Toon posts:

[Multi] Dark Souls

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Iusedto
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:28

Dark Souls is an action role-playing game from the developers who brought you Demon’s Souls, FromSoftware. Dark Souls will have many familiar features: A dark fantasy universe, tense dungeon crawling, fearsome enemy encounters and unique online interactions. Dark Souls is a spiritual successor to Demon’s, not a sequel. Prepare for a new, despair-inducing world, with a vast, fully-explorable horizon and vertically-oriented landforms. Prepare for a new, mysterious story, centered around the King’s Crowns and the original, now dying flame at the center of the world. But most of all, prepare to die. You will face countless murderous traps, countless darkly grotesque monsters and several gargantuan, supremely powerful demons and dragons. You must learn from death to persist through this unforgiving world. And you aren’t alone. Dark Souls allows the spirits of other players to show up in your world, so you can learn from their deaths and they can learn from yours. New to Dark Souls is Beacon Fire, where you can share the experiences of your adventure with the spirits of other players. Around the Beacon Fire, you may find the only warmth and calm that exists in this dark world. Beware: There is no place in Dark Souls that is truly safe. With days of game play and an even more punishing difficulty level, Dark Souls will be the most deeply challenging game you play this year. Can you live through a million deaths and earn your legacy?

...oftewel :

Dark Souls draait om de wereld van de ondoden die langzaam maar zeker de wereld over willen nemen. Ook jij bent een van de ondoden met de wil om te blijven leven, je ziel te kunnen behouden. De wereld wordt in drie grote thema’s gepresenteerd, namelijk “King and Knight”, “Death and the Abyss” en “Flame of Chaos”. Gedurende het avontuur en het reizen heb je geen landkaarten en zul je alles moeten doen op gevoel en observatie. Met complexe omgevingen waar verschillende misleidingen en vallen aanwezig zijn heeft Dark Souls een (on)aangename moeilijkheidsgraad meegekregen.

Trailers :

YouTube: Dark Souls - PS3 / X360 - Prepare to Die!
YouTube: Dark Souls - X360 / PS3 - Bartholomew Trailer

Websites :

http://www.preparetodie.com/nl/
http://www.fromsoftware.jp/darksouls/contents/index_en.html
Wikipedia: Dark Souls

http://darksoulswiki.wikispaces.com/

reviews: Dark Souls , Tweakers review

Dit is mijn eerste post dus sorry als hij niet zo mooi is als de rest van de topics maar ik vond wel dat deze game een eigen thread verdiende. :P

FUMES et CARNES

• TheAshcat
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-01 14:50

TheAshcat

Death from Above

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:53:
[...]

ik wil voor mijn nieuwe caracter uiteindelijk een wapen hebben dat mee scaled met mijn Magic/pyro of is het slimmer om lightning the hebben of iets anders ?
Je zou je weapons magic kunnen maken, dit kan vanaf +5 normal. Ik geloof dat Pyro en Magic gewoon intelligence gebruiken als stat toch?

Met +5 Magic en dan +5 Enhanced krijg je geloof ik een A rating op magic.

Hier is een image met hoe het upgraden werkt:

Bron: http://darksoulswiki.wikispaces.com/Upgrades

[Voor 12% gewijzigd door TheAshcat op 14-10-2011 09:00]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nou, mijn avontuur mag ook beginnen, heb de game eindelijk binnen. De soundtrack van de trailer is echt vet. En na het zien van de intro moest ik er een wallpaper van maken. Definitely my style.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-01 12:37
FreakGIB schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:52:
[...]

nee jo is just leuk loop je daar hoor je ineens GOAAAAALL.
jij YES maar door je gejuch val je in de afgrond maar je overleefd het net en denkt Pfff dat ging nog maar net goed wat heb ik toch een geluk

SLAM er land ineens iets groots op je nek
Dood Grrr Console uit en toch maar voetball kijken hehe

kan niet wachten op jou verhaal over Sen's Fortress (Hell) hehe veel plezier

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:24

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Destianto schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:21:
[...]

En ja hoor na circa 110 x kwam er eindelijk een Red Slab tevoorschijn.

Ik denk dat ik inderdaad de Slabs maar even laat voor wat het is en opnieuw behaal in NG+ wel nog even een paar white en blue chunks scoren.
Ehm, wellicht spoiler, maar wel handig voordat je weer heel veel moeite gaat stoppen in het farmen van white en blue chuncks....
spoiler:
Ga gewoon het spel uitspelen, je komt op een punt dat je white, blue, red chuncks binnen een tijdsbestek van 3 minuten kunt farmen :).
.

Ik zou je willen adviseren om te kijken naar de weapon level tree:

Daarin zie je dat je 3 titanite slabs nodig hebt om alle achievements te halen voor Normal +15 Crystal +5 en Thunder+5. Voor de overige upgrades heb je telkens maar 2 van een soort slab nodig.

[Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-12-2011 20:53]

Gamertag: VAS taijyn

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

uchiha tijntje schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:49:
spoiler:
je komt op een punt dat je white, blue, red chuncks binnen een tijdsbestek van 3 minuten kunt farmen :).
.
Bedoel je Kiln of the First Flame ?

Ik gebruikte zelf onderstaand schema, komt op hetzelfde neer. Zojuist de Washing Pole in Magic +10 gedoopt om weer een trophy binnen te halen. Wat ik wel jammer vindt is dat er geen visueel effect aan wordt toegewezen net zoals de Quelaag's FurySword.

Na ~300 x een Darkwraith te hebben verslagen eindelijk beloond met een Titanite Slab en 73 Titanite Chunks. Wat een avond…

[Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 24-12-2011 03:46]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wanneer je als kind zijnde opgroeit met gamen, kom je eens in de zoveel jaar een game tegen die werkelijk alles overtreft. Voor mij was dit Final Fantasy VII. Voorafgaand was ik een fanatiek liefhebber van Zelda.
Op de NES ontdekte ik al gauw mijn passie voor het RPG genre. En naarmate de jaren verstreken bleef ik altijd trouw aan deze titel.

Toen ik voor het eerst kennis maakte met Final Fantasy VII ging er een wereld voor me open. Een game met zoveel diepgang op elk front. Muzikale sfeer, grafisch, verhaal en natuurlijk uren lang uitdagend moeilijke gameplay. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds een groot Final Fantasy liefhebber, en kijk met verlangen daarom uit naar het volgende deel XIII-2

Wat me waarschijnlijk het meest aantrok, waren de optionele extra's zoals het behalen van Ultimate Weapons, en het verslaan van de allersterkste geheime eindbazen. Om dit kunnen realiseren moet je charachter over een goed arsenaal aan incasseringsvermogen beschikken, en uiteraard komen de Ultimate Weapons en andere gear daar aardig bij aan te pas. Maar zelfs wanneer je over de juiste equipement beschikt wil nog niet zeggen dat je over een eindbaas heen wandelt, aangezien er op tactisch en strategisch gebied ook nog aardig wat inspanning wordt verwacht.

Nu zo'n kleine 20 jaar later vanaf het moment dat ik ben begonnen met gamen heb ik het plezier mogen ondervinden om kennis te maken met Dark Souls nooit had ik gedacht nog een game tegen te komen, die kon tippen aan Final Fantasy. Ik heb werkelijk nog nooit een game gespeeld waarbij ik zoveel moeite had om dingen onder de knie te krijgen.

In het begin heb ik me dood geërgerd aan de button layout. Op één of andere manier voelde het niet goed aan. En dat resulteerde natuurlijk in tientallen malen dood gaan. Ik ben op een punt van frustratie geweest dat ik er werkelijk mee ben gestopt voor een week, omdat ik maar niet verder kwam. Eénmaal bijgekomen heb ik de game een nieuwe kans gegeven, en sinds dien ben ik niet meer gestopt met spelen.

