[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.039.317 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18
lpdv74 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:57:
Ik heb voor de verjaardag van m'n moeder in december een tablet gekocht bij Dealextreme (sku 104916), maar deze heeft problemen met de Wifi. Als je verbinding maakt, wordt 'ie binnen een minuut verbroken en vind je ook geen netwerk meer tot het ding gereset is.

Nou heb ik op 8 februari een ticket aangemaakt bij DX Customer Service Express. Ik kreeg de melding dat ik binnen 72 reactie zou krijgen. Dat heb ik dus nog steeds niet. Of moet ik eerst de tablet terugsturen voor ze gaan reageren? De tijd begint ook te dringen, na 90 dagen kan ik het niet meer terugsturen, zover ik begrijp...
Iemand tip en/of ervaringen?
Ik heb ervaring.
DX reageert heel slecht nu.
Ik heb ook een ticket gemaakt, geen reaxie. Vervolgens dien ik een klacht in bij paypal, geen reaxie. Ik schakel over naar terugeis geld, en toen binnen 12 uur reaxie.
De klantenservice daar zuigt momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-06 08:54
Ik heb voor de verjaardag van m'n moeder in december een tablet gekocht bij Dealextreme (sku 104916), maar deze heeft problemen met de Wifi. Als je verbinding maakt, wordt 'ie binnen een minuut verbroken en vind je ook geen netwerk meer tot het ding gereset is.

Nou heb ik op 8 februari een ticket aangemaakt bij DX Customer Service Express. Ik kreeg de melding dat ik binnen 72 reactie zou krijgen. Dat heb ik dus nog steeds niet. Of moet ik eerst de tablet terugsturen voor ze gaan reageren? De tijd begint ook te dringen, na 90 dagen kan ik het niet meer terugsturen, zover ik begrijp...
Doet me denken aan mijn moeders laptop. Heb je al een andere router geprobeerd? Dat was bij mij t probleem. Alle andere apparaten deden 't prima, maar die ene laptop connecte niet. Was een vinkje in de routerinstellingen die het probleem veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47

-tom-562

Oliesjeik

Probeer eens iets van energiebesparing op de wifi connectie van je tablet en/of router uit te zetten. Mijn oude laptop had daar ook last van. Zonder energiebesparing gaf het geen problemen meer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik heb zo juist via http://www.zarmark.com/default.aspx op Toabao besteld, ik heb zelf wel een alipay en een Toabao account maar ik bevind me niet in China dus zal ik er geen geld op krijgen.

Dus ik was zoeken naar een agent en kwam deze tegen en naar mijn idee de goedkoopste want ze rekende geen minimum fee en kocht maar iets onder de 100RMB dat zou me bij andere meer gekost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:09
Heb tot nu toe een positieve ervaring over dealextreme.Het ging wel over een waarde van 4 dollar.

15-01-2012 Product besteld (levertijd 7 dagen)
21-01-2012 Backorder
11-02-2012 Om 22:00 uur voor een refund gevraagd, want backorder duurt te lang.
12-02-2012 19:08:29 cancel CS << van de memo
13-02-2012 Mail terug van DX (om 02:00 uur)dat zij spijt hebben en dat het geld binnen 7 dagen op paypal terug wordt gestort.
14-02-2012 ''DealExtreme heeft u zojuist een bedrag terugbetaald'' (van de paypal mail)

Dus mijn bestelling werd binnen 1 dag geannuleerd. Binnen 1,5 dag een bericht terug van de klantenservice en binnen 3 dagen mijn geld terug. :)

Mag niet klagen, hoewel er bij Buyincoins en Focalprice binnen 1 dag wordt gereageerd (eigen ervaring).

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hebben meer mensen er last van dat Dealextreme.com niet meer werkt? DX.com werkt daarentegen nog wel goed.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Hm, ik heb een bestelling staan bij DealExtreme, en in de e-mail staat dat ik mijn pakket kan traceren m.b.v een site.
Daarna moet ik een 13 teken nummer invoeren, dit doe ik, daarna moet ik nog een nummer invoeren, alleen heb ik deze niet?
Nu kan ik mijn pakket dus niet traceren, niet noodzakelijk, maar zou toch wel leuk vinden om te kijken waar hij nu is ;)
Iemand een oplossing?

Raar, nu doet hij het namelijk wel :P

[ Voor 5% gewijzigd door Overlegne op 16-02-2012 11:11 ]

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024

Nog even over mijn bovenstaande melding: wat is de normale procedure? Reactie op ticket afwachten en daarna opsturen, of meteen opsturen nog voor ik reactie heb op de ticket?

Wat betreft de technische tips; heb alles al geprobeerd. Verschillende routers, lokaties, instellingen op de tablet, fact.def. reset etc.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Overlegne schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:04:
Hm, ik heb een bestelling staan bij DealExtreme, en in de e-mail staat dat ik mijn pakket kan traceren m.b.v een site.
Daarna moet ik een 13 teken nummer invoeren, dit doe ik, daarna moet ik nog een nummer invoeren, alleen heb ik deze niet?
Nu kan ik mijn pakket dus niet traceren, niet noodzakelijk, maar zou toch wel leuk vinden om te kijken waar hij nu is ;)
Iemand een oplossing?
Dat tweede nummer is het verificatienummer wat ernaast/onder staat. Een soort Captcha dus.

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 15:50

P-ter

...

Yorin schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:56:
Hebben meer mensen er last van dat Dealextreme.com niet meer werkt? DX.com werkt daarentegen nog wel goed.
Ja, maar niet op dealextreme.com zelf, maar zodra ik probeer in te loggen op mijn account.

Anoniem: 441148

Dat 2e vakje heeft niks te maken met een catchpa? nummer.

Je moet gewoon nog even geduld hebben, aangezien je tracking code, danwel je pakketje, nog niet verwerkt is op het vliegveld. Waarschijnlijk vanavond of morgen doet ie het wel.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:59
Mijn kabeltje wat ik een week of 2,5 geleden besteld heb mag nu toch wel eens beginnen komen. :)

Die Chinezen, je kan er geen hoogte van krijgen. Ene keer binnen 10 dagen en volgende bestelling is een maand onderweg. :P

Gelukkig heeft het geen haast hier, bespaar toch 20 eurie. :)

Vandaag een pakketje ontvangen van focalprice. Apart, was 1 bestelling, werd uiteindelijk gesplitst, en toen verzonden als 2 pakketjes. Deze waren allebei op 10 februari vertrokken vanuit Hongkong. Nu 1 binnen, en de ander nog niet. Naja, zou morgen wel komen denk ik.

Is trouwens de 14e Nederland binnengekomen. Dus heeft dan 4 dagen in het vliegtuig gezeten.. :')

Anoniem: 399982

zo weer iets besteld op EFC staat shipping within 1-3 days ben benieuwd wanneer die verstuurd wordt, heb weer met DHL shipping verstuud. hopelijk deze x geen geklooi met de douane

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
:O
Zo mijn 230 dollar kostende smartphone bij lightake.com is dan eindelijk na 3 weken op "Collecting Products" gestaan te hebben verzonden via China Post!

