Toon posts:

[Multi] Dark Souls

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wanneer je als kind zijnde opgroeit met gamen, kom je eens in de zoveel jaar een game tegen die werkelijk alles overtreft. Voor mij was dit Final Fantasy VII. Voorafgaand was ik een fanatiek liefhebber van Zelda.
Op de NES ontdekte ik al gauw mijn passie voor het RPG genre. En naarmate de jaren verstreken bleef ik altijd trouw aan deze titel.

Toen ik voor het eerst kennis maakte met Final Fantasy VII ging er een wereld voor me open. Een game met zoveel diepgang op elk front. Muzikale sfeer, grafisch, verhaal en natuurlijk uren lang uitdagend moeilijke gameplay. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds een groot Final Fantasy liefhebber, en kijk met verlangen daarom uit naar het volgende deel XIII-2

Wat me waarschijnlijk het meest aantrok, waren de optionele extra's zoals het behalen van Ultimate Weapons, en het verslaan van de allersterkste geheime eindbazen. Om dit kunnen realiseren moet je charachter over een goed arsenaal aan incasseringsvermogen beschikken, en uiteraard komen de Ultimate Weapons en andere gear daar aardig bij aan te pas. Maar zelfs wanneer je over de juiste equipement beschikt wil nog niet zeggen dat je over een eindbaas heen wandelt, aangezien er op tactisch en strategisch gebied ook nog aardig wat inspanning wordt verwacht.

Nu zo'n kleine 20 jaar later vanaf het moment dat ik ben begonnen met gamen heb ik het plezier mogen ondervinden om kennis te maken met Dark Souls nooit had ik gedacht nog een game tegen te komen, die kon tippen aan Final Fantasy. Ik heb werkelijk nog nooit een game gespeeld waarbij ik zoveel moeite had om dingen onder de knie te krijgen.

In het begin heb ik me dood geërgerd aan de button layout. Op één of andere manier voelde het niet goed aan. En dat resulteerde natuurlijk in tientallen malen dood gaan. Ik ben op een punt van frustratie geweest dat ik er werkelijk mee ben gestopt voor een week, omdat ik maar niet verder kwam. Eénmaal bijgekomen heb ik de game een nieuwe kans gegeven, en sinds dien ben ik niet meer gestopt met spelen.

Wat Final Fantasy voor mij deed in de jaren 90, heeft Dark Souls in het huidige tijdperk weten te realiseren. Ongekend was de game moeilijk en uitdagend. Echter op gebied qua sfeer en muziek komt het naar mijn beleving toch een paar puntjes te kort. Er is weinig diepgang en je maakt eigenlijk niet echt kennis met je hoofdpersonage.

Nu hou ik persoonlijk niet zo van Horror films, en schrikmomenten, en dat is precies het gevoel dat ik telkens kreeg tijdens het spelen van Dark Souls. Constante kippenvel door de donkere en duistere gebieden waar je langs moest om een eindbaas te verslaan. Op dit gebied scoort de game zeker een 10, of je er tegen kan is wat anders ;)

Men zegt vaak dat Liefde en Haat vlak naast elkaar ligt. Ik kan me hier enkel bij aansluiten, in het begin haatte ik de game zo erg door de frustratie, maar naarmate de tijd is verstreken is er een liefde ontstaan voor de orgineelheid, uitdaging, en moeilijkheidsgraad.

Petje af voor de ontwikkelaars, ze hebben er in ieder geval één fan bij. Met veel genoegen neem ik nu afscheid van Dark Souls, ik ben vereerd het avontuur te hebben mogen afgerond.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Japser
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:59

Japser

Jeej!

Mijn God, het is nu echt zover! Heb em uitgespeeld *O*

• riaddon
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11-01 11:46
Ik vraag me af wat een groter understatement is "Je hoeft alleen maar over de battlements te gaan" of "Je hoeft alleen maar deze boss af te slachten".

Denk dat die battlements wel het enige punt in het spel was waarin ik echt dacht: stik hier maar in..... achterlijk design...

• Scrisissszzz
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 25-12-2021

Scrisissszzz

Plip plop, plip plop..

Ik heb een Dark Souls 3 topic aangemaakt:

[Multi] Dark Souls 3

:)

[Voor 3% gewijzigd door Scrisissszzz op 24-03-2016 13:22]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-01 17:34

snmght

imho dan he

Afgelopen vrijdag even bij mijn broer langs geweest die de remastered heeft. Dat ziet er toch wel echt een stuk beter uit! En man, wat was DS1 goed! We hebben een paar uur gespeeld, Capra Demon, Gaping Dragon, Moonlight Butterfly, Quelaag, Iron Golem en Ornstein en Smough gesloopt. Lovely.

Ik heb besloten dat ik hem ook in huis moet halen. O+

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• rajackar
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 12:52

rajackar

Blood Minister

snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:11:
Ja het is ook van de serie de game die ik het vaakst opnieuw heb gespeeld. Volgens mij met mijn main tot NG+7 en ook met enkele andere characters meerdere playthroughs gedaan.

Blighttown en Sen's Fortress waren wel wederom afgrijselijk frustrerend maar om dan weer meegevlogen te worden naar het indrukwekkende Anor Londo maakte dat helemaal goed. Ga hem zeker oppikken als de portemonnee het toe laat. Blighttown was nu wel qua framerates beter te doen overigens. :D

Verder is de remaster inhoudelijk gelijk gebleven aan de originele game + uitbreiding toch? Dus geen aanpassingen zoals in DS2 SotfS.

(Either way prima: inhoudelijk gelijk = lovely; kleine aanpassingen = lovely. Ik ben fanboy, ik geef het toe.)
Ja, DS remastered is helemaal hetzelfde wat content betreft. Er zijn alleen wat quality of life improvements gedaan. Nu kun je bijvoorbeeld meerdere items tegelijk gebruiken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• SD5k
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-01 14:47

SD5k

>4&X

Bij het zien van jullie reacties gaat het hier ook kriebelen om de Remastered versie eindelijk eens te kopen, hebben jullie nog tips voor leuke builds? :)

• snmght

snmght

imho dan he

SD5k schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:55:
[...]

Power Within zit ook in DS3. ;)

Pyro heb ik al uitgeleefd in DS1, vooral omdat het een soort van 'gratis' magic variant is waarvoor je geen levels hoeft te investeren.
Damn ja je hebt gelijk. Ik geloof dat ik die toen snel vervangen heb door Deep Protection, stackte niet met elkaar. Als ik de stats er op na zoek is de DS3 variant ook niet zo ziekelijk krachtig als die uit DS1.

Ik weet nog dat ik op zoek was naar een high damage build met buffs en daar heb ik hem kennelijk niet in gebruikt als ik nu terug kijk. Ik heb DS3 ook wel een stuk minder grijs gespeeld dan DS1.

[Voor 4% gewijzigd door snmght op 25-02-2020 15:11]

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-01 23:01
Nu ik dit lees moet ik het spel ook maar weer aanslingeren... van de 300 maar eens 350 uur maken... ;-)

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39

westergas

rikkie_pc

Brrrrrr daar heb ik echt wel een paar dagen over gedaan 8)7

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• snmght

snmght

imho dan he

westergas schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:51:
[...]

Brrrrrr daar heb ik echt wel een paar dagen over gedaan 8)7
Van dat rijtje was dat ook de lastigste! Door die te kleine area natuurlijk. Bevecht hem in een area zoals Quelaag en hij is een walk in the park denk ik.

• fub
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:53
snmght schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:07:
[...]
Van dat rijtje was dat ook de lastigste! Door die te kleine area natuurlijk. Bevecht hem in een area zoals Quelaag en hij is een walk in the park denk ik.
2 woorden: dung pies. })

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

SD5k schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 13:11:
Bij het zien van jullie reacties gaat het hier ook kriebelen om de Remastered versie eindelijk eens te kopen, hebben jullie nog tips voor leuke builds? :)
En inmiddels weer volop bezig, ben nu in Anor Londo aangekomen (maar moet de Catacombs en Darkroot gebieden nog doen). Tot nu toe is het een puur Dex character, maar ik ga uiteindelijk voor 40/30 Dex/Fth denk ik, de focus ligt op melee met snelle lichte wapens met Darkmoon Blade of Sunlight Blade als buffs en Wrath of the Gods als backup plan. :)

Wát een game! Het is ook extra leuk doordat ik hiervoor alleen de PS3 versie heb gespeeld met bijbehorende erbarmelijke framerate, het speelt zo onzettend veel lekkerder in 60fps. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ja eergisteren weer begonnen! Gisteren de bonfire in Sen's Fortress gehaald. Ik twijfel of ik nu naar Anor Londo ga op level 46 met mijn Large Club +9 of dat ik eerst terug ga lopen om mijn vers gedropt Man Serpent Greatsword te upgraden. Heb geen normale Shards en de blacksmith verkoopt die gewoon. Nadeel zou zijn dat ik opnieuw het vreselijke stuk tot aan die bonfire moet doen maar ben dan wel een stuk sterker in Anor Londo.

Kan eventueel ook de Catacombs eerst nog gaan doen, heb een Divine broadsword alvast gemaakt. Speel een pure STR build, heb buiten STR alleen END en VIT geïnvesteerd so far.

Sif kan ik ook nog gaan doden voor Anor Londo. En toen ik in Blight town zat kon ik Power Within niet meteen vinden, moet dus nog terug.

Zo resumerend ga ik toch maar even teruglopen. O en de bodem van Sen's moet ik ook nog aan de slag met die titanite demons. So much to do!

Had aan het begin geluk, eerste Black Knight dropte zijn schild en dat is een fijn schild aan het begin van de game. Kon er Havel ook makkelijk mee blokken en slopen met criticals en zijn ring is ook erg fijn!

Edit had een mini filmpje gemaakt om even mijn broer te laten zien hoe ik er nu bij loop:

YouTube: snamgaah's Live PS4 Broadcast

@SD5k eens, framerate is zo veel beter nu! Viel vooral in Blighttown erg te merken! Zit je nog in Anor Londo?

edit: toch terug gelopen en wat kunnen upgraden. Damage wise niet zo hoog als de Large Club maar wel sneller en een fijnere moveset. Ondertussen ook Eastern Armor opgehaald, helm ziet er dope uit. Ik zit nu op exact 25% equip load, heb ik dan de snelle rol of moet ik daarvoor op maximaal 24,9% zitten?

Ik kan trouwens nergens het percentage ontdekken, zit steeds uit te rekenen. Kijk ik er over heen?

Exact zelfde filmpje met nieuw wapen : YouTube: snamgaah's Live PS4 Broadcast

Heb net ook geprobeerd me te laten vallen in Sens Fortress naar het stukje met die 3 mages. Geen doen, bij het recoveren van de val word ik genuket en leg ik het loodje. Geen idee meer maar ik dacht dat je daar ook kon komen zonder te vallen. Later even uitzoeken maar! Ik merk dat Sens en Blighttown areas zijn die ik niet heel goed ken, mostly omdat ik er altijd zsm weer vandaan wil. Lijkt me evident waarom. :D

[Voor 37% gewijzigd door snmght op 07-03-2020 16:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

snmght schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:43:
Inmiddels op Gwyn en Gwyndolin na iedere baas gedood. Wordt gek van Gwyndolin, vind het al een lastige fight maar heb te vroeg de Fire keeper gedood in Anor Londo en de area is ook al duister en zonder vijanden. Steeds als ik het loodje leg respawn ik bij de gedoofde Anor Londo bonfire. Die spiraalconstructie staat dan naar beneden gedraaid dus ik moet ofwel die lastige route door de kathedraal waar die throwing knives kerels op doe balustrade staan, of wat ik nu doe naar de Duke's Archives sprinten en dan warpen naar de Princess Chamber en vandaaruit lopen. Valt niet te verhelpen waar ik ook rest..

Wellicht doe ik nog een poging. Is het de moeite om humanities te farmen voor ik naar NG+ ga? En kindlen jullie normaliter alle bonfires?
Bij Gwyndolin heb je toch de Darkmoon Tomb bonfire? Ah wacht, je hebt Gwynevere gedood, dan respawn je inderdaad steeds vanaf de Anor Londo bonfire. Ik heb haar ooit 1 keer gedood, daarna niet meer, want amazing chest. :+

Waar heb je moeite mee in dat gevecht? Die aanvallen zijn redelijk makkelijk te ontwijken, als dat niet lukt neem dan gewoon een schild met goede magic resistance. :)

[Voor 7% gewijzigd door SD5k op 22-03-2020 10:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-01 12:07

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als totale n00b ben ik ook maar eens aan de remasterde versie van dit spel begonnen. En ja... Het is pittig!
Ook omdat er zowat niets van uitleg in dit spel zit. Al die voorwerpen die ik oppak... Wat kun je er mee? Wat is Humanity? Kindle? Covenants?
Ik heb uiteraard wel wat zitten neuzen online. Maar het is lekker old school zelf dingen uitzoeken.
En veel frustraties... Veel stukken opnieuw doen, en rusten bij de bonfire betekent een respawn van alle vijanden.
Ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden... In mijn jongere gamerjaren had ik veel tijd (en wilde ik er veel tijd in stoppen). Nu heb ik dat niet en zit ik regelmatig te zuchten.
Ook heb ontbreken van een map en fast travel zijn erg wennen... Ik vermaak mij nog steeds maar ik weet niet hoe lang dat nog duurt...

Ik speel een knight overigens. Wel een erg log personage, maar hij kan wel wat hebben.
Misschien dat ik eens opnieuw begin en een wat sneller character maak. Het valt mij op dat zeker veel van de bosses tamelijk traag zijn. Misschien een voordeel?

En oh... Hoe krijg ik die draak terug op die brug? Ik wist langs m te rennen (want ik had werkelijk geen idee hoe ik deze kan verslaan) en de bonfire aan te steken.
Heel soms duikt ie weer op (en sterf ik gruwelijk hard) maar er lijkt geen pijl op te trekken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En na 20 uur besloten om er mee te stoppen.

Het is een mooi ontworpen spel met een bizarre en naargeestige sfeer.
Maar het stééds stukken overnieuw doen gaat zo veel tijd kosten, dat kan ik niet tegen mijzelf verantwoorden.
Een spel wat zijn moeilijkheidsgraad voor een groot deel haalt uit herhaling door weinig rustpunten, én extreem clunky controls... Nee. Té hardcore voor mij. Ik haal er geen plezier uit. Ik heb games met te veel herhaling overigens nooit leuk gevonden. Games als Mario (je moet het in één ruk uitspelen, steeds maar opnieuw) zijn ook aan mij voorbij gegaan.

Kudo's aan de makers om zo'n spel te maken overigens. Ik zie online dat er veel fans zijn van deze reeks. Maar die stoppen er ook buiten proportioneel veel tijd in zie ik...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Nyarlathotep schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:45:
En na 20 uur besloten om er mee te stoppen.

Het is een mooi ontworpen spel met een bizarre en naargeestige sfeer.
Maar het stééds stukken overnieuw doen gaat zo veel tijd kosten, dat kan ik niet tegen mijzelf verantwoorden.
Een spel wat zijn moeilijkheidsgraad voor een groot deel haalt uit herhaling door weinig rustpunten, én extreem clunky controls... Nee. Té hardcore voor mij. Ik haal er geen plezier uit. Ik heb games met te veel herhaling overigens nooit leuk gevonden. Games als Mario (je moet het in één ruk uitspelen, steeds maar opnieuw) zijn ook aan mij voorbij gegaan.

Kudo's aan de makers om zo'n spel te maken overigens. Ik zie online dat er veel fans zijn van deze reeks. Maar die stoppen er ook buiten proportioneel veel tijd in zie ik...
Tot waar ben je gekomen binnen die 20 uur? Ik gok dat je al aardig richting de helft van de game zit op dat punt, zó groot is hij namelijk niet.

Met stukken opnieuw doen heb ik nooit problemen gehad, je leert op een gegevens moment wel welke vijanden je kan negeren en hoe je andere vijanden het makkelijkst te lijf kunt gaan.

Deze game draait om doorzettingsvermogen en je eigen fouten te kunnen inzien, als je die flow eenmaal hebt gevonden valt de moeilijkheidsgraad wel mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Bij bossfights doe ik regelmatig savegame backuppen en terugzetten, heb er soms ook geen zin in om de route steeds opnieuw te doen.
praise the save is een programma die om de zoveel tijd een savegame backup maakt. Bij een domme fout gebruik ik dat als ik er geen zin in heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

SD5k schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Tot waar ben je gekomen binnen die 20 uur? Ik gok dat je al aardig richting de helft van de game zit op dat punt, zó groot is hij namelijk niet.

Met stukken opnieuw doen heb ik nooit problemen gehad, je leert op een gegevens moment wel welke vijanden je kan negeren en hoe je andere vijanden het makkelijkst te lijf kunt gaan.

Deze game draait om doorzettingsvermogen en je eigen fouten te kunnen inzien, als je die flow eenmaal hebt gevonden valt de moeilijkheidsgraad wel mee.
Ik zit nu inderdaad te kijken naar save game mods.

Voorbeeld: Ik ben nu 'cursed'. Halve levensbalk, máár dat zorgt er wel voor dat ik tegen Ghosts kan vechten dus ben ik die kant op gegaan. Ik word een beetje overrompeld, want ze komen door de muren heen.
Ook moet je eerst onderlangs om ze daar uit te schakelen; anders wordt ik op die smalle richel boven gespiest.
Maar je moet dus élke keer vanaf de bonfire weer stukken opnieuw doen. En dat gaat mij heel erg snel vervelen.
Dat je taktieken moet bepalen en erg op moet letten is juist leuk. Games vandaag de dag zijn nou eenmaal erg makkelijk...

En de boss fights zijn soms een hele kluif. Gisteren die Capra Demon eindelijk neer. Je hebt daar zowat geen beweegruimte. Trap op (dat kost ook een paar pogingen; je komt er nauwelijks langs met die honden ook). Boven op de trap de honden afmaken. Dan de demon naar beneden lokken en jump attacks doen. Voelde niet héél eerlijk, maar het zorde toch voor voldoening >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 05-01 21:30
Demon's Souls completed!

Wat was ik blij zeg. En wat heb ik genoten.

3 weken lang het Demons topic.lopen vol spammen. En eigenlijk hier hetzelfde van plan aangezien ik vandaag aan Dark Souls ga beginnen 🙂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:57:
@ArnoldSmiley ha, nice! Je gaat met deel 1 aan de slag. Gelijk all the way met DLC?

Heel veel succes en aan dat vol spammen ga ik je houden. Altijd leuk om mee te lezen. ;)
Of dat leuk blijft dat meelezen weet ik niet.

Check de laatste 10 pagina's vam het Demons Soul topic maar eens 😉

Maar dank voor de succeswensen. Demons Souls remake was mijn allereerste FromSoftware game ooit.
Ik was tot dusver echt een casual gamer: alle std triple a meuk op standje easy.

Demons Souls was echt de 'wow' factor. Eerste avond op die brug voor Boletaria, niet wetende dat ik Soul Ray op zak had minimaal 20x het loodje gelegd.
Maar goed, wel uitgespeeld.
Aangezien het genre me goed bevallen is leek het mij het meest logische om ze nu chronologisch te gaan spelen.

Eerste indruk nu van DS1 is wel dat het grafisch ff slikken is op de PS5. Maar goed, speel het niet voor de graphics maar voor de 'reward' een Souls game tot een goede einde te brengen - all the way met DLC

Komende weken zullen wel vermoed ik veeeeel pieken en dalen gaan worden qua frustratie t.o.v. euforie 😅

Wat me aan Demons echt beviel was het level idee. DS1 is meer een open map, moet maar ff kijken hoe dat gaat vallen.

Ga beginnen als Pyromancer. Zoals gezegd....ben niet zo'n game held en DS1 gaat ongetwijfeld weer een big ass challenge worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Dat wist ik niet eens van DeS, van die levels. Je kunt hier wel kiezen welke kant je eerst gaat verkennen. Uit mijn hoofd weet ik zo drie areas waar je nu aan de slag kunt waarbij er eentje het meest voor de hand ligt qua niveau van de vijanden.

Mocht je een push in de juiste richting nodig hebben kun je altijd gillen hier. :)
Dat gillen komt zeker nog wel :D Ik ga de Undead Burg maar mee beginnen als ik de Dark Souls Wiki mag geloven

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:49:
[...]

Intelligence is wat je zoekt!

Ik vind zelf magie en pyro moeilijker dan puur melee. Het is lastiger om goed te mikken en je laat een flinke window open in de tijd die je bezig bent met casten. Tegen huis tuin en keuken vijanden en sommige bazen geen probleem maar alles met veel snelheid en/of stamina wordt een probleem.

Pauzeren is geen optie. Dat had van mij wel gemogen. Heb heel wat Souls games gespeeld toen de jongste nog een baby was en als ie dan begon te blèren was het jammer van eventuele progress. Soms zelfs midden in een bossfight. :(

Het is nou niet zo dat het ineens makkijker wordt als je echt kunt pauzeren.
Wat betreft pauze: Heb een 1 en 2 jarige. Nu zijn Souls games niet geschikt in hun bijzijn maar idd: liggen te pitten en dan opeens bleren ja 🙈
DeS kon je dan in fotomodus zetten..ideaal.

De game wordt dan wel.degelijk makkelijker. Je kan kijken hoe de omgeving is zonder on guard te zijn of bezig te zijn met vijand of boss. Sterker nog,.met.fotomodus kon je in DeS om het hoekje kijken. Neem aan een toevoeging om het nieuwe spelers wat makkelijker te maken. Zo bar veel is en was er nog niet voor de PS5.

Ik ga echt niet de hele tijd DeS en DS lolen vergelijken, maar het casten vsn spells ging daar echt supervlot.
Heb nu uitgevogeld hoe ik die pyromancies inzet. Veeeel te traag zeg, dus snap wat je bedoelt.

Wellicht had ik toch beter als Knight kunnen starten. Heb je ten minste fatsoenlijke armor.
Waarom zou Pyromancer anders een goeie newbie class zijn?

Edit: Begint te lopen. Aanbeland bij de Taurus Demon

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:38:
Het timen moet je onder de knie krijgen en mijn favoriete speelstijl zal het nooit worden; maar als je die timing eenmaal goed hebt is pyro een van de makkelijkere speelstijlen imho. Zoals gezegd kunnen veel vijanden slecht tegen fire damage en zeker met wat sterkere spells kun je dan flinke chunks health weghalen bij je tegenstanders.

Je zit nu nog op een punt dat switchen je geen uren progress gaat kosten. Je weet inmiddels ook al iets beter waar je direct heen moet dus je bent vermoedelijk zo weer bij die Taurus Demon. Ik kan je de Knight in die zin nog meer aanbevelen dan de pyro; pyro is echt oke om mee te beginnen maar als ik moest kiezen zou ik altijd de Knight nemen.
Dank voor je uitleg. Houd het toch op Pyromancer.
Met Knight heb ik te weinig ranged weapons naar mijn zin. Voor mij is het hele Souls gebeuren al een hele happening an sich. Ik speelde tot voor kort altijd simpele games - TLOU, AC, GoW, Spidey etc. En dan standje easy.

Pyromancer is al een hele stap vooruit t.o.v. mijn Royalty build in DeS qua close combat. Zit inmiddels al op SL20. Enige wat de Knight heeft is goede armor, maar die pik ik onderweg vast wel op nog.

Die Taurus Demon bijv: In DeS had ik die gewoon gesoulrayd vanaf die toren - nu moest het met de bijl. Overigens is down, dus nu verder. Schrik me de tering net van die RD man 🙈 Ik had alleen wel een bonfire na die Taurus verwacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Kleine hulpvraag.

Dat Drake Sword is prima, ideaal.
Ik lees alleen dat ie niet geschikt is om ver te komen in de game - why not?

Wat is HET zwaard dat je moet hebben als Pyromancer met hoge DEX?

Een Utchigatana of Falchion vermoed ik?

Scalen die ook mee op een stat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Fokking Bell Gargoyles 🤔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 20:43:
[...]

👍👍👍

Weet jij hoe ik de human form kan aannemen? Ik kom er alleen echy niet door met die Bell Gargoyles en wil een NPC summonnen - die dude Astoria.

Dan moet je in Human Form zijn. Bij een Bonfire geweest, maar ik heb geen Humanity.

Das raar. In mijn inventory heb ik 7 stuks Humanity als consumables?
Edit

Snap er geen zak van hoe dat werkt met Humanity. Nu kon ik opeens naar human. Hoeveel.humanity punten heb je nodig om dat te doen?

Maar goed. Die gargoyles waren binnen no time foetsie met Solaire aan me zijde 👌😃

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Het is dat die PS5 controller zo duur is 🤨🤨

Carpa Demon....wat een bitch. Al 20 pogingen achter de rug. Denk dat ik het amper 20 sec red in dat achterlijk kleine rot stukje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Ga van de week maar ff playtrough afmaken
Heeft een maandje stof liggen happen

GiTS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Ja, die Gargoyles zijn de sigaar. Ik had nog nooit gesummoned, wil alles zelf spelen. Maar wilde wel eens weten hoe dat ging dat summonnen, dus Solair Astoria mee laten doen.

Maar goed. Capra Demon is moeilijk. Of ik ben niet zo goed. Ws beiden.

Die trap op lukt me sporadisch, maar als ik in die hoek sta die jij bedoeld krijg ik de pokkehonden niet afgemaakt. En het is niet zover naar deze boss, maar wel een vervelend rotstuk aan het worden na 20-25 pogingen. Ik heb net maar 10 rondjes Undead Parish gelopen om wat te levelen. Vit en End nu op 22 beiden, Dex en Str op 16.

Probeer het nog paar keer bij Capra, anders ga ik ff ergens anders proberen. Ben er klaar mee man. Vind de levels makkelijker als bij DeS mawr de bosses wel stuk pittiger. En ja, ik mis Magic. Dat gecast met pyromancies heb ik ook geen zak aan. Duurt veel te lang.
Je kunt ook vanaf de bonfire in firelink shrine gaan, is wat eenvoudiger, tenzij je dat al doet natuurlijk. :)

Ik zou nu overigens dan gaan investeren in dex en/of str, afhankelijk van welke kant(en) je op wil. Maar even die damage wat omhoog. Voor je huidige plek in de progress is die END en VIT wel ff genoeg. :)

[Voor 8% gewijzigd door snmght op 07-06-2021 20:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Je alternatieven zijn overigens ook niet rooskleurig. Blighttown vind ik de afschuwelijkste area uit de serie denk ik.. Je kunt nog wel de bossen in, onder die blacksmith in de buurt van de Gargoyles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:10:
[...]

Je kunt ook vanaf de bonfire in firelink shrine gaan, is wat eenvoudiger, tenzij je dat al doet natuurlijk. :)

Ik zou nu overigens dan gaan investeren in dex en/of str, afhankelijk van welke kant(en) je op wil. Maar even die damage wat omhoog. Voor je huidige plek in de progress is die END en VIT wel ff genoeg. :)
Dank je wel! Ik wil snelle zwaarden, dus niet de heavy melee 2 handed weapons. Te traag, mijn timings is daar niet goed genoeg voor.

Dus alles op DEX gok ik dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:13:
Je alternatieven zijn overigens ook niet rooskleurig. Blighttown vind ik de afschuwelijkste area uit de serie denk ik.. Je kunt nog wel de bossen in, onder die blacksmith in de buurt van de Gargoyles.
Loop nu via de tunnel in Firelink Shrine. Scheelt idd. Die ninjas en honden in Lower Burg vooraf zijn lastig.

Andere gebieden inderdaad niet best naar wat ik lees 😯 Dan toch maar door met Capra 🤨 Pff.

Ben ik dan de enige die zoooo onwijs veel moeite heeft met Capra?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:34:
[...]

Falchion (rare drop) zit er ook in alsmede uchigatana (te koop in blighttown).
Alleen droprate is a bitch.
Gebruik nu ff murakamo. Die dropte pas na 2 uur proberen (met +10 humanaties + ring).

Magic kan je toch gewoon kopen vanaf firelink.
Bij die dikke dacht ik. Vind ik beter werken als pyro.
Covenants joinen unlockt ook wel redelijk wat.

Als je capra al erg vind.
Pfff, the depths, londo ruins, andor londo.
Daar zitten wel paar stukken in..... Ik dacht echt wtf.
Eenmaal meegemaakt, oke dan wel te doen.
Nou, dat wordt dat nog een flinke kluif. Anderzijds blij te horen dat jij het ook niet altijd makkelijk vond 😉

Maar serieus, ik ben echt een hele matige gamer. Ik was alleen zoooo klaar met alle simpele games die ik binnen een week uitspeelde (Spiderman, TLOU2, etc) of games die zo fokking repetief en ook veeeeels te lang waren ( AC laatste delen) dat ik wat anders wilde gaan proberen.

Maar goed, mijn skills zijn dus niet zo best 😅

En waarom Capra zo lastig is voor mij weet ik wel:

- hele krappe ruimte.
- 3 tegenstanders ineens
- alles onder tijdsdruk, amper tijd om te kunnen kijken wat er nu precies gebeurd qua aanval.
- Geen ranged attacks om wat healing weg te halen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley ik vond Capra eerste playthrough een van de lastigste fights! En nog steeds een erg taaie tegenstander. Je bent zelf gewoon nog niet zo stevig gebouwd qua stamina, hp en damage output op dat punt in de game.

Die fight is wel een schoolvoorbeeld van waarom ik liever mêlee dan Pyro speel want hij geeft je heel weinig tijd/ruimte.

[Voor 3% gewijzigd door snmght op 07-06-2021 21:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:48:
@ArnoldSmiley ik vond Capra eerste playthrough een van de lastigste fights! En nog steeds een erg taaie tegenstander. Je bent zelf gewoon nog niet zo stevig gebouwd qua stamina, hp en damage output op dat punt in de game.

Die fight is wel een schoolvoorbeeld van waarom ik liever mêlee dan Pyro speel want hij geeft je heel weinig tijd/ruimte.
Kan alleen maar met melee. Beter had ik dus de knight gekozen. Maar ben nu al te ver. Je had het nog gezegd.

Overigens snap ik die stats niet:

Jij zegt damage omhoog. Ok, die vat ik.

Maar zowel bij STR als DEX veranderd er niets aan mij attack stats ( R Weapon 1 & 2, L Weapon 1 & 2)

STR of DEX hebben alleen invloed op mijn Defensive stats. Hoe kan dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:52:
Als je het draaglijker wil maken, je zit ook vlakbij de makkelijkste en lucratiefste manier van Souls farmen die ik in de serie ken zou je dat wensen. Methode voelt wel als valsspelen..
Die 6K per keer farmen achter die poort waar de sleutel 20K Souls kost?
Is een glitch volgens of niet?

Maar das te makkelijk....zo is de game niet bedoeld.
Capra kan je ook neermaaien las ik door Firebombs over die fog wal te pleuren 😪😪😪😪😪

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Oef. Ik had hem biiiiiijna

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reaL_G
Heb je wel al je flasks geupgrade en kindle je naar 10 of hoger?

GiTS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:48:

Got him! Blijft lekker man die adrenine na een boss fight 😍

Wolf Ring en Elite Knight Set opgepikt in dat bos onser Andre. Wat van die poise rommel naar binnen gegooid en gegaan.

Was wel eeeecht kantje boord v.w.b..mijn eigen healtbar 🙈

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 06:49:
Oh en congrats natuurlijk! Die adrenaline houdt je op de been. :D
Ja, klinkt heel dom maar je kent dat gevoel vast wel: Echt eve bevende handjes na het verschijnen van de tekst ''victories'' 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@snmght

Mm, capiche :) Dan ga ik die Utchigatana maar eens proberen. Heb gekocht van die Merchant wat ik nodig had (Heater Shield, goed schild overigens man) dus kan wel geofferd worden. Uiteindelijk wil ik de Quelaag's Furysword gaan halen. Is een DEX zwaar toch?

Black Knight gevonden in Parish ja. Die Titanite maar eens proberen tussendoor werk vandaag ;)

Lekker nieuwe Platrough starten dan :D

Ik ga de hele serie af nu. DS 2 en DS 3 liggen al te wachten. Houd me tot medio September, Oktober wel zoet. Bloodborne, Sekiro en Elden Ring next :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Bedenk me nu dat hij zijn wapen misschien in de andere hand heeft. Je moet linksom, tegen hem aan naar zijn achterkant proberen te lopen zeg maar. Krijg je genoeg windows om damage te doen. Good luck!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Titanite down :)

Die Ring of Favor....slim die nu al te gaan dragen?

Is eenmalig zie ik. Als je hem af soet is ie foetsie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:03:
Titanite down :)

Die Ring of Favor....slim die nu al te gaan dragen?

Is eenmalig zie ik. Als je hem af soet is ie foetsie
Is een uitstekende ring, kun je zeker je eerste playthrough op blijven houden imho.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@snmght

Dank wederom. Ideaal die ring, kan ik mijn elite knight set blijven dragen qua weight.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Mm, ik met mijn grote bek dat de levels makkelijker zijn als bij DeS. Wat een zooitje man die Depths.

Op naar de shortcut, die moet er zijn.

En iets verzinnen op die rot curse 🤨

Edit: dan maar cursed doorspelen. Deze boss was echt easy man. Die shortcut ook ideaal, binnen 15 sec bij de boss. 2 pogingen hoeven doen

[Voor 27% gewijzigd door ArnoldSmiley op 09-06-2021 22:07]

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley Nice dan mag je nu door naar de allerkutste area. I feel your pain alvast. ;)

[Voor 9% gewijzigd door snmght op 10-06-2021 11:09]

• ArnoldSmiley
snmght schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:09:
@ArnoldSmiley curse weet ik niet meer uit mijn hoofd of je dat verder nog tegenkomt. Je kan in de forest wel proberen wat van die paarse en glooming paarse mos te scoren, dat kan je helpen in Blighttown. Verder weet ik zo 1 2 3 geen gear die de area draaglijk maakt. Echte posion of toxic resistant spullen kun je denk ik nog niet aan komen.

Alhoewel, je kunt even kijken of je deze kunt krijgen al. Nu niet voldoende tijd om diep op in te lezen of je hem op dit punt al kunt krijgen. Je bent wel al in die area geweest in ieder geval. Deze ring zorgt er voor dat je vrijuit kunt bewegen door het water in het moeras.
Naast die Purge Stones is dat inderdaad DE reden weer naar het Asylum te gaan voor >:)

Zonder die ring was Valley of Defilment in DeS ook bijna niet te doen

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:42:
[...]

Drake Sword is prima, heb daar zelf echt lange tijd meer rond gelopen.

Vetste wapen vond ik zelf onderstaande, uiteraard heb je hier wel weer een Boss Soul voor nodig ;)

https://darksouls.wiki.fe...e.com/Quelaag's+Furysword

[YouTube: Quelaag's Furysword Moveset (Dark Souls)]
Begrijp ik nu goed dat je deze alleen kan krijgen als je een standaard Long Sword naar +10 brengt? :/

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Of is The Depths de enige locatie waar je gecursed kon worden?
Nee.

GiTS

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je deze alleen kan krijgen als je een standaard Long Sword naar +10 brengt? :/
Ook de falchion en consorten zijn hier OP, net als velen andere.
Once you go curved.
Dit is op simpele magic upgradepath.
En aantal hits op 1 staminabar is ook absurd met de falchion/uchigatana.

GiTS

• ArnoldSmiley
snmght schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:51:
@ArnoldSmiley Nice dan mag je nu door naar de allerkutste area. I feel your pain alvast. ;)
Blightown sucks ja.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Succes! Ik vind Quelaag overigens erg goed te doen for some reason. Wellicht wordt je naar grote hoogtes gestuwd wetende dat je bijna van Blighttown af bent. :D
Bijna van Blighttown af, grappenmaker. Moet nog naar de Bonfire man :D

Die Quelaag Fury wordt hem ieder geval. Kijken of ik die Utchi ff snel naar +10 kan brengen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:05:
[...]

- 1 x Large Ember uit The Depths aan Andre gegeven

- Wat ik heb: 1 x Utchigatana

Wat ik ga doen: Die Utchigatana upgradenaar +10, en er dan een Queenlag Furysword van maken

- Magic: Ik heb 1 x een Sorcerer gezien, die in Parish en dat was een enemy. Geen idee wie mij dus spells kan leren, zou graag een Soul Ray hebben. Plus ik heb een Catalyst nodig, plus ik heb INT souls nodig.

Prioriteit is nu die Utchi te upgraden. In Blighttown slacht ik Queenlag af, die Soul ga ik wisselen voor dat Furysword.

Dat wordt plan de campagne nu.
Zou ff zoeken naar grigs of vinheim
(of big hat logan maar dat is pas later)
Voor je magic.

GiTS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Zou ff zoeken naar grigs of vinheim
(of big hat logan maar dat is pas later)
Voor je magic.
Hoppa, daar straft Dark Souls me al weer af. Heb die Merchant die die Residence Ring verkocht natuurlijk afgemaakt omdat ik zo nodig een utchi moest hebben. Dom.

Dan maar geen magic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Hoppa, daar straft Dark Souls me al weer af. Heb die Merchant die die Residence Ring verkocht natuurlijk afgemaakt omdat ik zo nodig een utchi moest hebben. Dom.

Dan maar geen magic.
Je had alles moeten kopen. dan pas killen.
En die uchigatana kan je ook kopen in blighttown.

Moest je ff praten met shiva bij die kat van hunter covenant.

En het is maar een apprentice. Logan verkoopt ook alles.
Zodra je de deur opent en lizard-achtige enemies tegenkomt ff zoeken.

[Voor 25% gewijzigd door reaL_G op 11-06-2021 17:33. Reden: Addon info]

GiTS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:58:
[...]

Heb toch die sleutel gekocht zie ik 🙈🙈🙈
Check ook sommige covenants.
Die geven ook soms magics

Check ook darkroot basin (waterval) bij de hydra daar is ook een chickie die magic verkoopt na killen van de hydra.

GiTS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Gaat als een trein vanavond. Weinig game progress maar toch.

- Utchigatana naar +5
- Black Knight neer
- Die dude in die toren naar Taurus Demon
- Sorcerer set gevonden, plus catalyst.
- Heavy Soul Ray gekocht.

@reaL_G , waar kan ik goed Souls farmen? Ik pak nu telkens rondje Undead Parish, goed voor 2000 Souls maar heb er veel nodig om INT te booste

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:22:
Gaat als een trein vanavond. Weinig game progress maar toch.

- Utchigatana naar +5
- Black Knight neer
- Die dude in die toren naar Taurus Demon
- Sorcerer set gevonden, plus catalyst.
- Heavy Soul Ray gekocht.

@reaL_G , waar kan ik goed Souls farmen? Ik pak nu telkens rondje Undead Parish, goed voor 2000 Souls maar heb er veel nodig om INT te booste
Darkroot basin en forest, bij die hidden bonfire met die deur. Dan ga je toch 6k+ per run doen. Maar kans op death is groter. Dan moet je die npcs killen
Want meer heb je niet open denk ik.
Later kan je in anor lando en aramis wel farmen.

Heb te lang niet gespeeld.

GiTS

Acties:
  • +3Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik vind die stone giants in Darkroot goed te doen als je er ff voor gaat zitten heb je hun ritme zo te pakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:40:
Ik vind die stone giants in Darkroot goed te doen als je er ff voor gaat zitten heb je hun ritme zo te pakken.
Die gaan lekker ja, 600 pt per keer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Edit: kan zelf ook dingen opzoeken 😉

Fokking Blightttown. Dat Drake Sword is ruk aan het worden, of ik heb geen skills maar naar de Bonfire is al een avontuur op zich.

Git gud 🙄

[Voor 86% gewijzigd door ArnoldSmiley op 11-06-2021 23:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:24

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Drake sword is in het begin heel goed, maar begint al snel ruk te worden inderdaad, omdat je die niet kunt upgraden en omdat die geen of weinig scaling heeft met je stats. Je kunt beter op zoek gaan naar een ander wapen (met goede scaling) en die dan gaan upgraden naar +10 of zover als je die krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Walance schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:35:
Om hoger dan +5 te kunnen upgraden, moet je eerst een Large Ember vinden en die dan geven aan de blacksmith. Daarna kun je large titanite shards gebruiken voor +6 t/m +10. Daarna moet je Very Large Ember vinden en die aan de blacksmith geven, dan kun je vervolgens tot aan +15 upgraden met Titanite Chunks (t/m +14) en een titanite slab (om van +14 naar +15 te gaan). +15 is het hoogste, maar dat krijg je meestal pas tegen het einde van het spel.

Meer informatie kun je hier vinden: https://darksouls.wiki.fextralife.com/Regular+Upgrades

Quelaag Furysword is ook een erg goed wapen, die kan ik ook zeker aanraden. Die kun je ook upgraden tot max +5 (met Demon Titanite).
Die large ember heeft ie al. Ik zie alleen mijn +5 Utchigatana niet tussen de te upgraden wapens staan.

Ga die wiki ff lezen 👍

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Edit:

Pff. Die Utchi stond niet tussen upgrade, maar bij Modify.

Hij is nu +7 en beter als de Drake Sword 😃

Snel ff Titanite Shards verzamelen. Gaat goed in Depths, duurt allene lang

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Trouwens, @snmght @Walance @reaL_G
bedankt voor de tips.

Ik zat echt ff te kutten paar dagen. Nu loopt.het zoals ik wil weer.

Die Utchigatana scaled nu lekker mee op mijn DEX, ideaal. Heb nog wel flink wat Titanite Shards nodig.

Heel saai, maar loop 45 min al Slimes af te maken in The Depths. 2 shards binnen, plus hoop Souls.

Domme fout van me om toch ook naar Magic te gaan kijken. Van 10 naar 12 gebracht, heb een Catalyst ook.

Maar beter ga ik verder met het originele plan: Furrysword i.c.m. Pyro.

Iemand tips waar ik makkelijk Titanite Shard kan vinden?

Ga morgen weer naar Blighttown. Zonder Drake Sword. Ding was leuk voor Undead Parish en Depths, maar ik had wat beters nodig en dat heb ik nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
OK....een Utchigatana +10 met DEX 26 is misschiebn toch een beeeeeeetje OP voor Blighttown 😅😅😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Geen idee wat je bedoelt met humanity stacken. Ga ik ff uitzoeken. Ik gebruik Hunanity nu alleen voor het kindlen eigenlijk. Flink Humanity gefarmd ook in The Depths. Heb er 22
Sommige weapons scalen ook extra met humanity.
Chaos enzo.
Je nummer LINKSboven is je aantal humanitys.
Min. 10 geeft je max scaling en ook extra discovery.
Ook gebruikt om weer human te worden

Heb nu eindelijk dark souls weer opgestart.
Net dukes archives gedaan, op weg maar crystal caves.

[Voor 1% gewijzigd door reaL_G op 13-06-2021 17:01. Reden: Foute info]

GiTS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:51:
Deel I zit erop, upper Blighttown ging nu soepel, in zoverre je in Souls games over soepel kunt spreken :+
Scheelt een hoop met een beter wapen zeg,

Onderin swamp aanbeland, net daar de bonfire aangestoken :D

Edit: Nou, dat moeras stelt echt geen fluit voor, ik had het veeeeeel erger verwacht a la Valley of Defilment van DeS. Heel Blighttown is eigenlijk appeltje eitje, sorry dat ik het zeg.

Alleen de boss is nogal pitting.....

[Voor 21% gewijzigd door ArnoldSmiley op 14-06-2021 14:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:03:
[...]

Deel I zit erop, upper Blighttown ging nu soepel, in zoverre je in Souls games over soepel kunt spreken :+
Scheelt een hoop met een beter wapen zeg,

Onderin swamp aanbeland, net daar de bonfire aangestoken :D

Edit: Nou, dat moeras stelt echt geen fluit voor, ik had het veeeeeel erger verwacht a la Valley of Defilment van DeS. Heel Blighttown is eigenlijk appeltje eitje, sorry dat ik het zeg.

Alleen de boss is nogal pitting.....
Zomaar een gok, maar heb je de Master Key als starting gift gekozen? Dat maakt Blighttown echt een lachtertje. Zodra je de normale route neemt met al die irritante rafters en die toxic darts snap je waarom sommige mensen er zo'n hekel aan hebben. :P
ArnoldSmiley schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:39:
[...]

Dank je! Quelaag is ook neer.

Ik moet er alleen nu weer uit via Blighttown Upperlevels. Zooitje daar.

Die Pyro Trainer moet nu in dat moeras zitten toch? Heb dat covenant gedaan,Quelag afgemaakt maar geen Pyro Trainster :(

Het verhaal/lore begint overigs ook steeds vager te worden vind ik.
Ze verschijnt zodra je je Pyromancy Flame naar +10 heb geupgrade.

[Voor 23% gewijzigd door SD5k op 14-06-2021 17:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
SD5k schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:06:
[...]

Zomaar een gok, maar heb je de Master Key als starting gift gekozen? Dat maakt Blighttown echt een lachtertje. Zodra je de normale route neemt met al die irritante rafters en die toxic darts snap je waarom sommige mensen er zo'n hekel aan hebben. :P

[...]

Ze verschijnt zodra je je Pyromancy Flame naar +10 heb geupgrade.
Euh. Die Masterkey heb ik in bezit, maar nergens gebruikt. Erin via The Depths. Depths kan je alleen in als je Capra verslaat.

Wat bedoel je dan met normale rpute?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:38:
[...]

Hoe moet je dat soort dingen in godsnaam zelf uitvogelen? De eersten die DS speelden zonder de wikis en guides hebben het echt lastig gehad. Om zie ik gewoon dingen niet?
Klopt, het is echt allemaal lastig te doorgronden, gelukkig zijn er Wiki's maar ik kocht ook altijd deze:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Die boeken zijn goud waard. Bol.com, 2e hands a 138 euro 🙃

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Anor Londo!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:11:
[...]
Mijn lievelingsarea, althans het tweede gedeelte. Eerste gedeelte zijn de te lopen afstanden bizar en dat stuk op de balustrades ellende. Maar zo mooi, eerste keer dat uitzicht.. O+
Ziet er geweldig uit inderdaad!! <3 Ben heeeeel erg benieuwd, was er gisteren om 23.30h na een 3 uur Sen's Fortress wel beetje klaar mee.

Tof om te zien dat jij hem ook weer opgepakt hebt :D

En ja, 6K Souls doet pijn. Heb overigens al veeeeeeeeeel grotere aantallen verloren

[Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 16-06-2021 12:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:49:
[...]

Mijn huidige stats zijn zowel VIT als END als DEX op 26.

Is dat genoeg vokr Anor Londo?
Lijkt mij wel eigenlijk! Je komt een epische en intense bossfight tegen hier. Maar de hele area vind ik cool, brute vijanden!

Misschien wel een van de leukste area's.

Hoe ging de Iron Golem?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Lijkt mij wel eigenlijk! Je komt een epische en intense bossfight tegen hier. Maar de hele area vind ik cool, brute vijanden!

Misschien wel een van de leukste area's.

Hoe ging de Iron Golem?
👌👌 Vind het ook echt toffe omgeving. Lekker ruimtelijk, mooi leveldesign. 10x beter als dat Blighttown.

Iron Golem was echt een lachertje man. Had hem in 1 poging neer, daarna die gast die die blokken gooit idem dito.

• Walance
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:24

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Qua 1 hit damage misschien, maar als ik me goed herinner is de Furysword veel sneller én doet die een burn bij elke hit, wat ervoor zorgt dat normale vijanden een soort stun/stagger krijgen bij elke hit, waardoor je die aanval kunt blijven spammen. (Maar pin me er niet op vast, alweer een tijd geleden dat ik dark souls heb gespeeld.)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:56:
[...]

Ik heb eindelijk mijn Furysword 😃 Maar valt wat tegen als ik eerlijk ben.

Die stats zijn sowieso lastig te doorgronden vind ik, maar mijn inziens is mijn +10 Utchigatana aanzienlijk beter qua 1 hit damage?
Nice! Nu moet je hem uiteraard nog naar +5 krijgen voor Max damage.

Dat i.c.m. Een zooi Humanity zorgt voor ongelooflijke damage omdat veel vijanden zwak zijn voor fire damage.

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-01 15:28

-SaveMe-

-klik-

@ArnoldSmiley Wel grappig onze speel verschillen bij Souls like games. Ik heb echt nada trouble met de normal gameplay en levels, maar alleen bij de bosses. Voornamelijk omdat ik er voor in mijn broek schijt ;)
Bij jou lijkt het precies andersom.

GamiQ, de game notes app met game maps!

• ArnoldSmiley
-SaveMe- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:54:
@ArnoldSmiley Wel grappig onze speel verschillen bij Souls like games. Ik heb echt nada trouble met de normal gameplay en levels, maar alleen bij de bosses. Voornamelijk omdat ik er voor in mijn broek schijt ;)
Klopt, weet ook niet waar dat aan ligt nee. Maar de levels doorkomen vind ik inderdaad lastiger vaak als de boss fights. Ik heb ook veel runs door een level nodig om het in 1x goed te doen.
Op een gegeven moment zit het level wel in mijn geheugen, maar dat gaat echt met vallen en opstaan. Stukje doen, doodgaan, dan dat stukje opnieuw doen maar weer in doodgaan in het volgende nieuwe stukje.
Ergens ben ik ook te ongeduldig, heeft er veel mee te maken plus het duurt lang voordat ik het level doorheb qua wat met elkaar verbonden is enzo.

Qua bosses gaat het wel redelijk inderaad.
In DeS had ik alleen echt problemen met Adjudicator, omdat ik zijn weakspot niet gevonden kreeg.

Maar mijn boss approach is ook heel anders als de level approach. Als het even kan positioneer ik me altijd even in een veilig hoekje, 10 minuten beetje kijken wat de betreffende boss doet en dan toeslaan.
Soms zit er eentje tussen die wel heel lastig is (Capra Demon was echt een bitch man in DS. Claustrofobisch pokkehok met die 2 dogs erbij).

[Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 17-06-2021 10:20]

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-01 15:28

-SaveMe-

-klik-

Bosses zijn ook de enige reden dat ik bepaalde souls games nog nooit hebt gespeeld, terwijl ze me enorm vet lijken; Nioh 1 en 2, Sekiro. Bijs DS kun je tenminste nog iemand summonen om je te helpen. Een npc summon zou ook nice zijn, maar dat hebben deze games niet imho ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• snmght

snmght

imho dan he

Eventjes gespeeld gisteren, die Taurus Demon afgemaakt en daarna terug naar Firelink Shrine om skeletten te doden voor hun Falchion. Anderhalf uur runs gemaakt, nul drops. Irriteert me wel dat de souls die je krijgt van zo een normale skeleton niet in verhouding staan tot het gevecht. Veel moves, bleed damage, komen steeds met ten minste 2 tegelijk en hebben best aardig wat HP. Voor 50 souls.

Het compenseert enigzins dat die grote er 500 geven maar die ben ik op een gegeven moment om snelheidsredenen gaan overslaan.

Toen ging mijn Falchion stuk (althans, bijna, melding in beeld). Wist niet meer hoe ik moet repareren in DS1. :D :+

Ik denk dat ik dan bij Andre moet zijn. :+

Gelukkig heb ik al eerder een keer een shortsword en longsword drop gekregen dus ik kan wel verder. Annoying!

Ik wil eigenlijk die Falchion hebben voor ik richting Andre trek dan kan ik 'm daar gelijk upgraden. Tijdens mijn onsuccesvolle runs naar Havel al een aantal shards gedropt.

Ik ga dus traag als dikke poep door een rietje maar heb absoluut lol! :D

• SD5k

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Nioh 1&2 ken ik alleen van naam, komen wel eens na alle FS games. Maar Sekiro ga ik zeker spelen.

Summonnen vind ik sowieso niks. Das net zoiets als al die cheese methodes (Capra Demon: Dung Pie's over de Fog Door gooien, hoe fokking sneu is dat bijvoorbeeld).
Daarnaast heb ik ook geen PS Abbo, maar dan nog: Ik wil gewoon alle bosses het liefst zelf verslaan.
Voor Sekiro ben ik ook echt niet bang, komt wel goed uiteindelijk. Geen enkel game is onuitspeelbaar he ;)
Mwa, co-op is super cool in deze games, hoewel ik standaard eerst een playthrough doe zonder summons probeer ik bij latere playtroughs juist zoveel mogelijk co-op te doen, zowel als host en als summon.

Cheese methodes zijn ook leuk voor de afwisseling, als je het bij de eerste playthrough al gebruikt verpest je de ervaring vooral voor jezelf.

• snmght

snmght

imho dan he

Of.. Ik laat de skeletten voor wat ze zijn en probeer een Balder Side Sword te krijgen in Undead Parish..

Je ne sais pas.

• SD5k

SD5k

>4&X

snmght schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:59:
Of.. Ik laat de skeletten voor wat ze zijn en probeer een Balder Side Sword te krijgen in Undead Parish..

Je ne sais pas.
Succes daarmee, heb er zelf rond de 4 uur over gedaan schat ik. :'(

• ArnoldSmiley
snmght schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:52:
Eventjes gespeeld gisteren, die Taurus Demon afgemaakt en daarna terug naar Firelink Shrine om skeletten te doden voor hun Falchion. Anderhalf uur runs gemaakt, nul drops. Irriteert me wel dat de souls die je krijgt van zo een normale skeleton niet in verhouding staan tot het gevecht. Veel moves, bleed damage, komen steeds met ten minste 2 tegelijk en hebben best aardig wat HP. Voor 50 souls.

Het compenseert enigzins dat die grote er 500 geven maar die ben ik op een gegeven moment om snelheidsredenen gaan overslaan.

Toen ging mijn Falchion stuk (althans, bijna, melding in beeld). Wist niet meer hoe ik moet repareren in DS1. :D :+

Ik denk dat ik dan bij Andre moet zijn. :+

Gelukkig heb ik al eerder een keer een shortsword en longsword drop gekregen dus ik kan wel verder. Annoying!

Ik wil eigenlijk die Falchion hebben voor ik richting Andre trek dan kan ik 'm daar gelijk upgraden. Tijdens mijn onsuccesvolle runs naar Havel al een aantal shards gedropt.

Ik ga dus traag als dikke poep door een rietje maar heb absoluut lol! :D
😅😅 mooi verhaal.

Sword fixen bij Ande, of met consumables of bij een Bonfire 😉

• SD5k

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Dan ben je wel een baas :D

Maarre...ligt daar een Balder Sword? Of dropt ie?
Hij dropt, die 4uur die ik noemde is hoe lang ik er ongeveer over heb gedaan om hem te farmen.

Je kan hem met een hoop geluk dus ook binnen een paar minuten al hebben. :)

Het is qua moveset best een saai wapen hoor, maar de damage en range zijn gewoon heel goed voor een longsword.

[Voor 12% gewijzigd door SD5k op 17-06-2021 11:35]

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Dan ben je wel een baas :D

Maarre...ligt daar een Balder Sword? Of dropt ie?
Is een drop van die Balder Knights (die gasten onderin de kerk waar je tegen de Gargoyles vecht). Maar zeldzaam!

• ArnoldSmiley
Leuk hoor, Oranje en de EK...

Maar dit kost me weer een avond Dark Souls spelen 😅😅

[Voor 27% gewijzigd door ArnoldSmiley op 18-06-2021 00:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
-SaveMe- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:54:
Mm die bosses in Anor Londo zijn wel taai anders

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Pff....ben der nu een uur of 3 mee bezig en het lukt gewoon niet.

Solaire summonnen heeft ook geen nut. Bijna al mij humanities verkloot eraan. Die bolle gaat wel makkelijk neer, maar die ander daarna niet.

Dus laat die bolle wel als laatst over.

Heb geen goed Lightning Shield en dat stomme Furysword schiet ook nog niet echt lekker op

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley tsja ik heb me wel altijd afgevraagd waarom ze het er niet uit patchen in een game die fameus is voor zijn moeilijkheidsgraad. Net als die trick voor souls in het bos, bij die trap. Als ze deze dingen er al niet bewust in hebben gestopt dan toch wel bewust niet er uit gehaald.

@ArnoldSmiley ik vond Super Ornstein lange tijd near impossible. Tot ik door had dat je beter juist heel dichtbij hem blijft. Still not easy (pas vooral op voor de grab). Maar met zijn reach ga je als je op afstand blijft geen openingen krijgen als je ook nog die afstand moet closen.

Je kunt hem het beste huggen en je rolls goed timen. De tell van die grab moet je kunnen zien maar persoonlijk ben ik daar niet zo goed in.

Enniehoe deze staan steevast hoog in de lijstjes met moeilijkste boss fights in dit deel dus niet gek dat je hier even struggled!

Edit, even filmpje bij gepakt. Deze kerel doet het prima (niet foutloos). Je ziet dat Ornstein moeite heeft hem te raken zo dichtbij. Word je toch geraakt dan pak je wel afstand (en pilaren er tussen) om te healen. Waan je niet helemaal veilig achter zo een pilaar. Kan hij doorheen prikken met sommige aanvallen.

Vanaf 04:00.

YouTube: Ornstein and Smough (Super Ornstein) - Melee only - Dark Souls

[Voor 25% gewijzigd door snmght op 19-06-2021 10:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@SD5k ha ik had meer geluk, 20 minuten. Gelijk +5. Wereld van verschil ten opzichte van de standaard Scimitar die ik nog gebruikte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:55:
@ArnoldSmiley tsja ik heb me wel altijd afgevraagd waarom ze het er niet uit patchen in een game die fameus is voor zijn moeilijkheidsgraad. Net als die trick voor souls in het bos, bij die trap. Als ze deze dingen er al niet bewust in hebben gestopt dan toch wel bewust niet er uit gehaald.

@ArnoldSmiley ik vond Super Ornstein lange tijd near impossible. Tot ik door had dat je beter juist heel dichtbij hem blijft. Still not easy (pas vooral op voor de grab). Maar met zijn reach ga je als je op afstand blijft geen openingen krijgen als je ook nog die afstand moet closen.

Je kunt hem het beste huggen en je rolls goed timen. De tell van die grab moet je kunnen zien maar persoonlijk ben ik daar niet zo goed in.

Enniehoe deze staan steevast hoog in de lijstjes met moeilijkste boss fights in dit deel dus niet gek dat je hier even struggled!

Edit, even filmpje bij gepakt. Deze kerel doet het prima (niet foutloos). Je ziet dat Ornstein moeite heeft hem te raken zo dichtbij. Word je toch geraakt dan pak je wel afstand (en pilaren er tussen) om te healen. Waan je niet helemaal veilig achter zo een pilaar. Kan hij doorheen prikken met sommige aanvallen.

Vanaf 04:00.

YouTube: Ornstein and Smough (Super Ornstein) - Melee only - Dark Souls
* Dat eruit patchen doen ze bewust denk ik niet. Zie DeS, denk dat er een hoop gezeik vanuit de FS fanbase komt als er bij remakes of remasters aan gameplay geknutseld wordt.

* Wat betreft Ornstein. Ik was er gisteren he-le-maal klaar mee. Ik weet wel dat ik eerst die Ornstein neer wil hebben. Ga na F1 kwali ff filmpje kijken.

Thanks, fijne hulp, wordt gewaardeerd. Alleen beetje jammer van dat WZAWZDB. Probeer het eens met SCF 😉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

SCF zegt me niets.. ;)

Die BSS +5 maakt het leven aangenaam! In 1 sessie even twee Black Knights, Havel, Bell Gargoyles, Moonlight Butterfly en Capra Demon omgelegd, geen problemen.

Ik vrees alvast voor Blighttown maar ga nu eerst de Depths doen.

[Voor 15% gewijzigd door snmght op 19-06-2021 15:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:40:
SCF zegt me niets.. ;)

Die BSS +5 maakt het leven aangenaam! In 1 sessie even twee Black Knights, Havel, Bell Gargoyles, Moonlight Butterfly en Capra Demon omgelegd, geen problemen.

Ik vrees alvast voor Blighttown maar ga nu eerst de Depths doen.
Wow, 1 sessie 😯

En uiteraard een geintje he over voetbal. Moet kunnen denk ik. Gefelici alsnog met jullie titel 😉

Ga zo een sessie doen. Furysword naar +5 en kijken of ik meerder Extus Flask kan krijgen. Ik heb ze nu op +3, maar hoe verhoog ik de aantallen? Zie namelijk in het filmpje wat jij aanhaalt 15 st Extus. Ik heb er nu 10

[Voor 29% gewijzigd door ArnoldSmiley op 19-06-2021 21:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley je kunt humanity gebruiken om een bonfire te kindlen. Volgens mij unlock je wel pas later in de game dat het naar 20 flasks kan.

Nog steeds Ornstein & Smough? Probeer anders toch eerst Ornstein dat is iets minder moeilijk. Je kunt overigens de armor komen van degene die je als tweede doodt. De andere armor zul je dan pas in NG+ kunnen kopen.

Pagina: 1 2 3

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee