[Multi] Dark Souls

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Oooh god, ik wil mij er wel echt toe zetten om deze game te spelen, jammer dat er niet een demo beschikbaar is, dan kun je toch een beetje de sfeer proeven en kijken of het uberhaupt wel iets voor jou is.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
Dark Master schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:29:
Ik ben van plan om dit spel morgen aan te schaffen, nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik wel van een hoge moeilijkheidsgraad houd, maar toch te bang ben om het spel snel weer te laten liggen. (Frustratie?)

Hoe zit het met stats / weapons / char / talent tree? Is dit vrij makkelijk te begrijpen?
De laatste RPG die ik hiervoor heb gespeeld is Dragon age 2, nu moet ik zeggen dat ik nog geen eens een kwart heb gespeeld van dit spel, het sprak mij absoluut niet aan dat ik met meerdere chars rekening moest houden.

Dat spreekt mij weer erg aan in dit spel, je bent bezig met 1 char, alleen deze character kun/moet je verbeteren!

Iemand iets toe te voegen op de informatie die ik geef? Ik ben enigszins wel weer eens toe aan een uitdagende game die ik niet binnen 2 of 3 dagen uitspeel.
op zich Valt het wel mee je heb niet echt een Talent tree in het begin kies je gewoon een starting caracter maar het eenigste wat dat doet is jou all een soort van default setings geven voor bv. een warrior of een Sorcerer later kan je zelf bepalen welke stat je wil verhogen zodat je een bepaald type zwaard of Magic/ Miracle kan gebruiken
in je stats menu kan je door op de Select button te klikken zien wat elke Stat doet
verder als je een wapen heb gevonden word in het rood aangeven welke stat te laag is
vrij simple
wapens vind je over het algemeen door monsters te verslaan.
en je kan ze kopen, sommige speciale wapens vind je door de monsters te verslaan ook kan je wapens upgraden bij Blacksmits door hun verschillende materialen te geven die je in het spel vind
voor Magie en Miracals is het zelde je vind trainers waar je de desbetrefende Skill kan kopen door Souls in te leveren maar bij sommige trainers krijg je pas de skills te zien als je Stat daar hoog genoeg voor is (geloof ik)

verder het zelfde voor Armor vind je ook overal in het spel en kan je ook upgraden
je krijgt ook zoals in bijna alle RPG's te maken met overgewicht als je te Veel zware spullen Draagt (let op draagt want wat je in je inventory heb telt niet mee als gewicht) word je log en traag en ga je dood.
verder Veel dood gaan en huh nou gewoon veel dood gaan en hopen dat je daar wat van leert.
anders nog meer dood gaan en dan hopen dat je het snapt zo niet nog meer dood gaan enz je snapt wat ik bedoel.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Ik ben van plan om dit spel morgen aan te schaffen, nu moet ik wel eerlijk zijn dat ik wel van een hoge moeilijkheidsgraad houd, maar toch te bang ben om het spel snel weer te laten liggen. (Frustratie?)

Hoe zit het met stats / weapons / char / talent tree? Is dit vrij makkelijk te begrijpen?
De laatste RPG die ik hiervoor heb gespeeld is Dragon age 2, nu moet ik zeggen dat ik nog geen eens een kwart heb gespeeld van dit spel, het sprak mij absoluut niet aan dat ik met meerdere chars rekening moest houden.

Dat spreekt mij weer erg aan in dit spel, je bent bezig met 1 char, alleen deze character kun/moet je verbeteren!

Iemand iets toe te voegen op de informatie die ik geef? Ik ben enigszins wel weer eens toe aan een uitdagende game die ik niet binnen 2 of 3 dagen uitspeel.
Dragon Age II is echt een rotspel. Voelde voor mij aan net als werk. Geen enkele leuke quest in het hele spel te vinden. Deel 1 was wel top, niet te vergelijken met Dark Souls echter. Ik vind Dark Souls meer een melee fighter dan een RPG.

Meestal is het weekend voor mij een moment om van mijn werkweek te herstellen. Met Dark Souls is daar echter geen sprake van. |:( :( _/-\o_ :D

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 16-10-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

westergas

rikkie_pc

PHiXioN schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:34:
[...]

Dragon Age II is echt een rotspel. Voelde voor mij aan net als werk. Geen enkele leuke quest in het hele spel te vinden. Deel 1 was wel top, niet te vergelijken met Dark Souls echter. Ik vind Dark Souls meer een melee fighter dan een RPG.

Meestal is het weekend voor mij een moment om van mijn werkweek te herstellen. Met Dark Souls is daar echter geen sprake van. |:( :( _/-\o_ :D
Haha jij slaat echt de spijker op zn kop! Echter wat jij zegt over DA2 vind ik ook slaan op DA1 (DA2 niet gespeeld), daar moest ik echt doorheen omdat ik er nou eenmaal aan begonnen was. 0.0% uitdaging of betrokkenheid bij het verhaal.

Precies het tegenovergestelde heb ik nu met DS, dat spel heeft duidelijk een hekel aan mij! Maar ik moet door! 7(8)7

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Zo, de gaping dragon is verslagen met de hulp van wat summons. Zit nu in Blighttown, wat een redelijk deprimerende bende is :P M'n PS3 vind dit ook niet zo'n leuk gebied, want de framerate lijdt er flink onder..

Inmiddels ook alweer 2 invasions verder, maar deze heb ik beide verslagen :+ Dat levert erg leuk spul op (humanities, +/- 10K souls, wapen dat ze gebruiken). Blijft toch spannend, ineens een andere speler voor je neus!

Naast de moeilijkheidsgraad vind ik de implementatie van multiplayer en PvP echt een van de betere onderdelen van dit spel. Blijft gewoon top om er even een andere speler bij te summonen voor een moeilijke boss, of invasions door spelers die graag je humanities willen pikken :P En dat terwijl je toch echt gewoon met een single player campaign bezig bent voor je gevoel!

[ Voor 37% gewijzigd door Bosmonster op 17-10-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Bosmonster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 00:17:
Zo, de gaping dragon is verslagen met de hulp van wat summons. Zit nu in Blighttown, wat een redelijk deprimerende bende is :P M'n PS3 vind dit ook niet zo'n leuk gebied, want de framerate lijdt er flink onder..

Inmiddels ook alweer 2 invasions verder, maar deze heb ik beide verslagen :+ Dat levert erg leuk spul op (humanities, +/- 10K souls, wapen dat ze gebruiken). Blijft toch spannend, ineens een andere speler voor je neus!

Naast de moeilijkheidsgraad vind ik de implementatie van multiplayer en PvP echt een van de betere onderdelen van dit spel. Blijft gewoon top om er even een andere speler bij te summonen voor een moeilijke boss, of invasions door spelers die graag je humanities willen pikken :P En dat terwijl je toch echt gewoon met een single player campaign bezig bent voor je gevoel!
die multiplayer/pvp werkt op het moment erg slecht. Check maar de dark souls (preparetodie) forums. Iedereen is woest en er wordt niet op de community gereageerd. Punt is dat er blijkbaar heel veel verschillende servers zijn, waardoor je vaak op een server speelt die zowat leeg is (lees: weinig summon signs en lastig om mensen te invaden). Ik zit in de dark wraith covenant en ik krijg dus ook vaak 10x invasion failed voordat ik eindelijk eens iemand kan invaden, erg irritant! Ook summonen van vrienden kan niet meer makkelijk (zoals bij demons souls) omdat je dus vaak op een andere server zit (random). Kortom: gare boel en hopen dat dit misschien ooit wordt gefixt.

Die invasions die jij hebt gezien zouden ook heel goed npcs kunnen zijn. Het gebeurt namelijk ook vaak dat je wordt geinvade door npcs (soort van bots). Bij deze krijg je idd hun wapen en een stel souls.

Maargoed, qua SP is dit spel echt het spel van het jaar voor mij, nu de mp nog :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb nog nooit NPC's zo rond zien lopen om me te zoeken :+

Wat betreft vrienden, tja. Het is een keuze om het zo willekeurig te doen ipv "standaard coop". Dat is nu juist wat ik zo uniek vind. Als je een coop spel zoekt dat je met vrienden kunt doen is dit gewoon niet het spel. Snap ik niet dat je dan gaat zeuren dat het een "gare boel" is en dat ze het spel moeten aanpassen..

Er zijn genoeg problemen met dit spel om over te zeuren, maar dat vind ik er niet een van.

[ Voor 95% gewijzigd door Bosmonster op 17-10-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:17

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Het waren toch echt NPC's, die invades bij jou, want van invades van echte spelers krijg je geen wapens, alleen souls (en misschien humanity). Bijvoorbeeld in Blighttown invade een npc genaamd Maneater Mildred. Zij is heel makkelijk te verslaan en als je haar verslaat, krijg je haar wapen "Butcher knife". Daarna kun je haar ook oproepen om je te helpen bij de eindbaas van Blighttown.

En ze mogen best zeuren over het coop gedeelte want iedereen dacht dat het net zoals bij Demon's Souls zou zijn, dat je allemaal op één server zit. Je kon bij Demon's Souls ergens je summon sign verbergen en je vriend vertellen waar die summon sign is zodat hij je kon oproepen. Dit kan dus niet meer zo in Dark Souls. Daarnaast werkt het coop inderdaad ook gewoon erg slecht, ik heb zo vaak de melding "summon failed" gezien, vaker dan "XXXX summoned".

[ Voor 4% gewijzigd door Walance op 17-10-2011 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Walance schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:02:
Het waren toch echt NPC's, die invades bij jou, want van invades van echte spelers krijg je geen wapens, alleen souls (en misschien humanity). Bijvoorbeeld in Blighttown invade een npc genaamd Maneater Mildred. Zij is heel makkelijk te verslaan en als je haar verslaat, krijg je haar wapen "Butcher knife". Daarna kun je haar ook oproepen om je te helpen bij de eindbaas van Blighttown.

En ze mogen best zeuren over het coop gedeelte want iedereen dacht dat het net zoals bij Demon's Souls zou zijn, dat je allemaal op één server zit. Je kon bij Demon's Souls ergens je summon sign verbergen en je vriend vertellen waar die summon sign is zodat hij je kon oproepen. Dit kan dus niet meer zo in Dark Souls. Daarnaast werkt het coop inderdaad ook gewoon erg slecht, ik heb zo vaak de melding "summon failed" gezien, vaker dan "XXXX summoned".
ik heb in het verleden bij Demon Souls ook problemen gehad om een vriend te summonen door met elkaar. op een bepaalde plek af te spreken en dan naar een aantal keren het spel opnieuw starten ging het wel goed.

maar nu op de PS3 heb je wel kans op meer spelers op de zelfde server dan bij Demon Souls, nu spelen namelijk alle spelers uit de US europa en Japen bij elkaar bij Demon souls kon je nooit tegen japanners spelen of amerikanen met jou Europa versie.
ok las ik dat je terwijl je speeld ja van server veranderd en wat je kan doen is gewoon geregeld je Sign opnieuw neer leggen, ook als je met een vriend wil spelen gewoon op een plek afspreken en je sign neer leggen als hij dan niks ziet meteen weer opnieuw je sign neer leggen hij moet hem dan bijna meteen zien. wel rekening houden dat hij nog wel een boss moet verslaan in dat gebied anders werkt het al helemaal niet.

nu in Dark souls heb ik nog niet met een van mijn vrienden gespeeld maar ik heb nu al wel redelijk veel me zelf aangeboden om te helpen wat goed werkt Capra monster en in Brigthtown ook om te helpen met Chaos Witch Quelaag.
en bij het verslaan van die Bell Gargoyle monsters werd ik geholpen door een NPC te summonen en een echte player was meteen gelukt inc de staart er af gehakt wat me een extra wapen gaf :)
met mijn vorige caracter zat ik bij de Dragon covernant en moet je anderen invaden om dragon sharts te verkrijgen heb ik 2 keer gedaan toen 1x verslagen en 1 x gewonnen.
wat ik wel las is dat je gewoon geluk moet hebben dat er genoeg spelers zijn rond jou level +- 10%
vanavond moet ik zelf weer Chaos Witch Quelaag verslaan denk dat ik wat hulp inroep :).
het is wel jammer dat je op sommige plekken gewoon niet kan summonen bv als je terug gaat naar de undead asylum daar kan je niemand summonen en moet je zelf die boss verslaan die best lastig is.

spoiler:
je vind daar wel de rusted ring door de sleutel mee te nemen die je vind op het dak van dat gebouw als je naar het nest van de vogel gaat in Firelink shine met die sleutel kan je die deur open maken in die kamer naast de ingang bij die eerste bos daar waar die archer stond die ring maakt het dat je in ondiep water ook gewoon kan rennen wat weer erg handig is voor bv. de Hydra Boss :)

[ Voor 11% gewijzigd door FreakGIB op 17-10-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Walance schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:02:
Haha ok. Die zijn best goed gescript dan. Had er eentje die me in The Depth een enorm stuk achtervolgd heeft :)

Scary shit als je tussen de curse kikkers loopt!

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 17-10-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Bosmonster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:20:
[...]

Haha ok. Die zijn best goed gescript dan. Had er eentje die me in The Depth een enorm stuk achtervolgd heeft :)

Scary shit als je tussen de curse kikkers loopt!
lol wacht maar tot je de ingang naar The Great Hollow vind daar heb je ook die kikkers maar dan zijn ze zwart en op steriod's daar was ik dus cursed and had nog maar de helft van mijn health over en mocht je nog een keer gecursed worden heb je maar 1/4 dan 1/8 enz niet tof maar wel gelukt en ook erg mooi als je aankomt in Ash Lake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Ik heb 'm nu bijna uitgespeeld. Nog de extra boss in Ash Lake + de final boss.

Four Kings was HELL ;p

Ik moet zeggen dat ik wel teleurgesteld ben in het online gedeelte. Niet hoe het werkt, want die formule vind ik prima, nee het gaat er om dat ik nauwelijks gesummoned wordt, bijna geen soul signs zie en ik nog nooit iemand succesvol heb kunnen invaden.

Ik had gehoopt dat dit wel gefixed was na Demon's Souls. Ik speel op de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
TheAshcat schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:39:
Ik heb 'm nu bijna uitgespeeld. Nog de extra boss in Ash Lake + de final boss.

Four Kings was HELL ;p

Ik moet zeggen dat ik wel teleurgesteld ben in het online gedeelte. Niet hoe het werkt, want die formule vind ik prima, nee het gaat er om dat ik nauwelijks gesummoned wordt, bijna geen soul signs zie en ik nog nooit iemand succesvol heb kunnen invaden.

Ik had gehoopt dat dit wel gefixed was na Demon's Souls. Ik speel op de Xbox 360.
misschien als je nu een nieuwe cacter zou aanmaken dat je meer kans heb om ge summond te worden er moeten naartuurlijk wel players zijn die ook in de buurt van jou level zitten en het spel is nog maar net uit
speel je op de Xbox of de PS3 ?
de Xbox heeft als naadeel dat je niet tegen de Japanners kan spelen die hebben alleen de PS3 daar

er is trouwens wel een voordeel voor de Xbox teminste dat geloof ik je kan als je in het spel zit naar je Xbox menu gaan en dan met de gene spraak chatten en zo dingen afspreken over wat je wil gaan doen weet niet zeker of die spraak ook actief blijft als je terug gaat in het spel
en de Xbox heeft minder last van Frame drops heb ze beide gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Afgelopen zaterdag ook Dark Souls gekocht voor de Xbox360.
Al met al een vreemd doch zeer leuk en verslavend spel. Zoals aangegeven wordt er amper iets uitgelegd. Gevolg is dat je dus ergens op goed geluk naar toe loopt. De helft van de items die ik heb, heb ik echt geen idee van wat ze doen. Denk aan nameless souls en humanity.

Vooralsnog is het nog ontdekken en veel dood gaan. Als eerste char heb ik de wanderer gekozen. Ik zit nu vast (lees ga steeds dood) in een bos met giants en levende bomen. (Ben lvl 20)
Wellicht eerst nog wat andere locaties proberen of eens kijken of het me nu wel lukt die soort van dark knights te doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 21:12
Heb wel een beetje hetzelfde. Ergens spreekt deze game me erg aan. Zo heb ik al een hoop playthroughs gezien en zoek ik een hoop info op.
Probleem is dat ik vaak snel gefrustreerd raak en ben bang dat er een moment komt dat ik een nieuwe controller moet kopen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik ben zaterdag begonnen en moet zeggen dat het wel ff wennen was. Ik speel op de xbox. Ik heb gekozen voor en pyromancer. Dit met de gedachte dat ik dan niet vast zat aan fysieke wapens. En dan loop je door zo'n lange gang, vind je een vuurtje. Je steekt dit aan en loopt door de deur en BAM! big ass demon dude. Toen had ik wel even zoiets van: WTF! hoe moet ik dit doen met me kapotte zwaard en geen shield. Maja gelukkig was er een uitgang. Ben nu bij firelink shrine. Ik ben ook al tot de merchant gekomen in undead burg, en heel snel weg gerend van de graveyard nadat ik me souls weer gehaald had omdat de skeletons me 1 shotten.

Ik heb inmiddels dat Heater shield gekocht van de merchant (100% dmg reduction bij block = nice). En ook de fire reduction is nice(ik had een monster gezien die ik ook in een lets play had gezien en die deed iets met vuur). En heb een spear gevonden die ik fijner vond dan me bijl. Op het moment ben ik nog wat aan het farmen, ik wil nog wel een puntje of 3 in vitality en 1 of 2 in endurance voor wat meer stamina. Daarna weer verder met een mix van dex/str/int denk ik. En af en toe puntje in VIT om weer wat HP te krijgen.

Maar een vraagje: is't het waard om die chainmail armor set van de merchant te kopen? En ik neem aan dat die repair kit een betere investering is dan de repair powders?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Qua armor is het vooral afwegingen maken. Ieder armorstuk heeft een bepaald gewicht. Een zwaarder armor zal je minder beweeglijk maken. Maar waardoor je wel een keer meer geraakt mag worden.
Daarom dat er mensen zijn die bepaalde bazen gewoon naakt doen, alleen zwaard+schild en ringen. En dan gewoon de baas verslagen op snelheid door te rollen en dergelijke.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

FreakGIB schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:51:
[...]

misschien als je nu een nieuwe cacter zou aanmaken dat je meer kans heb om ge summond te worden er moeten naartuurlijk wel players zijn die ook in de buurt van jou level zitten en het spel is nog maar net uit
speel je op de Xbox of de PS3 ?
de Xbox heeft als naadeel dat je niet tegen de Japanners kan spelen die hebben alleen de PS3 daar

er is trouwens wel een voordeel voor de Xbox teminste dat geloof ik je kan als je in het spel zit naar je Xbox menu gaan en dan met de gene spraak chatten en zo dingen afspreken over wat je wil gaan doen weet niet zeker of die spraak ook actief blijft als je terug gaat in het spel
en de Xbox heeft minder last van Frame drops heb ze beide gespeeld
Xbox, zoals in mij post stond :)

Verder doet de chat het niet, ik probeerde het dus eén keer en toen werdt ik uitgelogd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:57
En ik neem aan dat die repair kit een betere investering is dan de repair powders?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Tarz schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:43:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Yup is beter maar wat nog beter is als sorcerer kan je ook een skill leren om alles wat je draagt te repairen kost niks :) moet je wel een sorcerer zijn naartuurlijk
je kan uiteindelijk ook nog een upgrade box kopen en een Bottemless Box waar je all je gevonden spullen in kan doen dat scheeld weer in eindeloos heen en weer scrollen in je inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Heb hem vorige week ook gehaald voor de PS3. Unforgiving, maar wel erg verslavend spel! Een aantal keer met het hart in mijn keel de laatste klappen uitgedeeld (of ontvangen) met low health en veel te veel souls op zak. Toch weer iets te ver gegaan met de huidige capabilities. :)

Jammergenoeg wel de eerste merchant in Undead Burg gekilled. Ik dacht vervolgens, ach ik ga ff resten bij de Bonfire en hij respawned wel.... Hmm ja, of niet als je Dark Souls aan het spelen bent... :)

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Geengrenzuh schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:58:
Heb hem vorige week ook gehaald voor de PS3. Unforgiving, maar wel erg verslavend spel! Een aantal keer met het hart in mijn keel de laatste klappen uitgedeeld (of ontvangen) met low health en veel te veel souls op zak. Toch weer iets te ver gegaan met de huidige capabilities. :)

Jammergenoeg wel de eerste merchant in Undead Burg gekilled. Ik dacht vervolgens, ach ik ga ff resten bij de Bonfire en hij respawned wel.... Hmm ja, of niet als je Dark Souls aan het spelen bent... :)
heb ik met mijn vorige caracter ook 2 keer gedaan eerst in Brigthtown helemaal beneden.
zag in de verte een ventje ik dacht mooi die lok ik hier heen dus ik schoot met arrows op hem en toen bleek het een NPCer te zijn die mij mooie Spells had kunnen verkopen.
en bij de Chaos Witch Quelaag Bonfire is ook een npc ook gekilled voordat ik met hem ging praten
dus nu eerst praten en dan killen inplaatst van anders om.
er is trouwens wel 1 npc die je beter wel meteen kan killen anders doet hij het wel voor jou maar daar mag je zelf achter komen hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

FreakGIB schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

Yup is beter maar wat nog beter is als sorcerer kan je ook een skill leren om alles wat je draagt te repairen kost niks :) moet je wel een sorcerer zijn naartuurlijk
je kan uiteindelijk ook nog een upgrade box kopen en een Bottemless Box waar je all je gevonden spullen in kan doen dat scheeld weer in eindeloos heen en weer scrollen in je inventory
Ja hier had ik ook een vraag over. Ik heb al aardig zwaarden en paar stukken armor gevonden waar ik niks mee kan. Kan ik die op een punt verkopen? Of deconstructen voor onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 14:13
ye-roon schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:15:
[...]

Ja hier had ik ook een vraag over. Ik heb al aardig zwaarden en paar stukken armor gevonden waar ik niks mee kan. Kan ik die op een punt verkopen? Of deconstructen voor onderdelen?
spoiler:
Je kan ze uiteindelijk verkopen nadat je de beide bell's hebt laten rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xCell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 21:42
Weet iemand of er al een Neerlandsche retailer is van de Official Strategy Guide (hardcover) van Future Press?

[ Voor 3% gewijzigd door xCell op 18-10-2011 08:21 ]

if it ain't broke, break it and learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
XcEll schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:43:
Weet iemand of er al een Neerlandsche retailer is van de Official Strategy Guide (hardcover) van Future Guide?
ik heb hem hier besteld en hij is onderweg maar volgens de site hebben ze er nu geen meer op voorraad
http://www.bookdepository...uture-Press/9783869930480
is alleen geen Neerlandsche retailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

bjwild schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:33:
[...]

spoiler:
Je kan ze uiteindelijk verkopen nadat je de beide bell's hebt laten rinkelen.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 01:03

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ben nu redelijk ver. Heb in een word documentje bijgehouden in welke gebieden ik geweest ben en in hoeverre ik het gebied gecomplete heb (maw: eindbaas verslagen, items gevonden, etc.). Moet volgens mij nog een drietal eindbazen en dan is de 1e playthrough in principe klaar. Kan helaas in deze playthrough de complete set aan firespells en miracles niet completen. De mensen die het verkopen zijn er helaas niet meer. Het is ook echt niet voorspelbaar wat mensen doen als ze bijvoorbeeld een vraag stellen en je moet antwoorden. Het is echt trial and error, maar met het nadeel dat je het over tig uur weer mag proberen in je volgende playthrough... :) Daarom gebruik ik wel af en toe dark souls wiki.

Ik moet nog even kijken hoever ik deze playthrough kom met het acquiren van de best mogelijke wapens. Heb op dit moment Lightning, Raw en Enchanted. Ik wil nog Occult en dan de rest maar in de 2e run.

Het is wel een van de meest sfeervolle games ever. Met name omdat je in het diepe gegooid wordt en er totaal geen uitleg is... De eindbazen vallen me over het algemeen nog redelijk mee:

spoiler:
Four Kings vond ik niet zo heel lastig, maar wel gewoon verschrikkelijk irritant. Bed of Chaos vond ik tot nu toe nog het meest irritante... Kan niet op 1 (misschien 2) hand tellen hoe vaak ik daar of mis sprong of dat ik goed sprong, maar alsnog van het pad geveegd werd :). Sif was ook redelijk makkelijk. Zorgen voor een goede defense en poise en daarna hakken maar met men black knight sword+5. Ornstein & Smough waren ook wel makkelijk, zeker als je Ornstein eerst killed. Je kon Smough namelijk een soort van vastzetten achter de pilaren die hij kapot slaat. Dus daarna was het een eitje. Benieuwd hoe moeilijk ze zijn in de volgende playthrough, aangezien je ook Ornstein een keer als laatste moet killen voor een mooie spear. Het lastigste vond ik nog eigenlijk Quelaag. Het hele Blighttown vond ik vreselijk... zowel vreselijk mooi en sfeervol, als wel vreselijk irritant :P

Ik had nog heel even geprobeerd om men savegame te kopieren, zodat als er ooit een bug optreedt of een npc zichzelf killed... ik een backup heb. Maar dat wordt niet toegelaten helaas. Of heeft iemand hiervoor een andere oplossing...

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2011 14:41 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
FreakGIB schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:54:
[...]

Mja, ik ben nu net voorbij de Boar in Undead Parrish, dus moet ik volgens mij eerst nog beide bells luiden voordat ik wapens kan upgraden en die Bottemless Box kan halen, dat duurt dus nog wel ff neem ik aan?

In ieder geval ligt de Taurus demon en de Boar ook, verder heb ik Havel the Rock en de Black Knights nog maar ff overgeslagen, die kan ik neem ik aan later nog wel pakken.

Ben gisteren overigens begonnen op een nieuw character (Cleric), en het uitzoekwerk van mijn Knight komt erg goed van pas, de 2e playthrough (tot op hetzelfde stuk eigenlijk) ging in 1/3 van de tijd... en deaths :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tarz schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:43:
[...]
In ieder geval ligt de Taurus demon en de Boar ook, verder heb ik Havel the Rock en de Black Knights nog maar ff overgeslagen, die kan ik neem ik aan later nog wel pakken.
Je kan met gemak Havel aan gaan pakken. Tis ff een truukje maar dan ook wel erg makkelijk.

spoiler:
voor Havel: gewoon alle armor uit zodat je snel bent. Dan kan je heel makkelijk zijn slagen ontwijken (blocken heeft geen zin) en hem afmaken.

Wat ik pas lastig vind is de Capra demon. De demon zelf is erg zwak maar ik kom er niet bij door die ^&**(^%$$^& poison dogs. Ik weet precies hoe het moet (youtube, bedankt) maar krijg het niet voor mekaar. Echt al 100x DIED!!!!

[ Voor 17% gewijzigd door westergas op 17-10-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
westergas schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:06:
[...]

Je kan met gemak Havel aan gaan pakken. Tis ff een truukje maar dan ook wel erg makkelijk.

spoiler:
voor Havel: gewoon alle armor uit zodat je snel bent. Dan kan je heel makkelijk zijn slagen ontwijken (blocken heeft geen zin) en hem afmaken.

Wat ik pas lastig vind is de Capra demon. De demon zelf is erg zwak maar ik kom er niet bij door die ^&**(^%$$^& poison dogs. Ik weet precies hoe het moet (youtube, bedankt) maar krijg het niet voor mekaar. Echt al 100x DIED!!!!
ik haat die Capra Demon ook zelfs met hulp gaat het nog vaak fout want als host moet je eerst naar binnen en als de anderen volgen ben je al vaak dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
westergas schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:06:
[...]

spoiler:

een ander truukje voor als je bv een sorcerer of range carater bent is dit

spoiler:
als je de sleutel van die deur bij hem beneden heb en of al open heb staan als je van uit de darkroot Hydra gebied kwam dan is de truuk nog makelijke je laat even je gezicht zien in de deur en hij komt naar je toe tot aan de trap, ga onder aan de trap staan en schiet en herhaal dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

FreakGIB schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:35:
[...]

ik haat die Capra Demon ook zelfs met hulp gaat het nog vaak fout want als host moet je eerst naar binnen en als de anderen volgen ben je al vaak dood.
Ahja die was ik even vergeten :+ Dat is inderdaad de meest lastige baas, met name omdat je gewoon bij de entree al meteen ongeveer gekilled wordt voordat je een kant op kan. Ik vind het jammer dat de Lord of the Rings films al weer een tijdje oud zijn, want ik had zo mee kunnen doen voor de auditie voor Wringwraith. De Gold-Hemmed items zijn cool :)

Edit: reminder to myself voor als ik weer ga spelen.. Koop arrows... Zo makkelijk om vijanden te lokken.. Had er ooit honderden gekocht, maar ze zijn alweer een tijdje op.

[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

FreakGIB schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:35:
[...]

Wat ook echt niets toevoegt aan de uitdaging of gameplay is het feit dat je eerst weer een aanzienlijk deel van de map door moet totdat het weer tegen zo'n boss mag proberen. Ik hak alles om mijn weg omver met één slag (black knight sword +1) dus een uitdaging is het niet.

Frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
westergas schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

Wat ook echt niets toevoegt aan de uitdaging of gameplay is het feit dat je eerst weer een aanzienlijk deel van de map door moet totdat het weer tegen zo'n boss mag proberen. Ik hak alles om mijn weg omver met één slag (black knight sword +1) dus een uitdaging is het niet.

ik moet als sorcerer weer dat stuk aflegen om daar te komen en onderweg kom ik als je naar beneden gaat die irritante honden tegen en die ninja ventjes ik suck met melee wapens erg irritant soms ga ik daar al dood als ik niet oppas maar goed heb hem verslagen dus dat probleem is voorbij en iemand helpen werk wel goed als de boss niet meteen naar mij toe komt kan ik hem met Soul Arrows easy killen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Eeeeen uitgespeeld! Nu nog meer achievements halen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

TheAshcat schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:56:
Eeeeen uitgespeeld! Nu nog meer achievements halen! :P
Hoe heb je de eindbaas verslagen... Ik ben daar nu, maar ik krijg niet eens 1/15e van zen health af voordat hij mij alle hoek van de kamer heeft laten zien... (zet maar tussen spoilers). Welk level was je enzo, armor, wapens, etc. :P

Kan helaas geen flame meer gebruiken dus stone flesh werkt niet :| Heb hem schijnbaar ergens gedropt, want hij staat niet meer in men inventory :(

Edit: gefeliciteerd trouwens :P

Zit nu een filmpje te kijken, maar zodra
spoiler:
hij je vastpakt en weggooid gaat er bij mij 60% van mijn hp af, maar in dat filmpje gaat er niets af... Geen flauw idee...

Edit zoveel... Hmz... Mensen parreren :P Dat doe ik eigenlijk niet zo vaak, vooral omdat ik altijd een zwaar schild bij me heb waar de timing ontzettend lastig van is... Toch maar eens een ander schild proberen... Echter niet meer vanavond...

[ Voor 33% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-10-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

westergas schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

Heb je niet gewoon een shortcut gemist dan? Capra demon bijvoorbeeld zit je vanaf Firelink echt in een minuut namelijk.

Snap trouwens niet wat mensen daar zo moeilijk aan vinden. Had hem neer bij mn tweede try. Naar boven rennen, hondjes killen en dan is het 3x block en drop. (Hij rent naar boven, maar valt na z'n eerst aanval naar beneden, dan kun je een dropshot doen). Met Black Knight sword + 1 is dat volgens mij zelfs maar 2x vallen.

Vond de Stray Demon een stuk lastiger onder de knie te krijgen :P Wel een dikke aanrader om terug te gaan naar de Asylum voordat je naar Blighttown gaat. Ten eerste de ring, zodat je normale snelheid door het poison water heen kan rennen. En ten tweede voor de 20K souls van de Stray Demon. Dat is een goed moment om redelijk vroeg de sleutel naar de farm-area te kopen in Darkroot (die kost... 20K). Daar farm je met gemak vervolgens 7K/minuut ofzo.

Mijn favoriete wapen nu is mn Winged Spear + 10. Lekker snel en heerlijk in de kleine ruimtes met de thrust/range. En inmiddels veel meer damage dan mn Drake Sword +1.

[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 18-10-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

uchiha tijntje schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:14:
[...]

Hoe heb je de eindbaas verslagen... Ik ben daar nu, maar ik krijg niet eens 1/15e van zen health af voordat hij mij alle hoek van de kamer heeft laten zien... (zet maar tussen spoilers). Welk level was je enzo, armor, wapens, etc. :P

Kan helaas geen flame meer gebruiken dus stone flesh werkt niet :| Heb hem schijnbaar ergens gedropt, want hij staat niet meer in men inventory :(

Edit: gefeliciteerd trouwens :P

Zit nu een filmpje te kijken, maar zodra
spoiler:
hij je vastpakt en weggooid gaat er bij mij 60% van mijn hp af, maar in dat filmpje gaat er niets af... Geen flauw idee...

Edit zoveel... Hmz... Mensen parreren :P Dat doe ik eigenlijk niet zo vaak, vooral omdat ik altijd een zwaar schild bij me heb waar de timing ontzettend lastig van is... Toch maar eens een ander schild proberen... Echter niet meer vanavond...
Ik had hetzelfde. Zoveel lopen schelden dat m'n vriendin zelfs zei dat het maar een spelletje was :P

Een mogelijkheid is parry gebruiken maar daar ben ik erg slecht in dus dit was mijn plan (zo'n 10 keer dood en 50k souls kwijt voordat ik doorhad wat goed werkte):

(level 72 geloof ik)

spoiler:
Greatshield of Artorias
Lightning Spear +5

Black Knight Armor
Child Mask (voor extra stm regeneration)

En dan heel voorzichtig zijn! :P Je kunt hiermee genoeg blocken en voorzichtig de boss poken voor zo'n 80dmg per keer.

Na een charge > poke > dodge

Na 3/4 hit > poke > dodge

Als je dicht op hem gaat staan gaat ie z'n kick gebruiken die kun je makkelijk blocken.

Ook zal hij gaan grabben > dodge > poke. Zorg dat je niet gepakt wordt! Want dat is vaak je ondergang :/

Succes!

[ Voor 37% gewijzigd door TheAshcat op 18-10-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Hehe, ook eindelijk mijn PS3 versie ontvangen gisteren :-)

Nu heb ik gisteren de "tutorial" gedaan, en mijn character heeft geen normaal menselijk gezicht, maar een soort zombie-achtig gezicht. Betekent dit dat je character dan, zoals in Demon's Souls, in 'soul' vorm is? Kan ik weer human worden door reverse hollowing bij de bonfire? En waarom zijn na het verslaan van die demon op 't eind van de Asylum mijn eskus flasks opeens verdubbeld naar 10? Ook staat mijn Humanity nog op 0, hoe kan ik die ophoog krijgen? Ik heb 1 humanity soul (of zoiets dergelijks gevonden), moet ik die daarvoor gebruiken?

Bedankt alvast voor wat feedback :-)

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Sssquirrel schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:05:

Nu heb ik gisteren de "tutorial" gedaan, en mijn character heeft geen normaal menselijk gezicht, maar een soort zombie-achtig gezicht. Betekent dit dat je character dan, zoals in Demon's Souls, in 'soul' vorm is? Kan ik weer human worden door reverse hollowing bij de bonfire? En waarom zijn na het verslaan van die demon op 't eind van de Asylum mijn eskus flasks opeens verdubbeld naar 10? Ook staat mijn Humanity nog op 0, hoe kan ik die ophoog krijgen? Ik heb 1 humanity soul (of zoiets dergelijks gevonden), moet ik die daarvoor gebruiken?

* Je start het spel als Undead, wordt ook gezegd door de NPC waarvan je je estus flask krijgt.
* Reverse Hollowing kost Humanity om te doen bij een bonfire idd
* Kindle je een bonfire (is een optie als je bij een fire bent) dan krijg je ipv 5 nu 10 flasks
(de bonfire bij Firelink Shrine is standaard gekindled, de rest moet je zelf doen).
Kindle kost ook 1 humanity en kan je volgens mij maximaal 2 keer doen (dus 15 flasks per bonfire).

Ben nog niet zo ver, maar hoop dat je hier iets aan hebt? Succes met deze zeer verslavende en frustrerende game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Sssquirrel schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:05:

Ja, "Hallowed/Zombie" is de nieuwe soul form. Gelukkig zonder de helft van je HP.

Juist jij snapt het, reverse hallowing maakt je weer human.

Het aantal flasks is afhankelijk van hoe "hoog" je vuur is. (kindle)

Je humanity krijg je omhoog door losse "humanity's" te gebruiken. Deze kun je vinden en soms ook kopen. Dus ja, die humanity soul moet je gebruiken zodat je reverse hollow kunt doen. Ook kun je de bonfire alleen maar kindelen als je human bent.

Max flasks is 20 na rite of kindling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Waar ik eigenlijk niet achter ben of op gelet heb, is wat het voordeel/nadeel is van je human form, dus na reverse hollow bij een bonfire. Is dit enkel en alleen het feit dat je een bonfire kan kindlen of heeft het effect op je status/hp/dmg output/dmg intake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
TheAshcat schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:22:
[...]
Je humanity krijg je omhoog door losse "humanity's" te gebruiken. Deze kun je vinden en soms ook kopen. Dus ja, die humanity soul moet je gebruiken zodat je reverse hollow kunt doen. Ook kun je de bonfire alleen maar kindelen als je human bent.
Ah okay, bedankt voor de info :-)

Die Humanity soul kan ik dus meteen gebruiken, ongeacht of ik al human ben? Dan bouw ik x-aantal humanity op waarmee ik kan 1) reverse hollowing of 2) kindle. Het is dus niet zo dat je met het 'consumeren' van die Humanity soul meteen in human veranderd (zoals met de stone of ephemeral eyes in Demons Souls)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Nope, maar als je dood gaat ben je je opgebouwde humanity wel kwijt, als je em bewaart tot bij een bonfire niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
Tarz schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:39:
Nope, maar als je dood gaat ben je je opgebouwde humanity wel kwijt, als je em bewaart tot bij een bonfire niet.
Ahh okay, dus gewoon die Humanity soul in je inventory laten staan, en 1 gebruiken zodra je weer human wil worden :-) Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

De losse humanity's die je hebt verorberd kun je overigens wel weer oppakken uit je bloodstain, dus de nummers linksboven krijg je gewoon weer terug.

Degene die je hebt gebruikt om human te worden niet. De flame blijft kindled zelfs als je het spel uitspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
TheAshcat schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:47:
De losse humanity's die je hebt verorberd kun je overigens wel weer oppakken uit je bloodstain, dus de nummers linksboven krijg je gewoon weer terug.

Degene die je hebt gebruikt om human te worden niet. De flame blijft kindled zelfs als je het spel uitspeelt.
Tot je ff niet oplet en voor een 2e keer platgestampt wordt... dan ben je ze wel kwijt. Ik vind zelf (vooral in nieuwe gebieden waar je verrast kan worden) items bewaren makkelijker tot je ze nodig hebt.

Maareh, Ashcat, wat is het verschil tussen human en undead zijn in de game, behalve bij bonfires kindlen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Tarz schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Tot je ff niet oplet en voor een 2e keer platgestampt wordt... dan ben je ze wel kwijt. Ik vind zelf (vooral in nieuwe gebieden waar je verrast kan worden) items bewaren makkelijker tot je ze nodig hebt.

Maareh, Ashcat, wat is het verschil tussen human en undead zijn in de game, behalve bij bonfires kindlen etc?
Haha mee eens, het voegt wel wat extra spanning toe natuurlijk.

Humanity voegt item drop rate en curse resist toe. (curse resist is lager in human vorm maar wordt hoger met iedere humanity die je opeet)

Je kunt andere mensen summonen in human form en invaden.

http://darksoulswiki.wikispaces.com/Humanity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

TheAshcat schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:04:
[...]

Ik had hetzelfde. Zoveel lopen schelden dat m'n vriendin zelfs zei dat het maar een spelletje was :P

Een mogelijkheid is parry gebruiken maar daar ben ik erg slecht in dus dit was mijn plan (zo'n 10 keer dood en 50k souls kwijt voordat ik doorhad wat goed werkte):

(level 72 geloof ik)

spoiler:
Greatshield of Artorias
Lightning Spear +5

Black Knight Armor
Child Mask (voor extra stm regeneration)

En dan heel voorzichtig zijn! :P Je kunt hiermee genoeg blocken en voorzichtig de boss poken voor zo'n 80dmg per keer.

Na een charge > poke > dodge

Na 3/4 hit > poke > dodge

Als je dicht op hem gaat staan gaat ie z'n kick gebruiken die kun je makkelijk blocken.

Ook zal hij gaan grabben > dodge > poke. Zorg dat je niet gepakt wordt! Want dat is vaak je ondergang :/

Succes!
Maar juist dat grabben vind ik zo raar. In de filmpjes die ik gezien heb wordt iemand gegrabbed maar verliest die geen health.. Echt vaag. :) Vandaag maar eens proberen. Heb wel zin om te kijken of NG+ in het begin zoveel moeilijker is.

Na het uitspelen moet ik voor de achievements nog 2 covenants joinen, waarvan er 1tje erg lastig is als je je stats op een andere manier hebt geleveld dan die covenant wil... Je kunt de eis omlaag krijgen door online mensen te joinen en bosses mee te killen, maar dat is me tot op heden nog niet echt gelukt. Daarnaast moet ik goed opletten zodat ik de overige miracles en firespells kan kopen/vinden. En de rest is het upgraden van wapens. :) Voor alle achievements moet je 3 playthroughs voltooien. Echter in je derde playthrough hoef je volgens mij dan enkel
spoiler:
Sif te killen en naar Anor Lando om de blacksmith te ontmoeten.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik ben dit spel gewoon in undead form aan het spelen. Te weinig voordeel om naar human form te gaan, buiten om eens een fire te kindlen. En murphy kennende, vanaf je human wordt, sterf je binnen de 15 minuten toch terug. Ook demon's Souls heb ik gewoon in soul vorm gespeeld. Dan wel met de ring waardoor je toch nog 80% ofzo van je totale health had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

4bit schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:04:
Ik ben dit spel gewoon in undead form aan het spelen. Te weinig voordeel om naar human form te gaan, buiten om eens een fire te kindlen. En murphy kennende, vanaf je human wordt, sterf je binnen de 15 minuten toch terug. Ook demon's Souls heb ik gewoon in soul vorm gespeeld. Dan wel met de ring waardoor je toch nog 80% ofzo van je totale health had.
Ik vind human form in Dark Souls wel wat overrated inderdaad. Ik gebruik ze om bonfires te kindlen en af en toe om eens een npc invader te killen. Heb Demon Souls nooit gespeeld dus weet niet hoe dat daar precies zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ik heb het spel ondertussen gekocht! Ontzettend leuk spel, ik ben ondertussen level 16 als een warrior en heb al 2 normale bosses verslagen en 2 minibosses, als laatste de armored tusk. Maar ik heb nu ook in mijn inventory een titanite shard, maar deze kan ik niet gebruiken? Bij use item staat er een streep doorheen, Iemand enigzins een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Dark Master schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:15:
Ik heb het spel ondertussen gekocht! Ontzettend leuk spel, ik ben ondertussen level 16 als een warrior en heb al 2 normale bosses verslagen en 2 minibosses, als laatste de armored tusk. Maar ik heb nu ook in mijn inventory een titanite shard, maar deze kan ik niet gebruiken? Bij use item staat er een streep doorheen, Iemand enigzins een idee waarom?
Die shard wordt voor zover ik weet (correct me if I´m wrong) gebruikt om wapens te upgraden, is dus een "ingredient" voor een weapon upgrade, je kan em dus niet op zichzelf staand gebruiken alleen met een upgrade box of hoe heet dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Inderdaad, een blacksmith vinden of een weapon/armor kit kopen. En dan kan je het daar gebruiken om wapens/armor te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Aaaah dan moet ik die eerst maar even vinden dan! Ik ben op dit moment in undead parish net undead burg 'zo'n beetje voor het grote deel voltooid. Maar nog 1 npc tegengekomen en dat was in undead burg.

Maar ontzettend tof spel tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Dark Master schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:28:
Aaaah dan moet ik die eerst maar even vinden dan! Ik ben op dit moment in undead parish net undead burg 'zo'n beetje voor het grote deel voltooid. Maar nog 1 npc tegengekomen en dat was in undead burg.

Maar ontzettend tof spel tot nu toe!
Als je in Undead Parrish bent heb je al een 2e NPC ontmoet ook.... zal niet meer zeggen aangezien ik geen spoiler wil neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Daar heb je de [ spoiler ] [/ spoiler ]voor :)

[ Voor 16% gewijzigd door TheAshcat op 18-10-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wat ik zo leuk vind aan het spel is dat je echt bijna overal kunt komen wat je kunt zien, met natuurlijk enkele uitzonderingen. Soms sta je op een uitkijktoren en zie je ergens honderden meters verderop iets glinsteren en je wilt er eigenlijk naar toe, maar je weet nog niet hoe. En dan 10 uur later en vele gangen en tunnels en bruggen verder sta je ineens op die plek en zie je in de verte de toren waar je in eerste instantie op stond. :)

Heb eigenlijk alweer zin om lekker in undead burgh en parish aan de slag te gaan.. Maar eerst nog de eindbaas :X
Benieuwd hoe snel zo'n nieuwe playthrough eigenlijk gaat. Je krijgt een stuk meer souls, je hoeft een stuk minder te kopen (de meeste miracles, sorceries en pyromancies heb je al). Daarnaast hoef je een stuk minder te upgraden aangezien je je wapens uit je eerste run meeneemnt. Je kunt volgens mij de souls nu voornamelijk gebruiken om te levelen en humanity etc te kopen.

De leukste boss vond ik trouwens de stone golem. Heel dat level vond ik echt briljant. :)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-10-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het voelt idd een klein beetje als een mmorpg. Je kunt gaan en staan waar je wilt, zelfs als het veel te hoog level is voor je. Maar dat maakt het weer leuk en spannend om toch proberen dan daar die ene kist te openen of loot te pakken :)

En dat is eigenlijk precies het gevoel wat ik met mmorpg's ook vaak heb tijdens het levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Ik had hiervoor nog nooit gehoord van de "Souls" serie, wel krijg ik altijd het commentaar van vrienden dat ik games nooit uitspeel. Dit komt omdat ik meestal een punt bereik waar ik het spel volledig door heb, een build of tactiek heb waardoor ik onoverwinnelijk ben en dat de games die ik meestal speel redelijk linear zijn en dus geen uitdaging meer bieden maar meer een grind zijn naar 8-8.

Gister een hoop gelezen over Dark Souls en het idee dat de game onvergefelijk is, wereld groot is, niks wordt uitgelegd, alles onduidelijk is en de moeilijkheidsgraad redelijk extreem is toch maar op de gok de game aangeschaft. Uurtje gespeeld en moet bekennen dat ik toch wel redelijk helemaal de kluts kwijt was toen ik de tutorial uit kwam (wel zonder dood te gaan ;-)).

Vanavond rerollen naar Warrior en eens kijken hoever ik kan komen! Spel lijkt me zeer uitdagend en ben benieuwd naar hoe het verhaal zich gaat ontrafelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bosmonster schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:23:
[...]

Heb je niet gewoon een shortcut gemist dan? Capra demon bijvoorbeeld zit je vanaf Firelink echt in een minuut namelijk.

Snap trouwens niet wat mensen daar zo moeilijk aan vinden. Had hem neer bij mn tweede try. Naar boven rennen, hondjes killen en dan is het 3x block en drop. (Hij rent naar boven, maar valt na z'n eerst aanval naar beneden, dan kun je een dropshot doen). Met Black Knight sword + 1 is dat volgens mij zelfs maar 2x vallen.
Nee geen shortcut gemist, het hek is open. Het (idd kleine) stukje lopen word wel een tikje irri na 100x proberen. Zit al vanaf zaterdagavond vast bij Capra.

Hondjes killen lukt soms maar blocken pakt al mijn stamina. Nu hollow soldier schild geupt naar +5
dus stable 69 (ongeveer??), hopen dat dit helpt. Verder ben ik best traag met mijn elite armor maar naakt overleef ik de doggy's niet.

Is speel DS met veel plezier maar als ik hier niet voorbij kom is dit wellicht niet het spel voor mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:48

Gundogan

Rip and tear, until it is done

westergas schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:35:
[...]

Nee geen shortcut gemist, het hek is open. Het (idd kleine) stukje lopen word wel een tikje irri na 100x proberen. Zit al vanaf zaterdagavond vast bij Capra.

Hondjes killen lukt soms maar blocken pakt al mijn stamina. Nu hollow soldier schild geupt naar +5
dus stable 69 (ongeveer??), hopen dat dit helpt. Verder ben ik best traag met mijn elite armor maar naakt overleef ik de doggy's niet.

Is speel DS met veel plezier maar als ik hier niet voorbij kom is dit wellicht niet het spel voor mij :'(
In demons en dark souls wil je eigenlijk altijd onder 50 procent enquip gewicht zitten omdat je anders niet snel kan rollen. En laat snel rollen nou net behoorlijk belangrijk zijn voor veel bosses :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zorg dat je inderdaad nooit boven de 50% encumbrance komt, anders wordt het gewoon onspeelbaar. Dan wordt het een soort slowmotion ervaring en rollen en dodgen is een van de belangrijkste onderdelen van dit spel. Doe gewoon wat armor aan wat lichter is. Je hebt als het goed is bijvoorbeeld het Black Leather setje opgepakt vlak voor de Capra demon, dat is een prima armor-set zonder al teveel gewicht.

Armor maakt verder toch niet zo heel veel uit bij boss fights, aangezien je als het goed is niet geraakt wordt. Je blockt of dodged. Meestal betekent geraakt worden zonder block toch dood.

Verder, farm anders eens wat endurance, want dat zou niet in 1 hit op mogen zijn. Ook kun je die gast in het gouden armor even afmaken, die dropt een mooie ring met +20% vit/end.

Het idee bij deze boss is: ren direct langs hem naar boven. Het lastigste van dit gevecht is de hondjes doodkrijgen zonder dat je ge-tag-teamed wordt samen met de boss :) Als je eenmaal die hondjes neer hebt is het rondjes lopen. Ga naar boven, block een slag en hij valt naar beneden. Dan doe je dropshot op z'n hoofd. En dan weer hetzelfde. Afhankelijk van je wapen istie dan in 2 tot 4x neer zonder dat je ook maar 1x geraakt bent.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 18-10-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

roodbwoy schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:24:
Vanavond rerollen naar Warrior en eens kijken hoever ik kan komen! Spel lijkt me zeer uitdagend en ben benieuwd naar hoe het verhaal zich gaat ontrafelen :)
Ehh nou niet. Net als met Demon's Souls zit er niet echt een verhaal aan vast.

Ik vind het in ieder geval nogal een slap verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nou, ik vind de eindbaas echt onmogelijk. Hij beukt gewoon dwars door men schild heen, stamina is dan leeg en ik ben vrij dood :P En omdat je toch iedere keer weer 4 minuten onderweg bent om na 1 minuut opnieuw te beginnen. Pff, zonde want ben rond de 60 uur bezig, en irriteer me nu pas voor de eerste keer..

Edit; ik kap er ff mee. :P Ik baal ontzettend dat ik men pyromancy kwijt ben, en beide merchants zijn er niet meer... Ik ga wel een paar uur grinden om men stats op te krikken. Ik snap dat het een eindbaas is, maar dit staat in mijn ogen niet in verhouding tot de overige bosses.

[ Voor 31% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-10-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Heb je al een videootje gekeken van hoe anderen het doen? Dat helpt vaak wel met exacte plaatsing en timing.

Had ik stiekem ook nodig voor de Stray Demon en daarna ging het een stuk beter :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 18-10-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

TheAshcat schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:57:
[...]

Ehh nou niet. Net als met Demon's Souls zit er niet echt een verhaal aan vast.

Ik vind het in ieder geval nogal een slap verhaal :P
Het is toch een RPG? Ik creeer mn eigen verhaal wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nah, in de meeste filmpjes gebruiken
spoiler:
ze iron flesh. En die heb ik dus niet meer :( Met Iron flesh is het een eitje...

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-10-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

@uchiga tijntje:
Ik heb Greatshield of Artorias gebruikt zonder Iron Flesh en die kon de boss gewoon aan. Minimale dmg en stamina drain.

http://darksouls.wikidot.com/greatshield-of-artorias

[ Voor 16% gewijzigd door TheAshcat op 18-10-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

TheAshcat schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:53:
@uchiga tijntje:
Ik heb Greatshield of Artorias gebruikt zonder Iron Flesh en die kon de boss gewoon aan. Minimale dmg en stamina drain.

http://darksouls.wikidot.com/greatshield-of-artorias
Helaas heb ik een ander wapen gemaakt van de soul van sif :( Vanavond misschien nog maar eens een paar runs doen. Ik word gek als dit me niet lukt... Dan ga ik wel weer een simpel spel spelen :+

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-10-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bosmonster schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:25:
Zorg dat je inderdaad nooit boven de 50% encumbrance komt, anders wordt het gewoon onspeelbaar. Dan wordt het een soort slowmotion ervaring en rollen en dodgen is een van de belangrijkste onderdelen van dit spel. Doe gewoon wat armor aan wat lichter is. Je hebt als het goed is bijvoorbeeld het Black Leather setje opgepakt vlak voor de Capra demon, dat is een prima armor-set zonder al teveel gewicht.

Armor maakt verder toch niet zo heel veel uit bij boss fights, aangezien je als het goed is niet geraakt wordt. Je blockt of dodged. Meestal betekent geraakt worden zonder block toch dood.

Verder, farm anders eens wat endurance, want dat zou niet in 1 hit op mogen zijn. Ook kun je die gast in het gouden armor even afmaken, die dropt een mooie ring met +20% vit/end.

Het idee bij deze boss is: ren direct langs hem naar boven. Het lastigste van dit gevecht is de hondjes doodkrijgen zonder dat je ge-tag-teamed wordt samen met de boss :) Als je eenmaal die hondjes neer hebt is het rondjes lopen. Ga naar boven, block een slag en hij valt naar beneden. Dan doe je dropshot op z'n hoofd. En dan weer hetzelfde. Afhankelijk van je wapen istie dan in 2 tot 4x neer zonder dat je ook maar 1x geraakt bent.
Ok heavy armor ff in de kast gestopt en black leather aangetrokken, zit nu op 30/75 encumbrance en dat loopt idd een stuk soepeler. Kan je mij vertellen welke golden armor dude je bedoelt? Zijn dat die gasten in de garden?

Net weer ff een stuk of 5 keer geprobeerd maar het gevecht blijft onder de 10 seconden beslist in het voordeel van Capra. Wie bied op de limited edition? Ik ga weer angry birds spelen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

westergas schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:36:
[...]Kan je mij vertellen welke golden armor dude je bedoelt? Zijn dat die gasten in de garden?
http://darksouls.wikidot.com/knight-lautrec-of-carim

[ Voor 4% gewijzigd door TheAshcat op 18-10-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ja die :) Zit bij dat vrouwtje waar je je flask upgrade.

Ben niet zo goed in namen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Bosmonster schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:39:
[...]

Ja die :) Zit bij dat vrouwtje waar je je flask upgrade.

Ben niet zo goed in namen :+
Je moet hem eerst bevrijden uit zijn cel. Als je hem in zijn cel vermoord krijg je armor, anders zijn ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:41
Ben ook hooked aan dit spel, nog maar een 19uurtjes gespeeld maar wel veel fun ondanks de frustraties in het begin. Heb nu nog steeds het drakesword, maar ik wil eigenlijk wat anders wat ik kan upgraden. Echter geen idee welk wapen ik moet kiezen. Ben nu net in Blighttown aangekomen en heb wel wat zwaarden maar die doen allemaal veel minder dmg dan het drakesword. overigens moet het een vrij licht wapen zijn aangezien ik thief ben en niet veel kan tillen (en hele trage wapens niet fijn vind spelen).

Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
westergas schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:36:
[...]

Ok heavy armor ff in de kast gestopt en black leather aangetrokken, zit nu op 30/75 encumbrance en dat loopt idd een stuk soepeler. Kan je mij vertellen welke golden armor dude je bedoelt? Zijn dat die gasten in de garden?

Net weer ff een stuk of 5 keer geprobeerd maar het gevecht blijft onder de 10 seconden beslist in het voordeel van Capra. Wie bied op de limited edition? Ik ga weer angry birds spelen ofzo...
ik had het zelfde probleem als sorcerer welk level ben je ik heb een aantal keren me zelf aangeboden om te helpen zodat je het level een beetje kan zien en doorkrijgt.
en je ziet hoe de anderen het doen.
daarna als human er heen gegaan en gewacht tot ik iemand kon summonen.
dan als je naar binnen gaat moet je alleen maar proberen te ontwijken todat een van je helpers hem aan raakt dan is zijn aandacht op die gast gericht en kan jij je gang gaan.
eenigste probleem is dat je eerder naar binnen moet dan de rest maar als je het bv red tot bovenaan die trap dan word hij al wel aangevallen door die ander en kan jij die honden killenook als het je lukt als je boven aan die trap staat daar kan je nog naar rechts en hij kan daar niet op staan die richel is net te smal volgens mij meestal valt hij daar naar beneden dan als je een melee ventje bent op zijn kop vallen met je wapen R1 in gedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:06:
[...]

Helaas heb ik een ander wapen gemaakt van de soul van sif :( Vanavond misschien nog maar eens een paar runs doen. Ik word gek als dit me niet lukt... Dan ga ik wel weer een simpel spel spelen :+
Vergat er nog bij te zeggen: Fire doet trouwens ook veel meer dmg op hem als Lightning, Ik had Quelaag's Furysword +4 gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

TheAshcat schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:44:
[...]

Vergat er nog bij te zeggen: Fire doet trouwens ook veel meer dmg op hem als Lightning, Ik had Quelaag's Furysword +4 gebruikt
En weer heb ik een ander wapen gemaakt van Quelaags soul :+ Ik ga vanavond nog eens proberen en anders eerst wat levelen op endurance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Grindtegel schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:20:
Ben ook hooked aan dit spel, nog maar een 19uurtjes gespeeld maar wel veel fun ondanks de frustraties in het begin. Heb nu nog steeds het drakesword, maar ik wil eigenlijk wat anders wat ik kan upgraden. Echter geen idee welk wapen ik moet kiezen. Ben nu net in Blighttown aangekomen en heb wel wat zwaarden maar die doen allemaal veel minder dmg dan het drakesword. overigens moet het een vrij licht wapen zijn aangezien ik thief ben en niet veel kan tillen (en hele trage wapens niet fijn vind spelen).

Iemand een goede tip?
Zelf ben ik al een tijd over van mn Drake Sword naar Spear. Spear speelt erg lekker en snel en is ook wel relax in de kleine ruimtes door de steek naar voren ipv swing.

Het duurt wel ff voor je je stats en spear zo goed hebt dat het beter is dan je Drake Sword. Heb nu 30 dex en Winged Spear +10 en het is iets beter dan mn Drake Sword +2.

Net het Gold-Hemmed setje even opgepikt, dat is wel erg nice! Die boss ging ook ineens dood achter me uit het niets, dus dat was ook mooi meegenomen :+

Nu tijd om te beginnen aan Sen's Fortress, maar die twee lizard-gasten aan het begin zijn al best sterk weer... Denk je zelf eindelijk een beetje sterker geworden te zijn, krijg je dat weer voor je kiezen :+ Moet ze gewoon 4x raken ofzo om dood te krijgen, das weer eens wat anders dan alles 1-hitten :P

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 19-10-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Bosmonster schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:17:
[...]

Zelf ben ik al een tijd over van mn Drake Sword naar Spear. Spear speelt erg lekker en snel en is ook wel relax in de kleine ruimtes door de steek naar voren ipv swing.

Het duurt wel ff voor je je stats en spear zo goed hebt dat het beter is dan je Drake Sword. Heb nu 30 dex en Winged Spear +10 en het is iets beter dan mn Drake Sword +2.

Net het Gold-Hemmed setje even opgepikt, dat is wel erg nice! Die boss ging ook ineens dood achter me uit het niets, dus dat was ook mooi meegenomen :+

Nu tijd om te beginnen aan Sen's Fortress, maar die twee lizard-gasten aan het begin zijn al best sterk weer... Denk je zelf eindelijk een beetje sterker geworden te zijn, krijg je dat weer voor je kiezen :+ Moet ze gewoon 4x raken ofzo om dood te krijgen, das weer eens wat anders dan alles 1-hitten :P
Lucky bastard, die boss is verschrikkelijk :P

Mobs in Sen's Fortress zijn niet het probleem, de traps in combinatie met lightning op je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

TheAshcat schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:36:
[...]

Lucky bastard, die boss is verschrikkelijk :P

Mobs in Sen's Fortress zijn niet het probleem, de traps in combinatie met lightning op je :)
Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Ik heb hem uitgespeeld 8)

Full of joy. Volgens mij nog nooit zo'n gevoel van accomplishment gehad bij het uitspelen van een spel :D Op naar NG+ 8)

Edit: Ik ben alweer in firelink shrine. Wat geniet ik van dit spel :)

En edit 2: Je merkt toch wel dat het wat moeilijker is :+ Wilde ff rushen door undead burgh, maar een foutje en je bent er ook weer gewoon aan :P Ik ga men stats nu wel flink op endurance verbeteren... Dat is wel nodig merk ik :)

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-10-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Welk level ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
was gisteren bezig in de sewers en meestal bied ik me zelf aan om iemand te helpen.
dat gebeurde op een gegeven moment ook.
maar toen ik bij die gene in zijn wereld kwam was hij zelf ook invaded.
en die gast had een hele hoge hoed op die leek op die hoed uit Demon Souls van die Old Monk (alleen wat ronder bovenaan).
was dit een echte player of een NPC?
die hem invade ik heb namelijk zitten zoeken op de Dark Souls Wiki
en kan nergens iets vinden dat je hier ook zo'n hoed kan krijgen.

ik ben pas level 29 ben eerst bezig om mijn Pyro handschoen te upgraden die is nu +13
en doe erg veel damage hij heeft nu een A/A/ status dus scaled op Intel en Faith :).

spoiler:
ik heb gisteren zo'n beetje de hele tijd rond gehangen bij die Chaos Witch Quelaag.
heb denk ik al wel 10 x haar verslagen door anderen te helpen en elke x 10k souls.
maar ben nu naar de woods bij die deur die je opend met een 20k Key daar doe ik bijna 1 shot kills en krijg erg veel souls 2k per kill dus even genoeg sparen kan ik de Pyrho handschoen upgraden naar +15 en dan kijken wat de volgende stap is.
ik blijf denk ik even rond level 29 want merk dat het makelijk is om help te vinden en hulp te krijgen rond dit level.

merk dat in Sens Fortress de monsters slecht tegen Vuur kunnen ben daar all een beetje rond geweest en heb die wizzard bevrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Gisteren op mijn Cleric een boog, wat pijlen en wat dexterity gehaald (om de boog te gebruiken). Drake sword gehaald, en uiteraard is mijn strength nog te laag om dit te gebruiken. Heb de meeste punten in vitality & faith zitten (leek me logisch). Wel de armored boar gekilled en de helm gekregen (wannabe Predator helmpje!). Verder de volgende bonfire gehaald en de lift shortcut naar Firelink terug gevonden.

Daarna ook nog de Fire keeper soul (dat ding om je flasks te upgraden) geloot en van de blacksmit een repairkit gekocht. Nu wat strength levelen denk ik maar... kan het drake sword alleen nog 2handed gebruiken, niet echt handig.

Gargoyles here I come tonight!

Editje: Zijn er meer mensen die tot nu toe "last hebben" van te weinig souls om bij bijvoorbeeld die Blacksmith een weapon upgrade box te kopen, of is dat echt een kwestie van meer grinden?

[ Voor 12% gewijzigd door Tarz op 19-10-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

uchiha tijntje schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:44:
[...]

Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Ik heb hem uitgespeeld 8)

Full of joy. Volgens mij nog nooit zo'n gevoel van accomplishment gehad bij het uitspelen van een spel :D Op naar NG+ 8)

Edit: Ik ben alweer in firelink shrine. Wat geniet ik van dit spel :)

En edit 2: Je merkt toch wel dat het wat moeilijker is :+ Wilde ff rushen door undead burgh, maar een foutje en je bent er ook weer gewoon aan :P Ik ga men stats nu wel flink op endurance verbeteren... Dat is wel nodig merk ik :)
Gefeliciteerd! Ja ik dacht ook te kunnen rushen, maar enemy's zijn zo'n 3x sterker. Slecht idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tarz schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:05:

Editje: Zijn er meer mensen die tot nu toe "last hebben" van te weinig souls om bij bijvoorbeeld die Blacksmith een weapon upgrade box te kopen, of is dat echt een kwestie van meer grinden?
Dat zijn ook maar extra's waar je je niet zo druk om hoeft te maken in het begin. Die Blacksmith gaat nog laaaange tijd mee daar, dus die kun je makkelijk betalen als monsters 200+ souls per keer opleveren ;)

Maar een beetje grinden kan in DS geen kwaad. In het begin is de brug met de draak een mooie spot voor 300 souls per keer. Ietsje later Darkroot, waar je zo'n 7000 souls kunt farmen per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Bosmonster schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:44:
[...]

Maar een beetje grinden kan in DS geen kwaad. In het begin is de brug met de draak een mooie spot voor 300 souls per keer.
Been there, done that, tig keer al :P Maar wellicht moet dat dus nog vaker haha. Iemand hier die een cleric heeft en weet of miracles scalen met faith, of heeft intellect er ook nog mee te maken? Ik ben in de veronderstelling dat intellect voor dmg spells is (sorcerer) en faith voor healing miracles.

[ Voor 31% gewijzigd door Tarz op 19-10-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:34
Cleric scaled met Faith idd, vandaar dat het zwaard met Faith and str damage zo heerlijk is in de eerste levels. Astoria zwaard of zoiets.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Laatst online: 30-10-2022
Eindelijk gister voor het eerst uit frustratie mn controller weggegooid :D
Capra demon is gewoon echt irritant. Vanavond weer proberen. Me like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Xiliath schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:52:
Eindelijk gister voor het eerst uit frustratie mn controller weggegooid :D
Capra demon is gewoon echt irritant. Vanavond weer proberen. Me like!
ben ik gelukkig niet de eenige die Capra irritant vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Herkenbaar, ik kreeg gisteravond commentaar dat het gevloek en getier boven op zolder te horen was hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 18:17

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

spoiler:
In zen's fortress vind je een hele goede lightning spear, doet erg veel schade. Er is ergens een treasure chest (ik weet niet meer precies waar), maar dat is eingelijk een vijand. Als je die normaal probeert te openen ga je dood, maar als je hem eerst aanvalt, gaat hij jou aanvallen en als je hem dan dood maakt krijg je die spear van hem.
spoiler:
Die lizzard gasten zijn heel makkelijk als je ze één tegen één vecht. De truuk om dat bij de eerste twee te doen is om de valstrik in het begin van de kamer in je eigen voordeel te gebruiken. Je kunt een tegel zien die hoger ligt dan de rest, dat is de valstrik.

Daar kun je omheen lopen, vervolgens die lizzards naar je toe lokken, dan weer om de valstrik heenlopen, omdraaien en wachten tot de vijanden dichterbij zijn. Daarna op die tegel gaan staan en dan wordt (als je het goed doet) één vijand gedood door de pijlen die uit de muur schieten en de andere kun je dan makkelijk doden met backstabs ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Ik zit een beetje vast, ik heb geen idee waar ik nu naartoe moet gaan! Op dit moment warrior level 19. Ondertussen al verslagen, alle bosses in Undead Parish inclusief gargoyle. In Undead Burg heb ik Havel the rock nog en Capra demon, maar ik heb nog geen key om hem te doen. Ook the Wyvern dragon heb ik nog niet gekilled, 300 tot 400 arrows om hem te killen is wel teveel van het goede. Ik wacht wel tot ik iets betere equipment heb.

Maar nu kan ik via Undead Parish naar Firelink (Shortcut) de skeletons kan ik nog met gemak aan, maar dan kan ik nog maar 1 kant op, dat is The catacombs! grote fout van mij want ik wist niet dat die skeletons ressurecten.

Zie ik nou een gebied over het hoofd of een richting waar ik in kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hmz, voor mijn gevoel vlieg ik er doorheen nu.. Ik heb havel, de taurus demon, de gargoyles, de hydra en Sif the Wolf al gekilled. Ik ga nu richting de Capra demon. En gezien ik dat een van de meest irritante bosses vond, ben ik benieuwd. :P Werd wel genadeloos afgemaakt door die poisonvrouwtjes. Een momentje van je defense open laten en je bent er aan.

Ik ben trouwens wel 1 keer gesummoned om Sif te killen. Dat was wel geinig. Mijn faith is vrij laag, dus ik moet dat een paar keer doen om zo 1 van de convenants te kunnen joinen. Daarvoor heb je een faith van 50 nodig...

Als ik nu level, dan gaat dat naar mijn endurance en men vitality toe. Dat is echt wel nodig in NG+. Die damage komt wel, eerst is het van belang om te overleven :+
Was volgens mij level 71. Ben nu iets in de 80. Je krijg waanzinnig veel xp in NG+.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-10-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dark Master schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:55:
Ik zit een beetje vast, ik heb geen idee waar ik nu naartoe moet gaan! Op dit moment warrior level 19. Ondertussen al verslagen, alle bosses in Undead Parish inclusief gargoyle. In Undead Burg heb ik Havel the rock nog en Capra demon, maar ik heb nog geen key om hem te doen. Ook the Wyvern dragon heb ik nog niet gekilled, 300 tot 400 arrows om hem te killen is wel teveel van het goede. Ik wacht wel tot ik iets betere equipment heb.

Maar nu kan ik via Undead Parish naar Firelink (Shortcut) de skeletons kan ik nog met gemak aan, maar dan kan ik nog maar 1 kant op, dat is The catacombs! grote fout van mij want ik wist niet dat die skeletons ressurecten.

De key naar de basement / Capra demon hoor je hier gewoon te hebben. Daarna kun je naar de Depths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Dark Master schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:55:

Je kunt naar Darkroot Gardens/Basin.

Sen's Fortress > Anor Londo

The Depth's > Blighttown > Ash Lake

New Londo Ruins

En nog allemaal kleine wereldjes die daar weer aan linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argonath
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-01 16:17
Ik heb gisteren ook echt gevloekt en getierd op dit spel. Ben bezig met Sif maar wat een baas is dat zeg! Jezus.. Krijg hem niet verder dan de helft af! Nu kan ik pas weer over een week verder spelen, aangezien de vakantie lonkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat

TheAshcat

Death from Above

Argonath schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:37:
Ik heb gisteren ook echt gevloekt en getierd op dit spel. Ben bezig met Sif maar wat een baas is dat zeg! Jezus.. Krijg hem niet verder dan de helft af! Nu kan ik pas weer over een week verder spelen, aangezien de vakantie lonkt ;)
-blockblockblock-dodge-blockblockblock-poke-

repeat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
TheAshcat schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:43:
[...]

-blockblockblock-dodge-blockblockblock-poke-

repeat :P
of upgrade je Pyromancy Flame als je dat gebruikt