Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
PSN gamertag: H3nk13024
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
sword = snelle slashes
axe/mace = backsmash, enemy kneeled, skullcrush
zijn ook stuk lastiger om uit te voeren btw.
Heb even pauze moeten nemen.. ben bij de eerste echte boss uitgekomen, en kreng oneshot me gewoon >_> Dus nog maar wat levellen.
[ Voor 29% gewijzigd door corset op 14-03-2014 13:03 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
lanerios schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:02:
jep, is alleen totaal andere animatie:
sword = snelle slashes
axe/mace = backsmash, enemy kneeled, skullcrush
zijn ook stuk lastiger om uit te voeren btw.
Heb even pauze moeten nemen.. ben bij de eerste echte boss uitgekomen, en kreng oneshot me gewoon >_> Dus nog maar wat levellen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Excuus. Pas sinds kort actief gebruiker hier en ik had op de frontpage al iets geprobeerd in spoiler tags te zetten maar daar werkten ze niet. Ik wist niet dat ze op het forum wel werken. Ik pas het aan.spaceboy schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:29:
Let ff op spoiler-tags he? Ik besluit bij deze uit deze thread weg te blijven. Wil ALLES zelf doen in dit spel. No help allowed.
snamgaah schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:28:
[...]
spoiler:Ben je bij Dragonrider of heb je een ander pad gekozen?
Nou heb ik best een dikke rig - is het de moeite waard (grafisch gezien) de moeite te nemen om een controller te regelen en hem toch op de PC te spelen?lanerios schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:
zorg dat je een controller hebtdan is het te doen. Anders zijn de controls inderdaad beyond crap
Het zijn de volgende wapens die in de DLC zitten:
Black Flamestone Dagger and Black Flamestone Parma – A dagger and shield encrusted in Black Flamestone both found in the Gutter at Black Gulch. Even though they are heavier than a normal dagger and shield, the Flamestone crystal’s unique properties make the dagger extremely sharp and give the shield high resistance to damage.
Yellow Quartz Longsword and Yellow Quartz Shield – A straight sword and small shield hardened with yellow quartz both uncovered at the bottom of the Iron Keep. Even though these items can break easily due to their high level of corrosion, they are exceptionally light and their power to inflict damage has not declined.
Bound Hand Axe and Bound Wooden Shield – A brutal hand axe and shield found in the Undead Purgatory. Both items are wrapped in chains and thorns to cause additional bleeding on enemies. Both the axe and shield have diminished in overall slashing power but their ability to deliver pain has been deliberately increased.
Homunculus Mace and Homunculus Wooden Shield – A mace and shield with spherical protrusions found in Aldia’s Keep. Although heavier-than-normal maces and shields, the hard protrusions greatly increase the striking power of the mace as well as the shield’s defensive capabilities.
Transgressor’s Staff and Transgressor’s Leather Shield – A staff and leather shield entwined with an unknown and seemingly lackluster element; these items are found in the Dark Chasm of Old. They have become a catalyst for sorcery and hex and cause an effect known as Darkness.
Punt wat ik probeerde te maken is dat als het niet voor de PC was uitgekomen dat ik het nooit had gespeeld, wat zonde zou zijn geweest. Ook al was het origineel niet goed geport, het feit dat het spel voor de PC uit kwam vond ik een goed iets.lanerios schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:23:
[...]
Dus precies wat ik zeg. De standaard pc versie is een drama.
Zelfde metWalance schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42:
Pas overigens op met backstab in Dark Souls 2. In Dark Souls 1 ben je onsterfelijk terwijl je dat aan het uitvoeren bent, in Dark Souls 2 is dat niet meer. Daarnaast hebben ze het inderdaad ook veel moeilijker gemaakt omdat het in pvp teveel misbruikt werd.
Fog doors
Levers
Ladders
Afgezien van dat er nog geen topic is voor deel 2, lijkt het mij toch dat hier prima over 1 en 2 gepraat kan worden. Eén topic voor 1 en één voor 2 is ook weer zo jammer aangezien 1 van de 2 toch waarschijnlijk een stille dood gaat sterven.NoFearz schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 20:10:
Kan dit topic weer over Dark Souls gaan en niet over de opvolger?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik ben ondertussen helemaal los, multiplay is toch wel een erg leuke extra weer. En het is lekker druk. Je hoeft nooit langer dan een minuut te wachten voordat je gesummoned wordt, of juist iemand nodig hebt.
[ Voor 40% gewijzigd door spaceboy op 15-03-2014 12:33 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Liever niet, de PC mensen moeten nog een maand wachten... Ik zie liever niet 10.000 spoilers... ;-)Vanitas schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 03:18:
[...]
Afgezien van dat er nog geen topic is voor deel 2, lijkt het mij toch dat hier prima over 1 en 2 gepraat kan worden. Eén topic voor 1 en één voor 2 is ook weer zo jammer aangezien 1 van de 2 toch waarschijnlijk een stille dood gaat sterven.
Alvast bedankt
Lucky Goldstar
Zelf ook naar beneden gaan en daar het gebied verkennen. Meer zeg ik niet.NoFearz schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:56:
Ik ben momenteel in Anor Londo en ik heb het water omlaag gekregen. Wat is nu de course of action?
Lucky Goldstar
[ Voor 5% gewijzigd door Nfear op 16-03-2014 18:11 ]
Zelf had ik er nooit zoveel problemen mee, totdat ik elke keer vergat dat ik eerst nog wat anders moest doen voordat ik de boss kon doen.. Ben ik er eindelijk... NOoooo!
Nouja ik heb gelukkig een playstation controller liggen.. Moet het wel uitspelen snel want DS2 komt er aan!
Krijg m'n geld ook niet terug van Steam want volgens hun werkt het gewoon...
Misschien maar eens naar Gamemania om de XBOX versie te halen ofzo.
2e link. Is gelijk een downloadbaar bestand van microsoft
Ben direct begonnen met spelen, na een uur veranderd in een mens ipv. zombie, kom er binnen een minuut een vent mijn game binnen die daar gewoon staat. Ik denk nou het zal wel, dus ik geef hem een klap; vlieg ik zelf in brand! Dood binnen twee seconden!
Ik heb een hoop te leren
Ik snap alleen niet hoe sommige enemies enorm overpowered zijn. Bij Undead burg loopt een zwart/gouden kerel rond..... ik krijg die echt niet kapot.....
Daarna die boss, die klapt mij in 2x dood......
Anoniem: 531088
Wat heb je als starting gift gekozen? Ik raad altijd de Master Key aan, dan kan je de lift naar beneden nemen (New Londo Ruins) en direct rechts gaan, in dat tweede gebouwtje met een trap naar boven en een poort. Dan kom je direct in the Valley of the Drakes, en de slapende Zombie Dragon daar bewaakt de Astora Straight Sword. Dat is een mooi wapen om mee te beginnenNotlupus schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:39:
Het is gelukt! Het was die duivelse Cisco VPN client die m'n verbinding om de zeep hielp. Ding eraf gegooid, IP Stack Reset en GFWL kon netjes m'n profiel downloaden en upgraden.
Ben direct begonnen met spelen, na een uur veranderd in een mens ipv. zombie, kom er binnen een minuut een vent mijn game binnen die daar gewoon staat. Ik denk nou het zal wel, dus ik geef hem een klap; vlieg ik zelf in brand! Dood binnen twee seconden!
Ik heb een hoop te leren
Bedoel je de Black Knight in de steeg onder dat gebouw waar je Gold Pine Resin krijgt? Ik raad aan om te wachten. Hij dropt een Titanite Chunk en die heb je pas later in het upgrade-proces van je gear nodig. Gewoon even wachten totdat je wat hoger level bent en een sterker wapen/armor hebtSquishie schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:35:
Jesus wat een onwijselijk gaaf spel, toch maar eerst deel 1+controller aangeschafd voordat ik met deel 2 begin. Ik ben volgens mij al 50x doodgegaan.... Ik speel nooit met een controller, dus is heel erg wennen.....
Ik snap alleen niet hoe sommige enemies enorm overpowered zijn. Bij Undead burg loopt een zwart/gouden kerel rond..... ik krijg die echt niet kapot.....
Daarna die boss, die klapt mij in 2x dood......
KloptAnoniem: 531088 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Bedoel je de Black Knight in de steeg onder dat gebouw waar je Gold Pine Resin krijgt? Ik raad aan om te wachten. Hij dropt een Titanite Chunk en die heb je pas later in het upgrade-proces van je gear nodig. Gewoon even wachten totdat je wat hoger level bent en een sterker wapen/armor hebt
Eens kijken of ik vanavond die demon kapot kan krijgen
*edit* ik speel een wanderer
[ Voor 14% gewijzigd door Squishie op 19-03-2014 10:44 ]
Succes!!
Ik had de Tiny Beings Ring gekozen voor mijn Knight, hoorde later van een maat dat je daar eigenlijk niks aan hebt. Zal je tip zeker in m'n hoofd houden voor wanneer ik een nieuw character maak, hij zei dat Pyro wel een aardige is omdat je dan al je punten zelf netjes kunt verdelen.Anoniem: 531088 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:01:
[...]
Wat heb je als starting gift gekozen? Ik raad altijd de Master Key aan, dan kan je de lift naar beneden nemen (New Londo Ruins) en direct rechts gaan, in dat tweede gebouwtje met een trap naar boven en een poort. Dan kom je direct in the Valley of the Drakes, en de slapende Zombie Dragon daar bewaakt de Astora Straight Sword. Dat is een mooi wapen om mee te beginnen
Moet heel erg wennen aan de controls, heb nog nooit een game als deze gespeeld. Gebruik de 360 controller maar ben eigenlijk alleen gewend aan games als Ninja Gaiden, Bayonetta en DMC. Met mijn Knight Heavy Armour is dodgerollen niet echt te doen, haha.
Master Key is het meest gebruikte, maar opzich niet een pré, alles vind je wel.. Pyromancer is vooral een leuke start vanwege de fireglove, de extra statpoints zijn leuk, maar marginaal in endgame, tenzij je echt aan het tweaken bent..Notlupus schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:45:
[...]
Ik had de Tiny Beings Ring gekozen voor mijn Knight, hoorde later van een maat dat je daar eigenlijk niks aan hebt. Zal je tip zeker in m'n hoofd houden voor wanneer ik een nieuw character maak, hij zei dat Pyro wel een aardige is omdat je dan al je punten zelf netjes kunt verdelen.
Moet heel erg wennen aan de controls, heb nog nooit een game als deze gespeeld. Gebruik de 360 controller maar ben eigenlijk alleen gewend aan games als Ninja Gaiden, Bayonetta en DMC. Met mijn Knight Heavy Armour is dodgerollen niet echt te doen, haha.
Doe vooral wat je gewoon leuk vindt/lijkt ;-)
Tiny Beings ring verhoogt je survivability op low level wel iets, dat is het voordeel. Maar hij doet maar 30 hp extra, dus als je boven de level 30 uitkomt heb je er eigenlijk nog maar weinig aan.Notlupus schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:45:
[...]
Ik had de Tiny Beings Ring gekozen voor mijn Knight, hoorde later van een maat dat je daar eigenlijk niks aan hebt. Zal je tip zeker in m'n hoofd houden voor wanneer ik een nieuw character maak, hij zei dat Pyro wel een aardige is omdat je dan al je punten zelf netjes kunt verdelen.
Het maakt eigenlijk niet uit welke class je pakt als je van plan bent om tot een hoog level door te spelen. Mocht je de nadruk leggen op melee dan is het verstandig een character te kiezen die begint met een hoge strength/vitality/endurance en mocht je voor mage kiezen, kies je eerder een hoge intelligence/magic/faith. Controls wennen wel, ik speel op een PS3 controller en dat werkt perfect. In het begin is het even wennen maar na een paar uurtjes wil je niet meer anders. Ninja Gaiden etc zijn games met een veel snellere gameplay, veel springen, veel flashy actie etc terwijl Dark Souls toch een wat langzame maar doordachte gameplay heeft waarbij je heel consciëntieus moet handelen.
En als je die Taurus Demon wilt afmaken wil je snel kunnen rollen, net op het moment dat die hamer voorbijzwaait. Met zware armor neem je net een klein beetje minder damage maar je kan die damage dus ook helemaal voorkomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Nfear op 19-03-2014 13:34 ]
Ik zou het graag eens met een controller spelen, maar ik ken niets van die dingen. De controller zal dienen voor Dark Souls, maar ook voor games zoals Super Meat Boy en Brothers: a Tale of Two Sons. Zo''n standaard x-box controller lijkt me wel goed hiervoor:
http://www.bol.com/nl/p/m...8-meter/1004004010595047/
Ik heb echter 2 vragen:
1) Werkt deze op Windows 8? Op bol.com vroeg iemand dat en iemand antwoordde dat het perfect werkt. Een medewerker van bol reageerde echter ook en zei dat het niet werkt op Windows 8. Kan iemand hier meer over vertellen?
Vraag: Is er iemand die hem op windows 8 heeft werken?Ik heb op het website van microsoft gekeken maar er is geen software of stuurprogramma voor windows 8 alleen voor windows 7.
Mocht er iemand zijn die hem op windows 8 heeft werken graag even laten weten hoe en wat a.u.b.
Antwoord: Ja hij werkt gewoon op windows 8 en zelfs met windows 8 games!
2) Ik heb nooit mer een controller gespeeld (soms even kort bij iemand anders, maar nooit echt serieus), is dit spel dan haalbaar voor mij gezien de moeilijkheid hiervan?Antwoord: Goedemorgen, Bedankt voor je vraag. Nee, helaas werkt deze controller nog niet onder windows 8. Er zijn inderdaad alleen software drivers voor windows 7. Wij hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Bart van bol.com
[ Voor 26% gewijzigd door Bv202 op 22-03-2014 20:10 ]
Ik heb zelf de Wireless variant, die werkt prima onder Windows 8. Drivers zijn standaard in W8 ingebakken en hoeven eigenlijk niet eens gedownload te worden. Het enige wat je download is een soort widget die weergeeft hoeveel mijn wireless controller nog heeft. Niet van toepassing op de wired variant waarschijnlijk. Wat ik wil zeggen: drivers zijn niet eens nodig.Bv202 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:07:
Ik heb echter 2 vragen:
1) Werkt deze op Windows 8? Op bol.com vroeg iemand dat en iemand antwoordde dat het perfect werkt. Een medewerker van bol reageerde echter ook en zei dat het niet werkt op Windows 8. Kan iemand hier meer over vertellen?
Ik ook niet. Zelfde scenario als jij: DS1 willens spelen voordat DS2 uit komt, Eerst aan de slag gegaan met muis en tobo, maar wat was geen fijne ervaring. Had nog zo'n wireless Xbox controller liggen, dus die maar weer eens uit de kast getrokken. Koste een uurtje om aan het gevoel van een controller te wennen, maar sinds ik een week geleden begonnen ben, wil ik niet meer stoppen. Inmiddels alweer een uurtje of 15 gespeeld. Zodra je de controlls een beetje door hebt, is dit spel echt niet té moeilijk. Tuurlijk je gaat vaak dood, zeker in het begin, maar dat hoort erbij. Je krijgt er in ieder geval geen spijt van!Bv202 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:07:
2) Ik heb nooit mer een controller gespeeld (soms even kort bij iemand anders, maar nooit echt serieus), is dit spel dan haalbaar voor mij gezien de moeilijkheid hiervan?
Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |
Ik ben nu op weg naar de boss in Izalith. Vervolgens naar Kiln
[ Voor 21% gewijzigd door Nfear op 22-03-2014 23:18 ]
Eindbaas is best makkelijk als je weet hoe je moet reageren..

Ik wacht nu op deel 2 voor de pc en dan ga ik me richten op intelligence of faith.
[ Voor 72% gewijzigd door Nfear op 24-03-2014 12:11 ]
Gefeliciteerd, je hebt een keuze gemaakt waar je geen spijt van gaat krijgenBv202 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:54:
Bedankt, in dat geval koop ik die controller gewoon
Hehe, ik hoop dat je gelijk hebt. Het is inmiddels besteld, maar het zal nog een paar dagen duren voor ik het thuis ontvangAnoniem: 531088 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:42:
[...]
Gefeliciteerd, je hebt een keuze gemaakt waar je geen spijt van gaat krijgen
Op het moment dat ik sterf mag ik steeds weer dezelfde stukken opnieuw doorlopen. Daardoor wordt ik er beter in, maar ik heb simpelweg geen zin om steeds dezelfde vijanden in dezelfde volgorde te verslaan. En op het moment dat ik denk een stukje af te snijden wordt dat direct hard afgestraft.
Ik zie er simpelweg de lol niet meer van in en kan niet precies aanwijzen waar het ten opzichte van Demon's Souls verschilt. Maar goed, genoeg andere games op mijn backlog. Als iemand deze nog tegen verzendkosten wil hebben mag het. (PS3)
Is er een manier om het spel op te slaan buiten die fires? Het is echt frustrerend dat ik telkens opnieuw een groot stuk moet herdoen omdat ik doodga op 1 bepaald punt...
Nope, daarom is het spel ook zo lastig!Bv202 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:58:
Zo, mijn controller is geleverd; nu er nog mee leren werken
Is er een manier om het spel op te slaan buiten die fires? Het is echt frustrerend dat ik telkens opnieuw een groot stuk moet herdoen omdat ik doodga op 1 bepaald punt...
Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |
[ Voor 3% gewijzigd door Walance op 27-03-2014 15:51 ]
Gebruik je ook DSFix toevallig al ? ;-)Bv202 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:58:
Zo, mijn controller is geleverd; nu er nog mee leren werken
Er zit heel stiekem een autosave functie in...om de 10 minuten.. Just in case
En Dark Souls nog makkelijker maken dan het al is?Rann schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:27:
[...]
Gebruik je ook DSFix toevallig al ? ;-)
Er zit heel stiekem een autosave functie in...om de 10 minuten.. Just in case
Volgens mij bewaakt hij ook nog een ring die op zich handig is. Hij is goed te doen als je eerst alle gewone hollows in de buurt afmaakt inclusief de hollows die firebombs gooien vanaf dat platform. Dan kite je die black knight naar dat stukje waar 3 hollows stonden, voor de ingang van het gebouw. Daar heb je plaats genoeg om hem heel geduldig te bevechten, je kunt hem ook redelijk goed backstabben dan. Alternatief kun je zijn aandacht trekken en een sprintje trekken naar die ladder en hem van bovenaf bekogelen met pyromancy / firebombs / spells. Levert wel lekker veel souls op zo vroeg in de game en als je geluk hebt zijn wapen. Dat zul je dan waarschijnlijk niet meteen kunnen gebruiken qua requirements maar dan heb je iets om naar uit te kijken.Anoniem: 531088 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:35:
[...]
Bedoel je de Black Knight in de steeg onder dat gebouw waar je Gold Pine Resin krijgt? Ik raad aan om te wachten. Hij dropt een Titanite Chunk en die heb je pas later in het upgrade-proces van je gear nodig. Gewoon even wachten totdat je wat hoger level bent en een sterker wapen/armor hebt
[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 31-03-2014 11:38 ]
Sorry, nog niet gezien. Ik had mijn email notificaties uit staan.spaceboy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 06:57:
Heel graag! Je hebt pm!
Ik heb het spel nog eens bezocht en begrijp nu beter waarom het mij niet ligt. Feitelijk heb je een wiki nodig en de strijd vindt feitelijk niet plaats in combat mechanics maar in de game mechanics zelf, maar in het vinden van loop holes. De Taurus Demon strategiën zijn stuk voor stuk manier waarbij je een vreemde tactiek moet toepassen omdat normale combat niet werkt.
Je bent zo niet een spel aan het spelen, maar een systeem aan het breken. De vaardigheid wordt gezocht buiten de reguliere aanpak. Als ik terugkijk naar mijn ervaring met Demon's Souls was dit bij de boss fights niet anders. De meesten heb ik verslagen door op een blind spot met een boog te staan nadat ik online advies heb gezocht.
Eigenlijk een vage manier om een game te spelen.
Dat jij een bug abused door in een blindspot te staan, is wel weer heel wat anders!
Bij dit spel moet je in een bossfight gewoon niet stil blijven staan, je moet dodgen/rollen/parryen om geen damage te krijgen, en dan zelf klappen uit te delen. Het heeft niets te maken met het 'breken van een systeem'.
De reguliere aanpak in hack & slash is zoveel mogelijk slaan voordat je zelf dood bent, en in essentie is dat hier ook, alleen je gaat veel sneller dood dan in een 'echte' hack & slash. Dus moet je zorgen dat je de damage ontwijkt/negate op één of andere manier.
Om maar een voorbeeld te geven: De Taurus Demon, het maakt het makkelijker met een plunge attack/lightning resin, maar het is heel goed te doen zonder dit.. Alleen lastiger ;-) Je kan ook gewoon als hij een links/rechts slag maakt onder hem door duiken en dan weer aanvallen...
Zelf heb ik de game eerst zonder wiki uitgespeeld, toen met een wiki nog even wat 'oooh, dus zo kan het ook' moment gehad. Tuurlijk, het heeft een hoge instap, maar zo gaaf als je het zelf allemaal red..
Or am I just feeding the obvious troll ?

[ Voor 14% gewijzigd door Rann op 09-04-2014 13:26 ]
Al met al werd de game een stuk makkelijker naar mate ik meer speelde. Waarschijnlijk omdat ik gewend raakte aan de controls en mechanics. Al waren er bosses die wel lastig waren, looking at you snorlax en pikachu. Pinwheel was een pushover, Nito ook. Demon Firesage had ik wat moeite mee, maar was niet al te moeilijk. Solaire was een goede hulp bij de centipede demon. Bed of chaos was echt ff een wtf moment. Four Kings, omg, die was zo makkelijk
Ook de dlc gedaan. Sanctuary Guardian was echt moeilijk, heeeel veel dood gegaan. Totdat ik een goede patern gevonden had en na wat problemen met de uitvoering, ging hij vrij makkelijk neer. Artorias, waar van te voren hele slechte verhalen hoorde dat hij moeilijk was, ik had verrassend weinig moeite met hem. Ik ben denk 3 keer dood gegaan. Hij heeft hele simpele tells wanneer je moet dodgen en dan heeft hij een recovery periode waar je hem kan raken. Kalameet was vreselijk, omg, wat een kut boss. Manus ging wel weer, stuk moeilijker dan Gwyn en best wel waardig als final boss fight.
Al met al prima vermaakt en nu volledig aan het hypen voor de PC release van DS2
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Dat is niet nodig. Je vindt wel in een kist Gold Pine Resin waarmee je lightning damage kan toevoegen daar houdt hij niet van, maar je kan hem niet one-hitten met die jump. Je zult langs hem moeten (of onder zijn benen door) en hem verder de muur op lokken en met hem vechten, of hem dan opnieuw passeren en nog een keer de ladder op.Japser schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:36:
Dusss: vraagje he, ben ook bezig met deze keiharde game (PC + DS3) en loop nu al een week te klooien bij de Taurus Demon. Tactiek heb ik geregeld, ik ga voor de jump kill maar had meer een vraagje over mijn wapen. Gebruik nu een simpel broadsword wat niet geupgraded is. Heb je voordat je naar de Taurus Demon gaat ergens een mogelijkheid tot upgraden van je wapen tot zeg +5 ?
Goed bezig! De rush als het eindelijk lukt... Dat is gewoon bijna het heerlijkste aan het spel..Japser schreef op maandag 05 mei 2014 @ 00:26:
Inmiddels ook de Bell Gargoyles down en de Capra Demon =] Fijne progress voor n weekendje spelen. Nu nog de Black Knight in Undead Parish en die Titanite Demon (die is tricky) en dan heb ik de hele area wel gecleared. Genieten!
Zelf druk bezig met DS2... Bijna net zo frustrerend
Mss ligt het aan mij dat ik iets teveel gegrind heb (lvl 31 + drake sword + knights armour +2 en de Gargoyle Helm) en daar nu beetje uit synch ben met moeilijkheidsgraad?
Capra demon is ook een soort van tussen boss, kan irritant zijn, maar in principe erg gemakkelijk.. Wacht maar tot je bij de rest komt
Capra vond ik het moeilijkste van het hele spel. Echt niet te doenRann schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:56:
Drakesword... Is behoorlijk overpowered op laag level ;-) Succes ermee in Blighttown
Capra demon is ook een soort van tussen boss, kan irritant zijn, maar in principe erg gemakkelijk.. Wacht maar tot je bij de rest komt
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Je kan daar een NPC voor summonnen ergens op die trappen mits je human bent. Laat hem lekker de aggro nemen en kijk eens van een afstandje wat de boss allemaal uitspookt. Gaping dragon is super easy als je hem door hebt. :-)Japser schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:52:
Dacht dat ik lekker bezig was...totdat ik meneer de Gaping Dragon tegenkwam
Haha! Mooi he... Denk je oh.. Een beestje... OMFGWTFBBQ!Japser schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:53:
Nee ik ga het "solo" doen =] Geen easy mode met NPC erbij voor mij hoor. Ga vanavond lekker rondhupsen om hem heen en dan breek ik em helemaal af...ooit. Ik had toch al 1/30ste van zn health afgemept voor ik dood ging dus het kan alleen maar beter gaan.
Een NPC erbij maakt het niet altijd handiger, aangezien de boss daardoor meer hp krijgt... ;-) Zelf vond ik Gaping goed te doen, patience is key..
Succes! Als je nog een tip kan gebruiken check je de spoiler of je gaat helemaal hardcore.Japser schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 08:53:
Nee ik ga het "solo" doen =] Geen easy mode met NPC erbij voor mij hoor. Ga vanavond lekker rondhupsen om hem heen en dan breek ik em helemaal af...ooit. Ik had toch al 1/30ste van zn health afgemept voor ik dood ging dus het kan alleen maar beter gaan.

Zit beetje te trillen hihi...
(PS: heb ook nog de Dragon King Great Axe weten te bemachtigen, echter kan nu geen ruk met dat ding...50 strength requirement ofzo).
[ Voor 53% gewijzigd door Japser op 08-05-2014 10:51 ]
Haha gefeliciteerd!Japser schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:06:
OMG!! hij is dood =]![]()
(PS: heb ook nog de Dragon King Great Axe weten te bemachtigen, echter kan nu geen ruk met dat ding...50 strength requirement ofzo).

Gelukkig was dat maar een 'zijboss'... nu tijd voor het echte werk ;-) succes...
Veel plezier in Blighttown. De vreselijkste area in DS als je het mij vraagt. (Runner-up is Sen's Fortress)Japser schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:06:
OMG!! hij is dood =]![]()
Sen's Fortress is ook even leren ja... Maar het O&S gebied is toch ook wel verschrikkelijk..snamgaah schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:35:
[...]
Veel plezier in Blighttown. De vreselijkste area in DS als je het mij vraagt. (Runner-up is Sen's Fortress)
#1 Anor Londo
#2 Blighttown
#3 Sen's Fortress
#4 Painted world
Mijn vreselijkste top 4
Ik vond het gedeelte vlak voor O&S op zich wel aardig, wekte wel irritatie om daar wekenlang stuck te zijn. Maar an sich zag het er mooi uit en vond ik die 12 (?) Silver Knights farmen best vermakelijk. Dat ging ik vanzelf soms een tijdje doen als ik vast zat bij O&S in de naieve hoop dat ik met een paar extra punten in het een of het ander het verschil kon maken. Maar mijn SL was al zo hoog dat ik op een gegeven moment 8 rondjes moest maken om nog te levelen..Rann schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:11:
[...]
Sen's Fortress is ook even leren ja... Maar het O&S gebied is toch ook wel verschrikkelijk..
#1 Anor Londo
#2 Blighttown
#3 Sen's Fortress
#4 Painted world
Mijn vreselijkste top 4
Die twee Greatbow Archers op dat stukje waren wel vreselijk, heb ik daar bij gevloekt zeg. En die strekkende meters die je soms moet afleggen en hoe tergend langzaam het gaat als je die trap een keer moet draaien..
Ik ga DS toch bijna missen. Zodra ik DS2 grijs heb gespeeld kan DS er weer in.
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 08-05-2014 13:26 ]

geen backup ?Japser schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:50:
Ruk...mn savegame is corruptIk was net beetje bezig in Darkroot Basin...

Beep Boop son ... Beep Boop
gebruikte je DSfix ?
want als ik me niet vergis zit daar standaard een back-up functie in
Beep Boop son ... Beep Boop
Edit :Ondertussen alweer bijna bij de Gargoyles, kom wel redelijk makkelijk door de gedeeltes waar ik al geweest was. Zelfs Taurus Demon was n eitje =]
[ Voor 34% gewijzigd door Japser op 11-05-2014 01:12 ]
Hoe is die corrupt geraakt?Japser schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:31:
Nee ik had em standaard draaien, met ps3 controller Motionjoy installed. Nu maar wel met dat progje! Ben maar opnieuw begonnen met een Deprived char.
Edit :Ondertussen alweer bijna bij de Gargoyles, kom wel redelijk makkelijk door de gedeeltes waar ik al geweest was. Zelfs Taurus Demon was n eitje =]
Ragequit is nooit verstandig ;-) Corrupte save is kut... Zelf één keer gehad op de Xbox, nog nooit op de PC gelukkig.Japser schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:31:
Nee ik had em standaard draaien, met ps3 controller Motionjoy installed. Nu maar wel met dat progje! Ben maar opnieuw begonnen met een Deprived char.
Ik gebruikte zelf DSFix met savegame backup, just in case... om 20 uur verloren te zien gaan is... minder prettig..
Dat is wel mooi inderdaad, had ik zowel in DS als in DS2. Eerste character gaat het traagst maar je leert noodgedwongen heel snel en ieder volgende character gaat soepeler.Japser schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:31:
Gebeurde wel iets raars, wat mij bijstond was dat zodra de 2de Gargoyle erbij komt, alleen die met vuur gaat spuwen. De andere blijftt melee. Echter ik was ineens druk bezig om vuur van beide beestjes te avoiden en in positie te komen.
Helaas geen tijd om verder te proberen komende weken, zit in buitenland voor mn werk
Het voelt allemaal wel veel trager en meer clunky... maar dat is niet perse een slecht iets.
Zin in! Maar wel geïntimideerd wegens trauma's uit m'n allereerste DS-ervaring een jaar geleden ofzo
Anoniem: 493811
YouTube: Dark Sauce (Dark Souls Parody) (alleen deel 1 kijken) is ook heeeel herkenbaar..
[ Voor 180% gewijzigd door Rann op 27-05-2014 08:08 . Reden: doublepost ]
Heb het geluk gehad dat m'n eerste co-op partner het aandurfde om Havel te doen via de Undead Burg shortcut (heb de Master Key), dus speel al vanaf het begin met z'n ring. Daarnaast had ik nog een vriendelijke Sunbro die 10x Twin Humanity achterliet, hoewel ik die nog niet gebruikt heb (en nog niet nodig heb gehad), weet ik ook niet of ik dat ga doen, aangezien dit dusdanig grote voordelen zijn dat het een beetje uitdaging wegneemt.
[ Voor 9% gewijzigd door yinx84 op 27-05-2014 12:57 ]
Gargoyles -> fun fight! Had meer moeite met de kamer ervoor (al die rot Depraved daar met de magus)
Taurus -> Tel ik niet mee, die gaat te makkelijk neer
Capra Demon -> Daar zijn geen nette worden voor. Wat een klere gevecht
Gaping -> Opeens een heel ander gevecht met meer rollen en een stuk pro actiever reageren. Wel leuk
Quelaag -> Zelfde als Gaping. Alleen wel een stuk lastiger.
yinx84 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:55:
Ornstein & Smaug heb ik nu in één keer down.
[ Voor 26% gewijzigd door Japser op 27-05-2014 15:21 ]