[Multi] Dark Souls

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PvlgAbvuOAJ84SBmUAqRmCTM/full.jpg

Dark Souls is an action role-playing game from the developers who brought you Demon’s Souls, FromSoftware. Dark Souls will have many familiar features: A dark fantasy universe, tense dungeon crawling, fearsome enemy encounters and unique online interactions. Dark Souls is a spiritual successor to Demon’s, not a sequel. Prepare for a new, despair-inducing world, with a vast, fully-explorable horizon and vertically-oriented landforms. Prepare for a new, mysterious story, centered around the King’s Crowns and the original, now dying flame at the center of the world. But most of all, prepare to die. You will face countless murderous traps, countless darkly grotesque monsters and several gargantuan, supremely powerful demons and dragons. You must learn from death to persist through this unforgiving world. And you aren’t alone. Dark Souls allows the spirits of other players to show up in your world, so you can learn from their deaths and they can learn from yours. New to Dark Souls is Beacon Fire, where you can share the experiences of your adventure with the spirits of other players. Around the Beacon Fire, you may find the only warmth and calm that exists in this dark world. Beware: There is no place in Dark Souls that is truly safe. With days of game play and an even more punishing difficulty level, Dark Souls will be the most deeply challenging game you play this year. Can you live through a million deaths and earn your legacy?

...oftewel :

Dark Souls draait om de wereld van de ondoden die langzaam maar zeker de wereld over willen nemen. Ook jij bent een van de ondoden met de wil om te blijven leven, je ziel te kunnen behouden. De wereld wordt in drie grote thema’s gepresenteerd, namelijk “King and Knight”, “Death and the Abyss” en “Flame of Chaos”. Gedurende het avontuur en het reizen heb je geen landkaarten en zul je alles moeten doen op gevoel en observatie. Met complexe omgevingen waar verschillende misleidingen en vallen aanwezig zijn heeft Dark Souls een (on)aangename moeilijkheidsgraad meegekregen.

Trailers :

YouTube: Dark Souls - PS3 / X360 - Prepare to Die!
YouTube: Dark Souls - X360 / PS3 - Bartholomew Trailer

Websites :

http://www.preparetodie.com/nl/
http://www.fromsoftware.jp/darksouls/contents/index_en.html
Wikipedia: Dark Souls

http://darksoulswiki.wikispaces.com/

reviews: Dark Souls , Tweakers review

Afbeeldingslocatie: http://www.preparetodie.com/images/gallery/wallpaper2.jpg

Dit is mijn eerste post dus sorry als hij niet zo mooi is als de rest van de topics maar ik vond wel dat deze game een eigen thread verdiende. :P

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Kijk eindelijk een eigen topic .

ziet er toch gewoon redelijk goed uit. (mensen moeten niet zeuren haha)

Heb Dark souls net gehaald , dus even kijken hoe snel ik doodga zometeen.

Iemand nog tips voor welke klasse het beste is om in te beginnen? (kwa schade +faith)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik speel nu zelf alle klassen die ik leuk vind naar level 11

Begonnen met warrior en dat is zeer goed te doen, heb hem geleveled tot ik heal spell kon kopen en nu is het nog "makkelijker" . Alleen door punten te pompen in Faith mis ik nu wat STR en END en dat is even lastig.
Misschien dat ik volgende keer direct door level naar 24 STR voor dat Zweihander wapen. Heb nu een Dargon Crest shield plus een blue zwaard maar daarvoor moet ik 14 Faith hebben (12 Faith is voor heal)
http://darksoulswiki.wiki...Astora%27s+Straight+Sword

Daarna begonnen met Pyromancer ( lijkt erg op de Royal in Demon Souls) maar kan het nog niet echt vinden met deze class. Die fireball heeft wel erg weinig range. Je schijnt melee te moeten vechten en dichtbij af en toe te casten. Kan alleen praten over low levels dus misschien gaat die range omhoog.
Wil vanavond deze tot level 11 brengen.
Is wel de enige klasse die op level 1 begint en wordt gepushed als DE newbie klasse met enorm hoge DPS.

Toen de Knight en dat is meer een warrior met een heal en enorm goede armor. Echter vanwege die armor is "dodgen" een ramp voor mij . Is erg traag. Wel goede class maar niet mijn ding.

Ben gisteren begonnen aan mijn 2de cleric en dat is lekker. Doe meer damage dan warrior in low levels . Misschien dat een mace meer damage doet bij de zombies maar dat weet ik niet. Met de grote attack one hit kill ik bijna alles en dat is lekker om te grinden voor souls. Die heal is heerijk en kan zo mijn pots bewaren voor boss fights etc. Ook heeft hij nu Dragon Shield (fire defence) en ben aan het farmen voor een Hollow Shiled (beter melee defence) en hij kan wel meteen dat blue sword gebruiken en grinden is super simpel nu. Ben nu DEX aan het raisen voor een Bow. Denk dat dit mijn main wordt _/-\o_

Veel walkthrough zijn met de Wanderer (Youtubers) naar die heb ik nog niet geprobeerd, hehe

Grrootst tip is bij elke klasse die Masterkey als gift te nemen. Je kan dan met lvl 3 al dat schild en uber zwaard halen
Plus doen een suicide run in the Graveyard in Firelink Shrine, is echt de moeite waard. Heb nu 1 een run een Zweihander, Winged Spear plus heel veel souls.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 392984

Het lijkt mij leuker om het spel eerst uit te speler zonder walkthrough, dus zelf proberen uit te vogelen hoe je bazen moet verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Dit spel verdient een topic idd! Lekker bezig *O*

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, gisteren even de prymancer gespeeld tot level12 maar ik weet het niet.
Die fireball is wel enorm sterk maar de casttijd is tricky en laat je open voor attacks omdat je dichtbij staat.
Vind het vaak te risky om te casten. Je wilt hem nl bewaren voor sterke mobs maar die attacks van hun doen echt zeer op je cloth armor :)

Gisteren de Graveyard bij Firelink leeggehaald en vond daar nu ook een verrekijker.
Tot nu toe heb ik daar dat 2handed sword, de speer, veel souls, verrekijker en bij Firelink zelf nog Homewards Bones ( ZEER handig) , cracked red eye orb en een morning star ( redelijke mace)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Gisteren voorbij de rode draak geraakt. Alsook "armored boar" verslagen. Wat een soort van mini-boss is aangezien hij niet terug spawned. Iets verder dan toch het leven gelaten tegen 1 Elite Undead Guard vermoed ik en een simpele Undead Soldier. Ik stond in een smalle gang en opeens omsingelt, pijnlijk. Maar nog erger is dat ik niet terug bij mijn bloedplas ben geraakt om mijn souls terug op te pakken, en die hadden ondertussen toch de 4000 aangetikt. Na een tijd is dit waarschijnlijk peanuts, nu deed het toch pijn omdat dit voor mij nog de prijs is van 2 levels.
Maar we proberen vanavond terug, dat spreekt voor zich.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Vond gisteren een soul van een proud knight of zoiets in The valley of the Dragons en die gaf 2000 souls.
Maar 4000 souls verliezen doet zeer ja.

Welke klasse speel jij eigenlijk 4bit ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanacht even een uurtje gespeeld.
Het is inderdaad een fantastische game , had de controls gelukkig wel snel door dus ging alleen paar keer dood door te gehaast ergens naar toe lopen .

Toch maar savegame verwijderd en nu een serieuze game opstarten.
Twijfel alleen tussen 2 classes.
-Hunter (Een vrouwelijke(elf) boogschutter is altijd in elk spel waar dat kan men primairy character)+dan kan je ze tenminste ook lekker wegsnipen van een afstandje
-Pyromancer (toch wel makkelijk om meteen vanaf het begin al je punten zelf ergens neer te gooien(omdat je als level 1 begint ))+die fireball is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik speel de wanderer, heb nog lang getwijfeld tussen de verschillende classes.
Maar wanderer zag er mij gulden middenweg uit tussen flexibel en snel zijn enerzijds, en toch nog iets of wat armor anderzijds.
Maarja, ik kan nog vele wegen uitgaan.Waarschijnlijk ga ik zowiezo ooit nog eens wat punten in 1 van de magic stats steken, voor wat basis-magie.

Ondertussen loop ik nog steeds rond in het full wanderer outfit rond, op het shield na. Dat is ingeruild voor een heat(er) shield. Omdat dit 100% physical damage blocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
Ik speel momenteel een warrior, maar waar ik nu echt op tegenloop is dat ik geen miracles kan casten. Ik ga vanavond 'even' wat levelen om mijn faith omhoog te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Wat mij opvalt/tegenvalt is dat je eigenlijk bijna "verplicht" ben om op elke klasse eerst tot 14 Fatith ( voor heal plus blue zwaard) en dan 12 DEX voor een bow te halen. Warrior moet dan nog in ATT stoppen om een slot vrij te krijgen voor de heal en dan 4K souls om de spel te kopen.

Vandaar mijn keuze voor cleric omdat bijna alles al vrij snel kan krijgen. DEX is wel even grinden maar ik wil gewoon een Bow hebben op elke char omdat pulling super handig is.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iusedto schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:13:
Wat mij opvalt/tegenvalt is dat je eigenlijk bijna "verplicht" ben om op elke klasse eerst tot 14 Fatith ( voor heal plus blue zwaard) en dan 12 DEX voor een bow te halen. Warrior moet dan nog in ATT stoppen om een slot vrij te krijgen voor de heal en dan 4K souls om de spel te kopen.

Vandaar mijn keuze voor cleric omdat bijna alles al vrij snel kan krijgen. DEX is wel even grinden maar ik wil gewoon een Bow hebben op elke char omdat pulling super handig is.
Dan zou beginnen als een Pyromancer toch perfect zijn?

Dan kan je zelf kiezen waar je alles neerzet.

Alleen denk dat Pyromancer niet zo goede armor heeft of heb ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Anoniem: 338166 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:17:
[...]

Dan zou beginnen als een Pyromancer toch perfect zijn?

Dan kan je zelf kiezen waar je alles neerzet.

Alleen denk dat Pyromancer niet zo goede armor heeft of heb ik dat verkeerd?
Klopt. In het begin ook met pyromancer begonnen maar kreeg de fireball(??) niet aan de praat in de undead burg en ook het gebrek aan armour deed bij voor een warrior kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Volgens mij kan je uiteindelijk gewoon uitbreiden en maakt de klasse niet alles uit.
Met de Pyromancer en iets betere stats kan je weg van cloth. Zag volgens mij laatst een filmpje van een Pyro met iets wat leek op soldier armor.
En volgens mij kan je een soldier gewoon lekker met heal maken of zelfs met Fireball als je dat wilt.

De reden voor mijn keuze van Cleric is dat hij ook laag begint (lvl2) maar wel beter armor en al een heal heeft.
Plus maces doen veel meer damage ( geen idee waarom, hehe). "Wat" DEX erbij en ik kan een bow equipen en met mijn Dragon schild krijg ik geen melee damage bij een block plus heb betere fire resist.
Plus de advanced spells van een Cleric zien er erg leuk uit.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Na wat spelen zou ik zelf aanraden om met warrior of wanderer oid te beginnen. In ieder geval iets dat in het begin heavy weapons kan gebruiken.

Uiteindelijk kun je met iedere char ervoor kiezen om magie te gebruiken namelijk, maar dit maakt het, zeker in het begin, iets minder moeilijk.

En wat betreft paar puntjes dex/faith farmen. De level cap ligt op 700 geloof ik, dus denk niet dat die paar leveltjes veel uit gaan maken :P

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 12-10-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Level 700 ? Is dat niet erg hoog ?

Op de Wikispaces staat wel bij Stats dat je tot level 179 kan gaan

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
Uiteindelijk is elk karakter hetzelfde, alleen de beginstats en beginitems zijn anders. Dus je kan makkelijk van stijl veranderen. Met Demon's Souls ging het net zo.

Wat ik trouwens echt super irritant vind is dat je als je per ongeluk een NPC raakt je niet meer met hem kan traden. Dit gebeurde me gisteren dus :(. Gelukkig was de inmiddels overleden man in bezit van een Uchigatana dus ik ga eens kijken of ik mijn stats kan boosten, want het is een zeer leuk zwaard. Zo leuk dat ik mezelf af vraag of het misschien een goede zet was.

In Demon's Souls heb ik ook wel eens een NPC geraakt per ongeluk, maar die werden pas agressief naar 3 hits of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:01:
Na wat spelen zou ik zelf aanraden om met warrior of wanderer oid te beginnen. In ieder geval iets dat in het begin heavy weapons kan gebruiken.

Uiteindelijk kun je met iedere char ervoor kiezen om magie te gebruiken namelijk, maar dit maakt het, zeker in het begin, iets minder moeilijk.

En wat betreft paar puntjes dex/faith farmen. De level cap ligt op 700 geloof ik, dus denk niet dat die paar leveltjes veel uit gaan maken :P
Is het niet zonde om met warrior aan de slag te gaan omdat je 4 levels misloopt in het begint.
En daardoor ook minder skillpoints te besteden heb dan bijvoorbeeld een pyromancer?

Of merk je dat helemaal niet in het verloop van het spel?
(je kan toch als je met warrior gaat wel ook met een bow aan de slag gaan? of ook heal spells leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Ik ben inmiddels in Anor Londo, Forest uitgespeeld en level 40+

Gisteravond voor het eerst boos gestopt wegens oneerlijkheid: piepklein padje met 2 giant archers die op je schieten, zodra 1 je raakt val je en moet je weer helemaal opnieuw beginnen. :(

Ehh wat? Ik heb niet 1 point in faith of dex gedaan (als warrior begonnen) en helemaal geen problem gehad met alleen melee weapons gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 338166 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:31:
[...]

Is het niet zonde om met warrior aan de slag te gaan omdat je 4 levels misloopt in het begint.
En daardoor ook minder skillpoints te besteden heb dan bijvoorbeeld een pyromancer?

Of merk je dat helemaal niet in het verloop van het spel?
(je kan toch als je met warrior gaat wel ook met een bow aan de slag gaan? of ook heal spells leren?
Die skillpoints besteedt je uiteindelijk toch. Gaat er alleen om dat je in het begin een bruikbaar karakter hebt ipv een mage zonder spells bijvoorbeeld.

En tuurlijk kun je een bow gebruiken als str-char, maar daar ga je natuurlijk weinig profijt uithalen behalve pullen. Bow schaalt met dex namelijk. Voor warriors heb je wel de crossbow die schaalt met str, maar daar kun je weer niet mee aimen.
TheAshcat schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:36:

Ehh wat? Ik heb niet 1 point in faith of dex gedaan (als warrior begonnen) en helemaal geen problem gehad met alleen melee weapons gebruiken.
Dat zegt ie toch ook niet? Je hebt faith nodig voor de heal-spell en dex voor de bow voor Drake Sword.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 12-10-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahaa oke , dan ga ik toch als Warrior spelen.
Zolang ik maar lekker heal spell kan krijgen vind ik het goed.

(kijken hoelang ik erover ga doen om hem op platinum te halen haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Dat zegt ie toch ook niet? Je hebt faith nodig voor de heal-spell en dex voor de bow voor Drake Sword.
Dat bedoelde ik ook ja :+

Maar level 40+ is al vrij ver lijkt me , wow _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Iusedto op 12-10-2011 15:09 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Yeah, ik ben level 22 ofzo, maar nog niet heel veel tijd gehad. En loop beetje tegen de beperkingen van mn thief aan :P

Kan geen zwaarder armor dragen, dus word redelijk geowned nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Wat een geweldig spel! Ben blij dat het genoeg media aandacht heeft gekregen anders was het misschien aan me voorbij gegaan. Het is lang geleden dat ik heb uitgekeken naar een spel en het op de eerste dag heb aangeschaft.

Afgelopen maandag voor het eerst in de sewers aanbeland. Een paar keer door een gat gevallen, waardoor ik in eens midden in een groep kikkers viel.. Aangezien ik al op de hoogte was van hun aanval zorgde dat voor een aardig verhoogt hartritme :P Kan me geen andere RPG herinneren waar ik stapje voor stapje een gebied aan het verkennen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Bosmonster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:39:
[...]
Wat mij opvalt/tegenvalt is dat je eigenlijk bijna "verplicht" ben om op elke klasse eerst tot 14 Fatith ( voor heal plus blue zwaard) en dan 12 DEX voor een bow te halen.
Ik bedoel gewoon dat ik niet een heal of bow nodig heb gehad nog, niet echt bijna verplicht.

Inmiddels heb ik Anor Londo ook uitgespeeld :D Heerlijk zeg! SL51 en m'n eerste Demon Soul ook kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nog even twee uurtjes gespeeld. Vruchtbaar geweest, str+2, dus nu fatsoenlijk schild. Met oude ging er nog hp af als ik blockte en dat was redelijk killing. Nu met 11 str kan ik die hollow gebruiken en die gelijk ook maar even naar +2.

Verder alle armor langsgelopen, wat nieuwe dingen gekocht en alles naar +2. Dat was eigenlijk vrij rap gebeurd en had veel meer effect dan de 3 levels ofzo die ik er anders van had kunnen kopen :)

Wapen is nog wel scimitar+2, gezien de snelheid/gewicht. Komt vooralsnog voor mij weinig in de buurt dat ik kan gebruiken (heb 11 str en 30 dex :P)

Volgens mij ben ik nu wel ietwat overpowered voor waar ik nu ben, dus ging het even testen op de lightning-boss bij de forge. Die was eigenlijk vrij rap neer. Morgenavond tijd voor de gargoyles eindelijk eens. Of misschien nog wat grinden en leftover bosses killen. Heb nog een knight in de toren bij die ratten. En nog die boss onder de dragon. En nog eentje in de basement.

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 13-10-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 16:17
kan iemand mij precies vertellen hoe en wat ik nodig heb om een npc in te schakelen. Heb erg veel moeite met de 2 gargoyles en lees hier en daar dat je dan een npc in moet zetten, maar geen idee hoe. of hoe je met iemand anders kan vechten of oproepen?
Heb overigens ook het drake sword en die is heerlijk!

Heb zo'n mannetje die in de buurt van de blacksmith zit (helemaal ingepakt in armor, met zon mega groot zwaard) per ongeluk wat rammel te veel gegeven en nu wil die constant vechten haha! hopelijk krijg ik ooit nog es wat van hem als ik hem versla. Iemand anders t zelfde gedaan?

Verder is t een heerlijk spel! kost wel veel tijd en moeite, maar goed.. des te groter de waardering als je het uiteindelijk haalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Argonath op 13-10-2011 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je moet human zijn om deze te kunnen summonen. Dan zit er een summon rune voor de gargoyles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergje360
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2014
Als je de summon rune gebruikt, is ie dan op of kan je hem keer op keer gebruiken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-05 08:28

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Je kunt die steeds opnieuw gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Maar je humanities raken wel op natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gisteren maar met een nieuwe Cleric begonnen.
Ben gekomen in het Fort na de Taurus demon , nu level 13.
Erg leuke klasse.
Helaas ging ik neer na die Armored Boar en ben nu 2.5K souls kwijt :(

Btw, weet iemand waarom je met een crossbow niet kan richten zoals met een shortbow ?
Op de 360 is dat LB ("inzoomen ') en dan schiet je met RB.
Mijn crossbow schiet ..err...vanaf de heup zogezegd en LB etc werkt niet.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Argonath schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 01:49:

Heb zo'n mannetje die in de buurt van de blacksmith zit (helemaal ingepakt in armor, met zon mega groot zwaard) per ongeluk wat rammel te veel gegeven en nu wil die constant vechten haha! hopelijk krijg ik ooit nog es wat van hem als ik hem versla. Iemand anders t zelfde gedaan?

Verder is t een heerlijk spel! kost wel veel tijd en moeite, maar goed.. des te groter de waardering als je het uiteindelijk haalt.
Yep, ik zit daar dus ook. Een poging gedaan om de bonfire uit de buurt te gebruiken in de hoop dat iedereen terug tot leven komt op zijn oude plaats. Maar helaas, de kerel van 3 meter op 3 meter, met gigantisch schild en zwaard staat boven nog steeds op mij te wachten. Come at me bro.
Bosmonster schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:23:

Volgens mij ben ik nu wel ietwat overpowered voor waar ik nu ben, dus ging het even testen op de lightning-boss bij de forge. Die was eigenlijk vrij rap neer. Morgenavond tijd voor de gargoyles eindelijk eens.
Dit is Dark Souls, overpowered bestaat niet.
Iusedto schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:30:
Join the club. Nog 2 man en we kunnen wiezen.
Btw, weet iemand waarom je met een crossbow niet kan richten zoals met een shortbow ?
Op de 360 is dat LB ("inzoomen ') en dan schiet je met RB.
Mijn crossbow schiet ..err...vanaf de heup zogezegd en LB etc werkt niet.
Aimen gaat niet met een crossbow, alleen normal bows. Met een crossbow kun je nog wel locken op vijanden als ze dicht genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Gelijk rechts omhoog de trap gaan en vanaf boven killen.
Is eigenlijk altijd zo geweest sinds Demon's Souls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Crossbow is meer de shotgun onder de bows, dus dat is niet gericht knallen vanaf de heup.

2.5K souls kwijtraken zou ik me niet zo druk om maken. Souls kwijtraken hoort erbij. En als het echt zoveel was voor jou op dat moment, dan had je het al lang uitgegeven moeten hebben natuurlijk. Je wilt hier niet met bakken souls rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
een leuke tip om heel makkelijk de boar te verslaan is om vanaf de brug boven zon skull in t vuur te gooien dat naast de boar brandt. dat beest loopt dan in het vuur en binnen no time is ie dood zonder zelf iets te hoeven doen.

Maaar goed! dus nu ga ik opzoek naar humanity. wordt nog een leuke zoektocht;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mocht je er nog niet geweest zijn, als je de basement key nog hebt en nog niet gebruikt: deze opent de deur in de brug bij de dragon. Hier is beneden o.a. een dual humanity te vinden vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Hallo allemaal, Eergisteren heb ik Dark Souls ook aangeschaft, omdat het mij een leuk/mooi/interessant spel leek (moeilijk, uitdagend). Gisteren op de Xdoos geinstalleerd en even wat rondgelopen. Ik ben gestart met een Knight als eerste character, met de Master key als gift (leek me handig om veel deurtjes te kunnen openen). Vanuit de Undead Asylum ben ik ontsnapt en beland in Firelink Shrine. Daar wat rond gezocht en diverse keren de "verkeerde" route genomen :s Auw! Nu ben ik gisteren net voor ik stopte (helaas, je zit er helemaal in) aangekomen bij de fireplace vlak voor de Minotuar demon boss. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bosmonster schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:29:
Crossbow is meer de shotgun onder de bows, dus dat is niet gericht knallen vanaf de heup.

2.5K souls kwijtraken zou ik me niet zo druk om maken. Souls kwijtraken hoort erbij. En als het echt zoveel was voor jou op dat moment, dan had je het al lang uitgegeven moeten hebben natuurlijk. Je wilt hier niet met bakken souls rondlopen.
Ik zocht daar een bonfire maar kon hem niet vinden. En die Knights daar zijn tricky.
Zag op de vloer de tekst "Bonfire ahead" maar kwam alleen een knight tegen die me kilde. Was even balen want ik had ook kunnen recallen naar een andere bonfire :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergje360
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-01-2014
Er zit daar een bonfire achter een hek, maar ik heb ook nog geen idee hoe je die moet openen.

Ps. Net de demon verslagen die vlakbij de blacksmith is (voor de ingang van 'Het bos'. Geeft echt een heerlijk gevoel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 09:15
Speel het nu al een tijd, ben lvl 52 maar het mooie is dat je gewoon tijdens het spelen alle kanten op kan met je char.

Begon als thief waar ik met behulp van een equip ring heavy armor ging dragen om dan weer later de pyromancer kan op te gaan.

En 2k souls verliezen is geen ramp 100k verliezen na het farmen is veel pijnlijker ...

spoiler:
Tevens als mensen een glowing locked door tegenkomen in de forest die je met een key van 20k souls kan openen, direct doen! 20k souls heb je in no time daar achter terugverdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

bjwild schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:40:

Tevens als mensen een glowing locked door tegenkomen in de forest die je met een key van 20k souls kan openen, direct doen! 20k souls heb je in no time daar achter terugverdiend
Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Ik heb het spel al sinds 28 september. Inmiddels NG+ uitgespeeld. Heerlijke single player game. Als je zoekt naar een uitdaging, kan ik alleen maar zeggen, kopen.
Als je zoekt naar een heerlijke pvp game, zoals Demon's Souls was, niet kopen. Online is gewoon niet goed. Misschien dat het wat beter wordt als er meer spelers zijn, maar nu is het echt slecht.

soul lvl 45 kan je bijna niet invaden. lvl 110 ook niet. Waarschijnlijk omdat niemand in human vorm kan spelen, omdat het erg moeilijk is.
Verder kan je niet gebruik maken van je estus flask als invader, terwijl een host met z'n 2 summons dat wel kan. De enige manier dat je kan healen is door gebruik te maken van een heal item, dat bijna niet voorkomt in het spel of een miracle. Maar het casten van een miracle duurt zo lang, dat het onmogelijk is dit te gebruiken in een gevecht. Het is dus zeer moeilijk, misschien zelfs wel onmogelijk om te winnen als invader.

Daarbij is het deze keer ook nog een internationale server, met een belachelijke server lag. Soms staan spelers 5 tot 10 sec stil en ineens ben je dood. Ronduit slecht.

En het meest belachelijke. De server is peer to peer, dus je kan geen vrienden meer oproepen en gaan black phantom jagen. Geen idee waarom, maar het zal wel gedaan zijn vanwege de item duplicate/trade.
De replay waarde is dus niet zo heel hoog. Na NG+ is er weinig meer te doen.
Er zullen dus ook geen toernooien georganiseerd kunnen worden, dat ik, als oud Demon's Souls toernooi speler, zeer jammer vind.

Dus maar weer terug naar Demon's Souls pvp ;)

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

28 november, das al wel heel lang idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Bosmonster schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:35:
28 november, das al wel heel lang idd
28 september. Dat kan je zelf ook wel bedenken, lijkt me zo...

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 14:06
SeamusXanthus schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:27:
Uiteindelijk is elk karakter hetzelfde, alleen de beginstats en beginitems zijn anders. Dus je kan makkelijk van stijl veranderen. Met Demon's Souls ging het net zo.

Wat ik trouwens echt super irritant vind is dat je als je per ongeluk een NPC raakt je niet meer met hem kan traden. Dit gebeurde me gisteren dus :(. Gelukkig was de inmiddels overleden man in bezit van een Uchigatana dus ik ga eens kijken of ik mijn stats kan boosten, want het is een zeer leuk zwaard. Zo leuk dat ik mezelf af vraag of het misschien een goede zet was.

In Demon's Souls heb ik ook wel eens een NPC geraakt per ongeluk, maar die werden pas agressief naar 3 hits of zo.
Mocht je perongeluk een NPC kwaad maken , dood hem dat niet want later kan je in de toren waar je de eerste bell luid met een NPC praten en tegen een vergoeding kan je er voor zorgen dat iedereen weer vriendjes met je word (behalve als je ze dood maakt)

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 22:39
bjwild schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:40:

spoiler:
Zou je aub spoiler tags willen gebruiken? Niet dat ik het dan niet zou lezen maar ik kan me voorstellen dat er gamers zijn die niet getipt willen worden.

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
ben nu level 50 Sorcerer/pyro doe veel damage maar ben zelf nogal zwak
dus ga niet zo snel door het spel als sommige anderen
heb al wel de meeste items die er te vinden zijn opgepakt
zit nu alleen een beetje op een punt waar het nogal zwaar word moet nog Sen's Fortress doen de Catacombs en Londo rest alle bossen dood
maar goed heb alle tijd en vermaakt me best :)

tip mocht je Humanity's nodig hebben probeer dan je zelf aan te bieden om anderen te helpen een boss te killen je krijgt er wat souls voor en Humanity
plaatst je sign dan in de buurt van een Bonfire

en mocht je NPC's dus kwaad maken kill ze dan niet zoals ik al te veel gedaan heb
want later krijg je de optie om dat weer te fixen kost je wel souls hoe meer je er heb kwaad gemaakt hoe meer het je kost om dat te fixen.
of anders in de volgende Ronde

[ Voor 5% gewijzigd door FreakGIB op 13-10-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Uit de oude onofficiële thread:
FreakGIB schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:14:
[...]

Psssst Leef je nog of ben je verkoold en kunnen we je bij elkaar vegen

ik had gisteren iets degelijks in een bepaald level zag ik iets glinsteren in de Lava net niet binnen handbereik enne ik kon het niet laten liggen.
helaas nu liggen er 2 lijken hehe.
maar ik gaf niet op trok even Vuurbestendige kleding aan en zweerde een Zweet spell over me heen van angst hehe en nog een keer geprobeerd.
en Yes gelukt heb het glinsterende ding aangraakt en snel opgepakt en toen weer verkoold
prijs Chaos flame Ember :)
Is perfect gelukt, aan die brug me rechts gehouden. En dan sprintje trekken tot in het midden van de brug en onmiddelijk de trap naar beneden lopen. Je word zelf niet geraakt en alle skeletons zijn wel dood. Met een mooie 300 souls daarvoor.

En waarschijnlijk kom je nog een schakelaar tegen die de lava uitdooft ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door 4bit op 13-10-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
4bit schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:09:
Uit de oude onofficiële thread:

[...]

Is perfect gelukt, aan die brug me rechts gehouden. En dan sprintje trekken tot in het midden van de brug en onmiddelijk de trap naar beneden lopen. Je word zelf niet geraakt en alle skeletons zijn wel dood. Met een mooie 300 souls daarvoor.

En waarschijnlijk kom je nog een schakelaar tegen die de lava uitdooft ofzo.
Je kan vanuit die Bonfire weer naar boven gaan je zelf laten zien en hop alle ventjes daar verkoold en 300 souls en dan snel terug naar je Bonfire en opnieuw
vind het alleen net te weining en farming is nogal saai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Iemand al Tomb of Giants gedaan? Wat een ka-le-re-plek zeg. :P

spoiler:
Giant Skeleton Dog's zijn zo sterk dat ze al m'n stamina drainen terwijl ik ze block(ik heb Greatshield of Artorias met Mast of the child)

Of ze pushen me zo ergens vanaf >.<

[ Voor 59% gewijzigd door TheAshcat op 14-10-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
TheAshcat schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 07:34:
Iemand al Tomb of Giants gedaan? Wat een ka-le-re-plek zeg. :P

spoiler:
Giant Skeleton Dog's zijn zo sterk dat ze al m'n stamina drainen terwijl ik ze block(ik heb Greatshield of Artorias met Mast of the child)

Of ze pushen me zo ergens vanaf >.<
Nee nog niet geweest zit nu beetje vast bij the Catacombs en Sen's Fortress

[ Voor 21% gewijzigd door FreakGIB op 14-10-2011 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Ga Trouwens weer opnieuw beginnen heb gisteren de PS3 versie binnen gekregen.
wil wel weer een Magic Caracter maar als het kan wel iets beter met melee.
iemand tips voor mij wat ik het beste kan doen kwa wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:13:
[...]

Nee nog niet geweest zit nu beetje vast bij the Catacombs en Sen's Fortress
Ah ja Sen's Fortress koste me ook erg veel tijd. Pas gisteravond Catacombs gedaan, daarna komt Tomb of Giants. De Skeletons daar zijn nog eens 5x sterker :/

Vergeet niet de Lightning Spear op te halen in Sen's Fortress. Ik heb hem inmiddels op +3 en het is een heerlijk wapen, goede opvolger voor Dragon's Sword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
TheAshcat schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:42:
[...]

Ah ja Sen's Fortress koste me ook erg veel tijd. Pas gisteravond Catacombs gedaan, daarna komt Tomb of Giants. De Skeletons daar zijn nog eens 5x sterker :/

Vergeet niet de Lightning Spear op te halen in Sen's Fortress. Ik heb hem inmiddels op +3 en het is een heerlijk wapen, goede opvolger voor Dragon's Sword.
ik wil voor mijn nieuwe caracter uiteindelijk een wapen hebben dat mee scaled met mijn Magic/pyro of is het slimmer om lightning the hebben of iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:53:
[...]

ik wil voor mijn nieuwe caracter uiteindelijk een wapen hebben dat mee scaled met mijn Magic/pyro of is het slimmer om lightning the hebben of iets anders ?
Je zou je weapons magic kunnen maken, dit kan vanaf +5 normal. Ik geloof dat Pyro en Magic gewoon intelligence gebruiken als stat toch?

Met +5 Magic en dan +5 Enhanced krijg je geloof ik een A rating op magic.

Hier is een image met hoe het upgraden werkt:
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/21hfz31pg/Weapons_Upgrade_chart.jpg
Bron: http://darksoulswiki.wikispaces.com/Upgrades

[ Voor 12% gewijzigd door TheAshcat op 14-10-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
TheAshcat schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:58:
[...]

Je zou je weapons magic kunnen maken, dit kan vanaf +5 normal. Ik geloof dat Pyro en Magic gewoon intelligence gebruiken als stat toch?

Met +5 Magic en dan +5 Enhanced krijg je geloof ik een A rating op magic.

Hier is een image met hoe het upgraden werkt:
[afbeelding]
Bron: http://darksoulswiki.wikispaces.com/Upgrades
Magic gebruit intel maar pyro standaard niet daar voor kan je die flame handschoen upgraden en over wat ik las als hij is geupgrade tot +15 dat hij dan ook scaled met Intel ? Zou wel bruut zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 18:34
FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:05:
[...]

Magic gebruit intel maar pyro standaard niet daar voor kan je die flame handschoen upgraden en over wat ik las als hij is geupgrade tot +15 dat hij dan ook scaled met Intel ? Zou wel bruut zijn.
Na +15 kan je hem opnieuw naar +0 zetten maar dan met hoge stats en daar weer opnieuw naar +15

[ Voor 197% gewijzigd door sbmuc op 14-10-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
sbmuc schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:06:
[...]

Na +15 kan je hem opnieuw naar +0 zetten maar dan met hoge stats en daar weer opnieuw naar +15
is er ergens info over wat all die -/-/-/-/ stats betekenen, je heb soms ergens een a staan en dan weer een C of B ?.
heb Dark Souls the Guide besteld hopelijk staat daar ook zulke info in.

[ Voor 9% gewijzigd door FreakGIB op 14-10-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Misschien dat dit nogal stom en noobish over komt voor de meeste posters/lezers hier, maar ik ben dus net begonnen met Dark Souls en zit nu in het eerste deel na Firelink Shrine (de Undead Burg). Gisteren kwam ik onderaan een wenteltrap "Havel the Rock" of hoe heet die gast tegen. 1 klap dood haha.

Ik ben momenteel lvl 13 Knight, en heb mijn souls in wat strength en vitality gestopt (wat me logisch leek). Ik weet dat Dark Souls juist niet gebaseerd is op het lineair spelen en een vaste route volgen, maar is de Undead Burg idd de eerste rout na de Asylum? Andere routes hakken alle monster mij vet in de pan en doe ik 0,0 dmg. Ben al wel de Taurus Demon tegen gekomen, maar toen was ik al dood voor ik iets kon doen uberhaupt.

Ik vindt het tot nu toe een bruut maar absoluut onvergeeflijk spel, 1 foutje is absoluut dodelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tarz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:26:
Misschien dat dit nogal stom en noobish over komt voor de meeste posters/lezers hier, maar ik ben dus net begonnen met Dark Souls en zit nu in het eerste deel na Firelink Shrine (de Undead Burg). Gisteren kwam ik onderaan een wenteltrap "Havel the Rock" of hoe heet die gast tegen. 1 klap dood haha.

Ik ben momenteel lvl 13 Knight, en heb mijn souls in wat strength en vitality gestopt (wat me logisch leek). Ik weet dat Dark Souls juist niet gebaseerd is op het lineair spelen en een vaste route volgen, maar is de Undead Burg idd de eerste rout na de Asylum? Andere routes hakken alle monster mij vet in de pan en doe ik 0,0 dmg. Ben al wel de Taurus Demon tegen gekomen, maar toen was ik al dood voor ik iets kon doen uberhaupt.

Ik vindt het tot nu toe een bruut maar absoluut onvergeeflijk spel, 1 foutje is absoluut dodelijk!
ja dat is een Fatguy.
spoiler:
als je hem paseerd en dan door die deur naar buiten gaat volgd jij je niet en en dan als je je zelf elke keer even laat zien in de deur komt die weer tot aan die deur en geeft een klap met zijn Mage daar heb ik hem verslagen

[ Voor 15% gewijzigd door FreakGIB op 14-10-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ja aan die wenteltrap zit je nog goed, maar je moet dus inderdaad naar boven gaan. Waar ook wel een baas zit na het gaan door de typische witte mist, maar dat wordt in het algemeen wel aanvaard als de eerste baas. Beneden zit inderdaad Havel, mini-boss. Waarmee ik zou wachten, tenzij je goed kan dodgen.

De -/-/-/-/ is de scaling van een wapen. De volgorde is strength/dexterity/Magic/Faith.
Zo kan je dus zien of een bepaald wapen scaled met strength of dexterity, afhankelijk van de letter. S is de beste scaling, vanaf dan is het gewoon alfabetisch. A/B/C/D/E , en - is geen scaling.
Dus een wapen waarbij staat D/B/-/-/ . scaled amper met strength mee omhoog, maar wordt wel redelijk wat sterker afhankelijk van uw dexterity. Magic en Faith helpen hier niets.

[ Voor 8% gewijzigd door 4bit op 14-10-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
4bit schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:32:
Ja aan die wenteltrap zit je nog goed, maar je moet dus inderdaad naar boven gaan. Waar ook wel een baas zit na het gaan door de typische witte mist, maar dat wordt in het algemeen wel aanvaard als de eerste baas. Beneden zit inderdaad Havel, mini-boss. Waarmee ik zou wachten, tenzij je goed kan dodgen.

De -/-/-/-/ is de scaling van een wapen. De volgorde is strength/dexterity/Magic/Faith.
Zo kan je dus zien of een bepaald wapen scaled met strength of dexterity, afhankelijk van de letter. S is de beste scaling, vanaf dan is het gewoon alfabetisch. A/B/C/D/E , en - is geen scaling.
Dus een wapen waarbij staat D/B/-/-/ . scaled amper met strength mee omhoog, maar wordt wel redelijk wat sterker afhankelijk van uw dexterity. Magic en Faith helpen hier niets.
oke dus S is het beste en daarna A B C D E - van sterk tot niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:31:
[...]

ja dat is een Fatguy.
spoiler:
als je hem paseerd en dan door die deur naar buiten gaat volgd jij je niet en en dan als je je zelf elke keer even laat zien in de deur komt die weer tot aan die deur en geeft een klap met zijn Mage daar heb ik hem verslagen
http://darksoulswiki.wikispaces.com/Havel+The+Rock

Die bedoel ik dus, zat onderaan een wenteltrap in Undead Burg, slaat echt enorm hard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:39:
[...]

oke dus S is het beste en daarna A B C D E - van sterk tot niks
Daarom is de Drake Sword ook overrated. Ja base damage is leuk, maar hij schaalt nergens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Ben zelf ook sinds vrijdag aan het spelen voor zover ik de tijd heb.
Gargoyles gingen in 1 keer neer, de capra demon maakt het me nu wel lastig helaas.

Ik heb gelezen dat de sterkste wapens momenteel de fire en lightning upgrades zijn.
Zelfs de beste scaling weapons halen het niet met dmg output.

Zelf maak ik mn build (pyromancer) met zo min mogelijk str/dex, zodat ik net aan de armor en weapons kan gebruiken die ik wil, en verder int/faith voor de spells die ik wil en de rest in vit/end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bosmonster schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Daarom is de Drake Sword ook overrated. Ja base damage is leuk, maar hij schaalt nergens mee.
idd maar voor een Magic caracter met weinig strenght is dat zwaard om te beginnen wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:53:
[...]

idd maar voor een Magic caracter met weinig strenght is dat zwaard om te beginnen wel handig.
Yeah en daar istie ook voor bedoeld volgens mij. Terwijl veel str-chars veel meer dps kunnen halen uit goed schalende str-weapon. Zoals het 205 dmg str-based zwaard dat dropt van die knight beneden in dat gangetje in Undead Burg. Die krijg je nog eerder dan de Drake Sword en is vrij easy te krijgen met een paar grenades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 09:15
Wat ook jammer is af en toe is dat bonfires op hidden plekken zitten en zonder een sign in de buurt die je het verteld zou je ze nooit vinden.

Zoals de bonfire in Sen's fortress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mensen ik ben zo gruwelijk verslaafd aan dit spel! :F
Als ik niet aan het spelen ben (oorzaak:werk, slaap, sociale taken, vriendin) zit ik hier op GoT dit topic te F5'en.

Niet te doen.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
lol

Dat doe ik ook :(

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246060

Kan iemand een korte map maken hoe je van welk gebied in een ander gebied komt en wat er te halen is?
BV Undead burg naar Depths via basement, unieke wapens .........
Heeft me uren gekost om erachter te komen dat je van de Undead Parish naar de Darkrootgarden kon komen.
Ik ben geen voorstander van eindeloos youtube filmpjes bekijken en spieken, takes the fun away.

Heb wel een vraag . Als je via Darkroot garden in Darkroot Basin komt is er die Hydra. Als je die verslagen hebt is er een lange ladder.Je komt dan weer in een onbekend stuk van de Darkroot garden terecht waar de bazen en mobs me ass letterlijk kicken.( ben lvl 40 )
Kan me iemand via spoiler vertellen of dit een high lvl gebied is waar ik nu nog geen zak te zoeken heb of wanneer dit gebied interresant word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Anoniem: 246060 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:04:
Kan iemand een korte map maken hoe je van welk gebied in een ander gebied komt en wat er te halen is?
BV Undead burg naar Depths via basement, unieke wapens .........
Heeft me uren gekost om erachter te komen dat je van de Undead Parish naar de Darkrootgarden kon komen.
Ik ben geen voorstander van eindeloos youtube filmpjes bekijken en spieken, takes the fun away.

Heb wel een vraag . Als je via Darkroot garden in Darkroot Basin komt is er die Hydra. Als je die verslagen hebt is er een lange ladder.Je komt dan weer in een onbekend stuk van de Darkroot garden terecht waar de bazen en mobs me ass letterlijk kicken.( ben lvl 40 )
Kan me iemand via spoiler vertellen of dit een high lvl gebied is waar ik nu nog geen zak te zoeken heb of wanneer dit gebied interresant word?
spoiler:
als je die hydra verslagen hebt moet je eigenlijk op dat meertje nog even doorlopen de hoek om daar staat je nog een verrassing te wachten leuke verassing :)
en als je die trap op gaat dan weer over die houten brug en daar naar boven zit je in de woods waar de monster geloof ik +2 zijn dus een stuk lastiger je komt daar aan de achterkand uit van die deur waar je 20k voor moet betalen als je die deur ooit opend kan je daar super farmen om de hoek zit een Bonfire en de monsters in dat gebied geven 2k per kill
je kan ook metaan weer terug over die waterfall over een stenen brug
daar kom je op een kleiner veld waar ik geloof 4 grote katten rond lopen die zijn erg snel en doen au maar kunen niet tussen de bomen door als je daar voorbij bent en aan het einde zie je in de verte weer een stenen brug met daar achter een hele grote deur waar licht door komt daar zit de boss Sif de Wolf

[ Voor 5% gewijzigd door FreakGIB op 14-10-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over spoiler stuk,

Is die wolf een logische keuze nu of pas als ik die mensen achter de Farming deur ook normaal met vechten aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Anoniem: 246060 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:52:
Over spoiler stuk,

Is die wolf een logische keuze nu of pas als ik die mensen achter de Farming deur ook normaal met vechten aankan?
tsja ze zeggen dat in princiepe zou je Dark souls en Demon souls moeten kunnen uitspelen met een level1 caracter maar ik heb die wolf zelf nog niet kunnen verslaan as sorcerer is hij voor mij een beetje lastig maar je kan naartuurlijk altijd proberen hulp in te roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mjah als je alles ontwijkt in het meest gunstige geval, dan kan dat idd wel, maar dat geldt bijna voor ieder spel..

Ik heb nog wel moeite om dingen te ontwijken gezien de belachelijke range op sommige bosses :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bosmonster schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:16:
Mjah als je alles ontwijkt in het meest gunstige geval, dan kan dat idd wel, maar dat geldt bijna voor ieder spel..

Ik heb nog wel moeite om dingen te ontwijken gezien de belachelijke range op sommige bosses :+
zelfde probleem hier ik ben ook niet zo goed in ontwijken en sommige bossen heb ik samen met anderen gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Ik kan op lvl 13 sommige monsters nog niet eens aanraken (lees 1 dmg doen), hoe moet je het spel dan uitspelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tarz schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:26:
Ik kan op lvl 13 sommige monsters nog niet eens aanraken (lees 1 dmg doen), hoe moet je het spel dan uitspelen haha.
Dat vind ik een nadeel van het spel, het is niet duidelijk welk gedeelte van het spel geschikt is voor ONGEVEER welk lvl.

In Wow word dit aangegeven van Badlands ( 40- 45 ) en je weet dan dat als je als lvl 20 ernaartoe gaat je ass vet word geowned maar als lvl 80 je het super makkelijk hebt en als een soort god rondloopt.

Soort gelijk iets zou ik voor Dark souls graag zien. Desnoods dat de naam van het gebied in rood, geel of groen verschijnt dat je iets van een indicatie hebt of je er al klaar voor bent.

Of bv Capra demon ( 20 < ) vanaf lvl 20 dus .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 246060 op 14-10-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 12:14

Chaos-Zero

Sega fan!

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:54:
[...]

spoiler:
als je die hydra verslagen hebt moet je eigenlijk op dat meertje nog even doorlopen de hoek om daar staat je nog een verrassing te wachten leuke verassing :)
en als je die trap op gaat dan weer over die houten brug en daar naar boven zit je in de woods waar de monster geloof ik +2 zijn dus een stuk lastiger je komt daar aan de achterkand uit van die deur waar je 20k voor moet betalen als je die deur ooit opend kan je daar super farmen om de hoek zit een Bonfire en de monsters in dat gebied geven 2k per kill
je kan ook metaan weer terug over die waterfall over een stenen brug
daar kom je op een kleiner veld waar ik geloof 4 grote katten rond lopen die zijn erg snel en doen au maar kunen niet tussen de bomen door als je daar voorbij bent en aan het einde zie je in de verte weer een stenen brug met daar achter een hele grote deur waar licht door komt daar zit de boss Sif de Wolf
spoiler:
Ik ben dat meertje toen ik die draak heb verslagen ook rond gelopen, maar ik kon niks vinden. Wat zou hier dan moeten liggen?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 11:04

PcManiaxx

ondertitel duh

Zojuist ook dit spel gehaald en van mij mogen ze echt meer van dit soort games maken. Echt een pareltje en niet voor doetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Chaos-Zero schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

spoiler:
Ik ben dat meertje toen ik die draak heb verslagen ook rond gelopen, maar ik kon niks vinden. Wat zou hier dan moeten liggen?
spoiler:
ik kwam daar een gouden versie van die crystalen monsters tegen
En als je die killed bevrijd je een sorceres die je daarna aan dat meer kan Summonen
Je ziet dan meestal rechts van dat meertje bij die steen een witte Summonen sign
Maar misschien moet je eerst een keer uitloggen en dan terug gaan daar had ik volgens mij ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

FreakGIB schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:23:
[...]

spoiler:
ik kwam daar een gouden versie van die crystalen monsters tegen
En als je die killed bevrijd je een sorceres die je daarna aan dat meer kan Summonen
Je ziet dan meestal rechts van dat meertje bij die steen een witte Summonen sign
Maar misschien moet je eerst een keer uitloggen en dan terug gaan daar had ik volgens mij ook last van
spoiler:
Daar moet je dan wel Human voor zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Chaos-Zero schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:59:
[...]

spoiler:
Daar moet je dan wel Human voor zijn zeker?
nee was ik niet ik las het ook toevalig op de wikipedia site en ging er terug om te kijken
en toen vond ik hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ahh beetje progress vanavond. Soul Arrows gekocht, daarmee die black knight gast gekilled op die toren (beetje cheese, maar goed :P). Ook paar leveltjes omhoog en mn scimitar naar +4.

Daarna de Gargoyles gekilled. Axe erbij en mooie helm. Axe kan ik niet gebruiken, maar die helm wel, dus die kreeg gelijk een mooie +1.

Nu zit ik alleen te dubben welke kant ik op moet.. Naar het bos, of eerst nog een poging wagen op die demon in de basement. Daarachter schijnt The Depth te zitten, maar geen idee of dat de bedoeling is om naar toe te gaan nu.

Verder alleen nog de boss beneden bij de Taurus over (achter de deur met master key), maar die one-hit me. Heb hem al op 50% gekregen, maar dat was met veel moeite :P Die laat ik nog wel even zitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:42

Grozno

acts without consequence!

Anoniem: 246060 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:58:

Soort gelijk iets zou ik voor Dark souls graag zien. Desnoods dat de naam van het gebied in rood, geel of groen verschijnt dat je iets van een indicatie hebt of je er al klaar voor bent.
In Dark Souls ga je dood, veel dood. De manier waarop geeft aan of je goed zit.
Ga je dood als je de vijand ook schade doet? Dan zit je goed.
Ga je dood als je de vijand geen schade doet? Kijk elders ;)

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Trouwens.. klopt het dat als je bosses van een afgrond afgooit (of ze er zelf vanaf vallen...) je geen loot krijgt?

Had net die Lauric aangevallen voor z'n ring en die stortte zich van de afgrond...

Edit: ah na een reset van de PS3 en het herladen van de savegame lagen de spullen ineens op de rand. Gelukkig, die ring is echt uber op het moment :)

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Bosmonster schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:35:
Trouwens.. klopt het dat als je bosses van een afgrond afgooit (of ze er zelf vanaf vallen...) je geen loot krijgt?

Had net die Lauric aangevallen voor z'n ring en die stortte zich van de afgrond...
De loot verdwijnt dan inderdaad in de afgrond helaas. Nieuwe ronde nieuwe kansen in NG+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nog een vraagje trouwens.. kun je ooit nog spullen verkopen of ontmantelen oid? Of kan ik mn rotzooi gewoon droppen?

Zit net een beetje door de weapon-list heen te bladeren en wat me opvalt is dat er gewoon GEEN dex-based weapons zijn. Voor strength is het allemaal top wapens met mega damage en hoge strength requirements en voor DEX is er gewoon niks.

Waarom het dan in het spel stoppen als je het vervolgens gewoon negeert :?

Zit er wel sterk aan te denken nu alsnog opnieuw te beginnen.. aangezien ik geen zin heb om de rest van het spel met mn start-scimitar te blijven lopen... (en mijn dex inmiddels al 30 is en dat niet meer te corrigeren, maar ook totaal onnodig dus)

En dan zit je ook nog met poise, een van de belangrijkere stats die natuurlijk weer alleen op tank-armor zijn te vinden. Zonder redelijke poise wordt het spel op een gegeven moment steeds lastiger..

[ Voor 86% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2011 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Beste beslissing geweest tot nu toe. In een paar uur was ik weer waar ik was en ik doe nu 2x zoveel damage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvank
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-04 14:46
Heb hem zojuist uitgespeeld met 64 uur game time en ik ben uiteindelijk level 87 geworden. Het was werkelijk een fantastische ervaring die zich zeker kan meten met zijn voorganger. De toevoeging van bonfires maakt het allemaal toch net iets dragelijker dan Demons souls vind ik zelf.

Mijn personage was oorspronkelijk een pyromancer en achteraf gezien was dan geen verkeerde keuze, de toevoeging van wat magic icm met mellee werkt erg goed, heb ik strength tot 32 geleveld en de rest van de punten tussen vit. en end. verdeeld. Favoriete wapen Quelaag's Furysword, erg snel en best een hoop damage.

De boss fights waren weer episch en af een toe wat frustrerend, heb behoorlijk wat zitten schelden achter de PS3 :) Ga hem zeker nog een keer doen in de +1 game mode want er zijn toch wel wat dingen die ik wil zien, zoals de darkwraith covenant en de armor set hiervan. Helaas waas het niet meer mogelijk deze te halen in mijn speel sessie door gemaakt keuzes, maar ja dat is Dark Souls.

Veel succes iedereen en op naar deel 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. zit je lekker te spelen, word je ineens ge-invade en ge-oneshot door een of andere pyro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bosmonster schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:43:
Zit net een beetje door de weapon-list heen te bladeren en wat me opvalt is dat er gewoon GEEN dex-based weapons zijn. Voor strength is het allemaal top wapens met mega damage en hoge strength requirements en voor DEX is er gewoon niks.

Waarom het dan in het spel stoppen als je het vervolgens gewoon negeert :?
Voor het black knight sword heb je 18 DEX nodig en levelt ook mee met DEX. Verder zit ik pas op LVL 20 dus vermoed nog veel meer wapens tegen te komen die wat DEX vragen.

Waar zit/zat jij in het spel? Ik ben net de Capra deamon tegen gekomen. Havel/black knights/boar/bell gargoyles zijn al kaput >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Inmiddels in The Depth. Zit beetje vast bij de Gaping Dragon.. maar dat komt wel. Schijnt dat ik eerst een necromancer moet killen ergens, maar die heb ik nog niet gevonden.

Black Knight Sword is overigens 20/18 req en schaalt maar C/E. Dat is dus voornamelijk een strength-sword. Om die vroeg te gebruiken moet je jezelf aardig gimpen qua stats en uitrusting (is ook 8 weight). Dan kun je beter de Drake Sword pakken in het begin en je meer focussen op vit/end.

edit: En curses zijn irritant :( Kutkikkers..

edit2: Werd weer geinvade trouwens, maar deze gast kreeg ik een hit-streak op die opliep tot 400 dmg (lang leve veel endurance :P). Damn, wat was dat spannend, liep ik daar met 12K souls hopeloos verdwaald in een eindeloos riool...

Die willekeurige online-play tussendoor geeft vaak toch wel weer een heel apart gevoel aan een toch al bizar spel.

[ Voor 68% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
zojuist maar weer uitgezet na een halve dag spelen. Heb vandaag de moonlight butterfly, capra demon, giant rat en gaping dragon verslagen en nog eens 4 black knights.. dus was me een succesvol dagje haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Moonlight Butterfly :?

Ik was eerst naar The Depths gegaan, niet naar die garden.

[ Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
jah dat kan ook.. Ik wilde ff exploren in the darkroot gardens en stuitte eigenlijk op dat beest. Eerste keer dat ik met hem in gevecht was had ik al driekwart van zijn health. Dus dacht dat die wel doenbaar zou zijn. En dat bleek ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 22:01
Ik ben van plan om dit spel morgen aan te schaffen, nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik wel van een hoge moeilijkheidsgraad houd, maar toch te bang ben om het spel snel weer te laten liggen. (Frustratie?)

Hoe zit het met stats / weapons / char / talent tree? Is dit vrij makkelijk te begrijpen?
De laatste RPG die ik hiervoor heb gespeeld is Dragon age 2, nu moet ik zeggen dat ik nog geen eens een kwart heb gespeeld van dit spel, het sprak mij absoluut niet aan dat ik met meerdere chars rekening moest houden.

Dat spreekt mij weer erg aan in dit spel, je bent bezig met 1 char, alleen deze character kun/moet je verbeteren!

Iemand iets toe te voegen op de informatie die ik geef? Ik ben enigszins wel weer eens toe aan een uitdagende game die ik niet binnen 2 of 3 dagen uitspeel.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De interface en stats zijn al even ondoorgrondelijk als de gameplay. Verwacht ook daar niks makkelijk dus. Veel stats heb je geen flauw idee wat ze doen, moet je raden of opzoeken op internet.

Uiteindelijk kom je er wel achter en is het best belonend, maar frustratie is gewoon onderdeel van de game.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2011 17:52 ]

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste