[Multi] Dark Souls

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt niemand. Het is niet zo nodig om op zoek te gaan naar een PC vs Console discussie als die er niet is.

Op zich is de PC versie gewoon beter vanwege de mods. Althans qua graphics. Qua besturing is het gelijk vanwege goede controller support. Alleen qua online schijnen de consoles het weer beter te doen. Dat weet ik echter niet zeker omdat ik alleen weet hoe het op de Xbox is.

Daar is het zo dat ik altijd geinvade word op precies het verkeerde moment. Lijkt nog vrij actief. Ben in NG+ in Anor Londo en wordt stelselmatig geinvade net voor de bossfight. Vrij irritant maar anderzijds ook vrij gaaf hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Misschien ben ik gek maar na dit spel op de PS3 en Xbox gespeeld te hebben zit ik er nu serieus aan te denken om hem ook op de PC uit te spelen.
Prijs is erg laag en heb volgens mij alleen nog een Xbox controller nodig.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

lanerios schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:32:
Onplezierig? Is zeer, zeer persoonlijk. Ik heb er totaal geen last van, mijn vriendin weer wel. Maar mensen moeten stoppen met zeiken dat het spel totaal bagger is en dat de PC versie god is vanwege Blighttown.
Wordt weer het kansloze "PC Is superieus, jij als console speler bent gewoon kansloos" etc
Sorry hoor, maar je kunt ook het tegenovergestelde doen en oogkleppen opzetten. Ik heb hem met veel plezier gespeeld op de PS3 en vind het een van de beste games van de afgelopen jaren, maar Blighttown is echt een drama qua framerate en gewoon niet fijn om langdurig te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik moet zelf zeggen dat ik totaal geen issues had met Blight town, voor mij waren de FPS drops in Izalith (Vlak voor Bed of Chaos) veel erger, als je al die vuur beesten achter je aan hebt zitten :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Gelukkig hebben ze voor het vervolg een factortje meer budget. En neem aan dat ie in 2014 ook wel voor de next gens uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Bah, koste vrij veel tijd om game te installeren met W8 en dat beachelijke games for windows live.
Wat een bagger programma.
Kreeg continue "Dark Souls Prepare to Die executable has stopped working"

Uiteindelijk gelukt (lang leve Google , hehe), DSfix er overheen gegooid en nieuwe PC controller gekocht (Logitech F310)

Game ziet er ( na DSfix installatie ) eindelijk mooi uit en speelt heerlijk weg met de controler.
Nu nog een klasse keizen. Denk dat ik ga voor een cleric ( faith build met Astora zwaard etc) of eventueel toch weer een warrior met misschien alleen de heal miracle.

Ook nog nooit pyromancer geprobeerd :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Hmmm, toch maar gezwicht en de prepare to die edition gehaald in de steam sale. Ik heb ook de Xbox game, maar de dlc daar was duurder dan de aanbieding op steam. En snelle laad tijden en betere gfx zijn toch wel welkom ^^

Enige jammer is dat er niet zo veel mensen in het begin gebied hangen. Ik moet nog 13 of 14 van die sunlight medals voor mijn greater lightning spear. Ik word niet heel erg vaak gesummoned hellaas. Ik ben al lvl 24, maar dat zou niet veel uit moeten maken, gezien ik niet gefarmed heb en nog geen 1 soul item gebruikt heb. Ik ben nu ook al mijn souls aan het sparen en ga ze pass spenden als ik genoeg sunlight medals heb.

Tot nu toe erg blij met mijn keuze, het loopt een stuk soepeler en sneller. En er zijn mensen die een faith build echt onderschatten. Enige wat ik nu nog wil doen is kijken of ik weer voor de claymore ga, of misschien een ander wapen. Die starting dagger van de thief occult maken is ook heel sterk. En stuk sneller.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Kleine troost, je hebt "slechts" 10 van die Sunlight Medals nodig voor Greater Lightning Spear. Je level maakt wel degelijk uit, je summon sign is enkel zichtbaar voor mensen die +/- 10 levels boven of onder jouw level zitten. Aangezien veel mensen, zeker de veteranen, laag level zullen zijn (vaak tussen de 10-15) in The Burg, nemen je kansen al een stuk af als je zelf 24 bent. Wat je eventueel kan proberen, is naar de Capra Demon te gaan en het liefst niet hoger dan 25 te worden, van daaruit ook rond level 25 blijven hangen en naar de Gaping Dragon te gaan. Op deze manier kan je makkelijk nog aan een paar medals komen.

Tip die ik ook graag mee wil geven, maak je wapens niet Divine/Occult. Je bent beter af om je Claymore (wat overigens een heerlijk wapen is, ga ervoor!) maar maak ze +15 zodat je later in het spel deze nog kan enchanten met bijv. Resins, of in jouw geval kan enchanten met Darkmoon Blade/Sunlight Blade.

Hoeft niet natuurlijk, maar als je klaar bent met Faith te levelen en je wilt nog wat punten in str/dex gaan pompen als je wat verder bent, doe je zowieso meer damage met je wapen, met de mogelijkheid dit nog eens flink te verhogen met een weapon buff. Wat wel een heel groot voordeel is van een Divine Weapon, is dat de skeletjes in de Catacombs ook echt dood blijven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Met "maakt niet zo veel uit" bedoelde ik dat ik met lvl 24 nog wel mensen tegen zou moeten komen ^^

Op mijn xbox char heb ik divine claymore+5 atm. Ik wilde ook die richting op met dit character. Ik ben daar nu in Anor Londo, en 2 keer dood gegaan bij die silver knight archer brug. Dat is het verst dat ik gekomen ben. Maar de rede dat ik 20 van die medals wil, dan hoef ik volgende playthrough niet weer perse te farmen ^^.

ik ga voor 30 faith in eerste instantie voor GLS. Dat werkt op de xbox ook lekker. En denk voor Ricards Rapier. Die was ook al sterk met een resin, vooral die Right Trigger attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Dat moet je even uitleggen, dat je 20 medals wilt om voor de volgende playthrough niet te hoeven farmen. Met uitzondering van sleutels/plot items draag je alles over wat je in een eerdere playthrough hebt verzameld. Greater Lightning Spear neem je dus gewoon maar naar New Game+ (en ++ enz), tenzij je van plan bent iedere playthrough inderdaad de spreuk wilt pakken om hem te stacken.

