[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.042.325 views

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01 12:24
Dagdag,

Een hele tijd geleden kwam ik een post tegen over 100 glowsticks voor1 euro nog wat, dat vond ik nou een behoorlijk leuke aanbieding. Gewoon voor het hebben en de wow dat is goedkoop factor. Ik vroeg me af verder of er nog wat van die leuke dingetjes op dit moment in de markt zijn.

Tweede vraagje. Als ik op sites als dx en alle andere zoek op kleding dan krijg ik eigenlijk alleen fun shirts en dat soort dingen maar nooit echt kleding, moet zeggen dat ik vrijwel zeker weet dat dit ook uit die hoek van de wereld komt. Zijn er sites die dit verkopen voor china prijzen? Ben nogal een aanbieding hunter en vind dat ik er heel netjes bij loop voor een lage prijs dus het is wel mogelijk.

Derde vraag. Ik had ooit een laser gehaald die behoorlijk krachtig was. In het licht zag je een straal. Alleen kijkend naar de topic warning wordt ik een beetje huiverig dit hier te bespreken, dus zijn lasers legaal om te bestellen of kan dat problemen op leveren? Mijne kwam zonder problemen hier aan, maar ik vraag het voor de zekerheid. Voor zover ik weet is het een kwestie van je mag het hebben maar niet gebruiken (als wapen).

Oh en nog een vierde vraag. Wie weet er goede sites waar ik speakers kan bestellen uit china, niks extreem groots ofzo gewoon voor op het bureau. Ik ben hele mooie tegen gekomen op diverse sites en afgaande op reviews vaak wel met goed geluid maar de prijzen van de verzendkosten waren te extreem. Zo had je speakers van 140 dollar met 80 dollar verzendkosten, zonde.

[ Voor 14% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-01-2014 00:18 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Heilige Kaas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:16:
Dagdag,

Een hele tijd geleden kwam ik een post tegen over 100 glowsticks voor1 euro nog wat, dat vond ik nou een behoorlijk leuke aanbieding. Gewoon voor het hebben en de wow dat is goedkoop factor. Ik vroeg me af verder of er nog wat van die leuke dingetjes op dit moment in de markt zijn.

Niet direct, de glow sticks was een verkeerde prijs, ze staan niet meer zo goedkoop, dan kan je ze beter in de action kopen. Voor de rest zijn er af en toe wat "koopjes", maar niet zo direct die ik nu van buiten ken
Tweede vraagje. Als ik op sites als dx en alle andere zoek op kleding dan krijg ik eigenlijk alleen fun shirts en dat soort dingen maar nooit echt kleding, moet zeggen dat ik vrijwel zeker weet dat dit ook uit die hoek van de wereld komt. Zijn er sites die dit verkopen voor china prijzen? Ben nogal een aanbieding hunter en vind dat ik er heel netjes bij loop voor een lage prijs dus het is wel mogelijk.

AliExpress heeft wel wat kleren, banggood ook, maar de kwaliteit is zeer wisselend. En de maten ook. Dus oppassen geblazen. Het is en blijft een gok
Derde vraag. Ik had ooit een laser gehaald die behoorlijk krachtig was. In het licht zag je een straal. Alleen kijkend naar de topic warning wordt ik een beetje huiverig dit hier te bespreken, dus zijn lasers legaal om te bestellen of kan dat problemen op leveren? Mijne kwam zonder problemen hier aan, maar ik vraag het voor de zekerheid. Voor zover ik weet is het een kwestie van je mag het hebben maar niet gebruiken (als wapen).

Tja, legaal is het niet. Dat kan je al zeker van zijn. Laserpennetjes zijn nu al moeilijk te verkrijgen met de juiste keuringen. Maar je kan altijd eens rondkijken op lazerpoint.com.
Oh en nog een vierde vraag. Wie weet er goede sites waar ik speakers kan bestellen uit china, niks extreem groots ofzo gewoon voor op het bureau. Ik ben hele mooie tegen gekomen op diverse sites en afgaande op reviews vaak wel met goed geluid maar de prijzen van de verzendkosten waren te extreem. Zo had je speakers van 140 dollar met 80 dollar verzendkosten, zonde.
Deze vraag kan je beter hier stellen : HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-01 08:13

Ron

ik ben van plan om bij DX een aantal dingen te kopen

- een headset
- 4 sets rode leds voor in mijn pc
- Laser (groen)
- houtbewerkings spul
- molex -> 6pin adapter

dit komt op 60 euro uit,
heeft iemand tips?
kan ik dit beter apart of in een keer bestellen?

ik heb bij de invoerrechten calculator gekeken, en daar staat dat ik aan 25 euro douanekosten moet rekenen

heeft iemand daar verstand van?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
ronald245 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 01:20:
ik ben van plan om bij DX een aantal dingen te kopen

- een headset
- 4 sets rode leds voor in mijn pc
- Laser (groen)
- houtbewerkings spul
- molex -> 6pin adapter

dit komt op 60 euro uit,
heeft iemand tips?
kan ik dit beter apart of in een keer bestellen?

ik heb bij de invoerrechten calculator gekeken, en daar staat dat ik aan 25 euro douanekosten moet rekenen

heeft iemand daar verstand van?
Appart. Altijd onder de 25 dollar blijven.

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:36
tc982 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:00:
[...]

Yep, alles is fake, zelfs als je het niet wilt :) Ze maken gewoon alles na, orgineel zijn ze niet.
Het zijn horloges die je ook op de markt kan kopen, niet te veel van verwachten, maar de tijd lezen doen ze allemaal :)
Afhankelijk wat je zoekt, heb zelf wel eens via Beltal.com 2 horloges besteld die inderdaad namaak waren van een groot en vooral duur merk. Die waren 40~50euro het stuk, en niet van echt te onderscheiden. Wou er een ander bandje op hebben, en moest de juwelier ( een echte ouderwetse juwelier, geen lucardi of wat ) echt overtuigen dat het geen echte was.
Toen der tijd allebei gewoon aangekomen, zonder invoerrechten maar dat blijft altijd een gok.
Alle functies werkte ook goed, en in de tijd dat ik hem heb gehad nooit opgevallen dat de tijd verloopt dus met de kwaliteit zat het ook wel goed maar dit waren dan ook niet de 10euro horloges die je ook veel ziet.

• Ealjebij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
markdm schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:13:
Ik ben nieuw in dit forum en heb nog geen ervaring met spullen importeren uit China alhoewel ik wel lang overwogen heb om een smartphone uit China te halen, wat ik toch maar niet gedaan heb. Alleen nu lijkt het me eigenlijk wel leuk om een horloge uit China te halen, ik weet dat ik niet veel van de kwaliteit moet verwachten maar het is toch maar 5 euro. Ik wil beslist niet met een namaakproduct rondlopen dus ik heb gezocht naar horloges die hetzelfde uitzien maar die heb ik gelukkig niet gevonden.
Maar mijn vraag is: heeft iemand al ervaring met de merken of de webshop en zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik iets uit China koop?

