[Multi] Dark Souls

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Rann schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:19:
Speel je online?

Wat een kakspel zeg.. net bijna bovenin sens fortress. Krijg ik zon steen op men kop... weer weg 25000 souls.. tikt aan zo... Daarna pech gehad en door een lightning bolt van de brug af getikt.. doh!
Soms... :)

.
Ja ik speel online.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

zag in eens een hele grote gast binnen staan in het zwart/rood vlak voor de lift
Waarschijnlijk was je wereld gecursed door een gravelord covenant member, dan verschijnen er op bepaalde plekken phantoms, tot je de sign vindt en de curser doodslaat. Beetje een broken mechanic als je het mij vraagt, werkt veel te vaag.

Was het een van de standaard creatures in phantom uitvoering, of zag die er uit als een player?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Clay schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:58:
[...]

Waarschijnlijk was je wereld gecursed door een gravelord covenant member, dan verschijnen er op bepaalde plekken phantoms, tot je de sign vindt en de curser doodslaat. Beetje een broken mechanic als je het mij vraagt, werkt veel te vaag.

Was het een van de standaard creatures in phantom uitvoering, of zag die er uit als een player?
Nee was wel echt een tegenstander en geen player. Ik vond het alleen zo raar dat hij ook in eens weg was toen ik weer op keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Zit ik in anor londo, alles loopt lekker maar kwam ik in die kamer terecht met die NPC waar je alle silver knights moet mollen om een ring te krijgen en slaag ik perongeluk op die DIKKE NPC ( naam even vergeten). Nu blijft ie hostile en kan ik dus niet teruggaan voor die ring + er ligt daar ook een demon soul die ik zeker wel wil. Bestaat er een korte weg om mijn misdaad terug recht te zetten?

Ik weet dat je bij een npc waar je de Gargoyles gestreden hebt je misdaden kan omkopen maar dat lijkt me nu toch wat ver om heel dit eind terug te gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nee, de Tiny Being's Ring is naar mijn mening nutteloos ( HP+ 5% ) .

Wat wel eventueel van belang kan zijn, is dat Siegmeyer of Catarina deel uitmaakt van een lange quest met uiteindelijk resultaat een Titanite Slab.

Mocht je hier waarde aan hechten, dan is teruglopen wel aan te bevelen. De route stelt eigenlijk niets voor, als je het pad kent. Sens Fortress bewandel je binnen een kleine 5 minuten, zelfs minder nog als je vijanden weet te ontwijken.

[ Voor 98% gewijzigd door Greatsword op 20-01-2012 14:05 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Ik kan ook gewoon doorgaan tot ik die lordvessel heb en dan kan ik tussen firelinks porten. geen zin om het hele eind terug te lopen en ik heb ook niet de benodigde souls om mij te zuiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Na het behalen van de Lordvessel, onder normale omstandigheden en het correct afronden van de Siegmeyer quest in Anor Londo, keert hij terug naar de Firelink Shrine.

Ik kan niet confirmeren / garanderen, dat als je een NPC hostel hebt gemaakt, en de level uitspeelt, dat hij daar alsnog hostel op je blijft wachten als je terugkeert. Als je echter geen intensie hebt om de gehele Siegmeyer quest te voltooien maakt het verder niet uit.

Souls farm je natuurlijk op dé Farmplek in Darkroot Garden.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:06
Zo! alle bosses zon beetje doen... zojuist de bak met souls geactiveerd ;) dacht och, laat ik nog even die hellkite dragon killen (1e pt sl70) moet nu toch makkelijk kunnen... Is hij bijna dood, doet hij zon breath van bovenaf... instagibbed... Daarna direct nog een keer... weg 80.000 souls :( stom van me... doh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik ben nu iets van lvl 121 zo uit mn hoofd, maar ik heb genoeg souls om 2 levels omhoog te gaan. Na een tijdje DEX te hebben geupgrade wil ik ook weer ff wat stamina toevoegen. Nu wilde ik dus gelijk 2 levels hier omhoog gooien, alleen er komt NIKS bij. Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Zat er geen cap aan ? Rond endurance level 40+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Endurance heb ik zo uit mn hoofd nog geen 40.

Edit: Ja zit dus wel op 40 met 160 stamina, maar als dit de max is, is dat dan niet wat weinig? :')

[ Voor 53% gewijzigd door Chaos-Zero op 30-01-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Zo... Gwyn verslagen.. Wat was dat een anticlimax :( Ik snap er nu nog weinig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Rann schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:46:
Zo... Gwyn verslagen.. Wat was dat een anticlimax :( Ik snap er nu nog weinig van...
Hoe bedoel je anticlimax? Qua verhaal of qua gameplay :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Game was awesome qua gameplay... boss was behoorlijk makkelijk als je éénmaal kan parry-en.. verhaal is echt wtf don'tgetit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Ik ben sinds een paar dagen aan Dark Souls bezig, maar het is me helemaal niet duidelijk waarom ik humanity zou gebruiken bij een bonfire om human te worden als humanity zo zeldzaam is...
Ik heb dat de eerste keer in Firelink Shrine gedaan en ben toen alweer snel dood gegaan en dan ben je weer hollow... dus waarom zou iemand reverse hollow willen doen? Ik begrijp dat het ook iets is voor multiplayer, maar voor singleplayer heeft het toch weinig zin en is het zelfs zonde van de zeldzame humanity die je krijgt?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Je kunt een bonfire upgraden, zodat je 10 estus flasks krijgt ipv 5 (dat heet 'kindle') en dat kun je alleen doen als je human bent. Als je hollow bent heb je dus 2 humanity nodig om één bonfire te upgraden, één humanity om human te worden en één om de bonfire te upgraden.

Daarnaast kun je humanity items gebruiken om je humanity punten te verhogen. Als je veel van die punten hebt, krijg je verschillende bonussen, zie ook de Dark Souls Wiki voor meer informatie.

En zo heel erg zeldzaam is humanity ook weer niet, je krijg het regelmatig en er zijn verschillende manieren om het te 'farmen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
In de eerste tijd van het spel is het inderdaad relatief zeldzaam, als je 1maal in de tomb komt, is het zo makkelijk om te farmen.. Tenminste op de 1e patch, ik weet niet of dat later gefikst is.

Dat kindlen is zeker de moeite waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Daarnaast is humanity belangrijk voor pvp/mp. Als je leeft, kan je andere spelers en npcs oproepen die met je meespelen. Handig voor moeilijke bazen (Smough & Ornstein anyone?).

Ben nu op m'n eerste play through sl 72 en heb net Seath afgemaakt. Toen had ik 20 humanity en 5 twin humanity, dus niet super zeldzaam...

Nu naar New Londo (met die geesten) en dan nog tomb of the giants en valley of the drakes. Daarna? Geen idee Lost Izalith geloof ik?
Frampt slaapt ook lekker, dus op dit moment geen idee.

Ik vind het spel wel erg tof. Moeilijk maar het beloond wel. Sens Fortress en crystal cave vond ik het irritants en alleen de Anor Londo snipers echt irritant. Probeer alles in 1 pt te zien omdat ik voor ng+ niet veel tijd heb.

Speel nu met Ornsteins armor, gebruik een lightning Uchikatana +3 en eagle shield +5.
Maar moet toch maar s gaan kijken naar een ander wapen... Qualaag Furysword is echt een stuk beter, maar iedereen gebruikt dat ding... Dus maar s verder kijken. Misschien Marakumo ofzo, al wordt die volgens mij ook veel gebruikt...
Daarnaast ook maar s kijken naar een armor die ik kan upgraden. Heb al 35 twinkeling titanite!

Nog een vraagje: ik kom bij pvp heel vaak spelers tegen die een great sword of ultra great sword gebruiken die een apart geluid maakt als ze er mee slaan... Is dat een chaos wapen, of magic/devine wapen? Die dingen raken wel erg hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Waarom eigenlijk eagle shield ten opzichte van bijv een +5 hollow shield ?

Edit..

Ah... Patch 1.05 ofc.. |:(
With the reduction of non great shield stability in patch 1.05, this shield is probably the best choice for all classes in combat where physical damage is the primary attack to defend against - unless you want to parry.
Toch zou ik parry erg missen zo af en toe..

[ Voor 68% gewijzigd door Rann op 20-03-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Knupoltor schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:51:
Zit ik in anor londo, alles loopt lekker maar kwam ik in die kamer terecht met die NPC waar je alle silver knights moet mollen om een ring te krijgen en slaag ik perongeluk op die DIKKE NPC ( naam even vergeten). Nu blijft ie hostile en kan ik dus niet teruggaan voor die ring + er ligt daar ook een demon soul die ik zeker wel wil. Bestaat er een korte weg om mijn misdaad terug recht te zetten?
[...]
In de toren waar je de 1ste bell ring'd staat Carim of Oswald. Bij hem kan je absolution kopen, wat ervoor zorgt dat alle NPC's je weer aardig vinden.
Jobbie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:39:
[...]
Nu naar New Londo (met die geesten) en dan nog tomb of the giants en valley of the drakes. Daarna? Geen idee Lost Izalith geloof ik?
Frampt slaapt ook lekker, dus op dit moment geen idee.
[...]
Je kan Frampt wakker maken door 'm 1x te slaan :)

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Inmiddels 1 keer uitgespeeld. Denk ongeveer 50 uur over gedaan. Was uiteindelijk lvl 92 en had weinig moeite met de vijanden.

Nog ff wat pvp in Killn geprobeerd, maar daar vond ik niet veel aan. Ook was ik daar duidelijk niet goed genoeg voor. Uiteindelijk het "slechte" einde gekozen en dat was vrij underwhelming.
Maar het spel vond ik erg tof! Alleen de Anor Londo snipers waren frustrerend en verder viel het onwijs mee! Vaak dood gegaan! Maar ik deed het graag... :)

NG+ misschien later... Nu maar s verder met Portal 2 en Skyrim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Gisteren eindelijk NG+ begonnen. Maar dat was wel heel simpel, kon overal ongeveer doorheen rennen met 1 a 2 hit kills. In een half uurtje al de 1e bel geluid...

Misschien was ik te ver gelevelled in de 1e playthrough? Ik ben nu soul-level 90 geloof ik, met (o.a.) lightning spear +5 en Lifehunt Scythe +5 en Great Shield of Astorias.

Wat wel leuk is dat je nu makkelijker rond loopt in human form en dus vaker ge-invade word. Zo'n duel blijft altijd spannend!

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Edit: Laat maar

[ Voor 110% gewijzigd door Chaos-Zero op 15-04-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

NG+ of zelfs gewoon een nieuw karakter is altijd makkelijker omdat je dan al weet hoe het spel werkt en hoe je het beste tegen all vijanden kunt vechten. In mijn eerste keer ging ik ook constant dood door de makkelijkste vijanden. Ik ben pas nog een nieuw karakter begonnen en nu loop ik tot nu toe ook overal zo doorheen omdat ik nu meer ervaring heb.

Dat zal bij jou hetzelfde zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Heeft iemand een Channeler's Trident over voor mij? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Het duurt nog wel een tijdje voordat de PC versie ook daadwerkelijk uit is, maar ben ik de enige die vrij pissed off is over het feit dat er nog steeds geen DLC is aangekondigd voor ons consolegebruikers?

Fan sinds het eerste spel en nu krijgen wij opeens geen content meer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
TheAshcat schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:32:
Het duurt nog wel een tijdje voordat de PC versie ook daadwerkelijk uit is, maar ben ik de enige die vrij pissed off is over het feit dat er nog steeds geen DLC is aangekondigd voor ons consolegebruikers?

Fan sinds het eerste spel en nu krijgen wij opeens geen content meer...?
dacht er het zelfde over ze zijn groot geworden met dit spel op de consoles
en nu komt er een PC versie met Extra's waar we op de Console nog maar moeten afwachten of we dat ook krijgen.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:41
Ik ben op dit moment weer bezig met Demon's Souls. Verwacht hem over een klein maandje (met alleen af en toe s'avonds even spelen) op platinum te hebben. Is Dark Souls echt een aanrader als je Demon's Souls geweldig vond? Is de moeilijkheidsgraad hoger? Wat naar mijn mening wel mag.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb dezelfde vraag als Faberge :) Geweldig spel!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Is inderdaad nog steeds de moeite. Belangrijkste dingen blijven behouden, zoals de combat. Het is nu alleen 1 grote wereld en niet meer het level-principe. Moeilijker denk ik niet, ongeveer zelfde niveau.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Dark Souls komt niet alleen naar de PC, maar ook nog eens via steam :) De petitie om dit spel niet via GfWL te laten lopen is dus succesvol geweest!

edit: voor de console gamers, de DLC komt ook naar de consoles!

Bron: http://www.gamer.nl/nieuw...tra-content-naar-consoles

[ Voor 35% gewijzigd door voxxel op 31-05-2012 15:41 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep <3 Kan niet wachten. Ben nog niet zov er op het spel (Capra Demon slacht me af) maar kan al niet meer wachten op DLC?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Dus, ik eindelijk Dark Souls voor de 360 gekocht. Zit al gister de hele dag te spelen en ben ondertussen level 15 en 200x dood gegaan ofzo..

Heerlijk spel, maar er gebeurde de straks toch iets raars.. Eindelijk de black knight voor de allereerste keer verslagen dus ik loop door. Kom de Taurus Demon tegen. Hij slaat, zijn mace zit vast en ik probeer langs hem te rollen om een backstab te doen...

wat gebeurt er? Ik rol per ongeluk van de brug af.. huppa dood. Dus terwijl ik mijzelf zie vallen en er in beeld komt You have died, zie ik die taurus demon van de brug af springen.. ook huppa dood. Nog voor het laad scherm begint, zie ik staan +3000 souls.. Dus ik zo wtf?

Kom ik terug, pak mijn bloodvlek op, taurus demon nergens meer te bekennen en 3000 souls rijker.. Beetje jammer dat ik nu de boss niet zelf heb kunnen killen :(

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
lol, jep kan gebeuren. Je kan bepaalde bosses zo afslachten (Iron Golem van de klif af gooien etc).

status:

Soul Level 28
Bosses dood: Taurus Demon, Asylum demon (begin van spel), moonlight butterfly
gear: Hollow Soldier legs, helmet. Balder Gloves en Chest
weapons: +stamina speed shield (van een Black Knight in Basin) +3, Drakesword en een Spear+5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel wil ik heel graag aanschaffen voor de PS3, maar ik zit een beetje te twijfelen tussen Dragon's Dogma en Dark Souls. Ik heb erg veel genoten van Demon's Souls, is Dark Souls een goede keus voor mij?

Tevens zou ik willen vragen of hier iemand weet of die zogenaamde 'Prepare to Die' editie ook voor de consoles verkocht wordt, of dit alleen voor de PC geldt? Ik heb liever zo'n versie dan apart de DLC te 'moeten' downloaden.

BOL.com heeft het in zijn lijst staan ( http://www.bol.com/nl/p/d...edition/1004004012358752/ ), maar dit is ook wel de enige website waar ik het op kan vinden. Beetje raar?

Alvast bedankt.

Phion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Dragon's Dogma heb ik zelf nog niet gespeeld, maar volgens mij zit daar nog veel meer RPG achtig iets in. Ik vond Dark Souls een goede balans hebben tussen hack/slash en RPG.. Maar dat is mijn mening ofcourse ;) Als je van Demon Souls hebt genoten, zal Dark Souls je ook vast en zeker bevallen.

Over Prepare to Die, ik meende dat ik dat wel gelezen had, maar ik kan zog een bron vinden, pin me er dus niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Prepare to die komt ook op de PS3, wordt gemeld in een van de E3 videos.

Ik moet zelf zeggen dat ik meer van Dark/Demon souls ben. Ik vond dragon's dogma zelf te makkelijk en gewoon geen angst om dood te gaan, vind ik een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Ik hoop wel dat ze de PC versie een beetje goed speelbaar maken en geen ******* up console port..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Even ter info, hij is nu ook te pre-orderen op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gister voor de 4e keer uitgespeeld, nu bezig voor platinum. Wat een hel is dat zeg. Alle wapens, miracles, sorceries en pyromancies. Wordt nog een werkje. Heb nu wel alle boss wapens. Mis alleen de wapens van priscilla en seethe nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
ik heb een vraagje waar staan bij de pc versie van Dark Souls Prepare to Die Edition de save games
of andere instellingen want ik heb me res aan gepast maar nu krijg ik zwartbeeld , herinstalleert en weer zwart beeld gelijk met het opstarten .

dus wil eigenlijk een hele schone instal doen maar hij laat dus ergens wat staan

of een inifile is ook goed waar ik alles weer terug kan zetten naar standaard

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 24-08-2012 22:57 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb de PC editie en vindt het echt brilliant tot nu toe. Zit nu net in de Burg. Tis allemaal nog wel uitzoeken maar dat is een gedeelte van de lol.

Overigens prima te spelen met de resolutie patch.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Is het beetje ok, geen slechte port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Met deze fix wordt in ieder geval de resolutie cap opgelost:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=488240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:18

Infinchible

Woef!

Ik heb hem gisteren even opgestart en 10 minuutjes gespeeld, maar ik schrok wel een beetje van hoe 'oud' het spel aanvoelt. Het leek wel of ik een spel speelde van 15 jaar oud. Hij herkende eerst mijn Xbox controller ook niet, later bleek dat te komen door het stuur wat nog verbonden was aan mijn computer. Die pakte hij als controller. Lekker logisch ook. Het is echt een directe port van de consoles, nu net die resolutiefix geïnstalleerd dus nog maar even kijken hoe het er nu uitziet. Ik had in ieder geval iets anders verwacht, maar ik ga hem nog wel goed spelen in ieder geval. Als zoveel mensen het echt een goed spel vinden zou de gameplay wel goed moeten zijn en dat is toch waar het om draait.

Helaas werkt de resolutiefix bij mij niet, dat zie ik de HUD en verder alleen een grijs vlak. Weer even wat verder gespeeld, toch wel een leuk spel ja! Moet alleen nog veel wennen aan de besturing, druk steeds op X (estus flask) in plaats van aanvallen. ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Infinchible op 25-08-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenwood
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 10:16
Infinchible schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:11:
Helaas werkt de resolutiefix bij mij niet, dat zie ik de HUD en verder alleen een grijs vlak. Weer even wat verder gespeeld, toch wel een leuk spel ja! Moet alleen nog veel wennen aan de besturing, druk steeds op X (estus flask) in plaats van aanvallen. ;(
In-game AA uitzetten, dan zou het moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Infinchible schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:11:
Ik heb hem gisteren even opgestart en 10 minuutjes gespeeld, maar ik schrok wel een beetje van hoe 'oud' het spel aanvoelt. Het leek wel of ik een spel speelde van 15 jaar oud. Hij herkende eerst mijn Xbox controller ook niet, later bleek dat te komen door het stuur wat nog verbonden was aan mijn computer. Die pakte hij als controller. Lekker logisch ook. Het is echt een directe port van de consoles, nu net die resolutiefix geïnstalleerd dus nog maar even kijken hoe het er nu uitziet. Ik had in ieder geval iets anders verwacht, maar ik ga hem nog wel goed spelen in ieder geval. Als zoveel mensen het echt een goed spel vinden zou de gameplay wel goed moeten zijn en dat is toch waar het om draait.

Die resoultie fix werkt wel als je de moeite neemt om de read me te lezen en dan doet wat er staat :9 (als het daar al de mist in gaat ;) ) . Overigens lijk ik uit je post op te maken dat je met een tb+muis speelt? Zou ik niet doen bij ports maar goed iedereen zijn eigen ding. 9 van de 10 keer speelt het voor geen kloot op een toetsenbord. Als beetje gamer heb je ook wel een gamepad liggen toch? Dingen zijn een noodzakelijk voor ieder zichzelf respecterend pc gamer.

Voor de rest brilliant spel. Spelen met een toetsenbord moet je niet doen, maarja wie speelt er ook een console game zonder gamepad (lol). Ik vindt het echt een brilliant spel tot nu toe en het ziet er echt goed uit. Sfeer is erg strak. Ben zeker blij dat ze hem geport hadden, daarvoor ook de petitie getekend.

En het is een perfecte port. Wat wil zeggen ze hebben de console game 100% geport en niks meer eraan gedaan. Het spel is nog 100% in console vorm. Dus in principe de perfecte port. Maar letterlijk niks extra's voor de pc. Persoonlijk vindt ik dat prima, nu draait het spel in z'n originele staat. Niks meer niks minder. Die resolutie fix is wel aan te raden trouwens.

Net eerste Taurus demon omgelegd! Duurde even maar ik heb hem verslagen in close combat. Speel nu als pyromancer. Had eerst een fighter maar puur melee is in dit spel wel moeilijker heb ik de indruk. Al melee ik nu ook 90% van de tijd want die fireball spel is echt kut.

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 25-08-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Oh thanks, dat zal ik even proberen. Heb trouwens wel de readme gelezen, maar dat dan over het hoofd gezien denk ik!
Ik speel natuurlijk wel met controller, een xbox controller for windows. Daarom zat ik al te balen dat ik hem eerst niet kon gebruiken omdat mijn stuur was aangesloten. Gelukkig kwam ik daar al snel achter, anders had ik het spel waarschijnlijk niet eens een volgende kans gegeven. Want met kb+muis is inderdaad niet handig in zo'n spel. Al speel ik bijvoorbeeld Skyrim wel daarmee, maar dat is ook meer een FPS.
Ik vind het te geport, zoals die resolutie die ze upscalen, de fps-cap van 30, dat is toch echt onnodig en lelijk op een pc. Ook erger ik me aan dat als je quit game doet dat je dan eerst weer de 'reclames' krijgt en daarna nog een keer op start moet drukken en dan weer afsluiten. Dat is gewoon zo omslachtig en alleen omdat het een port is. Zo moeilijk zou dat toch niet zijn om even aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ik wil zelf ook een controller gaan kopen voor dit spel welke raden jullie me aan :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Infinchible schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:47:
Oh thanks, dat zal ik even proberen. Heb trouwens wel de readme gelezen, maar dat dan over het hoofd gezien denk ik!
Ik speel natuurlijk wel met controller, een xbox controller for windows. Daarom zat ik al te balen dat ik hem eerst niet kon gebruiken omdat mijn stuur was aangesloten. Gelukkig kwam ik daar al snel achter, anders had ik het spel waarschijnlijk niet eens een volgende kans gegeven. Want met kb+muis is inderdaad niet handig in zo'n spel. Al speel ik bijvoorbeeld Skyrim wel daarmee, maar dat is ook meer een FPS.
Ik vind het te geport, zoals die resolutie die ze upscalen, de fps-cap van 30, dat is toch echt onnodig en lelijk op een pc. Ook erger ik me aan dat als je quit game doet dat je dan eerst weer de 'reclames' krijgt en daarna nog een keer op start moet drukken en dan weer afsluiten. Dat is gewoon zo omslachtig en alleen omdat het een port is. Zo moeilijk zou dat toch niet zijn om even aan te passen?
Overigens dat grijze vlak wat je had is omdat je AA aan hebt laten staan in de opties.
De enige reden dat er een PC versie is, is een petitie die opgestart is door fans. Ze hebben altijd al aangegeven niks extra's te doen en het puur als fanservice te verlenen voor het grootste deel. Orgineel was er helemaal geen PC release geplanned. Er is ook altijd duidelijk aangegeven dat o.a. door onervarenheid van developer ze het hele spel intact wilde porten en verder er niks aan veranderen. Het is een stukje fanservice.

Imo kopen tegenwoordig erg veel mensen blind een spel want veel gezeur (op andere fora) gaan over zaken die zijn aangegeven.

Ik ben het met je eens dat het jammer is dat ze de pc niet beter benutten aan de andere kant, ik ben veels te blij dat ik dark souls op de PC heb. En het werkt verder perfect, geen bugs en geen CTD's. Het is echt precies wat ze gezegd hebben dat ze zouden maken. Dus aan alle verwachtingen wordt voldaan. Ik denk dat veel mensen veels te veel hadden verwacht gebaseerd op niks en de game blind gekocht hebben en er dan achter komen dat het een letterlijke port is.(check de steam fora van dark souls, echt hilarisch)

En dat geneuzel over FPS, tja volgens mij zeuren mensen al omdat ze weten dat het 30 is. Niet eens omdat ze het zien. Maar goed zoals ik zei, die hele port is een fan service en die port werkt verder perfect.

Overigens wordt ik er ook moe van dat mensen zeggen dat het een slechte port is. Dat is het niet het is een perfecte port het kopieert de console game 1 op 1. Ze hebben er gewoon geen pc features ingestopt, dat is iets anders dan een slechte port. Je krijgt de console ervaring op een PC.

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 25-08-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Postius schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:36:
[...]

Je krijgt de console ervaring op een PC.
Dat is wat vele niet willen denk ik ..
ik heb me de eerste paar min ook even gehad van WAT is dit maar goed ik was voorbereid ...
was al van het ergste uit gegaan maar na een min 15 spelen is het meesterlijke game :)

met muis en tobo is het wel even wennen maar het gaat gewoon lekker , ik heb ze vele malen erger gezien en gespeeld.....

Nu nog even de hele serie van God of War naar de pc en ik ben dit jaar voorzien van games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ravw schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:49:
[...]

Dat is wat vele niet willen denk ik ..
ik heb me de eerste paar min ook even gehad van WAT is dit maar goed ik was voorbereid ...
was al van het ergste uit gegaan maar na een min 15 spelen is het meesterlijke game :)

met muis en tobo is het wel even wennen maar het gaat gewoon lekker , ik heb ze vele malen erger gezien en gespeeld.....

Nu nog even de hele serie van God of War naar de pc en ik ben dit jaar voorzien van games :)
Tja het kan met toetsenbord en muis. Maar tegenwoordig als pc gamer kan je niet echt zonder een gamepad. Alles is multi console en al die spellen spelen echt veel beter met een gamepad. Voor die 15 euri :9 .

Overigens hoop ik wel dat je met de resolutie patch speelt. Het verschil is als dag en nacht.

En ik snap wel dat het voor mensen een schok kan zijn, maar de dev heeft altijd aangegeven dat het dit zou worden. Dus imo zijn het alleen de blind kopers die zo kwaad zijn anders had je het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Postius schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:07:
[...]

Overigens hoop ik wel dat je met de resolutie patch speelt. Het verschil is als dag en nacht.
En wat is de maximale res die je kan spelen ?

ik zit standaard hier op 5760 . 1080

en toen ik dat gisteren deed was het zwart beeld en niet meer terug te krijgen in game .. dus windows geformatteerd vandaag

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 25-08-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ravw schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:53:
[...]

En wat is de maximale res die je kan spelen ?

ik zit standaard hier op 5760 . 1080

en toen ik dat gisteren deed was het zwart beeld en niet meer terug te krijgen in game .. dus windows geformatteerd vandaag
Ik speel gewoon 1080p das de standaard reso van die resolutie fix (niks veranderd in die ini, ik vond het mooi zat). Wel eerst AA en motion blur uitzetten. En vervolgens heb ingame een resolutie ingesteld die het dichtst bij mijn schermresolutie zit. Omdat ik een 16:10 scherm heb wel kleine zwarte balkjes, maar daar kan ik me niet aan storen.

En die 2 bestandjes verwijderen was waarschijnlijk genoeg geweest denk ik. Of anders een clean instal. Maar goed je moet het eerst een keer normaal opstarten en ingame AA en motion blur uitzetten. Dan die reso fix en dan gewoon opstarten. Dan werkt het gewoon, hierna kan je proberen de resolutie in die ini nog verder te verhogen zodat er wordt gedownsampled (of je een hele hoge resolutie hebt).

[ Voor 22% gewijzigd door Postius op 25-08-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oi,

ik heb in eerste instantie de PC versie geprobeerd met een Xbox 360 controller maar was toch niet helemaal onder de indruk van de controls. Het spel zelf trok me wel,
Ben daarna maar gewoon de stad in getrokken om een PS3 versie te bemachtigen, wat bijna niet te doen was maar moet nu echt zeggen dat de PS3 versie echt veel fijner speelt. Wellicht dat het aan mij ligt , maar zelfs de graphics vind ik op PS3 beter dan op de PC ( kan natuurlijk ook door lower res TV komen)

Controls zijn echt veel vloeiender en voelen gewoon goed aan. Ben sinds vanmiddag aan een stuk aan het spelen geweest en ben nog nooit zoveel dood gegaan in een spel :) ,

Doet me echt weer denken aan toen ik voor het eerst RPG's op de PS1 speelde waarbij je dan dagen lang bezig was om patronen van bossen en mobs te leren voordat je het level/stage uiteindelijk haalde..

[ Voor 13% gewijzigd door Fantomas op 25-08-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

ravw schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:16:
ik wil zelf ook een controller gaan kopen voor dit spel welke raden jullie me aan :)
Als ik jou was zou ik echt een Xbox 360 controller for Windows kopen. Dat is een gewone draadloze xbox controller met een ontvanger erbij. Dit werkt helemaal perfect en sowieso alle games met het Games for Windows logo ondersteunen deze out of the box. De ontvanger kan trouwens ook meteen 4 controllers aan, dus als je bijvoorbeeld ook Fifa speelt met vrienden kunnen die gewoon hun controllers van de xbox meenemen enzo. Of zelf wat losse controllers halen natuurlijk. Qua bereik en compatibiliteit vind ik deze echt de beste. Heb zelf ook nog een draadloze Logitech (PS3 lookalike) en 2 bedrade Logitech Chillstreams. De Chillstreams zijn ook wel goed qua compatibiliteit, maar ze zijn bedraad. Wel is de airco die erin zit erg relaxed tegen zweethandjes. ;)

Over het spel en het porten zelf heb ik verder niet veel meegekregen. Ik hoorde alleen van collega's en op tweakers dat het een erg goed spel is. Verder niets van de ontwikkeling voor pc meegekregen. Maar als ik het zo hoor is het in ieder geval goed dat ze het toch geport hebben dan, anders had ik hem waarschijnlijk nooit kunnen spelen. Maar het bevalt tot nu toe wel goed, uitdagend spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Even een vraagje speel nu als War
maar welke Char is eigenlijk het beste om te nemen en te beginnen.
Zeker om het spel een beetje te leren kennen want ik zit nu in het 2 de gedeelte maar blijf dood gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:56
Heb hem ook op de PC en met de res. Fix is de game prachtig, een port tja. De game is er dus ik kan niet klagen! Ben nog niet echt ver lvl 10 warrior bij de bonfire waar een stukje van te voren een draak voorbij vloog op de rand van een kasteel zeg maar nog 0x dood gegaan :).

Wat is een beetje een goede class? Warrior gekozen goede keus? Ook vraag ik me af welke stats handig zijn, heb nu constant strength en vitality geupgrade zie geen reden voor de andere, mis ik iets?

Ook vraag ik me af wat het voordeel is van human zijn?

Hoop dat iemand deze vragen weet te beantwoorden :).

Btw @eindje hierboven:
Echt een draadloze xbox controller kopen, licht perfect in de hand en heeft GOEDE support in iedere game. Heb ook een logitech ps clone maar die werkt in bijna geen een game en moet apparte software gebruiken.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
draadloze xbox controler kopen voor op de pc hoe vind mijn pc hem dan ?
En gelijk weer een vraagje hoe haal ik een save game weg ... ( blauw X knop) ja hallo die hebben we niet op de pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
ravw schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:27:
draadloze xbox controler kopen voor op de pc hoe vind mijn pc hem dan ?
En gelijk weer een vraagje hoe haal ik een save game weg ... ( blauw X knop) ja hallo die hebben we niet op de pc :)
Je moet een draadloze xbox controller kopen MET draadloze receiver voor pc. De receiver gaat met USB in de pc en die kan 4 draadloze controllers ontvagen.

Dus zoiets:

pricewatch: Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows

Ik heb de zwarte uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Kan je beter een controller met draad kopen. Spaart je weer een tientje.

De classes maken niet echt uit, gaat erom hoe je je stat points verdeeld. Ik kan als je nieuw bent misschien wel een vorm van ranged combat aanraden (magic of bogen) want puur melee schijnt lastiger te zijn. Verder maakt je start klasse voor zover ik heb begrepen niet zoveel uit.

Als je human bent zet je PvP aan kort gezegd. Je kan andere werelden binnen vallen en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
ravw schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:47:
Even een vraagje speel nu als War
maar welke Char is eigenlijk het beste om te nemen en te beginnen.
Zeker om het spel een beetje te leren kennen want ik zit nu in het 2 de gedeelte maar blijf dood gaan :(
Hangt eigenlijk ook wel van je speelstijl af. Ik ben zelf begonnen als pyromancer.. De Pyromancy heeft mij in het begin echt veel geholpen, daarna kun je in principe altijd nog zelf bepalen hoe je wil levellen.
En hoe vervelend het ook is... dat 'dood gaan' hoort echt bij dit spel, maar het is dik de moeite waard!

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Ralf Bimbo schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 08:38:
[...]

Hangt eigenlijk ook wel van je speelstijl af. Ik ben zelf begonnen als pyromancer.. De Pyromancy heeft mij in het begin echt veel geholpen, daarna kun je in principe altijd nog zelf bepalen hoe je wil levellen.
En hoe vervelend het ook is... dat 'dood gaan' hoort echt bij dit spel, maar het is dik de moeite waard!
ja dat dood gaan heb ik nu al meer gedaan met een level 7 in dit spel dan in heel diablo 3 :D

maar onder welke knop (pc) zit die X (blauwe)knop voor de save games weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Postius schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 02:50:
Kan je beter een controller met draad kopen. Spaart je weer een tientje.

De classes maken niet echt uit, gaat erom hoe je je stat points verdeeld. Ik kan als je nieuw bent misschien wel een vorm van ranged combat aanraden (magic of bogen) want puur melee schijnt lastiger te zijn. Verder maakt je start klasse voor zover ik heb begrepen niet zoveel uit.

Als je human bent zet je PvP aan kort gezegd. Je kan andere werelden binnen vallen en omgekeerd.
En wat zijn dan "goede punten" om uit te geven. Het zou namelijk rot zijn als ik halverwege het spel ben en er achter kom dat ik iets niet kan omdat ik fouten heb gemaakt met de skill points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Resistance is nutteloos.
Enudrance is meer stamina + carry weight
vitality is meer hp
Strength is meer damage met str based wapens
dex is meer dmg met dex based wapens en cast speed
int is meer dmg met spells
attunement is meer spel slots

Tenminste als ik het mij goed herinner ;) Zie ook http://darksoulswiki.wikispaces.com/Stats

Zelf vond ik de pyromancer de ideaalste begin class, lekker flexibel met als extratje een zware damage spell.

[ Voor 14% gewijzigd door Rann op 26-08-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Nu maar hopen dat de DLC snel naar Xbox/PS3 komt.

Ik wil graag weer een reden om te gaan spelen, maar na 3x uitspelen is de lol er wel vanaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

titelfix :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
mijn tips (6x uitgespeeld)

1.) Neem niet een Pyromancer/Sorcerer. Deze zijn insanely overpowered en maken het spel te makkelijk (SL 6 run met 2 spells nodig per boss)
2.) Doe het rustig aan! Denk niet dat je langs vijanden kan rushen als je niet weet wat je doet.
3.) Je kan de Capra Demon overslaan als je de Master Key hebt. Niet aan te raden, maar voor veel spelers is de Capra echt lastig
4.) Leer patterns herkennen, en speel erop in.

Mocht iemand nog vragen hebben, go for it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Overpowered... nah, sterk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:24

Gundogan

Rip and tear, until it is done

lanerios schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:21:

1.) Neem niet een Pyromancer/Sorcerer. Deze zijn insanely overpowered en maken het spel te makkelijk (SL 6 run met 2 spells nodig per boss)
2.) Doe het rustig aan! Denk niet dat je langs vijanden kan rushen als je niet weet wat je doet.
3.) Je kan de Capra Demon overslaan als je de Master Key hebt. Niet aan te raden, maar voor veel spelers is de Capra echt lastig

5.) Speel zonder (precieze) guide. De eerste ervaringen met Dark en Demons Souls zijn zoveel leuker als je niet meteen precies weet hoe je alles moet doen. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Gundogan schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:00:
[...]

