggood.
Ik zit nu ook alweer 2,5 week te wachten op spullen besteld bij Banggood.
Verwijderd
Het is een beetje een trend hier aan het worden. Post je shipping details maar na een maandje en graag opheldering hier, want ik heb geen geduld
Verwijderd
Ik heb zeker wel geduld, ik bestel veel meer uit china dus weet dat het lang kan duren. Laatst nog 2 maand gewacht.
Ik vroeg het me gewoon af, dat mag toch?
Ja hoor, maar je hoeft het hier niet te posten als je zelf al weet dat het wel eens 2 maanden duurt.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:15:
Ik heb zeker wel geduld, ik bestel veel meer uit china dus weet dat het lang kan duren. Laatst nog 2 maand gewacht.
En dat niet alleen, als men dit topic door leest vindt men een antwpoord op deze vraag om de 2 pagina'sHyp Hyper schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:33:
[...]
Ja hoor, maar je hoeft het hier niet te posten als je zelf al weet dat het wel eens 2 maanden duurt.
Ik zat een beetje rond te kijken bij wat Chinese shops voor een wekker en kwam een erg mooie tegen. Helaas kan ik geen alternatieve aanbieders vinden (lees lagere prijzen) voor dit bepaald model. Dus vroeg ik me af of er iemand anders dezelfde wekker mischien ergens anders is tegengekomen of kan vinden voor mij. het gaat om deze wekker:
http://www.aliexpress.com...sic-clock/1404852220.html
http://www.dhgate.com/pro...tal/179109152.html#s1-2-1|3679917229
ik heb zelf deze 2 links kunnen vinden. Deze wekker heeft een paar leuke opties. Het gaat er vooral om dat deze een afstandsbediening heeft en grote letters. Dit komt omdat de klok nogal ver van mijn bed komt te staan omdat ik geen stopcontact of nachtkastje heb.
Dus als iemand deze ergens anders heeft gezien of weet te vinden voor een leukere prijs hoor ik het graag
http://www.aliexpress.com...sic-clock/1404852220.html
http://www.dhgate.com/pro...tal/179109152.html#s1-2-1|3679917229
ik heb zelf deze 2 links kunnen vinden. Deze wekker heeft een paar leuke opties. Het gaat er vooral om dat deze een afstandsbediening heeft en grote letters. Dit komt omdat de klok nogal ver van mijn bed komt te staan omdat ik geen stopcontact of nachtkastje heb.
Dus als iemand deze ergens anders heeft gezien of weet te vinden voor een leukere prijs hoor ik het graag
Ik volg dit topic om te zien welke deals en welke gadgets er te koop zijn in China, niet om iemand zijn tracking te analyzeren ( wat ik ook weiger ) voor mensen met :
a) ongeduld
b) ongeduld
c) geen zin om te googlen
d) geen zin om dit topic eens te doorlezen ( al is het maar 3 pagina's )
e) ongeduld
Wat ik wel graag zie voorbijkomen :
a) Links naar 0,01€ gadgets
b) Reviews van producten
c) nieuwe betrouwbare sites
d) vragen van mensen die iets speciaal zoeken
e) mensen die antwoorden op mensen met ongeduld
a) ongeduld
b) ongeduld
e) ongeduld
Wat ik wel graag zie voorbijkomen :
a) Links naar 0,01€ gadgets
b) Reviews van producten
c) nieuwe betrouwbare sites
d) vragen van mensen die iets speciaal zoeken
e) mensen die antwoorden op mensen met ongeduld
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Verwijderd
13 dagen geleden iets besteld op Newfrog.com postbode net langs geweest.
Mistlampen voor, voor de auto. Prima kwaliteit lijkt het nu vanavond even monteren. Let er wel op dat in je eigen auto led lampen kunnen ivm je boordcomputer storingen!
http://www.newfrog.com/p/...p-bulb-for-car-27592.html
Horloge automatic. Tikt goed en laad ook prima op. Horloge voelt wat zwaar aan maar dat komt door het mechanische mechanisme in het horloge
http://www.newfrog.com/p/...er-strap-watch-37732.html
Mistlampen voor, voor de auto. Prima kwaliteit lijkt het nu vanavond even monteren. Let er wel op dat in je eigen auto led lampen kunnen ivm je boordcomputer storingen!
http://www.newfrog.com/p/...p-bulb-for-car-27592.html
Horloge automatic. Tikt goed en laad ook prima op. Horloge voelt wat zwaar aan maar dat komt door het mechanische mechanisme in het horloge
http://www.newfrog.com/p/...er-strap-watch-37732.html
Ik heb zoveel gekocht bij Dealextreme niet meer dan uitstekend te noemen, product niet geleverd of wat dan ook ik kreeg meteen me geld terug (een dag later kwam het product alsnog via de post, was in een ander pakket verstuurd). DX niet de goedkoopste wel betrouwbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:26:
Dx.com
Vandaag 04 - 03 -2014
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Verwijderd
Voorheen zat ik ook bij mijn vaste webshop, Dealextreme. Prima service inderdaad.
Ben het laatste jaar overgestapt naar Banggood mede door de structureel lagere prijzen i.v.t. Dealextreme. Bijna alles wat ik zocht was goedkoper bij Banggood. De service en levertijden zijn vergelijkbaar met Dealextreme (mijn ervaring). Vorige week nog een defect product ontvangen, nouja, hij deed het 1 keer, maar na losdraaien deed die het niet meer, misschien zelf gemold
Meteen mailtje gestuurd met het probleem, volgende dag al een reactie met het verzoek een filmpje op te sturen als bewijsje. Zo gezegd, zo gedaan en paar uur later al bevestiging dat het product opnieuw wordt verstuurd, geen gezeur of what so ever. Dag erna alweer geshipped. Dus prima service in mijn ogen.
Ben het laatste jaar overgestapt naar Banggood mede door de structureel lagere prijzen i.v.t. Dealextreme. Bijna alles wat ik zocht was goedkoper bij Banggood. De service en levertijden zijn vergelijkbaar met Dealextreme (mijn ervaring). Vorige week nog een defect product ontvangen, nouja, hij deed het 1 keer, maar na losdraaien deed die het niet meer, misschien zelf gemold
Meteen mailtje gestuurd met het probleem, volgende dag al een reactie met het verzoek een filmpje op te sturen als bewijsje. Zo gezegd, zo gedaan en paar uur later al bevestiging dat het product opnieuw wordt verstuurd, geen gezeur of what so ever. Dag erna alweer geshipped. Dus prima service in mijn ogen.
Banggood is inderdaad ook goed en goedkoper.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 18:11:
Voorheen zat ik ook bij mijn vaste webshop, Dealextreme. Prima service inderdaad.
Ben het laatste jaar overgestapt naar Banggood mede door de structureel lagere prijzen i.v.t. Dealextreme. Bijna alles wat ik zocht was goedkoper bij Banggood. De service en levertijden zijn vergelijkbaar met Dealextreme (mijn ervaring). Vorige week nog een defect product ontvangen, nouja, hij deed het 1 keer, maar na losdraaien deed die het niet meer, misschien zelf gemold![]()
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Zo een hele bos gu10 ledlampen binnen, uit China 22-02 verzonden vandaag 5-03 binnen.
Lekker vlot dus
Lekker vlot dus
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Verwijderd
Ik had op eBay een 7 poorts usb hub gekocht, om te gebruiken met mijn externe 2.0 HDD, maar dit ding werkt alleen met usb muizen en dergelijke.
Dus mijn advies is om deze usb hubs te vermijden, want ze doen gewoon niet wat ze zouden moeten doen en deze hub kreeg het zelfs voor elkaar om mijn notebook te laten crashen nadat ik een betere adapter gebruikte.
Want de adapters van deze dingen schijnen ook echt slecht te moeten zijn en daarom heb ik random andere adapters uit geprobeerd en dat vond deze hub niet leuk. Maar goed ik heb de eBay verkoper al een berichtje gestuurd voor een refund.
Dus mijn advies is om deze usb hubs te vermijden, want ze doen gewoon niet wat ze zouden moeten doen en deze hub kreeg het zelfs voor elkaar om mijn notebook te laten crashen nadat ik een betere adapter gebruikte.
Want de adapters van deze dingen schijnen ook echt slecht te moeten zijn en daarom heb ik random andere adapters uit geprobeerd en dat vond deze hub niet leuk. Maar goed ik heb de eBay verkoper al een berichtje gestuurd voor een refund.
Zo eentje heb ik ook, nog geen problemen mee gehad eigenlijk. Werkt bij mij ook zonder de power adapter trouwens.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:08:
Ik had op eBay een 7 poorts usb hub gekocht, om te gebruiken met mijn externe 2.0 HDD, maar dit ding werkt alleen met usb muizen en dergelijke.
Verwijderd
Wat voor usb apparaten gebruik je er dan mee? Het ding werkt in de zin van dat je er usb muizen op aan kunt sluiten.mark-k schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:29:
[...]
Zo eentje heb ik ook, nog geen problemen mee gehad eigenlijk. Werkt bij mij ook zonder de power adapter trouwens.
Maar als ik mijn externe 2,0 HDD erop aan sluit dan doet ie niet wat ie moet doen, en dat kan best aan de adapter liggen, maar in zo'n geval stuur ik altijd een berichtje naar de verkoper.
De externe schijf, is dat een 2,5" of 3,5"? In het laatste geval moet je die ook voeden.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Een 2.5 is dat, die heeft dus geen voeding nodig in principe.Quad schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:48:
De externe schijf, is dat een 2,5" of 3,5"? In het laatste geval moet je die ook voeden.
Klopt, dan lijkt het mij een defect oid. Geef de verkoper in elk geval een kans om het op te lossen.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ja natuurlijk hij mag een refund geven en dan geef ik wel een positieve feedback. Want ik heb al op internet gelezen dat deze usb hubs gewoon erg slecht zijn en daar las ik ook al dat ze geen 2.5 externe hdd van stroom konden voorzien blijkbaar.
Ik stuur altijd zo'n verkoper eerst een bericht voor dat ik iets met feedback doe.
Ik stuur altijd zo'n verkoper eerst een bericht voor dat ik iets met feedback doe.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 21:04 ]
Ik heb vanuit China een tablet besteld via Singapore Post. Deze staat nu al sinds 2 Maart op "Despatched to overseas (Country code: NL)". Bij een vorige bestelling duurde dat maar 4 dagen en kreeg je toen een "arrived" melding.
Nu lees ik op de Singapore Post site dat tracking verder in Nederland niet ondersteund wordt. Geldt dit tegenwoordig ook voor het arriveren van een pakketje? Of krijg je daar wel een melding van? En komt het dan via DHL of Post NL? Post NL had in ieder geval nog geen nationale gegevens voor me, dat heb ik via Twitter gevraagd. Kan het zijn dat het pakketje er nog niet is en het veel langer duurt dan de vorige keer?
Nu lees ik op de Singapore Post site dat tracking verder in Nederland niet ondersteund wordt. Geldt dit tegenwoordig ook voor het arriveren van een pakketje? Of krijg je daar wel een melding van? En komt het dan via DHL of Post NL? Post NL had in ieder geval nog geen nationale gegevens voor me, dat heb ik via Twitter gevraagd. Kan het zijn dat het pakketje er nog niet is en het veel langer duurt dan de vorige keer?
Wacht gerust nog maar een paar dagen/weken.msnguy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:39:
Ik heb vanuit China een tablet besteld via Singapore Post. Deze staat nu al sinds 2 Maart
Als het in Nederland arriveerd, dus het bekende arrived at destination country melding zichtbaar wordt dan kan je PostNL een twitterbericht sturen met je trackingnummer. Ze zullen dan een 3S code voor je hebben.msnguy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:39:Nu lees ik op de Singapore Post site dat tracking verder in Nederland niet ondersteund wordt. Geldt dit tegenwoordig ook voor het arriveren van een pakketje? Of krijg je daar wel een melding van? En komt het dan via DHL of Post NL? Post NL had in ieder geval nog geen nationale gegevens voor me, dat heb ik via Twitter gevraagd. Kan het zijn dat het pakketje er nog niet is en het veel langer duurt dan de vorige keer?
