Toon posts:

[Multi] Dark Souls

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01-12 13:32

snmght

imho dan he

Denoiser schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:58:
Stray Demon nog niet geprobeerd! Moonlight Butterfly is inderdaad easy.

Ben inmiddels door The Catacombs heen, eigenlijk ook een vrij simpel level, en de boss viel nauwelijks aan en was in 1 poging neer. Maar Tomb of Giants ziet eruit als andere koek, of beter gezegd, voelt aan als andere koek, want ik zie geen hand voor ogen :o
Tomb of Giants is een van de lastigste areas. Niets zien, veel afgronden, archers, black knight, ander gespuis.. Een groot feest. :D

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Denoiser
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 01-12 23:20
snmght schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:07:
Tomb of Giants is een van de lastigste areas. Niets zien, veel afgronden, archers, black knight, ander gespuis.. Een groot feest. :D
Hmmm, misschien is het dan beter om deze nog even te bewaren voor later? Ik kan ook nog naar New Londo Ruins en in het bos naast Anor Londo was ook een poort geopend. Aan de andere kant ben ik nu al vlakbij Tomb of Giants, dus misschien moet ik de uitdaging gewoon aangaan...

• snmght

snmght

imho dan he

Denoiser schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Hmmm, misschien is het dan beter om deze nog even te bewaren voor later? Ik kan ook nog naar New Londo Ruins en in het bos naast Anor Londo was ook een poort geopend. Aan de andere kant ben ik nu al vlakbij Tomb of Giants, dus misschien moet ik de uitdaging gewoon aangaan...
Give it a go, je bent snel genoeg weer weg natuurlijk. Wat de een vreselijk vindt vindt de ander meevallen in deze games. :)

WZAWZDB | "Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Thrace Grumble
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zo, megahond (wolf?) Sif is ook down sinds gisteravond, stelde niet veel voor, als je maar tussen z'n poten blijft. Nu in Sen's Fortress.... wat een ramp zeg..En élke keer weer van voren af aan.. :(

[Voor 20% gewijzigd door Thrace Grumble op 12-10-2021 09:21]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zo, tijd voor weer een update. Weer een stuk verder! Een stukje van Dragons Valley verkend, en hier het Astoras sword gevonden onder de neus van een megadraak. De draak kreeg ik helaas met mêlee niet down, dus die leeft nog.
Daarna kwam ik er achter dat het sword divine dmg doet, maar mijn Faith was helaas 5 lvls te laat. Even flink gefarmd bij de mobs/hunters achter de deur in het bos bij Darkroot Basin. Als je eenmaal de route door het bos bij die hunters weet, zijn ze eigenlijk heel eenvoudig 1 voor 1 te bevechten. Dat ze dan af en toe de afgrond inrollen maakt het zelfs nog makkelijker. Of ze bewust die kant oplokken }) .
Toen weer ff een poging gedaan (met Pharis’ boog die zo’n Hunter dropte) in Sens Fortress. Met een lading poison pijlen (had ik een tip van gelezen) en veel frustratie en pogingen (die traps, guillotines en rollende ballen :'( ) later ben ik eindelijk bij een (dé?) bonfire in Sens Fortress aangekomen! *O*
Binnenkort verder! :D

[Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 15-10-2021 09:54]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029

• snmght

snmght

imho dan he

@Thrace Grumble ha als je de bonfire gehaald hebt in Sen's dan heb je het ergste ('platformwise') achter de rug. Behoorlijk lastig level inderdaad!

De area na Sen's Fortress is alle struggle wel waard, zeker als je daar de eerste keer komt is het werkelijk een prachtige ervaring imho. :)

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

snmght schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:26:
@Thrace Grumble ha als je de bonfire gehaald hebt in Sen's dan heb je het ergste ('platformwise') achter de rug. Behoorlijk lastig level inderdaad!

De area na Sen's Fortress is alle struggle wel waard, zeker als je daar de eerste keer komt is het werkelijk een prachtige ervaring imho. :)
Yup! Anor Londo, ik ben er! :D

------------------------------------

Update: Painted World, gaat lekker. Even lastig met die toxic spugende gasten die ook nog eens met toxic exploderen als ze 0 HP bereiken, maar een goede speer (lightning spear) doet wonderen :). Nu zit ik daar in een put (letterlijk en figuurlijk), even kijken hoe ik die rollende wielen het beste kan aanpakken. Blokken is niet zo'n goede optie, merk ik.

[Voor 31% gewijzigd door Thrace Grumble op 19-10-2021 14:12]

• ArnoldSmiley
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
Thrace Grumble schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 23:18:
[...]

Yup! Anor Londo, ik ben er! :D

------------------------------------

Update: Painted World, gaat lekker. Even lastig met die toxic spugende gasten die ook nog eens met toxic exploderen als ze 0 HP bereiken, maar een goede speer (lightning spear) doet wonderen :). Nu zit ik daar in een put (letterlijk en figuurlijk), even kijken hoe ik die rollende wielen het beste kan aanpakken. Blokken is niet zo'n goede optie, merk ik.
Anor Londo is geweldig _/-\o_

• Denoiser
Je schiet zo wel lekker op @Thrace Grumble! Painted World ben ik zelf niet geweest, en Anor Londo is inderdaad prachtig. Heerlijke boss fight op het eind ;)
snmght schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:05:
[...]

Give it a go, je bent snel genoeg weer weg natuurlijk. Wat de een vreselijk vindt vindt de ander meevallen in deze games. :)
Heb na een game-pauze van twee weken een poging gewaagd! En daarna weer opgegeven... Ga er toch liever heen als ik ergens een lampje heb bemachtigd. Ik ben nu terechtgekomen in The Duke's Archives. Boars zijn neer. Toch wel leuk om te merken dat ik de eerste boar in Undead Parish destijds echt intimiderend en lastig vond (had hem uiteindelijk met pijlen vanaf de brug neergehaald), en dat ik ze nu toch best prima kan hebben.

Veel archers in de archieven. Hmm... Wel heel goed te backstabben, dat scheelt.

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 30-11 12:20
Hier ook even een update:
Inmiddels depths gecleard, sif down, sens fortress doorheen gegaan (alleen de onderverdieping niet), anor londo done. (Het is en blijft een :X , zelfs op remastered, ongeveer 6x gefaald daar) 8)7

Vervolgens de diepte in gegaan, four kings down, convenant gejoined >:) , ceaseless down, centipede met wat moeite (Nooit geweten dat je een open plek rechts ervan hebt wat het 10x makkelijker maakt!). demon firesage down, en onze geliefde sunbro ook.. ;w Toch wel een gevoel van spijt daar..

Inmiddels voor de deur van de Bed of Chaos.. De bedoeling is om hierna op weg te gaan naar Gravelord Nito en uiteindelijke Seath, en Painted world natuurlijk nog.

(Ligt het aan mijn geluk, of is de droprate flink increased voor rare weapons, heb het idee dat ik ze allemaal vind)

[Voor 7% gewijzigd door Rann op 21-10-2021 12:56]

• Denoiser
Weer wat meer gespeeld de afgelopen weken en een hoop vette gebieden gecleared. The Duke's Archive was groots, de Crystal Cave vrij irritant, en baas Seath nog best een uitdaging. Daarna vertrokken richting New Londo Ruins. Aan het begin van het spel was ik daar per ongeluk al een keer binnengerend en enigszins geïntimideerd weer heel hard weggerend :). Nu was het niet zo'n probleem. Four Kings waren easy peasy. Las dat ook al eerder in dit topic bij het verhaal van @ArnoldSmiley, en ik vermoed dat dat zo is als deze baas toevallig bij jouw speelstijl past. Als je gewend bent wat meer op afstand te blijven dan is het waarschijnlijk een heftige opgave. Mijn speelstijl, met dex build, is juist zo dichtbij mogelijk komen, snel zijn, veel om een vijand heen draaien en rollen, en dat sloot precies aan op de zwaktes van de koningen.

Ben ook terug geweest naar Undead Asylum. Gaaf om weer op de plek te zijn waar het hele avontuur begon. M'n Iaito staat nu op +15, niet vervelend! Furysword doet wat minder damage (nog steeds op +4, meestal geen humanity) maar is wel een stukje sneller. Beiden prettig.

Heb ook The Painted World inmiddels uit, maar de baas in leven gelaten. Mijn regel is: wie of wat mij niet aanvalt, val ik ook niet aan. Dus zodoende. Ceaseless Discharge is inmiddels ook down, de rest van de Demon Ruins staan nu op het programma voor de komende week. To be continued...

Hoe vergaat het jullie @Thrace Grumble en @Rann?

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Laatste tijd niet meer heel veel aan spelen toegekomen, maar de huidige stand van zaken is dat ik Painted World (incl. bazin) klaar heb en nu bij de volgende bonfire in Anor Londo ben, ik heb de archers gelukkig achter de rug. Alle horrorverhalen aangehoord over die beruchte archers, maar t viel mij erg mee! Gewoon met een schild er op af sprinten, ze meppen dan als je dichtbij bent wel tegen het schild aan. Elke keer schuiven ze dan een klein stukje verder richting de afgrond }) .

• Rann
Afgelopen week even iets minder gespeeld, maar loop te rommelen in de tombs of giants, inmiddels bij de 1e bonfire.. blijf er een hekel aan hebben..haha :+

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:35:
Laatste tijd niet meer heel veel aan spelen toegekomen, maar de huidige stand van zaken is dat ik Painted World (incl. bazin) klaar heb en nu bij de volgende bonfire in Anor Londo ben, ik heb de archers gelukkig achter de rug. Alle horrorverhalen aangehoord over die beruchte archers, maar t viel mij erg mee! Gewoon met een schild er op af sprinten, ze meppen dan als je dichtbij bent wel tegen het schild aan. Elke keer schuiven ze dan een klein stukje verder richting de afgrond }) .
Haha, dan heb je het makkelijker weten op te lossen dan ik. Had behoorlijk wat moeite om langs de archers te komen, maar een goed getimede rol en een parry deden het uiteindelijk (de linker heb ik maar gelaten voor wat het was).
Rann schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:45:
Afgelopen week even iets minder gespeeld, maar loop te rommelen in de tombs of giants, inmiddels bij de 1e bonfire.. blijf er een hekel aan hebben..haha :+
De paar passen die ik tot nu toe in Tomb of Giants heb gezet waren idd geen feest! Ik heb deze area nog even uitgesteld voor later :)

• Rann
Volgens mij ben ik.. zelfs als ervaren DS-er, daar een stuk of 5x doodgegaan bij die (..)archers.. :-)

1e keer: Geen idee waarom, maar liep kennelijk te traag, van de ramp omhoog af geschoten.
2e: Er naar toe lopen met shield up, word nog net in de rug geraakt.. (te vroeg shield up, die achter me stond nog net in range)
3e: Verder doorgelopen, archer schiet, eraf geknocked.. Herinner me weer dat je daar gewoon geen shield moet gebruiken :-P
4e: Dichtbij de archer gekomen, wachten dat hij slaat zodat ik kan parry-en, ik faal de parry gruwelijk en stap achteruit, de afgrond in..
5e: Dacht, ik parry nu niet maar sla gewoon (Black knight sword), hij blokt en ik 'schuif' iets er door opzij, de afgrond in.
6e: toch maar parry, success!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ondertussen bij Ornstein en z’n vriend aangekomen..vanavond even proberen maar denk ik. Ik vrees het ergste, we gaan het zien of het me zonder summons lukt!

Update: nee, het is me nog niet gelukt. Ik zit op 5 pogingen nu, de eerste fase gaat steeds beter :)

[Voor 24% gewijzigd door Thrace Grumble op 18-11-2021 16:31]

• Denoiser
@Rann haha, heel herkenbaar ja, zo ging het bij mij ook ongeveer :)

Is het je al gelukt @Thrace Grumble? Ik heb toch zeker een uur of 5, 6 over O&S gedaan, met momenten waarop ik echt even het gevoel kreeg dat het misschien nooit zou lukken... maar deze baas heeft me wel een betere speler gemaakt, en die skills komen goed van pas!

Ben zelf nog niet verder gegaan met Demon Ruins, moest de afgelopen twee weken even voorrang geven aan andere dingen, maar kan vanaf zondag weer verder. Ben ook van plan de DLC te gaan spelen, duurt toch nog even voordat Elden Ring uitkomt dus er is nog genoeg tijd.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:01:
@Rann haha, heel herkenbaar ja, zo ging het bij mij ook ongeveer :)

Is het je al gelukt @Thrace Grumble? Ik heb toch zeker een uur of 5, 6 over O&S gedaan, met momenten waarop ik echt even het gevoel kreeg dat het misschien nooit zou lukken... maar deze baas heeft me wel een betere speler gemaakt, en die skills komen goed van pas!

Ben zelf nog niet verder gegaan met Demon Ruins, moest de afgelopen twee weken even voorrang geven aan andere dingen, maar kan vanaf zondag weer verder. Ben ook van plan de DLC te gaan spelen, duurt toch nog even voordat Elden Ring uitkomt dus er is nog genoeg tijd.
Helaas nog geen tijd weer gehad :( DS1-3 wordt zo wel lastig vóór Elden Ring voor mij ;)

• snmght

snmght

imho dan he

@Thrace Grumble ik spreek voor mezelf wellicht maar het zijn wel erg tijdloze games imho. Dus als je DS1 nog redt voor Elden Ring kun je 2 & 3 zonder problemen later nog eens oppakken. :)

Succes met Ornstein & Smough, geen feestje deze! Houd er overigens rekening mee dat je per playthrough alleen de armor kunt krijgen van degene die je als laatste doodt. De Smough armor is megazwaar en estethisch nogal apart zullen we maar zeggen (je krijgt de vetrandjes er bij). Die van Ornstein is medium maar wel met epic looks.

Geldt overigens ook voor de Soul die gedropt wordt (en dus het boss weapon) en daarnaast krijg je als je Super Ornstein als laatste neer haalt ook nog eens een extra ring.

Super Ornstein wordt over het algemeen wel als lastiger gezien, ik sluit me daar bij aan.

• Rann
Kleine update, eeeeeeindelijke de nachtmerrie van tomb of giants door geweest. (die mini skeletons droppen geen humanity meer?) en begonnen aan mn run door de library van Seath, so far so good!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

snmght schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:03:
@Thrace Grumble ik spreek voor mezelf wellicht maar het zijn wel erg tijdloze games imho. Dus als je DS1 nog redt voor Elden Ring kun je 2 & 3 zonder problemen later nog eens oppakken. :)

Succes met Ornstein & Smough, geen feestje deze! Houd er overigens rekening mee dat je per playthrough alleen de armor kunt krijgen van degene die je als laatste doodt. De Smough armor is megazwaar en estethisch nogal apart zullen we maar zeggen (je krijgt de vetrandjes er bij). Die van Ornstein is medium maar wel met epic looks.

Geldt overigens ook voor de Soul die gedropt wordt (en dus het boss weapon) en daarnaast krijg je als je Super Ornstein als laatste neer haalt ook nog eens een extra ring.

Super Ornstein wordt over het algemeen wel als lastiger gezien, ik sluit me daar bij aan.
Tijdloos zijn ze zeker! Anders speelde ik nu niet DS1 denk ik. Gameplay is geniaal, graphics zijn hier echt aan ondergeschikt.

Eerst maar eens focussen op Smough dan, die doet sowieso meer damage dan Ornstein, houd ik in fase 1 toch al meer in de gaten dan Ornstein om deze reden.

[Voor 5% gewijzigd door Thrace Grumble op 25-11-2021 11:06]

• Denoiser
Rann schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:27:
Kleine update, eeeeeeindelijke de nachtmerrie van tomb of giants door geweest. (die mini skeletons droppen geen humanity meer?) en begonnen aan mn run door de library van Seath, so far so good!
Ik ben inmiddels ook door Tomb of Giants heen, by far m'n minst favoriete level.. De mini skeletons droppen wel humanity, misschien helpt het om de gold serpent ring om te doen om de kans te vergroten, mocht je die hebben (geen idee meer waar ik die zelf heb gevonden).

@Thrace Grumble succes!

Ik geloof dat ik nu wel zo'n beetje alles heb gedaan in de basegame, behalve de eindbaas. Demon Ruins was epic. Lost Izalith wat minder, maar de lore-video van Vaatividya vertelt het prachtige verhaal erachter. The Great Hollow was ronduit vervelend, maar het adembenemende uitzicht op Ash Lake maakte dat meer dan goed. Ik ben inmiddels gestart met Artorias of the Abyss. Almost there...

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Smough was neer, Ornstein maakte het me moeilijk daarna… wel fijn dat fase 1 nu in ieder geval een keer gelukt is. Binnenkort weer verder met de pogingen! (y)

• Denoiser
Uitgespeeld! Wat een episch avontuur, en ook Artorias of the Abyss was erg gaaf. De vier bosses in de DLC waren stuk voor stuk erg pittig en hadden een veel dynamischer pallet aan aanvallen dan de Lord bosses in de basegame, die naar mijn idee allemaal net te makkelijk waren. Vooral Manus was echt heel erg lastig, en die heb ik dan ook alleen kunnen verslaan omdat ik de bonfire had gekindled en
spoiler:
hulp kreeg van puppy Sif O+
Eigenlijk zou ik die nog een keer willen doen maar dan zonder zijwieltjes, zeg maar. Ik merk dat ik toch nog steeds moet leren om scherper te observeren, om zo precies te zien (of horen) wanneer een bepaalde aanval komt. Nu dodge ik nog te vaak maar als een wilde in het rond :)

Gwyn leek even een taaie, tot het moment dat ik de parry-timing te pakken had. Toen was hij kansloos.

Wat ik erg jammer vond was dat ik totaal onwetend was over het feit dat je na het verslaan van Gwyn een keuze hebt in hoe je het spel wil laten eindigen. In pure extase na de overwinning heb ik gedaan wat ik dacht dat de enige optie was. Zonder iets te willen spoilen voor mensen die de game nog niet hebben uitgespeeld, je hóeft dus niet per sé de laatste actie te voltooien die de game je aanbiedt...

M'n dex build pakte goed uit, het beviel me heel goed om met lichte armor lekker snel te kunnen bewegen, rollen en aanvallen. Ik had uiteindelijk voorkeur voor de +15 Iaito boven de +5 Furysword (vooral vanwege de grotere range van de Iaito, hoewel ik nooit met meer dan 1 humanity heb gespeeld en ik de snelheid van de Furysword prefereerde). Magic/miracles heb ik in z'n geheel niet aangeraakt, maar dat is iets dat ik overweeg voor volgende games. Vraag me wel af of dat een beetje leuk is, want het lijkt mij vrij saai om alles maar op afstand te moeten doen. Ben meer van de intieme dans met de tegenstander, en pak alleen afstand om Estus te drinken of combo-aanvallen & buttsmacks te ontwijken.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:28:
Uitgespeeld! Wat een episch avontuur, en ook Artorias of the Abyss was erg gaaf. De vier bosses in de DLC waren stuk voor stuk erg pittig en hadden een veel dynamischer pallet aan aanvallen dan de Lord bosses in de basegame, die naar mijn idee allemaal net te makkelijk waren. Vooral Manus was echt heel erg lastig, en die heb ik dan ook alleen kunnen verslaan omdat ik de bonfire had gekindled en
spoiler:
hulp kreeg van puppy Sif O+
Eigenlijk zou ik die nog een keer willen doen maar dan zonder zijwieltjes, zeg maar. Ik merk dat ik toch nog steeds moet leren om scherper te observeren, om zo precies te zien (of horen) wanneer een bepaalde aanval komt. Nu dodge ik nog te vaak maar als een wilde in het rond :)

Gwyn leek even een taaie, tot het moment dat ik de parry-timing te pakken had. Toen was hij kansloos.
[....]
Top! Gefeliciteerd! Op naar DS2? :D Op een of andere manier komt het nooit in mij op om bosses te parryen. Kan dit bij elke boss?

[Voor 78% gewijzigd door Thrace Grumble op 30-11-2021 09:08]

• Denoiser
Dankje! DS2 ligt al klaar maar ik neem even pauze en ga dan eind februari eerst met Elden Ring aan de slag.

De tip om Gwyn te parryen had ik van een vriend gekregen, anders had ik er ook niet aan gedacht. In de regel kun je tegenstanders met een menselijk postuur parryen, maar voor bosses gaat dat niet per sé op. Ornstein is bijvoorbeeld niet te parryen. Zou ook zo gauw geen andere boss kunnen bedenken waarbij dat wel kan (misschien Artorias?)
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee