[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 19:01
InsertFunnyText schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:01:
[...]

Vandaag al de Power Bank binnen gekregen, lekker snel. Toen de postbode aanbelde voor een pakketje had ik eerder gedacht dat het een ander besteld product was waar ik nog op ben aan het wachten. Verpakt in een simpele bubblewrap envelop met daarop 'Charger USD $13'. Volgens mij zetten ze iedere keer gewoon een willekeurig bedrag er op. Ik heb dus geluk gehad. Nu nog wachten op mijn andere bestellingen. Ik ben denk ik weer verslaafd aan kopen in China. :+
Voor mensen die nog een goede PowerBank zoeken, deze is zeker aan te raden. Met een volle lader kon ik mijn telefoon 8 keer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Misschien kan je aangeven welke powerbank het is? linkje er naar toe? Die kan ik niet terugvinden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
Quad schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:51:
Misschien kan je aangeven welke powerbank het is? linkje er naar toe? Die kan ik niet terugvinden.
In eerste instantie had ik bijna eenzelfde reactie geschreven, maar je moet flink wat terugdrukken op de quote's, om uiteindelijk te komen tot deze, als dit de "derde" is:

http://www.banggood.com/W...p-64791.html?currency=EUR

Hint voor InstertFunny: voeg even de link toe of qoute het juiste bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

China post is zo vaag. De ene keer duurt het 2 maanden om een pakketje aan te krijgen, de andere keer duurt het 7 dagen, zoals de laatste keer.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Mavamaarten schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:13:
China post is zo vaag. De ene keer duurt het 2 maanden om een pakketje aan te krijgen, de andere keer duurt het 7 dagen, zoals de laatste keer.
Als je liever iets direct wilt, dan koop je het beter hier ;)

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
Quad schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:51:
dutchgio schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:07:
[...]

In eerste instantie had ik bijna eenzelfde reactie geschreven, maar je moet flink wat terugdrukken op de quote's, om uiteindelijk te komen tot deze, als dit de "derde" is:

http://www.banggood.com/W...p-64791.html?currency=EUR

Hint voor InstertFunny: voeg even de link toe of qoute het juiste bericht ;)
Mijn excuses, ik had er even geen rekening mee gehouden dat de link zoveel quotes terug was. Het is inderdaad de derde PowerBank, de Cager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoe groot is de kans dat je extra moet bijbetalen bij bijvoorbeeld dealextreme? Wil misschien een multimeter kopen voor rond de 50 euro maar als er nog 20 euro bijkomt aan belastingen en inklaringskosten wordt het wat duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
50/50: wel of niet.
Er is echt geen logica uit te halen, soms je mazzel, soms je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:19
InsertFunnyText schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:51:
[...]

[...]

Mijn excuses, ik had er even geen rekening mee gehouden dat de link zoveel quotes terug was. Het is inderdaad de derde PowerBank, de Cager.
Thx was al een tijdje opzoek heb er meteen maar 1 besteld :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• johnnydoe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:00
InsertFunnyText schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:30:
[...]

Voor mensen die nog een goede PowerBank zoeken, deze is zeker aan te raden. Met een volle lader kon ik mijn telefoon 8 keer opladen.
En over welke telefoon/hoeveel mAh batterij hebben we het dan?
8x is namelijk een zeer leuke hoeveelheid. Heb een aantal powerbanks en de beste laad mijn S4 (2600mAh batterij) net 2x op.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
InsertFunnyText schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:30:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: laad je hem dan op tot 100% en hoe lang duurt dat?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Hironshy schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:39:
Ik heb een externe lader waar je batterijen instopt. Gewoon oplaadbare batterijen gebruiken en je weet precies hoeveel mah de lader kan geven. En als je lang op reis bent zonder stopcontact gewoon een doosje batterijen meenemen :*)

http://www.amazon.de/Batt...efach+HTC+HD2%3A+Externes

Hier kunnen ook 4 batterijen in hoor ;)
Kan je de oplaadbare batterijen in de externe lader met de lader laden?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Mr_gadget schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:51:
Hoe groot is de kans dat je extra moet bijbetalen bij bijvoorbeeld dealextreme? Wil misschien een multimeter kopen voor rond de 50 euro maar als er nog 20 euro bijkomt aan belastingen en inklaringskosten wordt het wat duur..
ik bestel bijna wekelijks uit China en ik heb nog NOOIT iets extra moeten bij de douane of BTW. Misschien heb ik geluk gehad maar er zaten best wel grote zaken bij als tassen en zelfs een kinderfiets kwam gewoon zonder problemen bij mij thuis.

De post controleren ze niet streng.

Een ander verhaal is als het via bedrijven als DHL/UPS/FEDEX etc etc gaat, deze bekijken de waarde en berekenen van te voren vaak al een bedrag voor de douane. betaal je dat niet dan krijg je je pakketje niet.

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:43
rikoos schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

ik bestel bijna wekelijks uit China en ik heb nog NOOIT iets extra moeten bij de douane of BTW. Misschien heb ik geluk gehad maar er zaten best wel grote zaken bij als tassen en zelfs een kinderfiets kwam gewoon zonder problemen bij mij thuis.

De post controleren ze niet streng.

Een ander verhaal is als het via bedrijven als DHL/UPS/FEDEX etc etc gaat, deze bekijken de waarde en berekenen van te voren vaak al een bedrag voor de douane. betaal je dat niet dan krijg je je pakketje niet.
Ik zou even een stuk hout zoeken als ik jou was, dan kun je het afkloppen. Het is echt puur toeval, en geen pijl op te trekken. Bestel ook wekelijks wat, maar er zijn periode's waarin meer gecontroleerd wordt dan andere op bepaalde producten. (Het klinkt vrij boos, maar was meer met een leuke insteek bedoeld :P)

[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 15-08-2013 17:16 ]

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Bij mij op eBay staat er bij Expediteur GZ REG en een Tracking code. Hoe zou ik kunnen achterhalen waar mijn pakket nu is? (de eerste keer dat ik iets van eBay heb besteld?)

• tim007
MrGangstaQ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:04:
Bij mij op eBay staat er bij Expediteur GZ REG en een Tracking code. Hoe zou ik kunnen achterhalen waar mijn pakket nu is? (de eerste keer dat ik iets van eBay heb besteld?)
probeer 17track.net

Is het via de gewone post als aangetekende zending? of via dhl of andere koerierdienst?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• MrGangstaQ
tim007 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:45:
[...]

probeer 17track.net

Is het via de gewone post als aangetekende zending? of via dhl of andere koerierdienst?
Hij pakt de 17track.net. Hij geeft daar alleen aan Unable to Track? Het is verzonden met: standaard internationale verzending. Teminste dit geeft eBay aan.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

rikoos schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

Die ervaring met koeriers heb ik idd ook. Het is alsof douane handeling een extra inkomstenbron voor ze is zo graag doen ze het...

• tim007
MrGangstaQ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:31:
[...]

Hij pakt de 17track.net. Hij geeft daar alleen aan Unable to Track? Het is verzonden met: standaard internationale verzending. Teminste dit geeft eBay aan.
geef het wat tijd, kan paar dagen duren eer het in het systeem zit

als het naar belgie is zal het nog later hier te tracken zijn
http://www.bpost.be/track/

• MrGangstaQ
tim007 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:43:
[...]

geef het wat tijd, kan paar dagen duren eer het in het systeem zit

als het naar belgie is zal het nog later hier te tracken zijn
http://www.bpost.be/track/
Is nu ongeveer een week geleden verzonden. Is gewoon naar Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrGangstaQ schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:50:
[...]

Is nu ongeveer een week geleden verzonden. Is gewoon naar Nederland :)
any day now ...
het bootje is onderweg .. ;)

zoals je al eerder had kunnen lezen, gaathet tussen de 6 en 14 dagen gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vliegtuigje hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
johnnydoe schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:53:
[...]

En over welke telefoon/hoeveel mAh batterij hebben we het dan?
8x is namelijk een zeer leuke hoeveelheid. Heb een aantal powerbanks en de beste laad mijn S4 (2600mAh batterij) net 2x op.
pven schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: laad je hem dan op tot 100% en hoe lang duurt dat?
Ik heb zelf een Samsung Galaxy Nexus met zowel een standaard batterij(1.750mAh) en een extra batterij van 3800mAh, die ik beide ermee heb opgeladen. Verder hebben ook vrienden van me hun telefoons, Samsung Galaxy SII, iPhone 4s en een LG(Weet het type even niet) enkele malen opgeladen. De laagste batterijstand die ik bij mezelf heb gezien was 5%(via een batteryapp), die ik zelf 's nachts heb opgeladen. Aangezien ik nooit lang heb geslapen was deze tussen de 3 en 4 uur opgeladen(telefoon stond aan in vliegtuigstand). Een vriend van me heeft zijn SII uitgezet en opgeladen en is van een rode batterij naar een groene gegaan binnen ongeveer 1,5 uur.

Ook heb ik enkele malen 2 telefoons tegelijk opgeladen en merkte hierbij geen duidelijk verschil in laadtijd.

Ik heb zelf ook een Duracell 1800mAh lader en hier haal ik hooguit 1,5 keer laden mee voor de gewone batterij.
Ik heb de lader bij een laadstation op het terrein afgegeven en 's nachts enkele uren(~8-9) laten opladen. De lader was hierna vol.

De lader heeft 4 individuele balkjes/lampjes als indicator van de resterende oplaadtijd, ik kon ongeveer twee keer per balkje opladen. Ik heb geen enkele keer mijn lader helemaal leeg getrokken. Ik bleef rond een blokje zitten.

Ik heb de lader dus tijdens een festival gebruikt en mijn bevindingen zijn dus gebaseerd op wat ik zelf heb kunnen zien. De tijden zijn dus aannames, ik kan dit niet met 100% zekerheid zeggen aangezien ik niets daadwerkelijk getimed heb. Mijn excuses dus dat ik jullie niet meer en betere informatie kan verschaffen dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnydoe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:00
Klinkt veelbelovend!
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Vraagje mijn vader gaat in oktober naar china. Zijn daar ook ketens zoals bcc of mediamarkt? De spullen zullen waarschijnlijk niet zo goedkoop zijn als op internet, maar ik verwacht toch wel goedkoper dan hier.
Verder mag je volgens mij een hoger bedrag invoeren, zonder dat daar invoerrechten e.d. overheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Norinco schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:40:
Vraagje mijn vader gaat in oktober naar china. Zijn daar ook ketens zoals bcc of mediamarkt? De spullen zullen waarschijnlijk niet zo goedkoop zijn als op internet, maar ik verwacht toch wel goedkoper dan hier.
Verder mag je volgens mij een hoger bedrag invoeren, zonder dat daar invoerrechten e.d. overheen komen.
Ja, dat soort winkels vind je overal. Suning, Sanlitun etc. Maar de spullen zijn niet veel goedkoper dan in NL en tevens is de garantie vaak alleen lokaal, geen internationale garantie.
Prijs ligt er ook heel erg aan waar je heen gaat, vooral in de centra van Beijing en Shanghai betaal je een stuk meer (zeker als toerist zijnde wordt je in die steden genaaid),

Verwijderd

Ik wil een boek van Amazon.cn bestellen maar geen van de "sellers" doen "international shipping".

Hoe krijg ik iets van Amazon.cn naar Belgie?

Ik wil echt dit boek hebben dus ik heb er wat geld voor over, het moet niet gratis zijn. Zijn er forwarding companies or zoiets of een andere methode?

Dank U.

(een mod vroeg mij als ik al andere dingen geprobeert heb, ja ik heb het boek al gezocht op andere sites en het is niet verkrijgbaar, ik kan geen contact opnemen met de sellers omdat ik geen chinees ken)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:05:
Zijn er forwarding companies or zoiets of een andere methode?
Heb je het topic doorzocht en doorgelezen? Begin daar dan mee. Je zult het toch echt zelf moeten doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

okay, zal ik doen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:05:
Ik wil een boek van Amazon.cn bestellen maar geen van de "sellers" doen "international shipping".

Hoe krijg ik iets van Amazon.cn naar Belgie?
Door iemand te vinden die zo aardig wilt zijn om voor jou als tussen persoon te spelen, betaling kan dan weer via credit card, maar kijk niet raar op wanneer Amazon.cn een fax van je wilt i.v.m. credit card
Ik wil echt dit boek hebben dus ik heb er wat geld voor over, het moet niet gratis zijn. Zijn er forwarding companies or zoiets of een andere methode?
Je zou ook op www.taobao.com kunnen zoeken of ze daar het boek verkopen en dan kun je vervolgens via www.mistertao.com het boek kopen, hij is dan je tussen persoon.
Dank U.

(een mod vroeg mij als ik al andere dingen geprobeert heb, ja ik heb het boek al gezocht op andere sites en het is niet verkrijgbaar, ik kan geen contact opnemen met de sellers omdat ik geen chinees ken)
Je kunt Google translate gebruiken om in contact te treden met Chinese verkopers, erg praktisch is het niet omdat de vertaling nogal brak is, maar het help wel.

Verder kan de Google Chrome browser een Chinese webpagina naar het Nederlands vertalen, al zou je het beter naar Engels kunnen laten vertalen.

Maar kortom als je via Amazon.cn wilt kopen dan moet je goed opletten wat je doet, want de website is in het Chinees.

Verwijderd

Dank je!...zal nog wat rondkijken

Ik heb al veel uit China bestelt, de 2de editie van het boek heb ik uit Taiwan bestelt, van

http://www.books.com.tw/

het was hier in 3 dagen zonder problemen. Taiwan -> Hong Kong -> Germany -> Belgium

Dit boek is de eerste editie, die niet meer gedrukt word. Ik ben al een paar maand chinees aan het leren. dus versta ik een klein beetje. Maar niet genoeg, de meeste chinesen verstaan me bijna niet. Ik zal contact opnemen met enkele sellers.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 21:00 ]

Verwijderd

[b][message=40749000,noline]

Je zou ook op www.taobao.com kunnen zoeken of ze daar het boek verkopen en dan kun je vervolgens via www.mistertao.com het boek kopen, hij is dan je tussen persoon.
ze hebben het!

bijna alle shops die het hebben zijn uit stock, zal updaten als het goed toekomt

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:00

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:06:
[...]

ze hebben het!

bijna alle shops die het hebben zijn uit stock, zal updaten als het goed toekomt
Doe even een message naar mistertao via de site dat je boek x zoekt en waar die in stock is. Dat werkte voor mijn Jiayu G3 zeer goed,

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
DX maakt stappen vooruit. In het verleden veel problemen gehad met zeurende customer suppport maar dit keer netjes en snel geantwoord en het vervangende item is binnen 36 uur onderweg.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mattie112 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:33:
Ik ben opzoek naar een beetje leuke dashcam voor max 25 euro.
Geen bijzondere eisen als hij maar automatisch aan gaat als je de motor start ;) SD of microSD maakt me niet veel uit. USB connector is wel een pré

Ik zie zoveel soorten dat ik gewoon door de bomen het bos niet ziet, of is 25 euro echt te weinig voor zoiets?
Uit het motortopic op GOT heb ik de SJ1000 gekocht. Is íets duurder, 55 euro, maar kwaliteit is wel super en gemaakt om als dashcam in te zetten (stroom erop via USB = opnemen). 1080P voorbeeld.

Heb hem op eBay besteld, mocht je willen kan ik je mijn verkoper wel aanleveren.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nou mijn order van 10-8 is 24-8 binnen gekomen. (iPhone hoesjes) had via tracking e.a. in de gaten gehouden. Zodra ik zag dat hij op dispatching stond wist ik dat ik de TNT de volgende dag kon verwachten.

Nu alleen nog wachten op een tweede item welke met Supersaver is verstuurd. Gaat om wat badspeeltjes maar zonder tracking is het lastig om nu te weten waar het pakketje is. Een andere hoesje met SuperSaver was er al na 1,5 week. Hebben jullie wel eens grotere dingen besteld via Supersaver en hoelang heeft dit bij jullie geduurd?

Inmiddels zijn bij een stel koptelefoontjes de schakelaar al weer defect (knopje). Misschien terugplakken of een melding aanmaken. Een dot lijm is denk ik sneller :)

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 26-08-2013 09:21 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022
Heeft er iemand ervaring met de garantieafhandeling / RMA procedure bij Dealextreme?
Ik lees hier dat mensen voor kleine zaken heel makkelijk een nieuw product opgestuurd krijgen.
Nu heb ik vorige week mijn tablet van +-65 dollar RMA gemeld, deze gaat niet meer aan na +-1,5 maand gebruik.
Vrijdag kreeg ik een reactie dat ik eerst op hun forum naar een oplossing moest zoeken, dat heb ik dus gedaan, maar geen antwoord gevonden, dit heb ik aan het commentaar van het ticket toegevoegd.
Maar kan ik verwachten dat ze hier nog serieus op ingaan, of doen ze bij poducten van een paar tientjes toch iets moeilijker?

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Mattie112 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:41:
[...]

Thx was al een tijdje opzoek heb er meteen maar 1 besteld :)
krijg zojuist een mailtje van banggood dat hij teruggekomen is omdat de powerbank geweigerd is door de douane... naja ze sturen hem nu nog een keer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een bestelling plaatsen op Antelife, maar krijg geen quote voor verzending naar Belgie.
naar Nederland en andere landen krijg ik vlot keuze mogelijkheden, maar naar Belgie niet.

wil voorkomen dat er 30usd verzendkosten dhl + import bij komt, liefst van alles gewoon china post verzending

iemand gelijkaardige ervaring ?

greetz
M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik wil een B+W ND110 MRC 77mm filter bestellen bij Maxsaver.net. Ik heb ze een mail gestuurd en ze zeggen het volgende:
- ik krijg korting op het product (15 dollar korting)
- ze zetten op het product dat het 15 dollar waard is

En nou komt het...
Ik moet een directe betaling overmaken naar pstore@hvstar.com met daarin de notitie: "payment for 1x B+W MRC 110 77mm".
En daarna moet ik ze mijn gegevens inclusief telefoonnummer sturen.
Is het een normale gang van zaken om een paypal betaling over te maken zonder een echte orderconfirmation te krijgen?

Ik lees veel goeie ervaringen van maxsaver.net, maar ik wil zeker weten dat ik hiermee geen risico loop.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
Mattie112 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

krijg zojuist een mailtje van banggood dat hij teruggekomen is omdat de powerbank geweigerd is door de douane... naja ze sturen hem nu nog een keer op :)
Hebben ze een reden gegeven waarom de powerbank geweigerd is? Heb zelf vorige week nog ene extra besteld voor een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Alles waar een batterij of accu in zit, mag niet meer per vliegtuig verstuurd worden. Dit is me bij Banggood al 2x overkomen. met pakketjes die via DHL verstuurd werden. Gebeurt meestal als het pakket gecontrolleerd wordt door customs.

Dit is een regel die per 1-1-2013 is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022
neocon schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:36:
Heeft er iemand ervaring met de garantieafhandeling / RMA procedure bij Dealextreme?
Ik lees hier dat mensen voor kleine zaken heel makkelijk een nieuw product opgestuurd krijgen.
Nu heb ik vorige week mijn tablet van +-65 dollar RMA gemeld, deze gaat niet meer aan na +-1,5 maand gebruik.
Vrijdag kreeg ik een reactie dat ik eerst op hun forum naar een oplossing moest zoeken, dat heb ik dus gedaan, maar geen antwoord gevonden, dit heb ik aan het commentaar van het ticket toegevoegd.
Maar kan ik verwachten dat ze hier nog serieus op ingaan, of doen ze bij poducten van een paar tientjes toch iets moeilijker?
Inmiddels een nieuwe reactie:
is it possible to have it repaired in your location? If so, we can offer some reimbursement for the repair. Or you can return it to us. pls advise

Dan maar terug naar China met het apparaat :) .

Ik gebruikte hem vooral als e-reader, is er toevallig iemand die een sugesties heeft voor een ander tablet of e-reader voor rond de €50,-?

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

Zowaar, bij DX kabeltje besteld (mini display naar HDMI) voor MBP naar TV, binnen een week in huis! :)

En tijdje geleden een setje hangers besteld, maar slechts 1 geleverd. Na wat babbelen met de DX support binnen 2 weken alsnog een complete set opgestuurd gekregen. Dus sinds wat bestellingen jaren geleden gewoon weer goede ervaringen, zo mogelijk nog beter zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

starcopy schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:46:
Alles waar een batterij of accu in zit, mag niet meer per vliegtuig verstuurd worden. Dit is me bij Banggood al 2x overkomen. met pakketjes die via DHL verstuurd werden. Gebeurt meestal als het pakket gecontrolleerd wordt door customs.

Dit is een regel die per 1-1-2013 is ingegaan.
Vreemd. Ik heb 2 weken geleden een pakket ontvangen van LinkDelight via DHL met accu's erin. Geen enkel probleem gehad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Klopt, je kunt geluk hebben of pech. Beide tablets hier zijn wel over gekomen, een charger met accu werdt terug gestuurd. Ligt er aan of ze in HK het pakket nakijken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

starcopy schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:50:
Klopt, je kunt geluk hebben of pech. Beide tablets hier zijn wel over gekomen, een charger met accu werdt terug gestuurd. Ligt er aan of ze in HK het pakket nakijken of niet.
Ligt niet aan HK en ze mogen gewoon nog verstuurd worden. |:(
Alleen zijn er extra labels nodig en sommige handelaren hebben daar geen zin in (omdat het extra kosten voor hun met zich mee brengt).

Btw, meeste van de post wordt niet in HK gecontroleerd maar in Shenzhen, waarna het via HK airport verscheept wordt.

zie voor meer info bijv: http://www.dhl-usa.com/en...ce/lithium_batteries.html

[ Voor 32% gewijzigd door Kenzi op 27-08-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlizz_kevin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08-2020
Hallo, Dit is mijn verzendstatus:

item No. Year Status Location Destination Country Date
RB263119775CN 2013 Collection 10061400 NL 20130825 1258
RB263119775CN 2013 Departure from outward office of exchange 10010200 NL 20130826 0848
RB263119775CN 2013 Opening 10010200 NL 20130826 1610
RB263119775CN 2013 NULL PEK NL 20130827 0439

Er staat opening, dus de douane in China heeft het opengemaakt, komen er nu zeker invoerrechten bij? of wordt dat pas bepaald in Nederland? En PEK is Peking in China?

Groeten kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

kevinbozko schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:45:
Hallo, Dit is mijn verzendstatus:

item No. Year Status Location Destination Country Date
RB263119775CN 2013 Collection 10061400 NL 20130825 1258
RB263119775CN 2013 Departure from outward office of exchange 10010200 NL 20130826 0848
RB263119775CN 2013 Opening 10010200 NL 20130826 1610
RB263119775CN 2013 NULL PEK NL 20130827 0439

Er staat opening, dus de douane in China heeft het opengemaakt, komen er nu zeker invoerrechten bij? of wordt dat pas bepaald in Nederland? En PEK is Peking in China?

Groeten kevin
Nee, ze checken op batterijen etc. En ja PEK = Peking.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlizz_kevin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-08-2020
RobertowNL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:51:
[...]

Nee, ze checken op batterijen etc. En ja PEK = Peking.
Hoe bedoel je ze checken op batterijen? Dus pas in Ned wordt er bepaald of je invroerrechten moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kenzi schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Ligt niet aan HK en ze mogen gewoon nog verstuurd worden. |:(
Alleen zijn er extra labels nodig en sommige handelaren hebben daar geen zin in (omdat het extra kosten voor hun met zich mee brengt).

Btw, meeste van de post wordt niet in HK gecontroleerd maar in Shenzhen, waarna het via HK airport verscheept wordt.

zie voor meer info bijv: http://www.dhl-usa.com/en...ce/lithium_batteries.html
Heb je je eigen link wel goed gelezen, en vervolgens de IATA regels? Denk het niet. Begin hier maar eens te lezen en lees dan de vervolgsecties maar eens over het onderwerp.

http://www.iata.org/publi...ttery-transportation.aspx

1 batterij is geen probleem, maar in een vliegtuig passen er echt wel meer dan 1 in hoor. En het gaat om de aantallen.

In Shenzen glipt er genoeg zonder controle door, maar het kan er in HK alsnog uitgepikt worden. Zit het eenmaal in het vliegtuig naar Europa dan gaat het niet zo makkelijk meer terug. Het is en blijft een kwestie van geluk hebben.

Maar ook de betreffende shop kan er voor kiezen om het wel op de normale weg van 5 tot 15 werkdagen te doen omdat het dan veel makkelijker door komt, en het per DHL gewoon te weigeren. Daar heb ik met Bangood al een hele discussie over gehad omdat ze net per DHL wilden versturen ivm die IATA regels. Ik wil je met plezier de email wisseling over dit onderwerp met ze toesturen. Kun je zien of het klopt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Smiechten van Banggood. Krijg ik een mailtje dat ik een 10$ gift card heb gekregen. Fantastisch natuurlijk, maar alleen bij een bestelling van min 50$. Zo kan ik het ook he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:48

ManiacsHouse

Scheisse!

kevinbozko schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:27:
[...]

Hoe bedoel je ze checken op batterijen? Dus pas in Ned wordt er bepaald of je invroerrechten moet betalen?
Ja tuurlijk. Zal het uitgaande/voerende land een biet zijn wat er gebeurd als het eenmaal weg is. Het is de douane/belastingdienst/overheid die je hier (regels of niet) een poot uitdraaien.
Enige wat ze mogelijk doen is controleren of je geen fout spul besteld hebt en of dat wel allemaal veilig is, want daar krijgen ze achteraf wel gezeik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

starcopy schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:36:
[...]

Heb je je eigen link wel goed gelezen, en vervolgens de IATA regels? Denk het niet. Begin hier maar eens te lezen en lees dan de vervolgsecties maar eens over het onderwerp.

http://www.iata.org/publi...ttery-transportation.aspx

1 batterij is geen probleem, maar in een vliegtuig passen er echt wel meer dan 1 in hoor. En het gaat om de aantallen.

In Shenzen glipt er genoeg zonder controle door, maar het kan er in HK alsnog uitgepikt worden. Zit het eenmaal in het vliegtuig naar Europa dan gaat het niet zo makkelijk meer terug. Het is en blijft een kwestie van geluk hebben.

Maar ook de betreffende shop kan er voor kiezen om het wel op de normale weg van 5 tot 15 werkdagen te doen omdat het dan veel makkelijker door komt, en het per DHL gewoon te weigeren. Daar heb ik met Bangood al een hele discussie over gehad omdat ze net per DHL wilden versturen ivm die IATA regels. Ik wil je met plezier de email wisseling over dit onderwerp met ze toesturen. Kun je zien of het klopt of niet.
Het gaat niet om de aantallen per vliegtuig, het gaat om de aantallen per package.
tevens:
“Small” Lithium ion and lithium metal cells and batteries that meet the Watt-hour
or lithium content limits set out in Section II of PI 965 to PI 970 are only subject to
certain parts of the DGR when shipped as cargo.

aangezien de meeste batterijen daaronder vallen hoeven ze niet aan alle regels te voldoen.....
en DHL, Fedex en UPS doen moeilijker over batterijen dan EMS / China Post of Hongkong Post.
Dat is waarschijnlijk de reden (en het feit dat DHL ze meer kost) dat Bangood ze niet wilde versturen.
Ik stuur dagelijk pakketten naar klanten over de hele wereld vanuit Shenzhen. Als je alles goed documenteerd is er niks aan de hand.
Zaken zoals Bangood, DX etc proberen altijd zo goedkoop mogelijk te versturen (zodat ze zoveel mogelijk marge overhouden) en documentatie is crap. Ook omdat de meeste van hun klanten zeuren dat ze een lagere inklaringswaarde op het pakket willen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
lutkeveld schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:37:
Smiechten van Banggood. Krijg ik een mailtje dat ik een 10$ gift card heb gekregen. Fantastisch natuurlijk, maar alleen bij een bestelling van min 50$. Zo kan ik het ook he
Je bent niet verplicht er wat mee te doen he? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:13
lutkeveld schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:37:
Als je deze niet wilt gebruiken, ben ik wel geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
InsertFunnyText schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:21:
[...]

Hebben ze een reden gegeven waarom de powerbank geweigerd is? Heb zelf vorige week nog ene extra besteld voor een vriend van me.
Nee verder werdt er geen info gegeven. Ze gaan hem nu opnieuw opsturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Heeft iemand recentelijk bij dx besteld? Wat was de doorlooptijd? Weekje lees ik hier, zou mooi zijn.

Heb een cx919 (quadcore androidstick), mele f10 pro (remote), wat fietslampjes en gpu shims besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 28-08-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 18:53
Qua snelheid van de post zit het wel OK. 15 Augustus besteld bij BIC, vandaag binnen. Binnen 2 weken :). Over DX kan ik niks zinnigs zeggen, niet meer besteld sinds ik de laatste keer zo lang heb moeten wachten tot ze het verzonden (is al wel een heeeele tijd terug, misschien is het intussen al verbeterd :)).

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn pipo s1pro deed er drie weken over geloof ik. Ach, scheelt wel een paar tientjes dus dan wacht ik wel even. Was even benieuwd hoe t er voor stond en waar ik rekening mee moest houden.

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 28-08-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollerita
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10-2023
Hoi allen, ik heb al heel veel pagina's gelezen hier(niet allemaal) maar ik ben er achter gekomen dat je het bestelde artikel (tablet od gsm) soms door de douane komt zonder probleem soms niet.
Maar wat is volgens jullie nu eigen de beste webshop waar je een tablet (Pipo m9pro) zou kunnen bestellen.
Ben heel veel webshops tegen gekomen die jullie vermeld hebben,maar ik zie door het bos de bomen niet meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Geekbuying, banggood, buyincoins

Dat zijn de bekendste/beste

• pollerita
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-10-2023
bedankt voor je reactie

• InsertFunnyText
Mattie112 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:58:
[...]

Nee verder werdt er geen info gegeven. Ze gaan hem nu opnieuw opsturen!
Hou ons maar op de hoogte. En laat maar weten wat je van de Powerbank vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Laatst online: 04-02 10:04
Iemand enige aanraders voor full hd webcams voor skype? Ik heb geen idee bij welke merken ik moet kijken evt.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
Denzis schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:39:
Iemand enige aanraders voor full hd webcams voor skype? Ik heb geen idee bij welke merken ik moet kijken evt.
Geen, een webcam is een webcam en skype kan met zen allen werken. Zolang je een webcam met usb hebt, en in windows kan zien, is alles in orde voor skype.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
De nieuwe Hubsan X4 H107C is nu te bestellen op BG :) Ik heb er 1 besteld, ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: http://www.banggood.com/banner.php?bid=1029

*knip* spam

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 02-09-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
EN-IS schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:33:
De nieuwe Hubsan X4 H107C is nu te bestellen op BG :) Ik heb er 1 besteld, ben benieuwd.

[afbeelding]

*spam*
.
En nu 23% korting : http://www.banggood.com/H...a-Mode-2-RTF-p-75824.html

Die kleine hubsan zijn gewoon fantastisch, ik doe niets anders dan met deze vliegen, leuke flips doen en door zaken heen gaan. ( Auto's als de ramen dichtzijn, onder een stoel enz. ). Stabiel en fun!

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 02-09-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Zijn die Husbans ook beter dan bv de WLtoys V222? Op youtube vind ik de filmpjes van die WLtoys V222 wel wat mooier maar het gaat natuurlijk ook om het vliegen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Bananenspin schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:51:
Zijn die Husbans ook beter dan bv de WLtoys V222? Op youtube vind ik de filmpjes van die WLtoys V222 wel wat mooier maar het gaat natuurlijk ook om het vliegen.
Zijn totaal anders, alleen al door de grootte. en hubsan is echt klein, en kan je binnen ook gebruiken. Is wel leuk in de winter. En heb je minder last van de wind. Klein en fijn! Maar je weet echt niet wat een snelheid, wendbaarheid en stabiliteit dat een hubsan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik heb gisteren de kanen in ears (die van hout) binnen gekregen. En ik moet zeggen dat het geluid echt briljant is voor dat geld!

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

418O2 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:22:
Heeft iemand recentelijk bij dx besteld? Wat was de doorlooptijd? Weekje lees ik hier, zou mooi zijn.

Heb een cx919 (quadcore androidstick), mele f10 pro (remote), wat fietslampjes en gpu shims besteld.
Mijn DX ervaring:
23-8 besteld
05-9 verstuurd (deellevering) Track & trace nummer is nu nog onbekend
Ik denk langer dan een weekje ;-) Maar maakt me niet zoveel uit. Heb geen haast en rekening gehouden met een week of 4-6 levertijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Amafi op 06-09-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Ik heb de laatste tijd érg vaak dat wanneer ik iets bij eBay bestel, dit al binnen 1-2 weken op de mat ligt. Zo ook deze week weer: 29 augustus een hoesje besteld, 4 september al binnen! Hebben ze distributiecentra in Europa voor kortere leveringen tegenwoordig ofzo?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Nee hoor, post is op het moment gewoon snel ;). BIC, die geen warehouse in de EU heeft levert hier ook regelmatig binnen 8 dagen (record 5.5 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Met een beetje mazzel past hij net het vliegtuig in, met een beetje pech is het vliegtuig net vertrokken en moet je weer een week (ofzo) wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Banggood, BIC en ebay heb ik ook allemaal heel spoedig binnen.
Heb nu een telefoon onderweg vanuit Banggood, vanaf maandag verzonden als DHL aangetekend pakket via Flytexpress.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:00

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Denzis schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:33:
Ik heb gisteren de kanen in ears (die van hout) binnen gekregen. En ik moet zeggen dat het geluid echt briljant is voor dat geld!
Net even bekeken op DX, het zijn wel joekels zo te zien. Zitten ze wel fijn? Voor mijn gevoel zou ik er in de winkel naar kijken en dan weer doorlopen wegens -te groot- om comfortabel te zitten. Ik gebruik ze ook het meeste tijdens hardlopen, dat scheelt denk ik ook.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Mattie112 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:34:
Met een beetje mazzel past hij net het vliegtuig in, met een beetje pech is het vliegtuig net vertrokken en moet je weer een week (ofzo) wachten :)
Ik kan je vertellen dat er dagelijks vliegtuigen gaan, niet wekelijks ;).

Het is afhankelijk van wat een webshop betaald. Betaal je meer dan is het sneller, betaal je minder dan gaat het pakketje minder snel.

Flyexpress is een voorbeeld van een verzamelaar die post verzameld en in batches verzend (1 van de groteren zoals ik heb begrepen). Zo zijn er ook nog een aantal kleinere agenten die langer wachten om zo meer post ineens te versturen (wat dan weer goedkoper is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
Ik heb de Kanen KN92 ook en ze zijn echt fantastisch. Had eerst de JVC FX1X's maar dat waren echt bakbeesten. Deze zien er gewoon netjes uit en steken niet bepaald uit. Ook blijven ze gewoon goed zitten bij mij met de medium tips. Had eerst de Senheisser CX300's maar die waren kapot gegaan. Blij dat ik deze heb gehaald: diepere bass (maar niet overpowering), zitten fijn, zien er fantastisch uit en zijn belachelijk goedkoop. Gewoon bestellen, mogen ze je toch niet bevallen om wat voor reden dan ook, dan gooi je ze gewoon weg.

[ Voor 6% gewijzigd door lutkeveld op 06-09-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
lutkeveld schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:12:
Ik heb de Kanen KN92 ook en ze zijn echt fantastisch. Had eerst de JVC FX1X's maar dat waren echt bakbeesten. Deze zien er gewoon netjes uit en steken niet bepaald uit. Ook blijven ze gewoon goed zitten bij mij met de medium tips. Had eerst de Senheisser CX300's maar die waren kapot gegaan. Blij dat ik deze heb gehaald: diepere bass (maar niet overpowering), zitten fijn, zien er fantastisch uit en zijn belachelijk goedkoop. Gewoon bestellen, mogen ze je toch niet bevallen om wat voor reden dan ook, dan gooi je ze gewoon weg.
Waar heb je ze gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb zondag via Tinydeal een telefoon besteld en dinsdag al een tracking code ontvangen. Maar die kan ik niet tracken. Had ze al gecontact en ze zeiden paar dagen geleden dat ik 3 of 4 dagen moest wachten.

Maar de code RG269896xxxDE suggereert leveren aan Duitsland. Klopt dit wel. En wat zijn jullie ervaringen met de trackingcodes. Duurt dat zo lang?

[ Voor 10% gewijzigd door MrMarcie op 06-09-2013 13:01 . Reden: Typos ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MrMarcie schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:00:
Maar de code RG269896xxxDE suggereert leveren aan Duitsland. Klopt dit wel. En wat zijn jullie ervaringen met de trackingcodes. Duurt dat zo lang?
De track & trace landcode impliceert niet dat de uitlevering naar dat betreffende land gaat, maar welke postdienst verantwoordelijk is voor het versturen van het pakket. Als je in China en HongKong bestelt, kun je een hele rits aan landcodes verwachten. Ik heb onder andere SG (singapore), CH (zwitserland) en SE (zweden) wel eens voorbij zien komen. Een DE nummer kun je bij DHL tracen.

En wat betreft tijdstip waarop zo'n code het gaat doen, dat ligt heel erg aan de "inkomst scan", ofwel het eerste moment waarop het pakketje gescand wordt door de postdienst zelf. Webshops hebben hele vellen met voorgedrukte track & tracenummer van postdiensten op de plank liggen. Pas als het pakketje daadwerkelijk in het postsysteem zit kun je beginnen met tracen. Sommige webshops plakken alvast zo'n sticker op het pakketje, maar leveren het pas (veel) later bij de post af. Het komt ook wel eens voor dat de track & trace code helemaal niet werkt en dat het pakketje toch gewoon afgeleverd wordt. Dat heb ik al een paar keer meegemaakt in ieder geval.

Kortom, niks aan het handje dus, gewoon geduldig afwachten :)

[ Voor 31% gewijzigd door DexterDee op 06-09-2013 13:16 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb ook een DE nummer, maar daar valt niks mee te traceren. Op de website van FlytExpress wel met een ander trackingnummer wat begint met A00009 dan daar staat dit dus op:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/t4zg9z.jpg
klikken voor groot

Pakket wordt verzonden via DHL als aangetekend pakket en momenteel bij puntje drie wat inhoudt dat het onderweg is.
Totale aankoop van de telefoon was €125,- wat inhoudt dat ik €40,- (inklaring + BTW) erbij kan verwachten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn Hubsan laat ook lang op zich wachten. Deze is ook verzonden met een DE nummer.
Ik kan hem wel traceren via https://www.deutschepost....leQuery.html?locale=en_GB, maar echt veel info geeft deze niet.

2 weken is dus geen uitzondering..

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Quad schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:30:
Op de website van FlytExpress wel met een ander trackingnummer wat begint met A0000
FlytExpress is een soort "lokale" ophaaldienst die van meerdere webshops pakketten ophaalt en verzamelt. Pas als er een groot genoeg volume is opgehaald om een leuke korting te krijgen worden de pakketten doorgezet. Een track & trace nummer met CN, HK of DE zal pas werken als FlytExpress de post heeft overgedragen aan de betreffende postinstantie en deze instantie de inkomstscan heeft verricht. Helaas houdt FlytExpress in de regel de post minimaal een paar dagen vast, niet zelden zelfs langer dan een week.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ow hij komt wel, mijn ervaring met Banggood is dat het hooguit een week duurt na verzending. Als het dit keer langer duurt verpest de douane mijn feestje lichtjes. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

DexterDee schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:12:

Kortom, niks aan het handje dus, gewoon geduldig afwachten :)
:)
Ik wacht maar rustig af. Had bij Tinydeal besteld ivm met goede berichten hier o.a.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
DX voor $4.70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb via een link van een van de members hier iets meer info gekregen:

Result:
Shipment number: RG269896xxxDE

The item arrived at the International Logistics Center Deutsche Post Hong Kong VV on Sep 5, 2013.

Hoe lang nog tot bij mij in de bus. Iemand enig idee? Ik ben ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus nu aangekomen bij het distributie centrum in HK? Als je geluk hebt komt het binnen 2 weken aan, maar het kan ook 6 weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:04:
Dus nu aangekomen bij het distributie centrum in HK? Als je geluk hebt komt het binnen 2 weken aan, maar het kan ook 6 weken zijn.
Jammer. Gaat het met de boot dan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand enig idee of PostNL een nummer heeft om naar te bellen voor tracking? Ik heb alleen een buitenlandse tracking code.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Laatst online: 28-04 12:55
MrMarcie schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:20:
Ik heb via een link van een van de members hier iets meer info gekregen:

Result:
Shipment number: RG269896xxxDE

The item arrived at the International Logistics Center Deutsche Post Hong Kong VV on Sep 5, 2013.

Hoe lang nog tot bij mij in de bus. Iemand enig idee? Ik ben ongeduldig :)
Volgens mij is een bootritje met zeecontainers van HK - EU zo een 3-4 weken....

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Leo1010 schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:44:
Iemand enig idee of PostNL een nummer heeft om naar te bellen voor tracking? Ik heb alleen een buitenlandse tracking code.
http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/vraag.aspx

Maar dat kan pas als de buitenlandse tracking aangeeft: arrived at overseas of arrived at destination country.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Ik kom net via een ander forum op de site van hongkonggeek.com. Iemand ervaring met deze shop? Ze beweren dat, als je pakketje er door de douane uit wordt gevist en je importheffing moet betalen, zij die voor je vergoeden.....
(http://www.hongkongeek.co...S-DUTY-FREE-VAT-PAID-BACK)

never mind. Als iedereen de zelfde typefout maakt is ie natuurlijk niet te vinden in dit forum:
www.hongkonggeek.com

Erger nog. Het is hongkongeek, niet hongkongGeek :'(

[ Voor 25% gewijzigd door TheOmen op 09-09-2013 12:52 . Reden: Update website-naam ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Leo1010 schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:44:
Ik stuur @PostNL altijd gewoon een DM met de chinese code en mijn postcode+huisnr, dan krijg ik de T&T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dutchgio schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:52:
[...]

http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/vraag.aspx

Maar dat kan pas als de buitenlandse tracking aangeeft: arrived at overseas of arrived at destination country.
Een dag of 7 na vertrek uit China bellen en dan is hij er 9/10 keer wel ;)

PostNL bellen voor omnummering:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Quad schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:36:
Banggood, BIC en ebay heb ik ook allemaal heel spoedig binnen.
Heb nu een telefoon onderweg vanuit Banggood, vanaf maandag verzonden als DHL aangetekend pakket via Flytexpress.
Kan ik ook beamen, afgelopen week 3 usb 3.0 kabels besteld, precies een week later had ik ze thuis, erg goed van Banggood! :) Nu nog mijn Hubsan binnen een week ontvangen :P Alleen acht ik die kans klein, het lijkt erop dat die iets langer erover gaat doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 19-09 21:39
EN-IS schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:11:
[...]

Kan ik ook beamen, afgelopen week 3 usb 3.0 kabels besteld, precies een week later had ik ze thuis, erg goed van Banggood! :) Nu nog mijn Hubsan binnen een week ontvangen :P Alleen acht ik die kans klein, het lijkt erop dat die iets langer erover gaat doen :9
Heb ook wel interesse in zo'n hubsannetje van banggood, alleen welke verzendmethode moet ik kiezen? Want de kosten lijken bij alle opties op 0 te blijven (zal wel niet kloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
tobitronics schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:30:
Heb ook wel interesse in zo'n hubsannetje van banggood, alleen welke verzendmethode moet ik kiezen? Want de kosten lijken bij alle opties op 0 te blijven (zal wel niet kloppen).
Heb je al een account? Log dan eerst in en zoek vervolgens het product wat je wilt bestellen en voeg deze in je winkelwagen, ga daarna naar je winkelwagen en kies daar je verzendmethode (zie hieronder).

Verzending is gratis en bij een bedrag van meer dan $25 krijg je standaard een track en trace code (Honkong Post/Singapore Post/Deutsche Post/enzv.) alleen is het wel mogelijk om te kiezen voor een andere verzendmethode dan de standaard, al geselecteerde, verzendmethode Air Parcel Register (gratis), je kunt kiezen uit;
  • Air Parcel Register (Free shipping & 7-15 business days)
  • Standard Shipping (US$35.76 & 5-7 business days)
  • Expedited Shipping Service (US$21.13 & 2-3 business days)
De kosten verschijnen nadat je voor Nederland kiest. Ik heb geen ervaring met de verzendmethodes Standard en Expedited Shipping, ik kan alleen spreken voor de 'gratis' verzendmethode, die is gewoon prima, ene keer doet BG er een week over, een andere keer 2 weken, heb een keer gehad dat het 6 weken duurde (dat kwam omdat mijn kleine pakketje de hele wereld had bezocht). Gemiddeld doet BG er ongeveer 10 a 12 dagen over. Ga er maar van uit dat het ongeveer 7 a 12 dagen gaat duren met de gratis verzendmethode.

Nog een tip, vink altijd '(Drop Shipping Order, Removes Banggood Logo from Package)' aan (bij een bedrag van meer dan $25 is deze optie niet zichtbaar omdat BG dit automatisch al doet).

[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 10-09-2013 01:08 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]