⏩ PVOutput☀️
Hoe vliegen zie de pakketjes dan in? Via andere landen of rechtstreeks?
Ik dacht dat mijn pakketje vorig jaar met DHL kwam, vandaar deze vraagQuad schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:46:
[...]
Als het in Nederland arriveerd, dus het bekende arrived at destination country melding zichtbaar wordt dan kan je PostNL een twitterbericht sturen met je trackingnummer. Ze zullen dan een 3S code voor je hebben.
Verwijderd
Het duurt dus meestal 4 tot 7 weken voordat je het hebt, das is normaal als je iets uit azie besteld.
Via DHL kan je het binnen een week in huis hebben, klopt via SP gaat het uiteindelijk via PostNL en SP duurt gewoon veel langer. 2 tot 7 weken is normaal.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Die Chinese USB hub heeft het ook voor elkaar gekregen om mijn externe 2.5 hdd te doden, want dat ding veroorzaakte een crash en toen kreeg ik mijn notebook niet aan tot ik de batterij eruit haalde en terug erin zette.
Maar de harde schijf is dood, gelukkig een oude van 640gb en ik heb nu een excuus om een grote externe hdd te kopen, maar ik ben er uiteraard niet blij mee en ik raad andere ook aan om van die USB hubs weg te blijven, aangezien ze niet doen wat ze zouden moeten doen.
Maar de harde schijf is dood, gelukkig een oude van 640gb en ik heb nu een excuus om een grote externe hdd te kopen, maar ik ben er uiteraard niet blij mee en ik raad andere ook aan om van die USB hubs weg te blijven, aangezien ze niet doen wat ze zouden moeten doen.
Hij hangt nu aan de computer van mn opa, zodat hij zn usb sticks zou kunnen gebruiken. De pc staat op de grond en zover kan hij niet bukken.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:46:
[...]
Wat voor usb apparaten gebruik je er dan mee? Het ding werkt in de zin van dat je er usb muizen op aan kunt sluiten.
Maar als ik mijn externe 2,0 HDD erop aan sluit dan doet ie niet wat ie moet doen, en dat kan best aan de adapter liggen, maar in zo'n geval stuur ik altijd een berichtje naar de verkoper.
Als dit inderdaad n stick zou kunnen mollen vervang ik m liever, iemand nog een link naar een goede (maar ook vooral goedkope) hub? Hoeft geen 7 poorten te zijn, 3 oid is ook goed.
Helemaal mee eens, kan aan mij liggen maar het is de laatste tijd wel heel erg.tc982 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:07:
Ik volg dit topic om te zien welke deals en welke gadgets er te koop zijn in China, niet om iemand zijn tracking te analyzeren ( wat ik ook weiger ) voor mensen met :
a) ongeduld
b) ongeduld
e) ongeduld
Kleine -free- shipping FAQ waar naar we kunnen verwijzen:
Waar kan ik mijn pakket traceren?
| Code eindigend op: | Link: | |
| Universeel: | 17track | Packagetrackr |
| China Post | CN: | China post |
| Singapore Post | SG: | Singapore post |
| Deutche Post | DE: | Deutsche post |
| Swedish Post | SE: | Swedish post |
| Malaysia Post | MY: | Malaysia post |
| Swiss post | CH: | Swiss post |
Kan ik ook mobiel traceren?
Ja dat kan: IOS, Android, WP
Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?
Binnen 6 en 44 dagen. Op dag 44 open je een case, waarin je het netjes probeert op te lossen met de verkoper, mocht dit niet lukken dan open je een geschil
Vragen waar je pakketje blijft heeft geen zin, wij kunnen het niet weten, geen vertragingen zien of helpen het pakketje te vinden.
Voor hulp met betrekking tot oplossingen met een verkoper mag je natuurlijk altijd vragen stellen.
Wat is de betekenis van status x?
Probeer hier common sense te gebruiken, wat was de laatste status? Wat is de huidige status, wat is het land waar het pakket is (volgens de tracking). Dit moet in 90% van de gevallen genoeg info geven.
Mocht je iets niet kunnen vinden gooi het dan in Google, tot nu toe heb ik zo altijd de juiste info gevonden.
Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:
› Posting = zending is aangemeld
› Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
› Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
› Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
› NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
› Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
› Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
› Depature inward office of exchange = weg bij douane
› Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
› Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
› Out for delivery = onderweg
› Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
› Delivered = enjoy!
Status X is al 4 dagen geleden, wanneer krijg ik weer een update?
Dat weten wij niet. Normaal heb je ongeveer elke 4 dagen wel iets op de tracking staan. Soms kan dit door de cyclonen, drukte, vakanties, controles of pech langer duren. Neem als een status langer dan een 10 dagen blijft staan eens contact op met de verkoper, wellicht kan deze er iets over zeggen
Door wie wordt mijn pakket bezorgd?
Bij alle bovenstaande opties door PostNL.
Kan ik ook een Nederlandse traceercode krijgen?
Ja dit kan in principe wel, maar pas vanaf het moment dat het pakketje in Nederland is.
Neem hier voor contact op met postNL via Twitter, of bel ze: 0900 0990
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Traceer site van land X zegt dat hij in Nederland niet te traceren is?
Dit klopt, min of meer.
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent postNL dit systeem niet.
Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.
Waar is mijn pakketje
Leuk geprobeerd, zie bovenstaande FAQ, mocht er er niet uitkomen vraag het dan de verkoper
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:08:
Want de adapters van deze dingen schijnen ook echt slecht te moeten zijn en daarom heb ik random andere adapters uit geprobeerd en dat vond deze hub niet leuk.
Dat bovenstaande klinkt een beetje eng, toch niet helemaal random mag ik hopen? Je let toch zeker wel op voltage/polariteit, voor je het weet veroorzaak je zelf nog een crash....Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:58:
Die Chinese USB hub heeft het ook voor elkaar gekregen om mijn externe 2.5 hdd te doden, want dat ding veroorzaakte een crash en toen kreeg ik mijn notebook niet aan tot ik de batterij eruit haalde en terug erin zette..
Expirimenteren met voedingen is nooit handig als je niet weet wat je doet..troftnom schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:06:
[...]
[...]
Dat bovenstaande klinkt een beetje eng, toch niet helemaal random mag ik hopen? Je let toch zeker wel op voltage/polariteit, voor je het weet veroorzaak je zelf nog een crash....
Verder vraag ik me af, de meeste Chinese shops bieden ondernemers de mogelijkheid gebruik te maken van hun dropshipping services. Heeft een ondernemende Tweaker daar ervaring mee? Ik ben erg benieuwd of de levertijden dan net zo onzeker zijn.
Verzendtijden zijn/blijven veelal het zelfde. Service en contact is vaak wel beter.Gadgeteer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:10:
[...]
Expirimenteren met voedingen is nooit handig als je niet weet wat je doet..
Verder vraag ik me af, de meeste Chinese shops bieden ondernemers de mogelijkheid gebruik te maken van hun dropshipping services. Heeft een ondernemende Tweaker daar ervaring mee? Ik ben erg benieuwd of de levertijden dan net zo onzeker zijn.
99% doet al aan dropshipping maar zegt het niet.Gadgeteer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:10:
[...]
Expirimenteren met voedingen is nooit handig als je niet weet wat je doet..
Grote kans dat alleen de usb interface in de behuizing kapot is. nieuwe behuizing kopen voor ca. 5 euro en hij werkt misschien weer. 640 gb is toch nog altijd best veel.Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:58:
Die Chinese USB hub heeft het ook voor elkaar gekregen om mijn externe 2.5 hdd te doden, want dat ding veroorzaakte een crash en toen kreeg ik mijn notebook niet aan tot ik de batterij eruit haalde en terug erin zette.
Kan zijn maar wat ik me specifiek afvraag is of er ervaringen zijn met oa. de levertijden vanuit bijvoorbeeld DX of CV of noem maar een chinese shop.Kenzi schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:49:
[...]
99% doet al aan dropshipping maar zegt het niet.
Vaak koopt een ondernemer een partij en laat deze bezorgen om ze daarna pas te verkopen, het dropshipping principe is wel leuk maar als het een hoop gezeur oplevert wordt ik daar niet vrolijk van.
Ik verdenk een aantal verkopers op Ebay er ook van dat ze zelf helemaal geen voorraad hebben, als ze wat verkopen rennen ze even naar de lokale toko om het te kopen en gooien het op de terugweg op de post oid
.
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
Nee de schijf is echt dood, ik hem gister gekeken of de schijf het in de laptop het nog zou doen.Kitano schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:49:
[...]
Grote kans dat alleen de usb interface in de behuizing kapot is. nieuwe behuizing kopen voor ca. 5 euro en hij werkt misschien weer. 640 gb is toch nog altijd best veel.
En daar deed ie het ook niet, dus vanmorgen maar een nieuwe externe schijf besteld. En wellicht kan ik nog kijken of er garantie op die 2.5 schijf zit.
de verkoper koopt het in bij de leverancier / fabriek en laat het direct naar de klant shippen.Puch-Maxi schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:29:
Ik verdenk een aantal verkopers op Ebay er ook van dat ze zelf helemaal geen voorraad hebben, als ze wat verkopen rennen ze even naar de lokale toko om het te kopen en gooien het op de terugweg op de post oid.
scheelt verzendkosten en tijd + je hoeft geen warehouse / storage te huren voor je pakketjes. dat is hoe vrijwel iedereen het hier doet.
Dit hele topic staat vol met ervaringen over levertijden vanuit DX etc.Kan zijn maar wat ik me specifiek afvraag is of er ervaringen zijn met oa. de levertijden vanuit bijvoorbeeld DX of CV of noem maar een chinese shop.
[ Voor 18% gewijzigd door Kenzi op 06-03-2014 16:36 ]
Eh, dat de schijf kapot gaat heeft toch niets te maken met de garantie? Hij gaat immers kapot doordat er iets mee gedaan is dat niet voldoet aan de specificaties, vermoedelijk een te hoog voltage of verkeerde polariteit... Al kun je het altijd proberen natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:49:
[...]
Nee de schijf is echt dood, ik hem gister gekeken of de schijf het in de laptop het nog zou doen.
En daar deed ie het ook niet, dus vanmorgen maar een nieuwe externe schijf besteld. En wellicht kan ik nog kijken of er garantie op die 2.5 schijf zit.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Nice! Kan deze niet in de openingspost?RobertowNL schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:57:
[...]
Helemaal mee eens, kan aan mij liggen maar het is de laatste tijd wel heel erg.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Verwijderd
Nee dat klopt, maar bepaalde fabrikanten wisselen die schijven gewoon om. Maar ik heb online na gekeken en op deze schijf zou geen garantie meer zitten.thof schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:26:
[...]
Eh, dat de schijf kapot gaat heeft toch niets te maken met de garantie? Hij gaat immers kapot doordat er iets mee gedaan is dat niet voldoet aan de specificaties, vermoedelijk een te hoog voltage of verkeerde polariteit... Al kun je het altijd proberen natuurlijk
Maja het is niet eerste keer dat een schijf kapot gaat, ik heb een keer gehad dat een SSD het de geef begaf nadat ik hem via OTG op mijn Nexus 7 wou gebruiken om de bestanden te benaderen. Dus ik ga natuurlijk niet van die eBay verkoper eisen dat hij ook de kapotte HDD doet vergoeden.
Want eerlijk gezegd heb ik niet veel verloren en ik vanmorgen een 2TB externe HDD gekocht met eigen voeding, en als die 640GB nog gewerkt had dan zou ie toch stof gaan happen, en veel geld is zo'n kleine schijf niet waard.
Ik overweeg om af te gaan rekenen met Webmoney heeft iemand hier ervaring mee? Het word namelijk door heel veel Chinese bedrijven ondersteund.
Tevens wil ik iedereen aanraden de Chinese webwinkel(s) te controleren bij deze website.
U plakt heel simpel de weblink in de zoek regel en krijgt binnen enkele seconde een uitslag of deze website wel of niet te vertrouwen is scoren van 0 tot 100% , dagelijks word de database bijgewerkt. Dagelijks komen er bedrijven bij die onbetrouwbaar zijn of hun leven hebben gebeterd.
Voorkomen is beter dan blussen en ik kan er over mee praten ik ben opgelicht voor totaal $1200,- betaald en nooit iets gekregen.
Ik betaal dus nooit meer met Western union, moneygram en andere vergelijkbare betaalsystemen ik heb mijn lesje wel geleerd.
Tevens wil ik iedereen aanraden de Chinese webwinkel(s) te controleren bij deze website.
U plakt heel simpel de weblink in de zoek regel en krijgt binnen enkele seconde een uitslag of deze website wel of niet te vertrouwen is scoren van 0 tot 100% , dagelijks word de database bijgewerkt. Dagelijks komen er bedrijven bij die onbetrouwbaar zijn of hun leven hebben gebeterd.
Voorkomen is beter dan blussen en ik kan er over mee praten ik ben opgelicht voor totaal $1200,- betaald en nooit iets gekregen.
Ik betaal dus nooit meer met Western union, moneygram en andere vergelijkbare betaalsystemen ik heb mijn lesje wel geleerd.
[ Voor 72% gewijzigd door LEX63 op 07-03-2014 11:48 ]
Met trustpilot kom je ook een eind voor wat betreft het checken van betrouwbaarheid/kwaliteit van een toko.
Wat is er mis met paypal?LEX63 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:32:
Ik overweeg om af te gaan rekenen met Webmoney heeft iemand hier ervaring mee? Het word namelijk door heel veel Chinese bedrijven ondersteund.
Vaak bu'j te bang!
Inderdaad, altijd Paypal gebruiken of via een ander beschermend systeem zoals Alibaba/Aliexpress escrow service. Die scamadvisor geeft die site ook veel false positives, zoek bijvoorbeeld eens op Pandawill.
Daarnaast koop ik zelf alleen/vooral bij de bekende shops die op Chinaprices zijn vermeld. Geeft geen garantie natuurlijk.
Daarnaast koop ik zelf alleen/vooral bij de bekende shops die op Chinaprices zijn vermeld. Geeft geen garantie natuurlijk.
[ Voor 64% gewijzigd door RobertowNL op 07-03-2014 12:03 ]
Hmm, focalprice is 'high risk'LEX63 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:32:
Altijd goede ervaringen mee gehad, misschien foutje?
Ik heb een Paypal account en maak hier regelmatig gebruik van voor mijn handel.
Was het maar waar dat je overal met Paypal kon betalen. er zijn jammer genoeg veel Chinese webwinkels die geen paypal ondersteuning hebben.
WebMoney schijnt ook een soort paypal te zijn. Ga me hier nog even in verdiepen, wat zijn de kosten van het gebruik?
Was het maar waar dat je overal met Paypal kon betalen. er zijn jammer genoeg veel Chinese webwinkels die geen paypal ondersteuning hebben.
WebMoney schijnt ook een soort paypal te zijn. Ga me hier nog even in verdiepen, wat zijn de kosten van het gebruik?
Zo lang Paypal niet zijn kosten voor de verkoper in China omlaag gooit gaat Paypal niet echt populair worden onder Chinese verkopers. Geld van Paypal naar Chinese bankrekening kost teveel.LEX63 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:34:
Ik heb een Paypal account en maak hier regelmatig gebruik van voor mijn handel.
Maar dan, ik zie eerder Alipay ondersteuning wereldwijd gaan dan Paypal zaken doen in China.
Alipay wordt al veel ondersteund, in Steam kan je bijv al gebruik maken van Alipay.
Alipay daar heb ik mij toevallig ook in verdiept dit kan alleen als je in nederland een Chinese bankrekening opent. Ik zie liever 1 algemeen geaccepteerd betaal systeem
Web money is hiermee begonnen hiermee kun je bij heel veel webwinkels betalen. Alispress, DH Gate, Dealextreem, alibaba, Banggood.
Daar naast heb je natuurlijk de creditkaart dat bij heel veel webwinkels word geaccepteerd.
Lex
Web money is hiermee begonnen hiermee kun je bij heel veel webwinkels betalen. Alispress, DH Gate, Dealextreem, alibaba, Banggood.
Daar naast heb je natuurlijk de creditkaart dat bij heel veel webwinkels word geaccepteerd.
Lex
Ik heb er ook nooit problemen mee gehad.Ttje schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:30:
[...]
Hmm, focalprice is 'high risk', heb er net nog wat besteld
![]()
![]()
Altijd goede ervaringen mee gehad, misschien foutje?
Wat dat betreft vertrouw ik toch meer op de 7,8 die ze krijgen van Trustpilot.
Edit: heb er een paar sites door heen gehaald. Het slaat totaal nergens op.
[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 07-03-2014 19:02 ]
Ik zou ook meer vertrouwen hebben in trustpilot dan een schreeuwerige website waarbij niet duidelijk is wie of wat erachter zit.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Even mijn ervaringen met Focalprice: de laatste 3 jaar zo'n 40 orders geplaatst.
De een komt natuurlijk wat sneller dan de ander aan, 2x voorgekomen dat hij helemaal niet kwam.
Snelle communicatie en goede service (refund of resend)
De een komt natuurlijk wat sneller dan de ander aan, 2x voorgekomen dat hij helemaal niet kwam.
Snelle communicatie en goede service (refund of resend)
Ik weet niet hoe die site de website beoordeelt maar bijna alle betrouwbare Chinese websites zijn volgens die site hoogst onbetrouwbaar.LEX63 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:32:
Zo worden www.geekbuying.com, www.banggood.com, www.buyincoins.com, www.lightinthebox.com en www.newfrog.com als onbetrouwbaar aangemerkt. Je kunt beter op de ervaringen van mensen in deze thread vertrouwen.
Maak ik trouwens een typefout door www.lighinthebox.com in plaats van www.lightinthebox.com te typen dan heeft de site opeens een "High Trust Rating. This Site Looks Safe To use.". Zelfs als ik een niet bestaande site als www.banood.com laat controleren krijg ik dit als antwoord.
De meeste betrouwbare Chinese website maken gewoon gebruik van PayPal, iets anders zou ik ook niet gebruiken. Webmoney kan in China dan wel veel gebruikt worden maar daar heb je als westerling niet veel aan. De meeste Chinese webshop weten dat en gebruiken dan ook gewoon PayPal.
"When you grow up your heart dies"
^^^
LOL, bedankt voor deze test, op die manier heb je inderdaad niet veel aan die website.
Mjah, dx.com is echt superbetrouwbaar volgens deze (onafhankelijke?) website.
LOL, bedankt voor deze test, op die manier heb je inderdaad niet veel aan die website.
Mjah, dx.com is echt superbetrouwbaar volgens deze (onafhankelijke?) website.
[ Voor 30% gewijzigd door NaN op 08-03-2014 10:13 ]
Hoi ik had bij Webmoney nederland een verkeerde kaart gekocht. Gelukkig krijg ik mijn geld terug. Deze webmoney kaart bleek alleen in Japan geldig te voor cd's, video's, dvd's en boeken.
Bij welke Webmoney website kan ik nu een webmoney account "portemonnee" openen voor webwinkels in china.
Ik ben inmiddels de weg kwijt.
Bij welke Webmoney website kan ik nu een webmoney account "portemonnee" openen voor webwinkels in china.
Ik ben inmiddels de weg kwijt.
Een website van een (op het eerste gezicht) niet-bestaande firma, die een adres heeft op de Seychellen bij een gespecialiseerd bedrijf, en dan tot slot een Australisch gsm nummer? Mij niet gelaten, maar als je dat dan optelt bij het feit dat hij niet bestaande sites een "zeer betrouwbaar" geeft... Ik zou er toch niet zo veel vertrouwen in hebben.LEX63 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:32:
scamadviser.com is zó subjectief,
Voorbeeldje met eigen commentaar hieronder is van Banggood.com
Notes:-
[Alert Result] This website/business has been given a low reliability rating by other websites
(LOL.... obviously zijn er concurrenten....)
[Alert Result] This website has been reported as being untrustworthy
(Concurrenten? of de <5% van de shoppers die pech heeft met het verzenden / douane?)
[Alert Result] Administrative contact email address is a free one
(Je bespaart als webshop kosten door een gratis e-mail adres te nemen zodat je dit niet hoeft door te berekenen aan de klant, dit heeft 2 kanten)
[Alert Result] Technical contact email address is a free one
(Zie hierboven... ...dat dit dubbel meetelt?!)
[Alert Result] Bad reviews detected - indicating a poor reputation
(Ook weer een dubbele/mogelijk driedubbele, concurrenten + de <5% die pech heeft met verzenden / douane)
[Alert Result] This website setup involves countries known to be high risk
(Je koopt hier namaak spul wetende dat het namaak spul is tegen een namaak spul prijs, prijs/kwaliteit verhouding is zéér goed, wat is het probleem? Besides, is deze alert bedacht door de westerse concurrentie om concurrentie tegen te gaan?)
[Alert Result] This website is likely to be operating from a high risk country
(DUBBEL.... Nou en dat het een high risk country is, concurrentie is gezond)
[Good Result] This website is deemed to be popular by Alexa with a ranking of 11211
(Iemand ooit van alexa gehoord? was dit niet een of andere dating site?)
[Good Result] Good Online Reviews Detected
(Deze kunnen nimmer fake zijn op een website waar je korting kunt verdienen door goede reviews te plaatsen.....)
Deze ''selectieve'' checks worden ook zó eenvoudig om de tuin heen geleid, dus tja...
Naar mijn eigen weten is Banggood behoorlijk betrouwbaar,
behalve dat het tracken soms niet echt of zeer traag werkt en het knap lang! kan duren eer je iets ontvangt ben ook ik er zeer tevreden over...
(momenteel pending: bestelling die vanaf 15 februari op ''Processing'' staat.... en 2 pakketjes met trace codes vanaf de 15e waarvan bij de een de trace code niet werkt (FLYT) en bij de ander hij blijft hangen op ''2014-02-25 06:07, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad''
Voorbeeldje met eigen commentaar hieronder is van Banggood.com
Notes:-
[Alert Result] This website/business has been given a low reliability rating by other websites
(LOL.... obviously zijn er concurrenten....)
[Alert Result] This website has been reported as being untrustworthy
(Concurrenten? of de <5% van de shoppers die pech heeft met het verzenden / douane?)
[Alert Result] Administrative contact email address is a free one
(Je bespaart als webshop kosten door een gratis e-mail adres te nemen zodat je dit niet hoeft door te berekenen aan de klant, dit heeft 2 kanten)
[Alert Result] Technical contact email address is a free one
(Zie hierboven... ...dat dit dubbel meetelt?!)
[Alert Result] Bad reviews detected - indicating a poor reputation
(Ook weer een dubbele/mogelijk driedubbele, concurrenten + de <5% die pech heeft met verzenden / douane)
[Alert Result] This website setup involves countries known to be high risk
(Je koopt hier namaak spul wetende dat het namaak spul is tegen een namaak spul prijs, prijs/kwaliteit verhouding is zéér goed, wat is het probleem? Besides, is deze alert bedacht door de westerse concurrentie om concurrentie tegen te gaan?)
[Alert Result] This website is likely to be operating from a high risk country
(DUBBEL.... Nou en dat het een high risk country is, concurrentie is gezond)
[Good Result] This website is deemed to be popular by Alexa with a ranking of 11211
(Iemand ooit van alexa gehoord? was dit niet een of andere dating site?)
[Good Result] Good Online Reviews Detected
(Deze kunnen nimmer fake zijn op een website waar je korting kunt verdienen door goede reviews te plaatsen.....)
Deze ''selectieve'' checks worden ook zó eenvoudig om de tuin heen geleid, dus tja...
behalve dat het tracken soms niet echt of zeer traag werkt en het knap lang! kan duren eer je iets ontvangt ben ook ik er zeer tevreden over...
