Rare vraag wellicht: Iemand een idee of ik op een Chinese webshop ook ergens *grote* knuffelberen kan kopen? Word binnenkort oom en moet de kleine toch verrassen met een megabeer..
waarschijnlijk wel, maar 'groot' zal waarschijnlijk ook extra kosten met zich meebrengen denk ikBrammos85 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:10:
Rare vraag wellicht: Iemand een idee of ik op een Chinese webshop ook ergens *grote* knuffelberen kan kopen? Word binnenkort oom en moet de kleine toch verrassen met een megabeer..
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Zoek een kermis op.Brammos85 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:10:
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Deze groot genoeg? Of anders 1 van de onderste.
http://www.dhgate.com/pro...ant/133276579.html#s1-1-1|3359331390
http://www.dhgate.com/who...eddy+bear&catalog=#search
http://www.dhgate.com/pro...ant/133276579.html#s1-1-1|3359331390
http://www.dhgate.com/who...eddy+bear&catalog=#search
Nee hoor, enkele worden ook met free shipping aangeboden.tim007 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:34:
[...]
waarschijnlijk wel, maar 'groot' zal waarschijnlijk ook extra kosten met zich meebrengen denk ik
Verwijderd
Ik laat de laatste tijd versturen via singapore post is er met 2 weken rest van de zendingen blijft laatste tijd erg lang duren.
Voor Singapore post moet ik meestal 1-2 dollar bijbetalen maar aangezien ik een hoop gebruik maak van dropshopping heb ik dat wel over voor een tevreden klant.
Voor Singapore post moet ik meestal 1-2 dollar bijbetalen maar aangezien ik een hoop gebruik maak van dropshopping heb ik dat wel over voor een tevreden klant.
Bij de Action liggen grote knuffels (zaterdag nog zien liggen)
In de maand september zijn er een aantal pakketten (en volgens mij ook bubble enveloppen) van mij verdwenen. Nu ben ik van oktober ook al een pakket kwijt (Buyincoins). Hebben meer mensen hier last van of heb ik te maken met een lokaal probleem?
ja, ik heb een pakket waar ik op wacht die al meer dan een maand onderweg is. Andere pakketen heb ik wel ontvangen.. merkwaardig.Verstekbakker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:02:
In de maand september zijn er een aantal pakketten (en volgens mij ook bubble enveloppen) van mij verdwenen. Nu ben ik van oktober ook al een pakket kwijt (Buyincoins). Hebben meer mensen hier last van of heb ik te maken met een lokaal probleem?
Lees even terugVerstekbakker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:02:
Er zijn inderdaad overal problemen met de post. Hier ondertussen ben ik al 4 dingen ''kwijt'':
- Dashcam van Lightinthebox: 57 dagen
- Laptophoes van Ebay: 59 dagen
- Presenter PP1000 van BIC: 54 dagen
- Eu --> ''8'' plug van Ebay: 47 dagen
Daarnaast nog een tablet en telefoon die resp van de 24e en de 29e geen updates meer op de tracking hebben gehad (over die eerste begin ik mij wel zorgen te maken). En een ander pakketje van BIC is er ook nog niet (nog 6 dagen tot 45 dagen).
Edit: Dashcam komt nog geen uur na dit bericht binnenvallen

[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 14-11-2013 11:24 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ah ok. Ik begin me langzaam schuldig te voelen hoeveel refunds ik moet vragen bij Paypal...
Ik probeer alles zoveel mogelijk met de verkoper zelf op te lossen. Tot nu toe voor alle 4 de items nog geen claim hoeven openen maar gewoon via tickets/messages geregeldVerstekbakker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:07:
Ah ok. Ik begin me langzaam schuldig te voelen hoeveel refunds ik moet vragen bij Paypal...
Aan Paypal claims zit een limiet (de bescherming althans) dus dat bewaar ik liever voor dat moment dat ik het echt nodig heb
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41216784Verstekbakker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:34:
Enig idee wat die limiet is?
Iemand ervaring met swisspost recent?
sinds 24 oct staat hij hierop:
code:
1
| Departure from border point of origin country |
Ben wel benieuwd wanneer de volgende stap is. En ik begrijp dat ze soms niet direct naar Amsterdam gaan?
Ik heb hier 4 pakketten besteld afgelopen maand.RobertowNL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:58:
[...]
Lees even terug![]()
Er zijn inderdaad overal problemen met de post. Hier ondertussen ben ik al 4 dingen ''kwijt'':
Daarnaast nog een tablet en telefoon die resp van de 24e en de 29e geen updates meer op de tracking hebben gehad (over die eerste begin ik mij wel zorgen te maken). En een ander pakketje van BIC is er ook nog niet (nog 6 dagen tot 45 dagen).
Edit: Dashcam komt nog geen uur na dit bericht binnenvallen
De 2 die als laatste zijn besteld, zijn als eerste binnen gekomen.
1 met China post, 1 met Thailand post.
Heb nu nog 2 bestellingen lopen, 1 met Swiss post en 1 met Swedish post.
Er is geen touw aan vast te knopen. China post TT liep netjes mee. Thailand post TT staat nog op Container Received (29oct), terwijl het pakketje net van de deurmat is gehaald.
Ik denk dat mede door de nieuwe scanners bij China post, alles even zijn nieuwe weg moet vinden.
Ik had een mail gestuurd naar BIC om te vragen waar ik het pakket kon tracken, nu net mijn geld terug gehad terwijl ik daar zelfs niet naar gevraagd hadQuad schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:55:
[...]
Die heb ik hier ook liggen.
Werkt voor geen meter.
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Laat mij raden, via SingaporeDoeEensGek schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:39:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41216784
Iemand ervaring met swisspost recent?
sinds 24 oct staat hij hierop:
code:
1 Departure from border point of origin country
Ben wel benieuwd wanneer de volgende stap is. En ik begrijp dat ze soms niet direct naar Amsterdam gaan?
Dus je kon hem volgen tot het moment dat hij in NL aankwam? Dan kan het ook fout zijn gegaan bij het omnummerenEr is geen touw aan vast te knopen. China post TT liep netjes mee. Thailand post TT staat nog op Container Received (29oct), terwijl het pakketje net van de deurmat is gehaald.
Jup, de andere ''kleinere'' verzenders zoals Swiss, Swe etc hebben het ineens veel drukker gekregen met extra wachttijden tot gevolgIk denk dat mede door de nieuwe scanners bij China post, alles even zijn nieuwe weg moet vinden.
Ja swiss post Singapore.RobertowNL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:11:
[...]
Laat mij raden, via Singapore? (zelfde verhaal en datum hier).
Nee want ik heb geen idee wanneer hij in Nederland is gekomen. Daarbij is hij niet door de pakket dienst gebracht denk ik. Het paste door de bus. Maar het geeft ook niks. Het is er[...]
Dus je kon hem volgen tot het moment dat hij in NL aankwam? Dan kan het ook fout zijn gegaan bij het omnummeren.
[...]
PreciesJup, de andere ''kleinere'' verzenders zoals Swiss, Swe etc hebben het ineens veel drukker gekregen met extra wachttijden tot gevolg.
Drie claims de max? Dan klopt daar geen kloten van, want ik ben daar al ruim overheen gegaan...
Verwijderd
Wat ik uit die link kan opmaken is dat wanneer de verkoper zelf de refund geeft, dat die niet meetelt met de drie keer. Had hier trouwens ook nog nooit van gehoord, weer wat geleerd.Verstekbakker schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:26:
Drie claims de max? Dan klopt daar geen kloten van, want ik ben daar al ruim overheen gegaan...
Wellicht omdat er een Lithium batterij in die mp3-speler zit. BIC heeft onlangs ook mijn bestelling van een powerbank geannuleerd zonder mij te informeren. Navraag leerde dat het daarom was.tim007 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:08:
Ik had een mail gestuurd naar BIC om te vragen waar ik het pakket kon tracken, nu net mijn geld terug gehad terwijl ik daar zelfs niet naar gevraagd had
Weet iemand hoe het zit als je iets bestelt bij Banggood (zal m'n eerste keer daar worden, heb al wel heel veel bij DX en eBay besteld). Ben eventueel van plan om bij Banggood een tablet te bestellen. Een tablet die nu met 33% korting staat.
Die kortingen zijn dat tijdelijke acties bij Banggood? En kan ik eventueel zien wanneer die actie dan stopt?
Via Banggood loop ik op dit moment waarschijnlijk ook een grote kans dat de levering van een tablet lang gaat duren?
Die kortingen zijn dat tijdelijke acties bij Banggood? En kan ik eventueel zien wanneer die actie dan stopt?
Via Banggood loop ik op dit moment waarschijnlijk ook een grote kans dat de levering van een tablet lang gaat duren?
Banggood is mijn favoriet. Na verzending heb je een best snelle levering van gemiddeld 1,5 tot 2 weken.hars73 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:17:
Weet iemand hoe het zit als je iets bestelt bij Banggood (zal m'n eerste keer daar worden, heb al wel heel veel bij DX en eBay besteld). Ben eventueel van plan om bij Banggood een tablet te bestellen. Een tablet die nu met 33% korting staat.
Genoeg orders daar gedaan, tevreden mee!
De acties duren vaak lang, geen idee hoe lang.. Maar bijvoorbeeld de Cubot GT99 staat al zeker een maandje of 2/3 voor die prijs met 'actie' erbij.
[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 14-11-2013 16:19 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heb het idee dat die ''korting'' vooral op producten met een kleine marge zit. Dan kan je er ook geen coupon op gebruikenQuad schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:19:
[...]
Banggood is mijn favoriet. Na verzending heb je een best snelle levering van gemiddeld 1,5 tot 2 weken.
Genoeg orders daar gedaan, tevreden mee!
De acties duren vaak lang, geen idee hoe lang.. Maar bijvoorbeeld de Cubot GT99 staat al zeker een maandje of 2/3 voor die prijs met 'actie' erbij.
Ook dan ga ik er overheen, dus ik denk dat het gewoon een stok achter de deur is.Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:41:
[...]
Wat ik uit die link kan opmaken is dat wanneer de verkoper zelf de refund geeft, dat die niet meetelt met de drie keer. Had hier trouwens ook nog nooit van gehoord, weer wat geleerd.
Ook hier problemen met pakketjes. Allemaal electronica componenten. Normaal nooit problemen maar nu opeens wel.
Heb bij Futurlec.com 4 pakjes besteld en zijn nu al bijna maand onderweg terwijl normaal altijd binnen 10 dagen. Dit zijn elektronica componenten. ne helaas niet traceerbaar
.
Bij DX 2 pakjes besteld met zelfde inhoud (5* rs232 naar usb) 1 pakje in nog geen week binnen de andere sinds 4-11 staat ie op Collection NL.
1 Pakketje volgens de verkoper is deze afgehaald hier echter niks gezien 60+ dagen en wss gewoon weg.
1 Pakje bij elecrow met printplaatjes gaat nu 3+ week in vanuit hongkong dat wel weer dan
.
1 Pakje met 10 HD44780 displays helaas niet traceerbaar maar ook nu ruim 2 week onderweg.
Ik heb goede moed dat het binnenkomt maar normaal 10 hooguit 14 werkdagen dat het binnen is.
Heb bij Futurlec.com 4 pakjes besteld en zijn nu al bijna maand onderweg terwijl normaal altijd binnen 10 dagen. Dit zijn elektronica componenten. ne helaas niet traceerbaar
Bij DX 2 pakjes besteld met zelfde inhoud (5* rs232 naar usb) 1 pakje in nog geen week binnen de andere sinds 4-11 staat ie op Collection NL.
1 Pakketje volgens de verkoper is deze afgehaald hier echter niks gezien 60+ dagen en wss gewoon weg.
1 Pakje bij elecrow met printplaatjes gaat nu 3+ week in vanuit hongkong dat wel weer dan
1 Pakje met 10 HD44780 displays helaas niet traceerbaar maar ook nu ruim 2 week onderweg.
Ik heb goede moed dat het binnenkomt maar normaal 10 hooguit 14 werkdagen dat het binnen is.
[ Voor 8% gewijzigd door Jan-man op 14-11-2013 20:36 ]
Beste forummers, ik heb 24/10 een Raspberry Pi met koelblokjes in China besteld. Vlot verzonden en zou bezorgd zijn binnen 5 dagen. Helaas langer bij douane/inklaring gelegen. Nu heb ik de track & trace en deze zegt nu bezorgd. Echter heb ik nog geen pakketje. Er staat dit (middels google translate) waarbij ik voornamelijk uit de laatste regel niet uit kom.
20131109, 妥投, 荷兰, 荷兰
20131109, 离开进口互换局, 阿姆斯特丹, 荷兰
20131107, 到达进口互换局, 阿姆斯特丹, 荷兰
20131031, 交航, CAN, 荷兰
20131029, 出口总包直封封发, 广州国际, 荷兰
20131028, 出口总包互封开拆, 广州国际, 荷兰
20131026, 收寄局收寄, 广州国际函件运营中心, 荷兰
=
20131109, smijten, Nederland, Nederland
20131109, waardoor import wisselkantoor, Amsterdam, Nederland
20131107, de importerende wisselkantoor, Amsterdam, Nederland
20131031, kruis Airlines, CAN, Nederland
20131029, totale exportpakket straight afdichting, afdichting Guangzhou International, Nederland
20131028, totale exportpakket interoperabiliteit zegel te openen, Guangzhou International, Nederland
20131028, totale exportpakket interoperabiliteit zegel te openen, Guangzhou International, Nederland
20131026, aanvaarding kantoor acceptatie, brief Guangzhou International Operations Center, Nederland
Wat is Smijten? Het zal een letterlijke vertaling zijn, maar ik kan niets vinden wat dit zou kunnen betekenen. Iemand hier een idee?
Hartelijk dank alvast.
20131109, 妥投, 荷兰, 荷兰
20131031, 交航, CAN, 荷兰
=
20131029, totale exportpakket straight afdichting, afdichting Guangzhou International, Nederland
20131026, aanvaarding kantoor acceptatie, brief Guangzhou International Operations Center, Nederland
Wat is Smijten? Het zal een letterlijke vertaling zijn, maar ik kan niets vinden wat dit zou kunnen betekenen. Iemand hier een idee?
Hartelijk dank alvast.
| Losing my religion |
Probeer gewoon eens hier te traceren:tzeunis schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:13:
Beste forummers, ik heb 24/10 een Raspberry Pi met koelblokjes in China besteld. Vlot verzonden en zou bezorgd zijn binnen 5 dagen. Helaas langer bij douane/inklaring gelegen. Nu heb ik de track & trace en deze zegt nu bezorgd. Echter heb ik nog geen pakketje. Er staat dit (middels google translate) waarbij ik voornamelijk uit de laatste regel niet uit kom.
20131109, 妥投, 荷兰, 荷兰
20131031, 交航, CAN, 荷兰
=
Hartelijk dank alvast.
http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp
De site werkt echt al weer een maand (bijna) perfect
2013 Final delivery NL NL 20131109 1853RobertowNL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:27:
[...]
Probeer gewoon eens hier te traceren:
http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp
De site werkt echt al weer een maand (bijna) perfectDus 17track etc heb je momenteel niet nodig
.
Das dan beetje slecht nieuws aangezien ik niks ontvangen heb
| Losing my religion |
Inderdaad het slimste om naar PostNL te bellen, of een twitterbericht naar de webcare te sturen. Dat is gratistzeunis schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:29:
[...]
2013 Final delivery NL NL 20131109 1853
Das dan beetje slecht nieuws aangezien ik niks ontvangen heb. Neem aan dat alles met POSTNL gaat toch? Heeft een belletje zin?
tzeunis schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:29:
[...]
2013 Final delivery NL NL 20131109 1853
Das dan beetje slecht nieuws aangezien ik niks ontvangen heb. Neem aan dat alles met POSTNL gaat toch? Heeft een belletje zin?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Heb ook wel eens een valse code gehad, wellicht is dit het zelfde?. Dat pakketje lag toen in Rotterdam ipv noord Overijssel... Uiteindelijk nog naar dat postkantoor gebeld maar er stond ook nog eens een hele andere naam op
[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 14-11-2013 23:45 ]
mag ik vragen waar dat nummer voor is? Dat snap ik niet. Ben niet zo thuis in de postwereld :-)RobertowNL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:45:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Heb ook wel eens een valse code gehad, wellicht is dit het zelfde?. Dat pakketje lag toen in Rotterdam ipv noord Overijssel... Uiteindelijk nog naar dat postkantoor gebeld maar er stond ook nog eens een hele andere naam op.
| Losing my religion |
Verwijderd
Ik heb onlangs, na het doorlezen van heel wat posts op dit forum, toch besloten om een Chinese tablet te kopen via Banggood.com. Enkele weken geleden heb ik het toestel aangekregen, bleek er een defect te zitten op het scherm (flikkeren van kleuren, duidelijk hardwarematig).
Na heel wat heen en weer gemail met de mensen van Banggood, na 3x de firmware up te daten op eigen initiatief en op vraag van hen, heb ik gisteren eindelijk de melding gekregen dat ik het toestel mag terugsturen.
Nu, wat ik vreemd vind is dat ze helemaal niet met een return note of een shipping label werken. Ze vragen mij simpelweg het toestel zo goedkoop mogelijk terug te zenden naar een adres dat ik via mail heb verkregen.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit de normale gang van zaken en verloopt dit vlot. En krijg ik ook mijn shippingskosten terug, aangezien dit toch al snel boven de 20 euro zal liggen. Uiteindelijk is het niet mijn schuld dat ze mij een defect toestel opsturen..
Alvast bedankt voor de reacties
Na heel wat heen en weer gemail met de mensen van Banggood, na 3x de firmware up te daten op eigen initiatief en op vraag van hen, heb ik gisteren eindelijk de melding gekregen dat ik het toestel mag terugsturen.
Nu, wat ik vreemd vind is dat ze helemaal niet met een return note of een shipping label werken. Ze vragen mij simpelweg het toestel zo goedkoop mogelijk terug te zenden naar een adres dat ik via mail heb verkregen.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Is dit de normale gang van zaken en verloopt dit vlot. En krijg ik ook mijn shippingskosten terug, aangezien dit toch al snel boven de 20 euro zal liggen. Uiteindelijk is het niet mijn schuld dat ze mij een defect toestel opsturen..
Ik heb 2 defecte telefoons teruggestuurd. Kreeg daar inderdaad een RMA-nummer voor.
Met track en trace opgestuurd voor ongeveer 24 euro geloof ik. Ik kreeg na 9 dagen een mailtje dat hij was aangekomen in china.
Bij deze webshop stond in de voorwaarden dat ikzelf de shippingkosten heen en weer moet betalen. De verzending naar nederland betalen ze achter toch wel...
Met track en trace opgestuurd voor ongeveer 24 euro geloof ik. Ik kreeg na 9 dagen een mailtje dat hij was aangekomen in china.
Bij deze webshop stond in de voorwaarden dat ikzelf de shippingkosten heen en weer moet betalen. De verzending naar nederland betalen ze achter toch wel...
[ Voor 27% gewijzigd door djiedjee op 15-11-2013 08:19 ]
Ik heb een dashboard-camera (heet dat zo?) gekocht bij de Action voor 17 euro. Leuk speelgoed en smaakt naar meer.
Hebben ze bij Chinese shops goedkope en goede dashboard-camera's waar GPS bij in zit? Ik vind veel te veel om het goede van het slechte te kunnen onderscheiden.
Hebben ze bij Chinese shops goedkope en goede dashboard-camera's waar GPS bij in zit? Ik vind veel te veel om het goede van het slechte te kunnen onderscheiden.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Om antwoord te geven op je vraag: ja.pven schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:53:
Ik heb een dashboard-camera (heet dat zo?) gekocht bij de Action voor 17 euro. Leuk speelgoed en smaakt naar meer.
Met wat googlelen had je hier kunnen komen: dashcamtalk.com
Gewoon even vragen hoe en wat met de verzendkosten. Ze vergoeden meestal wel de helftVerwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:09:
Ik heb onlangs, na het doorlezen van heel wat posts op dit forum, toch besloten om een Chinese tablet te kopen via Banggood.com. Enkele weken geleden heb ik het toestel aangekregen, bleek er een defect te zitten op het scherm (flikkeren van kleuren, duidelijk hardwarematig).
Verzenden duurt ongeveer 14 dagen en gewoon terugsturen is inderdaad voldoende bij Banggood (alle 3 de keren geen RMA nummer of wat hoeven plaatsen, maar wel wisselende adressen).
Verwijderd
Ok, bedankt!RobertowNL schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:43:
[...]
Gewoon even vragen hoe en wat met de verzendkosten. Ze vergoeden meestal wel de helft.
Verzenden duurt ongeveer 14 dagen en gewoon terugsturen is inderdaad voldoende bij Banggood (alle 3 de keren geen RMA nummer of wat hoeven plaatsen, maar wel wisselende adressen).
Heb hen een email gestuurd, maar gezien het steeds een dag of 2 duurt voor ze antwoorden, dacht ik de vraag hier al een keer te lanceren.
Nou ik ben erachter. Verzender heeft verkeerde postcode en huisnummer overgenomen en nu is mijn pakketje op het verkeerde adres geleverd. PostNL heeft alles achterhaald en ik heb zelfs een telefoonnummer via telefoongids kunnen vinden. Nu maar hopen op de goodwil van die persoon...
Ongelofelijk... Iemand tips hoe nu verder. Stel dat ze zich van de domme houden of iets anders. Kan ik dan wat ondernemen? Ga van t beste uit vooralsnog. Heb de verkoper een bericht gestuurd, kijken wat die gaat zeggen...
Ongelofelijk... Iemand tips hoe nu verder. Stel dat ze zich van de domme houden of iets anders. Kan ik dan wat ondernemen? Ga van t beste uit vooralsnog. Heb de verkoper een bericht gestuurd, kijken wat die gaat zeggen...
[ Voor 27% gewijzigd door tzeunis op 15-11-2013 12:29 ]
| Losing my religion |
Twee orders bij DX.com zijn al 5 weken onderweg, geen probleem; ik heb het niet dringend nodig.
Maar de ene is op de 8e van deze maand, voor de 4e keer naar Nederland verstuurd, dus daar wordt in iedergeval wat mee gedaan.
De tweede order echter, staat al vanaf de 18e van vorige maand op Status: NULL, Location: CAN. Iemand enig idee of er wat fout gaat?
Hier even de tracking info vertaald met google translate:
Steil haar... Nu heb ik wel elektronicacomponenten besteld.. misschien waren de condensators al wel voorgeladen
Maar de ene is op de 8e van deze maand, voor de 4e keer naar Nederland verstuurd, dus daar wordt in iedergeval wat mee gedaan.
De tweede order echter, staat al vanaf de 18e van vorige maand op Status: NULL, Location: CAN. Iemand enig idee of er wat fout gaat?
code:
1
2
3
4
| 20131018, TAC Air, CAN, Nederland 20131017, totale exportpakket seal seal steil haar, Shenzhen International, de Nederland 20.131.016, de totale export wederzijdse verzegelde verpakking te openen, Shenzhen International, de Nederland 20131016, acceptatie acceptatie Bureau, Shenzhen International Bulk Mail Center, de Nederland |
Steil haar... Nu heb ik wel elektronicacomponenten besteld.. misschien waren de condensators al wel voorgeladen

[ Voor 43% gewijzigd door EG Mike op 15-11-2013 15:31 ]
Waarom voor de 4e keer naar NL? Batterij?pryth schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:24:
Twee orders bij DX.com zijn al 5 weken onderweg, geen probleem; ik heb het niet dringend nodig.
Beide orders bevatten een hele berg elektronica componenten (weerstanden, transistors, noem maar op) Maar geen batterijen (tenzij Elco's/condensators onder batterijen vallen?).DoeEensGek schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:30:
[...]
Waarom voor de 4e keer naar NL? Batterij?
De eerste order geeft op de tracking gewoon al voor de 4e keer aan dat de shipping naar NL is gegaan, vanuit 3 verschillende locaties in China. Om deze order maak ik me eigelijk niet zo druk, de tweede wel.
Ik heb ook een tracking die blijft hangen op Status: NULL , CAN, Nederland, is verzonden met China Post.pryth schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:24:
code:
1 2 3 4 20131018, TAC Air, CAN, Nederland 20131017, totale exportpakket seal seal steil haar, Shenzhen International, de Nederland 20.131.016, de totale export wederzijdse verzegelde verpakking te openen, Shenzhen International, de Nederland 20131016, acceptatie acceptatie Bureau, Shenzhen International Bulk Mail Center, de Nederland
Een order die ik een paar dagen al dan niet een week daarna heb geplaatst is met singapore post verzonden en gaat volgens de tracking nog eerder aankomen ook.
Heb nu twee keer een survivalmes besteld bij DHgate op 25-10 en 2-11. Naar twee verschillende adressen in dezelfde woonplaats (ben toevallig net verhuisd). Krijg bij allebei het volgende bericht bij HKpost. Hebben meer mensen hier last van?
The item (RB*********HK) will leave Hong Kong for its destination on 20-Nov-2013
The item (RB*********HK) will leave Hong Kong for its destination on 20-Nov-2013
Waar heb je last van dan? Als je het vertaalt staat er dat het item op 20 november Hong Kong verlaat en naar de eindbestemming (Nederland dus) gaat.MBvB schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:10:
Heb nu twee keer een survivalmes besteld bij DHgate op 25-10 en 2-11. Naar twee verschillende adressen in dezelfde woonplaats (ben toevallig net verhuisd). Krijg bij allebei het volgende bericht bij HKpost. Hebben meer mensen hier last van?
Niks om je zorgen over te maken.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Ik zou het geen last noemen...MBvB schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:10:
Je besteld het en het wordt verzonden.
Mijn FM-transmitter van Dealextreme is aangekomen zonder batterijen. Het plasticje zat met een nietje bij elkaar, dus ik denk dat ze er uitgehaald zijn (Chinezen doen niet echt aan lijstjes van wat de inhoud zou moeten zijn) samen met een Lenovo hoesje. Gewoon in de bekende bruingele envelop met extra plastic.
Het werkt verder wel maar ik heb er nu normale batterijen in zitten en ga voor de zekerheid nog oplaadbare regelen omdat ik niet weet of de autolader ook die batterijen oplaadt of dat de batterijen alleen zijn voor het onthouden van instellingen.
Het werkt verder wel maar ik heb er nu normale batterijen in zitten en ga voor de zekerheid nog oplaadbare regelen omdat ik niet weet of de autolader ook die batterijen oplaadt of dat de batterijen alleen zijn voor het onthouden van instellingen.
[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 15-11-2013 17:10 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Bij mij hetzelfde, zelfde datum, zelfde meldingdutchgio schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:07:
[...]
Ik heb ook een tracking die blijft hangen op Status: NULL , CAN, Nederland, is verzonden met China Post.
Een order die ik een paar dagen al dan niet een week daarna heb geplaatst is met singapore post verzonden en gaat volgens de tracking nog eerder aankomen ook.
Kan nog wel een paar dagen duren. Op het vliegveld daar is een enorme backlog. Bij mij heeft het van de 13e oktober tot 7e november geduurdsattertje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:39:
[...]
Bij mij hetzelfde, zelfde datum, zelfde melding

Ik moet ook eerlijk zeggen dat het steeds langer duurt. Zit op meerdere pakketten al op een levertijd van 30+ dagen. Kortom er gaat iets goed fout.
Wat ik niet begrijp is dat het product heel vaak heel lang op Departure from outward office of exchange blijft staan (soms wel meer dan 15/20 dagen). Terwijl ik er vanuit ga dat een vliegtuig is vertrokken en binnen maximaal 2 dagen op de plaats van bestemming is. Is het in nederland soms heel druk?
Wat ik niet begrijp is dat het product heel vaak heel lang op Departure from outward office of exchange blijft staan (soms wel meer dan 15/20 dagen). Terwijl ik er vanuit ga dat een vliegtuig is vertrokken en binnen maximaal 2 dagen op de plaats van bestemming is. Is het in nederland soms heel druk?
Ik ben dus niet de enige.RobertowNL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:58:
[...]
Lees even terug![]()
Bij Tmart in augustus iets besteld. Bij BIC en Ebay in september het een en ander besteld, maar tot op heden nog niets binnen.
Van Tmart me geld al terug gekregen. In het geval van BIC en Ebay ben ik aan het mailen.
Ik heb geduld, dat is het probleem niet. Benieuwd wanneer alles binnenkomt druppelen. Anders is een refund bij BIC en Ebay ook zo geregeld.
[ Voor 7% gewijzigd door Hendrikje1 op 15-11-2013 22:54 ]
Juist die CREE lamp aangekregen van TMART. Wat een lap licht zeg. En dat voor 2,24€
Er was toch iemand hier die die allemaal vergelijkt, hoe verhoud deze tot de andere? Zijn die nog straffer?
http://www.tmart.com/CREE...-Torch-Black_p164564.html
Er was toch iemand hier die die allemaal vergelijkt, hoe verhoud deze tot de andere? Zijn die nog straffer?
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Ik leen even een foto van Downstartc982 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:53:
Juist die CREE lamp aangekregen van TMART. Wat een lap licht zeg. En dat voor 2,24€

Die rechts onder is dus een Q5 led. Wellicht heeft die van jou iets meer power maar dit geeft het verschil wel aardig weer.
De Q5 die ik heb is overigens ook maar een spotje in vergelijking met de T6 led dus bovenstaand plaatje klopt wel aardig
[ Voor 19% gewijzigd door RobertowNL op 16-11-2013 01:17 ]
Vergeet niet beetje onderzoek te doen welke batterijen je besteld dat maakt veel verschil met gebruiksgemak en bevat het gebied waar in china de meeste leugens te vinden zijn.
http://lygte-info.dk/revi...mon18650Summary%20UK.html
Trouwens hebben jullie ook iets gehoord over wetsverandering omtrent verzenden/ontvangen lion cellen.
Als ik het goed begrijp mag je nog maar 4 cellen per keer ontvangen of je moet het via tnt post expres versturen.
http://lygte-info.dk/revi...mon18650Summary%20UK.html
Trouwens hebben jullie ook iets gehoord over wetsverandering omtrent verzenden/ontvangen lion cellen.
Als ik het goed begrijp mag je nog maar 4 cellen per keer ontvangen of je moet het via tnt post expres versturen.
Zo lang is dat toch nietRobertowNL schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:46:
[...]
Kan nog wel een paar dagen duren. Op het vliegveld daar is een enorme backlog. Bij mij heeft het van de 13e oktober tot 7e november geduurd
[afbeelding]
Verzenden kost je niks als je het via de standaard verzending doe, en van al mijn spullen die ik bij DX besteld heb (zijn er heel wat), heb ik nog steeds alles netjes thuis gehad aan de deur, niks is niet aangekomen, en je hebt met PayPal altijd garantie, en ik vind met een hoop producten DX.com niet duur, want op deze websites kost de Mele M9 zo duur:Ealjebij schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:12:
[...]
Ik vind DX maar duur. Had een tijdje terug 2 horloges besteld, was toen 21 euro kwijt, (1 complete verzending) en via DHgate 2 losse verzendingen rond de 10 euro.
had ze via DX besteld om te zien hoe dat ging, verders geen verschil. Op 1 ding na, vooraf betalen en verders maar hopen dat het pakket maar eens op komt dagen ;p
Alibaba: $99,-
Aliexpress: $102.25
Dealextreme: $104,40
DHgate: $110.28
Geekbuying: $129.99
GHdeal: $131.99
Amazon: $137.99
Android-warehouse: €179,95
En DX (Dealextreme) heeft een van de beste service (support), en is een stuk makkelijker iets te bestellen dan Alibaba of Aliexpress.
Ja bij Dealextreme:maartend schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:12:
Weet iemand een hongkong site waar je fietsaccesoires kunt kopen?
Ik ben nu op zoek naar 6V 3W lampjes voor een fietslamp, maar ik heb ook wel eens fietshandgrepen nodig.
Dus allemaal van dat soort spul.
http://dx.com/c/sports-outdoors-1699/cycling-1607
Ja bij Dealextreme:Brammos85 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:10:
http://dx.com/c/hobbies-toys-899/dolls-stuffed-toys-853
[ Voor 25% gewijzigd door AmigaWolf op 17-11-2013 19:54 ]
Dat is bij de meeste andere webshops niet veel andersAmigaWolf schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:35:
[...]
Verzenden kost je niks als je het via de standaard verzending doe, en van al mijn spullen die ik bij DX besteld heb (zijn er heel wat), heb ik nog steeds alles netjes thuis gehad aan de deur
Garantie dat het aankomt bij verdere claims ga je moeten terugsturen, niks is niet aangekomen, en je hebt met PayPal altijd garantie,
En zie nu eens wat andere productenen ik vind met een hoop producten DX.com niet duur, want op deze websites kost de Mele M9 zo duur:
CX 919:
DX - $67.30
Aliexpress $64 (niuewere versie) of $60 voor de oudere.
Of een relatief populaire tablet:
De M9 pro 3G bijvoorbeeld zit zo 15-25 dollar tussen met DX.
Banggood $305
Eternal team $290 met gratis DHL
DX is zeer zeker niet de goedkoopste webshop die er is, bij kleine dingen winnen BG / BIC / Aliexpress het vaak met gemak van DX (bron ik check Chinaprices vaak als ik iets koop
Dat moeten ze bij mij nog maar weer bewijzen.En DX (Dealextreme) heeft een van de beste service (support),

Shops die bij mij echt goede service hebben getoond:
- Banggood: Met het terugsturen van tablet waar ze een resend deden voordat hij daar binnen was (pakket van mij was in transit in China en is 5 dagen later pas afgeleverd).
Andere tablet ontvangen die na dik 3 maand ook niet 100% was en weer zonder moeite terug kunnen zenden (geld weer deels vergoed) en daarna gewoon een refund kunnen krijgen (geen reparatie traject van een maand maar gewoon een refund
- Aliexpress (wertech) Tablet die niet meer wil opladen, opgestuurd en direct een resend toen hij daar binnen was.
Pas wel op met zulke spullen voor de kleintjes.[b]AmigaWolf schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:35
[...]
Ja bij Dealextreme:
Soms kan de kwaliteit tegen vallen en je wilt niet dat je kleine neefje/nichtje stikt in het goed bedoelde cadeau van jou.
Zelf ben ik ook van het china shoppen. Maar als het voor me neefje is ga ik toch liever naar de speelgoedwinkel om het eerste zelf te proberen kapot te maken voor ik het hem geef.
Ik heb al 2 producten terug getuurd naar DX, een AirMouse waar ik niet tevreden mee was, en ze hebben netjes voor dat hij in China was een nieuwe (andere) opgestuurd, en netjes de rest van de geld (omdat hij goedkoper was) op mijn Paypal gekregen, en 4 dagen terug binnen gekregen.RobertowNL schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:19:
[...]
Dat is bij de meeste andere webshops niet veel anders.
[...]
Garantie dat het aankomt bij verdere claims ga je moeten terugsturen. Met een betaalde CC ben je nog beter gedekt
.
[...]
En zie nu eens wat andere producten(deze twee kwamen als eerste in mij op):
CX 919:
DX - $67.30
Aliexpress $64 (niuewere versie) of $60 voor de oudere.
Of een relatief populaire tablet:
De M9 pro 3G bijvoorbeeld zit zo 15-25 dollar tussen met DX.
Banggood $305
Eternal team $290 met gratis DHL
DX is zeer zeker niet de goedkoopste webshop die er is, bij kleine dingen winnen BG / BIC / Aliexpress het vaak met gemak van DX (bron ik check Chinaprices vaak als ik iets koop). Bij grotere aankopen doet DX het zeker beter dan eerder qua prijs (zeg gaan best aardig mee waar ze ''vroeger'' soms zo 30 dollar duurder waren
).
[...]
Dat moeten ze bij mij nog maar weer bewijzen.. Terugsturen zonder vergoedingen, lucky bags
en nog wat gezeik (niet aangekomen geen refund, moeilijk doen bij reparatie binnen garantie) zorgt er voor dat ik er niet meer bestel. Bij goedkoop spul deden ze vaak niet moeilijk maar bij duurder spul kreeg ik naar mijn idee zeker niet de zelfde service
![]()
Shops die bij mij echt goede service hebben getoond:
- Banggood: Met het terugsturen van tablet waar ze een resend deden voordat hij daar binnen was (pakket van mij was in transit in China en is 5 dagen later pas afgeleverd).
Andere tablet ontvangen die na dik 3 maand ook niet 100% was en weer zonder moeite terug kunnen zenden (geld weer deels vergoed) en daarna gewoon een refund kunnen krijgen (geen reparatie traject van een maand maar gewoon een refund).
- Aliexpress (wertech) Tablet die niet meer wil opladen, opgestuurd en direct een resend toen hij daar binnen was.
En een Tablet wat na 1 maand stuk ging, het terug gestuurd, en heb de volgende dag al mijn verzend kosten netjes teruggestort gekregen op mijn PayPal, en ze hebben voor dat ze de Tablet weer in China binnen krijgen al weer netjes een nieuwe Tablet opgestuurd gekregen.
Dus ja ik vind het een erg nette webwinkel, ook antwoorden ze lekker snel en goed.
Nouja goed om te horen, wellicht is er weer het e.e.a veranderd (ook verzenden gaat nu al veel beter dan een jaar geleden). Hoor wel eens vaker dingen verschillende verhalen over aftersales bij de verschillende webwinkels, soms is het wellicht maar net wie je treft op de service afdeling.AmigaWolf schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:41:
[...]
Ik heb al 2 producten terug getuurd naar DX, een AirMouse waar ik niet tevreden mee was, en ze hebben netjes voor dat hij in China was een nieuwe (andere) opgestuurd, en netjes de rest van de geld (omdat hij goedkoper was) op mijn Paypal gekregen, en 4 dagen terug binnen gekregen.
En een Tablet wat na 1 maand stuk ging, het terug gestuurd, en heb de volgende dag al mijn verzend kosten netjes teruggestort gekregen op mijn PayPal, en ze hebben voor dat ze de Tablet weer in China binnen krijgen al weer netjes een nieuwe Tablet opgestuurd gekregen.
Dus ja ik vind het een erg nette webwinkel, ook antwoorden ze lekker snel en goed.
Zelf blijf ik na al dat gezeur (+-350 dollar) wel nog een poosje bij DX weg. Vertrouwen heeft door alle dingen wel een flinke deuk opgelopen
Ja das veel geld, heb je niet bij PayPal aangeklopt voor je geld dan?RobertowNL schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:10:
[...]
Nouja goed om te horen, wellicht is er weer het e.e.a veranderd (ook verzenden gaat nu al veel beter dan een jaar geleden). Hoor wel eens vaker dingen verschillende verhalen over aftersales bij de verschillende webwinkels, soms is het wellicht maar net wie je treft op de service afdeling.
Zelf blijf ik na al dat gezeur (+-350 dollar) wel nog een poosje bij DX weg. Vertrouwen heeft door alle dingen wel een flinke deuk opgelopen.
Voor erg jonge kinderen zou ik niet teveel vertrouwen op Chinees spul direct uit China besteld. Natuurlijk komen veel van de spullen in Nederland alsnog ook uit China maar de kwaliteitscontroles zullen wel een stuk hoger liggen en je hebt een grotere zekerheid dat er geen verkeerde materialen zijn gebruikt en zo.AmigaWolf schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:35:
[...]
Ja bij Dealextreme:
Tot op heden bestelde ik altijd bij dx.com. Dit was over het algemeen na een week binnen. Nu heb ik heb voor het eerst iets bij Chinaecarts.com besteld maar ik ben bang dat dir helemaal niets wordt.
Kon alleen met een banktransfer betalen inplaats van paypall. Maar ok er ging (nog) geen belletje rinkelen.
Kreeg netjes een track and trace code en jawel na 4 dagen status: ” Departure from border point of origin country”. Dit was op 26 okt. Nu is mijn simpel denken. Pakket land verlaten, het zou airmail moeten zijn dus heb het zo wel binnen. Nee dus.
Op mijn vragen hoe of wat heb ik tot op heden de volgende reacties gehad (cut and pasted zonder de spelling te veranderen)
- dear,those days too many package delay 10-15days in hongkong or singapore for battery reason,please wait be patience,package status will update soon.sorry
- dear,wait be patience,too many package in singapore need them process,this is why delay,dont worry,package will never missing.
- swiss post recently always need 20-30days for most package,so please wait be patience,if you can't get in 45days,we can make claim to them.
Mij bekruipt het gevoel dat ik niets zal ontvangen of is dat onterecht?
Kon alleen met een banktransfer betalen inplaats van paypall. Maar ok er ging (nog) geen belletje rinkelen.
Kreeg netjes een track and trace code en jawel na 4 dagen status: ” Departure from border point of origin country”. Dit was op 26 okt. Nu is mijn simpel denken. Pakket land verlaten, het zou airmail moeten zijn dus heb het zo wel binnen. Nee dus.
Op mijn vragen hoe of wat heb ik tot op heden de volgende reacties gehad (cut and pasted zonder de spelling te veranderen)
- dear,those days too many package delay 10-15days in hongkong or singapore for battery reason,please wait be patience,package status will update soon.sorry
- dear,wait be patience,too many package in singapore need them process,this is why delay,dont worry,package will never missing.
- swiss post recently always need 20-30days for most package,so please wait be patience,if you can't get in 45days,we can make claim to them.
Mij bekruipt het gevoel dat ik niets zal ontvangen of is dat onterecht?
Dat batterij verhaal klopt wel... rest weet ik niet...
| Losing my religion |
Met welke maatschappij is het het verzonden? Het duurt momenteel wel erg lang en kan dus best waar zijn, als ik zo lees is het Swiss post:
Swiss post sinds de 24e geen update bij mij ook mijn laatste status is depature from border.
Dus ja het kan wel eens lang gaan duren.
Swiss post sinds de 24e geen update bij mij ook mijn laatste status is depature from border.
Dus ja het kan wel eens lang gaan duren.
Groot en deels kon dat (''lucky bags'') maar voor een aantal andere zaken ging dat niet op.AmigaWolf schreef op maandag 18 november 2013 @ 04:15:
[...]
Ja das veel geld, heb je niet bij PayPal aangeklopt voor je geld dan?
[ Voor 53% gewijzigd door RobertowNL op 19-11-2013 23:21 ]
30 oktober is het dus verzonden?
Ik reken zelf altijd ongeveer een maand voor het verzenden, dus dan is er nog niets aan de hand.
Ik reken zelf altijd ongeveer een maand voor het verzenden, dus dan is er nog niets aan de hand.
Soms kan het heel snel gaan. 12 nov een tas besteld en vandaag ontvangen. 1 week!
GoT, You have to love it!
Ik zou me niet zo druk maken, ik heb net gisteren een bestelling binnengekregen die eind September verzonden was, terwijl ik rond 5 november stuk of 6/7 dingen besteld had die vorige week en deze week allemaal binnen kwamen.
Valt op het moment geen peil op te trekken, nergens zaten batterijen.
Valt op het moment geen peil op te trekken, nergens zaten batterijen.
Meerdere spullen besteld, o.a. een paar schoenen via DHGate. Deze schoenen had ik tezamen met wat led-lampen besteld. De lampen zijn al lang en breed binnen, de schoenen nog niet. Trackcode telkens geraadpleegd bij China Post maar daar stond heel lang "CAN: NULL". Opgezocht wat "null" betekent en een definitie hiervan is "waarde niet van te bepalen". En dat klopt ook, want een heerlijke brief van de inklaring van PostNL: of ik even aan wil geven wat de inhoud en de waarde hiervan is. Gelukkig niet al te hoge waarde, nog geen 30euro en als factuur stuur ik wel wat screenshots van het artikel e.d. mee. Voor het eerst, hopelijk ook voor het laatst
. Ik liet trouwens de laatste tijd pakketjes op mijn werk bezorgen, ik neem ze dan zelf in ontvangst (magazijn). Alleen gaat briefpost bij ons ergens anders heen, zo ook de brief van PostNL. En aangezien er "herinnering" op deze brief staat ben ik bang dat het eerder spaak is gelopen. Doen we dus ook maar niet meer, lekker naar mijn huisadres voortaan.
Bedankt voor de reacties. Geduld dus. Ben nog wel even in dat batterij verhaal gedoken en kwam onderstaand tegen. Mag dus verzonden worden mits:
Note on lithium batteries
Electronic devices containing lithium batteries, such as mobile phones, MP3 players, digital
cameras, etc., are permitted in international postal transport as long as the battery is installed
within the device. Each parcel may not contain more than four cells or two batteries.
The power of lithium ion batteries must not exceed 20 Wh per cell or 100 Wh per battery. Lithium
metal batteries must not contain more than 1 g lithium per cell and 2 g lithium per
battery. Loose or damaged lithium batteries are not permitted.
The outer packaging must protect the contents of the consignment from breakage and
shock during transport. Use the original packaging whenever possible. Devices must be packaged
in such a way that they cannot be switched on by accident.
ref. voorwaarden Swiss Post
Note on lithium batteries
Electronic devices containing lithium batteries, such as mobile phones, MP3 players, digital
cameras, etc., are permitted in international postal transport as long as the battery is installed
within the device. Each parcel may not contain more than four cells or two batteries.
The power of lithium ion batteries must not exceed 20 Wh per cell or 100 Wh per battery. Lithium
metal batteries must not contain more than 1 g lithium per cell and 2 g lithium per
battery. Loose or damaged lithium batteries are not permitted.
The outer packaging must protect the contents of the consignment from breakage and
shock during transport. Use the original packaging whenever possible. Devices must be packaged
in such a way that they cannot be switched on by accident.
ref. voorwaarden Swiss Post
[ Voor 1% gewijzigd door dvroon op 19-11-2013 20:24 . Reden: ref toegevoegd ]
Ik ook: een 4000LM T6 lamp. 6 dagen!Lisadr schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:56:
Soms kan het heel snel gaan. 12 nov een tas besteld en vandaag ontvangen. 1 week!
| Losing my religion |
;p 14 oktober een hoesje besteld. Nog steeds niks ontvangen.Kleding had ik rond 26 okt besteld en rond 4 nov. ontvangen.
Heb nog maar een hoes besteld. Meuk kost toch geen drol. Zou het nu wel heel erg lullig vinden dat ze tegelijk aankomen!
Heb nog maar een hoes besteld. Meuk kost toch geen drol. Zou het nu wel heel erg lullig vinden dat ze tegelijk aankomen!
Verwijderd
Cager Power Bank 15000mAh
Mijn rond 20 september bestelde powerbank is ook binnengekomen. Dus deze is tussen de accu checks doorgekomen. Deze heeft er dus een maand over gedaan.
Mijn rond 20 september bestelde powerbank is ook binnengekomen. Dus deze is tussen de accu checks doorgekomen. Deze heeft er dus een maand over gedaan.
Pandawill stuurde vandaag een email met enig uitleg over de langere levertijden (wacht al 3 maand op een gsm 
Dear customers,
Due to policy adjustment, China Post and HongKong Post will not service parcels with batteries since the end of September. Singapore Post now limits its service to parcels with only one battery. And this has brought negative affect on our logistics. As the strict package check of China Post, some of parcels may be hold in the Custom, according to our experience, that will cause the package delayed for a period of time.
We are sorry for not be able to warn our customers on this sudden change from China Post, Hong Kong Post, and Singapore Post. But Pandawill has solutions ready. In the past months, Pandawill has been working with our logistics providers in testing a few channels, such as Belgian Post, DHL Global Mail/Deutsche Post, Pony Express. And the result is very positive, both in terms of service, and delivery time and reliability. So Pandawill has introduced these new shipping methods to our customers since the beginning of October.
Better and speedy services will inevitabily cause the cost of shipping to go higher. To compensate for the cost hike and encourage our customers for trying the new shippings, Pandawill will offer a US$8 coupon (Code:FASTSHIP) for all new orders over US$100(The coupon will expire 2 weeks later),and for all old orders affected by the policy change and not shipped before Oct.7th, Pandawill will and have upgraded the shipping to one of these new channels, FOR FREE (Pandawill paid the difference)!
We will closely monitor the situation in the logistic market. If any positive change may arise, Pandawill will swiftly adjust our shipping policy accordingly. Sorry again for all inconnvience this situation may have rought to you.
Yours,
Pandawill team.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Blijkbaar worden ze steeds handiger in het ontduiken van garantie gevallen.
Heb nu 2 sellers via ebay waar ik problemen mee heb.
In juli 3 keer dc/dc convertor gekocht waarvan bij aankomst 1 niet werkte. Via email dan even het nodig heen en weer. Hij ging een andere sturen. Eind September nog niets binnen en terug een mail gestuurd. De nodige excuses (joe goet customer) en het werd terug opgestuurd. Tot op heden niets binnen en blijkbaar als ik nu bij die kerel wil bestellen krijg ik een Error code: 70296 70205
Bij een andere begin september een headlight voor de fiets besteld. Kwam zeer snel aan, een week, maar was al even snel defect. Driver van het ding defect. Weer het nodige over en weer gemail waar ik naar een winkel moest gaan om het uit te laten meten etc. Dan een mail gekregen dat ze mij een nieuwe gingen sturen ... en je raadt het al .... niets. Nu geen antwoord meer en ik kan Paypal niet meer aanspreken omdat de tijd al voorbij is.
Heb wel even genoeg van uit China te bestellen.
Heb nu 2 sellers via ebay waar ik problemen mee heb.
In juli 3 keer dc/dc convertor gekocht waarvan bij aankomst 1 niet werkte. Via email dan even het nodig heen en weer. Hij ging een andere sturen. Eind September nog niets binnen en terug een mail gestuurd. De nodige excuses (joe goet customer) en het werd terug opgestuurd. Tot op heden niets binnen en blijkbaar als ik nu bij die kerel wil bestellen krijg ik een Error code: 70296 70205
Bij een andere begin september een headlight voor de fiets besteld. Kwam zeer snel aan, een week, maar was al even snel defect. Driver van het ding defect. Weer het nodige over en weer gemail waar ik naar een winkel moest gaan om het uit te laten meten etc. Dan een mail gekregen dat ze mij een nieuwe gingen sturen ... en je raadt het al .... niets. Nu geen antwoord meer en ik kan Paypal niet meer aanspreken omdat de tijd al voorbij is.
Heb wel even genoeg van uit China te bestellen.
Ik wil niet te ver offtopic gaan, maar ik zoek nog 3 lampjes te kopen in China. Ik moet binnenkort op een onverlichte zolder werken... 😃
- een hoofdlampje
- een soort camping lantaarn
- een klein zaklampje, niet groter dan mijn hand
Aanbod is veel te groot. Naar welke type lampjes moet ik zoeken? Ik las hierboven iets van q5 en t6?
thx
- een hoofdlampje
- een soort camping lantaarn
Aanbod is veel te groot. Naar welke type lampjes moet ik zoeken? Ik las hierboven iets van q5 en t6?
thx
De mensen die reviews in dit topic hebben geschreven over lampjes hebben her veelal voor betaald gekregen of het product gratis gekregen in ruil voor de review.
Neemt niet weg dat het prima lampjes zijn, maar dat je je in ieder geval niet blind staart op de reviews in dit topic.
Neemt niet weg dat het prima lampjes zijn, maar dat je je in ieder geval niet blind staart op de reviews in dit topic.
http://www.everbuying.com/product305838.html?SSAID=632314hanzer schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:25:
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Pakketje besteld op AntElife. De Xiaomi Mi2A. Netjes betaald enzo, echter nu staat de order voor de 4e dag op processing. Volgens AntElife duurde processing max 1-4 dagen, dus iemand ideeën? Op de meel reageren ze ook niet echt helaas. De enige meel die ik kreeg was dat het 1-4 dagen kon duren, toen ik vroeg hoe lang het processing kostte.
Ander puntje, hij word met DHL verstuurd (kon niet met de hongkong/singapore post helaas) staat dit gelijk aan extra doekoe lappen? Verzending kostte mij al 22 dollar, maar ik heb geen idee of ik nu hogere kans heb op de inklaringskostengedoe (dit is niet vragen naar ontduiken, wil gewoon weten of ik contanten moet regelen)
Ander puntje, hij word met DHL verstuurd (kon niet met de hongkong/singapore post helaas) staat dit gelijk aan extra doekoe lappen? Verzending kostte mij al 22 dollar, maar ik heb geen idee of ik nu hogere kans heb op de inklaringskostengedoe (dit is niet vragen naar ontduiken, wil gewoon weten of ik contanten moet regelen)
[ Voor 16% gewijzigd door JustMitchie op 22-11-2013 10:01 . Reden: dollarpraatje ]
No worries, gewoon geduld hebben..Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:55:
Pakketje besteld op AntElife. De Xiaomi Mi2A. Netjes betaald enzo, echter nu staat de order voor de 4e dag op processing. Volgens AntElife duurde processing max 1-4 dagen, dus iemand ideeën? Op de meel reageren ze ook niet echt helaas. De enige meel die ik kreeg was dat het 1-4 dagen kon duren, toen ik vroeg hoe lang het processing kostte.
Als ie eenmaal bij DHL is gaat het wel snel.
Verstuur tot ontvang tijden binnen een week is mogelijk.
Bij DHL betaal je vrijwel altijd extra voor een telefoon, varierend van 20-40 euro, ligt aan de waarde die men vaststeld.
Let er wel op dat je dat contant moet betalen aan de deur.
Ik moet er dus helaas gewoon vanuit gaan dat het lappen wordt begrijp ik? De max is €40,-? Komt dat door de waarde, of doordat het verstuurd wordt via DHL? Ik heb namelijk al welgeteld een stuk of tien pakketjes dealextreme gekocht (waarde tot €30,-), bezorgd door hongkong post office en die kosten verder niets extra. Of heb ik toen geluk gehad?dutchgio schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:05:
[...]
No worries, gewoon geduld hebben..
Als ie eenmaal bij DHL is gaat het wel snel.
Verstuur tot ontvang tijden binnen een week is mogelijk.
Bij DHL betaal je vrijwel altijd extra voor een telefoon, varierend van 20-40 euro, ligt aan de waarde die men vaststeld.
Let er wel op dat je dat contant moet betalen aan de deur.
€40,- extra vind ik wat...
Zou het ernstig kut vet minder prettig vinden als ie niet komt zegmaar...
[ Voor 5% gewijzigd door JustMitchie op 22-11-2013 11:47 ]
de max is niet €40,-. Er is geen max. Het is een % invoerrechten + 21% BTW + inklaringskosten.Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:21:
[...]
Ik moet er dus helaas gewoon vanuit gaan dat het lappen wordt begrijp ik? De max is €40,-? Komt dat door de waarde, of doordat het verstuurd wordt via DHL? Ik heb namelijk al welgeteld een stuk of tien pakketjes dealextreme gekocht (waarde tot €30,-), bezorgd door hongkong post office en die kosten verder niets extra. Of heb ik toen geluk gehad?
€40,- extra vind ik wat... (sta nu rood door de telefoon..)
Zou het ernstig kut vet minder prettig vinden als ie niet komt zegmaar...
Inklaringskosten van DHL zitten rond de 10 euro.
Over mobiele telefoons betaal je geen invoerrechten dus daar heb je mazzel mee. Verder dus wel 21% BTW als het bedrag boven de € 22,- komt.
Ik heb 283 dollar totaal betaald. Via de AntElife besteld. Ik weet niet wat hun op het pakketje zetten als bedrag. Gebaseerd op dat: wat zijn mijn verwachte kosten? Is die €40,- een beetje reëel?Kenzi schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:51:
[...]
de max is niet €40,-. Er is geen max. Het is een % invoerrechten + 21% BTW + inklaringskosten.
Inklaringskosten van DHL zitten rond de 10 euro.
Over mobiele telefoons betaal je geen invoerrechten dus daar heb je mazzel mee. Verder dus wel 21% BTW als het bedrag boven de € 22,- komt.
Dat is dus geheel afhankelijk van wat ze op de factuur zetten.Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:56:
[...]
Ik heb 283 dollar totaal betaald. Via de AntElife besteld. Ik weet niet wat hun op het pakketje zetten als bedrag. Gebaseerd op dat: wat zijn mijn verwachte kosten? Is die €40,- een beetje reëel?
Bij DHL betaalde ik vorige keer voor mijn telefoon 27 euro aan de deur...
Gebaseerd op die prijs + die 22 dollar verzendkosten : € 57,50Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:56:
[...]
Ik heb 283 dollar totaal betaald. Via de AntElife besteld. Ik weet niet wat hun op het pakketje zetten als bedrag. Gebaseerd op dat: wat zijn mijn verwachte kosten? Is die €40,- een beetje reëel?
http://www.invoercalculator.nl/
Die invoercalculator is wel handigKenzi schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:43:
[...]
Gebaseerd op die prijs + die 22 dollar verzendkosten : € 57,50
http://www.invoercalculator.nl/
Subtotal $265.99
Shipping & Handling $22.20
Discount (firstregister) -$5.00
Grand Total $283.19
Dit is alle bedragen (wat een zin ook...) Maar AntElife is dus wel betrouwbaar?
[ Voor 26% gewijzigd door JustMitchie op 22-11-2013 13:01 . Reden: copy paste order ]
AnteLife is wel betrouwbaar, mijn telefoon komt er ook vandaanJust_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:51:
[...]
Die invoercalculator is wel handig
Subtotal $265.99
Shipping & Handling $22.20
Discount (firstregister) -$5.00
Grand Total $283.19
Dit is alle bedragen (wat een zin ook...) Maar AntElife is dus wel betrouwbaar?
'Freeshipping' met Swiss post en 0,0 BTW en inklaringskosten overheen betaald
Duurt dan wel 3-4 weken...
Maar ga maar niet meteen van het slechtste uit, op je pakketje staat zoiezo geen $280 als waarde, maar bijvoorbeeld $20. Alleen trapt men daar bij DHL niet in, en betaal je dus een door DHL vastgesteld bedrag, dat dus tussen die ongeveer 20-50 euro zit.
Van postnl weet ik dat de inklaringskosten 13 euro zijn, dus zal dit bij DHL misschien iets meer of minder zijn.
Of de rest "natte vinger werk" is lijkt me niet, maar hoe ze dan de waarde bepalen is mij onbekend.
De kans is echter groot dat je niet het maximale betaalt; die 51 euro.
Mijn order staat nu al voor de 4e dag op processing. Is het te kort dag om een dispute te openen?dutchgio schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:17:
[...]
AnteLife is wel betrouwbaar, mijn telefoon komt er ook vandaan
'Freeshipping' met Swiss post en 0,0 BTW en inklaringskosten overheen betaald![]()
Duurt dan wel 3-4 weken...
Of de rest "natte vinger werk" is lijkt me niet, maar hoe ze dan de waarde bepalen is mij onbekend.
De kans is echter groot dat je niet het maximale betaalt; die 51 euro.
Tuurlijk, het zijn al 4 dagen! Niet twijfelen. Die chinesen kunnen sneller!Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:19:
[...]
Mijn order staat nu al voor de 4e dag op processing. Is het te kort dag om een dispute te openen?
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Dispuut aangemaakt, mn order is 5 minuten later gecancelled. Hoelang duurt het voordat paypal cash op de rekening heb?
Je had niet door dat de reactie boven je sarcastisch bedoeld was?Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:15:
Dispuut aangemaakt, mn order is 5 minuten later gecancelled. Hoelang duurt het voordat paypal cash op de rekening heb?

Volgens mij kun jij beter je telefoon bij ThePhoneHouse of iets dergelijks kopen want als je al zenuwachtig wordt bij een "processing" status die 4 dagen duurt kun je beter maar de chinese sites mijden...
PayPal cash gaat zo een maand duren, niet erg handige actie dus +
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 22-11-2013 14:25 ]
Ik bestel vaak op dealextreme. Ik wist dat ibuygou een goeie is, dus ik ga daar mijn heil zoeken. Wel nice dak doekoe terug krijg.dutchgio schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:25:
[...]
Je had niet door dat de reactie boven je sarcastisch bedoeld was?![]()
Volgens mij kun jij beter je telefoon bij ThePhoneHouse of iets dergelijks kopen want als je al zenuwachtig wordt bij een "processing" status die 4 dagen duurt kun je beter maar de chinese sites mijden...
PayPal cash gaat zo een maand duren, niet erg handige actie dus +
Ik had door dat de reactie sarcastisch was. In mijn dispuut gemeld dat ik alleen geld terug hoefde als de order niet binnen de door hun op de site aangegeven termijn kon worden verzonden of niet op voorraad was dat ik dan het geld graag terug wou. Dit bleek schijnbaar zo te zijn....
11 November was "Singles Day" in China en traditioneel een dag dat sites zoals Taobao, 51Buy etc enorme kortingen geven. iPhone 5s met 80% korting, airco's 90% kortingen etc. Taobao zat binnen 6 minuten al op een paar miljoen RMB omzet. Alibaba & Tencent (en nog 1 of 2 shops) deden 30 miljard RMB ( zo'n 3,6 miljard euro) in 24 uur verkocht.Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:19:
[...]
Mijn order staat nu al voor de 4e dag op processing. Is het te kort dag om een dispute te openen?
Dus reken maar dat ze het druk hebben bij de postorder bedrijven voor de komende maand.
Het ging namelijk puur alleen om online shoppen.
Black Friday is niks vergeleken bij Singles Day
4 dagen processing is in deze periode normaal te noemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 22-11-2013 14:43 ]
Nu al dispuut gemaakt en order cancelling. Dus wachten op de bijschrijving van paypal daarna phone bestellen bij ibuygou. Ik kan wel een maandje wachten.Kenzi schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:42:
[...]
11 November was "Singles Day" in China en traditioneel een dag dat sites zoals Taobao, 51Buy etc enorme kortingen geven. iPhone 5s met 80% korting, airco's 90% kortingen etc. Taobao zat binnen 6 minuten al op een paar miljoen RMB omzet. Alibaba & Tencent (en nog 1 of 2 shops) deden 30 miljard RMB ( zo'n 3,6 miljard euro) in 24 uur verkocht.
Dus reken maar dat ze het druk hebben bij de postorder bedrijven voor de komende maand.
Het ging namelijk puur alleen om online shoppen.
Black Friday is niks vergeleken bij Singles Day![]()
4 dagen processing is in deze periode normaal te noemen.
Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:45:
[...]
Nu al dispuut gemaakt en order cancelling. Dus wachten op de bijschrijving van paypal daarna phone bestellen bij ibuygou. Ik kan wel een maandje wachten.
je cancelled je order omdat het te lang duurt en vind het dan niet erg om een maandje te wachten als je hem ergens anders besteld?
btw. Antelife en ibuygou zijn beide resellers en zullen de telefoon alle 2 bij een leverancier moeten bestellen.
99% van de webshops in China houden geen voorraad bij (DX heeft wel zo'n warehouse maar dat lijkt op de foto's groter en voller dan het in werkelijkheid is
Ik cancell mijn order omdat de status niet binnen de door hun gestelde termijn veranderd. Dat en het feit dat ze al 2 dagen niet op mails reageren zorgt ervoor dat ik een dispuut open. Had het ze wel gegund hoorKenzi schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:48:
[...]
![]()
![]()
je cancelled je order omdat het te lang duurt en vind het dan niet erg om een maandje te wachten als je hem ergens anders besteld?
btw. Antelife en ibuygou zijn beide resellers en zullen de telefoon alle 2 bij een leverancier moeten bestellen.
99% van de webshops in China houden geen voorraad bij (DX heeft wel zo'n warehouse maar dat lijkt op de foto's groter en voller dan het in werkelijkheid is)
Volgens mij heb je m gecancelled omdat je gewoon ongeduldig bent..Just_Michel schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:51:
[...]
Ik cancell mijn order omdat de status niet binnen de door hun gestelde termijn veranderd. Dat en het feit dat ze al 2 dagen niet op mails reageren zorgt ervoor dat ik een dispuut open. Had het ze wel gegund hooribuygou wordt je naar doorverwezen vanaf xiaomi
dus ik kies die.
Als je een maandje kunt wachten zou je ook voor de gratis verzendmethodes kunnen kiezen, maar gezien jou paniekerige ongeduldheid kun je misschien maar beter weer voor DHL kiezen.
Ik vindt het wel knap dat je wel eens wat bij DX gebt besteld; want die hebben bijna nooit iets voorraad en dan duurt de verzending dus lang...
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]