Beginners tip: Koop een schild met 100% physical prot. Nu kan je blokken zonder dat je damage krijgt (iig physical damage). Ik speel het spel ook voor de eerste keer hoor, maar dit maakt wel een groot verschil. Het is moeilijk maar niet ondoenlijk.
Verder moet je tegen normale vijanden eigelijk bijna geen damage krijgen. 1 slag doet al voldoende schade. Dus je moet verstandig en vrij tactisch vechten. Zijn er veel vijanden? Ga op een chokepoint staan (deur opening, wenteltrap). Etc.
Verder is timing erg belangerijk en loop altijd met je schild omhoog.
Heb zelf nu net de gargoyles verslagen. Ging echt heel moeilijk totdat ik besloot the sun knight te summonen. En toen werden ze geinstagibbed.
Overigens andere beginners tip, hak staarten bij grote monsters ervanaf.
Hiernaast heb ik daarnet voor de lol is die invade items gebruikt. 2x iemand geinvade en 2x het duel gewonnen! (helemaal trots).
Eerste was een leuk duel maar hij hat een halberd of speer vast en ik een drake sword. Hij viel te langzaam aan dus uiteindelijk kwam ik door zijn verdediging heen.
De 2de heb ik gewoon keihard gebackstabbed toen hij in gevecht was met een skelet. Echt hilarisch om te doen.
Verder gebruik je humanity om jezelf bij een bonfire unhollow temaken en je bonfire te kindlen. Hierdoor krijg je +5 flasks mee en je kan dit 4x doen geloof ik (maar 10 flask zijn er zat voor het begin).
Overigens kan ik ook aanraden om sommige zaken op te zoeken want er wordt vrij weinig uitgelegd en hoewel ontdekken erg leuk is zijn er zaken die compleet langs je heen kunnen gaan. Dankzij wiki snap ik nu iig hoe ik wapens upgrade

(al is mn drake sword wel echt gigantisch sterk voor het begin heb ik het idee)
[
Voor 17% gewijzigd door
Postius op 26-08-2012 23:04
]