Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.943 views

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik heb geen zin om te liegen. Als ik inderdaad kosten moet gaan maken om die dingen terug te sturen, stikken ze er maar in.

Heb ik mijn lesje weer geleerd (voor 14 EUR).

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Supertip schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:14:
[...]

Waarom houden jullie bij PayPal niet gewoon vol dat je het item niet ontvangen hebt, ook geen risico op(duur) terug sturen.
Omdat de verkoper een track & trace code kan laten zien aan Paypal die laat zien dat het is afgeleverd. En dus aantoont dat de koper liegt.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 23:39

mark-k

AKA markkNL

Supertip schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:14:
[...]

Waarom houden jullie bij PayPal niet gewoon vol dat je het item niet ontvangen hebt, ook geen risico op(duur) terug sturen.
Ik heb een geschil geopend via ebay voor een niet ontvangen item idd, en daarin aangegeven dat in het pakket een compleet ander, nutteloos, en waardeloos product zat. Hierdoor zou dit niet als "product does not match the description" behandeld moeten worden. Dat telt bij mij alleen als het product er enigszins op lijkt.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kenzi schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Omdat de verkoper een track & trace code kan laten zien aan Paypal die laat zien dat het is afgeleverd. En dus aantoont dat de koper liegt.
Dan zou je het pakket/envelop ook kunnen weigeren.
Gaat het gratis retourvluchtje maken naar de seller.

Overigens is het de vraag of de seller nog actief is.

Maar dat het scam was, is al met je ogen dicht te herkennen.
Jammer dat er toch ondanks alle waarschuwingen toch mensen(tweakers) zijn die besteld en betaald hebben.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Supertip schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:00:
[...]

Dan zou je het pakket/envelop ook kunnen weigeren.
Gaat het gratis retourvluchtje maken naar de seller.

Overigens is het de vraag of de seller nog actief is.

Maar dat het scam was, is al met je ogen dicht te herkennen.
Jammer dat er toch ondanks alle waarschuwingen toch mensen(tweakers) zijn die besteld en betaald hebben.
Weigeren gaat zo lastig als je moeder blind overal voor tekent...

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 23:20

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

mark-k schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:41:
[...]

Weigeren gaat zo lastig als je moeder blind overal voor tekent...
En het was hier gewoon een envelop die door de brievenbus ging.. ik hoefde niet te tekenen.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

mark-k schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:14:
[...]

Ik heb een geschil geopend via ebay voor een niet ontvangen item idd, en daarin aangegeven dat in het pakket een compleet ander, nutteloos, en waardeloos product zat. Hierdoor zou dit niet als "product does not match the description" behandeld moeten worden. Dat telt bij mij alleen als het product er enigszins op lijkt.
Je opent een geschil voor "niet ontvangen" maar zet in de beschrijving dat je iets anders hebt ontvangen. Dus is het per definitie "product does not match the description". Daar kan Paypal weinig anders van maken. Als je een ander soort geschil gaat openen heb je alleen maar meer kans dat Paypal je geschil weigerd / sluit. |:(

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kenzi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 02:27:
[...]

Je opent een geschil voor "niet ontvangen" maar zet in de beschrijving dat je iets anders hebt ontvangen. Dus is het per definitie "product does not match the description". Daar kan Paypal weinig anders van maken. Als je een ander soort geschil gaat openen heb je alleen maar meer kans dat Paypal je geschil weigerd / sluit. |:(
Does not match description is heel wat anders dan complete useless crap product received with no similarities whatsoever.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

mark-k schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 08:41:
[...]

Does not match description is heel wat anders dan complete useless crap product received with no similarities whatsoever.
Het is exact wat er is gebeurd. Je besteld "A", je krijgt "B". B voldoet niet aan de beschrijving (A).

Van de website: De kopersbescherming van PayPal helpt je als je het object niet ontvangen hebt of als dit sterk afwijkt van de beschrijving in de aanbieding van de verkoper.

Een ander product = wijkt sterk af van de beschrijving. 8)

Zeggen dat je niks ontvangen hebt werkt niet als de tracking code iets anders uitwijst. Daar maak je je eigen standpunt in het dispuut alleen maar zwakker mee.

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 18:33
Gisteren de Earson bluetooth speaker ontvangen, van de link die hier werd gegeven. Best snel ontvangen, +- 2 weken en prima geluid komt uit het boxje. Nog bedankt voor de tip, echt een aanrader voor die € 18! Ben benieuwd hoe zo een Kruidvat bluetooth speler het doet tegenover de Earson.

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-11 11:47
Freshnub schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:14:
Gisteren de Earson bluetooth speaker ontvangen, van de link die hier werd gegeven. Best snel ontvangen, +- 2 weken en prima geluid komt uit het boxje. Nog bedankt voor de tip, echt een aanrader voor die € 18! Ben benieuwd hoe zo een Kruidvat bluetooth speler het doet tegenover de Earson.
Maar ook daadwerkelijk water en shock proof? :)

• Freshnub
Als ik eerlijk moet zijn, heb ik dit niet durven testen haha. Maar mocht het een keer het geval zijn dat de bluetooth speaker in het water valt, dan laat ik het je weten!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kenzi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:02:
[...]

Het is exact wat er is gebeurd. Je besteld "A", je krijgt "B". B voldoet niet aan de beschrijving (A).

Van de website: De kopersbescherming van PayPal helpt je als je het object niet ontvangen hebt of als dit sterk afwijkt van de beschrijving in de aanbieding van de verkoper.

Een ander product = wijkt sterk af van de beschrijving. 8)

Zeggen dat je niks ontvangen hebt werkt niet als de tracking code iets anders uitwijst. Daar maak je je eigen standpunt in het dispuut alleen maar zwakker mee.
Ik zeg niet dat ik niks ontvangen heb, ik zeg dat ik het bestelde product niet ontvangen heb. Het dispute is niet "did not receive anything with the provided tracking number" maar "did not receive the item". ALs ik een rode oplader besteld heb en ik krijg een groene vind ik dat hij niet aan de beschrijving voldoet, besteld ik een quad code android stick en een razer naga en ik ontvang een stel kraaltjes valt dat binnen mijn boekje echt niet meer onder niet voldoen aan de beschrijving maar gewoon een compleet verkeerd product of oplichting.

• Supertip
  • Niet online
Freshnub schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:14:
Geluid klinkt voller tov van de mr handsfree.
Alleen de Bluetooth van de earson is beduidend minder.

Ps. Was die van jou ook via een dropshipper in Duitsland verstuurd?

[ Voor 6% gewijzigd door Supertip op 09-01-2014 10:12 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• TimTimX
  • Laatst online: 06-11 16:58
Mensen met de hele discussie over PayPal claims...

Het is zo simpel als even bellen naar PayPal, aangeven dat de verkoper via eBay al aangemerkt is als oplichter (advertenties verwijderd etc). Daarnaast zeggen dat qua bedrag niet de moeite is om terug te sturen en dat, al zou je het willen, het retouradres een niet bestaand adres is.

Telefoontje kost een minuut en twee minuten later staat het geld weer op je PayPal rekening. Stuk minder moeite dan vage constructies met onjuiste informatie.

• Freshnub
Supertip schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 10:10:
[...]

Geluid klinkt voller tov van de mr handsfree.
Alleen de Bluetooth van de earson is beduidend minder.

Ps. Was die van jou ook via een dropshipper in Duitsland verstuurd?
Ja ik zag dat het inderdaad vanuit Duitsland kwam. Dus neem aan via een dropshipper. Wat houdt het eigenlijk in, een dropshipper? Is dit voordelig of juist nadelig? (ivm douanekosten boven € 22)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Freshnub schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:22:
[...]

Ja ik zag dat het inderdaad vanuit Duitsland kwam. Dus neem aan via een dropshipper. Wat houdt het eigenlijk in, een dropshipper? Is dit voordelig of juist nadelig? (ivm douanekosten boven € 22)
99% vd ebay stores / chinese webwinkels zijn dropshippers (retailer / verkoper zonder voorraad)
Jij koopt iets bij de verkoper, die besteld het bij de leverancier / fabrikant. Die zend het of direct naar jou toe, of via de verkoper. De verkoper houdt zelf geen voorraad = lagere kosten = meer winst (en lagere prijzen)

Voor de douane maakt het niks uit of het dropshipping is of niet.

• TimTimX
Kenzi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:41:
[...]

99% vd ebay stores / chinese webwinkels zijn dropshippers (retailer / verkoper zonder voorraad)
Jij koopt iets bij de verkoper, die besteld het bij de leverancier / fabrikant. Die zend het of direct naar jou toe, of via de verkoper. De verkoper houdt zelf geen voorraad = lagere kosten = meer winst (en lagere prijzen)

Behalve als de verkoper zich binnen de EU bevindt en de leverancier in, bijvoorbeeld, China ;)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Kenzi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:41:
[...]

Waar haal je dat getal vandaan? Geloof er namelijk niet veel van dat het aantal zo hoog is.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Die kutchinees heeft ook nog het lef om te reageren op de claim:
"Hello dear friends! Goods has been sent. Been on the road you can query. E about 15-25 working days to receive. Ask you to cancel the complaint as soon as possible and I really appreciate it. Wish you and your family happy. Everything goes. Happy every day."
Heb net wel nog even gekeken naar de tracking, maar volgens dat nummer ligt mijn pakket nog steeds bij de customs in Beijing... Mooi dat je die geweldige Chinese kwaliteit in alles terugziet :P

[ Voor 22% gewijzigd door mark-k op 09-01-2014 15:46 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bender schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:10:
[...]

Waar haal je dat getal vandaan? Geloof er namelijk niet veel van dat het aantal zo hoog is.
Ervaring en logica. Warehousing is duur, zeker in Shenzhen / HK (waar de meeste ebayers etc zitten). En aangezien de meeste fabrieken in de buurt zitten (Shenzhen / DongGuan) is dropshipping het beste alternatief.

En verzendkosten binnen China zijn zeer laag dus waarom moeilijk doen met stock houden met alle risico's die dat met zich mee brengt.

@ mark-k - ik kan begrijpen dat je boos bent om het feit dat je in een scam bent getrapt maar je kan ook op een normale manier reageren ipv al direct te beginnen met "kutchinees".

[ Voor 13% gewijzigd door Kenzi op 09-01-2014 16:17 ]

• Supertip
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:43:

[...]

Heb net wel nog even gekeken naar de tracking, maar volgens dat nummer ligt mijn pakket nog steeds bij de customs in Beijing... Mooi dat je die geweldige Chinese kwaliteit in alles terugziet :P
Happy happy opgelicht, hij is waarschijnlijk aan de snuif gegaan van de ontvangen dollars.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kenzi schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Ervaring en logica. Warehousing is duur, zeker in Shenzhen / HK (waar de meeste ebayers etc zitten). En aangezien de meeste fabrieken in de buurt zitten (Shenzhen / DongGuan) is dropshipping het beste alternatief.

En verzendkosten binnen China zijn zeer laag dus waarom moeilijk doen met stock houden met alle risico's die dat met zich mee brengt.

@ mark-k - ik kan begrijpen dat je boos bent om het feit dat je in een scam bent getrapt maar je kan ook op een normale manier reageren ipv al direct te beginnen met "kutchinees".
Volgens mij is kutchinees een goede benaming voor deze oplichter. Oplichters zijn kutmensen in mijn optiek en aangezien dit een Chinees is is kutchinees gewoon gerechtvaardigd. Was het een Nederlander geweest was het een kutnederlander.

• TimTimX
mark-k schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 15:43:

[...]

Even PayPal bellen. Je hebt genoeg bewijs, er staat ergens terug in dit topic een link met een foto van iemand die een armbandje heeft ontvangen. Ook zijn er meerdere claims tegen deze persoon, als je dat telefonisch voorlegt heb je zo je geld terug. Zonder iets terug te sturen. Zie ook mijn vorige posts, ik kreeg oorbellen :+

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:37:
[...]

Volgens mij is kutchinees een goede benaming voor deze oplichter. Oplichters zijn kutmensen in mijn optiek en aangezien dit een Chinees is is kutchinees gewoon gerechtvaardigd. Was het een Nederlander geweest was het een kutnederlander.
Feit blijft wel dat iedereen wist dat hij opgelicht zou worden als hij het bestelde en toch bestelde onder het mom van 'ik krijg het toch wel van paypal terug'.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

WhiteDragon schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:42:
[...]

Even PayPal bellen. Je hebt genoeg bewijs, er staat ergens terug in dit topic een link met een foto van iemand die een armbandje heeft ontvangen. Ook zijn er meerdere claims tegen deze persoon, als je dat telefonisch voorlegt heb je zo je geld terug. Zonder iets terug te sturen. Zie ook mijn vorige posts, ik kreeg oorbellen :+
Heb je misschien ook een normaal numemr van paypal, of moet ik bellen a 1.10 euro per minuut?
Pikoe schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:25:
[...]

Feit blijft wel dat iedereen wist dat hij opgelicht zou worden als hij het bestelde en toch bestelde onder het mom van 'ik krijg het toch wel van paypal terug'.
Ja klopt, zonder paypal bescherming had ik de gok niet genomen. Doet verder niks af aan het feit dat die vent gewoon een ordinaire oplichter is.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

mark-k schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:32:
[...]

Heb je misschien ook een normaal numemr van paypal, of moet ik bellen a 1.10 euro per minuut?

[...]

Ja klopt, zonder paypal bescherming had ik de gok niet genomen. Doet verder niks af aan het feit dat die vent gewoon een ordinaire oplichter is.

Ik heb het denk ik al eerder gezegd maar de reden dat er oplichter actief blijven komt door mensen als jullie. Een gewaarschuwd mens telt...
Het is in en in triest dat mensen hier intrappen, maar ik heb geen hoge hoed op van mensen die tegen beter in toch nog kopen bij oplichters en vervolgens zeggen "ja, het is maar 14€".
Dit soort forums zijn er om dit te voorkomen, alsnog kopen. |:(

Bij buyincoins een usb iphone kabel gekocht die langer is dan de standaard kabel (3 meter), doet het niet :) Sluit hem aan, connect/disconnect/connect/disconnect/connect (om de seconde) heel ritmisch maar niet echt handig. In het zelfde pakket twee peper molens.. nog onderweg. zijn massief RVS dus die worden standaard aangehouden.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:15
Zo. Gebeld en geregeld. Buurmeisje krijgt een setje oorbellen.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

maartend schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 09:28:
Zo. Gebeld en geregeld. Buurmeisje krijgt een setje oorbellen.
Nou, bij mij ging dat helemaal niet zo soepel. Moet nog maar afwachten, maar mijn telefoontje was wat mij betreft de laatste actie die ik genomen heb.

(en dit berichtje is tevens het laatste wat ik hierover schrijf ;) )

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
mark-k schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:32:
Op de site van paypal staat 0.10 eur/min als je vanaf een vaste lijn belt. Ik heb paypal een mail gestuurd, maar daar nog geen reactie gehad.
Vreemd dat een verkoper een ongeldig adres kan gebruiken op ebay en paypal.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Chrizzly schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:39:
[...]

Op de site van paypal staat 0.10 eur/min als je vanaf een vaste lijn belt. Ik heb paypal een mail gestuurd, maar daar nog geen reactie gehad.
Vreemd dat een verkoper een ongeldig adres kan gebruiken op ebay en paypal.
Hoe weet je dat het adres ongeldig is?
Addressen in China zijn totaal anders opgebouwd als een adres in Nederland. (oa. de volgorde is precies andersom, eerst land, provincie, stad, gewest / disctrict / wijk en dan gebouw. Straatnaam hoeft vaak niet, wijk + gebouwnr is genoeg). Als ik mijn adres opzoek in Google Search of Google Maps komt er ook niks uit (Baidu Maps weer wel 8) ).
Dus wellicht dat adres gewoon bestaat.

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Adres is bejingshi, bejingshi, bejing district nr zoveel. Meer info is er niet. Er staat zelfs geen naam bij.

En terug naar het topic zelf:
Van de week een paar kabeltjes binnengekregen die ik via ebay uit china gekocht had.
3x dezelfde kabel gekocht, maar 2 daarvan waren van een verkeerd type.
Een andere kabel die ik voor mijn tablet gekocht had paste niet goed. Ik stop hem in het apparaat en de kabel zit meteen klem. Met veel moeite er weer uit gekregen, maar heb daarbij de kabel moeten slopen.
Een top week dus :)

[ Voor 65% gewijzigd door Chrizzly op 11-01-2014 19:46 ]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Laatste paar weken een paar keer kunnen spelen met de Chuwi V88HD. Hij kost tegen de 100 euro, heeft een RK3188 chipset (quadcore). Het scherm is absolute bagger maar hij draait de Android versie van GTA3 dus meer dan genoeg power.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• leuk_he
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

D0gtag schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:28:
[...]

Overboeking via ideal?, je betaald via ideal naar paypal en dan via paypal naar pandawill? I don't get it.
china vendor accepteerd geen ideal he? dus via paypal.

Maar inmiddels heeft paypal het "resolved" door het geld terug te halen en aangekondigd het in dollars op mijn rekening te zetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

leuk_he schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:33:
[...]

china vendor accepteerd geen ideal he? dus via paypal.

Maar inmiddels heeft paypal het "resolved" door het geld terug te halen en aangekondigd het in dollars op mijn rekening te zetten.
No s*** Sherlock,
Paypal kan in een keer van je rekening af halen zonder dat je een tegoed nodig hebt(Nederlandse bankrekening) wel zo handig als je even snel iets wilt halen. Dus beetje achterhaald en ongemakkelijk om steeds eerst geld te moeten idealen. Paypal heeft gewoon een eu bankvergunning ( met bijhorende eisen), maar misschien mis ik de reden om eerst iDeal te gebruiken?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-11 13:03

weebl

YARR!

Ik moet zeggen dat ik op het moment best wel tevreden ben over DX. Ik heb twee tickets geopend, eentje voor een pakje dat niet is aangekomen en een andere vanwegen een DOA. Beide worden netjes en op tijd afgehandeld. In beide gevallen heb ik ervoor gekozen om het opnieuw te laten opsturen. Ben benieuwd hoe lang het duurt, m'n laatste bestelling had ik binnen twee weken in huis :)

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

D0gtag schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:21:
[...]

No s*** Sherlock,
Paypal kan in een keer van je rekening af halen zonder dat je een tegoed nodig hebt(Nederlandse bankrekening) wel zo handig als je even snel iets wilt halen. Dus beetje achterhaald en ongemakkelijk om steeds eerst geld te moeten idealen. Paypal heeft gewoon een eu bankvergunning ( met bijhorende eisen), maar misschien mis ik de reden om eerst iDeal te gebruiken?
Bank vergunning... pfff. Maar je bent wel akkoord gegaan met hun regeltjes enzo, waar ik niet zondermeer in vertrouw. Stel je dat er iets fout gaat met je paypal rekening (email + ww lekt ofzo)... dan ben je ALS JE REKENING GEKOPPELD IS, een heleboel problemen verder. Ik vid de regeling die nederlandse banken hebben , dus met een 2-channel authentication ( rabo reader/ TAN codes) wel even wat betrouwbaarder dan email + ww.

Ander issue waar ik dus meteen tegenaangelopen ben: ze hebben het teruggestorte bedrag ook meteen omgezet in euro's waardoor ik meteen de paypal commissie op valutawisseling kwijt ben. Dus ondanks dat ik het bedrag teruggestort heb gekregen ben ik dus 2x 2,5% commisie(ongeveer) kwijt. Net zoals een echte bank is daar niet over te praten.... denk ik....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

leuk_he schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:52:
[...]

Bank vergunning... pfff. Maar je bent wel akkoord gegaan met hun regeltjes enzo, waar ik niet zondermeer in vertrouw. Stel je dat er iets fout gaat met je paypal rekening (email + ww lekt ofzo)... dan ben je ALS JE REKENING GEKOPPELD IS, een heleboel problemen verder. Ik vid de regeling die nederlandse banken hebben , dus met een 2-channel authentication ( rabo reader/ TAN codes) wel even wat betrouwbaarder dan email + ww.

Ander issue waar ik dus meteen tegenaangelopen ben: ze hebben het teruggestorte bedrag ook meteen omgezet in euro's waardoor ik meteen de paypal commissie op valutawisseling kwijt ben. Dus ondanks dat ik het bedrag teruggestort heb gekregen ben ik dus 2x 2,5% commisie(ongeveer) kwijt. Net zoals een echte bank is daar niet over te praten.... denk ik....
Je hebt je geld in een sok thuis onder de bank, want de Nederlandse banken zijn absoluut niet veel veiligers.. Je rijdt zeker ook geen auto?.
Dat verhaal met commissie kosten is pure onzin, je betaald geen kosten met overboeken.
Geld overboeken naar je eigen rekening of van andere (in NL) is gratis. En aangezien het geld in € op je paypal rekening komt te staan is er niet eens een valuta commissie. En als je het geld terug krijgt met wat voor reden dan ook, krijg je ook de valuta commissie terug minus een 35 euro cent voor kosten. (Zoek dat maar lekker zelf op bij paypal).
En misschien is het allemaal onzin 'want hebben ze in jouw ogen allerlei klein geschreven regels' maar in de praktijk krijg ik gewoon al mijn geld 1 op 1 terug op rekening.
Maar 9 van de 10 keer laat ik het erop staan tenzij het meer dan een paar honderd € is.

Dus hoe jij hier tegenaan bent gelopen is mij een raadsel, eerst inlezen in wat paypal inhoudt voordat er weer met onzin wordt gestrooid. Hou je niet van prijzen met ~2.5% commissie koop je gewoon via ebay.de /se /fr /be etc. binnen EU.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:36
leuk_he schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:52:
[...]

Is gewoon een incasso die je kan terugboeken?

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:20
D0gtag schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:47:

Ik heb het denk ik al eerder gezegd maar de reden dat er oplichter actief blijven komt door mensen als jullie. Een gewaarschuwd mens telt...
Het is in en in triest dat mensen hier intrappen, maar ik heb geen hoge hoed op van mensen die tegen beter in toch nog kopen bij oplichters en vervolgens zeggen "ja, het is maar 14€".
Dit soort forums zijn er om dit te voorkomen, alsnog kopen. |:(
Precies! Zelfs op FOK worden jullie vierkant uitgelachen :9

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:04

RobertowNL

For your gear!

Nouja je moet het een keer geprobeerd hebben zullen we maar zeggen.

Het gaat overigens wel mooi rap op het moment. Mijn LEDS zijn ondertussen ook al in Nederland (9 dagen)
http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649
En mijn muis van TaoBao die een resend heeft gekregen via Singapore post (geweigerd bij CP) is ook binnen 3 dagen na verzenden al despatched.

Moet mij nu maar inhouden om niets meer te bestellen voor/tijdens/vlak na het spring festival...

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RobertowNL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 12:07:
Nouja je moet het een keer geprobeerd hebben zullen we maar zeggen.

Het gaat overigens wel mooi rap op het moment. Mijn LEDS zijn ondertussen ook al in Nederland (9 dagen)
http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1497.l2649
En mijn muis van TaoBao die een resend heeft gekregen via Singapore post (geweigerd bij CP) is ook binnen 3 dagen na verzenden al despatched.

Moet mij nu maar inhouden om niets meer te bestellen voor/tijdens/vlak na het spring festival...
Ik heb ook van die ledjes, maar dan 25, en wilde die gebruiken voor ambilight. Ik krijg ze helaas op geen enkele manier daarvoor werkend. Andere scriptjes werken wel, dus ben aan het twijfelen of ze wel kapot zijn of niet. Als ik in de buurt van de clock draad kom springt de eerste led van wit naar een paar kleurtjes naar uit. De rest van de ledjes blijven de hele tijd uit. Ik weet niet of je veel ervaring hebt met deze dingen, maar mocht je hierbij denken "dat zou het wel eens kunnen zijn" zou ik het graag horen.

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In dit topic werd door iemand gevraagd achter een adres in china om pluche beren te kopen.
Ik zoek nu zelf achter dergelijke dingen, maar kan de link niet meer vinden in dit topic.

Ging over grote pluche beren, kinder speelgoed,...
Met geen enkel trefwoord kan ik dit terug vinden precies.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

hanzer schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:03:
In dit topic werd door iemand gevraagd achter een adres in china om pluche beren te kopen.
Ik zoek nu zelf achter dergelijke dingen, maar kan de link niet meer vinden in dit topic.

Deze pagina staan die links: Brammos85 in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

• Brammos85
hanzer schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:03:

Heb uiteindelijk deze besteld:
http://www.dhgate.com/pro...day/151960069.html#s1-1-1|3111784385

Werd ongeveer een maand later geleverd, in een groot rond pak. Teddybeer was een soort van 'opgerold', in een plastic zak gedaan en vervolgens met tape omrold en er zo een pakket van gemaakt. Ik maakte me even zorgen over de kwaliteit maar na uitpakken (lees: heeeeel veel tape verwijderen) bleek dat de beer zelf er perfect uitzag. Was alleen (denk ik door de manier van verzenden) niet geheel tevreden over hoe 'vol' de beer gevuld was. Gelukkig heeft deze een rits aan de achterzijde waar je gemakkelijk zelf vulling toe kan voegen.

Al met al voor deze prijs érg tevreden over de aankoop

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Zo, een update over de quad core stick en razer naga bestelling, de verkoper heeft zelf het geschil eerst geëscaleerd, om vervolgens zelf een uur later een volledige terugbetaling te doen. Rare jongens, die Chinezen :P

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

mark-k schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:58:
[...]

Ik heb ook van die ledjes, maar dan 25, en wilde die gebruiken voor ambilight. Ik krijg ze helaas op geen enkele manier daarvoor werkend. Andere scriptjes werken wel, dus ben aan het twijfelen of ze wel kapot zijn of niet. Als ik in de buurt van de clock draad kom springt de eerste led van wit naar een paar kleurtjes naar uit. De rest van de ledjes blijven de hele tijd uit. Ik weet niet of je veel ervaring hebt met deze dingen, maar mocht je hierbij denken "dat zou het wel eens kunnen zijn" zou ik het graag horen.
Helaas nog nooit mee gewerkt dus kan je niet helpen.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

RobertowNL schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:40:
[...]

Helaas nog nooit mee gewerkt dus kan je niet helpen.
Okee, kon het proberen he :)

• musicfreak
  • Laatst online: 09:55
Vandaag heeft iBood de Stereoboomm 500 in de aanbeiding, en ik heb nog een 5 euro iBood coupon liggen.

Nu ben ik even aan het kijken of je voor die 30 euro in China voor dat bedrag betere speakers kan krijgen, met een beetje vol geluid. Ik lees hier goede verhalen over de Earson, maar wellicht zijn de volgende twee modellen van Ewa ook een goede keus?
http://www.banggood.com/P...hone-Device-p-911760.html
http://www.banggood.com/C...hone-Device-p-911749.html

Iemand ervaringen? Welke zouden julle nemen?

• Brammos85
musicfreak schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:26:
Vandaag heeft iBood de Stereoboomm 500 in de aanbeiding, en ik heb nog een 5 euro iBood coupon liggen.
Ik heb al een half jaar de Stereoboomm thuisliggen van iBood. Fan-tas-tisch geluid voor zo'n klein speakertje. Niet twijfelen, direct doen :)

• musicfreak
  • Laatst online: 09:55
Die juichende verhalen las ik ook op het iBood en kieskeurig forum. Verder zag ik einig reviews, dus ik wantrouwde al dat enthouasiasme een beetje. Maar goed, als jij ook zegt dat 'ie goed is... :)

Edit: ik heb 'm besteld, ben benieuwd!

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 14-01-2014 11:48 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:58
musicfreak schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:10:
Die juichende verhalen las ik ook op het iBood en kieskeurig forum. Verder zag ik einig reviews, dus ik wantrouwde al dat enthouasiasme een beetje. Maar goed, als jij ook zegt dat 'ie goed is... :)

Ik heb er twee, leuke gemakkelijke toestellen.
Enigste nadeel is dat je ze maar aan één toestel kan koppelen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Brammos85
musicfreak schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:10:

You will not be disappointed :)

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11 21:03
Hmm via Ebay 2 versterkertjes gekocht. Ik was het totaal vergeten eigenlijk maar kwam het tegen toen ik me mail op ruimde.

8 november besteld maar ik heb dus nooit wat ontvangen.

Dit kon ik over mijn bestelling vinden.

"Ik heb mijn object nog niet ontvangen

sure-hifi heeft je betaling op 08 nov 2013 ontvangen en je trackingnummer is RC042255908CN- deze pagina wordt in een nieuw venster of op een nieuw tabblad geopend. De geschatte leveringsdatum is 21 nov 2013 - 11 dec 2013.

Trackingnummer:
RC042255908CN

Expediteur:

China Post

Status:

IN TRANSIT

Departure from outward office of exchange

Nov-15-13, 14:25 PM, JIANGSU

Posting

Nov-11-13, 15:07 PM, JIANGSU"

Zou ik dit ooit nog ontvangen of heb ik gewoon pech gehad?

edit: heb net in steenkolen Engels een mailtje gestuurd. Ben benieuwt of ik reactie krijg.
Dit is trouwens de verkoper http://www.ebay.com/usr/sure-hifi leek me wel vertrouwd
maar blijkbaar is er iets mis gegaan bij de post of zo?

[ Voor 13% gewijzigd door Wazzup! op 14-01-2014 22:02 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:10
Qua feedback zit het wel goed, maar dat systeem is bij Ebay niet zo betrouwbaar gebleken.

Invullen bij 17 track resulteert in dit:
Destination Country - Netherlands:Tracking Consuming:0 Millisecond
, Parcels sent to the Netherlands, Can't be online tracking!
Origin Country - China:Tracking Consuming:842 Millisecond
2013-11-19 00:00..chinees gebrabbel wat vertaald een verhaal van woorden over zeehonden is.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

Volgens TrackPack:
11-11-2013: Collection
15-11-2013: Opening
15-11-2013: Departure from outward office of exchange
19-11-2013: Null PVG

Waarbij dit laatste betekent dat het pakketje ergens op Shanghai Airport rondhangt.
Shanghai Pudong Airport and NULL means that your package is being transfered or being checked by local customs
Aangezien er een tracking code is kan de verkoper het pakketje waarschijnlijk wel voor je opsporen aan de hand van deze gegevens.

"When you grow up your heart dies"

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

sjaool schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:39:
Volgens TrackPack:
11-11-2013: Collection
15-11-2013: Opening
15-11-2013: Departure from outward office of exchange
19-11-2013: Null PVG

Waarbij dit laatste betekent dat het pakketje ergens op Shanghai Airport rondhangt.

[...]

Aangezien er een tracking code is kan de verkoper het pakketje waarschijnlijk wel voor je opsporen aan de hand van deze gegevens.
De verkoper ziet dezelfde gegevens en kan verder niks "opsporen". Uit eigen ervaring.
En je kan het koeriersbedrijf wel vragen (als verkoper) maar 9 vd 10 krijg je dan dezelfde gegevens. Meer info is er gewoon weg niet.

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Een verhaal over laptop accu's.
Ik had 30 december een orginele asus A32-f3 accu voor de laptop van m'n vrouw gekocht bij batteryworld889 op ebay. In nederland kosten deze rond de 60 euro en heb er nu inlusief verzenden 37 dollar (=27 euro) voor betaald. Het betreft een gloednieuwe accu (netjes verpakt) en ondanks mijn bedenkingen voor deze prijs is het gewoon een orgineel exemplaar met het orginele uithoudingsvermogen. _/-\o_

Inclusief nieuwjaar iets meer dan 2 weken onderweg.
Status Date Status Description
02-01-2014 Received from Customer
04-01-2014 Despatched to overseas (Country code: NL)
13-01-2014 Arrived at overseas (Country code: NL)
14-01-2014 Product Delivered (Country code: NL)

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:32:
Qua feedback zit het wel goed, maar dat systeem is bij Ebay niet zo betrouwbaar gebleken.

Invullen bij 17 track resulteert in dit:
, Parcels sent to the Netherlands, Can't be online tracking!
Origin Country - China:Tracking Consuming:842 Millisecond
2013-11-19 00:00..chinees gebrabbel wat vertaald een verhaal van woorden over zeehonden is.
De tracking van CP zelf geeft momenteel weer gewoon goede/actuele tracking weer dus ik zou die gewoon weer gebruiken. Heb je ook geen last van zeehonden.
http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:32:
Qua feedback zit het wel goed, maar dat systeem is bij Ebay niet zo betrouwbaar gebleken....
Nou, ook niet helemaal overdrijven, natuurlijk is het niet 100% waterdicht, maar het is vele malen veiliger/betrouwbaarder dan het systeem van marktplaats in NL.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:05:
[...]

Nou, ook niet helemaal overdrijven, natuurlijk is het niet 100% waterdicht, maar het is vele malen veiliger/betrouwbaarder dan het systeem van marktplaats in NL.
Bij een toko met duizenden feedbacks en een score van 99,nogwat% heb ik idd wel een goed gevoel.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:05:
[...]

Het voordeel van ebay is ook dat je bod een verplichting is. (natuurlijk zijn er mensen met nep accounts etc) Maar is aanzienlijk beter dan al die mensen op marktplaats ' ja ik maak het geld vanavond over' en je hoort er nooit meer wat van.

Verwijderd

Soms komt het wel voor dat iemand niet betaald, maar dan maak je daar melding van, en gaat zijn feedback weer weg. En worden je verkoopcommissie gewoon teruggestort.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11 22:10
Hyp Hyper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:47:
[...]

Bij een toko met duizenden feedbacks en een score van 99,nogwat% heb ik idd wel een goed gevoel.
Helaas zitten er toch nog rotte appels tussen. Ik heb een maand of 4 geleden wat screenprotectors besteld. Niet ontvangen na 2 maanden dus contact opgenomen en gevraagd om een refund.

Ze wilden wel een nieuw setje opsturen en als ik dan na zoveel weken niks ontvang wilden ze wel over gaan op een refund. Weer een aantal weken voorbij en weer niks ontvangen en dus gevraagd om een refund.

Bericht gehad dat ze dat gaan verwerken en dat het een aantal dagen zou duren. Rustig gewacht en na een werkweek geen geld terug. Daarna elke dag een bericht gestuurd waar de refund bleef en nu een week en een aantal berichten verder, geen geld, geen berichten terug gehad.

Feedbackperiode is ook al verlopen dus kan ze geen negatieve rating meer geven.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

dcell schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:01:
[...]

Helaas zitten er toch nog rotte appels tussen. Ik heb een maand of 4 geleden wat screenprotectors besteld. Niet ontvangen na 2 maanden dus contact opgenomen en gevraagd om een refund.

Ze wilden wel een nieuw setje opsturen en als ik dan na zoveel weken niks ontvang wilden ze wel over gaan op een refund. Weer een aantal weken voorbij en weer niks ontvangen en dus gevraagd om een refund.

Bericht gehad dat ze dat gaan verwerken en dat het een aantal dagen zou duren. Rustig gewacht en na een werkweek geen geld terug. Daarna elke dag een bericht gestuurd waar de refund bleef en nu een week en een aantal berichten verder, geen geld, geen berichten terug gehad.

Feedbackperiode is ook al verlopen dus kan ze geen negatieve rating meer geven.
Daarom moet je ook een geschil starten, dan krijg je weer een aantal weken extra waarin de verkope het kan oplossen en waarna jij alsnog je geld terug kan claimen mocht het niet opgelost zijn.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
mark-k schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:18:
[...]

Daarom moet je ook een geschil starten, dan krijg je weer een aantal weken extra waarin de verkope het kan oplossen en waarna jij alsnog je geld terug kan claimen mocht het niet opgelost zijn.
Ik heb ook zo een geval gehad. Na iets van 6-7 weken nog niks ontvangen. Toen maar eens een bericht gestuurd. Toen kreeg ik twee keuzes: geld terug of opnieuw verzenden. In zo een geval is het gewoon het slimst om voor geld terug te gaan, want anders is de kans gewoon groot dat je geen geschil meer kunt openen, of feedback kunt geven.

Op sommige pakketjes moet ik 2 maanden wachten. Gisteren een pakketje ontvangen, waarop ik maar twee weken heb moeten wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 15-01-2014 15:31 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:12

Quad

Doof

Gisteren ook een refund terug gehad voor een horloge wat ik besteld had maar nooit verschenen is. De eBay verkoper vroeg of ik het nog kon wachten met het vragen van een refund bij hem, maar ik moest het voor de 15e doen, anders was het te laat.

Maandag mail verstuurd met verzoek voor een refund, gisteren reactie gehad en refund ontvangen (€12,50) toch wel prettig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mijn paypal refund (pakketje is ergens tussen singapore en hier...) was meer dan 60 dagen (44 dagen + 18 dagen + wat dagen voor claim), vervolgens het het bedrag in euro terug gehad. Na te vragen waarom paypal het niet op de dollar valuata had gestuurd toch nog de koers commissie (2x 2,5% ) nog nagestort gekregen van paypal. Valt me erg mee.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 15-01-2014 15:56 ]

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11 22:10
mark-k schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:18:
[...]

Ik heb dit eerder meegemaakt en tot nu toe altijd een refund gehad, dit is dan weer een uitzondering helaas maar gelukkig waren het maar een paar euros. In de toekomst ga ik wat dat betreft wel weer direct over op het creeeren van een geschil bij paypal.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Quad schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:40:
Gisteren ook een refund terug gehad voor een horloge wat ik besteld had maar nooit verschenen is. De eBay verkoper vroeg of ik het nog kon wachten met het vragen van een refund bij hem, maar ik moest het voor de 15e doen, anders was het te laat.

Maandag mail verstuurd met verzoek voor een refund, gisteren reactie gehad en refund ontvangen (€12,50) toch wel prettig.
Ik heb mezelf overigens wel voorgenomen om het geld weer terug te storten (of een deel), mocht ik het product nog binnenkrijgen.

• Lisadr
  • Laatst online: 08-11 13:55
Heeft iemand tips voor een goed UV zaklamp? Heb al 2 besteld en beide zijn geen UV lampen, maar een paarsblauw led.

GoT, You have to love it!

• maartend
Lisadr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:39:
Heeft iemand tips voor een goed UV zaklamp? Heb al 2 besteld en beide zijn geen UV lampen, maar een paarsblauw led.
Ultrafire WF-501B

• Lisadr
Weet je zeker dat dit een UltraViolet zaklamp is?

• maartend
Lisadr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:40:
[...]

Weet je zeker dat dit een UltraViolet zaklamp is?
Oops. WF-502B moet hetbzijn.

• Lisadr
maartend schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:38:
[...]

Oops. WF-502B moet hetbzijn.
Heb verschillende gevonden op DX.com, maar er staat niet bij of het UltraViolet (Blacklight) is. Weet je het zeker?

• maartend
Lisadr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Heb verschillende gevonden op DX.com, maar er staat niet bij of het UltraViolet (Blacklight) is. Weet je het zeker?
Ik heb hem zelf gekocht. Meerdere versies?

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou zoeken naar een lamp waar bij staat wat voor een kleur hij uit straalt. Ik weet niet waar je hem voor wilt gebruiken maar rond de 350nm wordt gebruikt in nachtclubs.
Als hij paars blauw is heb je er waarschijnlijk een met een hogere golflengte gekocht.

[ Voor 19% gewijzigd door Pikoe op 15-01-2014 23:12 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lisadr schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Zoeken op UV onder flashlights geeft 73 hits, zit er vast eentje tussen :P
http://dx.com/s/uv?category=999

De WF-502B omschrijft de behuizing van de lamp, niet de led die erin zit.
Ik gok zelfs dat de 501 en 502 de meest gebruikte hosts zijn voor chinese lampen :o

[ Voor 18% gewijzigd door arjants op 15-01-2014 23:46 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• rambo12345
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Volgens 17track.net is mijn pakket verzonden naar het buitenland :)

,Parcels sent to the Netherlands, Can't be online tracking!

Origin Country - Singapore:Tracking Consuming:2481 Millisecond, Cache Time:2014/01/15 17:02:04
2014-01-10 00:00, Despatched to overseas (Country code: NL)
2014-01-08 00:00, Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)

Heb een Minix neo X7 mini + A2 air mouse besteld op 27 december 2013 via deze ebay verkoper . Het gaat best wel snel naar mijn mening.

Weet iemand hoe lang ik nog moet wachten? Als ik naar vorige tweakers kijk met hetzelfde status (Despatched to overseas) duurt het nog wel 10 dagen :O Hiervoor heb ik meerdere objecten gekocht via ebay, maar dit is mijn eerste ervaring met Singapore post.

• maartend
arjants schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:44:
[...]

Zoeken op UV onder flashlights geeft 73 hits, zit er vast eentje tussen :P
http://dx.com/s/uv?category=999

De WF-502B omschrijft de behuizing van de lamp, niet de led die erin zit.
Ik gok zelfs dat de 501 en 502 de meest gebruikte hosts zijn voor chinese lampen :o
Dan zoekt hij 502B UV. Moet je eens zien wat er tevoorschijn komt.

• Lisadr
@Pikoe

Bedankt voor je uitleg. Heb er twee gekocht ($5 en $9) en beide zijn zo zwak dat ze niet eens de UV strips in geld herkennen. Ik vermoed dat ze nep zijn en geen echte UV leds bevatten.

@maartend
Bedankt! 502B UV levert 1 resultaat op en dat is gelijk de juiste.

• maartend
Lisadr schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:32:

@maartend
Bedankt! 502B UV levert 1 resultaat op en dat is gelijk de juiste.
Ding heeft 1 nadeel. Zo sterk dat je bij een korte afstand nauelijks iets ziet. Je wordt dan verblind door de weerkaatsing. Ik heb daarvoor een goedkoop multi-led UV lampje van 2 euro.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-11 21:55
Voor het eerst een flinke kat in de zak gekocht bij FocalPrice.

Een 7,85" tablet (iPad mini look-a-like) voor 140 euro met SIM-slot (telefonie), 3G, 2GB RAM, 8GB Flash, quad-core, GPS en bluetooth.
Haal ik de tablet eruit, verschuift er iets van binnen, ik denk de accu. Een beetje schudden laat horen dat de accu los zit.

Hij gaat wel aan, maar hij laadt niet op, de speakers doen het niet en de home-knop doet het niet. Kennelijk is de hele onderste unit kapotgebeukt onderweg :(

Er zit garantie op, maar RMA bij FocalPrice houdt in dat je zelf de verzendkosten naar China mag betalen en dus nog eens 2 maanden mag wachten (verzenden + opnieuw ontvangen).

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11 12:07
Bij al die niet aangekomen pakjes waarover ik hier lees, vraag ik me af wáár die enorme berg met pakjes ergens is. Straks maar eens even op Google Earth kijken ;)

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mastermind schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:52:
Tip voor de volgende keer, Banggood.
Die doen er altijd een flinke rol bubbelplastic rond.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

kwelbast schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:09:
Bij al die niet aangekomen pakjes waarover ik hier lees, vraag ik me af wáár die enorme berg met pakjes ergens is. Straks maar eens even op Google Earth kijken ;)
Volgens mij worden pakketjes ook vaak zat niet verzonden, bijvoorbeeld als de auction niet genoeg opgebracht heeft. Ze sturen niks op, koper krijgt zn geld terug en de verkoper kan het weer erop zetten in de hoop er nu wel een goede prijs voor te krijgen.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

mark-k schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Volgens mij worden pakketjes ook vaak zat niet verzonden, bijvoorbeeld als de auction niet genoeg opgebracht heeft. Ze sturen niks op, koper krijgt zn geld terug en de verkoper kan het weer erop zetten in de hoop er nu wel een goede prijs voor te krijgen.
Waar baseer je dat op? 8)7

Het plaatsen van advertenties op Ebay kost geld (en tijd), daarbij komen er ook nog transactie-kosten. En bij teveel refunds gaat Ebay / Paypal ook zeuren.

Tevens zijn de meeste ebay ads voor Chinese sellers gewoon vaste prijzen.

De meeste pakketten worden gewoon opgestuurd hoor. En soms blijven die ergens hangen, dat kan overal zijn, douane in land van bestemming, koeriersbedrijf (in land van verzending of bestemming etc).

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Kenzi schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:13:
[...]

Waar baseer je dat op? 8)7

Het plaatsen van advertenties op Ebay kost geld (en tijd), daarbij komen er ook nog transactie-kosten. En bij teveel refunds gaat Ebay / Paypal ook zeuren.

Tevens zijn de meeste ebay ads voor Chinese sellers gewoon vaste prijzen.

De meeste pakketten worden gewoon opgestuurd hoor. En soms blijven die ergens hangen, dat kan overal zijn, douane in land van bestemming, koeriersbedrijf (in land van verzending of bestemming etc).
Op het feit dat ik een aantal keer een cheape auction gewonnen heb, niks gekregen heb en het product een paar weken later weer te koop zag staan bij dezelfde verkoper. Ik heb het over veilingen he, niet de 'buy it now' spullen. De transactiekosten vervallen bij een refund, de kosten van de advertentie zullen vast wel lager zijn dan de ~20 euro extra die hij daarna voor zn spullen gekregen heeft.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 21:59

MrMarcie

CFMoto 450MT

Net bij Pandawill scherm THL W100 besteld (mijne is gebarsten maar lcd werkt prima).
Nu maar hopen dat ie snel binnen is en het niet te moeilijk is deze te vervangen (slik)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024

Een 7,85" tablet (iPad mini look-a-like) voor 140 euro met SIM-slot (telefonie), 3G, 2GB RAM, 8GB Flash, quad-core, GPS en bluetooth.
Haal ik de tablet eruit, verschuift er iets van binnen, ik denk de accu. Een beetje schudden laat horen dat de accu los zit.

Hij gaat wel aan, maar hij laadt niet op, de speakers doen het niet en de home-knop doet het niet. Kennelijk is de hele onderste unit kapotgebeukt onderweg :(

Er zit garantie op, maar RMA bij FocalPrice houdt in dat je zelf de verzendkosten naar China mag betalen en dus nog eens 2 maanden mag wachten (verzenden + opnieuw ontvangen).
En dan is het ineens niet zo goedkoop meer om dat soort dingen in china te kopen...toch beter iets met degelijke garantie hier kopen...

Verwijderd

Dat is ook het probleem. Al die goedkope smartphones en tablets, maar gaat het kapot, dan kun je het beter weggooien. Terugsturen kost al snel 35,- en dan is het nog maar de vraag of je ooit iets terugkrijgt.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Dat hangt natuurlijk puur van de shop af... Banggood bijvoorbeeld vergoed een deel van de verzendkosten die vaak 25 euro bedragen incl verzekering (1x volledig en 1x 50% vergoed)
Er zijn natuurlijk ook genoeg shops die je niet willen helpen (fastcardtech, merimobiles etc) daar bestel ik dan ook niet.

Tot nu toe, ondanks een aantal RMA's (op een heel aantal tablets / telefoons) ben ik nog steeds goedkoper uit geweest dan bij resellers / e-tailers in Nederland te kopen.
Garantie van een "Cherry'' en dergelijke is soms ook zeer traag en slecht in communicatie weet ik uit eigen ervaring.

Ook ik heb wel eens een tablet gehad die geplet aan kwam, is ook gewoon netjes oapgelost.
Bestel mijn tablets altijd netjes bij sellers die goed bekend staan (Aliexpress grace, Banggood) zodat ik weet wat ik kan verwachten van de service. Maar ik snap het ook als iemand zijn tablet bij een importeur hier koopt om dat dat een veiliger gevoel geeft en de kans op een DOA vaak kleiner is.

Wellicht kan je vragen als je het zelf mag proberen te repareren, wellicht is het vrij simpel te maken/lijmen / kabeltjes vast maken.
Mijn ervaring is dat ze er bij dit soort dingen wel eens aan mee willen werken omdat ze toch al geen garantie meer hebben van de fabrikant.

[ Voor 100% gewijzigd door RobertowNL op 17-01-2014 13:01 ]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-11 21:55
Ze hebben me gevraagd een video te maken. Nou, alles gefilmd wat ik geprobeerd heb en er allemaal aan mankeert, en op youtube gezet, en hun de URL gemaild.

Maar te zien bij de reviews ben ik gewoon m'n geld kwijt, tenzij ik bereid ben hem terug te sturen en 2-3 maanden te wachten. Waarbij het nog niet eens zeker is of ik dan een nieuwe terugkrijg die NIET defect is...

Ik zit inderdaad eens in de orderhistory van FocalPrice te kijken, en ik heb hier nog nooit eerder een tablet besteld. Wel 2x een smartphone, maar die kunnen een stuk meer hebben.

Inderdaad, ze sturen ook de tablets op met enkel een bubbelenvelop eromheen, dus dit zal wel vaker mis gaan... Bij andere chinese webshops zat allemaal een extra omdoos eromheen met vulling.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Mastermind schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:52:
Ze hebben me gevraagd een video te maken. Nou, alles gefilmd wat ik geprobeerd heb en er allemaal aan mankeert, en op youtube gezet, en hun de URL gemaild.

Maar te zien bij de reviews ben ik gewoon m'n geld kwijt, tenzij ik bereid ben hem terug te sturen en 2-3 maanden te wachten. Waarbij het nog niet eens zeker is of ik dan een nieuwe terugkrijg die NIET defect is...

Ik zit inderdaad eens in de orderhistory van FocalPrice te kijken, en ik heb hier nog nooit eerder een tablet besteld. Wel 2x een smartphone, maar die kunnen een stuk meer hebben.

Inderdaad, ze sturen ook de tablets op met enkel een bubbelenvelop eromheen, dus dit zal wel vaker mis gaan... Bij andere chinese webshops zat allemaal een extra omdoos eromheen met vulling.
Mag je hopen dat ze een VPN hebben, Youtube is geblocked in China. 8)

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Kenzi schreef op zondag 19 januari 2014 @ 03:47:
[...]

Mag je hopen dat ze een VPN hebben, Youtube is geblocked in China. 8)
Meestal zit dat bij die webshops wel goed, aangezien ze ook video's uploaden en facebooken (dat is toch ook nog steeds geblokkeerd?)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10 06:13
Shop al in china sinds een jaar of 8. De laatste tijd regelmatig bij tmart, goede prijzen, groot assortiment.
Kennen jullie chinaprices.us al? handige prijsvergelijker, al zoekt hij niet bij alle shops.
Natuurlijk kennen jullie die al ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Byte_Me op 19-01-2014 15:57 ]

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:32
*knip* Zie de topicwaarschuwing.

[ Voor 91% gewijzigd door gambieter op 19-01-2014 19:36 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Ik heb verder nog even opgeruimd. Gaarne alleen TRs zetten, en zeker geen terechtwijzingen of opmerkingen dat iets voor mods verborgen moet blijven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 19:09
Ik ben nieuw in dit forum en heb nog geen ervaring met spullen importeren uit China alhoewel ik wel lang overwogen heb om een smartphone uit China te halen, wat ik toch maar niet gedaan heb. Alleen nu lijkt het me eigenlijk wel leuk om een horloge uit China te halen, ik weet dat ik niet veel van de kwaliteit moet verwachten maar het is toch maar 5 euro. Ik wil beslist niet met een namaakproduct rondlopen dus ik heb gezocht naar horloges die hetzelfde uitzien maar die heb ik gelukkig niet gevonden.
Maar mijn vraag is: heeft iemand al ervaring met de merken of de webshop en zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik iets uit China koop?

Dit zijn de twee horloges waar ik tussen twijvel:
http://www.focalprice.com...Leather.html?Currency=EUR
http://www.focalprice.com...lack_M..html?Currency=EUR

steam: failsnail, Letterbox

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:58
markdm schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:13:
Ik ben nieuw in dit forum en heb nog geen ervaring met spullen importeren uit China alhoewel ik wel lang overwogen heb om een smartphone uit China te halen, wat ik toch maar niet gedaan heb. Alleen nu lijkt het me eigenlijk wel leuk om een horloge uit China te halen, ik weet dat ik niet veel van de kwaliteit moet verwachten maar het is toch maar 5 euro. Ik wil beslist niet met een namaakproduct rondlopen dus ik heb gezocht naar horloges die hetzelfde uitzien maar die heb ik gelukkig niet gevonden.
Maar mijn vraag is: heeft iemand al ervaring met de merken of de webshop en zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik iets uit China koop?

Dit zijn de twee horloges waar ik tussen twijvel:
http://www.focalprice.com...Leather.html?Currency=EUR
http://www.focalprice.com...lack_M..html?Currency=EUR
Yep, alles is fake, zelfs als je het niet wilt :) Ze maken gewoon alles na, orgineel zijn ze niet.
Het zijn horloges die je ook op de markt kan kopen, niet te veel van verwachten, maar de tijd lezen doen ze allemaal :)

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1 ... 67 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]