Wat Final Fantasy voor mij deed in de jaren 90, heeft Dark Souls in het huidige tijdperk weten te realiseren. Ongekend was de game moeilijk en uitdagend. Echter op gebied qua sfeer en muziek komt het naar mijn beleving toch een paar puntjes te kort. Er is weinig diepgang en je maakt eigenlijk niet echt kennis met je hoofdpersonage.

Nu hou ik persoonlijk niet zo van Horror films, en schrikmomenten, en dat is precies het gevoel dat ik telkens kreeg tijdens het spelen van Dark Souls. Constante kippenvel door de donkere en duistere gebieden waar je langs moest om een eindbaas te verslaan. Op dit gebied scoort de game zeker een 10, of je er tegen kan is wat anders ;)

Men zegt vaak dat Liefde en Haat vlak naast elkaar ligt. Ik kan me hier enkel bij aansluiten, in het begin haatte ik de game zo erg door de frustratie, maar naarmate de tijd is verstreken is er een liefde ontstaan voor de orgineelheid, uitdaging, en moeilijkheidsgraad.

Petje af voor de ontwikkelaars, ze hebben er in ieder geval één fan bij. Met veel genoegen neem ik nu afscheid van Dark Souls, ik ben vereerd het avontuur te hebben mogen afgerond.

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:04
aaaaaaaagh even een vraagje ik krijg wat van die game
Hoe zit dat AI gedrocht in elkaar

ik ben nu bij de undead brug al 1 dag bezig nu level 17 maar ga steeds dood dit is toch niet normaal wat ik ook doet of wat ik ook vecht altijd snel dood

en je krijg maar 5 van die potjes maar daar ben je bij de 2de checkpoint gelijk al 1 kwijt door de boogschutter

ik sta bij dit punt

hier mijn stats van een paar levels terug

[Voor 26% gewijzigd door ravw op 26-08-2012 20:06]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• ndonkersloot
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:41
35k souls, auw dat doet pijn.

Heb net DSFix 0.6 geinstalleerd ben benieuwd :). Sinds deze versie doet mijn DIY Ambilight het ook :D.

Hoe zijn jullie stats ingedeeld? Ik ben niet echt blij met hoe ik het nu gedaan heb had liever extremere keuzes gemaakt ipv van beetje dex/str/vit/endu of is dit niet heel gek? :

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:38

spaceboy

Op grote hoogte

fub schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:32:
Na wat verder gespeeld te hebben heb ik de Depths 'afgehandeld' en heb ik de Large Ember naar de smid in Undead Parish gebracht. De Undead Merchant Male heeft bij een "tragisch ongeval" het leven gelaten, dus ik heb ook zijn katana inmiddels. Die heb ik helemaal gepimpt bij de smid, en in combinatie met wat Gold Pine Resin had ik slechts twee 'runs' nodig om de wyvern tussen de Undead Burgh en de Undead Parish te verslaan. Gaat lekker dus, tijd om verder te gaan.

Toch heb ik nog twee vragen:
- Waar is de Humanity voor? Ja, je kan een bonfire Kindlen om meer Estus Flasks gevuld te krijgen, en daarvoor moet je 'unhollow' zijn. En alleen als human kan je summonen of ge-invade worden. Nu ben ik meer een solo-speler, dus ik loop bijna altijd als hollow rond. Is er verder nog een reden om te investeren in humanity? En die teller links bovenin het scherm, links naast de HP en stamina bar, telt die het aantal humanities dat je hebt verzameld oid?
- Wat is nou een mooi aantal souls om mee rond te lopen? Ik heb er nu zo'n 33000 over -- zal ik dat seal kopen bij de smid, of juist een hele zwik levels omhoog gaan?
Humanity is vooral relevant bij multiplay, maar ook als solo-gamer heb je het nodig om human te zijn om iemand (ook computer medespelers) te kunnen summonen. SOMS is dat best relaxed bij een nare boss-fight, dat kan net het verschil maken. Volgens mij (het is al een jaar geleden dat ik gespeeld heb volgens mij) heb je ook een relatie tussen aantal humanity (is het maximum niet 20 ofzo?) en de kans dat je bepaalde spullen vindt. Je "luck" factor hangt er volgens mij dus ook vanaf.

Souls maakte ik vrijwel altijd op als ik een level omhoog kon. Maar op een gegeven moment heb je er eigenlijk weinig aan, op een gegeven moment werkt het zelfs tegen je om een hoog level te hebben, want dan zijn er vrijwel geen spelers meer online te vinden die in jouw level-range zitten (en dus speel je echt alleen). :)

Heb net in afwachting van maart 2014 zelfs een poster besteld:

Waarom? Ach... je kunt niet vroeg genoeg beginnen met 'r zin in krijgen. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-01 12:36
Sorry voor het plaatje.. Maar het is ZO toepasselijk met dit spel ;-)

[Voor 30% gewijzigd door Rann op 10-01-2014 17:49]

• svdrvelden
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-06-2021
Heb hem binnen!

• Japser
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-01 13:13

Japser

Jeej!

Upgraden van de Gargoyle Halberd zal em niet worden nu ivm geen materialen meer. Misschien dat ik achter de Scythe aan kan gaan in Sen's Fortress, en die upgraden naar Fire. Zag wat video's waar iemand behoorlijk damage deed op de Silver Knights met dat ding.

Bedankt zo ver Rann, meer tips zijn welkom! :)

hier nog een screentje met mn huidige build voor de lol: ik moet wel aangeven dat ik de Lighting Gargoyle Halberd niet tot +5 heb maar nog de eerste (dus +0 geloof ik).

[Voor 45% gewijzigd door Japser op 04-06-2014 09:40]

• Japser
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 27-01 13:13

Japser

Jeej!

Nee. Gewoon nee.

• reaL_G
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:27
ArnoldSmiley schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je deze alleen kan krijgen als je een standaard Long Sword naar +10 brengt? :/
Ook de falchion en consorten zijn hier OP, net als velen andere.
Once you go curved.
Dit is op simpele magic upgradepath.
En aantal hits op 1 staminabar is ook absurd met de falchion/uchigatana.

GiTS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:22:
Gaat als een trein vanavond. Weinig game progress maar toch.

- Utchigatana naar +5
- Black Knight neer
- Die dude in die toren naar Taurus Demon
- Sorcerer set gevonden, plus catalyst.
- Heavy Soul Ray gekocht.

@reaL_G , waar kan ik goed Souls farmen? Ik pak nu telkens rondje Undead Parish, goed voor 2000 Souls maar heb er veel nodig om INT te booste
Darkroot basin en forest, bij die hidden bonfire met die deur. Dan ga je toch 6k+ per run doen. Maar kans op death is groter. Dan moet je die npcs killen
Want meer heb je niet open denk ik.
Later kan je in anor lando en aramis wel farmen.

Heb te lang niet gespeeld.

GiTS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reaL_G
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Geen idee wat je bedoelt met humanity stacken. Ga ik ff uitzoeken. Ik gebruik Hunanity nu alleen voor het kindlen eigenlijk. Flink Humanity gefarmd ook in The Depths. Heb er 22
Sommige weapons scalen ook extra met humanity.
Chaos enzo.
Je nummer LINKSboven is je aantal humanitys.
Min. 10 geeft je max scaling en ook extra discovery.
Ook gebruikt om weer human te worden

Heb nu eindelijk dark souls weer opgestart.
Net dukes archives gedaan, op weg maar crystal caves.

[Voor 1% gewijzigd door reaL_G op 13-06-2021 17:01. Reden: Foute info]

GiTS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:38:
[...]

Hoe moet je dat soort dingen in godsnaam zelf uitvogelen? De eersten die DS speelden zonder de wikis en guides hebben het echt lastig gehad. Om zie ik gewoon dingen niet?
Klopt, het is echt allemaal lastig te doorgronden, gelukkig zijn er Wiki's maar ik kocht ook altijd deze:

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee