Heb 3 weken een telefoon uit china laten importeren, de status is departed vanaf 27 augustus, en sindsdien geen update van de status, maar een week later, ( bestelling telefoon was 25 augustus) heb ik iets anders laten bestellen vanuit china en die zijn vrijdag aangekomen, binnen een week! hoe kan het dat die pakketjes wel binnen zijn en mijn telefoon nog niet?
Top bedankt!EN-IS schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:41:
[...]
Heb je al een account? Log dan eerst in en zoek vervolgens het product wat je wilt bestellen en voeg deze in je winkelwagen, ga daarna naar je winkelwagen en kies daar je verzendmethode (zie hieronder).
Verzending is gratis en bij een bedrag van meer dan $25 krijg je standaard een track en trace code (Honkong Post/Singapore Post/Deutsche Post/enzv.) alleen is het wel mogelijk om te kiezen voor een andere verzendmethode dan de standaard, al geselecteerde, verzendmethode Air Parcel Register (gratis), je kunt kiezen uit;De kosten verschijnen nadat je voor Nederland kiest. Ik heb geen ervaring met de verzendmethodes Standard en Expedited Shipping, ik kan alleen spreken voor de 'gratis' verzendmethode, die is gewoon prima, ene keer doet BG er een week over, een andere keer 2 weken, heb een keer gehad dat het 6 weken duurde (dat kwam omdat mijn kleine pakketje de hele wereld had bezocht). Gemiddeld doet BG er ongeveer 10 a 12 dagen over. Ga er maar van uit dat het ongeveer 7 a 12 dagen gaat duren met de gratis verzendmethode.
- Air Parcel Register (Free shipping & 7-15 business days)
- Standard Shipping (US$35.76 & 5-7 business days)
- Expedited Shipping Service (US$21.13 & 2-3 business days)
Nog een tip, vink altijd '(Drop Shipping Order, Removes Banggood Logo from Package)' aan (bij een bedrag van meer dan $25 is deze optie niet zichtbaar omdat BG dit automatisch al doet).
[ Voor 5% gewijzigd door tobitronics op 10-09-2013 09:49 ]
Left hand throttle of right hand throttle? Wat is nou precies het verschil? En wat is het prettigst?
7 Minuten vliegen is wel een beetje kort, of valt dat in de praktijk wel mee?
[ Voor 28% gewijzigd door Verstekbakker op 10-09-2013 11:33 ]
Mode 2 v222 = 2146 keer verkocht , de Mode 1 ( Switchable ) = 211 keer verkocht.Verstekbakker schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:30:
Left hand throttle of right hand throttle? Wat is nou precies het verschil? En wat is het prettigst?
Ik denk dat dat duidelijk is
Die 7 minuten valt wel mee, ik heb in totaal 5 batterijen, die je snel even verwisselt. = 35 min vliegplezier.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Ah zo, verschillende batterijen kan natuurlijk ook, had ik nog niet aan gedacht.
Maar nou snap ik nog steeds niet wat het verschil is tussen left en right hand behalve de verkoopcijfers. Left is default, dus dat kan ook een verklaring zijn van de verkoopcijfers.
Maar nou snap ik nog steeds niet wat het verschil is tussen left en right hand behalve de verkoopcijfers. Left is default, dus dat kan ook een verklaring zijn van de verkoopcijfers.
Linkshandig of rechtshandig.Verstekbakker schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:17:
Ah zo, verschillende batterijen kan natuurlijk ook, had ik nog niet aan gedacht.
Shipment number RG269896xxxDE
Status from Mon, 09.09.2013 19:41 hours The shipment has arrived in the destination country
Next step The shipment is being transported to the delivery depot
en andere site:
Shipment number: RG269896xxxDE
The item was scanned in the country of destination Netherlands at Sep 9, 2013
Klinkt goed. Dus al in NL. Nu wachten hoe lang nog.
[ Voor 19% gewijzigd door MrMarcie op 10-09-2013 12:54 ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Mode 1 is rechts de throttle en links de sturing, mode 2 is omgedraaid.Verstekbakker schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:17:
Het is maar net wat je gewend bent dus. Bij Battlefield Mode 1 en bij Gran Turismo Mode 2tc982 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:06:
[...]
Mode 1 is rechts de throttle en links de sturing, mode 2 is omgedraaid.
Misschien een beetje vergezochte vraag maar ik kon het niet zo terug vinden via de search..
Weet iemand misschien waarom Nederland niet tussen de beschikbare Express levering landen staat bij Priceangels??
Luxemburg en België staan er namelijk wel bij, beetje vreemd dat Nederland er dan niet bij staat naar mijn mening.
Weet iemand misschien waarom Nederland niet tussen de beschikbare Express levering landen staat bij Priceangels??
Luxemburg en België staan er namelijk wel bij, beetje vreemd dat Nederland er dan niet bij staat naar mijn mening.
Heb je het al aan Priceangels gevraagd?IseT schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:26:
Misschien een beetje vergezochte vraag maar ik kon het niet zo terug vinden via de search..
Het kan best zijn dat zij DHL / UPS voor Nederland te duur vinden. Tarieven zijn verschillend per land (en zelfs per regio bij DHL....komt regelmatig voor dat ik extra "remote destination-shipping fee" moet betalen als ik een pakketje naar iemand op het 'platteland' verstuur.
Zojuist verzend bevestiging gehad van banggood voor mijn hubsan, er zit alleen (nog?) geen trackcode bij. Komt dit omdat ik niet voor dropship gekozen heb? Sorry voor de vragen, heb veel ervaringen met dx.com maar banggood is toch iets anders
Nee code komt vaak iets later.tobitronics schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:32:
Zojuist verzend bevestiging gehad van banggood voor mijn hubsan, er zit alleen (nog?) geen trackcode bij. Komt dit omdat ik niet voor dropship gekozen heb? Sorry voor de vragen, heb veel ervaringen met dx.com maar banggood is toch iets anders
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Goeie tip. Bedankt.RobertowNL schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:06:
[...]
PostNL bellen voor omnummering:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Heb code gekregen 3SRM530xxx en die is (nog niet) te tracen. Raar maar 6 nummers. Op de site staat of fout of vanavond nog eens proberen. Die medewerker bevestigde dat pakket in NL is en binnen 1 tot 4 dagen bezorgd is.
Leuk, je leert hier steeds meer.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Klopt; buitenland codes zijn tegenwoordig wel vaker korter.MrMarcie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:41:
[...]
Goeie tip. Bedankt.
Heb code gekregen 3SRM530xxx en die is (nog niet) te tracen. Raar maar 6 nummers. Op de site staat of fout of vanavond nog eens proberen. Die medewerker bevestigde dat pakket in NL is en binnen 1 tot 4 dagen bezorgd is.
Leuk, je leert hier steeds meer.
Wat mij overigens afgelopen week ook twee keer opviel is dat de postbode geen handtekening hoefde voor buitenlandse pakketjes (gaf de scanner niet aan). Normaal moet je met traceercode altijd tekenen.
Vandaag moest hij bij de levering van mijn ODB ding wel weer gewoon een handtekening... Dus waar dat hm nu in zit.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 10-09-2013 16:47 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Zelfs met een tracking code weet je nog steeds niets. Die is zo onbetrouwbaar.tobitronics schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:32:
Gewoon geduld hebben is voldoende
Deze verscheen bij mij niet bij een bedrag meer dan $50, dus ik weet het niet zeker, het is ook geen ramptobitronics schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:46:Top bedankt!. Ik heb alleen dat dropship niet aangevinkt, zag de optie wel staan maar wist niet wat t was, is dit erg (weet je zeker dat dit automatisch gedaan wordt bij boven 25$)?
Deze kun je vinden in je ORDERS overzicht, daar staat de juiste Tracking Numbertobitronics schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:32:
Eindelijk meer info:Quad schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:30:
Ik heb ook een DE nummer, maar daar valt niks mee te traceren. Op de website van FlytExpress wel met een ander trackingnummer wat begint met A00009 dan daar staat dit dus op:
[afbeelding]
klikken voor groot
Pakket wordt verzonden via DHL als aangetekend pakket en momenteel bij puntje drie wat inhoudt dat het onderweg is.
Totale aankoop van de telefoon was €125,- wat inhoudt dat ik €40,- (inklaring + BTW) erbij kan verwachten.
Shipment number: RX5xxxxxx4DE
The item arrived at the International Logistics Center Singapore on Sep 9, 2013.
Zal nog wel enige dagen duren voordat hij in NL is. (getracked via Deutsche Post)
DHL tracken blijft nog niet mogelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 10-09-2013 17:46 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nvm
[ Voor 97% gewijzigd door KennyPlox op 10-09-2013 22:11 . Reden: Ik ben dom ]
denk ik dan...
Nog geen pagina (al dan niet 1) terug staat het antwoord.KennyPlox schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:47:
Sinds vanmorgen 9:nogwat is mijn pakketje bij NLASRD gearriveerd. In NL dus.
Kan ik hem dus morgen verwachten?
En hoe krijg ik eventueel een track&trace voor in NL? Moet ik daarvoor PostNL mailen/tweet sturen?
Sorry, ben niet helemaal wakker hier geloof ik :ldutchgio schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:51:
[...]
Nog geen pagina (al dan niet 1) terug staat het antwoord.
denk ik dan...
Nou nog maar ff een vraaag dan,
Staat nu via Deutsche Post letter, die geeft goede info op:
Shipment is prepared for customs clearance in country of destination
(The parcel is provided for customs clearance. The customs officials will check the package directly in the cargo center. If the import is not restricted or prohibited, the shipment will then be transported to the cosignee.)
Als ik dan opzoek dan zie ik bij DHL die bovenstaande uitleg. Betekent nou dat mijn pakketje eruit gehaald is? Of is het een standaard verhaal. En weet je (ik) nog niks.
Staat nu via Deutsche Post letter, die geeft goede info op:
Shipment is prepared for customs clearance in country of destination
(The parcel is provided for customs clearance. The customs officials will check the package directly in the cargo center. If the import is not restricted or prohibited, the shipment will then be transported to the cosignee.)
Als ik dan opzoek dan zie ik bij DHL die bovenstaande uitleg. Betekent nou dat mijn pakketje eruit gehaald is? Of is het een standaard verhaal. En weet je (ik) nog niks.
Standaard verhaal vermoed ik.
En bij DHL betaal je vrijwel altijd extra als het boven de 22 euro waard is.
En bij DHL betaal je vrijwel altijd extra als het boven de 22 euro waard is.
Ik heb zelf gisteren mijn tweede Powerbank ontvangen, heb schijnbaar weer eens geluk gehad met de douane.InsertFunnyText schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:51:
[...]
Hou ons maar op de hoogte. En laat maar weten wat je van de Powerbank vindt.
ik heb afgelopen week behoorlijk wat bestelt via dx.com, eerste pakketten zijn gisteren op de post gedaan!
Ongelofelijk dat de Chinese overheid nogsteeds alle verzendkosten betaald, in mijn geval kost het ze echt een berg geld
Ongelofelijk dat de Chinese overheid nogsteeds alle verzendkosten betaald, in mijn geval kost het ze echt een berg geld
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ben denk ik iets verwend aan het worden! Normaal pakjes ongeveer na een week binnen, wacht nu al 2,5 week op een pakje die ik eigenlijk zo snel mogelijk wil hebben... Maar ja, de aloude spelregels: bestel nooit uit China als je haast hebt
Als je dat hebt kan je weken wachten op je pakje, heb je geen haast heb je het binnen een week in huis...
Is een verjaardagscadeau dus hopelijk morgenavond binnen...
Wat bestel je allemaal dan? Dingen die heel zwaar wegen?epic_gram schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:32:
ik heb afgelopen week behoorlijk wat bestelt via dx.com, eerste pakketten zijn gisteren op de post gedaan!
Same here, maandag eentje uit de UK store van Banggood verzonden, hopelijk morgen wel binnen.Deezers schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:48:
⏩ PVOutput☀️
Geen idee waar dat vandaan komt maar de Chinese overheid betaald echt niet alle verzendkosten.epic_gram schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:32:

Er is enorme concurrentie op het gebied van koeriersbedrijven in China. (TNT / DHL / UPS etc kan je bij verschillende bedrijven aanmelden). Dat zorgt voor een prijs oorlog want gunstig uitpakt voor bedrijven zoals DX. Ook wordt er gebruik gemaakt van "overgebleven" ruimte op lijnvluchten. Als er nog bagage ruimte is wordt die goedkoop verkocht aan koeriersbedrijven. En de overheid heeft een eigen koeriersbedrijf: China Post / HongKong Post maar van het betalen van de verzendkosten is echt totaal geen sprake...
Tevens zitten de verzendkosten grotendeels in de prijs inbegrepen. Sommige producten hebben een marge van 50-200%
De Hubsan H107L v2 bijvoorbeeld:
$48,60 op DX, inkoop $19,60
Ik kreeg een mailtje van de Duitse post:
Die Sendung wurde am 12.09.2013 im Zielland Niederlande erfasst.
Dus hij is op Neerlands bodem.
⏩ PVOutput☀️
Heb ik ook al drie dagen. Nog steeds geen progressie inQuad schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:05:
Ik kreeg een mailtje van de Duitse post:
Heb al 3 dagen een werkende Track&tracecode hier van Post NL maar staat nog steeds op:
Status zending:
Zending wordt voorbereid door de verzender
[ Voor 20% gewijzigd door MrMarcie op 13-09-2013 10:17 . Reden: Typo ]
Zou wel fijn zijn als het morgen of overmorgen binnen kwam. Maandag ben ik weer aan het werk. 
Edit : ik snap het niet, het is niks DHL.. Gisteren code doorgegeven aan PostNL, nu zojuist track&trace gekregen en ik krijg hem vandaag al binnen!
Edit : ik snap het niet, het is niks DHL.. Gisteren code doorgegeven aan PostNL, nu zojuist track&trace gekregen en ik krijg hem vandaag al binnen!
[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 13-09-2013 10:26 ]
⏩ PVOutput☀️
Lekker, net brief binnen van POST NL. Ze weten niet wat er in pakket zit dus moet het aangeven. Dus dat word kosten. Kunnen pas verzenden als ik ze dat stuur. Moeten ze daar 3 dagen over doen?
Tinydeal heeft er dus schijnbaar geen waarde oid op gezet.
Dan beter besteld via MP. Had gescheeld (in dit geval).
De waarde is 128,= dus neem aan dat er zo'n 27,= euri bijkomt en dan die belachelijke postnl kosten van 13,=.
De waarde is 128,= dus neem aan dat er zo'n 27,= euri bijkomt en dan die belachelijke postnl kosten van 13,=.
[ Voor 35% gewijzigd door MrMarcie op 13-09-2013 13:26 ]
Een vriend van mij had dat ook, maar daar stond wel gewoon een waarde op. Of dat dan te maken heeft met dat ze het niet geloven of dat er willekeurig pakketjes eruit worden gepikt voor een extra check, dunno.MrMarcie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:16:
Heeft er nog iemand problemen met betalingen via paypal bij banggood?
ik wordt doorverwezen en dan komt erop dat sessie gesloten is...
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Niet bij banggood, wel bij ebay.....tim007 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:35:
Heeft er nog iemand problemen met betalingen via paypal bij banggood?
Deze ruimte is te huur!
raar, ebay kan ik wel nog betalen, zou ook wel mogen, paypal is van ebay
bij banggood krijg ik dit:
Er is een time-out opgetreden tijdens uw PayPal-sessie
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Heeft iemand ervaring met die electronische sigaretten uit China?
druk en typefouten voorbehouden
Ik kreeg net een bericht van een PostNL medewerker dat ik niets hoef te betalenvvoor mijn verzending. Zijn de leukere berichten.
⏩ PVOutput☀️
Misschien een domme vraag, maar hoe heb je dat gehoord?Quad schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:39:
Ik kreeg net een bericht van een PostNL medewerker dat ik niets hoef te betalenvvoor mijn verzending. Zijn de leukere berichten.
Twitter.MrGangstaQ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:42:
[...]
Misschien een domme vraag, maar hoe heb je dat gehoord?
Via @PostNL code gevraagd voor NL track&trace, en even gevraagd of er inklaringskosten betaald moesten worden, dat scheen niet het geval te zijn.
Nu wachten op de deurbel.
⏩ PVOutput☀️
3 dagen? mijn pakket ligt al 2 maand bij de douaneMrMarcie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:16:
Lekker, net brief binnen van POST NL. Ze weten niet wat er in pakket zit dus moet het aangeven. Dus dat word kosten. Kunnen pas verzenden als ik ze dat stuur. Moeten ze daar 3 dagen over doen?
Heb je ook zo'n formulier ingevuld?AiR60 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:13:
[...]
3 dagen? mijn pakket ligt al 2 maand bij de douane
2 Maanden lijkt me schandalig lang. Erg vervelend voor je.
Formulier? Wat voor formulier? Ik ken geen formulier...MrMarcie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:24:
[...]
Heb je ook zo'n formulier ingevuld?
2 Maanden lijkt me schandalig lang. Erg vervelend voor je.
In juni al een telefoon besteld in china, een HDC Legend.
Nu ligt dat ding al 2 maanden bij de douane zonder dat er ook maar iets gebeurt.
Wat moet ik nu doen? Ik ben al een PayPal Claim gestart omdat ik de telefoon nog steeds niet heb.
Ik heb wel een Track&Trace vanuit China, en ook eentje van Postnl. Regelmatig met Postnl lopen twitteren en elke keer zeggen ze dat pakketje bij de douane is voor onderzoek. Binnen de 30 (werkdagen) zeiden ze dat ik binnen 30 (werk?) dagen sowieso bericht zou ontvangen. Nou mooi niet... 2 weken terug gebeld met inklaring zelf en de beste man zei aan de telefoon dat mogelijk mijn pakketje niet doorgelaten wordt (hij kon ook niet zeggen waarom dan wel niet, opperde paar zaken als 'mogelijke imitatie') en ook toen zei de beste man, binnen 30 (werk) dagen krijg je hoe dan ook bericht...
Wat kan ik nu het beste doen?
Nu ligt dat ding al 2 maanden bij de douane zonder dat er ook maar iets gebeurt.
Wat moet ik nu doen? Ik ben al een PayPal Claim gestart omdat ik de telefoon nog steeds niet heb.
Ik heb wel een Track&Trace vanuit China, en ook eentje van Postnl. Regelmatig met Postnl lopen twitteren en elke keer zeggen ze dat pakketje bij de douane is voor onderzoek. Binnen de 30 (werkdagen) zeiden ze dat ik binnen 30 (werk?) dagen sowieso bericht zou ontvangen. Nou mooi niet... 2 weken terug gebeld met inklaring zelf en de beste man zei aan de telefoon dat mogelijk mijn pakketje niet doorgelaten wordt (hij kon ook niet zeggen waarom dan wel niet, opperde paar zaken als 'mogelijke imitatie') en ook toen zei de beste man, binnen 30 (werk) dagen krijg je hoe dan ook bericht...
Mobiel als verloren beschouwen en Paypal Claim proberen. Hoewel ik de douane geen ongelijk kan geven. Een verhaaltje over een nagemaakte tas. Je kan een boete verwachten (of een waarschuwing), mocht het mobieltje als namaak worden bestempeld (in elk geval mobiel ben je kwijt).AiR60 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:29:
In juni al een telefoon besteld in china, een HDC Legend.
[ Voor 9% gewijzigd door Exor op 14-09-2013 20:00 ]
Mja, ik weet niet... kijk ze zijn ook niet strict en dat bevestigde de man bij inklaring, 999 van de 1000 pakketten worden gewoon doorgelaten. M.a.w. dit is gewoon een omgekeerde loterij, als je 'geluk' hebt pikken ze je pakketje er tussenuit en kun je er naar fluiten. Helaas win ik nooit wat in de loterij, maar hier heb ik dan wel 'geluk' meeExor schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:54:
[...]
Mobiel als verloren beschouwen en Paypal Claim proberen. Hoewel ik de douane geen ongelijk kan geven.
Een 'mogelijk imitatie' product...mja, als je op vakantie gaat en je komt door de douane mag het ineens allemaal wel tot op zekere hoogte (max 3 imitatie-producten)
En dan nog, als ik 10+ telefoons had besteld, ja dan kan ik er inkomen, dan is het ook niet meer voor 'eigen gebruik' dit is slechts 1 voor eigen gebruik, niet meer niet minder. Laat ze de gevallen pakken waar dan wel eer aan te behalen valt.
Hoewel we natuurlijk een leuke discussie kunnen gaan houden over het nut van 'kleinere vergrijpen' van een overheidsinstantie gaat het redelijk offtopic.AiR60 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:02:
[...]
Mja, ik weet niet... kijk ze zijn ook niet strict en dat bevestigde de man bij inklaring, 999 van de 1000 pakketten worden gewoon doorgelaten. M.a.w. dit is gewoon een omgekeerde loterij, als je 'geluk' hebt pikken ze je pakketje er tussenuit en kun je er naar fluiten. Helaas win ik nooit wat in de loterij, maar hier heb ik dan wel 'geluk' mee
Een 'mogelijk imitatie' product...mja, als je op vakantie gaat en je komt door de douane mag het ineens allemaal wel tot op zekere hoogte (max 3 imitatie-producten)
En dan nog, als ik 10+ telefoons had besteld, ja dan kan ik er inkomen, dan is het ook niet meer voor 'eigen gebruik' dit is slechts 1 voor eigen gebruik, niet meer niet minder. Laat ze de gevallen pakken waar dan wel eer aan te behalen valt.
Het is altijd een risico (als in 22 euro+ of bij imitatie) en daarmee moet je ook rekening houden/incalculeren. Beschouw het als een les voor de toekomst
Hoe zit het dan met de artikelen die minder dan een dollar kosten met gratis verzending? Ik heb een keer nagelknippers gekocht voor $0,01 per stuk, gratis verzending. Daar moet toch subsidie achter zitten?Kenzi schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:37:
[...]
Geen idee waar dat vandaan komt maar de Chinese overheid betaald echt niet alle verzendkosten.![]()
![]()
![]()
![]()
Er is enorme concurrentie op het gebied van koeriersbedrijven in China. (TNT / DHL / UPS etc kan je bij verschillende bedrijven aanmelden). Dat zorgt voor een prijs oorlog want gunstig uitpakt voor bedrijven zoals DX. Ook wordt er gebruik gemaakt van "overgebleven" ruimte op lijnvluchten. Als er nog bagage ruimte is wordt die goedkoop verkocht aan koeriersbedrijven. En de overheid heeft een eigen koeriersbedrijf: China Post / HongKong Post maar van het betalen van de verzendkosten is echt totaal geen sprake...
Tevens zitten de verzendkosten grotendeels in de prijs inbegrepen. Sommige producten hebben een marge van 50-200%
De Hubsan H107L v2 bijvoorbeeld:
$48,60 op DX, inkoop $19,60, shipping van 1 zo'n ding kost ongeveer $2 dus reken "free shipping" ..ja hoor ik stuur het gratis naar je op
, hou ik toch nog zo'n 27 dollar over
Verzendkosten in china worden bepaald in welke zone je zit, er zijn zones waarin bedrijven gratis mogen verzenden of tegen een gereduceerd tarief, Shenzen (Als ik het goed heb) bijvoorbeeld. Dit doet de chinese regering om de economie, export en bedrijven in China te stimuleren. Bedrijven die buiten die zones vallen zullen dan nog wel eens verzendkosten moeten betalen ja, en die verhalen ze dan bij jou.
Ik verklaar het altijd door te zeggen dat de chinese overheid flink wat geld in de economie pompt, waardoor die producten voo die lage prijzen kunnen worden aangeboden.Sefyu schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:59:
[...]
Hoe zit het dan met de artikelen die minder dan een dollar kosten met gratis verzending? Ik heb een keer nagelknippers gekocht voor $0,01 per stuk, gratis verzending. Daar moet toch subsidie achter zitten?
De gratis verzending is vanwege een zogeheten export processing zone waarbij bedrijven die in deze zone zitten bepaalde subsidies of voordelen kregen, om zo de bedrijvigheid in die omgeving te stimuleren.
Dat is in onder andere Shenzhen zo.
Dat doen meer bedrijven daar; dat is gewoon een klantenbestand opbouwen, denk maar dat dat best wat eerste kopers over de streep trekt om toch te bestellen (wat later moet zorgen voor grotere aankopen met marge).Sefyu schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:59:
[...]
Hoe zit het dan met de artikelen die minder dan een dollar kosten met gratis verzending? Ik heb een keer nagelknippers gekocht voor $0,01 per stuk, gratis verzending. Daar moet toch subsidie achter zitten?
Natuurlijk speelt bij verzenden ook de overheid met subsidies mee, maar er zit ook veel in de hoeveelheid / korting die de bedrijven krijgen door de hoeveelheden die verstuurd worden. Ik denk dat Bol.com ook akelig weinig hoeft te betalen voor de pakketten die ze versturen door de enorme hoeveelheid pakketjes elke dag.
Voor die korting maken de webshops ook gebruik van agents naar mijn idee. Denk dat die agenten op een manier wel vergelijkbaar zijn met parcel international die hier in Nederland ook zoiets aanbied.
Bij Dealextreme heeft zo bijvoorbeeld een keer een stuk op het forum gestaan toen ze net begonnen met verzenden via China Post. Dit deden ze via verschillende agenten (en naar mijn idee verschillende prijzen). Een aantal van deze agenten waren vrij traag, 15-20 dagen nog niet uit China vertrokken maar ook goedkoper dan de andere agenten.
Aangezien toen bij DX 2 pakketjes van mij tussen de vertraagde zendingen zaten heb ik wat meer gezocht/gedacht en het blijkt dat er best veel van dit soort ''agenten'' zijn; zij kopen gewoon zeer veel vrachtruimte in en als ze genoeg pakketjes hebben verzenden ze dit. Dat verklaard ook waarom enkele shops heel traag zijn en anderen altijd sneller (prijs/snelheid verhouding).
Een aantal van die agenten zijn jullie wellicht wel bekend zo is er bijvoorbeeld FlyExpress (Banggood en verschillende grote Ebay shops werken hier mee) en 4PX (vooral pakketen van DHL gaan via deze methode is mijn ervaring). Beide bovenstaande agenten zijn wel aardig snel maar ik verwacht dat er zo ook wat minder snelle / goedkoper agenten ''rondzweven''.
Kan overigens dat topic van DX helaas niet meer terug vinden; wellicht is het verwijderd aangezien het een aardige storm te weeg bracht als ik het mij goed herinner. Ik kan bovenstaande ook niet helemaal hardmaken; maar als je goed kijkt zie je vaak genoeg Flyexpress; 4PX en nog een aantal andere bedrijven voorbij komen (let ook eens op de retoursadressen
ShenZhen (waar ik woon) heeft een SER, Special Economic Region, zijn er meer van in China.nietmachine48 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 21:04:
Verzendkosten in china worden bepaald in welke zone je zit, er zijn zones waarin bedrijven gratis mogen verzenden of tegen een gereduceerd tarief, Shenzen (Als ik het goed heb) bijvoorbeeld. Dit doet de chinese regering om de economie, export en bedrijven in China te stimuleren. Bedrijven die buiten die zones vallen zullen dan nog wel eens verzendkosten moeten betalen ja, en die verhalen ze dan bij jou.
Binnen die zones zijn er speciale voordelen voor bedrijven (belastingvoordelen, vestingsvoordelen etc).
34 jaar geleden was ShenZhen een gehucht. Tot Deng Xiaopeng met het SER idee kwam en ShenZhen binnen een paar jaar uitgroeide tot een stad met meer inwoners dan NL en bedrijven als IBM, Intel, ZTE, HTC, Foxconn, GSK, Philips, BYD, etc.
Subsidies zijn te krijgen maar veel van die ebay sellers, DX etc krijgen echt niet zoveel subsidie dat ze daarmee alle verzendkosten afdekken. Die worden gewoon door de klanten betaald. Zoals ik al eerder zei zit dat gewoon in de marge inbegrepen. Dat en het feit dat verzenden hier stukken goedkoper is dan in NL.
Hoeveel keus heb je in NL om te verzenden naar het buitenland? TNT, DHL, FedEx?
Hier in Bao'an, vlakbij de luchthaven heb je werkelijk 10.000 koeriersbedrijfjes die die services allemaal aanbieden, de 1 nog goedkoper dan de ander. Die (soms 1mans) bedrijfjes krijgen totaal geen subsidie en moeten het alleen hebben van volume. En dat volume is er zat. HK en Shenzhen staan nr 3 en 4 op de lijst van 's werelds drukste containerhavens (Rotterdam is uit de top 10
HK valt buiten de SER btw, en ook buiten de subsidies.
Kreeg ik van Psot NL. Een inklaringsformulier. Dat dit weekend opgestuurd met copie factuur. Dan kunnen ze het vrij geven. Dus hopelijk zijn ze snel en heb ik die THL W100 dinsdag in huis.AiR60 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:28:
[...]
Formulier? Wat voor formulier? Ik ken geen formulier...
Ik denk dat je het dinsdag nog niet binnen hebt hoor. Volgens mij gaan er nog wel een paar dagen erover heen.MrMarcie schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:45:
[...]
Kreeg ik van Psot NL. Een inklaringsformulier. Dat dit weekend opgestuurd met copie factuur. Dan kunnen ze het vrij geven. Dus hopelijk zijn ze snel en heb ik die THL W100 dinsdag in huis.
⏩ PVOutput☀️
Ben er helaas ook bang voor. Lees veel slechte verhalen over bestellen in Azie en de overname van de pakketten door Post NL hier in NL. Nou ja, jammer dan niks aan te doen. Volgende keer bestel ik wel met extra verzendkosten via DHL oid. Dat schijnt toch over het algemeen betere resultaten te geven.Quad schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:49:
[...]
Ik denk dat je het dinsdag nog niet binnen hebt hoor. Volgens mij gaan er nog wel een paar dagen erover heen.
[ Voor 6% gewijzigd door MrMarcie op 15-09-2013 22:21 ]
De regels zijn niet veranderd.
Bestelnooit iets in China als je het snel nodig hebt en er is altijd een risico dat de douane om de hoek komt.
Bestelnooit iets in China als je het snel nodig hebt en er is altijd een risico dat de douane om de hoek komt.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
DHL geeft juist de meeste pakkans.MrMarcie schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:20:
[...]
Ben er helaas ook bang voor. Lees veel slechte verhalen over bestellen in Azie en de overname van de pakketten door Post NL hier in NL. Nou ja, jammer dan niks aan te doen. Volgende keer bestel ik wel met extra verzendkosten via DHL oid. Dat schijnt toch over het algemeen betere resultaten te geven.
Slechte verhalen.. 9/10 keer komt je pakket gewoon prima langs de douane. Als je ietsbbesteld altijd incalculeren dat je extra moet betalen, moet officieel ook eigenlijk. Alles wat je niet betaalt is winst.
⏩ PVOutput☀️
Iemand die hier bij banggood wel eens iets 'duurs' heeft gekocht? Moesten jullie ook belasting betalen? En via weke koerier liep het? Ik heb zelf nu een hubsan besteld en deze is verzonden onder RXxxxxxDE trackingnr, volgens mijn berekeningen zou ik dan iets van 8euro belasting moeten betalen, maar als postnl het doet komt daar nog 13 euro inklaringskosten bij... Zou een beetje jammer zijn...
Ik!tobitronics schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:48:
Iemand die hier bij banggood wel eens iets 'duurs' heeft gekocht? Moesten jullie ook belasting betalen? En via weke koerier liep het? Ik heb zelf nu een hubsan besteld en deze is verzonden onder RXxxxxxDE trackingnr, volgens mijn berekeningen zou ik dan iets van 8euro belasting moeten betalen, maar als postnl het doet komt daar nog 13 euro inklaringskosten bij... Zou een beetje jammer zijn...
Die code kan je invoeren bij de deutsche postdienst tracking, Kan je gelijk per mail status update krijgen wanneer hij in NL is.
Zodra je dat berichtje hebt kan je bij PostNL een NLse track&trace code vragen.
Ik heb geen invoerrechten hoeven te betalen, was aan de telefoon 125,- totaal kwijt. Volgens berekening zou ik dan 39,- aan invoer en BTW moeten hebben. Maar niet gehoeven.

⏩ PVOutput☀️
Ik heb inmiddels de ervaring dat de poststukken uit China er veel langer over doen dan bijvoorbeeld begin dit jaar of vorig jaar. Inmiddels moet ik gemiddeld minimaal 30 tot 60 dagen wachten.
Hebben jullie dezelfde ervaringen?
Bij mij verschilt het enorm bij elke bestelling, maar ik denk dat het gemiddeld zo'n 2-3 weken duurt.
Mijn laatste bestelling uit Hong Kong was binnen 8 dagen in huis.
Mijn laatste bestelling uit Hong Kong was binnen 8 dagen in huis.
Mijn laatste 7 orders van Aliexpress lijken allemaal binnen de grens van 3 weken binnen te zijn volgens de tracking (laatste twee nu op inward office...).jongerenchaos schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:30:
Ik heb inmiddels de ervaring dat de poststukken uit China er veel langer over doen dan bijvoorbeeld begin dit jaar of vorig jaar. Inmiddels moet ik gemiddeld minimaal 30 tot 60 dagen wachten.
Ook via Ebay; Banggood en BIC gaat het de laatste weken nog prima (1 uitschieter van 22 dagen rest rond de 10-14 dagen.
Als jullie pakketjes uit China verwachten via PostNL komen deze dan wel in MijnPakket te staan zodat je weet wanneer ze langskomen? Hier worden ze vaak omgelabeld en weet je alsnog niet wanneer ze voor je deur staan...
Alleen Op aanvraag.Deezers schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:49:
Als jullie pakketjes uit China verwachten via PostNL komen deze dan wel in MijnPakket te staan zodat je weet wanneer ze langskomen? Hier worden ze vaak omgelabeld en weet je alsnog niet wanneer ze voor je deur staan...
Dus even twitteren/facebooken/bellen/mailen naar PostNL of ze je internationale code om kunnen zetten naar een nederlandse 3S code.
Reken er maar op dat het de komende week wat langer gaat duren > mid autumn festival = 3 dagen vrij voor veel mensen,
19 septemberKenzi schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:27:
Reken er maar op dat het de komende week wat langer gaat duren > mid autumn festival = 3 dagen vrij voor veel mensen,
dus nog snel bestellen!
Nou, eindelijk antwoord van POSTNL:
Bezorgdatum
(Registratie adres)
do 19 sep 2013
15:30-17:30
Voor ontvangst van deze zending is een handtekening vereist. Rembourszending: betaal €39,88 gepast en contant aan de pakketbezorger.
Dus 117,= telefoon _+ MiniSD card van 10,= wordt 167,=. Nog steeds aardig ;-)) maar procentueel jammer.
Maar, dus binnen 3 weken binnen (weliswaar met kosten). Waarvan dag of 10 voor postnl ;-((
Begrijp dus dat ik niet kan pinne. Benieuwd of die postbode 12ct bij zich heeft
P.S. Heb net ook nog via china (iOffer) statiefje besteld van nog geen 6 euri. Hoop niet dat daar die 13 euri inklaring bijkomt.
Bezorgdatum
(Registratie adres)
do 19 sep 2013
15:30-17:30
Voor ontvangst van deze zending is een handtekening vereist. Rembourszending: betaal €39,88 gepast en contant aan de pakketbezorger.
Dus 117,= telefoon _+ MiniSD card van 10,= wordt 167,=. Nog steeds aardig ;-)) maar procentueel jammer.
Maar, dus binnen 3 weken binnen (weliswaar met kosten). Waarvan dag of 10 voor postnl ;-((
Begrijp dus dat ik niet kan pinne. Benieuwd of die postbode 12ct bij zich heeft

P.S. Heb net ook nog via china (iOffer) statiefje besteld van nog geen 6 euri. Hoop niet dat daar die 13 euri inklaring bijkomt.
[ Voor 30% gewijzigd door MrMarcie op 16-09-2013 23:04 ]
Hahah nee. Bij producten met waarde van meer dan €22,- mogen ze pas kosten rekenen.
⏩ PVOutput☀️
Verkoopprijs uit China of 'actuele waarde' in Nederland?Quad schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 00:13:
Hahah nee. Bij producten met waarde van meer dan €22,- mogen ze pas kosten rekenen.
De prijs wat je betaalt hebt moeten ze aanhouden.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben op zoek naar (oplaadbare) AAA batterijen. Heel vroeger had ik die welbekende groene batterijen uit China, maar die waren drie keer niks. Kan ik deze gewoon beter in de winkel of Amazon kopen (Duracell) of zijn er wel degelijk goede batterijen uit China?
Een tablet van 180 euro. Kwam binnen via Duitsland (DHL) en de Duitse douane had er een sticker op geplakt, die zover ik het kon vinden wilde zeggen dat ze dachten dat het product duurder was dan aangegeven (had Banggood gevraagd er 30 dollar op te zetten). Blijkbaar is die sticker dan voor de Nederlandse Douane zodat die makkelijk de pakketjes er uit kunnen vissen die extra gecontroleerd moeten worden maar dat hebben ze nagelaten waardoor ik niets hoefde bij te betalentobitronics schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:48:

Aaaargh...
Dear, tc982
Banggood is sorry to inform you Hong Kong Post has recently changed its policy concerning restricted items.
Processing of items with batteries has now been classed as restricted. Unfortunately this covers your order and it will be delayed by this change.. We have re routed the parcel and it is currently being reprocessed with many more items. We apologize for this delay and we have made the modification to prevent this in the future, hope you receive your parcel soon.
Regards
The Banggood Team
Hoop dat het bijna begint aan te komen
Dear, tc982
Banggood is sorry to inform you Hong Kong Post has recently changed its policy concerning restricted items.
Processing of items with batteries has now been classed as restricted. Unfortunately this covers your order and it will be delayed by this change.. We have re routed the parcel and it is currently being reprocessed with many more items. We apologize for this delay and we have made the modification to prevent this in the future, hope you receive your parcel soon.
Regards
The Banggood Team
Hoop dat het bijna begint aan te komen
Idd DHL heeft STANDAARD in hun voorwaarden staan dat ze de waarde zelf controleren op basis van de pakbon en als deze een te hoge waarde heeft DHL zelf de douane kosten incasseerd. Betaal je deze niet dan krijg je het pakketje niet.Quad schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:01:
[...]
DHL geeft juist de meeste pakkans.![]()
Slechte verhalen.. 9/10 keer komt je pakket gewoon prima langs de douane. Als je ietsbbesteld altijd incalculeren dat je extra moet betalen, moet officieel ook eigenlijk. Alles wat je niet betaalt is winst.
DHL is de braafste jongen van de klas op dat gebied, dus als de douane je niet "pakt" dan doet DHL het wel voor je ;-)
heel slechte (1ste) ervaring bij Tinydeal.
Had me een PS3 controller gekocht, ding werkte erg slecht. Elke 30 seconden reconnecte hij opnieuw, waardoor de besturing even weg viel. Contact opgenomen met Customer Support. Ze boden 10 points aan en ik geloof wat korting op een volgend artikel.
Yeah, sure, alsof ik met zo'n servide ooit nog iets bestel daar.
Had me een PS3 controller gekocht, ding werkte erg slecht. Elke 30 seconden reconnecte hij opnieuw, waardoor de besturing even weg viel. Contact opgenomen met Customer Support. Ze boden 10 points aan en ik geloof wat korting op een volgend artikel.
Dit heeft opvallend genoeg ook voordelen: Idd je moet altijd dokken bij DHL, maarrr als de chinese webshop op de verpakking dat het over een $40 kostende mp4 speler gaat, betaal je veel minder dan als voor een dikke smartphone. En omdat je dan wél al douane kosten betaalt hebt, heeft de douane volgens mij veel minder reden om vervolgens alles nog eens te controllerenrikoos schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:00:
Idd DHL heeft STANDAARD in hun voorwaarden staan dat ze de waarde zelf controleren op basis van de pakbon en als deze een te hoge waarde heeft DHL zelf de douane kosten incasseerd. Betaal je deze niet dan krijg je het pakketje niet.
DHL is de braafste jongen van de klas op dat gebied, dus als de douane je niet "pakt" dan doet DHL het wel voor je ;-)
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
-heb antwoord al
[ Voor 96% gewijzigd door thechib12 op 17-09-2013 20:50 ]
Mijn Cager Power Bank 15000mAh is binnen.
Ik moet nog maar zien of hij daadwerkelijk die capaciteit heeft, maar hij is in ieder geval wel robuust gebouwd Bovendien geen importfee's
, waarde is ook $18 volgens het pakket.
(Bestel/Shipping/Arrive datum = 28-8/29-8/17-9, rond het gemiddelde gok ik)
Hij is wel wat zwaarder dan ik verwacht had, zit tevens een deukje in de behuizing, maar dat mag de pret niet drukken.
Blijkbaar had PostNL alleen wat moeite met het adres, op het pakket stond de postcode pas na de stadsnaam waardoor het bestempeld werd als "adres onbekend" >__>
Gelukkig had onze postbode wèl een IQ boven de 40 en begreep hij de adressticker.
Ik moet nog maar zien of hij daadwerkelijk die capaciteit heeft, maar hij is in ieder geval wel robuust gebouwd Bovendien geen importfee's
Hij is wel wat zwaarder dan ik verwacht had, zit tevens een deukje in de behuizing, maar dat mag de pret niet drukken.
Blijkbaar had PostNL alleen wat moeite met het adres, op het pakket stond de postcode pas na de stadsnaam waardoor het bestempeld werd als "adres onbekend" >__>
Gelukkig had onze postbode wèl een IQ boven de 40 en begreep hij de adressticker.
[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 17-09-2013 19:30 ]
Is de standaard reactie van veel webshops, gewoon blijven aandringen. Na een mail of drie ben je meestal wel waar je wezen wilt (refund).maartend schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:24:
heel slechte (1ste) ervaring bij Tinydeal.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Kan je laten weten hoe die bevalt en of die ook het genoemde capaciteit heeft? Zit er ook aan te denken om die te bestellenFlapperbol schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:38:
Ik moet nog maar zien of hij daadwerkelijk die capaciteit heeft, maar hij is in ieder geval wel robuust gebouwd Bovendien geen importfee's, waarde is ook $18 volgens het pakket.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Bij TD berichtje achtergelaten als review. En idd gelijk bericht terug van ze.Taigu schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:35:
[...]
Is de standaard reactie van veel webshops, gewoon blijven aandringen. Na een mail of drie ben je meestal wel waar je wezen wilt (refund).
Thnx
Maakt dat veel uit dan? ( t wordt mijn eerste drone)EN-IS schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:25:
Ontvang ik vandaag mijn nieuwe Hubsan H107C (10 minuten geleden), blijkt dat ze een verkeerde mode hebben gestuurd, ipv linkshandig, rechtshandig... Pfff.
Ik heb hier de 10000mah versie van en hij bevalt mij heel erg goed, ik geloof dat hij mijn iphone 5 een stuk of 4-5 keer volledig oplaad. Ik heb hem destijds ook bij banggood besteld. Ik ben iedergeval zeer te spreken voor dat geld.Musta schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:35:
[...]
Kan je laten weten hoe die bevalt en of die ook het genoemde capaciteit heeft? Zit er ook aan te denken om die te bestellen
Ja, ik vind van wel, zeker als je later naar andere toestellen wilt gaan. Dan is mode2 toch veel handiger. Als je kijkt naar de aantallen, dan zie je duidelijk dat Mode 2 meer verkocht is dan Mode 1tobitronics schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:30:
[...]
Maakt dat veel uit dan? ( t wordt mijn eerste drone). Moest je nog belasting betalen?
Ik heb een dashcam gekocht via Aliexpress.
Specificaties kloppen in het geheel niet met de omschrijving, ik ben nu zo ver dat de verkoper dit heeft toegegeven, en dat hij geld terug wil geven als ik het terugstuur.
Daar ga ik uiteraard niet op eigen kosten aan beginnen, terugsturen kost iets van 25 euro aangetekend.
Wie heeft er ervaring met een dergelijk "dispute" op aliexpress?
Zal ik het dispute nu al laten escaleren of is het beter dit eerst proberen verder te uit te onderhandelen met de verkoper?
Specificaties kloppen in het geheel niet met de omschrijving, ik ben nu zo ver dat de verkoper dit heeft toegegeven, en dat hij geld terug wil geven als ik het terugstuur.
Daar ga ik uiteraard niet op eigen kosten aan beginnen, terugsturen kost iets van 25 euro aangetekend.
Zal ik het dispute nu al laten escaleren of is het beter dit eerst proberen verder te uit te onderhandelen met de verkoper?
Hou me hier ook maar van op de hoogte. Wil wel eens zeker weten of het allemaal klopt wat ik heb gemerkt.Flapperbol schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:38:
Ik moet nog maar zien of hij daadwerkelijk die capaciteit heeft, maar hij is in ieder geval wel robuust gebouwd Bovendien geen importfee's, waarde is ook $18 volgens het pakket.
Even voor de duidelijkheid, er bestaan 2 algemene controller modes (indeling van de controller), deze zijn MODE 1 en MODE 2, dit betekent het volgende;tobitronics schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:30:Maakt dat veel uit dan? ( t wordt mijn eerste drone). Moest je nog belasting betalen?
- Mode 2 = heeft de throttle/gas aan de linkerkant en aan rechts links-rechts-vooruit-achteruit.
- Mode 1 = heeft de throttle/gas aan de rechterkant en aan links links-rechts-vooruit-achteruit.
Voor mij maakt dat dus heel wat uit, ik gebruik altijd Mode 2, ligt voor mij ligt wat plezierig in de hand, ik gebruik dus mijn linkerhand om gas teven en of gas af te nemen (ik ben rechtshandig), en met rechts controleer ik mijn quadcopter (naar voren, achteren, links, rechts). Mode 2 is het meest gebruikt.
Samengevat, het gaat om aan welke kant de throttle (gas/kracht) stick zit.
maandag 9 September iets besteld van dealextreme, vandaag 18 September in de brievenbus ontvangen.
Hopelijk wordt de rest ook nog deze week bezorgt
Hopelijk wordt de rest ook nog deze week bezorgt
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ik neem aan dat je al een dispute hebt geopend. Dat kanaal zou ik ook gebruiken om te communiceren. Eventueel om partial refund vragen. Mocht dat niet naar wens gaan dan (op tijd) escaleren.ASW1 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:22:
Ik heb een dashcam gekocht via Aliexpress.
Anoniem: 249481
Hoi
Ik hoorde dat dx.com makkelijk 2 maanden erover doet om de bestelde goederen te leveren, klopt dat met jullie ervaring?
Ik hoorde dat dx.com makkelijk 2 maanden erover doet om de bestelde goederen te leveren, klopt dat met jullie ervaring?
Lees je even in. Dit topic staat vol met leveringstijden en ervaringen.Anoniem: 249481 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:43:
Hoi
Directe antwoord:
Levertijd dx.com varieert tussen de 7 dagen en de 6 maanden.
Gemiddeld genomen kun je er van uit gaan dat het ongeveer 40 dagen duurt.
Vandaag Mid Autumn festival = 3 dagen vrij voor de meesten, gevolgd door 1 oktober (oprichting PRC) = weer 3 dagen vrij dus reken maar dat je pakketje wat vertraging gaat oplopen.
Ik hou voor meuk uit China altijd 2 weken aan, en meestal klopt die verwachting vaak zelfs op de dag nauwkeurig
Tijdje terug een telefoon gekocht bij Merimobiles. Deze is toen met DHL geleverd. Weer teruggestuurd omdat het scherm niet deugde. Naderhand met (niet mijn keus) FedEx. weer ontvangen. Prima. Maar nu (6 weken later) krijg ik een factuur van FedEx met een bedrag van:
Onkosten: EU BTW niet van toepassing 18.69euro
Dit zijn kennelijk kosten die FedEx gemaakt heeft om het pakje bij mij te krijgen. Snap ik niet helemaal want de afzender betaalt toch de verzendkosten?
Dit zijn kennelijk kosten die FedEx gemaakt heeft om het pakje bij mij te krijgen. Snap ik niet helemaal want de afzender betaalt toch de verzendkosten?
Zijn dat geen inklaringskosten en BTW ?poema schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:51:
Tijdje terug een telefoon gekocht bij Merimobiles. Deze is toen met DHL geleverd. Weer teruggestuurd omdat het scherm niet deugde. Naderhand met (niet mijn keus) FedEx. weer ontvangen. Prima. Maar nu (6 weken later) krijg ik een factuur van FedEx met een bedrag van:
Ik dacht dat je die bij FedEx achteraf kreeg.
Na wat speurwerk tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad hoogst waarschijnlijk zogeheten inklaringskosten zijn.Kennelijk heeft de verzender de mogelijkheid om deze kosten voor rekening te nemen....of niet. Ach, wel beter dan bij DHL waarbij je direct contant moet betalen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen
Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]