Dit zijn de twee horloges waar ik tussen twijvel:
http://www.focalprice.com...Leather.html?Currency=EUR
http://www.focalprice.com...lack_M..html?Currency=EUR
Die met Calender is wel vet trouwens! Ik heb zelf al heel veel horloges uit China en ik ben er nogs steeds blij mee. Gewoon doen zou ik zeggen, 5 euro is niks!

http://www.dhgate.com/pro...h-pvc-watch/91351348.html ;p had ik toen voor 6 euro (korting meuk etc)

[ Voor 7% gewijzigd door Ealjebij op 20-01-2014 15:55 ]

D3 Profiel

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11-2025
tc982 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 00:00:
[...]

Yep, alles is fake, zelfs als je het niet wilt :) Ze maken gewoon alles na, orgineel zijn ze niet.
Het zijn horloges die je ook op de markt kan kopen, niet te veel van verwachten, maar de tijd lezen doen ze allemaal :)
Hahaha, ik herken niet van welk merk ze dan af moeten komen dus ik denk dat de meeste mensen het dan ook wel niet zullen zien, maar ik ben wel gewoon eerlijk dat het een goedkoop ding is als ze het vragen. Ik denk dat ik ze dan wel ga kopen.

steam: failsnail, Letterbox

• markdm
Ealjebij schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:51:
[...]

Die met Calender is wel vet trouwens! Ik heb zelf al heel veel horloges uit China en ik ben er nogs steeds blij mee. Gewoon doen zou ik zeggen, 5 euro is niks!

http://www.dhgate.com/pro...h-pvc-watch/91351348.html ;p had ik toen voor 6 euro (korting meuk etc)
Ik zit eigenlijk nog steeds te twijfelen welke van de twee ik neem, en ook in welke kleuren maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik inderdaad voor diegene met de kalender gaan. En over die horloges die jij uit China gehaald hebt, heb je er ook eentje van een van deze twee merken en wat vind je eigenlijk van de kwaliteit?

En jouw horloge ziet er ook wel leuk uit, alhoewel ik niet zo veel hou van digitaal.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 11:57

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

markdm schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:13:
Ik ben nieuw in dit forum en heb nog geen ervaring met spullen importeren uit China alhoewel ik wel lang overwogen heb om een smartphone uit China te halen, wat ik toch maar niet gedaan heb. Alleen nu lijkt het me eigenlijk wel leuk om een horloge uit China te halen, ik weet dat ik niet veel van de kwaliteit moet verwachten maar het is toch maar 5 euro. Ik wil beslist niet met een namaakproduct rondlopen dus ik heb gezocht naar horloges die hetzelfde uitzien maar die heb ik gelukkig niet gevonden.
Maar mijn vraag is: heeft iemand al ervaring met de merken of de webshop en zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik iets uit China koop?

Dit zijn de twee horloges waar ik tussen twijvel:
http://www.focalprice.com...Leather.html?Currency=EUR
http://www.focalprice.com...lack_M..html?Currency=EUR
In een wat hogere prijsklasse heb ik deze http://www.ebay.com/itm/K...tches&hash=item5afa9704f4 gekocht...
Blijft Chinees... datum loopt tot 39! en de klok loopt wat te snel.
Af en toe corrigeren en verder geen punt... Wel een chique horloge dat regelmatig de aandacht van anderen opeist.
Je zou kunnen kijken naar de wat 'bekendere' merken zoals jaragar en winner, maar ook daar is de kwaliteits ervaring wisselend.

[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 20-01-2014 21:34 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• markdm
magic_nl schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:33:
[...]

In een wat hogere prijsklasse heb ik deze http://www.ebay.com/itm/K...tches&hash=item5afa9704f4 gekocht...
Blijft Chinees... datum loopt tot 39! en de klok loopt wat te snel.
Af en toe corrigeren en verder geen punt... Wel een chique horloge dat regelmatig de aandacht van anderen opeist.
Je zou kunnen kijken naar de wat 'bekendere' merken zoals jaragar en winner, maar ook daar is de kwaliteits ervaring wisselend.
Die van jou ziet er ook wel heel mooi uit, alleen ik wil echt voor de goedkope gaan voor maximaal 15 euro, als ze eerder kapot gaan koop ik wel een nieuwe en ben ik nog steeds goedkoper uit ;) . Ik weet niet veel van horloges en heb nog niet van die twee merken gehoord maar bedankt voor de tip, na even kort zoeken heb ik al een paar mooie van die twee merken gevonden.

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Op 9 december 2013 een keramische messenset besteld bij DealExtreme, nu nog steeds niet binnen. Heb al contact opgenomen, maar ze zeiden dat het nog kan komen, dat hoop ik dan maar :S

[ Voor 4% gewijzigd door gop1 op 21-01-2014 08:47 ]

• Ealjebij
  • Laatst online: 02-12-2024
markdm schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:11:
[...]

Ik zit eigenlijk nog steeds te twijfelen welke van de twee ik neem, en ook in welke kleuren maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik inderdaad voor diegene met de kalender gaan. En over die horloges die jij uit China gehaald hebt, heb je er ook eentje van een van deze twee merken en wat vind je eigenlijk van de kwaliteit?

En jouw horloge ziet er ook wel leuk uit, alhoewel ik niet zo veel hou van digitaal.
Ik ben er ZEEER tevreden mee, loopt ongeveer een seconde voor over 3 a 5 dagen (atoomklok). is ECHT waterdicht, wat ik niet verwacht had. Dit is merk Ohsen. Andere horloge is een Sansuhan (verkeerd gespeld) En die vind ik wat minder.

;) En uuh, die horloges die je hier in NL koopt voor 50 euries komen ook uit china, dus hetzelfde kwaliteit! Alleen je betaald er meer voor.
gop1 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:46:
Op 9 december 2013 een keramische messenset besteld bij DealExtreme, nu nog steeds niet binnen. Heb al contact opgenomen, maar ze zeiden dat het nog kan komen, dat hoop ik dan maar :S
Ik heb wel 2 maanden op mijn spul moeten wachten... heb je een track and trace?

[ Voor 17% gewijzigd door Ealjebij op 22-01-2014 14:17 ]

D3 Profiel

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-01 17:04

thof

FP ProMod
Meestal wordt na mijn beleving iets geleverd tussen de 2 weken en 2 maanden. Kan dus nog even duren. Zeker met onze feestdagen en chinees nieuwjaar op komst. Zit zelf ook nog te wachten op een bestelling van 22 november, terwijl latere bestellingen al lang binnen zijn. Al contact gehad met verkoper, moest nog even een weekje wachtten... Een dezer dagen maar weer contact opnemen aangezien die week al om is. Zal het laten weten.

[ Voor 6% gewijzigd door thof op 21-01-2014 12:47 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

thof schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:47:
[...]

Meestal wordt na mijn beleving iets geleverd tussen de 2 weken en 2 maanden. Kan dus nog even duren. Zeker met onze feestdagen en chinees nieuwjaar op komst. Zit zelf ook nog te wachten op een bestelling van 22 november, terwijl latere bestellingen al lang binnen zijn. Al contact gehad met verkoper, moest nog even een weekje wachtten... Een dezer dagen maar weer contact opnemen aangezien die week al om is. Zal het laten weten.
Dan kan je beter vandaag contact opnemen. Aangezien veel mensen al naar huis zijn / deze dagen naar huis gaan en pas weer rond 7 - 10 feb. terugkomen.

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Dan kom je dicht in de buurt van de 45 dagen regeling, in geval dat je via Paypal betaald hebt (nu 44 dagen). In dat geval zou ik toch een claim op starten Komt het in de tussentijd, claim cancellen

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Gijsjha schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:44:
[...]

Dan kom je dicht in de buurt van de 45 dagen regeling, in geval dat je via Paypal betaald hebt (nu 44 dagen). In dat geval zou ik toch een claim op starten Komt het in de tussentijd, claim cancellen
Mijn ervaring tot nu toe bij DealExtreme is dat ze erg behulpzaam zijn en altijd een oplossing zoeken, ik vertrouw ze dus wel, maar het is alleen erg vervelend dat het zo lang duurt.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:54
Kenzi schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:51:
[...]

Dan kan je beter vandaag contact opnemen. Aangezien veel mensen al naar huis zijn / deze dagen naar huis gaan en pas weer rond 7 - 10 feb. terugkomen.
Helemaal niet aan gedacht en net iets besteld. Dacht dat ze per 30 januari zouden stoppen, maar lees dat veel fabrieken deze week sluiten en pas over 3 weken weer open gaan.

Weet iemand wanneer ze bij China post stoppen met werken?

GoT, You have to love it!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Lisadr schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Helemaal niet aan gedacht en net iets besteld. Dacht dat ze per 30 januari zouden stoppen, maar lees dat veel fabrieken deze week sluiten en pas over 3 weken weer open gaan.

Weet iemand wanneer ze bij China post stoppen met werken?
Ligt eraan wat je met China Post bedoeld. Er is niet zo als in Nederland 1 bedrijf wat alle post verzorgd. Je pakketje gaat van de verkoper via een kleine koeriersdienst naar een depot in de wijk / district. Daar vandaan gaat het naar een depot van de gekozen koeriersdienst (China Post, DHL, FedEx etc). Sommige van die kleine koeriersbedrijven zijn al dicht, andere blijven open, is heel verschillend. China Post zelf houd zich aan de officiele data die de overheid heeft vastgesteld.

De sluiting is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is dat vrijwel alle werknemers naar huis gaan en niet allemaal op dezelfde data terug komen en bijv in Guangdong keert meer dan 20% van de werknemers niet meer terug bij dezelfde werkgever. China Post heeft dus én een backlog van een paar dagen en een beperkte mankracht voor meer dan een paar weken tot ze weer op volle sterkte zijn.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16
Ook handig om in huis te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/yallau/88005670__5.jpg

5 stuks voor €1,29 + free shipping op ebay

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-01 00:15

mark-k

AKA markkNL

Mastermind schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 15:39:

[afbeelding]

Heb er daarvan nog ~80 liggen, dus bedankt maar nee bedankt :P

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-12-2025

Ttje

"We shall never surrender"

Laatst eentje gratis gekregen toen ik een bestelling bij miniinthebox deed. Zat met een ellastiekje om de pakbon heen ;)

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:27
Wazzup! schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:48:
Hmm via Ebay 2 versterkertjes gekocht. Ik was het totaal vergeten eigenlijk maar kwam het tegen toen ik me mail op ruimde.

8 november besteld maar ik heb dus nooit wat ontvangen.
Om er nog even terug te komen. Een paar dagen na mijn mail kreeg ik reactie dat ze opnieuw opgestuurd werden. :) Hopelijk gaat het dit keer wel goed. Is de eerste keer dat ik het had. Zal misschien ook met de feestdagen te maken hebben gehad.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[afbeelding]

Heb die dingen ook gehad, maar zo gammel als dat die zijn durfde ik ze ivm brandgevaar niet te gebruiken.

• Lisadr

[afbeelding]

Handig shop! Hoop artikelen die een stuk goedkoper zijn dan bij dx.com

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01 20:10
Ben zelf ook nog niet helemaal thuis in de leds, maar wanneer ik deze haal uit china:

http://www.buyincoins.com/item/10082.html

samen met

http://www.buyincoins.com/item/2602.html

en de adapter:

http://www.buyincoins.com/item/40782.html

En alles op elkaar aansluit, dan werkt het toch allemaal? (wil het achter/onder me bed installeren)

Of is het anders makkelijker om deze te bestellen:

http://www.ebay.com/itm/5(...)&hash=item3cd19c03b6

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15
kanem0chi schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:14:
Ben zelf ook nog niet helemaal thuis in de leds, maar wanneer ik deze haal uit china:

samen met

en de adapter:

En alles op elkaar aansluit, dan werkt het toch allemaal? (wil het achter/onder me bed installeren)

Dan zou ik gewoon voor deze gaan: http://www.aliexpress.com...DC-12V-IR/1294128423.html :)

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-01 18:03
Een paar weken geleden heb ik op aliexpress laarzen besteld, bedrag was 85$ inc. verzending (dus omgerekend rond 63 euro). Vandaag heb ik het pakketje van PostNL gekregen, samen met factuur van 25 euro (zie plaatje). Nu vraag ik me af of dit wel klopt, het kan toch niet zo zijn dat ik bijna voor de helft van de aankoopprijs aan invoerrechten etc moet betalen? :-( Wee iemand of dit factuur klopt?

Afbeeldingslocatie: http://webn.nl/ii.jpg

• maartend
miranon schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:37:
Een paar weken geleden heb ik op aliexpress laarzen besteld, bedrag was 85$ inc. verzending (dus omgerekend rond 63 euro). Vandaag heb ik het pakketje van PostNL gekregen, samen met factuur van 25 euro (zie plaatje). Nu vraag ik me af of dit wel klopt, het kan toch niet zo zijn dat ik bijna voor de helft van de aankoopprijs aan invoerrechten etc moet betalen? :-( Wee iemand of dit factuur klopt?

[afbeelding]
Als je hier wat zoekt en op de bellastingsite, dan kun je eea nalezen. En dan denk je ; shit, had ik dat maar eerder geweten

• kanem0chi

[afbeelding]
De 13,00 euro aan inklaring kan je helaas niks aan doen. Deze worden altijd toegepast wanneer het bedrag hoger is dan maximale vrije import waarde (22 euro dacht ik)

De waarde is 60 euro, wanneer hier 21 procent btw word toegepast, dan komt je inderdaad uit op 12,60 euro, samen is dat dus het bedrag wat je moet betalen.

www.belastingdiesnt.nl
Bedankt, iets goedkoper en gelijk alles in 1!

• Lisadr

[afbeelding]
Je kunt het uitrekenen op http://www.invoercalculator.nl/

Schoenen en laarzen zijn bijna altijd duurder als je ze uit China besteld. Mede door de hoge verzendkosten en invoerkosten. Ze zijn groot en zwaar om te verzenden.

Tot $29 zit je goed, tenzij de euro ineens minder waard gaat worden.