5.) Speel zonder (precieze) guide. De eerste ervaringen met Dark en Demons Souls zijn zoveel leuker als je niet meteen precies weet hoe je alles moet doen. :)
Daar ben ik wel achter en net als je denk van nu weet ik het wel komt er weer wat van aaaaaaaaagh of je stort weer een 100 meter naar beneden en kan ej weer opnieuw beginnen :)

Maar heb nog geen antwoord op

maar onder welke knop (TOBO) (pc) zit die X (blauwe)knop voor de save games weg te halen
En ik zie dat mensen locken hoe doe je dat ?

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 26-08-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ravw schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 14:02:
[...]

Daar ben ik wel achter en net als je denk van nu weet ik het wel komt er weer wat van aaaaaaaaagh of je stort weer een 100 meter naar beneden en kan ej weer opnieuw beginnen :)

Maar heb nog geen antwoord op

maar onder welke knop (TOBO) (pc) zit die X (blauwe)knop voor de save games weg te halen
En ik zie dat mensen locken hoe doe je dat ?
Die spelen met een game pad!

Locken op pc is je middlemuis knop indrukken? ZOiets, maar het spel speelt echt niet fatsoenlijk op een tobo :9

Oh en 1 tip is wel handig, athans voor mij. Als je uit het Asylum bent ga dan niet naar beneden met de lift en ook niet naar de skeletjes. Gewoon naar de grote brug gaan rechts van je. (heeft me 3 of 4 uur gekost, ben al in new londo geweest ofzo lol)

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 26-08-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
aaaaaaaagh even een vraagje ik krijg wat van die game
Hoe zit dat AI gedrocht in elkaar

ik ben nu bij de undead brug al 1 dag bezig nu level 17 maar ga steeds dood dit is toch niet normaal wat ik ook doet of wat ik ook vecht altijd snel dood

en je krijg maar 5 van die potjes maar daar ben je bij de 2de checkpoint gelijk al 1 kwijt door de boogschutter

ik sta bij dit punt

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/PC%20%20en%20GAMES/DATA2012-08-2619-40-28-68.jpg

hier mijn stats van een paar levels terug

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/PC%20%20en%20GAMES/DATA2012-08-2619-41-02-54.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 26-08-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Haha, welkom bij Dark Souls ;)

Schild omhoog houden, speel voorzichtig... Enigste tip dat ik je kan geven ;) Laat ze anders rustig op jou af komen. Als hun slaan, blokken en terug aanvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Rann schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:14:
Haha, welkom bij Dark Souls ;)

Schild omhoog houden, speel voorzichtig... Enigste tip dat ik je kan geven ;) Laat ze anders rustig op jou af komen. Als hun slaan, blokken en terug aanvallen ;)
jeps dat had ik al door maar dan zit je dus zonder potjes op een gegeven moment en half leven vol dan kan ik twee kanten uit die toren in of naar beneden bij de zijn te sterk voor me met half leven en geen potjes
en ik kan ook niet zo snel een save zwaard vinden daar zo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
lanerios schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:21:

Ik ben een warrior lvl 20 nu en ongv. 10x dood gegaan waarvan 3 bij de eerste echte baas en een paar keer dat ik een of andere stenen/metalen huge warrior tegen kwam.

Ik ga nu ook gewoon spelen zonder echt iets te volgen denk wel dat het prima is zo maar wilde even weten of dat de keuze prima was zo.

1 ding wat ik niet weet is of je een stealth attack kan doen als je achter iemand sneakt, toen ik dit namelijk probeerde sloeg mijn char gewoon normaal met right button(xbox controller).

Game is tot nu toe wel nice, lekker moeilijk en daardoor spannend! Gelukkig nog niet al mijn souls verloren door twee keer dood te gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Beginners tip: Koop een schild met 100% physical prot. Nu kan je blokken zonder dat je damage krijgt (iig physical damage). Ik speel het spel ook voor de eerste keer hoor, maar dit maakt wel een groot verschil. Het is moeilijk maar niet ondoenlijk.

Verder moet je tegen normale vijanden eigelijk bijna geen damage krijgen. 1 slag doet al voldoende schade. Dus je moet verstandig en vrij tactisch vechten. Zijn er veel vijanden? Ga op een chokepoint staan (deur opening, wenteltrap). Etc.

Verder is timing erg belangerijk en loop altijd met je schild omhoog.

Heb zelf nu net de gargoyles verslagen. Ging echt heel moeilijk totdat ik besloot the sun knight te summonen. En toen werden ze geinstagibbed.

Overigens andere beginners tip, hak staarten bij grote monsters ervanaf.

Hiernaast heb ik daarnet voor de lol is die invade items gebruikt. 2x iemand geinvade en 2x het duel gewonnen! (helemaal trots).

Eerste was een leuk duel maar hij hat een halberd of speer vast en ik een drake sword. Hij viel te langzaam aan dus uiteindelijk kwam ik door zijn verdediging heen.

De 2de heb ik gewoon keihard gebackstabbed toen hij in gevecht was met een skelet. Echt hilarisch om te doen.

Verder gebruik je humanity om jezelf bij een bonfire unhollow temaken en je bonfire te kindlen. Hierdoor krijg je +5 flasks mee en je kan dit 4x doen geloof ik (maar 10 flask zijn er zat voor het begin).

Overigens kan ik ook aanraden om sommige zaken op te zoeken want er wordt vrij weinig uitgelegd en hoewel ontdekken erg leuk is zijn er zaken die compleet langs je heen kunnen gaan. Dankzij wiki snap ik nu iig hoe ik wapens upgrade :9 (al is mn drake sword wel echt gigantisch sterk voor het begin heb ik het idee)

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 26-08-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ravw schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:58:
aaaaaaaagh even een vraagje ik krijg wat van die game
Hoe zit dat AI gedrocht in elkaar

ik ben nu bij de undead brug al 1 dag bezig nu level 17 maar ga steeds dood dit is toch niet normaal wat ik ook doet of wat ik ook vecht altijd snel dood

en je krijg maar 5 van die potjes maar daar ben je bij de 2de checkpoint gelijk al 1 kwijt door de boogschutter

ik sta bij dit punt

[afbeelding]

hier mijn stats van een paar levels terug

[afbeelding]
Welcome2Darksouls, dit heeft niks met slechte AI te maken, maar meer met slecht spelen. Koop een boog, en leer pullen!
Schiet er 1 met een boog neer, die rent alleen op je af, slacht die af.
Voor de firebomb gooiers op de higher ground daar? Sta ver genoeg weg, en je kan ze gewoon afschieten zonder dat ze je raken.

Trouwens, je kan vanaf Firelink in 1x naar de Capra Demon en de hele undead burg overslaan en gelijk naar de lower gaan om te slachten.

edit:

GEBRUIK NIET DE DRAKE SWORD, alles gaat makkelijk en snel, totdat je bij Quelaag komt, dan ga je gruwelijk dood, en heb je geen geupgrade wapens omdat alles toch al makkelijk ging etc.

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 26-08-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
lanerios schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:22:
[...]

Welcome2Darksouls, dit heeft niks met slechte AI te maken, maar meer met slecht spelen. Koop een boog, en leer pullen!
Schiet er 1 met een boog neer, die rent alleen op je af, slacht die af.
Voor de firebomb gooiers op de higher ground daar? Sta ver genoeg weg, en je kan ze gewoon afschieten zonder dat ze je raken.

Trouwens, je kan vanaf Firelink in 1x naar de Capra Demon en de hele undead burg overslaan en gelijk naar de lower gaan om te slachten.

edit:

GEBRUIK NIET DE DRAKE SWORD, alles gaat makkelijk en snel, totdat je bij Quelaag komt, dan ga je gruwelijk dood, en heb je geen geupgrade wapens omdat alles toch al makkelijk ging etc.
ik kan nu makkelijk bij die taurus of zo komen maar dan ... die twee die in de toren staan zijn dood maar met 5 potjes en een zwaard van 78 dm kom je niet ver
Want blocken kan je dat beest niet ..

upgraden :S wanneer gebeurd dat dan en hoe ?
heb wel iets van titanium gevonden maar verder weet ik er niet wat ik er mee moet doen
zo als mensheid en dat soort dingen er wordt ook niets uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Ja upgraden? Hoe gaat dat in zijn werking durf mijn gear niet te upgraden omdat ik bang ben dat ik later van die shards te kort kom en vast kom te zitten, want een long sword is het niet waard om geupgrade te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

ravw schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:48:
[...]

ik kan nu makkelijk bij die taurus of zo komen maar dan ... die twee die in de toren staan zijn dood maar met 5 potjes en een zwaard van 78 dm kom je niet ver

heb wel iets van titanium gevonden maar verder weet ik er niet wat ik er mee moet doen
Juist het feit dat er niets uitgelegd wordt en je het allemaal zelf maar moet uitzoeken is de charme van Demon's en Dark Souls, dit is gewoon een designkeuze en works as intended. Dit is geen moderne hack&slasher waar je aan het handje wordt genomen de eerste 10 levels en je alle kennis hebt als het ietsjes moeilijker wordt, je zult echt moeten investeren in het spel. Op de 360 ben ik echt honderden keren doodgegaan.

Het spel is moeilijk en soms heb je zelfs het gevoel dat het gewoon onmogelijk is maar stukje bij beetje kom je steeds verder. Kom je ergens niet voorbij dan is het vaak een kwestie van te laag level, niet geschikte gear of simpelweg de verkeerde tactiek. Grinden is dan vaak een optie maar wellicht ben je gewoon per ongeluk een gebied binnengewandeld waar je karakter gewoonweg nog niet klaar voor is. Dat vind ik één van de pluspunten van het spel, het kan gewoon zomaar voorkomen dat je ergens een trapje afloopt en tussen mobs terechtkomt die 20, 30 levels hoger zijn dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Guide to upgrading:

Zodra je voorbij de Undead Burg bent, kom je bij een soort kerkachtig gebouw uit (na de boar), Hier rechts van is een lang recht pad + bonfire. Als je dit pad volgt, kom je bij Andre of Astora uit. Een blacksmith. Hij kan voor titanite je wapens upgraden. Titanite shards zijn makkelijk te farmen (de Balder knights in de kerk droppen ze).

Ook handige tip!

1.) In de kerk is een Firekeeper Shard. Deze ligt achter de grote mace wielding knight. Hou afstand, en sla wanneer hij een overhead slam doet (duurt even om zn wapen weer te pakken)
2.) In de kerk is een shortcut, als je vanaf het bonfire pad komt, rechtdoor rennen dan zie je 2 deurtjes naast elkaar. Als je de rechter (denk ik?) neemt en op de switch stapt, dan kom je met een lift in Firelink Shrine uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:20
Het is en blijft echt een geweldige game! Het spel is gewoon heel eerlijk, als je even niet oplet / lui bent dan val je van een randje de afgrond in of je gaat dood door een paar simpele skeletons/knights, heerlijk!

Ik heb hem ook voor de PS3 maar ik werdt gek van de FPS drops! Nu kan ik hem goed spelen op de PC, ik speel hem met een PS3 controller en dat bevalt helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo vandaag maar eens een Xbox 360 controller met staart gekocht en eens kijken of dit beter werkt , me eerste indruk is wel aardig maar wel heel erg wennen aan de knoppen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Dat zal, maar veel plezier kun je er zeker aan beleven ;) Ik ga hem denk ik alsnog voor de PC erbij halen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ravw schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:48:
[...]

Die taurus demon is goed te killen als starter. Ik heb em ook op lvl 8 of 12 omgelegd. Als noob. Gewoon veel rollen en niet geraakt worden. Alle bosses zijn eht zelfde. Leer het aanval patroon, wacht totdat ie een langzame aanval doet. Ren erheen begin met je tandenstoker te prikken en ren weer terug.

Overigens nogal een domme tip om een sterker item niet te gebruiken 8)7 maar je hebt altijd van die wazige mensen.

Je kan shit om te up graden gewoon gebruiken, als jij bang bent en het wilt bewaren doe je dat maakt ook niet uit. Maar ook dingen als kindlen etc heb ik lekker opgezocht op wiki. Want het spel legt te weinig uit waardoor zijn eigen diepgang gaat verloren en dat is ook niet de bedoeling. Voor de rest vermaak ik me er geweldig mee en verbaas me over veel shit (ik zoek af en toe iets op) dus de meerderheid is ook maar kijken wat het doet!

Met het drake sword gaat het wel lekker en pyromancer is ook ideaal. Af en toe bij kut beesten ff een firebolt erop. Ook hilarisch van die mensen hier die zeggen dat ranged of pyro zwaar op is en het spel te makkelijk maakt. Dan heb je echt 0,0 inlevingsvermogen en ben je alleen maar met je eigen game bezig. Als je het een keer al helemaal hebt gedaan kan ik me voorstellen dat een pyro of puur ranged te makkelijk wordt. Maar om dat nu aan nieuwe spelers aan te raden...

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 27-08-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Drakesword is zwaar OP in het begin, dat is het nadeel.. Je kan hem te vroeg krijgen door een 'glitch'..

Voor Taurus is het in het begin de toren opklimmen nadat je hem 'ge aggro-ed' hebt. Vervolgens met een slag naar beneden helft van zijn leven eraf hakken.

Eventueel de lightning resin gebruiken die je eerder kon vinden (als je de master key hebt). Dit helpt enorm op Taurus!. Zoniet, netjes onder z'n slagen doorrollen en in de rug aanvallen.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Rann schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:04:
Drakesword is zwaar OP in het begin, dat is het nadeel.. Je kan hem te vroeg krijgen door een 'glitch'..

Voor Taurus is het in het begin de toren opklimmen nadat je hem 'ge aggro-ed' hebt. Vervolgens met een slag naar beneden helft van zijn leven eraf hakken.

Eventueel de lightning resin gebruiken die je eerder kon vinden (als je de master key hebt). Dit helpt enorm op Taurus!. Zoniet, netjes onder z'n slagen doorrollen en in de rug aanvallen.

Succes ;)
Dat was handiger geweest dan gewoon melee-en met die taurus demon. Aan de andere kant wil ik ook de meeste van die bosses verslaan in melee omdat het gewoon moeilijker en leuker is (imo)! Opzich is een plunge attack van die toren wel goed ja, zelf nog niet bedacht. Maar nu moet ik zeggen dat zijn aanvallen vrij goed te ontwijken zijn.

Tja dat drake sword is idd wel sterk, ach je moet het jezelf ook niet moeilijker maken dan het is. Ik was op de brug en toen zag ik een message staan van een andere speler: Met Weakness: **** (spoilers enzo). Dus toen dacht ik fuckit! En heb ik er 30 tot 80 pijlen in geschoten. Ik dacht nog op een gegeven moment van goh, dit duurt wel lang. :9

Die black knights zijn nu wel een stuk beter te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
@Postius,

dat wel, maar ik merkte op een gegeven moment dat het te makkelijk werd. Hij is in principe te sterk om gelijk in het begin te halen.. Je moet hem eigenlijk pas halen als je de draak aankan ;) (Nooit? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Rann schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:57:
@Postius,

dat wel, maar ik merkte op een gegeven moment dat het te makkelijk werd. Hij is in principe te sterk om gelijk in het begin te halen.. Je moet hem eigenlijk pas halen als je de draak aankan ;) (Nooit? :P)
Tegen de tijd dat je die draak kunt afmaken dan moet je al veel betere wapens tot je beschikking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
KneoK schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:47:
[...]

Tegen de tijd dat je die draak kunt afmaken dan moet je al veel betere wapens tot je beschikking hebben.
hihi laat ik eerst maar zorgen dat ik met level 20 voorbij Taurus komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Volgens mij ben ik OP voor dit moment in de game. Ben nu net bij de blacksmith lvl 21 en heb met heel veel geluk de black knight weten te killen voor de eerste echte baas en kreeg er de black knight sword uit.

Ik moet mijn Dex nog met 2 punten omhoog krijgen en dan heb ik em. 220 dam. Wow. Is dit wapen echt zo goed of word dit later alsnog waardeloos? Denk wel dat het waard is om deze te upgraden?

Ben echt zooveel dood gegaan bij die black knight, speel als warior met een long sword xD. (tot dex 18 is)

Edit: en dat is dus nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tiwazz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:33:
Volgens mij ben ik OP voor dit moment in de game. Ben nu net bij de blacksmith lvl 21 en heb met heel veel geluk de black knight weten te killen voor de eerste echte baas en kreeg er de black knight sword uit.

Ik moet mijn Dex nog met 2 punten omhoog krijgen en dan heb ik em. 220 dam. Wow. Is dit wapen echt zo goed of word dit later alsnog waardeloos? Denk wel dat het waard is om deze te upgraden?

Ben echt zooveel dood gegaan bij die black knight, speel als warior met een long sword xD. (tot dex 18 is)

Edit: en dat is dus nu!
Je hebt al 36 str?

(ik ben ook level 20 en heb net de tower bell geklonken en in de garden 1 of ander vliegbeest doodgemept). De hydra ben ik maar aan voorbij gelopen want dat werd me iets te lomp. (wel snel de loot gepakt en weg gerend :9 )

Ik ben ook al wel een paar keer enkele 1000den zielen verloren.

[ Voor 17% gewijzigd door Postius op 27-08-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Postius schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:24:
[...]

Je hebt al 36 str?

(ik ben ook level 20 en heb net de tower bell geklonken en in de garden 1 of ander vliegbeest doodgemept). De hydra ben ik maar aan voorbij gelopen want dat werd me iets te lomp. (wel snel de loot gepakt en weg gerend :9 )

Ik ben ook al wel een paar keer enkele 1000den zielen verloren.
Nee ik heb 20 str? Ik kan het wapen gewoon goed gebruiken :). Ja ik heb nu ook de 1ste bel en ben naar beneden gegaan heb net 6k+ souls verloren soor de capra demon wat een rotzak is dat zeg. Ben er maar voor vandaag mee gestopt morgen weer verder. Zijn die black knight items zeldzaam of?

Denk toch niet dat ik zo OP ben met dit wapen maar gewoon goed op weg :).

Edit:
Black knight sword req. 20STR 18DEX
Bron:
http://darksoulswiki.wikispaces.com/Black+Knight+Sword

[ Voor 10% gewijzigd door ndonkersloot op 27-08-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tiwazz schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:37:
[...]

Nee ik heb 20 str? Ik kan het wapen gewoon goed gebruiken :). Ja ik heb nu ook de 1ste bel en ben naar beneden gegaan heb net 6k+ souls verloren soor de capra demon wat een rotzak is dat zeg. Ben er maar voor vandaag mee gestopt morgen weer verder. Zijn die black knight items zeldzaam of?

Denk toch niet dat ik zo OP ben met dit wapen maar gewoon goed op weg :).

Edit:
Black knight sword req. 20STR 18DEX
Bron:
http://darksoulswiki.wikispaces.com/Black+Knight+Sword
Ja die black knight dingen schijnen dus wel zeldzaam te zijn en behoorlijk goed. Ik heb een great sword gevonden, van de dark knights. Hier heb je dus 34 str voor nodig. Dat zwaard is ook erg nice trouwens! Ziet eruit alsof het wel de moeite van het upgraden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
tips voor bosses:

1.) Taurus demon, ren de fog gate in. Naar rechts, toren op, slacht 2 archers af. Ga naar beneden, spawn the taurus demon. Ren terug naar toren bovenop, en VAL er vanaf terwijl je R1 indrukt. Plunge attack, -50% hp van de boss.

2.) Capra demon. Veel plezier, gewoon blijven proberen

3.) Gaping Dragon Ga voor z'n staart!

4.) Bellfry Gargoyles? Summon Sunbro! en ga voor de staart.

BKS is niet al te goed, leuk start zwaard maar er komen betere (hint, faith characters kunnen vanaf Firelink Shrine een van hun beste zwaarden krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Die capra demon hadden mensen veel problemen mee las ik. Ik had hem dood voordat ik er erg in had. 1x plunge attack en nog wat normal attacks. En hijzelf is extreem langzaam. Ik vond die taurus demon en dan die gargoyle heel wat vervelender.

Maar 1x gestorven bij die capra. Wat mezelf ook verbaasde :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Pfff werd je niet opgegeten door die honden? En hem plungen was dacht ik niet zo makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had de capra ook in een keer. Ging min of meer per ongeluk. (had iemand hem wel op een stream zien doen)

Ik liep naar binnen, dook naar links en had gelijk de eerste hond down. rende daarna de trap op waar ik de 2e hond tegenkwam. Bovenaan de trap dacht ik op het waterrad even een flask te pakken, maar ineens stond boss onder me. Hij kon me daar blijkbaar niet bereiken :).

Toen ik van het waterrad afsprong met een attack was ie al de helft van zijn xp kwijt. Ik stond toen wel klem in dat hoekje, maar na drie of vier keer meppen was ie wel stuk.

leukste blijft echter dat je als je even niet oplet gelijk de pineut bent. Ben intussen al talloze keren voor bij de boar boss adds gerend en net werd ik alsnog in een onbewaakt moment te grazen genomen toen ik dacht even voorbij die adds te rennen.

Wel fucking frustrerend, ik werd door een van die kikkerbeesten gecursed en moest toen met een halve life bar de weg terug naar undead parish rennen om een purification stone te kopen van die gast in de klokketoren. Was nog een heel karwei om rustig te blijven en alles netjes te doen zodat ik mijn souls niet kwijtraakte.

[ Voor 4% gewijzigd door Fantomas op 28-08-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Nou ik ben wel 6x dood gegaan bij capra -.-. Eindelijk had ik hem door en toen was hij vrij simpel. Net ook nog de gaping demon ding dood gemaakt die boss was pas easy/saai. Een vrij dikke axe van hem gekregen maar kan deze nog niet goed gebruiken geen idee wanneer dit wel kan waarschijnlijk als ik veeeel meer STR heb.

Game blijft epic, stoor me soms wel alleen aan de lage FPS van 30 met soms drops naar 15 for no reason .. meer mensen dit probleem?

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste