[Multi] Dark Souls

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Tarz schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:43:
[...]

*kuch* understatement *kuch*... crystal ring shield doet nog 200 - 250 dmg (vaste waarde) dus is eigenlijk geen optie meer (vooral niet in NG+) Iron Flesh is niet meer "he ik kan niet geraakt worden" volgens mij zoals eerder, maar niet echt goed getest.
Wow, das echt weinig :P. Toen ik hem gebruikte deed die rond de 1200 damage ofzo :D Had hem pas in NG+ ontdekt dus de eerste playthrough was gewoon die hard bikkelen :P Daar ben ik op zich wel blij mee. Het ding is echt te overpowered. :) Maar dat vond ik voor NG+ en NG++ niet zo heel erg.

[ Voor 18% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-11-2011 12:41 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Zo, ik ben ook weer opnieuw aan het spelen door de laatste patch ... hoop maar dat STR weapons nu ook daadwerkelijk beter zijn als Lightning met genoeg STR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

TheAshcat schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:30:
Zo, ik ben ook weer opnieuw aan het spelen door de laatste patch ... hoop maar dat STR weapons nu ook daadwerkelijk beter zijn als Lightning met genoeg STR.
Ik zag het. Op naar de 1000 GS? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

250 is natuurlijk veel te weinig, nou heb je er meteen helemaal niets meer aan en maakt dus niemand dat schild meer. Qua balance hebben ze IMO toch nog wel wat te leren :X

De divine en occult wapens zijn iig wel meer damage gaan doen in 1.05, maar met 50 faith ontlopen ze elkaar 5 damage ofzo (op ~ 560 met een claymore, heb beide). Dat is of briljant matchend gescaled, of te onafhankelijk van je faith. Ik zou eigenlijk verwachten dat je de ene danwel de ander maakt adhv hoe hoog je je faith hebt gemaakt; divine voor redelijke damage met lagere faith, occult voor meer damage op hogere. Een break even point (als daar al van te spreken is) boven de 40 vind ik dan raar.

Occult lijkt over het algemeen wel vaker meer damage te doen trouwens. Met die critical boost ring repostte ik gwyn er bv mee voor ~ 1400 :P De divine variant gebruik ik alleen in de catacombs etc.

Ben nu opnieuw begonnen met een str pyro-tank, in 43 min al lvl 18 2.5 uur lvl 35 :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

uchiha tijntje schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:40:
[...]

Ik zag het. Op naar de 1000 GS? :P
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:06
Even een vraagje... Iemand wat tips over wat je moet upgraden e.d. ?... Nu voor het eerst bij de 1e smid. (Ja ik zit nogsteeds redelijk in het begin ;-)) Die demon die erachter zit was relatief makkelijk.. Ik begin het te leren !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Over wat je moet upgraden verschillen de meningen waarschijnlijk, en het is natuurlijk ook afhankelijk van je build, stats, wapenkeuze etc.

Los van of je een faith build maakt of niet kan je sowieso al vrij makkelijk vroeg in het spel een divine wapen maken *. Dat hakt al best hard, en je het is wel zo handig voor in de catacombs. Verderop wil je waarschijnlijk een wapen dat met je main stat(s) meescalet, of iets uniques, of iets met lightning/fire/chaos/bla.

'k heb zelf een:
- mage met enchanted uchigatana
- faith knight met divine en occult claymores
- pyro tank met lightning great sword

spoiler:
* Ember van de vlinder, en met de master key gift achterlangs blighttown in om die maggots te farmen voor 10 green. Kan je nog voor de belltower gargoyles doen. Drake sword van die draak z'n staart halen maakt dat wel een stuk makkelijker btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Drakesword heb ik gelukkig al, wat een verschil! Maar ik zag zoveel opties, en zoals bekend bij Dark Souls, weinig uitleg :-)

Zelf speel ik een pyro met nu 16 end, 14 vit, 13 str en 11 dex (required voor drakesword en een boog) als ik me het goed herinner.. Wil zelf denk ik voornamelijk melee gaan met pyrodingen als backup.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Rann schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:23:
Drakesword heb ik gelukkig al, wat een verschil! Maar ik zag zoveel opties, en zoals bekend bij Dark Souls, weinig uitleg :-)

Zelf speel ik een pyro met nu 16 end, 14 vit, 13 str en 11 dex (required voor drakesword en een boog) als ik me het goed herinner.. Wil zelf denk ik voornamelijk melee gaan met pyrodingen als backup.. :)
die Pyro handschoen kan je ook upgraden tot +15 en daarna bij een speciale trainer tot een Upgraded versie +5
en dan doen de Pyro spells erg Au.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Gister met afgesproken sign spots wat gecoopped met skype erbij, briljant. Twee keer geinvade; dan ben je wel ff in het voordeel als je kan overleggen hoe je ze opjaagt en in een hoekje drijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik blijf toch met heel veel plezier terugdenken aan dit spel :).

Ik ben enkele weken geleden begonnen met Skyrim, en ook al is dat een erg goed spel, ik heb het al een week of iets dergelijks niet meer gespeeld. Met Dark Souls had ik echt een 'donkere' periode... ik was er echt verslaafd aan. :)

En af toen kijk ik nog steeds youtube filmpjes. Rage filmpjes van Dark Souls zijn het meest leuke :P Echt mijn game of the year en zelfs van de afgelopen paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

westergas

rikkie_pc

uchiha tijntje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:59:

Ik ben enkele weken geleden begonnen met Skyrim, en ook al is dat een erg goed spel, ik heb het al een week of iets dergelijks niet meer gespeeld. Met Dark Souls had ik echt een 'donkere' periode... ik was er echt verslaafd aan. :)

En af toen kijk ik nog steeds youtube filmpjes. Rage filmpjes van Dark Souls zijn het meest leuke :P Echt mijn game of the year en zelfs van de afgelopen paar jaar.
+1

Ik heb hem net uit, denk niet dat ik NG+ ga doen (zie het nut er niet van in). Ik was ook mezelf soms niet tijdens dit spel, kon gewoon niet stoppen 7(8)7 Dit is het spel wat me het meest in zijn greep hield sinds ff7

edit: zie net het tijdstip van mijn post. Snap je nu wat ik bedoel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door westergas op 11-12-2011 12:53 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

westergas schreef op zondag 11 december 2011 @ 04:51:
edit: zie net het tijdstip van mijn post. Snap je nu wat ik bedoel ;)
Ghehe, ik snap het helemaal :). De sfeer van het spel was dermate beklemmend dat ik er soms zelfs een beetje down van werd ofzo :S Zelfde als je bijvoorbeeld een hele zware beklemmende film kijkt, dan kun je daar na afloop ook gewoon down van worden :) Echter het down zijn werd natuurlijk afgewisseld door grote euforie als je weer eens een boss had gekilled, of uiteindelijk het spel hebt uitgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Laten we hopen dat ze met DS genoeg verdiend hebben om een mooi vervolg te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

DLC schijnt er niet te komen, maar een vervolg lust ik denk ik ook nog wel :P

M'n mage loopt nou in full brass set rond, supermooie set! En blijkbaar is die beter gemaakt met de laatste patch, want de stats kloppen niet meer met wat de wiki zegt.

Gister met z'n 3en (vriend op skype plus nog een vreemde) in de kiln area invaders zitten opwachten :D Sommigen unsummondend direct toen ze ons zagen, verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:12
uchiha tijntje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:59:

Ik heb dus precies hetzelfde. Na een week geen Skyrim ga ik hem vandaag weer eens opstarten want het is zeker geen slecht spel!
Maar Dark Souls speelde ik echt veel meer en had er ook een soort gevoel bij wat ik bij geen enkele andere game heb gehad. Die donkere en duistere sfeer plus het feit dat er zo weinig uitgelegd wordt, heerlijk! :*)
Voor mij toch wel GOTY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Vanochtend weer met hard in de keel de gargoyles eindelijk verslagen! Voor de 1e keer de bell gedaan... Nu naar de 2e ;)

Nu in een tuin beland met 'treants' en 'giants'... Help...

Ook even verzeild in Dragon Valley, was er ERG snel weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ik zit nu in Ronde NG++
maar heb problemen met de 4kings hehe
ben soul level 226 Mage.
dus als iemand zin heeft om te helpen en rond mijn level zit. op de PS3 PSN ID freakgib
bij de vorgie ronde kon ik nog Iron skin gebruiken en great magic shield maar die zijn nu dus niet meer zo effectief.

ik zit trouwens bij de gravelord Covenant. en kwam er achter dat als ik de Eye of Death activeer en dan richting de 4kings abyss loop ik daar niet naar binnen kan / mag . wat me dus 2 keer een kill koste.
inc 9 humanity en 800k :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

level 226?... Das wel redelijk hoog toch voor NG++? Ik heb volgens mij NG++ gedaan met 140 ofzo. Al geloof ik graag dat met het nerfen van iron skin het inderdaad een stuk moeilijker is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Damn... Soms met dit spel... In die tuin kwam ik die butterfly boss tegen... 'instagibbed' bijna... Snel daar maar weer weggegaan, en even op internet op gezocht hoe ik richting de 2e bell moest :P

Inmiddels Capra Demon afgemaakt.. Wtf zeg, die irritante hounds erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:10
Ik zit nu in NG+, maar dat gaat niet zo hard (speel het uiteraard ook minder omdat ik alles al gezien heb). Nu net Sens Fortress gecleared en dus in Anor Londo aangekomen. Ik moet zeggen dat sommige bosses er niet echt lastiger op zijn geworden of zelfs een stuk simpeler (Gargoyles / Capra / Butterfly) maar dat ik toch behoorlijk last heb van Sif. Dat zwaard is een stuk scherper dan in de eerste playthrough heb ik het idee. Daar had ik zoiets van: fireball, fireball, fireball dood. Nu is het meer: Great Chaos fireball, Great Cha..... ik dood :p

Nu maar eens richting Ormstein en Smough.... dat zal ook wel zeer gaan doen in NG+ :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tarz schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:33:
Ik zit nu in NG+, maar dat gaat niet zo hard (speel het uiteraard ook minder omdat ik alles al gezien heb). Nu net Sens Fortress gecleared en dus in Anor Londo aangekomen. Ik moet zeggen dat sommige bosses er niet echt lastiger op zijn geworden of zelfs een stuk simpeler (Gargoyles / Capra / Butterfly) maar dat ik toch behoorlijk last heb van Sif. Dat zwaard is een stuk scherper dan in de eerste playthrough heb ik het idee. Daar had ik zoiets van: fireball, fireball, fireball dood. Nu is het meer: Great Chaos fireball, Great Cha..... ik dood :p

Nu maar eens richting Ormstein en Smough.... dat zal ook wel zeer gaan doen in NG+ :s
Veel plezier Ormstein en Smough gingen nog wel, maar wacht maar tot je bij de 4kings komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

FreakGIB schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:08:
[...]

Veel plezier Ormstein en Smough gingen nog wel, maar wacht maar tot je bij de 4kings komt.
Als je voor de trophys/achievements gaat moet je even opletten wie je als eerste killt, Ornstein of Smough. Ornstein als laatste overhouden is een pain in the ass :P. Smough was namelijk makkelijk te killen door slechte pathfinding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Mjah, ik ga niet voor de achievements, maar kan het allicht een keer proberen. Geloof dat ik uit 1e playronde Smoughs soul heb. Ff checken vooraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:47:
[...]

Als je voor de trophys/achievements gaat moet je even opletten wie je als eerste killt, Ornstein of Smough. Ornstein als laatste overhouden is een pain in the ass :P. Smough was namelijk makkelijk te killen door slechte pathfinding :P
ik zit op het moment op 75% Trophy's
en heb Ormstein en smough op de 2 manieren all een keer gekilled.
ik moet zeggen als Mage heb ik eigenlijk weinig moeite met hun in tegenstelling tot 4kings en Nito.
ik Haat de 4kings maar ben er gelukkig weer voorbij alleen nog Nito en dan Gwyn maar dat is een eitje.
eigenlijk is de lastigste boss/tussenboss misschien wel die rode draak op de brug ik denk dat veel player hem gewoon overslaan omdat je amper een reward krijgt.
makelijkste is wel Pinwheel en Butterfly.
en lastigste om de staart van te krijgen (is me nog steeds niet gelukt ) is Crossbreed Priscilla.
en Seath the Scaleless die heb ik ook nog niet.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

FreakGIB schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:04:
[...]

ik zit op het moment op 75% Trophy's
en heb Ormstein en smough op de 2 manieren all een keer gekilled.
ik moet zeggen als Mage heb ik eigenlijk weinig moeite met hun in tegenstelling tot 4kings en Nito.
ik Haat de 4kings maar ben er gelukkig weer voorbij alleen nog Nito en dan Gwyn maar dat is een eitje.
eigenlijk is de lastigste boss/tussenboss misschien wel die rode draak op de brug ik denk dat veel player hem gewoon overslaan omdat je amper een reward krijgt.
makelijkste is wel Pinwheel en Butterfly.
en lastigste om de staart van te krijgen (is me nog steeds niet gelukt ) is Crossbreed Priscilla.
en Seath the Scaleless die heb ik ook nog niet.
De staart van Seath the Scaleless is wel makkelijk als je de juiste armor hebt met ontzettend veel resistance tegen curse. Crossbreed Priscilla is inderdaad vervelend vanwege der invisibility..

Die rode draak heb ik zelf nooit verslagen. Je krijgt 10k aan souls ofzo en hij is een pain in the ass.. In ieder geval in mijn 1e playthrough... In mijn 2e en 3e heb ik hem niet eens aangekeken. :)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De tail van Crossbreed Priscilla was idd niet makkelijk. Ik wilde hem perse hebben in mijn eerste playthrough.
Wat blijkt, ik stond er namelijk veel te dicht bij en probeerde de tail af te hakken aan het begin van de tail.

Uiteindelijk tactiek verandert na 5x suïcide omdat het maar niet lukte. Uchigatana (long range) en echt op het puntje van de staart gemikt, en na 2x two handed al succes.

@Tarz waarom gebruik je great fireball tegen sif, cast time is toch veel te langzaam. Gewoon om hen heen cirkelen met Great Combusion en Boost sorcery.

Ik heb een beetje moeite met het afronden van mijn eerste playthrough, heb er namelijk geen zin in om er afstand van te doen. Ben daarom uiteindelijk ook helemaal afgewijkt van het pad. Moet eigenlijk naar Duke's Archive, maar heb stiekem Demon Ruins en Lost Izailith al geklaard, ook de Tombs heb ik aardig verkend.

Ben nu net klaar met het farmen van 10 Sunlight Medals voor de de Covenant Warrior of Sunlight ( als ik het goed begrijp kan je de 1ste keer maar 9 items aan hem opofferen, ook 50 stuks aan demon titanites gefarmed van de Prawling Demon ( Respawn 5000 souls + guaranteed drop - Lost Izalith shortcut Chaos Servant +2 ) , ziet er naar uit dat er aardig wat wapens dit nodig hebben voor de upgrade.

Nu gebruik ik in de hele game eigenlijk maar een paar wapens. Drake Sword +5 / Quelaag Furysword +5 / Lightning Spear +10 / Divine Uchigatana + 5 / Pyromance Flame + 15 -- +5.

Uit de NG+ info begrijp ik dat de vijanden hierin sterker worden, ik vraag me af of jullie hiervoor nu een wapen gebruiken dat niet in mijn lijst voorkomt. Heb aardig wat materiaal op voorraad en moet namelijk ook in elke Ember categorie een wapen upgraden voor de tropyhlist, echter totaal geen idee welk wapen ik zal gebruiken en welke special moet toekennen. Ben zelf een liefhebber van het lichtere type wapen maar indien noodzakelijk zal ik ook een zwaarder wapen kunnen upgraden.

Vooralsnog heb ik geen enkele MP ervaring, ik ben een tijdje lid geweest van de Darkmoon / Path of the Dragon / Warrior of Sunlight en Forest hunter Covenants, maar ik denk dat mijn level ( 109 - 1st playthrough) al veel te hoog is om dit succesvol voor elkaar te krijgen. Kan iemand misschien toelichten wat hij / zij precies doet om dit voor elkaar te krijgen,

Voor degene die eventueel voor Platinum willen gaan is de Excel Checklist natuurlijk onmisbaar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 15-12-2011 15:49 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

uchiha tijntje schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:03:
[...]

Die rode draak heb ik zelf nooit verslagen. Je krijgt 10k aan souls ofzo en hij is een pain in the ass.. In ieder geval in mijn 1e playthrough... In mijn 2e en 3e heb ik hem niet eens aangekeken. :)
Die rode draak had ik aan het einde van de eerste playthrough ineens vrij gemakkelijk. Niet met een glitch, maar gewoon tussen z'n voeten gelopen en met een paar klappen wastie al dood. Zoveel health heeft ie niet dus blijkbaar.

• Tarz
@ Destianto:

Ik heb vanaf moment dat ik in Sens fortress de lightning spear heb gevonden die ook gebruikt en geupgrade waar mogelijk. Verder gebruik ik sinds de patch een black knight shield en havels armor. Zo blijf ik met Havels ring mooi onder de equip load en kan ik behoorlijk wat klappen vangen.

• FreakGIB
Destianto schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:21:
De tail van Crossbreed Priscilla was idd niet makkelijk. Ik wilde hem perse hebben in mijn eerste playthrough.
Wat blijkt, ik stond er namelijk veel te dicht bij en probeerde de tail af te hakken aan het begin van de tail.

Uiteindelijk tactiek verandert na 5x suïcide omdat het maar niet lukte. Uchigatana (long range) en echt op het puntje van de staart gemikt, en na 2x two handed al succes.

@Tarz waarom gebruik je great fireball tegen sif, cast time is toch veel te langzaam. Gewoon om hen heen cirkelen met Great Combusion en Boost sorcery.

Ik heb een beetje moeite met het afronden van mijn eerste playthrough, heb er namelijk geen zin in om er afstand van te doen. Ben daarom uiteindelijk ook helemaal afgewijkt van het pad. Moet eigenlijk naar Duke's Archive, maar heb stiekem Demon Ruins en Lost Izailith al geklaard, ook de Tombs heb ik aardig verkend.

Ben nu net klaar met het farmen van 10 Sunlight Medals voor de de Covenant Warrior of Sunlight ( als ik het goed begrijp kan je de 1ste keer maar 9 items aan hem opofferen, ook 50 stuks aan demon titanites gefarmed van de Prawling Demon ( Respawn 5000 souls + guaranteed drop - Lost Izalith shortcut Chaos Servant +2 ) , ziet er naar uit dat er aardig wat wapens dit nodig hebben voor de upgrade.

Nu gebruik ik in de hele game eigenlijk maar een paar wapens. Drake Sword +5 / Quelaag Furysword +5 / Lightning Spear +10 / Divine Uchigatana + 5 / Pyromance Flame + 15 -- +5.

Uit de NG+ info begrijp ik dat de vijanden hierin sterker worden, ik vraag me af of jullie hiervoor nu een wapen gebruiken dat niet in mijn lijst voorkomt. Heb aardig wat materiaal op voorraad en moet namelijk ook in elke Ember categorie een wapen upgraden voor de tropyhlist, echter totaal geen idee welk wapen ik zal gebruiken en welke special moet toekennen. Ben zelf een liefhebber van het lichtere type wapen maar indien noodzakelijk zal ik ook een zwaarder wapen kunnen upgraden.

Vooralsnog heb ik geen enkele MP ervaring, ik ben een tijdje lid geweest van de Darkmoon / Path of the Dragon / Warrior of Sunlight en Forest hunter Covenants, maar ik denk dat mijn level ( 109 - 1st playthrough) al veel te hoog is om dit succesvol voor elkaar te krijgen. Kan iemand misschien toelichten wat hij / zij precies doet om dit voor elkaar te krijgen,

Voor degene die eventueel voor Platinum willen gaan is de Excel Checklist natuurlijk onmisbaar ;)
houd er rekening mee dat alle Blacksmits jou ember upgrades kwijt zijn als je naar NG+ gaat.
en moet je dus alle embers weer vinden en aan hun geven dus als je wapens wil maken dan kan je het beter nu doen voordat je de eindbaas verslaat.

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Ik ben er de laatste dagen ook weer mee begonnen, nog steeds de eerste playthrough.
Nu heb ik daarstraks Crimson Armor gevonden welke ik zou willen gebruiken ipv mijn Wanderer Armor.
Maar ik heb twinkling titanite nodig, op wiki gelezen dat het gekocht kan worden van Giant Blacksmith. Maar ik zie het niet staan. Of is het pas bij een new game dat dat werkt?

edit: ah lol, het is blijkbaar nog een andere blacksmith dan die je dicht bij de eerste bell vind.

[ Voor 12% gewijzigd door 4bit op 15-12-2011 19:42 ]

I'll do what I can, but expect very little.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik heb in mijn 3 playthroughs eigenlijk maar 4 wapens gebruikt, namelijk de drake sword, lightning spear, fire sword en als laatste en fijnste wapen... een devine scythe +10. Die had zon lekkere range en een redelijke snelheid/damage verhouding.

Echter, je geeft aan dat je niet verder wilt in het verhaal, maar nu ga je wel werelden clearen waar je uiteindelijk toch weer een keer terug moet :P Dus ik zou gewoon lekker voor het 'verhaal' gaan :)

• Rann
Zojuist 8500 souls en 3 humanity kwijt geraakt doordat ik on het riool viel en daar als enige uitweg terecht kwam bij die ... damn naam kwijt, slang achtigr draak... sadly daar 2x doodgegaan en had de bonfire nog niet :( ach ja, he hem inmiddels wel dood... achteraf was hij besy makkelijk :) zn staart dropte de bijl ook ;) niey dat ik hem kan gebruiken maar ok ;) wel awesome gevoel!

Als je niet online speelt kun je dan eigenlijk ook npcs summonen? Is me no
g niet gelukt namelijk...

[ Voor 11% gewijzigd door Rann op 15-12-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Rann schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:58:
Zojuist 8500 souls en 3 humanity kwijt geraakt doordat ik on het riool viel en daar als enige uitweg terecht kwam bij die ... damn naam kwijt, slang achtigr draak... sadly daar 2x doodgegaan en had de bonfire nog niet :( ach ja, he hem inmiddels wel dood... achteraf was hij besy makkelijk :) zn staart dropte de bijl ook ;) niey dat ik hem kan gebruiken maar ok ;) wel awesome gevoel!

Als je niet online speelt kun je dan eigenlijk ook npcs summonen? Is me no
g niet gelukt namelijk...
8500 souls is in verhouding niks (al lijkt in het begin zelfs 1000 souls erg veel). Humanity heb je na verloop van tijd ook genoeg. (loop er in NG+ met ± 20 rond die ik niet gebruik). Je kan voor sommige bosses (Gargoyles, Gaping Dragon, Quelaag...) een NPC summonen, mits je Reverse hollowing hebt gedaan bij je laatste bonfire (en niet dood bent gegaan daarna), dan krijg je "Revived to Human" in beeld en kan je dus NPC´s oproepen bij sommige bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Ik meen de dat ik human was, maar ik Zag de summonsigns niet, of is dat nog erg zoeken soms?

Gaping dragon was de naam ;) ik was die channeler ook nog niet tegengekomen.. ach ja voor mij was 8500 idd erg veel. Gelukkig kreeg ik voor gaping er weer 25k bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Destianto schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:21:
ik ben level 226 en zit nu bij de Blade of the Darkmoon en als ik die ring draag en die blauwe steen gebruik word ik redelijk snel gesummond naar Anor Londo om daar te vechten.
ook als ik hollow ben.
ook bij de forest hunters is het geen probleem voor hogere levels om te kunnen PVPen
wat ook schijnt te helpen is als je eenmaal een keer geinvaded bent gebruik dan de Dried finger om de invasion timer te resetten normal gesproken naar een invasion word je zo rond de 10 a 20 min met rust gelaten wil je dat niet gebruik dan de Dried finger kan je ongelimiteerd gebruiken. die reset de timer weer.
ik weet niet of het ook helpt voor Summonen maar als ik de ring draag en dan de blauwe steen gebruik word ik vrij snel gesummond en naar het gevecht gebruik ik dus de Dried finger.
en word bijna gelijk weer gesummond.
ben ook een tijdje lid geweest van de Gravelord Covernant maar het is een beetje onduidelijk of je sucsesful 3 andere werelden heb gecursed?.
ik heb bij de Demon Ruins wel vaak een Eye of death neer gelegd daar bij de bonfire waar je all die Capra demons tegen komt en werd redelijk vaak geinvaded maar als ik dan vroeg aan ze of ik hun wereld had gecursed kreeg ik als antword sorry no english i am Japan ?
maar goed de gevechten duren meestal rond de 30sec a 1 min of ik word gebackstabbed ( erg irritant)
of zij gaan dood door mijn Magie :) (voor hun weer irritant).
als tip nog buigen naar de tegenstander doe ik alleen als er een redelijke ruimte tussen ons is want meestal maken ze er misbruik van.
mocht je een magie ventje zijn dan kan je alvast CHSM aktieveren en dan buigen mochten ze naar je toe rennen hebben ze een probleem.
verder gebruik ik alle middelen die er zijn zoals Wrath of the God's Crystal Homing Soul Mass en soms Tranquil Walk of Peace ring of Fog heeft geen nut meer great magic shield is ook niet meer undestructable.
waar we nu dus last van hebben is Backstabbing.

[ Voor 12% gewijzigd door FreakGIB op 16-12-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ik heb sinds vorige patch iets "vreemds", of het ligt aan mij en ik doe iets niet goed. Ik zit dus in NG+ (zat ik in 1.04 ook al) en sinds de patch kan ik messages op de grond lezen van andere spelers. Ook werd ik spontaan geinvade in de sewers vlak voor de gaping dragon door een player, niet een NPC. Toen ik die keer stopte met spelen en de keer erna het spel weer opstartte waren alle messages weg. Is dat een bug geweest ofzo? Ik heb wel een Live account, maar geen Xbox live gold, dus zit wel online, maar niet "online".

Erg vaag... iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tarz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:09:
Ik heb sinds vorige patch iets "vreemds", of het ligt aan mij en ik doe iets niet goed. Ik zit dus in NG+ (zat ik in 1.04 ook al) en sinds de patch kan ik messages op de grond lezen van andere spelers. Ook werd ik spontaan geinvade in de sewers vlak voor de gaping dragon door een player, niet een NPC. Toen ik die keer stopte met spelen en de keer erna het spel weer opstartte waren alle messages weg. Is dat een bug geweest ofzo? Ik heb wel een Live account, maar geen Xbox live gold, dus zit wel online, maar niet "online".

Erg vaag... iemand hier ervaring mee?
als je die rode messages bedoeld die komen en gaan weet je zeker dat de invader niet een NPC was want die lijkt erg menselijk maar ik ben ook wel eens geinvaded daar als ik als human rond loop.
zit alleen wel op de PS3.
ik heb ook soms als ik opnieuw opstart dat alle messages weg zijn maar dan naar een XX tijd zie je ze ineens weer verschijnen je switch namelijk tussen de verschillende servers heen en weer.
daarom als je bv gesummond wil worden moet je je witte soapstone elke 20sec refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
FreakGIB schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:18:
[...]

als je die rode messages bedoeld die komen en gaan weet je zeker dat de invader niet een NPC was want die lijkt erg menselijk maar ik ben ook wel eens geinvaded daar als ik als human rond loop.
zit alleen wel op de PS3.
ik heb ook soms als ik opnieuw opstart dat alle messages weg zijn maar dan naar een XX tijd zie je ze ineens weer verschijnen je switch namelijk tussen de verschillende servers heen en weer.
daarom als je bv gesummond wil worden moet je je witte soapstone elke 20sec refreshen.
Ja die bedoel ik. Ik weet niet of Xbox en PS3 anders werken, PSN is continue online, met Xbox Live heb je silver (free) en golf (betaald) lidmaatschap, maar hoe het precies werkt, geen idee. Ik ben nog nooit gesummoned, maar die NPC in de sewers had ik in 1e ronde ook maar met andere naam/gear. Nu gebruikte hij ook magic en maakte echt gebruik van hoekjes etc om magic te ontwijken. Ik weet het niet zeker, maar heb het vermoeden dat het een human was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tarz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:20:
[...]

Ja die bedoel ik. Ik weet niet of Xbox en PS3 anders werken, PSN is continue online, met Xbox Live heb je silver (free) en golf (betaald) lidmaatschap, maar hoe het precies werkt, geen idee. Ik ben nog nooit gesummoned, maar die NPC in de sewers had ik in 1e ronde ook maar met andere naam/gear. Nu gebruikte hij ook magic en maakte echt gebruik van hoekjes etc om magic te ontwijken. Ik weet het niet zeker, maar heb het vermoeden dat het een human was...
had die invader een grote hooge ronde hoed op zoja dan was het een NPC. en die is best goed.
je komt hem ook tegen in de painted world.
en hij gebruikt Magie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
nope, dat was em niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empirebart
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-07-2024
Waarschijnlijk was je door Kirk Knight of Thorns geinvaded.

http://darksoulswiki.wikispaces.com/Knight+Kirk

Brabo's United in Distributed Computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Door hem werd ik gister ook geinvade... Het was best een gemakkelijk gevecht (was in de sewers).

Ook een nieuw character begonnen, een knight, gaat een stuk beter dan met mijn 1e char.. :)

Inmiddels Havels ring gevonden.. Wat een verademing!

Ik ben nu SL 30, met Drake sword, Armor of the Glorious, (helm van die battle boar), Ring of the Evil Eye, Havel's ring en een Hollow Soldier Shield... Ben nu net in het begin van Blighttown, maar ik zit er over te denken om eerst terug naar de Asylum te gaan voor de rusted ring... Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Blighttown wil je zonder die ring eigenlijk niet in. Het - kan - wel, maar liever niet ;) En die ring kan je natuurlijk ophalen zonder de asylumdemon zelf te hoeven slaan, dus zeker doen ja. Dan kan je ook meteen die knight daar slaan voor de crest shield.

Heb je wel genoeg anti poison & -toxic grasjes bij je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Clay schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:12:
Blighttown wil je zonder die ring eigenlijk niet in. Het - kan - wel, maar liever niet ;) En die ring kan je natuurlijk ophalen zonder de asylumdemon zelf te hoeven slaan, dus zeker doen ja. Dan kan je ook meteen die knight daar slaan voor de crest shield.

Heb je wel genoeg anti poison & -toxic grasjes bij je? ;)
Had de rusted ring niet voordat ik Blighttown in ging... Kan je verklappen, het maakt van Blighttown al een ergere hel dan het al is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Ik heb al een menig aantal runs terug naar de bonfire gedaan omdat ik door zo'n blowdart ge-toxicated werd... Argh!!

Ik heb GEEN anti poisen/toxic grasjes bij me... Ik ga ze maar eens even farmen denk ik.. :) Of kopen bij die vrouw.. Even iets beter voorbereiden voor Blighttown ;)

Inmiddels Crest shield al wel binnen, stopte alleen gelijk na dat gevecht.
De eerste keer liep ik zo de asylum binnen... Wat was dat een vreselijke ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Tarz schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:51:
[...]

Je kan voor sommige bosses (Gargoyles, Gaping Dragon, Quelaag...) een NPC summonen, mits je Reverse hollowing hebt gedaan bij je laatste bonfire (en niet dood bent gegaan daarna), dan krijg je "Revived to Human" in beeld en kan je dus NPC´s oproepen bij sommige bosses.
NPC's laten helpen in bossfights is wel voor watjes hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Ik had het geprobeerd bij m'n gaping dragon encounter... Dat wast best zonde van mijn tijd ;) Ze werden al snel ge-om-nom-nom-ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

NPC's laten helpen in bossfights is wel voor watjes hoor ;-)
Vermaak me altijd opperbest Solaire tegen de Gaping Dragon te zien klunzen :P

Ze slaan nog best hard op zich, die NPC bij de Iron Golem bv kan hem bijna in zn eentje aan ...

'k ga deze playthrough wel proberen Solaire bij Gwyn te krijgen, gewoon omdat het kan (met wat planning) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
is er iemand hier die ook PVP speeld met Dark Souls.
en zoja wat zijn de ervaringen.
ik speel de laatste tijd ook pvp meestal in het gebied Kiln of the First Flame.
maar wat me dus opvalt is dat zo'n beetje iedereen je probeerd te Backstabben.
en het dus vrij lastig is om daar wat aan te doen ik ben zelf een Mage en moet nu dus ook opzoek naar een geschikt Melee wapen want met alleen Magie red je het niet.
eenigste wat ik nu wel gebruik is de Dark Wood Grain Ring
zodat ik zo snel mogelijk kan weg flippen.

iemand nog tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Het verschilt gewoon heel sterk.

Als je zomaar geinvade wordt heb je een goeie kans dat het een backstabbende combustion lamer is. Het suffe is dat terwijl jij het als een lagstab ziet, je tegenstander waarschijnlijk wel achter je stond in zijn eigen game, en het in zijn ogen een faire move was; al is dat een twijfelachtig argument als iemand vrijwel uitsluiten backstabs probeert te maken met de wetenschap van die lag mogelijkheid.

Voor je eigen gevoel blijft het natuurlijk kansloos als iemand die - voor - je staat, jou ineens backstabbed. Echter is het ook weer best een te respecteren vaardigheid om bv via een untargeted roll een backstab te maken ;)

Op de wiki staat nog een forum topic met tips:
http://darksoulswiki.wiki...essage/view/home/47607372

In Kiln kan je best aardig PVP'en als je er 1 of 2 mensen bij summont (meesten doen wel een tijdje mee), en de dry finger gebruikt om je cooldown te clearen. Tegen 2 of 3 mensen kunnen de meeste backstabbers ook niet op. Als een vriend van je ook DS speelt skype erbij aangooien, en ff dezelfde server zoeken door 1 te laten signen, en de andere een paar keer quit & loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Clay schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:11:
Het verschilt gewoon heel sterk.

Als je zomaar geinvade wordt heb je een goeie kans dat het een backstabbende combustion lamer is. Het suffe is dat terwijl jij het als een lagstab ziet, je tegenstander waarschijnlijk wel achter je stond in zijn eigen game, en het in zijn ogen een faire move was; al is dat een twijfelachtig argument als iemand vrijwel uitsluiten backstabs probeert te maken met de wetenschap van die lag mogelijkheid.

Voor je eigen gevoel blijft het natuurlijk kansloos als iemand die - voor - je staat, jou ineens backstabbed. Echter is het ook weer best een te respecteren vaardigheid om bv via een untargeted roll een backstab te maken ;)

Op de wiki staat nog een forum topic met tips:
http://darksoulswiki.wiki...essage/view/home/47607372

In Kiln kan je best aardig PVP'en als je er 1 of 2 mensen bij summont (meesten doen wel een tijdje mee), en de dry finger gebruikt om je cooldown te clearen. Tegen 2 of 3 mensen kunnen de meeste backstabbers ook niet op. Als een vriend van je ook DS speelt skype erbij aangooien, en ff dezelfde server zoeken door 1 te laten signen, en de andere een paar keer quit & loaden.
ben nu all een paar dagen niet online geweest zit een beetje uit te zoeken wat ik voor wapen zou kunnen gebruiken heb net een Ricard's Rapier geupgrade eens kijken of dat leuk speelt wil ook nog een Iaito proberen maar weet niet welke upgrade kant ik op moet gaan voor dat wapen ik zou zelf weer voor Lightning gaan maar misschien dat Divine Iaito +5 goed is maar snap dan niet wat ze bedoelen met Bleed 200 & faith 110 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Als je geraakt wordt door wapens met bleeding loopt er per hit (blocked of niet) een bleeding balkje vol. Als die vol is heb je blood loss, en raak je in 1 keer een groot deel van je health kwijt. Bij b.v. de uchigatana is dat 30%, bij de lifehunter scythe 50% Even geen idee of ook echt alles te bleeden is als je er zelf mee slaat, zou best kunnen dat dat bij bepaalde creatures niet werkt.

Qua wapen moet je verder gewoon iets uitzoeken wat je lekker vindt spelen. Ik vind die ultra great dingen bv kut in pvp, maar pvm zwaar komisch, ben helemaal weg van de claymore als allround wapen (slash & thrust), en heb het weer wat minder met de nog lichtere weapons ala rapiers.

Hoe je ze modified ligt helemaal aan je build, check gewoon ff wat wat doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Clay schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:13:
Als je geraakt wordt door wapens met bleeding loopt er per hit (blocked of niet) een bleeding balkje vol. Als die vol is heb je blood loss, en raak je in 1 keer een groot deel van je health kwijt. Bij b.v. de uchigatana is dat 30%, bij de lifehunter scythe 50% Even geen idee of ook echt alles te bleeden is als je er zelf mee slaat, zou best kunnen dat dat bij bepaalde creatures niet werkt.

Qua wapen moet je verder gewoon iets uitzoeken wat je lekker vindt spelen. Ik vind die ultra great dingen bv kut in pvp, maar pvm zwaar komisch, ben helemaal weg van de claymore als allround wapen (slash & thrust), en heb het weer wat minder met de nog lichtere weapons ala rapiers.

Hoe je ze modified ligt helemaal aan je build, check gewoon ff wat wat doet :)
dat over bleeding wist ik maar die Iaito Divine + 5 heeft Bleed 300 & Faith 110 wat doet dat dan ?
als je Divine pad kiest dan is de normale dammage wel wat minder dan bv als je voor Lightning gaat
lighting +5 242 damage 246 lightning 300 bleed No Scaling
Divine + 5 118 damage 146 magic 300 bleed & 110 Faith + Scaling is -/D/-/C
mijn Faith is 51 intel 50 andere stats rond de 30 - 40
zo wat zou beter zijn laito Lighning of Divine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Bleed 300 doet 30% als het bleeding balkje vol is en de bloodloss triggert. Faith 110 bedoel je wsl divine damage uit het zelfde stats rijtje als bleeding? Dat werkt goed tegen skeletons enzo, en zorgt in de catacombs ervoor dat ze niet gerevived kunnen worden.

Als je 51 faith en 50 int hebt lijkt Astora's Greatsword me wel goed eigenlijk. Maar check het gewoon ff door het te equipen, en iets te gaan slaan oid, dan merk je het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Clay schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:27:
Bleed 300 doet 30% als het bleeding balkje vol is en de bloodloss triggert. Faith 110 bedoel je wsl divine damage uit het zelfde stats rijtje als bleeding? Dat werkt goed tegen skeletons enzo, en zorgt in de catacombs ervoor dat ze niet gerevived kunnen worden.

Als je 51 faith en 50 int hebt lijkt Astora's Greatsword me wel goed eigenlijk. Maar check het gewoon ff door het te equipen, en iets te gaan slaan oid, dan merk je het snel genoeg.
oke dus dat Faith 110 doet niet mee als extra damage bij normale monsters
dus dan had ik beter voor Lightning kunnen gaan

zal vanavond eens alle speciale wapens uitproberen
ik heb het liefst iets wat niet al te veel Stamina verbruikt per slag.
tot dusver vind ik het Gravelord Sword wel lekker spelen.
en spears spelen ook lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

oke dus dat Faith 110 doet niet mee als extra damage bij normale monsters
Ik geloof dat het wat onduidelijk is waar divine (en occult) nou wel of geen damage aan doen. Maar listed damage is nog geen uitgedeelde damage he ;) De listed damage van mn stone greatsword is bv hoger dan die van mn gwyn's greatsword, en toch sla ik tegen verschillende monsters harder met die laatste; ligt oa aan resistances.

Hier staat btw nog een handige calculator:
https://sites.google.com/...ts/dark-souls-calculators

Het is echt wel redelijk in balans, daar zie je bv dat een lightning claymore 571 slaat, en een divine 549, of zelfs 578 met 30/30/50. Uiteindelijk wint scaling dus toch wel.

[edit]

Met 30/30/50/50 slaat Greatsword of Artorias 619, swings zijn even snel als de claymore, thrust is uebertraag, maar doet een zieke knockback.

probeer gewoon dingen

[ Voor 11% gewijzigd door Clay op 21-12-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Clay schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:22:
[...]

Ik geloof dat het wat onduidelijk is waar divine (en occult) nou wel of geen damage aan doen. Maar listed damage is nog geen uitgedeelde damage he ;) De listed damage van mn stone greatsword is bv hoger dan die van mn gwyn's greatsword, en toch sla ik tegen verschillende monsters harder met die laatste; ligt oa aan resistances.

Hier staat btw nog een handige calculator:
https://sites.google.com/...ts/dark-souls-calculators

Het is echt wel redelijk in balans, daar zie je bv dat een lightning claymore 571 slaat, en een divine 549, of zelfs 578 met 30/30/50. Uiteindelijk wint scaling dus toch wel.

[edit]
Met 30/30/50/50 slaat Greatsword of Artorias 619, swings zijn even snel als de claymore, thrust is uebertraag, maar doet een zieke knockback.

probeer gewoon dingen
die Calculator is erg handig zal als ik thuis ben even kijken wat mijn stats precies zijn
thx voor de link

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het einde van de eerste playtrough is eindelijk in zich. Enkel nog de Catacombs - Tomb of Giants en dan Kiln of the first Flame. De andere area's had ik al geklaard uit verveling.

Uit voorzorg wilde ik al wel alle weapon upgrades behaald hebben, i.v.m het verdwijnen van de Embers in NG+
Ik moet zeggen dat het farmen van de Slabs vooralsnog werkelijk een hel is. Ben nog steeds bezig met het verkrijgen van mijn eerste Red Slab.

Dit is de eerste keer dat ik Humanity gebruik voor de Drop Rate, heb de teller op 30 staan ( max drop 210 ) en ook nog eens de Serpent Ring equiped maar na 80x de Chaos Eater te hebben verslagen nog steeds geen succes. Iemand nog tips of advies, want het begint nu wel een beetje te vervelen...

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Destianto schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:03:
Het einde van de eerste playtrough is eindelijk in zich. Enkel nog de Catacombs - Tomb of Giants en dan Kiln of the first Flame. De andere area's had ik al geklaard uit verveling.

Uit voorzorg wilde ik al wel alle weapon upgrades behaald hebben, i.v.m het verdwijnen van de Embers in NG+
Ik moet zeggen dat het farmen van de Slabs vooralsnog werkelijk een hel is. Ben nog steeds bezig met het verkrijgen van mijn eerste Red Slab.

Dit is de eerste keer dat ik Humanity gebruik voor de Drop Rate, heb de teller op 30 staan ( max drop 210 ) en ook nog eens de Serpent Ring equiped maar na 80x de Chaos Eater te hebben verslagen nog steeds geen succes. Iemand nog tips of advies, want het begint nu wel een beetje te vervelen...
Waarom wil je alle weapon upgrades doen? Voor de achievement/trophy? Als je die allemaal wilt moet je toch de NG+ volledig uitspelen en een deel van NG++ doen. Dus zou gewoon lekker het spel nu uitspelen met de normale red slab die je vind in een kist in Lost Inzilith oid. :) Die embers zijn namelijk ook niet zo moeilijk te bemachtigen in NG+, zeker niet als je weet waar ze liggen.

Red Titanite Slab
Lost Izalith

Chaos Eater drop (rare)
Lost Izalith treasure chest prior to the area boss
treasure chest in the pit of Chaos Eaters in the poisonous maze

Rare staat er niet voor niets achter :P.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-12-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
uchiha tijntje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:36:
[...]

Waarom wil je alle weapon upgrades doen? Voor de achievement/trophy? Als je die allemaal wilt moet je toch de NG+ volledig uitspelen en een deel van NG++ doen. Dus zou gewoon lekker het spel nu uitspelen met de normale red slab die je vind in een kist in Lost Inzilith oid. :) Die embers zijn namelijk ook niet zo moeilijk te bemachtigen in NG+, zeker niet als je weet waar ze liggen.

Red Titanite Slab
Lost Izalith

Chaos Eater drop (rare)
Lost Izalith treasure chest prior to the area boss
treasure chest in the pit of Chaos Eaters in the poisonous maze

Rare staat er niet voor niets achter :P.
Chaos Eaters ? welke beesten moet ik me daar bij voorstellen
ik weet dat je Red Titanite Chunks krijg van de fire Gargoyles,multi-head turtle and the yellow multi-eyed octopus creatures beneath the collapsed floor in Lost Izalith en de Black Knights in Kiln of the first flame.

en Red Titanite Slabs rare drop from yellow multi-eyed octopus creatures beneath collapsed floor in Lost Izalith Dark Souls Wiki
maar wat de chaos Eaters zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

FreakGIB schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:49:
[...]

Chaos Eaters ? welke beesten moet ik me daar bij voorstellen
ik weet dat je Red Titanite Chunks krijg van de fire Gargoyles,multi-head turtle and the yellow multi-eyed octopus creatures beneath the collapsed floor in Lost Izalith en de Black Knights in Kiln of the first flame.

en Red Titanite Slabs rare drop from yellow multi-eyed octopus creatures beneath collapsed floor in Lost Izalith Dark Souls Wiki
maar wat de chaos Eaters zijn ?
De chaos eaters zijn de yellow multi eyes octopus creatures :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
uchiha tijntje schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:45:
[...]

De chaos eaters zijn de yellow multi eyes octopus creatures :)
thx weer wat geleerd :)
heb nu trouwens een aantal Halberts geupgrade en die spelen wel erg lekker hebben een zeer groot bereik verbruiken redelijk weinig Stamina en doen toch redelijk veel damage met R1.
ik test de wapens altijd even in de Woods daar waar je die 4 NPC's heb rondlopen.
en met de Standaard Halbert op +10 Enchanted doet het goed
ook de Crystal Halbert op +4 doet al veel damage zit in NG++ en die levende bomen zijn met 2 hits dood.
en die eerste NPC. dat magic ventje is in 4-5 x steken dood.
nu wil ik nog een Fire versie proberen en een Lighning die moeten nog iets meer Damage doen.
eenigste nadeel van die Halberts is dat als je word geblocked je ook helemaal open staat maar dat in combinatie met de Dark Wood Grain Ring roll je al weer weg voordat ze je kunnen slaan
en ook omdat een halbert nogal lang is zijn de meeste monsters nog 1 stap van je verwijderd voordat ze je kunnen raken.
dus voorloopig ga ik de halberts eens grondig testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

FreakGIB schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:28:
[...]

thx weer wat geleerd :)
heb nu trouwens een aantal Halberts geupgrade en die spelen wel erg lekker hebben een zeer groot bereik verbruiken redelijk weinig Stamina en doen toch redelijk veel damage met R1.
ik test de wapens altijd even in de Woods daar waar je die 4 NPC's heb rondlopen.
en met de Standaard Halbert op +10 Enchanted doet het goed
ook de Crystal Halbert op +4 doet al veel damage zit in NG++ en die levende bomen zijn met 2 hits dood.
en die eerste NPC. dat magic ventje is in 4-5 x steken dood.
nu wil ik nog een Fire versie proberen en een Lighning die moeten nog iets meer Damage doen.
eenigste nadeel van die Halberts is dat als je word geblocked je ook helemaal open staat maar dat in combinatie met de Dark Wood Grain Ring roll je al weer weg voordat ze je kunnen slaan
en ook omdat een halbert nogal lang is zijn de meeste monsters nog 1 stap van je verwijderd voordat ze je kunnen raken.
dus voorloopig ga ik de halberts eens grondig testen.
Ik vond de halberts en scythes ook de fijne wapens, met name inderdaad vanwege hun range en relatief weinig staminaverbruikt.

Heb heel mijn NG+ en NG++ met een halbert en scythe devine +10 gelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Destianto schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:03:
Ben nog steeds bezig met het verkrijgen van mijn eerste Red Slab.

Humanity teller op 30 ( max drop 210 ) en de Serpent Ring equiped maar na 80x de Chaos Eater te hebben verslagen nog steeds geen succes.
En ja hoor na circa 110 x kwam er eindelijk een Red Slab tevoorschijn.

Ik denk dat ik inderdaad de Slabs maar even laat voor wat het is en opnieuw behaal in NG+ wel nog even een paar white en blue chunks scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Destianto schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat ik inderdaad de Slabs maar even laat voor wat het is en opnieuw behaal in NG+ wel nog even een paar white en blue chunks scoren.
je kan eventueel ook nog een aantal NPC's killen die geven soms ook nog wat spullen en ze komen alemaal weer terug in NG+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Destianto schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:21:
[...]

Ehm, wellicht spoiler, maar wel handig voordat je weer heel veel moeite gaat stoppen in het farmen van white en blue chuncks....
spoiler:
Ga gewoon het spel uitspelen, je komt op een punt dat je white, blue, red chuncks binnen een tijdsbestek van 3 minuten kunt farmen :).
.

Ik zou je willen adviseren om te kijken naar de weapon level tree:

Afbeeldingslocatie: http://media.giantbomb.com/uploads/11/112638/1974372-dark_souls_weapon_upgrades.jpg

Daarin zie je dat je 3 titanite slabs nodig hebt om alle achievements te halen voor Normal +15 Crystal +5 en Thunder+5. Voor de overige upgrades heb je telkens maar 2 van een soort slab nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-12-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

uchiha tijntje schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:49:
spoiler:
je komt op een punt dat je white, blue, red chuncks binnen een tijdsbestek van 3 minuten kunt farmen :).
.
Bedoel je Kiln of the First Flame ?

Ik gebruikte zelf onderstaand schema, komt op hetzelfde neer. Zojuist de Washing Pole in Magic +10 gedoopt om weer een trophy binnen te halen. Wat ik wel jammer vindt is dat er geen visueel effect aan wordt toegewezen net zoals de Quelaag's FurySword.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-AlxI-6b84oY/TvUejUZx_sI/AAAAAAAABVo/Fb3Vl4V2_IQ/s520/Upgrade%252520Small.jpg

Na ~300 x een Darkwraith te hebben verslagen eindelijk beloond met een Titanite Slab en 73 Titanite Chunks. Wat een avond…

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6Jx5d16FRlw/TvU8JMEtaOI/AAAAAAAABV8/x5s121Rjh7U/s520/Titanite%252520Slab%252520small.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 24-12-2011 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Welk level ben je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

117

• Rann
Al weer een flink stuk opgeschoten (lvl35)... Wat was die chaos witch easy in verhouding tot anderen zeg, 1e try, 1e kill. Daarna de chaos covenant gejoined.. Ik moet nu alleen nog ergens fireball zien te leren... Iemand suggesties ? (Heb de Flame al wel)

Die 1e pyromancy trainer richting the depths is perongeluk dood gegaan... :D

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rann schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:11:
Al weer een flink stuk opgeschoten (lvl35)... Wat was die chaos witch easy in verhouding tot anderen zeg, 1e try, 1e kill. Daarna de chaos covenant gejoined.. Ik moet nu alleen nog ergens fireball zien te leren... Iemand suggesties ? (Heb de Flame al wel)

Die 1e pyromancy trainer richting the depths is perongeluk dood gegaan... :D
Die chaos witch was in mijn 1e playthrough echt een pain in the ass... Dat vond ik op 1 of andere manier de lastigste vijand. :P Haar Area Effect Spells one hitted me iedere keer... Echter toen ik haar movements door had was ze inderdaad zo dood. In mijn NG+ en NG++ was ze beide keren binnen 20 sec dood ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Area of effect spells hebben mij geen 1 keer geraakt.. geen idee waarom..haha :)

Nu een nieuwe cleric begonnen.. Ik snap nu eindelijk hoe miracles werken.. Nu nog int/faith snappen hoe het zich verhoud :P

Planning was om nu zonder Drake Sword het begin door te komen... Pff! Dat is wel een stuk pittiger! Bijna geen damage op veel monsters..

Zit nu te wisselen tussen Mace+shield en spear + shield..

Nog iemand suggesties ? Damage is nog minimaal (met de spear 11 dmg/hit op die demon boss bij de 1e blacksmith)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Rann schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:07:
Area of effect spells hebben mij geen 1 keer geraakt.. geen idee waarom..haha :)

Nu een nieuwe cleric begonnen.. Ik snap nu eindelijk hoe miracles werken.. Nu nog int/faith snappen hoe het zich verhoud :P

Planning was om nu zonder Drake Sword het begin door te komen... Pff! Dat is wel een stuk pittiger! Bijna geen damage op veel monsters..

Zit nu te wisselen tussen Mace+shield en spear + shield..

Nog iemand suggesties ? Damage is nog minimaal (met de spear 11 dmg/hit op die demon boss bij de 1e blacksmith)
ik zou in het begin voor Lightning based wapens gaan die zijn niet gebonden aan je stats en later als je Intel/Faith rond de 50+ komt dan pas worden MAgic en dergelijke sterker dan Lightning.
bv. de lightning Sprear die je vind in Sens fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Als je een Cleric begonnen bent kun je wanneer je Faith aan het ophogen bent (waar ik vanuit ga voor je miracles) in het begin al een behoorlijk leuk wapen krijgen. Als je de Master key al gift hebt gekozen ga je via Firelink Shrine naar Valley of Drakes, en loop je linksom nadat je de brug bent overgestoken. Daar kom je bij die dragon die aan de afgrond geklemd zit. Onder hem liggen een paar corpses met loot, waaronder Astora´s Straight Sword, een snel wapen dat scaled met Faith :) Ligt ook een schild bij, weet zo ff niet hoe het precies heet.

LET WEL OP, dit is een suicide run, die draak zal je waarschijnlijk gelijk killen, dus enige haast met items looten is geboden, en het aantal souls dat je bij je hebt kan beter minimaal zijn :)

Succes

[ Voor 0% gewijzigd door Tarz op 03-01-2012 09:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
@Tarz Ah die scaled met faith! Eens even proberen te halen ;)
@FreakGib, dat is niet echt aan het begin van het spel... Nog andere suggesties voor lightning based weapons ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ligt ook een schild bij, weet zo ff niet hoe het precies heet.
Dragon crest shield :) 85% fire resistance. Wsl een van de betere shields (samen met de normale crest shield) tot je een black knight shield hebt - tenzij je voor specifieke builds gaat qua shield, ala grass, blood, of heavy shields.

Als je een faith build maakt kan je idd in het begin al astora's straight sword halen, al gaat de damage daarvan imo al vrij snel tegenvallen. De magic upgrade van Rickert is volgens mij de enige waar je geen ember voor nodig hebt, alleen green titanite. Dat kan je al betrekkelijk snel gaan farmen in blighttown, zelfs voordat je ook maar een bel hebt gedaan*. Divine (detour via de moonlight butterfly) is een prima alternatief, early game zelfs voor non-faith builds.

Als je toch voor een str of dex char gaat kan je ook nog vrij vroeg een normal +10 wapen maken, de large ember ligt immers al aan het begin van de de Depths.

spoiler:
* Met de master key kan je achterlangs blighttown in, sla je capra & gaping ff over tot je ze aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Rann schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:41:
@Tarz Ah die scaled met faith! Eens even proberen te halen ;)
@FreakGib, dat is niet echt aan het begin van het spel... Nog andere suggesties voor lightning based weapons ? :)
Mmmm ik weet niet je stats en hoe ver je al bent maar je kan bv.. de Gargoyle Tail Axe proberen van de Gargoyle monster die kan je upgraden in elke righting en doet leuke damage.
ik heb zelf een enchanted en een lightning versie.
of maar dan moet je wel genoeg souls hebben en een keer een sprintje trekken door de woods
je aansluiten bij de Forest covenant dan als je naar blighttown gaat via de Valley of the drakes shortcut daar onderaan bij die houten lift staat dan als het goed is Shiva of the East daar kan je de Demon's Spear kopen voor 15k die heeft standaard lightning stats zijn 12/10/0/0 en C/C/-/-.
heeft een erg ver berijk word zelfs in PVP soms gebruikt omdat je lekker snel kan prikken.

of een Halberd die kan je vinden in undead burg / Undead Parish
die upgrade ook lekker en heeft een goed berijk met R1
ik gebruik hem op het moment ook maar dan wel de Fire upgrade en een lightning versie en een enchanted versie voor PvP
Halberd verbruikt niet zo veel stamina

ik ben zelf een Mage met intel en faith op 50+
heb een tijd lang de lighting spear gebruikt maar nu gebruik ik alleen nog of een van de Gargoyle Tail Axe of een van de Halberds en alles met de R1 attack werkt erg goed ook in smalle gangen
wat erg goed is van de Gargoyle Axe is dat R1 attach lekker snel is en je achter elkaar kan door hakken de meeste monsters kunnen het niet onderbreken en sla je in een paar slagen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Toch gere-rolled als Pyromancer, ik vind het iets fijner om aan het begin al lekker vuurballen te gooien, de stats voor faith ben ik nu aan het ophogen :) Met pure cleric had ik het idee dat ik te langzaam alles killde / sneller doodging dan met deze pyro (nu lvl 11)

Inmiddels dragon crest shield + dat zwaard opgepikt.. Altijd handig zo'n schild :) Ik zit nu te twijfelen of ik Drake Sword nog zal oppikken.. Hoe goed scalen stats eigenlijk (C/B/E?) ik heb daar nog weinig informatie over kunnen vinden hoeveel damage bijvoorbeeld een wapen met 100 base doet, met 30 str en een B mod..

Gebruiken jullie eigenlijk veel parry? Zelf speel ik alleen offline, en heb nog geen nut gezien in een schild die sneller is met parry-en(light shield)

Gister met het nieuwe character net de brug overgestoken voor de shortcut naar de burg... Ik heb helaas niet zoveel tijd om veel in één keer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ik heb eigenlijk heel mijn eerste playthrough rondgelopen met Spider shield, dat is een light shield, totdat ik genoeg punten in stamina had om meer equipment load te verdragen. Samen met Havels ring en Ring of favor and protection kan je bijna alles aan :P

Ik loop nu in Havels armor met een black knight shield +5 in mijn NG+

Qua wapen ben ik er nog steeds niet over uit wat ik prettig vind, vooral omdat ik nog niet naar andere bonfires kan teleporten, ben namelijk nu bij Ormstein en Smough, en die slaan best hard op NG+ haha.

Zodra ik kan porten zal ik eens wat souls gaan farmen en wapens upgraden (zit te denken aan de Gargoyle Tail Axe met..... lightning/fire/magic.... ik weet het nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tarz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:13:
Ik heb eigenlijk heel mijn eerste playthrough rondgelopen met Spider shield, dat is een light shield, totdat ik genoeg punten in stamina had om meer equipment load te verdragen. Samen met Havels ring en Ring of favor and protection kan je bijna alles aan :P

Ik loop nu in Havels armor met een black knight shield +5 in mijn NG+

Qua wapen ben ik er nog steeds niet over uit wat ik prettig vind, vooral omdat ik nog niet naar andere bonfires kan teleporten, ben namelijk nu bij Ormstein en Smough, en die slaan best hard op NG+ haha.

Zodra ik kan porten zal ik eens wat souls gaan farmen en wapens upgraden (zit te denken aan de Gargoyle Tail Axe met..... lightning/fire/magic.... ik weet het nog niet
ik heb 2 x die Axe en pas als je faith of intel boven de 50 komt word de damage meer dan met lightning
fire heb ik niet geprobeerd die zou ongeveer gelijk aan lightning moeten zitten denk ik
maar denk dat Lightning toch een voordeel heeft omdat de meeste monsters slecht tegen lightning kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
@FreakGIB:

Als ik die Gargoyle axe equip dan krijg ik 3 metertjes in beeld te zien (bleed + 2 andere) maar volgens mij doet het wapen geen bleed/poison/curse/whatever extra dmg, heb jij dat ook meegemaakt of kan je er meer over zeggen? ik heb het wapen nu +5 geupgrade maar gebruik het nog niet echt omdat het in vergelijk met mijn volledige Lightning spear +5 nog minder dmg doet, dus die gebruik ik nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tarz schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:29:
@FreakGIB:

Als ik die Gargoyle axe equip dan krijg ik 3 metertjes in beeld te zien (bleed + 2 andere) maar volgens mij doet het wapen geen bleed/poison/curse/whatever extra dmg, heb jij dat ook meegemaakt of kan je er meer over zeggen? ik heb het wapen nu +5 geupgrade maar gebruik het nog niet echt omdat het in vergelijk met mijn volledige Lightning spear +5 nog minder dmg doet, dus die gebruik ik nu nog.
die 3 metertjes zijn Extra protectie Tegen Bleed poisen en nog iets.
maar het kost dus iets tijd om dat toe te voegen aan je al aanwezige protectie.
ik heb zelf ook een enchanted versie gemaakt die werkt ook erg goed tegen de Skeletons in de catacombs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Ah! Dat laatste vroeg ik me ook al af, ik dacht dat ik gepoisened werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En ja hoor, ik heb het eindelijk gedaan.

Mijn eerste playthrough volledig afgerond, en circa 80% van de trophies behaald. Alle benodigde wapens al
geupgrade, zodat er enkel nog een White, Blue en Titanite Slab behaalt hoeft te worden met bijbehorende Ember voor de laatste trophies.

Ik had voor de grap de Great Club geupgrade ( Fire Great Club +10 ) 378 dmg.
Toen ik een 2 handed Plunging Attack deed op Asylum Demon was hij in 1x dood :)
Ditzelfde geldt voor Taurus Demon op 1 Fireball na. Erg komisch om te zien.

Omdat ik Patches in mijn eerste playthrough had gemist voor de eerste keer. Dacht ik even een kijkje te nemen in de Catacombs, tot mijn verbazing was in NG+ de deur daar gewoon open. Ik kan me vaag herinneren dat deze deur pas open ging nadat je iets behaald had en dan een animatie kreeg van open gaande deuren.

Toen we daar toch waren, maar gelijk door gelopen. Helemaal tot aan Boss Pinwheel, en weer in 1x verslagen om beloond te worden met The Rite of Kindling. Op dat moment realiseerde ik me dichtbij de Tomb of the Giants te zijn, en de oh zo belangrijke Covetous Silver Serpent Ring

Even dwaalde mijn gedachten af, en in een vleug van vreugde door gesprint om deze ring probleemloos te halen.
Vervolgens een Homeward Bone gebruikt om weer terug te keren naar de Firelink Shrine. Aangezien ik meer dan genoeg zielen had voor de Crest of Astoria wilde ik mijn nieuwe aanwinst testen in Darkroot Garden
( Dé Farmplek)

Eénmaal aangekomen eerst een testronde gedaan met 1 Covetous Silver Serpent Ring Maar liefst 7200 souls per Forest Protector x 3 = dit 21600 Souls per ronde, dat schiet lekker op als je 100K nodig hebt om up te graden ;)

Het moment was aangebroken, zou het werkelijk mogelijk zijn om 2 Covetous Silver Serpent Ringen te equipen om zo beloont te worden met 40% meer zielen….?

Helaas ik moet jullie en mezelf teleurstellen. "Not Possible To Equip Duplicate Rings"

Anyway, ik hou jullie op de hoogte van mijn progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knupoltor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10-2022
Vind spelen als een cleric toch best lastig.
zit nu op 11 uur game time ( soms staat die wel aan terwijl ik even tv kijk) en zit nu zojuist aan blighttown. Heb holy set op +3 en war axe op +5 maar toch lijkt het alsof ik maa weinig dmg doe.

Zit nu aan eerste bonfire in blighttown.

Hebben jullie eventueel nog tips voor deze cleric?

Mijn faith is nog niet zo hoog want ben eerst voor endurance en vit gegaan en daarn beetje strx voor weapon requirement. Vanaf nu ga ik alles in faith stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Astora's Straight Sword halen bij die draak mss?

Je kan ook de sunbro covenant joinen, dan krijg je iig de lightning spear miracle cadeau. Al moet je dan misschien even wat coop'en om de faith req te halen ze ueberhaupt te mogen joinen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wanneer je als kind zijnde opgroeit met gamen, kom je eens in de zoveel jaar een game tegen die werkelijk alles overtreft. Voor mij was dit Final Fantasy VII. Voorafgaand was ik een fanatiek liefhebber van Zelda.
Op de NES ontdekte ik al gauw mijn passie voor het RPG genre. En naarmate de jaren verstreken bleef ik altijd trouw aan deze titel.

Toen ik voor het eerst kennis maakte met Final Fantasy VII ging er een wereld voor me open. Een game met zoveel diepgang op elk front. Muzikale sfeer, grafisch, verhaal en natuurlijk uren lang uitdagend moeilijke gameplay. Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds een groot Final Fantasy liefhebber, en kijk met verlangen daarom uit naar het volgende deel XIII-2

Wat me waarschijnlijk het meest aantrok, waren de optionele extra's zoals het behalen van Ultimate Weapons, en het verslaan van de allersterkste geheime eindbazen. Om dit kunnen realiseren moet je charachter over een goed arsenaal aan incasseringsvermogen beschikken, en uiteraard komen de Ultimate Weapons en andere gear daar aardig bij aan te pas. Maar zelfs wanneer je over de juiste equipement beschikt wil nog niet zeggen dat je over een eindbaas heen wandelt, aangezien er op tactisch en strategisch gebied ook nog aardig wat inspanning wordt verwacht.

Nu zo'n kleine 20 jaar later vanaf het moment dat ik ben begonnen met gamen heb ik het plezier mogen ondervinden om kennis te maken met Dark Souls nooit had ik gedacht nog een game tegen te komen, die kon tippen aan Final Fantasy. Ik heb werkelijk nog nooit een game gespeeld waarbij ik zoveel moeite had om dingen onder de knie te krijgen.

In het begin heb ik me dood geërgerd aan de button layout. Op één of andere manier voelde het niet goed aan. En dat resulteerde natuurlijk in tientallen malen dood gaan. Ik ben op een punt van frustratie geweest dat ik er werkelijk mee ben gestopt voor een week, omdat ik maar niet verder kwam. Eénmaal bijgekomen heb ik de game een nieuwe kans gegeven, en sinds dien ben ik niet meer gestopt met spelen.

Wat Final Fantasy voor mij deed in de jaren 90, heeft Dark Souls in het huidige tijdperk weten te realiseren. Ongekend was de game moeilijk en uitdagend. Echter op gebied qua sfeer en muziek komt het naar mijn beleving toch een paar puntjes te kort. Er is weinig diepgang en je maakt eigenlijk niet echt kennis met je hoofdpersonage.

Nu hou ik persoonlijk niet zo van Horror films, en schrikmomenten, en dat is precies het gevoel dat ik telkens kreeg tijdens het spelen van Dark Souls. Constante kippenvel door de donkere en duistere gebieden waar je langs moest om een eindbaas te verslaan. Op dit gebied scoort de game zeker een 10, of je er tegen kan is wat anders ;)

Men zegt vaak dat Liefde en Haat vlak naast elkaar ligt. Ik kan me hier enkel bij aansluiten, in het begin haatte ik de game zo erg door de frustratie, maar naarmate de tijd is verstreken is er een liefde ontstaan voor de orgineelheid, uitdaging, en moeilijkheidsgraad.

Petje af voor de ontwikkelaars, ze hebben er in ieder geval één fan bij. Met veel genoegen neem ik nu afscheid van Dark Souls, ik ben vereerd het avontuur te hebben mogen afgerond.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-u4W-ZqY28uw/Twi_jN_bKbI/AAAAAAAABbE/wYGqbUYh2PY/s520/DSC06220%252520small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:38

westergas

rikkie_pc

Gefeliciteerd, mooi beschreven!
Hoeveel uur/playtroughs heb je hier aan besteed? Ik heb het spel één keer uitgespeeld en werd in mijn 2e playthrough te gefrustreerd om nog verder te spelen. Wandel nu een beetje rond in Skyrim :Z

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Gefeliciteerd en een mooie beschrijving van een van de beste games van de afgelopen jaren :)

[ Voor 88% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-01-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

westergas schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:59:

Gefeliciteerd, mooi beschreven!
Hoeveel uur/playtroughs heb je hier aan besteed?
Tweeënhalve playthrough om precies te zijn. Dit is ook de enige vereiste om Platina te kunnen halen.
Tot aan Anor Londo / Giant Blacksmith om zo je laatste weapon upgrade te kunnen uitvoeren.

Merendeels van de trophies kun je in de eerste playtrough gewoon behalen. Ik had slechts 2 kleine foutjes gemaakt de eerste keer. ( Was vergeten de tail af te hakken van The Gargoyles en Gaping Dragon )

De 2de ronde had ik enkel nodig om een paar wapens up te graden, met White, Titantie en Blue slabs. In principe ben ik de 2de en 3de playthrough echt gewoon doorgesprint. Zowat elke enemy gedodged, en direct naar de eindbazen toe. Ik denk dat ik voor deze rondes niet meer dan 2~3 uur / per playthrough heb besteed.

Als je éénmaal de routes en shortcuts kent, gaat het allemaal van zelf.
Dat kon je ook wel zien aan de eerder geplaatste playthrough van SexyShoiko, die de game in minder dan anderhalf uur uitspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Voordat je DS zo in anderhalf uur uit kan spelen moet je d'r wel honderden uren in hebben zitten ;) Heb die speedrun met een stel vrienden helemaal gekeken; die gast doet echt zieke dingen alsof het niets is.

Als je nog een noob bent doe je alleen al over Bed of Chaos langer :P

Ik zit nu zo dichtbij platinum dat ik em eigenlijk nog wel ff moet doen, alleen heb ik er al niet zo'n zin meer in :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Clay schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:24:
Voordat je DS zo in anderhalf uur uit kan spelen moet je d'r wel honderden uren in hebben zitten ;) Heb die speedrun met een stel vrienden helemaal gekeken; die gast doet echt zieke dingen alsof het niets is.

Als je nog een noob bent doe je alleen al over Bed of Chaos langer :P

Ik zit nu zo dichtbij platinum dat ik em eigenlijk nog wel ff moet doen, alleen heb ik er al niet zo'n zin meer in :\
ik heb een beetje het zelfde zit op 85% maar heb Skyrim voor mijn verjaardag gekregen en ben die nu aan het spelen en is toch ook wel leuk maar ga zeker nog proberen 100% te halen PVP is ook leuk maar nu eventjes Skyrim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
dat zou wel cool zijn
ooit hoop ik ook op een soort van PVP Arena of iets dergelijks waar anderen ook kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Doe mij maar een system link / lan co op / multiplayer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Zo! Gisteren weer heerlijk Dark Souls gedaan! Gaat me gelukkig al steeds beter af :)

Inmiddels al flink wat gecleared!
In volgorde:

Taurus Demon, Belfry Gargoyles, Hydra in Darkroot Garden, Moonlit Butterfly, Capra demon, Gaping Dragon, Chaos Witch Quelaag, Hydra in Ash Lake, Stray demon (dag 30.000 souls... Waarom ga ik ook met zoveel die boss proberen!)

Nu tijd voor Sens Fortress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Sinds maanden DaSo weer opgepakt. Ik zat al sinds de vorige keer aan t begin van NG+. Toen ik bij de kerk kwam waar de gargoyles op zitten. In ieder geval, ik was vanaf Darkroot Garden naar die kerk aan t lopen en zag in eens een hele grote gast binnen staan in het zwart/rood vlak voor de lift. Ik kon me dit al niet herinneren van de eerste playtrough en ging dus even in de guide kijken. Toen ik weer op keek was hij nergens meer te bekennen!

Weet iemand wie of wat dit was en waarom hij er in eens stond, maar vooral hoezo hij in eens weg was? Voor de duidelijkheid, het was niet die grote gast die rechts om het hoekje staat.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Speel je online?

Wat een kakspel zeg.. net bijna bovenin sens fortress. Krijg ik zon steen op men kop... weer weg 25000 souls.. tikt aan zo... Daarna pech gehad en door een lightning bolt van de brug af getikt.. doh!
Soms... :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rann schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:19:
Speel je online?

Wat een kakspel zeg.. net bijna bovenin sens fortress. Krijg ik zon steen op men kop... weer weg 25000 souls.. tikt aan zo... Daarna pech gehad en door een lightning bolt van de brug af getikt.. doh!
Soms... :)
Sens Fortress is erg indiana jones :P Ik hou van vallende stenen, hakbijlen, etc :P

.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste