[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47
mark-k schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:37:
[...]

Dat hangt ervan af, wil je 5050 leds of is 3528 ook goed? Bij 5050 leds zitten de drie kleuren in 1 ledje, bij 3528 zitten er 3 verschillende leds na elkaar op de strip. Dit zorgt ervoor dat je bij 3528 de afzonderlijke kleuren nog kan zien als je naar de strip kijkt. Bij indirect licht is dit een stuk minder het geval.

3528 zijn ongeveer de helft qua prijs van 5050 leds. 5 meter 3528 moet je al voor n euro of 7 kunnen scoren op ebay inclusief 44key afstandbediening via auctions. voor 5050 leds is dit de goedkoopste die ik kon vinden (en vandaag ook binnen gekregen, werken perfect) http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649

Tip trouwens, ga altijd voor een 44key remote, de groene led is nogal overpowered op de meeste strips waardoor geel veel te groen wordt. Met de 44key remote kun je zelf kleuren maken, waardoor je dan wel een fatsoenlijke geel kan samenstellen.
Thanks voor de tip! Zojuist besteld.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
De 21e (nov) iets besteld in HK, nu al binnen, terwijl ik nog wacht op zaken van 13 oktober :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealjebij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
pennywiser schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:01:
De 21e (nov) iets besteld in HK, nu al binnen, terwijl ik nog wacht op zaken van 13 oktober :S
Ik wacht op een telefoonhoes van 14 oktober. ;D Kan je de handschudden. Blijkbaar zit mijn pakketje bij die van jouw.

:+ zijn ze tenminste niet alleen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ealjebij op 29-11-2013 15:14 ]

D3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Lol idd, maar kennelijk is de gang van zaken bij de overzeese post zich aan het herstellen oid?
Ealjebij schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:14:
[...]

Ik wacht op een telefoonhoes van 14 oktober. ;D Kan je de handschudden. Blijkbaar zit mijn pakketje bij die van jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesw1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2024
Gisteren via Swiss Post zonder problemen een 6 cells accu ontvangen. Is wel ongeveer 25 dagen onderweg geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nou ik kreeg net een berichtje van Merimobiles dat mijn tablet verzonden is. Trackingnummer met een SG (singapore post) aan het eind, dus wel zullen eens zien. Ze hebben me beloofd dat ie voor Oud en Nieuw binnen zou moeten zijn (14-28 werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30
Ealjebij schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:14:
[...]

Ah ik kan ook met jullie mee doen wacht nog op oordopjes bij DX vandaan die op de 14 oktober verstuurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Laatst online: 17-09 16:42
Heb net een pakket binnengehad welke ik op 20 november heb besteld. Via hongkongpost. Maar pakketjes die ik op 2 november en 24 oktober heb besteld en welke beide op 4 november bij HKpost aangemeld waren zijn er nog niet, zijn alledrie survivalmessen. Beetje rare zaak, wel zijn ze al onderweg dus komen ze binnenkort aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

hars73 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:31:
Nou ik kreeg net een berichtje van Merimobiles dat mijn tablet verzonden is. Trackingnummer met een SG (singapore post) aan het eind, dus wel zullen eens zien. Ze hebben me beloofd dat ie voor Oud en Nieuw binnen zou moeten zijn (14-28 werkdagen).
ligt eraan welk Oud & Nieuw :+ Kan ook 31 januari zijn. _/-\o_
MBvB schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 16:14:
Heb net een pakket binnengehad welke ik op 20 november heb besteld. Via hongkongpost. Maar pakketjes die ik op 2 november en 24 oktober heb besteld en welke beide op 4 november bij HKpost aangemeld waren zijn er nog niet, zijn alledrie survivalmessen. Beetje rare zaak, wel zijn ze al onderweg dus komen ze binnenkort aan. :)
Survival messen zijn ze niet zo happig op in Hong Kong. En het is metaal dus wordt er uitgepikt voor controle. (en dan heb je ook nog eens kans dat ie wordt tegen gehouden omdat het namaak is als je een bekend merk mes hebt aangeschaft, 90% vd bekende merk messen is namaak.

[ Voor 45% gewijzigd door Kenzi op 29-11-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 21:35

FireFlash

need a light?

Gisteren is zowaar mijn BIC order van 7/10 binnengekomen. Heeft er dus rond de 50 dagen over gedaan. Vond het nu toch wel een beetje spannend worden, nog niet eerder zo lang op iets van BIC hoeven wachten.

Dus, er is nog hoop voor alle anderen die ook nog zitten te wachten :)

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealjebij
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
FireFlash schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:49:
Gisteren is zowaar mijn BIC order van 7/10 binnengekomen. Heeft er dus rond de 50 dagen over gedaan. Vond het nu toch wel een beetje spannend worden, nog niet eerder zo lang op iets van BIC hoeven wachten.

Dus, er is nog hoop voor alle anderen die ook nog zitten te wachten :)
Dan hoop ik dat ik mijn spullen deze week krijg.. 14 oktober.. dat is ook bijna 50 dagen geleden.. bah

D3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, ik hoop dat ie aan de regels voldoet

ik heb al 3 x een pakket via dhl besteld en deze is terecht via de douane gegaan, echter is de btw die ik moet betalen steeds te hoog.(er zit een kloppende factuur bij met goederen en vracht specifiek)

kan ik het verschil terugclaimen en zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:49:
vraagje, ik hoop dat ie aan de regels voldoet

ik heb al 3 x een pakket via dhl besteld en deze is terecht via de douane gegaan, echter is de btw die ik moet betalen steeds te hoog.(er zit een kloppende factuur bij met goederen en vracht specifiek)

kan ik het verschil terugclaimen en zoja hoe?
btw is een vast percentage, 21%, echter gaat de btw over de waarde + verzendkosten + invoerrechten.
als je meent dat je teveel hebt betaald zou ik als ik jou wat contact opnemen met DHL. zij hebben het inklaringsproces voor je afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Vandaag mijn schoenen binnen gekregen, hebben een tijdje bij inklaring gelegen. Ik heb er 29euro voor betaald, BTW en inklaringskosten bedroegen 19.05. Zo werden het toch nog dure schoenen. Wel goede kwaliteit. Volgende keer vraag ik wel aan de verkoper of hij de linker en rechterschoen apart wil versturen, op de eventuele extra verzendkosten na lijkt me dat een goedkopere oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 18:11

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

DX zijn me ook een stel mooie :P
Bestelling die 31 oktober verzonden is nog niet binnen, staat er op hun site een ticketsysteem voor als je al 20 dagen wacht, dus ticket aangemaakt.

Krijg je als reply, het kan 14~30 dagen duren, wacht nog maar

......euh die 30 dagen zijn ook al om hoor...

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach, ik had een bestelling geplaatst bij Newfrog. Na ruim een maand toch maar eens gevraagd waar die bleef. Is dus nooit verzonden. Volgens hun service was die opnieuw verzonden. Dus goed twee/drie weken gewacht. Maar weer eens gemaild waar mijn order bleef. Kon ik een refund krijgen. Een week later nog geen refund. Krijg ik vervolgens een reactie dat de refund binnen 72 uur gedaan zou worden. Het is inmiddels al veel later en nog steeds geen refund.

Een PayPal dispuut openen heeft ook geen zin meer aangezien de 45 dagen al lang en breed voorbij zijn.
Nu is het openstaande bedrag niet zo hoog. Maar als het fout gaat moet je echt wel engelengeduld hebben. Nu is dit de eerst keer op vele tientallen bestellingen in China dat er wat mis gaat dus eigenlijk mag ik niet klagen. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had 30 september ook iets bij dx besteld vandaag binnen 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Mijn pakketje ligt nu bij inklaring zeggen ze bij POSTNL. Iemand enig idee hoe lang dit gaat duren? Ik ben bijna over de 45 dagen van PayPal heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
MrGangstaQ schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:02:
Mijn pakketje ligt nu bij inklaring zeggen ze bij POSTNL. Iemand enig idee hoe lang dit gaat duren? Ik ben bijna over de 45 dagen van PayPal heen.
Zolang ie al in nederland is gesignaleerd hoef je ook geen claim in te dienen, gewoon geduld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:01
dutchgio schreef op woensdag 04 december 2013 @ 10:50:
[...]

Zolang ie al in nederland is gesignaleerd hoef je ook geen claim in te dienen, gewoon geduld hebben..
Maar wat nou als onze grote vrienden van PostNL het pakket kwijtraken?
Ik zou zelf gewoon een geschil openen op de laatste dag van de "deadline"

Een geschil heeft ook weer X tijd op open te staan, hierin kan je eventueel alleen vermelden dat je hem nog niet binnen hebt. Komt het pakket uiteindelijk toch nog binnen, kan je het geschil sluiten en melden dat het uiteindelijk toch nog binnen is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Flapperbol schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:37:
[...]

Een geschil heeft ook weer X tijd op open te staan, hierin kan je eventueel alleen vermelden dat je hem nog niet binnen hebt. Komt het pakket uiteindelijk toch nog binnen, kan je het geschil sluiten en melden dat het uiteindelijk toch nog binnen is gekomen.
Hoe groot is die kans?
Het kan alleen zijn dat ze wat moeite hebben met het vaststellen van de waarde en dan sturen ze je een brief met de vraag of je de factuur even op wil sturen en duurt het wat langer dan verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Flapperbol schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:37:
[...]

De verkoper geeft het tracking nummer aan Paypal, Paypal checked de status en ziet dat het pakket al in NL is, grote kans dat het geschil dan gesloten wordt. En je kan niet opnieuw een geschil indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:01
Kenzi schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:23:
[...]

De verkoper geeft het tracking nummer aan Paypal, Paypal checked de status en ziet dat het pakket al in NL is, grote kans dat het geschil dan gesloten wordt. En je kan niet opnieuw een geschil indienen.
Vandaar dat ik ook voorstelde om op de laatst mogelijke dag het geschil te openen ;) Je kan het dan altijd proberen.

@Dutchgio:
Ik weet ook wel dat de kans erg klein is, maar altijd aanwezig. Ik zou dan just in case dat geschil openen met een bericht voor de koper erbij dat hij nog niet binnen is, maar mogelijk vertraging heeft bij de douane.
Dan rek je in ieder geval de mogelijkheid om het geschil te escaleren (pas op dat moment komt de Paypal politie eraan te pas) met meerdere dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik ben al enige tijd aan het kijken naar verschillende ledstrips en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dus 5050 leds nodig heb voor fatsoenlijke kleurweergave/menging nu weet ik dat daar setjes van zijn met afstandsbediening maar die zijn zo simpel als wat. Ik heb al een andere afstandsbediening gevonden maar ik kan die dan weer niet i.c.m. een led strip setje vinden , zijn er mensen die zeer specifieke sites/zoekopdrachten hebben om zoiets te vinden. ( zelf al op ebay/DX/bic gezocht).

Dit is in feite het type afstandsbediening wat ik zoek , de prijs maakt mij niet zoveel uit zolang het maar 5m 5050led (liefst waterdicht) is :+ .
Het is voor mn moeder in de tuin , het is nu pikkedonker in de achtertuin en ze wil graag een beetje licht en dit leek mij wel een geschikt cadeau ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lijkt het er gewoon op dat het verzenden een stuk langer duurt dan het normaal duurde. Want ik heb voor het laatst iets op eBay bestel op 22 Oktober 2013 en we zitten nu al in begin December en ik heb nog niks ontvangen.

Dus ik zou natuurlijk een geschil bij PayPal kunnen openen want de 45 dagen zijn over een of twee dagen verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
Vicros schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:14:
Ik ben al enige tijd aan het kijken naar verschillende ledstrips en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik dus 5050 leds nodig heb voor fatsoenlijke kleurweergave/menging nu weet ik dat daar setjes van zijn met afstandsbediening maar die zijn zo simpel als wat. Ik heb al een andere afstandsbediening gevonden maar ik kan die dan weer niet i.c.m. een led strip setje vinden , zijn er mensen die zeer specifieke sites/zoekopdrachten hebben om zoiets te vinden. ( zelf al op ebay/DX/bic gezocht).

Dit is in feite het type afstandsbediening wat ik zoek , de prijs maakt mij niet zoveel uit zolang het maar 5m 5050led (liefst waterdicht) is :+ .
Het is voor mn moeder in de tuin , het is nu pikkedonker in de achtertuin en ze wil graag een beetje licht en dit leek mij wel een geschikt cadeau ;)
Los bestellen gaat gewoon werken hoor (ik bestel ze bij banggood pakketje kost ongeveer 20 euro).

Ledstrip

AB

En dan nog een psu erbij naar wens.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:28:
Volgens mij lijkt het er gewoon op dat het verzenden een stuk langer duurt dan het normaal duurde. Want ik heb voor het laatst iets op eBay bestel op 22 Oktober 2013 en we zitten nu al in begin December en ik heb nog niks ontvangen.

Dus ik zou natuurlijk een geschil bij PayPal kunnen openen want de 45 dagen zijn over een of twee dagen verstreken.
Je kunt een ebay geschik openen voor de zekerheid. Op het moment dat je deze ontvangt of de verzender een oplossing biedt sluit je deze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:01:
Er zijn er meer idd de laatste dagen na zo lang.. Geeft hoop iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pennywiser schreef op woensdag 04 december 2013 @ 16:36:
[...]

Je kunt een ebay geschik openen voor de zekerheid. Op het moment dat je deze ontvangt of de verzender een oplossing biedt sluit je deze weer.
Ik ga inderdaad een geschil aan maken en geef daarbij aan het object niet ontvangen te hebben en dan krijg je meestal het geld wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
[b][message=41351639,noline]l schreef ownsdag 04 decemgdollarten013 @ 00:01[/meerge]:
Ik zit hier ook nog te wachten op een bestelling van 21 september van de firma everbuying.com.
Al 2 maal een ticket geopend, steeds gevraagd om refund en 2x ticket gesloten.

Het was de eerste en tevens laatste bestelling bij (N)everbuying.com.
2 dollar betaald voor pakket verlies verzekering, willen ze nog 5 dollar extra om de bestelling opnieuw te verzenden.
En als je vraagt om refund wordt je ticket gesloten :(

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagaramarjit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
Heb mijn Hubsan X4 binnen, besteld bij Banggood.com.
Bestelling heeft niet al te lang op zich laten wachten, kleine 3 weken.
Kabeltje om meerdere accu's op te laden was zelfs al na een 1 week binnen. Goede ervaringen met Banggood. In het verleden wel eens wat bij DealExtreme besteld, maar hier kon het soms wel maanden duren voordat de bestelling binnen kwam. Weet niet hoe dit nu is.

Heb blijkbaar niet opgelet bij het bestellen, heb de versie zonder afstandbediening besteld.
Hopelijk krijg ik deze snel binnen!

[ Voor 47% gewijzigd door sagaramarjit op 04-12-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
poema schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:47:
Vandaag mijn schoenen binnen gekregen, hebben een tijdje bij inklaring gelegen. Ik heb er 29euro voor betaald, BTW en inklaringskosten bedroegen 19.05. Zo werden het toch nog dure schoenen. Wel goede kwaliteit. Volgende keer vraag ik wel aan de verkoper of hij de linker en rechterschoen apart wil versturen, op de eventuele extra verzendkosten na lijkt me dat een goedkopere oplossing :)
Volgens mij stond tot nu toe op elk pakketje dat ik uit China kreeg 'Gift'. Uiteraard misleidend, maar dat doen die malle Chinezen. Volgens mij is tot 45 euro dan belastingvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Cheesy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 19:20:
[...]

Volgens mij stond tot nu toe op elk pakketje dat ik uit China kreeg 'Gift'. Uiteraard misleidend, maar dat doen die malle Chinezen. Volgens mij is tot 45 euro dan belastingvrij.
Jij denkt dat ze bij de douane / inklaringsdienst die "gift" truc niet kennen? Dat is al zo oud en werkt allang niet meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kenzi schreef op donderdag 05 december 2013 @ 03:37:
Jij denkt dat ze bij de douane / inklaringsdienst die "gift" truc niet kennen? Dat is al zo oud en werkt allang niet meer. :+
En toch komen telefoons en zo er op die manier nog steeds door.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Leo1010 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:37:
[...]

En toch komen telefoons en zo er op die manier nog steeds door.
Dat komt niet omdat er "gift" op staat. Telefoons zitten in de 0% invoerrechten categorie. Hoort wel BTW over betaald te worden maar dat ligt eraan of je pakket eruit gepikt wordt of niet. En ook over geschenken zou je belasting moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kenzi schreef op donderdag 05 december 2013 @ 11:06:
[...]

Dat komt niet omdat er "gift" op staat. Telefoons zitten in de 0% invoerrechten categorie. Hoort wel BTW over betaald te worden maar dat ligt eraan of je pakket eruit gepikt wordt of niet. En ook over geschenken zou je belasting moeten betalen.
Geschenken tot een betaald bedrag niet, daarom zetten ze er vaak $20 gift met als naam: 'gadget' op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 19:33
Een geschenkt/gift moet van een particulier komen, dat is hier niet het geval.
Het belastingvrije bedrag voor een echte geschenkzending is inderdaad wel hoger (45 ipv 22 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat veel mensen lijken te twijfelen of de post nog doorkomt mijn laatste bestelling C8 XML T6 .
16/11: Gemarkeerd als verzonden.
05/12: Bezorgd.

Op het etiket staat echter dat het pakket pas 20/11/13 is ingeboekt bij Deutsche Post.
---
Over de zaklamp. Het is geen XML T6 maar een U2. (theoretisch meer lumen)
Vreemd dat er een andere led in zit. De charger is wel pruttig, hij kan niet eens in een normale stekkerdoos. |:( Heb een platte on-geaarde stekkerdoos van oma geleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eerste ervaring met DX.com:
Na 8 dagen krijg je een mailtje dat er iets niet op voorraad is, bij de orderstatus kun je niet zien wélk object dat is ?! Na heen en weer mailen met support, krijg je daar ook nog steeds geen antwoord op.
Na 3 mailtjes, krijg je ineens de reaktie dat inmiddels alles er is en verwerkt en dat je het pakket na 7 dagen kunt tracen ?
Ehh pardon, tracen werkt vanaf dag 1 en zo niet dan is het dus nog niet verzonden. We verwachten het spul over 7 dagen op de boot te doen..

Rare jongens die Chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
KillerAce_NL schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:19:
Na 8 dagen krijg je een mailtje dat er iets niet op voorraad is, bij de orderstatus kun je niet zien wélk object dat is ?! Na heen en weer mailen met support, krijg je daar ook nog steeds geen antwoord op.
Na 3 mailtjes, krijg je ineens de reaktie dat inmiddels alles er is en verwerkt en dat je het pakket na 7 dagen kunt tracen ?
Ehh pardon, tracen werkt vanaf dag 1 en zo niet dan is het dus nog niet verzonden. We verwachten het spul over 7 dagen op de boot te doen..

Valt mee hoor, DX zou maar alles wat op de site staat op voorraad hebben. Dan vindt men het nooit meer terug in een megamagazijn.
Ik hoop voor je dat ie niet op de boot gaat maar per vliegtuig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:57

RobertowNL

For your gear!

Verzenden gaat via verschillende agenten, dus het is wel degelijk verzonden alleen zit het nog niet in het postsysteem.
En de boot :D? Maak daar maar vliegtuig van ;)
Zeevracht duurt rond de 30 dagen, een aangezien veel spul normaal rond de 2-3 weken zit gaat het dus ''gewoon'' via de lucht ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
RobertowNL schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:29:
[...]

Verzenden gaat via verschillende agenten, dus het is wel degelijk verzonden alleen zit het nog niet in het postsysteem.
En de boot :D? Maak daar maar vliegtuig van ;)
Zeevracht duurt rond de 30 dagen, een aangezien veel spul normaal rond de 2-3 weken zit gaat het dus ''gewoon'' via de lucht ;)
En toch ik heb ik af en toe nog het gevoel dat er een Chineesje naar mij aan het roeien is om het af te leveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het gaat er meer om dat DX nog wel kan leren van andere webshops qua communicatie en duidelijkheid in het orderproces. ;0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het tracen werkt pas als het verwerkt is door de postal service. Het kan dus zijn dat ze al een tracking code voor je hebben maar dat hij nog voor de eerste verwerkingsstap in een loods ligt.

Ik denk dat ik de komende maanden maar niets meer in China ga bestellen. Ik ben niet zo'n planner en meer dan 2 maanden vooruit bestellen is niet zo mijn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Levertijd varieert behoorlijk de laatste tijd. Normaal kreeg ik het binnen 2 weken binnen, waar het nu soms 1 week of 2 maand is.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:54
KillerAce_NL schreef op donderdag 05 december 2013 @ 13:31:
Het gaat er meer om dat DX nog wel kan leren van andere webshops qua communicatie en duidelijkheid in het orderproces. ;0
Andere webshops kunnen dan ook zeker nog wat leren van de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

dat zal wel meevallen, die importeren immers vaak niet zelf direct uit China. Zit middenhandel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ik heb hier een rol met 400 trackingsnummers liggen die ik heb gekregen van het koeriersbedrijf (in China). Die worden pas actief als ik het op een pakket plak en er mee naar het koeriersbedrijf ga en die het invoerd in de computer. >:) Voor grote bedrijven in NL doet TNT dat ook. Het is heel normaal dus dat je trackingsnummer het niet direct doet. (Ook komt het wel eens voor dat sommige Chinese webshops je op deze manier een fake trackingsnummer geven. ;) )

Tracen werkt dus niet vanaf dag 1 maar pas vanaf het moment dat het ingevoerd wordt in het systeem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Snap ik ook, maar dan is het dus niet shipped als je pas na 7 dagen mag tracken. Zo deed men het wel overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Laatst online: 02-05-2021
Tja, krijg je een brief dat ze de waarde niet kunnen bepalen (postnl). Stuur je netjes terug met alle info. En niets meer dus. Ja meneer we zijn dat pakketje kwijt. Gewoon gejat dus bij postnl. Je kan beter opgeven dat de waarde nihil is geloof ik, blijven ze er misschien met hun fikken af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
dvroon schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:14:
Tja, krijg je een brief dat ze de waarde niet kunnen bepalen (postnl). Stuur je netjes terug met alle info. En niets meer dus. Ja meneer we zijn dat pakketje kwijt. Gewoon gejat dus bij postnl. Je kan beter opgeven dat de waarde nihil is geloof ik, blijven ze er misschien met hun fikken af.
Als je een verkeerd bedrag hebt ingevuld heb je natuurlijk wel een kans dat je dan niet het gehele bedrag vergoed krijgt als het kwijt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Ehm, ik denk dat je een vergoeding wel kunt vergeten. Onderstaande is een stukje uit een juridisch blog. En dat is nog een NL webwinkel waar het over gaat.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Recent had ik wat besteld bij een webwinkel. Na drie weken had ik het nog niet in huis, en de webwinkel meldde me dat het dan in de post moet zijn kwijtgeraakt. Volgens haar algemene voorwaarden had ik geen recht op vergoeding, ik moest het maar bij TNT Post gaan verhalen. Hoe stel ik nu TNT aansprakelijk?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TNT Post aansprakelijk stellen voor kwijtgeraakte post is erg moeilijk. Wie hun algemene voorwaarden erop naslaat, zie dat ze alleen aansprakelijk zijn voor aangetekende zendingen (50 euro bij post en 500 euro bij pakketjes).

Belangrijker: de Postwet 2009 bepaalt dat TNT niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte post, tenzij deze aangetekend of verzekerd verstuurd is. Of als TNT zelf opzettelijk, roekeloos of grof nalatig heeft gehandeld.

Als consumentklant heb je echter hiermee niets te maken. Je bestelt bij een webwinkel, en die moet het risico dragen dat het pakket kwijtraakt. Bij wie de schuld van het kwijtraken ligt, is voor jou niet relevant: de winkel moet een nieuw pakket opsturen als het niet aangekomen is.

De enige uitzondering is als je zèlf tegen de webwinkel zegt dat TNT goed genoeg is. Als je namelijk zelf een vervoerder aandraagt, kan de webwinkel niet aansprakelijk zijn voor kwijtraken bij gebruik van die vervoerder. Dat is dus niet hetzelfde als TNT uit een lijstje kiezen: je moet echt zelf gemaild hebben “jouw vervoerders zijn me te duur, gooi het maar in de brievenbus” om hieronder te vallen.

Bij een particuliere verkoper ligt het iets moeilijker. Het hangt daar af van wat er besproken is: wie heeft gezegd dat het met de post verzonden kan worden, is er gesproken over kwijtraken of over verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Tegenwoordig heet dat postnl, als ik het niet mis heb.
Blog zal dus wel niet de nieuwste meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Maar als je eerst 'n brief krijgt om de waarde te bepalen, geldt dat dan niet als "bewijs" dat ze 't al in hun bezit hadden en ze dan wel iets moeten vergoeden? Ze zijn in feite dan schuldig aan 't kwijtraken. Of werkt dat juridisch niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:33:
Tegenwoordig heet dat postnl, als ik het niet mis heb.
Blog zal dus wel niet de nieuwste meer zijn...
Maakt weinig uit, de post hanteert de regels al vanaf 2009 en de blog is van begin 2012. Ik heb ook nog ff in hun algemene voorwaarden gekeken, maar daar is het precies hetzelfde. Daar wordt het probleem dan naar de buitenlandse afzender geschoven en moet die maar bewijzen hoe en wat. En ik heb al zo'n vermoeden wat die zal zeggen:

呃字门鞋吉恩骟退还。

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:57

RobertowNL

For your gear!

Die zeggen vaak doodleuk:
- Kwijt in Nederland = niet onze schuld ;).

Als ze een claim starten weet ik niet wat er gebeurt, pakketten met T&T in China komen hier ook (vaak) met handtekening voor ontvangst aan ;) (dus aangetekend = vergoeding?) Of gelden in zo'n geval de voorwaarden van een verdrag / Chinese post (dat tweede of laatste lijkt mij).

"Oplossing": Enkeltje Paypal indien nog mogelijk.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvroon
  • Laatst online: 02-05-2021
Postnl zegt dat je het maar met de verzender op moet nemen. En die zegt dat het pakketje in nederland is aangekomen en dat het met postnl geregeld moet worden. :(
starcopy schreef op donderdag 05 december 2013 @ 23:20:
[...]

Maakt weinig uit, de post hanteert de regels al vanaf 2009 en de blog is van begin 2012. Ik heb ook nog ff in hun algemene voorwaarden gekeken, maar daar is het precies hetzelfde. Daar wordt het probleem dan naar de buitenlandse afzender geschoven en moet die maar bewijzen hoe en wat. En ik heb al zo'n vermoeden wat die zal zeggen:

呃字门鞋吉恩骟退还。

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat de enige keus is wat RobertowNL al aangeeft. Claim starten bij Paypal of je creditcard maatschappij als je via dat betaald hebt. Anders krijg je veel kastjes en nog meer muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:27
Gekke chinezen. Krijg ik vandaag een mailtje van dx met 'prettige sinterklaas'. Zijn een beetje in de war daar :-)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mocht iemand aan streaming doen met een (semi)pro mic,
http://www.buyincoins.com/item/40217.html

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 20:23:
Gekke chinezen. Krijg ik vandaag een mailtje van dx met 'prettige sinterklaas'. Zijn een beetje in de war daar :-)
Helemaal niet zo gek. Sinterklaas is op 6 december jarig. Wij vieren sinterklaasavond. Is de dag ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summaheat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 17:33
maartend schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 07:14:
[...]

Helemaal niet zo gek. Sinterklaas is op 6 december jarig. Wij vieren sinterklaasavond. Is de dag ervoor.
Zijn dag waarop hij doodgegaan is vieren we in belgie , 6 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Voor diegene die zo lang op hun pakket moeten wachten, hier heb je in elk geval 1 reden.

Bij navraag waar mijn pakketje uithing kreeg ik volgende melding:

Waiting for transit airline Space

Die kende ik nog niet. :-(

Ff wat zoekwerk gedaan. Is toch wel een"leuke" hoor.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Your freight is not NFO (Next Flight Out) or Priority, or what ever that particular airline refers to as the Next available aircraft.

This level of service is much more expensive, and your package if traveling stand-by basically. They are waiting for the next flight with excess space that is not reserved for NFO freight, and added to maximize aircraft space.

En daarom duren sommige pakjes dus zolang, ze zijn op de plank blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:29
Iemand weleens een smartcase (die niet perse hoeft te lijken op een echte van Apple) voor de ipad air besteld via een van de sites? ben benieuwd naar ervaringen en evt een link. Bijna 80 euro voor een originele via apple vind ik echt bizar….op echt leer zit ik niet te wachten, pu leer of gewoon plastic is prima.

[ Voor 9% gewijzigd door laredo op 08-12-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

starcopy schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:53:
Voor diegene die zo lang op hun pakket moeten wachten, hier heb je in elk geval 1 reden.

Bij navraag waar mijn pakketje uithing kreeg ik volgende melding:

Waiting for transit airline Space

Die kende ik nog niet. :-(

Ff wat zoekwerk gedaan. Is toch wel een"leuke" hoor.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Your freight is not NFO (Next Flight Out) or Priority, or what ever that particular airline refers to as the Next available aircraft.

This level of service is much more expensive, and your package if traveling stand-by basically. They are waiting for the next flight with excess space that is not reserved for NFO freight, and added to maximize aircraft space.

En daarom duren sommige pakjes dus zolang, ze zijn op de plank blijven liggen.
Is al vaker gezegd :) Om Free Shipping aan te kunnen bieden willen de kosten zo laag mogelijk houden (ondanks dat de marges soms 200% zijn ;) ). Dus zo goedkoop mogelijk verzenden. Wanneer een vliegtuigruim niet vol is wordt de overgebleven ruimte goedkoop aangeboden aan koeriersbedrijven en gevuld met pakketjes. Zo verdient de vliegtuigmaatschappij weer wat terug van de kerosine. Maar als er geen ruimte is zijn de pakketjes de eerste die buiten het vliegtuig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kenzi schreef op maandag 09 december 2013 @ 02:55:
[...]

Is al vaker gezegd :) Om Free Shipping aan te kunnen bieden willen de kosten zo laag mogelijk houden (ondanks dat de marges soms 200% zijn ;) ). Dus zo goedkoop mogelijk verzenden. Wanneer een vliegtuigruim niet vol is wordt de overgebleven ruimte goedkoop aangeboden aan koeriersbedrijven en gevuld met pakketjes. Zo verdient de vliegtuigmaatschappij weer wat terug van de kerosine. Maar als er geen ruimte is zijn de pakketjes de eerste die buiten het vliegtuig staan.
Daarom duurt het ook zo lang voordat je pakketje er is; bij DHL bijvoorbeeld heb je dit niet en kun je binnen 5 werkdagen je in china bestelde pakket al aan de deur verwachten als ik de tweakers hier mag geloven, want eigen ervaring ermee heb ik niet. ;)

Nadeel is wel dat het vrij duur is en dus geen optie is bij goedkoop spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:33
dutchgio schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:27:
[...]

Daarom duurt het ook zo lang voordat je pakketje er is; bij DHL bijvoorbeeld heb je dit niet en kun je binnen 5 werkdagen je in china bestelde pakket al aan de deur verwachten als ik de tweakers hier mag geloven.
Zakelijk DHL pakket uit China kan zelfs binnen 24 uur, uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:29

sphere

Debian abuser

Ik heb een product besteld op dx.com, maar de tracktrace houdt al een paar weken stug vol dat de boel verscheept is naar overzees (Despatched to overseas (Country code: NL sinds 22-11) maar over Nederland zegt-ie: unable to track. Wat is een redelijke termijn om PostNL hierover gek te zeuren?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 16:17

weebl

YARR!

sphere schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:54:
Ik heb een product besteld op dx.com, maar de tracktrace houdt al een paar weken stug vol dat de boel verscheept is naar overzees (Despatched to overseas (Country code: NL sinds 22-11) maar over Nederland zegt-ie: unable to track. Wat is een redelijke termijn om PostNL hierover gek te zeuren?
Ik heb exact hetzelfde, bij mij staat de datum alleen op 25-11. Ik heb het idee dat het bij de douane ligt. Ga denk ik over een week ofzo maar eens bellen met PostNL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbaddd
  • Laatst online: 09-01-2024
Kan lang duren, zo stond een pakketje van mij >1maand op despatched to NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kenzi schreef op maandag 09 december 2013 @ 02:55:
[...]

Klopt. Alleen had ik in al die jaren dat ik daar nu wat bestel, die melding nog niet gehad. Het pakket ligt er ook al een aantal dagen met die melding. Dus het zal nog wel ff duren voordat het deze kant op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

weebl schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:56:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, bij mij staat de datum alleen op 25-11. Ik heb het idee dat het bij de douane ligt. Ga denk ik over een week ofzo maar eens bellen met PostNL :)
Een pakket ligt nooit bij de douane. De koeriersdienst doet de inklaring, in dit geval PostNL dus die kan je er gewoon over lastig vallen. NL track&trace nummer aan ze vragen op Twitter is meestal het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Mandera schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:13:
Alle bestellingen worden via Hong Kong Post (http://www.hongkongpost.com) verzonden, eenmaal in Nederland aangekomen en door de douane heen wordt het bezorgd via PostNL. Reken op een levertijd tussen de 10-15 werkdagen. Dit zijn dus 2-3 weken! Er zijn gevallen bekend dat het langer kan duren, soms wel 6 weken. In dat geval is de container met je pakketje door de Douane bij wijze van steekproef er uit gepikt. Dat kan soms een beetje gedoe opleveren, meestal wijzen Douane en Post naar elkaar als het gaat om het navragen van de status.
Heb ik met ruim 11 weken een nieuw record?

Ik heb rond 18 september iets gekocht van een eBay Chinees, kwam maar niet aan, dus na 40 dagen (45 is het maximum) een dispute geopend, refund. Begin november koop ik hetzelfde bij een andere eBay Chinees, en wat krijg ik eergisteren op precies dezelfde dag? Twee keer mijn dingetje! En er staat op de ene ook echt september op een sticker met de datum.

Meer mensen die dit bekend voorkomt? Wat doe je hiermee? Alsnog de verkoper betalen?

Ik heb het iig één keer eerder gehad. Toen duurde het zo lang dat toen het kwam ik al iets anders had gekocht en het als verloren beschouwde en totaal geen nut meer had voor het bestelde. (refund gehad) Bovendien had de verkoper iets in de beschrijving staan dat >40 dagen oid een refund zou zijn en tot overmaat van ramp krijg ik tot de dag van vandaag hopen spam voor de rotzooi van die verkoper. Daar heb ik dus geen contact meer mee gezocht.. als het geen spammer was geweest had ik dat misschien wel gedaan. maar ik haat spammers.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Zij garanderen dat je het binnen 40 dagen hebt, dus je hoeft niets te betalen als het later aan komt. Misschien dat ze kunnen eisen het op hun kosten terug te sturen, maar ik neem aan dat hij niet eens contact met je op gaat nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Pikoe schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:46:
Zij garanderen dat je het binnen 40 dagen hebt, dus je hoeft niets te betalen als het later aan komt. Misschien dat ze kunnen eisen het op hun kosten terug te sturen, maar ik neem aan dat hij niet eens contact met je op gaat nemen. :+
Geen idee bij wie jij koopt maar 9 vd 10 die ik ken geven geen garantie over de levertijd, alleen een richtlijn.

Netjes zou zijn contact op te nemen met de verkoper, vaak vragen ze dan niet eens de hele prijs of zeggen "hou maar".
Maar dat is fatsoen en geen verplichting. 8)
(En hierin hebben Nederlanders een erg slechte reputatie bij de verkopers die ik ken, alleen Amerikanen vinden ze erger. Russen zijn het best, die zijn echt enorm geduldig. _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Kenzi schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:05:
[...]

Geen idee bij wie jij koopt maar 9 vd 10 die ik ken geven geen garantie over de levertijd, alleen een richtlijn.
Soms hebben verkopers een tabel waarin percentages staan hoe vaak het binnen 5 dagen komt, binnen 7 dagen, binnen 10 dagen etc en aan het einde van de tabel staat dan soms "refund".
Netjes zou zijn contact op te nemen met de verkoper, vaak vragen ze dan niet eens de hele prijs of zeggen "hou maar".
Maar dat is fatsoen en geen verplichting. 8)
(En hierin hebben Nederlanders een erg slechte reputatie bij de verkopers die ik ken, alleen Amerikanen vinden ze erger. Russen zijn het best, die zijn echt enorm geduldig. _/-\o_ )
Het lijkt me op zich een goede vraag wat je nu eigenlijk "moet" doen.. Want tja, op eBay kan ik er ook al niks meer aan doen, na een refund is het gewoon gesloten en langer wachten met een dispute ging ook niet.

Aan de ene kant wel netjes om alsnog te betalen natuurlijk, aan de andere kant is de kans groot dat ik het allang als verloren heb beschouwd en elders het ding heb gekocht en er dus niets meer aan heb.

De spammer, tja, is sneu.. Als je mij als koper ongevraagd zowel op mijn eBay als mijn Paypal adres gaat lopen spammen, daar maak je me echt niet blij mee.

Voor wat ik eergisteren heb ik gekregen heb ik wel de verkoper een berichtje gezonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 09-12-2013 17:17 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag moest ik even bellen met DHL zodat ik de BTW gepast klaar kon leggen.
(waarde + verzenden was iets van 90 euro)
Medewerker wist mij te vertellen dat dit 19 euro was maar dat ze onder de 20 euro btw niets innen,
Dit was een prettige verassing maar ik had er nog nooit van gehoord, klopt dit of heb ik geluk gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Wat de medewerker aan de telefoon zegt, klopt niet altijd. De laatste keer werd er tegen mij gezegd dat er geen betaling nodig was. Toen de koerier aan de deur stond mocht ik echter toch ff 29,90 aftikken. Commentaar van hem was: De helpdesk weet wel vaker dingen niet. Dus pas juichen als hij geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb ik dus mazzel gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:16:
Medewerker wist mij te vertellen dat dit 19 euro was maar dat ze onder de 20 euro btw niets innen,
Dit was een prettige verassing maar ik had er nog nooit van gehoord, klopt dit of heb ik geluk gehad?
Dat heb ik ook meegemaakt toen ik een pakje op ging halen bij DHL.

Waarbij ze tegen mij zeiden dat de bezorgers vaak hiervan niet op de hoogte zijn en dus toch gewoon handje contantje willen hebben, voordat ze je je pakje overhandigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Pas als je meer dan 22 euro waarde invoert hoef je btw te betalen, daaronder niet.
Dat klopt dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mij was verteld (door dhl) dat ze onder de 20 euro btw de moeite niet nemen om het te innen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 12:46:
Maar mij was verteld (door dhl) dat ze onder de 20 euro btw de moeite niet nemen om het te innen
Dus in sommige gevallen kan je beter DHL kiezen dan ? Ik moet straks 27,50 betalen voor een pakje van 70 euro waarde ongeveer. 13 euro inklaringskosten en de rest is het btw deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
FlyEragon schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:37:
[...]

Dus in sommige gevallen kan je beter DHL kiezen dan ? Ik moet straks 27,50 betalen voor een pakje van 70 euro waarde ongeveer. 13 euro inklaringskosten en de rest is het btw deel.
Dan zou het 20 euro inclusief dhl kosten moeten zijn, anders zit je daar alsnog boven.
Het gaat om de waarde van je pakket, niet de waarde aan btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

FlyEragon schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:37:
[...]

Btw wordt geheven over pakketten met een waarde boven de 22 euro en gaat over de waarde van het pakket + verzendkosten. Vergeet ook de inklaringskosten en eventuele invoersrechten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Was trouwens een Singapore post/PostNL zending van Pandawill (android tel). Dus geen invoersrechten, maar wel inklaringskosten van 13 euro en btw. Btw deel over totale waarde van 70 euro is minder dan 20 euro, maar toch int PostNL dat. Dat is wat ik bedoelde met dat je dan misschien beter bij DHL kan bestellen ?
Wel raar want de btw regels zijn toch voor alle postbedrijven gelijk ?

Dit naar aanleiding van de ervaring van meeuwsen24 met DHL, totale waarde pakket en zending 90 euro en btw bedrag lager dan 20 euro. Dus uiteindelijk geen btw hoeven te betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door FlyEragon op 10-12-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wel een raar verhaal, de staat wilt toch gewoon die BTW innen, DHL houdt zich dan toch niet aan de wet?
Neem aan dat ze het niet voor je betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch nog maar eens met DHL gebeld

als de btw+invoerrechten (dus niet de waarde van het pakket) onder de 20 euro blijven gaan ze geen btw innen omdat de kosten dan hoger zijn dan de opbrengsten.

komt deze week nog een pakket via DHL waarde+verzenden 90 euro dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
FlyEragon schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:13:
Was trouwens een Singapore post/PostNL zending van Pandawill (android tel). Dus geen invoersrechten, maar wel inklaringskosten van 13 euro en btw. Btw deel over totale waarde van 70 euro is minder dan 20 euro, maar toch int PostNL dat. Dat is wat ik bedoelde met dat je dan misschien beter bij DHL kan bestellen ?
Wel raar want de btw regels zijn toch voor alle postbedrijven gelijk ?

Dit naar aanleiding van de ervaring van meeuwsen24 met DHL, totale waarde pakket en zending 90 euro en btw bedrag lager dan 20 euro. Dus uiteindelijk geen btw hoeven te betalen.
Mijn telefoon met swiss post > postnl was 160 euro, en daar heb ik ook niks geen btw/inklaring over hoeven te betalen. Mn android-stick van rond de 60 euro ook niet.
Het is dus gewoon rekening houden met extra kosten, en mazzel hebben als je dat niet hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat ik de vraag iets anders stellen,

is er iemand die ooit minder dan €20,00 aan btw moest betalen aan de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:35:

als de btw+invoerrechten (dus niet de waarde van het pakket) onder de 20 euro blijven gaan ze geen btw innen omdat de kosten dan hoger zijn dan de opbrengsten.

komt deze week nog een pakket via DHL waarde+verzenden 90 euro dus ben benieuwd.
Dit is toch raar? Dat is toch niet iets wat DHL zelf kan beslissen? Het is toch wettelijk geregeld in de douanewetgeving dat je btw moet betalen bij goederen met een waarde van meer dan 22 euro?

DHL moet uiteindelijk de btw en douanerechten weer aan de douane betalen en dat zullen ze in dit geval dan niet doen?? 8)7

http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat

[ Voor 13% gewijzigd door hars73 op 10-12-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat het met je loonbelastingaangifte ong hetzelfde is onder de ik meen 52 euro kijg je niets terug maar hoef je ook niet te betalen, kan dus wel, morgen de douane maar eens bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:14:
ik weet dat het met je loonbelastingaangifte ong hetzelfde is onder de ik meen 52 euro kijg je niets terug maar hoef je ook niet te betalen, kan dus wel, morgen de douane maar eens bellen dan.
Iets met slapende honden ;)

Ik zou gewoon lekker je pakket afwachten en dan zie je wel.

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 10-12-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:53:
laat ik de vraag iets anders stellen,

is er iemand die ooit minder dan €20,00 aan btw moest betalen aan de deur?
€ 19,30, en meer als 1x. En dat bij een artikel met een totale waarde van 30 euro. BTW was niks, de verwerkingskosten waren de grootste post in die bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 20:35:

als de btw+invoerrechten (dus niet de waarde van het pakket) onder de 20 euro blijven gaan ze geen btw innen omdat de kosten dan hoger zijn dan de opbrengsten..
Ze mogen kosten in rekening brengen daarvoor, dat is volgens mij een ware goudmijn voor PostNL, die inklaringskosten. Vreemd dat DHL daar geen gebruik van maakt om meer winst te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Nou. mijn "oudste" bestellingen zijn waarschijnlijk onderaan de stapel gekomen.
Gisteren heb ik 2 bestellingen binnen die op 25-11 zijn verzonden (23-24 nov besteld)

Maar de bestellingen die ik midden/begin oktober heb besteld, die zitten nog in limbo. Ergens doen ze niet aan FIFO.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
hars73 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 21:10:
[...]

Dit is toch raar? Dat is toch niet iets wat DHL zelf kan beslissen? Het is toch wettelijk geregeld in de douanewetgeving dat je btw moet betalen bij goederen met een waarde van meer dan 22 euro?

DHL moet uiteindelijk de btw en douanerechten weer aan de douane betalen en dat zullen ze in dit geval dan niet doen?? 8)7

http://www.belastingdiens..._zo_ja_hoe_bereken_ik_dat
Onder de Euro 23 hoeft geen btw/invoerrechten betaald te worden. Dat wil zeggen: als de btw/invoerrechten minder dan E 23 zijn, neemt DHL die voor eigen rekening; dit omdat de handling kosten hoger zijn, dan dat het oplevert.
Op voorhand wordt het bedrag voorgeschoten/betaald aan de Nederlandse staat; hierdoor is het mogelijk dat de klant het pakket al na 2/3 dagen kan verwachten uit bijv HK.
Ergens moet de grens worden getrokken, dus een kwitantie van E 23,01 euro, moet gewoon worden betaald door de klant.
Btw/invoerrechten zijn afhankelijk van type product en uiteraard de waarde vermeld op de invoice. Vaak is dit "sample of", waarbij een waarde wordt vermeld van enkele usdollars. Afhankelijk van de waarde van het pakket (pakketten uit CN of HK worden vaak gecontroleerd, al dan niet op imitatie) moet er btw/invoerrechten worden betaald. Van met name de afzender "Light in the Box" wordt dit door de klant niet verwacht, omdat de website geheel in het Nederlands is; de artikelen komen echter wel uit HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

nietmachine48 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:47:
[...]

Van met name de afzender "Light in the Box" wordt dit door de klant niet verwacht, omdat de website geheel in het Nederlands is; de artikelen komen echter wel uit HK.
Uit China, niet HK ;) Lightinthebox zit in Shenzhen / Beijing. Zoals vrijwel alle handelaren alleen een post-adres in HK hebben. Aangezien alle factories & sourcing in China zit en kantoorruimte / warehousing in HK niet te betalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nietmachine48 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:47:
[...]

Onder de Euro 23 hoeft geen btw/invoerrechten betaald te worden. Dat wil zeggen: als de btw/invoerrechten minder dan E 23 zijn, neemt DHL die voor eigen rekening; dit omdat de handling kosten hoger zijn, dan dat het oplevert.
Op voorhand wordt het bedrag voorgeschoten/betaald aan de Nederlandse staat; hierdoor is het mogelijk dat de klant het pakket al na 2/3 dagen kan verwachten uit bijv HK.
Ergens moet de grens worden getrokken, dus een kwitantie van E 23,01 euro, moet gewoon worden betaald door de klant.
Btw/invoerrechten zijn afhankelijk van type product en uiteraard de waarde vermeld op de invoice. Vaak is dit "sample of", waarbij een waarde wordt vermeld van enkele usdollars. Afhankelijk van de waarde van het pakket (pakketten uit CN of HK worden vaak gecontroleerd, al dan niet op imitatie) moet er btw/invoerrechten worden betaald. Van met name de afzender "Light in the Box" wordt dit door de klant niet verwacht, omdat de website geheel in het Nederlands is; de artikelen komen echter wel uit HK.
vandaag 2e pakket via dhl ontvangen en weer geen btw af hoeven tikken inderdaad, had volgens mij iets van 17 euro moeten zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-08 22:23
Kenzi schreef op woensdag 11 december 2013 @ 16:54:
[...]

Uit China, niet HK ;) Lightinthebox zit in Shenzhen / Beijing. Zoals vrijwel alle handelaren alleen een post-adres in HK hebben. Aangezien alle factories & sourcing in China zit en kantoorruimte / warehousing in HK niet te betalen is.
Je hebt gelijk. Desalniettemin, CN of HK, deze pakketten (voornamelijk in flyers verpakt) zijn door de douane gemakkelijk te herkennen. Imitatie voor eigen gebruik wordt vaak wel gedoogd; voor de handel is dit anders, deze worden -al dan niet pas op de vestiging zelf- in beslag genomen.
Pagina: 1 ... 63 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]