(momenteel pending: bestelling die vanaf 15 februari op ''Processing'' staat.... en 2 pakketjes met trace codes vanaf de 15e waarvan bij de een de trace code niet werkt (FLYT) en bij de ander hij blijft hangen op ''2014-02-25 06:07, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad''
Geweldig it stuk. Voor het eerst een T&T code en nu zonder problemen kunnen traceren. Niet dat het er al is, ligt in maleisie blijkbaar ; MPC PMIHRobertowNL schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:57:
[...]
Helemaal mee eens, kan aan mij liggen maar het is de laatste tijd wel heel erg.
Waar kan ik mijn pakket traceren?
Code eindigend op: Link: Universeel: 17track Packagetrackr China Post CN: China post Singapore Post SG: Singapore post Deutche Post DE: Deutsche post Swedish Post SE: Swedish post Malaysia Post MY: Malaysia post Swiss post CH: Swiss post
Kan ik ook mobiel traceren?
Ja dat kan: IOS, Android, WP
Wanneer kan ik mijn pakketje verwachten?
Binnen 6 en 44 dagen. Op dag 44 open je een case, waarin je het netjes probeert op te lossen met de verkoper, mocht dit niet lukken dan open je een geschil. Vaak hoeft het niet eens zo ver te komen en zijn de meeste pakketjes wel binnen deze 44 dagen binnen.
Vragen waar je pakketje blijft heeft geen zin, wij kunnen het niet weten, geen vertragingen zien of helpen het pakketje te vinden.
Voor hulp met betrekking tot oplossingen met een verkoper mag je natuurlijk altijd vragen stellen.
Wat is de betekenis van status x?
Probeer hier common sense te gebruiken, wat was de laatste status? Wat is de huidige status, wat is het land waar het pakket is (volgens de tracking). Dit moet in 90% van de gevallen genoeg info geven.
Mocht je iets niet kunnen vinden gooi het dan in Google, tot nu toe heb ik zo altijd de juiste info gevonden.
Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:
› Posting = zending is aangemeld
› Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
› Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
› Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
› NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
› Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
› Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
› Depature inward office of exchange = weg bij douane
› Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
› Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
› Out for delivery = onderweg
› Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
› Delivered = enjoy!
Status X is al 4 dagen geleden, wanneer krijg ik weer een update?
Dat weten wij niet. Normaal heb je ongeveer elke 4 dagen wel iets op de tracking staan. Soms kan dit door de cyclonen, drukte, vakanties, controles of pech langer duren. Neem als een status langer dan een 10 dagen blijft staan eens contact op met de verkoper, wellicht kan deze er iets over zeggen(vaak is het antwoord wacht nog even).
Door wie wordt mijn pakket bezorgd?
Bij alle bovenstaande opties door PostNL.
Kan ik ook een Nederlandse traceercode krijgen?
Ja dit kan in principe wel, maar pas vanaf het moment dat het pakketje in Nederland is.
Neem hier voor contact op met postNL via Twitter, of bel ze: 0900 0990
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Traceer site van land X zegt dat hij in Nederland niet te traceren is?
Dit klopt, min of meer.
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent postNL dit systeem niet.
Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.
Waar is mijn pakketje?
Leuk geprobeerd, zie bovenstaande FAQ, mocht er er niet uitkomen vraag het dan de verkoper.
maar dat is niet erg, zo kan ik het volgen.
Bedankt
.
Mocht er wat missen in dat stuk geef het dan even aan, ik heb vast iets gemist een verzendmethode of andere relevante info
.
Mocht er wat missen in dat stuk geef het dan even aan, ik heb vast iets gemist een verzendmethode of andere relevante info
Kenzi schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:05:
[...]
Zo lang Paypal niet zijn kosten voor de verkoper in China omlaag gooit gaat Paypal niet echt populair worden onder Chinese verkopers. Geld van Paypal naar Chinese bankrekening kost teveel.
Maar dan, ik zie eerder Alipay ondersteuning wereldwijd gaan dan Paypal zaken doen in China.
Alipay wordt al veel ondersteund, in Steam kan je bijv al gebruik maken van Alipay.
AliPay is blijkbaar nu ook voor andere landen beschikbaar:LEX63 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:13:
Alipay daar heb ik mij toevallig ook in verdiept dit kan alleen als je in nederland een Chinese bankrekening opent. Ik zie liever 1 algemeen geaccepteerd betaal systeem
Lex
http://intl.alipay.com
Eindelijk een manier om makkelijker zelf dingen te pre-orderen
Verwijderd
Zojuist met banggood 3 geschillen netjes opgelost.
Word alsnog verstuurd, reageren op het actie-centrum ging binnen 24 uur.
Wel al sinds 13 febr aan het wachten voor het verzonden werd en m`n vraag werd ontweken.
Maar nu dus eindelijk shipped haha:-)
Word alsnog verstuurd, reageren op het actie-centrum ging binnen 24 uur.
Wel al sinds 13 febr aan het wachten voor het verzonden werd en m`n vraag werd ontweken.
Maar nu dus eindelijk shipped haha:-)
Verwijderd
Zelfde hier! Zelfde tijd zelfde datum.[b]
Net een update
2014-03-11 03:09, NETHERLANDSNETHERLANDS, Arrival at inward office of exchange
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 14:25 ]
Ben voor de kleine op zoek naar portable dvd speler. Zou mooi zijn als er ook nog composite ingang op zit.
ff zoeken op aliexpress
Zie ik bv deze staan.
Klinkt als 2 good 2 be true.
Hoe zeker kan je zijn met zoiets?
ff zoeken op aliexpress
Zie ik bv deze staan.
Klinkt als 2 good 2 be true.
Hoe zeker kan je zijn met zoiets?
Ze verdienen het terug met de verzendkosten. 
Shipping: US $245.46
⏩ PVOutput☀️
hehe graties normaal versturen naar de UK waar ie standaard op stond en erna brute prijzen.Quad schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:50:
Ze verdienen het terug met de verzendkosten.
word ff verder zoeken dus
Ik heb net een pakje van DX.com welke met Swedish Post is verstuurd binnen gekregen:
Al met al viel het me opzich wel weer mee. Meestal hoef ik niet langer te wachten dan 3 weken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 2014-03-11 01:26, NETHERLANDSNETHERLANDS, Departure from inward office of exchange 2014-03-10 16:05, NETHERLANDSNETHERLANDS, Arrival at inward office of exchange 2014-03-10 16:05, Order received into final destination country 2014-02-28 10:05, Sweden Post, Direct Link, Singapore, The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad 2014-02-28 10:05, Order departed from sorting hub 2014-02-26 18:00, Order departed on flight from origin 2014-02-26 10:00, Order dispatched 2014-02-24 10:00, Order Shipment recorded |
Al met al viel het me opzich wel weer mee. Meestal hoef ik niet langer te wachten dan 3 weken.
Als teardowns ziet van sommige apparaten dan wil je ook geen Chinese netadapters...Ik heb zelf daarom ook gewoon een sitecom hub gekocht. Non powered hubs zou ik nog wel durven maar met voeding is gewoon teveel risico voor de apparaten die er mee verbonden zijn.troftnom schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:06:
[...]
[...]
Dat bovenstaande klinkt een beetje eng, toch niet helemaal random mag ik hopen? Je let toch zeker wel op voltage/polariteit, voor je het weet veroorzaak je zelf nog een crash....
http://www.righto.com/201...-charger-and-why-you.html
Volgens mij dropshippen een hoop dagaanbiedings sites en marktplaats verkopers ook dit soort dingen. Maar vraag me af of je nog kans hebt iets te claimen als je schok krijgt door hun chinese spul. Volgens mij zijn ze volgens de wet verantwoordelijk en moeten ze zelfs testen. Maar ik denk niet dat die handige jongens dat doen
[ Voor 20% gewijzigd door Mr_gadget op 11-03-2014 13:23 ]
Heeft iemand hier ervaring met GHDeal.com?
Zo ja, was deze positief?
Zo ja, was deze positief?
Ja, die dingen wil je gewoon niet hebben, beter maar iets meer betalen en veilig zijn.Mr_gadget schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:21:
[...]
Als teardowns ziet van sommige apparaten dan wil je ook geen Chinese netadapters...Ik heb zelf daarom ook gewoon een sitecom hub gekocht. Non powered hubs zou ik nog wel durven maar met voeding is gewoon teveel risico voor de apparaten die er mee verbonden zijn.
http://www.righto.com/201...-charger-and-why-you.html
Volgens mij dropshippen een hoop dagaanbiedings sites en marktplaats verkopers ook dit soort dingen. Maar vraag me af of je nog kans hebt iets te claimen als je schok krijgt door hun chinese spul. Volgens mij zijn ze volgens de wet verantwoordelijk en moeten ze zelfs testen. Maar ik denk niet dat die handige jongens dat doen
Er zijn gewoon laders waar de 5V output een direct naast de input is (gesoldeerd) zonder enige bescherming er tussen, daar zijn dan ook helaas mensen aan onderdoor gegaan (Iphone laders, China).
Adapter van mijn FON2100A/B/C acces point is kapoet. Dacht om een vervanging te bestellen op DX of een andere site, maar weet niet met zekerheid welke te bestellen.
Dit is de kapotte adapter:

Ik had zelf deze 2 gevonden:
http://dx.com/p/5v-2a-pow...-plug-159396#.Ux-yYfl5Ot9
http://dx.com/p/5v-2a-uni...-35mm-157728#.Ux-yYvl5Ot9
Iemand enig idee welke geschikt is als vervanging? Van een andere site mag natuurlijk ook
. Het liefst wil ik het zo snel mogelijk, maar ze hebben allemaal ongeveer dezelfde verzendtijd van ongeveer een paar weken denk ik.
Dit is de kapotte adapter:

Ik had zelf deze 2 gevonden:
http://dx.com/p/5v-2a-pow...-plug-159396#.Ux-yYfl5Ot9
http://dx.com/p/5v-2a-uni...-35mm-157728#.Ux-yYvl5Ot9
Iemand enig idee welke geschikt is als vervanging? Van een andere site mag natuurlijk ook
Kringloopwinkel. Dan heb je er eentje die van betere kwaliteit is, en kost je misschien een eurootje/twee euro's voor een adapter.
Zo doe ik het ook altijd met m'n LED-strips. Strips koop ik in China, maar voeding haal ik bij de kringloopwinkel, ze hebben daar altijd bakken vol met losse voedingen. En dan weet ik tenminste zeker dat ik een goede heb die niet spontaan in brand vliegt.
Zie ook de post boven je, waar een Chinese adapter juist sterk wordt afgeraden.
Zo doe ik het ook altijd met m'n LED-strips. Strips koop ik in China, maar voeding haal ik bij de kringloopwinkel, ze hebben daar altijd bakken vol met losse voedingen. En dan weet ik tenminste zeker dat ik een goede heb die niet spontaan in brand vliegt.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 12-03-2014 06:52 ]
Thanks voor het advies. Maar dat wordt wel flink zoeken denk ik. Ik neem aan dat niet elke kringloopwinkel de juiste voeding heeft. En ik heb daarnaast geen idee waar ik zo'n winkel kan vinden in Amsterdam of Groningen. Ik dacht even lekker lui thuis 1 bestellen.
Verwijderd
Heb geluk mag een zaklamp reviewen voor banggood
best dure zaklamp trouwens voor Chinese begrippen 21euro
Verwijderd
Donders inderdaad! Kun je er mee bellen?Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:50:
Heb geluk mag een zaklamp reviewen voor banggood
Fairback kringloop Groningen heeft wel adapters:xileS schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:13:
Thanks voor het advies. Maar dat wordt wel flink zoeken denk ik. Ik neem aan dat niet elke kringloopwinkel de juiste voeding heeft. En ik heb daarnaast geen idee waar ik zo'n winkel kan vinden in Amsterdam of Groningen. Ik dacht even lekker lui thuis 1 bestellen.
http://www.kringloop-info...ide-winkel-info/?pdb=3202
Juist, heb er 2 gehad die spontaan ontploften in t stopcontact......ThinkPadd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 06:51:
Kringloopwinkel. Dan heb je er eentje die van betere kwaliteit is, en kost je misschien een eurootje/twee euro's voor een adapter.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]