[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:37
Buzz-01 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:44:
Sinds half augustus heb ik 6 bestellingen lopen (ebay, BIC, BG), waarvan er 4 nog steeds niet geleverd zijn en waarvan de verzenddatum > 40 dagen geleden is.
Eén betrof een NiMH batterij die teruggestuurd is naar BIC.
Van twee bestellingen verliep de kopersbescherming, die zijn inmiddels vergoed en afgesloten.

Enkele later geplaatste bestellingen zijn al wel binnen, maar niet allemaal.

Zijn er hier gevallen bekend waar de goederen > 40 dagen alsnog bezorgd zijn?
En wat is de ervaring met levertijden op dit moment?
Ik moet zeggen dat ik ook wat klein grut van < 3 euro heb lopen vanaf ebay op het moment, de oudste is op 30 september verzonden en nog steeds niet binnen. Ook heb ik nog een bestelling uit juni staan maar de hoop dat die ooit nog aankomt ben ik wel verloren :P Helaas te laat geweest met indienen van claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Bij mij zijn ook een aantal dingen die richting de 40 dagen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik moet ook eens gaan kijken, een na laatste bestelling is nooit binnen gekomen (zit nu op een aantal maanden denk ik :p ) en mijn laatste bestelling is een paar weken. FM transmitter en een klaphoesje voor mijn telefoon.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ik heb zelfde probleem met Ioffer.
Zou de douane het tegenhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefke001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09-2023
Had ook problemen met een zending van begin oktober 2013 (5 $).
Bleek na mailtje naar Belgische douane dat ik een betalingsbewijs moest doorsturen. Standaard procedure, zeiden ze daar. Nu reeds al een week gedaan en tot voor een week antwoord gehad dat het in orde was, maar nog steeds staat status "Aankomst in het internationale uitwisselingskantoor". Dus nog even geduld. Heb van 't weekend nog wat prullen besteld. Ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:41
Nu met deze verhalen durf ik al helemaal niet meer een Tablet van BIC te bestellen.
In hoeverre zijn deze situaties die jullie beschrijven uitzonderingen?

Mijn DX producten zijn er eigenlijk altijd redelijk snel. Één keer heb ik +/- 40 dagen moeten wachten.
Bedragen altijd onder de 50 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:38

RobertowNL

For your gear!

Het was gewoon even een ''ramp'' met verzenden.
Niet alleen het scannen kost veel tijd, maar door de grote hoeveelheid backlog door de scan (capaciteit was niet op orde) liggen nu nog veel pakketten te wachten in CAN heb ik van 3 verschillende verkopers vernomen (dus vast een kern van waarheid).

Ondertussen al 5 pakketten die al lang binnen hadden moeten/kunnen zijn:
  • Light in the box - Dashcam (refund) - onderweg: 50 dagen
  • Ebay - Laptophoes (refund) - onderweg: 47 dagen
  • BIC - PP100 (in overleg) - onderweg: 44 dagen
  • Ebay - kabel (9-11 refund) - onderweg: 38 dagen
  • Aliexpress - Nexus hoes (in overleg) - onderweg: 26 dagen (Laatste status CAN 13-10, na depature)
Laatste is wellicht nog niet heel lang onderweg; maar het lijkt er op dat die dus op Guangzhou Baiyun is blijven hangen.
Ook mijn een tablet heeft sinds 24-10 geen tracking update meer gehad (Swiss post), daar zitten ook delays helaas...

Krijg als het binnen de 45/60 dagen niet binnen is van alles uiteindelijk wel een refund, maar ik heb het liever (snel) binnen :+

Nieuwe pakketten lijken overigens ''voorhang'' te krijgen want ik zie langzaam weer berichten van 7-10 berichten verschijnen hier op GOT en op Fok. Nieuwe bestellingen zouden sneller moeten zijn...

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:41
En de controle op batterijen/accu's?
Heb daar wel wat over gelezen, maar niet of het opgelost is of dat er een andere werkwijze is gekomen. Puur dat van alles terug gestuurd wordt.

Als iets goed verpakt is mag het toch gewoon door? (dit voorbeeld van het tablet)

--edit--
En PayPal of CC? Ik doe nu altijd bestellen bij DX.com met mijn CC

[ Voor 13% gewijzigd door RedRayMann op 04-11-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

RedRayMann schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:55:
En de controle op batterijen/accu's?
Heb daar wel wat over gelezen, maar niet of het opgelost is of dat er een andere werkwijze is gekomen. Puur dat van alles terug gestuurd wordt.

Als iets goed verpakt is mag het toch gewoon door? (dit voorbeeld van het tablet)

--edit--
En PayPal of CC? Ik doe nu altijd bestellen bij DX.com met mijn CC
Het gaat niet om de verpakking maar om de labels / documentatie. Batterijen moeten volgens de nieuwe regels (die al begin dit jaar zijn ingegaan) goed gedocumenteerd worden. Dat gebeurd 9 vd 10 keer niet omdat het dan duurder wordt en de koerier aan extra regels moet voldoen. (In China stuur je een pakketje naar een koeriersdienst en die verstuurd het via DHL / UPS etc, een stap extra dus tov NL waar je direct je pakketje afgeeft aan de post).

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 04-11-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:47
Ik ben op zoek naar een goedkope android media speler. Ik wil films vanaf mij 1 tb hdd kunnen afspelen en het programma sopcast kunnen installeren. Denken jullie dat een mediaspeler als deze kan voldoen?

http://www.ebay.com/itm/2...amers&hash=item35cdf0df4d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vind hem te goedkoop.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Je bedoeld dat het oplichting is? Of is het gewoon een slecht ding waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Specificaties zijn gewoon goed zoals het hoort, zelfs een externe antenne is een d:)b.
Maar dit soort producten met deze specs gaan voor rond de 70$ over de toonbank als je een beetje goed zoekt, dus ik vind hem te goedkoop en ik denk dat je wel iets anders kon krijgen als dit ding.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Quad schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:17:
Specificaties zijn gewoon goed zoals het hoort, zelfs een externe antenne is een d:)b.
Maar dit soort producten met deze specs gaan voor rond de 70$ over de toonbank als je een beetje goed zoekt, dus ik vind hem te goedkoop en ik denk dat je wel iets anders kon krijgen als dit ding.
Klopt inderdaad hij is wel goedkoop vergeleken met de rest. Hij heeft wel redelijk veel positieve feedback. Maar het zal wel te mooi om waar te zijn. Vind het ook niet erg om er iets meer aan uit te geven, maar het leek me op het eerste gezicht een prima ding, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Voor die 20-24?! Euro kun je een gokje wagen, maar dan zou ik het wel met PayPal doen zodat je een dispute kunt aanvragen mocht er niet geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Is ook een prima ding, maar ik vertrouw het niet eerlijk gezegd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
Kan gewoon niet kloppen. Hier op dx is hij veel duurder. Is volgens mij dezelfde...

http://dx.com/p/enybox-an...-8gb-rom-bluetooth-254230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:51
Ik heb onlangs een bestelling van BIC ook niet binnengekregen, PayPal geschil gestart, geëscaleerd tot een claim en daarmee netjes mijn geld terug gehad. Het pakketje is volgens de tracking nog steeds ergens in China.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik wacht ook al sinds 5 okt op 3 pakketjes. Daarentegen een pakketje besteld op 13 okt was er binnen een week. Alles komt uit China. Wat is er aan de hand? Hele lading verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:26:
Ik heb onlangs een bestelling van BIC ook niet binnengekregen, PayPal geschil gestart, geëscaleerd tot een claim en daarmee netjes mijn geld terug gehad. Het pakketje is volgens de tracking nog steeds ergens in China.
Heb je aangifte moeten doen bij de Politie? Dat vind ik zo'n gedoe vooral als het om een paar euro gaat...

Ik wacht ook op een klein pakketje besteld op 1 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Cheesy schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:40:
[...]

Heb je aangifte moeten doen bij de Politie? Dat vind ik zo'n gedoe vooral als het om een paar euro gaat...

Alsof de Politie in Nederland iets kan doen aan een pakketje uit China dat niet ontvangen is...
Die belandt gewoon in de doos met aangiftes, leuk voor statistieken enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

[...]

Sinds wanneer moet dat? Je moet dan een claim met PP openen, niet gaan zeuren bij de politie want die wijzen je vriendelijk de deur.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:51
[...]

Nee hoor, dat is niet nodig. Je verschaft gewoon alle benodigde informatie en dan ziet Paypal wel dat het pakketje na 45 dagen nog steeds ergens in China ligt. Dus kreeg ik zonder gedoe mijn geld terug, aanvankelijk wilde BIC maar een deel vergoeden. Vandaar dat ik een claim ben gestart, was overigens niets bijzonders wat elektronica en soldeerbenodigdheden van nog geen €15,-. Het pakket heb ik overigens nooit ontvangen, terwijl het wel degelijk is verzonden (heb tracking-code en foto van het betreffende pakketje).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Quad schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:51:
[...]
Sinds wanneer moet dat?
[...]
vanaf 2010 in ieder geval.
Quad schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:51:
[...]
niet gaan zeuren bij de politie want die wijzen je vriendelijk de deur.
Onjuist.
Tegenwoordig kan dit online: https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
dutchgio schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:44:
[...]
Alsof de Politie in Nederland iets kan doen aan een pakketje uit China dat niet ontvangen is...
Die belandt gewoon in de doos met aangiftes, leuk voor statistieken enzo..
Die redenatie klopt niet helemaal. De Politie in Nederland kan in de meeste gevallen niets doen aan een diefstal of onteigening. Ook niet als je fiets gestolen is op het Damrak. Dan doe je toch ook aangifte!?

Ik vroeg dit vanwege mijn ervaring met de kopersbescherming van Paypal. Destijds werd mij wel gevraagd om aangifte te doen. Ik was benieuwd of dit nog zo gaat, vandaar mijn vraag.
Helaas was ik destijds net op vakantie buiten Nederland, waardoor ik geen aangifte kon doen. Overigens ook weinig zin in...

http://i290.photobucket.c..._zps647753b5.jpg~original

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 04-11-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

fifa4ever schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:25:
Kan gewoon niet kloppen. Hier op dx is hij veel duurder. Is volgens mij dezelfde...

http://dx.com/p/enybox-an...-8gb-rom-bluetooth-254230
DX heeft op sommige producten een marge van 200-250%. _/-\o_ _/-\o_
In dit geval meer dan 100% aangezien die mediaplayer hier retail ongeveer $45 kost en zij waarschijnlijk bulk korting krijgen.
retail: http://item.taobao.com/it...5753896396&_u=5opamv5eb5c

DX en soort gelijken kan je niet echt als basis voor de prijs gebruiken. Zij verdienen echt een stuk meer dan losse verkopers op Ebay. En voor die verkopers op Ebay is het niet uitzonderlijk om onder de inkoopprijs te verkopen voor een tijdje om andere te narren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Unicron schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:34:
Ik wacht ook al sinds 5 okt op 3 pakketjes. Daarentegen een pakketje besteld op 13 okt was er binnen een week. Alles komt uit China. Wat is er aan de hand? Hele lading verdwenen?
Mijn producten blijven ook hangen:

Besteld op 28 september

2013 Collection 10061400 NL 20131005 2028
2013 Departure from China Beijing NL 20131007 0949
2013 Waiting for transit airline Space Beijing NL 20131007 1759
2013 Departure from China Beijing NL 20131010 0957
2013 Departured Beijing NL 20131012 0341
2013 Departured Beijing NL 20131014 1009
2013 Departured Beijing NL 20131019 1627
2013 Departure from China Beijing NL 20131028 1016
2013 Departured Beijing NL 20131030 1703
2013 Departure from China Beijing NL 20131101 0817

Een andere product dat ik heb besteld op 14 oktober kwam zaterdag binnen. Beide zijn kledingstukken.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-06 22:56

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

nu las ik laatst dat ook muizen en toetsenborden etc van o.a razer en logitech worden nagemaakt. (ja ik weet het het is naief te denken dat dit niet gebeurt)
ik weet niet of ik het mag vragen denk het wel, maar de razer deathadder op Dhgate:

http://www.dhgate.com/pro...ade/160502941.html#s1-1-1|3194005314

ik kan er vanuit gaan dat dit een originele is? het schijnt dat de namaak geen ''gouden'' connector heeft en deze heeft het op het plaatje wel? iemand ervaring met razer of andere spullen uit china?

nogmaals, mocht ik dit niet vragen, verwijder mijn bericht maar :) en vast excuses!

[ Voor 5% gewijzigd door prupke15 op 05-11-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
prupke15 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:16:
nu las ik laatst dat ook muizen en toetsenborden etc van o.a razer en logitech worden nagemaakt. (ja ik weet het het is naief te denken dat dit niet gebeurt)
ik weet niet of ik het mag vragen denk het wel, maar de razer deathadder op Dhgate:

ik kan er vanuit gaan dat dit een originele is? het schijnt dat de namaak geen ''gouden'' connector heeft en deze heeft het op het plaatje wel? iemand ervaring met razer of andere spullen uit china?

nogmaals, mocht ik dit niet vragen, verwijder mijn bericht maar :) en vast excuses!
Ik zou er met bestellen uit china van uit gaan dat niets echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

prupke15 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:16:

Deze is niet echt, check het DPI maar van de muis.(3000/3500) En de connector heeft een andere vorm. De connector van de legitieme deathadder is recht, deze heeft een rare curve maar wel gold plated... Het is een goede fake...

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Pikoe schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:01:
[...]

Want in China verkopen ze geen echte spullen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pikoe schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:01:
[...]

Je hebt gelijk dat door de bank genomen de spullen van lagere kwaliteit zijn, maar daar is de prijs ook naar. Ik heb genoeg China made spullen in huis waarbij de kwaliteit gewoon dik in orde is, zo niet gelijkwaardig aan de A-merk artikelen. Het enige is dat het logootje van een "bekend" merk ontbreekt. Je moet gewoon goed de recensies lezen en weten wat je in huis haalt. Op youtube staan ook tal van unboxing filmpjes van dergelijke producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Xaph schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:23:
[...]

Deze is niet echt, check het DPI maar van de muis.(3000/3500) En de connector heeft een andere vorm. De connector van de legitieme deathadder is recht, deze heeft een rare curve maar wel gold plated... Het is een goede fake...
Damn inderdaad scherp opgelet, ik had zelf al redelijk goed gekeken maar die DPI had ik zo nog niet gezien, ook die connector vorm had ik zo niet gezien.

Ik ga hem dus ook niet kopen, thanks voor de oplettendheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:54:
[...]

Je hebt gelijk dat door de bank genomen de spullen van lagere kwaliteit zijn, maar daar is de prijs ook naar. Ik heb genoeg China made spullen in huis waarbij de kwaliteit gewoon dik in orde is, zo niet gelijkwaardig aan de A-merk artikelen. Het enige is dat het logootje van een "bekend" merk ontbreekt. Je moet gewoon goed de recensies lezen en weten wat je in huis haalt. Op youtube staan ook tal van unboxing filmpjes van dergelijke producten.
Veel van de ons 'bekende' merken worden in dezelfde fabrieken gemaakt als die 'China made spullen'. Ander stickertje erop en de dubbele prijs vragen. >:) Gebeurd onder andere veel met TFT panelen.
Tevens zijn er ook enorm veel merken die in Aziatische landen enorm bekend zijn en gewoon goede kwaliteit hebben. ZTE, Xiaomi, OPPO, Huawei, Haier, Greer, om er maar een paar te noemen.

Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet ;)

Die goedkope rotzooi die ze ook maken verkopen ze trouwens graag aan de gierige westerners 8)
Van die plastic survival fluitjes, goedkope makeup / cosmetica spullen etc. Hier willen ze het voor geen goud aanraken (giftig / slechte kwaliteit) maar ze verkopen het graag op Ebay. Vooral Amerikanen kopen zich helemaal lam aan haar extensions en haar clips ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Xaph schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:23:
[...]

Klopt niet helemaal. ik heb de originele en die is ook maar 3500DPI. En de connector lijkt ook behoorlijk op de mijne. Ik denk eerder het een geleende foto is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prupke15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

starcopy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:10:
[...]

Klopt niet helemaal. ik heb de originele en die is ook maar 3500DPI. En de connector lijkt ook behoorlijk op de mijne. Ik denk eerder het een geleende foto is. ;)
dat maakt het dus lastig om dit te controleren, de prijs is 30$ die is voor de oude deathadder niet heel onredelijk, hier kost hij 50 euro maar nederland is dan ook wel ''errug'' duur. hij heeft wel een plaatje van een wand vol razer en logitech spul met watermark maar ja wie zegt dat die echt zijn...

blijft lastig dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Het lullige is dat er de oude 3500Dpi is, maar dat er waarschijnlijk ook een nieuwere uitvoering is met meer dpi. En de laatste is nog weer wat sneller.

http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-deathadder

Nadeel aan een originele, je instellingen worden via Razor zelf op een cloudserver opgeslagen. Geen internet, geen instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:54:
[...]

Ik heb ook nooit gezegd dat de kwaliteit slecht was. Ik zeg alleen dat je er van uit moet gaan dat ze nep zijn. Dat je dus niet een razer muis moet kopen voor het merk of de garantie, maar voor het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
kwelbast schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:07:
[...]

Op het forum van banggood staat dat ze batterijen wél verzenden. Overigens zou het ook raar zijn als je wel kunt bestellen vanuit NL maar dat ze zouden weten dat het niet aankomt. Dat kunnen ze hooguit een maand doen, daarna lopen er teveel klanten weg. Ik heb meteen maar de proef op de som genomen door een mooie zaklamp van 1600 Lm te bestellen en een aantal extra batterijen. Ik hou jullie op de hoogte.

Overigens tot nu toe - op een enkele keer na - alleen maar positieve ervaringen met bestellen uit China. Van de ongeveer 25 bestellingen, is het maar een keertje gebeurd dat het niet aankwam. Dat was via ebay en ik kreeg meteen mijn geld terug van de verkoper. Ik bestel zowel via ebay als via de bekende Chinese webwinkels. Soms is het er binnen een week, maar meestal is het een week of drie wachten.
De Li-ion batterijen zijn samen met mijn Cree T6 idd gearriveerd, totaal geen problemen. 22 oktober besteld, vandaag 5 november binnengekregen. Op naar de volgende bestelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Laatst online: 19:26
Lisadr schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:08:
[...]

Mijn producten blijven ook hangen:

Besteld op 28 september

2013 Collection 10061400 NL 20131005 2028
2013 Departure from China Beijing NL 20131007 0949
2013 Waiting for transit airline Space Beijing NL 20131007 1759
2013 Departure from China Beijing NL 20131010 0957
2013 Departured Beijing NL 20131012 0341
2013 Departured Beijing NL 20131014 1009
2013 Departured Beijing NL 20131019 1627
2013 Departure from China Beijing NL 20131028 1016
2013 Departured Beijing NL 20131030 1703
2013 Departure from China Beijing NL 20131101 0817

Een andere product dat ik heb besteld op 14 oktober kwam zaterdag binnen. Beide zijn kledingstukken.
Veel mensen lijken hier tracking codes te hebben, maar mijn bestellingen (via ebay) hebben dat volgens mij toch niet. Of is er een manier om achter een tracking code te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Unicron schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:22:
[...]

Veel mensen lijken hier tracking codes te hebben, maar mijn bestellingen (via ebay) hebben dat volgens mij toch niet. Of is er een manier om achter een tracking code te komen?
Vraag het aan de verkoper. Ik heb het via Aliexpress en daar zit altijd een code bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
Unicron schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:22:
[...]

Als er een trackingcode is, staat die vaak bij de bestelgegevens op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Gisteren kreeg ik twee brieven van PostNL over inklaren en dat ik een bewijst moet sturen. Het gaat op producten die al in september zijn besteld. De eerst pakket was $9 en de tweede pakket $14 en je hoeft geen hoge IQ te hebben om te zien dat deze producten (veel) minder waard zijn dan 22 euro. Toch sturen ze een brief.

Het kan toeval zijn, maar ik denk dat PostNL/Douane (onnodig) extra streng zijn. Dit kan zorgen voor extra vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealjebij
  • Laatst online: 02-12-2024
Zijn er problemen met verzendingen uit China? Ik had in oktober spullen besteld maar die zijn er nu nog steeds niet. Iemand die hetzelfde ervaart?

D3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterdome
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 13:06
Ealjebij schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:23:
Zijn er problemen met verzendingen uit China? Ik had in oktober spullen besteld maar die zijn er nu nog steeds niet. Iemand die hetzelfde ervaart?
Sinds begin september 2 horloges besteld. Nog niet binnen. Maar is ook zonder tracking verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ealjebij schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:23:
Als je het topic een beetje doorleest (in ieder geval de laatste paar pagina's) dan had je kunnen lezen dat extra controles voor vertraging en niet aangekomen pakketjes zorgt. Er wordt vooral gescanned op batterijen en metalen voorwerpen. Vandaag met koerier gesproken hier, controle is er nog steeds en gaat voorlopig ook niet minder worden :'( wel is er bij de meeste koeriersbedrijven extra mankracht bijgekomen om de achterstand weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealjebij
;/ ja op batterij meuk etc.. ik wacht op een siliconen hoesje. Dat hoeft toch niet zo lang te duren? Nja blijkbaar verwachten ze daar batterijen in. Zal me niks verbazen dat ze deze open hebben gemaakt.

Mijn horloge heb ik blijkbaar met veel geluk ontvangen. Want die was rond de 2 weken binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ealjebij op 07-11-2013 12:10 ]

D3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ealjebij schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:09:
;/ ja op batterij meuk etc.. ik wacht op een siliconen hoesje. Dat hoeft toch niet zo lang te duren? Nja blijkbaar verwachten ze daar batterijen in. Zal me niks verbazen dat ze deze open hebben gemaakt.

Mijn horloge heb ik blijkbaar met veel geluk ontvangen. Want die was rond de 2 weken binnen.
Ja dat kan zo lang duren omdat ze aan de buitenkant niet kunnen zien wat er in zit (ja er zit description bij maar daar vertrouwen ze niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik ben op zoek naar een GPS Tracker :) Zijn er mensen hier die ervaring hebben met zoiets?

Ik heb wat zitten zoeken, kwam wat op BG, DX tegen, maar heb er nog niet echt veel gevoel bij, daarom mijn vraag hier. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestellingen op DX van de laatste weken zijn aardig rap thuis bezorgd. Sommige bevatte ook accu's of batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:35
Ik heb bestellingen (kabeltjes en screenprotectors) van ebay & focalprice van begin oktober en nog steeds niks binnen. Aan de posts hier te zien ben ik niet de enige. Helaas zijn er geen trackingscodes dus waar ze zijn blijven hangen is mij een raadsel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
[message=41187534,noline]dcell schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:34[/messbinnen:
Ik heb bestellingen (kabeltjes en screenprotectors) van ebay & focalprice van begin oktober en nog steeds niks binnen. Aan de posts hier te zien ben ik niet de enige. Helaas zijn er geen trackingscodes dus waar ze zijn blijven hangen is mij een raadsel :(
Wat zou er aan de hand zijn mijn xhose(tuinslang) en diverse telefoonhoesjes ook nog niet binnen.
Maar een telefoon schakelaar binnen 8 dagen uit Hongkong. :? 20 oktober besteld 28 oktober in de brievenbus

[ Voor 4% gewijzigd door Supertip op 08-11-2013 14:13 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier een simpele sleeve van een paar euro voor m'n telefoon ook binnen 8 dagen in huis vanuit Hong Kong. Was wel een enveloppe die zo in de bus past. Misschien zit daar een verschil in, waardoor grotere pakketten langer ergens blijven 'hangen'?

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 08-11-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
ik heb van BIC een tracking nummer gehad(op 20 oktober)
CFBxxxxxxx

17track kan er geen weg mee, iemand die weet waar dat te tracken is?

edit: was iets als een apple kloon http://www.buyincoins.com/item/1258.html

[ Voor 22% gewijzigd door tim007 op 08-11-2013 14:44 ]

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De laatste 2 letters zijn belangrijker, deze geven meestal de vervoerder aan.
CN = china post
SG = singapore post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
dutchgio schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:41:
De laatste 2 letters zijn belangrijker, deze geven meestal de vervoerder aan.
CN = china post
SG = singapore post
die x'jes zijn allemaal cijfers...

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:31
Dikke kans dat je die nooit ziet. NOOIT imitatiedingen kopen. Of althans; niet verwachten dat je het ook echt gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

tim007 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:40:
CFBxxxxxxx

Die heb ik hier ook liggen. :+
Werkt voor geen meter.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

CFBxxxxxxx

Dat is geen tracking maar een referentie nummer met welke batch hij is verzonden voor BIC.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Quad schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:55:
[...]

Die heb ik hier ook liggen. :+
Werkt voor geen meter.
ah, dat is balen

doet hij dan wel iets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

tim007 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:00:
[...]

ah, dat is balen

doet hij dan wel iets? 8)7
Ja hoor, doet genoeg maar niet fijn in gebruik. Laden doet hij een dag over. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Quad schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:03:
[...]

Ja hoor, doet genoeg maar niet fijn in gebruik. Laden doet hij een dag over. :+
en is het een 'echte' ipod kloon, zodat ik hem bv kan gebruiken dmv mijn ipod connectie in de auto(en dus kan bladeren op mijn radio zelf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
tim007 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:04:
[...]

en is het een 'echte' ipod kloon, zodat ik hem bv kan gebruiken dmv mijn ipod connectie in de auto(en dus kan bladeren op mijn radio zelf)?
Ik denk dat je zelfs iTunes nodig hebt om er muziek op te zetten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:34
Heb ook niets ontvangen in oktober (van september). Wacht zelf op een screenprotector (van glas), wat controllers (waar batterijen in zitten). Lijkt me sterk als ze een controller openschroeven om de batterijen eruit te halen, of doen ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Freshnub schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:33:
Heb ook niets ontvangen in oktober (van september). Wacht zelf op een screenprotector (van glas), wat controllers (waar batterijen in zitten). Lijkt me sterk als ze een controller openschroeven om de batterijen eruit te halen, of doen ze dat?
Nee, ze gaan het niet open schroeven, dan wordt gewoon het hele pakket geweigerd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

tim007 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:04:
[...]

Geen idee, heb geen iphone producten in huis dus kan verder niet testen.
dutchgio schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat je zelfs iTunes nodig hebt om er muziek op te zetten... :+
Gelukkig niet. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 13:58
Ik heb ook een keer zo'n Ipod Nano imitatie van BIC gekocht, ouder type zonder camera. Als ik een hoofdtelefoon erop aansluit hoor ik bij hogere volumes bijna geen lage tonen meer.

Op de line-in van een versterker (hoog-ohming) of met een hoofdtelefoon met ingebouwde volumeregelaar die op laag staat blijft het geluid wel goed, maar zachter, dus de ingebouwde versterker heeft bij hogere vermogens moeite om de lage tonen weer te geven.

Of de ipod connector volledig compatible is weet ik niet, want ik heb verder geen Apple apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
Bij mij varieert de levertijd van spullen tegenwoordig ook van 1 tot 5 weken, ongeacht of het enveloppen of pakketten zijn en of er wel of geen batterijen in zitten. Er is echt geen pijl op te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
Quad schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:58:
[...]

Geen idee, heb geen iphone producten in huis dus kan verder niet testen.

[...]
Gelukkig niet. :+
ik heb ook geen i-devices, daarom dacht ik dat te kopen zodat ik die functionaliteit van mijn autoradio toch eens kan benutten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 09:09
Ik heb ook 2 bestellingen bij DX gedaan, bij de ene 3 items die alle drie op voorraad zouden zijn, daarna nog een los item. Uiteindelijk werd van de laatste eerder gemeld dat die onderweg was dan de eerste bestelling. Nu nog even wachten op allebei.
Tot nu toe heb ik met Ebay snellere resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

tim007 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:25:
[...]

ik heb ook geen i-devices, daarom dacht ik dat te kopen zodat ik die functionaliteit van mijn autoradio toch eens kan benutten O-)
Ga maar vanuit dat het niet werkt. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:35
Envelop met kabels is binnen (focalprice), shipped op 12 oktober. Bijna een maand dus en normaal zijn ze er wel in een week of 2. Helaas nog de screenprotectors van Ebay niet binnen. Geduld hebben dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 21:18
Ik zit te wachten op een levering van dx.com
Zou verzonden zijn op 24 oktober, maar met de code RB656848448CN vind ik nergens meer details over mijn zending...

op http://intmail.183.com.cn/icc-itemtraceen.jsp krijg ik 0 results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
EN-IS schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:26:
Ik ben op zoek naar een GPS Tracker :) Zijn er mensen hier die ervaring hebben met zoiets?

Ik heb wat zitten zoeken, kwam wat op BG, DX tegen, maar heb er nog niet echt veel gevoel bij, daarom mijn vraag hier. Iemand een idee?
Niemand? Het is voor een familie kennis waarvan de zoon epilepsie heeft (en tevens druk is), zodoende wil de vader weten waar zijn zoon is voor het geval het mis kan gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 09-11-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op 14 september heb ik een HDMI switch besteld bij DX, die op 16 september zou zijn verzonden. Na 8 weken nog steeds niets ontvangen. Na 4 weken regelmatig contact gehad met Customer Support, met steeds hetzelfde resultaat: het product is onderweg maar levering is vertraagd, wacht nog x weken (waar x 1 of 2 is). Ook een keer het verzoek gehad na te vragen bij het postkantoor, wat zinloos is. Het is niet zeker of PostNL de koerier is, het postkantoor is niet bekend en verder zal PostNL in ieder geval 2 bezorgpogingen wagen en een briefje achter laten. Maar later weer het excuus dat het lokale postbedrijf (bij DX) vertraging had ondervonden bij het versturen. Contact opnemen met Customer Support heeft dus geen enkele nut: ze reageren wel, maar de antwoorden zijn volstrekt onbruikbaar.
Inmiddels maar een vervanger besteld bij Amazon DE, die binnen 2 dagen binnen was. Is duurder, maar komt tenminste aan.
Ooit kwamen de bestellingen van DX wel binnen 1 of 2 weken aan, maar nu is dat meestal 3 tot 4 weken of het komt helemaal niet aan :'(
Nu maar een refund aangevraagd en maar kijken hoe ze daarop reageren. Het was geen duur artikel, maar vooral het wachten op iets dat je nodig hebt is gewoon vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 01:06
EN-IS schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:55:
[...]

Niemand? Het is voor een familie kennis waarvan de zoon epilepsie heeft (en tevens druk is), zodoende wil de vader weten waar zijn zoon is voor het geval het mis kan gaan.
Heb je overwogen om een smartphone te geven en installeer dan een tracker app. Wel zo makkelijk en kost een paar tientjes.

https://play.google.com/s...sygic.familywhere.android

[ Voor 3% gewijzigd door Willaaam op 09-11-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmrizio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
GPS Tracker: Ik heb de TK102B besteld, maar nog niet ontvangen:
http://www.ebay.de/itm/Re...F-Card-Solt-/161139716191?

Het schijnt een goed apparaat te zijn, maar zelf heb ik 'm nog niet geprobeerd.

[ Voor 18% gewijzigd door mmrizio op 09-11-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 19:18
EN-IS schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 14:55:
[...]
Mijn eerste ingeving is dat je voor zo'n situatie geen DX spullen wil. Buitensportwinkel bv., laat je daar voorlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Zijn er indicaties dat sommige pakketten niet aankomen momenteel?

En hoeveel mensen krijgen van Posstnl nu een brief met de vraag de aankkopprijs te bewijzen? Is dat gestegen laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

pennywiser schreef op zondag 10 november 2013 @ 08:35:
Zijn er indicaties dat sommige pakketten niet aankomen momenteel?

En hoeveel mensen krijgen van Posstnl nu een brief met de vraag de aankkopprijs te bewijzen? Is dat gestegen laatste tijd?
Heb je het topic (of in ieder geval de laatste paar pagina's) door gelezen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kenzi schreef op zondag 10 november 2013 @ 08:36:
[...]
Heb je het topic (of in ieder geval de laatste paar pagina's) door gelezen? :/
Is meer een vraag om update. Komen dingen echt niet aan, en krijgen dingen van een tientje nu ook allemaal een Douane brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Na hoeveel dagen kun je het beste een PayPal dispuut starten? Via ebay een bestelling uit China gedaan, maar ik vrees dat de aanbieding fake was. Object staat gemarkeerd als verzonden maar de verkoper geeft op meerdere verzoeken om een tracking code geen antwoord.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Taigu schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:20:
Na hoeveel dagen kun je het beste een PayPal dispuut starten? Via ebay een bestelling uit China gedaan, maar ik vrees dat de aanbieding fake was. Object staat gemarkeerd als verzonden maar de verkoper geeft op meerdere verzoeken om een tracking code geen antwoord.
Zolang je binnen de 45 dagen zit een melding maken en dan eventueel opwaarderen naar een claim.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
Bedankt, de vraag was niet helemaal volledig. Ik wil namelijk zo snel mogelijk een melding maken, wat is dan reëel?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Taigu schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:24:
Bedankt, de vraag was niet helemaal volledig. Ik wil namelijk zo snel mogelijk een melding maken, wat is dan reëel?
Je kan het beste direct doen, als koper geen reactie geeft of doet niet veel dan kan je het opwaarderen naar een claim.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Net $10 credit gekregen van Banggood omdat ik er sinds augustus niet besteld had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Pistolebob schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:12:
Net $10 credit gekregen van Banggood omdat ik er sinds augustus niet besteld had :)
Is dat niet iets van 5 coupons van 2$ met een minimaal bestelbedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Pikoe schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:44:
[...]

Is dat niet iets van 5 coupons van 2$ met een minimaal bestelbedrag?
Een $10 coupon met een minimaal bestelbedrag van $100 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
CFBxxxxxxx

Hier vind je de belangrijkste China Post Trackers: http://track-chinapost.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
pennywiser schreef op zondag 10 november 2013 @ 09:25:
[...]

Is meer een vraag om update. Komen dingen echt niet aan, en krijgen dingen van een tientje nu ook allemaal een Douane brief?
Bij mij is 1 lipo accu van begin september nog steeds niet aangekomen, wel al refund gehad. Verder zijn een paar zendingen van fasttech al 5 weken onderweg, maar verder komt alles tussen 1 en 4 weken aan.

Mijn RC zender van bangggood van 40 euro in een best grote doos is zonder extra belasting aangekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Tot nu toe all heel wat gekocht bij DX (Deal Extreme) en alles komt goed aan, het duur 2 a 4 weken tot je je product heb, maar ik krijg ze wel altijd binnen, en die Live Person is ook erg handig om van alles te vragen als je iets wil weten.

Heb tot nu toe nog maar een defecte product gehad, en dat was na een maand, dus netjes een RMA aan gemaakt, en toen een dag of 2 later kreeg ik antwoord van ze, met meteen excuus van ze:

Dear Customer,

Please accept our apologies for the defective item.

En 2 keuzes kreeg ik, of ik bracht het product naar een zaak in Nederland om te late makken, of ik kon het naar Engeland (naar een Unit) opsturen met de gegevens die ze vroegen, en voor gekozen om het naar Engeland te sturen, want het kost denk ik meer dan een nieuwe om het hier te laten maken.

En daar voor had ik wat gekregen waar ik niet tevreden mee was en mocht het ook gewoon terug sturen, en heb heel snel me geld van hun gehad en meteen een andere besteld waar ik wel tevreden mee ben.

Al met al vind ik DX een goede zaak, die netjes alles voor je oplost, heb een goede ervaring met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealjebij
AmigaWolf schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 03:33:
Tot nu toe all heel wat gekocht bij DX (Deal Extreme) en alles komt goed aan, het duur 2 a 4 weken tot je je product heb, maar ik krijg ze wel altijd binnen, en die Live Person is ook erg handig om van alles te vragen als je iets wil weten.

Heb tot nu toe nog maar een defecte product gehad, en dat was na een maand, dus netjes een RMA aan gemaakt, en toen een dag of 2 later kreeg ik antwoord van ze, met meteen excuus van ze:

Dear Customer,

Please accept our apologies for the defective item.

En 2 keuzes kreeg ik, of ik bracht het product naar een zaak in Nederland om te late makken, of ik kon het naar Engeland (naar een Unit) opsturen met de gegevens die ze vroegen, en voor gekozen om het naar Engeland te sturen, want het kost denk ik meer dan een nieuwe om het hier te laten maken.

En daar voor had ik wat gekregen waar ik niet tevreden mee was en mocht het ook gewoon terug sturen, en heb heel snel me geld van hun gehad en meteen een andere besteld waar ik wel tevreden mee ben.

Al met al vind ik DX een goede zaak, die netjes alles voor je oplost, heb een goede ervaring met ze.
Ik vind DX maar duur. Had een tijdje terug 2 horloges besteld, was toen 21 euro kwijt, (1 complete verzending) en via DHgate 2 losse verzendingen rond de 10 euro.

had ze via DX besteld om te zien hoe dat ging, verders geen verschil. Op 1 ding na, vooraf betalen en verders maar hopen dat het pakket maar eens op komt dagen ;p

D3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ealjebij schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:12:
[...]

Ik vind DX maar duur. Had een tijdje terug 2 horloges besteld, was toen 21 euro kwijt, (1 complete verzending) en via DHgate 2 losse verzendingen rond de 10 euro.

had ze via DX besteld om te zien hoe dat ging, verders geen verschil. Op 1 ding na, vooraf betalen en verders maar hopen dat het pakket maar eens op komt dagen ;p
DHgate heeft ook een andere vorm van verkopen; het is een soort chinese versie van Ebay, net als Aliexpress.
dus dan liggen de prijzen inderdaad vaak wel wat lager, om dat het allemaal indivuduele aanbieders zijn en niet 1 webshop met een enorm assortiment. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealjebij
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:17:
[...]

DHgate heeft ook een andere vorm van verkopen; het is een soort chinese versie van Ebay, net als Aliexpress.
dus dan liggen de prijzen inderdaad vaak wel wat lager, om dat het allemaal indivuduele aanbieders zijn en niet 1 webshop met een enorm assortiment. ;)
Dat is zo, maar toch. Voor chinese meuk vind ik DX te 'duur'. En die hebben ook een veel grotere winst marge, webshop of niet ;p het is nog steeds china meuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Ealjebij op 12-11-2013 13:06 ]

D3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Weet iemand een hongkong site waar je fietsaccesoires kunt kopen?

Ik ben nu op zoek naar 6V 3W lampjes voor een fietslamp, maar ik heb ook wel eens fietshandgrepen nodig.

Dus allemaal van dat soort spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Willaaam schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:39:Heb je overwogen om een smartphone te geven en installeer dan een tracker app. Wel zo makkelijk en kost een paar tientjes.
Google Play: Family GPS Tracker
Thanx voor de app tip, goed om te weten dat zoiets bestaat. Een telefoon geven hadden we niet veel aandacht aan besteed omdat een goedkope smartphone eerder niet goed werkt (dat idee hebben we) en we bang zijn dat de kleine deze zal gebruiken/kwijtraken/enzv. Maar wel een goed idee om te kijken of we niet een android toestel voor een paar tientjes kunnen overnemen :)
mmrizio schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:10:
GPS Tracker: Ik heb de TK102B besteld, maar nog niet ontvangen:
http://www.ebay.de/itm/Re...F-Card-Solt-/161139716191?

Het schijnt een goed apparaat te zijn, maar zelf heb ik 'm nog niet geprobeerd.
Thanx! Heb meteen de verkoper een vraag gesteld, ziet er intressant uit.
pennywiser schreef op zondag 10 november 2013 @ 07:57:
Mijn eerste ingeving is dat je voor zo'n situatie geen DX spullen wil. Buitensportwinkel bv., laat je daar voorlichten.
Dank, ik ga mij eens laten informeren in zo'n buitensportwinkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:54
Sinds mijn vorige post zijn we een week verder en er is niets aangekomen.
Het laatste pakketje dat is aangekomen was begin oktober en betrof een zending van DX.
Morgen gaat er weer één > 40 dagen, dat wordt mijn derde claim die ik escaleer dit jaar omdat de verkoper niet reageert op mijn vraag.

Op deze link naar Paypal staat onder kopje 4:
No More Than Three Claims Awarded Per Year. Buyers are limited to receiving no more than three claim payouts per calendar year under Extended Buyer Protection. After a buyer reaches the award limit, he or she may file additional claims under PayPal's standard Buyer Complaint Process. Recovery of funds, however, will not be guaranteed under the Buyer Complaint Process Claim payout limits apply for both PayPal Buyer Protection claims and Extended Buyer Protection claims. For example, a payout for a Extended Buyer Protection claim and a payout for a PayPal Buyer Protection claim will both count toward the same award limit; if a claim were filed beyond the award limit for either a PayPal Buyer Protection eligible item or Extended Buyer Protection eligible item, this additional claim would fall under PayPal's standard Buyer Complaint Process.
Nu is er onderscheid in een transactie die de verkoper terugstort en een claim die je escaleert en waar eBay/PayPal een beslissing in neemt. Als PayPal je een refund geeft, telt 'ie mee in de 3 claims per jaar.
Als de verkoper zelf je een refund geeft (dus als het probleem wordt opgelost voordat je escaleert) dan telt 'ie niet mee.

Je mag dus drie claims per jaar escaleren die behandeld worden onder Extended Buyer Protection, alles wat je daarna claimt behandelen ze onder PayPal's standard Buyer Complaint Process. Als ik het goed begrijp is het verschil dat je na drie claims dus niet meer gegarandeerd gedekt bent, maar dat ze eventueel een refund doen als ze vinden dat jij in je recht staat én als de verkoper voldoende PayPal saldo heeft.

Belangrijk verschil. En vanwege het niet aankomen van vele bestellingen uit China wellicht handig voor mensen om rekening mee te houden.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Buzz-01 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:03:
Sinds mijn vorige post zijn we een week verder en er is niets aangekomen.
Het laatste pakketje dat is aangekomen was begin oktober en betrof een zending van DX.
Morgen gaat er weer één > 40 dagen, dat wordt mijn derde claim die ik escaleer dit jaar omdat de verkoper niet reageert op mijn vraag.

Op deze link naar Paypal staat onder kopje 4:

[...]

Nu is er onderscheid in een transactie die de verkoper terugstort en een claim die je escaleert en waar eBay/PayPal een beslissing in neemt. Als PayPal je een refund geeft, telt 'ie mee in de 3 claims per jaar.
Als de verkoper zelf je een refund geeft (dus als het probleem wordt opgelost voordat je escaleert) dan telt 'ie niet mee.

Je mag dus drie claims per jaar escaleren die behandeld worden onder Extended Buyer Protection, alles wat je daarna claimt behandelen ze onder PayPal's standard Buyer Complaint Process. Als ik het goed begrijp is het verschil dat je na drie claims dus niet meer gegarandeerd gedekt bent, maar dat ze eventueel een refund doen als ze vinden dat jij in je recht staat én als de verkoper voldoende PayPal saldo heeft.

Belangrijk verschil. En vanwege het niet aankomen van vele bestellingen uit China wellicht handig voor mensen om rekening mee te houden.
Goed dat je het meld ;). Een reden voor mij om 2 niet ontvangen pakketjes van BIC niet te claimen, uiteindelijk krijg ik daar toch wel mijn zin :+ 8) (al moet je een lange adem hebben soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met claimen via aliexpress? enkele zendingen lopen nu over de gegarandeerde leverdatum heen en zijn volgens tracking nog niet eens in nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:56:
iemand ervaring met claimen via aliexpress? enkele zendingen lopen nu over de gegarandeerde leverdatum heen en zijn volgens tracking nog niet eens in nederland
Laatste case bij Aliexpress ging zeer soepel en snel, gewoon openen en de gegevens invullen.

Je kan overigens ook de levertijd bij je account verlengen mocht de seller opnieuw wil verzenden of hij ondertussen wel bijna in NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:56:
Nog nooit problemen mee gehad. Bij mij is dat in beide zaken goed gekomen. Eén pakket was teruggestuurd door de post zonder reden. De ander kwam heel laat aan. Maar ik heb beide in een dispuut gezet wanneer de tijd op was :) Dit maakt dat ze beginnen te tracken.

Ook kan je met de meeste handelaars chatten. Ik heb zo mijn kapotte portefeuille opnieuw laten verzenden na 2 maanden na ontvangst. Alleen maar goede ervaringen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1 ... 60 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]