Anoniem: 266753

Iemand trouwens een idee wat de nieuwe tracking nummers van de PostNL inhouden?

Ik heb namelijk het volgende nummer bijvoorbeeld 3SRB924093. Veel korter dan normaal en ook geen "3SRAMS" zoals normaal gesproken. Ze zijn ook niet online te volgen via track&trace.

• P-ter

P-ter

...

Anoniem: 266753 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:14:
Iemand trouwens een idee wat de nieuwe tracking nummers van de PostNL inhouden?

Ik heb namelijk het volgende nummer bijvoorbeeld 3SRB924093. Veel korter dan normaal en ook geen "3SRAMS" zoals normaal gesproken. Ze zijn ook niet online te volgen via track&trace.
Hmm inderdaad, ik kreeg gisteren een pakket uit Singapore met een soortgelijke code. Veel korter dan de andere pakketten van deze week (die begonnen met 3SIM en waren wel lang genoeg)

P-ter schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:56:
[...]

Hmm inderdaad, ik kreeg gisteren een pakket uit Singapore met een soortgelijke code. Veel korter dan de andere pakketten van deze week (die begonnen met 3SIM en waren wel lang genoeg)
Is die van jou wel te volgen op de track&trace? Die 3SIM is volgens mij een "basispakket", die was wel gewoon te volgen en heb ik inmiddels ook ontvangen, vreemd genoeg.

Anoniem: 345137

wie weet wat ze bedoelen met dit bij zarmark?

查看报表 2012-02-15 posting, , NETHERLANDS,

Google zegt dat er staat: bekijk het rapport?

Anoniem: 345137 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:54:
wie weet wat ze bedoelen met dit bij zarmark?

查看报表 2012-02-15 posting, , NETHERLANDS,
Als dit van de China Post website of tracking komt betekend het dat er een traceernummer aan je pakketje is gegeven en dat hij als het goed is in het "sorteerproces" wordt opgenomen, daarna gaat hij nog door een aantal controles heen in China en duurt het een dag of 3 voordat hij daadwerkelijk met een vliegtuig meegaat, vanaf daar is het hier in Nederland na ongeveer 4 tot 7 dagen en vanaf dat moment wordt je eindeloos van het kastje naar de muur gestuurd door PostNL voordat je EINDELIJK je belasting MOET betalen voor iets wat in die tijd waarschijnlijk al sterk in waarde is verminderd.

• SD2000
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-05 17:51
lpdv74 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:08:
[...]

Nog even over mijn bovenstaande melding: wat is de normale procedure? Reactie op ticket afwachten en daarna opsturen, of meteen opsturen nog voor ik reactie heb op de ticket?

Wat betreft de technische tips; heb alles al geprobeerd. Verschillende routers, lokaties, instellingen op de tablet, fact.def. reset etc.
Ik zou toch wachten op reactie vooraleer je iets opstuurt. Het laatste dat je wilt is dat je pakketje verloren gaat en DX gaat schermen met niet gevolgde procedures.

Wat je eventueel wel al kan doen is via paypal een claim indienen (als dat nog gaat - moet binnen de 45 dagen), soms zorgt dat ervoor dat DX iets sneller gaat reageren.

Anoniem: 266753 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:56:
[...]

Als dit van de China Post website of tracking komt betekend het dat er een traceernummer aan je pakketje is gegeven en dat hij als het goed is in het "sorteerproces" wordt opgenomen, daarna gaat hij nog door een aantal controles heen in China en duurt het een dag of 3 voordat hij daadwerkelijk met een vliegtuig meegaat, vanaf daar is het hier in Nederland na ongeveer 4 tot 7 dagen en vanaf dat moment wordt je eindeloos van het kastje naar de muur gestuurd door PostNL voordat je EINDELIJK je belasting MOET betalen voor iets wat in die tijd waarschijnlijk al sterk in waarde is verminderd.
hoezo belasting dan?
ik heb 2 truien besteld

Anoniem: 345137 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:07:
[...]
hoezo belasting dan?
ik heb 2 truien besteld
Er is 100% controle op dit moment, dus als ze truien zien markeren ze "kledingstukken van textiel en andere soorten" aan op de inklaringsafdeling, schaten ze de waarde of ze vragen het aan je op, als je het uberhaupt al krijgt, er is iets goed mis bij de inklaring van PostNL op het moment, valt niet mee te werken.

Maar wie weet? Je zou geluk kunnen hebben en komt het onbekeken gewoon bij je aan. Let ook maar niet teveel op wat ik zeg, want dit is vooral frustratie over dingen die zomaar verdwijnen zonder bericht of wat. Ik ben ten einde raad.

Uhm.. Niet alles wordt gecontroleerd hoor. Ik heb vandaag ledjes binnen gekregen, en deze zijn niet na gekeken, Mij vorige pakketje wel. Die werd geopend, omdat er een pistool in zat.

Geen gewoon pistool maar een wekker met een schietschijf... Door de scan dan zien ze dast pistool ja dan openen ze hem wel.. maar verder is er van mij nog niks geopend. (maar goed ook)

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:02
Heb gisteren de helft van mijn bestelling mogen ontvangen, een Micro USB to HDMI MHL Adapter en Micro USB On-The-Go Host OTG Adapter (Pair) voor mijn S2.
De andere producten blijken out of stock te zijn krijg ik net te horen. Had 2 weken geleden een ticket aangemaakt en kreeg net een reply. Storten ze het geld op PayPal als je het cancelt of krijg je iets in de trend van DX punten? Heb nog nooit iets gecancelled bij DX.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Anoniem: 266753 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:17:
[...]

Er is 100% controle op dit moment, dus als ze truien zien markeren ze "kledingstukken van textiel en andere soorten" aan op de inklaringsafdeling, schaten ze de waarde of ze vragen het aan je op, als je het uberhaupt al krijgt, er is iets goed mis bij de inklaring van PostNL op het moment, valt niet mee te werken.

Maar wie weet? Je zou geluk kunnen hebben en komt het onbekeken gewoon bij je aan. Let ook maar niet teveel op wat ik zeg, want dit is vooral frustratie over dingen die zomaar verdwijnen zonder bericht of wat. Ik ben ten einde raad.
pakken ze kleren er altijd uit dan?

• Farid_A
  • Laatst online: 28-05 10:54
Ik heb op 2 januari een bestelling gedaan op dealextreme.com. Het waren een paar goedkope oordopjes, gewoon voor de test. Maar ik heb ze ondertussen nog steeds niet binnen. Alles is volgens de dealextreme site wel al verzonden via hongkong post. En op de site van Hongkong post staat dat alles is verzonden naar nederland op 14-01. Dit betekent dat het minimaal al een maand in Nederland is. Ligt het bij de douane, of is PostNL mijn pakketje kwijt?
Het is de eerste keer dat ik in China iets heb besteld, maar hoe lang duurt het allemaal?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:02

Eagle Creek

Breathing security

Wie heeft z'n 0,01CT nagelknipper al binnen :D?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Laatst online: 01:09
Sommige mensen hebben de 0,01 cent nagelknipper van everbuying al binnen (waaronder ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Anoniem: 266753 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:08:
[...]

Is die van jou wel te volgen op de track&trace? Die 3SIM is volgens mij een "basispakket", die was wel gewoon te volgen en heb ik inmiddels ook ontvangen, vreemd genoeg.
Nee, dat laatste pakket heb ik tot het Singapore verliet kunnen volgen. In Nederland niet.
Ook niet als ik die code nu invoer. De 3SIM codes zaten op bestellingen die (in mijn ogen) makkelijk in de brievenbus passen (van HongKongpost uit China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P-ter schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:12:
[...]

Nee, dat laatste pakket heb ik tot het Singapore verliet kunnen volgen. In Nederland niet.
Ook niet als ik die code nu invoer. De 3SIM codes zaten op bestellingen die (in mijn ogen) makkelijk in de brievenbus passen (van HongKongpost uit China).
Ik heb in ieder geval een van de pakketjes uit Singapore binnen, zat een grote sticker "geopend door inklaring i.v.m. douane afhandeling" op, maar ik hoefde niks extra te betalen uiteindelijk. De andere is nu ook eindelijk onderweg waarvoor 16,87 betaald moet worden. Nou dat valt me nog mee, vraag me af hoe ze dat bedrag hebben vastgesteld, want ik had zelf op meer gerekend, maar dat is ook nog eens een meevaller.

De 3SRB-codes waren vannochtend ineens zomaar te vinden op de PostNL website na bijna een maand niks te hebben vernomen. Geduld is blijkbaar toch de key, al werd ik zo langzamerhand wel helemaal gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Zijn memorymodules (DDR3 SODIMM) voor laptops ook goedkoper via chineze websites te bestellen?
Heb eens gekeken op DealXtreme, Focalprice en buyincoins. Zijn er nog meer van zulke websites die bekend staan als 'betrouwbaar'?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakingSTFU
  • Laatst online: 25-05-2023
Hier genoeg keus: http://chinaprices.us?q=so%20dimm, als je het topic beetje doorzoekt kom je genoeg menningen tegen over betrouwbaarheid, maar heb je uberhaupt gekeken naar hoe goedkoop die dingen in nederland zijn, zie echt het voordeel er niet van in om zo'n reepje helemaal uit china te laten komen, grote kans dat de chocola gesmolten is als die aankomt :9 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

FreakingSTFU schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:06:
Hier genoeg keus: http://chinaprices.us?q=so%20dimm, als je het topic beetje doorzoekt kom je genoeg menningen tegen over betrouwbaarheid, maar heb je uberhaupt gekeken naar hoe goedkoop die dingen in nederland zijn, zie echt het voordeel er niet van in om zo'n reepje helemaal uit china te laten komen, grote kans dat de chocola gesmolten is als die aankomt :9 :S
Ik heb eens gekeken, hier in NL toch goedkoper, bij Alternate een 2x4GB DDR3 SODIMM kit voor €38,-

Voor wat koop je dan wel bij de chinezen? Oordoppen, laders en accesoires voor de iPhone mogen niet toch, worden onderschept door de douane omdat ze nep zijn, of is er een 'grens' waarop iets als nep wordt verklaard en niet?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 13:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GS88 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:10:
[...]

Ik heb eens gekeken, hier in NL toch goedkoper, bij Alternate een 2x4GB DDR3 SODIMM kit voor €38,-

Voor wat koop je dan wel bij de chinezen? Oordoppen, laders en accesoires voor de iPhone mogen niet toch, worden onderschept door de douane omdat ze nep zijn, of is er een 'grens' waarop iets als nep wordt verklaard en niet?
Aanstekers, electronische gadgets (van tablets, OBD scanners, usb-zut), alles niet imitatie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakingSTFU
  • Laatst online: 25-05-2023
Inderdaad vooral voor de wat kleinere dingetjes, zo kan een audiosplitter in nederland toch gauw al 10 à 15 euro kosten (heb toevallig ooit eenjs kunnen bestellen voor 1.50 bij alternate) in china 60 cent , dat soort dingetjes + de wat kleinere spuletjes van onbekende merken kan je uitproberen (oordopjes in de vorm van kaugom bijv.), soms voor de grap soms kan het echt wat zijn.
Ik zou dus ook nooit een telefoon of iets dergelijks duurs uit china, of ergens anders uit het buitenland, bestellen, alleen al voor het gedoe met garantie en terug sturen als het stukgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50
borgdaville schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 22:57:
Heb 2 weken geleden bij Dealextreme 5 totaal verschillende items(lampjes, zaklampje, iphone battery, hoofdtelefoon), in aparte orders besteld en alles staat in backorder. Als ik het forum van DX bekijk ben ik zeker niet de enige. Heb een beetje het gevoel dat ze niet meer leveren...

Ben een beetje benieuwd of jullie dezelfde ervaring hebben?
Even een update voor de mensen die het interessant vinden:

vandaag is 1 van mijn 5 orders bij DX veranderd naar prepare shipment, en de andere 4 staan nu op "waiting for supplier". Er zit dus volgens mij weer beweging in.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

borgdaville schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:17:
[...]

Even een update voor de mensen die het interessant vinden:

vandaag is 1 van mijn 5 orders bij DX veranderd naar prepare shipment, en de andere 4 staan nu op "waiting for supplier". Er zit dus volgens mij weer beweging in.
Die van mij is vandaag geshipped (28/01/2012 besteld)

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-06 08:54
brrrt schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:38:
ik heb nu ruim 2 maanden geleden iets bij DealExtreme besteld, maar ik heb nog steeds niks ontvangen. Ik weet dat het wat langer kan duren, maar aangezien mijn status al op 14 december op 'shipped by air mail' gezet is verwachtte ik het pakketje al binnen te hebben. Een tracking nummer heb ik alleen nog steeds niet gehad.

Als je met DX dit wil bespreken, ben je bijna verplicht om dit via de klantenservice te doen en een mail te sturen. Dit heb ik dan ook op 29 januari gedaan, maar ook hier nog geen reactie op gehad. Ik zie bij mijn afschriften dat het gewoon betaald is, dus hier kan het ook niet aan liggen en ik heb in de afgelopen 2 maanden dagelijks mijn normale inbox en spam inbox gechecked voor een mailtje van DX.

Weten jullie waar dit aan kan liggen?
Kreeg net eindelijk een reactie binnen:
Dear customer,

We understand you’ve been waiting for some time. But unlike courier services like UPS, Fedex, TNT, DHL and EMS, Airmail and Registered Airmail are sent via Hong Kong Post and Hong Kong Post does not guarantee delivery time for these services.In the meantime, please confirm your shipping address below. If possible, have a check at your local post office and see if they have the package for you waiting for pick up.
Blij dat ik een reactie heb, minder blij van de inhoud ervan. Het adres klopt, moet maar even kijken of niet per ongeluk nog een pakketje ligt (lijkt me zéér stug, kan me niet herinneren een briefje te hebben ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

GS88 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 15:10:
[...]

Dat het niet mag houdt niet in dat je het gewoon zal ontvangen of pikken ze dat er tegenwoordig eruit? Ik heb vroeger veel van dat spul via eBay gekocht altijd gewoon door de douane gekomen.

En volgens mij kunnen ze moeilijk zeggen dat zoiets nep is want je kunt gewoon de verschillen niet vinden tussen de originele en neppe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
brrrt schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:21:
[...]

[...]

Blij dat ik een reactie heb, minder blij van de inhoud ervan. Het adres klopt, moet maar even kijken of niet per ongeluk nog een pakketje ligt (lijkt me zéér stug, kan me niet herinneren een briefje te hebben ontvangen).
Is gewoon knetterstandaard hoor. Ik heb net precies hetzelfde mailtje, stap maandag op paypal over op een klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 21:23
brrrt schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:21:
[...]

[...]

Direct een klacht indienen bij paypal.
Ik had voor een hoop geld spullen besteld in november en december. Een paar weken geleden stond plots alles op backorder. Dus ik had nog niets binnengekregen terwijl ik ver voor het Chinese nieuwjaar had besteld.
Toen ik het een beetje zat was heb ik de live chat uitgetest. Na een uur kreeg ik het antwoord 'please wait another week or do you want to order something else'.

Als je het forum nu bekijkt gaan 95% van de postings over klanten die ook op hun bestelling zitten te wachten. Druk je na 10min op refresh zijn de meeste van deze postings plotseling verdwenen.

Het was deze ochtend zo erg dat Webmaestro (http://club.dealextreme.c...orums.dx/threadid.1109925) ook eens zijn gedacht heeft gepost. Ik ben eens benieuwt hoelang deze gaat blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Net 2 envelopjes binnengekregen, 1 van focalprice en de andere van Kaidomain.
Moet zeggen extreem snel binnengekomen aangezien de ene op maandag 6 februari en de andere een dag later is besteld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 12:06
Afgelopen november een bestelling gedaan bij DX, werd onderschept en kreeg een brief of ik mijn gegevens wou sturen. uiteindelijk helemaal vergeten dat te doen.

ligt vorige week alsnog het pakketje op mijn stoep! blijkbaar retour naar DX gegaan en weer verzonden maar niet onderschept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

maartend schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:34:
Is gewoon knetterstandaard hoor. Ik heb net precies hetzelfde mailtje, stap maandag op paypal over op een klacht.
Ze hebben wel een punt, ze kopen namelijk restant-ruimte in bij de HK mail, soms heb je mazzel, som wacht je paar weken voordat je iets hebt.

Ik bestel bij DX 90% van spul wat ik niet binnen een maand nodig heb, komt vanzelf wel een keertje binnen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 15:11
Ik heb net een paypall geschil aangemaakt over een item bij DX. Dit item zou na 4 to 7 dagen verstuurd worden. Na bijna een maand staat deze nog in backorder. Ik krijg geen antwoord op mijn vragen over de status. Ik heb het item een week geleden maar gecancelled en geen geld of een mail hierover gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Heeft er iemand eigenlijk ervaring met de volgende chinese webshop: GameSalor?

ps.: is het niet handig een lijst te hebben met betrouwbare webshops uit china (bv. in een excelsheet met 'free shipping' 'betrouwbaar' 'betaalmogelijkheden', 'gemiddelde verzendduur', etc.)? :?

[ Voor 58% gewijzigd door GS88 op 20-02-2012 13:39 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289837

Naar mijn mening kan je best NIETS verzenden noch LATEN VERZENDEN met B-POST of EMS, 't gaat verschrikkelijk TRAAG of komt NOOIT TERECHT, regelmatig VERDWIJNEN ER STUKKEN zoals bij deze deze mijn verhaal: Op datum van 24 November 2011 is mij een pakket uit Honkong China verstuurd per verzekerd postpak Honkong Post EMS met accessoires en herstellingen van mobiele telefoons, normaal is zo’n pak op termijn van 2 weken ter mijner bestemming doch nu duurde dit vrij lang en ben ik gaan informeren bij de post. Na vele pogingen om deze te bereiken kreeg ik uiteindelijk op datum van 20 December 2011 een mail met de melding dat mijn pakket in beslag werd genomen op verdenking van namaak goederen. Om verdere info te bemachtigen trachte ik langs alle mogelijke wegen de dienst Dsv te bereiken doch de opgegeven nummers 02/5566611, 12, 13 en 17 zijn zeer moeilijk te bereiken en bijgevolg duurde het vrij lang om verdere informatie in te winnen, na vele verwoede pogingen kreeg ik uiteindelijk meer informatie door Dhr Jean-Christophe Deraeymaeker [wpc@be.dsv.com], deze wist mij te vertellen dat ik contact moest opnemen met de douane diensten in Brussel, om een lang verhaal kort te maken, ik ben destijds op bezoek gegaan bij de Belgische Douane diensten op de Havenlaan te Brussel en heb daar Dhr. Steylemans D. ontmoet en gesproken, wij hebben daar het pakket samen geïnventariseerd en kwamen tot de ontstellende conclusie dat er 5 van de 6 mobiele telefoons verdwenen zijn uit het pakket! Het pakket is in China vertrokken met een gewicht van 10,1Kg (waarvan de bewijzen naar de betrokken diensten zijn doorgemaild) en op het bureau van Dhr. Steylemans woog het nog slechts 8,040Kg, het tekort aan gewicht klopt ongeveer met de verdwenen artikelen welke zijn, 5 mobiele gsm van het merk iPhone , 2X 3Gs 32G, 3 X 3G 16G en een 18tal draagtasjes. Bij thuiskomst heb ik onmiddellijk de nodige mails verstuurd naar de betrokken diensten van Dsv en de Belgische Douane tav Dhr. Steylemans Ik heb op datum van 11 Januari 2012 bij de lokale politie van Kasterlee klacht ingediend wegens diefstal/ontvreemding tegen derden/onbekenden van deze diensten. Daar het hier gaat om toestellen van kennissen en familie die ik ter herstelling verstuur naar mijn correspondente in China ben ik verantwoordelijk voor deze goederen en eis ik in naam van deze gedupeerden volledige rechtzetting. Ik heb tot op heden van de betrokken diensten niets meer vernomen noch gehoord. Is het hier in België een gewoonte bij de post en/of de douane dat deze het zich kunnen permiteren om uit zendingen die "vermoedelijk" namaak artikelen bevatten zomaar een aantal artikelen kunnen ontvreemden? Lijkt een gewoonte te zijn bij deze diensten na enige inside info!!! Hij die vrij is van zonde werpe de eerste steen!!! WIE KAN MIJ HIERBIJ HELPEN? 't GAAT OM EEN DIEFSTAL DOOR OPENBARE DIENSTEN VAN OM EN BIJ DE 3.000€ !!! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik snap de frustratie, maar als je wil dat mensen een bericht lezen probeer dan s.v.p. het ook leesbaar te laten zijn ... zoals het er nu staat is het nogal een wall of text.

A propos, het vermelden van namen en geliëerde contactgegevens lijkt me ook niet zo'n goed idee.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Anoniem: 289837 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:21:
Naar mijn mening kan je best NIETS verzenden noch LATEN VERZENDEN met B-POST of EMS, 't gaat verschrikkelijk TRAAG of komt NOOIT TERECHT, regelmatig VERDWIJNEN ER STUKKEN zoals bij deze deze mijn verhaal: Op datum van 24 November 2011 is mij een pakket uit Honkong China verstuurd per verzekerd postpak Honkong Post EMS met accessoires en herstellingen van mobiele telefoons, normaal is zo’n pak op termijn van 2 weken ter mijner bestemming doch nu duurde dit vrij lang en ben ik gaan informeren bij de post. Na vele pogingen om deze te bereiken kreeg ik uiteindelijk op datum van 20 December 2011 een mail met de melding dat mijn pakket in beslag werd genomen op verdenking van namaak goederen. Om verdere info te bemachtigen trachte ik langs alle mogelijke wegen de dienst Dsv te bereiken doch de opgegeven nummers 02/5566611, 12, 13 en 17 zijn zeer moeilijk te bereiken en bijgevolg duurde het vrij lang om verdere informatie in te winnen, na vele verwoede pogingen kreeg ik uiteindelijk meer informatie door Dhr Jean-Christophe Deraeymaeker [wpc@be.dsv.com], deze wist mij te vertellen dat ik contact moest opnemen met de douane diensten in Brussel, om een lang verhaal kort te maken, ik ben destijds op bezoek gegaan bij de Belgische Douane diensten op de Havenlaan te Brussel en heb daar Dhr. Steylemans D. ontmoet en gesproken, wij hebben daar het pakket samen geïnventariseerd en kwamen tot de ontstellende conclusie dat er 5 van de 6 mobiele telefoons verdwenen zijn uit het pakket! Het pakket is in China vertrokken met een gewicht van 10,1Kg (waarvan de bewijzen naar de betrokken diensten zijn doorgemaild) en op het bureau van Dhr. Steylemans woog het nog slechts 8,040Kg, het tekort aan gewicht klopt ongeveer met de verdwenen artikelen welke zijn, 5 mobiele gsm van het merk iPhone , 2X 3Gs 32G, 3 X 3G 16G en een 18tal draagtasjes. Bij thuiskomst heb ik onmiddellijk de nodige mails verstuurd naar de betrokken diensten van Dsv en de Belgische Douane tav Dhr. Steylemans Ik heb op datum van 11 Januari 2012 bij de lokale politie van Kasterlee klacht ingediend wegens diefstal/ontvreemding tegen derden/onbekenden van deze diensten. Daar het hier gaat om toestellen van kennissen en familie die ik ter herstelling verstuur naar mijn correspondente in China ben ik verantwoordelijk voor deze goederen en eis ik in naam van deze gedupeerden volledige rechtzetting. Ik heb tot op heden van de betrokken diensten niets meer vernomen noch gehoord. Is het hier in België een gewoonte bij de post en/of de douane dat deze het zich kunnen permiteren om uit zendingen die "vermoedelijk" namaak artikelen bevatten zomaar een aantal artikelen kunnen ontvreemden? Lijkt een gewoonte te zijn bij deze diensten na enige inside info!!! Hij die vrij is van zonde werpe de eerste steen!!! WIE KAN MIJ HIERBIJ HELPEN? 't GAAT OM EEN DIEFSTAL DOOR OPENBARE DIENSTEN VAN OM EN BIJ DE 3.000€ !!! :( :(
Sorry hoor maar ik heb geen zin om die lap tekst te lezen kan niet door het bos komen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tumtum100 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:12:
[...]

Sorry hoor maar ik heb geen zin om die lap tekst te lezen kan niet door het bos komen zo
haha inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb het gelezen.

Gaat erom dat hij tussen verzenden en ontvangen enige telefoons is kwijtgeraakt en dat de belgen hem niet willen helpen.

En hij vraagt wat hij nu moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:34
Kijk, dit gaat over shoppen in China, en niet de shit die je hebt met het verzenden en ontvangen van goederen uit china. Misschien best zelf een Topic openen? Ik denk dat normaal gezien er aan alle verschillende punten gewogen word, dus waarschijnlijk ook bij B-Post of DHL bij de aankomst in België. Dus daar best even achter horen.

[ Voor 93% gewijzigd door tc982 op 20-02-2012 18:17 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:09
Ik denk dat je de meeste kans hebt als je aangifte doet. In Nederland heeft de PostNL ook een bedrijfsrecherge, die heeft al eens een van mijn gejatte pakketjes (waarde: €230,-) weten te vinden. Ik weet niet hoe dat in België zit. Misschien zijn er bewakingsbeelden van de loods waar jouw pakket is verbleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WIE KAN MIJ HIERBIJ HELPEN? 't GAAT OM EEN DIEFSTAL DOOR OPENBARE DIENSTEN VAN OM EN BIJ DE 3.000€ !!! :( :(
Ik heb je verhaal zonet even gelezen en ik kan je vertellen dat ook in Nederland dit soort zaken aan de orde van de dag zijn. Het hele "namaak" inbeslagname gebeuren begint hier door te slaan met als gevolg dat er maar een beetje nattevingerwerk wordt toegepast op deze zaken.

Ik in- en verkoop zelf antieke horloges, soms komen die ook uit de zogenoemde "risico landen" zoals China, Singapore, Hongkong, India, etc.

Het is mij in een jaar tijd twee keer overkomen dat er pakketten in beslag zijn genomen omdat het "namaakgoederen" betreft. Uiteraard duurde dit 6(!!) weken tot dat PostNL inklaring, in die tijd nog TNT, mij op de hoogte stelde van de inbeslagname. Ik heb toen direct contact opgenomen met alle direct betrokken instanties om te voorkomen dat mijn mooie antieke klokjes door een of ander Sjappie werden meegenomen op dat gammele kantoor van ze, vervolgens in persoon naar het Sorteercentrum gereden in de Haarlemmermeer, met nul op het rekest.

Uiteindelijk heeft het 5 maanden, 4 aangetekende brieven en liters zweet en tranen gekost om de klokjes alsnog binnen te krijgen. EN JE RAADT HET AL! NIET NETJES IN DE DOOS WAARIN ZE ZATEN, MAAR NEE GEWOON ALS EEN NORMALE BRIEF, ZONDER BESCHERMING DOOR DE BRIEVENBUS GEFLIKKERD!

Zoals je ziet, zit me dit nog steeds dwars en zo onderhand heb ik het gevoel dat iedereen behoorlijk aan het doorslaan is. Laat ze lekker op neppe Louis Vuitton tasjes gaan controlleren i.p.v. hardwerkende mensen lastig te vallen met deze ongein.

Als er dan geen mensen werken die er verstand van hebben, laat ze dan ook niet zulk delicaat werk doen! Verder heb ik nooit enige vergoeding gezien voor de geleden kosten aan: benzine, dure telefoontjes, aangetekende papieren, etc. Ook geen excuses, laat staat een telefoontje om het allemaal even recht te zetten.

Ik hoop van harte dat je wat kunt bereiken in België, want hier in Nederland is het een hel om doorheen te gaan zodra die gasten eenmaal in hun hoofd hebben dat je zogenaamd illegaal bezig bent. Het principe onschuldig tot schuldig bewezen geldt hier blijkbaar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Anoniem: 266753 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:29:
[...]

Ik hoop van harte dat je wat kunt bereiken in België, want hier in Nederland is het een hel om doorheen te gaan zodra die gasten eenmaal in hun hoofd hebben dat je zogenaamd illegaal bezig bent. Het principe onschuldig tot schuldig bewezen geldt hier blijkbaar niet meer.
In Belgie is het ook soms te gek voor woorden. Ik heb al antennes in beslag weten nemen wegens 'niet bipt goedgekeurd' (telecom overheid in Belgie).
Nu als zendamateur, en zelfs zonder vergunning, mag je over antennes beschikken zoveel je wil. Die dingen hoeven niet per se uit te zenden.
Ook kan je hier geen enkele normale zendapparatuur invoeren. Zelfs al heb je de nodige vergunningen. De sellers van HK op ebay weten dit al en er staat per default 'not available to Belgium' op.
Wat zou ik graag eens een vlieg zijn op de doaune dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:12

Quad

Doof

GS88 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:19:
Heeft er iemand eigenlijk ervaring met de volgende chinese webshop: GameSalor?

ps.: is het niet handig een lijst te hebben met betrouwbare webshops uit china (bv. in een excelsheet met 'free shipping' 'betrouwbaar' 'betaalmogelijkheden', 'gemiddelde verzendduur', etc.)? :?
Wat let je? :)

Ikzelf bestel niet meer bij DX vanwege de trage packaging etc.
Focalprice en Buyincoins worden mits op voorraad binnen 24 u als verzonden aangemerkt en zijn dan ook snel binnen.
Bij BiC heb ik een MP4 speler besteld en bij FP een tweetal horloges, ben benieuwd ;).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nu voor het eerst teleurgesteld in eFC, ik had er 6 dagen wat besteld + DHL shipping en het product is nogsteeds niet verzonden en was het donderdag nodig.. bij het product zelf stond 1-3 days till shipping. ben wel teleurgesteld deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

WIE KAN MIJ HIERBIJ HELPEN? 't GAAT OM EEN DIEFSTAL DOOR OPENBARE DIENSTEN VAN OM EN BIJ DE 3.000€ !!! :( :(
Begrijp me niet verkeerd, maar dit lijkt me niet echt gevalletje 'chinese webshops', maar meer douane/post ontvreemding.

Ik zou even je bericht wat beter indelen (leesbaar maken) en er een apart topic voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433126

Ik lees veel over mensen die rechtsstreeks willen kopen via Chinese Dropship sites, Wholesalers, etc etc

Een paar punten waar je rekening mee moet houden:

1. Prijzen zijn dollars en vaak zonder vracht, en zeker zonder invoer, zonder btw! Pas op met FeeShipping, dat is vaak van de fabriek naar het postkantoor/DHL en betaal je alsnog iets extraas voor het werkelijke transport. Dat moet je dus goed lezen!

2. Verzenden via DHL kost je meer, maar het is er sneller en de kans op diefstal, zoekraken is minimaal

3. DHL daarvan gaat 99% door de douane en de hoeveelheid invoer en belasting is afkomstig van de CI die er bij is gestopt. Je hebt zelfs kans dat het ook bij DHL er doorheen glipt.

4. Je kunt het ook laten sturen via ChinaPost en of HK post, nadeel, levertijd 14 tot soms 60 dagen en heel soms gewoon nooit. Een bepaalt gedeelte raakt zoek of wordt gestolen, hetzij daar al door een plaatselijke PTT beambte, onderweg, of zelfs hier in Nederland.....(ja, ook douane personeel en vervoerspersoneel kunnen de dader zijn).

5. Pakketjes gaan voor 99% niet door de douane, maar je loopt de kans dat het dus wel gebeurd. Dan loop je kans op het ontvangen van een brief, dan is het maar net de slimheid van je zelf, of eerlijkheid, als je een "juiste" moraal hebt hoeveel je moet gaan betalen. Gemiddeld betaal je dan uiteindelijk 12 tot 20 euro aan kosten (blijkt uit ervaringen van onze klanten).

6. Garantie; heb je gewoon, alleen moet je er wel wat voor doen, tis heel simpel, wil je de lusten maar niet de lasten dan zou ik niet dropshippen.....want bij een probleem ben jijzelf verantwoordelijk voor terugzending (zelfde kosten als die je vanuit China al betaalde) en dat soms 2x, afhankelijk van de leverancier en zijn of haar voorwaarden.

7. Uitvoering garantie; vaak wordt je apparaat gerepareerd en niet omgeruild en ben je uiteindelijk weer een paar maanden verder.

8. Kopen via een webshop/winkel, is uiteindelijk het beste, die moeten je garantie geven, dat is wettelijk geregeld. Enige tip die we je daar in kunnen geven is dat hoe je behandelt wordt je dat zelf creeerd met je eigen teksten. Veel gebruikers zijn onbeschoft en willen voor een dubbeltje op de eerste rang. Lezen van alles, gaan overal (voorwaarden) mee accoord, maar willen nog voor ze al gekocht hebben de allerbeste service. En hoe ze dat dan aangeven.....maar als het puntje bij paaltje komt net doen alsof ze van niets weten en je zelfs uitmaken voor oplichter omdat jij (de leverancier) je houdt aan de voorwaarden, en zij niet (meer).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 433126 op 21-02-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:34
Anoniem: 399982 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:35:
Ben nu voor het eerst teleurgesteld in eFC, ik had er 6 dagen wat besteld + DHL shipping en het product is nogsteeds niet verzonden en was het donderdag nodig.. bij het product zelf stond 1-3 days till shipping. ben wel teleurgesteld deze keer.
Kijk, dat moet je ondertussen al wel weten als je dit topic leest, ze zijn niet snel, wel goedkoop. Het maakt niet uit hoe je het laat verzenden. Hun reëele stock is niet gelijk aan wat je ziet.

Als je iets snel moet hebben, moet je naar de winkel.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

P-ter schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:57:
Ik wacht nog op een aantal bestellingen van :
  • [s]
  • Everbuying
  • [/s] [s]
  • Suntekstore
  • [/s]
  • Fadbus
  • Buyincoins (een latere bestelling)
  • DealExtreme
  • Sunsky
  • PandaWill
  • AllPMP.com
Everbuying is binnen:
Besteld 31-01-2012
Verzonden 02-02-2012
Bezorgd 21-02-2012

Al met al een kleine drie weken onderweg

Suntekstore ook:

Besteld 31-01-2012
Verzonden 01-02-2012
Bezorgd 14-02-2012

Duur: Twee weken

[ Voor 10% gewijzigd door P-ter op 21-02-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dit onderwerp is meer geschikt voor het shopping forum dus move -> SF

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even een merge met dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:39

Frituurman

Mjam!

Hey mensen! Ik zat het internet af te struinen en kwam deze tablet tegen bij DinoDirectFocalPrice:

http://www.focalprice.com...ampaign=DM_1208NR_CE0031W

Zijn er al mensen met ervaring? Qua prijs is het echt een eitje, gezien alles wat je er voor terugkrijgt. Lijkt een redelijke B-klasse tablet te zijn:

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand de laatste tijd nog een pakketje via Chinapost ontvangen? Normaal gesproken duurde dit altijd een dag of 5 voordat het op "arrival at inward office of exchange" kwam te staan, maar ik zit inmiddels al langer dan 10 dagen te wachten, ook volgens postnl is er nog niks binnengekomen.

Bij jullie ook zo sloom de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Laatst online: 23-05 20:28
Zojuist store credit gekregen voor een bestelling die niet is aangekomen,
maar nu moet ik dus $95 uitgeven, maar heb geen idee aan wat XD. Iemand suggesties?

Overigens, hoe gebruik ik die store credit, heb alleen gehoord dat ik het heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 15:11
j3ffr3-y schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:33:
maar nu moet ik dus $95 uitgeven, maar heb geen idee aan wat XD. Iemand suggesties?

Overigens, hoe gebruik ik die store credit, heb alleen gehoord dat ik het heb...
Waarom vraag je niet gewoon je geld terug? Dan hoef je het niet perse uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Laatst online: 10-06 15:34
j3ffr3-y schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:33:

Via een ticket, alleen is de kans klein dat ze reageren :)

Net weer 2 geschillen aangemaakt, ze (DX) reageren niet/slecht via contact, twitter EN mail..

[ Voor 10% gewijzigd door remcoboy1479 op 22-02-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:12
Vandaag is mijn Huawei Honor U8860 binnen gekomen van Hotmid.com; http://hotmid.com/huawei-...rpion-android-mobile.html
Ik heb er even een paar uurtjes mee gespeeld en het valt me lang niet tegen. Het was wel even prutsen om android 4.03 (want er zit standaard een demo versie van android 4.01 op) erop te krijgen en de google apps maar dankzij xda is dat ook gelukt.
Ik ga er komende dagen even verder mee spelen mocht er behoefte zijn voor meer info zie ik dat wel hier.

Hotmid.com;
besteld; 9-2-2012
verzonden; 13-2-2012
bezorgd; 22-2-2012
Totale prijs met screen protector, insurance voor verzending en de verzending zelf; $351.29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb 2 truien via zarmark besteld
de status is nu:

2012-02-21 departure from outward office of exchange, , NETHERLANDS,

iemand die weet hoelang het nog kan duren?
en weet iemand de volgende stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:03

Nikeo

Jawelles

Net 47 dagen gewacht op een simpel folietje voor de HTC desire van mijn vriendin.

Je raadt het al: Dealextreme. Bestel hier niet weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Frizzz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:25:
Hey mensen! Ik zat het internet af te struinen en kwam deze tablet tegen bij DinoDirectFocalPrice:

http://www.focalprice.com...ampaign=DM_1208NR_CE0031W

Zijn er al mensen met ervaring? Qua prijs is het echt een eitje, gezien alles wat je er voor terugkrijgt. Lijkt een redelijke B-klasse tablet te zijn:
Zou ook wel willen weten of het iets is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07
tumtum100 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:20:
[...]

Zou ook wel willen weten of het iets is
via google vertaler deze site bezoeken http://item.taobao.com/item.htm?id=14203747122
dan via ctrl-f zoeken naar evaluatie details. en dan vind je meningen van andere gebruikers.
er zijn er 130 van verkocht laatste 30 dagen.

zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
saveljos schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:48:
[...]

via google vertaler deze site bezoeken http://item.taobao.com/item.htm?id=14203747122
dan via ctrl-f zoeken naar evaluatie details. en dan vind je meningen van andere gebruikers.
er zijn er 130 van verkocht laatste 30 dagen.

zelf geen ervaring mee.
Ik kan er niet echt komen bij de meningen van de gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
tumtum100 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:54:
[...]

Ik kan er niet echt komen bij de meningen van de gebruikers
geklikt op evalutatie details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
saveljos schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:55:
[...]

geklikt op evalutatie details?
Gebeurd niks als ik erop klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
"evaluatie details (44)" deze werkt hier wel.

[ Voor 47% gewijzigd door saveljos op 22-02-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
saveljos schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:57:
"evaluatie details (44)" deze werkt hier wel.
Krijg het niet gevonden hij vertaal ook maar de helft van de pagina

EDIT: Gevonden sorry

[ Voor 4% gewijzigd door tumtum100 op 22-02-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

FreakNL schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:23:
[...]

Ik heb de 16e iets besteld, nooit binnengekomen. Ik heb de 23e ook iets besteld en dat is al weken binnen. Denk dat mijn pakketje van de 16e niet meer gaat komen. Ik heb een CSE ticket geopend op DX, en daar vroegen ze mij nog twee weken te wachten. Dat was op 3 februari. Als ik as maandag nog niets heb ga ik weer reply-en op dat ticket... Benieuwd wat ze dan gaan doen...
Okay.... Op het support ticket aangegeven dat het pakketje er nog steeds niet is. Ze gaven aan dat ze een resend of refund wilden doen. Doe dan maar een resend... Vind het toch netjes... Nu maar weer afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397860

Ik ben van plan om een paar bestellingen te doen op Everbuying. Kan er iemand meer informatie geven over de levertermijnen, want ik heb gehoord dat ze hier wat trager werken als anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Anoniem: 397860 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:03:
Ik ben van plan om een paar bestellingen te doen op Everbuying. Kan er iemand meer informatie geven over de levertermijnen, want ik heb gehoord dat ze hier wat trager werken als anderen?
Paar pagina's terug werd over webshops gepraat lees maar eens terug:
[Ervaringen] Online shoppen in China

Een vraagje heeft iemand misschien de Ainol NOVO 7 ELF tablet en heeft er misschien iemand ervaring met een bestelling boven de 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Laatst online: 23-05 20:28
m3gA schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:58:
[...]

Waarom vraag je niet gewoon je geld terug? Dan hoef je het niet perse uit te geven.
Daar doen ze dus niet aan. Vroeg ik ook om, maar ze zeiden
dat het al als store credit was afgehandeld ;s. Enig idee hoe alsnog
om geld terug kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

Vandaag heb ik mijn pakketje van Everbuying.com ontvangen.

21-01-2012 besteld
31-01-2012 verstuurd
22-02-2012 ontvangen.

Tussen het bestellen en versturen zat het chinees nieuwjaar, dus daar waren ze een tijd dicht.

het verzenden ging zonder tracking, dus ik begon dit weekend toch al even te vrezen, maar toch ongeveer 3 weken overgedaan, op zich niets bijzonder.

Was trouwens een bestelling van 18 dollar. Bubbeltjesenvelop past door de brievenbus, en is ongeveer zo groot als 3 dvd doosjes schat ik.
Op het pakket hadden ze hem gemarkeerd als "Gift" met een waarde van 3 dollar.

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
tumtum100 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:06:
[...]

Paar pagina's terug werd over webshops gepraat lees maar eens terug:
[Ervaringen] Online shoppen in China

Een vraagje heeft iemand misschien de Ainol NOVO 7 ELF tablet en heeft er misschien iemand ervaring met een bestelling boven de 100 euro?
http://www.samenkopen.net/action_product/335606/467237 is miss wel duurder maar uit Belgie, verzekerd en zonder douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
remcoboy1479 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:41:
[...]

http://www.samenkopen.net/action_product/335606/467237 is miss wel duurder maar uit Belgie, verzekerd en zonder douanekosten.
Uhmm weet jij toevallig of hij ze ook gewoon op voorraad heeft?

Ik zie ook dat hij op vakantie is tot de 25e

[ Voor 6% gewijzigd door tumtum100 op 22-02-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn bestelling van eFC is vandaag verstuurd hij heeft shenzen al verlaten benieuwd wanneer ik deze nu krijgt, vorige x was het pakketje pas uit shenzen op donderdag. en heb na 2 week een refund van eFC eindelijk binnen. alleen nu is men paypal op de 1 of andere manier geblokkeert? en staat ook niet bij hoe ik het weg moet halen in het klachten centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
tumtum100 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:43:
[...]

Uhmm weet jij toevallig of hij ze ook gewoon op voorraad heeft?

Ik zie ook dat hij op vakantie is tot de 25e
Volgens mij krijgt hij ze deze dagen binnen en stuurt hij ze de 25e op. Weet niet precies hoeveel e.d.

Anoniem: 345137 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:40:
ik heb 2 truien via zarmark besteld
de status is nu:

2012-02-21 departure from outward office of exchange, , NETHERLANDS,

iemand die weet hoelang het nog kan duren?
en weet iemand de volgende stappen?
Duurt meestal 5 tot 10 dagen totdat het hier in Nederland aankomt, dan moet je net pech of geluk hebben wat de douane ermee doet, maar als het niet teveel waarde heeft en er geen vreemde dingen in het pakket zitten kan je er op rekenen dat je het over een dag of 10 wel in huis moet hebben.

• P-ter

P-ter

...

P-ter schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 13:57:
Ik wacht nog op een aantal bestellingen van :
• Fadbus • PandaWill
  • Buyincoins (een latere bestelling)
  • DealExtreme
  • Sunsky
  • AllPMP.com
Fadbus en Pandawill zijn binnengekomen gisteren:

Fadbus:

Besteld 01-02-2012
Verzonden 06-02-2012
Bezorgd 23-02-2012

Drie weken na bestellen binnen

Pandawill:

Besteld 06-02-2012
Verzonden 10-02-2012
Bezorgd 23-02-2012

2,5 week na bestellen binnen

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38
Zouden mensen die melden hoe lang het geduurd heeft voor ze hun pakketje binnen hebben er ook bij willen zeggen of ze dit via HongKong Post, China Post of DHL hebben laten verzenden?

• P-ter

P-ter

...

Mastermind schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:32:
Zouden mensen die melden hoe lang het geduurd heeft voor ze hun pakketje binnen hebben er ook bij willen zeggen of ze dit via HongKong Post, China Post of DHL hebben laten verzenden?
Ik ga het vanavond voor je nakijken, ik zit nu op het werk. In ieder geval de bovenste twee zendingen zijn allemaal zonder trace code.

Anoniem: 99190

Misschien wel handig voor sommige mensen hier, je kan buyincoins 'liken' op facebook en dan krijg je 5% korting op je aankoop. De code is 5%BICFANS.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hebben meer mensen er last van dat Focalprice.com niet te bereiken is?

• saveljos
nu niet of af en toe niet? hij doet het hier i.i.g. wel.
(http://www.downforeveryoneorjustme.com/focalprice.com handige site voor dat soort dingen)

HongKong Post Registered Airmail: Soms al binnen 1 of 2 dagen in Nederland, afhankelijk van douane check kan het vanaf daar nog zo'n dag of 2 tot 14 extra duren, meestal gaat het vrij snel als het geen groot pakketje is.

Chinapost Registered Airmail: Laatste tijd duurt het zo'n 7 dagen voordat het in Nederland is nadat de status op "departure from outward office of exchange" staat, daarna nog 2 dagen wachten, tenzij douane.

DHL Express: Dag of 2 á 3 naar Nederland, meestal douane afhandeling nog dezelfde dag, wel bijna altijd bijbetalen, maar je spullen worden zelden opgemaakt, ze kijken alleen of het factuur klopt.

• P-ter

P-ter

...

Op twee zendingen na (Verkoper op DHGate.com via Singaporepost en Tinydeal via Swisspost) zijn ze bij mij allemaal met HongKongpost gekomen. Bezorgtijden van de verschillende shops staan hierboven in het topic wel ergens.

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 18:13
Wou ik net een extra paar Beats bestellen. Heeft DX alle links offline gehaald :(
Damm.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 02:05
Ik zit nog steeds te wachten op een pakketje van DealExtreme. Deze staat al meer dan een maand op packaging. Op de Facebook van DealExtreme staat vol met klachten :) http://www.facebook.com/DealExtremeFans?sk=wall&filter=1

Jammer dat ze te snel zo groot zijn geworden :(
Pagina: 1 ... 15 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]