bbstreams schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:27:
het gaat om een icou8gt allwinner A31 die geklokt zou zijn op 1.6ghz, maargoed ook op de website van de fabrikant staat deze fout en staat het aangegeven als een cortex a9, terwijl er een a7 soc is en stabiel geklokt op 1Ghz. bovendien twijfel ik over de 16GB nand, dat is mogelijk een afgekeurde chip, want na wat apps installeren wilde het niet meer opstarten, gelukkig heb ik met een firmware upgrade het zaakje voor nu weer aan de gang gekregen. het is nog android 4.1 dat op een a31/a7 iets langzamer draait, vanaf 4.2 kun je pas de volle a31 capaciteiten gebruiken. daarnaast klopt de accu niet die mist zo'n 1000mah.
Specs zijn soms relatief in China. Dat is gewoon iets waar je onderzoek naar moet doen. De webshops nemen 9/10 keer gewoon de specificaties van de fabrikant over het is n.l. lastig om voor elk product te controleren of de specificaties kloppen.
Vaak is met wat onderzoek makkelijk te achterhalen dat bijvoorbeeld de Allwinner A31 een cortex A7 is maar dat Allwinner in de eigen marketing ook schermt met A9 (en dit ook daadwerkelijk wel eens vermeld).
Natuurlijk is dat raar/fout maar daar kan de webshop niks aan doen.
De Allwinner A01 bijvoorbeeld daar werd mee geadverteerd (door fabrikanten) op een kloksnelheid van 1.5Ghz (processor) terwijl 60% van de chips maximaal tot 1.2/1.3Ghz geklokt konden worden zonder onstabiel te zijn. Zelf heb ik 1 tablet gehad die de 1.4 kon aantikken en nog wou opstarten. Alleen de beste chips hebben wellicht de 1.5 kunnen halen.
Afgekeurde Chips komen overigens niet voor, ze werken of ze werken niet en daar worden ze dan ook op getest. De chip die in je tablet zit zou wellicht een slecht exemplaar kunnen zijn of de Firmware die meegeleverd is was gewoon corrupt.
Er zitten overigens soms wel afgekeurde onderdelen in de China tablets. Dit zijn vaak de B-grade schermen die niet door een Asus / Apple / etc. gebrukt worden omdat de kleurtempratuur / verbruik en andere dergelijke (kleine) issues niet voldoet aan de eisen. In mijn ervaring zijn die schermen soms verbazend goed omdat er in batches wordt afgekeurd.
Dan voor de batterij

Dit is de spec die het meete opgeblazen wordt door fabrikanten. Ik heb ondertussen 20+ tablets gehad en ik denk dat minimaal 7 van de tablets die ik geopend heb min of meer gelogen hebben over de capaciteit. Helaas gebeurt het maar wat kan je daar als webshop aan doen?
gelukkig heb ik met paypal betaald, maar ze willen nu een gedeeltelijke teruggave doen, wat mij wel redelijk is, maar het geeft toch geen fijn gevoel, adressen op de invoice kloppen niet, en ook heb ik zo mijn twijfels over het andere adres dat je geven. grappig dat ze als shipper baoan zhu (vrij vertaald; ik kom uit baoan district) aangeven. hetzelfde als je bij het postkantoor zou opgeven "mijn naam is: uit denhaag" op de verpakking staat overigens ding dong feng (ook een of ander district of gemeente) en geen van de postcodes die ze geven kloppen met de straaten waar ze zouden zitten. dus alles overwegende kunnen we er wel van uitgaan dat we te maken hebben dubieuze handelaren, misschien verkopen ze afgekeurde of refurb goederen van hun eigen of andere fabrieken op deze manier aan nietsvermoedende buitenlanders.
Sorry maar dit is natuurlijk ongefundeerd. Ik denk dat 90% van de shops geen naam hebben waar je naar terug stuurt maar gewoon een adres/plaats. Heb het nu 4 keer iets terug gestuurd en 3 keer is dat prima gegaan. Niks mom je te veel zorgen om te maken. Daarnaast maken de shops vaak ook gebruik van bedrijven die alles voor ze verzenden (agents) en ook deze pakketten weer terug ontvangen en ineens weer bij ze afleveren. Op deze manier wordt er gesneden in kosten

.
als het criminelen zijn kunnen ze ook uit zijn op persoonlijke gegevens, want op hun forum en elders hoor je steeds meer mensen klagen dat ze een kopie paspoort moeten afgeven voordat hun spullen uitgeleverd worden en dat is strijd met je CC overeenkomst. nooit doen dus.
Je moet natuurlijk zelf weten of je het op stuurt (ze verplichten je niks en refunden gewoon als je zegt dat niet te willen doen). Het is namelijk ook een bescherming van je zelf. Er is soms zeer veel fraude met paypal / CC dat een webshop bij orders boven een bepaald bedrag of een bepaalde bestemming zeker wil weten wie er achter zit. Ze zijn namelijk niet altijd gedekt voor dit soort fraude en zijn er allermisnt bij gebaad dat ze een tablet opsturen waarvan Paypal 2 dagen na verzenden het bedrag terug vordert. Helaas gebeurt dit nog al eens heb ik begrepen van een webshophouder.
Je kan overigens indien je het wel aandurft (nogmaals niemand dwingt je om het te doen) gewoon minimale gegevens van je paspoort / rijbewijs etc sturen (lees: alleen je naam + foto). Dealextreme legt het hier wel goed uit:
http://services.dx.com/forms/ViewSample.aspx
Vergeet niet de onderste balk van je paspoort onzichtbaar te maken indien je het wel zou opsturen, wat DX in het voorbeeld dus niet doet. Daarnaast even een watermerk er overheen gooien met iets van (voor website.com + datum).
Nogmaals niemand dwingt je om het op te sturen! het is gewoon een beveiliging van de webshop en jou als klant (zodat een ander niet voor jou besteld).
en als je wel een gebruikte tablet retour wil sturen zorg dan altijd dat je deze eerst wist, vaak wil nog wel met tooljes zoals droidexplorer of VonDroid lukken om in de factory reset of wipe te komen, maar stuur nooit een tablet met persoonlijke info retour.
Daar ben ik het mee eens

Voordat je het opstuurt gewoon even een nieuwe (schone) firmware flashen dat is het meest veilige.
FocalPrice blijft voor mij overigens gewoon een goede webwinkel alhoewel niet altijd even snel. De issues die ik daar een keer heb gehad zijn uiteindelijk (na het ''aandringen'') gewoon netjes opgelost. Ruim 20 orders daar geplaatst dus voor mij zit het wel goed.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:14:
Ik heb via Ebay.com op 16-6 een Syma S107G besteld in piepschuim verpakking voor USD $18.08 ongeveer €14,16. Op 26-4 komt hij binnen, het is dan wel van banggood.com (dropshipping?) maar wel een paar dollar goedkoper als ze het op hun eigen website hebben.
De winkel is van ene Mxqtech.
Ik ben toch wel benieuwd of iemand wel eens via taobao koopt. Ik zie daar ook goedkoper RC helicopters staan voor bijv. $16 maar deze rekenen ruim $24 shipping costs.
Omdat je daar in 2 keer moet betalen kom ik graag niet voor verassingen te staan. Kan iemand daar wat uitleg over geven?
Bijv :
http://www.buychina.com/i...nnel-aircraft-wxpnqusnini
Ja ik koop wel eens via TaoBao maar je moet je soms inderdaad afvragen of het met de shipping niet goedkoper is via een andere website die ze normaal verkoopt.
Als je een mailtje stuurt naar een agent dan vragen ze wel even na hoeveel het weegt en krijg je vaker een beter beeld van de uiteindelijke prijs.
Kenzi schreef op zondag 28 april 2013 @ 04:17:
[...]
hoe was je batterij verpakt? meeste shops hier willen geen (lithium) batterijen meer versturen of zelfs geen devices met batterij vanwege nieuwe regelgeving over batterijen. Lithium batterijen worden nu gezien als DG (dangerous good) en afhankelijk van de verpakking / hoeveelheid zijn er extra documenten / toestemming nodig

Ja grappig is dat, waar de regels bij PostNL wat
''losser'' zijn geworden zijn de op dit moment in China weer aan de gang met grootscheepse controles op dit gebied. Veel zendingen met batterijen gaan daarom op dit moment ook via Singapore Post. Mijn tablet is afgelopen week wel verzonden met ChinaPost dus blijkbaar kan het nog wel maar hoe en wat de regels daar momenteel zijn durf ik niet te zeggen

SinergyX schreef op zondag 28 april 2013 @ 18:26:
http://dx.com/p/ipazzport...ir-remote-touchpad-157486
Minikeyboard voor in de auto, benieuwd of het wat is
Net aan 12 uur in behandeling en hij is al onderweg, nieuw persoonlijk record bij DX

4/27/2013 7:59:48 PM FullShipment All items have been shipped.
4/27/2013 4:29:55 PM PrepareShipment Order is being prepared for shipment.
4/27/2013 6:36:55 AM PaymentConfirmed Payment verified. Order is being processed.
4/27/2013 6:36:48 AM Order has been created, awaiting payment.
Dealextreme is de laatste tijd inderdaad weer lekker op dreef. Als ze nu ook nog een keer goede verzend agents gaan gebruiken dan kan het zijn dat ik er weer wat vaker ga kopen

. Op dit moment doen BangGood, BuyInCoins en een heel aantal Ebay shops het gewoon veel beter qua shipping tijden.
Inderdaad. Veel confortabelerer die N5901. Helaas dat de N5902 geen wheel heeft dat zou hem echt de perfecte vervanger maken van de N5901 die ik hier heb.
De Measy RC11 en aanverwante air mouses zijn overigens ook wel leuk/handig om dingen mee te bedienen ze vergen alleen even wat meer oefening
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)