Ahh de Silver Knights met die grote bogen, leukste stukje uit het hele spel. Je kan overigens door de pijlen heenrollen, als je dodged voor de pijl je raakt, rol je er zonder problemen doorheen. Als je dan ook een beetje kan parryen (+riposte) of hem eraf schopt, valt het gelukkig allemaal wel weer mee.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
die archers zijn erg leuk. Ik gebruik vaak de zeer cheap methode

Boog + poison arrows. halverwege de helling staan, raken ze je niet. En dan poison op ze gooien en afwachten :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

lanerios schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:47:
die archers zijn erg leuk. Ik gebruik vaak de zeer cheap methode

Boog + poison arrows. halverwege de helling staan, raken ze je niet. En dan poison op ze gooien en afwachten :p
Snellere + net zo cheap: die ring waarmee je onzichtbaar wordt en dan halverwege gaan staan. Kun je rustig mikken, een pijl in z'n flikker schieten en weer even achter het muurtje wachten tot hij uit pure frustratie 4 pijlen ofzo jouw richting opknalt. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Jep :p die werkt ook goed. Heb zelf een hekel aan die ring. Ik draag meestal die Sacrifice ring, puur uit veiligheid, hoewel ik niet vaak meer dood ga, behalve op die k*t capra >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

die 20 medals zijn vooral voor sunlight spear ^^

En ripostes werken ook prima voor die silver knights. Echter de eerste keer dacht ik: Ik blok die pijl! en met me redelijk hoge poise en 38 endurance (dus genoeg stam) krijg ik zo'n knockback dat ik met me rug tegen de muur kom, en vervolgens de afgrond in donder.

de 2de keer riposte ik hem. Echter de animatie buggde uit of zo. en ipv dat ik me zwaard in hem steek, jumpt me character zo de afgrond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Dubbel post i know, maar, we zijn 2 dagen verder :) (ok, 1.5dag).

Anyways, gisteren echt een paar rare dingen mee gemaakt. Ik word gesummoned, hopelijk om die stomme gargoyles te doen. En er komt een rode phantom de game binnen. Met moonlight great sword, dikke armor, dlc magic spells. en die instagibbed ons gewoon ff :S En das niet de enige. Echt een paar keer gewoon tegen mensn gekomen met zo ziek veel gear en upgrades dat ze gewoon instagibben :S

Goed, ik ben zelf nog nooit invaded geweest. Dus das niet zo erg, maar als je dood gaat als phantom begin je weer bij je laatste bonfire en dan moet je weer een pleuris end lopen voor je die sign kan plaatsen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Eh ik heb ook een level 15 character met een Titanite Catchpole op +5 die met een beetje backstab +/- 600 damage doet en met een ripose 900+ Tis niet echt moeilijk als je de game al een paar keer hebt uigespeeld en weet hoe je de bosses moet doen :p

Beetje flauw is het natuurlijk wel, want als laag level met goede equipment tegen menesen die weinig ervaring hebben of zelf nog laag level zijn zonder goede equipment is het nauwelijks een eerlijk gevecht. Grappig genoeg gebeurde mij het tegenovergestelde, ik werd gesummoned voor Gargoyles, we werden geinvade door iemand (niet bijzonder uitgedost zal ik maar zeggen) en ik gooide 1 Great Chaos en hij was weg. Voelde me wel een beetje schuldig voor die persoon, maar ja.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Het gaat meer over Dark Souls 2, maar omdat daar (volgens mij) nog geen topic van is, maar even hier. Leuke trailer van de armor van de hero in Dark Souls 2... :)

http://www.ign.com/videos/2013/08/23/dark-souls-ii-forging-a-hero-trailer

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik kwam er pas na 75% van het spel achter dat je de fps van 30 naar 60 kon boosten in de config van dsfix :x Dat speelde een stukje lekkerder.

Zojuist voor 't eerst uitgespeeld :) Wil nu een official guide bestellen om zo nog een keer het spel te doorlopen en alles te zien wat ik gemist heb.

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Gouden tip! Toffe trailer! Geniale muziek erbij! Man man man... ik vermaak me op dit moment kostelijk met GTA5 (staat toch wel in m'n top-3-aller-tijden, maar niet boven Dark Souls). Maart 2014... en toch geen verwijzing naar een PS4 of X1 release... Is daar al IETS van bekend? In dat geval hoef ik nog even geen next-gen console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Iusedto schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:30:
Misschien ben ik gek maar na dit spel op de PS3 en Xbox gespeeld te hebben zit ik er nu serieus aan te denken om hem ook op de PC uit te spelen.
Prijs is erg laag en heb volgens mij alleen nog een Xbox controller nodig.
Na 3 playthroughs op de pc heb ik 'em nu ook op de Xbox gekocht :)
Controller speelt toch wel een stuk lekkerder dan mouse+keyboard. Jammer dat je op de xbox wel dikke lag hebt in New Londo Ruins etc.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
spaceboy schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:48:
[...]

Gouden tip! Toffe trailer! Geniale muziek erbij! Man man man... ik vermaak me op dit moment kostelijk met GTA5 (staat toch wel in m'n top-3-aller-tijden, maar niet boven Dark Souls). Maart 2014... en toch geen verwijzing naar een PS4 of X1 release... Is daar al IETS van bekend? In dat geval hoef ik nog even geen next-gen console.
Nope.. is nog niks over bekend.
Dit is wat er laatst in een artikel stond hier op tweakers.

Tanimura hoopt bovendien dat de game op Xbox One en PlayStation 4 verschijnt, al beslist uitgever Namco Bandai daarover en niet From Software. Een versie voor de nieuwe generatie is dan ook nog niet aangekondigd. "Als ontwikkelaar ben ik echter erg geïnteresseerd in de nieuwe generatie en ik maak graag games voor PS4 en Xbox One."

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ook nog weinig nieuws over de PC versie cq PC pre order mogelijkheid.
Wel jammer.

Vanavond weer nieuwe ronde, nieuwe kansen in DS.
Ga voor een warrior of Pyro deze keer. Geen idee welke leuker/beter is.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 00:42
RedruM schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:14:
[...]

Na 3 playthroughs op de pc heb ik 'em nu ook op de Xbox gekocht :)
Controller speelt toch wel een stuk lekkerder dan mouse+keyboard. Jammer dat je op de xbox wel dikke lag hebt in New Londo Ruins etc.. :(
Ik heb in new londo geen slowdown op mijn PS3. Hier heb ik alleen last van in blighttown swamp.

Vorige week was dit spel een steam store weekdeal en kostte €7,50. Heb het maar gekocht. Als er iemand zin heeft om op PS3/PC te spelen, geef me maar een PM. :)

/E: Ben op dit moment bezig om een SL 10 invader te maken maar ik heb het idee dat 4K een probleem gaat worden. Iemand tips voor een strategie?

[ Voor 11% gewijzigd door Aekaz op 02-10-2013 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:27

fub

Ik heb dit spel in de Steam Midweek deal gekocht -- voor die prijs was ik wel in voor een experimentje. Ik vermaak me prima: als je er maar voor zorgt dat je je zielen weer ophaalt is er eigenlijk niet zo veel aan de hand als je het loodje legt.
Maar toch... ben nu aangeland bij de Darkroot Garden, maar dat valt me toch niet mee. Eigenlijk wil ik een sterker wapen: loop nu rond met de Drake Sword, en da's best prima, maar die Demonic Foliages en die Stone Knights, die kosten me wel veel moeite.
Heeft iemand een tip hoe ik een beter wapen kan bemachtigen, in de fase van het spel waar ik nu zit? Ik ben door Undead Burgh en de Undead Parish heen gekomen, en heb ook de Lower Undead Burgh gedaan (behalve de boss daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Als je alle 2 de bells hebt gehad. Ga dan dat kasteel in (erm.. naam kwijt) voorbij de blacksmith. En pak daar de Lightning Spear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

fub schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:23:
Ik heb dit spel in de Steam Midweek deal gekocht -- voor die prijs was ik wel in voor een experimentje. Ik vermaak me prima: als je er maar voor zorgt dat je je zielen weer ophaalt is er eigenlijk niet zo veel aan de hand als je het loodje legt.
Maar toch... ben nu aangeland bij de Darkroot Garden, maar dat valt me toch niet mee. Eigenlijk wil ik een sterker wapen: loop nu rond met de Drake Sword, en da's best prima, maar die Demonic Foliages en die Stone Knights, die kosten me wel veel moeite.
Heeft iemand een tip hoe ik een beter wapen kan bemachtigen, in de fase van het spel waar ik nu zit? Ik ben door Undead Burgh en de Undead Parish heen gekomen, en heb ook de Lower Undead Burgh gedaan (behalve de boss daar).
Voor mij maakte in het spel het soort wapen eigenlijk niet zoveel uit. Elk wapen heeft zijn eigen voordeel. Of je gaat voor supersnel en minder damage of ultra-lomp damage maar langzaam. Je kunt beter je tijd besteden aan het doorgronden van de strategie. Maar dit klinkt vast te simpel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
en vergeet niet! upgrade je wapens! met de Drake sword zou ik het niet doen, waste of materials/souls. Maar andere wapens vooral doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Ik heb mijn boog al de nodige upgrades gegeven. Maar mijn beste wapen is tot nu toe de Drake Sword, en als ik naar een gemiddelde LP video kijk, dan heeft men tegen de tijd dat men aankomt in de Darkroot Gardens een heel arsenaal aan (sterke!) wapens. Tips zijn ook: "Gebruik een wapen met een vuur-enchantment", maar hoe ik daar aan zou hebben moeten komen tegen die tijd is me volkomen onduidelijk.

Maar inderdaad, je moet gewoon goed worden in het spel, en de manier om beter te worden is herhaling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00
Ik zweer bij de uchigitana, alleen moet je daar wel de undead merchant voor killen (er is ook een andere manier, maar die is nogal omslachtig, zeker in het begin van de game). Je kan ook nog even een suicide run doen in de graveyard (achter firelink shrine), daar ligt een winged spear en een zweihander, maar daar schiet je ook niet veel mee op, omdat je statscaling nog niet zorgt voor een aanzienlijke damage met die wapens.

Denk dat je beter naar de depths kan gaan daar de large ember ophalen, dan kan je een wapen die bij je stats past upgraden tot +10. Je moet sowieso eerst naar beneden om de 2e bel te luiden. Darkroot garden zou ik bewaren voor later (nadat je miss Quelaag naar de eeuwige jachtvelden hebt geholpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Na wat verder gespeeld te hebben heb ik de Depths 'afgehandeld' en heb ik de Large Ember naar de smid in Undead Parish gebracht. De Undead Merchant Male heeft bij een "tragisch ongeval" het leven gelaten, dus ik heb ook zijn katana inmiddels. Die heb ik helemaal gepimpt bij de smid, en in combinatie met wat Gold Pine Resin had ik slechts twee 'runs' nodig om de wyvern tussen de Undead Burgh en de Undead Parish te verslaan. Gaat lekker dus, tijd om verder te gaan.

Toch heb ik nog twee vragen:
- Waar is de Humanity voor? Ja, je kan een bonfire Kindlen om meer Estus Flasks gevuld te krijgen, en daarvoor moet je 'unhollow' zijn. En alleen als human kan je summonen of ge-invade worden. Nu ben ik meer een solo-speler, dus ik loop bijna altijd als hollow rond. Is er verder nog een reden om te investeren in humanity? En die teller links bovenin het scherm, links naast de HP en stamina bar, telt die het aantal humanities dat je hebt verzameld oid?
- Wat is nou een mooi aantal souls om mee rond te lopen? Ik heb er nu zo'n 33000 over -- zal ik dat seal kopen bij de smid, of juist een hele zwik levels omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

fub schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:32:
Na wat verder gespeeld te hebben heb ik de Depths 'afgehandeld' en heb ik de Large Ember naar de smid in Undead Parish gebracht. De Undead Merchant Male heeft bij een "tragisch ongeval" het leven gelaten, dus ik heb ook zijn katana inmiddels. Die heb ik helemaal gepimpt bij de smid, en in combinatie met wat Gold Pine Resin had ik slechts twee 'runs' nodig om de wyvern tussen de Undead Burgh en de Undead Parish te verslaan. Gaat lekker dus, tijd om verder te gaan.

Toch heb ik nog twee vragen:
- Waar is de Humanity voor? Ja, je kan een bonfire Kindlen om meer Estus Flasks gevuld te krijgen, en daarvoor moet je 'unhollow' zijn. En alleen als human kan je summonen of ge-invade worden. Nu ben ik meer een solo-speler, dus ik loop bijna altijd als hollow rond. Is er verder nog een reden om te investeren in humanity? En die teller links bovenin het scherm, links naast de HP en stamina bar, telt die het aantal humanities dat je hebt verzameld oid?
- Wat is nou een mooi aantal souls om mee rond te lopen? Ik heb er nu zo'n 33000 over -- zal ik dat seal kopen bij de smid, of juist een hele zwik levels omhoog gaan?
Humanity is vooral relevant bij multiplay, maar ook als solo-gamer heb je het nodig om human te zijn om iemand (ook computer medespelers) te kunnen summonen. SOMS is dat best relaxed bij een nare boss-fight, dat kan net het verschil maken. Volgens mij (het is al een jaar geleden dat ik gespeeld heb volgens mij) heb je ook een relatie tussen aantal humanity (is het maximum niet 20 ofzo?) en de kans dat je bepaalde spullen vindt. Je "luck" factor hangt er volgens mij dus ook vanaf.

Souls maakte ik vrijwel altijd op als ik een level omhoog kon. Maar op een gegeven moment heb je er eigenlijk weinig aan, op een gegeven moment werkt het zelfs tegen je om een hoog level te hebben, want dan zijn er vrijwel geen spelers meer online te vinden die in jouw level-range zitten (en dus speel je echt alleen). :)

Heb net in afwachting van maart 2014 zelfs een poster besteld:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/34-Dark-Souls-Hot-World-Action-Video-Game-1-2-38-x24-Poster-/00/s/NDA2WDY1MA==/$T2eC16NHJGgFFm8H!ZRMBSTZyGLipw~~60_12.JPG
Waarom? Ach... je kunt niet vroeg genoeg beginnen met 'r zin in krijgen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
Drake sword is juist goed in darkroot garden. Snelle moveset en 3hit die demonic foiliages (Niet in het gedeelte met Sif, maar daar ben je nog niet). Humanities geven resistance en tot de 20 humanity een boost in je dropchance.

/E: Die teller linksbovenin is inderdaad het aantal humanity dat je op je character hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Aekaz op 06-10-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Dus als ik het goed heb, kan je het beste de Humanities die je vindt meteen gebruiken? Blijven ze ook liggen als je gedood wordt, of ben je ze dan gewoon kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

fub schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:13:
Dus als ik het goed heb, kan je het beste de Humanities die je vindt meteen gebruiken? Blijven ze ook liggen als je gedood wordt, of ben je ze dan gewoon kwijt?
Nee helaas. Die humanities vervallen als je dood gaat. Dus alleen gebruiken als je ze ECHT nodig hebt of aan het zoeken bent naar iets speciaals (en je drop-chance wilt verhogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Humanity zorgt er voor dat je meer kans hebt op het vinden van spullen, wanneer je vijanden doodt. Als je bij je stats kijkt, zie je ook drop rate staan (oid), die gaat omhoog bij elke humanity die je actief hebt (tot een bepaald maximum). Daarnaast zijn er ook bepaalde wapens die meer schade doen wanneer je humanity hebt, zoals Quelaag's Furysword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
fub schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:23:
Ikzelf zweer bij een zoveel mogelijk geüpgrade Claymore. In de fase van de game waar jij in zit is dit waarschijnlijk +9, maar je kunt later natuurlijk altijd voor +15 gaan. Dit is een greatsword met een heerlijke moveset (doet veel denken aan een normaal straight sword), en hij is niet zo langzaam als andere greatswords. De heavy attack is een thrust attack naar voren met een enorme range. Daarmee kun je erg veel vijanden raken zonder dat ze jou kunnen raken (vooral als je voorzichtig speelt), maar hij is ook bruikbaar in smalle gangen.

De Claymore ligt op de brug voor de rode raak op Undead Burg. Wees niet bang, je hoeft de draak niet te verslaan om bij het zwaard te komen. Zie: YouTube: Dark Souls PTDE #3 Getting the Claymore

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
pas alleen op dat je je snelheid goed herkend van de claymore! Vooral op snellere bosses zoals de Capra demon is dat erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Snap niet dat dit spel niet 100x populairder is op tweakers... Sinds 3 weken ruim 40 uur ingestoken en bij far m'n favo spel on jaren... Terwijl ik dacht dat ik er niks aan zou vinden, maar zo immersion, uitdagend, zoveel geheimen en mogelijkheden. Love it! Nu alleen nog dedi servers want hackers en lag killen de pvp en co-op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Hoezo hackers en lag? Ik heb 200-300 uur in dat spel gestoken (ook veel online) en nog nooit last gehad van hackers of lag. Het enige waar ik veel last van heb gehad is dat het "summoning" vaak niet werkte bij mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Walance op 24-10-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik heb dit spel op de PS3, maar toen die kapoet was, was ik gelijk al mijn savegames kwijt. Toen een hele tijd geen zin meer gehad dit spel aan te raken.
Uiteindelijk via een Steam deal opnieuw aangeschaft en vermaak me weer optimaal.

Ben er nog niet helemaal over uit welk karakter en build het beste voor mij speelt, tot nu toe lijkt de Pyromancer de meeste potentie te hebben uit te groeien tot iets leuks. Vooral aangezien je met Pyromancy geen INT nodig hebt, dus je souls kan stoppen in andere punten zoals stamina en dex (voor fast casting en bogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
Brutal1ty schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:50:
Snap niet dat dit spel niet 100x populairder is op tweakers... Sinds 3 weken ruim 40 uur ingestoken en bij far m'n favo spel on jaren... Terwijl ik dacht dat ik er niks aan zou vinden, maar zo immersion, uitdagend, zoveel geheimen en mogelijkheden. Love it! Nu alleen nog dedi servers want hackers en lag killen de pvp en co-op.
Lagg is inherent aan het PvP op Dark Souls, net zoals dit op Demons Souls het geval was. Learn to love it.
Hackers zijn makkelijk te omzeilen, download daarvoor de volgende files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik speel nog steeds actief op de X360 voor de mensen die willen coopen en dergelijke.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Afgelopen week deze game gekocht omdat ik depressief werd van het blije artwork in Diablo3. 😊
Gisteren boor het eerst een rondje gelopen en fuck, wat is het moeilijk! Ik kom niet langs de Asylum Demon, omdat ik voortdurend faal om zijn knots te ontwijken.

Mooi spel 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:06
Edmin schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:46:
Afgelopen week deze game gekocht omdat ik depressief werd van het blije artwork in Diablo3. 😊
Gisteren boor het eerst een rondje gelopen en fuck, wat is het moeilijk! Ik kom niet langs de Asylum Demon, omdat ik voortdurend faal om zijn knots te ontwijken.

Mooi spel 😃
Langsheen rennen en de zijdeur nemen, vandaar de tip 'RUN' ;-) Is best lastig zo zonder wapen he ? ;D

[ Voor 4% gewijzigd door Rann op 09-11-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daar kwam ik na een paar pogingen ook achter. Jammergenoeg lukte het me bij de tweede encounter ook niet. Maar ik heb inmiddels een aardig idee hoe het wel moet. ;) Ligt ook aan mijn onkunde met deze controller; ik heb een draadloze X360 controller op mijn pc en ik ben er nog niet aan gewend.

BTW. De Kick en de Jump attack zouden volgens de tips Left stick + LT / LB moeten zijn, maar dat werkt dus voor geen meter. Ik kan op de stick klikken wat ik wil zonder dat ik de juiste actie uitvoer. Een kick lukt me alleen als ik de stick een kort duwtje in een richting geef en op LB druk. En daardoor lukt het me vaker niet dan wel om de juiste move uit te voeren. Klopt dat wel?

[ Voor 39% gewijzigd door Edmin op 09-11-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Het vergt wat oefening, maar je moet de handelingen tegelijk uitvoeren.

Ikzelf ben verbaast over hoeveel levens en zieke armor mensen hebben terwijl ze nog niet eens voorbij de 2e bell zijn. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 12:45
Oh man, ik blijf maar doodgaan bij Smough & Ornstein. Heb met de andere bazen niet eens echt veel problemen gehad, maar dit gaat gewoon niet. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
NoFearz schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:12:
Het vergt wat oefening, maar je moet de handelingen tegelijk uitvoeren.

Ikzelf ben verbaast over hoeveel levens en zieke armor mensen hebben terwijl ze nog niet eens voorbij de 2e bell zijn. Doe ik iets verkeerd?
Cheat Engine most likely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Silv schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:21:
Oh man, ik blijf maar doodgaan bij Smough & Ornstein. Heb met de andere bazen niet eens echt veel problemen gehad, maar dit gaat gewoon niet. :')
Ik zit op hetzelfde punt, heb ook al meerdere pogingen ondernomen! En als je dan tactiek-filmpjes op YouTube bekijkt, dan lijkt het allemaal zo makkelijk, maar zelf krijg je het gewoon niet voor elkaar.
En dan bedenk je: oefening baart kunst! Dus... nog een keer gaan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
fub schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:28:
[...]

Ik zit op hetzelfde punt, heb ook al meerdere pogingen ondernomen! En als je dan tactiek-filmpjes op YouTube bekijkt, dan lijkt het allemaal zo makkelijk, maar zelf krijg je het gewoon niet voor elkaar.
En dan bedenk je: oefening baart kunst! Dus... nog een keer gaan! :P
Dat duo is wel een van de lastigere bosses inderdaad. Ik vond het altijd wel handig om wat anderen te summonen, zodat je ze niet 100% op je eigen character gefocust hebt :)

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
En gewoon het hoofd koel houden..Vooral tegen smough.. Rustig, duik opzij 1-2 hits.. duik opzij.. 1-2 hits.. En als je denkt nu kan ik hem afmaken, HOUD JE HOOFD KOEL en duik opzij.. Hoevaak ik door overmoedigheid al niet ben doodgegaan daar... pff!.... ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenimNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 10:01
Ben ook sinds kort aan dit spel begonnen, kan niet anders zeggen dan geweldig.
Ook al mijn eerste invader gehad, die was helaas een stuk beter dan mij. En was ook nog net voor ik bij de bonfire bij de smith was :( Kon ik heel de Parish opnieuw doen..

Heb nu net de Gargoyles verslagen en zit nu te twijfelen waar ik heen zal gaan, de Depths, maar ik las dat je beter eerst weer asylum kon doen vanwege loot wat handig is in de depths of naar Darkroot.
Is er trouwens nog een meerwaarde aan om de Covenant van de knight te joinen in Firelink shrine, of zal ik bij Solaire blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Whoa, eindelijk Smough & Ornstein omgelegd gekregen... Wel met hulp van Knight Solaire die als meatshield diende terwijl ik Ornstein te pakken nam. En toen heel, heel erg veel geduld gehad en geen risico's genomen met Smough. En uiteindelijk dan toch gelukt!
Ik ga nu even wat anders doen, even de adrenaline laten zakken...

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

fub schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:50:
Whoa, eindelijk Smough & Ornstein omgelegd gekregen... Wel met hulp van Knight Solaire die als meatshield diende terwijl ik Ornstein te pakken nam. En toen heel, heel erg veel geduld gehad en geen risico's genomen met Smough. En uiteindelijk dan toch gelukt!
Dat vond ik steeds toch ook wel de lekkerste " VICTORY " die op m'n scherm verscheen. Proficiat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

fub schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:50:
En toen ging je naar New Londo en kwam je uiteindelijk tegen The Four Kings...

Ik ga niets verklappen, maar als je O&S al problematisch vond, zal dit nog eens een leuke verassing kunnen zijn.

@Zenim: Welke covenant je joined, is voornamelijk van belang voor PvP en hier en daar voor wat extra story progressie. Ik wil je niet precies verklappen hoe of wat, maar in sommige covenants krijg je leuke items (armor, wapens, zelfs pyromancies) en zelfs andere "beloningen". Maar een aantal Covenants zijn PvP gebonden, denk in dat je bijv. in Darkroot gesummoned kan worden door je covenant voor PvP.

[ Voor 24% gewijzigd door Nazanir op 15-11-2013 15:24 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Nazanir schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:21:
[...]

Ik ga niets verklappen, maar als je O&S al problematisch vond, zal dit nog eens een leuke verassing kunnen zijn.
Niet mee eens. Ik vond O&S de pittigste boss-fight. Four Kings was nog wel te doen. Maar smaken verschillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Nazanir schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:21:

Ha! Nou, ik weet al dat ik een redelijk kansloze prutser ben: mijn level is aanmerkelijk hoger dan dat van anderen die dezelfde areas doen. Maar dat houdt me niet tegen, ik zie wel wat er op me af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
And thats the way of Dark Souls ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Maakt iemand hier weleens gebruik van de Character Planner om hun karakter vooraf te plannen en te bouwen?

De url: http://mugenmonkey.com/darksouls/

ik plan altijd van tevoren mijn karakters, zodat ik zeker weet dat ik goed uit kom in de punten en een soul level heb van maximaal 125 (aangezien mensen op dit level vaak stoppen voor PVP etc.)

Ben ook benieuwd wat voor builds de mede tweakers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik gebruik de planner wel eens, maar als ik dan eenmaal ga spelen neemt het gevoel al snel over. Vaak omdat ik dan mazzel heb met drops. Zo was ik van plan een archer te maken, maar toen de 2e Black Knight in de Undead Burg (net voor de kerk op de toren) zijn Black Knight Great Sword liet vallen, heb ik mijn karakter helemaal omgegooid zo dat ik zo snel mogelijk dat ding kon gebruiken.

Ik heb wel een paar "builds" om het zo maar eens te stellen. Ik heb een Pure STR build met een Demon Great Axe (dikke lol hiermee) die nu ook zijn INT omhoog heeft gegooid zodat ik gebruik kan maken van Great Crystal Weapon buffs. Daarnaast een STR/FAITH build, ik gebruik het wapen van Gwyn (Great Lord Great Sword dacht ik?) met daarnaast offensieve Miracles (Wrath of the Gods, Karmic Justice, etc).

Ik heb 2 verschillende Sorcerors, een met 50 int (eigenlijk dus pure int) om de Moonlight Great Sword lekker te misbruiken en de andere is een INT/DEX build met de Great Scythe.

Ik heb ook nog wat losse probeersels en een SL13 poppetje (voor mijn low level run) waarmee ik nu eigenlijk vast zit op Four Kings. Ik heb in principe alles wat ik al echt kan doen, maar mijn doel is om de Dark Wraiths te joinen voor de Red Eye orb en zo lekker mensen te invaden, dus alle oranje poorten zijn nog gesloten. Ik moet de 4 kings echt eerst verslaan, maar met lichte armor/lage HP moet ik het hebben van het ontwijken van hun aanvallen, maar dat valt nu net nog tegen, mijn timing is niet echt super.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Van het weekend ben ik samen met een vriend van scratch af begonnen, het bleek dat hij al tijden vast zat in het startgebied (Hij had de butterfly+Gargoyle verslagen, en that was it, hij wist niet hoe hij verder moest).

Dus ik heb hem lekker op sleeptouw genomen, ook even bij hem de nieuwste DSFix en DSCfix erop gezet. (De 1e zorgt voor een aantal configuratie opties, zoals skip intro, autosaves, maar ook resolutiefix etc.)
(De 2e zorgt voor een connectionfix, dan gaat Dark Souls eerst in je vriendenlijst zoeken van GFWL voordat hij publiekelijk gaat zoeken naar summoning signs. Ideaal voor CO-OP dus!)

Kortgezet, we zaten gezellig naast elkaar, lekker al een groot gedeelte doorgespeeld, bosses steeds samengedaan en we staan nu op het punt de Depts in te gaan.. Het blijft toch een heerlijk spel dit!

Natuurlijk zijn we een paar keer geinvade.. Jeetje zeg.. Wat zijn sommigen overpowered al...Iemand met één of andere mega speer, allerlei spells en ik weet allemaal niet wat.. Staan we daar met onze starting stuff.. :/

DSfix 2.2: http://blog.metaclassofnil.com/?tag=dsfix
DSCfix: http://steamcommunity.com...ons/0/828935269278734403/

[ Voor 6% gewijzigd door Rann op 16-12-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk iemand die zijn eerste playtrough zonder guide ofzo heeft uitgespeeld?
Het duurt echt uren om iets te vinden. En sommige dingen zijn zo hidden dat je die toch nooit zelf vindt?

Met m'n tweede character zat ik na iets van 3u evenver als m'n eerste na 15 :p
Ik vondt het met m'n tweede character ook wel veel toffer. Misschien ook omdat ik onder de 50% equipment load bleef.

Moet nu ergens de 4de lord soul vinden, Maar ik zou niet weten waar die zou zijn ^^
Heb nu de gear van iron tarkus gekopieerd. Terug heel zwaar, maar als ik nog wat level krijg ik het wel onder 50% :)

Mijn build is wel wat kapot omdat ik eerst voor dex, en nu voor str ga (34str, 30 dex nu denk ik) ma bon.
Ook per ongeluk mijn blacksmith (undead parish) geslagen :X En de npc voor absolution had ik direct al gekilld na de gargoyle (wist ik veel dat ik juist DE persoon had dood gedaan die je beter niet dood doet :/ )

Ik zal wel vriend summonen om mijn greatsword van +5 naar +10 te doen. Dan kan ik verder en er magic op zetten bij giant :)
Had wel liever fire, maar ik heb nog geen enkele red titanite gevonden en heb ook de ember niet, dusja.
Ik upgrade wel een ander greatsword als het nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Vorige week ook begonnen met dit spel op de PC.

Er zitten zoveel haken en ogen aan het spel, maar het is zo verdomd leuk :P .
Je hebt wel een aparte LOI cursus nodig om een beetje te snappen hoe het spel in elkaar steekt maar gelukkig heb ik toegang tot mensen welke het spel wel snappen :) .

Moest opnieuw beginnen doordat ik bij de merchant in de belltower in die undead kerk door te alttabben aan had gevallen (als je 1 keer terug naar het proces klikt valt je char eens in de zoveel seconden aan, ik had nog niet door dat dat te fixen was door nog een keer te klikken) en dat dat ook gelijk de NPC was waarmee je absolution kon krijgen voor dat soort dingen |:(

Ben nu in de crystal cave bij seath the scaleless, staat op mijn to-do voor vanavond / morgen :-)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Sorry voor het plaatje.. Maar het is ZO toepasselijk met dit spel ;-)

Afbeeldingslocatie: http://mraaktagon.com/wp-content/uploads/2013/10/darksouls.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Rann op 10-01-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Is er nou trouwens al IETS meer officieel bekend over een PS4 release voor Dark Souls 2? Ik zit te twijfelen of ik de komende 2 maanden moet gebruiken om nog een tweedehands PS3 op te kop te tikken voor dit spel namelijk. Als ik hem op de PS4 kan spelen wacht ik daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
PS4/XboxOne komt hij hoogstwaarschijnlijk NIET op.. :)
http://www.gamespot.com/a...s4-versions/1100-6417212/
An interview with Dark Souls II co-director reveals the developer hasn't thought about next-gen versions of the game yet.

[ Voor 84% gewijzigd door Rann op 22-01-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Rann schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:50:
PS4/XboxOne komt hij hoogstwaarschijnlijk NIET op.. :)

[...]
Ah fuck zeg. Was ik al bang voor. Voelt wel sick om een maand nadat ik m'n PS3 heb verkocht een nieuwe (2ehands) PS3 te kopen, maar als ik anders geen optie heb om DS2 te spelen, dan weet ik wel dat er 14 maart gewoon een PS3 naast m'n PS4 staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Alles voor Dark Souls hé ;-)

Laatste tijd ook weer actief aan het spelen, nu een pure mage aan het bouwen, is ZO easy als je éénmaal de game een beetje kent ;-)

Verder elke zaterdag met een vriend, hij zijn laptop mee (is nog nooit ver gekomen in het spel), en samen spelen/ helpen met bosses.

Die blik in zijn ogen af en toe.. Als hij eindelijk alleen Ornstein dood heeft... De pure paniek... Mwuhaha! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
spaceboy schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:00:
Is er nou trouwens al IETS meer officieel bekend over een PS4 release voor Dark Souls 2? Ik zit te twijfelen of ik de komende 2 maanden moet gebruiken om nog een tweedehands PS3 op te kop te tikken voor dit spel namelijk. Als ik hem op de PS4 kan spelen wacht ik daar wel op.
Hij komt ook uit op de PC, die heb je wel ws :) of je hebt een mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Zo... van het weekend weer 10+ uurtjes DS gespeeld... 4 uur gedaan over seath the scaless... VRESELIJK...

Ik was aan het co-oppen met een andere magic user, en we wouden zijn staart hebben... Onze wapens deden maar 100 dmg max.. En dan doet hij zijn tail slam.. instakill ... :-(

Wat een vervelende boss... haha!

Daarna maar alle DLC gedaan.. Erg vet hoor... Wat een topspel dit.. ;D

Inmiddels (alweer) een extra character gemaakt, de sunbro ;-) Faith user.. Kijken of ik die spears goed kan gooien! :D

Verwijderd

Inderdaad een topgame. Sommige bazen zijn redelijk makkelijk (sif wolf, quelaag, gaping dragon, pinwheel, butterfy), maar sommige vind ik echt abnormaal moeilijk(smoogh en ornstein, capra demon). Veel doodgaan en toch hun aanvalspatronen leren en daarop reageren.

En dan de dlc, echt een goede toevoeging met nog 4 badass-bazen. Ben nu bij Kalameet black dragon en zeker al 80x doodgegaan terwijl ik zijn staart probeert af te hakken. Maar ooit zal het me lukken. Iemand nog tips???

Hoop wel dat Dark souls2 later ook naar de PS4 zal komen en dat de pc-versie beter zal worden dan die van Dark souls1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik heb net de Gaping Dragon verslagen, maar ik ben Knight Kirk niet tegengekomen in The Depths. Ik kan nu niet meer zijn armor set krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Je moet human zijn en in 1 van die gangenstelsels (volgens mij waar die rat uit de kist springt), daar zou hij moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

NoFearz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:20:
Ik heb net de Gaping Dragon verslagen, maar ik ben Knight Kirk niet tegengekomen in The Depths. Ik kan nu niet meer zijn armor set krijgen?
Nope, invasies (van spelers, maar ook van npcs) kunnen alleen plaatsvinden als de area boss nog leeft. Je moet wel geteld 3x ge-invade worden door Kirk om zijn armorset vrij te spelen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Hij heeft gelijk... Ik was vergeten dat van de area boss ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Net de Stray Demon verslagen nadat ik een aantal keren dood ging en toen pas mijn armor had uitgetrokken :p

Nu op weg naar de Hydra(easy) en vervolgens Blighttown.

[ Voor 21% gewijzigd door Nfear op 19-02-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Oh, dat stuk wordt dus een stuk makkelijker, wat gebruik je voor wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Momenteel nog de Drake Sword, omdat ik nog niet aan de requirement zit voor de Black Knight Sword.

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Claymore is echt een aanrader hoor, qua damage haalt hij het makkelijk bij de BKS, en je kan hem nog altijd enchanten als je hem naar +15 brengt ook, het is door de community het meest geprezen quality weapon, aangezien je toch je str gaat pompen om de BKS te kunnen gebruiken, waarom niet eens proberen? Het farmen van shards voor +14 is relatief makkelijk (helemaal als je weet waar je moet kijken) en je hoeft niet eerst al je levels op te offeren voor je het zwaard kan gebruiken ten koste van bijv. je Vitality of Endurance.

-

• Rann
Meest geprezen quality weapon, i beg to differ, maar ok ;-)

Mijn fan wapens: Black knight greatsword, Zweihander, Large club, Uchigatana... Och... En zoveel meer eigenlijk... Drakesword is leuk om mee te beginnen, maar eigenlijk een beetje overpowered om zo laag al te gebruiken :P

Als beginner neem je vaak wat meer vit/endurance, zelf heb ik in een laatste game zo snel mogelijk de stats verkregen om de BKGS te gebruiken... Geweldig op laag level ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik ben nu lvl 49. Ik heb net de boss verslagen in Blight Town, dus ik kan vast wel weer een level up. Momenteel heb ik 20 vit, 40 end, 18 str en 10 dex. Ik moet dexterity nog acht keer verhogen voor de BKGS.

EDIT:
Ik verwar de sword met de greatsword. Wat is precies het verschil anders dan de stat requiements?

[ Voor 20% gewijzigd door Nfear op 21-02-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Damage ;D en uiteraard tijd tussen swings/moveset ofc.. ;-)

[ Voor 73% gewijzigd door Rann op 21-02-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik gebruik nu een Claymore +5. Wat is een goede pad om te upgraden? Ik zie veel mensen met Lightning in de pvp forest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

NoFearz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:27:
Ik gebruik nu een Claymore +5. Wat is een goede pad om te upgraden? Ik zie veel mensen met Lightning in de pvp forest.
Hangt ervan af wat je doel is. Als je van plan bent je str en of dex te levelen, kan je beter voor +15 gaan, want wanneer je gaat voor lightning, verdwijnt de bonus damage scaling van str/dex.

Ben je echter van plan om een laag slvl karakter te maken, of wil je voornamelijk je punten in endurance/vitality stoppen, dan kan je voor bijv Lightning of Fire gaan, het wapen doet dan toch meer damage, en omdat je toch geen str/dex neemt, verlies je dan ook niets meer.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Dit is ongeveer mijn build. Ik weet de exacte str en dex niet meer, maar dit pas ik later wel even aan naar het juiste.

Endurance heb ik z.s.m. naar 40 geleveled en hoger heeft volgens mij geen zin. Vitality zou ik ook ooit nog kunnen levelen, maar ik vind niet dat ik te weinig hp heb. Misschien iets voor de NG+.

Ik las ook iets over een "quality build" wat volgens mij iets is van 27 strength en 40 dexterity en de key hierbij is om een wapen vast te houden met twee handen vanwege de 1.5x bonus damage. Dit doe ik niet vaak, omdat ik de speelstijl daarvan niet onder de knie heb. Ik weet niet goed hoe ik damage moet voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nfear op 23-02-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:05:
Is er eigenlijk iemand die zijn eerste playtrough zonder guide ofzo heeft uitgespeeld?
Het duurt echt uren om iets te vinden. En sommige dingen zijn zo hidden dat je die toch nooit zelf vindt?
Dit vraag ik mezelf ook een beetje af. Ik zie mensen met gigantische powerfull weapons, en waar ik van denk. Hoe in vredesnaam vind of krijg je die, als je het spel voor het eerst speelt. Aan de andere kant, haalt het voor mij ook een beetje het plezier van het spel weg. De bedoeling is dat het spel uitdagend is. Ik heb nu level 14 Pyromancer en heb een level 15 wanderer, ik ben nog vlak voor de demon taurus. Ik versla nu die undeads daar super makkelijk, maar in het begin was echt echt een hel om er door heen te komen. The black knight kan ik nu ook uitdagen en heb hem 1 keer verslagen, na 20 keer proberen.

Ik zie van die quides op yt, waarin ze wapens gebruiken voor super ver in het spel, maar vraag me af wat de lol dan nog is. Het is denk ik ook niet de bedoeling om alle super wapens in een walktrough te vinden en te bemachtigen. Dit spel is ontwikkeld om minimaal 100 keer uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
ik denk dat ik al voor de 50e x een nieuw character ben begonnen... elke keer anders, elke keer vind je wat nieuws. Ik kan nu wel zeggen dat ik het grotendeels goed ken. Nu maak ik vaak een nieuw karakter voor een specifieke build, voor pvp bijvoorbeeld.. :)

Maar na de taurus demon begint het spel pas echt.. Als je nu makkelijker door het startgebied heenkomt, ben je klaar voor de rest! ;-) Succes! Gewoon relaxed verder spelen, lijkt iets te moeilijk, gewoon backtracken, je hebt vast nog iets gemist, anders vraag gerust hier om advies ;-)

[ Voor 46% gewijzigd door Rann op 26-02-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advies gevraagd voor die klote Kalameet black dragon.
Ik wil zijn staart afhakken voor dat Obsidian sword. Er wordt gezegd medium afstand houden zodat ie flying dive doet, die ontwijken en dan wachten totdat ie met zijn staart recht op de grond slamt. Die staart-slam ontwijken en dan hakken.
Bij mij doet ie vaak na het ontwijken van de flying dive een soort draaiende sweep met zijn staart die ik alleen maar kan blokken en daarna staat Kalameet alweer met zijn kop voor me. En dit over en over again...

Ik zou hem wel kunnen doden met veel ontwijken en geduld, maar ik wil perse dat Obsidian sword !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Co op... ;-D

Nee hij is echt heel pittig.. na de flying dive heb je 1-3 seconden.. dan moet je weer wegwezen ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Rann op 26-02-2014 22:18 ]

Verwijderd

Beste mensen, ondertussen zit ik aan 97% van de trophies. Spijtig genoeg zit ik vast door een bug/glitch of weet ik veel namelijk de Knight Honor's trophy.

Begin niet over de lijst want ik heb verschillende site's gecheckt van vertrouwbare bronnen en komt tot conclusie dat ik eigelijk alles heb wat ik nodig heb voor dit trophy.

Elk benodigde wapen - shield heb ik 30 seconden of meer vastgehouden, gebruikt. Ik heb nooit last gehad van de bottomles box glitch aangezien ik daaraan niet mee doet. Het enige drempel dat ik kan vermoeden is dat mijn Lifehunt Scythe 5, Quelaag Furysword 3 die niet willen werken omdat ze geupgraded zijn. Daarover zijn er theorieen bezig met het feit om ze te downgraden maar dat zie ik niet zitten.

Zijn er mensen die dit trophy behaald hebben en kunnen verklaren hoe ze daaraan kwamen? Ik zou je dankbaar zijn hiervoor.

@Jase: Havel set gebruiken samen met fire defense ring, als wapen heb ik hiervoor Black Knight Halberd gebruikt. Het gevecht zelf duurde 10 minuten voor mij aangezien ik geduld nodig had om zijn staart af te hakken. Succes hiervoor.

Acalypso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben overgestapt op een PS4 en omdat Dark Souls 2 voorlopig niet op de PS4 uit gaat komen, wil ik een PS3 kopen. Nu zijn er 3 opties:

1. PS3 kopen met 12gb flash
2. PS3 kopen met 500gb harddisk
3. PS3 kopen via marktplaats, 2ehands

Ik koop dat ding enkel en alleen voor Dark Souls 2. Daarna mag hij verkocht. Mijn voorkeur gaat dus uit naar zo goedkoop mogelijk. Optie 3 heeft nog mijn voorkeur, maar het aanbod staat me niet zo aan en ik heb het idee dat ik optie 1 beter kan doorverkopen (een PS3 van een paar maanden oud gaat vast nog wel 125 euro opleveren).

Maar... weet iemand of ik ergens kan vinden of 12gb groot genoeg is voor Dark Souls 2? Zoals gezegd: verder hoef ik er NIETS mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Goedkoopste optie is om hem voor de pc te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

NoFearz schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:03:
Goedkoopste optie is om hem voor de pc te halen ;)
Goed punt...
Wil alleen op de bank gamen. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik twijfel nog voor welk platform ik hem wil halen. Deel 1 heb ik op de pc.

EDIT:

Ik zit momenteel vast voor/bij de boss in de Tomb of the Giants. Er zijn nergens summon signs te bekennen...

[ Voor 44% gewijzigd door Nfear op 01-03-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:21:

@Jase: Havel set gebruiken samen met fire defense ring, als wapen heb ik hiervoor Black Knight Halberd gebruikt. Het gevecht zelf duurde 10 minuten voor mij aangezien ik geduld nodig had om zijn staart af te hakken. Succes hiervoor.

Acalypso
Ik heb de Havel set niet en ook geen fire defense ring. Hoeft ook niet want het ontwijken gaat op zich prima. Het is puur dat ie na de dive niet die staart slam doet maar een soort staart sweep waarbij hij meteen weer tegenover me staat. Dat is toch de enige methode om uberhaupt vlakbij zijn staart te komen?
Vandaag weer 10x geprobeerd en weer 10dood.

En ondanks dat blijft Dark souls toch een topspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens het is helemaal niet zo onzeker dat Dark Souls 2 er toch ook gaat komen voor de PS4 en Xbox1.
Het is namelijk niet ontkent door de ontwikkelaar. Het zal dan wel veel later worden, als er wat meer van die consoles in omloop zijn. Ik hoop het in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

spaceboy schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:35:
Goed punt...
Wil alleen op de bank gamen. :-P
XBox controller met USB-ontvanger er bij, Steam op Big Picture Mode en gaan! Zo game ik tegenwoordig altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:28:
Trouwens het is helemaal niet zo onzeker dat Dark Souls 2 er toch ook gaat komen voor de PS4 en Xbox1.
Het is namelijk niet ontkent door de ontwikkelaar. Het zal dan wel veel later worden, als er wat meer van die consoles in omloop zijn. Ik hoop het in ieder geval wel.
Ik ga er niet op wachten. Heb besloten dat ik:
- een nieuwe PS3 naast m'n PS4 ga zetten
- een paar dagen vrij neem om te gamen

:-)

Bijna 14 maart...

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste