[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.948 views

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tijd geleden dat ik hier heb gepost; maar heeft iemand ervaring met ball heads uit China?

Een spaarzaam aantal bronnen lijkt deze wel aardig te zijn. Lijkt een afgeleide van een Benro te zijn.
Dus niet goedkoopste van goedkoopste ball head maar toch wat meer middle class.
(Overigens ook meest verkochte ball head op Ali).

Afbeeldingslocatie: http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/m_SCDP2ktaRDxx3Gx_X6HlQ.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 18-02-2014 12:14 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
tim007 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:03:
maar als het via SE komt, is dat dan niet verzonden van in europa?

Ik heb de btw wel ingecalculeerd, maar geen is altijd leuker natuurlijk :)
Nee, DHL is ook internationaal en levert niet alleen uit Nederland/Europa. |:(
Hetzelfde als China/Singapore post; puur de naam van het bedrijf ;)

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
anjaniki schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:16:
[...]

Inmiddels bovenstaande dashcam al een tijdje binnen en voor het geld is er momenteel niks beters te krijgen. Heb er zelf 52 dollar voor betaald op ebay maar zag dat hij inmiddels bij banggood voor 40 dollar te halen is. Er is inmiddels ook al een nieuwe versie (G1WH) met een 140 graden kijkhoek ipv 120.
Voordelen:
- X264 codec
- True 1080p (geen extrapolatie)
- Momenteel goedkoopste met Novatek NT96650 Processor icm Aptina AR0330 CMOS sensor.
Nadelen:
- Losse usb aansluiting waardoor de draad nog wel eens losschiet (makkelijk op te lossen)
Ik overweeg nu om dezelfde dashcam te kopen. Dat van de usb aansluiting is blijkbaar op te lossen door de pinnetjes in de connector iets bij te buigen waardoor de kabel beter contact maakt.
Ik lees nu wel veel over neppe g1w cams (het blijft china he). Iemand een idee of de cam op banggood namaak is of niet?

Ik heb vaker zonder problemen op banggood gekocht, maar twijfel toch.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DVB-T stickje besteld...

code:
1
2
RCxxxxxxxxxxxxCN    2014    Received by China Post  Shanghai    NL  20140213 1438
RCxxxxxxxxxxxxCN    2014    Export Customs Scan Shanghai    NL  20140213 2248

Als ik snel even de andere bestelling(zie 3 feb) erbij pak en terug reken (verzonden 26-1 ontvangen 4-2) dan zou ik met verzenddatum 13-02 dan zou ik hem deze week moeten ontvangen...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03-2023
26-1 is nog voor het chinees nieuw jaar.
Andere jaren was er ook wat extra vertraging na een chinees nieuw jaar.
Ik heb ook nog een aantal bestellingen in de eerste week van februari gedaan die nog binnen moeten komen.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-11 21:55
Ik dacht dat www.geekbuying.com wel een goede webshop was op basis van wat ik wel eens gelezen heb, maar dat valt vies tegen.

Ik heb de ThL T200 daar op 8 februari besteld en toen aangegeven als: on stock, shipping leading time 3~7 days.

Tot op de dag van vandaag (19 februari) is de telefoon nog steeds niet verzonden.
Kijk ik nu echter bij de telefoon, dan staat er "PreSale, expected on 28th February".
Dat is dus echt onacceptabel, de telefoon gewoon een maand later dan beloofd shippen.
Op E-mails wordt niet gereageerd.

Ik zag dezelfde telefoon bij www.everbuying.com staan, on stock voor een tientje duurder met de 8% coupon. Ik wou dat ik hem daar besteld had :(

Goede, leer, het was de eerste en de laatste keer dat ik daar wat bestel. Niet eens een berichtje dat het wat langer duurt, helemaal niks.

[ Voor 19% gewijzigd door Mastermind op 19-02-2014 10:21 ]

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:48
Denk dat chinees nieuwjaar hier mede debet aan is.
Wikipedia: Chinees nieuwjaar
Als ik bij GB kijk zie ik die telefoon trouwens twee keer. Eénmaal "in stock" en éénmaal "preOrder".
Duidelijk wordt het er niet van....

[ Voor 28% gewijzigd door TheOmen op 19-02-2014 10:52 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
Nav wat stukjes hier een cager Powerbank besteld. De 12500mAh.
Vandaag verzonden, ben echt benieuwd naar de kwaliteit.
Prjs viel me alleszins mee, 21 euro.
http://www.banggood.com/W...y-Power-Bank-p-64787.html

• Mastermind
@TheOmen:

Klopt, de witte is nu nog wel on stock, maar de zwarte niet meer.
Echter toen ik hem bestelde was de zwarte wel on stock, en als je binnen 5 minuten zou betalen, dan zou hij gereserveerd worden voor je. Niet dus.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mastermind schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:04:
@TheOmen:

Klopt, de witte is nu nog wel on stock, maar de zwarte niet meer.
Echter toen ik hem bestelde was de zwarte wel on stock, en als je binnen 5 minuten zou betalen, dan zou hij gereserveerd worden voor je. Niet dus.
9 vd. 10 winkels zoals dat doen niet aan 'stock' en zijn dus afhankelijk van leveranciers. Voorraad informatie moet je dan ook niet op vertrouwen. :+

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
maartend schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 10:57:
Nav wat stukjes hier een cager Powerbank besteld. De 12500mAh.
Vandaag verzonden, ben echt benieuwd naar de kwaliteit.
Prjs viel me alleszins mee, 21 euro.
http://www.banggood.com/W...y-Power-Bank-p-64787.html
Goeie koop, heb m zelf ook, kan het niet exact berekenen maar de capaciteit komt zeker in de buurt van wat ze claimen!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• TheFes
  • Nu online
Ik heb bij Aliexpress een powerbank besteld, en deze is via Swisspost naar mij toegestuurd. Echter is volgens de track en trace al 3x iemand bij mij aan de deur geweest, en zij hebben geen briefje achter gelaten. Volgens swisspost is het pakket over gedragen aan de Nederlandse postdienst, maar dat kunnen zo veel partijen zijn. Op mijn vraag om daar wat specifieker over te zijn, reageren ze niet.

Iemand een idee met welke partij Swisspost in Nederland samen werkt?

Home Assistant configuratie

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:32

Quad

Doof

Als je een trackingnummer hebt, geef het dan aan PostNL door via Twitter, wellicht ontvang je een NL track&trace van PostNL. ;)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• TheFes
  • Nu online
Quad schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:02:
Als je een trackingnummer hebt, geef het dan aan PostNL door via Twitter, wellicht ontvang je een NL track&trace van PostNL. ;)
Bedankt voor de tip, zending ligt op een afhaalpunt :D Straks maar eens ophalen dan

Home Assistant configuratie

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Chrizzly schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:18[/message]:
[...]
Ik overweeg nu om dezelfde dashcam te kopen. Dat van de usb aansluiting is blijkbaar op te lossen door de pinnetjes in de connector iets bij te buigen waardoor de kabel beter contact maakt.
Ik lees nu wel veel over neppe g1w cams (het blijft china he). Iemand een idee of de cam op banggood namaak is of niet?

Ik heb vaker zonder problemen op banggood gekocht, maar twijfel toch.
Ik heb 'm zelf bij die ebayshop vandaan dus als je twijfelt aan banggood zou ik 'm daar vandaan halen maar gezien banggood ook de nieuwe versie met grotere kijkhoek voert denk ik dat het wel goed zit.

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43
waarom zit er eigenlijk een kaard reader op dat ding?
Mattie112 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Goeie koop, heb m zelf ook, kan het niet exact berekenen maar de capaciteit komt zeker in de buurt van wat ze claimen!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:26
joppe113 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:20:
waarom zit er eigenlijk een kaard reader op dat ding?

[...]
Is natuurlijk een reisding, dus lijkt me een back-up mogelijkheid.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Binnen 8 werkdagen iets binnen via china post.
Recordje hier.

• breitsma
Binnen 8 werkdagen hier vlak na het chinees nieuwjaar is bijzonder snel.
Ik wacht nog op een drietal bestellingen gedaan op 5 februari bij banggood, buyincoins en ebay.

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
psvunited schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:15:
Binnen 8 werkdagen iets binnen via china post.
Recordje hier.
Dat is bij deze verslagen gisteren een tasverdeler binnen gekregen ( besteld 10-2-14) en vandaag 2 telefoon hard covers ( besteld 11-2-14).
Voor mij een absoluut record. Moet zeggen dat ik al veel binnen heb gekregen afgelopen 5 dagen, allemaal tussen de 8-12 dagen eerder besteld.

Alleen wat is dat toch met die lucht van sommige artikelen. Een lens clearing kit besteld ( voor camera) en de lucht is werkelijk niet te harden. Staat al paar dagen in een sopje en nog als je het aanraakt, is de lucht na 2 keer handen wassen niet te missen. Toch maar reactie gegeven via ebay, maar wordt slecht op gereageerd.

Verwijderd

Kennelijk hebben ze bij de Chinese post de schouders eronder gezet. Trui besteld bij Banggood:
13-2 besteld
14-2 verzonden
19-2 ontvangen

5 dagen, absoluut record! Geen nieuwjaarskater daar.

• Mastermind
Krijg net een bericht van Geekbuying dat ze het oh zo druk hebben en de 28e de ThL T200 weer on stock is en ze dan zo snel mogelijk versturen (lees nog eens 3~7 werkdagen).
Dus letterlijk een maand gewacht tot hij geshipped wordt.

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-11 09:19

Ttje

"We shall never surrender"

Mastermind schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:46:
Krijg net een bericht van Geekbuying dat ze het oh zo druk hebben en de 28e de ThL T200 weer on stock is en ze dan zo snel mogelijk versturen (lees nog eens 3~7 werkdagen).
Dus letterlijk een maand gewacht tot hij geshipped wordt.
Dan vind ik wel netjes dat ze even een mailtje doen!
Heb regelmatig een mail naar miniinthebox gedaan maar krijg dan een automatische mail terug en veder hoor je er niet meer van... 😦:|

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 21:57
Via Ebay bij deze shop http://stores.ebay.com/globalbuyprofessionalleds/ een 10W led flood lamp besteld voor zo'n 10 euro. Op 10 februari besteld en op 19 februari ontvangen!
Erg snel dus met nog een track/trace code ook van Belgian Post.
Geen idee waarom dit via Belgian Post verzonden is, het is gewoon thuis bezorgd door PostNL als pakket.

• Frostbite
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

DVB-T stickje bestelling update :)

code:
1
2
RCxxxxxxxxxxxxCN    2014    Received by China Post  Shanghai    NL  20140213 1438
RCxxxxxxxxxxxxCN    2014    Export Customs Scan Shanghai    NL  20140213 2248

Mijn vermoeden was juist dat ik hem deze week zou ontvangen want gisteren kreeg ik hem binnen.
Aangezien ik er 1 op mijn werk heb liggen voor tv / dab+ radio kan ik deze mooi thuis gebruiken.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Mastermind
Ttje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:58:
[...]

Dan vind ik wel netjes dat ze even een mailtje doen!
Heb regelmatig een mail naar miniinthebox gedaan maar krijg dan een automatische mail terug en veder hoor je er niet meer van... 😦:|
Dit was een reactie van hen op een e-mail die ik 7 dagen geleden gestuurd had (zie eerdere posts).

FocalPrice kwam trouwens met een oplossing betreft de tablet die DOA was. (tablet kost $194). Na 3 weken heen en weer gemail hebben ze eindelijk besloten mij een nieuwe op te sturen en mag ik de oude houden. Wel heb ik 40 euro moeten bijbetalen ;( Naja zo duur was het ook geweest om hem daar heen te versturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mastermind op 21-02-2014 10:55 ]

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Hallo ik heb de 31-01-2014 een mobiel besteld via everbuying.com.
Ze hadden hem 7 februari op de post gedaan...
Als ik hem wil tracken staat er sinds 16-02-2014 dit:
Item No: RWXXXXXXXXXSG Posting Date:15-02-2014 Status Date: 15-02-2014 Status Description: Despatched to overseas (Country code: NL).
Wat betekent de status date precies ?
En kan dit eigelijk wel ?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Google translate is ook wel érg moeilijk he.. het ding is onderweg naar Nederland.
En wat bedoel je met 'kan dit wel'

Vaak bu'j te bang!

• Lisadr
  • Laatst online: 08-11 13:55
16-01 producten besteld bij DX.com
26-01 Your order has been fully shipped

Maar, volgens de track code is de product nog steeds niet verzonden

15-02 Ticket geopend bij DX.com en tot heden nog geen reactie gehad.

Begrijp dat het druk is geweest ivm Chinese nieuwjaar, maar niet is niet meer leuk.

GoT, You have to love it!

• tc982
  • Laatst online: 12:46
Timbom schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:04:
Hallo ik heb de 31-01-2014 een mobiel besteld via everbuying.com.
Ze hadden hem 7 februari op de post gedaan...
Als ik hem wil tracken staat er sinds 16-02-2014 dit:
Item No: RWXXXXXXXXXSG Posting Date:15-02-2014 Status Date: 15-02-2014 Status Description: Despatched to overseas (Country code: NL).
Wat betekent de status date precies ?
En kan dit eigelijk wel ?
Kijk, als ze dit op de "Post" doen , dan betekend dat niet meer dan "we hebben het materiaal in een envelop of doos gestoken met uw adres erop" . Dan worden deze verzameld en in bulk later verzonden. Dan gaat dat nog een hele weg af. Geduld is een mooie zaak. Zelfs DX weet niet waar dat pakket is. 7/2 is nog niet lang geleden. Het kan tot 2 maand duren.

Tracking is met de natte vinger.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Wat een ongeduld of onwetendheid weer van mensen die bestellen ;(
Deze (ongeduldige) mensen verwijzen naar de Nederlandse webshops? Zoals mijn voorganger al zei, het kan tot 2 maanden duren. Ja, ok, vaak lukt het ook binnen een maand, met een beetje geluk nog eerder. Maar langer dan 4-6 weken is echt geen uitzondering, staat volgens mij ook duidelijk vermeld op de website en orderbevestiging. Ken gevallen die pas na 3 maanden binnen zijn gekomen, bestel het dan niet als je zo haast hebt of meteen gaat zeuren.

Verwijderd

Lisadr schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:23:

Begrijp dat het druk is geweest ivm Chinese nieuwjaar, maar niet is niet meer leuk.
Stja het nadeel van uit China kopen ;) Al kunnen Nederlandse webshops er ook wat van wanneer de producten niet op voorraad zijn.

Maar voor de 45 dagen bij PayPal aflopen kun je altijd nog een geschil openen voor een niet ontvangen object.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:00:
Wat een ongeduld of onwetendheid weer van mensen die bestellen ;(
Deze (ongeduldige) mensen verwijzen naar de Nederlandse webshops? Zoals mijn voorganger al zei, het kan tot 2 maanden duren. Ja, ok, vaak lukt het ook binnen een maand, met een beetje geluk nog eerder. Maar langer dan 4-6 weken is echt geen uitzondering, staat volgens mij ook duidelijk vermeld op de website en orderbevestiging. Ken gevallen die pas na 3 maanden binnen zijn gekomen, bestel het dan niet als je zo haast hebt of meteen gaat zeuren.
Ik bestel veel in China& Hongkong(eBay-Banggood) zelden haal ik de 4 kalender weken, meer is het met 2-3weken in huis en dat is meer regel dan uitzondering.
Ik ken gevallen die nooit binnen zijn gekomen, maar als je vrij laat klaagt dan moet je haast wel elke keer een dispuut openen bij PayPal, en dat heeft ook gevolgen voor je pp account.
Dus als iedereen gaat kermen met 3,5-4 weken gaan de slome vanzelf wat vlotter worden met het op tijd verzenden.

Ik kan je denigrerende reactie dan ook totaal niet plaatsen, waarschijnlijk heb je even een slecht humeur.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:29

Garyu

WW

Nja, als je haast hebt moet je het niet met de gratis singapore-post laten versturen, maar met DHL. Daar heb je iets meer controle over, maar daar betaal je meestal ook 10 tot 20$ voor, terwijl snailmail meestal gratis is. Als ik iets duurders uit China haal, heb ik dat er wel voor over, nu de derde telefoon via DHL op pad hier naartoe, de afgelopen twee keer goede ervaringen gehad. Snailmail is bij mij uiteindelijk wel altijd aangekomen, maar met levertijden tot 3 maanden na bestelling.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:26

RobertowNL

For your gear!

Supertip schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:04:
[...]

Ik bestel veel in China& Hongkong(eBay-Banggood) zelden haal ik de 4 kalender weken, meer is het met 2-3weken in huis en dat is meer regel dan uitzondering.
Ik ken gevallen die nooit binnen zijn gekomen, maar als je vrij laat klaagt dan moet je haast wel elke keer een dispuut openen bij PayPal, en dat heeft ook gevolgen voor je pp account.
Dus als iedereen gaat kermen met 3,5-4 weken gaan de slome vanzelf wat vlotter worden met het op tijd verzenden.

Ik kan je denigrerende reactie dan ook totaal niet plaatsen, waarschijnlijk heb je even een slecht humeur.
Je bent niet de enige ;). Kan mij er ook geheel niet in vinden.

Deze data is vanaf iets voordat de extra strenge controles begonnen, er zitten dus flinke (negatieve) uitschieters bij, en nog kom ik niet boven de 30 dagen uit. Hier zitten bijvoorbeeld 2 pakketjes van Ebay tussen die resp op 47 en 51 dagen binnen zijn gekomen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0emPdJJl.png?2
Data loopt tot 2e week januari en gemiddelde is ondertussen nog iets lager (maar zoveel bestellingen heb ik ook niet lopen momenteel).

[ Voor 20% gewijzigd door RobertowNL op 22-02-2014 22:01 ]

Verwijderd

Afgezien van het feit dat het totaal nutteloos is om hier te gaan posten waar de bestelling blijft, zie ik toch echt mensen al "kermen" na 3 weken (besteldatum 31-01). Als er zonodig "gekermd" moet worden, dan lijkt mij de website zelf een beter adres of gewoon in het binnenland bestellen ;)
Geen verzendkosten en ook nog een fractie van de prijs die je hier betaalt, en dan nog klagen, hoezo Hollands, verder hier gewoon prima humeur :P

• Lisadr
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:08:
[...]

Stja het nadeel van uit China kopen ;) Al kunnen Nederlandse webshops er ook wat van wanneer de producten niet op voorraad zijn.

Maar voor de 45 dagen bij PayPal aflopen kun je altijd nog een geschil openen voor een niet ontvangen object.
Bedankt voor de PayPal tip. Ik denk dat er hier iets fout gaat met mijn bestelling, omdat het nog steeds niet is verzonden en ze niet reageren op mijn ticket. Wacht nog een paar dagen en dat open ik een geschil, tenzij ze het binnen een paar dagen verzenden.

• Supertip
  • Niet online
Lisadr schreef op zondag 23 februari 2014 @ 09:53:
[...]

Bedankt voor de PayPal tip. Ik denk dat er hier iets fout gaat met mijn bestelling, omdat het nog steeds niet is verzonden en ze niet reageren op mijn ticket. Wacht nog een paar dagen en dat open ik een geschil, tenzij ze het binnen een paar dagen verzenden.
Gewoon proberen te annuleren die bestelling, geld terug laten boeken op PayPal.
Het is volgens hun toch nog niet verzonden.
Daarna als het artikel nog verkrijgbaar is opnieuw bestellen.
Je loopt nu de kans dat je zover uitloopt mbt. tot de kopers bescherming, dat als het nu niet komt je echt bijna nergens op terug kunt vallen.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

[ Voor 3% gewijzigd door Supertip op 23-02-2014 12:19 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• tc982
Supertip schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:04:
[...]

Je besteld veel, maar iets dat pas op 7/2 besteld is zou er nu al moeten zijn? Maar wat ik vooral probeerde duidelijk te maken, was dat je de tracking niet kan vertrouwen. Deze is bulk en het updaten gebeuerd soms heel traag. Hoeveel pakketjes dat ik al binnen heb gehad dat zogezegd nog onderweg waren. Ik kijk niet naar die shipping info, aangezien deze bijna nooit correct is.

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
tc982 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:30:
[...]

Kijk, als ze dit op de "Post" doen , dan betekend dat niet meer dan "we hebben het materiaal in een envelop of doos gestoken met uw adres erop" . Dan worden deze verzameld en in bulk later verzonden. Dan gaat dat nog een hele weg af. Geduld is een mooie zaak. Zelfs DX weet niet waar dat pakket is. 7/2 is nog niet lang geleden. Het kan tot 2 maand duren.

Tracking is met de natte vinger.
Dankjewel!
Ik zie net dat ik Het verkeerd heb getypt maar dit geeft genoeg info! :+

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Het kan verkeren. De ene keer heb ik het binnen een dikke week en nu heb ik voor een item op de 8e een trackingcode gekregen en is het ding nu pas bij de export in China aangekomen. Het zal waarschijnlijk wel binnen een maand totaal hier zijn. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:07
Ik koop regelmatig in China, bijna altijd gaat het goed. Nu ruim 2 weken geleden iets besteld bij goodluckbuy.com en al vrij snel stond de status op "partial shipped". Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat het hele aankoopbedrag was teruggestort op Paypal. Op de site bij mijn orders staat verder niets. Benieuwd of ik nu wel een deel ontvang of helemaal niets. Toch maar weer naar terug naar dx.com

• Supertip
  • Niet online
tc982 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:36:
[...]

Je besteld veel, maar iets dat pas op 7/2 besteld is zou er nu al moeten zijn? Maar wat ik vooral probeerde duidelijk te maken, was dat je de tracking niet kan vertrouwen. Deze is bulk en het updaten gebeuerd soms heel traag. Hoeveel pakketjes dat ik al binnen heb gehad dat zogezegd nog onderweg waren. Ik kijk niet naar die shipping info, aangezien deze bijna nooit correct is.
Hebben wij het duidelijk niet over dezelfde poster.
Lisadr schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:23:

Want mijn reactie gaat over de bestelling van @Lisadr op 16-01'14 B)

.
Supertip schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:17:
[...]

Je loopt nu de kans dat je zover uitloopt mbt. tot de kopers bescherming, dat als het nu niet komt je echt bijna nergens op terug kunt vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Supertip op 24-02-2014 09:40 ]

• arjants
  • Niet online
Mijn poakketjes besteld tussen 01-01 en 18-01 zijn afgelopen week allemaal afgeleverd!
zowel van FT/DX/BG dus de snelheid zit er weer in :)

Ben nu nog op zoek naar het volgende:
Ik ben voor dit rally seizoen op zoek naar een realtime GPS tracker maar zie door de bomen het bos niet meer.
De bedoeling is om tijdens rally's realtime (dus liefst per seconde) de auto kunnen volgen en als bonus bepaalde waarden uit te kunnen lezen.
Ik heb een tmobile simkaart met onbeperk 64k/64k verbinding dus het zou qua data moeten lukken.

Nu bieden de standaard GPS trackers veelal een update frequentie van 10sec en kunnen soms een relais schakelen maar geen waardes uitlezen.
Is iemand wel eens een gps tracker tegengekomen die wat uitgebreider is?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mijn pakket van Eind dec van dx.com is nu eindelijk binnen.
2 maanden begint me tocht echt te gek te worden.

• breitsma
arjants schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:46:
Is iemand wel eens een gps tracker tegengekomen die wat uitgebreider is?
Probeer dit eens als startpunt: http://www.catb.org/gpsd/
Zo te zien is 1 seconde min of meer de standaard.

• tc982
Supertip schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:35:
Hebben wij het duidelijk niet over dezelfde poster.
Want mijn reactie gaat over de bestelling van @Lisadr op 16-01'14 B)
Whoops; sorry! :)

Verwijderd

Ik heb een smartphone besteld van Focalprice op 17/01/2014 en hij steekt al bijna een maand in het uitwisselkantoor van SwedenPost, : 1/30/2014 5:05 AM Sweden Post, Direct Link, Singapore The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad.

Is dit normaal? Ik heb via de tracking site van Sweden post al een nieuwe update 'Local Mail tracking' maar via Bpost (belgië) is er nog niks verandert : het blijft zeggen, vertrokken vanuit het uitwisselkantoor. Zal dit pakket nog toekomen of zal ik een claim starten via Paypal?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:55:
07/02/14 05:07Order departed from sorting hub
Yes alweer een stapje verder, hopelijk volgende week binnen :)
is het al binnengekomen, van mij heb ik dit:
Date
Status
17/01/14 18:00
Order Shipment recorded
25/01/14 18:00
Order dispatched
26/01/14 10:00
Order departed on flight from origin
30/01/14 05:05
Order departed from sorting hub
14/02/14 19:55
Local mail tracking

ook via SE :(

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Hier toch geen slechte ervaringen met SE. Pakketje van 11-2 bij BG besteld.

Date/Time Location Tracking event
2/21/2014 3:14 PM NETHERLANDSNETHERLANDS Final delivery to recipient
2/21/2014 12:43 AM NETHERLANDSNETHERLANDS Departure from inward office of exchange
2/20/2014 1:53 PM NETHERLANDSNETHERLANDS Arrival at inward office of exchange
2/14/2014 6:43 AM Sweden Post, Direct Link, Singapore The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad

Alleen via welke tracker komen die gegevens? Zien er heel anders uit dan de mijne. Ik heb gewoon onderstaande gebruikt.

http://www.posten.se/en/Pages/Track-and-trace.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door starcopy op 24-02-2014 23:07 . Reden: Link toegevoegd. ]

Verwijderd

starcopy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:05:
Hier toch geen slechte ervaringen met SE. Pakketje van 11-2 bij BG besteld.

2/21/2014 3:14 PM NETHERLANDSNETHERLANDS Final delivery to recipient
2/21/2014 12:43 AM NETHERLANDSNETHERLANDS Departure from inward office of exchange
2/20/2014 1:53 PM NETHERLANDSNETHERLANDS Arrival at inward office of exchange
2/14/2014 6:43 AM Sweden Post, Direct Link, Singapore The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad

Alleen via welke tracker komen die gegevens? Zien er heel anders uit dan de mijne. Ik heb gewoon onderstaande gebruikt.

http://www.posten.se/en/Pages/Track-and-trace.aspx
dit is mijn tracking; ik bestelde op Focalprice 14/02/2014

The shipment item is under transportation
The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
Tracking events
1/30/2014 5:05 AM Sweden Post, Direct Link, Singapore The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:31:
[...]

dit is mijn tracking; ik bestelde op Focalprice 14/02/2014

1/30/2014 5:05 AM Sweden Post, Direct Link, Singapore The item has been dispatched from Sweden Post, Direct Link's international terminal for onward transport abroad
Misschien lees ik het verkeerd, maar iets op 14/2 bestellen en op 30/1 laten versturen? Bedoel je soms 14/1?

Als dat zo is, heb je al eens een berichtje naar Sweden post gestuurd?

Verwijderd

Net deze powered usb 2.0 hub gekocht om te gebruiken voor mijn Android mini pc omdat die niet genoeg stroom levert om een externe HDD van voldoende stroom te voorzien.

Verwijderd

starcopy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:04:
[...]

Misschien lees ik het verkeerd, maar iets op 14/2 bestellen en op 30/1 laten versturen? Bedoel je soms 14/1?

Als dat zo is, heb je al eens een berichtje naar Sweden post gestuurd?
ja

14/01/2014 bedoel ik, en ja heb al een mailtje gestuurd, binnen de 24 uur kan ik antwoord krijgen.

Maar heb nu via paypal een geschil geopent, maar dat haalt niks uit, ze zeggen dat ik 45 werkdagen moet wachten voor het kan toekomen...

• Ttje

Ttje

Ik weet nuet hoe jullie dat doen met tracken via focalp.
Maar als ik de link gebruik krijg ik alleen chinese tracking....

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:32

Quad

Doof

Je hebt een nummer, probeer die eens in te voeren op 17track.net

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Quad schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:01:
Je hebt een nummer, probeer die eens in te voeren op 17track.net
Of de officiële Engelse site die de laatste maanden ''prima'' werkt ;).
http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:45:
[...]

ja

14/01/2014 bedoel ik, en ja heb al een mailtje gestuurd, binnen de 24 uur kan ik antwoord krijgen.

Maar heb nu via paypal een geschil geopent, maar dat haalt niks uit, ze zeggen dat ik 45 werkdagen moet wachten voor het kan toekomen...
Niet om je de les te lezen, maar je had beter het antwoord af kunnen wachten alvorens een geschil te openen.
PayPal hecht veel waarde aan het goed doorlopen van het stappenplan, voordat je een geschil opent.

Misschien iets voor de eventuele volgende keer.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

ja

De laatste week van januari en de eerste van februari waren Chinees Nieuwjaar. Dus als je op 14-1 besteld hebt, nogal logisch dat het langer kan duren nu. Een beetje verdiepen / inlezen voor je in China besteld volgende keer misschien? :|

• Mastermind
Truukje bij FocalPrice om een couponcode te krijgen:
Zet een duur item in je winkelwagen, ga naar de betaalprocedure maar rond dit niet af (doe de Paypal betaling niet).
Na een week zul je een leuk plaatje met een verdrietig pakketje in een winkelwagen ontvangen en een -8% couponcode. Deze couponcode is uniek, maar echter ook bruikbaar (eenmalig) op andere orders :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mastermind op 26-02-2014 09:19 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Net voor het eerst bij fasttech besteld, omdat dx.com geen e-sig spullen meer in hun store heeft en deze apart aanbiedt met credit card only.
Ben benieuwd.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57
Mastermind schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:18:
Truukje bij FocalPrice om een couponcode te krijgen:
Zet een duur item in je winkelwagen, ga naar de betaalprocedure maar rond dit niet af (doe de Paypal betaling niet).
Na een week zul je een leuk plaatje met een verdrietig pakketje in een winkelwagen ontvangen en een -8% couponcode. Deze couponcode is uniek, maar echter ook bruikbaar (eenmalig) op andere orders :)
Handige tip, thanx! d:)b

Verwijderd

Kenzi schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 01:14:
[...]

De laatste week van januari en de eerste van februari waren Chinees Nieuwjaar. Dus als je op 14-1 besteld hebt, nogal logisch dat het langer kan duren nu. Een beetje verdiepen / inlezen voor je in China besteld volgende keer misschien? :|
maar ik zal het wel ontvangen? hoelang kan zo'n proces nog duren?

Verwijderd

[...]

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 20:37:
[...]

maar ik zal het wel ontvangen? hoelang kan zo'n proces nog duren?
Wat voor antwoord denk je hier te krijgen? Je hebt zelf al antwoord gekregen van ze, zie je eigen post. Geduld is een schone zaak, anders voortaan gewoon in NL bestellen ;)

• breitsma
Vandaag 4 pakketjes binnengekregen. 2 via Malaysia (5 feb besteld, 6+8 feb verstuurd) en 2 via Singapore (11+12 feb besteld).
Nu is het wachten nog op 1 ebay aankoop van 5 feb.
Al met al valt het me niet tegen.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Iemand al 'ns G4 Leds 12v besteld ergens?
Ik zoek tot max. 3w, veel lumen en weinig geld.
Ca. 10 stuks maximaal voor een eerste order.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

magic_nl schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:24:
Pas wat magie toe en dan komt alles goed, er zijn genoeg sites die dit verkopen en ook nog reviews bij hebben van gebruikers.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Mastermind
magic_nl schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:24:
Toevallig wel en heb ik ze net een week binnen :)
http://www.ebay.com/itm/261340738146?var=560249115060

320 lumen (zelfde als 20W halogeen). Zit wat elektronica op elk lampje om flikkeren tegen te gaan.
Ik moest wel de afstandhoudertjes om de pootjes verwijderen anders pasten ze niet (het kleine zwarte dingetje wat om de twee pootjes zit).

Zeer felle lampjes en mooi warm licht.

• kokosnoot1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-11 17:13
KillerAce_NL schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:02:
Net voor het eerst bij fasttech besteld, omdat dx.com geen e-sig spullen meer in hun store heeft en deze apart aanbiedt met credit card only.
Ben benieuwd.
bestel al me spullen daar , soms wordt het meteen verstuurd soms kan je 3 weken wachten.
al mijn E supply haal ik bij fasttech en banggood. tegenwoordig de liquids ook want die zijn precies hetzelfde (dekang)
dus prima shop!!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

kokosnoot1 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:40:
[...]

bestel al me spullen daar , soms wordt het meteen verstuurd soms kan je 3 weken wachten.
al mijn E supply haal ik bij fasttech en banggood. tegenwoordig de liquids ook want die zijn precies hetzelfde (dekang)
dus prima shop!!
Prijs is iig goed. Voor 2 tientjes heb ik:

60ml e-liquid (hangsen en dekang)
2 clearomizers
Nintendo DS replacement screen
Phone and console repair kit

• Lisadr
Supertip schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:17:
[...]

Heb eindelijk reactie gehad op mijn ticket van 15-02 bij DX dat gaat over een bestelling van 16-01.

Ze gegeven het Chinese nieuwjaar de schuld en zeggen dat China Post de drukte niet aankan en met een flinke achterstand zit. Wat volgens mij onzin is, omdat ik op 24-01 en 08-02 iets via Aliexpress heb besteld en beide heb ik vorige week ontvangen. Beide verstuurd en verwerkt door China Post.

Ik ga jouw tip volgen de het annuleren.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Lisadr schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Heb eindelijk reactie gehad op mijn ticket van 15-02 bij DX dat gaat over een bestelling van 16-01.

Ze gegeven het Chinese nieuwjaar de schuld en zeggen dat China Post de drukte niet aankan en met een flinke achterstand zit. Wat volgens mij onzin is, omdat ik op 24-01 en 08-02 iets via Aliexpress heb besteld en beide heb ik vorige week ontvangen. Beide verstuurd en verwerkt door China Post.

Sorry maar dat is echt geen onzin |:( Dat je andere pakketten al binnen hebt wil niet zeggen dat het niet druk is. China Post heeft duizenden postkantoren die het niet allemaal even druk hebben. Maar in deze periode is het voor de meeste een flinke achterstand wegwerken en ook nog te maken hebben met meer dan 20% van de arbeiders die niet zijn teruggekomen van vakantie.

Verwijderd

Gewoon niet reageren, laat ze hier maar hun frustraties uiten. Mijn pakket (snelkookpan) is gisteren EINDELIJK na 9 weken aangekomen, je hoort mij niet klagen, bespaarde me toch zo'n 20 euro 8)7

• Lisadr
Kenzi schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:47:
[...]

Sorry maar dat is echt geen onzin |:( Dat je andere pakketten al binnen hebt wil niet zeggen dat het niet druk is. China Post heeft duizenden postkantoren die het niet allemaal even druk hebben. Maar in deze periode is het voor de meeste een flinke achterstand wegwerken en ook nog te maken hebben met meer dan 20% van de arbeiders die niet zijn teruggekomen van vakantie.
Blijf het niet prettig vinden dat ze bij DX pas na 13 dagen reageren op een ticket en dat mijn bestelling pas na 42 dagen vanuit DX doorgegeven is aan China Post. Dit terwijl ik 9 van de 10 keer mijn bestellingen bij Aliexpress binnen 3 weken in huis heb. Ook rondom het Chinese Nieuwjaar.

Vreemde is dat het volgens 17track niet verstuurd is met China Post, maar met Sweden Post.

Dit is een forum om je ervaringen met online shoppen in China te delen en dit is mijn ervaring. Tot nu toe geen enkele positieve ervaring gehad met DX en hun reviews kun je ook niet vertrouwen omdat negatieve reviews niet worden goedgekeurd. Er zijn ook mensen die positieve ervaringen hebben met DX.

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Beste tweakers heb en vraagje heb een pakketje via ebay besteld nu zit ik al bijna een maand te wachten en als ik de code opzoek krijg ik dit .

China Post Parcel No.RC495194755CN Tracking Results
item No. Year Status Location Destination Country Date
RC495194755CN 2014 Received by China Post Nanjing NL 20140207 1541
RC495194755CN 2014 Export Security Scan Nanjing NL 20140208 0947
RC495194755CN 2014 Export Customs Scan Nanjing NL 20140208 1425
RC495194755CN 2014 Arrived Import Customs NLAMSA NL 20140211 0812
RC495194755CN 2014 Leaving Import Customs NLAMSA NL 20140212 2006
RC495194755CN 2014 Import Customs Scan Beijing NL 20140222 1019
RC495194755CN 2014 Import Security Scan Beijing NL 20140222 1523

hierbij is mijn pakketje NLAMSA geweest dat is volgensmij amsterdam maar nu bevind het zich in een keer in Beijing ?

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• Lisadr
Jasperlamers schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:38:
Beste tweakers heb en vraagje heb een pakketje via ebay besteld nu zit ik al bijna een maand te wachten en als ik de code opzoek krijg ik dit .

China Post Parcel No.RC495194755CN Tracking Results
RC495194755CN 2014 Received by China Post Nanjing NL 20140207 1541
RC495194755CN 2014 Export Security Scan Nanjing NL 20140208 0947
RC495194755CN 2014 Export Customs Scan Nanjing NL 20140208 1425
RC495194755CN 2014 Arrived Import Customs NLAMSA NL 20140211 0812
RC495194755CN 2014 Leaving Import Customs NLAMSA NL 20140212 2006
RC495194755CN 2014 Import Customs Scan Beijing NL 20140222 1019
RC495194755CN 2014 Import Security Scan Beijing NL 20140222 1523

hierbij is mijn pakketje NLAMSA geweest dat is volgensmij amsterdam maar nu bevind het zich in een keer in Beijing ?
Het lijkt erop dat het niet door de douane is gekomen en terug is gestuurd. Heb je iets besteld dat niet geimporteerd mag worden, zoals namaakproducten?

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

een fiets lampje deze om precies te zijn http://www.ebay.com/itm/121188976504 weet niet of het na maak is maar denk het niet.
Lisadr schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 11:41:
[...]

Het lijkt erop dat het niet door de douane is gekomen en terug is gestuurd. Heb je iets besteld dat niet geimporteerd mag worden, zoals namaakproducten?

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Verwijderd

- Verkeerd gelezen -

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 15:13 ]

• Ttje

Ttje

RC604925878CN 2014 Collection 10061400 NL 20140213 1046
RC604925878CN 2014 Departure from outward office of exchange 10010200 NL 20140214 0916
RC604925878CN 2014 Opening 10010200 NL 20140214 0927
RC604925878CN 2014 NULL PEK NL 20140215 0404
RC604925878CN 2014 Opening 10010200 NL 20140220 0858
RC604925878CN 2014 Departure from outward office of exchange 10010200 NL 20140220 1137
RC604925878CN 2014 NULL 10010200 NL 20140225 0944
RC604925878CN 2014 NULL 10010200 NL 20140225 1511

Hier kan ik ook niet veel van maken, NULL ?!

Edit: 'Getrackt' via: http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp
Blijkbaar is het pakket geopend? Naja, had paar apple oortjes besteld :+

[ Voor 9% gewijzigd door Ttje op 28-02-2014 19:58 ]

• Lisadr
Ttje schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:51:
RC604925878CN 2014 Collection 10061400 NL 20140213 1046
RC604925878CN 2014 Departure from outward office of exchange 10010200 NL 20140214 0916
RC604925878CN 2014 Opening 10010200 NL 20140214 0927
RC604925878CN 2014 NULL PEK NL 20140215 0404
RC604925878CN 2014 Opening 10010200 NL 20140220 0858
RC604925878CN 2014 Departure from outward office of exchange 10010200 NL 20140220 1137
RC604925878CN 2014 NULL 10010200 NL 20140225 0944
RC604925878CN 2014 NULL 10010200 NL 20140225 1511

Hier kan ik ook niet veel van maken, NULL ?!

Edit: 'Getrackt' via: http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp
Blijkbaar is het pakket geopend? Naja, had paar apple oortjes besteld :+
Via http://track-chinapost.com/track_chinapost.php

RC604925878CN 2014 Received by China Post Beijing NL 20140213 1046
RC604925878CN 2014 Export Customs Scan Beijing NL 20140214 0916
RC604925878CN 2014 Export Security Scan Beijing NL 20140214 0927
RC604925878CN 2014 Sent to airline Beijing NL 20140215 0404
RC604925878CN 2014 Export Security Scan Beijing NL 20140220 0858
RC604925878CN 2014 Export Customs Scan Beijing NL 20140220 1137
RC604925878CN 2014 Import Customs Scan Beijing NL 20140225 0944
RC604925878CN 2014 Import Security Scan Beijing NL 20140225 1511

• Ttje

Ttje

Lisadr schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:45:
[...]

Via http://track-chinapost.com/track_chinapost.php

RC604925878CN 2014 Received by China Post Beijing NL 20140213 1046
RC604925878CN 2014 Export Customs Scan Beijing NL 20140214 0916
RC604925878CN 2014 Export Security Scan Beijing NL 20140214 0927
RC604925878CN 2014 Sent to airline Beijing NL 20140215 0404
RC604925878CN 2014 Export Security Scan Beijing NL 20140220 0858
RC604925878CN 2014 Export Customs Scan Beijing NL 20140220 1137
RC604925878CN 2014 Import Customs Scan Beijing NL 20140225 0944
RC604925878CN 2014 Import Security Scan Beijing NL 20140225 1511
Dus ik kan hieruit opmaken dat het pakketje niet is teruggestuurd?

• Hyp Hyper
Ttje schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:40:
[...]

Dus ik kan hieruit opmaken dat het pakketje niet is teruggestuurd?
Nou.. eerst security export en dan custom export en daarna die twee voor import in omgekeerde volgorde. En alles in Bejing. Doet mij vrezen dat ie retour afzender is.
Zijn ze namaak Apple of alleen vóór Apple?

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-03-2014 13:54 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hyp Hyper schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:54:
[...]

Nou.. eerst security export en dan custom export en daarna die twee voor import in omgekeerde volgorde. En alles in Bejing. Doet mij vrezen dat ie retour afzender is.
Zijn ze namaak Apple of alleen vóór Apple?
Aangezien originele Apple oordopjes in China net zo / duurder zijn dan in NL gok ik het eerste.

• Ttje

Ttje

Kenzi schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:08:
[...]

Aangezien originele Apple oordopjes in China net zo / duurder zijn dan in NL gok ik het eerste.
Waren indd namaak. Krijg ik nu een boete ofsoiets?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• Supertip
  • Niet online
Lisadr schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Ben je wel alweer 5 dagen verder, bijna alle Chinese shops proberen zolang te rekken dat je op alle manieren naast de boot valt mbt.tot je kopersbescherming
Vaak is het bedrijfs policy, daarom kan je als koper maar heel alert zijn op de levertijden.
En gaat het de normale termijn te buiten, dan contact opnemen met de verkoper, en je zult zien vaak duurt het een paar dagen voor een standaard tegen reactie.

En met 2 berichten ben je vaak anderhalve week verder, let maar op als je wilt annuleren duurt hun tegen reactie ook zomaar 5 dagen.

Ikzelf ben zo 8 weken bezig geweest met
(N)everbuying.com 3 tickets gesloten zonder redenen.
En dat terwijl ik er altijd super alert op ben, baalde ik stevig.

• Hyp Hyper
Ja, handige. :P
Dat is vérkoop, niet koop! En op grote schaal ook nog.
Ik heb wel eens 'gehoord' dat iemand een boete heeft gehad, maar het schijnt dat je, als het in NL aankomt en je wordt gepakt, meestal gewoon een mededeling krijgt dat het artikel vernietigd wordt. Zeker weten of je zelden of nooit een boete krijgt, weet ik dus niet. Daarvoor moet iemand ff beter googlen. ;)

@Tje: nee, als het niet eens in NL aankomt, krijg je geen boete lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-03-2014 19:52 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hyp Hyper schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:51:
[...]

Ik heb wel eens 'gehoord' dat iemand een boete heeft gehad, maar het schijnt dat je, als het in NL aankomt en je wordt gepakt, meestal gewoon een mededeling krijgt dat het artikel vernietigd wordt. Zeker weten of je zelden of nooit een boete krijgt, weet ik dus niet. Daarvoor moet iemand ff beter googlen. ;)

Tja, of de 4 of de 5e hit, genoeg info.
Grootschalig of kleinschalig maakt niet uit. Je mag alleen een beperkt aantal artikelen meenemen van vakantie. Namaak importeren via post is altijd verboden en je kunt vervolgd worden.
http://www.rijksoverheid....-en-douane/namaakvangsten
Goederen die per post of koeriersbedrijf naar Nederland worden geïmporteerd worden wel in beslag genomen door de douane. U kunt dan worden vervolgd.
Maarja, je gezond verstand had dat ook kunnen vertellen ;)

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Hyp Hyper schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:51:
[...]

Genoeg mensen gehoord/gezien/gesproken die een ''boete'' hebben gehad. Ze kregen een brief van een advocaat met een schikking / ''boete'' en je ''moet'' betalen want anders klagen ze je wel even aan ;).
Tja vaak is het dan eieren voor je geld kiezen, maar ben benieuwd wat er in zo'n geval voor de rechter zou gebeuren.

Vaak komt het inderdaad niet voor :)

Verwijderd

Supertip schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:40:
[...]

Ben je wel alweer 5 dagen verder, bijna alle Chinese shops proberen zolang te rekken dat je op alle manieren naast de boot valt mbt.tot je kopersbescherming
Vaak is het bedrijfs policy, daarom kan je als koper maar heel alert zijn op de levertijden.
En gaat het de normale termijn te buiten, dan contact opnemen met de verkoper, en je zult zien vaak duurt het een paar dagen voor een standaard tegen reactie.

En met 2 berichten ben je vaak anderhalve week verder, let maar op als je wilt annuleren duurt hun tegen reactie ook zomaar 5 dagen.

Ikzelf ben zo 8 weken bezig geweest met
(N)everbuying.com 3 tickets gesloten zonder redenen.
En dat terwijl ik er altijd super alert op ben, baalde ik stevig.
Het valt me op dat je telkens probeert aan te sporen om zo snel mogelijk te klagen en te zeuren. De zogenaamde bedrijfspolicy van je heb ik in ieder geval geen last van. Ik had vorige week iets van Banggood binnen, helaas defect, en kreeg zelfs de volgende dag al reactie binnen om een video te sturen met het probleem etc.

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:18:
[...]

Het valt me op dat je telkens probeert aan te sporen om zo snel mogelijk te klagen en te zeuren. De zogenaamde bedrijfspolicy van je heb ik in ieder geval geen last van. Ik had vorige week iets van Banggood binnen, helaas defect, en kreeg zelfs de volgende dag al reactie binnen om een video te sturen met het probleem etc.
Daarom heb ik het ook over bijna alle Chinese shops.
Dat ik duidelijk aangeef dat als de normale levertermijn wordt overschreden, je actie moet ondernemen is door jouw wel heel anders geïnterpreteerd.
Wel dat jij spreekt over garanties en ik over het leveren.
Dat is wel jammer dan

[ Voor 4% gewijzigd door Supertip op 01-03-2014 20:30 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Pfff. Heb al veel Chinezen gehad die niet moeilijk deden, en deze ebay verkoper was in eerste zin ook erg vriendelijk. Ik had zo'n dirt cheap oplader met micro usb kabeltje gekocht. Ik dacht, dat kabeltje gebruik ik voor mijn smartphone aan mijn laptop te hangen en dat opladertje komt ooit wel eens van pas. Tja, data kwam er niet door. Opladen deed hij ook niet. Dusja, die man een neutrale review gegeven. Toen kwam er spontaan een refund (had niks gevraagd), maar ik moest wel mijn review aanpassen. Klein detail: dat gáát niet. En nu, twee weken later, heb ik al 10x zo'n mail gehad dat ik men review mòet aanpassen.

Kheb hem nu maar een dreigmail gestuurd dat als hij niet stopt dat ik hem rapporteer naar ebay. Tssss.

Android developer & dürüm-liefhebber

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Dat is wel herkebaar en komt hier wel vaker voor; het "jrijgen" van geld in ruil voor het weghalen van een negatieve review of juist het plaatsen van een positieve..

Verwijderd

Aan de andere kant, die neutrale feedback had je ook niet perse hoeven te plaatsen en de verkoper op zijn minst de kans te geven om het op te lossen.

Verwijderd

Supertip schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:29:
[...]

Daarom heb ik het ook over bijna alle Chinese shops.
Dat ik duidelijk aangeef dat als de normale levertermijn wordt overschreden, je actie moet ondernemen is door jouw wel heel anders geïnterpreteerd.
Wel dat jij spreekt over garanties en ik over het leveren.
Dat is wel jammer dan
Uh, dit is niet je eerste "negatieve" post over allerlei "kwaadaardige" praktijken van de webshops, zal wrs ook niet de laatste zijn. Ik ben het geheel met je eens dat niet alles vlekkeloos verloopt, wat wil je dan ook voor die prijs? Beetje relativeren mag ook wel, niet overal is alles strak geregeld waar je een flinke meerwaarde voor betaalt. Levertijden met een korreltje zout, wat langer wachten op refund, voor mij in ieder geval geen probleem, betaal er toch niet voor 8)7
Maar we worden het niet eens, hoeft ook niet ;)

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Buyincoins heeft wat nieuws,

http://www.buyincoins.com/item/42697.html

Lijkt me leuk om als grapje aan iemand te sturen :D

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 12:57
The pictures are taken with 160cm bear, this listing is 80cm,so it will be a little smaller than the pictures showed.

A little, lol

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Supertip
  • Niet online
Leo1010 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 02:03:
Buyincoins heeft wat nieuws,

http://www.buyincoins.com/item/42697.html

Lijkt me leuk om als grapje aan iemand te sturen :D
Wel ff opletten, je krijgt niet wat je ziet.

The pictures are taken with 160cm bear, this listing is 80cm,so it will be a little smaller than the pictures showed.
Please allow 3-5cm error. Thank you for you understand.
Package Included:
1 X Plush Huge Bear Toy 80cm
NO Retail Box. Packed Safely in Bubble Bag.

Desondanks leuke knuffel.

Edit. Nu zie ik pas de vorige post :Z

[ Voor 5% gewijzigd door Supertip op 02-03-2014 10:22 ]

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iemand nog een coupon voor buyincoins? Ik zit net boven de 22€ en dat is zonde voor de douane in België.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

hanzer schreef op zondag 02 maart 2014 @ 15:50:[/b]
Iemand nog een coupon voor buyincoins? Ik zit net boven de 22€ en dat is zonde voor de douane in België.
De banners op de homepage van BIC al bekeken? Staan 2 coupons, 1x 6% op alles uit electro en 1x 2$ boven de 25$.
Pagina: 1 ... 70 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]