Weer een review, jullie zullen er onderhand gek van worden..(ik zelf ook.. xD)
en voorlopig blijft dit dan ook even mijn laatste aankoop qua flashlights ( al is dat een gewaagde uitspraak

)
Vandaag dus de XM-L2 serie binnen gekregen, het parade paardje van de CREE familie die in december 2012 gepresenteerd werd als:
Brightest, Highest-Performing, Single-Die LED
In dit geval dus de gene met het
hoogste aantal lumen uitstoot, de U3.
Goedkope U3's zijn nog schaars verkrijgbaar in Chinese webshops, echter heeft Tmart.com op mijn verzoek een goedkope U3 toegevoegd aan haar webshop. voor 18,20$ haal je hem al in huis!
http://www.tmart.com/Tang...Black_p208291.html?cc=USD
De U3 is nu mijn 5de flashlight uit china en wordt dus een concurrent voor mijn eerder best benoemde XM-L T6, die uit vorige review vrijwel altijd als beste uit de test kwam.
Als we kijken naar het design van de XM-L2 U3, dan komt deze overeen met de andere modellen
(C8 XM-L T6 en C8 XM-L U2) aangezien dit ook weer een C8 model is. Echter lijkt het design steeds een beetje groter te worden

..
van boven naar onder:
• Ultrafire WF-501b XM-L T6
• Ultrafire C8 XM-L U2
• Ultrafire C8 XM-L T6 (tmart versie)
• Tansfire C8 XM-L2 U3
• SaIK SA-15
Binnenin vinden we dus een XM-L2 U3:
VS
Functies zijn verder gelijk aan de andere zaklampen:
De flashlight kent net als de andere zaklampen(m.u.v de SaIK SA-15) een 5 tal modes:

HIGH > MEDIUM > LOW > SOS > STROBE
genoeg geluld over die zaklamp; even wat vergelijkingsshots tussen de
XM-L2 U3 en de XM-L T6.

Onderbelicht bij -2,0; Links XM-L2 vs rechts XM-L T6

onderbelicht bij -0,7; Links XM-L2 vs rechts XM-L T6

belichting 0.0; zo kun je dus zien hoe fel ze eigenlijk zijn xD

Beide beams op de grond, geven ook goed weer hoe krachtig deze lampies zijn
Conclusie:
De U3 heeft nog een beter focuspunt dan de XM-L T6 waar ik al onder de indruk was,
hierdoor heeft hij dus ook een betere throw.. Tevens in de U3 ook feller dan de T6
(goed op de -2.0 onderbelichte foto te zien), wat ook weer ten goede komt bij de throw.
Ik hoef verder weinig toe te voegen denk ik, de foto's spreken voor zich
De XM-L2 U3 is mijn nieuwe favorietjee