[Multi] Dark Souls

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:30
ArnoldSmiley schreef op maandag 21 juni 2021 @ 00:33:
Fok. Mijn Pyromance Flame is +7.

Laurentius is hollow, en Egghead is dood.

Hoe kan ik Qulana alsnog laten verschijnen? 🤨🤨🤨🤨
Dit ga ik ook niet meer opgelost krijgen he? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Lower New Londo Ruins. Net zo gehaat als Blighttown 😑

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Fok zeg. Kom geen ene steek verder in Londo. Die Dark Wraiths zijn bijna biet te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Pff. Ben er gewoon ff klaar mee. Alles is gewoon moeilijk in of aan Dark Souls. Niks wat gewoon eens ff een keertje soepel gaat. Frustratie alom ff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 07:34

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

ArnoldSmiley schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Kan je mij in Jip&Janneke taal uitleggen hoe ik zie dat Humanities invloed hebben op de stats van dit wapen?

Bij Ornstein & Smoug al mijn humanities (22 stuk + 4 twins) verziekt omdat ik dacht dat ik Solaire zonodig had. Uiteindelijk alleen gedaan. Daarbij leg ik nog steeds zo vaak het loodje dat ik eigenlijk niet met humanties wil rondwandelen.

Is dat Fury Sword dan wel zinvol? Hij is overigens inmiddels +5, na hoop geklooi met die Titanite Demons
Het is heel simpel; Hoe meer humanity je actief hebt, hoe meer schade dat zwaard doet. Maar ook zonder humanity vond ik dat zwaard goed.

Wat trouwens ook een goede manier is om souls en humanity te farmen, is door andere mensen te helpen met bosses. Elke keer dat je iemand hebt geholpen een baas te verslaan krijg je ongeveer de helft van de souls die je zou krijgen als je de baas in je eigen spel verslaat, en je krijgt ook 1 humanity (niet als item, maar meteen actief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Walance schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:40:
[...]

Het is heel simpel; Hoe meer humanity je actief hebt, hoe meer schade dat zwaard doet. Maar ook zonder humanity vond ik dat zwaard goed.
Capiche. Dank u _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
OK. Helemaal gehad met Darkwraith fokkers. Ik heb ook geen Ghost weapen, betaal me blauw aan die Trqncient Curse meuk.

Ik ga naar The Dukes Archyve. Ziet er vet uit man 😍😍

2 x een Feng Bore neer al, en die goochelaar. Dat gaat al beter als New Londo Ruins. Wat een pokkelevel is dat zrg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Goeie beslissing, Dukes Archive.

Echt een tof level qua design 😍 Nu bij entry Crystal Cave. Morgen weer verder.

Merk dat ik na sessie van 3.5 a 4 uur er wel ff genoeg van heb. Morgenavond lekker doorhalen, vrijdag laatste dag thuiswerken 🤨🤨🤨🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hoppa, Seat the Scareless gone 😃

Easy boss fight overigens. Duurde ff voordat ik snapte wat ik moest doen om te zorgen dat mijn hits ook echt schade toebrachten. Masr toen ging ie in 2 pogingen down.

Mijn stats gaan wel ruk. Ik wilde een melee dex pyro build maken. Maar pyro kan ik niet meer upgraden want geen pyrotrainer meer.

VIT 30, END 32 & DEX 35 nu.

Mij lijkt het handig nu dan maar Souls in INT te gaan pompen. Any thoughts?

En what's next?

Demon Ruins, New Londo Ruins, Izith, en ik ben bijna door de game heen volgens mij.

Net even piekeboe gedaan in Demons Ruins, toen ik een stuk of 5 Taurussen tegenkwam wist ik wel ff genoeg.

Mooi kl*te, toch maar weer naar New Londo.

Iemand tips voor die Darkwraiths? Wat een bitches zijn dan. Ik wil Londo Ruins echt snel klaar hebben 🤔

[ Voor 29% gewijzigd door ArnoldSmiley op 24-06-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:06

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley je bent inderdaad al een heel eind. Die Taurus Demons zien er wellicht intmiderend uit maar als je ze 1 voor 1 pullt met een boog zijn ze prima te doen. Weet even niet meer of ze nou ook beduidend minder HP hebben of dat het gewoon makkelijker is omdat je natuurlijk veel meer damage doet dan bij de eerste. Je grote vriend Capra Demon kom je ook weer tegen in die area, ik vind het wel iets hebben. ;)

Darkwraiths vond ik nooit heel moeilijk in mijn herinnering kun je ze goed backstabben als je dichtbij ze blijft en om ze heen loopt bij het inzetten van hun aanval of combo. Wel oppassen voor de grab natuurlijk.

Je hebt ten minste nog twee beruchte bazen op het programma; in New Londo een erg lastige, in Demon Ruins de meest verschrikkelijke in de game. Meer platform dan fight, en daar zijn de mechanics weer niet echt op toegerust imho.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik ben zelf niet heel veel opgeschoten; Quelaag gedood en de Gaping Dragon. Ik nam nu een andere route door de Depths waardoor ik die Channeler niet tegenkwam op weg naar de draak. Nog nooit meegemaakt maar dan staat die Channeler je dus buiten je bereik te beschieten en die draak te buffen. Ik heb me maar dood laten gaan en ben hem alsnog gaan slachten. Wel een WTF momentje. :')

Heb mijn Balder Side Sword wat kunnen uppen omdat die bloedzuigers onderin Blighttown ook large shards droppen, hij is nu +9, prima damage. Zal later mijn stats ook eens posten. Heb voorheen nooit in RES geinvesteerd, nu wel een klein beetje en ik vond Blighttown wel beter te doen er mee volgens mij.

Ik twijfel of ik nu eerst Catacombs ga doen zodat ik +20 kan kindlen of meteen richting Sen's Fortress. Ik heb wel al een Divine Longsword +5. Diezelfde bloedzuigers droppen ook green titanite shards maar dan gelijk 5 per keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:43:
Ik ben zelf niet heel veel opgeschoten; Quelaag gedood en de Gaping Dragon. Ik nam nu een andere route door de Depths waardoor ik die Channeler niet tegenkwam op weg naar de draak. Nog nooit meegemaakt maar dan staat die Channeler je dus buiten je bereik te beschieten en die draak te buffen. Ik heb me maar dood laten gaan en ben hem alsnog gaan slachten. Wel een WTF momentje. :')

Heb mijn Balder Side Sword wat kunnen uppen omdat die bloedzuigers onderin Blighttown ook large shards droppen, hij is nu +9, prima damage. Zal later mijn stats ook eens posten. Heb voorheen nooit in RES geinvesteerd, nu wel een klein beetje en ik vond Blighttown wel beter te doen er mee volgens mij.

Ik twijfel of ik nu eerst Catacombs ga doen zodat ik +20 kan kindlen of meteen richting Sen's Fortress. Ik heb wel al een Divine Longsword +5. Diezelfde bloedzuigers droppen ook green titanite shards maar dan gelijk 5 per keer!
Huh, welke Channeler is dat dan? Die in Undead Parish, na de draak?

Maar goed, fijn te horen dat ik een aardig eind gevorderd ben. Moet wel zeggen dat zowel Darkroot Garden als Darkroot Basin zo goed als links zijn blijven liggen. Wel die 8K per run een paar keer gefarmd in Garden. Is overigens niet echt een glitch moet ik zeggen. Ik kan al die figuurtjes ook wel aan, als je 3 minuten in dat bos loopt zijn ze ook kapot.

Wat houden die Devine weapons in?

Ik moet trouwens op zoek naar een Cursed Weapen for New London. Die Darkwraith zijn echt k*t, en in backstabben ben ik echt heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Huh, welke Channeler is dat dan? Die in Undead Parish, na de draak?

Maar goed, fijn te horen dat ik een aardig eind gevorderd ben. Moet wel zeggen dat zowel Darkroot Garden als Darkroot Basin zo goed als links zijn blijven liggen. Wel die 8K per run een paar keer gefarmd in Garden. Is overigens niet echt een glitch moet ik zeggen. Ik kan al die figuurtjes ook wel aan, als je 3 minuten in dat bos loopt zijn ze ook kapot.

Wat houden die Devine weapons in?

Ik moet trouwens op zoek naar een Cursed Weapen for New London. Die Darkwraith zijn echt k*t, en in backstabben ben ik echt heel slecht.
Ah er zit daar in Darkroot sowieso nog een bossfight en zo een beetje de sterkste vijand die je vinden kunt die officieel geen boss is (geen naam/health bar in beeld) maar in de praktijk pittiger is dan veel officiële bazen.

Besides, voorbij die bewuste vijand zit ook de toegang tot de DLC als je daarover beschikt! ;)

Een divine weapon zorgt dat skeletten in de catacombs meteen dood blijven als je ze doodt. Heb je geen divine wapen dan worden ze steeds gerevived (op afstand) door necromancers, volgens mij een stuk of 5 in het level. Als je de necromancers dood hebt respawnen ze ook niet maar de weg er naar toe is wat makkelijker met een divine wapen dus. :)

[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 25-06-2021 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 23:38

Sméagol

Master of Mayhem

Leuk al die verhalen van nieuwe spelers! Op een ander forum lees ik ook mee met iemand die 't voor het eerst speelt.

Humanities: gebruik ze gewoon. Ze verhogen ook een beetje je stats, en wat ik belangrijk vond, ze verhogen ook je item discovery. Ik probeerde er minstens 3 te hebben.

Om dan New Londo aan te halen: dit was voor mij één van de plekken waar ik soms zat te grinden voor items, in dit geval volgens mij.. titan slabs? Maar met een paar humanities vind je ook meer van die transient curses dan dat je verbruikt, dus consumables zijn geen probleem dan. Voor de spoken gebruikte ik vaak de crossbow.
De darkwraiths.. gewoon backstabben inderdaad, of anders parryen, maar kijk uit voor de grab. En inderdaad, ga co-oppen voor meer humanities

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Ah er zit daar in Darkroot sowieso nog een bossfight en zo een beetje de sterkste vijand die je vinden kunt die officieel geen boss is (geen naam/health bar in beeld) maar in de praktijk pittiger is dan veel officiële bazen.

Besides, voorbij die bewuste vijand zit ook de toegang tot de DLC als je daarover beschikt! ;)

Een divine weapon zorgt dat skeletten in de catacombs meteen dood blijven als je ze doodt. Heb je geen divine wapen dan worden ze steeds gerevived (op afstand) door necromancers, volgens mij een stuk of 5 in het level. Als je de necromancers dood hebt respawnen ze ook niet maar de weg er naar toe is wat makkelijker met een divine wapen dus. :)
Neem aan dat je Hydra bedoeld. Die is fokked up ja.
Weet dat Sif daar ook ergens zit maar gebied lijkt vrij groot. Heb die ring voor die deur bij Andre gekocht, 3 rondjes matten in het bos en ik had hem terugverdiend. En die DLC...mwaaah. ik wacht heeeeel ff op Kiln of the First One of zoiets

Goeie tip vam dat Divine weapon. Die Amber heb ik al wel namelijk.

Ik heb net Stray Demon gedaan; had die titanum slab nodig voor mij Utchigatana die nu +15 is.

Kwam trouwens in Aysylum ook een BK Sword tegen. Ziet er goed uit. Nu hups ik in Painted world van Ariamis rond. Loot scoren. Weapons upgraden. Vond voor die painting ook een BK Armor. Das een indrukwekkend pantsertje man.

Ik hoop dat ik dan voldoende verzameld heb aan stats en upgrades voor Londo Ruins, dan door naar Demon Ruins en Izeth en dan zou ik er moeten zijn .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sméagol schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:41:
Leuk al die verhalen van nieuwe spelers! Op een ander forum lees ik ook mee met iemand die 't voor het eerst speelt.

Humanities: gebruik ze gewoon. Ze verhogen ook een beetje je stats, en wat ik belangrijk vond, ze verhogen ook je item discovery. Ik probeerde er minstens 3 te hebben.

Om dan New Londo aan te halen: dit was voor mij één van de plekken waar ik soms zat te grinden voor items, in dit geval volgens mij.. titan slabs? Maar met een paar humanities vind je ook meer van die transient curses dan dat je verbruikt, dus consumables zijn geen probleem dan. Voor de spoken gebruikte ik vaak de crossbow.
De darkwraiths.. gewoon backstabben inderdaad, of anders parryen, maar kijk uit voor de grab. En inderdaad, ga co-oppen voor meer humanities
Lees het Demon Souls topic dan maar eens. Lach je je helemaal kapot. Iemand speelde daar als casual AC/HZD/GOW op standje very easy gamertje na 2 maanden wikken en wegen zijn 1ste FS game. Dat was ik dus.

Maar superfijn deze tips. Ik ben nog steeds echt een hele matige gamer, maar doe mijn best om 'git gud' te worden 😉😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:13:
Lees het Demon Souls topic dan maar eens. Lach je je helemaal kapot.
Ehm nou, dat ga ik niet doen nee! Ben niet bekend met de game, en als ik ooit een PS5 koop, zal dat één van de games zijn die ik ga spelen. En dan post ik m'n eigen verhaal wel in dat topic. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sméagol schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Ehm nou, dat ga ik niet doen nee! Ben niet bekend met de game, en als ik ooit een PS5 koop, zal dat één van de games zijn die ik ga spelen. En dan post ik m'n eigen verhaal wel in dat topic. :P
Zie je verhalen graag tegemoet. Topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 16:00

-SaveMe-

-klik-

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:13:
[...]
Ik ben nog steeds echt een hele matige gamer, maar doe mijn best om 'git gud' te worden 😉😉
ik beschouw mijzelf niet als een matige gamer, maar zeker ook niet hardcore en zeker niet in Souls games. Maar als je die weet uit te spelen ben je imho geen matige gamer!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
-SaveMe- schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:30:
[...]

ik beschouw mijzelf niet als een matige gamer, maar zeker ook niet hardcore en zeker niet in Souls games. Maar als je die weet uit te spelen ben je imho geen matige gamer!
🙌 mooi gezegd. Zit wat in ja

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 26-06-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Arrrgh. Ik heb het echt zo fucking gehad met die Darkwraiths. Telkens opnieuw vanaf Firelink Shrine Bonfire naar Londo Ruins. Pak die 1ste elevator, maar kom gewoon er niet doorheen.

Ben ook een domme sukkel he. Die gast op dat dak daar verkoopt voor 1K Trancient Curses. Kocht ze in die tunnel naar Undead Burg voor 4K.

Puntje bij paaltje: heb ze niet eens nodig als ik linea rect naar die Abyss ga.

Maar fok. Ik heb die Covenant Artorias ring nog niet. Ik dacht dat dat die ring was waarmee die poort in Darkroot Garden opende als je die van Andre kocht voor 20k 😏😏😏😏😏😏😏

Edit: Sif. Stelt niet veel voor he 😃😃

[ Voor 46% gewijzigd door ArnoldSmiley op 27-06-2021 00:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
[...]

Welke bedoel je, Hydra?
Want Sif was echt easy.

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 26-06-2021 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Four Kings 😅😅😅

Wat een grap zeg. In 1x neer.

Bye bye New Londo Ruins.

[ Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 26-06-2021 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
-SaveMe- schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:54:
@ArnoldSmiley Wel grappig onze speel verschillen bij Souls like games. Ik heb echt nada trouble met de normal gameplay en levels, maar alleen bij de bosses. Voornamelijk omdat ik er voor in mijn broek schijt ;)
Bij jou lijkt het precies andersom.
Snap er ook weinig van. Ik leg net Sif en Four Kings binnen 10 minuten neer. FK in 1 poging.

Nadat ik dagen heb lopen kloten in New Londo.......

Ben ook niet bang voor de bosses. Ga er redelijk agressief in gelijk. Als ik dood ga...tja.....story of my gamelife laatste weken 😅

[ Voor 11% gewijzigd door ArnoldSmiley op 27-06-2021 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Nee die Hydra, ook zeker niet de moeilijkste vijand als je bazen wel mee telt maar onder alles wat geen baas is vind ik de Hydra denk ik wel het sterkste.

Tom of Giants is verder het lastigste met gewone vijanden, zeker een bepaalde pit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zondag 27 juni 2021 @ 00:08:
Nee die Hydra, ook zeker niet de moeilijkste vijand als je bazen wel mee telt maar onder alles wat geen baas is vind ik de Hydra denk ik wel het sterkste.

Tom of Giants is verder het lastigste met gewone vijanden, zeker een bepaalde pit daar.
👍👍

Ga het meemaken. Voor vandaag ff mooi geweest. Sessie van 5 uur gedaan. Lekker man dat ie naar het einde loopt. Tomb of Giants, wordt nog pittig dus ald ik het zo hoor....

Hoe gaat jouw progress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
En dat was Ceasless Discharge 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik had anders behoorlijk moeite met Sif en 4 Kings! Maar ik had een andere build waarschijnlijk. Door Sif stopte ik aanvankelijk een tijdje met spelen. Ik deed erg weinig fysieke damage, maar soms leidde dat tot uitgerekete gevechten, wat lastig was. Bij Sif was er een bepaalde aanval die ik niet kon blocken, dus ik moest heel voorzichtig doen. Bij 4 Kings kon ik de eerste 2 snel wegwerken met fireballs, maar dan waren ze op, en kon ik de 3de niet snel genoeg wegwerken voordat de 4de er aan kwam.

Daarentegen, had ik voor m'n gevoel niet zo veel moeite met Ornstein en Smaug. Ging nog steeds wel een aantal keer dood, daar niet van. :P

Maar de moeilijkste eindbazen waren de DLC bazen voor mij. Dat gezegd, als een extra uitdaging stopte ik ook met levelen toen, dus heb alles eindbazen gedaan met level 48 of minder.

Overigens van de "non" eindbazen, is volgens mij de red drake juist het moeilijkst.. Zeker met NG+. Op NG had ik al moeite, ik had wat mazzsel nodig met de juiste pattern.Maar geen idee hoe je 'm op NG+ zou moeten doen zonder te cheesen. Mjah, flink levelen misschien en fire resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sméagol schreef op zondag 27 juni 2021 @ 23:40:
Ik had anders behoorlijk moeite met Sif en 4 Kings! Maar ik had een andere build waarschijnlijk. Door Sif stopte ik aanvankelijk een tijdje met spelen. Ik deed erg weinig fysieke damage, maar soms leidde dat tot uitgerekete gevechten, wat lastig was. Bij Sif was er een bepaalde aanval die ik niet kon blocken, dus ik moest heel voorzichtig doen. Bij 4 Kings kon ik de eerste 2 snel wegwerken met fireballs, maar dan waren ze op, en kon ik de 3de niet snel genoeg wegwerken voordat de 4de er aan kwam.

Daarentegen, had ik voor m'n gevoel niet zo veel moeite met Ornstein en Smaug. Ging nog steeds wel een aantal keer dood, daar niet van. :P

Maar de moeilijkste eindbazen waren de DLC bazen voor mij. Dat gezegd, als een extra uitdaging stopte ik ook met levelen toen, dus heb alles eindbazen gedaan met level 48 of minder.

Overigens van de "non" eindbazen, is volgens mij de red drake juist het moeilijkst.. Zeker met NG+. Op NG had ik al moeite, ik had wat mazzsel nodig met de juiste pattern.Maar geen idee hoe je 'm op NG+ zou moeten doen zonder te cheesen. Mjah, flink levelen misschien en fire resistance.
Mijn buildplan is helemaal naar zijn grootje. Gestart als Pyromancer, met idee hybride range/melee te doen. Melee op basis van DEX, geen STR.

Laurentius ging hollow, Egghead heb ik gesloopt en mijn flame was pas +8.

Dus....balen. VIT en END naar 30 gebracht. Verder alles op DEX, is nu 48. Mijn favo wapen is de Utchigatana +15. Heb ook het Furysword, maar dat katana zwaard is echt DE shit voor mij. Sif fileerde ik echt, niks geblokt. Gewoon onder hem rollen, 3 snelle halen per keer en hij was zo weg.

Four Kings idem dito. Elke King gelocked, 4 of 5 snelle japen met mijn Utchi en het was gedaan.

Loop nu in Demon Ruins. Nou had ik al best moeite met Stray Demon, Demon Firesage is nog pittiger.
Weg erna toe is ook drama, met die Capra's. Dat vond ik echt de aller aller aller moeilijkste boss, echt lopen vloeken. Achterlijke klein claustrofobisch rothok met die 2 honden erbij...was niks man.

Maar goed. Demon Ruins dus. Pokke eind lopen ook van dat Bonfire telkens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Haha, ja daar had ik dus ook minder moeite mee. Capra demon.. het enige wat 'm moeilijk maakt zijn die honden. Als je leert daar direct voorbij te rollen is het gevecht zelf een eitje. Stray Demon was ook lastig omdat ik dus zo weinig damage deed, maar was te doen uiteindelijk. Toen vond ik die firedemon niet zo moeilijk meer, op één ding na.. Hij neigt vaker naar wegvliegen en dat was gevaarlijk.

't is dat ik met driftende sticks zit op m'n Switch controllers, (en met een gebroken XBox controller voor de PC), anders zou ik er nu waarschijnlijk ook weer aan gaan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@Sméagol Ik heb echt ontzettend zitten vloeken met Capra.

Firedemon gaat wel een uitdaging worden. Maar goed, zien we wel weer.

Maarre, snel je je sticks fixen dan :D

Ik sta te popelen ook aan DS2, DS3, BB en Sekiro gaan te beginnen :D Heb na DeS alle FS titels in 1x gekocht :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Demon Firesage...bye bye.

Gaat lekker zo man

Edit: Centipede Demon - wat een bullshit zeg. Hij pakt me op, gooit me neer, is nergens meer te vinden en opeens staat er Victory Archieved?

[ Voor 60% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-06-2021 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Het gaat wel heeeeel hard nu opeens.

Bed of Chaos ook neer.

Met Sif, Four Kings, Centipede Demon, Demon Firesage is dit nr 5 in nog geen 24 uur 😲

Op naar Catacombs en Tomb of Giants, laatste loodjes.

[ Voor 15% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-06-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
[...]

Divine Falchion +5, met DEX 50.

Is dat toereikend voor die skellies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 28 juni 2021 @ 20:27:
Het gaat wel heeeeel hard nu opeens.

Bed of Chaos ook neer.

Met Sif, Four Kings, Centipede Demon, Demon Firesage is dit nr 5 in nog geen 24 uur 😲

Op naar Catacombs en Tomb of Giants, laatste loodjes.
Lekker bezig Arnold, keep up the good work!

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:18:
[...]

Divine Falchion +5, met DEX 50.

Is dat toereikend voor die skellies?
Zeker ze zijn niet zo idioot sterk verder als je ze maar dood krijgt ipv dat ze reviven.

Zelf amper tijd gehad om te spelen, toevallig vanavond wel. Catacombs gedaan en het grootste gedeelte van Sen's Fortress. Titanite Demon's ook allemaal gedood en ben inmiddels bij de bonfire op het dak dus volgende sessie zal de Golem neer gaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:46:
[...]

Zeker ze zijn niet zo idioot sterk verder als je ze maar dood krijgt ipv dat ze reviven.

Zelf amper tijd gehad om te spelen, toevallig vanavond wel. Catacombs gedaan en het grootste gedeelte van Sen's Fortress. Titanite Demon's ook allemaal gedood en ben inmiddels bij de bonfire op het dak dus volgende sessie zal de Golem neer gaan. :)
Die Titanite's in Sen's heb ik ook allemaal gepakt. Vond die echt lastig man.

Irem Golem daarintegen was echt 1 poging en klaar :D

Ik ben gisteravond na Bed of Chaos ff de catacombs ingegaan. Die Falchion wil ik toch naar +10 gaan brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Catacombs. Zwaar belabberd pokkelevel weer zeg.

Heb echt gehad met dat soort omgevingen 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wel snel doorheen gelukkig. Dank voor de Divine tip @snmght

Pinwheel is neer. Die bazen worden wel steeds makkelijker zeg lijkt het. Met de laatste 7 heb ik nauwelijks moeite gehad. Maar goed....niet te hard juichen. Op naar Nito, op naar Kiln of the First.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tomb of Giant.....pff. Mooi kut in dat donker. Heb wel een lampie offhand en dus geen schild. Nito's first encounter was hopeloos trouwens

Stiekem ben ik ergens wel blij als ik hem uitspeel, best wel ff heeeeeeel veel gesouled afgelopen weken met DeS en nu DS1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
En Nito is down. Op naar de Endgame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley ga je ook nog de DLC doen?

En ja Tomb of Giants, veel kutter wordt het niet. Stevige, grote vijanden die je zonder pardon de diepte in slingeren in een duistere, krappe omgeving waarbij je van tijd tot tijd ook nog beschoten wordt met pijlen.

Ben je ook in die ruimte geweest waar je 3 of 4 reuzeskeletten mag bevechten in een soort van kuil? Echt vreselijk. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:09:
@ArnoldSmiley ga je ook nog de DLC doen?

En ja Tomb of Giants, veel kutter wordt het niet. Stevige, grote vijanden die je zonder pardon de diepte in slingeren in een duistere, krappe omgeving waarbij je van tijd tot tijd ook nog beschoten wordt met pijlen.

Ben je ook in die ruimte geweest waar je 3 of 4 reuzeskeletten mag bevechten in een soort van kuil? Echt vreselijk. :D
Die kuil heb ik gehad ja 😒 Maar idd, Tombs waren niet best. Maar goed. Heb Nito al neer. Gisteren Gwyn ontmoet, zwaar ontmoedigend zeg 😅😅😅 Ga hem zo weer oppakken en uitspelen.
V.w.b. de DLC's....motivatie is er niet echt nog. Vind DLC's sowieso altijd beetje mosterd na de maaltijd. Mijn drive is vooral om de game te kunnen finishen, terwijl ik bij DLCs beetje een doel mis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:12:

V.w.b. de DLC's....motivatie is er niet echt nog. Vind DLC's sowieso altijd beetje mosterd na de maaltijd.

Mijn drive is vooral om de game te kunnen finishen, terwijl ik bij DLCs beetje een doel mis
De DLC in deze game reeks zijn voor mij juist de kers op de taart ;) Ook hier onderscheid From Software zich weer t.o.v. de standaard triple A DLC content.

Vaak kom je op nieuwe en prachtige gebieden, unlock je de beste armors, accessoires en (boss) weapons.

En uiteraard krijg je de ultieme eindbazen voorgeschoteld ;) je kan de DLC ook al gewoon unlocken voordat je de game uitspeelt, dus de laatste baas kan je gewoon nog steeds tot het einde bewaren als je wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 01-07-2021 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Eens zeker de DLC van DS1 vind ik magistraal. Artorias is mijn favoriete baas actually. Maar ieder zijn meug, je hebt nog genoeg From stuff te gaan geloof ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@Greatsword @snmght

Ga het in overweging nemen gents 👍 Nu eerst op naar Gwyn. Wordt al lastig zat merkte ik gister

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Fuck zeg. Gwyn is moeilijk. Heel moeilijk.

Wordt hiet echt helemaal pislink van. Alle bazen appeltje eitje aan het eind en dan kan ik hem eindelijk uitspelen krijg je dit geouwhoer. Pffff

[ Voor 63% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-07-2021 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Eh jah, ik zou de dlc echt niet overslaan. 't wordt pas mosterd na de maaltijd als je inderdaad dat pas na Gwyn gaat doen. En dan moet je het begin van de game weer doen, want je zit dan automatisch in new game+ volgens mij? Hij saved automatisch dacht ik.

De DLC heeft de beste omgevingen. En de moeilijkste eindbazen, on par met Gwyn. Als die andere eindbazen te makkelijk waren moet je daar zeker even naar toe.. En ik zou dat nú doen, en niet verder gaan met Gwyn.

Edit: plus not wat toffe, krachtige pyromancy (en magic) spells.

Ben het eens met @snmght , Artorias was m'n favoriete eindbaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Sméagol op 01-07-2021 21:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Jeeee! Uitgespeeld! Lekker man 😀

Na Demons Souls mijn 2e Souls game uitgespeeld. En wat een dik dik avontuur was het weer!
Waar ik in DeS soms stevig op Magic leunde wilde ik het met DS anders doen. Begonnen als Pyromancer, maar reeds in Blighttown had ik al geen Pyrotrainer meer. Pyro overboord gekiept, waardeloze meuk 😏 Ik kan trots stellen dat ik elke baas met een zwaard over de kling heb gejaagd. Geen magic, geen summons, geen cheeses. Het devies 'git gud' ter harte genomen en echt leren spelen. Ik ben nog steeds geen Souls pro, maar DS op deze wijze uitspelen ben ik stiekem echt wel trots op. Zeker als ik bedenk wat een matige gamer ik was.

Hoop frustraties weer gehad. Man o man, wat liep ik vast op Capra Demon. En wat had ik er de pee in toen me build niet volgens plan liep, mijn Drake Sword waardeloos werd en ik die pokke Titanite Demons niet neerkreeg. Orn en Smaug waren taai, maar de euforie na Smaug en ook Gwyn; lekker man die rush.

Uiteindelijk alles op DEX en een +15 Utchigatana ingericht. I love that sword 😍 i.c.m. een Elite Knight Armor en +15 Heater Shield is dat voor mij het perfecte package geweest de gehele game.

Een klein smetje: ik heb voor mijn gevoel het verkeerde einde gekozen. Bonfire aangestoken, terwijl ik voor de Dark Age wilde gaan. Jammer jammer. En die DLC's, niet bij stilgestaan dat ik die niet meer kon doen na Gwyn

@Sméagol @snmght @Greatsword @-SaveMe- @Walance @reaL_G .......dank voor de tips afgelopen weken, het aanlezen van mijn struggles en de bemoedigende woorden. Superleuk topic geworden weer, i.t.t. sommige andere gametopics zijn de Souls topics zonder gezeik, zonder dom gedoe of opmerkingen; top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley Nice man gefeliciteerd! De replay value is immens juist ook door die verkeerde keuzes en de vele mogelijke builds. Die DLC komt wel weer als je DS2 en DS3 ook gehad hebt. :)

Zal je in de andere topics ook proberen door de hel te leiden maar er gloort altijd licht aan het einde van de tunnel!

Zelf vandaag Ornstein en Smough gedood. Ik heb onderweg de Silver Knight Spear opgepikt en dat is ook een zeer aangenaam DEX wapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-06 14:32

reaL_G

G

@ArnoldSmiley nice. Geen plat?

Gisteren ff hollow en ash lake gedaan.
Net ff bed of chaos gedaan.
Eerder van de week ook nog ff iemand geholpen ff smoug en ornstein in ng+. Das ff zweten als je niet meer je ritme hebt.

Nu nog ff grinden voor de trophys voor zover mogelijk. En dan snelle playtrough voor 2de run boss souls. Dan is deze plat ook binnen.

Ik zou je toch aanraden Coop ( een boss) te proberen, is toch een mooie ervaring.
Help je mede souls player ook deze struggle door.
Zoals jij ook ervaren hebt.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Respect! Je mag jezelf nooit meer een matige gamer noemen!

Op naar Bloodborne, de vetste van allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:39:
@ArnoldSmiley nice. Geen plat?

Ik zou je toch aanraden Coop ( een boss) te proberen, is toch een mooie ervaring.
Help je mede souls player ook deze struggle door.
Zoals jij ook ervaren hebt.
Neuh, plat is toch wel een stapje verder nog O-) V.w.b. co-op: Goeie tip, heb alleen geen PS abbo. Daarnaast ben ik ook beetje bang de ander zijn game te vernachelen i.p.v. dat ik hem echt kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:24:
@ArnoldSmiley Nice man gefeliciteerd! De replay value is immens juist ook door die verkeerde keuzes en de vele mogelijke builds. Die DLC komt wel weer als je DS2 en DS3 ook gehad hebt. :)

Zal je in de andere topics ook proberen door de hel te leiden maar er gloort altijd licht aan het einde van de tunnel!

Zelf vandaag Ornstein en Smough gedood. Ik heb onderweg de Silver Knight Spear opgepikt en dat is ook een zeer aangenaam DEX wapen.
Dank u :D Je ziet me een deze dagen dan ook wel in een nieuw FS topic opduiken, je input daar gaat gewaardeerd worden!

Replay van DS1 komt t.z.t. wel. Het is nu allemaal nog te ''vers''; net alsof ik een film ga kijken die ik gisteravond ook gezien heb

Succes met je playtrough. Mijn ervaring is dat het na Ornstein en Smough erg hard gaat opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@ArnoldSmiley ik had gehoopt O&S bij de eerste poging neer te halen en had m'n capture aangezet. Helaas, tegen de beide heren ging het alleszins redelijk maar tegen Super Ornstein heb ik compleet verprutst bij poging 1. Poging 3 waren de rollen omgedraaid. :D

YouTube: snmght

In deze fight is die spear nog +2, heb hem daarna met de souls en het kopen van Twinkling Titanite naar +5 kunnen halen. Massive wapen, had ik nog niet eerder mee gespeeld. I love it. Relatief snel en grote range.

Weet je al welke game de volgende wordt? Trek je nu de DS reeks even door wellicht?

[ Voor 30% gewijzigd door snmght op 02-07-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 08:51:
@ArnoldSmiley ik had gehoopt O&S bij de eerste poging neer te halen en had m'n capture aangezet. Helaas, tegen de beide heren ging het alleszins redelijk maar tegen Super Ornstein heb ik compleet verprutst bij poging 1. Poging 3 waren de rollen omgedraaid. :D

YouTube: snmght

In deze fight is die spear nog +2, heb hem daarna met de souls en het kopen van Twinkling Titanite naar +5 kunnen halen. Massive wapen, had ik nog niet eerder mee gespeeld. I love it. Relatief snel en grote range.

Weet je al welke game de volgende wordt? Trek je nu de DS reeks even door wellicht?
Super Ornstein is gewoon een bitch eerste klas. Jammer, dan maar geen Ornstein Armor. Sowieso, heb enkel dat Elite Knight Armor gebruikt met een paar upgrade. Kreeg later nog die Black Knight Armor, goeie stats, maar wel erg zwaar. Overigens wel dapper, met een speer los gaan (Y)

Weet nog niet wat mijn volgende game wordt. Heb alles van FS in huis. Heb nu sinds mei DeS en DS gespeeld, ben heeeeel even verzadigd dus wellicht eerst Bloodborne al denk ik eerder het chronologisch op volgorde van release datum te gaan spelen. Dus eerst DS2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Als je eerst Bloodborne gaat spelen dan zijn de DS games wel ineens een stap terug ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:45:
ben heeeeel even verzadigd dus wellicht eerst Bloodborne al denk ik eerder het chronologisch op volgorde van release datum te gaan spelen. Dus eerst DS2
DS2 is mijn persoonlijke favoriet, vooral vanwege de DLC.

Ben benieuwd wat jou favoriet straks gaat worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

-SaveMe- schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:59:
Als je eerst Bloodborne gaat spelen dan zijn de DS games wel ineens een stap terug ...
In welke zin?

Lijkt me een kwestie van persoonlijke smaak. Bloodborne (en ook Sekiro) hebben mij nooit zo mateloos kunnen boeien als de DS reeks. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@snmght Ik vond Bloodborne qua sfeer, setting, graphics, gameplay, combat, level en enemy design echt een stuk beter dan Dark Souls. Maar dat kan inderdaad smaak zijn ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:17:
[...]

DS2 is mijn persoonlijke favoriet, vooral vanwege de DLC.

Ben benieuwd wat jou favoriet straks gaat worden ;)
Grappig. Ik las juist dat de tendens was dat DS2 de minste van de trilogie is.
Keuze gemaakt iig: DS2 wordt het

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb DS3 nooit uitgespeeld. Ik zat midden in een playthrough op de 360. Toen kwamen de One en PS4 en met name op de PS4 zag oa Infamous Second Son er zo mooi uit, dat DS2 wel een game uit de prehistorie leek zowel qua graphics als gameplay. Nooit meer omgekeken naar de 360, de One en DS2. Playstation all the way sindsdien ...

Ook geen enkele Souls game de DLCs gespeeld btw ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

-SaveMe- schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 16:55:

Ook geen enkele Souls game de DLCs gespeeld btw ...
Ik speel maar weinig games dus gelukkig nooit haast om aan de volgende game te beginnen.

Ook trophies kunnen me doorgaans gestolen worden maar DS is daar echt de uitzondering in.

Bij deze games wil ik echt alles gezien en gedaan hebben. Dus daarbij horen minimaal 2,5 Playthroughs voor Platinum om zo alle wapens, magic en miracles te unlocken en zoals ik laatst al zei is de DLC juist de kers op de taart qua content.

Zo is het bijvoorbeeld ook leuk om met een special build z.s.m. De DLC te unlocken zodat je bepaalde items, wapens, armor en accessoires kan gebruiken voor een bepaalde speelstijl.

Als je dat nog nooit gedaan heb is het echt een aanrader. Qua replay waarde is een Souls game echt fantastisch en daarom elke euro waard omdat er echt zoveel in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Greatsword qua speeluren per euro zijn het de beste games voor mij inderdaad, honderden uren gespeeld deze reeks en vind het nog steeds leuk om nieuwe characters te maken en van voren af aan te beginnen, bizar eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Gent's, ik ga naar het DS2 topic verkassen 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 21:48

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Zo, na een poos terug BB gespeeld te hebben tot Shadow of Yarnham (en de verkoop van mn PlayStation 4), ben ik nu bezig met een playthrough/poging van de DS trilogie (nogmaals dank @Elvisdehamster )!

Wat een pareltje tot nu toe! Ik ben nog maar net zo'n beetje door Undead Burg, maar het trekt met stukken meer dan BB qua setting en gameplay.
Die verbazing na de Taurus Demon (1e poging down, mbv de plunge attacks >:) ), als je de shortcut ontdekt naar de eerdere bonfire: geweldig! :)
Des te groter was de schrik toen ik kort daarna een toren beklom en een Black Knight trof die me ff overrompelde, omdat een kleinere undead achter me aan de trap op kwam :(.
Toffe game!

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 26-08-2021 07:36 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elvisdehamster
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 05-06 07:20
Die knight kan je beter links laten liggen tot je wat sneller en sterker bent en een zwaarder wapen hebt. Veel plezier ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Elvisdehamster schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:18:
Die knight kan je beter links laten liggen tot je wat sneller en sterker bent en een zwaarder wapen hebt. Veel plezier ermee.
Heb een claymore. Maar ik wil en zal ‘em nu al neer krijgen! ;) Parry is het sleutelwoord bij hem, heb ik al door.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Een paar pogingen, frustratie ;) en 4 parries later is de Black Knight in de Undead Parish toren down 8) .

Ik wist overigens nog niet, dat als iemand anders die online is een bonfire kindlet en jij diezelfde bonfire als laatste hebt geactiveerd (dus je 'respawn-bonfire' is), je dan een extra Estus charge krijgt. Dit gebeurde mij. Toch altijd leuk, die online mechanics in Soulsborne games.

*offtopic: hoe voeg ik twee posts samen? Ik zie dat dit mogelijk zou moeten zijn, maar dit gaat niet automatisch?*

[ Voor 14% gewijzigd door Thrace Grumble op 26-08-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Aarggh!! Die horde hollows/undead in de kerk in Undead Parish maakt me gefrustreerd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Thrace Grumble schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 00:44:
Aarggh!! Die horde hollows/undead in de kerk in Undead Parish maakt me gefrustreerd…
Voor of na de kerk?

Die knights in de kerk pakte ik via achteringang nadat ik di3 tovenaar neer had.

Leuk je posts te lezen. Beetje dezelfde ervaring als mijne 😅😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ArnoldSmiley schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Voor of na de kerk?

Die knights in de kerk pakte ik via achteringang nadat ik di3 tovenaar neer had.

Leuk je posts te lezen. Beetje dezelfde ervaring als mijne 😅😅
In de kerk. Bij die tovenaar, in die ruimte boven staat blij die hele horde undead te buffen met een spell. Die spell maakt die undead een flink stuk agressiever en krachtiger. En die komen dan allemaal in dat smalle gangetje op je af. Mss kan ik dan t beste naar een snel maar lang ranged wapen switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Thrace Grumble schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:50:
[...]

In de kerk. Bij die tovenaar, in die ruimte boven staat blij die hele horde undead te buffen met een spell. Die spell maakt die undead een flink stuk agressiever en krachtiger. En die komen dan allemaal in dat smalle gangetje op je af. Mss kan ik dan t beste naar een snel maar lang ranged wapen switchen.
Ow die, ja dat was dikke fun de eerste keren 😅
Die tovenaar eerst slopen, die kan je pakken voor die horde ranged dacht ik.

Die horde altijd met schild op en zwaard gedaan, in dat gangentje zodat ze niet allemaal om je heen kunne zwermen

[ Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 29-08-2021 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

ArnoldSmiley schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 21:51:
[...]

Ow die, ja dat was dikke fun de eerste keren 😅
Die tovenaar eerst slopen, die kan je pakken voor die horde ranged dacht ik.

Die horde altijd met schild op en zwaard gedaan, in dat gangentje zodat ze niet allemaal om je heen kunne zwermen
Gelukt, gangetje als chokepoint gebruikt, meute undead verzameld en een horizontale slash met een greatsword (claymore) werkte effectief :)
Bell Gargoyles maken me t nu ff lastig, ben te eager denk ik.. Rustig de tijd nemen maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Vond ik ook verdomd lastig. In beweging blijven en 1 hit per keer waren voor de sleutel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Bell Gargoyles down, in mn uppie :). Viel eigenlijk best mee toen in mn sword +5 had. Je moet de flow ff doorhebben. Maar ja, dat is met de gehele game.

Op naar Lower Undead Burg nu?

Update:

Lower Undead Burg it is maar nu. Verrast door de tweede set ambushers daar zojuist. Ook net ff de tweede Black Knight gedaan in Upper Undead Burg. Helaas weer geen gear drop, beide BKs down nu, geen gear drops in beide gevallen :(.

[ Voor 39% gewijzigd door Thrace Grumble op 31-08-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik ben bij mijn eerste je-loopt-in-DS-tegen-een-muur-op-ervaring aangekomen: Capra Demon. Wat een **** boss zeg. Eerste poging duurde max. 2 seconden.. :p
Ach, blijven proberen maar, ondertussen bij poging 10+ denk ik. Scheelt wel dat Firelink Shrine ‘vlakbij’ is ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

JA!!! Capra Demon neer! Een keer met een summon geprobeerd, maar ik was in 2 seconden dood die poging. Toch blijven proberen solo, en uiteindelijk toch gelukt! Hier doe je het voor! *O*

[ Voor 22% gewijzigd door Thrace Grumble op 07-09-2021 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Bij Capra heb ik meerdere rage quit momenten gehad. Verschrikkelijk!! 8)7

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Yay, weer een boss verder!

Weer ff gespeeld, en nu de hele Depths gecleared. 1x een curse op me gehad door die kikkers, maar ik had gelukkig van die cures gekocht.
Gaping Dragon tenslotten in mijn eerste poging zonder summons neer. Was wel de makkelijkste boss tot nu toe: afstand bewaren, staart hakken en daarna easy peasy zonder de tailswipes. Op naar de volgende zone!

Was trouwens wel ff slikken, bij 3/4 van de health van de boss eraf, kreeg ik melding dat mijn sword het bijna opgaf.. *slik*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denoiser
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:29
Leuk om je progressie te lezen @Thrace Grumble! Ik ben sinds een week of 2 ook begonnen met Dark Souls. Ik wilde dit spel al 10 jaar lang spelen maar had het steeds uitgesteld omdat de moeilijkheidsgraad er toch vrij intimiderend uitzag.

Ik ga een beetje op hetzelfde tempo als jij. Capra Demon leek even heel pittig, maar toen ik die honden uit de weg had was de demon zelf niet zo'n probleem. Gaping Dragon was vrij eenvoudig en nu ben ik Blighttown aan het verkennen, inmiddels in de swamps. De snipers zijn vervelend, maar keren gelukkig niet terug als je doodgaat.

Zelf speel ik als Wanderer met een dex build, en ben blij dat ik eindelijk een goed dex wapen heb gevonden, want die lijken vooralsnog erg schaars (de Iaita ligt in Blighttown voor het oprapen, mits je de sprong goed timed).

Afijn, ik vind DS tot nu toe echt supervet, had dit veel eerder moeten spelen. De sfeer is top, de gameplay erg verslavend en de euforie is geweldig wanneer je een moeilijk stuk overleeft of pittige baas verslaat O+
Ik ben benieuwd wanneer de frustratie gaat toeslaan, maar vooralsnog is het goed te doen en speel ik met veel plezier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denoiser
Ornstein en Smough verslagen! Dit was het eerste punt in het spel waarop het écht moeilijk werd en ik bij momenten ging twijfelen of ik het wel ooit zou halen. Hier wordt het kaf van het koren gescheiden, wat spelers betreft. Heb er twee lange avonden over gedaan.

Wat het leuke is: ik merkte dat als het urenlang niet lukt om een boss te verslaan, dit niet betekent dat je vastzit. Het keer op keer opnieuw doen en falen is simpelweg een vorm van training om je skills naar het vereiste niveau te brengen, dat nodig is voor het volgende deel van het spel. Ik merkte dat ik steeds langer in leven bleef, en steeds beter in staat werd om het gevecht naar eigen hand te zetten. Ik heb m'n rolls beter leren timen, net als het drinken van flasks, en heb geleerd om de omgeving meer in het spel te betrekken en daar m'n voordeel uit te halen. Geeft toch wel een kick om dan na vele uren ploeteren de baas eindelijk te verslaan.

Even pauze nu, morgenavond verder met, eh.. ja nog geen idee waarheen precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Denoiser welke van de twee heb je als laatste gehad? Maar nice job, O&S scoort toch wel hoog op lijstjes met de lastigste baas in DS1. Bij mij persoonlijk denk ik wel op 1 zelfs, zeker met Super Ornstein in fase 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Goed bezig! Ik heb zelf weinig tijd kunnen vinden voor gaming de laatste week helaas. Ondertussen net aangekomen in de onderste delen van Blight Town, nadat ik gisteren een uurtje heb kunnen spelen. Gaat lang duren zo, de gehele trilogy ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Thanks @snmght en @Thrace Grumble! Ik geloof dat ik klaar ben om naar The Catacombs te gaan, gewapend met een Divine Falchion +4 (had een tip gekregen). Geen idee wat ik daar ga aantreffen, maar het klinkt niet gezellig.
snmght schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:31:
@Denoiser welke van de twee heb je als laatste gehad? Maar nice job, O&S scoort toch wel hoog op lijstjes met de lastigste baas in DS1. Bij mij persoonlijk denk ik wel op 1 zelfs, zeker met Super Ornstein in fase 2.
Ik ben geëindigd met Smough. Ik weet dat men deze als makkelijker beschouwt, maar eerlijk gezegd heb ik ze beiden geprobeerd en vond ik Super Ornstein niet moeilijker dan Super Smough. Wel vond ik het lastiger om Smough als eerste neer te halen, simpelweg omdat hij zo dik is dat ik Ornstein er niet achter zag staan. Ornstein stak dan steeds doodleuk met zijn zwaard dwars door Smough heen en raakte mij vanuit het niets. Beetje flauw. Dus Ornstein eerst neergehaald. Sowieso vond ik het eerste deel van het gevecht een stuk moeilijker dan de tweede helft. Één tegen één gaat me vrij goed af, maar tegen twee tegenstanders gaat het nog niet al te best (maar inmiddels wel beter!).
Thrace Grumble schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:37:
Goed bezig! Ik heb zelf weinig tijd kunnen vinden voor gaming de laatste week helaas. Ondertussen net aangekomen in de onderste delen van Blight Town, nadat ik gisteren een uurtje heb kunnen spelen. Gaat lang duren zo, de gehele trilogy ;)
Kun je er des te langer van genieten :). Ik heb Dark Souls 2 inmiddels ook in huis, maar die blijft nog een jaartje op de plank liggen. Geen haast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:00
Gisteren de PS4 versie gekocht.Na Bloodborne de beste Souls game voor mij.

[ Voor 138% gewijzigd door jori040 op 02-10-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Denoiser hah, klopt wat je zegt, eigenlijk is die eerste fase lastiger en zeker als je specifiek een voorkeur hebt om 1 van de 2 neer te halen. Overigens is Super Smough ook geen lieverdje uiteraard.

Sterkte in de Catacombs, ik vind het een afschuwelijk level to be honest. Wel een makkelijke baas, dat scheelt. Om daarna in een nog vreselijkere area terecht te komen. :D

Wel levert het verslaan van de baas in de Catacombs je de Rite of Kindling op waarmee je bonfires naar +20 Estus Flasks kunt kindlen. Zeer welkom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zo, net weer ff tijd gehad om verder te gaan! Ondertussen ff flink aan de farm gegaan om 10 large titanite shards te halen, zodat ik mn straight sword kan upgraden verder dan +5. Onderweg naar André dacht ik: doe es gek, misschien dropt een Balder Knight wel een Balders Side Sword, ik had gelezen dat die erg goed zijn. De droprate schijnt wel erg laag te zijn. Kan kloppen, het wapen had ik nog niet, ondanks vele andere Balders items.

Wel 1 hele Balder Knight later, was ik al direct een BSS rijker! :D. Wat een geluk! Deze is dus nu +10! Op naar de boss in Blighttown.

Ik dacht stiekem tijdens de run naar André ook mn Estus naar +2 te brengen, maar de Firekeeper in Firelink Shrine is dood… dan maar ff verder met Estus +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Thrace Grumble NICE dat is inderdaad een gruwelijk wapen! Lucky bastard. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 16:34
Afgelopen weekend ook maar weer eens begonnen met DS1 (voor de zoveelste maal), alleen voor het eerst de remastered editie (op Nintendo Switch). Begon al lekker (Strength/pyro build), met een leuke drop van beide black knights, heb nu de black knight sword, en greatsword al te pakken..

Nu nog kijken welke ik ga bruiken.. beiden erg leuk.
Inmiddels alles in de Burg gecleared, bij Andre op bezoek geweest, en dan naar de Gargoyles (met Solaire uiteraard!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Rann schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:10:
Afgelopen weekend ook maar weer eens begonnen met DS1 (voor de zoveelste maal), alleen voor het eerst de remastered editie (op Nintendo Switch). Begon al lekker (Strength/pyro build), met een leuke drop van beide black knights, heb nu de black knight sword, en greatsword al te pakken..

Nu nog kijken welke ik ga bruiken.. beiden erg leuk.
Inmiddels alles in de Burg gecleared, bij Andre op bezoek geweest, en dan naar de Gargoyles (met Solaire uiteraard!)
Kijk dat is een lekkere start. Greatsword lijkt me nog wat te zwaar qua requirements nu? Verder natuurlijk ook trager. De Sword is op dit punt ook een uitstekend wapen om mee rond te rennen.

Praise the Sun! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
snmght schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:16:
Sterkte in de Catacombs, ik vind het een afschuwelijk level to be honest. Wel een makkelijke baas, dat scheelt. Om daarna in een nog vreselijkere area terecht te komen. :D

Wel levert het verslaan van de baas in de Catacombs je de Rite of Kindling op waarmee je bonfires naar +20 Estus Flasks kunt kindlen. Zeer welkom natuurlijk.
Ben benieuwd! Heb tot nu toe nog geen bonfires gekindled, moet ik dan misschien maar eens gaan doen.
Thrace Grumble schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:37:
Wel 1 hele Balder Knight later, was ik al direct een BSS rijker! :D. Wat een geluk! Deze is dus nu +10! Op naar de boss in Blighttown.

Ik dacht stiekem tijdens de run naar André ook mn Estus naar +2 te brengen, maar de Firekeeper in Firelink Shrine is dood… dan maar ff verder met Estus +1.
Nice van die BSS! Ik heb tot nu toe een stuk of 50 van die Balder Knights gesloopt, maar helaas geen side sword. Heb nu wel een ring die de kans op een drop vergroot, maar heb inmiddels mijn hoop gevestigd op de Iaito en Quelaag's Furysword.

Heb je wel de overgebleven spullen van de overleden firekeeper opgepakt? Daarmee kun je haar later weer reviven. Estus +2 kun je ook in de area na de baas in Blighttown krijgen. Wil het niet spoilen, maar bij mij gaf een tekstbericht van een andere speler op de vloer aan waar ik heen moest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Ben benieuwd! Heb tot nu toe nog geen bonfires gekindled, moet ik dan misschien maar eens gaan doen.

[...]

Nice van die BSS! Ik heb tot nu toe een stuk of 50 van die Balder Knights gesloopt, maar helaas geen side sword. Heb nu wel een ring die de kans op een drop vergroot, maar heb inmiddels mijn hoop gevestigd op de Iaito en Quelaag's Furysword.

Heb je wel de overgebleven spullen van de overleden firekeeper opgepakt? Daarmee kun je haar later weer reviven. Estus +2 kun je ook in de area na de baas in Blighttown krijgen. Wil het niet spoilen, maar bij mij gaf een tekstbericht van een andere speler op de vloer aan waar ik heen moest.
Yep, heb ik opgepakt! Ben benieuwd!
Over die furysword: kan je de Iaito wel upgraden naar een furysword? Als in: is het wel het geschikt type wapen? In dit topic staat een eerdere post van iemand die ook het verkeerde type wilde upgraden. De moeite van het checken even waard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:22:
Over die furysword: kan je de Iaito wel upgraden naar een furysword? Als in: is het wel het geschikt type wapen? In dit topic staat een eerdere post van iemand die ook het verkeerde type wilde upgraden. De moeite van het checken even waard ;)
Had m'n +10 Scimitar al ingeruild voor de Furysword, dus die is al in gebruik :)
Iaito wil ik als 2e wapen, en dan naar +15 brengen, omdat ik vermoed dat niet alle tegenstanders even ontvankelijk zullen zijn voor de fire damage van de Fury. Los daarvan zou een Iaito naar Furysword wel mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

[...]

Zo, Quelaag neer in 3 pogingen. Altijd ff zoeken hoe je zo’n gevecht t beste kunt aanpakken. Estus ook op +2. :), het was inderdaad aan de hand van een hint op de grond.

Op naar die poort bij Andre die nu open is!

Toch nog een vraagje over de progress route die verstandig is:

Ik heb een shortcut vanuit Blighttown naar Firelink Shrine nu en kom daarbij door Valley of Drakes, en heb ook een route open vanaf Andre naar Darkroot Garden. Is het verstandig/logisch om nu deze gebieden te verkennen, of kan ik beter nu direct naar de poort die is geopend bij het luiden van de tweede bel?

Nu ik er over nadenk, ga ik denk ik maar gewoon es op pad en in die gebieden rondstruinen :D. Die grote gast bij Andre die bliksembolts afvuurt heb ik toch al neer ondertussen, dus ik kan rustig die kant op (is Darkroot Garden dan dacht ik?)

[ Voor 26% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-10-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Vond Quelaag ook niet al te lastig, maar wel een gave baas. Darkroot Garden (en Basin) kun je op dit moment al prima verkennen. Van Valley of Drakes heb ik zelf een deel gedaan (5 van die draken voor een grote poort), maar kon de loot zelf niet zo goed gebruiken en die poort blijft vooralsnog gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 16:34
Zo we zijn weer een eindje het bos in gegaan, de titanite demon afgemaakt, Havel afgemaakt, en de grass crest shield opgehaald.. En wat dropt daar, de black knight halbert.

Heb volgens mij nu het hele setje wel compleet..haha!

Nu op weg naar de altijd irritante Capra demon... Eerste attempt is al gefaald (er zat een hond gebugged in de muur...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Rann schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:18:
Zo we zijn weer een eindje het bos in gegaan, de titanite demon afgemaakt, Havel afgemaakt, en de grass crest shield opgehaald.. En wat dropt daar, de black knight halbert.

Heb volgens mij nu het hele setje wel compleet..haha!

Nu op weg naar de altijd irritante Capra demon... Eerste attempt is al gefaald (er zat een hond gebugged in de muur...)
Jij wel :( Ik heb nu 4 Black Knights verslagen, nog geen 1 drop van ze gehad..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik had de tip gekregen om eens terug te gaan (incl. hoe, serieus, dit verzin je zelf toch niet/hier loop je toch nooit tegenaan zonder een tip?!) naar het Asylum uit de intro. Maar ben ik de enige die zoveel moeite heeft met de Stray Demon? Ik weet van mezelf hoe ik het moet aanpakken (wachten tot aoe smash, achteruit, een of twee keer slaan, wachten tot aoe smash, etc. ) Maar toch ga je dan een keer de fout in, en dan gaat plotseling alles met de flow mis..

Edit: down! Kostte wat pogingen, maar dan heb je ook wat. Rustig blijven en je kansen pakken, maar niet te gulzig zijn :)

Edit 2: Moonlight Butterfly ook down. Was dat echt een boss gevecht? Stuk of 5 keer dodgen, poke, poke, poke. Dit twee keer en de boss was down.

Edit 3: typo’s.

[ Voor 112% gewijzigd door Thrace Grumble op 08-10-2021 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Stray Demon nog niet geprobeerd! Moonlight Butterfly is inderdaad easy.

Ben inmiddels door The Catacombs heen, eigenlijk ook een vrij simpel level, en de boss viel nauwelijks aan en was in 1 poging neer. Maar Tomb of Giants ziet eruit als andere koek, of beter gezegd, voelt aan als andere koek, want ik zie geen hand voor ogen :o
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste