Hierbij wil ik jullie dus de resultaten laten zien van de Ultrafire C8 XM-L T6 die ik bij Tmart.com besteld heb inclusief batterijen en lader.
Hier de link naar het product:
http://www.tmart.com/CREE...ectric-Torch_p129252.html
De ultrafire C8 is een compacte flashlight die op veel flashlight forums word aangeraden, naast de geroemde UlraFire WF-501B (T6 emitter versie)..
De ultrafire C8 is er in verschillende soorten verkrijgbaar, enkele populaire versies zijn onderandere
• ultrafire C8 R5
• ultrafire C8 Q5
• ultrafire C8 XM-L T6 ( de gene die ik nu dus review)
De verschillende versies hebben te maken met de verschillende emitters in de flashlights, de XM-L T6 versie is geclassificeerd als 1200 lumen.
Echter moet je chinese lumen altijd met een korreltje zout nemen, en er al gauw zon 20-25% qua aantal lumen afhalen, wil je een reeler beeld vormen. Deze C8 XM-L T6 zou dus eerder rond de 900-1000 lumen liggen(en misschien nog wel iets minder)
Naast de verschillende versies qua verschillende emitters, moet je er ook goed opletten dat door de populariteit ook verschillende clones op de Markt zijn gekomen. Clones zijn niet persee minder goed, maar kunnen dit wel zijn natuurlijk als er andere onderdelen inzitten dan XM-L T6 emitters etc.
Volgens budgetlightforum.com
was de gene op Tmart daadwerkelijk een Ultrafire C8 XM-L T6, echter bij het open van het doosje vandaag ontdekte ik dat er bij mij totaal geen print op staat..
Hieronder zul je wat fotos zijn van de flashlight en zijn interne onderdelen.

1. Bundel van de ‘Ultrafire’ C8 XM-L T6 + 2 x 18650 3000 mah batterijen en een lader.

2. De flashlight

3. CREE XM-L T6

4. Tailcap rubber dopje, deze is eventueel te vervangen voor een Glow in the dark versie.

5. Cree XM-L T6

6. Tailcap (zonder veer)

7. Los geschroefde onderdelen.
De Batterijen die ik er bij heb genomen zijn 2x Ultrafire 3000 mah, zullen ongetwijfeld niet protected zijn maargoed.. Daarnaast zullen ze zeer waarschijnlijk ook geen 3000 mah zijn, maargoed ze doen het prima in de C8. De oplaad tijd is z’n 6 a 7 uur geweest voor beide batterijen.
In de C8 gaat maar 1 x 18650, dus de andere is een reserve batterij.
Hoelang je precies op 1 batterij kan doen, kan ik nog niet zeggen en is natuurlijk ook afhankelijk van de mode waarin de lamp staat en het aanwezige aantal mah van de batterij.

8. Batterijen in de lader

9. Opladen in de schuur, om geen risico’s te lopen
Aangezien hieronder ook nog een filmpje staat, waarin ik het allemaal uitgebreider uitleg is de review niet heel erg groot, maar hieronder nog wat (vergelijkings)fotos met de SaIk Sa-15 (300 lumen)

10. C8 vs SA-15

11. Grote reflector.

12. C8 vs SA-15

13. SA-15 vs C8

14. C8 vs SA-15

15. C8.

16. C8 + 1 x 18650

17. C8 tailcap + 1 x 18650

18. Boven Sa-15 (300 lumen) vs C8(1200 lumen)

19. Boven Sa-15 (300 lumen) vs C8(1200 lumen)

20. Links C8(1200 lumen) vs Rechts Sa-15 (300 lumen) ( ja dat kleine stipje ja
De volgende shots zijn buiten genomen, deze heb ik genomen met een sluitertijd van 15 seconden om zodoende goed het licht weer te geven.

21. Shot is helaas wat vaag, maar hier is dus geen belichting middels een flashlight om zodoende aan te geven hoe de omgeving is.

22. Saik Sa-15(300 lumen, high mode)

23. C8 (1200 lumen, high mode)
Hieronder zie je de video review waar ik nog wat meer nacht shots laat zien, en ik de C8 wat uitgebreider laat zien en bespreek.
Video Review:
YouTube: Flashlight C8 XM-L T6 1200 lumen review
Ik ben meer actief op fok, maar ik wou hem jullie niet onthouden, dus vandaar dat ik mijn review ook hier even online gooi..
Ik heb tevens geregeld dat voor de members van FOK en Tweakers nog een kortingscoupon van 7$ ( wat bijna 40% korting is) beschikbaar is gemaakt! zodoene heb je toch een hele leuke lamp voor niet al te veel geld!
http://www.tmart.com/CREE...ectric-Torch_p129252.html
add to cart> secure checkout > gegevens invullen op 1e pagina > 2e pagina coupon 16070ca161 > en dan vervolgens aangeven pay by paypal optie onderaan en betalen..
code is geldig tot 26 mei