[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kan iemand een tip geven voor goedkope maar wel kwaliteits AA rechargeable batterijen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:30
Leo1010 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:48:
Kan iemand een tip geven voor goedkope maar wel kwaliteits AA rechargeable batterijen?
... denk dat je dan gewoon bij lidl batterijen uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:13
maurits82 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:17:
[...]

... denk dat je dan gewoon bij lidl batterijen uit komt.
Duracell, bij de action, 10 voor 3 of 4 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:33
Rechargeable? Heeft de Action dan weer een partij Duracell LSD op de kop weten te tikken voor een nog lagere prijs, dat zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03-2023
Volgens mij gaan goedkoop en kwaliteit niet samen bij oplaadbare batterijen. Ik had voorheen ook Lidl en Aldi batterijen maar dat is weggegooid geld.
Nu heb ik alleen nog maar Eneloop en dat bevalt me het best. En de prijs vind ik nog wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
troftnom schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:51:
Rechargeable? Heeft de Action dan weer een partij Duracell LSD op de kop weten te tikken voor een nog lagere prijs, dat zou mooi zijn!
Ze hebben ook oplaadbare alleen niet voor die prijs, weet zo niet wat die moeten kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:08
Leo1010 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:48:
De al genoemde Eneloop. http://samenkopen.net/action/632993
Heb er een berg en ze bevallen erg goed.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Bij Mixeshop een UMI X1s besteld, woensdag 26 juni. Vandaag als 'shipped' genoteerd. Voor verzending heb ik DHL HK gekozen, dus hopelijk binnen 5-7 dagen hier (zonder inklaring.... #knockonwood).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 14-09 13:28
De lidl batterijen werken hier prima...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 15:46
Afgelopen dinsdag kwam de Star S5 telefoon binnen die ik bij Merimobiles.com besteld had voor mijn zoon.
Ten eerste was het een witte ipv een zwarte, maar erger nog; woensdagochtend was de batterij nog net zo leeg als de avond ervoor toen hij aan de lader gehangen werd.
Om een lang verhaal kort te maken; we hebben van alles geprobeerd maar de batterijen (2 stuks geleverd) raken niet vol.
Ik ben bang dat het gewoon een DOA is en dat hij terug moet :'(

Het pakket had ik laten verzenden met DHL, en dat is onderschept door de douane waardoor we de btw moesten betalen.
Op zich niks mis mee, want dat zijn nou eenmaal de spelregels als je spullen van buiten de EU besteld.
Maar hoe zit het dan met de € 23,75 btw die ik voor deze telefoon al betaald heb, moet ik dat dan weer betalen als ik eventueel een nieuwe krijg?
Dus dan betaal je eigenlijk 2x btw (= € 47,50) terwijl je maar 1 telefoon hebt.
Of krijg je dat op een of andere manier weer terug als ik de kapotte retour stuur naar China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Saus op 14-11-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Saus schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:51:
Ik heb even de NULL meldingen eruit gefilterd en 't topic door geskimmed op Tracking issues. Maar iemand enig idee hoe iets 2 keer Beijing kan verlaten (en vooral wat ik hier nu van moet denken aangezien er 8 dagen niet meer geupdate is).

Ander pakket wat vergelijkbaar is en eveneens verstuurd rond die tijd was er binnen een week (overigens wel helemaal opengesneden, gok voor controle maar er zat geen briefje op ofzo), volgens TNT is dit pakket nog niet in NL.

[...]
Hij ligt waarschijnlijk in een loods in China te wachten tot hij in een vliegtuig wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
aldjay schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:22:
Afgelopen dinsdag kwam de Star S5 telefoon binnen die ik bij Merimobiles.com besteld had voor mijn zoon.
Ten eerste was het een witte ipv een zwarte, maar erger nog; woensdagochtend was de batterij nog net zo leeg als de avond ervoor toen hij aan de lader gehangen werd.
Om een lang verhaal kort te maken; we hebben van alles geprobeerd maar de batterijen (2 stuks geleverd) raken niet vol.

Het pakket had ik laten verzenden met DHL, en dat is onderschept door de douane waardoor we de btw moesten betalen.
Op zich niks mis mee, want dat zijn nou eenmaal de spelregels als je spullen van buiten de EU besteld.
Maar hoe zit het dan met de € 23,75 btw die ik voor deze telefoon al betaald heb, moet ik dat dan weer betalen als ik eventueel een nieuwe krijg?
Of krijg je dat op een of andere manier weer terug als ik de kapotte retour stuur naar China?
Hee, toevallig. Ik heb een Pantech telefoon gisteren retour gestuurd naar Merimobiles. Bij deze was het een gedeelte links van de digitizer wat niet functioneerde. Grapje kostte me wel weer 25.60euro. Hoop wel dat ze even melden dat het om een "replacement" toestel gaat mocht er ooit iets terug gestuurd worden. Ik heb de gok genomen om 'm terug te sturen, ik hou er echter wel degelijk rekening mee dat het niet helemaal goed gaat komen. Het duurde al 2 weken voordat hij verstuurd werd en tijdens deze periode werden mijn mailtjes binnen een dag (soort van) beantwoord. Toen ik echter meerdere malen melding maakte van het defect was het ineens stil. Pas nadat ik een pittige review had geplaatst op resellersrating.com kwam er wel ineens (re)actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@poema

Ik denk dat het goed is dat je er niet teveel van verwacht, mbt de service zijn er maar een paar Chinese webshops die de klant serieus nemen.
En of die van jouw daar bij hoort???

Ik ben benieuwd naar het vervolg traject.

Nieuw topic? Ranking de China webshop garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door Supertip op 30-06-2013 10:21 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:59

ManiacsHouse

Scheisse!

aldjay schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:22:

Bezwaar maken en de papieren overleggen dat je er 1 hebt teruggestuurd die defect was?

Hoe zit het eigenlijk met bezwaar maken? Moet dit nog aan bepaald eisen voldoen? Of gewoon in mijn geval (bedrag btw klopt voor geen meter) een sommetje opstellen en vragen om het verschil terug te storten op mijn rekening?

[ Voor 8% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-06-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:22:
[...]

Bezwaar maken en de papieren overleggen dat je er 1 hebt teruggestuurd die defect was?

Hoe zit het eigenlijk met bezwaar maken? Moet dit nog aan bepaald eisen voldoen? Of gewoon in mijn geval (bedrag btw klopt voor geen meter) een sommetje opstellen en vragen om het verschil terug te storten op mijn rekening?
Nadeel van bezwaren is dat je de administratiekosten nooit zal terug krijgen.

ps: http://www.postnlpakkette...betalen-bij-garantie.aspx
en http://www.postnlpakkette...et-eens-met-aangifte.aspx " De Douane streeft ernaar te reageren binnen 8 weken, maar we vragen mensen rekening te houden met een reactietijd van 3 tot 4 maanden" veel plezier voor je 6 euro. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Pikoe op 30-06-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Pikoe schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:14:
[...]

Nadeel van bezwaren is dat je de administratiekosten nooit zal terug krijgen.

ps: http://www.postnlpakkette...betalen-bij-garantie.aspx
en http://www.postnlpakkette...et-eens-met-aangifte.aspx " De Douane streeft ernaar te reageren binnen 8 weken, maar we vragen mensen rekening te houden met een reactietijd van 3 tot 4 maanden" veel plezier voor je 6 euro. :+
Welke administratiekosten? En het is toch meer dan 10 euro. Das lekker verdienen als ze dat bij iedereen flikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:00

RobertowNL

For your gear!

ManiacsHouse schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:22:
[...]

Heeft geen zin; je moe hem via een expediteur uit laten klaren (een vergunning krijgen) en pas daarna kan je hem later weer zonder BTW/rechten in laten klaren. Niet de moeite en geld waard.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:02:
[...]

Welke administratiekosten? En het is toch meer dan 10 euro. Das lekker verdienen als ze dat bij iedereen flikken.
Met administratiekosten bedoelde ik de inklaringskosten. 17.50€ voor EMS en 13 voor pakket ofzo. Het gedeelte wat het postbedrijf krijgt voor de administratieve handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Kleine tip: de site resellersrating.com is een van de weinige reviewsites die echt serieus is. Nadat ik een review plaatste kreeg ik al vrij snel (binnen 1 dag) een reactie van de site dat de verkoper op mijn commentaar heeft gereageerd dat het niet klopte wat ik schreef (geloof me, alles klopte). Er zijn een aantal punten wat in acht genomen moet worden wil de review zichtbaar blijven zoals o.a. bewijs van de transactie. Kennelijk nemen onze oosterse buren deze site ook serieus gezien mijn probleem ineens bespreekbaar werd. Dus als je genaaid wordt kan je op deze manier nog een poging wagen op een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Pikoe schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:18:
[...]
Met administratiekosten bedoelde ik de inklaringskosten. 17.50€ voor EMS en 13 voor pakket ofzo. Het gedeelte wat het postbedrijf krijgt voor de administratieve handelingen.
Ja inklaringskosten ben je sowieso verschuldigd. Maar als men op een bedrag van € 110 gewoon even € 10-12 btw teveel gaat rekenen hobbelt de belastingdienst lekker binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34
Net een paar Air Max 1 besteld. Ben heel erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
Vandaag weer een pakje uit China van Banggood. Hij was helaas net te laat verstuurd om een week eerder aan te komen.
Aan de andere kant mag ik natuurlijk niet klagen met levering 2 weken na de bestelling. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeh, iemand nog interesse in Studio Ghibli lucifers? Superstoer!
Klikkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breitsma schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:13:
Vandaag weer een pakje uit China van Banggood. Hij was helaas net te laat verstuurd om een week eerder aan te komen.
Aan de andere kant mag ik natuurlijk niet klagen met levering 2 weken na de bestelling. O-)
Hoe weet je precies wanneer je pakket aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:03:
[...]

Als het busje voor je deur stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:42
Ik had de 28e van juni een gratis iphone case besteld bij banggood, en gisteren kreeg ik die al binnen.

Mijn rc heli heeft er 10 dagen over gedaan en mijn quadcopter is de 27e verstuurd en gisteren in Nederland aangekomen, dus eerdaags weer een speeltje er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwargers
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 19:42
Ik heb een tablet en een Android USB stick besteld bij dx.com op 14/5/2013, deze zijn nog steeds niet binnen.
Op 17/6/2013 kreeg ik een brief van PostNL over het inklaringsproces gebeuren, meteen antwoord teruggestuurd met waarde van het pakket. Het track&trace nummer van PostNL geeft bezorgdatum onbekend aan.

http://weblogs.mozillazine.org/qa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gekocht via TomTop winkel via Ebay: 2-Port SuperSpeed USB 3.0 PCI-E PCI Express 15-pin SATA Power Connector Profil ( http://r.ebay.com/kV89bA)

Gekocht voor omgerekend: €6,82
Gratis verzending dus :)

Gekocht op 24 juni en afgelopen dinsdag lag hij op de mat. Zal hem zo even inbouwen in een werkPC om even op goede werking te testen maar dat geloof ik wel.

Van de week via Misco zo'n zelfde 'origineel HP' kaartje besteld voor in een SFF8200 voor €46,00(incl. BTW). Als ik zo naar de plaatjes kijk dan zit alles op dezelfde plaats (!) Ook leuk dat mijn chinese kaartje eerder binnen is dan de originele HP kaartj. Die komt pas volgende week binnen.

Geeft wel even aan hoeveel winst er dan op dit soort zaken gemaakt wordt :|

-Edit- leuk kaartje al moest ik het plaatje van de kaart aan de onderkant iets verbuigen om hem goed in de PC te kunnen plaatsen.

HD in kwestie: Western Digital Elements SE 1TB met 3.0 aansluiting
Aangesloten op usb 2.0 direct op de PC (Hp 8200 i5)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XIwvPq5z3ZLW0JjB4Y7tRf3F/full.jpg

HD in kwestie: Western Digital Elements SE 1TB met 3.0 aansluiting
Aangesloten op Renesas usb 3.0 kaartje in PCI Express slot (andere slot is voorzien van ATI gpu)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DVCHMZeYivpNP7EV30BLI3St/full.jpg

Een andere HD in kwestie (Seagate FreeAgent 1Tb 3.0 ging ietjes omhoog van Seq. 34Mb/s -> 64Ms/s

Toch leuk dus voor nog geen 7 euro ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Frostbite op 05-07-2013 12:54 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breitsma
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:03:
Een tracking nummer, www.17track.net en een beetje logica. Vanuit China lijkt het erop dat het vliegtuig op dinsdag op Schiphol aankomt. Meestal krijg ik het dan woensdag of donderdag aangeboden door de post.

Mijn laatste pakje kwam maandag 24 juni binnen bij Shenzhen international bulk mail processing center. Toen was het dus te laat voor de 25 juni vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnboot
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05 20:08
Zojuist mijn eerste envelop binnen gekregen vanuit China (Deal Extreme) besteld op 22 Juni met daarin 9 paar LED lampjes voor in mijn auto voor ongeveer 22 dollar, en welgeteld op 1 lampje was 1 LEDje kapot. Voor mij in ieder geval voor herhaling vatbaar!

[ Voor 3% gewijzigd door rbnboot op 05-07-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:37:
@Dutchman. Mijn schroefjes zijn vrijdag besteld, ingepakt, verzonden, en staan nu ook beschikbaar om te kunnen tracken (Sinds maandag 14:11). DX.com is natuurlijk ook afhankelijk van leveranciers neem ik aan.

Ik heb nog een vraagje over het tracken, als location staat er "51810302" wat moet ik me daar bij voorstellen?
Mijn pakketje is ook onderweg, en staat als locatie ook '51810302'. De status is 'Collection'.

Ik wil niet ongeduldig overkomen*, maar heeft iemand enig idee waar ik wat meer achtergrondinfo kan vinden? Vragen over de mysterieuze locaties/statussen kom ik veel tegen, antwoorden niet. Er is toch wel ergens een site die een overzicht heeft?

* ben ik natuurlijk wel, ik wil mijn pakketje graag voor de vakantie hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Stephan4kant schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:17:
[...]

Mijn pakketje is ook onderweg, en staat als locatie ook '51810302'. De status is 'Collection'.

Ik wil niet ongeduldig overkomen*, maar heeft iemand enig idee waar ik wat meer achtergrondinfo kan vinden? Vragen over de mysterieuze locaties/statussen kom ik veel tegen, antwoorden niet. Er is toch wel ergens een site die een overzicht heeft?

* ben ik natuurlijk wel, ik wil mijn pakketje graag voor de vakantie hebben :)
Er is ook geen eenduidig antwoord. Bij sommigen duurt het na die status nog maar een week, bij anderen een maand.
Laatste (en enige) keer dat ik die locatie heb gehad was mijn pakket 10 dagen daarna bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Pfffff nog zo goed opgelet bij het bestellen of de eBay verkoper uit Hongkong kwam, em vandaar uit zou verzenden.
Mooi niet dus, krijg net een China post airmail tracking nr.
Hoe flikken ze dat toch?
Eigenlijk misleidend, ik zal het ook in de feedback van eBay zetten.

De verkoper heeft tot nu toe.niet gereageerd, maar die zal ook al nattigheid voelen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Supertip schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:03:
Pfffff nog zo goed opgelet bij het bestellen of de eBay verkoper uit Hongkong kwam, em vandaar uit zou verzenden.
Mooi niet dus, krijg net een China post airmail tracking nr.
Hoe flikken ze dat toch?
Eigenlijk misleidend, ik zal het ook in de feedback van eBay zetten.

De verkoper heeft tot nu toe.niet gereageerd, maar die zal ook al nattigheid voelen.
Je kan vanuit Hongkong gewoon met China post verzenden, dat is ook iets goedkoper.
Het kan zelfs met Singapore post, Swiss post of Deutsche post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:39
Onlangs heb ik een iOcean besteld bij Antelife. Ik had extra betaalt voor de een UPS verzending met track&trace. Echter hoorde ik na een week nog niets en besloot ik maar eens contact op te nemen. Na heel wat keren moeizaam contact te hebben gehad kreeg ik eindelijk mijn telefoon.

Maar nu komt mijn toch wel opmerkelijk probleem. Een week later kreeg ik nog een telefoon binnen. Precies hetzelfde model. Dus in principe twee telefoons voor de prijs van 1.

Overigens heb ik voor beide pakketjes waar de telefoon in zat getekend en invoerrechten over betaalt.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Toch maar contact opnemen met de webshop of besluiten mijn 2de telefoon te houden en eventueel door te verkopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Dynaw op 06-07-2013 14:53 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Pistolebob schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:21:
[...]

Je kan vanuit Hongkong gewoon met China post verzenden, dat is ook iets goedkoper.
Het kan zelfs met Singapore post, Swiss post of Deutsche post.
Eigenlijk had ik het niet verwacht, omdat ik de verkoper het nog speciaal had gevraagd.
Hij zou het dezelfde dag nog posten, niet dus 3 dagen later.
En mijn ervaring is dat Chinapost niet de snelste is, en ik het binnen 3weken thuis wil hebben.
En mijn ervaring is dat de verkopers uit Hongkong toch betrouwbaarder zijn als uit China.
Behalve in dit geval dan.
Maar gelukkig hebben we het feedback systeem van eBay nog. >:)

We wachten het maar af, ik kan er toch niets meer aan veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Supertip op 06-07-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
:)

[ Voor 215% gewijzigd door Supertip op 06-07-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris_L schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:47:
Onlangs heb ik een iOcean besteld bij Antelife. Ik had extra betaalt voor de een UPS verzending met track&trace. Echter hoorde ik na een week nog niets en besloot ik maar eens contact op te nemen. Na heel wat keren moeizaam contact te hebben gehad kreeg ik eindelijk mijn telefoon.

Maar nu komt mijn toch wel opmerkelijk probleem. Een week later kreeg ik nog een telefoon binnen. Precies hetzelfde model. Dus in principe twee telefoons voor de prijs van 1.

Overigens heb ik voor beide pakketjes waar de telefoon in zat getekend en invoerrechten over betaalt.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Toch maar contact opnemen met de webshop of besluiten mijn 2de telefoon te houden en eventueel door te verkopen?
Dat je het vraagt zegt eigenlijk al genoeg hè? Een fatsoenlijk mens zou gewoon contact opnemen met de webshop en aangeven dat ze een fout gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Supertip schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:01:
[...]

Eigenlijk had ik het niet verwacht, omdat ik de verkoper het nog speciaal had gevraagd.
Hij zou het dezelfde dag nog posten, niet dus 3 dagen later.
En mijn ervaring is dat Chinapost niet de snelste is, en ik het binnen 3weken thuis wil hebben.
En mijn ervaring is dat de verkopers uit Hongkong toch betrouwbaarder zijn als uit China.
Behalve in dit geval dan.
Maar gelukkig hebben we het feedback systeem van eBay nog. >:)

We wachten het maar af, ik kan er toch niets meer aan veranderen.
verkopers uit Hong Kong zitten gewoon in China O-)
Ebay heeft lagere kosten in HK dus gewoon post adres aanmaken in HK en lekker vanuit China versturen.
Tevens zitten alle fabrikanten en leveranciers ook in China.

Als je het binnen 3 weken in huis wil hebben moet je het niet in China bestellen |:( (en ja Hong Kong is gewoon China, maar dan vol met indiërs die je een pak willen aansmeren :+ )

Oh, Hong Kong Post is trouwens onderdeel van China Post >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Kenzi op 06-07-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Kenzi schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:18:
[...]

verkopers uit Hong Kong zitten gewoon in China O-)
Ebay heeft lagere kosten in HK dus gewoon post adres aanmaken in HK en lekker vanuit China versturen.
Tevens zitten alle fabrikanten en leveranciers ook in China.

Als je het binnen 3 weken in huis wil hebben moet je het niet in China bestellen |:( (en ja Hong Kong is gewoon China, maar dan vol met indiërs die je een pak willen aansmeren :+ )

Oh, Hong Kong Post is trouwens onderdeel van China Post >:)
Ok.
Dat Hongkong tegenwoordig bij China hoort dat wist ik.
Maar gezien alle aankopen in het verleden kan ik wel stellen dat vanuit Hongkong het hier in 10-14 dagen op de mat ligt.
En uit China 21-40 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik zie echt veel tegenstrijdige berichten over de levertijd. Is het niet een idee om die gegevens (á la de Tweakers showreviews) eens te verzamelen? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Supertip schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Ok.
Dat Hongkong tegenwoordig bij China hoort dat wist ik.
Maar gezien alle aankopen in het verleden kan ik wel stellen dat vanuit Hongkong het hier in 10-14 dagen op de mat ligt.
En uit China 21-40 dagen.
HongKong Post is sneller ja. Maar ik kan ook gewoon via HK Post versturen hier vanuit China. 99% van de verkopers die met HK Post verstuurd zijn gebaseerd in Shenzhen en niet in HK.

@Stephan4kant: levertijd is afhankelijk van een hele hoop dingen.
voorraad ja/nee, welke bezorgdienst, feestdagen, ruimte in het vliegtuig (de meeste pakketjes zijn low-prio dus gaan pas mee als er ruimte over is) etc. Daarna ligt het ook nog aan de inklaringsdienst in NL.

[ Voor 5% gewijzigd door Kenzi op 06-07-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:01:
[...]

Dat je het vraagt zegt eigenlijk al genoeg hè? Een fatsoenlijk mens zou gewoon contact opnemen met de webshop en aangeven dat ze een fout gemaakt hebben.
Hm, je hebt inderdaad wel een punt ja. Het knaagt toch behoorlijk aan mij. Ik zal ze eens e-mailtje sturen.

Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Chris_L schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:45:
[...]

Hm, je hebt inderdaad wel een punt ja. Het knaagt toch behoorlijk aan mij. Ik zal ze eens e-mailtje sturen.

Bedankt. :)
Desnoods vraag of ze je geld voor de betaalde BTW/inklaringskosten geven en de kosten om m naar china terug te sturen, en zet m dan terug op de post naat Antelife met de vriendelijke groeten van...
Want ik zou er geen verlies op gaan maken, als je er niet met winst afstand van wil doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Stephan4kant schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:40:
Ik zie echt veel tegenstrijdige berichten over de levertijd. Is het niet een idee om die gegevens (á la de Tweakers showreviews) eens te verzamelen? Ben wel benieuwd.
Vind ik eigenlijk wel een goed idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Ik denk dat de grootste verschillen in levertijd bij de grote winkels komt door vertragingen bij de postal services. Volgens mij liggen al die winkels echt bij elkaar om de hoek. Afgelopen tijd worden alle bestellingen namelijk best snel verwerkt, ze liggen dan soms alleen 2 weken in een loods.

Het enige waar het verschil wel groot kan worden zijn ebay/aliexpress sellers die een week van de 'bewoonde wereld' wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Pikoe schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:04:
Ik denk dat de grootste verschillen in levertijd bij de grote winkels komt door vertragingen bij de postal services. Volgens mij liggen al die winkels echt bij elkaar om de hoek. Afgelopen tijd worden alle bestellingen namelijk best snel verwerkt, ze liggen dan soms alleen 2 weken in een loods.

Het enige waar het verschil wel groot kan worden zijn ebay/aliexpress sellers die een week van de 'bewoonde wereld' wonen.
Momenteel is het gissen waar de vertraging ontstaat. Ik kan me goed voorstellen dat je op basis van veel ervaringen wel een lijn kunt ontdekken wanneer dit langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De levering van de producten is geen logica in te vinden, ze kopen rest-ruimte op, je zit erbij of je zit er niet bij. Sommige bestellingen heb ik krap na een week, andere zijn maanden onderweg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Mijn ervaring is hoe groter het pakket/envelop hoe langer het duurt.
Maar langer als 45dagen pik ik niet, en start een geschil bij PayPal als ik er met de verkoper niet uitkom.(vaak wel)
Maar het is maar zelden dat het uit China er langer over doet dan 40dgn.
Hongkong post is de topper, goedkoop en toch redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Heeft iemand ervaring met het kopen van kleding via banggood.com?

Ik denk er over om wat kleding te bestellen, maar bij de maat staat Size(US), wat suggereert dat de geselecteerde maat een US maat is, maar in de beschrijving staat overal: "The tag size on products is Asian size.Please measure your size carefully and choose the suitable size,thanks!"

Normaal heb ik altijd maat L en als het Aziatische maten zijn moet ik XL kiezen, maar vaak is L de grootste maat die je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 00:05
Chrizzly schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:13:
Heeft iemand ervaring met het kopen van kleding via banggood.com?
Ik heb afgelopen maand een kledingstuk bij banggood besteld om te kijken of het wat is.
In Nederland koop ik eigenlijk altijd size M (soms L) kledingstukken, maar heb size XL besteld ivm aziatische afmetingen.
Dit is prima bevallen en ik zal het in het vervolg ook zeker XL bestellen bij chinese webshops.

Het gaat om:
1 x Men's Fashion Slim Fit Jackets Hoodie Sweatshirt Coat W14 (SKU069654) (De XL versie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Supertip schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:14:
Mijn ervaring is hoe groter het pakket/envelop hoe langer het duurt.
Maar langer als 45dagen pik ik niet, en start een geschil bij PayPal als ik er met de verkoper niet uitkom.(vaak wel)
Maar het is maar zelden dat het uit China er langer over doet dan 40dgn.
Hongkong post is de topper, goedkoop en toch redelijk snel.
In mijn mail stond 15-20 dagen, waarbij je bij 20 dagen contact op moet nemen met DX. Ik hoop zelf op 13, want dan kan het pakketje (solar charger) nog mee op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
@PMuizen, bedankt voor je reactie. Dan heb ik dus minimaal XL nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
SinergyX schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:24:
De levering van de producten is geen logica in te vinden, ze kopen rest-ruimte op, je zit erbij of je zit er niet bij. Sommige bestellingen heb ik krap na een week, andere zijn maanden onderweg.
Natuurlijk zit er een onzekere factor in, maar het lijkt me dat veel aspecten wel degelijk logica bevatten. Ik kan me goed voorstellen dat op basis van veel data wel degelijk meer informatie is te vinden. Bij elke stap (zowel in China, onderweg als in NL) is een bepaalde bandbreedte waarin de bestelling wordt verwerkt.

Als er mensen zijn die willen meedenken over zo'n tooltje, PM me :) Lijkt me leuk om iets in elkaar te zetten en met die data wat meer inzicht te krijgen in de verschillende stappen van verzending. Niet geschoten is altijd mis.

Edit: ik kwam erachter dat je met de Chinese versie van de 'track & trace' wel een plaatsnaam te zien krijgt. Met Google Translate geeft dat iets meer informatie dan de Engelstalige.

[ Voor 9% gewijzigd door StephanVierkant op 08-07-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn accu heeft er twee en een halve week over gedaan bij DX. Valt mee, heb langer gewacht op items. Accu bevalt ook goed, is net iets te dik maar met wat moeite sluit de telefoon. Goede standbytijd (nu 4 dagen in gebruik en nog niet opgeladen :p, moet dus ook nog verbeteren). Zat in een erg cool blikje wat wel beschadigd was door het vervoer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Woensdag een flip cover voor mn telefoon(iocean) besteld.
Inmiddels de volgende tracking:

2013 Collection. 52311206 NL 20130704 1235
2013 Waiting for transit airline Space 51003100 NL 20130706 0904
2013 Departure from China 5100310. NL 20130706 1056

Het jammere hiervan is alleen dat de ervaring leert dat het na "departure from china" enkele dagen kan duren, maar ook weken..
Ik verwacht dathet nu in iedergeval geen 5 werkdagen duurt voordat postnl het pakket moet "koppelen aan mijn gegevens"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-07 19:01
Een tijd geleden een lampje op afstandbediening besteld bij Tmart. Enkele dagen na de order kreeg ik een email dat ze het lampje niet meer in stock hadden. Ik had de keuze 2-3 te wachten, een vervanging uit te zoeken met het verschil retour of mijn hele bedrag terug te krijgen. Aangezien ik graag dit lampje wilde hebben besloot ik om te wachten. Ik had niets meer gehoord hierover en op de pagina stond het product als 'discontinued'.

Nog maar eens een email gestuurd met de vraag hoe het nu zat, waarop ze me lieten weten dat het lampje echt niet meer te krijgen is. Weer kreeg ik de keuze voor een vervanging of het hele bedrag retour. Ik heb gekozen voor het laatste, dit aangegeven en een paar uurtjes later heb ik mijn geld terug gekregen. Zeer goede service van Tmart, dat mag gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 13:40
Een tijdje geleden dit touchscreen voor mijn iPad 3 besteld bij DX. ( http://dx.com/p/replaceme...the-new-ipad-black-159953 ). Deze kwam helaas kapot (gebroken) aan, maar gelukkig kon ik hem opsturen naar een adres in Engeland. Na een tijdje kreeg ik een goeie die wel werkt. Hier ben ik tot nu toe erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Marzman schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:27:
Mijn accu heeft er twee en een halve week over gedaan bij DX. Valt mee, heb langer gewacht op items. Accu bevalt ook goed, is net iets te dik maar met wat moeite sluit de telefoon. Goede standbytijd (nu 4 dagen in gebruik en nog niet opgeladen :p, moet dus ook nog verbeteren). Zat in een erg cool blikje wat wel beschadigd was door het vervoer.
Mijn bestelling bij DX laatst, had er maar een week over gedaan. Niet gewend van DX dat dat zo snel ging.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Stephan4kant schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:02:
[...]

Natuurlijk zit er een onzekere factor in, maar het lijkt me dat veel aspecten wel degelijk logica bevatten. Ik kan me goed voorstellen dat op basis van veel data wel degelijk meer informatie is te vinden. Bij elke stap (zowel in China, onderweg als in NL) is een bepaalde bandbreedte waarin de bestelling wordt verwerkt.

Als er mensen zijn die willen meedenken over zo'n tooltje, PM me :) Lijkt me leuk om iets in elkaar te zetten en met die data wat meer inzicht te krijgen in de verschillende stappen van verzending. Niet geschoten is altijd mis.

Edit: ik kwam erachter dat je met de Chinese versie van de 'track & trace' wel een plaatsnaam te zien krijgt. Met Google Translate geeft dat iets meer informatie dan de Engelstalige.
Is het niet makkelijker om een poll te maken, maar dan wat geavanceerder.
l3art schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:25:
[...]

Mijn bestelling bij DX laatst, had er maar een week over gedaan. Niet gewend van DX dat dat zo snel ging.
Het lijkt de laatste maanden lekker vlot te gaan, dx eBay enzovoort.
Vandaag reed ups weer voorbij, ik denk dat ik maar een slagboom hier over de weg zet. :?
Hij keek ons huis in ik zwaaide nog maar helaas :( volgende keer mijn vrouw maar laten zwaaien :>

[ Voor 49% gewijzigd door Supertip op 09-07-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen dagen zijn er weer flink wat Ebay spullen binnengekomen. Volgens mij allen HongKong post.
Tussen de 7 en 10 dagen verzendtijd, wederom snel geleverd.

De jongenman van PostNL noemde me al gekscherend 'Chinaman' :+ bij het afleveren.. kennelijk vallen de Chinsese bubbelenvelopen toch op tussen de andere pakketjes. Ebay toch minder mainstream dan gedacht..

Het indexeren/vergelijken van verzenddata is schier onmogelijk met zoveel verschillende partijen als hier worden besproken. Ebay, Taobao, BiC, Banggoods. De kans dat je er bruikbare info uit krijgt is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 01:21:
Het indexeren/vergelijken van verzenddata is schier onmogelijk met zoveel verschillende partijen als hier worden besproken. Ebay, Taobao, BiC, Banggoods. De kans dat je er bruikbare info uit krijgt is klein.
Het zijn dan ook geen fysieke winkels die een grote stock hebben. Elk product kan van verschillende locaties komen naar hun magazijn en dan pas verzonden. Ook is de goedkope manier van verzenden afhankelijk van de plaats dat er in een vliegtuig nog over is. Indien er veel trafiek is, blijft dat gewoon liggen.

Dan is er nog douane, en sommigen wachten tot ze genoeg stuks hebben om in te klaren enz.

Neen , een lijstje zal inaccuraat en overbodig zijn. In China bestellen = 6 weken wachten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwargers
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 19:42
Ok, maandag 8 juli kon ik eindelijk mijn dx.com pakketje ophalen van de Hoogvliet PostNL vestiging, met daarin een 7'' tablet en een Android USB TV stick.
Op 14 mei besteld, het werd op 4 juni eindelijk verstuurd door dx.com, op 5 juli kreeg ik de brief van de PostNL mbt de inklaringskosten, direct ingevuld en opgestuurd, zaterdag 6 juli kreeg ik de mededeling dat ze langs waren geweest met mijn pakketje.

De inklaringskosten waren 13 euro en belasting was 9,45 euro, in totaal 22,45 euro.
Voor de bestelling zelf betaalde ik ongeveer 45 euro, dus in totaal 67,50 euro betalen.

Al met al toch wel lang wachten en die inklaringskosten maakt het allemaal toch niet meer zo goedkoop als ik gehoopt had :/

http://weblogs.mozillazine.org/qa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik had 02/07 een set van vijf NFC tags besteld en die lagen gisteren in de bus. In zeven dagen tijd aangekomen, dat is wel heel erg snel. Afzender staat Hong Kong op de envelop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Nou volgens mij zit ik in het bakje bij de douane, mijn bestellingen hadden er toch al moeten zijn.
Pfffff zal trouwens de eerste keer zijn dat ik moet betalen, de taxes dan altijd flat rate verzenden.
Er zat ook een car DVR cam bij, ik hoop maar dát die er niet uitgevist is, was een betere ook duurder als zijn clones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Op 28 juni besteld. Op 3 juli gaf DX aan dat niet alles aanwezig was en dat de bestelling in twee delen zou worden verstuurd. Drie uur later werd die andere ook verstuurd. Inmiddels is dat tweede pakket aangekomen (enveloppe), maar de eerste (pakketje) staat volgens China Mail nog op 'Departure from outward office of exchange' (sinds 2013-07-06 16:54).

Is het aannemelijk dat het pakketje dus ook al in Nederland is, of zou die 'tweede' bestelling het pakketje kunnen hebben ingehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Stephan4kant schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:47:
Op 28 juni besteld. Op 3 juli gaf DX aan dat niet alles aanwezig was en dat de bestelling in twee delen zou worden verstuurd. Drie uur later werd die andere ook verstuurd. Inmiddels is dat tweede pakket aangekomen (enveloppe), maar de eerste (pakketje) staat volgens China Mail nog op 'Departure from outward office of exchange' (sinds 2013-07-06 16:54).

Is het aannemelijk dat het pakketje dus ook al in Nederland is, of zou die 'tweede' bestelling het pakketje kunnen hebben ingehaald?
Waarschijnlijk ingehaald. Anders was de status wel "Arrival at inward office of exchange" geweest.

Ze zijn wel redelijk snel bij de post de laatste tijd. Afgelopen 2 maanden alles binnen 2 weken ontvangen.

2013 Collection 52936400 NL 20130701 1141
2013 Opening 51003100 NL 20130703 1307
2013 Departure from outward office of exchange 51003100 NL 20130703 1521
2013 Arrival at inward office of exchange NLAMSA NL 20130708 1006
2013 Dispatching NLAMSA NL 20130709 0003
2013 Final delivery NL NL 20130709 1813

veelal niet eens met tracking. 1 pakketje helaas kwijt geraakt, kwam er te laat achter voor een paypal refund, dus ben nu afhankelijk van de verkoper. Maar volgens mij komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Mijn eerste video review van een item van banggood.com:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Pikoe schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:00:
[...]

Waarschijnlijk ingehaald. Anders was de status wel "Arrival at inward office of exchange" geweest.

Ze zijn wel redelijk snel bij de post de laatste tijd. Afgelopen 2 maanden alles binnen 2 weken ontvangen.

2013 Collection 52936400 NL 20130701 1141
2013 Opening 51003100 NL 20130703 1307
2013 Departure from outward office of exchange 51003100 NL 20130703 1521
2013 Arrival at inward office of exchange NLAMSA NL 20130708 1006
2013 Dispatching NLAMSA NL 20130709 0003
2013 Final delivery NL NL 20130709 1813

veelal niet eens met tracking. 1 pakketje helaas kwijt geraakt, kwam er te laat achter voor een paypal refund, dus ben nu afhankelijk van de verkoper. Maar volgens mij komt het wel goed.
Ik lees wisselende verhalen over de snelheid waarmee dat overzicht wordt bijgewerkt. Wat is jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Emrulez schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:23:
Mijn eerste video review van een item van banggood.com:

[video]
Nice, mooie video review hulde netjes in elkaar gezet.

Al zal er over het item van banggood wel enige verschillende meningen zijn.
Daarom zeg ik er niets over.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Stephan4kant schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:33:
[...]
Ik lees wisselende verhalen over de snelheid waarmee dat overzicht wordt bijgewerkt. Wat is jouw ervaring?
De tijd die er op die schema's staat zijn de tijden dat ze worden geupdate.
ik zou er niet van uit gaan dat ze al eerder gescand zijn, waarom zouden ze het niet vrijwel meteen updaten?
Het zou natuurlijk kunnen dat iets ergens al in een loods ligt te wachten tot het gescand wordt, maar of het nou in Nederland in een loods ligt of in China, dat maakt natuurlijk allemaal niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
dutchgio schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:42:
Woensdag een flip cover voor mn telefoon(iocean) besteld.
Inmiddels de volgende tracking:

2013 Collection. 52311206 NL 20130704 1235
2013 Waiting for transit airline Space 51003100 NL 20130706 0904
2013 Departure from China 5100310. NL 20130706 1056

Het jammere hiervan is alleen dat de ervaring leert dat het na "departure from china" enkele dagen kan duren, maar ook weken..
Ik verwacht dathet nu in iedergeval geen 5 werkdagen duurt voordat postnl het pakket moet "koppelen aan mijn gegevens"
Vandaag binnen gekregen.
Redelijk vlot verzonden en ontvangen.

Over de schema's: mijne heeft nog 1 keer eenupdate gehad dat ie in NL is aangekomen tot ik het in mn handen had vandaag. Verder is de 'tabel' hierboven hetzelfde gebleven.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 11-07-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Aaangezien ik morgen een ipod ga ophalen maar even een zwik accessoires besteld via DealExtreme.
Alles zou op voorraad zijn dus ik ben beniewd. Aangezien ik over een aantal weken vakantie ga houden verwacht ik niet dat ik ze daarvoor binnen heb. (verzending is ook standaard)

Of wat zijn jullie ervaringen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
;w
Sc0rPi0N schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:06:
Aaangezien ik morgen een ipod ga ophalen maar even een zwik accessoires besteld via DealExtreme.
Alles zou op voorraad zijn dus ik ben beniewd. Aangezien ik over een aantal weken vakantie ga houden verwacht ik niet dat ik ze daarvoor binnen heb. (verzending is ook standaard)

Of wat zijn jullie ervaringen?
Ik snap dat je een beetje karig bent met de info over je vertrek datum 8) , maar ik denk dat het wel net lukt voor vertrek.
Tenminste als we het over 14/16 dagen hebben.

Handiger is als je de volgende keer met tracking nr. Neemt dan weet je ongeveer waar je aan toe bent.

[ Voor 8% gewijzigd door Supertip op 12-07-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Supertip schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 00:08:
;w
[...]

Ik snap dat je een beetje karig bent met de info over je vertrek datum 8) , maar ik denk dat het wel net lukt voor vertrek.
Tenminste als we het over 14/16 dagen hebben.

Handiger is als je de volgende keer met tracking nr. Neemt dan weet je ongeveer waar je aan toe bent.
Ik zou er maar niet van uit gaan en misschien wat hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

Laatst had ik dus een microfoon uit China (dx.com) besteld, doet het prima. Nu wilde ik mijn oude laptop weer eens leven inblazen met een oplader, maar is dit wel aan te raden om dat uit China te importeren?
Edit funtimes: heeft iemand enige ervaring met de site onda-tablet.com?

[ Voor 21% gewijzigd door iThinkSo op 13-07-2013 01:31 . Reden: Omdat double posts ook maar zo double zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
item No. Year Status Location Destination Country Date
RB629859741CN 2013 Collection 51810302 NL 20130705 1038
RB629859741CN 2013 Opening 51805300 NL 20130706 1118
RB629859741CN 2013 Departure from outward office of exchange 51805300 NL 20130706 1654
RB629859741CN 2013 Arrival at inward office of exchange NLAMSA NL 20130712 1242
RB629859741CN 2013 Dispatching NLAMSA NL 20130713 0035

Pakketje is vandaag bij mij aangeboden, maar was niet thuis. Ik kan hem maandag afhalen bij het postkantoor in de buurt. Ik ga dinsdagochtend op vakantie, dus het kan mee op reis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Zonnebrillen zijn ook weer binnen :)

2013 Collection 20023712 NL 20130705 1541
2013 Opening 20110600 NL 20130705 2234
2013 Departure from outward office of exchange 20110600 NL 20130706 0755
2013 Arrival at inward office of exchange NLAMSA NL 20130710 0924
2013 Final delivery NL NL 20130712 1715

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:44
Welke zonnebrillen heb je besteld? ben ook nog opzoek naar leuke zonnebrillen. Dus als je wat over de kwaliteit ect wil zeggen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
Enige tijd geleden nog een extra Batterij en Batterijoplader voor mijn Galaxy Nexus besteld en pas binnen gekregen. Had er niet veel van verwacht, maar ik ben er zeer tevreden over. De batterij houdt het een stuk langer vol dan de originele batterij, is ook nog prettig om mee te werken, niet te dik of te zwaar. Ook de batterijoplader werkt goed, gaat alleen natuurlijk een stuk langzamer dan als je de telefoon gewoon oplaadt. Als extra is het perfect, vooral voor festivals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
InsertFunnyText schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:41:
Enige tijd geleden nog een extra Batterij voor mijn Galaxy Nexus besteld en pas binnen gekregen.
Is dit dezelfde batterij? Of kan het op elkaar lijken, maar toch afwijken? Deze is ongeveer 4 USD goedkoper.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vandaag een brief van PostNL dat ze de waarde van mijn pakket niet kunnen bepalen. Ik moet een formulier invullen en de bijbehorende factuur naar hun toe sturen.

Ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Ik heb namelijk kartonnen muntenhouders besteld ter waarde van $15,20 - €12,06
Geen namaak of verboden spullen natuurlijk :9

Gelden hierbij de regulier regels, onder de €22,- geen belasting + inklaring. Of zijn er in dit soort gevallen aangepaste regels dat je toch inklaring + belasting moet betalen?

Overigens heb ik pas een mooie blouse besteld op DHGate.com voor ongeveer €10,50. Binnen 2 weken binnen, kwaliteit is te vergelijken met H&M. Voor mij is deze blouse ideaal, ik ben slank en lang en ben daardoor vaak ruim €30 - 50 voor een passende blouse kwijt.

DHGate doet het helaas niet goed, ik zie geen afbeeldingen en kan het dus niet linken. Zodra DHgate weer leven vertoond zal ik een linkje plaatsen.
Ik heb overigens maat L in EU wat normaal iets te groot is, en M is te klein.
In China heb ik L besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:15:
Ik krijg vandaag een brief van PostNL dat ze de waarde van mijn pakket niet kunnen bepalen. Ik moet een formulier invullen en de bijbehorende factuur naar hun toe sturen.

Ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Ik heb namelijk kartonnen muntenhouders besteld ter waarde van $15,20 - €12,06
Geen namaak of verboden spullen natuurlijk :9

Gelden hierbij de regulier regels, onder de €22,- geen belasting + inklaring. Of zijn er in dit soort gevallen aangepaste regels dat je toch inklaring + belasting moet betalen?
Waarschijnlijk zit er een onduidelijke factuur bij, postNL zegt daarover:
"Hoeveel bedragen deze extra kosten?
De wettelijke geldende inklaringsprocedures verschillen voor EMS en overige postzendingen. Dit brengt verschillende kosten met zich mee. Voor EMS-zendingen bedragen de inklaringskosten € 17,50. De inklaringskosten voor overige postzendingen bedragen € 13,00.

Let op: Voor EMS-zendingen waarbij nader onderzoek nodig is, omdat bijvoorbeeld de gegevens over de inhoud en/of waarde ontbreken, moet na ontvangst van de gegevens altijd een aangifte worden gedaan. Hiervoor worden inklaringskosten voor berekend, ook al zijn de btw, douanerechten en/of andere invoerheffingen gesteld op € 0,-."

Nu staat dat laatste er alleen voor EMS, nu hopen dat dat ook echt alleen voor EMS geldt. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Pikoe op 15-07-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
Ik was er nog aan het denken om een nieuwe 'Power Bank' te kopen, maar ben nog aan het twijfelen. Heb zelf een Duracell 1800mAh, maar deze gaat voor mijn gevoel niet al te lang mee.

10000mAh voor €18,99
13800mAh voor €20,57
15000mAh voor €26,11

De eerste twee opties zitten beiden onder de €22 die de Douane stelt, de derde niet. Ik heb ook om eerlijk te zijn geen idee hoe erg je een verschil van 1200mAh gaat merken.
Iemand die me hierbij advies kan geven?
pven schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:49:
[...]

Is dit dezelfde batterij? Of kan het op elkaar lijken, maar toch afwijken?
Het lijkt me een soortgelijke batterij, maar zoals hierboven staat heb ik er weinig verstand van. Ik zocht een extra batterij en dit leek me een goede optie. Ik heb die, in prijs, goedkopere batterij ook gezien, maar toch niet voor gekozen. De reden dat ik voor de duurdere heb gekozen is omdat daar reviews bij stonden, vind ik toch altijd iets fijner. Uiteindelijk maakt het met deze prijzen nog niet veel uit als ze toch niet zo goed zouden werken.
Deze is ongeveer 4 USD goedkoper.
Daar kan nog eens 2 USD van af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF....
Heb net weer pakketje van dx door de bus gekregen(9 juli bestelt, 10 juli verzonden)
5 dagen verzendtijd, met unregistered china post o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm van mijn bestelling van 11-7 is alleen de Payment confirmed.... ach het is niet echt bijzonder spul (hoesjes, koptelefoons, enz)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
InsertFunnyText schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:54:
Ik was er nog aan het denken om een nieuwe 'Power Bank' te kopen, maar ben nog aan het twijfelen. Heb zelf een Duracell 1800mAh, maar deze gaat voor mijn gevoel niet al te lang mee.

10000mAh voor €18,99
13800mAh voor €20,57
15000mAh voor €26,11

De eerste twee opties zitten beiden onder de €22 die de Douane stelt, de derde niet. Ik heb ook om eerlijk te zijn geen idee hoe erg je een verschil van 1200mAh gaat merken.
Iemand die me hierbij advies kan geven?
Volgens mij kun je gerust de 3e nemen, de zetten er toch meestal $ 4,- value op en "gadget" ofzo als kenmerk.. Die paar euro maakt weinig verschil denk ik, ik zou de gok wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Klantenservice bij EforChina wordt met hele kleine letters geschreven.
Men houdt zich daar dom en doof als een item niet arriveert bij een klant.
Verder dan 'blijven wachten, item is onderweg' komen ze niet.
Uiteraard om maar buiten de 45 dagen limiet van PayPal te geraken. Dan is het geld binnen.
Deze klant zijn ze definitief kwijt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:44:
Klantenservice bij EforChina wordt met hele kleine letters geschreven.
Men houdt zich daar dom en doof als een item niet arriveert bij een klant.
Verder dan 'blijven wachten, item is onderweg' komen ze niet.
Uiteraard om maar buiten de 45 dagen limiet van PayPal te geraken. Dan is het geld binnen.
Deze klant zijn ze definitief kwijt. :(
Dus als ik jet goed begrijp ben je er ingestonken, je aan het lijntje laten houden tot de 45 dagen voorbij zijn.
Dat zal je geen 2e keer gebeuren denk ik.
Daarom dag 43 geschil openen verkoper tot dag 44 -45 de tijd geven om serieus reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 19:21
Hongkongeek iemand? wil daar een telefoon bestellen die ook op mixeshop staat. Alleen hongkongeek biedt de terugbetaling van de douane kosten aan las ik. Vrij weinig recensies in topic zag ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Edwinl schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:14:
Hongkongeek iemand? wil daar een telefoon bestellen die ook op mixeshop staat. Alleen hongkongeek biedt de terugbetaling van de douane kosten aan las ik. Vrij weinig recensies in topic zag ik :)
Waar las je dat? En douanekosten in Hongkong of ook die van de nl douane, want ben vrijzeker dat het daar niet bij geld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bender schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:55:
[...]

Waar las je dat? En douanekosten in Hongkong of ook die van de nl douane, want ben vrijzeker dat het daar niet bij geld ;-)
Douanekosten vanuit HK zijn er niet. Ten eerste zit Hongkongeek in Shenzhen, China en niet in HK.
Ten tweede worden er bij het exporteren geen douane kosten gerekend. Pas op het moment dat het artikel het land van bestemming binnenkomt wordt er evt belasting geheven en inklaringskosten (van de pakketdienst, niet de douane).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:30
*verkeerd knopje

[ Voor 92% gewijzigd door Whiskey48 op 17-07-2013 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
TheLostSonOfGod schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:10:
[...]

Volgens mij kun je gerust de 3e nemen, de zetten er toch meestal $ 4,- value op en "gadget" ofzo als kenmerk.. Die paar euro maakt weinig verschil denk ik, ik zou de gok wagen..
Heb de gok gewaagd en ben voor de derde gegaan. Als, dan betaal ik maar, nog altijd goedkoper dan een soortgelijk product hier kopen.

Verder ook mijn Cocktailset binnen gekregen. Pakketje was best zwaar. Binnenkort maar eens proberen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren nieuw hoesje besteld en betaald (€3 :*) ) voor S3.
Vanmorgen mailtje gehad dat het verzonden is :o

Zal vermoedelijk wel in mijn vakantie binnenkomen maar wel snel. En dat terwijl mijn andere order nog steeds open staat...

[ Voor 24% gewijzigd door Frostbite op 17-07-2013 09:47 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
Bender schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:55:
[...]

http://www.hongkongeek.co...S-DUTY-FREE-VAT-PAID-BACK

niet zeker welke customs:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

lees 4 posts hier boven, je hoeft maar 1 keer VAT / belasting te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsertFunnyText
iThinkSo schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:17:
Laatst had ik dus een microfoon uit China (dx.com) besteld, doet het prima. Nu wilde ik mijn oude laptop weer eens leven inblazen met een oplader, maar is dit wel aan te raden om dat uit China te importeren?
Edit funtimes: heeft iemand enige ervaring met de site onda-tablet.com?
Wat bedoel je met een oplader? Een nieuwe accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinl
Kenzi schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:25:
[...]

lees 4 posts hier boven, je hoeft maar 1 keer VAT / belasting te betalen.
:O t was nog vroeg :$
Pagina: 1 ... 53 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]