• kanem0chi
wat is het verschil tussen bovenstaande link, en deze: http://www.ebay.com/itm/5...hting&hash=item3a811ee300 (behalve remote control is 44 keys ipv 24 en niet waterproof )

* het is namelijk voor mij iets makkelijker om via Ebay te bestellen, anders moet ik eerst een prepaid creditkaart aanmaken namelijk.. haha

[ Voor 12% gewijzigd door kanem0chi op 22-01-2014 23:25 ]

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:44

RobertowNL

For your gear!

kanem0chi schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:20:
[...]

wat is het verschil tussen bovenstaande link, en deze: http://www.ebay.com/itm/5...hting&hash=item3a811ee300 (behalve remote control is 44 keys ipv 24 en niet waterproof )

* het is namelijk voor mij iets makkelijker om via Ebay te bestellen, anders moet ik eerst een prepaid creditkaart aanmaken namelijk.. haha
Weet niet wat je met de kleuren wil doen, maar ik zou 5050 leds nemen.
3528 = 1 kleur per led
5050 = 3 kleur per led = alle kleuren.

Zijn wel duurder :P

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Maar 5050 geeft wel een veel mooier en egaler licht en kleurverdeling.

"When you grow up your heart dies"

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:00
kanem0chi schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:14:

samen met

en de adapter:

Koop gewoon dit: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00191735/
10x makkelijker ;)

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

sjaool schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 01:08:
[...]

Maar 5050 geeft wel een veel mooier en egaler licht en kleurverdeling.
Ja, meer licht, kleuren die je kan mengen in plaats van 1 kleur per led, het is het geld zeker waard ;) (maar ik kan het budget van hem niet zomaar zien ;) )

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RobertowNL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 01:26:
[...]

Ja, meer licht, kleuren die je kan mengen in plaats van 1 kleur per led, het is het geld zeker waard ;) (maar ik kan het budget van hem niet zomaar zien ;) )
Hangt ook af of je het in het zicht hangt of niet, heb beide strips hier thuis, maar als je de 3528 op zo'n 10-15cm van een object hangt is de gloed van het licht erop al egaal de kleur, valt geen kleurverschil meer te zien dan.

• InsertFunnyText
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb toevallig deze week nog een LED strip met losse afstandbediening gekocht bij de Action. 150 LED en volgens mij 3 of 5 meter (zal ik straks nog even nakijken) voor €24,95. Heb ze al bij iemand in gebruik gezien en gaf een goed licht. Misschien ook een optie?

En over LEDs gesproken, heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 14% gewijzigd door InsertFunnyText op 23-01-2014 12:59 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:18

13art

Moderator Mobile
Niet met die specifieke lamp maar wel een soort gelijke lamp van het GU10 type.
Wel grappig, maar meer dan dat ook niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

InsertFunnyText schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:58:
Ik heb toevallig deze week nog een LED strip met losse afstandbediening gekocht bij de Action. 150 LED en volgens mij 3 of 5 meter (zal ik straks nog even nakijken) voor €24,95. Heb ze al bij iemand in gebruik gezien en gaf een goed licht. Misschien ook een optie?

En over LEDs gesproken, heeft iemand hier ervaring mee?
Hier in Nederland moet je het gewoon niet kopen, is hetzelfde als vanuit China alleen betaal je nog eens 50-500% extra.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Vraagje welke sites leveren voor het moment snel in België heb wat langere iphone 30 pins kabels nodig, die goed werken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
als je snel iets wilt, dan koop je het beter hier bij ons...

wat je ook kan doen is gewoon een usb verlengkabel kopen

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:45

Quad

Doof

Tomsworld schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:17:
Vraagje welke sites leveren voor het moment snel in België heb wat langere iphone 30 pins kabels nodig, die goed werken.
Nu kan je het helemaal vergeten met het Chinees nieuwjaar vanaf de 26e, ze liggen dan 2 weken stil daar in China. Kan je beter de Action of Xenos oid bezoeken om te kijken of ze het daar hebben.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik had op 14 september 2013 bij dealextreme een HDMI switch gekocht, die op 16 september verzonden is.
Na 10 weken nog niets ontvangen en uiteindelijk een refund gehad (was omgerekend nog geen 4 Euro).
Vandaag ligt er dan ineens een pakketje in de bus met de verloren gewaande switch.
In totaal dus 18(!) weken onderweg geweest. :?
Helaas heb ik niets meer aan de switch, want ik heb al maanden terug een vervanger besteld bij Amazon.
Maar ze leveren dus wel, alleen duurt het een 'beetje' langer dan aangegeven O-)

• Lisadr
Flitzer schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:40:
Ik had op 14 september 2013 bij dealextreme een HDMI switch gekocht, die op 16 september verzonden is.
Na 10 weken nog niets ontvangen en uiteindelijk een refund gehad (was omgerekend nog geen 4 Euro).
Vandaag ligt er dan ineens een pakketje in de bus met de verloren gewaande switch.
In totaal dus 18(!) weken onderweg geweest. :?
Helaas heb ik niets meer aan de switch, want ik heb al maanden terug een vervanger besteld bij Amazon.
Maar ze leveren dus wel, alleen duurt het een 'beetje' langer dan aangegeven O-)
dx.com is heel inconsequent

Mijn ervaring is dat bij dx.com het 20 tot 60 dagen duurt tussen bestelling en ontvangst. Bij Aliexpress is dit 7 tot 30 dagen.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Lisadr schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 19:47:
[...]

dx.com is heel inconsequent

Mijn ervaring is dat bij dx.com het 20 tot 60 dagen duurt tussen bestelling en ontvangst. Bij Aliexpress is dit 7 tot 30 dagen.
Dat is gewoon puur toeval en ligt niet aan DX of Aliexpress. Verkopers op Aliexpress en DX gebruiken dezelfde kanalen om goederen te verzenden.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Kenzi schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:56:
[...]

Dat is gewoon puur toeval en ligt niet aan DX of Aliexpress. Verkopers op Aliexpress en DX gebruiken dezelfde kanalen om goederen te verzenden.
Nja, natuurlijk uiteindelijk altijd via de bekende kanalen. Maar er is zeker wel een trend te ontdekken, de ene shop lijkt zeker (snellere) agents te gebruiken dan de andere.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0emPdJJ.png?2
Hier een deel van mijn lijstje (laatste is Focalprice), er staan nog een heel aantal shops op met 1 bestelling maar die zijn de moeite niet om te laten zien.

Als ik dit vergelijk met de info die ik hier heb van voorgaande jaren die ik nog heb dan zijn er zeker trends te zien. BIC is vrij snel, even als een aantal Ebay sellers.
Waar Focalprice, PriceAngels, Lightake, Lightinthebox een stuk langzamer zijn. MisterTao zit het inkoop gedeelte bij in, dat is ook vrij snel dus. Ebay en Aliexpress bestaan zoals wellicht te verwachten uit zowel positieve als negatieve uitschieters ;).

Ga nu nog wel even door met info verzamelen via dit documentje. We kijken over een halfjaar eens weer wat de verzendtijden doen bij iedere shop :+

DX heb ik de laatste paar maand weinig info van, maar is/lijkt wel aardig sneller dan 2/3 jaar geleden ;). Heb helaas niet alle data meer van de voorgaande jaren had eerder ook een excel document met alles er in maar die heb ik niet meer :(, heb van een selectie orders nog het e.e.a kunnen terugvinden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 25-01-2014 12:02 ]

• Lisadr
Kenzi schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:56:
[...]

Mijn ervaring is dat Aliexpress sneller is. Vanaf het moment dat ze het aan de postbode geven, dan gaan ze via dezelfde kanalen. Maar bij DX duurt het langer voordat ze het aan een postbode geven.

Verschil is dat DX wacht tot dat ze van verschillende leveranciers de producten hebben. Bij Aliexpreess heb je rechtstreeks met de leveranciers te maken. Bij Aliexpreess worden ze ook beoordeeld op snelheid van verzending.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Lisadr schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Mijn ervaring is dat Aliexpress sneller is. Vanaf het moment dat ze het aan de postbode geven, dan gaan ze via dezelfde kanalen. Maar bij DX duurt het langer voordat ze het aan een postbode geven.

Verschil is dat DX wacht tot dat ze van verschillende leveranciers de producten hebben. Bij Aliexpreess heb je rechtstreeks met de leveranciers te maken. Bij Aliexpreess worden ze ook beoordeeld op snelheid van verzending.
Ik denk dat je een iets verkeerd beeld hebt van Aliexpress.
Op Aliexpress zitten zowel 'particulieren' die het er bij doen als bijbaantje / extra inkomen, er zitten e-tailers (varierend van een handjevol werknemers tot een paar honderd) en fabrikanten (alhoewel die laatste vooral te vinden zijn op Alibaba). Ikzelf verkoop ook op Aliexpress, afhankelijk van het product en de hoeveelheid gaat het direct van de leverancier naar de koerier, of wordt het eerst bij mij afgeleverd. DX werkt op dezelfde manier.

• Lisadr
Kenzi schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 12:36:
[...]

Ik denk dat je een iets verkeerd beeld hebt van Aliexpress.
Op Aliexpress zitten zowel 'particulieren' die het er bij doen als bijbaantje / extra inkomen, er zitten e-tailers (varierend van een handjevol werknemers tot een paar honderd) en fabrikanten (alhoewel die laatste vooral te vinden zijn op Alibaba). Ikzelf verkoop ook op Aliexpress, afhankelijk van het product en de hoeveelheid gaat het direct van de leverancier naar de koerier, of wordt het eerst bij mij afgeleverd. DX werkt op dezelfde manier.
Uiteraard is het afhankelijk van de verkoper. Er zijn verkopers die het pas kopen nadat je het hebt besteld en dan kun je wel een week langer wachten.

• maartend
Nu zit ik op chinapricefinder en in dit topic te zoeken, maar krijg het niet gevonden.
Komt ws. door mijn zoekwoorden.

Ik ben op zoek naar zo'n losse lader voor als ik bijv. mijn telefoon wil opladen als ik op reis ben. Is zo'n ding dat ik dus aan het net oplaatd en dan later mbv bijv. usb mijn telefoon kan opladen. Nu komt er hier regelmatig een model voorbij waarvan wordt gezegd dat het een goed eis. Lastige is, ik weet het niet te vinden.
Kost iets meer dan 20 euro. Dacht ik. En type eindigt geloof ik op 30.

WieOwie?

edit ; ik zoek dus op power battery charger

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 27-01-2014 13:49 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Zoekterm: power bank
Wat hier vaak voorbij komt is een model van het merk Cager.

• maartend
dutchgio schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:47:
Zoekterm: power bank
Wat hier vaak voorbij komt is een model van het merk Cager.
Dat dus. cager B030.

Thnx. Nu even op zoek welke ik waar wil bestellen.

Edit ; is de cacger B030 12500mAh geworden. Zit precies onder de 22 euro grens. Nog niet leverbaar, maar heb hem toch pas in mei nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 27-01-2014 14:26 ]

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54
Kan iemand me helpen

Ik heb een wekkerradio (houten doosje met BT, QI en 2.1) gekocht. ($80)

Nu is deze stuk gegaan en kan ik een nieuwe krijgen als ik hem retour stuur.
Nu is verzenden naar China rete duur. Weet iemand of er een goedkopere manier is om te verzenden dan TNT post??

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
maurits82 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:05:
Kan iemand me helpen

Nu is verzenden naar China rete duur. Weet iemand of er een goedkopere manier is om te verzenden dan TNT post??
Helemaal uit elkaar schroeven en via de brievenpost doen :+
Volgens mij kan je ook nog voor DHL kiezen , maar of dat nu goedkopers is weet ik ook niet zo snel

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kan iemand me helpen

Nee, er is geen goedkopere manier. :P

• maartend
Kenzi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:54:
[...]

Nee, er is geen goedkopere manier. :P
Ik dacht toch echt wel aan platstampen (hij is toch al kapot) en in een envelop proppen

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

enige tijd geleden heb ik ' ergens', ik geloof in dit topic, een excel bestand gevonden waarmee ik de verzendtijd kon tracken. Ik kan dit echter op geen enkele wijze terugvinden, kan iemand mij hier helpen?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54
maartend schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Ik dacht toch echt wel aan platstampen (hij is toch al kapot) en in een envelop proppen
Ja denk dat dat de meest voordelige optie is.
Verzenden via TNT is €58 :s

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 16:34
Kan iemand me helpen

Via DHLforyou kost een zending naar China < 10 kg EUR 32,50

Afbeeldingslocatie: https://dhlforyou.nl/Documents/tarieven-DHLFORYOU-nl-OKTOBER2012.png

Als het geheel < 2kg weegt dan is PostNL goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door LukeS op 27-01-2014 17:29 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

maartend schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:59:
[...]

serieus? :?

gewicht blijft hetzelfde bij platstampen. En het gaat voor de prijs van het verzenden vooral om het gewicht.
(en dan nog, het is hout, hoe plat wil je het stampen?)

• maartend
Kenzi schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:20:
[...]

serieus? :?

gewicht blijft hetzelfde bij platstampen. En het gaat voor de prijs van het verzenden vooral om het gewicht.
(en dan nog, het is hout, hoe plat wil je het stampen?)
Brievenbuspost is goedkoper.
En heel hard stampen. Of houten deel verassen?

Nee, ik zit te klooien.
Dit is echt zuur en goedkoop verzenden bestaat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 27-01-2014 19:24 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb weer eens een snelle :D
http://www.ebay.com/itm/1...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

's avonds 16 januari gekocht
17 januari verzonden door verkoper
25 januari ontvangen

Leuk dingetje voor op de camping ofzo, eerst maar een 10W geprobeerd.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-01 16:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Cheesy schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:06:
Ik heb weer eens een snelle :D
http://www.ebay.com/itm/1...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

's avonds 16 januari gekocht
17 januari verzonden door verkoper
25 januari ontvangen

Leuk dingetje voor op de camping ofzo, eerst maar een 10W geprobeerd.
Hmm, zoek nog 'n lampje voor aan/bij de caravan, zou dat iets zijn of is dit te fel. Moet eigenlijk iets meer dan sfeervol zijn, maar niet dat we met de zonnebril op moeten gaan zitten 's avonds ;)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:50:
[...]

Hmm, zoek nog 'n lampje voor aan/bij de caravan, zou dat iets zijn of is dit te fel. Moet eigenlijk iets meer dan sfeervol zijn, maar niet dat we met de zonnebril op moeten gaan zitten 's avonds ;)
Dit is aardig wit licht. Voor de gezelligheid zou ik warmer licht kiezen. 10W is niet zo fel hoor ;) Let wel even op, deze verkoper is een paar weken afwezig op dit moment.

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-11-2025
pff chinees nieuwjaar, duurt lang dit :')
Wil graag weer wat meuk bestellen

• tc982
  • Laatst online: 17:27
iaxe393 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 23:58:
pff chinees nieuwjaar, duurt lang dit :')
Wil graag weer wat meuk bestellen
Je kan bestellen hoor, alleen word het wat later geleverd :)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01 22:47
Een tijdje terug een beginners viooltje gekocht @ TMart. Hij was toen nog 30,- en voor dat geld speelt ie nog serieus lekker ook!

Nu zag ik deze bij LightInTheBox staan: http://www.lightinthebox....e-top-violin_p260716.html
Afbeeldingslocatie: http://litbimg1.rightinthebox.com/images/176x176/201203/ymdsde1330689959012.jpg
Echter is ie enkel in kindermaten (<4/4) te krijgen waar ik een maatje 4/4 nodig heb. Op mails reageren doen ze ook niet :') Iemand een idee of ze elders dezelfde te koop hebben staan of een webshop die wél naar productrequests luistert? DX doet er niks mee.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kees Klaassen schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:12:
Een tijdje terug een beginners viooltje gekocht @ TMart. Hij was toen nog 30,- en voor dat geld speelt ie nog serieus lekker ook!

Nu zag ik deze bij LightInTheBox staan: http://www.lightinthebox....e-top-violin_p260716.html
[afbeelding]
Echter is ie enkel in kindermaten (<4/4) te krijgen waar ik een maatje 4/4 nodig heb. Op mails reageren doen ze ook niet :') Iemand een idee of ze elders dezelfde te koop hebben staan of een webshop die wél naar productrequests luistert? DX doet er niks mee.
Je weet dat het nu Chinees Nieuwjaar is? En dus iedereen naar huis is (en met huis bedoel ik zo'n 1000km verderop). Dus nogal logisch dat er niet / nauwelijks op mail gereageerd wordt.

• dangerousp
  • Laatst online: 06-01 14:00
Kan iemand me helpen

Woon je wellicht bij de duitse grens? Daar kun je voor een paar euro met een speciale postzegel kleine pakketjes wereldwijd verzenden. Ben de naam even vergeten.

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-01 22:47
Kenzi schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:34:
[...]

Je weet dat het nu Chinees Nieuwjaar is? En dus iedereen naar huis is (en met huis bedoel ik zo'n 1000km verderop). Dus nogal logisch dat er niet / nauwelijks op mail gereageerd wordt.
Heb over de maanden heen verscheidene keren gemaild naar ze. Ze reageren helaas nooit, altijd een automatische mail met een "Sorry, we hebben het te druk!".

Helaas, heb het viooltje nergens anders kunnen vinden. Het is echt een mooi ding.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vandaag ineens een pakketje van DX gekregen dat ik 26 oktober besteld had, heb ondertussen mijn geld al terug gekregen maar vandaag stond ineens de postbode aan de deur :O

[specs]

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:55:
Vandaag ineens een pakketje van DX gekregen dat ik 26 oktober besteld had, heb ondertussen mijn geld al terug gekregen maar vandaag stond ineens de postbode aan de deur :O
Dan heb je dus geluk en heb je een gratis item. Of ga je nu alsnog DX betalen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 23:36

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Fanatic_FS schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:55:
Via wie verstuurd?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 17:56

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Is alsnog uberhaupt mogelijk? zal in ieder geval eens laten weten bij DX dat het pakketje toch is aangekomen, kijken wat ze zeggen.

Enige wat ik op pakket kan vinden is PP Sweden

[specs]

• poema
  • Laatst online: 11-01 08:58
Ik zit met de volgende situatie: eind oktober een paar Asics hardloopschoenen besteld via TaoBao. Vervolgens foto's gezien van de schoenen en het pakket, tesamen met het tracknummer van HongKong Post. Het pakketje wordt verstuurd maar nu, na bijna 3 maanden is de status nog steeds:

Destination - Netherlands

The item (RB982710468HK) left Hong Kong for its destination on 3-Nov-2013

De site van HongKong post geeft al aan dat het tracken naar Nederland stopt bij het verlaten van het land. Ikzelf heb nu het idee dat het vernietigd is door de douane omdat ze denken dat het nepperds zijn (dus echt niet) of iemand die daar werkt loopt ineens met een paar Asics schoenen rond. Zou in geval van vernietiging de geadresseerde hier bericht van krijgen?

• fifa4ever
  • Laatst online: 21-10-2025
@poema

ik heb ooit voor 10 euro namaak oordopjes gekocht van beats by dre. (Ik weet het domme aankoop). Maar ik kreeg toen een brief dat het vernietigd was ivm met namaak blablabla.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

poema schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:35:
Ik zit met de volgende situatie: eind oktober een paar Asics hardloopschoenen besteld via TaoBao. Vervolgens foto's gezien van de schoenen en het pakket, tesamen met het tracknummer van HongKong Post. Het pakketje wordt verstuurd maar nu, na bijna 3 maanden is de status nog steeds:

Destination - Netherlands

The item (RB982710468HK) left Hong Kong for its destination on 3-Nov-2013

De site van HongKong post geeft al aan dat het tracken naar Nederland stopt bij het verlaten van het land. Ikzelf heb nu het idee dat het vernietigd is door de douane omdat ze denken dat het nepperds zijn (dus echt niet) of iemand die daar werkt loopt ineens met een paar Asics schoenen rond. Zou in geval van vernietiging de geadresseerde hier bericht van krijgen?
Je kan proberen bij TNT een trackingnummer voor NL te krijgen met het HK Post trackingnummer. Via TNT webcare op Twitter werkt het het snelste.

• poema
  • Laatst online: 11-01 08:58
PostNL heb ik 2 weken geleden al getwitterd; nummer was bij hun onbekend. Ik zal het ze nog eens vragen. Voor de rest heb ik geen idee of er nog iets aan te doen is. Niet zo blij mee, was zo'n $125 met verzenden. Misschien nog een mailtje naar de belastingdienst/douane...?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik krijg een brief van de TNT dat ze de waarde van mijn pakket niet kunnen bepalen.
Gewoon de factuur sturen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
poema schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:59:
PostNL heb ik 2 weken geleden al getwitterd; nummer was bij hun onbekend. Ik zal het ze nog eens vragen. Voor de rest heb ik geen idee of er nog iets aan te doen is. Niet zo blij mee, was zo'n $125 met verzenden. Misschien nog een mailtje naar de belastingdienst/douane...?
Het ligt nooit bij de douane. Neem contact op met je taobao reseller. Je pakketje is waarchijnlijk kwijt of ergens onderop een stapel beland.
Cyberpope schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:18:
Ik krijg een brief van de TNT dat ze de waarde van mijn pakket niet kunnen bepalen.
Gewoon de factuur sturen?
Je krijgt toch gewoon een formulier dat je moet invullen. Bestelbedrag inclusief verzendkosten in euro's aan ze geven.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 15:03

Mentalist

[avdD]

Ik heb http://dx.com/p/night-vis...k-light-panel-3-aaa-44948 gekocht.. En nu is het zo dat de batterijen er gewoon niet inpassen. Ik heb hem opengeschroeft en als de veer compleet is gecomprimeerd passen ze nog steeds niet. Er is gewoon niet genoeg ruimte, net 1mm tekort. Lijkt me ook niet exemplarisch.

Test niemand dat spul voor ze de massaproductie starten?

Ik heb maar een DOA geopend, ben benieuwd. Ik heb geprobeerd een stukje van de veer af te knippen maar daar heb ik alleen maar mijn tang mee gesloopt..

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 29-01-2014 04:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-01 13:23

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

W3ird_N3rd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 04:30:
Ik heb http://dx.com/p/night-vis...k-light-panel-3-aaa-44948 gekocht.. En nu is het zo dat de batterijen er gewoon niet inpassen. Ik heb hem opengeschroeft en als de veer compleet is gecomprimeerd passen ze nog steeds niet. Er is gewoon niet genoeg ruimte, net 1mm tekort. Lijkt me ook niet exemplarisch.

Test niemand dat spul voor ze de massaproductie starten?

Ik heb maar een DOA geopend, ben benieuwd. Ik heb geprobeerd een stukje van de veer af te knippen maar daar heb ik alleen maar mijn tang mee gesloopt..
Staan toch best een aantal positieve recensies en daar lees ik er niks over: http://club.dx.com/reviews/text/44948
Heb je niet toevallig batterijen die afwijken qua maat en net een paar milimeter te groot zijn? En ergens een ander setje AAA's liggen om die te proberen.

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-01 11:12
Bij BIC kost hij minder dan de helft.

Als hij werkt, ben ik benieuwd naar je ervaringen of het een beetje fijn leest.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

hars73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:25:
[...]

Staan toch best een aantal positieve recensies en daar lees ik er niks over: http://club.dx.com/reviews/text/44948
Heb je niet toevallig batterijen die afwijken qua maat en net een paar milimeter te groot zijn? En ergens een ander setje AAA's liggen om die te proberen.
Dacht ik ook al, maar mijn Aldi NiMH's en Imedions zijn even groot. Ook met wat random alkalines gaat het niet. Misschien als je batterijen met een platte kop (niet-uitstekende plus) hebt, maar die zijn echt niet standaard.
Kitano schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:45:

Hmm, had even moeten shoppen dus. :P

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:43
Twee draadjes naar een externe houder dan maar?

druk en typefouten voorbehouden

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

..pretty much defies the purpose van een handzaam makkelijk vast te houden ding om te lezen. :P

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:19

FreakNL

Well do ya punk?

(jarig!)
Mmm pakketje van DX wat de 22e januari geshipped is was gisteren al binnen :D

Dacht dat het daar iets van feestdagen was op dit moment? Pakketje wat de 18e geshipped is is er dan juist nog niet, lekker vaag... :)

Verwijderd

FreakNL schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:08:
Mmm pakketje van DX wat de 22e januari geshipped is was gisteren al binnen :D

Dacht dat het daar iets van feestdagen was op dit moment? Pakketje wat de 18e geshipped is is er dan juist nog niet, lekker vaag... :)
Vandaag of morgen begint het Chinese nieuwjaar volgens mij. Dus dat zal het zijn. :) dat is wel super snel trouwens. :O

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:42:
[...]

Vandaag of morgen begint het Chinese nieuwjaar volgens mij. Dus dat zal het zijn. :) dat is wel super snel trouwens. :O
Het Chinese nieuwjaar loopt tot 8 februari, dus de verzendprocessen zullen op of na 8 februari hervat worden.

Better, Best, Bendtner

• T-8one
  • Laatst online: 08-01 12:00

T-8one

take it easy, take a sisi

Werkt de paypal checkout bij DX niet meer?

Als ik erop klik kom ik op de login pagina van DX terecht, ik heb bij DX geen account ik rond m'n bestellingen altijd af via de paypal checkout wel zo makkelijk.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 22:58
T-8one schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:32:
Werkt de paypal checkout bij DX niet meer?

Als ik erop klik kom ik op de login pagina van DX terecht, ik heb bij DX geen account ik rond m'n bestellingen altijd af via de paypal checkout wel zo makkelijk.
Net wat dingen besteld via Paypal, geen probleem hier!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

hars73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:25:
[...]

Het is me gelukt.. Er zit nu een stukje Fruittella alufolieverpakkingspapier in (srsly) omdat dat platter is dan het + contact, het + contact zit in een lege ruimte gefrommeld gewikkeld in Fruittella, toen moest ik nog een stuk plastic wegbreken om de batterijen er zonder gebruik van een mes of gelijkwaardig plat voorwerp IN te krijgen, toen moest ik nog een stuk plastic wegvijlen om de batterijen er UIT te krijgen zonder het ding steeds open te schroeven maar.. Hij werkt!!!!

Kan je nagaan dat een Chinees dat ding voor 3 dollar in elkaar zet en een westerling er vervolgens nog een uur mee bezig is tegen laten we zeggen een uurloon van 30 dollar voor het ook echt werkt.. Juist ja.

Ik denk soms wel, ik wil best 3x zoveel betalen als het dan in elkaar is gezet door een Europeaan en met fatsoenlijke kwaliteit. Maar veel dingen kan je hier gewoon überhaupt niet kopen.

Zo wil ik ook nog altijd dolgraag een Europese variant (met KEMA keur etc graag) van http://dx.com/p/ir-remote...s-220v-12902#.UuqOqpCldFQ. Bestaat niet. :N
Kitano schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:45:

• Ieder stofje en iedere vingerafdruk is superduidelijk zichtbaar op het plexiglas door de lamp (tja had het kunnen verwachten)
• het is eigenlijk iets te smal waardoor je bij iedere zin met het ding heen en weer gaat (hangt uiteraard van de breedte van je boek af)
• dimmer is bijna waardeloos, hij moet op de hoogste stand om comfortabel te lezen
• batterijhouder deugt dus niet
• vrij veel licht lijkt toch verstrooid te worden (zeker op de hoogste stand), dus een bedpartner (volgens mij toch de primaire reden om dit ding te kopen) heeft er denk ik alsnog mogelijk last van.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kan je nagaan dat een Chinees dat ding voor 3 dollar in elkaar zet en een westerling er vervolgens nog een uur mee bezig is tegen laten we zeggen een uurloon van 30 dollar voor het ook echt werkt.. Juist ja.

Ik denk soms wel, ik wil best 3x zoveel betalen als het dan in elkaar is gezet door een Europeaan en met fatsoenlijke kwaliteit. Maar veel dingen kan je hier gewoon überhaupt niet kopen.
Typisch, je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Er is zat hoge kwaliteit te vinden in China, in elkaar gezet door Chinezen. En er is ook genoeg rommel te vinden in elkaar gezet door "Europeanen".

Websites zoals DX, Focalprice etc verkopen goedkope rommel die Chinezen zelf nog niet eens aan willen raken maar die "Westerlingen" maar al te graag willen kopen omdat ze goedkoop uit willen zijn.

Verwijderd

Tussen die rommel zitten ook spullen die een zeer hoge prijs-kwaliteitsverhouding bieden.

Zo kun je bij TinyDeal een originele Chinese Gillette Tech krijgen voor € 2,50 en je vind beslist geen betere voor dit geld.

Maar ik ben helemaal eens met je dat ze in China ook hoge kwaliteit produceren en dat ze in Europa ook lage kwaliteit produceren.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kenzi schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:15:
[...]

Typisch, je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Er is zat hoge kwaliteit te vinden in China, in elkaar gezet door Chinezen. En er is ook genoeg rommel te vinden in elkaar gezet door "Europeanen".

Websites zoals DX, Focalprice etc verkopen goedkope rommel die Chinezen zelf nog niet eens aan willen raken maar die "Westerlingen" maar al te graag willen kopen omdat ze goedkoop uit willen zijn.
Ik heb nog de dure gekocht van DX. Bij BIC kostte ie blijkbaar maar de helft.

Maar vertel me dan eens, op welke websites is de hoge kwaliteit te koop? Ik had best een wat hogere kwaliteit willen kopen, maar dan moet ik wel die optie hebben.

En ja, ik weet ook wel dat Chinezen ook prima spullen kunnen maken, maar dat is normaal alleen onder druk van een westerse fabrikant die een bepaalde kwaliteit eist. Als er geen merknaam opzit is het al snel een lemon market.

Normaal klaag ik ook helemaal niet dat het allemaal een beetje flimsy of sloppy is, maar de batterijen gaan er gewoon NIET in zonder het ding flink te modden. Dat is toch echt niet op de eerste rang willen zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 31-01-2014 00:29 ]

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:09
Tja..je bent Tweaker of je bent het niet :P

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

maar dat is normaal alleen onder druk van een westerse fabrikant die een bepaalde kwaliteit eist
Lenovo, Huawei, Midea, Skyworth, ZTE, Haier, om er maar een paar te noemen. Die maken zeker geen kwaliteit?

Je komt wel erg kortzichtig over als je denkt dat alleen onder druk van 'westerse' fabrikanten Chinezen kwaliteit kunnen maken. Ook Chinezen willen gewoon goede kwaliteit in huis hebben en er zijn zat fabrikanten die dat maken. Dat jij die fabrikanten niet kent (veelal maken ze alleen voor de interne markt zoals Haier & Midea) wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Websites zoals DX, Focalprice etc, de producten daar zijn vaak van wat mindere kwaliteit. Wil je betere kwaliteit moet je goed gaan zoeken op Aliexpress, Taobao, Tmall, 51buy, Suning etc.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kenzi schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 01:28:
[...]

Lenovo, Huawei, Midea, Skyworth, ZTE, Haier, om er maar een paar te noemen. Die maken zeker geen kwaliteit?
Dat wel, er zijn wel Chinese fabrikanten die het kunnen, maar meestal (inderdaad niet altijd) is het onder druk van een westerse fabrikant.

Je hebt bij wijze van een handjevol Chinese fabrikanten die kwaliteit maken (iig die bekend zijn, wat er lokaal in China allemaal is weet ik niet) en nog eens vele duizenden (honderdduizenden?) die prut maken. Soms heb je ook niet meer nodig dan prut en dan bestel ik dankbaar op DX/ebay/etc. Maar alsnog verwacht je wel dat bijvoorbeeld de batterijen erin passen, of dat het ding niet compleet DOA is. Nu krijg je een DOA meestal gerefund, ik erger me dan ook meer aan dit soort dingen waar het ogenschijnlijk niet exemplarisch zal zijn en ieder uitgeleverde exemplaar onmogelijk te gebruiken is.

Veel meer vraag en verwacht ik dan ook niet.

En bij westerse fabrikanten kijk ik ook naar wat velen als prut zien, merken als Trust en Sweex. Dat is niet de beste kwaliteit, maar het werkt wel vrijwel altijd en dat is voor ons de bodem van de markt. Bestel je zoiets op DX, dan mag je blij zijn als het niet spontaan in de fik vliegt bij wijze van spreken. (of soms zelfs letterlijk)

DX-kwaliteit meuk zie ik in NL verder vrijwel alleen bij de Action. Zit natuurlijk ook genoeg tussen wat best aardig is, maar er zijn ook dingen waarbij je denkt "heeft dan werkelijk niemand dit getest?".
Websites zoals DX, Focalprice etc, de producten daar zijn vaak van wat mindere kwaliteit. Wil je betere kwaliteit moet je goed gaan zoeken op Aliexpress, Taobao, Tmall, 51buy, Suning etc.
Thx, daar zal ik een volgende keer ook kijken. :)
NYzE schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:48:
Tja..je bent Tweaker of je bent het niet :P
Ja, ik heb ook een keer een klodder soldeer moeten verwijderen van een ding voor het werkte. Ook wel weer leuk. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 31-01-2014 01:51 ]

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:36

Nikeo

Jawelles

Ik heb mijn slecht werkende powerbank met geweld open gewrikt. Aanschouw dit prachtige stukje engineering en oplichterskunst. Het is er een uit het boekje:

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/2014-01-31%2010.41.38.jpg

Er zit maar een helft batterijen aan de printplaat aangesloten. De rest is verroest en zit er bewust leeg bij voor het gewicht. Er zitten namelijk ook geen geleidende strips langs de batterijen. Als het al batterijen zijn. Ik raak ze niet aan, er zit een smerig laagje poeder op. (EDIT: meteen refund gekregen trouwens, dus niks verloren behalve wat moeite)

Het deed me denken aan dit korte clipje :9

[ Voor 5% gewijzigd door Nikeo op 01-02-2014 10:54 ]

Verwijderd

Nikeo schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:02:
Ik heb mijn slecht werkende powerbank met geweld open gewrikt. Aanschouw dit prachtige stukje engineering en oplichterskunst.
En wat heb je ervoor betaald?

Op ali,dx etc is genoeg goed spul te vinden, maar als je selecteerd op prijs, en het goedkoopste uitzoekt, tja.
Net als op gaspedaal zoeken naar de goedkoopste auto, en dan die kiezen die duizenden euros goedkoper is dan een betrouwbare dealer. Gegarandeerd dat je een wrak koopt.

Niet dat bovenstaande direct op jou slaat, maar meer in het algemeen 8)
Pagina: 1 ... 68 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]